načítám data...

Trable řidiče sportovního auta

27. dubna 2020, 00:00 54 komentářů Augi

Už samotné pořízení sportovního auta slibuje nevšední zážitky za volantem. Trošku překvapivě se najdou ale i negativní. Jaké jsou ty nejvíc otravné?

zobrazit celou galeriiMichal Augustýn: Trable řidiče sportovního auta

Přesnější by bylo napsat, “ trable řidiče sportovního auta, u kterého je na první pohled zřejmé, že je to sportovní auto”. Takový soft requirement při výběru mého víkendového auta bylo to, že by bylo super, kdyby to auto bylo nenápadné, aby nebudilo pozornost. To tehdy byly bodíky pro BMW, ale STI nakonec zvítězilo v mém výběru, ač v tomto směru je to asi nejhorší volba.

S výraznou sportovností auta se pojí několik zvláštností z běžného provozu. Místí čtenáři zcela jistě mají podobné zážitky, nebo ještě zajímavější, tak budu rád, když si vylejí svá srdíčka v komentářích.

Předjetu tě!

Znáte to. Jedu se projet, a někde na rovince mezi polema, kde mě nijak nerajcuje jet výrazně nad zákonný limit, mě dožene nějaký samozvaný závodník. Co teď? Buď mě předjede a určitě si říká, jak to té Impreze nandal. To je ta lepší varianta, a určitě vezl rodící manželku, takže všechno v cajku. Horší varianta je ta, že se na mě nalepí, ač by mohl pohodlně předjet, a asi si chce něco dokázat tím, že se za mnou udrží a bude na mě nalepený. Co teď? Kdybych jel dál svoje tempo a závodník byl výrazně přemotivovaný, tak první zatáčku s pomocí kvalitního podvozku a dvou samosvorných diferenciálů elegantně vykroužím s prstem v nose, ale  závodník v Octavii 1.9TDI bude při stejné rychlosti pokračovat po přímce do lesa. K takové situaci opravdu nechci, aby došlo, takže moje reakce je taková, že dál jedu tak, jako bych jel v normálním autě, a vyhlížím vhodné místo, kde bych se mohl závodníkovi bezpečně klidit z cesty.

Pojedeš slušně, panáčku!

Další běžná situace, když se člověk jde svižně svézt. Dojede pomaleji jedoucí auto. V takovém případě si vždy dodržuji bezpečný odstup, tedy v žádném případě nikdy na řidiče před sebou nějak netlačím (natož abych na něj blikal). V takovém okamžiku se mi občas stanou dvě nepříjemné situace.

První: Řidič přede mnou zmerčí, že má za sebou sportovní auto, a začne tlačit na pilu. Tedy opět hrozí, že řidič+auto, o kterých vůbec nic nevím, se bude pohybovat na hraně možností. V takovém případě výrazně snížím tempo (nechám ho ujet), a nejlépe to někde na minutku odstavím. To je win-win, protože závodník se snad uklidní, a já před sebou získám volný prostor.

Druhou variantou je pravý opak.  A teď tě, panáčku, pořádně vyškolím! A sníží svou průměrnou rychlost o 40 km/h, samozřejmě v místech, kde je nemožné předjíždět. Takový pěkný příklad pasivní agresitivity. Zkušenost velí, že od blbců je radno držet se dále, takže je lepší to někde odstavit, v klidu se napít (nebo provést reverzní operaci), a v klidu pokračovat dál.

Další varianty reakcí mi přijdou naprosto v pohodě. Ideální je, když si dál jede své tempo. Jako při závodě – jet si své tempo a svou stopu, a když mě někdo bude chtít předjet, tak si to nějak zařídí.
Ale abych nebyl jen negativní, stále se mezi námi najdou i ohleduplní lidé, kteří chápou, že bych raději jel rychleji, než oni, a tak se snaží uhnout. To je velmi sympatické a cením dobrý úmysl, ač to někdy může působit zmatečně. Paradoxem je, že nejčastěji se mi to stává, když jedu Levorgem, který je ve zpětném zrcátku k nerozeznání od posledního WRX STI, a kdy se mi do nejriskantnější manévru na silnici (předjíždění) tolik nechce.

A kolik to jede?
Typická otázka od jiného zákazníka u benzínky, z mé zkušenosti vždy mužského pohlaví. Problém bych nehledal ve mně, ale v tom, že mé auto sice působí sportovně, ale asi nikterak draze :-)

A co vy, milí čtenáři? S jakým druhem nevyžádané pozornosti se setkáváte, a jak se s ní vypořádáváte?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
27. dubna 2020, 07:27
4

To zavodeni je klasika...to se mi taky stava...a pritom jezdim s autem zalozenym na podvozku Fiatu Punto:D Jinak me pobavilo, kdyz se me ve meste ptal tak 8 lety klucina, jestli ta moje Barchetta je Ferrari:D rikam mu ze neni...a on, "jo, ja si to myslel...Ferrari byvaji cervene"

reagovat
GanGreen
27. dubna 2020, 08:24
2

Závodění se “školitelama" se mě nějak netýká, nemám dostatečně provokativní auto :D
A když už od někoho padne otázka ohledně mýho povozu tak je to většinou: Ty krávo, máš Alfu jo? Ses dobrej, do toho bych nešel... Kolik to žere? A jak se to sere? Kámošuv kámoš ji měl taky, a musel to zahodit...furt s tím něco bylo.
Prostě klasika :D

reagovat
esmo
27. dubna 2020, 09:28
2

Lepící se závodníky znám taky, jenže moje horká mladá hlava velí..podřaď a šlápni na to. Pak si sice vždycky říkám, jestli mi to stálo za to, no zatím jsem se ale nepoučil...
Z benzínky žádné zkušenosti se zvídavými motoristy nemám, za to jsem se perfektně naučil, jak skrývat fakt, že do BMW strkám černou tankovaci pistoli. :D

reagovat
Kuře
27. dubna 2020, 16:29
0

Stálo to za to? Stálo:)

beastar
27. dubna 2020, 10:54
2

To je takove vdecne tema. Asi neni clovek kteremu by se toto nestalo. Brzdeni naschval to je klasika. Zavodnici mi nevadi vetsinou jim ujizdim kdyz mam chut. Jinak odbocim pokud to jde, nebo jak pises uhnu. Lidi mi nevadi kdyz koukaji, nebo se na neco zeptaji. Pokud to cini slusne...

reagovat
Augi
27. dubna 2020, 12:05
0

Jo to s tím ptaním nebylo myšleno nijak zle - mám to stejně :) Jen jsem narážel na tu zažitou představu,jak se na člověka se sporťákem lepí ženský...a ono ne :)

Zajda
27. dubna 2020, 12:09
1

Myslím že ty ženské co se lepí na sporťák mají celkem představu co kolik stojí a jak vypadají aktuální modely :-)

beastar
27. dubna 2020, 16:11
2

Tak určitá skupina žen má dobrý přehled a na sporťák se ti nalepí, ale to musí být zvučná značka (znají neboj) A hlavně placatý a jak píše Zajda aktuální model:)) Jinak já teda dlouho neměl žádný auto, co by vyloženě na silnici lidi brali za sporťák. Ghibli spíš uhejbali protože zvuk a trojzubec. Audi tj taková klasika to tě spíš naschvál brzdí a tak podobně. A Mégane to až na pár nadšenců si myslí, že je to obyčejná mrdka za 450 v příplatkovým laku takže tě nechávaj dejchat.

Úplně nejhorší v tomhle směru bylo jezdit v tom Mercedesu Áčko AMG... malá krabice žlutá, křidýlko a prémiový logo a zvuk. To se našlo školičů a tatínků v kombíkách, co ti to potřebovali vokázat...

krab
27. dubna 2020, 11:00
4

Mě pánové vadí hlavně vyšinutí jedinci, kteří přidávají plyn co to jde v momentě, kdy jsou předjížděni. To se mi občas stane, naposled v sobotu. Člověk by se divil, co to je zač ty lidi ... například tentokrát jakýsi strejc v Berlingu Multispace. Magor... Člověk by to do těch lidí neřekl.

A teď když si představím, že bych na ty lidi, když je dojedu ještě preventivně bliknul jako v tý učebnici z vedlejšího článku :-D
Přitom nápad to blbej není, lidi do zrcátek nekoukají moc a často jedou uprostřed silnice, pokud je to menší okreska

reagovat
Adam
27. dubna 2020, 11:13
0

S blbcema, co začnou akcelerovat na rovince se setkávám nejčastěji v Corse z Gumbalkanu. Když je hezky, dá se jí držet pod krkem tak, abych sem tam někoho na okresce tlačil. Jenže co neinteligentní jedinec v Superbu II TDi udělá, když ho předjíždí na první pohled šrot, co má daleko do 50hp? Začne zrychlovat a já jsem pak, i na dlouhé rovince, nucen nebezpečně přibrzdit a řadit se za něj, abych se u první zatáčky mohl vytočit, protože se zase začne sr*t.

Zajda
27. dubna 2020, 11:31
4

S 50 koňma nejde vždycky říct, jestli řidič předjížděného TDI aktivně bránil předjíždění nebo se mu jen trochu pohnula noha na plynu :-)
Jsem chvíli jezdil v náhradním Citigo a mé předjížděcí manévry začínaly asi tak minutu předem. Už jsem musel mít v hlavě plán ve které zatáčce se dotáhnu a vyjedu z ní o tolik rychleji, že to bude stačit na předjetí. Samotné zrychlení toho auta počas manévru bylo o jednotky km/h. Nouzový trik byl že u 1.0 MPI strašně dlouho visí otáčky po odstavení plynu, takže když jsem třeba dotočil 2° a narval rychle 3°, stalo se něco čemu u McLarenu říkají "inertia push" :D

krab
27. dubna 2020, 11:49
2

Jo, to asi jo... v tom mým případě to fakt bylo aktivní bránění předjetí, akorát jsem udělal tu chybu, že jsem si toho předjížděného správně psychologicky nenačetl ... Prostě se úsek otevíral do roviny, to berlingo přede mnou jelo prostě cca 90, nechal jsem tam čtyřku, ani jsem se neobtěžoval podřadit, říkal jsem si, to bude banální věc a pak o chviličku koukám, že to auto jede furt vedle mě, tak jsem holt musel přidat na chvilku plnej plyn, na čtyřku a ve 4 tisících není ideální... Kdybych si býval podřadil na trojku a předjel ho bleskově hned, asi by ani nestihl zkusit "závodit". Přístě si na to dám větší pozor. Ale je to obecně řečeno hrozná prasárna, snažit se nenenechat se předjet.

Naopak, pár dní před tím, jsem zase raději v momentě, kdy se do mezery v takovým ne úplně ideálním místě přede mne cpal jakýsi Hot hatch seat. Když byl už vlevo, naopak jsem okamžitě ubral, aby se tam bezpečněji vešel a tak to dělám vždycky. Přece se nenechám nějakým magorem srazit ze silnice. Jak píše dole nick Koby 911, fakt jsou asi některý lidi blázni a mají radost, že předjedou Porsche nebo nějaký obecně silný auto a mají z toho radost...


Na druhou stranu, párkrát už jsem i zažil, že přede mnou jedoucí cosi, do čeho bych to neřekl ( třeba Passat TDI) najednou i na členitým úseku výrazně zrychlí a já můžu jet v uctivý vzdálenosti za ním a "nekazí" mi tempo, protože sám bych býval snad ani rychleji nejel. Ovšem takový borec v nějakém rodinném kombíku asi jede svou životní rallye :-D

A občas se fakt stává, že mě někdo laskavě pustí, takže to je moc fajn.

Ale já obecně nejedu na silnici tak rychle. Tak nějak normálně, prostě s rezervou, je to potřeba.

Pochtli
27. dubna 2020, 11:57
0

Stává se mi to čím dál častěji. Jediná šance s nevýkonným křápem je ho překvapit tím, že ho předjedete (na přehledném místě) v obci, případně v místech, kde to dobře znáte a uhrajete to na moment překvapení. A pak se snažit prostě ujet, většinou toho za chvíli nechají a máte klid (často bohužel neplatí, pokud předjede žena, nejlépe s dacií a spol.).

Zajda
27. dubna 2020, 12:26
0

krab: já reagoval spíše na Adama, ale co se týče předjíždění, i se silnějším autem praktikuju stejnou taktiku - nedat šanci k žádnému překvapení, takže plný plyn, optimální otáčky a nejlépe si vybudovat nejakou rychlost ze zálohy.
Jinak jsem jednoho řidiče dodávky taky špatně odhadl a proto jsem potřeboval to náhradní Citigo. Začal jsem ho předjíždět v sérii velmi mírných až neznatelných zatáček, tak mě při nasazení své závodní stopy poslal do škarpy.

krab
27. dubna 2020, 13:10
0

Ty jo, tak to je teda hodně nemilé ... Jestli se podělíš o zkušenost, jak dopadlo třeba vyšetření té nehody? Chápu to asi tak, že jsi ho začal předjíždět a on ti to tam poslal doleva, když si "cutoval" závodnicky to mírné esíčko. Měla by to být chyba na jeho straně jednoznačně, že?

tomyks
27. dubna 2020, 13:23
0

To by mně taky zajímalo. Loni se mi stalo něco podobného. Krásny přehledný úsek se sérií zatáček, dojedu auto co jede cca 70km/h, před zatáčkou brzdí na 60, tak dám blinkr doleva a zahajuji plynule předjížděcí manévr. No borce to poslal taky do leva až ke krajnici. Naštěstí jsem to ubrzdil, byl jsem v tu chvíli předním kolem na úrovni zadního kola toho trouby, levým jsem už lízal příkopu.

Adam
27. dubna 2020, 13:40
0

Nedostatečně jsem to rozepsal. Konkrétně za tím Supem jsem jel několik km, kdy o mě věděl. Nebyla však dost dlouhá rovinka na to, abych to mini stádo rozehnal :D . On se ale i na těch rovinkách hrabal. Až v momentě, kdy přišla dlouhá a já se ho jal předjet, tak na to šlápnul a poodjel mi.
Chápu, že bych na té rovině možná brzdil, v jeho tempu, co držel posledních 300m a ne ty km předtím. Při prvních dvou zatáčkách bych mu ale zmizel.

U E39 pak, kde mám přecijen nějakou rezervu, se mi pak častěji stává, že si předjížděný v průběhu manévru najede do prostředka silnice, v momentě, kdy jsem vedle něho, a já jsem pak vytlačen až na krajnici. To je pokaždé velice příjemné. To je zase nejčastěji Fabia I nebo II :D

Zajda
27. dubna 2020, 14:41
1

No, kluk kolem 30 zastavil, strašně se omlouval že nás vůbec neviděl a tak, se svou vinou byl smířen odzačátku a vypadal z incidentu celkově dost rozhozený.
První měsíc ve skříňové dodávce, návyky sledovat zrcátka asi chyběly.

Naštěstí jsem jen zajel do celkem mělkého travnatého příkopu, kde nebylo co trefit, jen po cestě pár odrazek.
Ale nějaké škody na spodku auta a od kontaktu s dodávkou tam byly a vyjet svépomocí něšlo.

Vyšetření proběhlo po 2 hodinách čekání na policejní Transporter - nebyli jsme zdaleka jediní "zákazníci" v okrese.
Já měl případně v záloze onboard ale nechtěl jsem dodávkáři nějak zatápět, takže jsem s ním nijak neoperoval. Komunikoval jsem minimálně a jen stručně sdělil že mi při předjíždění dodávka vjela do pruhu, hentam jsem začal orat, tady skončil a dál nechal vyšetřování volný průběh.

Fízlům nejspíš bylo přesně jasné co se stalo, ale smilovali se nad dodávkářem, když mu za toho větrného dne zkušeně vnutili myšlenku že do něj fouknul vítr a neudržel se v pruhu, protože nepřizpůsobil rychlost. Pokutu myslím klasifikovali jen jako překročení rychlosti, ne způsobení nehody :-)

Vyplnili za nás formulář o nehodě, s tím že ho nechali podepsat souhlas s vinou a zase odjeli.
Závozník měl dodávku na cestě a pojízdnou, tak jsem mu ještě na rozloučenou kladl na srdce, ať se příště aspoň dívá do zrcátek než zas bude nasazovat závodní stopu, jelikož dodávka opravdu není nejrychlejší stroj na cestě.

Já s drahou polovičkou čekal další 3 hodiny na odtahovku. předvánoční nákupní den se trochu protáhl a nebyl jsem v úplně nejlepším rozpoložení. Abych završil svou mizérii, odpoledne jsem ještě s druhým autem u Tesca zacouval do přístřešku na vozíky a promáčkl si nárazník:-)

Když si nehodu s dodávkou přehrávám zpětně, vidím co jsem mohl udělat jinak abych jí nešel naproti. Přiblížil jsem se rychle, nepřesvědčil se pořádně že mě vidí atd.

pi
pickozudovozu
29. dubna 2020, 00:15
1

Adam: To bys měl aplikovat tenhle "trik" ze starýho Světa motorů (a i s tou mentalitou se v té době potýkali :D):
"Musíte si předjížděného „předem připravit", vybrat si vhodné místo a pak se na to rozjet. To znamená nejet za vozem, který chcete předjet na „kufru", ale nechat si větší odstup (tak 100 metrů) a pak naplno akcelerovat. Bohužel musíte do předjíždění také započítat mentalitu českého majitele embéčka, který když vidí, že ho chce předjet Trabant, spíš přidá, než aby ubral. Jakmile jste ho předjel, můžete se stát pánem situace. Zvláště na technické trati využijete vynikajících jízdních vlastností."

Ko
Koby911
27. dubna 2020, 11:15
1

Naprostej souhlas.

Pravda je, že když jsem byl o deset let mladší a měl tenkrát idiotský auto E46 330ci m paket 2, tak jsem se bavil tima co přišlápli plyn a jeli totálně za hranou svojí i auta a já za nima na 60% - ještěze to nikdy neskončilo špatně. Dneska už je nechám ujet a jim tak nabídnu blažený pocit jak ujeli 911 nebo v čem zrovna jedu... :))

Pravda je, že s tím, že mi někdo dá blinkr a uhne je asi víc a víc a nebo mám jen štěstí.

Doplnil bych ještě to, že co mě štve asi nejvíc, když někoho naprosto bezpečně předjedu někde v zatáčce nebo na plný a one začne výchovně problikávat atd... S tím se bohužel taky setkávám asi víc a víc často.

A za největší problém řidičů sportovních aut v ČR považuji úplně jinou věc a to absenci kvalitních a zajímavých silnic!!

reagovat
Vavris Vavrisovic
27. dubna 2020, 14:54
1

Kvalita silnic záleží na regionu... Vím, že kolem Prahy a ve Východních Čechách to je dost bída. Na jihu kolem Zlína a Hodonína je zase přílišná hustota osídlení, ale ten zbytek? Nemám moc zmapován severozápad republiky, ale prakticky všude jinde jsou kopy krásných cest!

Pochtli
27. dubna 2020, 12:03
0

Smíchy jsem se chechtal celou cestu, když se mě v MX-5 snažil předjet starý logan mcv se čtyřmi vychechtanými lidmi na palubě :oD

reagovat
Za
Zazaa
27. dubna 2020, 12:31
0

me se stavaly/stavaji ruzne varianty ....

od kde se tam ten starej kepl najednou vzal a jakto ze ve 130 do koppce furt zrychluje - tam pomahal ten moment prekvapeni pac to vetsinou necekali a byl sem precejen trochu nevybourenej :)
prez klasiku vidim neco nizke cervene tak budu zavodit - tam si jedu to svoje a bud se necham predjet a nebo zacne rozbita silnice a necham se predjet
nejblbejc sem se cejtil kdyz sem jezdil s kitcarem co byl proste neprehlednutelnej a vypadal tak na 300km/h (a pohanel ho 1.6 brouk) tam se me pravidelne stavalo, ze se vsichni uhejbali na krajnici a asi se divili proc nejedu :)

reagovat
Stanley
27. dubna 2020, 12:55
1

Já vesměs vůbec nezažívám, že by mě potřeboval někdo vyloženě předjet. Zato zažívám často lepení na zadek od nervózních TDi, dupnutí na plyn právě v době předjíždění, případně blokování najetím do levého pruhu.
Nedávno jsem - klasika kvůli TDi - málem skončil v poli, kdy se závodní padesátník rozhodl předjíždět v době, kdy už jsem já byl v půlce předjížděcího manévru. TDi prostě bude první, i kdyby to mělo skončit nehodou. To už je taková diagnóza.

Nasraní pantátové, co troubí a blikají, když je při jejich jízdě 40/75 předjedete, to už beru jako folklór :-)

Naopak, od koho jsem nikdy nezažil problém, jsou právě ostatní řidiči ve sportovních autech, od těch když už, vidím spíš cosi jako řidičskou gentlemanskost, paradoxně. Takže vždycky na cestě raději potkám třicetiletého řidiče BRZ, než solidního taťku v Superbu.

reagovat
beastar
27. dubna 2020, 16:19
1

Nasraní pantátové, co troubí a blikají, když je při jejich jízdě 40/75 předjedete, to už beru jako folklór :-)
---
To se mi teď stalo dvakrát po sobě. A nechápal jsem to. Já myslel že na mě ten debil bliká, že mám mlhovku. To se teď jako dělá jo... když předjedeš bezpečně na úseku, kde je vidět na 3 km dopředu asi ve 110, tak tě jako problikne, že si pirát? :DD
---
Nebylo to nejspíš tdi tuším, že to byla 406tka tak asi HDI a to druhý byla nějaká malá Toyota... bože, bože...

Stanley
27. dubna 2020, 19:38
3

No jistě, pantáta (spolu se svým kloboukem) ví, že právě tady, na té přehledné rovné silnici ve slunečném suchém počasí je bezpečná maximálně ta jeho 75kmh. A tím, že ho třeba 100kmh předjedeš, ho bezprostředně ohrozíš, to dá rozum, takže se spravedlivě rozzlobí a musí tě světelně a akusticky počastovat. Zajímavé je, že často začne troubit už ve chvíli, kdy jsi při předjíždění na jeho úrovni, což znamená, že se na to pantáta pečlivě připravoval :-D
Je to přesně ten typ spravedlivých a slušných obyčejných občanů, co ti pak postaví plot půl metru na tvém pozemku, a čeká, že si nevšimneš.

Raspby
27. dubna 2020, 13:56
4

No vesměs jsem se setkal se vším, co je tu zmíněno, ale dodal bych jeden zajímavý poznatek, který není sice hned přímo život ohrožující, ale vytáčí mě neskutečně, hlavně z principu. Jedu po dálnici v pravém pruhu, za mnou asi 100m v levém pruhu jede další, stejně rychle jako já a samozřejmě jede pořád vlevo (klasika že...). V dálce vidím kamion/pomalejší auto. už předem sleduji co se děje okolo mě. To auto za mnou pořád stejně. Ok, mohu předjet plynule, bezpečně, ten za mnou má velký odstup a díky stejné rychlosti ani nemusí sundat nohu z plynu. Jenže. Všimne si, že asi budu za chvilku potřebovat předjet, tak malinko zrychlí, ale jen tak, aby to přesně vyšlo, až dojedu kamion, tak bude stát asi 5m za mnou, takže kdybych najel do levého pruhu, značně ho omezím, nebo i ohrozím. A tam zase zpomalí na stejnou rychlost jako já a čeká...samozřejmě kvůli němu musím hodně zpomalit, nechat ho projet a pak teprve předjedu kamion...a on jede, kouká dopředu jakože nic...jsem vytočenej zase jen co jsem to napsal :-D Vždycky když se něco takového stane, tak si teda sakra zanadávám...ale prosím vysvětlete mi - co lidi k touhle vede? To není žádné závodění, nic takového..mohl by jet pořád stejně, poslouchat si muziku, hladit přítelkyni, nic neřešit...co vede lidi k tomu tohle sledovat a takto záměrně "blokovat"?

reagovat
Jakub Pospíšil
27. dubna 2020, 14:56
2

Přesně! Tohle je věc, co mě taky neskutečně vytáčí. Vlastně tě tím tihle řidiči nutí k tomu držet se furt v levém pruhu, což je z principu špatně a sám to nemám rád. Netuším, co k tomu lidi vede, ale zvlášť při jízdě na tempomat mi to fakt pije krev, protože to znamená zpomalit, pak zas zrychlit na tempomatovou rychlost a pak zpravidla tohoto člověka dojet a předjet, protože tím, že už nemá před sebou žádné auto, které by ho "táhlo", tak zpomalí. A pak se celá anabáze může znovu opakovat.

Raspby
27. dubna 2020, 15:14
1

Přesně...pak ještě zpomalí a za minutu ho předjíždím zpět. Ale fakt mě to rozčiluje hrozně no...totéž v napojovacích pruzích...jede souvislá kolona aut s mezerami cca 20m třeba...vyhlídnu si svoji mezeru, přizpůsobím se abych se plynule napojil, přidám abych jel stejnou rychlostí, ale ten za mnou najednou ne, hamtne na to taky aby jel vedle mě, a to už pruh končí (v horším případě škarpou...), takže zase prudká brzda a snaha se napojit ze stání, což je pro všechny mnohem nebezpečnější...a to vše jen kvůli nějakému egoistovi, co si prostě řekl: nene chlapče....

Pochtli
27. dubna 2020, 15:28
0

S těmahle to už po zkušenostech řeším tak, že jakmile zjistím, že začal zrychlovat, tak to hned hodím do levého o něco dřív než bylo v plánu a lehce polechtám plyn, aby neměl záminku k nějakým pomstychtivým prasárnám.

J.K.
27. dubna 2020, 16:26
1

Jo, jo. Přesně pár takovýchto zážitků mě utvrdilo v rozhodnutí jezdit po dálnici v levém pruhu rychlostí 159 km/h dle GPS a do pravého pruhu se zařazovat, jen když se nějaké auto zezadu rychle přibližuje, natlačí se mi na zadek vozu nebo z dálky problikne. Je to rychlost, která se mi osvědčila. Je to dost rychle na to, aby se na mě nikdo nerozčiloval, že brzdím provoz v levém pruhu a není to o řidičák, i když pokuty rád nemám a tak bedlivě pozoruji předjížděné vozy a vozy postávající na nájezdech. Tenhle způsob jízdy neradím. Jen potvrzuji, že kritizované chování přesně k takovým reakcím vede.
-
Komentář upraven 27. 4. 2020, 16:32:35

Jenda_K
27. dubna 2020, 16:58
0

To aby mě tam nezavřel řeším tím, že v tomto případě přidám a přejíždím do levého s předstihem.

Stanley
27. dubna 2020, 19:52
3

Raspby: no proč asi blokuje takový dálničan - on se totiž mylně domnívá, že tím dálničním křižníkem, co dostal ve firmě, se z něj stal vážený muž. Jenže nejdřív přijede do firmy, tam s ním vytře podlahu šéf, pak otročí napříč republikou až do pěti odpoledne, o půl šesté večer přijede strhaný domů, tam ho nejdřív sjede žena, že je na všechno sama, pak zjistí, že mladej ho má komplet na háku, no a v noci, když konečně může ukázat, že je chlap, tak se mu nepostaví.
A co mu pak zbývá, když druhý den v devět už zase korzuje po dálnicích? No je konečně velký šéf tam, kde může - přidá v levém plyn zrovna když se chceš zařadit k předjetí a blokne tě za kamiónem. Pak to ten den zopakuje dalším dvaceti týpkům v pravém pruhu. Konečně má ten pocit, že něco řídí on. Pak je zase večer a jede domů... atd. atd. :-D

Vavris Vavrisovic
27. dubna 2020, 15:08
2

Já snad žiju v nějaké zenové kapsli nebo co... Anebo Miata spíš vzbuzuje dojem mrzáka, který neprovokuje k závodění :D

Všechno popsané v článku i diskuzi se mi děje ve stopovém množství. Nepamatuju si, kdy by mi někdo bránil v předjíždění nebo se pokoušel závodit. Je fakt, že obecně to mám při běžných přesunech na banánu a možná si toho ani nevšímám. Když se jedem projet, tak to je většinou na cestách s minimálním provozem, a když už někoho dojedem, tak jsme většinou před ním ještě dřív, než nás stačí zaregistrovat v zrcátku :D

Je pravda, že minulý týden jsme dojeli někoho s Touranem, který zprvu jel klidně, aby následně velice úzkou RZetu s nazubenými Miatami za nárazníkem projel srdnatým způsobem. To mi ale bylo spíše sympatické, protože na daném úseku je silnice úzká tak, že se stejně předjet nedá a svižný pohyb byl tedy vítán...

reagovat
beastar
27. dubna 2020, 16:23
3

Já teda až na pár jednotlivých nedorozumění taky toho nezažívám moc. Pravdou ale je, že prostě kolem Prahy. Rychlá dvacet let stará BMW a podobně potkávám. A ti teda závodit chtějí. Naposled dneska po výjezdu z Tesca za narázníkem e60 (diesel power voe) až sem mu raději uhnul, protože jezdit 120 po Praze nepřijde normální ani mě. Když jedu někam dáů, tak opravdu málo, kdo a málo co. Teď sem pochopil že občas na mě teda někdo bliká za trest, že sem ho předjel:D

OndrasI
27. dubna 2020, 15:51
0

Většina těchhle problémů se vyřešila ve chvíli, kdy jsem neplánovaně přesedlal na Abarth 595 s výfukem Monza. Jezdím dál hodně sportovně, to auto je šíleně hlučné, má agresivní polep a i přesto už nikdo nevybržďuje, neškolí, nevysírá - naopak, lidi napříč všema věkovejma kategoriema se spíš usmívaj :)

Teda s jednou výjimkou a to je paní v XC60 dneska ráno směrem na Teplice, která projela prvních 25 kilometrů D8 v levym pruhu. Tam proběhlo z její strany dokonce i hrození pěstičkou a najetí na bok auta.

Na druhou stranu, když jedu černym placatym kombíkem s xenonama (ty dodnes dělaj hodně, "mámo, ten parchant má na příplatky") a sportpaketem, tak se setkávám se vším výše zmíněným. Na druhou stranu to jde obvykle vyřešit obligátním "za tři a plnej". Nejslabší kusy to vzdají kvůli nedostatku výkonu, silnější kvůli nedostatku odvahy a s těma ostatníma si občas pěkně zajezdíme :)

reagovat
J.K.
27. dubna 2020, 16:09
-1

Díky za blog a zamyšlení Augi.

Jistě má na to malý vliv i to, jak řídíš, ale myslím, že jsou to všechno reakce hlavně na tvé auto. Obří sání na kapotě a křídlo na kufru očividně dráždí "ochránce starých pořádků".

(Já jsem se už několikrát od spolujezdců dověděl, že se na auta před sebou lepím. A asi ano. Není to nic nebezpečného, čímž bych ohrožoval, ale dávám jasně najevo, že chci předjet hned, jak jen to bude možné. A nic z toho, co jsi popsal, se mi nestává. Takže taková ta slušnost vliv mít moc nebude.)

Možná by stálo za to sepsat seznam vozů, kterým se tohle děje a kterým ne.
-
Komentář upraven 27. 4. 2020, 16:39:12

reagovat
Franke
27. dubna 2020, 18:39
0

Se Speedym to mám takhle: někdy se mnou chce nekdo závodit, tam je to jednoduché. Ale většinou lidí uhýbají, i když jedu podle předpisů.

reagovat
BigBen
27. dubna 2020, 19:36
1

U mě to je jak kdy... Někdy si závodníci kolem mě zřejmě říkají, že takový malý křáp nemůže jet, takže mě nechají na pokoji. Jindy, když někoho přejedu a prozradím, že mi to jede tak jsem hned terčem "školitele". Zrovna dneska se mi nalepila dodávka na zadek ale dál jela mým tempem. Tak jsem to trochu přišlápl abych ho neměl v kufru a tím jsem ho zřejmě rozčílil, takže začal jet jako hovado a neuklidnil se dokud mě nepředjel...

reagovat
Quintus
27. dubna 2020, 20:02
0

Podobné zážitky, ale v jiném duchu, zažívám jako "řidič staršího auta" - rozumějte youngtimer 30+
Ani jedno z těch aut není sportovní, ale na druhou stranu ve své době oplývaly lehce nadprůměrným výkonem. V praxi to znamená, že dnes jsou jejich parametry asi tak průměrné :D. Bohužel toto je zdrojem mnohých trablí s řidiči okolo, zvlášť prostě, když mně řízení baví, auta znám a vím, co si s nimi můžu dovolit (a nebo naopak dovolit nemůžu). Bohužel mně pak tyhle problémy potkávají dost často. Smutný teda je, že (ačkoliv předsudky nemám rád), v 95 % se fakt jedná o řidiče jedné značky, jednoho modelu auta a docela často buď v nějakém tuningu... Říkat víc asi nemusím :D
Spíš si vždycky říkám, o co jim vždycky jde, a odpověď jsem zatím nenašel :(

reagovat
Jenda_K
27. dubna 2020, 21:08
0

Jo tohle také znám, ne z pozice pravého veterána, ale z pozice odporně zeleného korejského SUV. Na semaforech na čtyřproudovce za mnou v pravém pruhu obvykle nikdo nestojí a s 25 let starým sedanem neznámé značky (Daimler) je to podobné. Ty odjezdy z křížovatky za pomoci hydroměniče a výkonu vysoko nad 100 koní na tunu je obvykle překvapí.

Cu
Curdin
27. dubna 2020, 20:29
0

Žena má oktavku rs v benzínu. Obdivuju se jejímu klidu. Kdykoliv mě veze jako spolujezdce, tak není jízda kdyby to nikdo nezkusil. Přidávání při předjíždění, ten kdo byl poklidně předjet je na dalších semaforech v levém připraven zabít svoje děti na zadnich sedadlech atd.... bohužel to nejsou modely nejmenované (stejne) značky, ty tak nějak asi vědí kde jsou s možnostmi... jsou to ty ostatní. Asi nějaký skodahejtri co si potrebujou utvrdit svou spravnou koupi. ???? Fakt je, že žena jim to s absolutním klidem dopřává. Vzdycky si říkám jak je ho možný. Na nic jsem nepřišel. I když možná tou barvou - je to taková příšerně zelená ????

reagovat
Cu
Curdin
27. dubna 2020, 20:31
0

Ty otazniky mely byt smajlici.....

JohnyLBC
27. dubna 2020, 21:48
3

Bohužel zkušenost je přesně jak píšeš. A že těch lidí na silnici je...
Normálně to nedělám, ale jednou jsem to už nevydržel a dvěma pitomcům v golfu GTI co se mi fakt ošklivě lepili na zadek a mohli mě předjet, jel jsem v klidu, prostě mě pořád jakoby tlačili. Po pár kilometrech jsem na to šlápnul protože se asi bavili tím jak nejblíž se dostanou ke kufru. Během dvou, tří zatáček a dvou rovných úseků jsem je už neměl ani v zrcátku. No a dojel jsem do vesnice, kde se na přejezdu srazil vlak s náklaďákem... Musel jsem to otočit. Ujel jsem nějakou vzdálenost zpátky, a vidím toho Golfa jak někomu prorazil plot a vlétl do zahrady, ležel na boku, na silnici stopy po nedotáčivém smyku v zatce a oba lepiči stáli u auta a pan domácí jim tam řádně gestikuloval :))) Když jsem viděl že jsou v pořádku a koukají na mě vykuleně, nedalo mi to a fakt jsem se musel upřímně smát... Nikomu nic zlého nepřeji, ale tohle byla vážně jak se říká INSTANT KARMA :))) A dnes když potkám lepiče, tak si na to vzpomenu, zasměju se a říkám si, kašli na to... minule vylétli ze zatáčky a vzali to přes chodník, tam mohl někdo jít... náhoda je blbec...

reagovat
Augi
27. dubna 2020, 22:34
1

Skvělej příběh, vlastně popisuješ přesně tu situaci, kterou jsem popisoval. Tak dobrý, že se nikomu nic nestalo, a kluci se snad poučili :-)

Co
Core
28. dubna 2020, 19:43
0

To Krab,nedavno se mi stalo ze jsem si v obci dovolil predjet na rovnem a prehlednem useku nejaky stary plesnivy renault.Predjel jsem ho rychle a v dostatecne vzdalenosti pred nim jsem zpomalil na 55km/h a drzel jsem odstup abych ho nahodou nebrzdil.Co se delo pak mi nejdriv vyrazilo dech(clovek se ma asi porad co ucit) a pak pobavilo...Rencek me dojel a zacal blikat jak zurivej a porad v obci tlacit......PAK ZACAL PREDJIZDET a kdyz byl vedle me tak kouknu na nej a on si klepe na celo a vedle nej sedela asi partnerka.No v takovych chvilich predjet nenecham nikoho protoze je mi jasny ze by to predemnou zahamstnul :).Tesne pred dalsimzatackou to vzdal ale kdyby jelo neco v opacnem smeru tak neevim..Ale stejne me bavi jak s takovym keplem chce predjet 3litrovyho baworaka kterej to ma jeste neskromne vzadu napsany.A takovych pribehu je spousta.

JohnyLBC
29. dubna 2020, 09:51
2

Napadá mě ještě jedna situace, párkrát se mi to stalo že to bylo vyložene život ohrožující...
Jel jsem na Moravu, kolem Kolína, přes vesničky a okresky a jelo přede mnou roztroušených pár aut předpisovou rychlostí. První z nich byla Octavia II.gen RS v naftě na hlínách, žlutá barva na autě všude kromě kufru... evidentně si z čipů na řídící jednotce stavěl asi nějakou věž.... Na konci vesnice jsem ho dojel a protože jsem chtěl jet o něco málo rychleji než tachometrový limit, začal jsem ho předjížděl už asi 50m před značkou konec obce... když předjíždím, na nikoho se nelepím, netlačím a předjíždím velkým obloukem aby se mě nikdo nelekl a zařazuji se daleko pře aby neměl nikdo pocit že dělám nějakou myšku.... nicméne řidič toho nejlepšího auta na zeměkouli mě zmerčil a ve chvíli kdy jsem ho skoro míjel na to šlápl.. za ním dým jak ze staré tatrovky a dynamika stejná jako v mém Superbu III když byl naložený... takže mi znemožnil předjíždění protože sice byl před námi ještě nějaký prostor, ale auto fakt nejelo tolik abych ho předjel ... takže jsem se chtěl zařadit za toho pitomce a dál to neřešit, s tím že mě snad brzdit nebude.... ale jak jsem začal brzdit on začal taky, blokoval mě v levém pruhu, přede mnou v dálce dva kamiony, jedna z nich cisterna... tak jsem zase zrychlil a on taky, zase začal brzdit a on taky... pořád vedle mě.. takže jsem prostě zašlápl brzdu a úplně zastavil v protisměru a pak jsem se mohl zařadit. On si počkal až o zase dojedu a začal vybržďovat, tvrdě.... nezbylo mi nic než hrát jeho hru, protože na téhle frekventované silnici nebylo kde zastavit a chvíli počkat... takže následovala série vybrždění, ve mě se už "vařila stolice"... předjet se zase nenechal... jsem klidný, ale tenhle člověk se mě pokusil pustit proti cisterně a znemožňoval mi návrat.... v téhle situaci jsem fakt litoval že jsem neměl palubní kameru.... v autě pár přátel a pes, všichni vyděšení...
Tohle se mi stalo asi třikrát v životě v různých podáních, tohle bylo nejsilnější...

reagovat
J.K.
30. dubna 2020, 08:02
0

Teď jsem si zkazil ráno. Tohle jsem neměl číst. Stále někde uvnitř věřím, že takoví lidé jako ten řidič žluté Octavie neexistují.

Jdu se podívat, zda autokameru, co mám vyhlídnutou, už nezlevnili.

beastar
30. dubna 2020, 09:13
1

Tohle je hrozny. Fakt se to stava minimalne, ale bohuzel. Semnou chtel vcera naprosto bezduvodne zavodit Mercedes Ãčko tj takova ta skrinka na koleckach. Nastesti fakt nemel vykon. Bohuzel okyna dvojka v rope s cipem na hlinach nejaky ma. Smutny je ze te poslal do nebezpeci. V momente kdy nekoho vezes se to resi vse jeste hur. Tak nastesti to dobre dopadlo. Tohle se mi vylozene jeste nestalo. Jako vybrzdeni jo, ze mi zrychlil taky. Vzdycky sem se dostal pred ne.

Dostal me typek na dalnici uplne prazdne. Jel levy ,140. Ja za nej dojel ze to vezmu predpisove a nepodjedu ho. Tak sem na nej bliknul. A on zacal prudce brzdit na 50. Kdyz sem ho chtel s objet tlacil se doprava. Byla to Fabie sluzebni navic. To uz jsme oba vedeli, ze tohle je stret ktery nemel nastat:)) On najel vedle me a ukazoval ze ma teleskop. Tak sem se na nej smal. V momente kdy byla prilezitost slapl sem do toho a pokracoval v tempu. Na rozloucenou dostal akorat hrst drobnych z okenka. Zavodit furt chtel ale nemel dost vykonu az uplne zmizel. Je to dlouho vcelku. Vubec bych se nedivil kdyby takove hovado o par let pozdeji sedlalo okynu.

Zajda
30. dubna 2020, 12:03
0

Takový blb si zasloužil štrejchnout za zadním kolem a roztočit. S tím onboardem bys to možná ustál i před případným soudem.

Perníček
30. dubna 2020, 00:28
0

Předjedu tě!: V tomhle mám výhodu, že moje 9-3 je vzhledově spíš sleeper, než sportovní auto, takže po výjezdu z obce, kde si držím 50 se dotyčný snaží jenom chvilku. Horlivce, který mě pak an silu dožene v další vesnici raději nechám jet, ať se třeba rozpleskne o strom.
Pojedeš slušně, panáčku!: Jo i tohle zažívám, nemusím jet vyloženě pilu, ale stačí jet lehce nad limit a někomu se člověk znelíbí a dotyčný si mě pak snaží vychunat, dokonce jsem i zažil vybržďování jenom proto, že jsem chtěl dotyčného předjet, páč jsem jel asi o 20km/h víc než on. Nebo ten opak, kdy se dotyčný snaží předemnou ujet. Před nedávnem tu byl jistý jedinec ve firemní Fabii, který jak mě zmerčil ve zpětných, tak se dal rázem na úprk. V první zatáčce málem upravil kola o obrubník, v druhé málem prozkoumal pangejt, následně v marné sraze mi ujet (držel jsem se za ním ani ne na půl plynu a v klidu) to o kus dál málem poslal do protijedoucího auta, když chtěl předjíždět to, co bylo předním, tak tak se vrátil zpátky, tak jsem ho pak už raději nechal.
Co je zajímavé, tak se pak setkávám s jevem, že mé 9-3, která ve zpětným vypadá daleko víc agresiněji/ sportovně lidi míň uhýbají, než otcové 9-5, která nemá ani to lepší (sportovnější) lipo a to i auta, do kterých by člověk neřekl, že uhnou.
A kolik to jede?: U mě spíš, co je v tom za motor? Jak je to s údržbou a dílama? To už se nevyrábí, že? A pak hláška: "Jo, Saaba jsem si chtěl vždycky koupit, ale skončil jsem na konec u Golfa, Oktavky,..." (doplňte si co chcete).

reagovat
HA
HAV
10. května 2020, 18:30
-2

Na to nemusíš mít sportovní auto, stačí mít na prdeli TDI a všichni tlačí jak blázni a snaží se mě jakkoliv předjet a to i ve městě, kde jedu stále 55km/h :D

reagovat
Ju
Junior
10. května 2020, 19:07
0

No prostě když máš šporťák, tak s ním jezdi jako se šporťákem a nějaký 77kw tdi mrdky te vůběc nebudou obtěžovat :)

reagovat
Megaschiza
20. května 2020, 12:24
0

zavodeni je klasika obcas si rikam ze je to jejich problem a kdyz mam naladu tak jim proste zmizim. ale kdyz jedu svizne mam prostor rychlost a z protivky nic nejede a dotycny se vas snazi vytlacit z cesty uprostred predjizdejiciho manevru to uz mi hlava nebere. nezapomenu jak se za bordkem v miate hnala octava aneb samozvany zavodnik a zatacku u vesnice vzala rovne pres mostek pokok az nekomu do plotu...trotli jsou vsude a rovne to umi zaslapnout kazdy :D

reagovat