načítám data...

Kupte si redakční Mondeo, my si místo něj pořídíme nesmysl

Převážet zbytečně vzduch je nuda a tak jednomu z největších redakčních aut zvoní hrana. Koupí hranatého Forda však přispějete na dobrou věc.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Mondeo Mk.III máme rádi a je autem, které bylo na Autíčkáři několikrát jmenováno coby skvělý rodinný pracant. Mondeo umí být tiché a konejšivé pro řidiče, kteří se chtějí spíš vézt, a zároveň akční a ochotné pro ty jedince, kteří za volantem ještě nezestárli a míní ztrestat každou krajnici nalézající se na vrcholu zatáčky. K tomu nabízí jen tak mírnix tírnix kopec praktického prostoru a lidové ceny dílů. Když jej Ford na přelomu milénií představil, byla to pecka a ani přibývající léta mu neubrala mnoho na přitažlivosti. A už dost, nebo to bude znít jako reklama.

Prostě prodávám Mondeo. Bylo koupeno před pár lety jako přepravník malého Vavrise, ale jeho velkoprostorová kapacita pro pojmutí všelijaké veteše související s výchovou malých lidí s velkou hlavou již byla alternována prostřednictvím nové korporátní náhrady z Boleslavi poskytnuté zaměstnavatelem. Mondeo je tedy nyní zbytečně velké a zbytečně obyčejné na to, aby dělalo všedního parťáka přeplňované Miatě. My tady v kraji drsném a razovitem zkrátka vyžadujeme jezdící zlo nebo alespoň nevšední noblesu, i když se jedná jen o přepravu dětí. :) No a hlavně aby bylo o čem psát. Ale neodbíhejme. Naše konkrétní Mondeo bylo vyrobeno v roce 2004, svůj život strávilo z převážne většiny v Německu a ve službách redaktora Autíčkáře (resp. jeho lepší polovičky) je přesně dvě léta. A jak je na tom? Manželka vždycky říkala, že černý kombík je dokonalé auto na rakve, ale snad to bude optimističtější. 

Náš Ford je osazen neobvyklou jednotkou 1.8 SCI. To byl jakýsi pionýrský pokus modrého oválu o přímovstřikový zážehový motor v době, kdy byla Britney Spears ještě pořád mladá a hezká. Kombinace přímého vstřiku a schopnosti spalovat chudou směs měla zlepšit efektivitu motoru a snížit spotřebu. Také proto SCI mezi čtyřválcová benzínová Mondea přineslo přesnou a skvěle odstupňovanou šestistupňovou převodovku, která dovede na dálnici udržet otáčky blízko hranici 3.000. Reálně je šestka tou největší devizou. SCI totiž v běžném režimu shledávám podobně líným a jen lehce úspornějším, než jeho ostatní benzínové bratříčky. Motor se déle zahřívá a jeho přednosti vyniknou až při jízdě na delší vzdálenost, kdy se lze dostat pod 8 litrů na sto.

Doménou Mondea Mk.III však vždy byla jízda a ani po 13 letech to nevypadá, že by se na tom mělo něco měnit. Černá krabice se dokáže při klidné jízdě pohybovat příjemně tiše a nenuceně a zároveň umí nalézt překvapivé způsoby, jak zůstat všemi koly v kontaktu s vozovkou i při hodně divokých manévrech. Vážně mě baví, když se uprostřed rychleji projížděné zatáčky rozhodnete trochu utáhnout stopu a následně zjistíte, že k tomu, aby kouzelná krabička začala poslušně opisovat menší poloměr, je třeba pouze více natočit volant.

Takže zbývá dodat důvody, proč si koupit právě tohle auto. Za prvé můžete počítat s otevřeným a zcela korektním přístupem, přece jen nemám v plánu dělat si takhle veřejně zlou krev a ostudu. Mondeo na své roky nevypadá vůbec zle, a přestože neznám celou jeho historii, troufám si trvdit, že nikdy nebylo bouráno. STK+ME jsou nové, tudíž bude mít nový majitel dva roky klid. Veškerá palubní výbava funguje, jak má, rádio hraje, elektrická hejblátka se hýbou, čelní sklo umí v zimě rozdávat radost rozpouštěním sněhu, klima fouká. Podvozek nevydává žádné nepatřičné zvuky a na stanici technické kontroly byl zhodnocen, že je ve formě. Olej má ještě 10 tisíc kilometrů do výměny a k autu jsou dvě sady kol. S Mondeem lze odjet a nic neřešit a věřím, že méně zkušený kupující by neodhalil snad žádný nedostatek. Bez chyb ale není a do budoucna je nutno počítat s několika záležitostmi. Spojka stále spojkuje, jak má, ale zabírá už nahoře a větší část života má rozhodně za sebou než před sebou. Napínák klínového řemene se rozhodl, že si jednou za čas náhodně zachrastí na volnoběh, takže také nebude v ideální kondici. No a klasická bolest tohoto auta – mikrospínač pátých dveří – se nevyhnul ani naší krabičce. Do kufru se tedy dostanete pouze čudlíkem na středovém tunelu nebo klíčích. Poslední věcí hodnou zmínky je zadní ložisko pravého kola. To sice zatím nevydává příliš hluku, nicméně jsem byl při opravě brzd upozorněn, že jeho čas brzy nastane. 

A za kolik je k mání? To záleží na dohodě. Na Sautu se Mondea SCI z těchto let prodávají v rozmezí 55 – 99 tisíc Kč. Vykopněme tedy sumu 63, se kterou bude možno v případě seriozního jednání ještě pohnout směrem dolů. Toužíte-li po zachovalém kombíku a chcete-li se zasloužit o to, aby v Autíčkářově garáži přibyl nějaký nový nesmysl, neváhejte si o více informací napsat na můj profil nebo na mail vavris@autickar.cz.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

liška
03. dubna 2017, 08:37
0

ale fuj inzerát bez ceny, to bych zrovna od redaktorů autíčkáře nečekal :)

reagovat
Vavris Vavrisovic
03. dubna 2017, 08:48
2

Dobrá tedy, je tam něco vykopnuto. :-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. dubna 2017, 08:39
0

Já jsem vážně zvědavej na ten nesmysl, kterej přijde místo toho. Doufám, že nás nebudeš dlouho napínat. :-)
P.S. A tu Britney bych bral i dneska. :-D

reagovat
Vavris Vavrisovic
03. dubna 2017, 08:50
0

To by popravdě zajímalo i mě :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. dubna 2017, 09:09
0

Ta Britney? No tu asi neukecáš. :-D Ale vážně. Zajímalo by mně, jestli máš nějaké tipy na ten nesmysl. :-)

briza
03. dubna 2017, 09:21
1

Ale no tak fujtajxl, Oštěpy nebyla hezká snad nikdy, což ale nemění nic na tom, že taky hořím zvědavostí, co přijde dál :)

Daniel Borský
03. dubna 2017, 09:26
0

Hmm, taky jsem si říkal, že jen co prodám rodinný kombik, tak si koupím nesmysl. Už je to skoro půl roku a pořád mi stojí před barákem Passat :) asi o ty redakční kombíky není zájem

Kr
Krocan
03. dubna 2017, 15:20
0

Daniel Borský, právě ten Passat je nesmysl na entou. Rozumný je třebas Smart Roadster, nebo starší Bentley a když něco od VW, tak klidně Amarok, starý Brouk, dejme tomu Kodiak, pro zasažené tou SUv vlnou, anebo to R8, nebo jak se jmenuje to Audi s motorem za sedačkami.

Franz Kafka
03. dubna 2017, 18:31
0

R8 je skvělá volba takové levné autíčko jako daily. Servis za pár u Vendy v servisu. Gumy koupím na zimu nějaké patnáctky. Je jich dost v inzerci na výběr pohoda. Když už tak Audi TT. Jinak jo R8 je vážně nesmysl.

PeterLuk
03. dubna 2017, 18:33
0

Tiež som veru zvedavý, navrhujem Fuego, staré Maserati alebo Trabant :D

krab
03. dubna 2017, 09:35
0

Vavrisi, krásný Mondeo. A vypadá, že to není ani večerní auto :-D ... znáte to, večerní auto se prodává večer......

Skoro bych řekl, že čtenáře hlavně zaujme článek o té druhé větě v souvětí. Mondeo určitě někdo koupí, ale... Co tedy bude redakčním nesmyslem? To je, to co zajímá i zvědavého Kraba :-D

reagovat
Franz Kafka
03. dubna 2017, 18:33
0

Miata

krab
03. dubna 2017, 23:33
0

Počkej Franzi, Miatu on už ji má :) Takže, jedině si říkám MR2. Protože MR2 je v Mýtě na okruhu prokazatelně rychlejší než Porsche a navíc má motor uprostřed. A nebo to může být Fiat Barcheta, Alfa GTV, atd.. atd... no asi milion možností. Ale věděl bych o Jagu XJ 3.2 (X300) za pade cca.... A je extra pěknej a má normálně technickou.

Franz Kafka
04. dubna 2017, 01:33
0

Věta co by se měla tesat do kamene! A má normálně technickou :D Zase to hlavně nepřehnat s tím milionem možností. Já ti řeknu co to určitě nebude Pagani Zonda, McLaren 570S, Lexus LFA, Ferrari Enzo a asi nejspíše ani Aston Martin One 77 jedině snad že by do redakce zainvestoval Viktor Kožený s americké basy však on to s penězi umí. Já bych tam viděl třeba Celicu, Eclipse, Mitsu 3000GT to by byla pecka, prostě aťj e to klidně Paseo, ale hlavně něco co tu ještě nebylo takže prosím ne BMW 3x jinak a ne Ford Puma:)

M P
04. dubna 2017, 07:51
1

Krab: X300 za 50 jo? A pěkná navíc? Nevěřím

Franz Kafka
04. dubna 2017, 11:47
0

No tak si koupí ještě jednu Miatu jen v jiné barvě. Přece jen co jiného. Mimochodem Matěji proč nemáš mx5?? Si vůbec součástí redakce?

Franz Kafka
04. dubna 2017, 12:11
0

To by si ale v Ruském městě bydlel docela levně a skromně bez stachanů vodky a lyžování :D

Vavris Vavrisovic
05. dubna 2017, 20:17
0

Dítě v MGF apod.? Dvanáctiválcový Jag? Popravdě se teď trochu bojím, že se Mondieu prodá a vy budete očekávat takové věci. :D Přeci jen to bude auto, jež bude muset zastávat jakési povinnosti, tudíž nesmysl jen v rámci mezí :)

krab
05. dubna 2017, 21:26
0

Jak jsem psal klukům do mailu, Jag by být opravdu mohl :-D Ale není to double six , dvanáctiválcový, jen klasická řadová šestka 3.2. Na druhou stranu, motory AJ6, to je prostě spolehlivá klasika.

Tomáši : jsem zvědav, co přibude do flotily Autíčkáře! Chce to něco co tu ještě nebylo. Ale co? Alfu měl předseda, BMW to je provařený a má to každej, MX5 to je zakázané slovo, o Mini jsem psal nedávno ( I když Cooper R53 S je furt můj favorit..) , Jag je asi moc šílený v těch mezích jak to chápu, do MR2 či MGF se nevejde malý Vavris, koupit notně ojeté luxusní SUV jako třeba Cayenne je finanční pohroma, luxusní bárku už má Sheogh a všichni vidíme, že zadarmo se to provozovat nedá, no a co nám tedy zbývá?

Maserati Biturbo, co říkáte? Junior se vejde, má to styl a trojzubec na kapotě. A jestli to bude jezdit budeš za to všemi oslavován a obdivován. Ani já bych do toho nešel :)

sheogh
06. dubna 2017, 11:48
0

Jee, uz jsem ho tu kdesi daval, me se taky prave libi - bud biturbo, nebo starej "ctyrdverak" :-)
www.autoscout24.ch/3925632
www.autoscout24.ch/4291760

Franz Kafka
06. dubna 2017, 17:39
0

Tvl a kde to bude opravovat až to zhyne bídnou smrtí doma na zahradě. Italian Cars "Vavris" services en una Maserati specialist? Jako nápad super a určitě by to bylo v redakci skvělé nicméně myslím, že Vavris je určitě fanouškem aut a ježdění celým srdcem, ale blázen asi nebude. Články píše docela příčetně. Ne, ne Maserati cesta do pekel nikdy více. Já chci C36AMG v manuálu hale dítě se tam vejde jak nic, koní to má dost a opraví to všude navíc to opravovat nepotřebuje Mercedes jezdí teda většinou :D Je jich málo a každý to nemá a mít ani nebude.

sheogh
06. dubna 2017, 18:15
0

:-D :-D to jo no. Navic v biturbu je odhaduju snad 500km hadic, a urcite nebude ani jedna zterela :-D Ale zase to pujde svepomoci - vezmi si, ze to museli byt schopni smontovat ozrali taliani v patek odpoledne po seste dvojce cervenyho :-D :-D

to C63 je fajn, ma ho kolega (w204), a delali i pohrebaka.. teda kombika.

Ronin
08. dubna 2017, 22:40
0

Pozor,bola reč o C36 nie o C63 :) C63 asi nieje vo Varisovych možnostiach a C63 sa nikdy nerobila v manuáli.Ale je parádna.

Franz Kafka
08. dubna 2017, 22:49
0

Yes, you right. C36 je taky dobrá, c63 je samozřejmě cenově asi jenom 4x jinde. Je to ale krásná jízda.

sheogh: haha přesně tak. To už tady neopraví a když rozbališ těch 500 km hadic přichází na řadu hledání a oprava! Prostě zábava na dlouhé zimní večery právě při těch dvou deci červeného možná nakonec flašky než něco seženeš:) Biturbo je zlo v téhle staré skoro starořímské relikvii.

krab
08. dubna 2017, 23:03
0

No jo, pánové, ale název článku zní jasně ... my si místo něj koupíme nesmysl! Tak právě proto mě napadlo to Biturbo. Jedno krásný, ale v hnědý pobliozní barvě jsem viděl v prosinci v německu na výstavě retro classic Bayern a bylo na prodej asi za 10tis EUR. Ale až na tu barvu a fakt, že to bylo čtyřdvířko, který se mi nelíbí a navíc v takovým béžovohnědým semiši s naoranžovělým nádechem, tak jako ten mě vážně odradil :) Ale jinak je to prostě kus historie a když se zamažeš od oleje a zanadáváš, si pořád tě prostě hřeje u srdce, že máš doma Maserati.

Jinak podobně ulítlá věc se prodává u nás v ČR : Alpine GTA V6 ( jedna z verzí bez turba, s motorem PRV, který teda nikde kam ho namontovaly oslnivý nebyl..) https://auto.bazos.cz/inzerat/72962056/Renault-ALPINE-GTA-V6.php

Na druhou stranu, teď se začně prodávat nová Alpine, možná si víc lidí na zavzpomíná i na tuto francouzskou klasiku. Nejenom na slavnou A110.

Franz Kafka
09. dubna 2017, 22:08
0

Ta gta je hrozně hnusná. Já s tím jezdit tak bych nesměl být zrovna po jídle. Výkon motoru odpovídá vzhledu. Je to rarita, ale řekl bych že i Velorex má hezčí křivky. Mám za to, že by byla lepší vážně třeba věc jako Probe, nebo Del Sol levná a ošklivá věc. Vavris by to vodil vrazil by tam nahoru bi-turbo a dolu kompresor, výfuk, kola, větší kotouče, lepší destičky, kratší převodovku, závodní volant, skořápky, rám, odlehčil, semisliky a bylo by to za cenu té fialové slizoviny. Nejrychlejší Probe všech dob a Ford za Ford. Autíčkářův project X potom může vyrazit rovnou na Mimoň a vytrhat obočí všem Golfům Gti a starým Super Suprám zn. #overpowered.

sheogh
10. dubna 2017, 16:36
0

Co to proboha je?????? :-D :-D :-D ja jsem vazne myslel, ze si to nekdo vyrobil doma, a pak vidim ze renault :-D :-D tohle je skutecne hodno jejich loga :-D

M P
10. dubna 2017, 17:45
0

Ta Alpine? No já nevim, podle mě je to krásné:)

krab
10. dubna 2017, 19:22
0

No me se ta Alpine taky libi... vic by byla zajimava ve verzi turbo , je to zajimavej kus historie divim se ze to tak nesnasite...

Njn je to made in France ????

M P
10. dubna 2017, 20:19
0

Nebohá francouzská auta :) ani ten jinak všude opěvovaný Megane RS tady příliš pozitivních ohlasů nepobral. Škoda, přitom ani auto vyrobené ve Francii nemusí znamenat průser co do spolehlivosti. Důkazem je třeba moje Toyota :D

sheogh
12. dubna 2017, 13:07
0

Nene, francie to tentokrat neni, dokonce mam nektery francouzky povozy rad, ale tohle se me fakt nelibi, nezavisle ma zemi puvodu :-)) Prijde me to tak nejak disproporcni a jakoby kazdou cast delal jinej designer :-)

Franz Kafka
12. dubna 2017, 13:16
0

Vždyť to vypadá jak ze stavebnice. Jako by to někdo nemyslel vážně. A potom si řekl sacrebleu maîtres musíme vymyslet jak to tedy bude vypadat tak aby to pochopili i Allemands a ostatní co nežerou žáby a nesosají šneky denně. Dobrá dáme tam hnusná obrovská světla jak na speciál pro 24 hodin nevzhlednou protáhlou siluetu nabastlíme trochu kabinu a čelní sklo a všechno to zabije totálně prašivým a líným motorem. A Jacque .... oui... Vymysli ty nejhnusnější sedadla v historii sportovních aut ty k tomu půjdou ... Bien sûr, le directeur.... Co Francouzi neumí válčit, vyjednávat a vyrábět auta.

sheogh
03. dubna 2017, 11:26
1

Na tom Mondeu je jedna vec zajimava, skoro raritni - je na benzin! :-) Ja mel o tohle mondeo kdysi zajem, a snad 99% jich bylo na prodej s dieselem, takze nakonec nic :-D

Co bych vyzdvihl je moznost pohodlneho prespani v kufru po sklopeni zadnich sedacek..

reagovat
St
StandaH
03. dubna 2017, 11:51
0

Po takovýmhle Mondeu jsem koukal teď v zimě a našel jsem jen drahej šrot. Tak jsem koupil za o dost větší peníze slušnýho stejně starýho dvojkovýho Focuse. Být o pár měsíců dřív, tak ho okamžitě beru.

reagovat
GanGreen
03. dubna 2017, 12:14
0

Zdravim. Tak uz se na nej nekdo ozval? Ja to ukazal bratrovi a celkem se mu to zamlouva... Kde je moznost se na nej podivat? ;-)

reagovat
martin_100
03. dubna 2017, 14:28
0

Stejnej motor ve stejný kastli se stejnou barvou má kamarád... jen místo 6q to má v tramvaji a ve sporáku. Je to parádní svezení a díky plynu skoro zadarmo.
Tuten kus podle fotek navíc vypadá velmi opečovávavě. To ložisko zadního kola je sice výhled na opravu za 4-5 litrů a vypaltí se udělat obě strany takže 9-10 ale pak zas bude dlouuuuuuuhéééééj klid.

reagovat
Ha
Hansoff
04. dubna 2017, 08:06
0

Ono ty zadní ložiska často odchází, protože jsou přehřátý od brzd. Třeba když se nevrací ruční brzda...

PeterLuk
03. dubna 2017, 18:35
0

Ináč, čo Alfonz? Stále v ponuke, alebo už má nového majiteľa?

reagovat
Radek Chlud
03. dubna 2017, 20:53
0

Alfonz už je dávno předávno pryč :)

PeterLuk
03. dubna 2017, 22:38
0

Myslel som si, to ja len že keď je stále na AutoFrci...

M P
04. dubna 2017, 08:29
1

To je jenom Vojtův zodpovědný přístup k inzerátům :) už je pryč, v rukou nadšence, který se chystá mu poskytnout náležitou lásku a péči.

iv
ivesm
04. dubna 2017, 18:05
0
reagovat
František Čáslavský
05. dubna 2017, 21:51
0

V6 za tyhle peníze by asi Vavris nekupoval. V nabídce jsou i osmiválce :)

Br
Breakthru
05. dubna 2017, 20:04
0

Škoda jen, že v tom autě je nejhorší motor, co tam dávali.Když už benzín, tak 2.5 V6, jednoduchej a bytelnej motor.Ta osmnáctka je hroznej kepl....

reagovat
Mi
Mitt
06. dubna 2017, 17:00
0

pekné Mondeo :) náhodou som narazil na jedno trochu netradičnejšie fáro, pre rodinu asi až trochu moc :) ale niečo také mať...
https://www.autobazar.eu/saab-900-aero-id10058906.html

reagovat
Sa
Safa
10. dubna 2017, 20:24
0

Být vámi tak vůbec nepřemýšlím a za peníze utržené z forda koupím Daihatsu Copen. TO je opravdový nesmysl... :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem