
Vít „Quintus“ Burian
Bydliště | Brno-město |
---|---|
Registrace | před 6.0 rok. |
Poslední aktivita | před 3.3 rok. |
Komentářů u článků | 6 |
Pozitivních komentářů u článků | 1 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů

Quintus
18. 11. 2020, 19:44 0Jen poznámka k výše zmíněnému :-D Ono Scorpio mělo totiž ABS už v základu taky. Mimochodem, prej první auto na světě s ABS v základní výbavě... Aspoň se to všude takto píše.

Quintus
05. 10. 2020, 15:59 0Ono totiž i normální Sierra umí jet dobře a na okresce se zbavit všelijakých současných plechovek. Vím to, protože jednu mám. Akorát je třeba ji mít v rozumném stavu, ne vrak. Stačilo vyměnit tlumiče, pružiny, přední ramena a další díly přední nápravy + nový kola (na své mám ty stejný jako jsou na fotkách - cosworth R15) a nové pneu. V kombinaci s nízkým těžištěm auta je pak jediným limitem je výkon motoru, kdy prostě běžný dvoulitr jede jako klasická stará atmosféra a potřebuje občas trochu čas na probuzení :)

Quintus
20. 3. 2020, 19:33 0Doporučil bych to stejný :D Akorát teda ten SAAB neměl ani ten šestiválec, jestli se nepletu?
Ta Granada by na ten servis doma mohla být super - tyhle Fordy si člověk opraví sám snadno. A ta 2.8i - V6 s krásným hlubokým zvukem, se skoro té V8 může zvukem blížit :)

Quintus
31. 10. 2019, 07:18 0Sierra je věkově dneska už trochu jinde, dnes už to je na půl cesty k veteránovi - to je jako byste si na to už koupili cortinu z roku 72, taky byste s ní jezdili jinak. Ale že je svezení s ní naprd bych neřekl.
A sám jednu mám několik let, a říkat, že to nic nevydrží ... spíš kdybych nechtěl, tak nemusím za tu dobu opravit nic než tekoucí zadní prasátka a to auto by jezdilo stále.

Quintus
25. 9. 2019, 18:11 1Mám Sierru, rok 1988, s tím pověstným "nezničitelným" blokem, který posloužil pro vznik přeplňovaného Cosworthu, akorát teda jako základní atmosférický dvoulitr (co dával těch 100 - 115 koní). A je fakt, že ten motor vydrží fakt hodně. Auto jsem postupně spravoval a spravuji pořád; jediné, co tak nechávám žít svým životem je motor ... a pořád jede, akorát stačí měnit olej :)
A když budu reagovat na ostatní co se týče výkonu: ona ta cossa je výkonná dost i na dnešní poměry (162 kW v základu a řada motorů je třeba poladěná i na víc) a hlavně to auto váží nic na dnešní poměry střední třídy (nevím, jak cosworth, ale moje má cca 1,1 tuny).
A koneckonců ani ten základní dvoulitr není slabý - člověk si musí uvědomit, jaký je poměr výkonu k hmotnosti, a vyjdou mu parametry stejné i lepší než auta stejné třídy o 30 let později (dnes). Člověk s tím ve výsledku mnohým autům vlastně i ujede dnes. Ale jasně, dvoulitr nebyl základní motor nabídky, spíš vrchol "běžných motorizací".

Quintus
29. 3. 2019, 09:04 0Pro mně nejhorší auto - Opel Astra 1. generace, 1.4 16v (benzín) Caravan
Nebylo tedy moje, blo v rodině, ale najezdil jsem se s ním hodně a nejhorší asi hlavně z důvodu toho, že jsem měl v té době srovnání s mým Escortem mk7 Turnier (1.6i 16v), který byl jako auto bezvadnej, a já obě auta střídal a tím pádem porovnával.
Papírově-výkonově stejný auta, obě 90 koní, ale Escort je mnohem líp, ten byl celkem živej, Astra byla líná. Možná na tom mělo vinu to, že po 10.000 km, co bylo auto u nás, tak prasklo těsnění pod hlavou nebo hlava, už nevím, ale chladící kapalina byla plná oleje. Podvozek byl taky co do rychlejší jízdy úplně jinde, než v Escortu. Pak se švihla motorová elektrika. Rezlo hodně, ale to i ten Escort. Inu, auto bylo na odpis, takže se prodalo podivným občanům, kteří s ním brázdí silnice doteď. Jediné co, tak snad mělo hezčí design než ten Escort a kvalitnější interiér, ale jinak děs a hrůza, jízdní vlastnosti byly strašný.