načítám data...

Bažina kolem aut

10. ledna 2021, 17:35 62 komentářů Slower

A teď nebudu mluvit o různých vrtochách techniky, legislativě co nedává smysl nejspíš ani jejím tvůrcům, (ne)kvalitě české silniční sítě nebo o neumětelství různých dalších řidičů. Teď chci napsat svoji zkušenost s lidmi a institucemi, které cíleně ojebávají ostatní.

zobrazit celou galeriiMichal trnkamich@gmail.com: Bažina kolem aut

Víte, jsem trošku naivní povaha. Věřím lidem. A v létě jsem vyměňoval auto, protože s druhým dítětem jsme se do auta nemohli úplně dobře vejít a pronajímat si kočárek nebo psa na víkend u rodičů není nic pro mě. Jsem na to prostě líný. A od té doby se stalo několik věcí, kdy mi různí lidé lhali a snažili se mě prostě oškubat. A díky nim jsem si připomněl jak moc nesnáším jakékoliv dočinění s byznysem kolem aut v ČR.

Není pravda, že každý by se mě snažil podvést. To ani zdaleka. Servis na Camaro je sice drahý, ale mají super přístup, vše zařídí a když napíšu, že se chovají korektně, tak je téměř shazuju, jak je to s nima super. Stejně tak když jsem potřeboval opravit střechu na autě – kluci z icabria byli lepší než jsem se jen odvážil doufat. Na klubovém fóru jsem našel člověka co mi prohlídl vyhlídnuté auto a on mi důvěřoval natolik, že nechtěl peníze hned na místě, ale radši je chtěl poslat na účet druhý den. I tady na autíčkáři je fajn komunita a když jsem oslovil různé lidi s žádostí o radu, tak ochotně pomohli. I člověk, od kterého jsem nakonec koupil auto, byl fajn.

A právě o těchto dobrých andělech a férových obchodnících to nebude! Bude to o tom, proč se bojím jít do neznámého servisu, proč se bojím jít si koupit auto v ČR (ať už nové nebo ojeté) a při každém setkání s lidmi kolem aut jen podvědomně čekám na to, kdy se mě pokusí podvést.

1. Autobazar AAA
Ano, snad každý uživatel internetu ví, že to je pochybný business. A ano, i já. Nicméně jsem si říkal, že když Krab tam koupil pár pěkných aut, tak se třeba změnili k lepšímu. Šel jsem tam s tím, že se mi pokusí prodat vrak před smrtí, ideálně na nevýhodný úvěr. A oni mě překvapili! Celá ta zkušenost byla hrůzná z úplně jiného důvodu. Auta na place byla pro neznalce jako já slušná, často s historií, někdy by to byl dobrý kup, častěji spíš o něco dražší než jde vyčíhnout v inzerci, nicméně na první pohled OK. 

Ta špatná část je přístup k zákazníkovi. Ten byl naprosto tragický. A to jsem tam přišel s tím, že chci auto "tak do 300 tisíc". A vnitřně smířen s tím, že to může stát víc. Přijeli jsem tam v 6 odpoledne, po práci. Chtěli jsme si auto prohlédnout a pak uvidíme. Vozidlo je pro ženu, tak jela se mnou. A i dcera, které nebyly 3 roky a druhá dcera, které nebyly ani 3 měsíce. Musí to být operace na 30-60minut, říkali jsme si? Prohlídnout si 2-3 auta, 1-2 si projet a můžeme domu (a třeba si domluvit mechanika ať tam další den dojede s námi).

Ani prd! Půl hodinu trvalo, než jsme se dostali k paní na recepci a řekli jí, co chceme. A to tam nebylo úplně nabito. Sdělil jsem ji, že na internetu jsem si u nich našel A4 Allroad a chci si ho prohlídnout. Není problém, za chvíli ho pán přiveze. Chvíle je dalších 30 minut. A auto nedovezl, je prý odvezeno jinam. Fajn, měl jsem si ho rezervovat, nebo ho prodali, prostě moje smůla. Tak pánovi říkám, že bychom chtěli pro ženu nějaký teréní 4x4 kombík, 2010 nebo novější – A4 Allroad, Oktávku Scouta, Insignii Country Tourer, XC70 nebo jiné Volvo Cross Country modely. Klidně i levnější A6 Allroad, do 400k se dají sehnat.

Pán se mi snaží prodat Supa 4x4. Já se mu snažím naznačit, že to je jistě super auto, idealní pro rodinu, ale žena chce něco jiného. Nejde to. Souhlasím s tím, že si ho prohlédneme a třeba nás přesvědčí. Tak pro něj zajde. Asi na druhou stranu Prahy, protože to trvalo dalších 30 minut (jak jsem později zjistil, pán řešil několik zákazníků najednou). Supa si prohlédneme, má historii, vcelku malý najezd. Zvenku otlučeny, zlomený kus nárazníku, ale na to auto nejezdí. A nudnou barvu. Takhle si představuju firemní auto. Kufr je dobrý, vnitřek ujde. Jdeme se projet. Pak nám dá pán chvilku na rozmyšlení. Obligátní půl hodina. Se ženou se shodneme, že jako fajn auto, ale necítím potřebu utratit vcelku dost peněz za něco, z čeho nebudu mít radost. Tak to pánovi řekneme a on vypadá, že chce odejít. Musím se mu vnutit, že tam vzádu o řadu dál stojí A6 C7 Allroad za 380k, jestli si ji můžeme prohlédnout. Jde pro klíčky. Teď to je rychlejší, jen 15 minut. S ženou se bavíme o tom, jak to je vcelku pěkné auto, přes náš rozpočet, ale asi bychom peníze dokupy dali. Pán to ignoruje. Nemáme odvahu se ptát na zkušební jízdu.

Poté mu poděkujeme, vrátíme klíčky a chceme jít domů. On nás poprosí, jestli na recepci můžeme počkat 10 minut, že někdo přijde a udělá s námi nějakou anketu spokojenosti. Proč ne, snaha zlepšovat se je mi sympatická. Jen co si sedneme, vidíme pána jak jde (asi) konečně domů. Nicméně my čekáme ještě 45 minut a když nikdo na anketu nepřichází, děti jsou vzteklé a my rezignovaní jdeme domů. V 9 večer. Za 3 hodiny jsme si projeli jedno auto a do druhého jsme se museli téměř doprošovat. A ne, nechci to svalit na toho daného prodejce, jeho jediná chyba podle mě bylo to, že neodhadnul kolik jsme schopni utratit a co si chceme koupit a cpal nám něco co jsme nechtěli. Zásadní problém prodejce, ale tak třeba měl 12h směnu, možná i několikátou za sebou. Nebo něco jiného. Mě nejvíc nasral přístup AAA, kdy očividně nejsou schopni nastavit proces tak, aby to odsípalo. Naštvat zákazníka hned není ten pravý způsob jak něco prodat.

Když se nad tím zamyslím, tak z těch mých špatných zkušeností je ta s AAA jediná, kterou jsem schopen tolerovat. Neschopnost ještě není špatný úmysl a snaha někoho podvést.

2. Pojišťovna Uniqua
Posuňme se o dva měsíce dál. Drahá polovička měla na kruháči jinou představu vhodném výjezdu než paní ve vnitřím pruhu. Ťukli se. Nic vážného. Paní byla slušná, milá a tak. Sepsali protokol o dopravní nehodě a hotovo. Večer se to snažím zadat do jejich online systému, ale ten mi nebere můj email. Prý špatný formát (já vám dám špatný format, jen vaši IT vývojáři jsou neschopný lopaty!). Druhý den volám do pojišťovny a začínám tušit, že to nebude snadné. Prý jim musím dát email. Když ho paní povím, tak mi řekne, že jim nejde dát do systému. Ať jim dám jiný. To jako si mám zakládat nový email, jen protože jejich systém ho neumí zpracovat? Obzvlášťe když my jsme nikoho nenabourali. Nakonec domluvili likvidátora. Na odpoledne. Přijel k autu a když mu to ukazuji, tak říka jen věci jako: “Tohle určitě není od té nehody”. "Ten plast není zlomený, to není žádná škoda". "Nárazník je v pořádku, maximálne ho nastříkají" (Ani hovno, měl ulomené uchycení, jak mi řekli v servisu). Když auto dovezu do autorizovaného servisu tak mi řeknou, že tohle poškození je od té nehody a nevidí to poprvé. Naštěstí si domluví likvidátora znova a přijede za nima. Ten stejný. A najednou to není problém. To se mě jako takto snaží ojebat? A není to už hraniční s trestným činem podvodu, když sám ví, že to od té nehody je? A pokud to neví, tak je to neschopný trouba co by měl dělat nějakou jinou práci hodnou jeho schopností. Třeba v McDonalds stále nabírají.

A hned nastává další anabáze nastává s pojišťovnou. Protahují řešení hrozně dlouho. Posílám všechny dokumenty hned co je mám. Týden se nic neděje, tak volám. Prý na to mají interně 7 dní a to uplyne tepve zítra. Že se pak ozvou. Za dalších pět dní volám. Prý jsem něco nedodal. Potřebují servisní knížku, jinak neproplatí autorizák (jak jako doprčic – než ta paní auto nabouralo, bylo smontované v továrně výrobce z originalních dílu. Uvedení do stavu před nehodou si představuju tak, že ho smontuje někdo autorizovaný výrobcem z jejich dílů, ne nějaký kamarád pojišťovny z levných Polských dílů). Naštěstí před koupí auto bylo servisované jen v autorizáku a poslední stránka servisky s výměnou náplní po koupi se fotit nemusí. Jinak jsem byl tak naštvaný, že bych vytáhl peníze z vlastního, zaplatil opravu a pak se s nima byl ochoten soudit. Nicméně story se posune o dalších 7 dní (ano, na vše mají interně 7 dní). Prý jim chybí podrobný popis nehody. Jakože ten euroformulář je málo? Nebo co je na něm nejasné. A to si toho nevšimli už předtím? V tu chvíli, již velmi naštván, jim napíšu 2 stránkový popis nehody. Jak jsem rozjetý z psaní dizertace tak si dám velmi záležet na tom, aby v tom textu bylo napsáno méně informací než v tom formuláři. A jim to stačí! Takže mě otravují naprosto zbytečně. Nakonec za měsíc od nezaviněné nehody máme auto zpět. Děti jsme museli do školky vozit autem a na dovolenou si půjčit tátovo Oktávku. 

