načítám data...

Automobilové sny, jako lék na krizi středního věku

05. května 2019, 09:34 71 komentářů Daniel Borský Editorial

Předpokládám, že každý z nás měl v dětství nějaký ten automobilový sen. Ikonu, o které byl přesvědčený, že až jednou vyroste, tak si ji koupí. Co to bylo u vás?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pár týdnů zpátky, jsem se zájmem sledoval jednu významnou automobilovou aukci. Ne, že bych snad chtěl sám něco nakupovat, ale zajímal mě vývoj cen automobilových legend. A odnesl jsem si z toho jeden poznatek. Zatímco uctívané vozy let šedesátých a sedmdesátých let vesměs drží tak nějak svoji hodnotu a už nerostou (až na výjimky) do nebeských výšin, na ceně začínají stoupat osmdesátkoví hrdinové. Když nad tím tak zpětně přemýšlím, dává to logiku. Lidé, narození na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let se pomalu dostávají do věku, kdy přichází takzvaná první krize středního věku. A to znamená, že si chtějí plnit své dětské sny. Jsou to právě osmdesátková auta, která provázela jejich dětství, takže dává smysl, že se po nich shánějí. Když do rovnice zasadíme fakt, že takoví lidé mají často vyřešené základní potřeby jako rodinný život, bydlení a podobné radosti dospělého života, pak dospějeme k výsledku, že mají prostředky na to, aby si splnili svůj dětský sen. Proto se asi dá očekávat výše popsaný cenový růst aut z osmdesátek. O tom se, ale bavit nechci. Článků popisujících zaručené investiční tipy mám po krk. Já se dnes chci zamyslet nad tím, jaké vozy budou mým lékem na krizi středního věku a co mě v budoucnu dost možná čeká a nemine. 

Údaje v mém rodném listě prozrazují, že na svět jsem poprvé vykoukl vlastníma očima koncem osmdesátých let. Magickou třicítku jsem přežil ve zdraví a stihnul jsem i zplodit následovnici rodu. Takže úkoly na následující desetiletku jsou jasné. Zbývá jen zasadit strom a postavit dům. A koupit nějaký ten čtyřkolový dětský sen. Otázkou tak zůstává, co by to mělo být? 

Nikdy jsem si nevylepoval plakáty nad postelí, takže v tom to svůj dětský sen nenajdu. Když to vezmu vědecky, tak první věcí, která ovlivnila můj vztah k automobilům, byl dárek od Ježíška v mých zhruba sedmi, osmi letech. Dodnes si pamatuji tu radost, když jsem si rozbalil velkou krabičku a v ní objevil krásně provedený McLaren F1 v měřítku 1:18. Ještě dnes jej mám vystavený na poličce v obýváku. Nalejme si však čistého vína. McLaren si nikdy nekoupím, protože to bude již navždy mimo mé možnosti. Dalším takovým nesplněným snem bude jistojistě Lamborghini Diablo, podle mého snad nejúžasnější supersport první poloviny devadesátých let. Vždycky jsem obdivoval jeho dokonalé tvary v čele s mrkačkami a křídlovými dveřmi, bestiální dvanáctiválec mi působil akutní srdeční arytmii a já snil o tom, jak jej budu jednou krotit. No, nebudu. Ani na tenhle sen patrně nikdy nedosáhnu, byť je výrazně dostupnější než F1. Takže, co mi zbývá?

Když mi bylo zhruba deset let, probudil ve mně můj otec pravou automobilovou vášeň tím, že mě obdaroval počítačovou hrou Need for Speed III. Hodiny a hodiny jsem strávil řízením (na volant, zabírající celý pracovní stůl si dodnes jasně pamatuji) těch nejrychlejších strojů naší planety v celé své virtuální kráse. A myslím, že tohle byl bod zlomu. Přestože vozový park v této hře byl opravdu široký, utkvěly mi v paměti především dva vozy. Tím prvním je nádherný Aston Martin DB7. S tím jsem nakroutil spoustu virtuálních kilometrů, které ve mně zanechaly nesmazatelnou stopu. Božské tvary a přeplňovaný řadový šestiválec jsou myslím ty správné léky na mou budoucí krizi středního věku. A když se podívám na dnešní ceny, tak zjišťuji, že DB7 se dá pořídit někde mezi 30 a 40 tisíci Eur, což z něj dělá výrazně dostupnější sen, než výše zmíněné Lambo a Mac. Tak snad už ceny dál neporostou.

Druhým vozem, který by mohl splnit mé dětské touhy, je americká legenda. Pokud si na zmíněné NFS pamatujete, už jistě dobře víte, že mám na mysli Chevrolet Corvette C5. Mrkačky, manuál, LS1 s kouzelným zvukem, to je prostě jasná volba. Už je tomu dvacet let, co mě Vette okouzlila a stále mě to ještě nepustilo. Jo, tohle bude dobrý způsob, jak v sobě uspokojit vnitřní dítě. A ze všech mých automobilových snů, je tenhle i nejdostupnější. Dnešní ceny se pohybují okolo hranice 20 tisíc Euro, což z Vette C5 dělá volbu číslo jedna. Takže nakonec, i když jsem se tomu chtěl vyhnout, mám pro vás investiční radu. Pořiďte si dneska nějakou Corvette C5, ideálně v černé a s manuálem, protože za deset let ji od vás budu chtít za každou cenu odkoupit. 

Jaké jsou vaše automobilové sny? Co vás v dětství nejvíce ovlivnilo? Existuje nějaké auto, které prostě jednou budete mít, stůj co stůj? Podělte se v diskuzi o svůj příběh. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. května 2019, 11:27
2

Tvary toho Diabla jsou naprosto fenomenální. I dneska pořád budí můj úžas. Já měl trošku přízemnější sny, protože už v mých dětských letech jsem tušil, že Lamba a jim podobná auta, pro mně zůstanou navždy zapovězená. Chtěl jsem Vettu C4. V osmdesátkách, v mých dětských a pubertálních létech, to byla zbrusu nová Corvette. Nizoučká, široká, placatá, ostře řezaná, ve srovnání s vozovým parkem u nás, tenkrát působila jako zjevení z jiné planety, obzvlášť při srovnání naživo. Začátkem 90. let přišel první Viper a já se znovu zamiloval. Nepřebila ho ani Vette C5. Vypadala úžasně, oproti běžným autům tady, působil interiér jak ze Star Treku, ale oproti hranaté a špičaté C4 působila obtloustle a méně odhodlaně. V 90. létech jsem začal jezdit po srazech US cars a už tenkrát jsem věděl, že nějaká Corvette mi jednou bude parkovat v garáži, bez ohledu na generaci. Líbily se mi všechny. Dneska bych chtěl tu C4 vyměnit právě za Vipera 1. generace. Ještě to asi pár let potrvá, stavba domu automobilové sny výrazně odsunula, ale i tak věřím, že jednou v té garáži bude parkovat i ten Viper a moje tehdejší sny se tak náplní. :-)

reagovat
krab
05. května 2019, 11:40
1

No, těch snů by bylo... lepší to nevyjmenovávat. Myslím, že jeden zrovna vykukuje z toho posledního Beastarova blogu.
Někdy se stane, že po svezení se ten sen trošku vytratí nebo minimálně se ta touha po tom zmírní. Tak to mám s Jaguarem. Hodně se mi líbí obecně skoro všechny jejich modely, ale zatím se domů nepodíval ani jeden... A to nejsou ani příliš drahá auta (teď nemyslím XJ220 ...)

S Astonem DB7 si mi zamotal hlavu ... to je jedno z těch mých vysněných aut. 3.2 řadový šestiválec, manuální 5st. převodovka. vnitřní dveřní z Miaty NA , zadní lampy z Mazdy 323F :-D

A ceny jsou fakt zatím v oblasti, že třeba jednou by to i šlo... 35 tis euro za hezký kus s levostranným řízením se zdá být reálný. To je téměř půlka toho, co by stálo vymazlené Ferrari 348tb ( taky je to jiný svezení) a půlka toho co by stála Carrera 993. No nic, v pondělí se jdu kouknout do banky... s punčochou na hlavě :-D

reagovat
Ju
Junior
05. května 2019, 11:54
0

Co bych si koupil jako hračku, až budu velkej kluk a mít zbytečný peníze+ čas na to, abych si koupil to, co bych chtěl po tátovi, aby mi koupil, když mi bylo 15?
C6 Vettu nebo S8 V10. Narozen druhá polovina devadesátek. Reálně bych si pořídi (v tý době)l novej Continental, protože už bych měl nosánek moc nahoru a něčím tak starým bych asi jezdit nechtěl.

Takový ty placatý divnověci od Beastara z blogu mě nějak tak nezajímají. RS4 mi přijde jako větší sranda než R8. Fakt, můj dětskej sen byl vždycky veeeelkej sedan, nikoliv Ferrari. Ještě tak 911 nebo tu Vette, to se dá asi používat denně, když máš člověk dost střeliva. Jsem v tomhle divnej. Jak se do toho nedá sednout a přeletět republika, tak mě to nezajímá. Představa, že dojdu v sobotu ráno do garáže, nastartuju 488 a pojedu do Alp mě nebere tolik, jakože tam bude dvanáctiválcová limuzína a zajedu 250km/h+ na koupačku do Itálie.

Je to vlatně fajn, člověk pak ušetří peníze, ale neušetří na sobě :)

reagovat
fortress
05. května 2019, 13:02
0

Moje sny formovaly jak angličáci od matchboxu - Porsche 911 pak filmy Mad Maxovo Ford Falcon XB a i série NFS (lamba & etc) z toho všeho se do mojí garáže dostala akorát V8 a na další zářezy čekám. Mírně jetá 911 991 jako daily a R8 V10 jako víkendovka by byla moje ideální garáž.

reagovat
Ronoath
05. května 2019, 14:48
1

NfS3 byla pro mě zásadní, a to tak, že dodnes ji mám v Dropboxu. Jakýsi rus ji upravil, takže ji lze hrát v dnešním rozlišení klidně pod Win10. Takže, když někdy musím na někoho čekat v kanclu, tak se projedu... Nostalgie začíná po třicítce a děsím se, jaká bude v padesáti.

Mi se nejvíce líbí F355. Mrkačky, dozvuk hran osmdesátek a příliv kulatiny devadesátek, tak má vypadat fascinující supersport. Ale nekoupil bych si ho:-)

reagovat
Vavris Vavrisovic
05. května 2019, 18:20
0

Jo, F-355 mám taky nejrači. Ztělesňuje úplně vše, co bych si od plakátového auta přál... Ještě bych zmínil řazení s otevřenou kulisou.

gr
greg
05. května 2019, 19:28
0

Zvonka krása ale čo je to sakra za volant? Lamborghini im požičalo z traktora? :D

Be
Beaumont
05. května 2019, 20:14
0

To je dooba, kdy začínaly airbagy a do menších středu je zatím neuměli dát...

gr
greg
05. května 2019, 21:44
0

Dik za vysvetlenie. Každopádne keby som si to mal vtedy možnosť konfigurovať tak si radšej zaskrtnem riziko smrti o volant ako túto ohavnost :D

Ronoath
06. května 2019, 11:01
1

Škoda jen, že není nabídka zážitkových jízd s těmito plakátovými hrdiny devadesátek. Tam bych korunu pustil, nové modely pro mě nemají to kouzlo.

beastar
05. května 2019, 15:24
0

Tak jak to tady čtu mají to všichni podobně. Mimochdem k Juniorovy. Já mám RS4 taky rád. I třeba S6. Řídil sem jich fakt dost. A to prostě je krásný daily. Ale auto snů? Na to je to moc obyčejný:)

Takže nedostupný sny-
Bugatti EB110 měl sem ji jako model kdysi. Milion dolarů jenom teď nedávno:)
Spyker C8
LaFerrari- nejsem šejk

A dostupný sny:D Toho je hromada. Poslední dobou to vidím tak, že by mi sedla nějaká ta klasika. S kterou jde jezdit alespoň v sezoně. Ideální garáž? Maserati QP, MB G, Lamborghini Huracán:)) No ale bude stačit i Gallardo.

reagovat
Ju
Junior
05. května 2019, 16:23
0

Když mně ty placky nic neříkaj. Teď mi stála před fitkem 458 a nic to semnou nedělá, k čemu je to dobrý? Kroužit na okruhu jak bambus dokola mě nebaví a v reálným provozu ti nakonec ujede i Cupra, protože se o to dotyčnej tolik nebojí a může šlapat furt plnej, ikdyž je nedejbože po dešti :) Mně se to ani nelíbí, fakt ne. Stát vedle tý 458 poslední S8, tak mi vzhledově víc řekne Ingolstadt. :D

Ju
Junior
05. května 2019, 16:26
0

A já btw s tou 458 mám stejnej problém jako třeba s GT86. Že to vypadá jak hračka. Týpek z vesnice si teď koupil 458. A jo, dobrý ty vole. Ale dyť je to jak angličák :D Jasně, 8 mega nebo kolik, hodně drahá hračka pro hodně bohatý kluky, ale na mě to nepůsobí jako dospělý auto.

beastar
05. května 2019, 16:45
1

Jak píšu. Skoro vždycky. Já to mám rozdělený. S tim co popisuješ se stotožňuju v momentě kdy vim, že s tim prostě budu muset jezdit.Déšť, sníh, kdykoliv a kamkoliv a strávim v tom hodně podstatnou část života. A že takovejch lidí znám mraky co to dneska maj. Protože svět už neni telefon, kancelář a cigáro. Pokud tě nebaví lítat ShitAir, což mě nebaví tak prostě potřebuješ nějaký solidní, pohodlný auto zejména na dálnice a ucpaný okresky. A to potom je jasná volba třeba ta S8, sedma klidně i třeba S4.

No a pak je tady ten okruh případně nějaký rasení na silničkách. A jako jo Cupra dobrý, Megáne RS trofej dobrej, dokonce i ten Golf gti a focus je supr když si prostě lítáš někde kolem lesa a po rozbitých prdelních dvojkách. Jenže a to napíšu úplně na fér. Pak přijedeš mezi bambuse na okruh a tam vidíš ty mašiny 911 GT, ferrari, lotuse, lamba a mega votůněný emerický sporťáky a najednou nechceš jezdit tim rodinným hatchbackem.

Byl sem na jedný takový akci už je to dýl. A my tam měli Audi S1 s takovým tuning packem asi 380 koní. Jakože se můžeš povozit a prostě zájemci si tam mohli jezdit a tak. Prostě trapný pr na který musíš. Njn jenže měl si tam tyhle borce co dělají brm brm s velkýma hračkama... A prostě víš, že tohle chceš ZKUSIT případně kdyby si ten dukát měl tak si to chceš koupit. Ne nějakej přiblblej potůněnej werk pro maminky.... Víš co myslim.

Ju
Junior
05. května 2019, 17:45
0

No jasně, že když si všichni kolem tebe všichni honí čuráky s Ferrari, tak tě Cupra fakt nudí a navíc nikomu nevysvětlíš, že tím jezdíš protože ti Fko nedává smysl, ne protože seš sociál. A to nechceš, zlomený ego bolí víc než zlomená noha.
Tak uvidím, v jaký společnosti se budu pohybovat, až mi bude 35 :-)

Inženýr
06. května 2019, 15:21
0

Beastar: Model EB110 jsem měl taky, modrý. :) To byl myslím můj úplně první dárek od Bburaga.

beastar
06. května 2019, 15:41
0

Inženýr protože ty si moje mémini. Taky bburagó a taky modrá. Měl sem radost. Od tý doby sem to viděl 2x na vlastní bulvy. A přestože dnes je to beznadějně zastaralý auto pořád je to supašport.

Tomino
05. května 2019, 15:26
2

Mé auto snů je podle mého okolí oblíbeného angličáku z dětství, Monteverdi Hai 450 SS, akorát si ho asi nekoupím :-)

reagovat
beastar
05. května 2019, 16:47
0

Nádhera.... Bohužel z kategorie Bill Gates&crew.

Tomino
05. května 2019, 17:35
0

Asi tak :-D

Irwinek
05. května 2019, 17:29
1

No páni, já jsem asi divnej :-D
mým snem byl Rolls Royce Silver Shadow, který jím, kupodivu, zůstal dodnes :-D no a pak hromada amerik - Oldsmobil 88, Pontiac 1953, Buick 1956,...…
Asi nejvíc ale sním o Jaguar E-type, jenže jsem se s ním svezl - miluju ho dál, ale už bych ho asi nechtěl, nebo možná na piedestal, kdybych měl jóó ranec :-D - špatně se mi v něm sedělo ( opěrky končily pod lopatkami, nohy byly všude možně, jen ne v pohodlné pozici ), motor netáhl ( no, tohle byla spíš vada toho jednoho exempláře ), řazení mi nešlo ani náhodou ( buď jsem totální lempl, nebo to prostě byl ten jeden kus ),... ale stejně ho miluju - pod postelí, v poličkách, pod televizí, na zdi, no prostě všude je E-type , červený, bílý, modrá metla, britisch green, …...

reagovat
H_F
06. května 2019, 10:26
0

Tak pokud touzis zrovna po silver shadow, tak tech je jaxracek a kolem 200kkc se da koupit uz peknej kus s volantem na spravne strane)

Irwinek
07. května 2019, 21:34
0

Jasně, seženeš je za pár kaček, slušný servisáci už se tu taky najdou, jeden je u Litoměřic
jenže já bych to auto tak nějak chtěl se vším všudy tzn. zámeček , park, …. a hlavně garáž :-D bohužel, nemám ani tu garáž :-( a koupit si takové auto a nechat ho stát na ulici, to o něm raději budu dál jen snít :-D

al
allwarez
15. června 2019, 15:44
0

Když nemám garáž, tak si ji pronajmu. Nedávno jsem to udělal, samostatná garáž v Praze za 2000 měsíčně a máš klid. Taky jsem nechtěl nechat stát jaguara na ulici.

Irwinek
15. června 2019, 18:49
0

Kdepak, rolls chce kompletní zázemí, místo, kam se na něj dojdu i jen na chvilku podívat s šálkem čaje v ruce :-D

handy
05. května 2019, 19:48
1

U mě to dlouhou dobu bylo taky Diablo, ale pak jsem v nějaké starší knize uviděl tenhle obrázek a bylo vymalováno

reagovat
saage
09. května 2019, 20:08
-1

Nadhera! Co to je?

handy
10. května 2019, 18:05
0

Miura P400 Roadster (Bertone)

ro
rock
05. května 2019, 20:10
0

Bez udání pořadí - Grifo, Dino, Esprit, quattro "B"

(to quattro i s řidičem. V tomhle případě řidičkou. Fakt bych bral raději svezení s Michele, než se o něco snažit sám)

reagovat
Be
Beaumont
05. května 2019, 20:19
1

U mě jako naprostého Italofila to asi překvapí, ale v dětství jsem vedle Themy 8.32 s motorem Ferrari (ano, z plakátu) strašně toužil po tomhle: Panther Solo 2

http://peterspanthers.co.uk/wp-content/uploads/2017/11/panther_solo2-1024x576.jpg

https://www.carligious.com/images/easyblog_articles/266/b2ap3_large_Panther-Solo-2-2rw.jpg

reagovat
Vojta
06. května 2019, 00:52
0

Já jsem jako malý chtěl Alfu 164, protože jsme v ní jezdili. Měl jsem doma i plakáty a brožury... a tak jsem si nakonec jednu opravdu koupil. Další vysněný auto byl DeLorean... ten jsem si zatím nekoupil, ale co kdyby jednou...

custom1
06. května 2019, 10:19
0

@Beaumont: Ty jo, Panther Solo! Na to auto jsem úplně zapomněl! Mně se teda nijak zvlášť nelíbil, ale zajímavý exot to je, o tom žádná.

10
10toedsloth
05. května 2019, 23:34
0

Pro mě je největší sen Lotus Omega a kdyby nevyšel tak se spokojím s pěknou stříbrnou Omegou 3000, stejnou jako měli v mých dětských letech rodiče :)

reagovat
Rien
06. května 2019, 03:23
0

Zrovna nedavno jsem premejslel, ze by bylo fajn napsat clanek (ne mnou) o nejakejch “dostupnejch” klasikach, nebo proste o min zajimavejch dostupnejsich modelech exotickejch znacek. Tim myslim treba pul milionu, milion, neco takovyho. Nevim za kolik se da poridit treba takova espada a tak.

reagovat
Bavoraczech
06. května 2019, 06:56
0

Mám to dost podobně.
1) Dodge Viper, ten první RT/10
2) Lamborghini Diablo, viděl jsem ho asi před rokem na nějaké vesnické akci v oranžovém laku poface a slintal jsem.
3) Porsche 911 Turbo 996
Vím, že 1 a 3 jsou ještě tak nějak splnitelný dětský sny, ale přijde mi blbost vytáhnout tolik peněz za hračku. Takže u mě zatím vyhrál "dospělácký sen". Když jsem měl zrovna Alfu 156 na výměně spojky, tak jsem dostal jako náhradní vůz 166ku s nejslabší naftou. Od první projížďky jsem věděl, že ji jednou budu mít. zároveň mi učaroval zvuk vidlicového šestiválce, tak prostě 166 3.0 V6.
Z "běžných" aut, co jsem vídával v 90kách na ulicích se mi hrozně líbily velké sedany. Stará Audi A6 a tehdy nový Peugeot 607. Peugeota jsem zkusil a byl jsem zklamaný a Audi už mi přijde oproti modernější 166 jako krok zpět. Novější A6 už mě taky nebere (A jak říká J. Clarkson, Audi má motor nacpaný v předním nárazníku).

reagovat
Vojta
06. května 2019, 10:14
0

166 i 164 jsou zvláštní auta... prakticky nikdo si na ně nikdy nikde nevzpomene a přitom pak spoustu lidí překvapí, jak dobře fungují.

Bavoraczech
06. května 2019, 11:26
0

Já bych řekl, že Fiat v 90s a early 20s docela dost experimentoval. Chtěli se nějak vymykaly standardu... Občas se to povedlo - 156, 159, 500 a občas to byl propadák - Multipla, Thesis, 166.
U Alfy se ten pokus o vymykání se standardu funguje i co se týká pocitu z řízení :-).

Bavoraczech
06. května 2019, 11:27
0

Ale jinak Viper je Viper :D

Vojta
06. května 2019, 11:31
0

Ono takhle bráno šlo jen o ten design no. Realita byla bohužel trochu jinde. 156 byla katastrofálně nespolehlivý vrak už nová, 159 má sice výrobní kvalitu Mercedesu, ale zase ani zdaleka nejezdí tak dobře, jak vypadá (zejména díky neschopným motorům). 500 je úspěch ze všech stran - líbivá, spolehlivá, prodávaná...

Bavoraczech
07. května 2019, 06:53
0

Jo, bral jsem to designem. Ono víš jak, 95% aut se prodává designem. Jízdní vlastnosti dneska zajímají málokoho. Maximálně to pohaní pár novinářů, ale komu se to líbí ten si to stejně půjde koupit a naopak ten, komu se to nelíbí si to koupit nepůjde i kdyby všechny recenze hlásaly, že se jedná o nejlepší vůz v kategorii.

sumy
06. května 2019, 07:55
2

Jsem divnej. Vysneny auto si nikdy nekoupím. Prostě si nedokážu představit, jak moc bych musel nevědět co s penezma, abych si koupil "starej krám" za mega. Ale jeden sen(vlastně dva) si přeci jen budu plnit. 1.Kompletní renovace pajera do stavu nového v plné výbavě. Díly už mám:-) a dilnu letos dostavim. 2. Praga BH 111. Sice jen jako kopii, ale postavím si ji. Existovali jen 3 ks a díky změně předpisů si to můžu postavit takřka shodne s originalem(Jen motor bude jinej) Jo, za letadlo už nějakou tu korunu pustím. Snad to žena pochopí, že historie něco stojí a toho 3/4 mio nějak kousne :-)

reagovat
jk
jakub kuba
06. května 2019, 10:11
2

volba je jasna, uz od detstvi AC Cobra, i kdybych si ji mel svarit

reagovat
custom1
06. května 2019, 10:15
0

Vím, že se opakuju, ale už od dětství je to "Neunnelfer", tedy 911, G-modell. To auto se mi snad nikdy nepřestane líbit, akorát zřejmě zůstane nesplněným snem.

reagovat
beastar
06. května 2019, 15:39
0

Umím sehnat kdyz tak napiš;D

custom1
06. května 2019, 15:42
0

Mám pár použitelných orgánů, když tak napiš :D

beastar
06. května 2019, 18:16
0

No to ne já ti udělám nějaký financování;)))

custom1
07. května 2019, 07:11
0

Třeba pětikilo na dvě stě deset let? :D

beastar
07. května 2019, 13:11
0

Jako 500 bitcoinů?:))

custom1
07. května 2019, 13:38
0

V tom případě za dvanáct tisíc let. Bereš? :)))

beastar
07. května 2019, 14:15
0

No nevim mám z toho trochu pocit, že bych proděla l:D Jo a dotaz. Jel si v tom "keplu" někdy? Aby si nebyl zklamanej z výsledku. Podle mě totiž auto snů by mělo jezdit trošák jinak. V téhle věci sem se docela bál se školeným pajlotem. Porrsche voe klasikka dag... je to nepohodlný, docela hlučný a na mokru na těch užovkách je to říditelný jen s vynaložením veškeré energie. Teda pokud s tim chceš jakože FAKT JET. Na setinovou rallye pro lidi jako je Petr Krabřábek a podobná sorta "závodních" jezdců je to ideální speciál. A jo ještě jedna věc. Nejseš ty taky ten fanoušek emerickejch limuzín pro důchodce ?

custom1
07. května 2019, 14:33
0

Nikdy jsem v tom nejel, takže se samozřejmě může dostavit rozčarování. Ale to asi s každým autem snů. Člověk má většinou velká očekávání a realita je pak úplně jiná.
Jsem spíš klidný řidič a měl bych to na "kochací ježdění", takže bych tomu asi i leccos odpustil. Proto bych se ve finále spokojil i s 912E (dvoulitr čtyřválec), hlavně, že je to G-modell.
Porsche je můj dětský sen, k US vozům jsem se dostal až později. Kdybych si měl vybrat daily-driver, pickup, van nebo teréňák, byly by z USA, ovšem když se jedná o sporťák, bylo by to Porsche :)

beastar
07. května 2019, 15:07
0

Tak to je potom ok. Mimochodem myslim že spousta bohatších amerikánů by to napsala podobně jak ty:)

custom1
07. května 2019, 15:22
0

Mít ty prachy, tak bych měl vozový park bohatého američana. I s nějakou tou "rejží" pro manželku... :)))

H_F
06. května 2019, 10:44
1

Automobiovych snu mam tri prdele, ale jeden z detstvi uz z doby listovani osumdesatkovym katalogem mam a je to AC Cobra, kterou si presne po splneni desetiletky hodlam postavit

reagovat
custom1
06. května 2019, 11:52
0

"kterou si přesně po splnění desetiletky hodlám postavit"...
A pak se na ni budu dívat, protože ji u nás nepřihlásím na značky... ;)

H_F
06. května 2019, 12:30
0

V anglii nebo prinejhorsim nemecku se to necha

custom1
06. května 2019, 12:33
0

Jedině takhle. Naše legislativa bohužel neumožňuje koupit a postavit stavebnici a pak ji zlegalizovat.

sumy
06. května 2019, 13:14
0

Umožňuje, ale schvalování v Dekře vyjde na bambilion... Jde si tak i upravovat auto a následně nechat schválit, ale za opravdu nekrestansky peníze...

custom1
06. května 2019, 13:18
0

Tak jistě, "za peníze v Praze dům" :)
To už by pak vyšlo levněji koupit hotovou Cobru (samozřejmě kopii nebo repliku) a jen ji přihlásit.

sumy
06. května 2019, 14:14
0

To zas ne. Uz to nevím přesně, ale u úkonů se zkouškou to bylo snad 25tkč jeden(treba zkouska brzd) a u pouhých ověření bez zkoušek 10 tKč za úkon. Ale urcite se tu najde nekdo, kdo bude mit presnejsi info. Ono ani se swapem motoru uz to neni uplne marné. Jen ten nový musí mít vyšší euro než originál a je to ;-) Ale pravdou zůstává, že lacinější a jednodušší je legalizovat stavbu u němců. Tak to dělal i kolega.

custom1
06. května 2019, 14:23
0

A nejsou to náhodou "ceny od"? ;)
Nedávno jsem zjišťoval přihlášení US Toyoty z Polska a pán z Dekry mi říkal, že se ceny liší od náročnosti zkoušek (a počtu úkonů, jak říkáš) a klidně se mohou vyšplhat i na 50 +, takže v případě Cobry bych si tou spodní hranicí nebyl tak úplně jistý...

sumy
06. května 2019, 16:53
1

No vida, tak máš zjevně aktuálnější info. Já to řešil cca 3 roky zpět a velký kola jsem raději řešil typovým listem a mlžením :-)

custom1
07. května 2019, 07:08
0

Ono záleží, co se řeší. Běžné věci budou ještě snesitelné, ale některé další úkony už budou pekelně drahé.
Ovšem pokud má člověk dost peněz, nic není nemožné :)

bkralik
07. května 2019, 08:39
2

Drahé to samozřejmě trochu je, ale v kontextu Cobry to není takovej horor. Spíš je to dost náročné, protože to musí projít soudobými specifikacemi...
Více informací je cca na téhle stránce:
https://dekra.cz/stk-sme-sluzby-pro-motoristy/tuning/
a konkrétní ceník
https://dekra.cz/wp-content/uploads/2018/03/Cen%C3%ADk-zkou%C5%A1ek-tuning.pdf

Za
Zazaa
06. května 2019, 11:50
0

tak ja sem jako malej fakt veril, ze si jednou tu F40 koupim ....

pak sem pochopil, ze ne vsecko je mozne tak se drzim tech realnejsich .... Lotus Esprit, MTX 2-03, Dodge Viper, Shrike P15 :)

reagovat
Sedrik
06. května 2019, 12:38
1

Tak já se taky vyventiluju :)

Moje první automobilové sny se točily, jako u hodně z Vás, kolem angličáků (Bburago FTW): Otec jich měl hormadu, ale vzpomínám si na jedinej: Alpine A110 rally verze. To je prostě snové auto. V té době jsem naštěstí netušil, jak je to auto mrňavý a že se do něj nevejdu :p

Dále to šlo přes kanárkově žluté Ferrari F40 (1:18) - F40 je moje TOP 3 auto dodnes a i když vím, že si jej nikdy nekoupím, chci se aspoň posadit a pokud by mě někdo svezl, asi se poslintám :), Ferrari 308 GTB (měl strýc (model :)) a nesměl jsem na něj sahat) a Jaguar E-type.

McLaren F1 mě nějak nebral - měl jsem z té doby 2 jiné kandidáty: Mercedes Benz CLK-GTR AMG (a existuje i ve verzi kabrio) a Jaguar XJ220. Z novějších pak Carrera GT (další moje TOP3 auto) a Beastar asi bude souhlasit - Zonda (jakákoliv, ale kdybych mohl prosit, tak Tricolore s manualem)

Jak jsem se o auta začal víc zajímat (a přibývalo rozumu, kde si člověk začal uvědomovat, že bohužel všechno v životě nezvládnu), naskakovaly i cenově bližší auta: E42 BMW M3, Mazda MX5, Nissan 350Z (přesně vím kdy - demo NFS Underground), Mazda RX7 (F and F), Nissan GT-R, Aston Martin V12 Vantage, Porsche 911 GTS... a snad brzo dosažitelné Porsche Boxster

A jako ultimátní daily pro mě funguje Ferrari Portofino.

To jsou auta, které bych chtěl vlastnit - pak je hromada aut, ve kterých by mě stačilo se projet - Veyron, Lexus LFA, Hummer, Vette ZR1, Diablo, F50, Ford GT....je jich asi milion.



reagovat
Kapr
06. května 2019, 13:03
1

Jednoznačně Audi RS2. Prozatím se musím spokojit s normální verzí.

reagovat
Fa
Fandatik
07. května 2019, 04:57
1

Když je tu často zmiňována série NFS (já začal na SE) tak mi tu trochu chybí NSX. A třeba, když jsem poprvé viděl 3000GT v raných 90' bylo to jako zjevení, dneska za pár tisíc ojro. Pro mě jsou, ale 80' F40vs959 a skupina B.
A určitě mezi auta z plakátu za rozumnější peníz Esprit, Merak, AR Montreal cokoliv od DeTomaso (tam už to není ten rozumnější peníz).

reagovat
PB
07. května 2019, 08:55
0

Ja teda jsem trosku rozpolcenej.....
Chtel bych trosku mocnejsi verzi toho co mam (a az me prestane hrani s mym Seiklem bavit, tak upgraduju) ...ale s tim se blbe jezdi jen tak po meste a na nakupy.... takze MGF :))

reagovat
Valfar
07. května 2019, 10:34
0

Disk mého vysněného auta mám v avataru... Což znamená jediné, mám smolíka. :D Ani další dreamkáry nejsou právě nejdostupnější - Diablo, F50, EB110, 959, XJ220, 288 GTO, CLK GTR atd. atp. A intenzivní hraní NFS3 mi způsobilo slabost pro jeden totálně nedostupný a zároveň bizarní kousek, a to Ford GT90.

Hodně mě mrzí, že si nikdy nepořídím ani jedno ze 2 mých vysněných japonských aut, a to sice Skyline R34 (protože RHD prostě nechci a přestavby na LHD buď vůbec nejdou, anebo je to za miliony) ani Supru A80 twinturbo (opět nejsou, anebo jsou za nesmysl). Ještěže mi zbývá ještě 300ZX s VG30DETT a 3000GT VR-4, ale to už je trochu druhá liga. :)

A hlavně na ně nikdy nedojde, protože moje potřeby splnit si dětský sen budou jednou saturovány koupí krásného kusu E36 M3 Evo. A ta mi jednou jistě bude říkat pane, i kdybych měl prodávat i nepárové orgány. :)
-
Komentář upraven 7. 5. 2019, 10:36:08

reagovat
al
allwarez
15. června 2019, 16:08
0

Já jsem se narodil na konci 60. let. Na plakátech nad mou postelí byl Lauda, Andretti, Regazzoni, Hunt, Fittipaldi, Villeneuve, a další. McLaren se mi líbil, ale vždycky to bylo auto z oblasti nedostupných snů. Vůz, o kterém jsem říkal, že si ho koupím, byl Porsche 911. Líbily se mi jeho tvary, zvuk, i slavné jméno. Ale později jsem zjistil, že to auto je malé a jako každý sporťák má tvrdé odpružení a já jsem začal mít rád pohodlí. Před časem jsem "náhodou" narazil na zachovalý Jaguar S-type s osmiválecem 4.2 l a 300 koníky pod kapotou. Byla to láska na první pohled, první poslech i první svezení. Jaguary se mi vždycky líbily, ale nikdy mě nenapadlo, že si někdy takové auto koupím. Na rozdíl od Porsche jich zase tolik nejezdí, pohodlí je zaručeno a k tomu zrychlení z 0 na 100 za 6,5 sek., maximálka na omezovači 250 a neokoukaný vzhled udělají svoje. Přitom cena nebyla nijak vysoká. Neměnil bych, možná jen za ten McLaren. ????

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem