načítám data...

BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

Na tomhle autu nechápu asi jenom jednu věc. Proč jich na silnicích nepotkávám mnohem víc?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: BMW 440i Gran Coupé: Ochočená M4 pro ty, kteří už dospěli

BMW ze čtyřkové řady nám v poslední době prošlo redakcí několik. Vojta před rokem sbíral pokuty v benzinovém kupé, Matěj vytáhl na zasněžené okresky naftovou verzi a nechybělo ani těžkotonážní cabrio. Chvíli mi proto trvalo, než jsem zářivě zlatý exemplář dokázala zařadit. Gran Coupé znamená něco jako kupé s dveřmi navíc. Má tedy čtvery dveře, jedno víko kufru (nebo spíš páté dveře), benzinový třílitrový motor s turbem a spoustu doplňků z dílny M Performance. A nepřehlédnutelný lak odstínu Austin Yellow.

Nevadí, když se teď maličko rozbásním o tom, jak je krásné? Sebevědomá příď, elegantní křivka zkosené střechy, půvabná boční linka protínající všechny spoje na karoserii… Člověk by skoro zapomněl, že ta věc má taky jezdit. Emkové doplňky jako černá maska, prahy a karbonový plášť výfuku jsou přesně tím, co lak ještě potřebuje k dokonalosti. Ze všeho, co je odvozeno z klasické trojky generace F30, je tohle asi nejpovedenější. A co musí potěšit každého správného Čecha, je to i praktické. Jen nesmíte v zimě zapomenout namazat hrany oken silikonem. Několik odznáčků kolem dokola prozrazuje, že jste si trochu připlatili, celek ale nepůsobí pubertálně dokonce ani v téhle barvě kočičího zlata.

Pro jednoho nuda, pro druhého ráj

Ergonomická dokonalost? Materiály bez kompromisů? Všechno je tady. Občas mám pocit, že chybí už jen pár článků, a mám nárok na post marketingového textařem BMW bez výběrového řízení. Jenže ono to jinak říct nejde. Pokusím se navodit aspoň zdání kritiky tím, že interiér osočím z nudy a zastaralosti. Nuda je samozřejmě subjektivní věc. Osobně se mi konzervativní linie a klasická tlačítka dost líbí, černočerné kůži dodává šmrnc jen tenoučká krémová linka. Sedačky jsou parádní, zejména když nafouknu boční partie na maximum. Drží tak dobře, že vás z nich možná budou muset vystříhat hasiči. Na radiomapě je sice vidět, že má dny své největší slávy za sebou, pořád však funguje právě tak dobře, jak jste u aktuálních BMW zvyklí. 

Je tu útulně, ale ne těsno, a sedí se hezky nízko u země. Dozadu samozřejmě kvůli svažité střeše posadíte jen jedince do výšky normovaného euročlověka, nicméně obě sedadla se dají považovat za plnohodnotná a použitelná. Stejně tak kufr o objemu 480 litrů. Kočárek ani chalupářské poklady se o své místo na světě bát nemusí. 

Srdce ze zlata

A teď k tomu nejlepšímu, co může auto nabídnout. Motor B58. Krásných šest půllitrů v řadě. Konečně něco, o čem nás marketéři nemusejí přesvědčovat sáhodlouhými prezentacemi. Přesně tohle do BMW patří. Benzinový šestiválec s twin-scrollem je vrcholem nabídky a tuneři z divize M mu lehkými úpravami přidali ještě pár koníků navíc. A ten zvuk! Repertoár je tak široký, že vás nikdy nezačne nudit, najde se tu tón pro každou situaci – dálniční cruising, ubrání plynu, přeřazení, mírná akcelerace, zuřivá akcelerace, brzdění… I když naftové motory z Bavorska chválím, kudy chodím, tohle prostě nedokáží. Navíc to celé zní velmi autenticky a do mysli se vám neustále nevkrádá myšlenka, že si tu libou symfonii pouštíte jenom z repráku. 

Pokud by vám běsnící řev z nějakého důvodu lezl na nervy, v režimu Comfort ho můžete omezit na úroveň charismatického prdění. Asi nemusím zdůrazňovat, že výkon neschází za žádných okolností. Pravým pedálem ho lze dávkovat s přesností lékárnické váhy a vyznačuje se krásným plynulým zátahem. 
Až jednoho dne přijde zpráva, že tenhle motor ze zvůle evropských úředníků končí, budu svorně truchlit s obcí automobilových puristů, jakkoli se jinak v mnoha ohledech neshodneme. 

Komu vadí čtyřkolka?

Po faceliftu v roce 2017 dostala čtyřka tužší sportovní podvozek. Petrolhead-purista jásá, všichni ostatní se preventivně ládují růžovými pilulkami. Testovací exemplář je navíc opatřen obřími dvacetipalcovými disky, které pokrývá šlupička gumy jen proto, aby při jízdě nelétaly jiskry. Dalo by se očekávat, že sportovní feeling bude dokonalý, včetně vytlučených plomb a možná i lehčího otřesu mozku. Na mé oblíbené silničce, kde se přesně v bodě hranice mezi středočeským a královéhradeckým krajem silnice změní v testovací polygon pro traktory, se skutečně dostavilo drncání, ale zdaleka to není tak zlé. Zuby mám stále všechny, díky za optání. Sice si umím představit, že o něco více temné hmoty na kolech by komfortu prospělo, ale tady už záleží na prioritách jednotlivce – bude to spíš styl, nebo pohodlí? A taky na tom, zda se smíříte s tím, že krásné disky dodrbete na každém sebemenším výmolu. Těžko říct, zda by gumy s vyšší bočnicí něco změnily na jízdních vlastnostech podvozku, které jsou jedním slovem dokonalé. Osobně o tom pochybuju.

Naše GC je vybaveno systémem xDrive. Objednat si ho samozřejmě můžete i jako zadokolku, ale popravdě tím o dost snížíte jeho každodenní využitelnost. Už slyším to frflání: Když neumíš řídit, jezdi Renaultem Thalia… Na sněhu je přece RWD největší sranda… Sníh je u nás stejně jenom dva dny v roce… Do otázky, zda umím, či neumím řídit, raději nebudu zabrušovat. Řekněme, že jsou dny – a je jich asi tak 350 v roce, kdy nechci baletit na hraně přilnavosti a pilovat řidičské umění, ať už na limitu auta, nebo svém vlastním. Kdy chci prostě jet, poslouchat hudbu nevalné kvality a nebát se, že přivedu rodinu do hrobu. A během těchto dní je pro mě pohon všech čtyř kol jednoznačně plus. Zvlášť když se bavíme o xDrive, který pořád preferuje zadní nápravu a tou přední si jen tak lehce vypomáhá. V režimu Sport Plus je stabilizace omezená tak akorát, aby si člověk mohl bezpečně zablbnout i s drahocennými pasažéry na palubě a s pocitem, že má situaci neustále pod kontrolou. Navíc Gran Coupé můžeme jen těžko považovat za účelový fun-car. Na to je příliš těžké, možná i trochu velké, má moc dveří, automat a tak. Má to být auto na každý den – i na ten, kdy se probudím v mizerné kondici, zjistím, že venku napadlo třicet čísel, a musím dojet pro děti na chalupu. Vlastně něco jako, ehm… Octavia RS, jenom ve všem o galaxii lepší. Pokud hledáte auto na ten pravý petrolheadský adrenalin, hledejte jinde. M4 koneckonců není o tolik dražší. 

Verdikt

Nevím, jestli to bude většinový názor, ale takhle si představuju pravověrné BMW, které udržuje civilní a sportovní stránku v přirozené rovnováze. Může klidně fungovat jako jediné auto v domě, protože je velmi všestranné. V práci reprezentuje, v rodině slouží, ve volném čase dokáže potěšit. Je pekelně rychlé, přitom stále příjemné na dlouhé cestování. Automat a xDrive ho sice zbavují jisté porce zábavnosti, na druhé straně však nabízejí víc komfortu a jistoty. S konfigurací si navíc můžete hrát dlouhé hodiny a postavit si auto přesně podle svých představ.
Vzhledem k nedávnému představení nové trojky se dá očekávat, že i aktuální čtyřka se brzy odebere na odpočinek. Je to skoro absurdní, když si představím, jak zastarale vedle ní působí některé “novinky”. Přesto se už teď těším, jak bude vypadat.