3. Autorizovaný servis
A tím se dostáváme k autorizáku. Nebudu radši jmenovat, je to jen takové "jedna paní povídala". S řešením nehody jsem byl velmi spokojený. Zařídili většinu dokumentů pro pojišťovnu, sami přišli s trikem se serviskou, byli ochotní a milí. Nicméně když jsme si auto přebírali, tak mi mezi řečí řekli, že auto bylo předtím už asi bourané (ano bylo, původní majitel měl poškozené světlo a nárazník od nákupního košíku a mě dal i faktury k opravě z jiného autorizáku). A prý to smontovali nějak nedbale. Chyběli tam uvnitř nějaké držáky nárazníku. Hmm fajn. Co si o tom myslet? Buď jeden autorizák si vymýšlí nebo druhý fláká svojí práci. S takovou reputací si mám třeba za 5-10 let jít koupit nové auto od toho výrobce? A vlastně od kohokoliv? Když ani vcelky známý výrobce pyšnící se kvalitou není schopný vynutit nějakou kvalitu jejich servisů (a třeba i prodejců).

4. Davocar
A poslední story je s prodejem původního povozu. Peugeot 307, najeto 180 tisíc, v slušném stavu, druhá sada hliníkáčů s pneu, ale zvenku otlučený v rozích z města a i blatník není kosmeticky OK. Udělám pěkné fotky, dám na bazos.cz i na autofrc. Za 30 tisíc, s tím, že jsem vnitřně připraven jít na 25k pokud bude mít kupec relevantní důvody. Připisuju k tomu, že to má vadné spojkové ložisko a bude potřeba vyměnit. Ozývají se jen autobazary. Když po měsíci to nechce nikdo normální, svolíme se k tomu to odvézt do DavoCar. Paní po telefonu říká, že akceptují cenu. Já ji ještě jednou upozorňuji na to, že je auto zvenku otlučené, jestli si toho na fotkách všimla. A jestli četla i to se spojkovým ložiskem. Prý jo a nevadí to. Tak tam jede žena, já musím pracovat. A taky je to oficiálně její auto, to nové i to staré, tak ať mi s tím pomůže. Prý ji tam říkají, že to koupí za 15 tisíc. Jako wtf? Proč nám do telefonu lžou. Já ji říkám, že pod 25 jim to nedám z principu, i kdybych to měl nechat sešrotovat. Nakonec ji ukecají na 23 tisic (+2 tisíce sleva za přepis!?). Že to je prý otlučený a má to prasklou manžetu tlumiče. To první snad vědeli, nic jsem jim netajil, byl jsem velmi férový a oni tohle? A to druhý není závada za 7 tisíc. Za pár dní se auto objeví na webu. Prý ma servisní knížku. A o vadném spojkovém ložisku ani slovo. Za 50 tisíc s akční cenou za 45. Trochu mě těší, že jim tam stojí doteď, už čtvrtý měsíc.

 


To mám takovou smůlu na business kolem aut? Nebo jsem prostě naivní ťuňťa a takhle to v dospěláckém světě prostě chodí? Nebo jsem zkažen z USA, kde sice pochybný lidi a praktiky byli, ale tam to byla spíš vyjímka, než normální věc jako u nás?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
10. ledna 2021, 19:21
11

Zkušenost mám jenom s Áčky. Byl jsem tam asi šestkrát v životě, vždy se mě, nebo toho kdo tam byl se mnou, snažili obelhat, nebo podvést. Falešné auto z inzerátu je ještě to nejmenší. Není to seriózní firma. Proto také po odchodu kraba nepokracuje testování jejich ojetin u nás.

Mimochodem, krabovy články o ojetinach z acek si bez toho, aby se s námi dohodli, nasdileli jako screenshoty (aby se neslo prokliknout na autickare) na své stránky. Požádali jsme je o prolink na autickare, nebo stažení, slíbili, že to udělají obratem. To bylo před dvěma roky, od té doby proběhla i urgence
Stále se tak nestalo.

To protahování všeho je jejich oficiální taktika. Časem se unavíš, přestaneš dávat pozor, akceptuješ auto, co by sis jinak nekoupil, pořádně si nepřečteš smlouvu, podepíšeš pofiderni pojištění CarLife, kde ti naúčtují desetitisíce za něco, co je jejich zákonná povinnost... Další milá kratochvíle je zadržení OP (pujcte nám na chvíli doklady...), kdy když chceš odejít, tak jim trvá třeba hodinu, než ti je vrátí. Mezitím se desetkrát snaží ti prodat něco dalšího.

Auto od nich koupíš se suchou nádrží, bez koberečku, bez výbavy, mnohdy chybí kusy interiéru, které jdou vyndat. Kamarád tam málem koupil merivu. Nebyla špatná, cena lehce nadprůměrná, ale nic hrozného. Na testovací jízdě měla koberečky, takové ty desky na servisku, povinnou výbavu a půl nádrže. Pak se začaly chystat papíry, já dohledal na netu ještě nějaké servisní tipy, tak jsme si ji nechali přivézt ještě jednou, že ji okoukneme. Nádrž na rezerve, bez koberců, bez povinné výbavy. Prý to lze dokoupit za dva tisíce. Tak jsme z principu odešli.

Já jsem tam málem koupil focus. Měl zatmavena okna v kufru a přepážku. Pětkrát jsem se ptal na technicak, prý malý je někde v kanceláři a velký mi nesmí ukázat, aby chránili soukromí předchozího majitele, ale auto určitě není N1 a nemá 4 místa k sezení ale pět.

Zacli jsme sepisovat smlouvy, i tomu CarLife jsem se vyhnul, ve smlouvě samozřejmě kategorie N1 a 4 místa. Tak jsem to zrušil, predesilam, že jsem nic nepodepsal, ale dal jim na chvíli občanku a řidičák. Za 5 dní přišly naším do schránky (obyčejně!) doklady od focuse a plná moc, že si to mám přepsat. A faktura na cenu auta plus 4000 za parkovné, protože jsem si vůz neodvezl. Srovnat to dalo další dvě návštěvy, neustále mi tam něco vnucovali a každý tvrdil, že jsem podepsal smlouvu. Až když se podívali dovnitř zjistili, že podepsaná není.

Ten autobazar je dobrý na jedinou věc. Osobně se tam stavit, dát jim falešné číslo a mail a svézt se nějakým autem, které mě zajímá. Nemyslím konkrétním vozem, ale třeba typem. A když se zalíbí, tak jít hledat jinde.

K DavoCaru jen toliko, že společně s Čapím hnízdem už léta blokují výstavbu obchvatu Olbramovic.
-
Komentář upraven 10. 1. 2021, 21:36:26

reagovat
krab
10. ledna 2021, 20:11
-3

Kubo, to je čistá lež. Napíšu ti to takhle na rovno. Proč nepokračuje nějaké testování ojetin ode mne zde? Protože píšu články jinam. Jen vám tu a tam napíšu rád blog do téhle sekce a to dělám jen kvůli čtenářům, protože sem chodí fajn lidi a s mnohými se i osobně znám.

Nicméně, ten problém co barvitě popsal Slower je něco, čeho jsem si sám taky všimnul. I mě tam trvala transakce párkrát delší dobu, než bych čekal. Co se týče mě, to asi nevadí, ale pokud je zkušenost zákazníků u nich často podobná, tak je to jistě věc na kterou by se měli zaměřit. Mě k nim nepojí žádný obchodní vztah, jen tuhle firmu využíváme pro garáž na recenze ojetin, zrovna tak využíváme i auto ESA a další bazary, pokud mají něco zajímavého k propůjčení.

S tou Uniqou jsem ale překvapenej, tu já používám na svoje auta a protože jsem zatím naštěstí neměl žádnou pojistnou událost s nimi, tak vlastně nevím jak to s nima funguje ... tak doufám, že jednání bude korektní, jsou ta Rakušani, říkám si ...

K Davocaru toho moc říct neumím, ale žena v roli fleet manažera v předchozí práci téhle firmě prodala několik služebních aut po skončení služby a byli prý ti nejlepší, kterým prodat. Ale to se bude lišit kus od kusu. Já u DAVO koupil před 4 lety BMW Z3 Coupe. Bylo to nejlevnější tehdy na trhu a kupodivu jsem měl co se týče technický prohlídky, posouzení a projížďky docela volné ruce. Nasrali mě jen v momentě, kdy jsme si plácli na nákup a já s nimi argumentoval o neplacení poplatku za jakýsi CEBIA test. Chtěli prostě asi 3 nebo 4 tácy navíc za nic... A já musel během 2 hodin asi 4 lidem tvrdošíjně opakovat, že to prostě platit nebudu a basta. Bylo to unavující. Zbytek dopadl v pohodě a i paní, která zařizovala smlouvu dokázala najít velice příznivou sazbu pojištění a současně mě nelákala přehnaně na nějaké to ne úplně výhodné financování. Pochopila, že to platím hotově poměrně rychle.

To víš, jako v USA tu ještě nebudeme po dlouhý čas... snad se jednou skutečně západní kultuře dokážeme přiblížit. Někdo říká, že to netrvá jen jednu generaci, ale aspoň dvě...

krab
10. ledna 2021, 20:55
-1

A k tomuhle:

Mimochodem, krabovy články o ojetinach z acek si bez toho, aby se s námi dohodli, nasdileli jako screenshoty (aby se neslo prokliknout na autickare) na své stránky. Požádali jsme je o prolink na autickare, nebo stažení, slíbili, že to udělají obratem. To bylo před dvěma roky, od té doby proběhla i urgence
Stále se tak nestalo.

Schválně se na jejich stránky podívej, ale to sdílení článků z různých webů, kde se objevovaly jejich ojetá auta už tam nemají. S tímhle souhlasím, bylo to tak stejný nejen pro vás, ale i pro Garáž a ostatní a nebylo to přesně jak mělo, ten proklik tam být pochopitelně měl. Ale myslím, že to tím pádem jejich PR oddělení změnilo a s novejma stránkama to tam už nedávaj...

Jinak platí výše ... recenze ojetin od nich nemáte ne protože byste nechtěli abych vám je sem psal, ale protože je sám sem psát nechci, dělám to jinam. A sami si to zařídit můžete, stačí chtít a dohodnout se. Nebo s jiným bazarem, nebo s vícero bazary...

Ha
Hanis
11. ledna 2021, 09:03
13

Nevím, nechci se vám do toho plést, ale já teda pochopil Kubův první odstavec tak, že prostě kvůli špatným zkušenostem z Áček nikdo z redakce s nimi nechce spolupracovat a brát auta na testy.

Slower
11. ledna 2021, 09:47
1

Kuba:
Hele s tim lhanim by me to vytacelo nejvic. Sam to beru tak, ze kdyz je neco na internetu, tak to dam dat jako screenshoty je trochu neslusne, ale jeste v ramci normy na internetu. Pokud tam bylo videt vase logo a tak. Jen by me taky nastvalo, ze nereknou ferove na rovinu: "Sorry, nechame to tam takhle, protoze nemame cas/silu/chut to menit."

A s tim ojebavanim - ja tam fakt sel s tim, ze tohle cekam. Jenze oni to meli tak na haku, ze jim nestalo za to mi ani zkusit prodat neco predrazene a dat nevyhodny uver. Takhle nejak si predstavuju statem vlastneny podnik roku 1985.

Krab:
S tou Uniquou - dost mozna to jsou Rakusani, ale se mnou se bavili jen Cesi. A vlastne to jen odpovida moji zkusenosti - firma, co se v domovske zemi chova solidne a slusne, tak v CR s mistnima zamestnancema a vedenim je neco uplne jineho. A ono to i dava smysl - urcite maji vsichni KPI na ziskovost, vysi vyplaceni nahrad a tak. A nikdo neresi spokojenost nekoho dalsiho. Urcite ne jejich neklienta. A ceske pravni prostredi tomu nahrava - muzes se s nima soudit, ale neni to vec na 1-2 dny, ale na mesice az roky. A tvuj cas co tim ztravis u soudu ti taky v CR nikdo nenahradi. Kazdy rozumny clovek si spocita, ze se mu to nevyplati (pokud to neda nekomu tretimu, jako kolega nize).

ReVolte
10. ledna 2021, 19:47
0

Krom problémů u pojišťovny jsem si prošel už vším, plus X dalších pojebů na různých dalších místech. To co popisuješ je standartní.... A mimochodem ojebán jsem byl i v DE. Ohledně pojištění, jakmile je to ČPP nebo Slavia, tak je to na palici.

reagovat
Slower
11. ledna 2021, 10:34
2

Ted si asi presne popsal co me na tom stve nejvic - v CR je takove chovani standartni... Neni to nic, co by lidi pohorsovalo, nebo by se za to meli alespon stydet.

bkralik
10. ledna 2021, 20:52
2

Jo, pojištovny jsou mrzutá věc jakmile od nich chceš nějaké peníze. Tátu takhle před nějakým časem naboural kamion (nedobrzil před kruháčem), překvapivě nic tak hrozného, ohnutá zadní vrata, sloupek, nárazník. Do autorizáku se nešlo (nejbližší byla Imofa 50 km daleko a navíc se bránili, že Jeepa z epochy Chrysleru nechtějí) a místo toho jsme zvolili místní specializovaný servis, co "Jeepy umí" a měl i dobré reference od známého. Předpoklad byl ten, že servis opraví (a opravu bude koordinovat s likvidátorem), fakturu pošle pojišťovně a my spokojeně odjedem. Jenže člověk míní a servis mění - servisák po opravě vytáhl fakturu k zaplacení, že takhle to nefunguje (i když předtím to slibovali) a že fakturu máme zaplatit ze svého a potom si nechat proplatit pojišťovnou. Ok, trochu to sice nechápeme, ale když to celou dobu dozoroval likvidátor, tak co by ne, problém to nebude. No jo, chyba lávky! Po zaslání faktury na pojišťovnu k proplacení přišel zpět dopis, že cena opravy je neadekvátní a krátí plnění na cca 50%. Což při fakturované ceně 65kkč dělalo sekeru asi 35kkč, to už není malý zářez do rodinného rozpočtu.
No, chvíli jsme z toho byli doma vcelku hodně mrzutí. Zkoušet volat likvidátorovi nebo vyhrožovat servisu nemělo žádný výsledek, ale překvapivě jsme na internetu objevili nějakou právnickou kancelář, co tvrdila že se podobnými případy zabývá. Zkusí z pojišťovny vymoct zbytek pěněz, přičemž zaplatit budou chtít pouze když se to povede a pouze předem určeným procentem z vymožené částky (kolik to bylo přesně nevím, řešil to jen otec).
No a velmi překvapivě se jim povedlo vymoct cca 30kkč. Trvalo to sice přes rok, na druhou stranu my s tím neměli žádnou práci. Takže takový částečný happyend...

reagovat
bkralik
10. ledna 2021, 21:01
2

Jo a ta pojišťovna byla překvapivě Kooperativa. Jejich vysvětlení neadekvátní ceny spočívalo především na neuznání hodinové sazby servisu - Kooperativa u aut starších deseti let prý neplatí víc jak 350kč/hod.

Slower
11. ledna 2021, 09:49
1

No prave proto si rikam, jestli ma cenu si platit havarijko na Camaro. Nekde srazim srnku, nebo mi to nekdo objede klicem, ci rozreze strechu. A oni mi reknou, ze opravu hradit nebudou, pac je na ne moc draha? Pripadne mi to zkrati na nejaky maly zlomek...

Ju
Junior
11. ledna 2021, 12:01
2

Ona to může bejt klidně malá domů pojišťovny. Korporát = státní správa v přístupu a efektivně. Pojišťovna (úřad) nedá nic, druhej den ti přijde do mejlu letáček, že ti právnik pomůže. A najednou to jde ;)
Btw hrozivě pomáhá se do emailu podepisovat Mgr. :)

beastar
11. ledna 2021, 13:05
3

Junior: Me zapsali do smlouvy tusim u Kooperativy taky doktorskej titul omylem. Tak sem je v tom nechal. A vzdycky kdyz sem tam volal tak se mohli z pane doktorovat a poklonky a sluzebnicci. Na jednu stranu smutny.

Ju
Junior
11. ledna 2021, 14:51
0

Hale kámoš kámoše mýho bráchance přes koleno je Mgr., Primárně teda podnikatel, ale vzdělání utrpěl jako učitel.
Něco ho hrotil finančák, třeba 3 měsíce se s tím jedním blbcem hádal. Pak nějak firma měnila logo, tak aktualizoval podpis v mejlu a připsal tam i to Mgr. Odpověděl na mejl nějakýmu referentovi. A další odpověď už přišla od vedoucího oddělení :)

PachezZ
12. ledna 2021, 22:07
0

já v tomhle prostě nechápu proč by v servise měli na starší auto mít menší hodinovku než na novější... nějak v tom nevidim ten smysl ani aspoň důvod který bych si pro to mohl vymyslet

lu
lumix
10. ledna 2021, 21:53
1

Tak to ja mám zcela jiné zkušenosti. Spokojenost jak s řešením pojistné události (a to pan co mě sestřelil neměl ani platnou zelenou známku, mel pujcene auto a nevěděl kde je pojištěné). S opravou v autorizaku spokojenost. Koupě nového auta jako skladovku s 34% slevou, prodej starého auta do bazaru (zprostředkoval autorizovaný prodejce) jen o 2000,- níž než jsem požadoval (90.000,-) a auto ani neslo na plochu prý je v super stavu ( měli jsme od novoty a 7 let 140.000km). Problémy, servis, havarijní události se služebním taky ok.

reagovat
Slower
11. ledna 2021, 09:51
0

Tak to zavidim. A ono asi u novych aut to bude krapku jine a tyhle praktiky mene caste.

Doufam, ze casem budu mit taky takove stesti :)

Pólin
11. ledna 2021, 07:21
2

S áčkama mám taky jen ty nejhorší zkušenosti...taky to věčné protahování atd... No a soused si od nich kdysi koupil asi 5 letou octavii s tím, že má najeto 100K km. Vypadala pěkně atd, ale po koupi si nechal kdesi u Cebie vyjet historii kilometrů a zjistil, že má to auto najeto minimálně 300K. No je to hejl...měl si to zčeknout předem. Ale docela zarážející byla reakce Áček: řekli mu, že o tom ví a že má možnost jim to auto prodat zpět, ale o kilo levněji...to znamená ani ne za polovinu ceny... za mě normální loupež za bílého dne...

reagovat
Stanley
11. ledna 2021, 09:13
13

U AAA je to protahování a lhaní klasika. Prodával jsem tam auto, výkupní cena byla domluvená, i přesto ji najednou začali snižovat. Odmítal jsem, tak se prý musí domluvit s Prahou, ať počkám. Byl jsem zrovna venku mezi auty. V tu chvíli telefon, AAA Praha a týpek, hele viď, do mě hustí řeči o ceně. Slyšel jsem ho tak nějak dvojmo, takže jsem se ohlídl a jaké bylo překvapení - týpek AAA Praha stál u dveří AAA Ostrava a telefonoval se mnou. Ke své smůle si nevšiml, že stojím 15m od něj :-)

Průtahy jsou taky klasika. U toho samého prodeje čekám, až zpracují můj výkup, jdu se zase projít ven. A co nevidím v okně pobočky? Týpek, co má zpracovávat výkup, brouzdá po netu a nedělá nic.

Tak jsem jim to pak pěkně vrátil - u podpisu smlouvy jsme seděli víc než do jedenácti večer, řešil jsem s nimi každou obezličku a dokonce muselo přijít několik kolegů pomoci s výkladem smlouvy. Jejich nasranost se dala krájet :-)

reagovat
Slower
11. ledna 2021, 11:01
0

Ta cela story podle me dobre ilustruje jakou jsou to lamy a amateri :D

Stanley
13. ledna 2021, 08:56
0

Jsou. Když už je jejich denní prací lhát, tak i to by měli dělat pořádně :-)

Ju
Junior
11. ledna 2021, 12:12
6

Skutečnost že firma jako AAA prosperuje a její majitel je miliardář jenom ukazuje, co jsme za národ. Necháváme se ukecavat, obelhavat, fungují na nás brutálně průhledné prodejní taktiky. A ještě brecime na internetu, že nás okradli. Ne, ne a ne. Nikdo ti na hlavu pistolí nemiril. Ty ses okrást nechal. Protože si blbec blbá.

S AAA pozitivní zkušenost. Koupil jsem párkrát velmi dobře a za levno, auta do teď ve firmě dělají muly a statečně drží.
Jasně, něco se najde. Že před podpisem smlouvy najednou chtějí ještě 2000 navíc na admin. poplatek? Zvedám se a odcházím. Najednou ho nechtějí. Pohoda, borka zkusila. No a co.
Výkup? To samý. Přijdu, oznámím že nejsem hejl a nehodlám se zdržovat, takze muzou cenu dát poprvé a pak ještě kontrovat. Ne, nepotřebuješ k tomu moji občanku a řidičák, bazarniku. Nakonec jsme se dycky domluvili. Občas teda ne k oboustranné spokojenosti, tuhle jsem potkal, na druhým konci republiky svoje "ex auto". Běžel jsem za panem na parkovišti a ptal se ho za kolik to koupil. Prej cash o 10% levnější než kolik dali před půl rokem mě. To sem měl radost :)
S posledním autem mě vyrazili, že takový vergly ani nabízet nechtějí a museli by mi za to dát možná tak pět tisíc, aby na tom něco udělali. Smích, cigaro s prodejcem, odchod. Žádnej stres.

A ještě bych chtěl říct, že jedna AAA auto velmi blízká osoba, která mě ani nikdy předtím neviděla, mi sama od sebe nahlasila že objekt mého zájmu je zborena mrdka, tak ať ani nejezdím. Hodní lidé. ;)

reagovat
beastar
11. ledna 2021, 13:09
1

To pises to stejny co ja. Jinymi slovy. Pokud se v tom umis pohybovat je to easy, smich. Taky sem tam navezl ecko ve smrti a taky to nechteli. Evidentne uplny dno uz davno nevykupuji. Bohuzel vetsina lidi tomu moc nerozumi, nevi jak s nimi jednat. Co a jak podepsat. A hlavne trci tam hodiny a chteji auto...

Ju
Junior
11. ledna 2021, 14:09
0

No, právě. Většina lidí kupuje auto párkrát za život, nepřemejšlej u toho a tak se prostě ojebat nechají. V těch AAAčkách to všechno vypadá tak hezky, auta čistý, naleštěný, prodejce se jenom usmívá, navíc kvůli nám volal až do Prahy ty vole mááááááámo.
No koho by napadlo že ten naleštěnej Pašík za 400 na splátky je ve skutečnosti zbořená mrdka, na který se v Reichu vystřídal ředitel, pak referent a pak jeho asistentka a to čupr financování má ve skutečnosti RPSN že i Kellner zblednul.

Nicméně, za to nemůžou AAA, ale lidi. Vždycky je prvně hejl. Pak až ojebávač.

Mimochodem, je to hrozně srandovní. Jak děláme ty stavby, tak občas vidíš, jak lidem u nákupu auta vypne mozek. Ten co tě drtí o každý %, atesty, papíry, opatrnej je, všechno ověřuje (...), tak pak na předávku přijede vítězoslavně Fkovou 550i (v době, kdy už bylo Gčko), podznačníky nějaký dubiozní úvěrovky a vysvětluje ti, jak chtěl původně jenom 520d, ale že tohle bylo za super prachy, protože se lidi bojí, že by je to sežralo na spotřebě, ale on ne, on na ty banány má, tak to nabral. "Joooo, že to vzadu trošku hulí? No on s tím prej předchozí majitel jezdil hrozně opatrně, tak je potřeba to pořádně protáhnout, usazeniny, víte jak"
Víckrát už jsem to auto potom nikdy neviděl. :)

Pro tyhle lidi to AAAčka prostě dělají.

A cg k tomu Maserati. :)

Slower
11. ledna 2021, 14:09
13

Ja si s tim dovolim nesouhlasit.

Kdyz te nekdo podvede, tak souhlasim s tim, ze to je jen a jen tvuj problem. Uz ale nesouhlasim s tim, ze to je (jen) tvoje chyba. Ano, castecne je. Nicmene za me je hlavni problem s tim, ze ti nekdo lze a podvadi. Obzvlast kdyz v techto situacich je ta druha strana v naproste nevyhode - oni se snazi osulik nekolik lidi denne. A ja resim podobne situace jak casto? Parkrat rocne? Proste se priznam, ze v tom neumim nejak pohodlne chodit. Je to pro me velmi stresujici a casove narocny.

A ten problem toho neferovyho jednani je podle me ten problem co je treba adresovat. To, ze si za to clovek muze sam, by slo vztahnout na spoustu veci v zivote. Kdyz to velmi prezenu, tak na svete jsou zeme, kde se podobny pristup aplikuje treba k vrazdam - kdyz te nekdo zabije, tak trochu jsi trouba ty, ze jsi se nechal zastrelit.

A celkove nazyvat lidi, kteri jsou vic duverivy hejly mi prijde trochu nefer. Clovek musi mit nejaky cit, pomoci ktereho zjisti, ze veci nejdou tak, jak nekdo sliboval a umet si s tim poradit. A to neni snadny. Malokdo se s tim narodi, dost lidi se to nejak nauci. A spousta taky ne - bud jsou to neduverivy blazni, kteri neveri vubec nicemu. Nebo naopak veri uplne vsemu co jim kdo nakuka.

A cely ten post neni o tom brecet jak me nekdo oskubal. To se uz nastesti nenecham tak snadno. Castecne je o tom, aby ostatni lidi vedeli jak veci muzou probihat. A hlavne o tom si ulevit od frustrace. Frustrace z toho, ze okolo aut (a nejen tam) je spousta podvodniku. Proc by nakup jineho auta nemohlo byt prijemne a snadne? Nebo alespon ferove.

Ju
Junior
11. ledna 2021, 14:48
2

Troufnu si tvrdi, že AAA velmi často ani nelžou. Ty lidi se totiž neptají. Nepřijde jim divný, že ta oktávka je nějaká moc levná. Nepřijde jim divný, že za nákup na splátky je další sleva. Ten samej člověk, co jede do Kauflandu a pak i do Albertu, protože předtím hodinu studoval slevovej leták, si potom neumí vytáhnout hlavu z prdele a u nákupu auta, na kterej dělal třeba 3 roky, se zachová jako úplnej trotl. To je sice smutný, ale nic s tím neuděláš. Zakázat to nejde. Stejně jako lichvářský půjčky od Vasila v herně. Musí se prvně lidi přestat chovat jako blbci, mít trošku zásady a podobný praktiky odsuzovat.

Známýmu v roce 2010 banka vytáhla z fabriky pracovní kapitál a zesplatnila úvěry. No skoro se z toho posral, musel prodat auta, stáhnout dítě ze soukromý školy, zastavit barák nebankovce (...) a převedl všechny účty jinam. V roce 2012 volal obchoďák, že by rádi obnovili spolupráci a dali objektivně nejlepší sazby a podmínky na trhu. Poslal ho nahned dopíči. Protože s ním jednou vyjebali, tak radši připlatí jinde. Zásady a hrdost ;) Časem se to všechno zkultivuje. Ale českej hejl? Ikdyby mu fotra v AAAčkách ojebali o poslední trenky, tak jestli mu nabídnou jedinečnou bílou O3 1.6TDI v kombíku za nejlepší cenu, tak poběží a koupí to tam. Protože není hrdej a vlastně mu ty šméla nevadí.
A co ty? Převedeš si pojistky od Uniqua jinam? Třeba i za víc peněz?

Slower
11. ledna 2021, 14:54
1

S tou pojistkou jsme se asi nepochopili - pojistena u ni byla pani, ktera zavinila nehodu. A tu nikam neprevedu.

A muzes si byt jisty, ze havarijku si uz u Uniqui neudelam. A nejspis ani jiny pojisteni na auto nebo cokoliv jiny.

lu
lumix
11. ledna 2021, 15:08
0

Já zrovna mám pojištění u Uniqa a pojistná událost byla bez problému. Bouchnut zadní blatnik u 7 let starého auta, oprava v autorizovanem servisu za cca 80.000,- a úplně bez problému s Uniqa.

Ju
Junior
11. ledna 2021, 15:58
0

Tak Potom mas plus bod.

beastar
11. ledna 2021, 12:59
4

Nerad se vyjadruju k prodejum aut a bazarum. Kazdy to dela nejak, nekdo na hovno jiny dobre. Asi jako jakykoliv jiny byznys. Smeckari jsou i na tom milovanem Zapade. I v tom super Svycarsku. Fakt je ze jich je nasobne mene, nez v CR. Nj on i Cesky hejl je specialitka, ale o tom jindy.

AAA. Ano je to hodne specificke clovek musi vedet, znat a obrnit se trpelivosti a mit dost casu. Pak muze takzvane vyhrat. V opacnem pripade je nemilosrdne semlety masinerii cekani, drobnych ojebu a nevhodnych nabidek. Asi jako kdyz je poprve v bordelu v St.Pauli. Vlastne ale nikoho moc nebere skutecne jako zakaznik. Ja nikdy nepochopim, ze se najde pro ne zakaznik jiny, nez Bulharsky prekupnik. Kazi to celkove dojem stejne jako ta naprosto uboha Cebia a tak dale. Pro zakaznika je snad jedine plus ze maji velky vyber stejnych aut:) Dlouhodobe vyssi ceny supluji moznost dat slevu atd. Obcas maji pekne zvlastni auto, ale to semtam kazdy. Za me radeji tam nekoupit.

Pojistovny uplne nevim. Jediny problem sem mel za posledni roky s Directem. Ono neni uplne dobre chodit na ty supr nabidky a 35/35 smlouvy kryjici uplnou picu s chlebem prave u pojistoven jako Uniqa. To ze je matka rakusan je tak dobra reklama akorat. To me Krab pobavil. Za me dobry Csob nikdy nebyl problem, Generali ted tedav kupe s CP. A kupodivu S6 byla komplet u Kooperativy fakt ze sem nic resit nemusel.

Servisy jsou obcas problem. Ruzne prodrazeni, vytacky apod. Autorizak Audi, Renault nemuzu rict jediny spatny slovo. Dokonce i ta Scuderia me mile prekvapuje, cenou, pristupem, prostredim, lidmi. Mechanici pusobi ze je to bavi. Kdyz neco vedi, ze bude ojeb reknou to. Porsche Prosek to stejne profi pristup. Audi Jarov Kunratice prijemny kluci,vse dle pravidel. Rendl Csao naprosto v pohode salamova, ale profi. Auto vzdy v cajku. Tim teda nerikam ze nejsou dementi nekde. Nektera dealerstvi Skoda atd.. tj k zbliti. Ted teda mama a Jaguar nebudu delat spatnou reklamu, ale misto PR by mohli venovat cas skoleni zamestnancu.

Jinak ESA jsou acka v mensim. Davo je docela poctivy jen sakra jsou to obchodnici. Ze te budou chtit pri vykupu stlacit je normalni.

reagovat
krab
11. ledna 2021, 14:24
0

Koukám, že tuhle problematiku vidíme asi podobně. V džungli prodejců aut je těžký se vyznat a dobrá rada jak ojeté auto koupit ke spokojenosti by se snad asi dala shrnout do několika bodů:
1. Udělat si domácí přípravu - opravdu pořádně zjistit vše nutné co potřebuješ vědět ke kontrétnímu typu auta, který chceš
2. Nenech se odbýt a trvej si na informacích, které chceš od prodejce vědět. Když ti je neposkytne, nebo se výrazně vytáčí výmluvami, nekupuj od něj
3. Když jde o něco dražšího a nejsi technický typ a neumíš si to auto zhodnotit, vem si mechanika s sebou

Jinak to čekání, administrativa, špatná komunikace, to je prostě záležitost každý firmy jak umí nastavit zákaznický servis a kdo to dělá blbě nebo na to kašle a podcení to, tak nemůže mít výsledky. Já viděl taky všelicos a dokonce jsem loni zažil taky časově průtahy a nešikovný jednání dokonce u velkýho dealera VW/Škoda/Audi, kde rodiče prodávali auto protiúčtem a kupovali nové. Taky by to mohli umět udělat tak, aby to odsýpalo. Přitom tam ani v tu dobu skoro nikdo kromě nás nebyl... A ojetý auto (Superb II.) už byl předtím na předchozí návštěvě oceněný, zkontrlovaný atd... a trvalo jim víc jak 2 hodiny si to převzít, udělat smlouvy atd... a to ještě na konci chtěli za něco administrativní poplatek, jestli za přepis na ně nebo já už nevím přesně za co. To taky nebylo z hlediska zákazníka něco co má zpříjemnit tu zkušenost. Áčka , ESA, Davo tihle velcí tohle dělají právě si myslím taky docela blbě. Ale zase kdo z nás by takovej kolos dovedl úspěšně řídit? A já bych to ani dělat nechtěl... Takže ono od stolu se to radí.

Dobrou zkušenost mám teď s nákupem posledního auta u malýho prodejce, který tady u nás v okolí funguje už od revoluce a vozí auta převážně ze Švýcarska. Tam je ta komunikace dobrá. Ale tak nějak sousedsky se známe, takže radši ani nepíšu kdo a jak, protože někdo další může zase přijít a říct, že on zažil ojeb, ono co transakce, to jiná zkušenost... A to stejný může fungovat se servisy. Na servisech mi nejvíc vadí, že ti mechanici často slíbí, že bude všechno hotovo hned a ono se pak ze 2 dnů stane 14 dní... A pak neberou ani telefony... A to mě dovede nasrat celkem spolehlivě. Taky se snažím co jde na autech servisovat sám. A zase... zkušenosti se různí, už dneska vím, komu můžu auto svěřit bez obav a kde si nejsem vůbec jistej jak by to dopadlo. A někdy doporučíš (jako na podzim kamarádovi) nějaký servis, protože jsem tam měl před lety velmi dobrou zkušenost a on tam teda auto dal a ta zkušenost aktuální stála za hovno.

A pak ještě jedna věc, co slýchávám často zase z té druhé strany (od bazárníků) , a to je ta věc, že na tom výkupu se setkávají prakticky denně s tím, že tam zkouší někdo jiný prodat auto se skrytou vadou, prostě něco co by sám bezprůserově neprodal a taky to není legrace, aby se nenapálili. Ale jistě se shodnu taky s většinou diskutujících, že ta kultura prodejů rezervy má a dalo by se toho spoustu zlepšovat...

PS: úplně nejlepší jednání a zkušenost jsem ovšem loni zažil při nákupu historickýho Lotusu. To jsem si připadal co se týče jednání, servisu, smlouvy atd.. opravdu jako na západě. To bylo velmi příjemný a férový jednání.

Ju
Junior
11. ledna 2021, 14:55
1

Hale jak moc složitý by bylo udělat autoservis a nebejt přitom debil?
Jasně, bral bych si třeba 2 000 na hodinu čistý práce.
Ale dodržoval bych termíny, nešmelil na dílech, nezkoušel baslit, prostě by se dělalo jenom to, co ty kluci na dílně vopravdu umí.
Dali byste mi tam to auto?
Nebo byste zase jeli k nějakýmu paku, co sice 500 na hodinu, ale olej mění 14 dní a těch hodin naúčtuje 5?

krab
11. ledna 2021, 15:01
1

Jo a to je svatá pravda... na jednu stranu by se hezky kázalo o kultuře prodeje a hezkých zážitcích i při nákupu ojetiny, skvělýho jednání v pojišťovně, ale když pak nakonec našinec nejčastěji volí to nejlacinější krytí u tý nejlacinější pojišťovny, v supermarketu kupuje všechno co je s vykřičníkem ve žlutým a v akci (a často taky prošlý) a u servisu čeká, že si ten chlap v montérkách řekne jen o kapesný na pivo...

Je to jedno z druhým... a pak často nefunguje, když normální rozumnej člověk chce nějaký rozumný odpovídající servis a služby. Ale zas ta doba pokročila a ono věřím, že ten kdo doopravdy ojebává ty zákazníky, tak dlouho podnikat nevydrží.

Karel TB
12. ledna 2021, 14:31
3

Krabe bazaristů mi úplně líto není. Jsou ve výhodě, jak tu někdo psal - protože výkup dělají každý den, (navíc znají svoje vlastní triky ;) ), no a protože je to jejich profese, tak se vyznají.
Spotřebitel je vždycky v nevýhodě, protože se prostě nemůže orientovat na úrovni ve všem.
Mě třeba baví udělat si průzkum, rešerži, porovnání modelů, motorizací, typickýc neduhů, ale abych se nenechal oholit, musím mít přehled taky ve finančních produktech, znát rout mapu úředního šimla a proklepnout potenciální obchodní partnery a to už je dost nad rámec zábavy. Pokud kupuju od soukromníka, je to na mě, pokud od zprostředkovatele, platím za služby a místo toho abych mohl být v klidu, musím dávat pozor dvakrát tolik...
Naprosto stejné platí i pro realitky.

Ev
Evlo
11. ledna 2021, 13:45
0

Nemáš smůlu, naopak mě příjde, že buď máš stěstí a nebo jak se v tom nevyznáš, tak nevídíš ty další ojeby.

Ad krab a zapadní kultura - často mě příjde, že se spíš západ přibližuje k tomu systému tady.

reagovat
Sa
Sato
11. ledna 2021, 14:20
0

Tak se pripojim svoj pribeh s CSOB poistovnou. Uz je to par rokov. Manzelka sa tukla s trolejbusom. Skoda na trolejbuse vycislena na 1000Kc (a.k.a. nic mu nebolo). Papier o povinnom ruceni na dalsie obdobie dorazil s cca rovnakou ciastkou ako za predosly rok, zaplatil som to a neriesil. Za nejaky cas mi prisla sms, ze mam nedoplatok vo vyske ktora cca odpovedala tomu co som zaplatil. Tak som tam volal ze WTF a s uzasom som sa dozvedel ze mi poistka bola zvysena na dvojnasobok! a ze preto mam nedoplatok. Tak to si robite prdel nie? Ze nie, a ak sa mi to nepaci mal som to vypovedat pred skoncenim v danom intervale.
>Ale mne prislo ze mam platit rovnako, mam to odlozene, curaci
>No my sme vam poslali este jeden list potom. sorry
>No tak to teda neposlali. Nic mi neprislo
>My to mame v systeme, my sme vam to poslali, asi vam to nedorucila posta, sorry, teraz zaplat poistka sa da zrusit zase az o rok.
v potodobnom duchu som si s nimi telefonoval este par krat a nakoniec som im povedal ze podniknem pravne kroky a tak..
Long story short zaplatil som to lebo ma dostali na tom, ze som mal dvolezitejsie veci na riesenie a auto som aj tak planoval predat skorej ako po roku, Rozdiel v positke bol cca 8 tisic. Curaci.
Na danej adrese sme byvali 5 rokov a toto bola jedina posta, ktora sa stratila, ano teoreticky to je mozne, ale dost o tom pochybujem.

reagovat
Ka
Karda
12. ledna 2021, 13:30
0

To povinný si teoreticky mohl ukončit hned, právě díky prodeji auta. Řekneš pojišťovně, že si auto prodal, pravděpodobně budou chtít kupní smlouvu (prodej v rámci rodiny nebo tak něco) a hotovo. Pak si to pojistíš jinde znovu.

Sa
Sato
12. ledna 2021, 13:46
0

To mi vtedy povedal tiez jeden znamy, ale napr pri poslednom prepise po mne chceli aj foto noveho technicaku od noveho majitela, rovnako som ja posielal foto staremu majitelovy ked som kupoval ine stare auto. Ale neviem ci na to maju zo zakona pravo. Mal som plan, ze to dam do depozitu na par dni a tak zrusim tu poistku.. ale potom som mal nejako zufalo malo casu a vkuse to odkladal a odkladal...

tomyks
11. ledna 2021, 15:31
3

Mám z podobných situací obvykle husí kůži a průjem, ale kupodivu zatím vždy vše dobře dopadlo. Pojišťovny bez problému, nákupy aut i servisy.
Pojistné události jsem řešil, prakticky vždy byly bez mého zavinění. Auto jsem odvezl do autorizáku, nebo v jednom případě do smluvního servisu pojišťovny viníka, předal jsem klíče a za týden či dva bylo hotovo.
Při nákupu auta jsem taky vždycky narazil na normální lidi, případně jsem nakupoval u dealera auto z protiúčtu. Za mně asi nejlepší řešení.
Co se servisu týče, v dávných dobách jsem zkoušel různé servisy s katastrofálním výsledkem. Jezdím od té doby do autorizáku a jsem spokojen. Je to samozřejmě o lidech. Cena super, vždy dostanu kompletní informace k tomu so se opravuje, kolik to bude stát a jaké jsou možnosti.
Doplním jednu příhodu. Volá mi do práce moje trochu vyděšená žena, že trčí kdesi na parkovišti s miminem a bojí se odjet, protože auto vydává hrozivé zvuky. Podle popisu jsem nabyl dojmu, že se něco fakt posralo. Nemám šanci dojet na míso. Přemýšlím komu zavolat, ideálně aby to auto znal. Poslední možnost by byla asistenční služba. Vytáčím tedy Honda servis, vysvětluji, že manželka stojí někde 3 km od nich, jestli by nebyl pan tak laskav a neposlal tam někoho omrknout auto, zaplatím co si řeknou. Pan vedoucí na to, že je poblíž, že se zastaví. Za pár minut volá žena, že jede domů, vyřešeno. Byla to prkotina, jak jinak, šutr mezi kotoučem a ochranným plechem. Volám do servisu s díky a co za to. Prej nic, není zač. Někteří lidi jsou fajn. Nutno dodat, že nemám se servisem žádné nadstandardní či kamarádské vztahy, vidíme se 1x či 2x ročně a nechám tam trochu peněz, jako každý jiný zákazník.

reagovat
Franz Kafka
11. ledna 2021, 22:54
4

Lajk nebo začátečník do AAA nesmí. Amen.

reagovat
Moctezuma
12. ledna 2021, 04:45
2

Koukám, že se za cca 8 let od mé poslední návštevy u AAA vůbec nic nezměnilo :-)))

Inzeroval jsem krásnou e38 728iA v individuálu. Volali různí šulini v mém věku, kterým jsem to nechtěl prodat. Najednou jsem měl hovor od AAA, že auto ihned vykoupí za plnou cenu (80 000 Kč omg, dneska bych si své auto dal klidně 150) , jelikož jeden starší pán u nich zadal poptávku. Prý to byl fanda do starých bmw a přesně takové auto chce a že ihned vykoupí. Ok, starší pán nechce každý den hledat na bazoši auta a pověřil áčka...

Tak jsem si řekl, že poprvé v životě vyzkouším tuto zázračnou společnost :-) Upřímně jsem byl zvědav jak fungují a předem jsem si byl jist, že to bude pojeb. Přijel jsem, čekal a čekal a čekal na odborníka, co to projede. Výsledkem bylo, že motor má výkon 60% z původního a převodovka tak 40% až 45% (naprostá lež, z auta jsem za tři roky udělal takovou leštěnku, že když jsem přijel za kámošem na rozestavěný barák, tak už z dálky mě zdravili všichni Ukrajinci se vším respektem). Nakonec mi nabídli 30k Kč, ale pouze na protiúčet a hned mi nabízel mi oktávku v TDI na úvěr, že je to prý levnější, než za hotovost... Že ta stará sedma je prý moc specifické auto, které se jen tak rychle neprodá. Omg, vždyť je pro konkrétního člověka, který takové auto od Vás poptává, ne? No, prostě pojeb a lež v jednom. Nikdy víc. Opravdu se divím lidem, že tam vůbec někdo něco koupí. Ale takových, podobných autobazarů je v Ostravě plno. Bohužel, i oficiálních prodejců a servisů.. (doplnění vody do ostřikovačů za 700Kč a jiné prasárny na fakturu, i když nechceš)

Přijde mi logičtější koupit auto od člověka, který je v pohodě a dá se mu věřit. Zaplatím klidně více peněz, než u nějakého pupkáče s mulletím účesem v uni buňce s ledvinkou pod přeteklým břichem prodávající staré hujdy na strusce o frakci 0-90mm.

Vždy se mi to vyplatilo a to jsem takhle koupil 9 aut během 12 let. Krom áček jsem se s žádným ojebem nesetkal - až tudy..

V každém případě super článek a jen doufám, že si ho přečte co nejvíce lidí. Princip je podobný např. u realitky MM či trochu větších realitek... Zákazník jen obyčejný hlupy kus s peněženkou a potencionální provizí, který kupuje auto jednou za 15 let a nemovitost sotva jednou za život...

reagovat
Jo
Josephus
14. února 2021, 14:05
0

:) zkušeností mnoho... Dolití po okraj plné nádržky směsí do ostřikovačů už jsem taky zažil. V té době to byl jeden německý lidový vůz v Polsku vyrobený z čínských dílů od Bosche a jako bonus na operák (už jako nové to rezlo). Hlavně že měla leasingovka problém přezout to na zimu na nějaké alespoň trochu normální pneumatiky, ale dolít 7l směsi do 3,5l nádržky (po hrdlo plné) jim nevadilo. Je to začarovaný kruh. Pro dobrý pocit nikdo nepodniká a i když se pak lépe usíná, účty to nezaplatí...vždycky to musí nějaký hejl zaplatit.

So
Solii
12. ledna 2021, 08:55
0

Závidím lidem co neměli problémy s pojišťovnou. Loni mi nějakej mentál nacouval v křižovatce za plného provozu a mý troubení do mé Celici 93. Prasklej nárazník.
1) Pomalu mi chtěl ujet, že to nic není. Nakonec jsme sepsali záznam.
2) Viník pojištěnej u Axy, už sem cítil průser
3) Obvolal jsem servisy. S Axou nikdo nechce mít nic společnýho, auto nevezmou.
4) AXA neposílá likvidátory, pošlou ti A4ku požadavků a máš jim to poslat mailem, oni to u PC vyhodnotí a zašlou vyrozumnění, (nedáš vše, máš smůlu...)
5) OK, nas.anej ihned tedy posílám. Po dvou telefonátech buchta na telefon potvrzuje, že nic nechybí a posílá likvidátorovi u PC.
6) Celou událost nakonec vyřídili po 2,5 měsících! A to po asi 6 mailech a 6 z mé strany ke konci už hrubějších telefonátech. Poslední jejich argument, když už nevěli kudykam byl, že ze zákona na to mají 3 měsíce, což je bohužel pravda. Při představě, že má někdo nepojízdný auto a takhle s nima někdo vyběhne je mi smutno.
7) Poslali mi 7tis. Kč. Ano, já jsem si za to schopnej nechat sehnat někoho, kdo nárazník svaří a nalakuje, ale reálně mě ojebali, v autorizáku by se na to za tuhle částku asi tak podívali. Takže ti u těhle malejch událostí pošlou přesně tolik, že nějaký handrkování si pro svý duševní zdraví radši odpustíš a necháš je bejt.
Ale za mě maj teda promakanej systém na odrb lidí :-(

reagovat
Skipper
12. ledna 2021, 09:06
4

Negativni zkušenosti nás všech bohužel ukazují, ja na tom ten náš motoristický svět je.

AAA - zde to bylo snad o level horší, než Vaše zkušenosti
Měl jsem ještě trvalé bydliště na Slovensku a prodával jsem opravdu hezke Mondeo MkIII Ghia, liftback tady v ČR. Následovala klasika, po vloženi inzerátu telefonat z AAA - okamžitě bereme za Vaši cenu. Následně cesta do Brna, týpek se s tím projel, neshledal žádný problém a výkupčí řekl bereme, dokonce souhlasil i s cenou. Jediná potíž byla - auto na SVK značkách. Prý ho musím odvézt do Bratislavy, kde ho okamžitě vykoupí za stejných podmínek, že oni to tam domluví. Dalši den sedám do auta, jedu do Bratislavy, už jsem měl zjištěný vlak, cestu na nádraží atd. Jaké bylo moje překvapeni v Bratislavě, kde o mě dice věděli, ale i tak jsem absolvoval čekací kolečko a po třech hodinách na mistě řekl borec poloviční cenu. Z mého pohledu jsou to opravdu k.rvy. A narovinu, neni to špatně nastavený systém, jak se je někdo snaží obhajovat. Je to naopak moc dobře nastavený systém, nedivil bych se, kdyby se na jeho tvorbě podílel psycholog. Cílem je dostat prodávajícího do kouta, zlomit odpor a pak na něj už jen jemně zatlačit. My tady se autům rozumíme a asi tušíme, jakou ma co hodnotu. Většina populace je na tom ale hůř. Za mně - někdo, kdo je schopen dělat podobnou práci, od vedení až po posledního výkupčího, je u mně prostě hajzl.

Autoservis se specializací na britské vozy.
Po pořízení CJ12 nefungovalo ovládáni sedačky řidiče. Byla celkem legrace jezdit se sedačkou úplně vzadu, držíc se rukama volantu a o sedačku se jen prdelí zapíratt. Nebxlo to ale dloihodobě únosné, proto auto směřovalo do servisu který si s tím měl poradit. Měli vyměnit olej a kouknout se na sedačku. Po třech týdnech jsem dostal odpověď, že jsou v hajzlu motorky, že je zkusí bějak rozchodit. Po dalšich dvou týdnech jsem auto s nefunkční sedačkou vyzvedl, zaplatil jen ten olej, prohodil jednotku mezi sedačkami a světe div se, všechno fungovalo. Olej jsem pak samosebou vyměnil znovu - nesnáším, kdyz mi někdo lže. Stačilo řict promiňte, prostě na to nestíháme kouknout.

Operativni leasing Mini Cooper - Unicredit Renocar Brno
Za mně nejčerstvější a nejdražší zkušenost. Tak jsem si kdysi řekl, ze chci jedno nové auto, které nebudu muset řešit, OL se zdál být ideálni variantou. Chtěl jsem 5 dveří. Kandidát 1byl Golf, ale v té době byly problémem rozvody. Takže vyhrálo Mini. OL na 4 roky, 60000 km.
První problém - auto jsme dosfali nabourané, mřížka před chladičem měla dvě řebra zlomené. Spousta omluv, ale kdybych si toho v nadšení nevšiml, tak můj problém.
Druhý problém - v 57000 km kontrolka motoru, prý vadné rozvody. Fajn, říkám si, od toho je OL, však ať to spraví. Přišlo první překvapení - auto už není v záruce. Prostě servis na 5 let neni záruka na 5 let. Aha... No, samosebou auto musím odevzdat plně funkční. Druhé překvapení - výměna rozvodů naceněna na 100k. Přiznána kulance 80%. Asi jsem byl málo vděčný, protože jsem se začal ptát, proč jen 80%. Dostal jsem akorát odpověď, že když nechci, tak kulanci využít nemusím. Hm, díky.
Třetí problém - při prohlídce před vrácením zjistili technici Unicreditu, že chybí zápis v servisbí knižce o poslední servisni prohlidce. Říkám si, to je divné, vždyť se před chvílí dělaly rozvody, tam se měnil i olej. Tak volám do Renocaru, prý se ale neměnily svíčky a filtry. Je to sice další ztráta mého času, ale říkám fajn, tak to vyměňte. Kolik máte najeto? 60050. Aha, no tak to si musíte zaplatit plnou sumu, cca 8000, servis je na 5 let nebo 60000km... Opět jsem to nechtěl nechat tak, zjistil jsem, že u výměny rozvodů servisní interval vynulovali, takže auto nic nehlásilo. Naštěstí to uznali jako svoje pochybení a vše zdarma vyměnili. Minulý týden telefonát, jak to, že jsem ještě nezaplatil servis??? Prý jim to BMW odmítlo proplatit kvůli km. Tak jsem opět, neskutečně nasraný, odvykládal celou storry s tím, že mi byl díky jejich pochybení slíben servis zdarma. Tak prý aha... A zde moje storry s OL snad definitivně končí. Doufám...

reagovat
Skipper
12. ledna 2021, 09:09
0

Aby to nebylo jen JPP

Skipper
12. ledna 2021, 10:03
0

Omlouvám se za překlepy, psal jsem z mobilu a opět nasraný!

esmo
12. ledna 2021, 10:08
0

Jo do Renocaru už nějakou dobu nejezdíme. Byli jsme dlouholetí zákazníci a to jak se k nám zachovali (k otci, já jen přihlížel), při poslední koupi auta, to bylo ke zblití....

Sa
Sato
12. ledna 2021, 12:04
-1

Zase som sa dozvedel niečo nové, OL bez záruky na auto, to akože keby sa ten zázrak nemecko francúzkej spolupráce s anglickým marketingom zadrel, tak platíš nový motor? WTF
Inak tiež si nemyslím že to v Ačkach je normálne, podla mňa si niekto nerobí svoju prácu, a Áčka to nie sú. Živíme tu značne prebujnelú štátnu správu plnú kontrolných mechanizmov a regulačných úradov. Ochrana spotrebitela je jednou z podstatných agend. Tak ako je možné, že im to tolké roky prechádza. To zase nie je žiadna rocket science spraviť sériu mysteryšopingov a vybudovať na tom celý case a dokázať im že ide o ich systematický prístup a nekalé taktiky, psychický nátlak a tak.
Ako ok, možme si povedať že to je chyba tých ludí, ako píše junior hore "Ty ses okrást nechal. Protože si blbec blbá" Ako úplne s tým nesúhlasím, podvod je podod bezohladu na to kto je podvedený, ale dajem tomu OK, no potom prosím ďaleko tenšiu štátu správu... (čo sa samozrejme nestane, takže do práce banda lenivá úradnícka)

Skipper
12. ledna 2021, 13:48
0

Esmo
U značky, která se tváří jako prémie, bych opravdu čekal jiný přístup. Vlastně jediné, co bylo ok, bylo to, že oddělení prodeje mi při všech servisnich úkonech zajistilo nějaké náhradní vozidlo, i když jsem na něj dle smlouvy neměl nárok. Za to děkuji, ale jinak...Jako chápu, že Mini je v jejich ponímání něco jako lowcost. Ale zaroveň by to měl být vstupní model pro automobilku. A když vidím, jaký je přístup tady, proč bych si měl časem pořidit BMW? A ano, finančně již pro mně není problém si 3er pořidit, ale proč bych to proboha dělal? Na druhou stranu, jsem rád, že jsem se poučil zrovna tady. Asi chápu, že za mnou nebudou brečet, jsem soukromý zákazník, žádný velký fleet.
Sato - ten motor je u F55 čistě výtvor BMW - tříválec 1,5l B38. I proto to pro mně bylo překvapení, dosud jsem o nějakých průserech s rozvody u těchto motorů neslyšel. A k tomu nacenění - motor se nepotkal, vlastně jen vytahaný řetěz. Na přijmu jsem se technika ptal, jestli to mohl ovlivnit styl jízdy, nebo cokoliv, odpověděl mi, že se prostě jedná o vadu materiálu a že tohle automobilka řeší kulancí. Řekl jsem si ok, to by šlo, o to větší bylo moje překvapeni, když mi volal, abych zaplatil 21000. Samosebou jsem si opravu nechal nacenit i jinde - v Renocaru nacenili 100 000, neautorizovaný servis specializující se na BMW 30 000.

esmo
12. ledna 2021, 13:58
-1

Skipper
Ale to co ty popisuješ, rozhodně není tím, že jsi kupoval "lowcost" Mini nebo že jsi soukromník...za těch 13 let co máme doma BMW jsme tam pořidili asi 11 aut, to máš zhruba každý rok jedno. Očekával bys podle toho přístup, bohužel chyba lávky .... :D
Teď druhým rokem jezdíme do Cartecu a je tam diametrálně jiný přístup, musím zaklepat...

Sa
Sato
12. ledna 2021, 14:12
0

Ok, nejako som automaticky predpokladal 1.6ku, nevedel som aký starý je ten príbeh. Inak ten motor som mal požicaný na dovolenke v mini one cabrio a celkom príjemný, škoda len tej dlhej prevodovky.
Hlavne som sa podivoval nad tým že OL != záruka. Vlastne platíš opravy na cudzie auto. Čo keby si sa zrazu dostal do insolvencie, a auto je s poruchou v cene prevyšujúcej zostatkovú cenu, tak je lízingovka v mínuse. Asi sa im to nestáva, ale príde mi to ako zbytočné riziko z ich strany.
Vobec sa nedivým, že by si si po tejto skúsenosti už nové BMW nekúpil. Je v Brne nejaký autorizák ktorý by sa dal doporučiť? Hocijakej značky. Kamarát kupoval už dve autá u Pokorného, spokojnost, ale žiadne zásadné problémi na aute myslím neriešil.

Pochtli
12. ledna 2021, 14:29
0

Skipper: Tak to je slušný mazec a ojeb.. A to jsem si myslel, že to tam je celkem na úrovni.
PS: Jsi v dnešní době docela odvážný - v obrázku na sebe nechat komplet adresu, telefon..

Ju
Junior
12. ledna 2021, 14:52
0

Sato: Operativní leasingy na auta bez záruky a servisu se nabízí úplně běžně. Teď mi straší v e-mailu nabídka na A7 BiTDI nějakej ten competition nebo co to je za bordel. 11k bez daně, 25kkm rok. Na 2 roky. Akorát to nebude 0-50kkm, ale 60-110kkm.
A upřímně, já na tohle nemám odvahu. Jasně, to auto bude rdy na výměnu spotřebáku, ale tak to se nějak zbastlí. Ale co když se to posere? Tak zacvakám servis a za pár měsíců jim to vrátim? Není teda už lepší si to auto s 60kkm koupit a kdyby se náhodou něco stalo, no tak si ho prostě nechám dýl, aby se mi ty náklady rozložily do času a kilometrů?
Nechápu. Ikdyž, já na tyhle věci prostě nejsem cílovka. Buď nový jako nový, nebo vráčky na dojíždění. Tyhlety věci "mezi" co třeba prodává beastar jdou nějak mimo mě.

Add podvod: Jak jsem už psal. V případě AAA se imo málo kdy jedná o podvod. Maximálně o (velmi) neseriózní jednání. A to si musí regulovat zákazníci sami. Tím že nebudou hloupí a přestanou u podobných šmelinářů nakupovat. Jak chceš zregulovat, že má někdo pocit, že pětiletá ovce s kilem na hrbu stojí !V ČECHÁCH! ani ne dvě kila a nepřijde mu to divný...

Ale abych taky jenom neházel machry, co sem za geroje, kterýho nikdo nenapálí, tak se Vám k něčemu přiznám. :)

PRE mi zvýšila cenu elektriky o zhruba 50%. Jsem málem prolít stropem. Tak tam volám, už řádně v ráži.
"No to ale nemůžete odstoupit od smlouvy...ano, v případě že by došlo k navýšení ceny, tak byste odstoupit mohl...ale my vám tu cenu nenavýšili, vám jenom skončila časově omezená tříletá slevová akce...ano, to není navýšení ceny...no ano, budete platit víc. ale to není jako víc, to je normální cena...ne, nekřičte na mě...my vám jenom přestali poskytovat po třech letech slevu...no to byste musel odstoupit minimálně 3 měsíce před koncem smlouvy...no asi máte pravdu, že když posíláme nabídku na další období měsíc předem, tak nemůžete odstoupit 3 měsíce před ukončením smlouvy...no ale to já nevím co s tím, to si zavolejte na vedení, já jsem jenom podpora...ne, opravdu se s nikým osobně sejít nemůžete..."

Skipper
12. ledna 2021, 15:02
0

esmo a jaká radost potkala Vas?

Sa
Sato
12. ledna 2021, 15:46
0

Junior: ok, díky za nové informacie, nikdy som to nezistoval takže to je pre mna novinka.
Keď tu už tak pekne hejtíme tak k cene energii: teraz som sa akurát nechal ukecať na výhodný prechod k eonu od innnogy, rozdiel celkom velký. Je to na dva roky, takže po dvoch rokoch automaticky vypovedať. Zase další opruz. Celkom to nechápem celú túto "liberalizáciu " trhu el/plyn, špeciálne u maloodberatelov. Rozvody vlastí jedna spoločnosť podla lokality, silová el je od čezu a potom je tu akási medzivrstva milión dodávatelov. Akurát to vytvára bordel, neprehladnosť a živobitie pre kajakých prepredajcov ktorý včera predávali hrnce, alebo dlhopisy po telefóne.
Ale ono je to tak zo strašne vela vecmi. Napr UPC internet som jeden čas musel každé dva roky zrušiť, aby mi ho obratom znova zavolali s novou výhodnou ponukou. Potom prešli na taktiku, že zdvyhli rýchlosť sami od seba a chceli za to viac peňazí, a ak sa ti nepáči zrušíme ti prípojku :) Na to som im vtedy kývol, rozdiel bol prijatelný, ale ten prístup tiež na facku. Potom som sa odstahoval, tak už neviem čo vymysleli další rok.
Slušného človeka to akurát nasere, nepotrebujem platit vždy čo najmenej za každú cenu, ale aby to lietalo 40-100% hore dole, to je proste len skúšajú a kto nepristúpi na tú ich hru tak to vlastne celé financuje.

esmo
12. ledna 2021, 16:31
0

Skipper:
Tak jak jsem říkal, aut se tam nakoupilo do soukromého užití nespočet. Auta většinou roční trojky, pětky nebo X5, dobře vybavená, jen lepší motorizace.
Auta se vždy vzala a za takový rok se zase prodala zpět do Renocaru. Takže Renocar z toho měl dvojitej bussines. Za tu dobu by tedy člověk čekal vytvoření nějakého statusu váženého zákazníka.
Jednou se stalo, že se provedl servis za 100k, který byl domluven že se dělat nebude, tak pak po dohodě přišla faktura za cenu nákupu. A asi dvakrát se stalo, že byl taťka domluven na nějaké auto a když se přijel podívat, tak mu suše oznámili, že jej už prodali. To by se dalo přehlédnout, zase se to někde vykompenzovalo lepší cenou při prodeji nebo výkupu.
Nicméně když se ve 2018 pořizovala fungl nová M2C, tak se poptala v Renocaru a Cartecu. Cartec nabídl vyšší výkup na stávající F31 330d a zároveň lepší termín. Tak se objednala tam. Jak to bývá u taťky zvykem, auto ho do roku omrzelo, chtěl prodat a pořídit zase roční 540i. M2 vzali za super výkup v Cartecu zpět (v řádu 100tis líp, než nabídl Rencek). Pak začala sháňka po pětce, jednu si vyhlídl v Renocaru, sice předváděčka, ale za pěknou cenu, M Performance exhaust byl příjemný bonus. Po týdnu přemýšlení se teda rozhodl že jej vezme. V pátek se podepsala smlouva, auto si odvezl. Ovšem aby to nebyl taťka, už v sobotu se mu to rozleželo a psal prodejci se kterým byl léta v kontaktu, zda by to šlo ještě anulovat. Prý ano, ať se v pondělí zastaví. V pondělí tam dopoledne přijel, nastoupila na něj nějaká vedoucí prodeje, takový ten sympatický typ jako naše ministryně financí a spustila kdesi cosi o tom, že takové jednání není možné, že si z nich nemůže dělat srandu. Samozřejmě se otec omlouval, ale doufal že v rámci dlouholetých vztahů by se rád domluvil, když si od nich už vzal 12 aut. Paní menežerka ho ovšem už docela rázně opravila, že si přeci M2C koupil u Cartecu, tak jakýchpak 12! A že se k němu budou chovat jako kdyby si tam auto koupil první, že všichni zákazníci jsou si u nich rovni a cosi že finanční ředitel je v JARu a že by museli počkat na jeho vyjádření....tohle je fajn když řeknou novému zákazníkovi, ne někomu kdo si kupuje auta už dekádu na jednom místě. Nutno podotknout, že jim bylo nabídnuto ať si vezmou auto zpět a zálohu ať si nechají, dokud si nevybere něco jiného (což mně osobně přijde fér, vzhledem k tomu že za ten zmatek mohl on sám). Z nějakého důvodu na toto nepřistoupili, taťka tedy zaplatil pokutu za odstoupení od smlouvy a vícekrát tak neviděli jak jeho, tak mě.
Od té doby fungujeme pouze u Cartecu, který má příkladnej přístup k zákazníkovi, sice se ti prodejci netváří tolik jako kamarádí, ale po předchozí zkušenosti asi jedině dobře. Dokud měli pobočku jen v Olomouci, tak si pro auta na servis dojeli vždy až do Brna k nám domů. Nyní mají pobočku i v Brně a kdykoliv jde nějaké auto na servis, tak nabízejí automaticky vozidlo náhradní, to v Renocaru nehrozilo.
Loni se tam koupily dvě auta a maximální spokojenost...jinam bych pro BMW asi teď nešel.

Skipper
12. ledna 2021, 17:12
1

Obecně se mi osvědčilo nemít jakkoliv kamarádský přístup k prodejci/poskytovateli služeb. Několik krat se to přimo nabizelo ale zcela cíleně se v podobných situacích vyhýbám tykání a kamarádění se. Rád pokecam, to jo, ale dokud máme obchodní vztah, tak přistupuji poněkud formálně. Stejně tak bych nedělal obchod s kamarádem. Bohužel, Renocar si neuvědomuje, že prémii nedělají nagelovani týpci v bílých košilkách se strašně důležitým výrazem, ale přístup a kvalita služeb.

BubaaCZek
12. ledna 2021, 17:33
4

esmo, s prominutím, ale koupit auto a na druhy den přijít, že jsem si to rozmyslel, to už je vážně trochu přes čáru. Když to točíte co rok, tak by to utrpení snad vydržel. Vůbec se nedivím, že tam někomu bouchly saze.

esmo
12. ledna 2021, 19:15
-1

BubaaCZek
Souhlasím, že to nebylo úplně košér, ale přístup bych čekal jinej. Těžko soudit, nedokážu být nestranej žejo.

Driver79
13. ledna 2021, 14:57
1

Ahoj,
dost se to tu rozjelo, jeste jsem ani nestihl procist vse, tedy v rychlosti pridam sve poznatky:

AAA - Myslim, ze kdyby chteli, klidne obslouzi zakazniky plynule. ALe to NEchteji. Je to jejich obchodni strategie. Radeji je nechaji vydachmat a pak se s nimi lepe manipuluje. Lidi to chtej mit po X hodinach uz za sebou a koupej pak nejspis kde co. Vzdyt i Tys malem koupil Supa, ale volani Audi bylo silnejsi a tak jsi odolal a ztratil cely rodinny vecer a nevyzkousel ani ty auta cos chtel. Spoustua lidi na Tvem miste uz by to vzdala a koupila. Pak videli, ze jses z jineho testa a uz nemeli motivaci s Tbeou dal nekam s necim jezdit. Prijdou lidi, co se podivaj na prvni auto, svezou se a podepisou.
Jedine reseni je tam vubec nelezt.

DavoCar - To je snad jeste horsi stoka nez AAA. Chovani prodejcu naprosto mimo misu na to ze mame rok (v mem pripade 2019). Auta vetsinou dosti spatna. Povest bazaru z minulosti nevalna. A pri vykupu proste zkusi jeste vic, to da rozum...
Opet plati - vyhnout se obloukem.

Jinak me prekvapuje urcite "naivita" cloveka co ma k automobilove tematice celkem blizko a presto se divi, jak to v realu vypada. Proste v AAA a DavoCaru nelze hledat zadna zasadni pozitiva. Tyto dve instituce v monoha ohledech dobrovolne "zamrzli" nekde v 90kach.

reagovat
Slower
13. ledna 2021, 16:38
0

Hele s tim skoro nakupem to bylo jeste relativne daleko. I kdyby se mi libil (treba kdyby mel peknou barvu a nebyl otluceny), tak bych tam jel znova s nekym kdo tomu rozumi. A vlastne i to, ze mi ten pan pri projizdce jen tak mimo reci rikal, jak super to je auto, ze uz mu volali z Uherskeho Hradiste, ze ho chteji videt. Tak jsem si jen v duchu rikal - no super, pokud mluvi pravdu, tak si to alespon koupi nekdo kdo z nej bude stastny :D A vlastne me mrzi, ze jsem to tomu panovi nerekl. Uz jednou jsem nejakymu prodejci rekl, ze je vlastne super, ze ma dalsiho kupce, ze budeme vsichni stastni - on proda auto, nekdo z nej bude mit radost a i ja jsem spokojeny, pac uz nemusim premyslet jestli to auto chci :) A byl prekvapeny.

Naivita nenaivita - pokud by byl podobny oser reseni veci s Camarem tak se na rovinu priznam, ze ho prodam a prestanu byt autickarem, pac by ta zabava nevyvazila ty starosti.

Ale dost mozna casem podobne dopadnu s daily - vyprdnu se na to kupovat si auto co chci (nebo teda v tomto pripade zena) a koupim auto co proste bude - nekde po pribuznych, kamaradech nebo tak. A vozit to budu k rodinnemu znamemu co je garaznik v tom lepsim slova smyslu. Doted jsem to tak delal, stvalo me mit auto co jen tak nekde zbylo a ne co bych chtel. Obzvlast kdyz by mi nebylo lito utratit par penez navic. Jeste uvidime, jestli to za to stalo, ale zatim to nevypada tak zle - nakonec jsem to koupil od fajn cloveka a typek co mi to opravuje (bohuzel casteji nez by se mi libilo) vypada taky schopne a ferove.

Driver79
13. ledna 2021, 15:28
0

Ad posledni odstavec - od bou trochu. V CR skutecne nelze v auto bussinesu cekat slitovani. A verim ze v jinych zemich je kultura podstatne lepsi.

reagovat
Jo
Josephus
14. února 2021, 15:43
2

Také přihodím jednu k dobru... Je to můj oblíbený hejt s nadsázkou. :)
Před několika lety jsem chtěl změnit zaměstnání, protože už mě moc nebavila velká zodpovědnost za málo peněz, 10 a víc hodin v práci a pak řešení na PC, po telefonu a tak. Manželčin známý se zmínil, jestli bych nechtěl přijít na jiné myšlenky v autobazaru. Byl jsem sice pravidelným čtenářem D-Fensových stránek a v autech se pohybuji odmalička, takže toho o autobazarových zm*dech vím celkem dost. Byl jsem zprvu na 100% přesvědčený, že to není nic pro mě. V hlavě mi to však hlodalo. "Ale co, ne každý je podvodník, svět se za poslední dobu dost změnil a tváří jim je Pepíno z kapely Vaťák (nebo rak nějak), tak vo co de?", řekl jsem si a na zkoušku to odkýval autobazaru asi FotrKár nebo tak nějak.
Pokud jste si to nezažili na vlastní kůži, nemáte ani nejmenší tušení, jak všelijak se dá takový hejl osouložit. Chce to opravdu silnou náturu, schopnost chodit přes mrtvoly, hroší kůži a primární zaměření proti lidskosti. První den jsem byl s kolegou vyslán vykoupit auto od důchodců. Chudáčci nás pustili domů, uvařili čaj, nabídli domácí štrůdl a mysleli si, jak jim pomůžeme...nekolik nocí poté jsem nespal, když jsem věděl, že se tímto připravili o nějakých 60.000Kč (což u auta za kilo nebylo málo). "Ale co, ušetřilo jim to spoustu času a řešení a nakonec by je lupnul stejně někdo jiný", uklidňoval jsem se zpočátku. Příští výlet byl vykoupit e60, která měla každé kolo v jiné části blatníku. Na tohle auto byla i legislativa krátká, bylo totiž regulérně čtyřstopé (a nikoliv tak jak je běžné a konstrukčním záměrem). Koupil si ho za pár dní mladý nadšený vietnamec. Koukal jsem jak mu svítila očička nadšením, když bokem (nikoliv v driftu) odjížděl z autobazaru. Musel dojet k prvnímu kruháči, kde se otočil a s tím autem přijel zpět, že se uvnitř rozehrála barevná hudba, nic vlastně pořádně nefunguje a je mu zvláštní, když se na cestu dopředu musí koukat okýnkem spolujezdce. Bylo mu vysvětleno, že si to takhle koupil a co by vlastně chtěl za pár set tisíc. A jestli se mu to nelíbí, tak reklamační den je ve středu ve 12:00...
Poslední, čeho jsem tam byl ještě svědkem bylo, když tam pan nechával svůj rodinný poklad. Nejprve mu vysvětlili, že to od něj nevykoupí, že by na tom akorát prodělal, ale protože jsou to dobré duše od kosti, vezmou to od něj do komise. Znělo mi to celkem logicky. Když do toho zainvestují vlastní hotovostí, budou z toho muset vytlouct víc. Byla to stará vrána za měsíční kapesné středoškolského studenta, která zrovna nebude prodejním hitem týdne. Svého potenciálního kupce si ale našla celkem hned, protože parta zedníků si rychle potřebovala pořídit náhradu za umrlého předchůdce. Šli se ještě mrknout do vedlejšího bazaru s tím, že se jim prodejce pokusí domluvit lepší cenu s majitelem. Byl jsem svědkem telefonického řešení. Hovor 1: "Dobrý den, tak tu máme vážného zájemce o ten Váš vůz, bohužel za něj nedá víc jak 6000Kč. Radím Vám, abyste to odsouhlasil, lepší nabídku už nečekejte." Hovor 2: "Dobrý den, můžete se vrátit, domluvil jsem Vám slevu na to auto, majitel kývnul, že si to za 36.000Kč můžete hned odvézt."
To byl poslední hřebíček do mé pomyslné rakve. Promarněné 2 týdny mého života to vyloženě nebyly, protože taková zkušenost je k nezaplacení. A od té doby, kdykoliv v rádiu slyším písničku Colorado od výše zmíněné kapely, vždy si na tyto zkušenosti s autobazarvými zmr*y vzpomenu.
Od té doby už jsem svůj názor na žádný autobazar nezměnil a mám je zaškatulkované stejně jako všechny ostatní podvodníky z finanční sféry a další havěť.

Jestli mohu mít prosbu, chtěl bych nechat zahrát písničku na přání. Je to písnička Colorado. A bylo by to všechny autobazarníky, kteří mají je svému řemeslu stejný nebo obdobný přístup. Hlavně pak pro pana Nováka, který výše zmíněnému nejmenovanému autobazaru v této době šéfoval. Chtěl bych tímto také poděkovat Pepčovi a celé jejich kapele, že tuto píseň na míru pro jím zaštítěný autobazar vyprodukovali...
"Táta vždycky říkal: "Hochu žádný strachy
seš cowboy v Coloradu můžeš krávy pást".
Já radši utratil sem psa a všechny prachy
do srdce Evropy já v odjel v klidu krást.

Narvaný kapsy, prsteny, řetězy zlatý
tam kolem krku místní indiáni maj.
A ti co nemakaj, tak sou nejvíc bohatý,
musím si pohnout, dokavaď tam rozdávaj.

Z Billa na Nováka změním si svý jméno
a až tu malou zemi celou rozkradem, rozkradem,
tak se vrátím ve svý rodný Colorado
a o tý zlatý žíle řeknu doma všem..."

Děkuji, je skvělé, že jsem se sem dovolal, jste fakt skvělé rádio. ;-)

reagovat