logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo

Můj zdaleka nejdražší účet za servis byl za Miatu?!

Další díl pojednání o vlastnictví 30letého pekáče.

Tak kde jsem to minule skončil? Jo už vim, vyprávěl jsem o tom, jak jsem od známého s autobazarem naslepo (protože v době koupě byla ještě v Německu) koupil 30 let starou červenou Miatu s ošklivým lakem a ťuknutým předkem a nechal si ji vyvařit, nalakovat, vyměnit rozvody a kapaliny – zkrátka vymazlit na klíč.

Zanedlouho po předání jsem zjistil, že motor extrémně žere olej, nelícuje kapota, brzo začala blikat kontrolka airbagu a aby toho nebylo málo, nepozorný řidič dodávky ji zezadu naboural.

Bouračka nebyla velká a pojišťovna pokryla náklady na opravu. Ve výsledku auto zezadu vypadá lépe než předtím, protože jsem nechat vyměnit obě zadní světla za nové, hezké.

Problém s kapotou, který se prý měl řešit ještě před lakováním, mi autoservis riskantním manévrem šikovně opravil a naštěstí při něm nepoškodil lak, takže jsem měl velkou radost, protože odstávání kapoty z jedné strany mě štvalo kdykoliv jsem šel okolo auta anebo ho viděl na fotce.

Během, i po tomto všem jsem jezdil, snažil se si to auto užívat, ale bylo jasné, že to výhledově bude chtít:

Obří servis

Únik oleje spojený s extrémním hnusem linoucím se z výfuku nevěštil nic dobrého. Rozhodl jsem se motor nechat rozebrat, zhodnotit situaci a nejspíš nechat provést generálku, protože to nevypadalo, že bude stačit vyměnit těsnění hlavy válců. Když už auto jelo do servisu, rovnou jsem kluky poprosil, aby mi mrkli na vágně zabírající spojku a chtěl jsem upgradovat malé brzdy za větší, které se instalovaly na novější miaty – a když už, tak s pořádnými sportovními kotoučemi a deskami. Spojení výměny brzd s tímto servisem motoru motivovala nejen skutečnost, že si nově opravené auto nebudu chtít poškodit kvůli tomu, že někde nedobrzdím, ale taky tím, že se mi začala zasekávat levá zadní brzda, když jsem zatáhnul ručku. No a vzhledem k tomu, že jsem měl v hledáčku větší brzdy už předtím, nemělo moc smysl topit v peníze v opravě těch malých. Plus jsem kluky poprosil o vyřešení různých dalších menších neřestí, jako ten blikající airbag a parazitní odběr z autobaterie od aftermarket rádia, kvůli kterému jsem jednou po pár týdnech stání nenastartoval.

Po rozebrání motoru mi servis hlásil, že auto bylo v minulosti nejspíš několik let odstavené, protože zde byla výrazná koroze stěn válců. Začalo tedy doufání, že bude stačit druhý výbrus a nebude to ještě hlubší. Také se ukázalo, že můj pocit, že spojka je nějaká gumová, měl své opodstatnění. Byla totiž úplně na kaši a před selháním.

Během tohoto velkého servisu se tedy řešila spousta “while you’re in there” věcí (“když už je to rozebrané…”) a výměna či oprava dalších neduhů, které byly objeveny během rozborky. Jeden z dalších průserů, které jsem využil k upgradu, byly prasklé sériové svody a nechal je nahradit lazenými svody, které jsem sehnal použité/vyvařené za solidní peníze.

Takže když to shrnu, během tohoto mega servisu se dělalo následující:

  • GO motoru – 2. výbrus

    • kované ojnice Maxpeedingrods kvůli případnému přeplňování do budoucna

    • výměna zničeného siláče

  • lazené svody Raceland místo sériových

  • výměna malých sériových brzd za větší, vč. sportovních kotoučů Brembo a desek Ferodo DS2500

  • výměna spojky – zatím jsem vybral obyčejnou, kterou budem muset vyměnit, pakliže se někdy rozhoupu do turba

  • výměna skoro všech kapalin a olejů (v motoru 2x, protože první zajíždění provedl servis)

  • všechno pod kapotou bylo důkladně umyto

  • uchycení kapoty bylo upevněno, protože ta se nadouvala jak blázen

  • odpojení nefunkční řídící jednotky airbagu (je tam jen 30 let starej pytlík ve volantu)

  • přepojení autorádia, aby non-stop nevyžíralo baterii

  • kalibrace volnoběhu, úprava předstihu na 14° – aby se to líp sbíralo z nízkých otáček, ale chce to tankovat vysokooktan

Cena za všechny díly a práci dohromady byla 184 tisíc. Z toho skoro půlka za práci.

(Pokud vás zajímají fotky rozebraného motoru, vybroušeného bloku atd. tak vizte galerii na konci článku.)

Jak to teď jezdí?

Nepřekvapivě líp v každém ohledu. Zatím stále zajíždím motor, brzdy i spojku, takže zatím jen stručně. Při rozjezdu ihned cítím jistý záběr nové spojky a jakmile sepne a přidám víc plynu — ani to nemusí být moc — tak zřetelně vnímám, že se snadněji rozjíždí, jako by měla víc síly (což logicky má, když už motor není jak cedník). Ve vyšších otáčkách přicházejí ke slovu svody, které jednak trochu zvedly volume rámusu doprava (i když ne nějak šíleně) a navíc se občas ozve menší decentní prásknutí do výfuku, které bylo v minulosti extrémně vzácné, asi taky hlavně kvůli netěsnostem. Brzdy ještě nemůžu hodnotit, teprve je zajíždím, ale slibuju si od nich hodně.

Co dál?

Jeden by si řekl, že bych na chvíli mohl dát pokoj, co? Jeden by se spletl. Bohužel se začíná ozývat starý podvozek — dělá pazvuky při prudším otočení volantu. Může za to zřejmě horní uložení tlumičů a/nebo nějaký čep. Tyčky stabilizátoru už jsou prý taky na odchodu, což tomu nepřidá a dělá to bordel při jízdě po nerovnostech. A ruku na srdce, sériovej podvozek je na sportovní jízdu příliš houpavej, i kdyby se nerozpadal. Takže asi půjdu cestou stavítka od HSD.

Druhá věc, která mě teda od začátku prudí v každý miatě – a v těch starších obzvlášť – je nedostatek místa na nohy pod volantem a pozice volantu. Nohy tam nacpu, ale jakmile chci tancovat po pedálech a zároveň otáčet volantem, tak je to omezující. Jelikož pozici volantu nelze nastavit, jediná možnost pro lidi vyššího vzrůstu je volant odsadit za pomocí delšího náboje (tím se vyřeší, že není moc daleko, když máte sedačku vzadu) a při té přiležitosti tam dát menší volant (tím se zajistí další trocha místa na nohy navíc) — místo sériových 365 mm nejspíš 350 nebo možná ještě lépe 330 mm.

Další potenciální plány do budoucna zatím radši zmiňovat nebudu nebo na mě žena vezme pánev.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Další blogy autora

Komentáře

2 reagovat
Mechanik
6. 3. 2022, 19:19

No, pěkná částka, je to ranec co dneska všechno stojí. Za takovehle peníze jsem ve svém posledním veteránu s pořizovačkou a renovací, včetně dalšího auta na ND a dalšími díly k dobru. Jenže jak píšeš, půlka z toho je za práci, což já ušetřil.
Držím palce ať to jezdí a ať si jí pořádně užiješ.

2 reagovat
BigBen
6. 3. 2022, 19:20

184 tisíc za servis? Asi se mi udělalo nevolno....

-3
martin_100
6. 3. 2022, 19:55

Tolik sem asi nedal za opravy za celou dobu co mam auta. (od konce roku 2003) A to jsem měl asi 19 aut. :-)
Na druhou stranu je nutno přiznat že si většinu oprav dělam sámnebo s pomocí kanarádů. A taky sem se nikdy nepustil do takovy generálky. Největší setvisní zásahy byla výměna motoru nebo spojky. Do větších akcí jsem se zatim nemusrl pouštět.

1
Mrkef
7. 3. 2022, 07:15

Takže jsi v průměru do každého vozu, co jsi měl/máš nenalil více než 10k? ????

2
Mechanik
7. 3. 2022, 07:47

No, to je asi blbost, že ;-)
10t, to je prvotní servis, letní, zimní gumy.
V extrému se to dá, ale ne u auta které máš na delší dobu. Jedno jsem taky měl, koupil za 25t, udělal servis asi tak za 5t, dva roky pojezdil a pak prodal za 25t.
V reálu mě každé auto které mám vyšlo na 200t

0
krab
7. 3. 2022, 07:53

Lepší je to nepočítat takhle úplně přesně, pánové... ale zpětně si říkám jak velkou kliku jsem s většinou ojetejch aut měl, když mě fakt moc nestály na opravách. GO motoru jsem byl nucen dělat u dvou aut, jinde vždycky zatím jen běžná a celkem fakt dostupná údržba, nic víc

1
martin_100
7. 3. 2022, 20:11

Hele pneumatiky ani olej a filtry nepočítam. To bych musel počítat do údržby i tankování.
Ale jo skutečně jsem měl auta který si nevyžádaly víc než pár stovek a přes to pár let posloužily.
Nejdýl mam transportera (už 14 let) a jestli do něj padly díly za 15 tisíc tak je to moc. Díly jsou na to levný a to auto se nekazí. Největší výdaje byly asi rozvody a několik baterií (ty trpí páč auto jezdí jen v sezoně a nepravidelně)
Jak hsem psal za práci platim málokdy a díly nekupuju za ceny pro lidi z ulice.

A za cenu toho servisu v článku sem ani nikdy neměl auto. Nejdražší bylo za polovinu. Možná mi i proto přijde ta,suma astronomická.

2
Augi
16. 3. 2022, 10:48

Tyhle počty dávají smysl, pokud si svého času vážíš na 0 Kč/hod. Ale pokud nemáš nic lepšího na práci, umíš to a baví tě to, tak cajk.

0
martin_100
16. 3. 2022, 12:37

No to je právě to. Když budu sedět u televize a na autě bude dělat servis pak bude muj čas stát kolem 500 na hodinu z mojí kapsy do kapsy servisáka. Pokud ten čas stravim opravou auta tak těch 500 neodevzdam servisákovi a tim pádem svuj čas zhodnocuju.

Chápu kam míříš aketo nevychazí. Ty narážíš na tože bych čas strávenej opravou moh věnovat výdělečný činnosti. Ovšem když pujdu na brigádu tak dostanu 150 korun za hodinu alemechanikpvi furt budu muset za tu samou hodinu dát 500. Takže bude 350 korun v prodělku za každou hodinu.
Furt se ni tedy vypkatí ba autě makat sám.
Ano mohl bych vzít melouch a někomu opravovat auto za 500 na hodinu a z toho pak platit mechanika. Ake to pak postrádá smysl....

0
martin_100
16. 3. 2022, 12:39

Pardon omlouvam se za překlepy. Psát z matlafounu je za trest. Snad jde pochopit že kdyždam auto na servis jsem v prodělku zatim co prací na tom vlastníma rukama jsem vlastně v plusu.

2
Augi
16. 3. 2022, 22:38

Však v pohodě, chtěl jsem tím říct, že tvůj případ nejde jednoduše přenést na někoho jiného. Teda ale malá korekce - tou hodnotou času jsem právě nemyslel jen věnovat volný čas výdělečné činnosti. Je dobré si uvědomit, i jakou cenu pro tebe má čas strávený s rodinou nebo nějakým koníčkem.

To je všechno ale hrozně individuální, a časem se to i u každého mění. Např. ve dvaceti má můj čas jinou cenu než ve čtyřiceti s rodinou.

Teda abys to mohl s někým porovnávat, tak kromě ceny za díly bys měl minimálně uvést hodiny, které ti to vzalo. Taky jsi na to asi potřeboval nějaké nářadí, místo,...

0
martin_100
17. 3. 2022, 19:38

Jasný nářadí na to potřebuju. Jenže ho tak nějak potřebuju furt. Místo taky potřebuju ale leta mi stačil plac u bytovky nebo u pronajatý garáže. Teď nam dvůr i garáž ale bylo to v ceně baráku.
Ten čas no kdybych to měl brat tak jak píšeš pak bych nemoh ani chodit do práce nebo sekat trávu na zahradě.

Kdybysme v životě měli všechno přepočítávat na hodnotu času tak by asi bylo lepší umřít dřív než se narodíme. I ten čas co strávíme přicucnutý mámě na koze během kojení by se dal přece využít nějak jinak.
Takhle to brát nejde ;-)

1
Wakantanka
18. 3. 2022, 17:43

Ja ešte doplním, že pre mňa je väčšina údržby či opráv na aute proste relax a kvázi koníček. Malý bonus je, že viem čo som tam dal a viem že sa na tom za moje prachy neučil niekto iný. :) Ale stáva sa aj to že proste nie je čas, miesto, vybavenie a auto musí do servisu, to zas nie že všetko zvládam sám.

0 reagovat
Pochtli
6. 3. 2022, 20:27

Podle toho popisovaného stavu to teda byl pěkně zřízený pelech..

0
wdave_t
6. 3. 2022, 21:11

Bylo tam pár pastí, bohužel ... A když už jsem v tom měl ranec, tak jsem se rozhodl jít all-in. Tohle auto stejně už nikam nepůjde :)

0
Pochtli
7. 3. 2022, 21:32

Jo, to znám, klasický stav. Buď se toho rychle zbavit, dokud v tom nejsem moc utopený. Když už do toho zahučelo tolik, tak holt budu krvácet dál, stejně mi ty prachy nikdo nedá a aspoň se svezu..

11 reagovat
beastar
7. 3. 2022, 09:36

Trochu sbírám síly to napsat. To je konec:D Si bohatý člověk když dáš skoro dvě kila do starý Miaty. Tolik mě stálo od Jara doteď M QP5, kterým jsem ale najel už přes 15 000 km za tu dobu. A srovnání common lidový roadster versus prémiová limuzína od skoro mrtvé značky. Já nevím jestli si frajer nebo blázen. Zase je hezký že si to tu rozepsal. Je to výstraha pro všechny, co mají pocit že koupí starý mx5 na to vyzrajou.

Jinak souhlasím s Krabem. Mě to stojí ty auta takovej nesmysl. Že si někdy říkám, co vše bych měl kdybychom byli Green salóni levičáci jako mbmb, nebo Timmermans. Takže vlastně si udělal dobře. Doufám že se ti ta červená svině za to alespoň osvědčí. Do většího tuningu, přeplňování atd, to bych nedělal protože... X věcí.

1
wdave_t
7. 3. 2022, 10:03

Jako nebudu lhát, stojí mě to víc než jsem čekal, ale oproti Maserati se tím nebojím jezdit jak vepř a ty náklady mám víc pod kontrolou - nebo si to aspoň namlouvám. Mám dvě další auta jiného ražení a na C32 AMG budou dost drahý už menší servisní zásahy, třeba samosvor Quaife pomalu za 40 a to nechci vědět kolik bude stát instalace. A děsím se dne kdy budou potřeba nový kotouče nebo větší servis kompresoru. U Miaty mám za nějakej měšec peněz půlku auta novou :D

2
Mechanik
7. 3. 2022, 11:43

Je těžký trefit tu hranici, kdy to má reálný smysl a kdy už je to moc. A pak, když překročíš tu hranici, už není cesty zpět, musíš to dotáhnout do konce a pak si to auto holt nechat. Udělal jsem to taky a to auto mám 22 let, až teď by mělo smysl to auto prodat. To jsou ty zaručeně super investice do veteránů, je to prostě koníček, dělá se to pro vyšší rozměr, neuchopitelný a nevyčíslitelný. Ale tu už se tu řešilo.

3
beastar
7. 3. 2022, 13:47

Jo je to tak. Já právě v sobě mám tu obchodnicko manažerskou duši která řve hrůzou. Obzvlášť teď kdy opravdu reálně sedíme a měsíc se řeší jak nějakou věc zlevnit o 1, 20 Kč. A duše fanouška která říká je to vážně krásná mrkačka který vymírají. Máš Dave pravdu v tom, že si za obnos dostal půlku auta defakto v novém, lepším hávu. A ano to nás jistojistě nečeká taková radost s c32 a QP. Mě když udělali rozpočet pro auto aby bylo ve vůni. Řekl sem to stě se posrali. Dělám to postupně jak je čas a peníze. I tak když to pak vypravim lidem co mají stejnou třídu auta Audi, BMW a Mercedes. Tak mi říkají že sem maniak a proč to dělám. Takže asi dobrý jak píše mechanik. To děláme pro sebe, pro jiný potřeby. Vlastně je trochu nutnost potom mít víc aut. Což tady z nás má asi drtivá většina. Zrovna minulý týden sem to vzal zpět od servisu a taky to nebylo úplně zdarma.

Stojím presne před tím dilematem. Automat, podvozek, zadní náprava, elektronika, drobnosti na kastli a jezdit další roky. Nebo prodat a vrátit se na zem k něčemu novému. Když já kdykoliv sednu z toho svého pekáče do novyho auta. Tak snad kromě nové S klasse která je nádherná mě nic neosloví. Takže jo je to krásný ale zároveň crazy..

Proto jak sem psal. Užít si pak ty kilometry. Já moc mx5 nemusím, ale chápu že určitý kouzlo když to auto fakt funguje to má.

1
Junior
7. 3. 2022, 14:55

Otázka je, co si za ty prachy koupíš jinýho. Aby to dávalo smysl. Když se odprostím od nějakýho povrchního "nový=lepší", což v poslední tobě tbh u fun cars už dávno plošně neplatí, tak "přijít o dvě kila" na autě pro srandu je vlastně prd. Jasně, BRZ se svojí abnormální křivkou ztráty hodnoty je jinde, ale... Teď má Miatu v top stavu, bude jezdit jako auto v top stavu, akorát pro okolí bude blbec ve starým NAčku namísto maséra v nový GR86. Ale to asi není pointa těhle aut...
I to co píše beast. No tak je v tom od jara za 10Kč/km. Na servisu. Nová Sklassa by ho na ztrátě hodnoty přišla na úplně to samý, spíš hůř. A dneska už dávno neplatí, že nové = bezporuchové. A jestli to auto baví a splňuje, to co po něm chceš? Tak proč ne :-)
Luxusní limuzína prostě stojí prachy, ať už stará nebo nová. Dokonce při velkým nájezdu, pravidelným používání a udržování "ftopu" si myslím, že mezi S500 W222 a S580 W223 bude rozdíl v jednotkách korun na km. Bez paliva, čistě servis + ztráta hodnoty.

Tbh mám toho Golfa ne. A teď sem si nedávno říkal, že bych to jako vyměnil. Trh ojetin na výši, tak hurá, ne? A ty vole, za co? Superb / Passat zbytečný, ty budíky novýho Golfu bych rozkopal asi už po cestě od dealera domů, Oktávka to samý... Vlastně zjistíš, že máš auto, který před 4 lety stálo 900 a kdyby sis chtěl dneska koupit objektivně lepší, tak 2mio. S4 / 340d. Jasně, je možnost přejít na benzínovej HH. Ale jezdit s tím benzínovým HH tak, abych věděl, proč tam těch 100 koní navíc mám, znamená jezdit za 15. A na ježdění za 15 už auto mám... A když bych měl dát za auto 2 mega, tak už zase můžu radši jezdit za 15 s tím, co mám :-D
Takže až se na něm něco posere. Tak to prostě opravím. Protože lepší si už nový nekoupím...

2
Mrkef
7. 3. 2022, 15:38

Juniore, s pravidelnou spotřebou za 15 v lecjakým HH tě čeká brzy minimálně rok pauza. Zase je pak čas promyslet, co pořídit, když můžeš rok šetřit, pokud pominu nějaký ty výdaje za právníka a soudní výlohy :D

2
Junior
7. 3. 2022, 16:45

Nemám tento pocit. Informace o tom, jak co žere mě nechávají chladným. Umím jezdit s malou spotřebou, ale nebaví mě to. Když se jdu "projet" s Imprezou, je to za 20 +-10%. A to se ještě nebavím o vopravdový silniční Spartě nerad mlátím omezovač, trpím i za to auto a tbh rovinky docela vypouštim, je mi jedno, jestli do zatáčky brzdím ze 180 nebo ze 140.
Normální daily provoz bez ohledu na spotřebu 12-16. Podle provozu. Jasně, tuhle jsem dojel do Čáslavi za 9.. Protože jsem za celou cestu nedokázal předjet ten kamion, co sem chytil na nájezdu. Ale v tu chvíli bych radši seděl v čemkoliv jiným.
S GTD "umím" i za 4,5, nicméně to nic nemění na tom, že běžná jízda je 7 a když se chvátá, tak 9-10. Pořád se bavíme o naftovým FWD v manuálu.
Pokud bych měl mít místo GTD GTI, očekávám nárůst spotřeby při stejných rychlostních průměrech o 20-30%. Vlastně "za nic". A ve chvíli, kdy si půjdeš pro ten extra výkon, těch 15 tam je. Zrovna Nko od Hjundaje dle testů žere prakticky to samý co STI.

A ikdyby. To jako nebylo těch 15, ale třeba 13. Tak kvůli dvoum litrům pro mě nemá smysl kupovat další auto. Chápu, že je to velmi specifická situace a vlastně to ani nebyla pointa.
Pointa byla v tom, že se nedividm tomu, když někdo "iracionálně" servisuje starý auto. Ono totiž "dobře" už skutečně bylo. Tbh kdybych měl, já nevim, E60 550i, nějak šikovně z rodiny, nebo jako prnví majitel. Tak bych se do F/G 550i už taky nehnal. Pokud člověk nepotřebuje asistenty / displeje, auta podle mě od roku cca 2010-2015 už nepřináší nic zásadního novýho. Jen společenskej kredit a teoreticky spolehlivost. Ale ono spolehlivý bude i to starý auto, když ho člověk nevypaštikuje. Kovomorka je strašák, ale řešitelnej.

1
krab
7. 3. 2022, 20:59

Fajn debata tady, ty jo poslední dny jsem nějak ani na autíčkářský témata úplně neměl náladu, ale člověk se musí odreagovat. V neděli jsem projel aspoň Elise, dotankoval plnou za historicky nejvyšší sumu co jsem viděl a říkám si, že tu svojí nenasytnost po autech bych asi taky měl nějak zredukovat. Každopádně na co jsem posledních pár let přišel je fakt, že je daleko lepší mít míň aut, ale v perfektním stavu než víc aut, kde je na každým furt něco k dodělání, udělání, no však to znáte. Pro Dejva je jeho mrkačka citová záležitost asi jako pro mě ten starej Elan a tak úplně rozumím, že vyplajzne peníze za opravu. Ono když se dělá GO motoru, tak je trošku jedno jestli je to Favorit anebo Jaguar, teda není to jedno, ale ty hodiny práce prostě zaplatit musíš, pak se to liší v náročnosti a ceně dílů.

Taky si už někdy říkám, že to zredukuju ten můj vozovej park , dvě auta prodám, nechám si jen Lotusy a Mini, ale znáte to, pak přijdou choutky zas na něco, v mým případě je to pořád Alpine A110, kterou mám v hlavě už x let... A tam je dobrý, že je to nová kára, kde asi člověk nic dlouho nebude ani řešit

PS: tady jsme s Davem loni v létě, on před GO a já už toho času po GO zajíždím :-D

0
James
9. 3. 2022, 19:50

Ten Alpine by byl úplně boží, asi jakýkoliv. To je hrozně opomíjený sporťák, nechápu to.

0
David Střítežský
9. 3. 2022, 21:01

James:
protože cena a protože výrazně levnější Masteng má:
2x tolik válců
2x tolik výkonu
1000x tolik všeobecné slávy po celým světě
(jasně 2x tolik váhy)

ne, že by to byli zrovna přímí konkurenti, ale sám sebe se zeptej co by sis vybral?

https://www.sportovnivozy.cz/135095-renault-alpine-a110-premiere-edition
https://www.sportovnivozy.cz/144205-ford-mustang-v8-gt-coupe-stary-materov

2
James
9. 3. 2022, 21:13

Alpine samozřejmě (PRV už ve stáji mám)
Nechci se určitě nikoho dotknout - tisíc lidí tisíc chutí samozřejmě - ale z mého pohledu Mustang automaticky člověku přilepí takovou image, jakou já rozhodně vyzařovat nechci. I kdyby těch válců pod kapotou bylo kdovíjaké množství

0
krab
9. 3. 2022, 21:14

To je záležitost vkusu a specifickýho požadavku na auto; já jsem měl štěstí si vyzkoušet aspoň chvíli za volantem jak Alpine A110 , tak několik Mustangů, i Shelby a i když úplně chápu proč je Mustang takovej fenomén a je tak populární, nemám při tom řízení tolik radosti jako při svezení s přesným, lehkým sporťákem, který má jak to říct, delikátní, zajímavý design. Alpine je úžasná .... tomu rozšíření skutečně nepomáhá cena, ostatně stálo-li by to auto o třetinu míň, dost možná bych ho už i měl :-D

0
David Střítežský
9. 3. 2022, 21:33

coby řidič-mladík-v-BMW naprosto chápu tvůj odpor k image o kterou nejstojíš :D
mě se ten Alpine taky líbí, ale kdybych si měl skutečně vybrat, tak by moje odpověď určitě nebyla takhle jednoznačná a možná bych se i spíš přiklonil k tomu Mustangu? ještě že to řešit nemusím, jsem štastný člověk :)

0
beastar
10. 3. 2022, 09:02

Já vám k tomu přihodím ještě jeden pohled. Ani jedno z jmenovaných se mi moc nelíbí. A110 má velkou výhodu v tom, že je jasný že to bude rarita. Plus je lehká a tím pádem obratná. Docela boduje i uni sportscar vzhledem. Mustang je těžký atd... Záleží co komu inmponuje..

0
Ronoath
10. 3. 2022, 09:28

Z dua A110 a Mustang bych si vybral Challenger či Charger. Ten druhý v případě, kdy by to muselo být i daily.

0
krab
10. 3. 2022, 09:35

To jsou kluci vyloženě hrušky a jablka ... Challnegerem jsem se povozil pár dní, sice jen míň nadupaným 5.7 R/T a byl jsem příjemně překvapenej, že tomu funguje hezky podvozek, na tu šířku a délku dobý, nakonec má to hodně podvozkových dílů převzatých z éčka Mercedesu. Ale sporťák to není, prostě show car :-D

Ne, mě je to jasný, že Alpine A110 je auto čistě pro specifickýho člověka, já třeba doufám, že jednou na ní peníze budou, tak do toho půjdu. Zatím je ta cena zánovních ojetin dost vysoko, ale trošku to kleslo a nejspíš ty auta stejně nikdy asi pod 50 tis euro nebudou ani jako starší kusy, takže holt až na to třeba někdy bude...

0
rock
10. 3. 2022, 10:22

to krab:
A110 je fajn, ale není to přímej konkurent toho Elise, co už v garáži máš? Nevím teda, co přesně máš za verzi, základní modely Elise jsou přece jenom výkonově skromnější než A110...

1
krab
10. 3. 2022, 11:36

Ani ne člověče, já mám Elise S2 verzi "R" , v tý době to byla nejostřejší verze, oni pak pro sezonu 06 myslím udělali ještě rychlejší, kompresorovou, ale to byla označená jako Exige, má jinak řešenej kryt motoru, aby se pod to vešel cooler. Já mám 190 k motor, ta přeplňovaná měla 220 cca pak dokonce 240. My jeli na takovej vejlet před pár lety za člověkem co si A110 koupil novou, tu premiere edici, tehdy novinku. A svezl jsem se v tom ten majitel Alpine zas v Elise. Mimochodem ten pán jezdíval kdysi rallye, ještě ve starejch dobách. A on mi povídal, že pocity z toho Lotusu jsou podobný jako ve starým soutěžním autě. No, přesedneš do Alpine a tam je najednou ticho, pohoda, neslyšíš veškerou tu práci podvozku, i ten motor je trochu od kabiny odtlumenej. Je to jiný. Mě se to líbí jako sporťák na každý den. I podvozek má Alpine nečekaně pohodlnej. Taky jsem byl překvapenej, protože jsem nevěděl přesně co čekat a výsledek je auto, který se dá charakterově spíš dát někde proti starším Porsche, Cayman, 996, 997 , tyhle auta. S tím, že je to nový, je to lehčí, to je hned poznat, obratnější snad ještě , ale zas to samozřejmě nemá zvuk flat six motoru. Vůbec zvuk motoru a fakt, že je tam jen jeden typ převodovky, tý dvouspojky je trošku dilema pro hodně fanoušků jestli chtít/nechtít. Ale i tak, hodně tomu autu fandím. Rád bych se v tom někdy povozil víc... Každopádně mě to nadchlo víc než všechny ostatní současně prodávaný sportovní auta, tedy ty, který jsem měl možnost řídit

0
beastar
10. 3. 2022, 12:02

Ona ta dvouspojka je ale dobrá a s motorem si rozumí. Je to pohodlný. Viz. Jak píšeš jako daily sportovní vůz. Jak říkám mě se to líbí. Akorát ne pro mě. Mustang a vůbec Ameriky jsou fajn protože výkon a chová se to taky dobře. Ve smyslu je to možný řídit daily. I když znám kluky co to ještě vylepšují směrem k okruhu. A tam zase panují jiná dilemata. Navíc mě spoustu věcí v těch autech nesedí.. Jakoby zpracování a tak, teď nemyslím nutně materiály ale rozvržení kokpitu, detaily. Je to prostě humpolacke.

Takže reálně u té Alpine to přirovnání třeba k 996 je myslím dobrý. Jen technicky a požadavky trhu jsme prostě jinde. Já hlavně musím říct že bych asi teď nedával za sportovní auto takový prachy. Prostě za zábavu. Tj lepší koupit něco, co má potenciál růst na ceně. Mimochodem tady právě ta Alpine má větší smysl..

0
Oris
10. 3. 2022, 13:32

Pokud bych chtěl utratit peníze, co stojí A110, pak je pro mě jasná volba Cayman. Nicméně jsem si raději koupil MX5 a 130i :-D

1 reagovat
liška
7. 3. 2022, 10:44

Tak to zní strašidelně, kolik byla pořizovačka toho auta?

0
wdave_t
7. 3. 2022, 10:52

160k :D

1
liška
7. 3. 2022, 21:21

Holt ses srdcar, ja myslel tak 30 :)

2
Pochtli
7. 3. 2022, 21:39

wdave_t: Těch 160 byl doufám jen sarkasmus a ne realita..

0
wdave_t
7. 3. 2022, 22:35

30 za vyvařený NA s klimou, s novým celolakem, rozvodama a kapalinama? To asi těžko

0
Evlo
14. 3. 2022, 15:59

Takže to není ta Frantova původní miata, tam klima nebyla.

0
Evlo
14. 3. 2022, 16:04

oh, jako bych nic nepsal, omg

0
František Čáslavský
14. 3. 2022, 16:52

Evlo: wtf :)) Moje Miata je u mě. Zatím...
-
Komentář upraven 14. 3. 2022, 16:52:35

0
Trinom
24. 3. 2022, 14:21

Jak vyvařenou s novým lakem? Na začátku článku píšeš s hnusným lakem a nabořenou.

0
wdave_t
24. 3. 2022, 16:08

Jo ale tak jsem ji nekoupil. Koupil jsem ji opravenou, vyvařenou a nalakovanou. Já jsem to tam ale napsal jako dva separátní procesy, ale bylo to součástí domluvy že tohle bude před předáním provedeno, spolu se základním servisem a výměnou rozvodů

0 reagovat
Blix
9. 3. 2022, 11:31

Za mě ten 14° předstih nedoporučuju. Sice se celá křivka výkonu směrem dolů ale motor jede výrazně hruběji v celém spektru. Když jsem koupil Miatu měla nastavených dokonce 16 a nebyla schopná dotočit do omezovače,

0
wdave_t
9. 3. 2022, 17:24

To mi právě vůbec nepřijde a do omezovače mi to letí bez problémů. Jels to v kombinaci s vysokooktanem?

1
Blix
10. 3. 2022, 07:10

Jo. Měl jsem půjčenou lampu tak jsem zkoušel 10,12,14,16. Ta křivka se posunuje dolů docela výrazně, ale o kolik se posunula o tolik tomu pak chybělo před omezovačem. Dal jsem standartních 10 a ten rozdíl v tichosti a jemnosti mi tehdy přišel značný + jsem konečně mohl nastavit volnoběh (auto řeší volnoběh předstihem). Mám taky US 91, ale rozhodně neměla generálku takže tvoje zkušenosti se můžou lišit :D

0 reagovat
sheogh
9. 3. 2022, 12:31

Tolik me nestal servis na Phaetona w12 za skoro 7 let provozu :-)

2
M1chal
10. 3. 2022, 15:59

Lenže toto nebol servis. Výsledkom tohto má vo svojej srdcovke "nový motor" a kopu dalších vecí okolo. Ja to poznám. Kúpil som si svoj sen v "100% stave" no aj tak som ho nechal hneď o kúpe s podmienkou "nech je ako nový " Po troch týždňoch a 6 cifernej fakture (ekvivalent v CZK) to tak aj je. A je to iný pocit na 12 ročnom medvedovi ktorý je naozaj v 100% stave ako podvedome trpnut, čo sa na tom moze vysypat. Reálne nemám strach obísť na ňom európu.

0
beastar
10. 3. 2022, 16:27

Strach bych měl pořád. Mám podobně staré Maserati. Stálo to zatím taky asi 160k v czk. A v topu jako nové to vážně pořád není. Některý věci prostě uspokojivě udělat u většiny moderních aut nejdou. Tak že máš 99999% jistotu že to bude nový..

0
M1chal
10. 3. 2022, 16:48

Tak jasné. Ale tak mám v tom aj Mobilo life. Ak niečo odíde, mobility, ubytovanie a nahradne auto hradi mercedes.
A reálne, asi sa tam už nemá čo vysrat. Bol motor von, prevodovka von...

1
beastar
10. 3. 2022, 17:29

Jasně to je asi dobrý že tě to nikde nenechá se zařazenym D a nic, nebo to prostě nepřestane jet. Mimochodem já mám nějaký Quality One, což bude podobný. Prostě pojištění mobility a je v tom pár věcí pojištěných. Mě úplně na autě netrápí převodovka a motor. Spíš sem řešil hodně elektriky a hodně náprav. Protože samozřejmě první majitel jen jezdil a druhý na to sral. Takže to vše zbylo na mě. S tím sem do toho šel. Je to ale defakto daily. Furt ale ani zdaleka nejsem třeba na ceně za nový auto podobné kategorie.

0
M1chal
10. 3. 2022, 17:55

To chápem. Ale nové auto mi neposkytuje tú radosť, ako toto. Všade len koža, drevo, komfort , a ten v8 bez túrb... a hlavne,,,žiadne vŕzganie v interiéri:D

0
Evlo
14. 3. 2022, 16:06

Ja nedavno na delice ruzny gumovy dily a docela sok jak to je komfortni, je dost smutny, ze novy auta vlastne fakt zadnej pokrok :(

0 reagovat
kuc_t
15. 3. 2022, 08:10

Ty jo 185t za servis miaty je masakr.. za tyhle peníze jsem kupoval 2.0 NC Miatu :-D. Ono neschnilejch NA už moc není, takže věřím, že časem budeš rád, že sis ji nechal ;-) hlavně ať to rozdává radost!

0
František Čáslavský
15. 3. 2022, 09:00

185 tisic je vic, nez stala moje miata na servisu za sedm let a to pocitam i upravy. :D

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte