| Bydliště | Náchod |
|---|---|
| Registrace | před 10.7 rok. |
| Poslední aktivita | před 8.1 rok. |
| WWW | https://www.instagram.com/mare34k/?hl=da |
| Příspěvků ve fóru | 6 |
| Komentářů u článků | 10 |
| Pozitivních komentářů u článků | 0 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Poslední blogy
Posledních 50 komentářů
S podobným Swiftíkem mám zkušenost. Podle mě ten tříhrnek moc slušně nefrčí, abych to zasadil do kontextu tak řekněme že Seciento pofrčí určitě líp, když trochu větší Punto jede se stejným motorem pořád znatelně lépe než Swift. Tohle Suzuki taky nemá přední příčný stabilizátor, náklony karoserie jsou enormní.
Tím ale neříkám že to není dobré auto, které třeba neposkitne unikátní JDM plechcup experience. Já bych ale šáhnul jinam :)
Ve "Wil Vi" jsem před nějakou dobou chvíli seděl a upřímě mě a spojitost s Toyotou mě naprvní pohled nenapadla, přišlo mi to jako nějaký francouzský vynález. Musím uznat že je to slušná revolta :D

Za sebe doporučím Fiat Punto Mk.1 připadne lépe Mk.2. Verze 1.2 16v umí překvapit dynamikou a na údržbu je to velmi přívětivé. Určitě to není sportovní auto, ale pobavit umí, loni jsem za volantem strávil > 40.000 km převážně okresky a dost i nezpevnene cesty, řízení mě bavilo celkem často.
Proste jednoduché, čitelné, servisně nenáročné a na díly levné auto,které je mimo to praktické. Pokud se ždímá do krve tak i trošičku jede ale je to poplatné třídě vozu. Na plech cup šestnácti ventil, na normální účely 8v.
Pro inspiraci: https://auto.bazos.cz/inzerat/71207767/Punto-sport-12-16v.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/71208019/Prodam-fiat-punto-12-16v.php
To druhé je třeba pro mě extrémně lákavé... Verze sporting 59 kw (stejně jako normal 16v - zvuk jako 1/3 Ferrari Testarossa), unikátní precizně odladěná sportovní 6q špajska (nikdy jsem sám neřídil), subwoofer (prostor pro odlehčení) a navíc sportovní sedadla (akorát jinak čalouněná) + prémiový volant (...)
Audi 80 1989 1.8S benzin - táta dovezl bourané v roce 1994, jezdí dodnes.
Ford Mondeo mk1 1996 1.8 zetec benzin - výborný dělník, snášel težké podmínky, technicky držel včetně výbavy, pouze koroze byl problém
Fiat Punto 188 (mk2) 2000 1.2 8v FIRE - současný dělník, snáší chudák extrémní zatížení. Vyžaduje trochu častěji spotřební materiál ale celkově se drží velmi dobre, nedám na nej dopustit :)
Díky za odpověď :) ... Pro případné snadnější dohledání jsem článek přeposlal i nyní na následující emailové adresy:
vojta.dobes@autickar.cz, t.vavrecka@seznam.cz, redakce@autickar.cz
Líbí se mi dost aut, jejichž designový jazyk se u mých kamarádů nesetkává s obdivem či alespoň akceptací. Některá z nich jsem si sám koupil vyzkoušel jaká vlastně doopravdy jsou. Třeba před faceliftová Alfa Romeo 166. Podle mě velmi povedený a originální kousek. Od přátel však dostala díky své přídi přízvisko "smutný vepř".
A pak je tu nenáviděné Audi TT první generace. Měl jsem pro něj vždy slabost, možná proto, že dorazilo na trh v mých klučičích letech.
Před pár měsíci jsem napsal "test" tohoto modelu s co největším důrazem na objektivitu a přesně podle konceptu testů "Autíčkáře". Usiloval jsem v tu dobu o jeho zveřejnění zde jako "jednorázový přispěvatel" (čistě za účelem seberalizace), ale nepodařilo se mi navázat kontakt s redakcí. Pokud by si někdo ze zdejší redakce tento příspevěk přečetl a byl ochotný si můj článek přečíst a posoudit, tak ať mi prosím dá vědět, díky :)
Vavris: Myslím, že jsi to shrnul trefně.Je vidět, že máš s těmito modely něco najeto a můžeš tak lépe hodnotit. S propagací čtyřválcové Z3 roadster jsem se trochu unáhlil. Tím spíše v tomto případě, kdy Autíčkář zvažuje vozy jako MG-F nebo MR2.
Z3 nejezdí jako Miata. Základní čtyřválec není zrovna šmrncovní. Naopak, zcela obyčejný. Šesnácti-ventilové jednotky se ale musím zastat, na poli čtyřválců má tento motor co nabídnout.
V zájmu objektivity přiznávám MX-5 převahu v oblasti řidičské atraktivity.
Z3 Roadster je spíše pro člověka, který přesně ví co chce - BMW Z3. Moje dojmy bych shrnul tak, že tohle auto je spíš o uceleném zážitku tvořeném jízdou v otevřeném autě, designem a aurou BMW. Z toho tak nějak nenuceně vyplývá, že charakternější šestiválce zapadají do celkového obrazu lépe, pod což se sice podepíšu, ale jedním dechem dodám, že Zetko funguje i se čtyřválci.
Případným zájemcům o bych rád vzkázal, že se nemusí obávat obludných sevisních nákladů - tedy podle mých zkušeností a znalostí. V tomhle ohledu je třeba chápat, že verze M je v mnoha ohledech jiné auto. Moc rád bych někdy zažil tuhle verzi na vlastní kůži - třeba ve variantě kupé, která se mi moc líbí :)
Doporučuji se trochu více zajímat o BMW Z3 Roadster. Nejlépe se osobně pořádně projet. Tehle model je tady programově diskriminován (kromě episody s šestiválcovým kupé pana Vavrise). Já jsem zetrojku měl. S úplně základním motorem. I přes to se rohlík objeví při každé vzpomínce. Miatou jsem sice nikdy nejel, nepochybuji ale o její převaze na poli jízdních vlastností. BMW se trochu kroutí a jasně, má tu tu hroznou tuhou nápravu ze starší E30 (opěvované pro jízdní vlastnosti).
Puristický roadster to ale je. Lehké dvoumístné auto se vším na správném místě. Nemluvím sice o sportovním náčiní na okrhuh, zato ale o efektivní generátor autíčkářova potěšení. Potěšení které se naskytne i při pověstném otočení během odchodu z parkoviště (narozdíl od Miaty a nejnovější eMeR dvojky).
K nějaké nevraživosti vůči značce neshledávám opodstatnění. BMW je sice stálicí kšiltovkářské scény, Z3 však stojí stranou. BMW Z3 Roadster není ethalonem třímajícím všechna esa. V dnešní době je to ale dobře namíchaný koktejl z parametrů jako je pořizovací cena, provozní náklady (nezáludný servis), tradiční značka vyznávající (v době vzniku) sportovní hodnoty zabalený v atraktivní karoserii. Vítr ve vlasech, slunce v duši, radost v očích.
Jízdní vlastnosti sice nejsou špice třídy, ale i tak jsou poplatné koncepci a fyzikálním parametrům. Zábavu tedy zaručuji, svezete se i bokem, budete li chtít. Nedotáčivost je v takovém autě téměř prázdným pojmem. Osmiventilová jedna osmička není vesktučnosti tragédie tak kolosálních rozměrů, jako se můžeme často dočíst. Doporučím všakí šesnácti-ventil poskyutjící o poznání intenzivnější zážitek. Motor je bezproblémový, skromný, nezatěžující. 140 koní sevíruje takovým způsobem, jako to u atmosfér máme rádi.
R6tky zůstaly záměrně bez povšimnutí. Posouvají Z3 trošku někam jinam všemi směry. Přesto doporučuji kouknout na Bazoš. Jedna 2,8 litrová uloženka se tam válí již přes rok. Topina to určitě nebude, ale za 120k dává smysl i tak.
Lidi, dejte těm Zet-trojkám šanci. Prozkoumejte jejich kvality. Třeba Vás přesvědčí. Třeba ne, ale i tak budete obohaceni ;)
Osobně se snažím to střídat co nejvíce, od doby co mám ŘO (3 roky) jsem otočil okolo 10ti aut. Upřímě, prodeje některých jsem litoval už dopředu. Není pro mě ale jiná cesta. Chci se naučit a vyzkoušet co nejvíc a nemůžu si dovolit auta sbírat. Sběratel by mě bavil od dost víc než překupník. Sice mě to stálo čas a nervy ale mohl jsem si víc než dobře vyzkoušet život s auty naprosto odlišných koncepcí.
Auta vždy dostala co potřebovala a nikdy jsem se při prodeji nesnažil jakkoli podvádět. Prostor je sice omezený, ale pokud v tom umíte trochu chodit, máte pevné nervy čas a trochu štěstí tak se dá zůstat v černých číslech i pokud jsou objektem zajmavá, řkeněme lehce exotická auta. (na "koncernech" a MPVčkách se možná dá vydělat, ale to opravdu není co by mě nebo čtenáře autíčkáře táhlo). Věřím, že příjde doba kdy si budu moci dovolit auta nechávat :)