 

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový šestiválec 2 998 cm3
Výkon: 260 kW (354 koní) v 5 500 ot./min
Točivý moment: 500 Nm v 1 380 – 5 000 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická Steptronic
Pohotovostní hmotnost: 1 685 kg 
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 4,5 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná (v testu): 7,4 (9,1) l/100 km
Cena testovaného vozu s příplatky: 2 166 021 Kč


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MikeEM
09. ledna 2019, 12:05
0

Já bych asi zvolil radši pětku, tyhle Grandcoupé se mi nekdy nelíbily. Coupé má podle mého názoru jen 2 dveře

reagovat
riderhenry
09. ledna 2019, 13:59
2

5er se mi líbí, ale to auto bude dost o něčem jiném. Proč místo GC nejít do sedanu (případně touring)? To mi přijde spíš srovnatelné co se jízdy týče a zároveň to nejsou "kočkopsi". V 5er s tímto motorem jsem jel a je pravda, že i v tak velkém a těžkém autě mě občas (s nadsázkou) napadalo srovnání spíš s Nissanem GT-R, než čímkoliv jiným. Pohonné ústrojí se povedlo hodně, interiéry mi taky dost sedí. Tak uvidíme, jak na tom budou ojetiny se spolehlivostí.

MikeEM
09. ledna 2019, 16:13
0

Nebo tak, stejný motor v sedanu. Spíš jsem to myslel v tom stylu, že GC spíš míří jakoby o třídu výš, proto jsem přidal pětku.

ToMyx
09. ledna 2019, 12:51
0

Hezky se to četlo, už tu chyběl nějaký svěží vítr od Zlo Kočky ;-) Se současným designem mám trochu problém u všech řad a ryze trendy názvu coupé pro pixlu s pěti dveřma se musím smát u všech značek, ale jízda bude asi fajn. Na 18-19" se sportovnějším obutím bude asi hodně fajn...
-
Komentář upraven 9. 1. 2019, 12:52:29

reagovat
Karel999
09. ledna 2019, 14:27
-3

"Na tomhle autu nechápu asi jenom jednu věc. Proč jich na silnicích nepotkávám mnohem víc?"

Protože je hnusný a malý.

reagovat
Ju
Junior
09. ledna 2019, 14:38
0

Proč jich nepotkáváš víc? No protože je to cenově kousek pod úrovní M3, ale zároveň to není M3, vzhledově to není od 420d Mpakážwoe rozlišený, ekonomika provozu se s nějakou 435d nemůže měřit (kecy o tom, jak se "dá" jezdit s 40i pod 10 jsou k ničemu, jak se začne tlačit, 12-15, tomu se 35d jen tak nepřiblíží), naopak se blíží spíše té M3, která má víc laufů, vytažený blatníky, je to ///M...
Prostě v dané třídě je to moc drahý a zároveň to není úplnej TOP, takže šetřílci i maséři na koncích spektra možných zákazníků jdou jinam a ten prostředek to holt neuživí.

reagovat
Zlo Kočka
09. ledna 2019, 17:16
1

Až na to, že novou M3 už jaksi nekoupíš. Koupíš M4 a ta se s trochou výbavy šplhá spíš ke třem mega.

beastar
09. ledna 2019, 16:22
2

Z dnešními poznatky z článku mám trochu problém. Monami Viola to trochu přehání. Tohle auto je někde uprostřed. Jenže ve finále je malé a drahé pro většinu zájemců. Připomíná stará Bmw? Čím prosím? Čtyřkolkou a automatem? Možná by Alfons z článku Vavrise mohl někdy redakci povozit alespoň v e46 m3 aby bylo jasný co to je Bmw feel ve starším tomhlectom bímru.

Jinak k tomu autu. Jo jezdí to v xdrivu jak po kolejích. Je to rychlý že to většina lidí ani nikdy nestihne využít. Je to pohodlný? Podle mě ani náhodou. Vypadá to asi docela dobře. Zvenčí i uvnitř. No zkrátím to. Za 2 milany bych si koupil pomalu dvě stejně dobrý auta. A nebo pořádný Bmw. Ne tuhle neue reihe.

reagovat
krab
09. ledna 2019, 16:45
1

Je to hezký auto. Proč jich nepotkává "Madame Viola" na silnici víc? To je asi na složitější rozbor, ale v zásadě jde o to, že spousty zákazníků v této cenové odlákají SUV modely, případně "sportovnější" SUV modely. Čert aby se v tom vyznal. Nakonec BMW "GranCoupe" je fakt taky neue Reihe....

V příbuzenstvu teď jedna je. Jen skladový nafťák 420xD koupený za velmi zajímavou cenu. Prakticky by to s DPH byla polovina uvedené ceny tady testovanýho. Taky má M-packet, vcelku slušnou výbavu a dobře, nízko se v tom sedí. Ale zatím jsem v tom nejel.

Za 2 mega, to už je vážně dost drahá sranda. Vždyť za ty prachy je naprosto v pohodě k mání Giulia QV nebo M2 Competion, pro ty co rádi řídí. Jinak je to ovšem moc pěkný BMW, i když jak říká Beastar, Alfons ví, že "good old school beemer" je něco zase trošku jinačího. Na druhou stranu 2.1 m stát nemusí, skladový jsou tak okolo 1.5-1.7 , záleží prostě jak je kdo náročnej na výbavu a individualizaci.

Zlo Kočka
09. ledna 2019, 17:24
2

Beastar: Malé a drahé? A s čím to srovnáváš? Že jich nepotkávám víc, není tím, že si jdou všichni koupit M5 (nebo i obyčejnou pětku), ale protože si jdou koupit něco, co začíná na X.
Že to jezdí "jako po kolejích" můžeš říct asi leda proto, že jsi v tom nikdy neseděl. Že rychlost nikdo nestihne využít? To říkáš zrovna ty? Nestihne no, ale můžeš, když chceš :))
A feel oldschoolovýho bímru je něco, co fakt nevyhledávám. Já jsem nikde nepsala, že připomíná stará BMW. Napsala jsem, že takhle si představuju pravověrné BMW. To je rozdíl.

Comme ci comme ça, mon ami, tenhle příspěvek jsi napsal jen proto, že máš dnes náladu být v opozici :).

beastar
09. ledna 2019, 17:34
0

Tak to mě zasáhlo:D Rozeberme to. Ano možná jich nejezdí taky mnoho protože jednodušše přes dva miliony na auto úplně každý nemá. Pětek se prodá pořád dost a M5 tak to je snad trochu něco jinýho. Ono to fakt jako po kolejích prostě jezdí, protože je to moderní a plně evropské auto. Jako nechceš mi snad vykládat, že si to někde dostala na hranice možností auta a valila se bokem do zatáček tak jako to naprosto v pohodě zvládne M3 třeba e46. Ať teda zůstanu u těch pravověrných BMW. Tohle je úplně normální auto prémiové značky který sází na nesmyslnej výkon kterej (ano ani já) nemám šanci využít natož ho tam jakože najít. Kde? Kdy? Znova se ptám kde si jela na omezovač anebo po okresce ty dvě kila. Že to má zrychlení. Jo. To má dneska tak nějak všechno až na low cost rodinný auta a podmotorovaný SUV pro maminky.

Možná bych to viděl takhle. Testuješ moc SUV a offroadů a potom ti přijde trochu silnější BMW jako beznadějně nejlepší kára ve vesmíru. Jestli tohel má být pravověrné Bmw tak začínám pochybovat, že si v nějakém to pravověrném někdy jela. Exuse moi.... S čím to srovnávám? S autama za dvě míle.

A ještě jeden EDIT: To si s tim někde jezdila přes léto ne ? Tak to by mě zajímalo jak si tomu rozhodila sandál? Plnej na štěrku se nepočítá:)) Jako fotky hezký, ale v praxi to prostě připomíná pěkně dobře usazenej rychlovláček na kolejích.
-
Komentář upraven 9. 1. 2019, 17:45:11

Zlo Kočka
09. ledna 2019, 18:07
2

Hranice možností, to ani náhodou. Ale mezi kolejema a hranicema je pořád ještě nějaká škála variant. Není to žádnej driftcar a já to stejně neumim, ale lehce zadkem hodit dokáže, jen už si teda nepamatuju, jaké bylo počasí. Sníh nebyl, to natuty :). Jestli se tu chceš vymotávat zrovna na ježdění bokem, tak teda jo, připouštím, že na tohle najdeš na trhu lepší auta. V tom nejsme vepři.

I jako zcela průměrný řidič nesdílím názor, že 350 kobyl je nesmyslný výkon, který v tomhle autě nedává smysl. Dává smysl v každém autě, které to podvozkově utáhne. Nemusíš s tím souhlasit, ale pro mě to zkrátka výhoda je, a jestli ji využiju jenom tak, že z ní budu mít radost, je to pořád validní argument.
Jako jo, nejezdím s tímhle motorem dennodenně, to je fakt. Ale že by trochu silnější BMW až tak rozhodilo hračky... Asi se nad sebou musím zamyslet :).
Nejlepší kára ve vesmíru to každopádně není kvůli tomu, že umí jezdit rychle. Nejlepší kára ve vesmíru je to proto, že umí jezdit rychle, ale k tomu je všestranně použitelný a ještě tam všechno funguje, jak má. Což se nedá říct o mnohých vozidlech s ještě ambicióznější cenovkou. Nebudu jmenovat :).

Daniel Borský
09. ledna 2019, 18:28
1

To Beastar: ne že bych vám chtěl zasahovat do plodné diskuze, ale rozhodit sandál nebyl takový problém ani u 540ix se stejným motorem ani u podstatně slabších 430xd či dokonce 120xd, takže bych se dost divil, kdyby to nešlo zrovna u téhle čtyřky.

briza
09. ledna 2019, 21:04
3

Shrnul bych to asi tak, že auto to rozhodně není špatný, ale přecejen, Ghibli fdechtu je Ghibli fdechtu. Není zač. Nashledanou.

beastar
09. ledna 2019, 21:48
-2

Tak ono i Ghibli v benzínu je kapánek jinde projevem než tohle auto tzv. pro manažery a smetánku:)) Jinak Dane koukám, že v redakci je to samej top race driver. 350 kobyl dává smysl a je to skoro brane jak div ne standart. Tak rozhodit sandal jde i feldě že. Evidentně jsme se moc nepochopili. Je to auto kompromisu... Narozdíl od aut s označením M. Chápeme? Není to o sportovním dovádění. Ani o zábavě. Reakce na plyn, váha atd. To je všechno proti tomu abych to označil za nějaké pravověrné Bmw.

To neznamená že to je špatný auto. Jen je to v testu přechválený zbytečně moc. Protože tak to prostě není. A srovnávat to s Ghibli :)) Když už tak maximálně s Giulii. Která je asi X krát charakternější, hezčí a taky v ní všechno funguje. A jak koukám tak ani za 15 let za volantem aut od 70koní do 700 asi neumím řídit. Když mi buchta napíše že 350 hp np voe dávám k snídani protože podvozek.

Sedrik
09. ledna 2019, 21:53
3

K tomu výkonu, jestli můžu :)
Naprostý souhlas s tím, že to využiješ - a využiješ to při manévru, který je jeden z nejrizikovějších na silnici vůbec: při předjíždění.

To auto tě nenutí jezdit rychle - naopak: v koloně dám adaptivní tempomat, auto do komfortu (nebo eco - proč ne) a jedu v davu, koukám po peechovinach. Když chci ale předjet, tak předjedu: na krátkém úseku, více méně kohokoliv i kdyby to byl retard, kterej zdržuje, ale nechce se nechat předjet (stalo se mi).
Je super mít tu možnost - předjet v klidu a bezpečně. Jasně, jde to v každým autě, ale ne všude je to stejný. Když jsem měl MX-5, každé předjetí bylo mentální cvičení, kdy/jak, kde. Tady prostě šlápneš a jedeš.

beastar
09. ledna 2019, 22:12
-1

Sedrik já čekal kdo s tim přijde. No popravdě já moc často nepředjíždim. Buď sem ve městě nebo na dálnici kde jede i 100 kw jak se rozjede.Jasně tady je příjemný mít koně v záloze na předjíždění. Ruku na srdce ve většině aut i případů je i 300 koní až dost.

Mě jde o to, že tady se z toho zase dělá modla. Skoro sporťák. Za supr peníze. Tak to ale není. Bmw už dělá dneska fakt auta jinak. Veskrze pořád dobře. Ale nejvíc mě draždí vyjádření jako pravověrný Bmw a podobný superlativy. Přitom i ten blbej Stinger od Kii nabídne stejný věci i pocity. Nemluvim o klasickym coupé. Bavoráky mám rád. 7er je pořád bomba a mít na to peníze už bych jí novou měl. Ale pochvalovat si s prominutim naprostej prefabrikant v top ausštangu.... Chtěl bych vidět to nadšení v operákový dvoulitrivý naftičce v matný bílý. To by byla recenze. Potom asi nebyl problém proč si příjdeš radši pro X:)

Sedrik
09. ledna 2019, 22:21
1

Já ti pořád nevím - v žádným případě netvrdím, že je 4ka sporťák (možná M4, ale i to je strašně velký a těžký auto), ale to auto je jiný, než mainstream. Má 6ti válec, zas až tolik jich nejezdí, má super zvuk a jezdí opravdu dobře (na to, abych dělal nějaký závěry mi chybí srovnání - jel jsem pořádně jen v XE. Mercedes nic a Audi mnohem starší). Mám ale dost naježděno s klasikou největší - OII a O3 v různých výbavách a motorech (kromě RS - tu jsem neřídil) a to je jiná liga. Jako úplně jiná liga.

Takže já chápu, že je z toho auta někdo nadšenej - já jsem pokaždý, když si do něj sednu. Už jen to, že to auto je dominantně na zadek - to poznáš v první zatáčce. Jasný - ty máš proti moderní produkci BMW výhrady - chápu. Mám taky (k některým autům) a měl jsem i k přechodu k turbomotorům. Než jsem s ním začal jezdit.

Seženeš za 2M lepší auto? Asi záleží, na co je budeš používat. Mě vyhovuje, dělá mi radost a když si chci zablbnout, tak to jde taky :p

beastar
10. ledna 2019, 03:08
-1

Sedrik: Napíšu to asi takhle. Nikde netvrdím, že jde kór v klasika kupé o špatný auto ba naopak. Když budu brát auto z testu. Tak jako argumentace umí to všechno je to univerzál. A v zápětí se vlastně dovíš, že to jako má být pravověrné BMW dle představy autora (jakože oni někdy dělali univerzální rodinný přepravníky??) To si netvrdil ty ale čtenář to chápe z toho co je psáno nahoře. Co mi taky vadí od revoluce nějaký jakobý výsadní postavení BMW mezi lidma. Jakože aura nadauta. Prostě máš bávo voe si king of the whatever. Proboha vždyť dneska v rámci svejch tříd nenabízí nic až tak extra aby se z toho člověk posadil na prdel. Jedou prostě svůj průměr a lidi to kupují. Jasně mají svoje eMka který jsou extra, supr, pičo nářez. Beru.

Co mě taky dost pobavilo. Tak RS6 je prostě nuda. A tady nějaký relativně slabý (pro redakci zřejmě takovej optimální výkon těch 300+ HP) BMW v nijak extra oslnivím kabátu je jedna báseň zábavný a zároveň praktický. Kdyby to napsal kdokoliv z kluků. Ok přihmouřim obě oči a držim hubu. Ale tajdlenc Violu sem měl kvůli těm testům pleček typu SUV od Audi jako fakt zaškatulkovanou jako do písmene objektivní. A ono přijde s takovejma typicky novinářskejma žbleptama až sem si musel jít odplivnout. A znova píšu NOVÁ BMW jsou fajn a i jako ostatní prémie za přestřelenou cenu o tom sme si my dva už ale psali o kus níž. A jasně beru to.

Veskrze to ale dneska nenabídne nic moc navíc. A jako dobrá motory pořád supr. Přestože turbo. Projev jadrnej, že to pořád nažene strach a vyvolá reSPeCT. Prostě ale já když vidim 4dvéř 4er stát někde v bílý u krajnice. Tak jako co? Má mi to jako za dvojku vyrazit dech to ani náhodou. A na závěr všech závěrů... Ano konfiguraci z článku jsem neřídil!!! A ano řídil sem pár dnešních BMW a pár párů s párou starejch... z těch notoricky známejch Fšechno s velkým "F". A ano řídil sem i 4er. K tomu rozhazování auta. Tam to zůstalo nepochopeno. Rozhodit dokážeš všechno. Dej si ale ruku na srdce a zeptej se sám sebe... Umí to auto jet dlouhodobě sportovně jakože někde na hraně.. okreska bum bum průměr přes 120. Předjedu všechno v zatáčkách neztratim a tak dále. Sorry že nevěřim těm kecům nahoře, že s tim tady nikdo z nich dokázal jet na hraně protože se na ní prostě ani nepodíval. Podvozek to zvládne tjn když ho nidky nevystavíš limitní situaci... tak je to ok. Podvozek RS5 taky těch svejch piánko 450 koní a 600 ňůtnmítrů v normálním provoze prodá v pohodě i dementovy co do tý doby řídil jenom na PS4. Uděláš 280 na dálnici kdy ve 200 km/h se bavíš se spolujezdcem vo tom jesli si jako dá svíčkovou nebo guláš k obědu. Zabrzdíš na pětníku a tak dále. To auto ale neni sporťák ani za Bžž. Je to prostě vobyčejný kupátko z konfekce do kterýho se nacpal motor a podovozek toho času blbuvzdornej. Na okruhu tě vyndá kdejaká trochu polazená Evoluce, nebo BRZ.

A že je to dobrý rodinný auto ... Jako je. Jenže kdybych to bral takhle tak je dobrý auto i Passat 4MOT Rline 2.0tsi 7dsg.... limo ok má to jenom 270 koní, ale je to prostornější uvnitř ty koně stejně v běžným provozu využiješ 2x za tejden. Taky jich už dneska nejezdí tolik (u nás) společenskej kredit stejně neoprávněně vysokej jako jakýkoliv BMW. Každej idiot ti bude závidět jak sviň ne,) A pecička vysypeš jenom 1,2 mio včetně DPH. Tak kde mám tu přidanou hodnotu toho zázraku nahoře? Za míň prostoru a trochu objemu motoru a o něco lepší výkon (reálně málo využitelnej) dám milion. Sorry jako jestli tady páni redaktoři žijou milion tam, milion sem. Tak to sem se jako rozhodně měl líp učit, ale pro mě jsou to docela velký peníze. Zatim. Prostě u mě to Viola s tou chválou mega přepálila....
-
Komentář upraven 10. 1. 2019, 03:10:10

Zlo Kočka
10. ledna 2019, 08:54
3

Začínám se v tom maličko ztrácet, ale že jsi to ty, vzala jsem si sešítek a sepsala si pár věcí, které chci řekněme uvést na pravou míru.

Na hromadě věcí se očividně neshodnem a je to v pořádku. Co ale v pořádku není, že mi imrvére vkládáš do pusy něco, co jsem nikde neřekla. Nikde jsem nenapsala, že je to "o sportovním dovádění a zábavě, jedna báseň zábavný, že to umí jet dlouhodobě sportovně na hraně". Takže není třeba se na tom točit jak gramofon. Snad si to možná přečti znova. Na okruhu tě vyndá nejenom Evo a BRZ, na nějakém menším si tě namaže na chleba i ta plechcupová 306 s dobrým pilotem.

Pak tu máme otázku, co je to pravověrné BMW. A na tu si asi taky každý odpovídáme jinak. Pro mě prostě typický BMW není eMko, protože to je atyp, extrém. Typický BMW je pro mě skutečně ten "univerzální rodinnej přepravník", kterej ale dokáže nabídnout něco navíc, nějakou tu "freude am fahren", a k tomu je technicky na úrovni. Za tím si stojím. Říkáš, že je to "auto kompromisu" a v tom se shodnem. Ono totiž auto bez kompromisů imho jako daily fungovat nemůže. BMW byla vždycky konfekce, ale jedna z těch opravdu kvalitních.

Tvůj hejt na výsadní postavení BMW po revoluci chápu, ale nesdílím. Mercedes má v tomhle škatulkování imho ještě otravnější pozici, to samé třeba tebou zmiňované VW. Ale to už se dostáváme k tomu, že na každou značku se nabaluje nějaká sorta kokotů. Něco takového nemám potřebu v testech zohledňovat. Dobrý auto zůstane dobrým autem, dokonce i když je drahé, nebo když v něm sedí idiot.

Objektivní nejsem. Nikdy jsem nebyla. Nepopírám, že současná produkce BMW mi konvenuje asi nejvíc ze všech "konfekčních" značek. Naproti tomu ve zmiňované Giulii jsem měla chuť vrazit šroubovák do radiomapy už po deseti minutách soužití a neoslňuje mě ani vzhledem, bohužel. Jestli je charakterní, to nedokážu potvrdit ani vyvrátit. Mockrát jsem si ověřila, že na mě to italské kouzlo prostě nefunguje. Věřím, že existuje, ale se se mnou to nic nedělá. Možná to bude tím, že právě žádnej "top race driver" nejsem a dobrej adaptivní tempomat nebo bezpečný předjíždění mě potěší víc než že to na okreskách natřu borcovi v BRZ.



Sedrik
10. ledna 2019, 09:22
2

Díky, ZloKočko - v podstatě jsi to napsala za mě.

Pro mě v dnešních BMW něco navíc je - že to tam jinej nevidí, je v pořádku.

S tou sportovností - ano: kdybych chtěl drtit lidem ego na okruzích, musel bych v repertoáru BMW sáhnout jinam. V kategorii srovnatelných aut (srovnatelných s 440i) je ale podle mě BMW co se sportovního zážitku v čele (zase - nesrovnávejme 440i s RS4 - to jsou jiná auta). A u těch příkladů (120 průměr na okresce, zatáčky atd) - to je vždycky hlavně o řidiči.
Já jsem si to auto konec konců koupil taky jen jako daily s tím, že k němu časem možná koupím něco sportovního (manuál, samosvor...atd). Takže moje očekávání od tohoto auta jsou (v tomto pořadí): komfort, bezpečí, sportovní svezení.

Vždycky je to o tom, co od auta čekáš - a můžeš být vyndanej z auta, které ostatní berou jen jako "meh", protože pro tebe je tam tak akorát sedačka, čudlík, zvuk whatever...

Co se pohledu na značku týče, to neřeším - kdybych si měl kupovat auto podle toho, co si o něm myslí ostatní, nekoupil bych si nikdy nic. A myslím, že představením BMW 2 ActiveTůrer se aura něčeho zvláštního pomalu vytrácí. Je to jen drahý, obyčejný auto.

Takže :)
Nikdo myslím nikdy netvrdil, že nová čtyřka je sporťák - není. Je to (dle mého názoru) do sportovna laděné konfekční třeba i čtyřdveřové kupé.
Na poměry konfekčních do sportovna laděných kupé má pro někoho přednosti, které dokáže ocenit a které jsou pro jiného třeba zbytečné.
Srovnání s BMW staré školy (zvláště těmi "the best of" nesnese - to je jasné. Pokud jej ale chceš jako daily, tak je to možná i plus.

Fa
Fandatik
10. ledna 2019, 09:47
4

Nějak mě děsí, že se budu trochu zastávat Bísta, ale coupe vždy bylo o tom ukázat "Já na to mám, koupím si míň praktický, ale za to dražší variantu běžného modelu. Pokud se mnou chce někdo jet, ať se mačká a v žádném případě s sebou nechci vozit kočárek a spoustu věcí pro děti, protože mě stačí kreditka a kartáček na zuby a komu se to nelíbí, ať si (_._) políbí. V levnějším provedení je to jako porovnávat Sko a Scoupe. Takže kočkopes GC je pro koho?

Nevím jak vy, ale pokud mám chuť dělat na silnici psí kusy, tak určitě ne s nikým na palubě
A při dodržování pravidel a s trochou šedé kůry mozkové má BMW výborné jízdní vlastnosti i bez xDrive. Ale určitě bych ho v sedanu/combi nezatracoval. Jinak do smyku jsem dostal i 525d xD na nájezdu na dálnici od Ořechu. Stačilo trocha vody a těžká noha.
A jak už zmínil Krab za podobné peníze mám Gulii QV a všichni přece těch 510 koní potřebujeme, neboť 354 koní může být málo, co kdybych chtěl předjet nějaké auto?
Pro mě je třeba nutností palubky otočená k řidiči, abych vůbec mohl po usednutí považovat auto za pravověrné BMW. Navíc ty rozdíly z let minulých, kdy každé auto mělo jasně dané kam míří už dávno není a rozdíl mezi MB a BMW skoro neexistuje. Ale kdo vzpomene na rozdíl mezi E39/W210, W124/E28-34, W202/E36 v té době se dalo říct typické pravověrné BMW (ale vždy v porovnání s něčím) to samé, ale platí i pro zmiňovaný MB.
A můžete mi někdo říct co furt řešíte na radiomapě? Kolikrát jsem udělal Praha-Budapešť-Praha aniž bych musel cokoliv přepínat.

Zlo Kočka
10. ledna 2019, 10:04
2

Zas tak velký požadavky na radiomapu nemám. Ale rozhodně si chci spárovat telefon a pustit si z něj hudbu. Pokud tohle nejde během pár minut, dokáže mě to vymotat do bezvědomí :). A pak občas něco zadávám do navigace, takový obyčejný věci.
Kočkopes GC je pro někoho, kdo by si jinak koupil sedan a tohle mu přijde hezčí. Nic jinýho v tom imho není.

ro
rock
10. ledna 2019, 10:07
-1

Kočkopes GC (liftback obecně) je pro ty, co se jim líbí sedan, ale nejsou schopni se vzdát návykové praktičnosti kombíků.

krab
10. ledna 2019, 11:22
2

Koukám, že tady se strhla ale debata... Tady se tak nějak místy dá souhlasit s každým z vás a místy nesouhlasit :)
1. výkon a jeho využitelnost. Ne, nepotřebujeme 350 koní, byť na 1.7 tuny hmotnosti toho "odlehčeného" grancoupe. Ovšem jen do chvíle, kdy potřebujeme předjet rychle a bezpečně a bohužel musíme i předpokládat, že před námi jede bezohledný zamindrákovaný jedinec, který během předjížděcího manévru schválně přidává plyn a jakoby "soutěží". Pokud máme sportovně vypadající auto ve výrazný barvičce, bohužel se takové věci dějí. Pak se každý kůň a newtonmetr v tom skvělým motoru vážně hodí. PS: jeden z markantních problémů GT86/BRZ za dobu co jsem ho měl bylo právě tohle - oranžový sporťák, chci předjet loudala, loudal to očadí a já s tím 2 litrem, který má 200 koní jen na "papíře" mám co dělat na vytočenou trojku abych to stihnul v bezpečným čase..
2. BMW není co bývalo : to z tý diskuze od některých cítím. Částečně je to pravda, možná laťku snížilo oproti konkurenci, možná se naopak konkurence dramaticky zlepšila a rozdíly se stáhly na minimum ... BMW totiž před 30-15 lety fakt představovalo špičku toho co si člověk mohl pořídit v každým segmentu, kterej prodával a to z hlediska jízdních vlastností a ergonomie. Dneska to tak není, ale BMW je furt dobré, to konkurence je o dost jinde než byla tehdy.
3. Cena : BMW si nechá za svoje auta + příplatky minimálně ceníkově zaplatit vážně hodně. Dokonce až tak hodně, že se koupě takovýho auta jeví jako velmi "good deal" až když najdete skladový, předváděcí, roční atd. auto s velkou slevou , třeba 30% proti ceníkový. Ale to platí více méně i u Mercedesu, Audi ...
4. Noví hráči : Giulia , Stinger : to jsou regulérní konkurenti pro tohle auto, Stinger je podstatně levnější a "prý" dobrý nakonec i podle Autíčkáře ( já v něm nejel zatím) a Giulia za podobný peníze nabídne vážně Quadrofoglio Verde, se kterou se snad svezu a uvidím sám ...

Ale jako za mě ta recenze Zlokočky byla fajn, akorát prostě není jenom BMW a pak někde vzadu se krčí zbytek světa, to by bylo nefér, ale to myslim, že ona v tom testu snad ani netvrdila :)

Fa
Fandatik
10. ledna 2019, 12:50
1

Okej, tak já jediný párování provádím tím, že připnu mobil na magnetický držák (z Číny). V tom mám Waze a buď rádio nebo svojí hudbu (SD karta v rádiu) ovládám na volantu. V autě skoro nevolám a případně poruším předpisy a dám telefon k uchu. Takže kdyby tam byl starý Becker a klasické manuální ovladače, byl bych nejšťastnější.
Jasně, hezčí než sedan (což je individuální). Ale výhoda sedanu je, že si cestující vzadu mohou nechat hlavu na ramenou a nemusí ji strkat mezi kolena. (teď mě napadlo, že to se zajímavou spolucestující může být výhoda, ale to sem nepatří).
Krab: určitě se konkurence dramaticky zlepšila, ale myslím, že i tady na autíčkáři zaznělo, že některé nové modely MB jsou sportovnější než srovnatelné BMW.

Možná je to mojí povahou. Nějak nemůžu smířit s tím, že za více peněz dostanu méně auta (zmiňované GC, SUV) a ještě mám mít dobrý pocit. Takový styl: "Při okrádání se račte usmívat".
Na závěr si dovolím ještě jednu hlášku: "Automobilky mám chčijou na hlavu a už to ani nevydávají za déšť"

beastar
10. ledna 2019, 17:51
-1

Už sem k tomu původně nechtěl psát vůbec nic. Jenže Zlokočka zareagovala velmi profesionálně a věcně za což jí patří obdiv. Vzhledem k tomu, že na to má logicky každý svůj unikátní pohled a názor je jasný, že to nemůže skončit v takovém případě nějakou shodou.

V pořádku není to primárně auto na okruhy a na tom, že to není nic extra sportovního se evidentně shodneme tak nějak všichni. Výrobce dneska tvrdí úplně o všem, že to je sportovní páč je to prostě tak cool. Výkon motoru je věc dost diskutabilní. Ono opravdu když vynechám ten všema omýlaný příklad nebnezpečného předjíždění. Tak i těch 200 koní je prostě v normálně těžkým autě (0,9 > 1,9T) celkem dost. O tom že je dobrý mít spíše nadbytek výkonu, než málo to je bez diskuzí. Zase na druhou stranu jak sem psal krom lowcostu. Ukažte mi někdo prémii která nejede dostatečně. I to pitomý malý Audi A1 se 150 koˇma TFSI se hejbe v běžným provozu dostatečně. Najezdim fakt ranec a situace kdy dojde k tomu, že bych tahal NUTNĚ 350 koní z rukávu skoro nejsou. Naopak mám dneska problém se svézt (obrazně si prostě trochu zařádit) i v papírově slabších autech aby mě náhodou neviděli fízlové, kamera a tak podobně. A nakonec na dálnici když se to hejbe a neakceleruješ někde 0-100, tak zase stačí klidně i těch 150 koní je jedno jestli těch PS, nebo BHP,)

Konfekce to je dneska naprosto běžná stejně jako většinový modely od konkurence tzn. MB, Audi. Něco se povedlo víc jiný zase méně. Zrovna 4 nenabízí nic moc extra navíc oproti srovnatelným modelům. O tom, že to má pro někoho tu BMW auru nepochybuju. Nevidim za tim dneska ale nic, než právě jenom tu subjektivní představu a dojem. Pravověrný BMW bylo řekněme (ne eMka) vždy konfekční přepravník. Jenže jak píše Krab. Byla to špička. Byla to natočená palubka na řidiče. Silný motory a vysoká spolehlivost. Tuny prostoru a jasné zaměření na aktivní řidiče kteří vědí jak se točí volantem. A v neposlední řadě pokroková výbava a ticho na palubě. Kdo chtěl místo ticha bordel a trochu toho pubertálního rojení kolem sáhl bez keců do EM. Takže sorry pravověrný BMW je pro mě třeba 540i e39 ne dnešní 4er. Uznávám, že se to ale odvíjí od mnoha věcí a nejde na to mít jeden universální správnej názor.

Nespavedlivá auta nadAUTA. Jasně samozřejmě, že se to netýká jenom BMW. Je v tom taky Audi a Mercedes a dneska bych řekl ta množina je větší i o Jaguar a třeba Range. Už to dneska tak úplně celý neplatí i proto, že konkurence se zlepšila. Dotáhla a tak není třeba mezi A4, 2er a i30 takový rozdíl... Na první pohled. Každopádně rozhodně není třeba dneska BMW nějak adorovat jenom kvůli tomu, že to má ten správnej znáček. Stejně tak samozřejmě konkurenci. A když se vrátim k tomu Maserati na který tady Bříza poměrně (dnes za - trapně naráží) který by mě nenapadlo s tim srovnávat. Tak to je úplně jinde a pro jiný lidi. Dneska sem viděl M4 coupé na želivárně. A to auto je prostě v takovým srovnání opticky malý. Pravda bylo to klasický coupé. Ne 4 dvéř. Nicméně ok klasický coupé nemusí a nemělo by být primárně o nějakým prostoru. Možná snad i trochu naopak. Respektive na sportovní auto je to tlustý na rodinný mi to přijde malý.... Samozřejmě zase jak pro koho.

Objektivní nejsme úplně nikdo. Navíc emoce do toho prostě člověk taky nakonec zaplete. Já nejsem vyloženě fanoušek italskejch aut. To ani náhodou. Zase ale nemám na čele jitrnici abych šel vytopit dvojku za auto jako je 4er. Ani z těch německejch zázraků si na prdel nesednu jenom kvůli tomu, že to jako umí jet rychle a je to BMW. To jako dneska umí i Áčko od MB, když je to polazenej AMG splozenec, Ono si dneska ta velká trojka může podat ruce. Mercedes a jeho aliance s rendlem. BMW a jejich blitkoidní předokolka. Audi a jejich kokotí hrad na kolech jménem Q7. Jinak samozřejmě dobrej tempomat a bezpečný předjíždění ti zaručí i 4 v základní naftě. Dokonce i ta ofce v ERESU je v tomhle směru naprosto OK. A abych si rejpnul tak když vynechám ten adaptivní tempomat tak i 30 let starý Maserati QP si cestu provozem razilo naprosto neohroženě a pohodově. Necejtil sem se že by mě někdo ohrožoval. Sportovní ambice a rodinou pohodovost prostě v Giulii nakombinovali vážně dobře. A zase jsme u toho, že konkurence BMW a ostatních šla nahoru... To jsou léta vývoje.

MartinCoupe
10. ledna 2019, 19:48
0

Jestli je tohle konfekce, tak jsem asi konfekční typ. Je teda fakt, že v naší milionářský čtvrti se to BMW jenom hemží, ale většinou to jsou traktoroidní ledničky. Co se týká výskytu, ne dálníci A14 mezi Drážďanama s Magdeburgem se docela vyskytujou. A na východ od Drážďan zase trochu míň... Tohle není žádná konfekce, ale produkt detailního inžinýringu zaměřeného na motory.

BubaaCZek
11. ledna 2019, 14:37
1

Všimli jste si, že 4er se čte [führer]?

Sedrik
09. ledna 2019, 16:23
2

Mno já nevím - jak tady ty komentáře čtu...

Sedlám 435i (předchůdce 440i) - jen v kupátku, takže "tak akorát" počet dveří, automat a xDrive.
S článkem celkem souhlasím - s čím nesouhlasím je hodnocení automatu - 8stupňové ZF rozhodně na zábavě neubírá. Není to manuál, ale i na okruhu v Mostě mi ten automat rozhodně zábavu nekazil. 99,9 procent času je to super společník na dálnice a do města a ten zbytek - řadí bleskurychle a ve sportovních režimech drží kvalt, dokud sám nezařadím - takže mi do řazení v podstatě nekecá. Převodovka je rozhodně prvek, který bych na autě uvedl v TOP3 nej věcí (spolu s motorem OFC :))

Co se xDrive týče - mám na to podobný názor, jako ZloKočka - auto je hlavně daily, tj 99,9 procent času se v něm drncám po městě v koloně, nebo někde na delší cestě a v takovém případě mi čtyřkolka dává (možná iluzorní) pocit jistoty navíc.

S čím nesouhlasím je možnost si zablbnout v režimu Sport+ - podvozek spolu s xDrive je nastavený tak, že se za každou cenu snaží auto držet v čisté stopě. S autem jsem už zkoušel leccos, včetně školy smyku v Mýtě, ale nějaké "zablbnutí" (tím myslím nějaké drobné zklouznutí) je možné pouze na na mokru a i tak musím jet fakt hoodně agresivně (míněno na hulváta to poslat do zatáčky pod plynem) a na to na normální silnici fakt většinou nemám koule. Za celou dobu, co auto mám se mi podařilo se vyvézt ze zatáčky drobným rozhozením zádě asi 5x a ve všech případech jsem jel tak rychle, že mě to spíš vyděsilo.
I na okruhu v režimu stabilizace off jsem musel auto do přetáčivého smyku fakt lámat (225/45 ZR 18 95Y Michelin Pilot Sport 4). K pneumatikám - jsem rád za 18 - i tak vypadá auto pěkně a je to pohodlnější. A hlavně když proletím nějakou jámu na silnici, tak se nic tak strašného neděje :)

Takže xDrive je opravdu hlavně o tom dojet kamkoliv (což umí perfektně) a pokud jet sportovně, tak čistou stopu. Na drifty na suchu je nutnost RWD (nebo výrazně větší koule, než mám já).

A ke komentům - s autem jsem byl na okruhu, jezdím hodně město, na Německé dálnici nejezdím pod 160km/h, rád předjíždím (kvuli zvuku a zátahu) - prostě si to auto užívám, proto jsem si jej koupil. Průměrná spotřeba je 9,2 po cca 12.000 Km. Takže ano - dá se s tím úplně v klidu jezdit pod 10. Beru střídavě 95 a 100 (podle toho, jak kde mají).
A tohle auto není jen slabší ///M4 - servis tohoto auta je o hodně levnější, než ///M auta (bavíme li se o značkovém servisu), takže je potřeba sám si zvážit, jestli to M člověk tak nutně potřebuje.

Jestli je malý a hnusný - to je subjektivní. Mě se čtyřka líbí moc (i bez Mpacketu) a malá rozhodně není :) Naopak - na okreskách je hodně vidět, jak je auto velké. Kufr je obrovský a i zadní sedadla jsou pro 2 dospělé v pohodě (vyzkoušeno několikrát na rodičích - jen se bez zadních dveří blbě vystupuje :))

reagovat
beastar
09. ledna 2019, 16:32
-1

Nejezdíš stejným autem, co je v testu. Tím bych to zkrátil. A zeptám se na fér. Kupoval si to úplně nový?

Sedrik
09. ledna 2019, 16:40
2

Ne, ale hodně podobným - GC jsem řídil a není v tom takový rozdíl. Převodovka je stejná a xDrive funguje IMHO stejně. Co se spotřeby týče, tak B58 na tom bude ještě líp, než to moje ořezovátko.

A samozřejmě, že ne nové - premium selection. Platit za pokles hodnoty v prvních letech se mi nechce - na to to auto zas tak super není. A vzhledem k tomu, že mi je barva auta volná a výbava +- taky, tak kupuju lehce jetý :p

Svůj koment jsem psal před tím, než se tam objevil tvůj, takže na tebe jsem nereagoval - velikost je subjektivní (já velké auto nepotřebuju, chápu ale, že každý to má jinak) a co se ceny týče, to taky nehodnotím.

beastar
09. ledna 2019, 16:49
-1

No to sem si tak myslel. S tim premium selection. :) Hale xDrive beru jako dobrej v podstatě ve všem. Převodovka nevím. To nemůžu hodnotit.

Ty jezdiš klasickým coupé dueporte. Tam chápu že neřeší nikdo parametry kufru anebo prostor na zadní lavici. A cenu já hodnotím právě proto abych věděl kolik za to lidi v druhý vlně budou ochotný platit. A v Čr se sice laťka dost sune nahoru. Co je ale opticky přes 2 míče je prostě už okrajovka. Spousta lidí i z řad potencionálních zájemců už na tohle nekývne.

Jinak nezpochybňuju kvality toho auta v dnešní době patří kr špičce. Té dnešní. Ovšem jízdně to přirovnat ke starým Bmw to uznej sám. Je velmi přehnané.

Anebo jak dopsal nahoře Krab. Čeká se na skladovky a akce. To spoustu lidí přesvědčí k nákupu. Aniž by vlastně o té 4er jakkoliv uvažovali. Kamarád jednu skoro objednal jako náhradu za f10. A nakonec po projetí naftou se toho vzdal úplně a šel ke konkurenci. Nebylo mu to pohodlný. Je to hodně individuel a subjektivní... O pocitech. Což je na druhou stranu fajn.
-
Komentář upraven 9. 1. 2019, 16:53:51

Sedrik
09. ledna 2019, 17:00
0

Hehe - s xDrive a automatem asi srovnávat nelze- ale záleží s jakým "starým BMW" to budeš srovnávat :)
Ne všechna old BMW jsou řidičské legendy a když to budeš srovnávat s nonM BMW a budeš na to koukat z pohledu denní použitelnosti a příležitostné řidičské zábavy...těžko říct. Já bych třeba svoje auto za E36 328i (jako nejvýkonější nonM BMW z té doby) nevyměnil. Jako daily rozhodně ne.

S tou cenou - to je fakt strašně subjektivní. Ceníková cena není nikdy finál. DPH, a různé slevy ji můžou stlačit klidně o třetinu dolů. A dát za auto, co stojí dva miliony 1,4 milionu je už se dá zvážit. Zvlášť, když si to dá firma do nákladů.
Však to asi znáš sám líp - když přijedu do BMW a řeknu, že to auto mám na sebe (jako na fyzickou osobu), tak se tam na mě dívají jako na exota...

beastar
09. ledna 2019, 17:42
0

Tak to samozřejmě chápu. Cílem není srovnávat e36 a dnešní modely z pohledu denní použitelnosti. Upřímně a teď to jako neber nijak špatně. Když vidím venku to počasí raději bych měl před domem tu e36 , než auto z článku. Teď to myslim čistě z důvodů jet si zablbnout a zařídit si. Samozřejmě denně do práce to nechceš ten pokrok je moc velký v pohodlí a tak dále. Nakonec i ten xDrive ušel dlouhou cestu v prvních BMW stála čtyřkolka za hovno. Automaty nechci hodnotit dneska neni v silách normálnćih lidí zkusit všechny verze v provázanosti s motorem a tak dále. Prostě věřim že to tomu autu nic neubírá na nějaký agilitě a tak podobně.

Samozřejmě na těch cenách se shodujeme. Ono je to hodně orientační. U prémiové produkce taky jde o to na čem ti záleží a co v tom autě musíš mít. A ano DPH udělá taky dost. Takže co je pro jednoho o 21% dražší je pro druhého úplně v klidu. Upřímně jako FO za cash už to dneska stejně defakto nikdo nekupuje ani v P.Selection ani nový.

Jinak typicky pravověrný BMW jsou dole na obrázku a fakt ne dnešní čtyřka (ještě v podstatě nová řada aby se bylo čim přetláčet s těma hnusnejma rozpláclejma MB)

Sedrik
09. ledna 2019, 17:51
0

Svezl bych se - to jo.
Ale neměnil bych :)

Je to zase o tom, co od auta chceš, k čemu jej máš atd atd - milion proměnných, milion názorů.

Co je sympatický je, že tyhle debaty můžeme mít - že existují starší BMW, která jsou pravděpodobně super řidičský (neřídil jsem, ale nemám důvod nevěřit) a že minimálně BMW pořád vyrábí auto, která stojí za to prohánět :) A ano - kdybych nemusel řešit nic jinýho, než blbnutí na okreskách a na okruhu, vzal bych od BMW jiný auto: u mě by zvítězila ///M2 competition s manuálem.

PS: jedu o víkendu do Krkonoš a další víkend na otočku do alp, takže já budu za xDrive k*revsky vděčnej :)

Zlo Kočka
09. ledna 2019, 18:11
0

To je právě to, oč tu běží. Ony ty starý bavoráky jsou super "řidičský" a na prostou zábavu za volantem mnonem lepší. Ale jako daily bych to prostě nechtěla.

Sedrik
09. ledna 2019, 18:46
0

Mám to stejně :p

Ju
Junior
09. ledna 2019, 20:07
0

Jsem měl chvíli na hraní 540i G30 a smálo se tam na mě něco jako 16l/100km, průměr po 300 kilometrech a to to nebylo moje. Že by to v tý pětce nějak jinak naladili?
Ikdyž je fajn, že na základě velmi omezeného vzorku benzínů, co jsem kdy jezdil, tak moderní auta umí ve městě jezdit za málo. Takže jestli ty kiláky nacukáš po magistrále, tak tam to asi pod 10 je. Narozdíl od starých atmosfér.

Sedrik
09. ledna 2019, 21:40
0

Mám srovnání - měl jsem 352i E90 (N52B25 motor), xDrive, automat - najel jsem s ní přes 40 tisíc. Průměr jsem měl za celou dobu 11,3 (40 procent město, 40 okresky/státní, 20 dálnice) + několik dovolených po Evropě.

Teď mám tak 40 město, 40 dálnice, 20 okresky a průměr mám, jak jsem psal, 9,2 (taky už proběhly nějaké dovolené)
Největší překvapení byla cesta Baden-Baden Praha za 8,4.

Nemyslím si, že by se mi nějak dramaticky změnil styl jízdy..

A ten xDrive v E90 dělal cca litr navíc (při srovnání s autem známého se stejným motorem, ale jen RWD (automat jsme měli oba) - ten měl průměr kolem 10.

Kolem 16l má průměr kolega v X6 F16 xDrive50i.

Ale když teď v zimě jedu ráno do práce (6km po centu Prahy), tak jedu za 18 - to zas jo :)

Jimi
09. ledna 2019, 22:06
1

Malé auto je E36, 4-ka je už na české okresky jen tak tak. Vždyť to má pomalu už skoro stejnou šířku jak stará sedma e38 (1825mm vs. 1862mm)

beastar
09. ledna 2019, 22:17
0

Aha ale je rok 2019 víme. Co je potom nová 7, Sklasse a třeba x6. To se s tim už nevejdeme na silnice ne. Trochu soudnosti ne. Jestli považuješ 4er za velký auto zejména vnitřním prostorem. Potom nechápu jak to, že stojí někde uprostřed výrobních řad. Jo a za času e36 byla teda trojka tak na úrovni dnešní 2er. Bylo to jinak.... Takže srovnání taky není moc fér.Chybí ti tam e90 která je blíž rokem vzniku;)

Jimi
10. ledna 2019, 07:05
0

Chtěl jsem poukázat, že ty auta za těch min. 20let hodně narostly na šířku. I když v interiéru to až tak není vidět (asi bezpečnost). Na některých silničkách a je jich poměrně dost, je to v nové sedmě, S-Klasse, ... s protijedoucím autobusem na centimetry :)

gramo
10. ledna 2019, 11:32
1

Jo, dneska je rok 2019, ale ty okresky jsou furt stejně široké... teda úzké. Jestli se bez stresu vyhnu protijedoucímu autobusu taky počítám do pohodlí...

ratan groch
11. ledna 2019, 11:45
2

Tak po tejto diskusii sa mi bude tazko presadzovat tvrdenie, ze muzi nemozu mat PMS.
Zlokocka, si velky bojovnik, klobuk dole...

Inženýr
09. ledna 2019, 20:19
2

Proč jich na silnicích nepotkáváme mnohem víc?

Protože málokdo může dát za auto dva miliony. Protože jen minimum fanoušků BMW má na auto dva miliony. Protože pokud někdo, kdo na to má a přesto chce mít jen jedno auto v rodině raději koupí něco jako X5, kterou využije lépe. Protože jako druhé auto do rodiny je to pro většinu lidí příliš drahé. Protože 99% těch, komu se prostě líbí čtyřka si ji koupí v o hodně levnější verzi. Protože kdo má na M4 a chce M4 si koupí tu M4.

Takže, kdo nám zůstává? Někdo nemá rád sedany jakožto nepraktické přepravní kapsle (třeba já), a kombík je zase příliš usedlej a "taťkovskej". Malý liftback je celkem dobře využitelný (v porovnání se sedanem), a někdo (třeba já) může mít averzi ke kupé od značky BMW. Musí to být člověk, který má ty peníze, ale vyžaduje výkon zabalený do trochu praktičtější karoserie, a taková M4 mu připadá příliš ostrá a pubertální. Otázkou samozřejmě je, kolik takových lidí tady máme, a kdo z nich si koupí malý silný liftback právě od BMW.

Já měl vždycky rád silná auta laděná spíše do elegance než-li do ostra. Pokud bych si před dvaceti lety měl vybrat nové "top" BMW, taky bych si koupil spíše 540i namísto puritánské a uječené M5. Časy se ovšem mění, a dnes může i trojka v základním dieselu působit k nerozeznání od M3. Takže kdo si koupí čtyřku právě v této motorizaci? To je dobrá otázka.

reagovat
Vajtek
10. ledna 2019, 15:03
0

Mám 330xd GT a dodneska lituju, že jsem nešel do benzínu. Jinak tyhle crossovery co BMW dělá tak jsou skvělý a tři roky zpátky jsem měl těżkou hlavu jestli GT, nebo GC (kupoval jsem nový). Velkej kufr, dost místa vzadu, ala coupe vzhled. Jako daily driver super. A stačilo sundat runflaty a koupit sportovnější gumu a auto umí jezdit i "sportovně". Samozřejmě to není puristický zážitek jako třeba v Zetku, ale na druhou mě téměř nic nesere. Sednu do Zetka, sere mě geometrie, sere mě diff, sere mě, že nemám iDrive, serou mě slabý brzdy, sere mě absence 6ky, serou mě sjetý gumy atd. atd. ale furt to má použitelnější kufr, než 5ka sedan. :-D

PS. Redakci přeji hodně trpělivosti s týpky typu Beastar, jsem na autíčkáři téměř od začátku, ale tohle je extra případ. :-D Jen mě mrzí, že nemám čas se tu hádat.

reagovat
Sedrik
10. ledna 2019, 16:15
1

Bíst je v pohodě - má svůj názor, ale to má každej. Aspoň jej vždy podpoří nějakou argumentací :)

Známej má stejnej zážitek (nafta benzín) - prodal mi E90 325i a šel do nové 3XXd (nevím objem, ale nebyl to základ). Byl si projet i 335i, ale měl strach z nákladů (měl to jako služebák).
Po půl roce ten diesel prodal a šel do benzínu - rozdíl v nákladech zanedbatelnej a svezení úplně o něčem jiným.

Ju
Junior
10. ledna 2019, 18:10
0

u služebáku se řeší náklady? :D

krab
10. ledna 2019, 20:45
0

S tou Z3 Coupe to je teda legrace :-D Já jí měl taky jak je již osazenstvu Autíčkáře docela známo a musím říct, že jestli mě něco sralo tak by to byl fakt, že to prostě nebyla Z3M Coupe :-D Tu bych si býval byl nechal a hýčkal do teď.

Je ovšem vidět jak jsme všichni různí. Někomu chybí i-drive, šestka a poměrně stáčivá geometrie Z3 Coupe přijde asi moc hardcore, když čtu mezi řádky ( ty jo co bys asi řekl na Lotus Elise či rovnou na svezení v Caterhamu) a vybere si mezi pohlednou GC a obtloustlým GT to GT ...

Na druhou stranu asi nás co "trpíme" nostalgií po starších BMW je prostě docela dost. A ani nemusíme bejt starý kmeti nad hrobem... Například v bazarovým snílkovství (zimním) jsem objevil jednu moc zajímavou E46 330Ci na prodej za peníze, za které běžně koupíte o 5-7 novější bavoráky s papírově i silnějšími motory. A co myslíte že mě láká? To staré a i kvůli tomu, že se u něj nemusím zaobírat nějakým i-drivem :) Jo, Autíčkářové jsou všelijací ... he he ( a je to tak dobře)

beastar
10. ledna 2019, 23:10
0

Vajtek nevim na co máš a nemáš čas. Co vim jistě, že bych se s tebou fakt nehádal. Takže buď v klidu. Škoda to není. S redakcí nemám žádné problémy. Takže s tim je vše taky ok. To je za mě. Za ostatní typky nemůžu mluvit.

Chápu že ty a podobní typci můžete mít s odlišným názorem problém. To je chyba ve výchově. A nejsem tu bohužel od začátku jak ty. To je zase moje chyba. Jak vidno každej děláme chyby. To že nemám moc rád Bmw je přesně chyba lidí kolem těch aut.... Možná i ty?

Tvrdim možná protože tě neznám. Pojmenuju to asi takhle. Nymandi co si na nic jinyho než na bmw nesáhli. Páč bavorák je best ve všem. A každej kdo si dovolí oponovat je kokot a nerozumí autům. Nabídka a výtvory bmw jsou nedotknutelny.... Jestli patriš mezi podobný pacienty pak chápu, že ti jako přijdu divnej.
-
Komentář upraven 10. 1. 2019, 23:10:34

ickxs
12. ledna 2019, 11:40
1

Beastare, jel jsi v tom? A pripadne kolik km?

ickxs
12. ledna 2019, 14:20
1

Nebudu cekat na odpoved, protoze bud jsi v tom nesedel, nebo jen trolis. Aktualni 340i/440i je objektivne jedno z nejlepsich ne-eMkovych BMW co kdy byly vyrobeny... Z pohledu nadseneho ridice. Celkovy naladeni toho auta, takovy ten vnitrni feel a naladeni, kdy cim vic tomu autu nalozis, tim vic mu muzes verit a jak je citelny, pritom brutalne rychly, to oddeluje nejlepsi od tech dobrych - A napsat, ze poskytne podobny zazitky jako stinger, s tim ses zazdil uplne.
Jel jsem v kazdy M3 (krome E30) a ve vetsine petek a trojek vrcholnych motorizaci a musim rict, ze jak jsem byl smutnej, ze bmw jde do haje (ne-eMka E90 a pod), tak timhle autem predcili moje ocekavani. Zarid si den s 440i Mperformance, bez iXdrivu a se svorem a pak si sedni do ty Kie :D a pak sem napis koment.
Pripadne napis, ktere auto za tyhle penize poskytne srovnatelnou preciznost celkovyho naladeni a dynamiky. A pokud napises Ghibli, tak to ma dobrej motor a odkaz na jakoby uslechtilou historii a hrani si na nejakou exklusivitu..., ponejvice analogovymi hodinami a podobnymi dulezitostmi. Ale jizdne se tomuhke nerovna. Zklamalo me jak rizenim (mrtve kolem stredu) tak tezkopadnosti, podvozkem (zkus fakt den brousit prazdny okresky v Ghibli V6 a pak v tomhle a proste MUSIS poznat rozdil, i kdybys mel dreveny ruce) tak bohuzel i kvalitou interieru. Finalni naladeni celyho auta tak,aby melo 15%navic oproti ostatnim stoji strasny prachy a vetsina lidi ho nepozna, proto se na to vetsinou sere,ale prave za to si BMW v tyhle konkretni verzi (440i Mperformance RWD) vazim.

beastar
12. ledna 2019, 14:56
0

Debata skončila. A odpověď na tvojí původní otázku máš nahoře ve vlakně od Zlokočky. Nečetl sem co píšeš, ale vidim tam Ghibli. Nechápu co chceš jako srovnávat. A seděl sem v tom. Jel ale samozřejmě v tom nejezdím denně. A nejsem zapálenej fanoušek Bmw. Víc mě to nezajímá napsal sem k tomu až dost. V tom původním vlakně. Takže jestli tě to zajímá máš možnost to přečíst. Místo mistrnejch odhadů. Kdo co a jak řídí;)

A taková poznámečka pod čarou:))
Dost možná sem řídil víc aut než většina lidí co znám. Vlastnil dosud asi 40? Možná? Už ani nevim. Za 15 let toho stihneš dost. Napíšu ti na většinu slavnejch bmw recenzi vod stolu když si do toho sednu na odpoledne.
-
Komentář upraven 12. 1. 2019, 15:00:13

Holofaust
13. ledna 2019, 10:59
0

Čím víc čtu tento server, tím víc toužím po nějaké naleštěné dacii logan...

reagovat
Matěj Podhorský
13. ledna 2019, 11:43
0

cože? :D proč?

jn
jn
18. ledna 2019, 00:24
0

Přijde mi vtipný, že tady se za černou masku bez chromu připlácí, zatímco u Fabie je už v základu :)

reagovat
sheogh
06. března 2019, 09:50
0

Jee, konecne, po tech domacich spotrebicich s profilem lednicky, se objevilo auto, ktery bych si klidne koupil. Nejspis s mensim prumerem rafku - nejde jen o pohodli, ale i o cetnost navstev servisu kvuli podvozku :-)

Dokonce i interier se celkem povedl, a to povazuju obecne interiery BMW za pomerne nehezke

reagovat
sheogh
06. března 2019, 10:06
0

Aha, ted jsem si vsiml te ceny... tak zmena, nekoupil, za 2mio bych do toho nesel, to jasne vitezi Giulia QV :-)

Te
Tedii
15. května 2019, 21:03
0

Všeobecně se vždycky najde nějaký hospodský tydýt co všecko a jezdí ve starých rachotinach protože na takovou káru nikdy mít nebude ale bude mít brutální řadu důvodů proč to není dobry a takový ty keci ????????????????

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

BMW Řada 1 116i 2005
BMW Řada 1 116i

2005 rok výroby
85 koní výkon
1 568 ccm objem

Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7 1972
Oldsmobile Cutlass 1972 V8 5,7

1972 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Caprice 2-door coupe 1969
Chevrolet Caprice 2-door coupe

1969 rok výroby
300 koní výkon
5 700 ccm objem

BMW Řada 3 E30 325i 1986
BMW Řada 3 E30 325i

1986 rok výroby
170 koní výkon
2 494 ccm objem

Cadillac Escalade jen 110 000km 2007
Cadillac Escalade jen 110 000km

2007 rok výroby
410 koní výkon
6 199 ccm objem