načítám data...

PlechCup závodní speciál: Mazda RX-E30

První letošní PlechCup se kvapem blíží a tak je potřeba se na něj rychle nachystat. Rychle a tentokrát poněkud originálně.

zobrazit celou galeriiAutíčkářovy projekty, Garážoví kutilové, Trackday, WTF?: PlechCup závodní speciál: Mazda RX-E30

I když se to možná nezdá, jsou to už čtyři roky od našeho prvního společného PlechCup projektu – tenkrát nám světle zelená Toyota Corolla ukázala, že opravdu není potřeba o moc víc než čtyři kola, volant a jednoduché auto na to, aby si člověk užil spousty srandy – a to jak při ježdění po okruhu, tak také při opravách a přípravách. Po Koloře následovala Toyota Previa zvaná Panda, jejíž příběh byl ještě punkovější – bohužel nás smutný konec s explodujícím diferenciálem od PlechCupu na dva roky „odstřihnul“.

Letos do toho jdeme znovu, přestože nápad vznikl tak nějak náhodou a ne tak prvoplánově, jako to bylo v případě obou Toyot. Stalo se, že se v Mělníku objevila na prodej Mazda RX-7 FC, která byla sice bez motoru, ale za to za krásných 5 tisíc korun. A pak se stalo, že byla tato karoserie na tyči za Felicií za občasného doprovodu Policie dovezena celých 250 kilometrů až do jihomoravské metropole. V Brně několik let dřímala před vysokoškolskými kolejemi až do loňského léta. To se totiž stala další věc, v Olomouci se objevil na prodej motor M40B18 z BMW E30 a vzhledem k tomu, že za něj majitel chtěl pouze jeden fialový papírek a motor byl kompletní, s převodovkou a veškerým příslušenstvím, tak slovo rychle dalo slovo a PlechCup projekt byl na světě.

Můžete si klepat na čelo. Dávat slabou jedna-osmičku, která je navíc známá pro své problémy s opotřebením vačky a následnou ztrátou už tak nevelkého výkonu, do ikonického auta v podobě RX-7 je nesmysl a svatokrádež v jednom. Je to přirozeně to první, co kohokoli napadne, když se o tomhle projektu dozví. Jenže ne na všechno se dá dívat střízlivým pohledem. Tak zaprvé, kastle téhle RX-7 je daleko za zenitem, na některých místech včetně střechy je víc než centimetrová vrstva kytu, což naznačuje, že svatokrádež by se nekonala ani kdyby kastle zamířila rovnou do šrotu. Za druhé, BMW M40B18 má sice pár nemalých nedostatků, naproti tomu je to ale motor, který jen opravdu zřídka fatálně selže, zároveň je velmi dostupný, má kompaktní rozměry a super jednoduchý motormanegement ve stylu „připoj + a – a jedem“. A za třetí – koupit levný hothatch umí každý a nás štve, že v PlechCupu soutěží povětšinou obyčejná, prakticky sériová auta, která jsou maximálně tak odlehčená vyházením interiéru.

A tak v pozdním podzimu loňského roku začal v řadové garáži za nedostatku výbavy, prostoru, času, tepla a světla vznikat tento skvost. Plán byl jasný, nejprve zkusit jestli motor má vůbec tendenci startovat – stačí spojit správné drátky a namísto benzínu použít kontaktol nastříkaný do sání a první zážeh byl na světě. Následovalo zapozicování motoru do motorového prostoru, přehození olejové vany za vanu z E36, tvorba držáků motoru a převodovky a pak asi největší investice celého projektu – za téměř trojnásobek ceny celého motoru a převodovky si nechat vyrobit kardan na míru – z kardanu z E30 a z RX-7 udělat jeden o správné délce. A pak už zbývaly jen všechny ty „drobnosti“, které ale ve výsledku byly časově daleko nejnáročnější – udělat držák chladiče, airboxu, baterky, zapojit plyn, brzdový posilovač, topení, rozchodit elektriku, posvařovat nějaký výfuk a taky zprovoznit spojkovou hydrauliku. Konkrétně z tohohle kroku jsme měli velké obavy, ale praxe byla nakonec mnohem jednodušší. Kdo by to byl řekl, že původní RX-7 hlavní spojkový válec bude dodávat právě potřebné množství kapaliny do pomocného spojkového válce z E30. A tak prakticky stačilo jen spojit okruh a pořádně odvzdušnit a voilà, spojka spojkuje.

Výsledkem je auto, které druhé takové na světě neexistuje :) Start tlačítkem, místo kontrolky mazání žárovka jako od blinkru, akcelerace asi jako Felicie a zvukový projev Moskviče. K tomu ale skvělý podvozek Mazdy RX-7, ostré řízení, překvapivě přesné řazení a především – zadní náhon.

A co dál? PlechCup! 17. března ve Vysokém Mýtě zažije RX-E30 křest ohněm. Ne, nečekáme, že bychom snad měli skončit na bodované pozici, důležité bude se zúčastnit, zpestřit startovní pole, pobavit se, pobavit také diváky a snad po ose odjet zase zpátky domů. Tak držte palce anebo se na nás rovnou přijďte podívat a zajezdit si také.

Na více detailů o projektu se můžete těšit v serii blogů, které pro vás chystáme.
 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BubaaCZek
06. března 2018, 08:28
0

Parada. Jak jste to dostali na znacky?

reagovat
LuckyK.
06. března 2018, 08:48
0

no to mě taky zajímá :D

Wanix
06. března 2018, 13:19
0

ono to na značkách je i není, je to takový speciál :D

beastar
06. března 2018, 14:17
0

Se vzali značky z jiný mazdy a spoléhá se na neznalost příslušníků;)

GanGreen
06. března 2018, 15:31
5

je na motoru napsáno mazda? JE, takže co jako...??

beastar
06. března 2018, 15:50
0

No samozřejmě běžný příslušník Grosstapa nepozná ani Mazdu vod škodofky. Btw jednou sem jel v pětce (stříbrná e39 528i) a omylem sem si vzal doklady od e60 černá 520d. Na Plzeňský mě stavěli no a kdyby ty auta měli stejnou barvu tak nepoznaj ani bž. Spztky... neřeším prostě si to vemu do ruky a dělám že do toho koukám :D Jejich postup... dneska bejt v noci tak by jim to možná došlo až když by jim ten počítač vyplivnul "přívěsné vozidlo" nebo něco podobnýho...

Rien
10. března 2018, 20:44
1

wanix: to znam:D

LuckyK.
06. března 2018, 08:52
2

I když FC je jedno z mých nejoblíbenějších aut "ever", tak nejde jinak než že musím tenhle počin pochválit :-D ....paráda....to muselo bejt práce

reagovat
Jakub Pospíšil
06. března 2018, 09:30
0

Tohle je super. Skoro bych se bál, že to někdo z redakce koupí za dvaciáše.

reagovat
Matěj Podhorský
06. března 2018, 10:09
0

A to je zrovna ten případ, o kterém Greeny posledně mluvil. Finanční investice ještě v mezích pravidel PC, ale těch hodin na tom strávených. Nám bude stačit, když nám to pučí :)

Jan Machač
06. března 2018, 11:26
0

Mě trošku mrzí, že nás všichni považujou za blbce a nesoudné jedince... Ale to už je dnes takový trend...

Matěj Podhorský
06. března 2018, 12:35
1

To je normální, cokoli děláš, špatně děláš, dřív bylo líp, za vším je nějaká konspirace, a my tu existujeme defacto jen abychom toho původního autíčkáře totálně zkurvili :) oh wait....

Konec uraženého fňuku.

František Čáslavský
06. března 2018, 12:54
0

Mozek se přeceňuje, no.

Matěj Podhorský
06. března 2018, 12:58
0

To jsou ale pravidla holt. Asi desetkrát se na různých místech vysvětlovalo, že ta možnost odkupu je jen pro případy, kdy by někdo extrémně nechtěl spolupracovat. A konec konců jak bychom ho asi donutili to prodat, že :)
Jednoduchý, když se mi nelíbí pravidla, neúčastním se. To samé s tím posledním pubquizem...

Wanix
06. března 2018, 13:23
5

děkujeme redakci za pozitivní ohlasy :) naším cílem je zpestřit startovní pole a namotivovat ostatní k podobným nesmyslům. Celé poselství je aby se lidé přišli na Plechcup dobře bavit, ne se jen snažit vyhrávat

Jakub Pospíšil
06. března 2018, 13:26
0

Ale no tak, pánové. Já se tady snažil pochválit pěkný projekt a vy z toho uděláte, že o vás mám ošklivé mínění.
Samozřejmě je mi jasný, že reálně by to nikdo z vás v rámci onoho pravidla nekoupil, ale uznejte sami, že po tom autě budete alespoň mlsně pokukovat.

Matěj Podhorský
06. března 2018, 13:27
0

Ne, mi bude stačit se svézt. Ukazuje se, že jakékoli auto v mém držení začně podezřele rychle chátrat :D

beastar
06. března 2018, 14:01
0

Protože si měl jenom samí klenoty Nilu;) To chce něco epesního. Třeba zase Alfu...

Matěj Podhorský
06. března 2018, 14:45
0

beastar
06. března 2018, 15:38
1

Design 9/10
X-Factor 7/10
Spolehlivost 5/10
Painfactor 10/10 (zatížení peněženky v závislosti na velikosti a praktičnosti hodnoceného vozu)

Expert Pepa doporučuje! Až tě potkám v záplavě korejců a škodovek když to zrovna pojede tak ti zavolám a domluvíme se po teléfoně a domluvíme kam pojedem na sraz (dokud nám to jede víš jak)

GanGreen
06. března 2018, 17:11
0

Pěknej stroj!!
-
Komentář upraven 6. 3. 2018, 17:34:58

Fr
FraHor
06. března 2018, 11:35
1

Boží! :-))) Tohle by si zasloužilo YT kanál.

reagovat
beastar
06. března 2018, 14:09
0

No jako ta práce na tom by si zasloužila obrazové zpracování..

Wanix
06. března 2018, 14:23
0

něco málo bude ;)

Vojtěch Kubiš
06. března 2018, 14:26
1

No, ano i ne. Dílo vznikalo v komplikovaných podmínkách a tak lepší dojem udělá, když se o některých věcech jen píše :D

beastar
06. března 2018, 18:14
0

Jak kulantně napsáno :D Skoro mi to zní bastlili jsme to po večerech v hangáru bejvalího jzd a zalejvali to trochu plzínkou a pak to nějak vždycky dopadlo...

Spooker
06. března 2018, 18:39
9

Argusem - na Plzeň sme moc chudí... :))

sumy
07. března 2018, 15:25
0

to beastar: A co, já takhle před lety stavel XR2i na rally. Teda nebylo to v hale JZD, ale truhlárna :-) A těch večerů nebylo moc, jen 3 dny non-stop.

Jan Machač
06. března 2018, 11:37
0

Na tohle se těším a jsem rád, že se do toho někdo takhle obul! Náš pokus s přenosným automobilem typu Kitroe AX měl být roznětkou pro více podobných hovadin a vidím, že alespoň jedno semínko se ujalo!

reagovat
Wanix
06. března 2018, 13:13
0

Z toho máme radost a taky doufáme že k podobným blbostem nainspirujeme více lidí :)

beastar
06. března 2018, 12:16
0

Super. Škoda že nebyl nějaký rozumnější motor, ale i tak koukám. Tak snad vydrží ten stroj funkční a pohromadě:)

reagovat
Raspby
06. března 2018, 12:32
0

Že by tam swaply V12 ze Zondy za 10k? :-D

beastar
06. března 2018, 12:38
0

Za 10K Euro;) Tak jasné. Jedině v12 ale asi by se musela trochu navýšit plechkapová cena. Ne myslel sem třeba 1.2 htp.

Knightrider
06. března 2018, 13:10
1

Nechápu. Já fakt nechápu, jak jste dokázali tyhle dvě věci složit dohromady tak, že to jako celek skutečně jede a dost možná i řadí, brzdí, zatáčí a....a takový ty blbiny kolem. Klobouk dolů. Mně by zbylo jen o hromádku šrotu navíc. :-D
P.S. To auto má vážně pěkný ostrý tvary. Taky bych se v tom na tom plech cupu svezl, ale bohužel mám povinnosti, takže nebudu moct přijet ani jako divák. :-( Tak popřeju, ať to po svých dojede i domů. :-)

reagovat
Wanix
06. března 2018, 13:17
1

s tím řazením nám nejdřív šly jen liché kvalty :D ale o tom se rozepíšu až v chystaném blogu o stavbě :) díky a škoda že nemůžeš dojet, na zapůjčení by určitě bylo možné se domluvit :)

Knightrider
06. března 2018, 15:13
0

Bohužel, těch povinností je mnohem víc, než bych sám chtěl. Tak třeba jindy. Blog o týhle šílený stavbě si ale rád přečtu. :-)

zimbic
06. března 2018, 13:44
0

Tak na tohle jsem hrozně zvědavý od doby kdy to ještě nemělo světla.:D Kdyby zapršelo mohlo by se to umístit i celkem na vysokých pozicích v Plechcupu.

reagovat
sk
skretik
06. března 2018, 14:07
0

Strop stropů ! Je vidět, že se autoři inspirovali původníma emerickýma Lemons (stejně jako organizátoři). Držím palce, ať to aspoň trochu funguje a dojede co nejdál - ty "značky" znamenají, že to pojede z Brna po vlastní ose ? a nepotřebujete doprovodný vozidlo ? :D

reagovat
beastar
06. března 2018, 14:08
3

Podle mě to je registrovaný jako zahradní malotraktor.

sk
skretik
06. března 2018, 14:32
2

však to je fuk ... nová doba, dneska už se můžem klidně registrovat aji my dva spolu beastare

beastar
06. března 2018, 15:26
0

To je fakt jako lesbický pár se zálibou v tulipánech a v tulení (maso tuleních mláďat)

Breakthru
06. března 2018, 21:47
0

je to paskvil, ale proč ne.Lepší než se kopat de perdele a psát voloviny na net:)
Přemýšlím jak by tam šel napasovat KL nebo KF z Xedose...má to 4 držáky, tak by problém nebyl s uchycením, je i docela nízkej a není moc širokej.Chlazení by šlo předělat taky...jen sání by byl problém kvůli klapce, protože by asi narážela do posilovače brzd:D...ale vzhledem ke složitosti elektroniky na tom motoru a variabilnímu sání a milardě hadiček je to BMW asi lepší volba.Jedině tam narvat karbec/y :)....

reagovat
Wanix
08. března 2018, 10:01
0

jak říkáš, tohle by bylo příliš složité, aktuální stavba má kouzlo úžasné jednoduchosti

Aleš
07. března 2018, 11:30
3

Při čtení tohle článku jsem si vzpomněl na Krastyho Magdu,ve které má M50B25 (RX-7 FC). Krásná práce. Ať slouží.

reagovat
Wanix
08. března 2018, 10:04
0

byla by to krásná motorizace, ale Krasty se nevejde do Plechcup limitu ani pořizovací cenou samotného auta bez motoru :D

VoFi
07. března 2018, 18:13
0

Nádhera :)
Již nějaký ten pátek cítím potřebu vlastnit FC, ale Wankel bych bohužel aktuálně neuživil. :/
No něco takovéhleho by se ale už dalo..
Předpokládám ale, že značky budou sloužit akorát k usnadněnému přesunu na PlechCup a jinak s tím (pro jistotu) po silnici moc nenajezdíte, že?

P.S. nápis Mazda na motoru pro maximum stealth je boží :D

reagovat
beastar
07. března 2018, 20:08
1

Já myslel na tohle. Uznáte mi to pro Plech Cup.... Já bych hrozně chtěl vyhrávat,)

reagovat
GanGreen
08. března 2018, 08:56
0

To je ta anglická VR6ka? Nedávno jsem o tom zas někde četl...

beastar
08. března 2018, 13:31
0

Tohle prej neni originál jen nějaká stavba. Takže obyč felda za 15.000 jablíček. Šestiválec tam bude náhodou:))

GanGreen
08. března 2018, 16:20
0

No tak hurá na trať :D

Bufik
07. března 2018, 23:30
0

Škoda že jste nepošetřili alespoň na m42 jinak dobrý :) Krasty nedávno vyrobil něco podobnýho jenom s m50.

reagovat
Wanix
09. března 2018, 08:05
1

jaká je největší výhoda M40? že jde velmi snadno vyměnit za ISo :D a tomu turbu co mám navíc je na stole taky trochu smutno...

Bufik
20. března 2018, 21:44
0

ISo turbo by bylo fest cool :) Takový CA po evropsku :D

Wanix
21. března 2018, 21:22
0

dost trefné! a třeba by bylo i spolehlivější :D
blog o swapu vychází právě teď! https://www.autickar.cz/blog/clanek/jak-se-stavi-plechcup-special---swap-motoru/474/

Wanix
11. března 2018, 08:57
0

jak bylo slíbeno, právě vychází první blog o naší stavbě ;)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Sebring kabrio 2006
Chrysler Sebring kabrio

2006 rok výroby
137 koní výkon
2 700 ccm objem

Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8  1971
Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8

1971 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw 1976
Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw

1976 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
225 koní výkon
5 ccm objem

Chevrolet Silverado 3500 LS  2001
Chevrolet Silverado 3500 LS

2001 rok výroby
335 koní výkon
6 600 ccm objem