načítám data...

Máme rádi křápy, aneb Stará auta a nostalgie

02. února 2018, 10:26 43 komentářů Adam Forman

Proč někteří lidé věnují tolik energie a páče rezivějícím krámům, místo aby si koupili zánovní Oktávku fkombíku? Některé věci se zkrátka vejdou jen do dvojsedadlového roadsteru…

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Práce automobilového novináře má krom výhod spojených s testováním nových vozů a potkáváním bandy skvělých lidí na trackdayích i další výhody, které nemusí být na první pohled tak zřejmé. Kdy se vám například stane, abyste vyrazili někam na odlehlé místo jen tak se zavřít do auta a přemýšlet o něm? Nebýt potřeby psát články, ani by mě to nenapadlo. Když jsem asi před rokem vracel testovací Hyundai i20, přesedl jsem do omláceného Fordu Puma a okamžitě jsem se cítil doma. Znáte ten pocit, když přijdete například z pracovní schůzky nebo z večeře u rodičů drahé polovičky a sundáte si hezké oblečení? Ten slastný pocit když pečlivě vybrané svršky a lesklé polobotky vystřídají ošoupané kalhoty bundeswehr a prošláplé tyrkysové bačkory? Přesně ten slastný pocit jsem zažil, když jsem zbrusu nové Hyundai vyměnil za téměř dvacetiletý Ford. Tenkrát jsem si to přímo neuvědomoval, ale právě tehdy ve mně začaly růst pochyby, co že je to se mnou špatně. Vždyť z objektivního hlediska byl nový vůz ve všech ohledech lepší. Puristé se nadechují mě zatratit ale i20 byla skutečně úplně ve všem lepší než Puma a to i v tom, co dělá malý Fordík tak báječným. Kdo jste měli možnost Pumu řídit, určitě s láskou vzpomenete hravý podvozek s tendencí vrtět zadkem při ubrání plynu v zatáčce, perfektně komunikativní řízení a především ochotu vrhat se vstříc další sérii šikan. Kdyby měla auta psí ekvivalenty, pak je Puma věčně veselý kříženec vousáče a jack-russela. Není úplně dokonalá, ale je veselá, hyperaktivní a budete ji milovat, pokud máte v krvi alespoň kapku hravé nálady. Přesně taková byla i20. Analogová, hravá, nepříliš dobře vymyšlená ale z obyčejného poskakování po městě dokázala udělat agility kurz, aniž bych to původně plánoval.

Vzhledem k tomu, že si i20 i po takové době uchovávám ve vřelých vzpomínkách, jak je možné, že jsem do Pumy usedal s úlevou a uvolněním? Nedávno jsem narazil na článek o výzkumu ‚Volkswagen brouk: příběhy‘ (Volkswagen Bug: Stories told; Janelle L. Wilson Ph. D.; Univeristy of Minnesota Duluth). Ačkoliv nejde o nijak zásadní přelom v dějinách psychologie, nasměroval mě v myšlenkách na správnou cestu. Dovolte mi tedy přetlumočit jeho průběh a výsledky: Studenti pod vedením zmíněné J. L. Wilson zaparkovali na frekventovanou pěší stezku VW brouk a odchytávali každého kolemjdoucího, který na voze byť jen spočinul okem. Zajímavé shrnutí prvních dojmů konstatovalo, že všem vůz asocioval příjemné vzpomínky. Jak je to možné? V bohaté Americe, Mekce křižníků silnic lidé s láskou vzpomínají na archaický Brouk? Vždyť jediné, v čem brouk exceloval, byla nízká cena pořízení a údržby. Lidé by jím měli opovrhovat jako dávno překonanou a uzavřenou kapitolou jejich životů. Jenže kolemjdoucí, stejně jako my milovníci vozů, nevidí tunu rezivějící oceli a popraskaných plastů. Vidí jejich první auto a všechny zážitky s ním spojené naráz zaplaví mysl emocemi a vzpomínkami. Na to, jak v nich vozili babičku k doktorovi, ještě než o ni přišli, vidí první holku, která už dnes čeká druhé dítě a žije s kýmsi jiným na druhé straně státu, cítí chuť grilovaného hamburgeru, který provdávali tam v tom levném bistru, kde dnes otevírá filiálku další mobilní operátor. Auto je pak spíše kus života než objektivně nazíraná hromada nerostů. Výzkum zašel ještě dál. Studenti se dotazovali kolemjdoucích nejen na osobní příběhy, ale i na objektivní zkušenosti s vozem. Ve výsledku se většina shodla, že na jejich autě nikdy nefungovalo úplně všechno. Dokonce většinu lidí nechal uvařený brouk na krajnici stopovat o pomoc. Přesto na něho bývalí majitelé vzpomínali s láskou.

Po přečtení výzkumu jsem se neubránil vztáhnutí nabytých informací na sebe. Přátelé se mě ptají, proč proboha nevyhodím svůj omlácený Chrysler. Vždyť to ani není pravá amerika! Je vyrobený v devadesátých letech v Mexiku, pohání ho čtyřválec z Mitsubishi Eclipse a ke všemu má manuální pětikvalt. Neustále do něj někudy teče, i když jsem ho oblepil snad třikrát kolem dokola, lak má na jednom boku víc vad, než nebe hvězd (druhý je po utkání s Felicií jako nový) a motor prostě nikdy nefunguje tak jak bych chtěl. Jenže pro mě je to první auto, které jsem si pořídil, prostě protože jsem ho chtěl. První auto, se kterým jsem mohl vyrazit na výlet 300 km a nemusel se bát, že nedojedu (dík Mitsubishi!). Ačkoliv mě umí potrápit a jeho nákupní cenu už jsem znovu zaplatil v servisu, zbožňuju vůni plastové střechy, rád koukám na azurové podsvícení budíků a pořád mám radost jako malý kluk, když někde podjedu závoru. Objektivně je to strašný krám, ale já ho mám rád, protože je to můj strašný krám s nákladem vzpomínek, který by se ani do kamionu nevešel. Podobně to bylo i s tím přesednutím do Pumy.

Ten přihlouplý záblesk v mých očích, který zabliká každé jaro, když vytahuji svůj kabriolet z garáže na první projížďku, jsem viděl už nesčetněkrát. Naschvál přijeďte na náš trackday a uvidíte plejády záblesků. Oči účastníků by daly do kupy celou galaxii, jen kdyby někdo na okamžik zhasl nebe. Koukají na své Miaty, dvacet let staré krámy, které pohromadě drží několik desítek kilogramů svarů a rzi. Některým z nich kouká hlava, protože se do nich tak úplně nevejdou a co si budeme říkat, všichni v nich vypadají trochu komicky. Jenže je to jejich první ‚řidičské‘ auto. Jak jinak si konečně vysvětlit takovou lásku našeho národa ke Škodám řady 742? Objektivně jde o strašnou sérii krámů, zastaralých dvě generace dozadu. Ohavný styling střídá nespolehlivost a výrobní kvalita kategorie DoDo (Dodělej Doma). Přesto většina lidí nedá na ‚stodvácu‘ dopustit. Ne snad kvůli tomu, že šlo o poklad automobilové konstrukce, ale prostě proto, že nic jiného nebylo a auto pro ně byla svoboda. Poprvé v něm jeli na dovolenou, dovezlo je do porodnice a sloužilo vždy většinou, když bylo potřeba. Příšerný krám milovaný lidmi, kteří jsou latentními autíčkáři je tou nejlepší ilustrací závěru mých úvah a pochybností o vlastní příčetnosti. Vztahuji k autům iracionální emoce a to ze mě dělá Autíčkáře. A z vás taky.

Máte také svůj milovaný krám? Pochlubte se v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jindřich
02. února 2018, 10:33
0

Jak se prosím uvaří vzduchem chlazený brouk? ;-)

reagovat
Adam Forman
02. února 2018, 10:43
0

Mea culpa. Špatně jsem z výzkumu přeložil 'overheated' :-)

M P
02. února 2018, 10:41
6

"Znáte ten pocit, když přijdete například z pracovní schůzky nebo z večeře u rodičů drahé polovičky a sundáte si hezké oblečení? Ten slastný pocit když pečlivě vybrané svršky a lesklé polobotky vystřídají ošoupané kalhoty bundeswehr a prošláplé tyrkysové bačkory? "

Neznám. A v tom, co popisuješ, bych asi zemřel.

reagovat
co
cobein
03. února 2018, 16:49
0

Rapid byl taky chvilku v mé stáji, byl jsem spokojený nadmíru, pamatuji se že jsem ho na sebe přepisoval na DI 31.12. 1996 to byl dopoledne na úřadech pracovní den!

Anorex
02. února 2018, 10:44
9

Můj milovaný krám, který koresponduje se závěrem z článku. Technicky je to oproti zahraničním vozům té doby technicky opravdu krám a ničím zvláštní krám. Ale když přijde jezdící letní sezóna a já přijedu v podvečer vystreslej a uhnanej z práce, pak je to pro mě vyžadovaný únik z reality. Oblíbené okresky třetí třídy s minimálním provozem, 60-90 na tachometru, stažený okýnko, otevřený šíbr a mít tzv. "v p*či celý svět".... Na rychlost a adrenalin mám motorku, na bezpečné a pohodlné ježdění daily soudobé vozidlo a na vypnutí hlavy tohle... :-)

reagovat
Safa
02. února 2018, 10:55
1

To není žádný krám, to je krása! :o)

Standa
02. února 2018, 12:24
1

S Rapidem jsem taky dost pojezdil a paradoxně můžu říct, že patřil mezi nejspolehlivější auta, co znám. Aktuálně mám 6 let jeho US ekvivalent stejnýho ročníku ('87). Rapid je stále v rodině. A popis od Anorexe u mě taky sedí.

beastar
02. února 2018, 15:53
2

Rapid je super. Jediný auto který nás reálně naučilo znát jak vypadá sporťák. Objektivně nenabízí nic extra. Ale v takhke starym autě už se objektivně nebere nic.

Breakthru
02. února 2018, 19:53
0

vytáhneš sytič, startuješ, ozve se hroznej randál zezadu, pak ten smrad typickej pro tyhle motory a vyrazíš prostě někam.Jen tak...I cesta může být cíl....
Teď jsme v práci jednomu pánovi spravovali gumu na jeho Škodě 125 z roku 1989.Samozřejmě první majitel, auto ježděný, ale zachovalý.Blbý kolo, ale je to pěkný zpestření oproti těm novejm autům.Když vyjíždím z dílny, tak mi to pípe, počítá centimetry, svítí mi tam obrazovka a tam vše, co je za mnou.Já bych to nechtěl, couvat ještě umím....Taková šáde je na dílně příjemný zpestření:)....

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. února 2018, 09:10
0

Ten Rapid je pecka a na fotce vypada, ze i v dobrym stavu. Tyhle auta uz se nevidi. Tak ho udrzuj a hlavne neprodavej. Ma svoji hodnotu. :-)

Anorex
05. února 2018, 09:23
0

Ještě aby nebyl, když jsou na něm odvedený dva roky večerní a víkendový práce, o financích se raději ani zmiňovat nebudu. Je to zcela nově postavený auto, což původně v plánu nebylo, ale jak to tak bývá, po postupném rozebírání kvůli vyvaření a celolaku se nacházely větší a větší problémy. Z poloviny z nových dílů (které překvapivě Škoda stále nabízí skladem :-) ), zbytek zrepasovaný starý nebo posháněný jetý po burzách a internetech... :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. února 2018, 15:41
0

Anorex: Napiš k tomu pořádnej blog a přidej fotky. Určitě nebudu jedinej, koho tohle zajímá. :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. února 2018, 12:34
1

Já nevím no. Mám ten svůj starej krám rád, i když mi někdy pěkně leze krkem, rád s ním jezdím a taky se těším na jaro, až zase zapojím baterku a vytáhnu auto z garáže. Ale na druhou stranu, kdybych měl možnost ho vyměnit za jeho současnou moderní generaci, tak bych neváhal ani pikosekundu.

reagovat
sumy
02. února 2018, 12:53
2

Celý to dává smysl. Proč bych jinak ty "krámy" hromadil. Zrovínka dnes ráno mi to nedalo a udělal jsem si společné foto všech "klenotů" co mám. Pak jsem sednul do starýho civica a vydal se na každodenní cestu do práce 55km tam a 55km zpět. A do každého z těch aut si přesednu ze služební "fungl octy s 2,0TDI v plný" s takovou zvláštní, dalo by se říct až euforií. Jen ten stříbrňák je ještě nepopsanej list :-) Ten u mě bydlí teprve do pondělí. Tohoh budu asi milovat už jen pro to, kolik práce do něj budu muset ještě vložit :-D

reagovat
Inženýr
02. února 2018, 13:45
0

Moderní spolehlivé auto "z budoucnosti", dva staré poctivé offroady a téměř youngtimer, předpokládám taky spolehlivý. Hodila by se ještě S2000, a klidně by stačila slavná Miata. Jinak žádné krámy tam nevidím. :)

sumy
02. února 2018, 15:05
5

Herdek, to jsem nechtěl slyšet ... tak 2-3 měsíce zpět mi hlavou začalo vrtat, že mi ještě chybí něco bez střechy :-) Ne, musim se krotit. Vždyť už mám aut stejně jak dětí :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
02. února 2018, 15:18
1

Sumy: Čtyři děti? Přemýšlím, jestli ti zatleskat nebo se za tebe pomodlit. :-D

sumy
02. února 2018, 15:37
0

Na tom nesejde, ani jedno mi už nepomůže. :-D Ale dík ;-) A vy všichni ostatní to berte jako varování :-)
I když... První off se pořídil, aby jsme se vešli. Po dvou MPV(obě mitsu) to chtělo změnu.
No a druhej off se pořídil teď o 4 roky později hlavně kvůli letním off-toulkám po Balkáně, bo 6 lidí nacvakanejch do jednoho offa, nabalený na 14 dní v horách je už moc nejen na auto, ale i na osádku.

Breakthru
02. února 2018, 19:45
0

Takový krátký Pajero jsem nedávno prodal.Byl to 3.0 V6 automat....v podstatě jsme ho dostal, ale kdybych neměl těch aut prostě moc, tak bych si ho asi nechal.....fascinoavla mě ta výbava, třeba ta lampička na drátku v kufru a různý japonský drobnosti:)

sumy
02. února 2018, 21:09
0

V pěkným stavu( neprorezly na sr...) Tak to jsi si ji měl snad raději nechat. Ceny pěkných už jsou astronomický. Klidně 100tkč za bídu s 2,5, nebo slabším 3,0 z 91 roku...
A ty vychytávky. Moc si užívám elektricky stavitelný tlumiče. A typický jap interiér v pravém umělém dřevě :-)

Vojtáno
05. února 2018, 16:36
0

Já to Pajero v krátký verzi měl hodně dlouho a dodnes musím zamáčknout slzu když ho někde vidím. Bral bych ho hned znovu. A ta verze co je na fotce, to je úplně top! Pokud se nepletu je to ta verze, kdy už se vyrábělo Pajero MK3 ale protože MK2 byla prostě lepěí tak se někde od roku 03 až 05 udělala tahle série v podstatě MK 2.5. Ach, jdu na mobile.de slintat a snad i nějaký koupím...:)

Irwinek
02. února 2018, 13:10
5

Mám stejný pocit každý den, když vystoupím ze služebáku ( Fabie 2017, Roomster 1016, Superb 2016, Audi A4 ) a sednu si do svého starého ( no starého, v dubnu mu bude teprve 23 ) volva. Vrznutí dvěří, skřípnutí sedačky,... to vše zní tak mile, domácky. Auto mě vítá a těší se na další cestu. Ne jako novotiny - suché prásknutí, pištění že nejsem připoutaný, že není připoutaný spolujezdec na místě, kam jsem hodil tašku s notebookem, atd atd.
A hodinky mám taky starý :-D a nedávno jsem poslouchal šelakový desky ( no ale zas mám na dlouho pokoj ) na gramci s klikou. A manželce chutná kafe namletý na starém mlýnku víc, než na novém japonském ( čti vše kromě kamenů z číny ).
Staré věci, a ne jen auta, jsou prostě kouzelný a kouzla má každej z nás podvědomě rád :-D

reagovat
sheogh
02. února 2018, 13:37
0

Jojo, taky si obcas rikam, zvlast, kdyz je potreba neco opravit, ze se toho kramu zbavim, prodam, vyhodim, cokoliv, koupim si nejakou i30 na operak a budu mit klid...
A pak zase jedu rano do prace, v tichu a pohodli, na ktere padlo mensi stado krav a polovina amazonskyho destnyho pralesa...

Neprodam! porad to za to stoji :-)

reagovat
beastar
02. února 2018, 15:48
3

Není krám jako krám. Když vidím někde stát takový ty utahaný zednický 405ky a Laguny, Feldy evokuje to ve mě pocit znechucení. O to víc když mají na cement třeba a6, nebo Omegu. O to víc mě potěší když vidim v provozu zvláštní (neříkám cenný) auta z dob dávno minulých. Který majitel provozuje s chutí a sype do toho i když by dávno neměl. Typicky starý báva, kabria všeho typu, placky jako cali a probe. To mi dělá radost. Přestože takový auto nechci a občas i na auta starý 5 let nadávám jaký jsou to vraždy.

reagovat
Breakthru
02. února 2018, 20:23
2

na autě se majitel podepíše víc než najetý kilometry....kamarád měl pašíka.Vymazlenej, dostával servis, no všechno....pak ale tragicky umřel a auto putovalo k zedníkovi.To auto je te´d k blití.Špinavý. domlácený, orvaný, skoro nic nefunguje a dokonce to zadřel a hned to šoupl někam na ves do dílny, kde mu to banda mastikolů opravila.Frajeři nedotáhli hlavu mimochodem....aspoň, že jsem zachránil tehdá ty Borbet A, protože by z nich nadělal orvaný osmičky....a takovej krasavec to tehdá byl ten Passat :( kámoš se musí obracet v hrobě....

Bavoraczech
02. února 2018, 16:16
0

je to asi dva roky, co se mě zhostila myšlenka, vzít prostě 200 papírů a jít si do AAA vybrat něco "mladýho". Měl jsem dav favority. Nejprve jsem zkusil tři německé modly. Tedy Golfa, Astru J a BMW E90 ve specifikaci 320D, který mi bazarník nabídl jako alternativu k Mazdě 6 2.3... která vůbec nebyla špatná, ale asi mě projížďka v ní prostě tak neuchvátila, abych se rozhodl za ní těch 200 papírů nechat. BMW bylo největší zklamání. Přišlo mi to prostě jako dvojková oktávka v TDIčku se zadním náhonem. Pak tu taky byl Citroen C5 a Ford Mondeo. Obě mi přišly tak nějak těžkopádný, Citroen obzvlášť... Nejblíže k mému snu asi zatím byla Honda Civic 1.8 VTEC, která se mi ale zdála menší a Accord v té době byl ještě hodně přes 200. Tak jsem nakonec přesedlal zpět na něco staršího. Sice to asi není tak spolehlivý jako Mazda a Honda a ani to nevypadá tak "mladě", ale člověk se v tom cítí tak nějak vyjímečně.

reagovat
Breakthru
02. února 2018, 19:43
5

Pěkně jsem si početl:)
Já si takhle splnil sen.Jako kluk jsem slintal nad sousedovic Granadou, když ju otec po bouračce opravoval.Je to přes dvacet let a teď jednu doma mám.Koupil jsem jí, rozběhl motor, trošku načerno si s ní zajezdil a teď stojí rozebraná u mne na dílně a po malejch kouskách ju vyvařuju...
Když jsem odmašlil blatníky, odbrousil nástřik a objevil pár dírek, tak jsem si vyklepal pár dílů.Pak jsme odsekal izolaci na podlaze a to už se mi chtělo brečet, ale klepu a dělám dál.Mohl bych koupit lepší, vyvařenou, voňavou nebo sehnat hotový díly, ale to já nechcu.Já se s tím chcu mazlit, chcu vše udělat tak, aby nebylo poznat, že tam nějakej zásah byl.
Nebude to hned, potrvá to a bude to stát hodně peněz, ikdyž 90% práce udělám sám a co půjde opravit prostě opravím...Ale jednou to zas ožije a bude to pro mne úplně splněnej sen, protože budu mít Granadu a budu mít ten krásnej tý odvedený práce...
Je to špinavá práce, zapotím se, nesčetněkrát si udělám raka, pořežu se, popálím se při svařování, sežeru spoustu prachu, ale stojí to za to.Kdo nikdy nevrátil tvar kastli nebo do šroubku nesložil motor, tak to nepochopí.Ten pocit, když se to železo zase dá do pohybu totiž všechno tohle dokonale zaplatí.....

reagovat
Perníček
02. února 2018, 21:10
1

Palec hore za odhodlání, pak musíš sepsat článek s fotodokumentací, tyhle stavby, kdy je vůz rozebrán do základů a opět seskládán miluju.

Rob
03. února 2018, 18:35
0

Souhlas a chápu, teď když je na dílně Sirrka, a dělám na tom mám z toho taky radost a těším se jak znovu pojede... Taky je potřeba svářečka, taky spousta peněz a dost práce ale baví mě to a je to super.

Perníček
02. února 2018, 21:09
0

Jako kdyby jsi mi mluvil z duše. Doma si chovám už 21 let starou Almerku. Doma na mě chvílema tlačej, jestli to nechci prodat, že s tím skoro nejezdím, páč máme trošku širší vozový park. V žádným případě! I když s tím autem vyjedu třeba jendou za 14 dní, za 3 týdny... tak mám z toho takový pocit uspokojení, seč to auto nemá výbavu a výkon, jaký má zbytek vozového parku. Má své mouchy, hlavně začínající rez, ale to klidně nasypu do toho auta dvojnásobek jeho aktuální hodnoty, než abych to prodal.

reagovat
eLzyx
02. února 2018, 21:10
1

já se zbláznil do starého VW T2. Ani nevím proč. Možná protože to auto má styl, možná protože jeho užitnost je velká, možná protože jsem rád centrem pozornosti ... nevím. Ale po technické stránce je to klump nehorázný

reagovat
C70C
02. února 2018, 23:11
0

Nazdar eLzyx.. Pamatuješ ještě na oRlika? Taky nehorázně dodrbanej klump, ale jak rád bych ho pořád měl.. Béžová T2 byla nedílná součást mého dětství, takže tvojí obsesi chápu..

eLzyx
03. února 2018, 01:39
0

jasně že pamatuju oRlíka. Bezva kára. Já bych měl nejraději pořád svojí C70. Bohužel jsem ji tenkrát neuváženě místo opravy poslal katovi do regálu.
btw - zkus hádat jakou barvu má moje T2 :-)

C70C
03. února 2018, 08:21
0

Do dneška nechápu, jak nám mohlo přijít jako dobrej nápad do T2 jen dát mezi zadní rozkládací lavici a přední sesle jen tak dvě plážový křesílka a takhle cestovat.. Ale to auto bylo skvělý.. Máš aspoň westfalii, nebo standartní minibus? A Volvo už žádný?

eLzyx
03. února 2018, 11:39
0

mám standard minibus z 1973. Westka by se mi nevešla do garáže. Volváka mám taky, tu zlatou S60 2.4T. Naprostá spokojenost, akorát teď budu muset nasypat korunky do přední nápravy. Pár let mi Volvo stálo v garáži bez hnutí a na přední nápravě se to podepsalo.

Tejira
03. února 2018, 03:24
0

To mi připomíná tu moji mršku. Bezmála 18 let stará Audi A4 Avant s motorem 2.5 TDI V6, který hodně lidi zatracuje. Ano sice jsem se už nanervačil hodně a ještě nanervačím... ale je to moje auto. Auto co mě nikde nenechalo a já mu dopřávám tu péči co si zaslouží. Byť jsem jen blbej student... stále je to kus mého života. Ale stejně budu nejradši vzpomínat na tátovu Mazdu 626 coupe ve dvoulitru. Jednou... bych si to auto chtěl pořídit právě z nostalgických důvodů a také jako vzpomínku na mého již zesnulého otce. Jeho kousek tehdy tragicky zahynul smrtí o sloup, který tam poslal v mikrospánku. Holt i takové věci jsou... ale stejně ty auta mají něco do sebe.

reagovat
Adam Forman
03. února 2018, 10:26
0

S posedlostí staršími Mazdami nejsi sám :-) V 626 GE jsem brázdil svoje první kilometry a to křídlo na víku kufru bylo prostě boží. Kolega Dan si z nostalgie jednu Mazdu pořídil a to přímo Xedose 9 s tím nejlepším, co pod kulatou kapotu zavítalo: https://www.autickar.cz/clanek/mazda-xedos-9-mce-slepa-ulicka-nebo-trefa-do-cerneho/
Mě ta Mazda asi taky jednou čeká...

beastar
03. února 2018, 14:39
0

Víte ono je smutný, že každýho ta Mazda jednou čeká. Es kommt der Tag. Já je vlastně moc nemusim a taky už sem kdysi 3 měl ne najedbou. No a ta rx8 až budu mít na to čas mě taky čeká. Tmavě modrá a černý kola to už vim. Jen to nebude dnes ani za měsíc.

Breakthru
03. února 2018, 15:02
0

Měl jsem Xedose 9 s tímhle motorem.Označení tuším KL....koupil jsem ju nepojízdnou s rozdělaným motorem.To byl zlej sen dát to dohromady, protože široko daleko nebylo nic a díly stály raketu.Ze dvou motorů jse udělal jeden a pak to všecko zapojit.Sání a podtlaky bylo v kufru se šroubkama a já to po nocích skládal, ale jezdila....pak tam šel silnější 2.5 KF a jak skončila STK, šla pryč.....
Ale dneska už by to nechtěl, ikdyž motor super, ale ty díly....No, zdvihátko skoro za litr a bylo jich tam 24.Taky jsem z těch 48, co jsem měl, probíral ty nejlepší:D Ikdyž občas mě láká nějakou vzít, protože se semtam inzeruje "potkaná" za pár korun a jedno jestli xedos, 323 nebo 6...Jenže ventily nedosáhnou na písty, takže by stačilo nahodit nový rozvody a jezdit:)
beastar: já vyhlížím cokoliv s wanklem.Tehdá mi kámoš rozmluvil sežranou RX7 FA za odvoz....Chtěl jsem tu mechaniku, nic víc :) Ale RX8 si pamatuju jak byla jakožto novinka v Brně na veletrhu.Stál jsem tam s otevřenou hubou.Bylo to zjevení.Ty dveře a všudypřítomný odkazy na rotor....

Nimrod
03. února 2018, 17:13
0

také jsem tam byl a také jsem na ni zítral :-)

co
cobein
03. února 2018, 16:44
0

Já jsem byl od prvopočátku svých řidičských dnů příznivcem-fandou značky OPEL, však první auto které jsem měl byl KADETT GSi 2.0i a potom už jen Astry F,G, Zafira A. Protože se blížila zima 2009 já jsem si umanul že budu mít něco 4x4 tak jsem od OPELu odešel ke ŠKODA Octavia TDi 4x4. Měl jsem to auto od dovozu z Říše pouhých 21 dnů než jsem v něm dostal na suché sestě smyk a vlítl jsem šelně pod kamion MAN! Byl jsem nepřipoutaný a dodnes jsem částečně invalidní II. stupeň ale mám zase OPELa Zafiru A s OPC paketem v "TOP" stavu i když má 14 let tak to je a bude moje srdeční záležitost!

reagovat
martin_100
04. února 2018, 13:19
0

Hele já si na spolehlivost řady 742 nemůžu stěžovat. V zimě mi všechny startovaly na brnk, v létě se nikdy žádná nepřehřála. A když jsem se naučil správně reagovat na podněty gumovýho podvozku byl jsem s ní hodně rychlej a na mokru se aj ty řízený boky daly provozovat ;-)

reagovat
coolibra
05. února 2018, 15:08
0

Když to tady tak čtu, nutí mě to k zamyšlení proč jsme fakt někteří takoví úchyláci, že držíme doma staré střepy, přičemž jsme nuceni poslouchat nářky manželek a partnerek, že máme zase zaparkován ten vehikl na místě kde jsou zvyklé parkovat ony a že je to celkem k hovnu a že do toho nevlezou a je to je akorát kasička a Mařena vod vedle má nový Tiguan, načež se vy musíte držet zárubně aby jste jim to nevysvětlil rázným způsobem. O sousedech ani nemluvě, když vidím ty jejich přiblblé úsměvy. No nic říkám si , tak se alespoň projedu. No a co , tak tedy musím přiznat , že je to fakt hrůza. Vývoj za posledních 30 let je nezadržitelný. Mám strach , že s tím někde vyklepu a nutí mě to zapojit všechny smysly , jež už dnes v moderních autech ani nepotřebuješ, protože to skoro řídí samo. A vo to tu jde. Je to zkrátka adrenalin. Ale sakra poučný adrenalin. Malá to chybka a budou vás seškrabovat ze stromu. Dnešní mladí řidiči myslím nemají takovou adrenalinovou průpravu a tak v kritických situacích možná ani necítí ten pud sebezáchovy, tak jak my řidiči starších verglů.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem