načítám data...

6 technologií, díky kterým mám rád nová auta

Stará auta sice mají pro každého nadšence nezaměnitelného ducha, ale i ti nejzatvrzelejší z nás musí uznat, že některé moderní výdobytky jim vážně chybí. Kvůli kterým bych dal raději přednost novému autu před starým?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

No jo, už je to tu zas, agitace za nová auta. Nebo je to kampaň? To těžko říct. Neoddiskutovatelným faktem ale je, že nová auta mají mnohem bohatší a propracovanější prvky výbavy než ta stará. Však víte, technologie jde vpřed mílovými kroky, všechno je snazší než dříve a je skoro s podivem, že nám auta zatím po cestě do práce neuvaří i kávu.

Teď ale vážně. Nová auta jsou často přímo našlapaná technologiemi, které nám mají usnadnit život. Ať už jde o automatická světla, čí stěrače, přes různé možnosti připojení až po různé bezpečnostní systémy. Některé z nich sice dělají z lidí větší blbce, kupříkladu denní svícení, jiné jsou ale cenným pomocníkem, nebo jen příjemnou věcí. Které zpříjemňují život mně?

Adaptabilní tempomat

Věděli jste, že první jednoduché tempomaty se v automobilech objevily už začátkem 20. století? Zapamatujte si to, někdy se vám to určitě bude hodit! Z celého seznamu je pro mě tato položka nejdůležitější. Dobře udělaný adaptabilní tempomat vám dokáže neuvěřitelně ulehčit život, od popojíždění v koloně, přes udržování rychlosti na delších cestách. Jasně, fungovat se dá i bez něj, ale než znovu absolvovat 1600 km v kuse bez něho… To raději letadlo, prosím.

Vyhřívaný volant

I když vyhřívané sedačky jsou fajn věc, ani zdaleka se nemohou rovnat vyhřívanému volantu. Ten ocením o to víc od doby, co mě v MX-5 začal studit volant tolik, že v zimě víceméně automaticky nosím na řízení rukavice a jde spíš o nutnost než o frajeřinu. Není nad krásný pocit toho, jak vám zkřehlé ruce několik minut po nastartování začnou s přibývajícím teplem ožívat. Je to vážně lepší než rukavice.

Hlídání mrtvého úhlu

Leckdo by mohl říct, že hlídat si, jestli vedle vás někdo nejede, je základní věc. Ale i přesto je podle mě hlídání mrtvého úhlu jednou z neužitečnějších věcí, co na nových autech najdete. Stačí totiž chvilka nepozornosti, špatně nastavené zrcátko a nehoda může být na světě. Hlídání mrtvého úhlu je tu ale od toho, aby vás od této věci uchránilo, takže na vás v případě, že se chystáte někomu přejet do cesty, upozorní, v některých případech vám i takovou věc zabrání udělat. Když si pomyslím, kolika nepozorným lidem už tenhle systém nejspíš zachránil krk, tak si říkám, že ho stojí za to mít.

Head-up display

Promítání těch nejdůležitějších informací na čelní sklo tak, aby člověk nemusel koukat na budíky, je sice prakticky nejspíš úplně zbytečné, ale je to tak super technologie, že si nemůžu pomoct. Některá auta vám promítají na čelní sklo nejenom aktuální rychlost, ale i pokyny navigace, popřípadě aktuální rychlostní limity, co víc potřebujete? Navíc některé HUD jsou tak setsakramentsky cool, že bych díky nim chtěl i ta auta.

Bluetooth

V trendu naprosto zbytečných a postradatelných věcí budu pokračovat i nadále. Z mého pohledu není totiž nic lepšího, než když se vám auto automaticky po nastartování propojí s telefonem a začne vám přehrávat dál tu hudbu, kterou chcete, nebo jste poslouchali posledně. A to všechno bez toho, aniž byste museli vyndávat telefon z kapsy. Popřípadě vám auto umožní kouknout, co vám kdo psal za zprávu, zatímco jste někam jeli. A takové handsfree. To se občas taky hodí. Sice ne tak často, jako ono přehrávání hudby, ale což. Na druhou stranu, je kvůli tomu potřeba nové auto? Takovou věc vám nabídne i autorádio za několik tisícikorun.

Bezklíčový vstup a start auta

Představte si tu situaci. Přijdete k autu, vezmete za kliku, auto se samo odemkne, usednete a ke startu stačí zmáčknout tlačítko. Jasně, většina z uživatelů novějších aut tohle dobře zná, ale kdo z vás dokáže ocenit, jak strašně vám to usnadňuje život? Žádné lovení ovládání či klíčku. Navíc po nastartování se vám k autu připojí telefon, začne hrát hudba. Prostě skvělá věc. A pokud je auto vybavené i ‚virtuálním‘ pedálem k otevření kufru, tak vám dokáže usnadnit život i v někdy poněkud nestandardních situacích. Třeba při takovém úklidu nepohodlných osob nebudou žádné krvavé otisky na víku. A to se prostě hodí.

A jaké technologie máte u nových aut rádi vy? Podělte se s námi v diskusi!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vapno92
07. září 2019, 08:50
0

Súhlasím.
Ale asi si za to vyslúžiš parádny hejt od ľudí, ktorí by v aute mali najradšej len jeden kábel - od rozdeľovača do cievky....

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
07. září 2019, 20:57
2

Za me jsou nejlepší vychytávky v následujícím pořadí: vyhřívané čelní sklo a zpětná zrcátka, klima , vyhřívané sedačky, tempomat. Ale vlastně nic z toho mi nepřijde opravdu nezbytné.

krab
07. září 2019, 09:45
2

Mě přijde fajn hlídání mrtvýho úhlu. Mercedes to měl už dávno a do nových levnějších aut se tahle relativně jednoduchá výbava pořád úplně běžně nenabízí.

Temoomat nepoužívám vůbec, výhřev volantu nebo sedaček taky jen málokdy, nakonec když to jde, radši si otevírám střechu nebo střešní okno než abych zapínal klimatizaci. I když ta je fakt dobrej pomocník v zimě, aby se nemlžily okna.

Headup displej jsem zkoušel nedávno v testovacím bmw 750i a je to k něčemu relativně fajn, ale stejně jsem to nakonec vypnul. Vadí mi to v zorným poli.

No když na to přijde stačí mi fakt málo výbavy v autě. Většinou mám v autě který koupím mnoho prvků co prostě jen nepoužívám. Vyjimka je Lotus, tam neni nic a je to tak ideál...

Na druhou stranu, teď třeba v tom Fiatu 124 Spider, tam jsem rád za Bose stereo, za šikovně vymyšlené handsfree, nejspíš budu rád i za navigaci která tam je a za klimatizaci, možná i výhřev sedaček pro chladný dny. Co ale určitě používat nebudu ne tempomat. Je to divný, ale v žádným autě si ho nezapínám. Maximálně na chvíli u testovacího abych věděl jak to funguje a pak to zas vypnu. Rád auto ovládám pedálem plynu sám i na dlouhý trase.

A co je ještě fajn pomocník ne couvací kamera. Není to něco co bych v autě vyloženě chtěl, ale když už to tam je, je to šikovná věc

reagovat
Rien
07. září 2019, 10:18
0

Adaptivni tempomat jsem cekal, ze me bude stvat, ale nakonec mi to prijde tak super, ze novejsi auto uz bych bez toho asi nechtel. Na dalnici ho ale moc nepouzivam, ale ve meste je fakt super.
Stejne tak hlidani mrtvyho uhlu. Taky jsem myslel, jak me to bude porad rusit, ale vubec si toho nevsimam a asi to nekdy dokaze zabranit nejakejm neprijemnejm situacim. Ale obesel bych se bez toho, staci velky a dobre tvarovany zrcatka. (treba oct 3 ma sice velky zrcatka, ale stejne je v nich blbe videt)
Head up displej me prvni tejden docela sral. U mazdy 6 tam je navic to sklicko, na ktery se promita a nejde sklopit, tak jsem trochu litoval toho, ze tam je, ale nakonec jsem si na to tak zvyk, ze uz nekoukam jinam.
Bez bezklicovyho otvirani bych se klidne obesel.

reagovat
ratan groch
07. září 2019, 12:42
0

Neviem ci si mal niekedy bezklucove auto, ale pre mna je to naj "feature".
Samozrejme by som to zvladol aj bez toho, ale je fajn, ze nemusim pchat ruku do nohavic ci tasky a zaroven vies, ze ho mas niekde pri sebe, lebo ti otvori ci zavrie dvere.
A kedze do auta nastupujes zakazdym ked niekam ides, zima leto, mesto dialnica, kratka dlha trasa, tak jeho pouzivanie je VZDY spojene so soferovanim.
Prekvapuje ma, ze som nikdy nebol v situacii kedy by som potreboval vyhrievany volant. Nechodim v zime do hor, byvam v meste, auta su v garazi. Uplne vazne, tuto vetu pisem 5 minut po predchadzajucej a ani jedna vlastna spomienka na prilis studeny volant.

Rien
07. září 2019, 12:50
0

Prave ze mam bezklicovy auto. A kdyz presedam do auta, co to nema, tak mi to vubec nechybi

ratan groch
07. září 2019, 14:16
0

A tak je to dobre. Je perfektne, ze si mozeme v sucasnosti vyberat nielen technologie, ale aj auta podla toho, kto ma co rad.
Osobne si myslim, ze o 20 rokov budeme tieto roky hodnotit ako najlepsie obdobie v dejinach motorizmu, kedy si relativne mozeme dovolit vsetko

Csaba
07. září 2019, 15:31
1

Já Ti nevím - období kdy vrcholné modely některých značek jako například Talisman/Espace u Renaultu mají maximálně "jednašestku" (donedávna, tuším že snad letos představili nějaký větší motor který tam v budoucnu dají, asi naznali že 1.6 v takových autech je opravdu špatný vtip bez ohledu na to, na kolik kW vyhnali výkon) a Octavia, Focus, Golf atd jezdí s tříválci 1.0 + auta mají nafouklé a odulé tvary s tlustými sloupky kvůli bezpečnosti osobně nepovažuji za "nejlepší období motorizmu".
Já už tady za 20 let nebudu takže to hodnocení neprovedu, nicméně z mého současného pohledu jde motorizmus naprosto neodvratně do hajzlu, mám-li být slušný :-) Kde jsou ty doby kdy i naprosto obyčejná a nenápadná Laguna 1 mohla mít V6 3.0?!?
Ještě nedávno, z mého pohledu jakoby "předevčírem" mohla mít Laguna motor 3.0 V6 a VelSatis + Espace 3.5 V6 - to jsou normální a správné objemy pro taková auta, představa že jedu v současném Espacu s pidimotůrkem 1.6 mě rozesmívá a nutí k pláči zároveň.
Pro mě osobně bylo nejlepší období motorizmu období 1965 - 2000 (plus mínus).
Z těch prvků výbavy které jsou zmíněné v článku aktivně užívám jenom (nejobyčejnější) tempomat, na nové auto které by jimi disponovalo nemám a na ojetinu ve které by byly všechny taky ne :-)
Nějak ani necítím že bych je potřeboval a vlastně je ani nechci.
Ale, pochopitelně, člověk o 2 gen. mladší jako František to vidí jinak, svýma očima, to je logické.
Další aspekt věci je že člověk (řidič) si na to co mu zpříjemňuje život (řízení) snadno a lehce zvykne, v tomto směru děkuji Pánubohu za automat, dálkový centrál a vyhřívání sedadel/zrcátek. Jo, málem bych zapomněl, rovněž i za kožené čalounění. Tohle je vlastně asi i vše na čem bych při koupi ojetiny trval, nic víc jaksi nepotřebuji. Sakra, málem bych zapomněl zase - V8, to je základ :-)
Chápu ale že v současné době kdy o tom co budou mít auta pod kapotou rozhodují laici, amatéři, neumětelové, populisti a idioti z Evropského parlamentu, EURO NCAP a navíc ještě všudypřítomná ekoaktivistická pakáž, svoloč a lůza, prostě není možné aby v autech byly stejně objemné motory jako kdysi, za "starých dobrých časů" , protože to by pak neujely 100 km se spotřebou 5 - 6 litrů a výrobce by se na pokutách nedoplatil.
Nemůžu než odbočit od tématu a nepovzdechnout si takto: PROČ, doprdele, se nejvyšší management německých (a dalších) automobilek nesebere a nevystoupí v Bruselu s jednoznačným prohlášením typu "EURO 5-6 je absolutní maximum možného, nic dalšího nevymyslíme/nevyrobíme, nic dalšího, čistějšího a broučky a kytičky zachraňujícího po nás nechtějte! Jinak ty fabriky zavřeme, propustíme statisíce lidí, další miliony přijdou o práci v navazujících odvětvích, Vás už nikdo nikdy nikam nezvolí a v zemích Vám vypuknou krvavé protesty!"

ratan groch
07. září 2019, 18:37
2

Csaba,
v prvom rade nezomieraj. Ja si myslim, ze aj ked budem mat 90, tak budem verit, ze vydrzim este 20 rokov.
To o najlepsich casoch som myslel vo vyzname, ze si dnes mozes pokojne kupit aj tie 3-litre, ktore spominas stale v dobrom stave.
Navyse vlastnictvo auta u nas je velmi lacna vec.
Mam na vylety Hondu Accord Coupe V6 3,0 a platim za nu asi 170€ rocne za poistku a raz za dva roky emisnu a stk.
Kedsi to porovnas s poistkami v Anglicku ci danami v Nemecku, tak si mozes drzat auto/a len pre radost bez toho, aby ta to financne realne zatazovalo. Tipujem, ze o 20 rokov bude auto zdanene ako luxus, ze znovu si budu moct rodiny dovolit nanajvys 1 auto.
Naopak pred 20 rokmi to este rodinam nevychadzalo kvoli kupnej cene.
Vo vedlajsom clanku o starej sedmicke z BMW pise Jakub, ze pred 30 rokmi stalo 2,5 mil. a dnes stoji tiez 2,5 mil., ale dnes mame mnohonasobne vyssie platy. Fakt mame teraz dobre obdobie...

Csaba
07. září 2019, 19:13
0

Tak, upřímně, je mi 65 let a opravdu nechci zůstat nemohoucí, postižen Alzheimmerem, inkontinentní a podobně.
Za 20 let bude dnešek jistě vnímán jak "staré dobré časy", bůhví jestli v té době vůbec budou auta se spalovacími motory legální... :(
Ano, vlastnictví auta (samotného) je v ČR/SR stále docela levné, díky bohu, otázkou je jak tomu bude nadále.
Ale to už jsme hodně mimo téma.

krab
07. září 2019, 22:05
0

Já jsem kluci slyšel takovou chytrou věc : nejlíp prostě bylo právě teď.

Bych se tim tak netrápil. Nějak to bude... Ale chápu čeho se děsíte, já toho stejnýho, ale zůstávám optimista.

Fa
Fandatik
07. září 2019, 23:36
0

Přítomnost je průměrná. Je sice horší než minulost, ale lepší než budoucnost

je
jerry
13. září 2019, 14:07
0

Moc pěkná charakteristika:-)))

beastar
07. září 2019, 11:16
2

Tempomat moc nepoužívám. A když tak na dálnici. Na delší cesty. Nebyla to pro mě nikdy nezbytnost. Bezklíčový vstupy a tlačítka start to mám vážně rád a vždy si to uvědomím až když to v autě není.

BT tj základ a bez handafree jakoby člověk nebyl. Slepej úhel a jeho hlídání je u mě v šupleti kamera a park assist. Je to vcelku dobrý ale nemít to mi vůbec nevadí. Headup mě sere a sem rád že to jde vypínat. Paradoxně mě to ruší a vadí to. Výhřev volantu teď mám a zatim sem to nezkusil nebyla zatim zima:) Já sem závislý hlavně na AC automatic. Auto bez klimy je pro mě špatně. Příjemný jsou i staromilštější věci jako el.sedadla s pamětí, klimatizovany prihradky.

reagovat
nixx
09. září 2019, 01:04
0

Jo klimatizace je i u mě povinnost... Bez ní ani ránu, ta jede na automat celoročně.
Jinak head-up display mě taky nějak nebere. Ale za to jsem, narozdil od většiny benzínových hlav a fandů analogu, nadšený z digitálních pristrojovych štítů a navigací... Přijde mi to lepší a pohodlnější než head-up a když si k tomu můžeš ještě přihodit budíky jak ti vyhovuje, tak ideál.
Tempomat pro delší cesty je taky nutnost, hlavně třeba v Rakousku kde se musíš plouzit pořád stejnou rychlosti.
No a pak věci které jsou super a hodně rychle si na ně člověk zvykne, ale dá se to i bez nich. Dešťový senzor + automatické Stěrače. Automatická dálková světla. Parkovací senzory (na ty jsem si poslední dobou zvykl až moc).
A jedna věc mě ještě nepadla, která sice není úplně moderní výbava, ale bez které bych auto nechtěl - loketní opěrka ????

ransom
07. září 2019, 12:20
2

Za mě jednoznačně škodovácký deštník. Nemusí se ručně vypínat po každém startování, když ho nechceš používat.
Doufám, že se to rozšíří napříč značkami, protože se mi škodovky nelíbí.

reagovat
Ronoath
07. září 2019, 15:39
0

Deštník jsem vyřešil tak, že jsem dal skládací do dveří za mnou:-)

Stačí tedy otevřít zadní dveře a v přihrádce na mě čeká. Není to tak "simply clever" jak ve škochtli, ale je faktem, že za tři roky jsem ho nepotřeboval...

motion
07. září 2019, 16:04
1

Připsal bych parkovací sensory, u Miaty je to jedno, ale u šestky už jsou fajn, stačí klidně i bez kamery, jen zóny, když už kamera, tak view 360 není blbá záležitost, hlavně v podzemních garážích s širším autem.

Co taky rád využívám je pokročilé hlídání slepého úhlu, když vyjíždíte s příčného parkování a nevidíte přes auta, hlavně s miatou, kde mi i obyčejný superb přijde jako barák dobrá věc ve městě.

Poslední věc, kterou na moderních autech můž, jsou adaptivní LED světla, to je naprostá pecka....

reagovat
Pochtli
07. září 2019, 18:48
3

Jednoznačně pro:
- couvací kamerka - hodně pomůže ve městech při podélném parkování do pidimezer, zvlášť u dnešních přerostlých plechovek
- automatická duální klima - nastavíme (každý svoje) a nestarám se..
- adaptivní tempomat - pohodlíčko + řešení na zkurvený úsekový radary a prasárny v Rakousku (jízda 80 km/h po dálnici 40 km)

Naprosto nenávidím šmejda, co vymyslel start-stop.

reagovat
BigBang
07. září 2019, 18:51
1

Tempomat, vyhřejvanej volant a sedačky BT handsfree a jsem spokojen. Všechno ostatní je zbytečný :P

reagovat
PepaSFI
07. září 2019, 18:54
1

no já asi nejsem ten pravý pro tohle téma, páč v mým Lunochodu není vlastně nic z moderních technologií. Dokonce ani klimatizace a popravdě řečeno, chybí mi jen pár dní v roce. A co bych v autě neodmítl? Z věcí co popsal František, Adapt. tempomat, vzhledem k tomu kde jezdím ho nepotřebuju ale nevadil by. Vyhřívaný volant, no párkrát za zimu by se šiknul ale nechybí mi a protože jezdím velmi krátké trasy, nevím jestli by se to užilo a jestli by tím netrpěla baterie. Mrtvý úhel, jo to by se šiklo. Většina osobních aut má zrcátka opravdu nedostačující. Bohužel lidi zhusta ignorují sledování zrcátek a nevím jestli na tom to hlídátko něco změní.
HUD jednoznačně ne. Nesnáším cokoliv ve výhledu. Oblíbil jsem si polarizační brýle tak že je používám kdykoliv to světlo dovolí protože mi dávají čistý výhled bez odlesků. Kdyby to HUD vypadalo tak jak na doprovodné fotce, asi bych s tím skoncoval dřív než bych se rozjel. Vypnul bych to tak že už by to nikdo nezapnul. Takový omalovánky ve výhledu FUJ! Blůtůt nepotřebuju, hudbu z telefonu nepouštím, za jízdy netelefonuju. Když jsem před časem sháněl USB kabel k original rádiu, přemášlel jsem jestli si pár stovek nepřiplatit za BT a pak jsem si vzal jen s usbákem. Bezklíč by se šiknul, typicky když odemknu, pak něco řeším, klíč dám do kapsy, sednu do odemknutého auta, na sobě zimní bundu, zapnu pás a klíč je pod tím vším v kapse. Akorát u některých aut to bývá přechytralý a mívá to divnou logiku jako že když zamknu klíčem tak to bez klíče neodemknu a podobně.
A další věci, navigaci nepotřebuju. S couváním to mám skoro jak Miata, na zadek skoro dosáhnu, navíc umím couvat páč jsem se to učil i s velikýma autama.

reagovat
Fa
Fandatik
07. září 2019, 19:43
1

Adaptabilní tempomat určitě ne. Prostě nefunguje tak aby mi to vyhovovalo. Klasický je lepší, bohužel nejde vypnout ta adaptabilní funkce, co jsem měl možnost projet. Nebo jsem nenašel.
Po vyhřívaném volantu jdem nikdy netoužil, spíš je škoda, že není výrazně rozšířený vyhřívání čelního okna.
BT ani nezapínám. Pro mě zbytečnost. A telefon si při řízení zvládnu u ucha držet ramenem.
HUD mě nijak výrazně neoslovil. A už vůbec ne na tom sklíčku. Jednou jsem dokonce viděl použit mobil (se zrcadlově otočenou obrazovku) za volantem pod čelním sklem. V noci to bylo na úrovni originálních řešení.
Mrtvý úhel může být fajn, ale jen drobné upozornění a hlavně nesmí sahat do řízení. Občas je potřeba se někam trochu na hulváta nacpat.
V Sku byla zajímavá i infra kamera v mlze. Tam bych ocenil ten HUD do kombinace.
Každopádně za poslední roky výrazný posun udělalo osvětlení, automaty a pneu. Fajn je i 360° kamera.
Bohužel výhled z aut je mnohem horší než kdysi, proto jsou kamery spíš nutností.

reagovat
wdave_t
07. září 2019, 22:55
2

Chybí mi v Miatě air scarf :D

reagovat
Rien
08. září 2019, 00:27
0

To bych klidne bral i v normalnim aute))

Kuře
07. září 2019, 23:18
0

Tak to já jsem v tomhle asi staromilec, ale většinu z toho nemám a nechybí mi, a to co mám to ani nepoužívám. Snad krom BT.
A ve výkendovce to vyloženě nechci, tam je správná výbava dobrý sedačka co podrží a vyfuk Ragazzon co řve jak magor:)

Jo a v poslední době kdy dělám v práci celkem raketoidni přesčasy, hodně oceňují jeden prvek výbavy co se ale vyskytuje jen v určité skupině vozů. Je to v Taxíkách a říká se tomu řidič.
Super vynález, fakt;)

reagovat
Jimi
07. září 2019, 23:32
1

Otázka je, zda vás řízení baví. Některé vymoženosti se osvědčily, skoro nikomu nepřijdou zbytečné a jsou užitečné. Ale mám dojem, že většinu lidí řízení nebaví z různých příčin a mnoho z nich se to ani neumí naučit. Proto ty berličky mají takový úspěch. Nemůžu se zbavit pocitu, že s nástupem dalších pomocníků postupně degenerujeme...

reagovat
PepaSFI
08. září 2019, 18:07
1

nejen že degenerujeme objektivně ale oni nás neustále přesvědčují, že bez nejnovějších pomocníčků by přece nikdo už auto nechtěl a že kdo nemá posilovač posilovače a asistent pomocného asistování a zapínač vypínače a rovnák na vohejbák, je absolutně out a vůbec, jestli by nebylo nejlepší aby se to nařídilo povinně protože proto. Taky se to občas dostává do zajímavých rozporů. HUD nám šetří mrknutí na budíky protože když se tam podívám, jedu asi tak třiapůl metru se sníženou pozorností. A hned vedle dáme dotykový infotentononc vehement přes který se ovládá úplně všecko a kde to co se dřív dělalo jedním sáhnutím bez dívání na knoflík, se musí půl minuty šmrdlat v menu a podmenu a podpodmenu.


A to že lidi řízení nebaví je pravda a z velké části si za to můžou sami protože jezdí v možná kvalitních ale blbých autech. Koupí si něco co vlastně nechtějí nebo to dostanou v práci protože prostě proto a pak to podle toho vypadá. Onehdá jsme tady měli objížďku, do práce místo 4km jsem to měl asi 11km. A jeden mi radil kratší cestu, nějakých 9.5km. Jenže tam je hnusná silnice, velký provoz protože tam jedou všichni ti co to chtějí kratší a nejsou tam hezký zatáčky. Koukal na mě jak na píchlý kolo. Hmm, ty máš Golfa, auto o dvě kategorie lepší než to moje, dvakrát tak výkonný a řešíš jestli jet o dvě minuty kratší cestu? Pro mě jsou to dvě minuty zábavy navíc každý ráno a každý odpoledne.

Mrkef
08. září 2019, 07:03
0

Jsem aktivní řidič, ročně najedu cca 50.000km. Z aktivních prvků chovám nenávist ke všem jako Front, Line,... assist, aktivní tempomat. Nenávist ze dvou důvodu: 1) nemám rád, pokud mi něco zasahuje do řízení, Front assist, který musíte vypínat při každé jízdě, mi neustále blikal u Octavie + 3x denně aktivně brzdil. Páčka aktivního tempomatu je tak super umístěna, že jsem do ní často vrážel kolenem (byl to automat, s manuálem by to bylo neustále) 2)Velká část řidičů se díky asistentům nevěnuje řízení, ale věcem jako je telefon, čtení novin, atd.
V rámci komfortní výbavy je super, že se výbava z prémiových modelů dostává i do běžných. Za mě jsou zbytečné věci jako HUD, dešťový senzor, kombinace parkovacích čidel a kamery, v mém případě vyhřívané čelní sklo (garáž + hory max 5x v zimním období).

reagovat
ro
rock
08. září 2019, 09:23
0

Takže já to pojmu jako nezbytnou výbavu (byť v některých případech to působí jak kosmická technologie, protože i když už je to dávno objevený, do aut to třeba ani moc neproniklo):

- automatická klimatizace
- vyhřívaný čelní sklo a zrcátka
- když už jsem u zrcátek, tak hlídač mrtvýho úhlu a parkovací čidla
- u daily auta a dálničního křižníku určitě automat
- bluetooth aspoň na telefonování. Audio chci mít v autě vestavěné
- audio: chci -když už teda CD changery vzal čas- přehrávač FLACů, který dokáže přehrát tracky bez mezer (k***a, copak je to tak složitý? Kdo má poslouchat živáky nebo koncepční alba s půlsekundovými pauzami?). A bylo by teda vhodný, kdyby USB vstup byl někde decentně schovaný, ať proboha netrčí fleška z přístrojovky
- důležitý prvek výbavy: chci dedikovaná točítka na základní nastavení klimatizace / ventilace a chci dedikované točítko na hlasitost audia (na volantu to proste není ono)
- když už začalo být zvykem mít místo budíků omalovánky, tak bych přístrojový štít využil do mrtě. Chci tam mít možnost celoplošné navigace, jak s tím začali u VW Group
- když čtu předchozí dva body... vlastně bych pak nemusel mít dotykovej displej na středovým panelu :-)
- hele, ten zmiňovanej bezklíč je fajn featura

reagovat
ransom
11. září 2019, 11:47
0

Zajímavý je, že aftermarket rádia gapeless přehrávání často svedou. Některá dokonce nejen s FLAC, ale i s MP3 soubory, se kterými to je trochu problém. Nejlíp to dovedou samozřejmě rádia s Androidem, protože to pak je čistě záležitost softu. Ale funguje mi tak třeba Kenwood DPX-7100DAB.
Jinak se to dá vyřešit přehráváním z lechtivýho mobilu. Jako audiofil používám v telefonu Neutron Player koupený asi za dvě kila.

ro
rock
11. září 2019, 12:28
0

Občas na to narazím v jiných tématech, teď aktuálně jsem to zrovna zmínil u Toyoty. Tohle je už dávno objevená Amerika, nemůže to být žádnej zásadní problém, tak proooč?
Taky jsem měl s aftermarketem v předchozím autě dobrou zkušenost...

ransom
11. září 2019, 13:43
0

Proč... Protože na to vývoj sere. Technicky to není problém.
Politika kolem továrního car-audia je celá divná. Jak je možné, že všechny koncernovky v čele se Škodou v základním ozvučení hrajou vyloženě hnusně, když i to nejlacinější ozvučení může být fajné a neurážející? Aby lidi donutili připlácet nehorázné sumy za prémiové audio s logem nějaké "audiofilské" značky. Jak to, že za DAB rádio (modul v ceně několika desetikorun plus anténa) připlácíš u některých značek tisíce?
Nejlepší zvuk, na kterém jsem deset roků nepotřeboval vůbec nic měnit, mělo v základu laciné Aveo. Kolegové z branže mi nevěřili, že se to takhle už narodilo. Veškeré základní ozvučení se dá udělat doslova za pár korun, podmínkou jsou jen dobré repráky, což ale taky absolutně není problém. O audiu něco vím, takže je mi jasné, že za tím není šetření. Audiosystém v autě bude vždycky krok za aftermarketem, protože se vyvíjí zároveň s tím autem a to zabere čas. Jsou ale věci, které už tady mohly být dávno. Největším problémem nejspíš bude nenáročný průměrný zákazník. Ten je prostě spokojený, že mu v káře huhlá Blaník nebo Černá Hora, zvuk neřeší a doma leda čumí na bednu.

fortress
08. září 2019, 11:56
0

Používám
BT/Audio/Telefon
Keyless (při více autech paráda, nosim všechny klíče u sebe protože je střídám)
Light Assists (aut.přepínání a tlumení světel)
Parkovací kameru (chtěl bych 360)
Nepoužívám
Asistent parkování
Adaptivní tempomat + Bliss
Udržování v pruzích
Chtěl bych
Noční vidění

reagovat
salamio
08. září 2019, 15:21
0

K tomu vaření kávy - kávovar se dodával jako příslušenství k 500L.

reagovat
ed
edík
08. září 2019, 17:19
-1

Myslím, že mnoho těch novot v autě spíše otravuje (ne všechny) a hlavně luxuje peněženku!

reagovat
PB
12. září 2019, 11:00
0

Mozna jsem jedinej.. ale tempomat proste nepouzivam. Nejak si prijdu nesvuj, kdyz neovladam primo rychlost auta. A to jezdim predevsim dalky. Mozna kdybych mel adaptivni. Ale ten normalni proste ne

reagovat
No
Novis
12. září 2019, 22:18
0

Tempomat taktéž nepoužívám... ani při cestách 1000km+, rychlost musím mít prostě "pod palcem" sám. Ve vyhřívaném volantu vidím stejnou zbytečnost jako ve vyhřevu sedadel (ten narozdíl od tempomatu ani nezkouším, je mi přímo nepříjemný). U heads-upu souhlasím s názorem že akorát překáží ve vyhledu. Bluetooth je mi k ničemu, muziku jedu z SD karty a HF nepoužívám. Hlídání mrtvého úhlu je ve výsledku asi jedinou věcí z výčtu, kterou uznávám za reálně užitečnou, protože keyless? Hell no, postup - zamknout auto - odnést klíč do potřebné vzdálenosti - odložit jej - vrátit se k autu - a zkontrolovat zdali je fakt zamčené... je otravnost, která se divím že zde ještě není zmíněna.

Suma sumárum... se těším na jaro a dokončení renovace mé lásky z roku '56... :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem