načítám data...

Bazarový elektro snílek

Elektromobilita je drahá sranda, kterou si nemůže dovolit každý, zatím. Je tu nějaká jiná možnost?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Poslední dobou jsme tu měli několik recenzí elektromobilů různých značek a velikostí. Všechny mají, krom provozu na elektřinu, jednu věc společnou. Tou je poměrně vysoká pořizovací cena. Prostě si je jako nové nemůžu dovolit, to ale není zas tak zvláštní. Vlastně si nemůžu dovolit, coby nových, ani valnou většinu (čti všechny) klasických spalováků. Mě elektromobily jako takové vůbec nevadí. Moje cesty jsou hodně často hodně krátké, takže by mě netrápil nižší dojezd. Trápí mě hlavně ta cena. Ani mě tolik nezajímá ona “zelená” stránka věci. Prozradím vám totiž tajemství, nejekologičtější je chodit pěšky. Spíše mě sobecky zajímá, aby to pro mě mělo nějakou přidanou hodnotu, nejlépe zábavnou nebo alespoň ekonomickou. Vy víte co to znamená. Je čas. Čas na lov na bazoši! Tentokrát nás budou zajímat  čistě elektrické dopravní prostředky, žádný podvody s hybridama a podobně.Jako prvního adepta tu máme Teslu. Můžete si říkat nebo myslet co chcete, když ale necháme politiku stranou, realita je taková, že pomocí tohoto produktu by se na tu elektromobilitu nechal zlomit leckdo. Také je to jedna z mála možností, která je na trhu již delší dobu a díky tomu se dá vybírat mezi ojetinami. Zadní náhon a výkon okolo 300kw. Tento “petrolheadsky” příjemný bonus pak umožní „ekologicky likvidovat“ pneu tempem, o kterém se nám doteď pouze snilo. Dokonce s ní jde i driftovat, viděl jsem to na internetu, a to není vše, co jde s Teslou dělat a dávat na internet … Doživotní nabíjení zdarma je pak výhoda i pro normální lidi. Superchargerů, kde lze tuhle výhodu uplatnit, tady u nás podle mapky máme 7, v zemích prvního světa je pak síť o poznání hustší. I tak by to ale mělo stačit, díky slibovanému dojezdu okolo 300km. Jeden tu mám i v Brně, sice až u Olympie, což by pro mě bylo teda přes celé město, ale co bych si tam neudělal výlet, když je to zadarmo. Už úplně cítím tu ekologii v praxi! To je všechno moc super, ale ta cena je pořád dost strmý kopec ke zdolání. Budeme muset z těch požadavků trochu ubrat.Druhá zastávka v našem snění o elektromobilitě by mohlo být BMW i3 . Tady se sice vzdáme nějakého výkonu za to získáme mnohem hnusnější auto. Teda levnější, to jsem chtěl říct. Zadní náhon a možnost nějakého toho driftování tu máme naštěstí pořád. Také dostaneme karbonový monokok, stejně jako mají supersporty, a to je dost cool. Navíc můžete na světlech zesměšňovat závodníky v libovolných jiných BMW, jak  zjistil František, a to se pořád počítá. Tohle by taky šlo, ne? A stojí to jen půlku toho, co ta Tesla. Cože? Pořád moc strmý? To je fakt. No dobrá, nevadí, menší požadavky znamenají menší cenu! Snižujte svoje cíle a očekávání, dokud jich nedosáhnete!Představuju vám Renault Zoe. Alternativně třetí Nejlepší dostupný elektromobil v pořadí. Tady jsme se svědomitě vzdali zbytku výkonu a možnosti driftovat na dobro. Nic z toho dospělý, emočně vyvinutý a rozumně smýšlející člověk stejně nepotřebuje. Tady nám bude stačit tak akorát tolerovatelný dojezd a příjemně ekonomický provoz. Navíc to na nákupní tašku působí docela stylově. Takže ideál? Jakoby, nemáte pocit, že jsme obětovali až příliš mnoho a ta cena zase tolik neklesla? Sice je to už jen půlka i3 nebo čtvrtina Tesly, ale když už jsem pozbyl výše zmíněné výhody, představoval bych si to … levnější.

