načítám data...

BMW 840d xDrive Gran Coupé: Automobil tak akorát

Podle některých má moc dveří, podle jiných málo válců a další mu vytýkají moc poháněných náprav. Já mu ale vlastně nemám co vytknout.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Celé se to vlastně seběhlo dost rychle. Když se v redakčním chatu “porcoval medvěd” od BMW, zůstal trochu na ocet malý městský předohnaný crossover X1. No a protože do pózy mladého a dynamického frikulína se zpravidla stylizuji v redakci já, zatoužil jsem tento stylový vůz vyzkoušet. Ač to jistě některé naše konzervativněji zaměřené čtenáře překvapí, na “plebejský” bavoráček jsem se vlastně docela těšil, protože, ač hrabe předními, byl jsem si jist, že dostanu kvalitně zpracovaný příjemný vůz pro každý den.

No a pak asi dva dny před převzetím mi zavolala Zlokočka, že má špatnou zprávu, že prý X1 nebude. Byl jsem trochu smutný, ale takový je život. Jenže pak se ukázalo, že nepřijdu zkrátka a dostanu náhradní vůz. A ano, byla to tahle osmička. Takže si umíte představit, kterak někteří méně dynamičtí a progresivní členové redakce pohrdající crossoverem nyní splakali nad výdělkem. No a já si v úterý převzal obrovské drahé modré BMW s bezrámovými okny a vlastně byl dost bezradný.

Silná zado-, případně všehrabná BMW mají svojí nezaměnitelnou auru a nezměrné zástupy příznivců. Já se však mezi ně vlastně moc neřadím. Akceptuji fakt, že bavorské vozy jsou dobře zpracované, hezky se řídí a nabídnou skvělý komfort, ale asi jsem po takovém autě nikdy netoužil. M5 mi onehdá přišla až absurdně rychlá a vlastně jsem nevěděl co s ní, M850i byla sice úctyhodný kus techniky, ale nakonec mi v ní největší radost dělal červenočerný kožený interiér a podsvícené repráčky a naopak mě iritovala vysoká spotřeba (kterou rád omluvím při rychlé jízdě, ale při popojíždění v zácpě je k vzteku) a až moc ostře naladěný plynový pedál. Zkrátka nejsem cílovka, neumím vodit auto v tříciferných rychlostech bokem po okresce a přitom nezaujatě povídat cosi o svornosti diferenciálu. Skoro bych se místy nebál sám sebe označit za plebejského konzumenta. Uživatele.

Takže ačkoli by asi lecjakého puristu rozesmutnilo, že testovaná “osma” nebyla takové to echt dvoudveřové kupé s pohonem výhradně zadní nápravy a vrcholným benzínovým osmiválcem, ale jen se základním šestiválcem, navíc spalujícím naftu, já jsem byl rád. 

Ačkoli je 840d základní motorizací, řadová třílitrová šestka s dvěma turby 320 koňskými silami rozhodně není nějaká neduživá mrcha. Výkon možná působí ve společnosti luxusních vozů nejvyšší třídy trochu průměrně, ale nezapomínejme, že tohle je diesel a tak tu hraje roli i kroutící moment. A ten činí nemalých 680 Nm v rozmezí od 1750 do 2250 ot./min. V praxi to tedy znamená, že úctyhodných 508 cm dlouhé (kolaudační norma pro kolmé stání je 500 cm, čili všude vyčnívá) a dvě tuny těžké auto disponuje až neuvěřitelnou agilitou, která, a teď to bude velmi odvážné tvrzení, snese srovnání snad jen s elektromobilem. Jednoduše řečeno to prostě hrozně ochotně zrychluje bez ohledu na okolnosti, obzvlášť v rychlostech do dálničního limitu. Takže připojovací pruhy, předjíždění, to vše je díky dostatečné síle vozu velmi bezpečné.  

Ač nejsem žebrákem, patnáctilitrovou spotřebu nejvýkonnější benzínové verze bych zkrátka pocítil. Ono buďme k sobě upřímní, při mnohdy několikasetkilometrových nájezdech denně je prostě spotřeba argument i pro člověka, který kupuje auto za tři miliony. Protože zbytečným utrácením ještě nikdo nezbohatl. A navíc se užraná auta musí často tankovat a kdo má v dnešní době čas na obdenní zastávky u pumpy. Tohle auto jezdí za sedm a půl bez toho, abyste se za jeho volantem jakkoli omezovali a na jednu nádrž ujede v klidu 800 km. To je zkrátka milé.

Samozřejmě, že  benzínový osmíválec v M850i měl poněkud více show off potenciálu a navíc prskal do výfuku. Ale to je taková věc, co si člověk párkrát zkusí, má z toho dětskou radost, ale na Jižní spojce mu to v konstantní osmdesátce stejně k ničemu není. Soundtrack řadové naftové šestky je umírněnější, ale rozhodně nečekejte nějaké naftové klapání. V normálním režimu má hutný kulatý a nerušící zvuk, co do otáček lehce graduje, ale pořád neruší audio Mark&Levinson. A ve “sportu” mu pomáhá ještě jakýsi generátor zvuku v zadním nárazníku a popsáno zcela amatérsky to prostě zní, jako kdyby se normální zvuk auta zdvojnásobil.

Jenže zcela upřímně, já jsem ten Sport zapnul za celou dobu asi jednou. Prostě mi k charakteru auta moc neseděl. 840d sice umí jezdit rychle, ale ne ostentativně sportovně. Ona spíš prostě tak mimochodem letí krajinou. Do zatáček řidiče podrží čtyřkolka a něco jako klouzání, nebo jízda bokem…Jako ono by to asi šlo, ale jednak to nastává v rychlostech, se kterými má můj pud sebezáchovy zásadní problém a jednak se to do tak pěkného a klidného místa, jako je interiér osmy, zkrátka nehodí. Takže jsem byl rád, že si vůz posílal výkon na přední i zadní kola, kde byl zrovna třeba a mojí asistenci k tomu nikterak nepotřeboval, ba co více, ani mi o tom nedával nijak vědět. Já jsem si zkrátka hezky seděl v klidné světlé oáze na pohodlném sedadle.

Tím se tedy oslím můstkem dostáváme “dovnitř”. Jak jistě víte, minulý týden buď pršelo, nebo padal sníh, případně byla plískanice. Zkrátka taková ta doba, kdy máte neustále špinavé boty, ať se snažíte sebevíc. Hrubě nekompatibilní počasí s bílým interiérem a koberečky s vysokým bílým vlasem. Dost jsem se o ně bál, rád vracím testovací auta čistá a tohle bylo v přímém rozporu s tímhle mým zvykem. Jenže tady nejsou jen tak ledajaké koberečky, to jsou vlněné koberečky. A ty, kromě toho, že mají moc příjemný povrch, se vyznačují taky milou vlastností, že přirozeně odpuzují špínu. Takže níže vidíte zachycený stav místa nohou řidiče po týdnu intenzivního užívání bez jediného vyčištění. Koberec stačilo vyklepat a byl čistý. Čili pokud mám poskytnout spotřebitelskou radu, nebojte se bílého interiéru. A ano, opravdu jsem právě na Autíčkáři věnoval odstavec koberečku. Půjdeme raději dál.

Interiéru není co vytknout. Obligátní řeči o plastových lahvích ve dveřích a odladěném infotainmentu si asi můžeme odpustit, to se dá čekat. S pěti metry délky je nasnadě, že ve voze je dost místa pro čtyři dospělé – dvoudveřová kupé verze stejného modelu měla zadní sedadla opravdu jen nouzová, tady jsou krásně prostorná a přístup na ně je skrze samostatné bezrámové dveře samozřejmě taky příkladný. Jen zadní trakt okna, který do rámu dveří nezajíždí zbytečně kazí dojem z jinak krásně čisté linie.

Líbí se mi propracovanost drobných detailů, jako je třeba tvar vnitřních madel dveř a umístění švů kůže na nic tak, aby dělaly přirozený “grip”, decentní pozvolné zaoblení dekoračních lišt, nebo skvěle vymyšlené ambientní osvětlení kombinující přímé a nepřímé zdroje světla. Finální akcent pak zajišťuje sada Crafted Clarity, to jsou ta broušená skleněná otáčítka a hlavice řadící páky. Mimochodem, ona to je na první pohled drobnost, ale víte, kolik musel dát práce ten dotykový broušený “vršek” ovládacího kolečka iDrivu?

Dělá mi zkráta velkou radost, že každý milimetr auta prošel zcela evidentně kontrolou. Každý prvek někdo vzal a zamyslel se, zda by nešel udělat lépe, promyšleněji, harmoničtěji. Mnoho těchto drobných detailů pravděpodobně řidič ani pasažéři nikdy nedocení, dost možná si jich ani nevšimnou. Ale kdyby náhodou, BMW je na to připravené. A to je přístup, který nelze nemít rád. No a pak tu jsou vyhřívané područky, což má sice dnes už vícero aut, ale je to tak skvělá věc, že to sem prostě musím napsat.

Kdybych si měl vyloženě vymýšlet, asi bych nahradil karbonový dekor nějakým pěkným dřevem. A klidně bych se vzdal i doplňků divize M. Černá maska, kola a ostřeji tvarovaný nárazník vypadají sice efektně, ale přišlo mi, že jsem tím zbytečně dráždil některé pouliční závodníky, kteří pak měli tendenci vůz zbytečně riskantně předjíždět. Ale to je holt nešvar, se kterým asi nejde nic dělat.

Když už jsme u těch příplatků, které bych si odpustil, nejde nevzpomenout na lakování vozu odstínem s poetickým označením Frozen Marina Bay. Je to moc pěkná modrá, na sluníčku se trochu mění do fialova. Jenže je taky matná a to se v podzimní plískanici ukázalo jako docela zásadní komplikace, obzvlášť pokud máte rádi své auto čisté. Totiž – z hladkého lesklého laku, ideálně ještě ošetřeného nějakou formou vosku nebo podobné ochrany, stékají kapky špinavé vody ze silnice a okolních aut celkem v pohodě dolu a s trochou štěstí po sobě nezanechají žádné stopy. Ale na porézním matném laku tyto ulpívají a zasychají. V praxi to znamená, že vozu stačí několik set metrů na vlhké silnici a exponované prostory za koly, na zádi a na boku vozu jsou úplně špinavé.

Ono to zas tak nevadí, aero nečistoty svým způsobem krásně kreslí po křivkách auta a doplňují je, ale je to trochu problém, když chcete pořídit nějaké ty reprezentativní fotky. V lehkém dešti to není možné ani na dohled od automyčky. Ale to je vlastně celkem jedno. Tohle auto si stejně nejvíc užijete zevnitř.

 

Verdikt

BMW 840d Xdrive Gran Coupé není volba tradicionalisty ani petrolheada. Ti nejkonzervativnější budou asi lovit ve vodách řady sedm, sportovně zaměřené zaujme spíše kupé, nebo některý menší model. Testovaný vůz je tak podle některých trochu kočkopes. To je ale dle mého názoru nesprávné pojmenování. Ve skutečnosti jde o neobyčejně dobře vyváženého společníka pro každý den, který nabídne výbornou agilitu, rozumné provozní náklady, dostatečný vnitřní prostor a premiové zpracování ve velmi promyšleném balení. Není to sice volba puristy, ale jako spotřebitel mu dávám deset z deseti a hned bych ho bral.

Technické údaje

Motor: vznětový řadový šestiválec, dvakrát přeplňovaný, 2993 ccm
Výkon: 235 kW (320 koní)
Točivý moment: 680 Nm 
Převodovka: osmistupňová automatická
Maximální rychlost: 250 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 5,1 s 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 6,2 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 7,6 l/100 km kombinovaná
Základní cena testované verze: 2 665 000 ,- Kč
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Le
Leo
10. prosince 2020, 11:34
0

Pěkný. Mimochodem nedráždit v osmičce pouliční závodníky bude asi dost těžký bez ohledu na přítomnost nebo nepřítomnost karbonovejch doplňků.

reagovat
esmo
10. prosince 2020, 12:35
2

Prostě takovej moc sympatickej hltač dálničních kilometrů. Osma je moc příjemný místo na bytí.

reagovat
beastar
10. prosince 2020, 12:50
2

Nudna predrazena krabice pro pozery, co nahodou prisli k penezum.

reagovat
Jakub Pospíšil
10. prosince 2020, 13:01
4

Mi přišly necelý tři mega za pět metrů auta kterému objektivně nic nechybí jako docela dobrej deal. Koukám, že A7 vyjde na plusmínus to samé.

bitner
10. prosince 2020, 13:05
1

Pán nerad brambory?

Jakub Pospíšil
10. prosince 2020, 13:07
3

No jó vlastně. Býst a BMW. Mi to nedošlo v první chvíli. Protože jsem naopak čekal reakci ve stylu "jo, tohle je normální auto pro normální lidi a ne pozerská hovadina s osmiválcem".

beastar
10. prosince 2020, 14:29
0

Ok trochu sem prestrelil. Zrovna tady s podobnym super zazrakem z Mnichova neco resim. A proste sorry kupuji to hlavne kreteni. Vyrabi to Nemci, ale vypada to ze spis Marocani. No nic drahy to je ale vlastne tem lidem, co kupuji Bmw to neva...

Jakub Pospíšil
10. prosince 2020, 14:33
1

No to je druhá věc, kdo nakonec takové auto kupuje. To je podobný problém, jakože to měla potřebu "pozávodit" každá Octavia RS nebo superb. Nevím proč. Nechával jsem je předjet a uhýbal ke straně. Image značek, kterou vybudovali jejich uživatelé je celkově hrozně zajímavá problematika, kterou mám ve složce "nápady na články" už nějaký ten pátek...

krab
10. prosince 2020, 14:44
0

Jako téma image značek, kterou vystavěli jejich uživatelé je asi dobrý, jenže zase si říkám, jestli to nesklouzne zbytečně do takovýho klišé a zobecňování. Ale nevim, schválně to napiš, rád si pak počtu ...

Beastar : BMW a jejich spolehlivost je velký téma. V ČR (a asi nejen tady) je těch příznivců BMW hodně. Abych nekecal nesmysly, taky mezi ně do jistý míry patřím. Už jsem těch bavoráků taky vystřídal slušnou řádku. A pravděpodobně zase do budoucna nějakej někdy koupím. Ta značka umí něčím přilákat, pak naštvat (hlavně nás nakupující ojetiny, co to potom musí nechávat opravovat) , ale pak stejně na to jak kdyby zapomeneš a jdeš a koupíš si bavoráka znova...

Ju
Junior
10. prosince 2020, 14:47
0

tak jako sedmička pro lidi který vzadu nic nevozí...
za mě OK.
3 mega za to nikdy nikdo nedá, předváček bude dost... 330d mi v konfigu vyšla na 1,8. Tak kolik by mělo stát o třídu větší auto, vybavený "novinářsky"

beastar
10. prosince 2020, 14:52
2

Krab: V nazoru na starsi Bmw se shodneme. e39, 38, 36 vlastne az treba do roku 2008 je to pro me jakoby ok. A klidne az nekam k e30. To je pro me Bmw. Nekompromisni kvalita, vydrz, odolnost dilu, radova sestka, posvatna zadokolka. Pocit ze vlastnis vic vseho, nez ostatni na silnici. Si ridic a auto ti je k dispozici. Kolik z toho dokaze nabidnout tohle? A to dodavam, ze v portfoliu znacky dnes samozrejme svoje favority mam.

Obavam se ale ze uz je tu doba, ale holky rikali, ze BMW je jinde... a meli pravdu:)

krab
10. prosince 2020, 15:18
0

To se v podstatě shodnem... jako já mám pořád nějaká BMW v hlavě nebo ze zkušenosti ze svezení jako lákavý, ale máš pravdu, že tím přechodem z řad obecně co začínaly na "E" k těm co mají na začátku "F" a "G" se dost ve vnímání řízení změnilo. O takovej ten "bavorákovej" feeling ty auta často přišly. Nakonec oni to taky sami v tý automobilce přiznávají, že punk je jinde a pro fanoušky staví tu M2 a M4 ...

Na druhou stranu můžu říct naprosto jako nezaujatě, že 850i Xdrive byl fakt kus auta, který mě řídit bavilo. Je pravda, že bych si to nekoupil, ale pro lidi co z nějakýho důvodu chtějí velký kupé a nechtějí Porsche 911 to není blbá volba.

Skipper
10. prosince 2020, 18:56
1

Krabe BMW dovede naštvat ne jen majitele ojetin ale i blbce, kteří si to pořídí jako nový (no dobře, Mini ale patří pod BMW) a pak se nestačí divit. Svou E39 jsem měl opravdu rád a doteď se mi po ní občas stýská. Tyhle nový vergle - budu šťastný až budou pryč.

krab
10. prosince 2020, 22:23
0

Jo, to je fakt, E39tku jsem míval taky děsně rád. A to jsem měl obyčejnější předfacift s 2.5 litrovým motorem. 530i Touring E39 pofalift bylo mimochodem taky právě auto nad kterým jsem uvažoval. Jenže sežeň nějaký opravdu pěkný. A když by se to povedlo, tak bych ho asi měl tendenci provozovat stejně jako sporťáky a už by mi asi vážně bylo líto ho brát na špinavý prosolený silnice v zimě. Tak jsem právě zvolil X3 kvůli příbuzné (částečně shodné technice, motor, převodovka) ale v autě, který těžko bude vyloženě srdcový. A je vidět, že tam je kvalitativní sešup od E46/E39, ale na ty účely pro který jsem to koupil to bude dobrý...

Mini Countryman SD má kámoš na operák. A hele úplně zklamanej není, ale používá to auto tak jako pracovně, není to stroj na kterým by mu záleželo, ostatně má to na operák, takže pronajaté. Poruchu nebo tak něco ale zatím myslím neměl.

Ju
Junior
11. prosince 2020, 12:08
0

Hale já jsem se teď pokusil koupit nový BMW. Ale napsal jsem, že chci ve smlouvě výslovně uvedeno, že v případě jakéhokoliv servisu je náhradní auto ihned zdarma. Náhradní auto navíc nebude "benzínový tříválec", ale minimálně 20d/20i.
A nedokázal jsem to. hehe :)

krab
10. prosince 2020, 13:50
2

Jak běžně nová auta (mimo sporťáků) moc nekomentuju nebo se o ně tolik zas až nezajímám, tak tohle BMW je hezký. V podstatě jediný dvě z těch úplně nejnovějších BMW co jsem měl na týden na vyzkoušení bylo právě to 850 Coupe X drive a 750 i Xdrive. Když tu loni okolo 850i byly debaty ve smyslu, že by to za ty peníze mělo uchvátit víc, tak ve skutečnosti to auto u mě tak nějak splnilo očekávání. Že bych na něj už rovnou šetřil to ne, ale osmička je celkově velmi dobrý auto. Čtyřdveřová varianta je elegantní, fakt povedená. Tak nějak co bývávala sedmička v řadách E32 a E38 (luxusní sportovní sedan) je dneska tohle.

Jen mě překvapuje, že bys Kubo byl až takovej šetřílek, že by ti imponoval diesel víc než ten osmiválec. Osmiválec 4.4 530 k je totiž celkově boží. Nevím jak na tom bude provozně a spolehlivostí po letech, ale v těch nových předváděčkách ať už těžké sedmičce anebo o poznání lehčí sportovnější osmičce byl naprosto perfektní. I spotřeba nebyla zlá, vždyť 500 km to na nádrž určitě najelo. Jel jsem s tím (to ještě nebyla Corona) do Německa na výstavu veteránů a zpět a že bych si stěžoval na to, že jsem moc často na pumpě to jistě ne. Příplatek za osmiválec je asi 600 tisíc oproti dieselu, ale máš tam v paketu ještě další výbavu. Kromě případu, že bys musel najíždět třeba 60 tis km ročně a dálky, snad nemá cenu se o ten osmivál ochudit mi přijde.

reagovat
st
st. Padre
10. prosince 2020, 14:01
0

Tohle není úplně typické auto do sbírky do garáže. Je to manažerské auto na denní ježdění, které se prakticky nedá provozovat levně a pro spoustu těch manažerů jsou čas peníze a časté tankování je opruz a ztráta času, takže ten diesel plně chápu.

Jakub Pospíšil
10. prosince 2020, 14:04
2

Hele Krabe, to je spíš o tom proč chtít ten osmiválec. Jako reálně dynamikou moc rozdílný není, obojí jede tak, že plnej tomu stejně dýl jak deset vteřin držet nejde. Tohle je hodně kultivovanej motor. Tichej, prakticky o něm nevíš. Narozdíl od benzínu i o dost míň řadí. Mám z toho tvého dotazu podobný pocit, jako by ses ptal svobodného ředitele nějakého startupu, proč bydlí v bytě 2+1 když by si mohl koupit velkou třípodlažní vilu. Jako jistě, šlo by to, ale proč vlastně.

krab
10. prosince 2020, 14:22
1

Už jenom ho nastartovat studenej má něco do sebe, mezitím jdeš otevřít bránu, dopiješ si kafe a posloucháš hezky takovej ten zvýšenej volnoběh. Tenhle BMW motor (V8 4.4 Biturbo) měl pro mě takový hezký oldschool kouzlo, někdo tyhle věci vnímá víc, jinej holt vůbec.

Jinak souhlas - tahle kategorie aut je mimo mě. I kdybych na něj měl, tak by mi reálně k ničemu nebyl. To bych si šel raději pro poslední neprodaný kousek M2 CS , ten by se mi do autoparku hodil daleko líp.

Honza Hamster Křeček
10. prosince 2020, 17:30
1

Jen si dovolím poznámku k 'těžké sedmičce anebo o poznání lehčí sportovnější osmičce' - M850i je dle údajů výrobce o 30 kg těžší než 750i a o 5 kg lehčí než 750Li a všechno sou to auta s hmotností přes dvě tuny. To jen pro upřesnění....

Honza Hamster Křeček
10. prosince 2020, 18:28
1

Jinak nevim, jak je na tom M850i, ale u X3 M40i byl pro mě zvuk při nastartování asi největší důvod, proč to auto nechtít.
Proč má moje daily auto při každým nastartování dělat bordel jak na srazu Tuning Průhonice? Jsem se každé ráno provinile rozhlížel, kolik svědků tahle kolotočářská opičárna měla... Proč??

beastar
10. prosince 2020, 18:28
2

Na aute co vazi pres dve tuny nepoznas jizdne rozdil s temito motory ani 100kg. Natoz 30. Hmotnost se u silnicnich beznych aut stejne precenuje. Asi tezko bude nekdo se 750i honit setiny na okruhu.

Koukam ze battle of galaxy Hamster vs Crab se rozjizdi. Jdu si pro popcorn bude sranda:D
-
Komentář upraven 10. 12. 2020, 18:30:43

Slower
10. prosince 2020, 19:45
2

Krab: Ja bych rekl, ze ten typ lidi, co si to koupi v naftaku neholdujou tomu, ze si nastartujou auto, pak si dojdou domu pro zbytek kafe, zamilavane se budou koukat na ten kus kovu a pak si jeste sami otevrou branu.

Spis bych to videl tak, ze sjedou vytahem do garaze, skoci do auta, dalkovym ovladanim otevrou vrata a kavu si daji v praci z automatu na schuzce :)



A ten argument s tankovanim chapu - me to hrozne stve jezdit na benzinku, protoze se to vlastne nikdy nehodi. Obzvlast Camaro ujede na nadrz 300-400km a mam pocit, ze furt tankuju kdyz s tim jezdim.

Kuře
10. prosince 2020, 19:52
0

Hamster, a není to náhodou přesně to, o čem Krab mluví? Vždyť pokud se nepletu, X3 M40i má přeci šestiválec, ne? Tam ten zvuk asi nebude úplně mechanicky ne? Třeba by ten benzínový osmiválec měl to startování za doprovodu trošku důstojnějšího zvuku?

Ale teda... Bíst má pravdu, Battle of Galaxy.... Nebudu se montovat:))

beastar
10. prosince 2020, 21:14
2

Slower: Tvoje nazory se mi libi je videt, ze tak nejak vis. Uz po nekolikate souhlasim. To se mi tady u lidi moc nestava. No jo Audi kombi klub se pozna hned:D Jinak jako Krab v tom hleda tu romantiku a petrolheadstvi. Coz fakt v obchodnim kocaru za tri nema smysl. Navic cast majitelu neresi valce, ani zvuk. Chtej vykon a malou spotrebu a dobrou nakupku.

Kure: No jako on Krab z casti pravdu ma. Jenze s tou hmotnosti zase Hamster:) BoG: The story of golden petrolhead pokracuje... Nechme to bezet.

Kuře
10. prosince 2020, 21:20
0

Však já taky narážel jen na ten zvuk;)))

krab
10. prosince 2020, 21:31
0

Já jsem to tu teď nestíhal sledovat , čtu až teď :-D ... že bych přidal něco do "battle of galaxy"? Ne, náhodou věřte mi, ten osmiválec biturbo má (jestli jsem to už nezapomněl) fakt dobrej zvuk. Taková ta surová kakofonie jako V10 M5 / V10 M6 při studeným volnoběhu to není, ale každý nastartovaní doprovázela radost. A u kterých nových aut to je? Teda pár jich najdeme ... no nic prostě jen říkám, že varianta 4.4 V8 Biturbo 530 koní stojí za to. Jestli stojí za to připlácet hromadu dalších peněz za pravý emko, to už je asi dost složitá otázka, ale věřím, že možná i jo, když zdroje jsou ...

osmička je pocitově lehčí než sedmička, protože má tu aktivní natáčecí zadní nápravu, pokud si to vzpomínám dobře. Což by měl mít i tenhle diesel, ale nemá samosvorný diferák M Sport, kterej má M850i Xdrive v sérii. Jako když se mrknete co všechno dostanete s touhle verzí proti dieselu, tak mi ten příplatek přijde hodně relevantní.

Jinak jasná věc, jak píše Slower, já a mě podobný lidi nejsme cílovka. A těm co si koupí ten diesel to tak nejspíš bude vyhovovat případně to bude verze kterou zkousnou korporátní pravidla. Protože benzínovej osmiválec projít nemusí, kdežto bižuterie na šaltrpáce jo...

Honza Hamster Křeček
10. prosince 2020, 21:45
-2

Jen si dovolím poznámku k 'osmička je pocitově lehčí než sedmička, protože má tu aktivní natáčecí zadní nápravu' - sedmička ji má taky.

krab
10. prosince 2020, 22:00
0

Tak dobře, když už je tu tahle legrační diskuze, tak jsem se taky podíval ... dobrý a spolehlivý data má carfolio.com (kdyby někdo chtěl hledat a nechce se mu prokousávat a hledat data na stránkách automobilek). A M850i Xdrive (coupe) to o kterým jsem mluvil má uvedeno 1965 kg , 750i Xdrive 2040 kg. Zanedbatelný, ale lehčí to je. Co je asi podstatnější je rozvor : 8čka kupé má 2822 mm a 7čka (krátká EU verze) 3070 mm. V tom je ten rozdíl. A taky sedmička nebude mít vzadu M diferenciál, kdežto to šedý kupé ho mělo.

Nicméně teda aby to bylo komplet, chytrá databáze našla, že tady to Kubovo 8er GC bude ve verzi 850 Xdrive vážit 2070 kg a mít rozvor 3023 mm, takže hodně jako ta sedmička. A tenhle konkrétní diesel má vážit rovný dvě tuny.

Stejně pak na tom ještě udělá dost použitá výbava ...

Pólin
10. prosince 2020, 13:56
0

Jak většinu moderních BMW moc nemusím, tak tohle se mi zamlouvá...umím si to představit v nějaké tmavě zelené barvě s šestihrnkem benzínem a bude to moc fajn auto... akorát teda za cca 2,5mio už má člověk fakt docela výběr a nadruhou stranu nevím, proč bych měl dát tomuhle přednost třeba před Panamerou, která v těchhle relacích začíná...

reagovat
Ju
Junior
10. prosince 2020, 16:06
0

protože v tomhle se dá i někam přijet. Panamerou ne.
A navíc Panamera za tyhle prachy vopravdu jenom začíná. Bude to stejný "dilema" jako Passat nebo A6, oboje za 1,3 milionu.

beastar
10. prosince 2020, 18:22
1

Panamera za to jde v pohode koupit. Za tu cenu, co je tady uvedena v clanku. Taky jich jezdi kopec. Akorat to neni uz vhodne pro vsechny. Kdyz ti zkousnou Bmw daji i Panameru. Jinak souhlasim s Polinem. Kdyz uz dam 3 mio za auto ktery stejne v praxi s vlastni kapsy vcetne dph nikdy nedam. Tak chci radeji Porsche. Dava to proste vetsi smysl. Nicmene v tehle tride rozhoduje hodne veci a s petrolheadstvim a nasimi zde fanouskovskymi nazory to souvisi jen minimalne.

Tyden zpet sem resil s klientem co dal. Exmajitel S8 v10 lambo engine a Panamera 4sV8D naposled sme do firmy resili RS6 (to je samo o sobe na blog). Chlapovy jsou prachy u prdele, spotreba taky, auta vlastne taky. Treba Alfu, nebo Dacii vubec nezna:D Teda jako mluvi o tom asi jako vegan o masu.

Takze bych mu mohl treba takovou A7, nebo hen ten srac za pul roku nabidnout za top cenu. Jenze je tam xy poddruznych veci, co se budou resit.

Malokdo proste pujde a rekne jooo koupim si za 2,5 tu novou vosmu vod beemwee protoze Kuba Pospisil napsal spolecne s Vendou Vosahlem, ze je to top wagén;D

Pólin
11. prosince 2020, 11:22
1

Tak nevím...pokud jezdíš autem za cca 2,5mio, tak už jsi často v takové společnosti, kde se neřeší, jestli máš porsche, nebo BMW... prostě jezdíš drahou károu, protože si to můžeš dovolit, respektive tvoje firma, tvůj zaměstnavatel sito může dovolit... zkrátka neviděl bych to tak, že panamera strašně provokuje a vzbujuzuje nežádoucí otázky a pozornost, kdežto 8GC je decentní a nikoho nenapadne přemýšlet kolik to stálo atd... obě dvě auta jsou na první pohled nemravně drahá...:D

Ju
Junior
11. prosince 2020, 12:26
-5

beastar: jj, ale sám víš, že to auto za cenu v článku nikdo nekoupí...
Pólin: Imo to strašně přeceňuješ. Auto za 2,5 mega není reálně nic nedostupnýho. Jestli za 5 let splácíš 1,2 za Supa nebo 2,5 je rozdíl kolik, 30k měsíčně? Na akontaci "vyděláš" vratkou DPH na začátku. A těch 30k? To není ani jeden skladník na odpolední směně...Celý to jde do daní, takže vlastně máš "19% slevu". Něco se ti navíc vrátí na zůstatkový ceně. Tak vocode.
Auta obecně jsou vlastně "hrozně levný" a od určitý chvíle se to zarazí a dál nerostne. Jeden stavebník tam od nás má stejnýho Range jako Kellner. Přitom má tak 1% jeho majetku. Rolls a Bentley jsou věci úplně od cesty. Ty vopravdu bohatý tím vlastně stejně nejezdí, je to spíš takový kolotočářství.
Reálně má prachy na takový auto (za 2,5mega) každej druhej drobnej podnikatel. Že si to ty lidi nekupujou, protože jim je líto peněz, přijde jim to vlastně zbytečný, ví, že by mohl bejt problém u obchodních partnerů nebo i zaměstnanců, je věc druhá. A nebo, a teď bacha, je jim to vlastně úplně u prdele. Moje matka říká, že nikdy nedá za auto víc než svůj týdenní příjem. Ojetinu neměla nikdy. Ale nějaký GLS500 jde fakt mimo ní.
Ale věř že mezi sebedražším BMW, pokud to není zlatá M4, a Panamerou, rozdíl fakt je :)

Ju
Junior
11. prosince 2020, 12:28
-1

*jsem chtěl jenom říct, že vlastnictví auta za 2,5 tě vopravdu neposouvá do společnosti "ráno vstanu, dojedu na golf, domluvím kšeft a jdu domů šukat playmate"
často s tím jezdí úplně normální týpci, s příjmama na úrovni jednotek milionů ročně.

Sedrik
11. prosince 2020, 13:03
10

Pánové pánové - vy jste všichni z Prahy, že?

100 km za Prahou je nová Octa považována za vrchol snobství. Jsou lidi, kteří mají normální příjem a Octavia v kombi je pro ně dream car. Cokoliv nad 1M je něco, co si většina lidí nemůže dovolit (ne, že by to nezaplatili, ale nemůžou si to dovolit). Mít na něco peníze a mít možnost ty peníze za tu věc utratit jsou diametrálně odlišná kriteria.

A kdo kupuje jaký auta a za jakým účelem: to už se tady řešilo mockrát. Pravda je, že kromě pravověrnejch sporťáků (který se pořád kupují hlavně srdcem) si lidi, kteří mají daily za 2M+ vybírají auta úplně jinou optikou, než na ně koukáme pak my.

To k té ceně - jinak 8GC je krásný auto, líbí se mi víc jak kupé.

beastar
11. prosince 2020, 13:10
0

Neco podobneho sem chtel napsat. Vubec to neni nedostupne dnes. Kdyz vis jak na to. Nakonec i clovek co mi delal kuchyn. Tak jezdi autem za 2 cenikovka. A supa ma jeho manazer prodejny. Chapu ze pro bezne zamestnance jsou to obri cisla. Nicmene realita je takova jak pise Junior. V CR to plati dvojnasob. Protoze s penezi ted dost casto disponuji lide 40+. Odkojeni jeste bidou socialismu a nejistotou devadesatek. Takze malokdo jde pro extremne drahe auto. I kdyz by mohl.

Asi takhle ono totiz takove Bmw uz nema o moc vetsi prinos nez o milion levnejsi naftova a6. Ne kazdy kdo ma penize resi auta. Znam lidi, co u me otocili treba ctyri q7. A maji lod jako konicka. Jiny clovek ma zase vrtulnik. Nechava se vozit v Lexusu vzadu protoze ridit ho nebavi.

A ano Bentley apod. Tj pro lidi ze showbizu a sportovce. Klise, mozna. Dost casto pravda. A jako pohybovat se mezi lidmi s penezi spis casto znamena ukazat jak si koupil levne. Jak si s tim vyjebal. Tj CZ specialitka.

Ju
Junior
11. prosince 2020, 13:12
-3

Nejsem z Prahy :-) A už tam ani nežiju, chválabohu.
Tak je snad jasný, že když se bavíme o takovýhle věcech, tak "všichni" neznamenají "všichni dělníci z továrny na závitový tyče"...
Jenom mě pobavil Pólin s tou hláškou, že woe BMW Porsche to samý, to už se pohybuješ v jiný společnosti. Nepohybuješ. Pořád žiješ v reálicích běžnýho života a potkáváš se s normálníma lidma. Ono totiž "obchodní partner" je taky hrozně cool spojení, ale většinou je za tím normální "nákupčí" Ten chlap ze Škodovky sice rozhoduje o kšeftu za desítky milionů, ale sám chodí tomu tak možná s kilem a to kdoví jestli. Tak mu vopravdu nechceš narvat před ksicht svýho poršáka.
Vyrábíme nějaký stavební prvky. Jo, kdyby si nákupy řešil Kutnar osobně, tak tam dojedu klidně v Bentley, jemu je to asi jedno. Akorát on to za něj řeší někdo jinej žejo. Někdo, kdo vopravdu služební 7er nemá...

Pólin
11. prosince 2020, 13:42
8

Juniore, udělal jsi perfektní přednášku o tom, jak je vlastně BMW 8GC za pár kaček. Obecně BMW a Porsche samozřejmě to samé není...to jsem ani nikdy nenapsal. Mluvil jsem o téhle osmičce a nejzákladnější Panameře... možná jsem idiot zabedněný, ale pokud vidím nové nízké široké auto s cc 350 koněma, a je jedno, jestli to je bmw, audi, nebo porsche, tak na mě působí, že je drahé...protože viděno optikou 95% lidí taky drahé je... a samozřejmě se pořád potkáváš s normálníma lidma... to jsou takové dětské představy, že milionáři sedí na jachtách, chodí na golf a bydlí v drahých hotelích...o tom bych se asi radši ani nerozepisoval... jo, nápučího ze škodovky Poršákem naštveš a pohoršíš, ale tohle BMW ho utvrdí v tom, že máš minimální zisky a jsi rád, že si vyděláš na slanou vodu a suchý chleba...tleskám...

Ju
Junior
11. prosince 2020, 14:09
-3

No, hádát se s tebou nebudu a už vůbec ne na osobní bázi. Takze to zkrátím.
buď si jistej, že drtivá většina populace rozlišuje podle značek, pak podle typu karoserie (velký bavo je pro ně SUV, nikoliv 7er) a tam konci. Jestli máš 20d nebo 50d je pro ně mimo rozlišovací schopnosti. Za to základní Cayman, co stal o třetinu min než to 50d je nasere zcela spolehlivě. Protoze Porsche. Stribrnej GolfR je pro ně normální potah, když to hodíš zadkem ke zdi.
Jasně, pro zamindrakovany jedince, který dráždí i nová ofce, je to tak nějak těžký všechno... S těma se ovšem kupec novýho bmw pracovně už nepotkava.
A kecy o tom, jak tě auto za 2,5 přenáší úplně do jiný společnosti si tady rozjel ty :) bylo potřeba to trošku srovnat do reality, že vlastně 2,5 za káru není pro někoho kdo má možnost odpočtu DPH a odpisů, tolik...

Sedrik
11. prosince 2020, 14:22
2

"Jasně, pro zamindrakovany jedince, který dráždí i nová ofce, je to tak nějak těžký všechno... S těma se ovšem kupec novýho bmw pracovně už nepotkava."

Ale jo - v rámci širší rodiny :D

Sedrik
11. prosince 2020, 14:22
0

Srry, psal jsi pracovně - pracovně ne, to je fakt :D

Ju
Junior
11. prosince 2020, 14:30
-1

No prááááávě. A to BMW už tak nějak jde. Skladovku/předváděčku "Passat like" 520d koupíš při troše štěstí kolem milionu. O 100k dráž než Passata? Tak půlka se ti vrátí při následným prodeji a seš na svým. Právě proto těch aut jezdí čimdál tim víc. Trošku asertivnější týpci z korporátu si je zvládnou vykňučet namísto těch Passatů. A pak už najednou na ostatní bavoráky nekoukají s takovým odporem. "Hale dyť týpek přijel v bavoráku, je to normální Venca jako já". Ale Porsche je už zase o něco vejš. A to nasere...:)

Be
Beran
11. prosince 2020, 15:21
0

Nakupci ze skodovky te necha zaparkovat za cikanskym barakem, vyzvedne si te na hnusne recepci, projdes zanedbanym arealem a kdyz mas stesti pujdete do normalni zasedacky misto do podzemni kobky. Ale v lete je ta kobka lepsi nez zasedacka bez klimy.
A pokud mas s nakupcim jednani nekde na obede v restauraci tak rohoduji uplne jine veci nez tvoje auto nebo cena... :-)

beastar
11. prosince 2020, 15:23
2

Ono teda záleží ještě v jakém prostředí se pohybuješ respektive s čím se kšeftuje a jak. Junior to veskrze popisuje dobře a takhle to bohužel opravdu chodí. Ne nadarmo se ve většině firem i hodně vysoký management v rámci firmy zmůže tak na Superba, nebo kde už nemají vyloučená suv na Kodiaqa. Řadový zaměstnanci dostanou oktávky a oddělení Fabii. Tak jsou karty rozdaný. Kde jezdí někdo v A8 a podobně, tak to už jsou lidi v TOPu. Podnikatelé obecně kteří mají firmu která prosperuje si prostě povětšinou takové auto jako je osma (zmiňovaná Panamera) mohou dovolit. Často tam jsou právě ale překážky a jiná optika kterou zmiňuje i Sedrik.

A opravdu potom jezdí ranec těch Passatů a Supů v plný, protože reálně tě prostě dražší auto nikam neposune. Junior dělá asi něco kolem staveb a tak. A to je prostředí kde jako lidi mají auta rádi. Rozhodně si ale nekupují daily Panameru už jenom protože je to nepraktický kdyby náhodou. Plus ty partnery opravdu můžeš nasrat. U mě obecně lidi kolem aut (a teď nemyslím ty který dělají pro dealera nějaký značky) tak na to zase koukáme trochu jinak. A tak si vyzkoušíš klidně Ghibli v dieselu případně jinou blbost jako S6. Reálně mám ale stejně klidnější svědomí když jezdim v Renaultu:D Jo a sem taky milionář, ale to nás tady bude většina. Ovšem teda pokud všechno prodám. Golf hraju občas, jachtu nemám a playmate teda taky ne. Drahej hotel si zaplatim když se to dá dát do daní...

Takže abych to shrnul za sebe. BMW a Porsche rozhodně na lidi nepůsobí stejně a nikdy nebudou ať už děláš cokoliv. Pro běžného člověka auty nepolíbeného je super milionář car i A6 z bazaru za 400k. A ano souhlasím, že když se bavíme o nákupu aut za 2+ nebavíme se o autech pro celou populaci, ale jen pro ten výsek který tady různě zmiňujeme. A pro ten to prostě nedostupný není. Ovšem racionální také ne. Mimochodem zrovna v Praze když vezmu všechny generace Panamery, tak to rozhodně není auto který nepotkáš. Denně dám tak dvě na cestě. Samozřejmě lepší firemák je Arteon, A7, nebo supír že jo.... objektivně. To nic nemění na tom, že ono už tě dneska obecně auto neposune do jiný společnosti. Pokud to není speciální edice něčeho posh, hyper/super sport, nebo nedostupný luxus typu RR kterej je ale hlavně dobrej jako kulisa do rapovýho klipu.

Beran: To jo no hlavně nemít moc drahý hodinky a moc barevný svetr, nebo košili. To nákupčí nejen ze Škodovky pěkně sere,D
-
Komentář upraven 11. 12. 2020, 15:27:21

Ju
Junior
11. prosince 2020, 15:35
0

Beran: hele tak to jsem byl asi v jiný škodovce...:)

Be
Beran
11. prosince 2020, 19:46
0

Junior: to je urcite mozne, skodovka bude mit nakupcika i na hajzlpapir a vsichni se do jednoho baraku nevejdou. Ja myslim ten nakup pod hradem.

Beastar: Nakupciky znam hlavne nepracovne. A je pravda, ze hodinek si vsimaji hodne a asi se v nich i vyznaji.

Ale ten stereotyp o nakupcikovi co vidi drahou karu dodavatele a kvuli toho se sprajcne mi prijde prehnany. Chtel jsem timhle konkretnim pripadem ukazat, ze dost casto nakupcik vidi prave ty drahe hodinky a nikoliv auto.
Ale je fakt, ze kazde auto vysila o svem ridici soubor signalu zalozenych na zazitych stereotypech.

Ju
Junior
11. prosince 2020, 20:57
2

Hale jenže ono jako dodavatel, zejména ten teprve potenciální, prostě potřebuješ, aby ti ten nákupčí pomohl. Jasně, on má svý KPIs na snižování nákladů a diversitu dodavatelů... Ale když mu to nevyjde, tak nemá prémie. Když to tobě nevyjde, tak máš na dvoře 20 lidí, pro který nemáš práci. A poser se.
A když s tebou chce dělat, tak to bude muset protlačit přes šéfa tvýho šéfa aby tě vůbec dali do systému, pak aby ti ty poptávky chodily, aby Franta kterýmu ty poptávky dávaly do teď neměl moc keců... Když se v kterýmkoliv bodě ten člověk rozhodne, že na tebe sere, tak na tebe prostě sere a nemáš páku co s tím. Do určitý míry se podobá státní správě. V malý firmě je to ez. Jednáš s majitelem, ten vidí benefity, a tečka. Ikdybys mu šukal ženu, tak se s tím smíří. Protože money talks. Ale v těch korporátech to funguje prostě jinak. Vím to, dělal jsem na tý straně...
Takže určitej rektální alpismus tam musí bejt. A prostě to nechceš dráždit drahou károu. Ten kompromis mezi "ježiš vole socka, co ten nám tady bude povídat" a "zmrd zazobaná, bůh ví kde na to vzal" je hrozně tenkej.

Ale co ti budu povídat. Vypadáš, že to znáš :-)

Ju
Junior
11. prosince 2020, 20:58
0

*šéfa svýho šéfa, sorry :)

Ju
Junior
11. prosince 2020, 21:02
0

A úplně nejhorší je, když máš příjmení jak majitel, na což se přijde hned na druhý schůzce, protože po tý první si dělali nějakej základní screening. :-)

Be
Beran
12. prosince 2020, 00:20
0

Znam jenom ty "vtipne" historky. Borec ukaze parkoviste, kde bych se bal nechat i feldu a napul pobavene vypravi, ze tady parkuji dodavatele co.jdou na jednani. Pak vypravi jak rano po ceste z toho parkoviste k brane videl jednou jak si to nekdo rozdava v aute nebo strili do zily. Nebo klasicky "Mel hodinky za X set litru ale slevnit nemuze, protoze by nemel na vyplaty". Ale mam nereprezetativni vzorek par lidi z jednoho oddeleni. Aby rekli nahlas "Tak toho jsem potopil, protoze prijel porsakem" se mi ale nestane. Aby videli cim prijel by byla dost velka nahoda a tohle z logiky veci rict nemuzou.
Takze nevim jak to chodi a jsem za to rad. Protoze kdyz vidim co za veci nekdy vymysli, tak zijou ve svete ktery funguje uplne jinak nez muj :-D

Ju
Junior
12. prosince 2020, 08:36
0

tak ono to handrkovani o ceně je občas hrozná sranda... Volá ti chlap, že hale vole nějaká sleva by tam nebyla, já bych vám pomohl, ale potřebuju od vás taky něco trochu... Pošleš ho do hajzlu, a za hodinu máš v mejlu objednávku na původní cenu. V tomhle ohledu šaškujou všichni, občas někdo víc, občas někdo min.
Ještě Jsem si teď tak vzpomněl jak jsem dojel do firmy, na vrátnici povídají že doleva doprava tam parkoviště pro dodavatele. Dojedeš tam, čtyři místa a přes dvě prostřední stoji 488 napříč. Někdo se toho prostě tolik nebojí :)...

Šé
Šéflinkyveškodovce
12. prosince 2020, 12:09
0

V Cr obecne je lepsi vypadat jako chudak. Aby ti byznys sel. Ceska klasa, jak to jde? Znas to na hovno. Nikdo nerekne joo super jde to dobre. Pekny auto... aaale prosimte skladovka Porsche, co to je. Zase nerekne no jo sem uspesnej tak sem si udelal radost. Z toho pak plyne cely tohle zvraceny fungovani. Jak pise... no vlastne vsichni v tom vlakne.

beastar
13. prosince 2020, 13:18
1

To je uz klise. Uz se najdou casto lidi kteri si potrpi na styl a i ti ho pochvali. Ve smyslu pekny auto, dik. Takova ta prvoplanova devadesatkova zavist ve smyslu hmm Bmw, kde si na to nakradl pomalu mizi. Zrovna co se tyka kategorie Bmw 8, A7, Panamera to uz je jasny velmi casto, ze ten clovek v tom co dela nebude uplny blb. Jasne furt to muze byt podvodnik, synek atd. Pokud ale nemluvime o zcela anonymnich lidech z ulice. Ti jsou mi jedno i kdyby meli vzducholod. Tak mas prehled s kym budes jednat. A ano kdyz sem jezdil casto do CH, tak sem mel Ghibli. Protoze proste tam se to tak nejak cekalo, ze tam neparknes oktavku cng. Blbe se to vysvetluje, ale stejne jako doplnky a hadry to tvori tvuj obraz. Nakonec i proto se delaji auta za 3 a hodinky za dve kila. To neni racionalni, nema to smysl. Jde o image, obraz. A jasne i o ego. Ve smyslu mam na to, tak co.

Ja proste obcas musim pusobit solventne. Jinak to nejde. Ty lidi s tebou jednaji proste jinak. To je takova hiearchie. Sice neni stredovek, ale stejne. Prave korporatcici a lidi pusobi na vyznamejsich pozicich to asi chapou. Proste nejde prijit na jednani v teplakach a s digitalkama z Tesca. Teda jde ale si tam naposled. A ted je otazka zda si proste koupis takovou 8 aby si doplnil boss factor. Nebo te zajima jak jezdi. Pres tu autooptiku to moc hodnotit nejde. Objektivne spatny v kategorii 2+ neni nic. Dal je to subjektivni. Pro me novy Bmw je pro lidi, co zbohatli na vecech, co ja proste neuznavam jako fair byznys. Image znacky jde mimo me. Jasne za to nemuze samotny vyrobce... Ze stejnyho duvodu mi do baraku nesmi LC. Nejsem Čečenskej oligarcha. A to se opet dostavame k tomu, ze lidi mnohdy nezavidi. Jen urcita auta budi emoce a asociace tak nejak sama.

Soucasna osma k nim patri.

esmo
14. prosince 2020, 08:16
1

beastar: Nějak to tak zevrubna čtu, s něčím souhalsím, s něčím zas ne. Ale už mi to nedá a musím se ozvat.
Jak je myšleno: "Pro me novy Bmw je pro lidi, co zbohatli na vecech, co ja proste neuznavam jako fair byznys." ?
Jako že nový BMW si u nás koupí jen gauner? Když k tobě někdo dojde, že chce BMW, tak ho odpálkuješ? To mi vysvětli....

Ju
Junior
14. prosince 2020, 09:45
-1

Já Teda musím dát beastovi subjektivní +1. Přijde mi, že pravděpodobnost že kreten bude mít bmw je vyšší než že bude mít Audi nebo Mercedes.
Ale platí známá poucka, že ne všechny prsty jsou palce...

esmo
14. prosince 2020, 09:57
0

Junior: Nepochybně v BMW jezdí hovádka, ale to i v Audi nebo Merglu. Mám povědomí o borcovi co seděl za drogy a i po tom co vylezl v tom jede. No jezdí v zánovní Audi. Mám teda pod testy Audi psát, že je to předražená plečka pro dealery drog? Znám taky synáčka co dostal novou RS3 od tatíka a je to docela parchant. Ale zároveň znám i takový typy co se vozí v BMW. Takže jo, hovádka jsou všude. A to bych předpokládal že beastar bude vědět, protože určitě i takovým lidem prodává.
Proto mě zaráží jěho výrok o tom, že BMW jsou pro lidi co přišli k pěnězům náhodou. Ale v tom bude asi spíš ta osobní zaujatost...

Ju
Junior
14. prosince 2020, 10:28
0

Tak jeden co dostal RS3 od tatínka mi zabil dva známý :) sednout si samozřejmne nešel, konexe brasko.

beastar
14. prosince 2020, 11:15
-1

Mily esmo vypadli mi tam pismenka:D Coz sorry. Mysleno je to tak, ze uz od 90s let se k Bmw v CR vaze zvlastni aura nadaut. V kterych jezdi jen nadlide. Proste bawo dlouho i stara vrana te jakoby radila mezi top job guys. To samozrejme laka a lakalo idioty vseho druhu. Audi je hned v zavesu jeho doba prisla pozdeji. Mercedes podle me utoci na tyhle pudy az poslednich 15 let. Prodam vse a vsem to je byznys. Osobni nazory jsou neco jineho. Prave proto ze znam a prodavam. Bohuzel Bmw opravdu pritahuje prevazne specifickou sorticku.

To samozrejme neznanena ze vsichni v Bmw jsou zlodeji, vyderaci a dealeri:) Naopak pred Covidem jsme prodavali 7er chlapikovy co prodava zdravotni pomucky. A kamose mi sestrelil do penalu clovek v Golfu. Ja to beru spis proste tak jako zkusenost plus Bmw aura plus hustej rovnej ksilt drift style. Jasny ze tady treba Sedrik bude normalni a ma taky Bmw. Rikam nejde zobecnovat. Bohuzel X6 boss muze byt jen v x6:))

Sedrik
14. prosince 2020, 14:33
1

Hehe - díky :)

Nemám zkušenosti jako beast, ale celkem bych i souhlasil. V mé sociální bublině jsou majitele BMW většinou lidi v pohodě, ale jinak souhlasím s tím, že BMW mělo a pořád má pro některé lidi devadesátkovou auru života na hraně zákona.

A není to jen u nás - v UK dělají pojišťovny průzkum, které řidiče považují lidi na silnici za nejnebezpečnější a M3 končí většinou v TOP3.

Prostě ta auta jsou rychlá, vypadají agresivně, znějí agresivně a to je pro určitý lidi prostě lákadlo a pro ty ostatní zase červenej hadr (což těm prvním vyhovuje). A pro ty první lidi je důležitý hlavně to, že tak to auto vnímají i ostatní.

Takže když si vybíráš auto, který bude mít největší faktor "jsem silnej pes, co m*dá", půjdeš k vrtulce. Hvězdička a kroužky takový faktor nemají (kroužky už dost taky, ale pořád....velké zlé BMW má náskok).

Slower
18. prosince 2020, 00:18
0

Kdyz se rekne BMW tak se mi automaticky vybavi tohle:

A to i prestoze znam (fajn) lidi, kteri nejake vlastni...

beastar
18. prosince 2020, 09:37
1

Jasně, kdo někdy neměl nějakou e34 jako by nebyl:D Já měl bílou bídu v naftě ale i tak to bylo parádní svezení cítil sem se jako král. A to se ke mě dostala docela dojetá. Možná je to klišé, ale prostě fakt tyhle auta s touto maskou měli nějaký zvláštní "tanky feelin". To potom už postupně umíralo ještě e39 a částečně 60 to drželi... subjektivní pocit.

sheogh
26. prosince 2020, 16:25
1

Stejne je strasne ftipny, jak se nejvic u auta resi “co na to reknou ostatni” :-D Snad pokud si ho kupujes za svoje a pro sebe, tak si koupis, co se ti libi, bez ohledu na to, co si o tom mysli recepcni nebo tvuj sef, nebo ten typek z baraku naproti, co ani nevis, jak se jmenuje :-)

Nebo jsem fakt tak divnej, ze mam toto uplne na parku?

Sedrik
28. prosince 2020, 07:58
0

Mám to stejně - ale jsou lidi, co to řeší. Známej je relativně malej podnikatel na malým městě, ale vydělává mu to dobře a mohl by, kdyby chtěl, jezdit novým Ečkem v AMG a ten vždycky dost dumá nad tím, co si může koupit. Nechce pak v hospodě poslouchat, jakej je zloděj...

Pólin
02. ledna 2021, 19:47
0

tohle vůbec obecně nechápu...takovou tu českou devadesátkovou závist. Jako: "Tyvole, on má nového Mergla...kde na to asi nakradl?" Mezi mýma známýma si z toho právě vždycky jen děláme legraci, ale je fakt, že teď u nás ve firmě jeden zámečník skončil, protože ho kolegové i šéf začali šikanovat kvůli tomu, že si koupil nové Céčko v zákaldu. Přitom na to vydělal tak, že má nějaký les a kus prostě vytěžil...takže žádná černota, nebo tak... fakt jsem na to hleděl, že je mezi lidma tolika závisti... když vidím, že má někdo pěknou káru, tak mu to spíše pochválím a zkusím třeba zaplést řeč, aby člověk zjistil, jaké je to provozovat atd... Teď jsem se bavil se synem od souseda: 21 roků má a koupil si na lízačku nového Mustanga... no tak si ho koupil a splácí ho...každý vidí, že je to mladý kluk, co jezdí v Mustangu, ale nikdo už nechce slyšet, že na ten leasing dá půlku výplaty... jako nedává to smysl, ale komu je sakra co do toho...:D místy je tady v ČR přes tyhle věci takové zvláštní prostředí...

Sedrik
04. ledna 2021, 11:46
0

Souhlas - taky to nechápu, ale takhle to prostě někteří lidé mají. To, že je někdo zloděj v tomto kontextu není nutně mířeno, že krade (jako že páchá trestnou činnost), ale že okrádá jiný lidi - například u mého známého by to bylo nejspíš vykládáno tak, že když má sakra na tak drahý auto, tak místo toho by měl přidat lidem, co pro něj pracují, protože oni teda na tak drahý auto rozhodně nemají. Tj. je to zloděj.

Je to prasečina, ale logiku bych za tím nehledal.

Ju
Junior
04. ledna 2021, 12:04
0

To má známej štěstí na lidi. Ti naši už se i naučili chodit do OR a koukat na závěrky.

beastar
04. ledna 2021, 12:09
0

Polin, Sedrik: Já to teda vnímám taky a často si z toho dělám legraci. Nikdy nezapomenu na hodně let starý moment kdy sem přijel na benzínku ke známému jako mladý kluk v prvním bavoráku. Už v té době ojetina za několik set tisíc rozhodně nee auto za miliony. A on místo aby mě normálně pozdravil. Tak hlásí hmm to si teda žiješ bávo, kam chodíš krást!? To asi mluví za vše. Prostě každý kdo si dovolí trochu víc, protože je dobrej je některými považován za lehkoživku a zloděje. Velmi smutné, že pak nám jako národu ti největší zloději vládnou a to národu nevadí. A to jsou pravý podvodníci a zloději.

Naopak se mi tady líbila nedávno teze Juniora který "někoho" s podobnou debilní vizí světa usadil, že krásný auto si může dneska dovolit kdejakej úspěšnější živnostník a reálně je to prostě pravda. Jako obyčejnější auta typu nová vybavená škodovka kolem mě teda mají úplně normální kluci, co jsou zaměstnaní normálně v běžné firmě. A fakt lepší auta mají kolikrát lidi já nevím co mají malou stavební firmu, kámoš je instalatér a má Lexuse ISf jasně je to prostě už ojetina ale zánovní... Vydřel si na to má to. Naštěstí větší část národa už chápe to že majetek = dřeš. Občas někdo něco zdědí a tak, ale to není precedens že.

Mám pocit, že stejně jako v Rusku stejně tak u nás tahle ta mentalita závisti přežívá spíše na venkově. Jak píše Polin o tom Mustangu to je přesně ono. Dneska i mladý kluk si může koupit nový sporťák když se tomu takzvaně obětuje. Někdo má auta jiný dovolený a třeba rogalo. Jako málo kdo je taková těžká váha, že má prostě všechno... Tak to je ve světě nastavený. Jinak by nebylo o čem snít. Já nikomu nic nezávidím do penálu si to stejně nevezme... A ano logika v tom skutečně není jen ty nejnižší lidský pudy.

sheogh
04. ledna 2021, 13:29
0

Jo, je to presne tak, asi to uz ve mestech bude o neco lepsi... Ale taky jsem uz narazil na hlasky typu “tobe muze byt par stovek u riti, kdyz muzes jezdit v tomto” apod... no comment...
A presne, je to o tom obetovani a prioritach - nekdo utraci za auto, jinej zas jede 3x rocne do egypta za 60k a divi se, kde ten onen vzal na lepsi auto :-)

Zajimavy to bylo v zurichu - tam prave dost mladych melo pocit, ze “musi reprezentovat” a tak tam clovek potkal treba 20let kluka s 911, kterej ale bydli u rodicu, splaci 85% vyplaty a na nic moc jinyho vlastne nema. Ale proste v golfu by se mu bohatsi vrstevnici asi smali - kolega me prave rikal o nekolika takovych v jeho okoli. Tam to nebyla zavist, ale “to musim mit taky”...

Pólin
04. ledna 2021, 13:48
0

je fakt, že na té vesnici, nebo na menším městě to asi v poměru bude horší zejména proto, že, nadneseně řečeno, každý zná každého... ve větším městě ti projede třeba ta zmiňovaná 911 a ani se neotočíš... ale obecně vzato je to jen a jen o lidech... dementi zůstanou dementy a budou závistivě špekulovat a vymýšlet, kde na to ono ten který nakradl, než aby se posnažili a koupili si taky...

Sa
Sato
10. prosince 2020, 15:55
0

Čo sa týmto šesťválcovým naftám nedá uprieť je fakt skvelá spotreba. 7,6l v 5 metrovom aute so stovkou za 5 sekúnd.. Škoda že to zabili relatívne malou nádržou, len 66 litrov. Google tvrdí, že co2 je 146g, takže niečo ako elektromobil :)

reagovat
beastar
10. prosince 2020, 18:25
1

Tak kdyz to ma spotrebu kolem 7 tak na co vetsi bandu? Ta neco vazi nekam se musi vejit atd. Dojezd 700 v ramci EU staci. A kde jinde se proda diesel? V Argentine?

Sa
Sato
10. prosince 2020, 19:07
0

Beriem co čisto s pohladu toho ako často stačí chodit k pumpe, tj ide o pohodlie. Príde mi rozdiel tankovať raz na 4 dni alebo raz za týžden. A ešte ako daleko to dám na jednu nádrž na otočku. Ale asi robím chybu v tom, že sa na to pozerám mojou optikou človeka čo takmer netankuje na dialnic, pri aute za 3M je cena na stojane ukradntá a natankuje proste popri kafe.

beastar
10. prosince 2020, 19:38
1

Jako prednostne na Ono s tim opravdu bude jezdit malo kdo. V CR a SR je pumpa na kazdem rohu. Oblasti kde mas problem tankovat minimum. Jasne mohli tam dat 80l, ale asi by to bylo spis zbytecne. Jako dojezd 500 by byl hranicni. Takhle mi to prijde vcelku ok. Mam k tomu x jinych vyhrad:D

Marek Brunner
10. prosince 2020, 21:10
-1

Beastar: To máš pravdu, ale znal jsem člověka, co si koupil novou S560 coupe (fakt v náloži, ceníkovka přes 5mio a netankuje jinde než na Onu. Některý lidi si na to prostě jen hrajou, že jim jsou peníze u zadele..
-
Komentář upraven 10. 12. 2020, 21:10:32

beastar
10. prosince 2020, 21:18
2

Souhlasim Máro. Vsak jako pisu malo kdo. Taky znam pacienty. Co si to oblepili znackamav"S-line" i na podvozku..Fsecko fplny woe, d-key boss. 2.0tdi staci ne. A presne fronta Ono potazmo Prim. Nikam jinam ani ranu. A spotreba do 6l jinak svet skoncil. A je to. Pak vidis ty prijmy a rikas ty pico... whyyyyyy.

Sa
Sato
10. prosince 2020, 23:13
0

Lidi su ruzni. Poznal som senior manazera v IT korporate a mal Fabku za 50k a este si to pochvaloval. Celkovo mal prisny money management, isiel si tvrdo za svojim, ziadne zhyralosti. Svojim sposobom sa to da obdivovat, ak si dokaze napr v 45ke povedat dost a tie prachy si zacat uzivat. Ale je to skorej pre samotarov.
Inak k tej nadrzi, rovnaka je aj pri v8 benzine a tam to musi byt opruz. Este tie tak davno mercedes mal 90l v CLku ak sa nemylim.

Ju
Junior
11. prosince 2020, 12:53
2

hale ale ONO asi nemá problémy s kvalitou paliva a pak je to snad jedno. Já tam jezdím Rezu tankovat taky, ten jejich vysokooktan. Protože když jedu ze svý oblíbený hospody za maminkou, tak ONO je jediná hospoda bez zajížďky. A že by se ta paliva nějak zásadně lišila, no, podlě mě ne...
Naftu zase beru pro dobrej pocit zásadně na Eurooilu, protože by v ní mělo bejt míň věcí co tam nepatří.

beastar
11. prosince 2020, 15:08
2

Junior: Však já taky nemyslím, že ONO má nekvalitní palivo to rozhodně nemá. Naopak je to tak jak to má být bez nějakých výmluv. U toho Primu, tam teda mám pochybnosti po vlastních zkušenostech. Eurooil by měl mít dobrý diesel a asi taky i má. Já teda tankuju různě na tom ONU minimálně nicméně S6 sme tam tankovali taky nejednou. Spíš bych řekl, že jsme to tady pojali ve smyslu, že drahé auto ještě nutně neznamená, že nešetříš a nepřemýšlíš nad penězi. Naopak.

Ju
Junior
11. prosince 2020, 17:06
-1

Tak tak.
Ten benzín vyletí oknem stejně, ať stal 31 nebo 38. Já o tom i reálně přemýšlím. Že ráno naberu tu poslední čtvrtku nádrže u nás ve vesnici, když vím že bych v průběhu dne musel jinak tankovat někde u dálnice. Jasně, co to je? Stovka na nádrži? Ale když tankujes denně, tak na konci roku jsou to hezky hodinky. Úplně za nic...
Pak teda uděláš knihu jízd, zjistíš že máš průměrnou 17, ale to už neřeším :D

Marek Brunner
11. prosince 2020, 19:02
2

Junior: Já to nemyslel jako hate na Ono. Já proti Onu nic nemám, sám tam občas nějaké auto natankuju.
Myslel jsem to jako hate na to, že ten daný člověk jezdil na Ono ve Štěrboholech, kde je vždycky strašná fronta (Pražáci ví), a nikde jinde to netankuje. Mně třeba ten rozdíl při tankování neštve tolik, jako čekat 30 minut na stojan. Řidičům ve firmě strhával peníze z výplaty jako rozdíl mezi tankováním na Onu vs jiná benzínka. To je to, na co jsem chtěl tím komentářem poukázat.

st
st. Padre
10. prosince 2020, 19:58
-8

Ono je sice pěkný mít v autě silný benzínový šestiválec, ale když to auto má přes 2 tuny a musíš to ubrzdit před zatáčkou, tak je otázka, jestli není lepší mít silný benzínový tříválec v tunovém autě...

reagovat
Ha
Habakukk
11. prosince 2020, 07:16
7

Pokud jsem brzdový třmen tak je lepší být tunové auto.

riderhenry
11. prosince 2020, 21:21
3

Zajímavé je, že u každé BMW recenze se objeví zákonitě mohutný hate. A to občas nejen od beastar-a, kde chápu určitou antipatii ke značce, kde to jde pochopit, i když to není asi úplně objektivní. Každé BMW je předražené, i když stojí stejně, jako konkurence. Každé BMW je moc těžké a velké, i když je stejně těžké a velké, jako konkurence... Já pak vždycky čekám, že hned po usednutí do nějakého nového BMW budu mít chuť zvracet a ztrhat z auta všechny M znáčky a vlastně i tu modrobílou vrtuli, no ale ono se to moc nekoná. Spíš naopak. 540i? Skvělý rodinný sedan, co dokáže velice pobavit. M850i? Dokonalé GT, které umí pobavit i bezpečně a luxusně cestovat. Ne, fakt to nejsou dražší Volva s horší spolehlivostí... Třeba když jsem teď pár týdnů jezdil dvoulitrovou předchozí generací Mazdy 3 (ano, toho epického auta pro všechny nadšence, co prostě nemají zase tak moc peněz a k tomu ta rodina a tak...), tak jsem se strašně rád vracel do toho "už skoro Audi" BMW E90 v podstatě ze stejného roku výroby. Jak je to možné, že ta gay prémie má asi tak 2x tužší a přesnější řízení, lepší ergonomii, převodovku přesnější a kratší (rozdíl zhruba jako mezi MX-5 a nějakým starším Citroenem...)? Vždyť už to není E34 nebo 2002 Turbo! Je vtipné, jak se všem automobilkám odpouští větší zaměření na komfort, ale u BMW je to problém. Už mě to trochu nebaví. Místo toho, aby byli fanoušci rádi, že i přes určité ústupky je tady pořád něco, co dokáže fakt oslovit (třeba relativně normální M340i), tak si vyberou i3 nebo dvojku tourera a budou pi*ovat jak už to není BMW jako dřív... A kde je teda ta lepší nabídka pro nadšeného řidiče? Jasně, když vyšla E60, všichni se mohli poblít. Dnes je M5 E60 vlhkým snem kdejakého petrolheda a spousta z nás si pravidelně pouští její soundtrack na youtube... Ano, BMW dělá hodně SUV a dalších divných aut. Proč to někoho vzrušuje, když si může stále vybrat z těch tradičnějších modelů, které se odchylují od svých předchůdců zhruba tak asi úplně stejně, jako různé generace 911? Nechceš SUV? Nikdo ti necpe Cayenne, X7... Mám si kvůli tomu nekoupit M340i, 911 nebo něco "ostřejšího" z nabídky značek? A je teda nějaká značka, co to dělá jinak (a systematicky u toho nebankrotuje)? S tou problematickou kvalitou asi souhlasím, to je průser. Ale nevím zase tak moc, abych to mohl hodnotit (hlavně ve srovnání s konkurencí).

Je BMW 840d drahé auto? Ano. Je konkurence levnější? Nikoliv. Je konkurence zábavnější, nebo sportovnější? Nein. Tak v čem je teda ten problém s ohledem na tradici značky? Pořád tu máme různé auta pro různé cílovky. Jestli jsou rozdíly menší, než dřív? Já si to nemyslím. A jestli auto nepochopil rozdíl mezi M850i a 840d, jednoznačně nemá smyls, aby o jakkoliv M850i uvažoval.

Jo a abych nebyl označen za BMW fanatika - v garáži máme Mazdu a do budoucna bych rád pořídil E63 AMG, protože existují sedmimístné verze...

reagovat
krab
11. prosince 2020, 21:55
3

Já třeba s tím co píšeš v podstatě souhlasím a tolik hejtu tu snad není, i když jsem úplně všechny komentáře nečetl.
Mě se třída 8 esteticky líbí a tahle 4dv. varianta obzvlášť. To je takový to auto typu jako byl M-B CLS W219 a to byly prostě tvary co mě bavily a baví dodnes. Na druhou stranu si auto z týhle kategorie sám nekoupím, protože se mi k ničemu nehodí.

Jinak jestli by se kromě kvality ( u několika modelů) , přechodu na přední pohon ( u několika modelů), mohlo BMW za něco kritizovat, tak je to určitá neschopnost fascinovat fanoušky do sportovních aut, blázny do aut obecně jako to aktuálně předvádí Toyota s modelem Yaris GR Four. Mohli by se přeci jen ještě pochlapit a po skvělých M2 Comp a M2 CS přijít ještě s něčím hodně puristickým.

beastar
12. prosince 2020, 18:57
1

Ciste za me. Ano Bmw ta nova vazne nemusim. Ano je to hodne subjektivni. Ne vzdy objektivni. Ze se mi 8 nelibi je fakt. To ze je tezka atd. Muze byt, ale ano konkurence je na tom podobne. Ovsem ta cena? Realne ve svete v realu bude proste vzdy drazsi. Mozna to zni vtipne tohle resit u aut za bezmala 3mio. Ovsem verte, ze se to resi a je to dulezitejsi jak u aut za 300k.

V cem Riderhenry urcite souhlasim. Tak povest a vyvoj u nekterych M modelu. Kde ta auta jsou super a drive chytala hate neopravnene. To s tou spolehlivosti. U Bmw poslednich let vazne neni nejlepsi. A v cem souhlasim dablovane.

Rozdil premie vs other je porad kurva znat. A to se tyka jak vrtule, hvezdy, kruhu i treba kádi. Kdyz sednes z tehle osmy do neceho jako Kia Stinger proste to poznas. Jo a e90 mam rad a povazuju za konec mnou obdivovane produkce.

riderhenry
12. prosince 2020, 19:38
0

Hele já se snad rozbrečím :D Já třeba zase tak z M modelů "urvaný" nejsem, protože třeba taková M5 by mi dávala smysl spíš jako kombi (pak už by to byla zajímavá šílenost na všechno pro každý den...), než M2/M3/M4 bych šel spíš třeba do nějakého Porsche za srovnatelnou cenu, nebo F-typu apod. Tím nemyslím, že to nejsou super auta, ale prostě mi nedávají tak moc smysl. Ale když se svezu v těch řekněme nejzábavnějších specifikacích "nonM" modelů, tak fakt nevidím žádný brutální odklon od těch tradic. Samozřejmě v rámci toho obecného vývoje... Co bych třeba vypíchl, tak jednoznačně interiéry. Neřeším design (i když bych si teda dovolil tvrdit, že dnešní "všechnovLCD" interiéry konkurence budou za deset dvacet let vypadat extrémně komicky...), ale ergonomii. Většina podstatných věcí se dá stále ovládat po slepu - tak, jak to má být. Za mě třeba dost důležitá věc. Třeba řazení místo nahoru dolů doleva doprava u některých Volv nebo jejich vypínání start-stopu mě tak irituje, že bych s tím měl fakt velký problém asi jezdit.

Spolehlivost fakt nevím. Samozřejmě nové oturbené osmiválce jsou/byly katastrofa. Pak klasicky nějaké ropáky a jejich potíže, což mě tak nějak míjí... No ale další problémy s kvalitou obecně mi unikají. Spíš všude slyším zvěsti o Tesle...

krab: Toyota samozřejmě válí, ale je otázka, do jaké míry je to rozmar šéfa a do jaké míry dává smysl tohle (i když zohledním marketing) vůbec dělat. Navíc mi to trochu připomíná Clio V6 (i když to bude určitě lepší). Místo nákupní tašky předělané na sportovní auto je dost možná lepší za stejnou cenu koupit prostě to sportovní auto... Ale zatím jsem o tom zase tak moc neslyšel, natož abych v tom jel. Nevím, jestli v moderní době může BMW něco puristického vůbec udělat v rámci svojí "prémiové" značky. Snad třeba Z4M - ostatně už i Z4 jako taková je možná trochu přehlížená ve smyslu auta na nějakou lehčí zábavu a cestování.

krab
12. prosince 2020, 20:33
0

Riderhenry : máš pravdu, že profil aktuálního zákazníka BMW může působit, že by o puristický auto zájem neměl. Ale pak přijde Toyota s tím Yarisem, autem, který upřímně řečeno nevypadá kdovíjak fantasticky, ale je do jisté míry homologačním speciálem rallye a objednávají ho lidi, kteří mají doma často i sportovní Porsche, sportovní nebo luxusnější BMW atd.... Oni by jistě koupili auta, který by bylo BMW a nějak se účastnilo aktuálního motorosportu. BMW by mělo být víc vidět v motorsportu. V rallye není už dávno a v okruzích je vidět málo. Toyota vážně válí. Oni mají výhodu toho, že prodávají masově hybridy. Byli s nimi první a mají díky tomu obrovskou výhodu na trhu. Na druhou stranu, uvedli na trh Supru, která má nakonec (podle informací od znalců a závodních jezdců) docela zásadní slabiny v jízdních vlastnostech ( nápověda : podívej se třeba na téma Toyota Supra a Robert Mitchell , Apex racing) Novináři ty slabiny kupodivu nikde ani neprezentovaly. Já Suprou zatím nejel, tak nevím, nemám k tomu vlastní hodnocení. S tím Yarisem GR se snad možnost projet bude, tak pak rád sdělím svoje dojmy. Zatím jsou skoro odevšud nesmírně pozitivní.

Prostě si říkám, že BMW rozhodně má na víc a na to, aby postavili opravdu dobrý lehký řidičský auto. A jsem přesvědčený, že klientelu by na něj našlo

riderhenry
12. prosince 2020, 21:07
0

No k těm BMW zákazníkům - to je těžké. Dřív, když prodávali E46 apod., tak je jasné, že klasický zákazník X6 si tam nevybral. On totiž neexistoval. Ale těch tehdejších E46 330Ci se asi neprodalo zase tak o tolik víc, než třeba dnes M340i... Co vím, tak BMW je absolutně nestíhalo vyrábět a nikde nebyly. A po nějakém 320d touring tehdejší doby už taky asi žádný nadšenec netouží. Jasně, všechna auta jsou víc na efekt (v inzerci nedávno bylo 318d F41 s komplet M Performance doplňky za stovky tisíc, co vypadalo agresivněji, než běžně specifikovaná M3/M4), ale to není problém jen BMW. Mně v tomhle snad přijde nejdál Audi se svým označováním motorizací, kdy člověk tak nějak hádá, že to má alespoň osm válců, a on to je 2.0 TDI motor... Toyota je podle mě fakt spíš haluz díky tomu, že to trochu víc přímo řízená firma, než paradoxně taky rodinné BMW, a tak se tam tím spíš dá udělat nějaká šílenost, která by jinak v excelu moc projít nemohla. Jinak by Yaris nevznikl. Každý vidí, jaký obrat se tam stal s novým "vůdcem". Přitom ta automobilka jinak cílí přesně na opačné spektrum. Je fajn, že tohle ještě někdo dnes udělá. Ale zároveň není podle mě legitimní moc chtít, aby to dělal každý. Nebo aby každý zakládal N divize :) Uvědomme si, v jakém světě se - bohužel - nacházíme a kam jsou automobilky tlačeny. BMW je dnes rozšířenější a oslovuje i víc konzervativnějších zákazníků, tak je víc vidět ta jeho (pro nás) stinná stránka. Ale jestli došlo k nějakému odchodu toho tvrdého jádra jinam, to bych si nedovolil ani odhadnout.

K Supře asi tolik, že jsem za to auto byl od začátku rád, ale pro mě by byla jasná volba spíš ta německá stránka mince v podobě Z4. Ale vím, že většina nadšenců by do ní šla na první dobrou hned.

beastar
12. prosince 2020, 21:11
0

Krab: Zrovna ty denne nalepeny na utube a u netu s automoto tematikou. A napises ze u Supry se neprezentovali slabiny. Ano, prezentovali se a to i v CZ vodach. Naopak mam pocit, ze nekteri tomu nalozili neopravnene moc. Za me je to povedene auto, ale slabiny ma. Pokud to s tim autem clovek mysli vazne bude si muset pomoci sam. Nebo s tim jezdit i s vedomim nedokonalosti.

A jako profil zakaznika Bmw. Typicky zakaznik dnes neni. A co se tyka motorsportu tak Bmw nikdy nebylo uplny tahoun. V rally uz vubec ne. Vzdy to znamenalo sportovni silnicni eleganci a luxus:) U nich vubec problem neni v tomhle smeru v nicem. Ty, ja ani tajdle Jindra si pro novy Bmw nepujdeme i kdyz Bmw nasadi wrc a f1 tym.

riderhenry
12. prosince 2020, 21:30
0

Hele jako já už náhodou i přemýšlím, že bych to tabu rozbil a jednou si pro něco novýho na lízačku došel :D Chtěl bych si nějaké auto fakt piplat a předat ho dětem. I přes to, že budu teď pro smích... :D

krab
12. prosince 2020, 23:12
1

Beastar: vidíš, tak to mi asi ta kritika na Supru nějak utekla nebo nevím kde jsem koukal... spíš to právě chválili. Pak ten Robert Mitchell z Apexu hodně podrobně vysvětloval tu problematiku se stabilitou ve vyšší rychlosti, když trefíš nerovnost. V podstatě se při stlačení odpružení mění úhel závleku kola... zvláštní, že to ti inženýři takhle udělali. Naopak mě právě min. jeden dva kamarádi co Suprou jezdili naopak až vyloženě básnili o tom, jak skvělá je. A přitom objektivně má tohle auto mít docela závažnou slabinu v jízdních vlastnostech. To mi přišlo zvláštní.

Jinak zpět k tomu BMW, nevím, mám dojem, že se zbytečně až moc přizpůsobují tomu co si myslí, že snáz prodají a chybí jim osobnost, která bude umět bouchnout do stolu a říct - tohle budeme stavět, budeme tvrdit, že tak je to nejlepší a vědět, že zákazníci nám uvěří a koupí to. Porsche to do určitý míry umí a BMW si myslím ztratilo nit trošku ... Upřímně, nekoupil bych dneska vůbec nic novýho z toho co se aktuálně na trhu prodává. Možná Morgan 3 Wheeler bych koupil, jeden z těch posledních než to přestanou dělat, protože ten S&S dvouválec neplní ty emise co potřebují plnit. Ale 3 Wheeler vyjde na něco jako 1.3- 1.4 milionu, nějaký skladový a peníze na to volný momentálně nejsou. Takže nekoupím. Ale nenapadá mě jiný nový auto, do kterýho bych dneska vložil peníze, koupil nové a měl dojem, že to můžu odkázat synovi... To fakt mu radši koupím ještě v průběhu času několik zajímavých aut z 60-90. let...

riderhenry
12. prosince 2020, 23:25
1

Já tomu naprosto rozumím, ale když to vezmeš jinou optikou, tak lepší to asi nebude. Tzn. koupit teď cokoliv bude pravděpodobně výhra oproti tomu, co bude za deset let.

krab
12. prosince 2020, 23:38
2

Je fakt, že je to do jistý míry smutný, protože mě by se taky líbilo si jednou jít koupit funglovku. Ale dost váhám jakou. GR Yaris mi přijde jako jedna možnost a těším se na nějaký to setkání, svezení a pokec s majitelem, což se nejspíš brzy povede uskutečnit. Na trhu jsou i jiný zajímavý auta, ale upřímně řečeno jich vážně moc není. Je fakt, že když zůstanem u BMW, tak je nová trojka pořád moc hezká. Líbí se mi. Tahle osma o který je ten článek nad diskuzí taky.

Snad to taková tragedie nebude, ale když vidím kam to směřuje a jak ty legislativní pravidla všechno ovlivňují všechno, tak si říkám, že nám časem zůstanou prostě jen stará auta. A když to vztáhnu na vlastní garáž, tak projížďka v tom nejstarším co se u mě doma najde ( Lotus , ročník 1967) je stejně nejzajímavější. Dneska bylo sucho a byl čas, tak jsem postupně vzal na půlhodinovou projížďku po okolí všechna auta, ať se trošku protáhnou, baterky dobijí a auta prohýbají. A posledním jsem jel právě tím Elanem z roku 67 a stejně si liboval nejvíc. Z tohoto auta jsem stejně nejvíc hotovej. Legrační otázka je, jak to bude třeba vnímat potomek až bude mít řidičák, mě v tý době bude dobře pětapade a budu v jeho očích dědek a jestli ho vůbec takhle starý auta budou zajímat. A jak bude v tý době vůbec svět vypadat. Kdoví jak to bude...

Každopádně prostě motivaci k nákupu něčeho co se vyrábí dnes vážně nemám...

Mechanik
13. prosince 2020, 09:55
-2

Já bych řekl že nový auto na pořád už moc neexistuje, když teda vezmu běžnou produkci, to už dávno bylo, ta doba už se nevrátí. A k budoucnosti, prý auta budou jen pro vyvolené, asi je to možný, ale zase je to velkej kšeft, takže se určitě budou snažit prodávat masově, jen už teda asi nebude v domácnosti víc aut. Přitom elektromobil se dá udělat tak jednoduše, bohužel na to navěsí plno blbostí a je z toho nesmysl.
Krab: Já myslím že tvoje dítko bude mít z čeho vybírat, máš dobrej rozstřel. Mám to podobně, ale ani tak nedoufám že ho to bude zajímat v dospělosti, to klidně ať mu je to fuk. Ale snažím se mu předat manuální gramotnost, s tím se neztratí, zatím semnou dělá drobnosti, jsou mu 4 roky, tak jsme spolu třeba přezouvali na zimní kola a i tak, když šli náhodou kolem chataři, tak z toho byli paf a fotili si ho jak v zoo. V plánu s ním mám zrenovovat aspoň jedno auto, celkem mě do toho i on sám tlačí, chce aby jsme dodělali Pragovku valníček a z toho co tu leží si pak vybral Fiata 500, sám se do toho hrne a furt se ptá kdy to uděláme a že to bude jeho autíčko a bude s ním jezdit. To se samozřejmě může všechno změnit a když si najde svojí cestu, budu jenom rád, ale aspoň bude mít povědomí o technice, jak co funguje a bude schopen třeba něco opravit, což v budoucnu bude vyvažováno zlatem, lidi nechtějí makat rukama už teď, že. Tím ale nemyslím že by neměl studovat a tak, jen se mu to může jednou hodit.
Užívej si to formování toho dítěte, předej mu to nejlepší ze sebe a uvidíš jak to dopadne, on si cestu najde.

Fa
Fandatik
13. prosince 2020, 11:10
0

Tohle ti nepřijde, že si BMW umí bouchnout do stolu? Podle mě je to právě chyba, i Bentley po představení Bentayga udělalo drobné změny po kritice na design. Vrtule se sice snaží svým designem maximálně vyjít vstříc kupujícím, ale když se to nepovede, hledají chybu všude jinde, než u sebe. To je totálně obráceně.

krab
13. prosince 2020, 12:26
0

Já vim, to jsou takový romantický přestavy tady.. ale super, že k tomu dítě vedeš, u nás to bylo podobný. Jen z rozdílem, že v době kdy jsem vyrůstal jako malej prcek a trochu z toho už něco pamatuju ( taková ta druhá půlka 80. let) tak jsme stavěli doma Trabanta, Škodovku 100ku táta renovoval atd.. Nebylo to úplně hobby, ale spíš nutnost. Hobby to začalo být až po revoluci. Taky jsem se bál jako malej šáhnout na motor... Jasně, že ty děti půjdou nějakou svojí cestou, ale mám dojem, že starší auta, který vrčí a dělají zvuky, voní atd., prostě děti přitahujou i dneska. To vidíš vždycky na těch veteránskejch srazech, že se to dětem hrozně líbí celkem obecně.

Jinak vážně : nový auto na furt, to už je asi věc, nad kterou skoro nikdo neuvažuje. Dovedu si představit, že komu teď doručili třeba zrovna akorát ten Yaris GR, tak má nesmírnou radost a nechá si to pár let, ale stejně pak zas přijde nějaká nová hračka. Na druhou stranu dneska se dost i limitovaný sportovní auta kupují tak trochu jako kalkul a investice, což je dosti zvrácený, ale třeba Porsche s modely GT s přídomkem RS takhle fungujou. Nemůže si je koupit člověk jen tak "z ulice" a stejně většina těch zákazníků s tím pak skoro nejezdí a za 3 roky prodá se ziskem. Což taky nemusí takhle fungovat do budoucna... A nový běžný auta? Tam to vypadá, že to směřuje někam spíš k těm dlouhodobým pronájmům, na tři roky VW ID.3 na nějakej operák a pak zas něco dalšího nebo prodloužit... Aspoň nějak tak se to formuje...

beastar
13. prosince 2020, 13:04
1

Koupit auto nikdy nebylo snazsi. Koupit Bmw zrovna tak. Pochybuju ze Bmw zajima nazor chudych petrolheadu, co jen basni na netu jako je nas tu vetsina. Nebo dokonce mladicku v e46, co by chteli novou trojku, ale nemaji ani na novy gumy. Faktem je ze kdyz se ozvou konzervativni zakaznici Bmw kona. Stalo se to tak u e65 a zadni linie svetel. Stalo se to u minule trojky. A verim ze se to stane klidne zase. Pres prehrsle slev a financnich produktu je vlastne cesta k te osmicce docela snadna.

Investicni serie aut od Porsche a tak. To je zasluha hlavne lidi s uvazovanim jako mate tady nekteri. Glorifikace aut na uroven umeni, bohuzel statickeho. Aby se to jako moc nenicilo. Plus prosty kalkul. Brecet nad tim nema smysl on by si to gt3rs stejne nemohl normalni zajemce dovolit ani tak.

Krab: Zrovna jizdni vlastnosti kritizovalo prave vice lidi. Dokonce i v CR. Nekdo to prisuzoval tovarnimu obuti. Jiny nastaveni auta z tovarny. Mam za to ze vetsi hate dostal ten ctyrvalec. Proste je potreba ho pochopit. Me se to naopak moc libi a dost mozna si to auto koupim. Podle toho jak se to u nas vyvine. Kazdopadne za ty penize patri Supra momentalne k tomu nejlepsimu, co si muzes poridit v ramci sportovnich aut. Ten sestivalec sem ridil deset minut v Pruhonicich... Takze o nicem no. Na vetsi rozbor tezko soudit. Informace sem nasal. Fakt je ten, ze to nebude uplne pro vsechny. K Bmw sem se nedostal vubec a asi ani nedostanu.

riderhenry
13. prosince 2020, 15:50
1

Mně to zase tak mimo nepřijde. Samozřejmě mnohem raději bych si koupil třeba novou M3 E90 (vyloženě ten sedan) a tu si "nechal", ale to už nejde, že. Takže třeba nějaká ta M340i, nebo něco na ten způsob, člověk si to bude hýčkat, starat se a jenom se škodolibě usmívat na ty dlouhodobě pronajaté elektromobily a podobné svinstva za těch 10 let třeba. Samozřejmě pak časem takové auto zakážou, no tak ho nechám v garáži... Mně třeba vadí, že už když koupím řekněme dvouleté auto, pravděpodobně bude mít přešvihnutý olej, navíc často nesmyslné viskozity, v případě BMW načatý podvozek z runflatů, od výroby nikdy nevidělo antikorozní ochranu... Prostě mít to auto fakt nové a nedělat všechny ty chyby od začátku mě dost láká. I když už i dnešní auta nejsou prostě ty "muzejní" kousky, co bychom chtěli vlastnit...

Zase ale za pár (desítek) let bude třeba i tahle relativně nudná 840d považována za zábavné auto a při pohledu na ni budou nadšenci vzdychat, jak to bylo dřív super.

Franz Kafka
13. prosince 2020, 16:14
0

riderhenry: Já myslím že takový lidé, co tohle udělali jsou. S4 B5 mám od nového auta v top stavu. Prodávat ji za pár korun nehodlám. Giulii jsem koupil pravda nakonec diesel. Taktéž si ji nechám. To totiž dává smysl i dnes přestože se to nedělá. Koupit si nové auto nadlouho potažmo už napořád. Pokud toužíš po nové trojce jdi do toho. Však je to dnes možná naposled, kdy máme tak velký výběr a šanci to koupit relativně levne. Já teď kupoval pravda zatím do firmy osmiválcové tdi. Protože velké silné naftě i v rámci VW už taktéž zvoní umíráček. Chtěl bych stihnout sobě koupit Giulii QV v té červené a taky si ji už nechat. Jestli to někdy dávalo smysl, tak dnes. I když je to trochu romantika z Krabovy dílny.

krab
13. prosince 2020, 18:13
1

Tak koukám, že nejsem s těmahle myšlenkama sám... Včera jsem měl takový pohodový volný dopoledne a silnice suchý, tak jsem od rána dobil baterku od starýho Elana a pak postupně projel na cca 40km okruhu všechna auta. 996tku, Elise a pak Elana ... No a to nejstarší mě stejně baví tím bezprostředním zážitkem z mechaniky nejvíc. A ty dvě modernější ( i když Porsche má už 21 let skoro a Elise akorát 16 let) mi přesně přijdou jako příjemný auta, který se mi skvěle řídí a pravděpodobně se na tom nic dlouhá léta nebude měnit. Takže asi jsem vážně zakotvil u aut co můžou být doopravdy "forever together" :-D

Tu X3 benzinovou asi věřím, že za nějaký čas vyměníme za něco jinýho, ale bůhví co to bude. Giulia QV by byl taky můj hezkej sen. Ale finance na to zatím nejsou. Ale taky je dost možný, že pokud to půjde a vymyslím na to i nějaký volný místo, tak si spíš udělám radost něčím z 80-90. let, protože tyhle auta se zkrátka neomrzí.

Sa
Sato
13. prosince 2020, 19:45
0

Fandatik: že ja to tu čítam, mi to nedalo a hodil som si do googlu BMW iX že o čo ide a... WTF?!? Napadlo ma len klasické "zabite to kým to nenakladie vajcia". To si fakt musla byť nejaká interná hecovačka ktorá sa zvrtla, to nikto nemohol mysliet vážne. Teraz ma to bude strašit vo sne, hnus fialový.
Inak za mna z nových áut čo by som si vedel predstaviť nechať "na vždy": giulia (gv), mustang prakticky hociaký, čokolvek s nápisom SRT, nejaký lexus s 5.0, 812 superfast :) Nič zrovna lacného v našich podmienkach, možno s tých dostupných focus ST? Nemám osobnú skúsenost, ale imponuje mi ich poňatie downsizingu.

riderhenry
13. prosince 2020, 20:05
1

No jo, já o tom však i uvažuju. Jen jsme spíš teď na prahu přechodu k většímu autu, proto mě láká třeba E63 AMG, ale to už je zase mimo jako nové auto, to bych neutáhl ani na ten úvěr. Vlastně taky máme už jedno auto "na pořád" - sice ohranou MX-5, ale za to už v podstatě po dvou generálkách :D Proto mě právě láká víc to auto nové, než ojetina. Ale to se nebavíme o nějaké racionalitě nebo o tom, co se nějak finančně vyplatí. Ale o tom, co bych si přál. Vím, že tak 99 % majitelů nesplňuje moje nároky na údržbu a používání auta. Alfa je na tohle zrovna super, protože jich bude i daleko míň (a dost možná značka sama za pár let nepřežije), tak tam je i rozumný investiční potenciál (hlavně teda to QV). A vlastně i mě by lákala asi víc, než předchozí i současná M3.

Ono už dnes s požadavkem na výkon řekněme 350 koní a víc, počet válců minimálně 6 s přeplňováním, nejlépe však 8 atmosferických... není zrovna velký výběr. Tím spíš, kdy by se tam mělo vejít víc, jak 5 lidí :D

krab
14. prosince 2020, 11:28
1

Pořád naštěstí nějaký možnosti jsou. No éčko AMG nebo nová Giulia QV nakonec i M5 nebo M3 kdybys chtěl tu novou aktuálně co bude, to bude pořád hodně vysoká cena, to se není sranda utáhnout, pokud nemáš nějaký vyloženě velkorysý příjmy...

Co si říkám by asi šlo, kdyby se člověk odhodlal to zkusit a řekl si, že bude mít jedno auto od nova a už si ho nechá, tak je možná nějaký takovýhle Dodge Charger s pořádným motorem. https://www.sauto.cz/osobni/detail/dodge/charger/18963291?goFrom=list

Něco na tom autě bude přeci jen štvát, tu a tam vypadá v interiéru zastarale, ale vynahradí to jistě charakter a naladění. Za cenu nějaký tý středně vybavený trojky s šestiválcem můžeš mít pořád ještě pořádnou 6.4 Hemi ... to mi připadá sympatický

riderhenry
14. prosince 2020, 23:18
0

No právě, nové M/AMG/QV modely jsou už fakt reálně mimo dosah. Ten Charger je určitě zajímavý a beru tyhle auta vážně na vědomí. Na interiér bych kašlal. Nebo spíš jinak - to je asi i výhoda, protože fakt nepotřebuješ v autě něco tak strašně rychle stárnoucího, jako je hromada obrazovek s aplikacemi :)

Sa
Sato
14. prosince 2020, 23:37
0

Charger ma pre mna jediny problem, ze je to proste full size, v nasich koncinach je rozmer 5x2m uz celkom dost. Ako ide to, ale dva krat si clovek rozmysli kde zaparkuje. Mal som tak velke auto, dokonca bez parkovacich senzorov, a byval v centre :)

Fa
Fandatik
15. prosince 2020, 01:04
0

Problém vidím úplně jinde. Když skoro každý týden uvidíš na autě novou promáčklinu, odřeninu nebo šrám a jseš nasratý jak brigadýr. Být to na nějakém novém AMG nebo i tom Chargeroj, tak bych se vzteky pominul.
Co se týče velikosti, otec funguje ve městě s W221 a není problém.

riderhenry
15. prosince 2020, 13:17
0

Tak takové pocity jsme zažil i s tehdy "jen" sedmiletou E90 330i, která byla jednoduše v perfektním stavu. Po pár letech už není panel karoserie bez vady (samozřejmě naprostá většina oparkováním od spoluobčanů...). Ale na to si člověk zvykne a přestane to tak řešit asi i u dražšího auta - on ten stav pro mě hraje roli hlavně technicky. Ale i tak bych u nového auta šel asi do ochranné fólie. Docela se to posouvá a už jsou ty materiály dost zajímavé.

Fa
Fandatik
15. prosince 2020, 15:54
0

Nevím. Mě to úžasně sralo u pelechu za 35k (W203) v perfektním stavu vzhledem k roku výroby. U W11 jsem šílený vzteky, když jsem poprvé přijel od ďůlkaře a do měsíce jsem mohl znovu. Kdybych měl na E63 AMG tak rovnou kupuju i rusáka s AK47 ať to přes noc hlídá. O tolik dražší by to nebylo.
Nad novou QVGA jsem uvažoval více než rok. Pak přišla limitka NS. A to už jsem fakt málem volal do Regia Janákoj.
Jenže dneska bych to měl omrdaný a splátky by se platili výrazně hůř než před covidem.
A ochraná fólie je jako šprcka. Nerad lízám zmrzlinu přes sklo.

krab
15. prosince 2020, 18:48
2

Vidíte, tohle je přesně diskuze, která ukazuje, že je dobře, že jsem zatím taky ještě nepodlehnul kouzlu nějakých těch leasingů a kupuju spíš levnější auta a vždy za hotové. Já sem toho názoru pánové, že auto za ten stres aby člověk musel řešit jestli ho nakonec splatí nestojí. Koupit prostě na co mám našetřeno "cash", mít k tomu vždycky rozumnou rezervu na opravy a neřešit ...

Ev
Evlo
15. prosince 2020, 20:31
-1

Myslim, ze treba po roce od koupe budou nejaky doliky jedno, a teda auto co takhle chyta doliky moc nereflektuje realitu, nebo ty kdyz ti to vadi ... ale poradne te nekdo naboura, nebo i ty, a budou to tady v autorizaku matlat, protoze pojistovna nechce rict, ze totalka, kvuli GAP a co pak s tim budes, budes dal platit ten leasing a jezdit stim, nebo prodas a doplatis? Nebo se budes roky soudit s pojistovnou? Nebo budes reklamovat v autorizaku a ti to vse budou tydny a mesice resit s pojistovnou?
:D
za me kdyz leasing, tak operak

Pkr
14. prosince 2020, 10:19
0

Kdy se BMW přestalo snažit dělat zajímavá a hezká kola?

reagovat
sheogh
15. prosince 2020, 13:24
0

To me napadlo jako prvni - proc uz nejit do 7er... ale zrejme stejnej duvod, proc kupovat arteon, kdyz passat je to samy... vypada jinak..

Jako “generator zvuku motoru” u auta za 3M je k smichu - asi jako bys mel barevny blikatka a tlacitko “megabass” u reference od Burmestera.. Ale to je drobnost :-)

Jinak to vypada pekne a 4x4 beru spis jako bonus - vsak pro ty kdo nechcou, maji i zadohrab...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem