načítám data...

Hyundai Ioniq 5: Mnohem větší novinka, než jsme čekali

14. listopadu 2021, 21:12 64 komentářů Jan Machač Recenze & testy

Je osmdesátkový design to jediné, čím může tento elektromobil zaujmout? Vůbec ne...

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač

Musím to říct hned na začátku: Tohle není malý hatchback. Tohle je auto, které měří na délku jako Octavia, na výšku více a rozvor má jako klasický starý newyorský taxík, Chevrolet Caprice, tedy tři metry. Zdání klame a na fotkách to vypadá jako prcek, ale jen ta kola jsou dvacítky.

Takže rozměrově prostě přidejte 30% k tomu, co si myslíte dle fotek.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Tak. Hyundai už delší dobu vyrábí elektromobily s vynikajícími hodnotami dojezdu a celkově dotažená auta. Jen vždycky vypadala tak nějak… A to se teď mění. Jsem rád, že je tento design kontroverzní. Tam, kde si někteří ujíždějí na průsvitném nárazníku, který když nesvítí, tak vypadá jako "jen stříbrný" (viz foto výše, ty proužky), jiní mohou namítat, že té stříbřenky je na autě moc. Já se zamiloval do designu zadních svítilen, který je jednoznačně stylový, ale přesto skvěle funkční. Trapný moment nastal u klik, kdy jsem auto zaparkoval před barákem, čekal jsem, že keyless jej zamkne a mizel pracovat. Za půl hodinky mi posílá soused fotku, jestli prej nemám před domem otevřené něco půjčeného. Auto s normálníma klikama by zůstalo odemčené bez toho, aby si toho kdo všiml klidně i dva dny. Ale tyhle kliky, které do světa křičí, že je auto otevřené, no… Ty to křičí do světa.

Ale to jsou maličkosti.

foto: Jan Machač, autickar.cz

V autě je pak design trošku umírněnější a třeba pravá strana palubky mi evokuje až sedmdesátá léta. Nemohu si ale na nic extra stěžovat. Posuvná konzole může vypadat samoúčelně (područka spolu s nabíječkou, držákem na nápoje a vlastně celým tunelem umí cestovat dopředu a dozadu), ale proč ne a místa je všude na rozdávání. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Palubní systém – tedy radiomapa a display před řidičem – jsou staré známé z jiných modelů značky jen s trošku více scifi designem, aby se to k autu hodilo. Ale jeho příbuznost se zbytkem flotily odhalí už první použití blinkru, kdy se obraz z kamery objeví tam, kde by v benzínovém autě překryl budík. Ale rušivé to není, dokonce když jsem to nezmínil, nikoho to ani nenapadlo. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Asistenční systémy jsou pak tak nějak akorát. Zelený volantek, kterým je zde symbolizováno aktivní udržování v pruhu, sice pořád trošku kýve volantem, ale to se dá přežít a mé dlouhé cesty udělaly tyhle věci, proti kterým tu stále bojujeme, mnohem příjemnější. Co mi chybělo byla matrixová, tedy skutečně chytrá, světla, to bych prosím chtěl… Je vidět, že se trošku spěchalo, ale vše je funkční a jistě opravitelné jen updatem softwaru.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Ale k věci: Měl jsem půjčenou verzi 4x4 se zhruba třemi stovkami koní. Rozhodl jsem se nijak neomezovat, takže jsem jezdil tak nějak v rámci limitů s tím, že mám chip ČEZ a do dalšího klubu zákazníků již vstupovat nechci a hledal si nabíječky googlem na iPhonu. BFU, tedy normální Franta uživatel.. Odmítl jsem to dál řešit. I přes takto laxní přístup jsem dojel do Ostravy a zpět, pak do Liberce, pak na okruh v Mejtě, pak do Liberce a pak zase zpět do Prahy, do Podolí… Cesty jsem plánoval tak, že jsem otevřel mapu a v okruhu dvou set kilometrů jsem si našel místo, kde asi fakt půjde nabíjet a odjel tam. Často jsem ale naprosto přehlédl nabíječky Čezu, které byly po cestě. Tedy spíše všechny nabíječky. V reálném prostředí snadno naleznete nebo prostě podvědomě poznáte pumpu, ale kde je nějaký stojánek? Ne. A další věci ohledně elektromobility pak asi popsal Dan sem: https://www.autickar.cz/clanek/jak-se-zije-s-elektromobilem-cast-druha/

foto: Jan Machač, autickar.cz

A zpět k autu: Zpočátku mi celý ten přístroj přišel takový neslaný, nemastný. Byl hezky odhlučněný, ale semtam se mi díky jinému rozložení hmotnosti zhoupnul tam, kde se jiná auta nezhoupnou, tak jsem byl obezřetný. 

Na dálnici je pak auto naprosto netečné, na HUD promítá, co si myslí, že se děje a když se tomu tak děje, stačí držet volant. Dojezd se vám při tachometrových 140 km/h sice rapidně sníží, ale těch dvěstě ujedete vždy s přehledem a odhadovač dojezdu na palubce vždy spíše panikaří, takže se není čeho moc bát, můžete mu věřit.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Pak jsem ale dostal příležitost osahat si auto na mokru a na suchu v prostředí, kde se mu nemohlo nic stát. A to bylo milé, přátelé! Nebavím se o tupém zrychlování, na to jsou tu jiní šíbři, ale stáčivost auta i v nízkých rychlostech, plně vypínatelný protiprokluz a jednoznačná preference zadku nesou ovoce. I v nízkých rychlostech si na mokru můžete užít nějakou tu jízdu na hraně, nebo i mírně za hranou. Jen výška auta a z toho plynoucí výška posezu se k prováděným neplechám nehodí.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Hodí se ale výtečně, když chcete jen tak jet. Máte přehled, hromadu místa, čtyři vyhřívané sedačky, skvěle hrající Bose rádio a auto, které nedělá kravál. I zadní pasažéři si mohou hýbat elektricky sedačkou, nebo si ji naklápět. Vpravo vzadu je dokonce možno mačkat čudlík pro utlačování předního pasažéra (posun přední sedačky vpřed, protože vzadu se chce někdo rozvalit), což považuji v rodinném automobilu za roztomilý detail. 

Jen prostě těch nabíječek je málo a klubů jejich uživatelů příliš, jinak bych mohl jednoduše napsat: Líbí se vám? No tak si jej kupte.

Ale to se snad poddá.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Verdikt

Od Ioniqu 5 jsem očekával možnost napsat na ten display dozadu nějakou ptákovinu. Místo toho jsem našel auto s prostorem a čudlíkem jako z limuzíny (kdyby se chtěl pan ředitel rozvalit), které je chytře navržené, nebojí se jít svou cestou a které se navíc fakt mile řídí a nechá se i povodit v rámci srandy. Design není pro každého, ale díky tomu vůbec je a v rámci zadání se stěží hledají větší zápory. Jistě, přední kufr by mohl být větší a pár drobností by se našlo, jenže podívejte se na konkurenci, která ty přední kufry třeba vůbec nemá…

Technické údaje

  • Délka: 4 635 mm
  • Šířka: 1 890 mm
  • Výška: 1 605 mm
  • Rozvor: 3 000 mm
  • Výkon: 225 kW, 305 koní
  • Zrychlení 0 – 100 km/h: 5,2 s 
  • Koncová cena testovaného kusu: 1 569 890 Kč 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

eLzyx
14. listopadu 2021, 21:33
0

ačkoliv Hyundai nemám rád, a to ani trochu, tak musím říct, že je to velmi povedené EV. Designově mi na něm vlastně vadí jen znaky na kapotě. Rovné hrany a k tomu to logo plné křivek, kde není vůbec nic rovného ... fail.
Dokonce kdybych si musel vybrat mezi třeba elektrickou XC40 a tímhle, třeba jako služebák, tak bych se hodně dlouho rozmýšlel. A dost možná vybral tohle.

reagovat
tomyks
15. listopadu 2021, 14:31
0

To oválné logo mi vůbec nevadí, právě naopak se mi líbí ten kontrast. A co říkáš na logo na Fordech? :)

MB
MBMB
14. listopadu 2021, 21:34
-1

Hyundai nedává k testovačkám "Charge myHyundai" nabíjecí kartu, že je potřeba se spoléhat jen na vlastní ČEZ čip?

reagovat
beastar
15. listopadu 2021, 00:31
-1

Ti jsou rádi, že to má kulatý volant a čtyři kola.

Jan Machač
15. listopadu 2021, 09:36
0

Charge myHyundai chip se pro novináře právě připravuje, o tom později... Osobně pochybuju, že to bude fungovat lépe, než chip těch lidí, co mají elektrárny ;-) Celá ta infrastruktura musí dozrát a zkonsolidovat se...

MB
MBMB
15. listopadu 2021, 09:46
-1

Já měl za to, že jsem ji v nějakých videotestech už viděl, proto mě to hned napadlo.
Lépe by to mělo fungovat minimálně v tom, že s tím jde univerzálně platit u více poskytovatelů. Mít jen ČEZ je pro nějaké větší cestování celkem omezující. Speciálně s ohledem na to, že mají jen jednu pořádnou nabíječku hodnou Ioniqu 5, zbytek jen dnes už celkem morálně zastaralé 50kW stojany.
Nicméně to, že současný systém plateb za nabíjení je dlouhodobě neudržitelný, je celkem jasné. Už se to zlepšuje, různé automobilky právě poskytují univerzální kartičky, poskytovatelé mezi sebou začínají mají roamingy, ale k ideálnímu stavu to má ještě daleko.

eLzyx
15. listopadu 2021, 11:53
0

má to k ideálu daleko. Proto mám Teslu, plus ČEZ pro případy "co kdyby náhodou". Na ČEZu jsem dobíjel první týden, kdy jsem k autu neměl "cestovní" nabíječky. Plus jsem tam nabíjel ve chvíli, kdy měli chybu v aplikaci a šlo nabíjet zadarmo. Nevynucené nabíjení na ČEZ jsem realizoval jen jednou a to když jsem stejně stál u McD a nechtělo se mi sjíždět na Supercharger.
Jinak mi i stávající síť Superchargerů + docela solidní baterie stačí. Ať jedu domů (Teplicko) přes Plzeň, nebo přes Lovosice ... vždycky to stačí. Teoreticky mi chybí akorát nějaký SC v oblasti Drážďany-Pirna. A kolem Karlových Varů-Chomutova.
Ostatní poskytovatele tak nějak nepotřebuji.

Pe
Pete1427
14. listopadu 2021, 21:40
7

Myslím že Hyundai ze sebe postupně setřepává nálepku "krám co nikdo nechce" a pod. Tohle auto se mi vzhledově hodně líbí. No ale když vidím cenu vzal bych od nich radši i30N a ještě zbyde na garáž...

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
14. listopadu 2021, 22:27
1

Musím říct že zvenku se mi moc líbí, ty proporce jsou tak nějak správně. Ale ta bílá deska se dvěma displeji? Ne děkuji. A potom co jsem to potkal po cestě z práce, musím potvrdit že je to hrozněe obří. Prakticky všechny Compact auta vypadají vedle toho velmi malinká.

reagovat
beastar
15. listopadu 2021, 00:30
5

1,600,000. Kolik asi lidí si vůbec dokáže takový prachy za ehm tenhle ehm osmdesatkovy design, nebo co to je. Představit. Já minimálně vím, co je za takovou částkou práce. A sorry. Rezolutně Nee. Takový to dlouhý ne. Jak se Luke dozví kdo je jeho otec... Další 305 koní mající vrchol stridmosti a výstavní skříň sto let staré technologie. Vládo dej dotaci!

reagovat
Moctezuma
15. listopadu 2021, 05:43
2

Souhlas. Mít 1.6M a chtít EV, tak to hodím raději do Tesly, než do H...

Avex
15. listopadu 2021, 08:44
0

za pár let by to mohlo bejt ale docela zajímavý..H si tu cenu neudrží.

beastar
15. listopadu 2021, 09:09
-1

Avex: To máš pravdu asi je dobře, že to dělají. Trend ev vydrží určitě plus mínus deset let. A pak se budou tyhle ojetiny hodit.

Jan Machač
15. listopadu 2021, 09:13
3

Beaste, koukni se na ceny konkurence, jejich výkony a výbavy ;-) Jasně, elektro = drahé, ale v rámci elektro?

beastar
15. listopadu 2021, 10:26
1

Honzo já vím. Já taky tepu obecně prozatím ty ceny. Subjektivně se mu to auto nelíbí jako většina Hyundai, to nikomu nenutim. Podle mě to není design, který by byl zajímavý ale nevkusný kýč. Potvrzuje to teorie Dana, že lepší ev rovná se 1,,5mio plus. Zatímco lepší velmi eko spalovák 600 tisíc korun. Kde je asi chyba. S tímto ať jdou víš kam..

eLzyx
15. listopadu 2021, 10:34
0

zatím nás ti výrobci ždímou, protože můžou. Poptávka je paradoxně velká. Nižším cenám nepomáhají ani dotace v různých silných evropských zemích. Pokud tam není obecný problém prodávat auto za 1,2M Kč a lidi dostávají 200t Kč dotaci, tak by byl výrobce blbý, aby to nedal za 1,4M, nebo i o trochu více. Ostatní Evropané, kteří na dotaci nemají nárok, tak holt musí polknout hořkou slinu a platit full price.

MB
MBMB
15. listopadu 2021, 11:17
-2

Podle mě se často srovnává nesrovnatelné. Nelze brát cenu nejvyšňořenější verze pro novináře a srovnávat to s cenou nějakého menšího mainstreamového crossoveru s polovičním výkonem, běžnou výbavou a pohonem dvou kol.
Rozměrově nejpodobnější spalovák od Hyundai je asi Santa Fe (Tucson už je podstatně menší) a ten ve čtyřkolce s automatem a slušnější výbavou taky stojí už pomalu 1,2 milionu. A naopak Ioniq 5 se dá koupit i jen jako zadokolka s menší baterkou za 1,1 milionu. Elektromobily dražší pochopitelně pořád jsou, ale v určitých segmentech už ne tak dramaticky.

Frankie
15. listopadu 2021, 11:49
-1

Je to prostě drahé. A mě napadá proč? Má to mít min součástek jak spalovací motor a auto s ním. Mě to být celé jednodušší. Tak čím to je? Je to těmi baterkami? Nebo je to tím, že v řadě státu jsou na to dotace, tak je potřeba s nich něco sosnout?

MB
MBMB
15. listopadu 2021, 12:01
-2

Efektů je víc. Z těch vyjmenovaných rozhodně oba. Jednak baterie jsou reálně pořád celkem drahé. A pak s ohledem na to, že poptávka po autech obecně převyšuje nabídku, speciálně v dnešní době čipového hladomoru, dotace neslouží ke snížení ceny pro zákazníka, ale k tomu, aby si automobilka adekvátně navýšila ceníkovou cenu. Čili je to taková forma podpory pro ně. A vyhovuje jim, že to takhle vyprodají na západních trzích.

eLzyx
15. listopadu 2021, 12:05
0

podle mě tam jsou tři faktory. První - dotace. Druhý - zvýšené náklady vyplývající z odlišnosti výroby - nutnost překopat komplet výrobní linky, třeba i požární připravenost stavby, sehnat nové lidi se znalostí vývoje elektropohonů, výkonové elektroniky, nové vývojové SW atp. A ten třetí faktor je taková samoregulace, kdy poptávka je vyšší než jsou schopni vyrábět, protože nemají připravené zásoby baterií, elektroniky, elektromotorů ...

Sedrik
23. listopadu 2021, 13:36
0

K ceně: kamarád jej bude kupovat. Nevím přesně specifikaci, ale říkal, že to je verze pouze s pohonem zadku a max výbava. Ceníková cena 1,5, cena pro něj 1M bez DPH. Když jim k tomu dá u nich koupenou zánovní i30, tak to bude za 0,5M bez DPH a to jde.

Drahý to je, ale jak jsme tady už mockrát říkali: za tu ceníkovou cenu to nekupuje nikdo.

esmo
15. listopadu 2021, 06:37
1

Cyberpunk.

reagovat
Mi
Michal Lenc
15. listopadu 2021, 08:33
0

Mě se teda víc líbil styl prvního Ioniqu. Že to je prostě normální auto, ale na baterky. Kdežto všechny elektromobily kromě Tesly jsou nějaký nafouklý SUV nebo nákupní tašky.
Možná, až tohle budou dělat v kombíku, tak mě to bude zajímat.

reagovat
Skipper
15. listopadu 2021, 10:32
7

Za sebe musím říct, že nesnáším Hyundai. Jako bytostně. Nevím, kde se to ve mně vzalo. Možná za to může naše první ,,lepší,, auto po žigulíku - Kia Sephia. A pak to jejich povalené logo. Lepivý volant v Hyundai i30. A pak celá Hyundai ix20. Ta věc ve mně probouzí moje zlé já už jen svou existencí.
Ale tady tohle se povedlo. Už na prvních fotkách se mi Ionic moc líbil a když stál jednoho dne před autosalonem Hyundai u nás, tak jsem normálně zpomalil a ohlédl jsem za ním. Dokonce v temném zákoutí mého mozku zaznělo něco o testovací jízdě.
Ano, teď a nové je to nesmysl. Ale pokud se naši mocipání rozhodnou a začnou dotovat elektromobilitu (doufám, že ne), tak by mě to asi zajímalo víc než nějaká pozérská Tesla.

reagovat
eLzyx
15. listopadu 2021, 10:49
0

Skipper: Tesla je zajímavější, protože si mezi EV docela drží cenu. A hlavně funguje, je ověřené, že i baterky vydrží déle jak záruku. U Tesly si nekupuješ jen auto, ale i přístup k Superchargerům. A kdo jezdí hodně po Evropě, nebo i napříč republikou, tak mi dá za pravdu, že je to velký benefit. Pravda, mají je zpřístupnit všem, ale ti ostatní budou asi vždy ochuzeni o předehřátí baterie před nabíjením. Vždycky budou mít vyšší cenu nabíjení, než Tesla. Takže Ioniq 5 vs Tesla Y? Rozhodně Tesla. Navíc při dálniční rychlosti 130km/h žere TMY 18kWh/100km, Ioniq 5 kolem 24kWh/100km. A protože mají stejně velké baterky, tak Tesla dojede dál ...

Skipper
15. listopadu 2021, 12:39
7

Na to moje ježdění kolem komína, když jsem se minule zamyslel, tak mi vlastně stačí Babetta. Akorát v zimě je problém, teď jsem objevil, že existuje Piaggio Sulky, což by řešilo i tento problém :D Když ale můžu jezdit Jaguarem a Range Roveram, tak s nimi budu rád dál jezdit. EV pro mně by přicházel v úvahu až při ceně benzínu nad 100 Kč/l. Tesla je mi celkově nesympatická. Je to takové to vybočit ze stáda za každou cenu, i když tím vytvořím stádo nové :D

eLzyx
15. listopadu 2021, 13:11
0

Jako jo no. Ale tohle stádování je imho typické pro všechny lidi. Je jedno kvůli čemu se shlukují. A v Tesle jsou taky fajn lidi. Aspoň ty, co jsem měl možnost zatím poznat. Pomůžou, nejsou to žádní "fouňové". Pravda, nelze od nich čekat, že znají auto do šroubku, většina z nich podle mě neumí ani povolit šrouby na kolech. Zatím jsem tam nenarazil na žádného "ultras".
Co se týče přechodu na EV po dosažení nějakého finančního bodu zlomu. Pro mne to bylo uvědomění si, že za 4Kč/km fakt jezdit nechci, že dokáži s EV jezdit 20x levněji. Ovšem spalováků se nevzdám, pro zábavu budu mít pořád VW T2 a Volvo 850 T-5R. Jen tu káru na denní pojížďky bylo nutné vyměnit. Otevřelo mi to najednou hromadu možností, které jsem si kvůli ceně dopravy odpíral

Skipper
15. listopadu 2021, 13:41
1

Jasný, přístup dobrý! S Teslou je to jen můj subjektivní pocit. Nedávno mě pobavil múj puberťák, když jsem se ho ptal na seriál na netflixu - prý ty, co jsou teď mez oblíbenými nesleduje, že by to bylo stádovité. Přitkm tím svým vymezováním se je přesně ve stádu puberťáků. Takže závěr - hlavně ať to dělá radost. A užívejme si svobody výběru.

Ev
Evlo
16. listopadu 2021, 12:03
0

elzyx si poridil olitany sko nebo co?

eLzyx
16. listopadu 2021, 14:59
0

jo, pořídil. Záměrně olítaný. Mohla být i nová TM3, ale olítaný TMS má rychlejší ROI díky free superchargingu. Nicméně další auto už bude asi nové. Nejspíše opět Tesla. Nerad měním značku.

Ev
Evlo
16. listopadu 2021, 19:57
0

takze veris, ze supercharger free navzdy? Novy uz nemaj supercharge free, ne?

MB
MBMB
17. listopadu 2021, 08:59
-1

Free supercharging na auto se naposled nabízel na začátku roku 2017. Pak byla období, kdy měl free supercharging první majitel u vybraných modelů.
Nedokážu si moc představit, že by to u těch aut, která mají deklarovaný doživotní free supercharging, Tesla dodatečně zrušila. Navíc "pár" starších modelů S a X je asi nevytrhne a ta auta budou časem jen ubývat. Drtivá většina tesel na silnicích jsou modely 3 a Y, které žádný free supercharging nemají.

Ev
Evlo
17. listopadu 2021, 11:28
0

jeste pro elzyxe: nevis kolik task stoji ten P85 battery pack? Jde me o pomer ceny vuci autu, docela me ty ojety Ska prekvapily jak to slo dolu, sice je to na me mega nizky, ale ten drivetrain za ty prachy ... mam teda vyhrady vuci nekterym vecem, ale tak podle ceny baterii se jeste rozhodnu

Ev
Evlo
17. listopadu 2021, 12:05
0

Hlavně mě teda vadí lesklý display, ale pokud bych btal teslu, tak prostě asi koupím folie a budu to lepit dokud se mě to alespoň akceptovatelně nepodaří a následně ten spyware, že to na člověka bonzuje vše - existuje nějaká možnost jak zabránit tesle volat domů atd. Prostě odstřihnout veškerou telemetrii a komunikaci s tesla servery. Asi to má esim, že?

eLzyx
17. listopadu 2021, 17:13
0

nové kusy už supercharge free nemají, měly to jen kusy do cirka půlky roku 2017 (objednáno do 1.2017).
Co se týče battery packů, tak repas je za 250, nový kolem 500. V ČR prý zatím nikdo neřešil.
A má to klasickou SIM.

Jan Machač
18. listopadu 2021, 09:48
0

Ale řešil, spousta se toho řešilo, posledně repase baterky v záruce... Čísla ale nemám, jen jednotky případů.

Ev
Evlo
18. listopadu 2021, 10:04
0

No spis jak zjistit alespon opotrebeni baterie nejak alespon odhadnutelne jednoduse pred koupi

MB
MBMB
18. listopadu 2021, 10:22
0

Asi nejlepší informace, ke které se člověk relativně jednoduše dostane, je přes OBD a aplikaci Scan My Tesla, která umí zobrazit aktuální nominální kapacitu. A ta se pak dá porovnat s udávanou nominální využitelnou kapacitou u nového auta.
Dále umí zobrazit počet nabíjecích cyklů a nabitou energii zvlášť pro AC a DC, což taky mohou být užitečné informace.

eLzyx
18. listopadu 2021, 13:46
0

Jan Machač - myšleno tak, že by někdo řešil za svoje peníze. To prý v CZ Tesle zatím neřešili.
Pokud mi to vyřeší záruka, tak je mi šumafuk, co to výrobce stálo.

ro
rock
18. listopadu 2021, 14:19
0

Přesně. Model S se prodává od r. 2012 (pár tisíc) a nějak masověji od r. 2013. Tzn teprve teď končí záruka nejstarším kusům, tudíž to za svoje peníze opravdu nikdo moc neřešil ani po světě, tím méně u nás. Maximálně ti, co chtěli za svoje upgradovat kapacitu ještě před doběhnutím záruky. Před rokem stál 85 (90) kWh battery pack údajně okolo 21 t. USD. V nějaký velký cenový pád za ten rok moc nevěřím.

eLzyx
18. listopadu 2021, 14:51
0

mě děsí jen ta informace, že v CZ neumí udělat upgrade, tedy místo 85 dát modernější 90kWh. V US se to tak dělá. Když už bych řešil výměnu za prachy, tak ať je to se vším všudy. Větší kapacita, rychlejší nabíjení, teoreticky performance upgrade (vyšší limit odběru).
Ale snad se to za ty roky naučí, případně zkusím servis v Drážďanech (ve výstavbě) atp.

Ev
Evlo
19. listopadu 2021, 16:05
0

Za ty prachy co to v EU stoji, obzvlast tim, ze to existuje podle me fakt dobra volba, jsem vubec netusil, ze to tak zlevnilo, resp. ostatni zdrazilo, asi je to tim, ze je to sedanv dobe SUV. Akorat me CEZ asi neda vic nez 3x32a. Tzn. z manuálu tesly to vypadá na max 7.6kW nabíjení. Což většinou stačí, ale víc by mě nevadilo.
Tak snad prostě matná folie, odstranit simku dobrý, otazka jak to po po 200 000 pazvukuje v interiéru.
Jakou máš reálnou spotřebu? Tak 250Whkm se dá počítat spotřeba bez omezování se s skem v realitě?

eLzyx
19. listopadu 2021, 19:06
0

na baráku mám 3x25A, takže nabíjím obvykle 3x16A (11kW), případně pokud vím, že mi bude spínat bojler (v zimě), tak to sundám na 3x10A, což dá 8kW.
Co se týče pazvuků - prakticky nic. Akorát u vyžranějších postav se přední sedačky víc rozkydnou v bocích, takže třou o loketní opěrku - povrzává to materiál o materiál. Přemýšlím, že tam nalepím nějaký kus textilu/semiše.
Reál spotřebu mám v tomhle počasí kolem 22kWh/100km, přičemž to nešetřím. Kamarád - spořílek, jezdí pod 20. Občas si zapředjíždím, občas někomu ukážu akceleraci, na dálnici jezdím cirka 140 tempo (což je reál 140km/h, Tesla neproměřuje, tak bacha na to), okresky 110, město klasika 50. V létě se dá za 18kWh/100km. Ano, když jsem tomu naložil, protože jsem pospíchal do fabriky, tak 35kWh/100km nebyl problém. Ano, ten průměr obsahuje i šetřivé jízdy, kdy se spíše kocháš, máš celý svět v pí ...
Top speed jsem zas až tolik netestoval, resp. při 230km/h jsem toho nechal, protože D7 není nejkvalitnější dálnice.
Co se týče SIM - já jsem rád, že je tam od Muska, přeci jen ovládání přes mobil (klima, lock, start atp.), data pro Spotify (předplacené doživotně), data pro Netflix(musíš mít vlastní účet), youtube, satelitní mapy ... se hodí. Obzvlášť když za to nemusím platit. Opět internet po celé EU zdarma doživotně. Jen je škoda, že tam není možnost hotspotu z auta pro posádku ...

Ev
Evlo
19. listopadu 2021, 20:38
0

To jsem vůbec nenašel, že by tesla měla nabíjčku a 3 fáze, na webu tesly jsem našel jen 1f

eLzyx
19. listopadu 2021, 21:10
0

k novým Teslám dávají jen 1f (asi USA zvyk), ale dá se k tomu dokoupit i 3f 16A. Staré TMS měly jednu obojetnou nabíječku s výměnnými konci. Teď to dělají samostatně. Asi šetří prachy, 1f bude výrobně levnější. A stejně si každý domů koupí wallcharger. Na cestách nabíjíš stejně na Superchargerech, nebo na jiných DC. Případně se ubytuješ někde, kde mají destination chargery (v podstatě 3f wallbox). 3f "cestovní" nabíječku tak zas úplně nepotřebuješ.

Ev
Evlo
20. listopadu 2021, 04:24
0

ten wallcharger jsem právě na webu tesly našel jen 1f

Ev
Evlo
20. listopadu 2021, 04:39
0

Takže klasika no, je to WALL CONNECTOR, 32A THREE PHASE gen 2 a v USA tomu rikaj wallcharger, aby v tom nebyl zmatek no.
Vypadá to teda, že 400v to nepoužívá z toho co píšeš, takže 96A 240v, tzn. 23kW domácí nabíjení, což tak těch 100km za hodinu. Při aktuálních cenách pro příští rok asi 80kč, tak6e cca 2.3l nafty.

Ev
Evlo
21. listopadu 2021, 17:13
0

Ještě mě napadá - dělají se na Teslu v ČR emise?

eLzyx
21. listopadu 2021, 18:44
1

v ČR se na Teslu nedělá pomalu ani technická, tu víceméně jen zaplatíš, protože technici se toho bojí, tak to jen shlídnou a vypadni. Jinak emise samozřejmě neděláš. Leda by sběhli do Počerad

HeavySmoker
15. listopadu 2021, 11:27
-3

Luxusný hatchback tu bol naposledy od Opelu a pohorel ako papier, takže uviesť hatch a nie nejaké SUV za tú cenu je celkom odvaha. Len mám problém identifikovať cieľovku, u nás je to nepredajné, pretože Škodovka dáva do fleetov svoj Eniaq a súkromník chce obvykle za ten balík práve nejaké SUV alebo Teslu. Inak teda good luck, snaď to niekedy uvidím na parkovisku naživo.

reagovat
ro
rock
15. listopadu 2021, 15:31
0

No, ono to není tak úplně hatchback, ne? Měl by to být nějakej ten crossover. Má to víceméně stejný rozměry, jak třeba Audi Q4 e-tron (až na ten monstrózní rozvor), dyť je to přes 1.6 m vysoký a světlá výška je taky něco mezi; u hatchbacku bych ji čekal tak o 2 cm menší.

PachezZ
15. listopadu 2021, 14:11
2

Ta černá zdá se mi tomu moc nesluší, je to pak v kombinaci s tou stříbrnou takový trochu pouťový, ale komplet stříbrnej se mi líbí velmi...

reagovat
sc
scadar
15. listopadu 2021, 14:34
2

Už jsem tuhle hračku párkrát potkal a designově se mi to líbí, ale hlavně musím potvrdit tu poznámku o velikosti. Proporce jsou prostě hatchback, nějakej golf, ale velikostně to prostě o těch 30% nesedí a tak vypadá ten ioniq prostě tak zvláštně přerostle. Těžko to k něčemu přirovnat, možná jako když si deš koupit Rittersportku, a místo tý klasický stogramový tam mají tu velkou, čtvrtkilovou. :-)

Každopádně má výraznou "road presence"...

reagovat
bitner
15. listopadu 2021, 15:32
0

Na tom letistu jeste furt nikdo neni, co?

reagovat
Cu
Curdin
15. listopadu 2021, 20:17
0

Ovlivňuje nějak zásadně životnost baterie pravidelné nabíjení na různých super chargerech apod. Kde je baterie za pár minut nabitá na 80 - 90%?

reagovat
eLzyx
16. listopadu 2021, 15:06
0

u mého model S platí, že je ideální nabíjet 20-80% při denních pojížďkách. Při nabíjení ve stylu co kdybych náhodou musel jet někam dál, tak se doporučuje max. 90%. Při nabíjení do 100% je doporučeno ihned po nabití vyrazit na cestu.
Spodní limit vybití není úplně nastaven, ale asi není vhodné jezdit pod 5% a zkoušet tomu dávat za uši.
Najeto 180t km, opotřebení kolem 6,3%. Moje auto bylo nabíjeno převážně na firemní 50kW, často na Superchargerech, málo na AC.
Kolega má najeto podobně, opotřebení kolem 5%. Jeho auto Superchargery skoro nevidělo, exmajitel nabíjel jen doma. Neměl dokonce ani Tesla účet, takže SC byl neaktivní.
Takže nějaký vliv to má, ale asi nebude nějaký extrémní.

A např. u Tesly 3 SR+ jsou jiné baterie (LFP), kde je možné, resp. doporučené nabíjet do 100% vždy.

esmo
16. listopadu 2021, 15:42
0

Tyvole...ještě že u svýho benzíňáku můžu natankovat plnou, nebo třeba půlku a dělat si co chci.
Řešit na kolik můžu nabít a kam mám jet, to by mě mohlo vohrát...to člověk skutečně musí být fanda, jinak docela nesmysl :D

eLzyx
16. listopadu 2021, 16:29
1

mám kamaráda, co má Teslu model S 2020 a ten nabíjí vždy do 100%, nezájem jak dlouho ta baterka vydrží. Auto dřív prodá. A když ne, tak bude ještě v záruce.

Takže ... je to jako s motory, převodovkami. Chceš, aby dlouho vydržel? Tak se k němu chovej správně - ohřívej, dochlazuj, měň pravidelně oleje atp. Prostě u všeho tomu musíš dát nějakou péči.
U (některých) baterek si musíš hlídat úrovně nabití.

Jinak to hlídání úrovně samozřejmě neřešíš tak, že bys kolem toho běhal. Já mám strop na 80% nastavený permanentně. Auto připojené večer do nabíječky neustále. Kvůli rannímu výhřevu. Když se ráno probudím a zjistím, že ten den potřebuji objet půl republiky, tak si přes mobil cvaknu nabíjení na vyšší %.

MB
MBMB
16. listopadu 2021, 16:50
-2

Maximální úroveň nabití se dá u většiny aut nastavit, čili se o to člověk nemusí aktivně starat pro běžné jezdění. Před delší trasou si to ale musí přenastavit na 100 %. U některých aut výrobci zas aplikují horní buffer, kdy 100 % na displayi je ve skutečnosti třeba 90 %. Což je blbuvzdornější, ale zas člověk nemá možnost využít zcela tu baterii, kterou si koupil.

Jinak jak tu padlo, se spalováky jsou zas jiné starosti, které u elektra odpadají, nejen ohřívání a dochlazovaní. Akorát jsme na to zvyklí. Čili já bych to zas až tak nezesměšňoval. ;)

briza
15. listopadu 2021, 22:29
-2

Dotaz, jak dlouho cca trvá, než začne člověk v interiéru téhle ohavnosti nekontrolovatelně vomitovat?

reagovat
VK
VK
17. listopadu 2021, 17:15
0

Všimli jste si toho rozvoru, 3000 mm? To je jak v pětce báwu, zevnitř to malé nebude

reagovat
Bavoraczech
18. listopadu 2021, 14:52
0

Třeba je to dobrý, já se jen nemůžu zbavit dojmu, že to vypadá tak, jak si na přelomu 80. a 90. představovali, že budou vypadat auta v roce 2005

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem