načítám data...

Mazda Xedos 9 MCE: Slepá ulička, nebo trefa do černého?

Novým přírůstkem v redakční garáži je postarší limuzína s velmi komplikovaným motorem. Má co nabídnout i po 22 letech v provozu?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Není to tak dávno, co redakční kolega Vavris zveřejnil svou výzvu. Pokud si koupíte jeho rodinný kombík, on si místo toho koupí nějaký nesmysl, jehož recenzí vás čtenáře později potěší. Vavrisovo Mondeo je sice pořád k mání, ale mně se rodinné přibližovadlo povedlo udat. Nastalo tak horečné uvažování, jakým směrem investovat utržené peníze za prodej neoblíbeného Passata. Měl jsem jasno pouze v jedné věci. Nové auto musí být zajímavé. Po dvou letech vlastnictví kombíkového Volkswagenu jistě tuto podmínku chápete. Ne že by Passat byl vyloženě špatné auto (po instalaci standardního podvozku se z něj stalo poměrně příjemné a pohodlné vozidlo), ale nikdy ve mně nevyvolal touho se jít jen tak projet, nikdy jsem se za ním neotočil, když jsem od něj odcházel. Což určitě není chyba auta, prostě to jen nebyl jeho účel. Passat je obyčejný spotřebič, něco jako mikrovlnná trouba. Spolehlivý společník, který vám ulehčí život když je potřeba, ale nebude vám dělat radost a zcela nepochybně se bez něj dokážete obejít. Kupoval jsem ho hlavou a ne srdcem. Z toho důvodu jsem se zařekl, že další automobil musí být něco po čem toužím a musím ho nutně mít, i kdyby to byla sebeiracionálnější volba. Musí se mi líbit, musí mě bavit. Tak proč jsem si sakra koupil starý luxusní sedan s automatickou převodovkou a pohonem předních kol? Inu, není všechno tak jasné, jak se na první pohled může zdát. 

Pokud jste našimi pravidelnými čtenáři, jistě vám neuniklo, že zhruba před rokem jsem vás prosil, abyste mi poradili jaký roadster si mám koupit. Leckoho by napadlo, že jen co obdržím peníze za Passat, poběžím si obratem koupit nějaký dvoumístný čtyřkolový nesmysl se stahovací střechou. Byla by to zcela logická úvaha. Jenže za poslední rok se trochu změnila má životní situace. Založil jsem rodinu. Někde uprostřed noci, nad inzeráty obsahující MGF z celé Evropy, jsem si uvědomil, že bych takové auto vlastně nevyužil. Na pracovní cesty po Praze a okolí by ho byla škoda a všechny víkendové výlety nyní absolvujeme ve třech. K tomuto účelu se dvoumístný roadster vážně nehodí. Při představě, že bych v sobotu ráno naložil všechny členy rodiny do moderního japonského hatchbacku či postaršího dieselového kombi z Francie, zatímco britský midship sporťáček by na mě smutně koukal a žadonil pohledem o svezení, jsem obratem zavřel všechny záložky internetového prohlížeče na kterých se objevoval nápis MG. Třeba někdy příště. Otázka co koupit ovšem zůstala. Chci auto, které mě bude bavit. Začal jsem tedy prohledávat inzerci a koukal po něčem s pohonem zadních kol. Můj zrak se v tu chvíli obracel k něčemu jako je trojkové BMW. Ale jistě víte, že sehnat rozumnou trojku je v dnešní době velmi složité. Zachovalé E46 stojí nesmysl, takovou částku jsem rozhodně obětovat nechtěl. Pěkné E36 už prakticky neexistují. Compactům jsem nikdy nepřišel na chuť. BMW jsem musel chtě nechtě vyřadit. I zabrousil jsem ke konkurenci ze Stuttgartu a hledal ve vodách W202 a W210. Přestože starší Mercedesy nejsou synonymem zábavy, dvěstědvojka s motorem 280 by se mi velmi líbila. Leč nebyla žádná k nalezení. U dvěstědesítky byla situace stejná jako u BMW. Zatlačil jsem slzu a rozloučil se s pohonem zadních kol. Třeba někdy příště. 

Ve vodách předohnaných aut je výběr opravdu velký. Jaké auto s pohonem špatných kol mi rozbuší srdce? Co taková Alfa? Jistě tahle volba se přímo nabízela. Jenže najít funkční 156 se šestiválcem je složitější než objevit novu planetu ve vesmíru a Twin Spark jsem zavrhnul. Větší 166 s Bussem má můj bratr, přece si nebudu kupovat stejné auto, že? Začínal jsem být bezradný, když tu z ničeho nic mě do očí praštil inzerát na starší a ne zcela obvyklou Mazdu Xedos 9. Ke Xedosu mám jisté citové pouto, neboť na menší šestce jsem se učil prvním řidičským krokům. Vzal jsem do ruky telefon a jal se sondovat situaci. Prodej byl stále aktuální a podle předchozího majitele autu nic zásadního nechybělo. Na druhý den jsme dohodli prohlídku a krátké svezení. Přiznám se, že jsem neměl přehnaná očekávání. Je to Mazda, takže velmi pravděpodobně bude zrezlá na prach, motor bude konzumovat olej po hektolitrech, pokud vůbec bude fungovat. Tím spíš, když se prodává za jeden průměrný plat. Ale nebyla ode mě daleko, takže jsem si řekl, že za pokus nic nedám a vyrazil se na ni podívat. Už na první pohled mě zarazilo, že povrchová koroze prakticky není přítomná, jen zadní lemy prošly mírnou revitalizací. Motor naskočil bez sebemenšího zaškobrtnutí a já začal pojímat podezření, že to nebude úplně beznadějný kus. Vyrazil jsem na krátkou projížďku a byl ohromen. Převodovka řadí jak má, z motorového prostoru se neozývají zvuky které by signalizovaly blížící se katastrofu. Podvozek kupodivu není po smrti a brzdy zpomalují auto překvapivě intenzivně i přes fakt, že Xedos poslední čtyři měsíce stál v garáži. "Tohle není vůbec špatný" říkám si a beru dva dny na rozmyšlenou, protože v danou chvíli se objevuje v inzerci na pohled zachovalý Citroen XM s třílitrem a především áčková Omega, což je velké lákadlo. Ještě téhož včera je však jasno. Jdu do Mazdy. 

Co jsem si to vlastně přivezl domů? Jedná se o Mazdu Xedos 9 z roku 1995. Najeto má 302 tisíc kilometrů, je prakticky v plné výbavě a na víku kufru má zeleným písmem vyvedená tři slovíčka. Miller Cycle Engine. Ti znalejší z vás už pochopili, že tohle nebude jen tak obyčejné svezení. Ale vezmeme to postupně. Vnější design nemá cenu příliš rozpitvávat. Jistě si uděláte názor sami. Za sebe mohu říci, že se mi líbí. Na rozdíl od kulatého Xedose 6, disponuje devítka klasičtějšími a konzervativnějšími tvary. To může někdo brát jako výhodu, protože takový vzhled příliš nestárne. Až na oranžové odrazky v předním nárazníku, které jsou již passé, vypadá Xedos 9 zcela důstojně i v dnešní době. Jen je tak nějak štíhlejší než dnešní konkurence. Obzvláště to vynikne, když zaparkuji vedle nového Superba. Škodovka sází na komplikované tvary a výraznou muskulaturu, vypadá jako o kategorii větší auto, přestože na délku jsou oba vozy téměř totožné. Xedos má mnohem jednodušší linky a celkové proporce mi u něj přijdou vyváženější. Rozdíl 25 let se nezapře. V interiéru ovšem zub času hlodal víc. Ne že by mi u Mazdy vadilo tvarování přístrojové desky, ale všude jsou samé plasty nevalné kvality a vrcholem je plastové dřevo, které obepíná panel rádia. Tohle jsou devadesátky jak vyšitý. Vadí mi také budíky na přístrojovém štítu. Jsou nezajímavé, nudné a úplně stejné jako v levnějších modelech značky. Vlajková loď automobilky, jejíž původní cenovka atakovala 1,5 milionu, by si zasloužila rozhodně zajímavější řešení. Aspoň kovový lem by tomu slušel sakryš. Když k tomu připočteme volič automatu evokující dámskou erotickou hračku, není první dojem z interiéru pozitivní. Na praktickou stránku věci to naštěstí vliv nemá. Snad jen odkládacích prostor je poskrovnu. Velmi se však líbí skryté kapsy ve dveřích. Sedačky jsou bohatě dimenzované (nejspíš kvůli americkému trhu, který byl pro Mazdu prioritou), takže i přes zcela chybějící boční vedení jsou velmi pohodlné a odolné. Kůže není moc popraskaná ani po 22 letech provozu. Jak jsem již předeslal na začátku, můj Xedos disponuje plnou výbavou (chybí jen solární panel na střeše). Přední sedačky jsou elektrické a vyhřívané, klimatizace je digitální, nechybí ani jednoduchý palubní počítač. Vnější zrcátka jsou elektricky sklopná, samozřejmostí je šíbr, tolik oblíbená věc v devadesátých letech. Víte co je nejvíce ohromující? Všechny tyhle elektrické hračky fungují jak mají. Jedinou věcí, která je v interiéru rozbitá, je výsuvný držák na nápoje. Japonská spolehlivost se nezapře. Vás ale především zajímá jako takový Xedos jezdí, že? 

Na začátku byla otázka jak jsem si mohl koupit Xedos, když jsem hledal vůz, jenž mě bude bavit. Ona zábava za volantem má několik dimenzí. Pro někoho to znamená chuligánské driftování se sportovní zadokolkou. Pro jiného je vrcholem tužeb malý hothatch a následné drcení na těch nejzakroucenějších okreskách. Jiného baví pohodlný podvozek a silný motor, který využije při dálničních sprintech. Já mám rád od každého něco. A nejspíš proto mi univerzální nastavení Xedose tak vyhovuje. Začnu třeba řízením. Klasický hydraulický posilovač řízení oplývá na dnešní dobu až neuvěřitelným citem. V nízkých rychlostech je řízení příjemně měkké a usnadňuje tak městské manévrování. Jakmile vyjedete za hranice města a zrychlíte, řízení adekvátně ztuhne a díky jeho přesnosti se můžete i s poměrně velkým sedanem pohybovat po okreskách až neslušně rychle. To se mi opravdu velmi líbí. A to můj vůz ani není vybavený systémem natáčení všech kol 4WS (k dispozici byl u nás je pro verzi 2,5 V6), který údajně hbitost auta posouvá ještě o kus dál. Na jedničku pracuje také podvozek. Ten nemá nic společného s ostatními Mazdami a jeho údržba se tak může dost prodražit. Za správnou péči se ovšem odvděčí naprosto skvělými vlastnostmi. Přední nápravu tvoří lichoběžník se třemi rameny, která udrží kola za každé situace kolmo k silnici. Díky tomu má Xedos úctyhodný grip i na rozbité okresce. Vzadu pak jízdním vlastnostem pomáhají dvě příčná ramena doplněná o dvojici podélných táhel. Jako celek funguje podvozek báječně. Jasně, pořád se bavíme o luxusním a především pohodlném sedanu vyšší střední, takže se nedá očekávat nějaké okreskové inferno jako v případě malých hot hatchů, ale vůz je i na točitých silnicích překvapivě schopný. Tomu částečně napomáhá také hmotnost, která dosahuje nějakých 1500 kg, což na tak velké auto není mnoho. Disciplínou ve které Xedos opravdu boduje, je jízdní komfort. Ten je naprosto příkladný. Od šestnácti palcových kol se neozývají žádné nepříjemné rány, auto neposkakuje jak žabák na speedu a celé je to takové přirozeně pohodlné a plavné, ale zároveň velmi jisté. Na dálnicích oceňuji akustický komfort, který tolik chybí moderním Mazdám. Xedos údajně býval v době svého vzniku nejtišším autem na trhu. Co je na tom pravdy nevím, ale ticho je v něm i po více než 20 letech. Jízdní vlastnosti téhle staré Mazdy jsou krásným ukazatelem, že pokud disponuje auto kvalitním mechanickým základem a pečlivým nastavením všech prvků, nepotřebuje armádu elektronických pomocníku a všelijakých adaptivních tlumičů, aby fungovalo jak se sluší a patří. 

Samostatnou kapitolou je srdce vozu. Motor s velkým M. Exaktní popis jak pracuje Millerův motor by vydal na celý článek, takže to zkusím jen ve stručnosti. Techničtěji zaměřeným čtenářům doporučím odkaz zde či zde. Dopředu se omlouvám pokud bude můj výklad chybný, jsem v tomto ohledu laik, takže se rád nechám poučit od povolanějších. Millerův cyklus se vyznačuje pozdějším zavíráním sacích ventilů, díky čemuž se část směsi vrátí do sacího potrubí a při následné kompresi nemusí píst překonávat takový odpor, rapidně tak stoupá účinnost motoru. Svým způsobem se jedná o pětidobý cyklus, protože fáze komprese je zdvojená. To má za následek dvě věci. Vyšší výkon a nižší spotřebu. Všímavější jedinci jistě poznali, že musí v tomto režimu vzniknout rozdíl v tlacích. Ten je vyřešen přeplňováním, Mazda použila tzv. Lysholmův kompresor. Obecně se dá říct, že Millerův cyklus je o asymetrii komprese a expanze. Teorie na papíře zní lákavě, že? Funguje to i v praxi? To pište že jo. Šestiválcová dvatrojka ze svých útrob doluje 155 kW a točivý moment  se zastaví na hodnotě 295 Nm. Ano, stále hovoříme o autě, které sjelo z výrobní linky v roce 1995. To není špatné, ne? Realita výkonů na silnici je ještě zajímavější. Prakticky od dvou tisíc otáček až do omezovače je tah naprosto lineární a velmi návykový. Xedos nemá nejmenší problém zrychlovat ještě daleko za sto kilometrovou rychlostí. A to prosím dynamické schopnosti trochu limituje starý čtyřstupňový automat od JATCO (Mazda tehdy nedisponovala vlastním automatem, který by vydržel točivý moment MCE). Ten nevyniká ani rychlostí řazení, ani svou kultivovaností. Přesto se k uvolněnému charakteru auta celkem hodí. Stejně tak potěší člověka zvukový doprovod. V nižších otáčkách vašemu uchu lahodí sametový šepot šestiválce. V těch vyšších jej střídá hromové vytí kompresoru. Jo, tohle si dám zatraceně líbit. Jistě vás zajímá i ta zázračná spotřeba. Takže kolik? Dlouhodobá se drží na 9,1 l a to při velkém podílu městských cest. Při snaze o eco jízdu, jsem se dostal pod 7l. A více než 11 l jsem ještě na palubním PC neviděl. Hezká spotřeba, ne? Obzvláště když uvážíme sílu motoru a starý HDM automat, který nízké spotřebě zrovna dvakrát nepřeje. Jistou daní za tento typ motoru, je obtížná servisovatelnost. Pakliže se vysype kompresor, nikdo ho nedokáže opravit. Za novou pohonnou jednotku si Mazda naúčtuje horentních 190 tisíc. To není zrovna málo. 

Pokud jste dočetli až sem, možná si klepete na hlavu co to ten pisálek kecá za kraviny, že tady vychvaluje nějakou plečku z pravěku. Nechce si pohanět vlastní auto, to je přece jasný. Mí drazí redakční kolegové vám jistě potvrdí, že nemám problém zkritizovat i vlastní vozy. Xedos 9 mě prostě a jednoduše baví. Není to lehkonohý hot hatch, nemá stahovací střechu ani pohon zadních kol. Přesto mě mix vlastností, které tahle stará Mazda nabízí, okouzlil. Jasně, pětkové BMW nabídne ještě lepší jízdní projev a éčko od Mercedesu bude pohodlnější. Xedos představuje velmi zdařilý kompromis. Dělá věci správně a je vidět, že si v Hirošimě opravdu dali záležet. Dokonce i nové modely od Mazdy, byť je máme rádi, by se v jistých oblastech mohly od Xedose učit. Ano, má několik pih na kráse jako nepříliš zdařilý interiér nebo výkon potkávacích světlometů, které poskytují méně světla než dvě světlušky. V těch důležitých vlastnostech Xedos boduje a proto jsem z jeho koupě nadšený. Už nyní vám mohu slíbit, že to není poslední článek o tomto voze. Chodí nám do redakce spousta dotazů, jestli se dá rozumně provozovat luxusní auto za zlomek původní ceny. Nákup Xedose tak hodlám využít jako výzkum na dané téma. Až s ním najedu 15 tisíc kilometrů, udělám přesnou sumarizaci nákladů a uvidíme na kolik tahle sranda vyjde. A než se mi povede ujet tolik kilometrů, co byste řekli na srovnávací test s výše zmíněnou Alfou 166? S Xedosem se rozhodně na našich stránkách nevidíte naposled. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Va
Vaclav
10. května 2017, 08:31
2

S X9 jsem najezdil hezkých 150 tis, než se rozpadla. Pravdou je, že je to komfortní vozidlo. O podvozek je potřeba trochu pečovat, ale odmění se. 6 válec lehce papal olej, dostával trochu hustší, aby se to eliminovalo a litrovka oleje v kufru byla nutností. Kontrolka bohužel signalizovala až úplný průšvih, takže trocha prevence bylo potřeba. Zátah neskutečný, i ze 140 dokázal vyrazit a leckerým "sportovním" vozům sklaplo. A když něco zaplulo dozadu do kufru, člověk musel dovnitř celý, nedá se tam dosáhnout. Je to dálka. A děti připoutané na zadních sedačkách zepředu neprofackujete. Nedosáhnete na ně. Vzpomínám na něj dodnes.

reagovat
Pe
Pedro
10. května 2017, 09:54
1

Tahle Mazdina ma tak velkou dusi, ze si uz skoro deset let nedokazu predstavit, potazmo najit nahradu, ktera by nestala vic, nez za auto hodlam utratit. Pro me je tohle neco jako posledni mohykan - posledni, mechanicky dokonaly 6ti valec od Mazdy a verim, ze se snad nekdy od Mazdy jeste dockame navratu do teto kralovske motorove discipliny. Verze 2.5, pokud nezapomenete pravidelne menit olej, je neznicitelna - tedy mechanicky. Ten motor je velky sametak, "blbuvzodrny", neuveritelne tichy a k neutahani. Prvni Xedo, i kdyz tocilo kolem 400 tisic, stale okouzlovalo kolemjdouci, kteri casto zasli nad tim, jak ani zvenku neni motor slyset a nechteli uverit skoro pul milionu najezd. A ta velka pohoda na palube..ta aura, ty kresla siroka jak z US obyvaku, ten podvozek zehlici cestu jako letajici koberec..neni mnoho aut, ktere by v techto disciplinach Xedo prekonavalo, pocitajic i nejnovejsi konfekci.

reagovat
Pa
Pavel Janda
10. května 2017, 10:10
0

Pěkný článek.

Pár měsíců zpět jsem řešil podobné téma (zábavné auto místo dosavadního rodinného kombíku) a poslal jsem vám článek do "Vojtovy poradny". Zbavoval jsem se Octavie III kombi tdi a věru se mi líbila alfa 159 wagon.

No, na rozdíl od autora nemám rodinu, takže jsem se nakonec vykašlal na kombíky a jel do Holandska pro 406 3.0 V6 coupé. To auto už nikdy nedám z ruky. Prostě mazlík. Zrychluje na pátý převodový stupeň ze 45 Km/h stejně jako předchozí foukaný kombík na dvojku. Jen výkon nechcípne po 3000 ot/min, ale pokračuje krásně lineárně až k 7000. Přes 200 koníků je těsně na hranici limitů předohrabu, zkrátka akorát!
Záleží na tom, kolik kočárků s sebou autor článku tahá na víkendy, ale toto coupé má 400 litrů (:-o) a se sklopenými zadními sedačkami (na kterých se mimochodem dva dospělí svezou pohodlněji než v O kombi 1. generace) tam můžu vozit windsurfingová prkna i plachty. :) :)

Každopádně gratulace, snad bude Mazda dobře sloužit! Alespoň má to auto duši narozdíl od těch dnešních sra*ek.

reagovat
Chase
10. května 2017, 10:17
1

Škoda, že se autorovi nepovedlo sehnat už faceliftovanou Xedos 9, ta ve svém světlém interiéru vypadá o několik tříd důstojněji a i extretiér stále nevypadá jako vyloženě starší auto (i když už má taky skoro 17 let). Osobně jsem nějakou dobu sedlal Xedos 9 2,5i 2001 (atmo V6) a stále rád vzpomínám na to, jak tento podvozek se samonatáčecí zadní nápravou dokáže "lepit" skoro 5 metrů dlouho limuzínu k silnici a chovat se neutrálně až do totálního extrému. Relativně velmi pohodlná sedadla, nebo tedy spíš křesla, může koncern jen zavidět i v dnešní době (snad jen aktuální Volvo C70 ji překoná v pohodlnosti sedadel). Spotřeba na udržbu nenáročné 2,5i se ve městě pohybovala někde okolo 12l/100km a mimo město se dalo dostat i na 9l. Oproti MCE ji samozřejmě chybělo něco výkonu (120kW), ale i tak to bylo svižné pohodové svezení v autě které i ve svém věku budilo pozornost. Obrovskou výhodou 2,5i je to, že patří mezi "nepotkatelné" motory. Jak už jsem řekl na začátku, Mazda Xedos 9 je auto na které opravdu rád vzpomínám. Škoda jen ceny některých nahradních dílů ( npř. homokinet 7500,-) a častěji umírajícího automatu i přes to, že mu dáváte poctivou udržbu.

reagovat
Daniel Borský
10. května 2017, 13:55
0

Autor jednu poFL verzi málem koupil na podzim. :) I před nákupem tohohle kousku uvažoval nad mladším ročníkem, teď jsou v ČR na prodej minimálně dvě co vypadají aspoň podle fotek zachovale. Nakonec jsem však upřednostnil motor před hezčím interiérem, MCE ve faceliftované verzi byl bohužel jen pro USA.

Chase
10. května 2017, 16:09
0

Fandím ti už jen za odvahu si jetou MCE pořídit. Hlavně ať ti vydrží, protože když začne jít do kopru, tvé bankovní konto bude vypadat jak úsměv stoleté stařeny. Každopádně když MCE jede, je to koncert. Na druhou stranu, sehad interier z faceliftu by asi nemusel být takový problém (řekl bych jednodušší, než když jsem já kdysi na FL sháněl zadní světla z Millenie) :)

ToMyx
10. května 2017, 10:27
0

Perfektní článek! Předpokládám, že motor Xedosu 9 (2,5) nebude moc podobný s tím v MX6, že?

reagovat
ToMyx
10. května 2017, 10:30
0

díky Chase, takže rozdíl MCE/ klasika = hodně koníků.

Chase
10. května 2017, 16:03
1

Popravdě jsem si nebyl nikdy jistý, jestli snížený maximální nájezd MCE a kýbl servisních nákladů navíc za těch 35kW stojí. Danielovi kladné body za odvahu a hodně šťastných km s dost unikátním motorem (unikátním cyklem motoru), který v dnešní době potká člověk na silnici jen u některých Mazd MPS a jehož jizdní projem je opravdu hodně zajímavý. Rozdíl mezi těmi motory je opravdu výkon, ale také hlavně to, že zatím co 2,5i V6 je téměř nezničitelná 2,3 MCE má v sobě už svojí komplikovaností hodně předpokladů pro to, aby se stala pokladničkou, jejiž dno se bude hledat velmi stěží :)

PachezZ
10. května 2017, 18:27
0

2,5 je stejna jak v MX6, tak v 626, v probe i v xedosu. 2.3 je jiná.
Ale atmo V6 řady K (K8 - 1.8/KF - 2.0/KL - 2,5) maj spoustu zaměnitelných dílů mezi sebou obecně, swapovatelný je to taky bez problémů...

MP
MPS
10. května 2017, 20:04
0

Chase: Mazdy MPS nemají MCE. Objem je sice stejný, ale mazdy MPS mají řadový čtyřválec s turbodmychadlem a vysokotlakým přímým vstřikováním.

podvlada
10. května 2017, 10:37
0

Myslím, že o Bussu se ještě nikdy nenapsalo dost, takže srovnání s Alfou 166 vítám :-) Kdybyste chtěli i 156 s 2,5 V6, tak se snad můžeme nějak domluvit ;-)

reagovat
Ji
Jiří
11. května 2017, 08:11
0

Když jsem o tom Xedosu četl, tak jsem si chvíli myslel, že se jedná o recenti Alfy 166... tedy až na interiér, který mi naopak u Alfy přijde velmi stylový :)

Raspby
10. května 2017, 11:11
0

Super článek. Hezky se to čte. Myslím že tohle auto je zářným příkladem technické bytelnosti a spolehlivosti japonců z 90. let. Většinou dojedou na korozi nebo špatnou údržbu. Pokud se o ně člověk alespoň trochu dobře stará, vydrží..viz tento Xedos. Podobný příklad je i Toyota Carina E, kterou jsem měl. Jinak materiály asi budou horší, ale mě se ten design vnitřku líbí...není to jen funkční strohost, ale snaha o nějaké nápadité, efektní a efektivní řešení. A kůže, sedačky v el., aut. klima atd v autě z roku 95 - paráda :) Kdysi jsme měli 13 let Celicu z roku 90 a co se elektriky týká, vše fungovalo na jedničku. Japonci fakt uměli :) Tak se těším, co si o Xedosce přečtu příště.

reagovat
krab
10. května 2017, 11:17
0

Taky budu držet palce! Xedos 9 jsem taky v jednu dobu chtěl. Ale byl to 2.5 V6 4WS s manuální převodovkou. Bohužel ten exemplář už měl dvakrát popsanej TP a poslední jméno byl nějaký pan Nguyen :-D ... což nic proti, ale to auto bohužel vypadalo jakoby mu už leta nikdo neotevřel kapotu a podíval se jestli je tam ještě nějaký olej....

A v tu dobu to pak vyhrál Nissan Maxima QX 3.0 s manuální převodovkou. A myslim si, že to byla tehdy nakonec skvělá volba. Někdy myslim v roce 2006 to bylo. Pamatuju si že mě stál asi 150, za to se dala koupit akorát jetá Fábka 1.4 MPI nebo totálně dojetá Octávka, Passat, dosaďte si dle libosti.

Když se poštěstí, tak tyhle auta jsou skvělá volba kolem 50tis, zkrátka hodně muziky za málo...

Asi před měsícem jsem dával do bazarového snílka 156 2.5 V6 busso, červená, vypadal vzácně zachovale, majitel chtěl 90 sice, ale popis a fotky prozrazovaly, že to bude jedna z mála těch opravdu dobrých v Evropě. Koukal jsem jestli to najdu, ale už je pryč....

reagovat
Franz Kafka
10. května 2017, 13:53
0

No jo Xedosky to je jiná dimenze. Jeden čas jsem na 9tky taky koukal a přiznám se, že Millera jsem přeskakoval. Takže držím palce ať to funguje jako celek včetně old school automatu. Jízdní projev musí být slušný však i menší sestra jezdí urputně a zábavně. Jedny z nejlépe ovladatelných předokolek za poslední tři dekády.

reagovat
Snowman000
10. května 2017, 15:14
1

Len trosku nechapem, preco nebola vo vybere IS200? R6, manual, svor...co viac treba? :)

reagovat
Franz Kafka
10. května 2017, 16:27
0

Můj osobní typ. Cena? Náklonnost ke značce Mazda. Nálada vyzkoušet unikátní motor v kombinaci s unikátním autem, kterých moc není. Co z toho nabídne Japonská e46;) Řekl bych, že je to dost subjektivní. A to se mě IS dost líbí a čtu tady na fóru diskuse majitelů.... No co víc si přát.

krab
10. května 2017, 21:55
0

Tak ono taky šlo o to koupit "redakční šílenost" :) A článek o tomhle unikátním motoru + další celý seriál bude super záležitost. Autíčkář má pokrokové redaktory a ti se toho nebojí. Nissan 200 SX, Teď Miller Cycle engine Xedos 9 .... je to moc fajn :-D

Kdyby na to Dan šel hlavou a na jistotu, koupil asi něco jako takovéhle E39 530i v hezké výbavě a s historií (snad) : https://www.tipcar.cz/inzerat/bmw-530i-m-paket-manual-servis-cz-100119630.html

Jenže, vysolil by za to 3x tolik co za tu Mazdu a neměl by o čem psát.... Já mu ještě doporučoval asi před měsícem XJ 3.2 Jaga , X300 v ku od kamaráda. Možná by byla bývala na prodej... Ale vítězství srdce byla zjevně Mazda.

An
Andy
10. května 2017, 21:46
0

Áčková Omega? Je nejaký odklik na inzerát?

reagovat
Un
Unnamed
11. května 2017, 10:48
0

Ja chcem ten test !!!!!!!! A este niekoho z Brna kto mi pozicia tu prekliatu 166 s 3.0 bussom :D pleeaase

reagovat
Mi
Michael
13. června 2017, 08:02
0

Zrovna řeším koupi Rovera 600 2.0ti z roku 1997 a jsem z toho auta úplně stejně nadšený. K autu jsem došel podobnou vylučovací metodou. Doufam ze ě i tobě nadšení vydrží.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem