načítám data...

Autíčkář se ptá: Jaký roadster koupit?

I příjemné věci v životě mohou způsobit těžká dilemata. Třeba co si objednat v restauraci, kam jet na dovolenou... Nebo jaký si koupit roadster. Dan tuto těžkou životní situaci právě prožívá. Poradíte mu?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Autíčkář se ptá: Jaký roadster koupit?

Už je to tak. Krátká zima mizí v propadlišti dějin, počasí se lepší a pomalu začíná jaro. To znamená zvýšený výskyt polétavé havěti, pylové alergie a podobné nepříjemnosti, pro nás autíčkáře to je ale spíše pozitivní zpráva. Již brzy se zbavíme hlučných zimních pneumatik a prosolených silnic, které devastují naše plechové miláčky. Pro některé, a doufám že do této kategorie budu patřit i já, to znamená i obměnu vozového parku. Po letech váhání jsem se rozhodl, že si letos po vzoru svých šťastnějších redakčních kolegů pořídím vysněné auto se stahovací střechou. To s sebou nese jednu (ne)příjemnou povinnost. Vybrat ten správný vůz. K tomu účelu bych rád využil dnešní rubriku. Pomůžete mi s výběrem ideálního auta? 

Jaké mám požadavky? Nejsem příliš náročný člověk, ale pár kritérií musí auto splňovat. Za prvé, chci zábavné vozidlo. Těch nudných jsem si užil až až. Čím nižší váha, tím lépe. Na výkonu zas tolik nesejde, ale rád bych něco, s čím nebude problém předjet traktor. Vzhledem k tomu, že jsem prakticky celou řidičskou kariéru strávil v předokolkách a čtyřkolkách, chci něco jiného. Ano, hledám auto, které bude mít poháněnou správnou nápravu, tu zadní. Největším problémem bývají obvykle korunky. Ani já nedisponuji bezedným měšcem, takže pořizovací cena by neměla přesáhnout 100 tisíc. Nejdůležitější podmínka je ovšem jiná. Nesmí to být Miata. Přestože jsem vystřídal několik Mazd a mám je rád, po MX-5 jsem kupodivu nikdy netoužil. Přestože by to bylo patrně nejjednodušší řešení mé situace, výslovně jsem si ji zakázal. Nemůžeme mít v redakci všichni stejné auto, že? 

Vyloučením Mazdy se můj manévrovací prostor zásadně zmenšil. Jaké jsou tedy možnosti? Nejvýš se na mém seznamu objevuje MGF. Britský roadster od tradičního výrobce. Velikostí i vzhledem velmi blízký právě Miatě. Pod kapotou mu vrní potentní jednaosmička z K-série od Roveru. Co je hlavní, motor trůní uprostřed, hned za sedadly. Na tuhle strojovnu jsem slyšel mnoho pozitivních reakcí a ještě více negativních. Vzhledem k tomu, že jsem žádný Rover nikdy nevlastnil, neodvážím se odhadnout, kde se nachází pravda. Rád bych ale věřil, že poctivou údržbou mnohým problémům předejdu. Bezproblémový provoz bych rozhodně uvítal, protože i cvičená opice je manuálně zručnější než já. Nedovedu si představit, že bych se snažil cokoli opravovat svépomocí, tím spíš, že přístup k motoru je zde poměrně komplikovaný. Další zajímavostí je Hydragas podvozek, který nabízí na sportovní roadster až nečekaný komfort. To se velmi hodí například k delšímu cestovaní na alpské silničky, kam bych rád zavítal v létě. Jaké jsou nevýhody hovořící proti? MGF nepobralo příliš praktičnosti, ale s tím bych asi uměl žít. Větší problém vidím v tom, že mi auto tak úplně nesedlo po řidičské stránce. Je pravdou, že jsem se dostal za volant jen na pár minut, ale přišlo mi, že jsme si neporozuměli. Možná za to může má nezkušenost s ,midships', možná je za tím něco jiného. Asi bych se potřeboval ještě jednou svézt. Což vyvolává další otázku. Nenajde se mezi vámi čtenáři majitel MGF, který by byl ochoten svézt nebohého pisálka? Případně mě tím přesvědčil, abych rozšířil řady nadšených fanoušků tohoto zajímavého roadsteru? 

Jako další možnost se nabízí japonská stálice Toyota MR2 W30. Stejně jako MGF má i Toyota motor uložený uprostřed. Také v tomto případě se jedná čtyřválcovou 1.8 v typovém označení 1ZZ. Jako správná japonská atmosféra, i tenhle motor miluje otáčky, a když mu je dopřejete, odmění se podmanivým zvukem. Přesně jak člověk očekává od malého roadsteru. Radost dělá také přesná manuální převodovka. Bohužel spolehlivost není neprůstřelná a podezřele vysoké procento inzerátů hovoří o výměně či generální opravě pohonného agregátu. A to pro mě není dobrá zpráva. Vzhledem k omezenému rozpočtu dosáhnu jen na ty nejlevnější kousky a větší servis by mě nejspíš neminul. Největší problém ovšem vidím v designu. MR2 se mi zoufale nelíbí. Má smysl pořizovat si pro radost auto, na které se člověk ani nemůže podívat?

 

Docela se nám ten seznam použitelných aut tenčí, co? Možná mi pomůže tradiční výrobce sportovně laděných zadokolek – BMW. Jako první mi automaticky vyskočí před očima Z3 . A stejně rychle ji také zavrhuji. Jasně, to auto je nádherné. Dlouhá kapota, krátké převisy, agresivní tvarování přední masky vzdáleně připomínající žraloka. Tohle by si nechal líbit. Bohužel, je to jediná věc, která mě na Z3 oslovuje. Za prvé je drahá. Za druhé, základní čtyřválce jsou k pláči a na R6 nedosáhnu. A za třetí, její jízdní vlastnosti jsou mírně řečeno diskutabilní. Ne, tohle není cesta, kterou bych chtěl jít. Co tam máme dál? E36 cabrio? To už je o poznání zajímavější volba. Na můj vkus má sice trochu moc sedaček, ale to bych přežil. Aspoň mohu svézt víc lidí, praktičnost se občas hodí. Cenově se jedná o přijatelnou záležitost a dokonce by se dal najít i nějaký ten šestiválec. Co se jízdních vlastností týče, je maličko těžkopádnější, ale pořád dostatečně zajímavá. Plusové body sbírá i za každodenní použitelnost. Pokud však dokážete číst mezi řádky, zajisté vám neušlo, že se tam skrývá jedno malé ALE. Najít zachovalou E36, která neprošla rukama domácího kutila, se rovná pravděpodobnosti výhry první ceny v Eurojackpotu. Nevím, jestli mám dostatek trpělivosti hledat pěkný kousek. 

Na začátku jste mohli snadno podlehnout dojmu, že najít odpověď na tuhle otázku nebude tak složité. Jak se ukázalo, opak je pravdou. Nakonec mi nezbude asi nic jiného, než se smířit s jistými nešvary výše zmíněných vozidel a vybrat jedno z nich. Nebo mohu slevit ze svých požadavků a rozšířit okruh potenciálních kandidátů. Nebudu-li trvat na faktu, že by to mělo být zábavné auto, rázem se vynoří Mercedes SLK první generace. Nicméně tenhle poněkud obtloustlý roadster je přesným opakem toho, co hledám. Tudy cesta nepovede. Mám se snad vzdát pohonu zadních kol? Italská lodička od Fiatu bývá nejlevnější cestou k roadsteru. Barchetta je kupodivu velmi rychlá, ale zároveň dost nudná. V redakci poměrně oblíbený Peugeot 306 by byl spíš sňatkem z rozumu než z radosti. Majestátní Volvo C70 je nepochybně vynikající auto. Dokonale postavené, se skvělými turbomotory. Velmi rychlé na rovině a velmi pohodlné všude. Já chci ale něco, co mi dokáže vykouzlit úsměv na rtech, auto, do kterého se budu těšit. Tohle C70 neumí. Mám se snad vykašlat na svou hlavní podmínku a koupit Miatu? Ne, jsem zásadový muž, MX-5 v mé garáži parkovat nebude. Proces výběru se zatím jeví jako hodně složitá záležitost, ale jsem odhodlán poprat se s tím jako nikdy dřív. Držte mi palce. 

Co byste mi poradili vy? Mám se vykašlat na roadster a jezdit nadále v nudné krabici? Nebo mám odložit nákup, našetřit spoustu peněz a pak si koupit dětský sen? Jaké auto by bylo vaší volbou? Podělte se o svůj názor v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
01. února 2016, 21:15
0

ještě to nemam cely precteny, ale u 1ZZ opravdu velkej pozor na motor, zejména pokud je v inzeratu: papa olej. Toto znamena mrtvy motor a repase je v řádu 40-70tis, případne swap na 2ZZ kolem 100tis. A jdu si to precist :-)

reagovat
Goldies
01. února 2016, 21:21
0

Tak mám přeluskáno, no Miatou sis to dost zneprijemnil, ale pokud pomines vzhled ta asi MR2 je dobra volba a myslim ze Nedy by te mohl nechat svezt v repasovane serii, ja pokud vse pujde dobře v SWAP verzi se 190HP 6q převodovkou a 900kg váhy :-) myslim ze pak te prejde o, ze není dvakrát hezke... BTW mel jsem stejne požadavky jako ty, jen rozpocet sem si dal 200k takze sem si koupil vrak z DE za 60tis, motor i s autem z JPN za 50k a cca 50k vyjde práce a conversion věci na 2ZZ a 6q převodovku. Pokud chces vedet vic, tak napis bud me nebo Nedymu :-)

ri
riprex
01. února 2016, 22:30
0

Já bych byl určitě pro bárku... Je to sice FWD, ale rozhodně bych netvrdil, že je nudná. Jasně, nedá se vodit bokem, ale to obyčejná Miata moc taky ne... pokud zrovna nezaprší. Navíc na klikatejch okreskách člověka taky umí vtáhnout do děje a ten Fiatí motor je prostě úžasnej. Výhoda navíc je její solidní antikorozní ochrana a navíc se v tom autě dá i něco převážet, je mechanicky i elektricky jednoduché a život s ním bude bezproblémovej. Ve výsledku se i v TG speciálu všichni shodli na tom, že je nejlepší :D Pokud bys chtěl něco víc extra... tak asi Spidera 916. Mě se to auto extrémně nelíbí, ale většina lidí to má jinak. Za ty prachy se sežene, ceny půjdou už jen nahoru a nuda to není, byť to není lehkonohej roadster jako Bára nebo MXka.

reagovat
vojtacz
02. února 2016, 07:32
0

Já teda nevím, když srovnám Barchettu s Miatou (jel jsem s oběma), tak Miata z hlediska zábavnosti vede. Bára mi přišla taková "nijaká". Je hezká, to ano. Vevnitř je subjektivně víc místa než Miatě, ergonomie mi taky přišla lepší. Motor super, ale v podstatě je "jenom" rychlá. Na 96 kW je hodně hodně rychlá, ale zábavný mi to nepřišlo. V zatáčkách je to pořád auto se vším vepředu, se vším co z toho vyplývá. Na druhou stranu je pravda že antikorozní ochrana bude na jiný úrovni než u Mazdy, ceny dílů nejspíš taky, když je to v podstatě Punto Mk1.

Nedy
02. února 2016, 12:23
0

Na tohle téma bych se asi mohl vyjádřit. Barchettu jsem tři roky měl. S Miatou jsem se krátce svezl (pravda, hlavně bokem) a teď mám zmíněnou MR2, takže si dovoluji tvrdit, že můžu srovnávat. Souhlasím, s tím, že je pitomost, že by Bára byla nudná. Naopak, je to velmi zábavné auto, které navíc není pomalé (extra rychlé ale taky není). ALE rozhodně se zábavností nevyrovná RWD autům.

Další věc je, že protikorozní ochrana není dobrá ani omylem. Pokud je auto z Itálie, je to ještě dobrý, ale většina aut provozovaných severněji jsou více, či méně rezavý. Většinou spíš více. Pokud je k autu hardtop, tak bych se nad tím ani nezamyslel. Co do spolehlivosti, není to tak hrozný, pokud předchozí majitel/servisman věděl, co se s tím má dělat...

vojtacz
02. února 2016, 13:19
0

Přiznávám že s Bárou jsem najel cca 300km, takže v podstatě nic, Mazdu (NBfl) máme doma, takže s tou mám najeto podstatně víc. Bára je rychlá, ale v zatáčkách mě tolik nebavila. Na druhou stranu, sám přemýšlím že bych si časem nějaký malý roadster pořídil a koukám spíš po Báře, než po Mazdě. Asi v tom bude hrát to, že první auto bylo Punto a teď jezdím Stilem :)

Nedy
02. února 2016, 13:45
0

Ono záleží na okolnostech... Bára je v rámci FWD zábavné auto. Pokud si dá člověk velký pozor při koupi a řádně se o ni stará, tak je i poměrně bezproblémová. Nicméně, jak jsem psal RWD je prostě někde jinde.

Záleží ale taky hodně na rozpočtu. Pokud bych měl cca 60 tis, tak asi není až tak co řešit. Pokud bych měl cca 100, tak jdu po MX5...

Ad
Adam
02. února 2016, 18:58
0

Mám doma Barču a 3 Miaty, tak zkusim přidat taky do mlýna. :) Barča je jízdně super předohrab. Motor působí silnějším dojmem, než 96kw a je mnohem pružnější než třeba v Mazdě. Co se jízdy týče, jde s tim jezdit opravdu rychle, auto je malé, lehké a krásně upovídané, ale je to naladěné spíš klidně "na čistou stopu". Zadní náprava nevybočuje při ubrání plynu jako třeba u Mini nebo Peugeot 205, takže blbnutí v autě se omezuje vážně jen na rychlou jízdu. Jinak s tou antikorozní ochranou to neni zase taková sláva, ale pořád lepší než Miata. Trpí to takovejma těma děckejma bolístkama, kterejm se u italů říka charakter- tu a a tam něco začně skřípat, vrzat, nebo to dočasně přestane fungovat aniž bys našel příčinu, ale to už k tomu patří. :) Vcelku je to dobrej entry level kabriolet, kterej i přes své nedostatky je milionkrát lepší než nějakej hatch s uřízlou střechou za podobný peníze. Jak říká kolega nade mnou: Za 50 tisíc beru Barču, za 100 už je ale Miata a ta už je jízdně přeci jenom dál..

JP
01. února 2016, 22:39
0

MGF řidičsky nesedlo? Nemělo třeba vyfouklej hydragas? Já jsem řídil Miatu i MGF a Miata je taková nezáludnější a řekl bych řidičsky jednodušší, ale s MGF to byl nakonec mnohem větší zážitek... pravda, zezačátku nic moc a musel jsem trochu překonávat strach (moje první auto s motorem uprostřed), ale když jsem se s ním sžil, tak to byly moje řidičsky nejšťastnější časy. Co se týče spolehlivosti asi nemůžu hodnotit, protože jsem s tim autem najel jen +- 5tkm, ale projev měl ten motor úžasnej (měl jsem silnější VVC 105kW). Kdybych se do toho alespoň trochu rozumně vešel, nechal bych si ho snad navždy...

reagovat
Daniel Borský
02. února 2016, 14:00
0

Hydragas byl v pohode, cely auto bylo ve slusnym stavu. Ale to, ze mi to nesedlo je nejspis zapriceneny tim co, popisujes. Pocatecni strach z MR koncepce. Fakt jsem s tim ujel jen par desitek km. Verim, ze bych si dokazal na MR zvyknout a naucit se to spravne ovladat.

ba
bam4ever
01. února 2016, 23:12
0

len tak s prdele strelim isto to nejsu najzabavnejsi vozitka na svete ale vim ze mate v redakci zmysel pre silenosti a uchylnosti :D Chrysler Stratus? Sebring Convertibile? :D alebo Audi 80 ci Saab 9-3 nejsu to primarne zadnokolky vsetko ani to neplsnuju ale za zmienku a uvazeni stoja

reagovat
Goldies
01. února 2016, 23:21
0

A co z toho je zabavny auto?

piwel
01. února 2016, 23:27
0

hlavně to nejsou 2-místné roadster, ale vícemístné kabriolety.

Adam Forman
02. února 2016, 06:19
0

Chrysler Stratus Convertible (Sebring poamericku) v redakci mám já a nejvíc zábavy si v něm člověk užije s přítelkyní. Přeci jen americká obdoba Mercedesu s velkorysým prostorem i hmotností (1,7 t) asi Dana k projížďce nepřesvědčí. Asi ho chápu, až dostanu taky krizi středního věku (oink oink) tak si přikoupím Miatu :-)

piwel
01. února 2016, 23:26
0

taky jsem řešil podobný problém...co bude až prodám CRX? Vzhledem k tomu, že tatík začal skupovat Rovery a MG snad z celé střední Evropy (aktuálně máme doma 3ks MG ZR a k tomu byl ještě jeden Rover 214Si) tak jsem koketoval s myšlenkou koupit MG TF (MGF se mi nelíbí, příjde mi kadeřničtější než Miata). Pokud koupit MG TF, tak minimálně 1.8 100kw (jede podobně jako CRX 1.6). Jel jsem s tím pouze kousek, byl jsem to projet v bazaru, takže mi nechtěli dovolit jízdu delší než 10km. Každopádně mě to za těch 10 km naprosto ohromilo (Miatou jsem jel podobný kousek a hned jsem skládal zálohu-možná to bylo zapříčiněno tím že jsem byl po večírku, možná tím že prostě japonce miluju, možná tím že jsem nechtěl aby měl tatík radost že mám po jeho vzoru MG-všemožně jsem se ho snažil natlačit do Hondy, ale on nakonec koupil 3 anglické bestie :D ). MG TF je díky midship koncepci o něco zajímavější než Miata, ale po zkušenostech s Kserií od Roveru vím, že pokud bych kupoval MG TF tak jedině s podmínkou že do něj co nejdřív nacpu Kserii od Hondy :) Roveří motory jsou opravdu sázkou do loterie. Nebo spíš jako bonboniéra - nikdy nevíš co ochutnáš, respektive nikdy nevíš kdy ti foukne těsnění pod hlavou. Což u midship koncepce bude několikanásobně dražší oprava než nás to vyšlo na Roverovi. MG TF je taky daleko víc sexy než jakžýkoliv jiný dostupný roadster. Kam se hrabe ta italská bárka nebo japonská lodička. MG TF má ty správné tvary a proporce. Navíc jako je to jediné pěkné, relativně nové a dostupné auto s midship koncepcí - ano narážím na MR2 popř MRS. Ta první je stará a drahá (ale božsky vypadá a věřím tomu že tak i pojede) a ta druhá vypadá jak nepovedená žaba (Goldies promiň :) ) ale je to subjektivní názor. Pokud ti jde pouze o jízdu bez střechy, klidně si kup Barchettu, je okolo ní (řekl bych) fantastická skupina lidí, která bude ochotna s čímkoliv pomoct nebo poradit. Pokud si chceš užít trochu srandy se zadním náhonem, nebuď striktně zásadový a dopřej si Miatu, nebo to riskni a kup MG. BMW E36 je vícemístné, takže to není roadster, což nesplňuje tvůj základní požadavek, takže to bych taky vynechal. Navíc jsou Bavorské vdolečky opravdu těžkopádné a nebudou v zatáčkách nikdy tak bezprostřední, záživné a rychlé jako Barchetta, MG nebo Miata. Nakonec bych se pověnoval Z3, která vypadá famózně (kam se hrabe Fiat nebo Mazda), ale vlastnictví sportovního BMW s sebou nese nečekané komplikace - viz třeba výlet majitelů Z modelů na Šumavu kdy na ně byla zavolána PČR pro porušení zákazu vjezdu. Když tím samým místem projížděla o rok dřív kolna MX-5tek, tak lidi zastavovali, fotili si je, mávali, zkrátka MX-5 klub rozdával radost :) Podle tvých požadavků mi zůstala 2 auta. Barchetta a MG (T)F. Tímto uzavírám svůj komentář a na závěr si dovoluji přidat vlastní názor. Já bych radši volil anglána než itala, i přes riziko výše zmíněné. MR koncepce za to musí stát :)

reagovat
piwel
01. února 2016, 23:38
0

ještě bych dodal na co jsem v původní myšlence zapomněl.
říkal jsem si - když dali Roveří Kserii do Lotusu, tak to musel být fajn motor, jenže Lotus záhy přešel na motory od Toyoty. Po vlastních zkušenostech vím proč.
Zapomněl jsme také zmínit další italku a tou je Alfa Spider, dají se sehnat za slušné peníze a pokud chvíli pošetříš, seženeš i poface s dvoulitrovým JTSkem místo TwinSparku, což budou asi o něco vyladěnější motory. Navíc Alfa má ze všech nejkrásnější interiér, exteriér je o něco horší, ale jako řidiče tě bude nejvíc zajímat vnitřní prostředí.

Goldies
01. února 2016, 23:40
0

V pohode na miss roadster se nechystam :-D navic ono je pro me tak skaredy az je to hezky. A asi to bude tak, je mrcha se ti bud libi nebo ne :-D tam neni nic mezi... Jinak my sme jeste poresili jakekoliv zasahy na motoru oddelavacim zadnim celem, takze to nebude zase takovej pruser (snad). Ale tak zase bude naprosto novej motor, takze chvili vydrzi :-D

OndrasI
02. února 2016, 08:46
0

Když 916 Spidera, tak s Bussem. To auto je oproti výše zmíněným prostě těžký - každej kůň navíc se hodí, oproti Twinu/JTS je V6 o řád spolehlivější a navíc má nádhernej zvukovej projev. A na rozdíl od těch čtyřválů motor nejspíš přežije auto - u V6 řešíš prakticky jen rozvody a údržbu, u JTS to máš 4x lambda, 4x přímovstřik 1. generace, rozvody, odcházející cívky, zakarbonovaná hlava, spotřeba oleje, zapečené kroužky, obecně dost vysokou provozní teplotu, přehřívání oleje a ještě ke všemu stejnou náchylnost na zaklepání jako u Twina. Ale když už to jede, je to paráda. :-)

KD
KDB
02. února 2016, 23:11
0

Do Lotusu se K-series dávaly 10let (1995-2005) a hlavní příčina, proč už ne, byl "jen" konec výrobce MG/Rover...
"Trpěly" skutečně jen na těsnění pod hlavou, ale jen když v chlazení nebyla voda...Jinak žádná slabina.
Jinak zdravím tímto autora článku - kolegu z práce :-) jakožto stále nadšený vlastník černého MG :-) .
Letos jsem chci přechodně koupit jiný roadster ( z okruhu Barchetta, Spider, MX5, F, TF, MR2) a v podstatě mi vychází nejpraktičtěj Bára, Spider je náročnější na údržbu, MX5 hnije a má jí každý :-), MR2 má z mého pohledu konstručně nepovedený motor (žere oleje a vačky) a nejlíp mě z toho nakonec vyjde eFko :-) - dobrej, spolehlivej motor, vejdu se do něj (192cm), dva kufry :-), Hydragas, dvojitý lichoběžníky vzadu i vpředu - horní ramena na jehlových ložiscích.... a prostě to auto mě baví - momentálně už 281.000km -)

Daniel Borský
03. února 2016, 17:34
0

Zdravím kolego :) abych se přiznal, je to právě tvé MG, které mě přivedlo na myšlenku pořídit tuhle britskou hračku. 280 tis najetých km, považuju za dostatečný důkaz rozumné spolehlivosti, navzdory všem povídačkám, které o MGF kolují.

VoFi
01. února 2016, 23:29
0

"K" motory jsou fajn,pokud předchozí majitel nebyl prase..
Pokud vím tak nejvíc jsou citlivý na těsnění pod hlavou..a některé exempláře berou záhadně vodu,přitom nejde do motoru ani neteče nikde ven..

reagovat
piwel
01. února 2016, 23:34
0

je nutná kontrola hadic co vedou z chladiče do bloku, tam se voda ztrácí, pod hadicí se vytvoří usaznina která hadici trochu roztáhne a tama se voda ve velice malém množství postupně ztrácí, proto nenajdeš pod autem louži ani potečený motor nebo chladič ani cokoliv jiného

VoFi
01. února 2016, 23:50
0

Jop,přesně tamtudy to teklo u mně.. Měl jsem strašnou radost když jsem na to přišel.. Ale údajně se to ztrácí :i jinde,no já se s tím nesetkal..

Btw jen můj pocit,nebo je většina lidí od Rovera nějak spojená s Hondou? :D

piwel
01. února 2016, 23:59
0

no já měl Rovera až po Hondě a to jen tak náhodou, tata ho původně koupil pro ségru, ale ta se odstěhovala do prahy, takže ležel doma ladem ,tak jsem začal zneužívat :D ale jinak předchozí generace 200 byla víceméně přebrandovaná Honda, takže i Honda fans o tom něco ví (ti pravověrní, ne ti facebukoví) i na ofiko webu honda-club.cz si ve výběru auta můžeš zvolit Rovera. Rover a Honda byly ve své době velcí spojenci. Takže to nebude jen tvůj pocit ;)

ke ztrácení vody - mě se to nejdřív ztratilo do motoru - fouknuté těsnění, při prodeji mi kupující (taky majitel 214Si) řekl že se to ztrácí přes ty hadice. Další místa jsou mi neznámá.

Lu
Lukas
01. února 2016, 23:30
0

Podobné dilema jsem řešil cca před 5 lety. Rozhodoval jsem se mezi Miatou a Z3. Nakonec to u mne vyhrála Z3, pravda s motorem R6 2.8. Rohlík kolem hlavy mám při projížďce dodnes. Mimochodem náklady na provoz je to asi nejlepší možná Z varianta. Co trochu zablbnout a jít do Alfy? Spider kolem roku 2000? Každý autičkář by měl zkusit Alfu...

reagovat
Ja
James
01. února 2016, 23:46
0

Těžko radit, jediný kabriolet kterým jsem já něco najezdil bylo bmw z4 35is, půjčil mi ho kamarád který chvíli potom umřel, budiž mu země lehká.
Dojem byl těžká povrzávající kraksna, rozhodně ne se sportovní lehkonohostí, úžasnej a návykovej zátah odspodu a skvěle naladěnej zvuk i ze sériových výfuků, úžasná dvouspojková převodovka, nicmoc boční vedení sedaček a koncepce moderního kabrioletu "aby na mě tolik nefoukalo tak mi čouhá nad dveře jen hlava a za ní jsou ještě ochranné oblouky, takže je to spíš jako bych jel v autě s velkým šíbrem".
Víceméně spíš takovej příjemnej poflakovací babolap.

Z vyjmenovaných aut bych se na to snad radši vykašlal, všechna už jsou za zenitem, opravdickou parádu s tím člověk nenadělá - já bych si v tom připadal spíš trochu hloupě, dojem jakože něco chci a nemám na to. A prďáckej veterán na který se berou jiná měřítka není nic z toho. A proto bych radši buď přišetřil na něco co už si nemůže koupit úplně každý (starší z4 třeba?) a je to mladší, nebo uvažoval třeba o tom veteránovi a tam už ten dojem bude v čase neměnný, protože veterán nestárne jako procházející jogurt, ale zraje jako víno.

Kdyby to už muselo být, tak nějakou E34 v hezké barvě a s pěknými koly s šestiválcem (spíš jako "masírku" na noční cruising a vožení kámošů do klubu), nebo extra opatrně vybranou Toyotu MR2 (jako puritánskej japonskej sporťák bez zbytečností, který se nepotká na každém rohu).

MG je buclaté plastové ošklivé, stará Z3 dokonce se 4válcem je kroutící-se jak jsem psal "chtěl bych něco lepšího ale nemám na to", předohraby jsou krok zpět (i když jinak můžou být povedené). Miatu místní určitě dobře vědí proč neustále doporučují, ale tu jsi zavrhl.

Snad jsem se nikoho nedotkl, pojal jsem to trochu kritičtěji, pokud to vidíš jinak a je to tvůj sen tak se nenech odradit, dobře vyber a jdi do toho.

reagovat
Goldies
01. února 2016, 23:53
0

Tady asi moc nesouhlasim s tvrzenim, ze auta jako Mg-F, MR-S, miata, Z3 jsou auta za zenitem a ukazuji ze chci neco na co nemam :-) ukaz mi moderni roadster, ktery bude mit minimum pomocnicku, pomer 200hp na tunu a nezruinuje te ;-) proste sou lidi kteri maji radi 90' auta a novy proste nechteji...

piwel
02. února 2016, 00:01
0

Goldies - moje řeč :)

Daniel Borský
02. února 2016, 14:08
0

Veterán je pro mé pouziti bohuzel velmi nevhodna varinata. E34 je zase zbytecne univerzalni volba. Univerzalnich aut, mam k dispozici dost, to nehledam. Auto na paradu nepotrebuju, staci kdyz se bude libit mne. Chci aby me bavilo, to je hlavni pozadavek

Ja
James
02. února 2016, 23:23
0

V tom případě asi tu MR2 nebo Miatu... Podle mne Miata bude zábavnější kvůli odlehčené zadní nápravě. A v pěkné barvě s pěknými koly je to i docela hezké auto, takový klasický sporťáček. MG bych já osobně nebral, přijde mi fakt ošklivé a nezajímavé.
Ale zkušenost nemám žádnou ani s jedním.

S těmi auty za zenitem jsem to myslel čistě ze svého pohledu, JÁ bych si to nekoupil protože by mne pořád pronásledoval tenhle pocit a tak bych z toho neměl radost. Jsem v tomhle asi moc velkej pozér.
Ale je jasné že každý to má posazené jinak a poměr cena / výkon je u těhle aut skvělý. A kohokoliv v takových autech potkám, tak to ve mne budí spíš sympatie, narozdíl od takového araba v Bentley apod. A to se taky cení.

Jindřich
02. února 2016, 06:41
0

Já shánět kadeřnické auto, jdu rozhodně do AW11. Vypadá na rozdíl od SW30 jako sportovní auto a ne autíčko pro přítele panenky bárbí, je to lehoučký, čistě řidičský auto s potenciálem nahánět i nějaký ty koňě.
Kdeby ne to, tak toho Rovera. A ani tu Barchettu bych tak nezavrhoval.

reagovat
Goldies
02. února 2016, 07:36
0

Najdi mi sw11 do 100k bez nutnosti investic ;-) navic je to podle me dost spartanske auto, to uz radeji sw20 rev2 ale tam je cena nekde uplne jinde...

Vavris Vavrisovic
02. února 2016, 09:15
0

Při troše štěstí a dlouhém čekání by se nějaká AW11 kolem kila snad sehnat dala, ne? :-) Loni určitě jedna na prodej byla.

Nicméně do SW20 už jsem Dana tlačil taky. Měli bychom si v redakci doplnit vzdělání o oné údajné vražedné povaze SW20 :D A nová rubrika "Autíčkář bourá" by jistě byla velmi čtená :D

SW20 FTW!!

Jindřich
02. února 2016, 09:17
0

Je pravda že tu finanční stránku jsem nejak zapoměl zohlednit. Holt musí přitlačit :-)
Že je to spartanský by snad až tak nemuselo vadit, když shání řidičský auto.
Je to o prioritách. Pokud to bude mít jako jediný auto, tak budou nějaký ústupky třeba. Ale podle mě když auto pro radost, tak jako víkendová a tím pádem bez ústupků.

Goldies
02. února 2016, 09:57
0

Byla dlouho na prodej jedna cervena za smesnych 69k coz znamenalo bud naprosteho blazna prodavajiciho ktery nevi co prodava, nebo to potrebovalo velke investice. Kazdopadne sw11 neni kabriolet ale targa, coz si muzu koupit auto s velkym sibrem. To je tedy aspon pro me celkem prekazka. To uz ta sw20 bude opravdu lepsi

Daniel Borský
02. února 2016, 14:20
0

Verim, ze SW20 bude super auto. Pro mě má dvě nevýhody, rad bych plnohodnotny roadster, proste cela strecha dole, targa mi prijde jako polovicaty reseni. a pak cena, do 100k se bude shanet blbe. ve vysledku neni problem ani v samotnych financich, asi bych dokazal neco malo pritlacit, kdyby to za to stalo. problem je spis ve mne. vetsina aut me prestane velmi brzo bavit a zacinam hledat neco jinyho. auto, ktery poridim za kilo a pak bude stat pred barakem, protoze me omrzelo, nebude tolik trapit mou dusicku jako kdybych takhle odepsal neco za dvojnasobnou cenu. ja vim, jsem divnej :)

Vavris Vavrisovic
02. února 2016, 20:24
0

Víš o tom, že auto jde i prodat? :-)

Daniel Borský
02. února 2016, 20:48
0

Vždyť víš jak jsem na tom s prodaváním. nejsem schopnej zbavit se blbýho Passata :D

Vavris Vavrisovic
06. února 2016, 20:20
0

http://www.sportovnivozy.cz/74415-toyota-mr2-sw20 Kašli na hadru, T-bar ti musí stačit! :-)

VoFi
02. února 2016, 07:31
0

Ještě mě napadlo Suzuki Cappuccino..nízká hmotnost a malý výskyt... Bohužel se téměř určitě nevejde do rozpočtu,nebo se pletu?

reagovat
piwel
02. února 2016, 09:45
0

pravděpodobně by se do rozpočtu nevešel a hlavně by se musel přestěhovat do Anglie, nebo zaplatit pálku ze předělání protože Cappucino se dělalo pouze jako RHD :( což je velká škoda, tady ty kei-roadstery mě hrozně lákají Autozam, Beat, Cappucino.

Nedy
02. února 2016, 12:33
0

Proč předělání? U nás se už RHD dá normálně přihlásit (teda pokud je problém jen v tom RHD).

piwel
02. února 2016, 13:05
0

jde spíš o použitelnost a zvyklost.

Vo
VoFi
02. února 2016, 14:17
0

S RHD je to asi jen o zvyku.. ale pokud vím, tak v německu se dají koupit i překopané verze ..pravda, je to tam s cenou zas o něco jinde no :/

Jindřich
02. února 2016, 14:27
0

S tím normálně bych byl opatrný :D ale teoreticky se rhd auta normálně přihlásit dají

Spooker
02. února 2016, 10:41
0

V duchu hesla, že skutečnou radost ze svých zásad má člověk až když je začne porušovat, zkus Miatu, která stejně splňuje tvoje požadavky bezvýhradně a není mrcha na provozování. Když tě bude srát, že ji má každej i v momentě kdy budeš sedět za volantem, tak ji prodej (tipuju, že bys na tom ani moc netratil) a s čistým svědomím nasaj MG. Jeho uživatelskou recenzi bych si tu přečetl rád. Nebo šetři na Z1. :)

Jinak jak píšeš, že ti nesedlo MG při krátké projížďce. Zažil jsem to taky při první projíždce s midshipem, ale s MR2...nedokázal jsem si najít dobrou pozici za volantem a hlavně jsem měl takovej vtíravej pocit, že se mi to auto směje. :))

reagovat
M P
03. února 2016, 19:15
0

To se na tebe smála smrt:D

Liqid
02. února 2016, 12:05
0

Došetři dvě výplaty a jdi do E46, tam je výběr celkem slušný.

reagovat
Goldies
02. února 2016, 12:24
0

E46 roadster? Zabavne auto?

Du
Dumela
02. února 2016, 12:08
0

Nieje to úplne roadster a má to o dve sedadlá naviac ale zase to má meno ktoré každému nadšencovi rozbúcha srdce
Toyota Supra MK3 Targa

reagovat
Nedy
02. února 2016, 12:43
0

K Barchettě jsem se už vyjadřoval dříve. Je to super auto, ale za 100 je to hloupost co do zábavy. RWD je prostě lepší...

Ad MR2, jak píše Goldies, pokud o ni přemýšlíš, ozvi se... Proč by sis nemohl koupit auto pro zábavu, které se Ti nelíbí? Já to udělal a teď (v zimě) na ni rád v garáží koukám. Rozuměj, na vzhled si rozhodně zvykneš. Větší problém bych viděl v ceně. Za 100 bude problém sehnat slušnou...

Pokud přemýšlíš nad E36, tak jak píše někdo nade mnou, máš možnost i E46, ale opět za 100 s R6 bude problém...

Co se MG týče, tak výše zmíněný design je dost subjektivní... Navíc, jestli se MR2 bojíš kvůli dílům a poruchovosti, tak MG bude zřejmě ještě horší.

Já stál před stejnou volbou před rokem, tehdy jsem zavrhl MX5 ve prospěch MR2, dnes bych to udělal obráceně... Výhoda MX5 proti všem zmíněným je v tom, že pokud si při koupi pohlídáš korozi karoserie a jiné radosti, tak máš dost bezproblémové auto, které je hodně zábavné. Navíc, když Ti přestane stačit, tak jde velmi snadno a levně ji vylepšovat. Další výhoda je, že v případě problému jsou veškeré díly všude v hromadách. Takovou kombinaci zábavy, ceny a možnosti vylepšení asi jinde nenajdeš....

reagovat
Goldies
02. února 2016, 16:14
0

Covece, levny upgradr mx-5? Kdyz sem naposledy slysel cenu za kompresor co montuje Idaho do jedne mx-5 tak se mi hodne podlomila kolena... Takze zase tak easy to nebude a lacine taky ne...

Nedy
02. února 2016, 16:23
0

No tak hodně záleží na tom, co s tím autem chceš dělat... Pokud použiješ nový díly, nebo ne, kde a jakej koupíš kit. Navíc nemusí jít hned o kompresor. Na začátek bohatě stačí lepší podvozek, brzdy a třeba výfuk. A tyhle díly jsou proti jiným autům docela levné.

Idaho je předpokládám ten, co Ti dělá MR2. Což se obávám, že je ta absolutně špičková část trhu. Bezpochyby bude dobrej, ale taky to asi bude podle toho stát...

A druhá věc je, že můžeme mít rozdílné názory na to, co je levné... Dá se to brát i tak, že kde seženeš tak dobré auto s takovým výkonem za takové peníze...

piwel
02. února 2016, 18:03
0

Miata je na tom podobně jako Hondy, seženeš toho hodně a finančně nevykrvácíš. Navíc daleko větší hromadu dílů seženeš z US nebo JPN a dokonce se někdy podaří i lepší cena (hlavně v případě US). Jako základ stačí podvozek, výfuk (nemusí to být nutně uřvaná roura od kamen, komplet nerezová - koncový tlumič se dá sehnat od 3000,- i s homologací, svody budou samozřejmě dražší), brzdy (komplet EBC 7000,-), odlehčení - zdarma :) odlehčení rotačních částí - pěkné a lehké kola se dají sehnat za 12000,-/sada, odlehčené řemenice taky hodně udělají (a stojí pár stovek), základní úprava setrvačníku vyjde taky na pár stovek a motor potom pujde daleko líp do otáček. Já na Mazdu hodil zatím jen ty brzdy, jinak mi stačí série (ale opravdu jen zatím) a to jsem na MX5 (81kw/1100kg) přecházel z CRX které mělo 91kw/850kg (měl jsem tam jen palubku, volant a 2 sedačky - co šlo, to jsem vyhodil ven). Ono se to nezdá, ale opravdu i ta základní konfigurace stačí. A potom když tě přestane bavit, tak nemusíš kupovat nové auto - stačí si ho přeskládat http://www.greatbritishsportscars.co.uk/cars/zero-mazda/. Tak to vidím do budoucna já :)

Goldies
02. února 2016, 22:34
0

Nedy: ja co slysel tak jen cena kompresor kitu byla snad 200.000,- takze i dily celkem rana, ale je pravda ze je to o prioritach :-)
Jinak Idaho neni uplna spicka (treba kakegi sou urcite vis) ale uplnej garazista to taky neni :-) dela si dily na auta pokud to jde sam, vymysli, kresli v cadu a nechava delat an cnc, takze asi tak...

Vavris Vavrisovic
03. února 2016, 09:15
0

Goldies: To je bohužel způsobeno tím, že jeden z hlavních hráčů - MOSS, se rozhodl ukončit výrobu kitů kvůli velkému nárůstu cen kompresorů asi před třemi lety. Kdysi jsi nový kit s MP62 koupil od MOSS europe okolo 80 tisíc, teď musíš kupovat z USA, kde se to kvůli dopravě, clu a mizernému kurzu dolaru vyhoupne vysoko přes 100. Troufám si ale tvrdit, že do 200 to bude mít pořád daleko.

Nedy
03. února 2016, 10:39
0

Navíc nemusíme být tak rigidní s kompresorem. Pořád tu máme ještě turbo a jde to dělat i dost punkově. :-)



Goldies
03. února 2016, 10:54
0

Mam za to, ze tahle sranda vcetne piggyback jednotky a prace byla kolem 200.000,- skusim to najit presne

Mare34k
02. února 2016, 14:04
0

Doporučuji se trochu více zajímat o BMW Z3 Roadster. Nejlépe se osobně pořádně projet. Tehle model je tady programově diskriminován (kromě episody s šestiválcovým kupé pana Vavrise). Já jsem zetrojku měl. S úplně základním motorem. I přes to se rohlík objeví při každé vzpomínce. Miatou jsem sice nikdy nejel, nepochybuji ale o její převaze na poli jízdních vlastností. BMW se trochu kroutí a jasně, má tu tu hroznou tuhou nápravu ze starší E30 (opěvované pro jízdní vlastnosti).

Puristický roadster to ale je. Lehké dvoumístné auto se vším na správném místě. Nemluvím sice o sportovním náčiní na okrhuh, zato ale o efektivní generátor autíčkářova potěšení. Potěšení které se naskytne i při pověstném otočení během odchodu z parkoviště (narozdíl od Miaty a nejnovější eMeR dvojky).

K nějaké nevraživosti vůči značce neshledávám opodstatnění. BMW je sice stálicí kšiltovkářské scény, Z3 však stojí stranou. BMW Z3 Roadster není ethalonem třímajícím všechna esa. V dnešní době je to ale dobře namíchaný koktejl z parametrů jako je pořizovací cena, provozní náklady (nezáludný servis), tradiční značka vyznávající (v době vzniku) sportovní hodnoty zabalený v atraktivní karoserii. Vítr ve vlasech, slunce v duši, radost v očích.

Jízdní vlastnosti sice nejsou špice třídy, ale i tak jsou poplatné koncepci a fyzikálním parametrům. Zábavu tedy zaručuji, svezete se i bokem, budete li chtít. Nedotáčivost je v takovém autě téměř prázdným pojmem. Osmiventilová jedna osmička není vesktučnosti tragédie tak kolosálních rozměrů, jako se můžeme často dočíst. Doporučím všakí šesnácti-ventil poskyutjící o poznání intenzivnější zážitek. Motor je bezproblémový, skromný, nezatěžující. 140 koní sevíruje takovým způsobem, jako to u atmosfér máme rádi.

R6tky zůstaly záměrně bez povšimnutí. Posouvají Z3 trošku někam jinam všemi směry. Přesto doporučuji kouknout na Bazoš. Jedna 2,8 litrová uloženka se tam válí již přes rok. Topina to určitě nebude, ale za 120k dává smysl i tak.

Lidi, dejte těm Zet-trojkám šanci. Prozkoumejte jejich kvality. Třeba Vás přesvědčí. Třeba ne, ale i tak budete obohaceni ;)

reagovat
Ja
James
02. února 2016, 19:07
0

Já mám od Z3 něco najeto jen se Z3M Coupe. Podivná věc, trochu těžkopádná a hodně nečitelná (to fakt není příjemnej pocit, myslím že taková Miata bude v tomhle úplně někde jinde) - zkoušet s tím něco víc ve mně budilo strach co přijde. Nemělo to stabilizaci, protiprokluz, nic. Motor byl rychlejší než brzdy, podvozek i převodovka, ale musel se točit, jinak se nic nedělo. Nějaké představy o driftování na okreskách naprosto zcestné, i když možná jen proto, že neumím pořádně řídit. Pár odvážnějších pokusů vždy znamenalo situaci se srdcem v trenýrkách a po pár tisících km motor vytrženej ze silentbloků a utrženej přední brzdovej třmen. Všichni závodníci a TDIčkaři v provozu samozřejmě provokují a očekávají nářez, člověk nemá chvíli klid (hlavně zezadu to provokuje - vylezlé blatníky, široké pneu, 4 koncovky a dole jsou vidět chladicí žebra od diferenciálu). Náklady na provoz vysoké - pouze 98 benzín, šílené pneumatiky, půlka věcí exkluzivních M, pořizovací cena, ...

Z3 1.8 bude asi docela něco jiného. Ale bez pevné střechy bych to nechtěl, fakt bych se bál kroucení. Zlobí / povrzává i Z4 E89.

Vavris Vavrisovic
02. února 2016, 20:42
0

James: Z3M jsem bohužel nesedlal a zřejmě to bude dot odlišný zážitek (který ti vážně závidím :-) ), ale obyčejná Z3 je imho pro řidiče méně náročná, než Miata. Pozvolnější, méně hyperaktivní...

Marek: No, programově diskriminovaná :-) Já se obávám, že ve čtyřválcových verzích zkrátka oproti Miatě může bojovat jen ve třech aspektech - lepší pozice za volantem, větší odolnost proti korozi, a myslím, že i obecně přitažlivější design. Jenže ve všem ostatním to bohužel projíždí - řízení, řazení, podvozek, výkony a spotřeba motorů, spolehlivost, odolnost, provozní náklady... To by pak nediskriminování hraničilo s neobjektivitou :-) No a šestiválcové Z3 jsou zase docela drahé...

Mare34k
03. února 2016, 11:25
0

Vavris: Myslím, že jsi to shrnul trefně.Je vidět, že máš s těmito modely něco najeto a můžeš tak lépe hodnotit. S propagací čtyřválcové Z3 roadster jsem se trochu unáhlil. Tím spíše v tomto případě, kdy Autíčkář zvažuje vozy jako MG-F nebo MR2.

Z3 nejezdí jako Miata. Základní čtyřválec není zrovna šmrncovní. Naopak, zcela obyčejný. Šesnácti-ventilové jednotky se ale musím zastat, na poli čtyřválců má tento motor co nabídnout.

V zájmu objektivity přiznávám MX-5 převahu v oblasti řidičské atraktivity.

Z3 Roadster je spíše pro člověka, který přesně ví co chce - BMW Z3. Moje dojmy bych shrnul tak, že tohle auto je spíš o uceleném zážitku tvořeném jízdou v otevřeném autě, designem a aurou BMW. Z toho tak nějak nenuceně vyplývá, že charakternější šestiválce zapadají do celkového obrazu lépe, pod což se sice podepíšu, ale jedním dechem dodám, že Zetko funguje i se čtyřválci.

Případným zájemcům o bych rád vzkázal, že se nemusí obávat obludných sevisních nákladů - tedy podle mých zkušeností a znalostí. V tomhle ohledu je třeba chápat, že verze M je v mnoha ohledech jiné auto. Moc rád bych někdy zažil tuhle verzi na vlastní kůži - třeba ve variantě kupé, která se mi moc líbí :)

Pe
Petr
02. února 2016, 19:39
0

Tohle je hodne tezka otazka kdyz miata pro tebe neni odpoved. E36 jsem zavrhl kvuli elektricke strese. Mgf se mi libilo a bylo u me na zebricku hodne vysko respektive spis mgtf-vic se mi libi, bohuzel po usednuti jsem zjistil ze je ve vnitr jeste mensi nez miata takze jsem ani neprojizdel. U toyoty sw 30 jsem si dlouho myslel ze ma reseny kufr jako predchozi generace a mgf , byl celkem sok kdyz jsem zjitil, ze kufr v podstate nema.
K predokolkam se radsi vyjadrovat nebudu, protoze jsem u ni skoncil a vim ze to neni ono a plne chapu tvuj pozadavek na pohanenou zadni napravu.
Nedavno jsem zjistil ze mazda rx7 se delala i v cabriu. Moc se mi to auto libi, ale je mimo stanoveny financni limit.
Pokud se chces nutne odlisovat tak bych doporucil dat jeste sanci mgf/tf, z3 je v podstate u hranici financni limitu se zakladnimi motory, se kterymi bys mozna nebyl spokojeny. A nebo kousnout ze se nebudes odlisovat a koupit miatu a nakonec bys treba uznal, ze si zvolil nejlip v ramci tvych potreb.

reagovat
je
jerry
03. února 2016, 09:44
0

Pěkná je ta Z1 focená pod mostem. Ta je ale cenově mimo mísu. Asi byl bral Barchettu nebo nebo Z3 klidně i s čtyřhrnkem. Anebo přišetřil na Z3 s R6.

reagovat
KD
KDB
03. února 2016, 19:38
0

Ohledně (ne)spolehlivosti K-series od Roveru mohu na základě 8 let a několika set tisíc nejetých kilometrech v několika autech udělat následovné shrnutí jeho slabin :
- stačí několik málo okamžiků bez vody (prasklá hadice) a na 90% je načaté těsnění pod hlavou .
- k načatému těsnění bude směřovat i to, pokud se bude točit za studena.
Po letech zkušeností, to ale považuju za spíš přednost, nebo určitý druh pojistky, protože pokud majitel nebude pokračovat v jízdě s ručičkou teploměru v červeném, tak náprava problému znamená jen výměnu těsnění (mat. za 1000,-) a není nutno ani rovnat hlavu, nebo blok. To těsnění vylítne dřív, než nastanou další škody.
Je-li chlazení v pořádku, snese víc zátěže, než si k němu 95% uživatelů dovolí.
U mě v MG tráví hodně času v horním poli otáček (rozjezd = 1do omezovače, 2 to samé, na dálnici ještě trojku to samé a šup 5tka, cedule konec obce = z 4 podřadit na 2 a šup plný do omezovače:-)) a při řádném servisu zaručuju dosáhnutí mety 300tis km. Předpokládám ale ještě dalších 100-200tis nájezd.
Co se rozumí řádný servis a zacházení.....
- ohřát před zátěží
- voda v chlazení
- výměna rozvodů každých 96.000km (1300,- vč. pumpy + cca 2h práce u MGF)
- pravidelný olej každých 10-15.000 km - stačí obyč 10W-40 za 100Kč/l. Spotřeba 2-3dcl na výměnu.
- u verze VVC je lepší držet hladinu oleje u maxima. Jinak za ostrého použití obecně nedoporučuju pod 1/2 měrky.
Toť vše.
Co u něho oceňuji mimo spolehlivosti a nenáročnosti :
- plynulý nárůst výkonu i Mk už od 2000ot (na rozdíl třeba od R6 M52 u BMW)
- opět plynulou gradaci výkonu u verze s variabilním časováním.
- chuť do otáček
- zvuk
- v neposlední řadě i spotřeba (6-8l) - 8l mám horní hranici kombi spotřeby.
Plynulost a rozsah použitelných otážek (2-7.000) byly vyjímečné už v době vzniku a i dnes nemám pocit zastaralosti motoru, přestože jeho první použití se datuje do roku 1988.....
V MGF u verze 88kw je ladění spíš spodové (vrchol Mk je už v 3000) , v případě potřeby se to dá změnit vačkami z motorů 1,4/76kw, nebo 1,6/82-85kw, případně vačky od fy Piper Cams (cca 200liber kus).
A na závěr zmíním možnost turba - to se standartně používalo u jiných modelů Roveru.


reagovat
rt
rtfm
03. února 2016, 22:42
0

Ford street ka

reagovat
martin_100
04. února 2016, 21:32
0

U mě vítězí MGF cenou ale MR zas designem ... je to takovej hranatější Boxster :-D

reagovat
Kv
Kvetopas
06. února 2016, 09:43
0

Honda S2000 nebo poslední RX-7

reagovat
sp
spooon
06. února 2016, 12:05
0

S2000 opravdu není za 100kkč, ale jinak je to perfektní auto, to jo. Sám sem ji chtěl, jenže sem musel kvůli ceně skončit u zde velice oblíbené MX5 :-D

Ma
Mara
09. března 2016, 15:19
0

Pobavilo, mrkněte na allegro.pl, je tam plno pěkných agregátů kompletních za 2tis zlotych (těch lepších) tzn cca 13tis, s 80t najeto...

reagovat
Lu
Lukáš
08. dubna 2016, 16:28
0

Já osobně sem vybral MR2 a i když sem musel vyměnit motor, nelituju....to auto je super, z roadsterů v týhle cenový kategorii je asi nejrychlejší, v zatáčkách sedí jak přibitý a když člověk jede po sněhu, štěrku, nebo za deště, dá se zadek docela snadno a hlavně velmi kontrolovatelně utrhnout...nevýhoda je ten motor....má dementně vyřešený chlazení oleje...voda na chlazení prochází přímo skrz hlavu motoru, takže při velké záteži to nechladí....odtud taky ta výměna motoru u mýho kusu, olej se převařil a motor zadřel, takže se tam dával novej ke kterýmu se přidalo extra chlazení na olej (cca 8-9 tis Kč), takže teď už by neměl být problém. Každopádně zakládám rodinu a zatim si nemůžu dovolit mít auta dvě, takže se chystá prodej...jinými slovi, pokud byste měl zájem se kouknout a klidně i se projet, stačí dát vědět na číslo 728 957 082

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Corvette C4 1988
Chevrolet Corvette C4

1988 rok výroby
245 koní výkon
5 733 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 Stingray 1970
Chevrolet Corvette C3 Stingray

1970 rok výroby
350 koní výkon
5 573 ccm objem

Ford Mustang Fastback V8, V ČR 1966
Ford Mustang Fastback V8, V ČR

1966 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem

Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR 1967
Ford Mustang Convertible V8, Na cestě do ČR

1967 rok výroby
210 koní výkon
4 700 ccm objem

Chrysler Sebring Colombo 2001
Chrysler Sebring Colombo

2001 rok výroby
272 koní výkon
3 000 ccm objem