načítám data...

Toyota MR2 W30: S rykem motoru v zádech

Vypadá jako Porsche Boxster pro chudé nebo Pontiac Fiero pro bohaté. A jak jezdí? Na to, abychom to vyzkoušeli, jsme měli jeden slunečný podzimní víkend.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Toyota MR2 W30: S rykem motoru v zádech

Můžeme si to říct na rovinu. MR2 třetí generace je tak trochu ošklivé kačátko. Její design je přinejmenším nevyvážený a oproti předchozím generacím se ani netěšila takové oblibě. Vynahrazují to její jízdní vlastnosti? Nebo dostojí své reputaci a stane se hrobem příliš ambiciózního řidiče? Nezbývá než to zjistit na vlastní kůži.

Člověk občas k některým věcem přijde jako slepý k houslím. Stačil jeden příspěvek o tom, že bych si někdy chtěl projet MR2, a o pár dní později (když jsem už sám zapomněl, že jsem takovou touhu projevil), mi ve zprávách přistála nabídka na vyzkoušení.

Měl jsem perfektní podmínky užít si MR2 tak, jak ji inženýři stvořili. Tedy bez střechy.

A nejenom na projížďku, ale dokonce na několikadenní zápůjčku! Tomu se nedá říct ne. Zejména, když vás zrovna opustilo vaše první auto a na dvoře i v srdci zbývá prázdné parkovací místo. Není na co čekat, šup pro Toyotu!

Vzal jsem si ji k sobě první říjnový víkend. Počasí mi mimořádně přálo (tehdy jsem si naivně myslel, že jde o jeden z posledních pěkných víkendů, ale po nákupu Miaty se ukázalo, že pěkný víkend je kdykoli, kdy se rozhodnu vyvenčit kabriolet), takže jsem měl perfektní podmínky užít si MR2 tak, jak ji inženýři stvořili. Tedy bez střechy. Během brzkého odpoledne jsem se setkal s Martinem, který se uvolil mi Toyotu půjčit, a po krátké instruktáži zahrnující zejména postup složení a natažení střechy a upozornění, abych byl na čerstvě zajetý motor hodný, jsem se mohl začít proplétat páteční dopravou směrem z Brna.

První dojem byl nejspíš až moc silný a smíšený, abych vám ho popisoval. Mezi nadšením z toho, že sedím v něčem, co má motor za mými zády, a podivováním se nad výškou ostatního provozu, se ozvalo šeptání: „Sedíš ve žlutým roadsteru, se žlutými sedačkami, nemyslíš, že přišel čas na coming out?” V záplavě dojmů jsem zaznamenal jednu obří výhodu auta bez střechy. Pokud se potřebujete v zácpě někam procpat, k tomu, aby vás někdo pustil, stačí jediná věc. Ohlédněte se. Nebylo člověka, který by nepokynul a nepustil mě, když jsem se na něj s prosíkem otočil. Funguje to i u dalších kabrioletů.

Po útrpné cestě z města jsem se konečně dostal na venkovské okresky a s velikým respektem k údajné vražednosti MR2 jsem začal zkoušet, co na tom je. A věřte mi, než se začal dostavovat ten příjemný pocit, že takhle nějak bych do té zatáčky měl najet a že když tady aplikuju plyn, tak Toyota ochotně zbytek zatáčky dokrouží s příjemnou akcelerací, docela to trvalo. Chceš do zatáčky rychle? Hm, radši brzdi až k apexu a pak na to šlápni. Po delší době přece jen došlo k vzájemnému porozumnění a z nesnadné jízdy po zakroucených silničkách se stalo něco, co by se dalo připodobnit tanci. Vzhledem k tomu, že jsem nejspíš lepší tanečník než řidič, to asi nebylo tak ladné, jak si v hlavě maluju. Nejspíš jsem to ani nedělal správně, každopádně zážitek to byl silný.

Během víkendu jsem měl kromě ježdění spoustu času se na MR2 i jen tak dívat. Čtenáři, kolika z vás se líbí třetí generace MR2? Zvedněte ruce! No tak, nemusíte se stydět. Nikdo? Ani tam vzadu? Přiznejme si, že moc krásy nepobrala. V jejím designu je něco nevyváženého. Zepředu vypadá jako žába, kterou má každou chvíli někdo zašlápnout.

Automaticky sedíte v ideální řidičské pozici, skoro jako podle příručky.

Zadní část nejspíš někdo nakopl, ještě když byla hliněným modelem, a ve snaze zakrýt škody pak přimodeloval jakýsi černý dekl, který efekt nakopnutého zadku ještě prohlubuje (nebo spíš navyšuje?). Ale pak se podívejte na profil. Žabí příď i nakopnutý zadek tvoří celek, který člověku připomene kapesní supersport a vypadá dobře.

Kladné dojmy převažují i uvnitř. Nastupování je sice podobné oblékání vážně těsných kalhot, ale po usednutí jako by se kalhoty zvětšily na přesně takovou velikost, jakou potřebujete. Automaticky sedíte v ideální řidičské pozici, skoro jako podle příručky, a koukáte na titěrnou kapotu. A co vidíte, když se z pozice řidiče supersportu rozhlédnete kolem sebe? Na mysli mi vytanuly vzpomínky na Corollu. Interiér je totiž typicky toyotí, nenajdete tu nic zbytečného a všechny ovládací prvky jsou umístěny přesně tak, jak byly v Toyotách našich předků a jak jsou v Toyotách dnes. Jedinou výjimkou jsou madla dveří, která velice nápadně připomínají odpadové trubky z PVC. Nejspíš měly umocnit pocit ze spartánského interiéru. No, myslím, že odpadová roura vám dostatečně napověděla, jaký to má efekt…

A co MR2 a běžný život? Že nepůjde o vhodný vůz pro rodinu, je nejspíš jasné. Najdou se tu vůbec nějaké odkládací prostory? Vejde se někam krosna? Nebo snad kufr? Za sedačkami se nachází prostor, kam byste bez větších problémů uložili dva běžné batohy. Ale pokud jde o převážení větších zavazadel, tak vás MR2 zklame. Třetí generace postrádá prostor vzadu za motorem a prostor vepředu je, taktně řečeno, stísněný. Podívat se můžete na fotku níže a uvidíte, že pod krytem s nápisem Midship Runabout se s rezervou nic moc dalšího neukryje.

Další věcí, která mě na MR2 štvala, je střecha. Kdybych nadával na mechanismus, nebylo by to fér. Střecha už měla svá nejlepší léta za sebou, takže je logické, že stahování a natahování vyžadovalo opatrnost a bylo poněkud nekomfortní. Ale o to nejde. Že je potřeba střechu sundat a zajistit, je samo o sobě otrava. A při jízdě se střechou nahoře dostanete pocit, že jste ve vážně malém autě.

Když si to shrneme, je MR2 víceméně ošklivá, nic do ní nenaložíte a ještě k tomu vás bude otravovat manipulace se střechou. Ale pokud se na ni podíváte pohledem řidiče hledajícího auto k zábavnému životu, všechny tyto zápory mažou jízdní vlastnosti. Kdykoli se s ní půjdete projet, skončíte přinejmenším za hranicí kraje, a pořád vás to bude bavit. Motor si nechá líbit skoro všechno a ani s vražedným podvozkem to dle majitele není tak horké, pokud má správné obutí. Prostě a jednoduše, je to tak nějak v pořádku. Nebýt tak zhýčkaný velkými auty a ovlivněn vědomím, že přece jen občas musím vozit větší věci než tabulku čokolády, vážně bych si to dokázal představit. Prozatím budu ctít jeden ze ‚zákonů‘ Autíčkáře a žít s Miatou. Ale k MR2 se určitě jednou rád vrátím. A pokud chcete i vy zakusit, jaké je prohánět se s motorem v zádech, úplně stejnou MR2 si můžete najmout na víkend. Je totiž jedním z vozů, které půjčuje NC auto v Brně, http://brno-autopujcovna.eu/.

A moc pěkné fotky nám udělal Josef Vyškovský! Díky!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Po
Pochtli
22. listopadu 2015, 21:52
0

Náhodou design špatnej není, mně se líbí. Ale ta negativa.. Vysoký člověk se do toho pořádně nevejde, bagáž není kam dát a představa, že se něco po.. na motoru.. :o)

reagovat
Jindřich
22. listopadu 2015, 22:14
0

Na poměry autíčkáře test trochu o ničem. Že je to auto hnusný a nic se do něj nevejde je mi jasný. Spíš bych si radši přečetl víc o tom jak jezdí.

reagovat
František Čáslavský
22. listopadu 2015, 22:28
0

Promiň, vážně neumím jezdit tak, abych W30 mohl hodnotit. Bylo to skvělý a slibuju, že příště dostane příležitost Vavris, který přecejen s jeho opičíma končetinama umí řídit a umí o tom i psát :)

Jindřich
22. listopadu 2015, 22:45
0

Nebylo to myšleno nejak špatně a nevadí, že z toho auta nevyždímeš všechno ale čekal bych víc emocí a líčení pocitů z jízdy. Zrovna u testu tohoto auta jsem si je tam přál vidět ;-)

Goldies
22. listopadu 2015, 22:55
0

Ono se to blbe popisuje, to se proste musi zazit :-D

František Čáslavský
22. listopadu 2015, 23:03
0

Jak píše Goldies, ono se to tak těžko popisuje. Mně hrozně dlouho trvalo, než jsem přišel, jak na to, alespoň zhruba. Že do zatáčky můžeš brzdit docela pozdě a pak stačí pustit pedál, otočit volantem a zase na to pomalu šlápnout. A to je to třeba i úplně blbě. A celej ten pocit z tý jízdy podtrhuje to, že ti motor řve za hlavou. To je prostě strašně... divný :)

Jindřich
22. listopadu 2015, 23:05
0

To se snadno řekne ale těžko udělá. Nikdo okolo mě to auto nemá. Mě teda hrozně láká aw11, s tou bych se opravdu chtel svézt.
Kámoš po ní trochu kouká, tak doufám že to dotáhne :D

Jindřich
22. listopadu 2015, 23:06
0

Divný ale přeci pěkný ne sakra? :D

Goldies
22. listopadu 2015, 23:07
0

Dle me teda lepsi sw20 3rev... To uz je prej peklo ;-)

František Čáslavský
22. listopadu 2015, 23:07
0

Tuhle žlutou si můžeš půjčit taky ;) viz link na konci

Jinak AW11 se mi taky strašně líbí, ale nikdo je nemá...

Goldies
22. listopadu 2015, 22:41
1

No s tim, ze to neni hezky bych byl opatrnej, zaslechl sem, ze se dokonce nekomu libi Miaty!

reagovat
František Čáslavský
22. listopadu 2015, 23:03
0

To budou nějaký pomluvy :)

Goldies
22. listopadu 2015, 23:10
0

Tak urcite ;-)

Jindřich
22. listopadu 2015, 23:42
0

Bohuzel, nejsou ani v Německu.

reagovat
Jindřich
25. listopadu 2015, 23:08
0

O té samozřejmě vim. A jeste o jedné ;-)

Goldies
26. listopadu 2015, 07:07
0

ta druhá je tuším prodaná, taky sem se chvilku po 1.gen díval. Nakonec vyhrál modernější motor a technika :-) A taky se přiznám, že mě neoslovil ten krabiciodní vzhled, já raději ty ocumlaný bombonky :-)

Jindřich
26. listopadu 2015, 09:00
0

Ja se přiznám ze jak se mi ta první generace libí, tak ty další me uz tolik neberou. A přitom si zas nemyslím, ze bych byl milovníkem krabicoidních designů. Asi to bude tím, ze ja nerad sladké :D
Já po nich koukám jen tak ze zajmu, nákup zatím urcite neplánuji, mam dost starostí a práce se svým autem...

BF
Bob Fish
20. ledna 2019, 18:34
0

Nejhezci je 2generace,tohle s nepovedenym motorem 1,8vvti stoji za prd, diky vyrobni vade na pistech urcitych rocniku to je bida, po 100tisicich km motor zere olej jak zjednanej a ze by to nejak extra jelo, to se rict neda, interier se jim moc nepoved, kdyz mr2, tak jedine 2radu s turbem, to si dovedu predstavit.... Designove exterier docela ujde, az na ten predek, takova uslapla zaba, zezadu to auto vypada pekne...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford E250  1967
Ford E250

1967 rok výroby
168 koní výkon
5 700 ccm objem