Tady se nám to začne komplikovat, cena se dá stlačit níže výběrem v zemi elektromobilům zaslíbené, v Norsku. Tam se řešení podobná Zoe dají bez obav pořídit do limitu již od 3000eur. K tomu si musíte přičíst náklady na dovoz a přihlášení, podobně jako např z UK. Tento fígl jde samozřejmě použít i pro výše zmíněnou Teslu nebo i3 nebo cokoliv mezi tím. Avšak vznáší se tu otazník nad baterií, už tak achylovou patou elektromobilů, zde navíc bičovanou severskými větry. Kolik životní energie jí ještě zbývá? Její výměna totiž znamená bezmála pořizovací cenu auta. Například pro tento Leaf s baterií u konce životního cyklu, je cena nové baterie 120-160 tisíc Kč. Mohla by to být jedna z možností, pokud by prodávajícímu stačila polovina jím požadované častky.bazoš.cz U nás pak následují povozy z … olympijské velmoci. Otypováné coby čtyřkolky, díky čemuž mohou obejít různé bezpečnostní předpisy platné pro automobily. (čti: nechtěl bych v tom bourat) Sice by mě mohlo hřát, že díky těmto ústupkům, můžu mít vlastně zbrusu nový elektromobil, ale už se dostávám do fáze, kdy reálně pochybuju o tom, jestli ho chci či potřebuji. Mini papa mobil nebo něco co rozhodně není Renault Twizzy, si mě zkrátka nezískaly. A také, když jsem mluvil o levnější variantě, myslel jsem skutečně LEVNĚJŠÍ.

Pamatujete na dřívější automobilové snílky. Obvykle se operovalo s dvěma průměrnými výplatami. Co kdybych vám řekl, že i v této cenové hladině můžete snít o elektromobilu.  Nejspíš si budete klepat na čelo a namítat, že ty bez baterie, na střeše, hořící, všechno výše zmíněné zaráz, se nepočítají. Tohle ale není tak úplně klasický problém, takže i řešení nebude zrovna tradiční.bazoš.cz Je potřeba popustit uzdu kreativitě. Ničeho se ale nebojte, záchrana našeho snu přichází hned ve dvou provedeních. Stylová 90s tříkolka nebo zánovní Weileder-mobile. Osobně si teda nedovedu představit soužití s okolním provozem asi ani v jednom z nich. Maximální rychlost 15km/h, spíše vhodná do pěší zóny, protože i na cyklostezce bych byl brzda, už je na pováženou. Člověk sice ušetří na pokutách, ale když jsem si to prohlížel, nemohl jsem se ubránit nostalgickým vzpomínkám na jistou klasiku, v hlavní roli s hradní střelou. Při zanechaní Weilederu kdekoliv by mě jímala hrůza toho, v jakém stavu ho po návratu najdu, protože už po prvním pivu jsem si všiml jisté podobnosti. Pro lidi co mají funkční vlastní nohy mi to jako řešení nepřijde a pevně věřím tomu, že i ti ostatní mají na výběr cokoliv jiného. Každopádně, pokud máte zájem, je tu ta možnost. Jen už mi prostě přijde jednodušší, levnější a ekologičtější sedlat kolo nebo MHD?

Uniklo mi nějaké řešení? Podělte se o ně v komentařích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sp
spooon
09. února 2022, 20:17
2

Zrovna nedávno sem si říkal, že je tu testů baterkovych aut nějak hodně a on přijde s baterkovym snílkem :-D

Ale mám stejný myšlenkový pochod. Drtivá většina mých cest je do 50km, takže jako druhý auto by mi naprosto s přehledem stačil baterkáč s dojezdem 100km (ať je tam rezerva), což má skoro každý. Ale ta cena. Aby to bylo normální auto, tak je to cenový nesmysl.

reagovat
kotzitzaq
09. února 2022, 21:45
0

Jeden čas jsem o elektrickým posunovadle čistě do města namísto MHD taky přemýšlel a asi bych volil něco jako Citroen C-Zero. Je to sice jen parodie na auto (což je ale reálně většina BEV) s dojezdem okolo těch 100 km, ale lze koupit za nějakých 150-180k. Další z levných Renault Twizzy je spíš méně praktický skútr a zbytek už začíná okolo čtvrt míče (a ač mají lehce vyšší dojezd, tak na městský postrk je to dost peněz a reálně k ničemu...nikam dál se s tím stejně jezdit nedá).
Nakonec jsem do města stejně koupil další motorku.

sp
spooon
10. února 2022, 09:27
0

A ještě jsem zapomněl zmínit, že potřebuji 5 míst. Jinak bych půlku cet, která by šla s leketrikou, stejně musel jezdit spalovákem.
No zatím tudy cesta nevede. Mám v plánu koupit elektro kolo/scooter abych pokryl nejbližší přicmrndávačky, kdy je mi líto spalovák na 4km vůbec startovat, a bude vyřešeno.

Sa
Sato
10. února 2022, 09:48
3

Ak je to elektrokolo/scooter z dovodu potreby byt na cerstvom vzduchu tak to chapem, inak plati top gear hlaska "work harder, get a car"

eLzyx
11. února 2022, 09:35
0

když jsem ještě neměl Teslu, tak jsem uvažoval nad e-motorkou Super SOCO, na takové ty pojížďky po městě a 25/25km do/z práce by to bylo super (mimo zimu samozřejmě). A hlavně bych si nemusel dělat papíry na mašinu. A z důvodu omezeného výkonu a dojezdu bych ani nejančil, takže bych se na tom snad nezabil

Frankie
09. února 2022, 20:44
0

Jo, počkat ještě xy let, až bude na trhu bude elektro vozítek s baterií před s nevalnou kapacitou. A pak už bude jen na kupujícím, zda do toho vrazi prachy za novou, nebo se spokojí s nízkým dojezdem.
Mimochodem na idnes byl zajímavý článek o výhledech v těžbě lithia. Nikdo moc vývoj nezná.

reagovat
martin_100
09. února 2022, 20:55
-1

Dá se při nabíjení jet? Pokud ano tak by EV s téměř zdechlou baterkou a centrálou na zahrádce mohlo bejt řešení. Auto s baterkou skoro už bez kapacity nebude drahý a když to pujde živit za jízdy cebtrálou tak to bude mít slušnej dojezd. Nebo ne?

reagovat
bitner
09. února 2022, 21:13
3

Na zahradku by to bylo tezke. Pridelat koulu, vozek, na vozek poradnej agregat (na naftu, pochopitelne), pripojit a to by bylo, abysme zas nebyli o kousek bliz ekologii! Mylim, ze uz to zkouseli v Top Gearu kdysi.

Frankie
09. února 2022, 21:24
2

No, s ohledem na to, že centrála s výkonem nad 20 kWh váží přes půl tuny by to bylo zajímavé. Ale pak by to fakt šlo. A na tu centrálu se nevztahují emise jak na auta...

eLzyx
11. února 2022, 09:31
0

při jízdě se nabíjet nedá. Aspoň ne u Tesly.

MB
MBMB
11. února 2022, 12:40
1

To, pokud vím, u ničeho. Jakmile auto vidí zapojený konektor, tak se nedá rozjet. U stacionární nabíječky by to jinak byl velký problém, čili tohle je bezpečnostní pojistka snad u každého homologovaného auta.

Frankie
11. února 2022, 14:26
1

No musel bys ji ochcat. Ale je to stejný nesmysl, jak někde dávala solární elektrárna proud 24 hodin, svítili na ni. Protože dotace

krab
09. února 2022, 21:27
0

Náhodou je to zajímavý téma. Já jsem si takhle vždycky na týden vypůjčil v minulosti ojetej Leaf , to byla první ojetina, taky myslím 2012, 2013 , cena kolem 200 cca. Auto mělo taky už úbytek kapacity, byl zhruba někde na 2/3 a dojezd 100, 120 už fakt při eko stylu jízdy. Pak jsem si půjčil i3 za asi 400 tisíc, kde byl po i relativně menším nájezdu taky znát trochu úbytek kapacity baterie. A dojezd byl tak 130 v zimě by to bylo asi horší. Drahá koloběžka prostě, i když se mi konstrukčně i3 líbí a jezdilo se mi s tím fajn. Vídívám jich v okolí víc, ale sám si nedovedu představit jak si koupi něčeho takovýho obhájit. Prostě jako auto na cukačky po okolí je to sice dobrý, ale šíleně drahý i jako ojetý. A na delší trasy nepoužitelný. Tesla za milion ta už sice asi někam dojede, ale taky podle mě obrovský riziko, že se zastaví na nějakou těžko řešitelnou závadu nebo budou baterky v háji a auto vlastně bezcenný. Já jsem ale na tohle zvědavej, fakt jak bude těch EV aut přibývat, budou se objevovat ve větší míře i ojetiny a fakt jsem zvědavej jaká bude jejich reálná prodejnost, jestli to prostě lidi budou chtít kupovat.

reagovat
je
jerry
09. února 2022, 22:36
4

Koupit jakéhokoliv bateriáka přes 8 let stáří znamená stát se pokusným králíkem. Protože nikdo neví, co se stane s baterií po 10 a více letech. Ano, nikdo, ani ti co si myslí, že to vědí. A na to je to trochu drahá sranda.

Smysl bateriáků jsem očekával jako malá auta do města, taková náhrada Pandy, Aygo a podobně. Cenově jako třeba ta Panda, dojezd by stačil něco přes 100 km. Snadno by se s tím parkovalo, ovzduší ve městech by se zlepšilo, hluk by ubyl.

Or
Oris
09. února 2022, 23:08
0

Za mě rozhodně i3, je i po té době, co je na trhu stále elegantní, stále neotřelá, na suchu 0-60kmh to pojede téměř jakýkoliv spalovák, je uvnitř překvapivě prostorná a ovládání jen "plynovým" pedálem je silně návykové.

Jimi
10. února 2022, 08:18
1

nejsou náhodou v i3 opakované poplatky za online aktivace různých funkcí? a za servis jsou asi taky zajímavé položky...

Ch
Chochin
10. února 2022, 08:18
1

Na ten Nissan Leaf bol krasny hejt vo filme ''Cesta za smirenim'' ... norsky ''I onde dager''... kde jeden senior z opatrovatelskeho domova ukradol elektromobil vratnikovi aby sa rychlo dostal na svoju chatku, pricom ani nevedel ze to je auto na baterky.. a ked sa mu vybila baterka, paradne si zanadaval na objimacov stromov vlasatych, zelenych :-D

krab
10. února 2022, 08:47
0

To jsem neviděl ... ten hate, to zní že to bude sranda, zkusím vygooglit. Jinak k tý i3 , jako Oris říká sice dobře, že to auto má mezi semafory akceleraci jak nejsilnější skůtry, ovládání jedním pedálem je super, ale co naplat, když je to auto za téměř půl mega ojeté a použitelný jen jednorázově, prostě jen město a okolí. Ale jako asi to chápu pro některý městský lidi, který mají trošku víc peněz, tak si kvůli image a možná třeba i kvůli tomu snadnýmu ovládání a skvělýmu odpichu od semaforu koupí jetou i3 než jetou Fiestu za polovic. V reálu je ale nejlepí poměr cena/výkon/spotřeba Toyota Yaris hybrid, kterej koupíš za cenu jetý i3 fungl novej a dá se s ním jet kamkoli bez omezení dojezdu

Mechanik
10. února 2022, 12:18
0

Krav : Mě by se líbil LUKA EV, když už bych musel elektro sráč, ale to vojetý asi neseženu :-/

martin_100
10. února 2022, 18:33
0

Krabe najdi si na tytrubku "Plešatý hovado" ten jezdí s i3 pravidelně trasu Kundo vary -> Praha a z5 a prej to jde.
Neni to fanatickej prosazovač baterek. Má supa na dálky a na chatě skoro 4 litrovýho Explorera. Je to asi jedinej influencer s elektro autem kterej to nevychvaluje do nebe. Přesně řekne co je dobrý co blbý a že tlačit to všem hkava nehlava je hovadina.

Jenda_K
12. února 2022, 21:27
0

s REXem určitrě, jen ta spotřeba 9l/100 km

Le
LennyLeonard
09. února 2022, 21:36
0

Na kratke trasy pro nekoho kdo “se toho neboji a nepotrebuje luxus” je jeste volba elektricke UTV. Meli sme v praci a docela se s tim slo vyblbnout a nejakou praci to taky zvladlo. Na prespolni dojizdeni krasa.

reagovat
Irwinek
10. února 2022, 07:52
4

Jo, když členovi představenstva došla baterka v jeho podnikovém elektrostřepu, byly mu na pomoc vyslány 2 benzíňáky - jeden jen s řidičem, aby ho mohl odvézt a ve druhém dva technici s elektrocentrálou, tu tam vyložili, nastarovali a jeden technik zůstal u " dobíjeného " auta hlídat. Druhý s benzíňákem odjel. Protože centrála byla velká a samotný technik ji do auta nedostal, muselo přijet za dvě hodiny druhé auto s technikem, naložili centrálu a s oběma auty odjeli. Ekologie a úspory?
6 x 30 km benzínovými auty s techniky, 2 hodiny vrčící elektrocentrála ( nevím, zda vrčela jen kvůli nabíjení, nebo jestli prostě druhý technik s autem neměl dřív čas ) + cca 4 hodiny času techniků.
To mohl člen představenstvy jet Zilem a vyšlo by to levněji :-D

reagovat
eLzyx
11. února 2022, 09:37
1

a je to chyba auta, nebo toho vocasa v něm? Co by se dělo, kdyby mu došel benzín ve V12 merglu? Pravděpodobně by pro něj taky přijela dvě auta, jedna rychlá spojka, co by jej odvezla na zasedání. A druhé by dovezlo benzín + by musel počkat až se ten první vrátí s klíči. Ano, odpadla by 2h vrčící elektrocentrála.

MB
MBMB
11. února 2022, 12:35
0

Taky jsem nějak nepochopil, co tím chtěl básník říci. Rovněž znám řadu případů z okolí, kdy člověku došlo palivo ve spalovacím autě. A nějak nevím, proč bych to měl psát pod test spalovacího auta a hledat tam nějakou souvislost.

Irwinek
11. února 2022, 12:49
4

Důvodem byla nějaká neplánovaná cesta, po níž se auto u baráku nestačilo dobít ( prý ).
Když dojde autu benzín, pomoc bývá většinou rychlá a " ekologická " - nalít kanystr do auta trvá chvilku, takže není potřeba dvou aut, centrály a hromada času . A souvislost v tom nehledejte, prostě jsem sem přihodil poslední zkušenost s elektromobilem, někomu pro pobavení, někomu pro vymýšlení teorií :-D

MB
MBMB
11. února 2022, 13:18
0

Jasně, je to komplikovanější. O tom není sporu. Mimochodem jsou na to i asistenční služby, není nutné to řešit takto svépomocí.
Obecně se takovým situacím dá samozřejmě předejít. Pokud zrovna nedojedu skoro s nulou domů a nemusím nečekaně hned někam jet, tak vím, jaký mám zbývající dojezd. A buď to stačí do té destinace či k nejbližší rychlonabíječce, nebo ne. A když ne, tak holt nejedu a ten odvoz si objednám rovnou.
Pokud si někdo neumí porovnat dvě vzdálenosti, nebo to riskne, když to vychází těsně, tak z toho samozřejmě mohou být takovéto vtipné situace. Pro pobavení proč ne. ;)

eLzyx
11. února 2022, 13:34
0

jako chápu, ano EV má tu nevýhodu, že když přijde nenadálá potřeba někam jet dál, a zrovna jsem to vyjel do prázdna, tak chvíli trvá, než je to auto ready, abych neskákal po 100km po nabíječkách.
Ovšem tohle je limit současných EV, současného myšlení. Hodně se to mění. Ať tím, že EV lze nabíjet čím dál rychleji, nebo tím, že EV mají nižší spotřebu, případně větší baterku. A tenhle trend bude pokračovat. Můj odhad je, že za 15 let nebude výrazného rozdílu mezi benzinovým autem a EV, z pohledu ceny, dojezdu na plnou, přiblížení doby "tankování". U "long range" dieselu to ještě chvíli potrvá.
Aktuální EV už jsou dobrá, ale jen pro někoho.

je
jerry
11. února 2022, 22:32
2

A můj odhad je, že za 15 let už budeme vědět, že bateriáky byla slepá ulička. Ale jak oba píšeme, je to odhad, tedy spíše naše osobní doufání, jak bychom si to přáli. Ve skutečnosti oba víme prd, co bude za 15 let:-)))

Skipper
10. února 2022, 09:22
5

Mě by se na mé pocuky po městě líbil Fiat 500e. Kdyby to šlo poladit s fotovoltaikou na střeše, tak by to mohlo být zajímavé. Rozvoz dětí, nákupy, pošta atd. Jako sedmé auto by mi to i dávalo smysl.

reagovat
bkralik
10. února 2022, 13:15
0

Fiat 500e (ten co se vyráběl 2013-2019) trpí hrozně tím, že to je "původně spalovací auto" - není to tak dotažené jako i3 nebo cokoliv jiného co bylo koncipované jako elektromobil už od začátku...
Ale samozřejmě, jako auto na ježdění "kolem komína" to určitě vyhoví :-)
-
Komentář upraven 10. 2. 2022, 13:15:41

Sa
Sato
10. února 2022, 14:07
0

Ako to myslis s tou strechou, akoze panel na streche ktory dobije auto pocas statia? Nemas nejaky vypocet k tomu ci to ma aspon nejaky vyznam? Dost o tom pochybujem ale rad si to necham vyvratit.

Skipper
10. února 2022, 14:38
0

Nemám. Jen dům jsem již s FV koupil, tak proč to nevyužít?

MB
MBMB
10. února 2022, 14:44
0

Význam to moc nemá. Malá plocha, ještě většinu času kromě poledne v létě hodně skloněná vůči slunci. Na metr čtvereční dopadá cca 1 kW slunečního záření a panel si z toho v ideálním případě vezme jen nějakých 200 W. Za hodinu stání někde na slunci tedy taková střecha dobije 1 až 2 km dojezdu. Asi je příjemné, že to něco málo dobije, ale zpravidla to je za takový příplatek, který ta zdarma dobitá energie nikdy nevykompenzuje.

Sa
Sato
10. února 2022, 14:51
0

Skipper: ahaa na streche domu, spatne som tam pochopil
MBMB: jo, presne tak som to myslel

mariov8
10. února 2022, 10:57
3

Kolem a kolem, to Zoe z toho vychází jako zlatý střed... jenomže v jeho roli kolem sebe vidím Fabie 1. generace, obvykle za 10-20% ceny.

reagovat
Leo29
10. února 2022, 11:31
0

CHýba mi tam eGolf či už pred faceliftom alebo po kde ma väčšiu baterku a celkom rozumny (mestsky) dojazd.

Prve eGolfy sa daju najsť za cca 340k popripade po facelift (2017 hore) od 400k pričom facelift ma dojazd 200-230 km. Aktualne asi najlešpí pomer cena vykon na trhu.

reagovat
briza
11. února 2022, 09:03
2

Pouštím si relaxační hudbu, zaujímám pozici želvy, medituji, přemítám, snažím se sladit svůj jin a jang do dokonalé rovnováhy. Vedu imaginární rozhovory s Budhou a Dalajlámou, už neexistuji já a okolí, ale vše se slévá do jednoho velkého jsoucna, zaplavuje mne štěstí, mír, klid a láska, přičemž kolem mne levituje poslední zásadní otázka k zodpovězení. Tou otázkou je: NECHCETE SE KURVA UŽ DOPÍČI NA TY VYJEBANÝ ELEKTROKRÁMY KONEČNĚ VYSRAT???!!!

reagovat
eLzyx
11. února 2022, 09:29
0

k té Tesle a Superchargerům - není nutno nabíjet pouze u nich. Argument "Supercharger Tesly mám daleko, tak si vezmu raději něco jiného" je nesmysl.
I když asi chápu ten obrat autora ... chtěl jen navázat na další auto. Ovšem já bych byl zase nerad, aby se z toho stalo dogma, že Tesly nabíjí jen u Tesla SC.
Co se týče Tesly, tak ty první 2013-2014 moc nedoporučuji, trpí spoustou dětských nemocí, navíc jsou již po záruce. To by ta cena musela být zajímavější a baterky a motor po výměně (v obou byl problém). Za spolehlivé kusy se dají označit 2015+

reagovat
David Střítežský
12. února 2022, 01:38
0

Supercharger jsem zmiňoval kvůli "doživotnímu nabíjení zadarmo", který můžu nárokovat jen na jejich nabíječkách, ne? Chápu, že to jde všude, ale já to chcu zadara ! :D

eLzyx
13. února 2022, 11:04
0

chápu. Nicméně pokud chci nabíjet zadara v celé Evropě, tak pak už neberu do úvahy nic jiného než Teslu model S (případně X). Ale to by byl extra krátký článek.
Nicméně zadara se dá v Čechách i u Lidlu, Kauflandu a Penny. Případně u některých restaurací, hotelů, sportovišť, což bývá ale podmíněno využitím jejich služeb.
Sice obojí občas využívám, ale v reálu stejně většina (60%) dobíjení je doma.

pi
pickozudovozu
12. února 2022, 00:52
0

Ptám se za kamaráda :-D, má známýho v Norsku, který mu za slušnou cenu přenechá Teslu S. Akorát neví, jak je to s dovozem. Clo, DPH? Neví někdo?

reagovat
eLzyx
13. února 2022, 11:05
0

CLO i DPH se platí. Akorát si nejsem jist, jestli až tady, nebo už při vstupu do EU, ve Švédsku.

Va
Vasek7
14. února 2022, 14:13
0

Diky za dobry clanek.
Dovolim si dve zajimavosti:
-Zoe ma nejrychlejsi domaci nabijeni z cirkularky protoze ma 3 fazovou palubni nabijecku
-cena bazarovych i3 v CR nikdy neslezla pod 300 000 czk a troufam si tvrdit ze uz nikdy nesleze

reagovat
beastar
14. února 2022, 15:57
0

Proč nikdy? To moc nechápu tu logiku. Auta stárnou pro EV to platí úplně stejně. Možná to nebude za 2 roky, ale jednou to prostě bude morálně zastaralý auto s baterií na hraně kapacity a budou nový lepší BMW...

Pak to sleze úplně v pohodě. Zoe je skvělý celkově kdyby stálo o 333 000 míň.

MB
MBMB
14. února 2022, 16:18
0

Třífázovou palubní nabíječku má spousta aut. Pravda, u těch starších to není až taková samozřejmost. Zoe je však atypické především tím, že má tu třífázovou nabíječku 3x32 A (22 kW). Čili ho mohu poměrně dost rychle nabíjet i na veřejné AC nabíječce, což se někdy může hodit. Těch 22 kW už je v podstatě polovina toho, co dá rychlonabíječka DC 50 kW a to je super.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem