načítám data...

Vybrat si auto je umění

Nákup auta bývá často druhým největším výdajem člověka hned po bydlení. Vybrat si svoje nové i ojeté auto proto není jen tak. Vzhledem k nákladům a tomu, že s námi zůstane pár let, je důležité se správně rozhodnout. Dnes se chci zaměřit na svou nejoblíbenější část – výběr konkrétního modelu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Můj kamarád, který se o auta vůbec nezajímá, chtěl auto „dělníka“ za 100 tisíc (už je to asi 10 let zpátky). Párkrát jsem o tom s ním mluvil, ale nebylo to snadné. Přišlo mi, že požadavky měl pokaždé trochu jiné. Jasný byl asi jen rozpočet. Nakonec jsem mu vybral Ford Fusion – malé zvenku, velké uvnitř, bez nějakých servisních problémů, levné na údržbu. Souhlasil a auto se mu líbilo. Myslel jsem si, že mu pak třeba nějaké auto v inzerátech najdu a půjdeme ho koupit. Omyl. Jednoho dne mi volá, že stojí v autobazaru a líbí se mu tam Hyundai Accent. Co? Zopakoval jsem mu, proč by byl asi Ford lepší. Zavěsil a volá za hodinu, že už je doma. A koupil Peugeot 307. Když jsem se ho zeptal proč, tak povídal, že má fakt pěknou modrou barvu, tak ho vzal. No chápete to? Na jeho obranu – Peugeot tu modrou metalízu na tři sta sedmičkách trefil fakt hezkou, ale stejně …

Já to možná na jednu stranu chápu. Auta ho prostě nezajímají, potřebuje se jen někam dostat. Když vybere jakékoli normální auto a nebude to nic exotického nebo složitého, tak mu vlastně všechny auta poslouží dostatečně dobře. S Peugeotem odjezdil pár let a řešil spíš problémy daného kusu, než typu auta. Takže vlastně dobrý.

zdroj: wheelsage.org

Přidám ještě druhý příběh z mého okolí – bývalý majitel úspěšné autodopravy si chtěl na odchod do důchodu pořídit poslední nové auto, se kterým vydrží. Píše se rok cca 2005 a rozpočet lehce nad milion. Nakonec si vybral VW Passat, ale odjížděl s Peugeotem 607. Jak je to možné? Při příchodu do dealerství VW čekal, že se ho někdo ujme. Prý se tam procházel 15 minut, a když už prodejce sám oslovil, ten ho požádal o strpení. To už psychicky nevydržel. Nejblíže byl pak dealer Peugeot, kde se o něj začal prodejce starat už u vstupu. Chápu, že k pořízení auta patří i nějaký servis služeb před koupí, ale koupit jiné auto jen abych se těch pár hodin při výběru cítil lépe, a pak několik let jezdil autem, které jsem si vlastně původně nevybral?

My jsme tady snad všichni (nebo alespoň větší část) ujetí na auta a tímto článkem bych chtěl spíše nastartovat diskusi o tom, jak vybírá auto pravý Autíčkář – TY? 

zdroj: wheelsage.org

Já začnu – u mě je trochu problém, že skoro každý den bych chtěl auto jiné :). Vlastně ale vždy vybírám jen mezi těmi méně obvyklými auty a schválně vynechávám to nejprodávanější, a to jen z důvodu, že nechci mít na parkovišti stejné auto jako půlka sousedů. Není to tak, že bych třeba Škodovku neměl rád, naopak jsem překvapený, jak dobrý ty poslední modely (obzvlášť poslední Superb nebo trojková Octavia) za dané ceny jsou, ale kvůli rozšířenosti u nás je mám spíš v záloze. Můj výběr tak vlastně dost iracionálně vyřazuje ty nejověřenější.

Když už je konečně rozhodnuto, že se reálně auto koupí, většinou už zbývá nejužší výběr kandidátů, řekněme tak 4-5 modelů. Trochu si projdu ty internety, zhodnotím podrobnosti a vždycky mi zbydou dvě auta, mezi kterými se pak pár dní a týdnů (nebo hůř, ještě déle) nemůžu rozhodnout. Otravuju s tím manželku, kamarády, rodiče, sousedy, dřív spolužáky, dnes už spíš kolegy v práci. Pokaždé, když už mi to nějak rozhodnou, argumentuji – vždyť ale přece to druhý má tohle a taky tamto. Vždy to skončí tím, ať už si něco koupím a neotravuju. Aspoň, že ta naše želva v akváriu mě vydrží poslouchat hodiny. Občas i vypadá, že jí to zajímá a pohnutí hlavou beru jako rozumné přikyvování.

zdroj: wheelsage.org

Když už se nakonec pro jeden model rozhodnu, je tu druhé dilema – je lepší zvolit starší model z posledních let výroby? Vysoká výbava a vychytané „dětské“ nemoci jsou plusem, morální zastarání a chybějící nové vychytávky mínusem. Nebo raději jeden z prvních ročníků nového modelu s modernějšími výrobními postupy, ale s vyšším nájezdem a slabším motorem?

Po obrovském vnitřním boji a konečném rozhodnutí se pro konkrétní model, přichází na řadu výběr motoru, výbavy, barvy, stavu atd. Bože, takových proměnných. Většinou to skončí tak, že chci úplně všechno – nejlepší motor, nejvyšší výbavu ideálně se všemi přítlaky, zakázkové barvy a ve stavu jako by sjelo z výrobní linky, a to právě poslední den výroby daného modelu. Jo, moje vysněná 15 let stará ojetina, za kterou jsem schopný utratit tak 15 % její původní hodnoty. To je to vysněné auto.

Přichází střet s realitou – inzerce. Zjišťuji, že moje vysněné auto ani reálně neexistuje, natož, abych si ho mohl koupit za částku se správným počtem nul. Nejhezčí kousky jsou klasicky mimo rozpočet a jsem rád, když mám alespoň na ten střed nabídky, občas ani to ne. Mám tu většinou minimálně desítky (nebo stovky) inzerátů. Tady se hodí filtry, které internetové stránky nabízí (sauto, tipcars a podobně). Zaškrtnu nejnutnější výbavu a výběr je na polovině. Většina autobazarů si dá záležet na tom, aby veškerou výbavu uvedli (ti se tím živí). Jenže u soukromníků je to často jiné. Inzeráty neúplné, občas s překlepy … Prostě je potřeba projíždět jednu fotku za druhou a odhadovat jaká výbava tam asi může být podle vynechaných tlačítek. Na oblíbeném bazoši pak filtry nejsou žádné a občas ani to hledání podle základních slov není korektní, takže zas klikačka na pár dní.

Zbývá ideálně třeba 5 inzerátů. Každé z aut je ale vždycky jiné – jedno má tempomat, ale nemá vyhřívané sedačky, druhé přesně naopak. Třetí je sice bez výbavy, ale s nižším nájezdem. Čtvrté má výbavu i stav super, ale cena je zas pár (desítek) tisíc přes rozpočet. No a páté má super výbavu, prej i stav, ale je focené někde u sídliště v Chánově. Dobře, to páté by se do výběru asi nedostalo. A zas přichází ten vnitřní boj, otravování všech v dosahu a bezesné noci.

zdroj: unsplash.com

Další kapitolou je pak obhlídnutí zbylých dvou nebo tří kandidátů. Zde funguje zákon schválnosti a já, jako obyvatel Českých Budějovic, si vyhlídnu snad vždy jen auto v Ostravě, Náchodě a Karlových Varech. Podívat se ale samozřejmě chci na všechny…

A takhle to vlastně pokračuje dál. V každém kroku, který se blíží samotnému pořízení auta, existuje vždy více možností. Většinou to neznamená, že jedna z nich je horší než druhá, jen je jiná a člověk, který se chystá utratit velkou část těžce našetřených úspor zkrátka nechce udělat chybu, se kterou pak bude pár let žít.

Já jsem dřív většinou kupoval auta levná a věkově někde kolem deseti až patnácti lety stáří. V tu chvíli už je většina vážných vad vyřešených a o servis jsem se vlastně skoro nikdy nezajímal, stejně jako jsem si třeba nikdy nepočítal TCO. Jak ale člověk začne vydělávat a dosáhne na dražší a složitější auta, tak se mi potvrdilo, že alespoň nejčastější problémy daného modelu by bylo dobré znát.

Možná jsem to popsal jako nějaké drama, je to však jedna z mých nejoblíbenějších činností, na jejímž konci většinou čeká obrovská radost z nově pořízeného ideálního auta.

zdroj: unsplash.com

A jak to máte vy? Zapojujete do svého výběru více rozum a kalkulačku nebo si svoje milované auto koupíte stůj co stůj? Máte pevně stanovený rozpočet a vybíráte nejlepší možnou volbu v daném limitu nebo máte své oblíbené auto a na něj zkrátka tak nějak šetříte? A jak moc Vás při výběru třeba ovlivňují předsudky? Každý to má trochu jinak a jsem zvědavý na Vaše příběhy.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
04. prosince 2021, 17:31
3

1. stanovení priorit, přes který nejede vlak (musí se tam vejít pes nebo nerozložený kolo atd)
2. stanovení finančního limitu
3. vyloučení variant nepoužitelných pro nepřekonatelný vnitřní odpor
4. sběžný internetový průzkum možností - vida, 5, možná 6 různých možností, z toho si dokážu vybrat
5. internetový průzkum negativ - zbyly tři možnosti
6. druhé kolo průzkumu e-bazarů - reálně dostupné tak jedna až dvě možnosti, ale s vodřenejma ušima. Asi budu muset navýšit rozpočet
7. lehké navýšení rozpočtu otevřelo možnosti - a hele, v novém limitu je jedna prémie, kterou jsem chtěl, kterou jsem navíc trochu znal (a se kterou bych nešel do úplného neznáma), ale v původním budgetu to byl nesmysl. A teď je jich najednou v nabídce dost. Dokonce i po aplikaci filtrů typu motor, převodovka, požadovaná výbava. Já to chci.
8. druhé kolo internetového průzkumu negativ, jestli se neřítím do nějaké průserové verze, v nejbližším autobazaru vyzkoušet posed, jestli mne tam něco nepřekonatelně nes...štve
9. OK, vybraná specifikace, moje práce končí. Oslovil jsem zprostředkovatele.
10. první várka tipů od zprostředkovatele, u nejlíp se tvářícího kousku jsem ho nechal prověřit historii... tak nic. Druhá várka - dtto. Třetí várka - hele, tenhle by šel a podle databází vypadá dobře.
11. zprostředkovatel vyrazil do bazaru, zkouknul auto, vzal to na zvedák, poslal mi svoje fotky, po telefonu jsme prodebatovali jeho dojmy.
12. o pár dní později mi zprostředkovatel auto přivezl před dům, s čerstvou evidenčkou, s papíry přepsanými na mne a s vyměněným olejem a filtry. A s tím, že bych mu do 10 dnů měl poslat peníze
13. mise splněna. Jezdí to bez sebemenších problémů, já sám jsem na tom nechal jenom seřídit světla.

Asi neautíčkářskej postup. Ale mně se osvědčil.

reagovat
Hato_0710
04. prosince 2021, 18:03
3

Fáze 1: Náhodný objev
Čistě náhodou se dozvím o značce / modelu, který jsem v posledních pár letech naprosto míjel. A zjistím, že to je vlastně supr kára a že někdy v budoucnu bych do ní i šel.
Fáze 2: Zamilovanost
Najednou začnu objevený model podezřele často potkávat ať už na cestách, nebo v inzerci autobazarů a líbí se mi čím dál víc. Nakonec ho začmnu sám aktivně vyhledávat a slintat nad jeho fotkami a specifikacemi. Otravuju svou drahou polovičku oslavnými písněmi o tom jak je to auto naprosto úžasné, krásné a jako ho nutně potřebujeme. Otravuju tak dlouho až se taky zamiluje, anebo mě pošle zpátky ke kompu vydělávat prachy s tím, že to auto je blbost.
Fáze 3: Hledání dokonalého kousku
Jsem v tom až po uši! Už vím vše o daném modelu, jeho výbavě, motorizacích, na co si dávat při nákupu pozor. Pořídil jsem si novou diagnostiku a zkoušečku laku. Sehnal jsem potřebné peníze.
Fáze 4: Nákup
Začínám objíždět bazary a soukromníky. Zjišťuju, že to nebude taková sranda, protože kusy co mají být nebourané jsou po přestavbě z pravostraného řízení na levostrané a ťukanci na zadek a kusy co mají zaručeně 100tis. km jsou stočené o 60tis.

Doba mezi jednotlivými fázemi je v řádu dnů až týdnů. Aktuálně jsem ve fázi 4 :-)

No nakonec se to snad i povede.

reagovat
Trinom
04. prosince 2021, 19:19
0

A co že to vlastně hledáš za jednorožce?

Hato_0710
05. prosince 2021, 10:16
0

Alfa Romeo Brera 2.4 jtdm bez skyview a s výškově stavitelnou sedačkou spolujezdce :-)

Vojta
05. prosince 2021, 22:09
0

Většina těch kusů bude mít za sebou už tak 400tkm+, ale na nájezd bych se z vysoka vykašlal. Tyhle auta mají jen dva opravdu drahé fatální problémy - praskající hlava (zanedbaný servis + přítomný filtr DPF, ten se prostě musí vykuchat ať si místní ekologové myslí co chtěj, protože z výroby to mají špatně vymyšlené) a totální nesehnatelnost čehokoliv na pohon 4x4. Osobně bych se na Breru vykašlal. Kupovat si coupé s dieselem je divný a dobré benzínové motory nikdy nedostala. A u těch dieselů je prostě vyřazení DPF a vířivých klapek podmínkou spolehlivého provozu bez fatální destrukce celého motoru.

Vojta
05. prosince 2021, 22:12
0

Když nad tím tak přemýšlím, tak Q4 tam vlastně u JTDm nebyla, jen u V6. Tak pak to je o starost méně, jen je potřeba u manuálu počítat s poměrně drahou spojkovou sadou (25-30kkč jen v materiálu).

Vojta
07. prosince 2021, 15:38
0

Pro mínusáře ještě přiložím video

tak snad vám z toho nepraskne žilka. Ještě by na tohle téma mohl promluvit Martin Vaculík, pokud mi to nevěříte :D

Hato_0710
07. prosince 2021, 20:33
1

Vojta: Já věřím, už mám za sebou tři kusy u bazarníků a je to jeden průser za druhým. Kašlu na Breru :-( Místo toho jsme se zamilovali do Peugeota RCZ :-D s 1.6 THP rok 2013 :-D

Trinom
08. prosince 2021, 11:08
0

Vojta: Video není dostupné.

Vojta
08. prosince 2021, 11:20
1

Nechápu úplně důvod, vložím sem ten odkaz znovu, ale netuším, jak ho to přechroupe. Video funguje normálně
"

;

Trinom
04. prosince 2021, 19:16
0

Je obrovský rozdíl, jestli se jede kupovat daily, pracant, hračka, nebo třeba vetoš. Priority u dailyny a pracanta jsou zpravidla stav, kvalita zpracování, známé bolesti a jejich kontrola/řešení a to celé v rámci nějakého finančního limitu (+ tolerance a hromádka na údržbu hned po koupi). Až se vyřeší tohle, tak se vybírá z nějakých radostnějších věcí, jako je výbava, barva, atd.
Naopak u hraček je to většinou přesně naopak - člověk většinou přesně ví, co chce, jakou to má mít barvu, jakou specifikaci a kolik je za to velmi zhruba ochoten dát a následně třeba rok prochází inzerce a různé zapadlé stránky (v lepším případě v rámci Evropy, občas v rámci celého vyspělého světa) a hledá onoho jednorožce. Možná to někoho překvapí, ale skoro vždycky se po čase nějaký najde. Pak už to je jen o klasické prohlídce, projížďce (pokud to není auto ve stavu projektu nebo před renovací) a zacinkání zlaťákama.

PS: Jak myslíte, že probíhalo hledání Century? :D

reagovat
ja
jazet
05. prosince 2021, 11:01
0

Příběh s tou Century by mě zajímal.

Vojta
05. prosince 2021, 22:13
0

Beztak jako většina těchto nákupů... prostě procházíš inzerci, najednou vidíš něco zajímavýho a řekneš si "kurva to musím mít!" a už žhavíš linky a jede se...

Trinom
08. prosince 2021, 11:11
1

Vůbec ne. Podle mraku recenzí jsem si vymyslel ideální konfiguraci a pak procházel všchny možné i nemožné no-name servery, až jsem ho našel. Je celkem zajímavé, že na stránkách jako mobile.de, nebo pistonheads a podobných není na prodej ani jedno, ale na malých lokálních stránkách, které zná jen Google se toho dá najít celkem dost.

martin_100
04. prosince 2021, 21:56
0

Zrovna jsem v tom. Je mi jasný že golf s půl míčem asi nevydrží věčně a co dál?
Mam pár nápadů. Třeba Roomster, Caddy, novější golf, Subaru G3X, no jo ale do toho mi z inzerce vypadne občas něco co bych asi nutně potřeboval. Tuhle to byla sierra pak se zas objevila krásná bora nebo audi 100. Ok zpatky na zem bora je jen převlečenej golf co mam teď. Sirky i stovky by mi bylo líto tahav v zimních sračkách. Takže zase původní výběr a co mezi tim nenajdu? Buick park avenue za 50 a v plynu. Sakra to bych potřeboval ale jak to zase doma navlíct? :-)
A tak to jde už několik měsíců.

reagovat
Be
Beran
04. prosince 2021, 23:35
2

Asi jsem platonicky autickar. Auta mam rad, vystudoval jsem je a zivi me. Ale svoje auta vybiram na kazdodenni bezproblemove jezdeni s rozumnym TCO a at se vejdu do rozpoctu.
Mladicky pristup "hlavne ze to jede" s prichodem deti nahradily rocni operaky z prace. Tam se vybiralo sbadno, protoze rok je kratka doba. Byvala to fabie 3 combi, stredni vybava, nejsilnejsi motor. Zhorsene podminky operaku a planovana fabie 4 bez kombiku me loni na jare postavily pred otazku "jak dal?". Po 4 mesicich rozhodovani a vyberu, pres premisu "nove auto at s tim zena s malyma detma muzou pres pul republiky k rodicum", jsem objenal novou lepe vybavenou f3 combi. Ale vyprodeje rocnich ojetin a zavrene showroomy v zime vedly po 2 tydnech rozhodovani k rocni ojetine prakticky shodne jako byly predchozi operaky :-D
A posledni vyber bylo druhe auto do rodiny s jasnyma premisama. Na 15km do prace kazdy den, manualni klimatizace, bez koroze, servisovatelne levne na vesnici, nejaka pasivni bezpecnost, bez asistentu jenom ABS, nejake jizdni vlastnosti, relativne zivy atmobenzin, 4 nebo 5 dveri, bez xenonu, at se mi libi. To vse do 100tis. kupni cena. Po vybirani z focusu, aster, fabii, octavii.. jsem zjistil ze za 100 koupim a prvni rok dam minimalne 50 at to vydrzi jezdit. Takze jsem nakonec po mesici nasel Golf 4 combi 1,6 16v s jasnou historii, 180t na hrbu a mirne sjetym bokem. Na zvedaku mi mechanik rekl co a za kolik me ceka. Pak majitel dostal 35, mechanik po mesici 55. A ja mam "ve vsem prumerne auto", ktere bude jezdit dokud ho nenecham zreznout. A az bude benzin za kilo, tak pujde do plynu.
Asi vedu nudny zivot, ale auto vnimam primarne jako svobodu. A jako uzasny komplexni kus techniky.

reagovat
martin_100
07. prosince 2021, 23:05
0

Neboj tak dlouho ta 1,6 nevydrží takže se plynu vyhne :-)
Horší motor už byl jen 1,4.

Michal88
05. prosince 2021, 00:13
0

Vzhledem k tomu, co jsem za magora, vybírám nejdřív z portfolia Citroënu, abych zůstal věrný značce. Když mi to z nějakého důvodu nevyhovuje, koukám i po Peugeotu (v jednu dobu byl ve hře Jumpy, tak jsem samozřejmě koukal i po Fiatu Scudo). Jiný značky jsou u mě nemyslitelný. Samozřejmě hledám starší auto. Už jen tím se extrémně zjednodušuje výběr.

Druhá věc pak je, že se snažím vybrat tu nejméně problematickou variantu. Tzn. vesměs u mě padá cokoli s VTI, THP, Puretech a 1,6HDi (takže cokoli novějšího roku 2009), pak to jsou extrémy jako C8/807 atd. s velmi problematickou elektronikou a kde musí i kvůli žhavkám pomalu motor ven) nebo Xsara Picasso, která je spolu s C3 Picasso to nejodpornější a nejnudnější auto, co mohl Citroën vypustit kdy do světa a to jsem viděl i Citroën LN alias Peugeot 104).

Sice 3.0HDI spolu s 2,7HDi v naší současné C5 taky nepatří mezi nejspolehlivější motorizace, ale tam mě přesvědčilo spíš to, že se o to majitel staral a že s tím nejezdil tak, jak se nemá. O to více nemile mě pak překvapilo, jak blbě se na to shánějí náhradní díly a že to je horší, jak u XMa, kterého bylo vyrobeno podstatně méně kusů). I to VTi nebo 1,6HDi bych byl ochoten vzít na milost, pokud by to prodával známý a auto by splňovalo některé podmínky (nejezdilo to longlife atd.), ale od cizího ani náhodou. A THP nebo Puretech bych nekoupil asi nikdy, tam tomu nepomůže ani pečlivá údržba, resp. údržbu by potřebovaly ty motory až extrémní, aby fungovaly spolehlivě.

A třetí podmínka pak je, že v první řadě hledám auta u soukromých prodejců a ideálně dlouhodobých vlastníků. Nějak nemám rád překupníky. A hlavně, bazar nebo překupník naslibuje cokoli, jen aby prodal a umí v tom chodit. U soukromníka mám větší šanci, že odhalím lež (což nemusí být vždy, ale umím i bazarníka dostat do úzkých, pokud kecá kraviny).

Na záruky stejně nevěřím, proto se snažím dávat pozor při koupi, ale člověk samozřejmě neumí obsáhnout všechno... Proto jsem třeba úplně nepátral po tom, jak je to s dostupností některých dílů u C5 x7, protože jsem prostě nečekal, že to bude horší, než u 30 let starýho excentrickýho korábu nebo jako u japonskýho nebo korejskýho auta z devadesátek.
-
Komentář upraven 5. 12. 2021, 19:09:32

reagovat
Opelfahrt
05. prosince 2021, 19:08
0

Četl jsem i ten tvůj blog o C5 a zajímalo by mě, jestli ses dopátral, jaká je příčina stavu, že Citroën není schopen na C5 pár let po konci výroby dodávat náhradní díly? Vždyť se jich vyrobilo a prodalo docela dost. Je to problém značky, jejich přístupu, že se vykašlali na svoje dřívější zákazníky a „nechtějí, aby si u nich koupili další auto“? (Což je mně jasný, že o tom asi neuvažuješ, protože žádný normální auto třeba pro mě taky nenabízejí.)

Michal88
05. prosince 2021, 19:18
0

Dneska už bych si taky nevybral... Potažmo po tom, co se začali vrtat do módních SUV, tak jediné, co se mi líbilo, byl první Cactus, ale tam to stojí a padá na motorech. A pak samozřejmě na dotykáčích, LED světlech a dalších kurvítkách...

Toho, proč, jsem se nedopátral. Trochu si ale myslím, že to souvisí s tím, že katovali kosty moc, aby něco vydělali a zásobu průserových dílů jako řízení, pístnice pro hydractive atd. kterou měli na těch povinných 10 let po ukončení výroby už vyprodali a nechce se jim investovat do dovýroby, když je to na vyjetej model, zvlášť, když se snaží automobilka odstřihnout od historie, jak to jen jde (třeba i "jen" to, že pustili práva na písmena XM pro bramboráka)...

Vojta
05. prosince 2021, 22:16
0

To bude něco jako Alfa... prostě se na to vykašlali to řešit. U Alfy je to dost plošné, typicky na čtyřletou AR159 jsem neuměl sehnat brzdovou hadici, prostě nebyla. A takhle by se dalo pokračovat do nekonečna, včetně toho, že specifikace jednotlivých dílů neuvěřejňují, jako jiní výrobci pro aftermarket a tím pádem ty díly vznikají kopírováním těch existujících. Bohužel, ne vždy to výrobce náhrady pochopí správně a pak ty neoriginální díly prostě nefungují tak, jak fungovaly ty z prvovýroby.

Michal88
05. prosince 2021, 23:22
0

Nemyslím si, že by druhovýrobci něco kopírovali, spíš jim automobilka zakáže to prodávat pod svou značkou, jinak maj útrum i s prvovýrobou. Dneska automobilky už toho moc samy nedělají, dost věcí nechávají dělat v kooperaci nebo kupují již hotové řešení (proto třeba ty samý brzdový desky a třmeny najdeš kolem roku 2004 na Hyundai i30, Kii Ceed, Citroënu C4/Picasso nebo Opelu Zafira atd.

A nebo v "lepším" případě si automobilka dá podmínku, že druhovýrobu jo, ale musí být podstatně horší, než díly v brandovaný krabici pro automobilku, aby zákazníci alespoň měli "motivaci" koupit ten originál díl. A motivace subdodavatelů je zas finanční nebo si automobilka najde jiného subdodavatele. A subdodavatel si nebude moct dovolit odporovat, peníze jsou peníze a práce pro automobilku je jistý kšeft...
-
Komentář upraven 6. 12. 2021, 05:59:17

Vojta
06. prosince 2021, 11:22
0

Jasně, jedna věc je prvovýroba a jejich dodavatelé. Ti samozřejmě dokumentaci mají a za určitých podmínek pak můžou nebo nemůžou dělat varianty do druhovýroby. Jenže u Alfy se velice často stávalo, že prvovýrobce to dál neprodukoval (nemohl, nechtěl, co já vím...) a druhovýrobce byl vždy někdo, kdo to ve svém výrobním programu neměl a prostě to okopíroval špatně, protože mu dokumentaci neprodali. Typicky většina horních ramen na 147/156/GT/166 je prostě z druhovýroby chybná - to jejich uložení je prostě udělané jinak, než to bylo vymyšleno v prvovýrobě a proto ty ramena nic nevydrží. U 159 je podobný problém, ale tam se toho chytilo SKF a vymyslelo to uložení úplně jinak a stejně tak se toho chytilo Meyle a vymyslelo to úplně jinak a obě ty jejich neoriginální řešení zdá se fungují dobře. Bohužel třeba ramena TRW, které byly v prvovýrobě, tak se prostě neshodují s těmi TRW, které se prodávají v druhovýrobě. Pravděpodobně proto, že druhovýrobu nedělá TRW, ale je to jen přebal nějaké levné číny :)
Skvělí jsou pak třeba poláci, kteří ve svém výrobním programu mají i nahrazení unibalů pevnými silentbloky. To se pokouší aplikovat třeba na AR166 a její šílenou zadní nápravu, která pak samozřejmě nefunguje.

Ev
Evlo
07. prosince 2021, 09:53
0

Nevím sice o čem je řeč, ale výrobci dílů dostanou, kupodivu, od různých automobilek různé prožadavky na kvalitu, a pak mají vlastní na to co je zmetek.

Vojta
07. prosince 2021, 15:37
0

Jasně, většinou to tak je. Prostě kusy, které projdou výstupní kontrolou podle specifikace jdou do prvovýroby no a pak ta horší jakost jde podle toho, jak moc je špatná do aftermarket prodejů, případně se z toho jen vybrousí popisky. Ale občas má dodavatel s automobilkou smlouvu o exkluzivitě a tyhle zmetky, ani dobré kusy nesmí nikomu jinému prodat. Stejné je to třeba i u integrovaných obvodů, mikročipů. Případně to je naspecifikováno tak, že jednotlivé kusy nemají svá samostatná objednací čísla a prodávají se jen jako součást celku (silentbloky, unibaly... jsou součástí ramene, těhlice, polonápravy...). U aut, kterých vznikají velké série to nebývá problém, dostupné je vše na každém rohu v rozmanitých kvalitách a provedeních.

Michal88
07. prosince 2021, 20:23
0

Vojta: Evidentně tu někomu šlapeme po bábovičkách, když dostáváme nejen u téhle diskuse mínusy, ale evidentně nemá dostatečný koule, aby k tomu sám něco napsal... :D

Vojta
08. prosince 2021, 11:25
0

Jn, tyhle mínusující lidi, kteří se nevyjádří prostě nechápu :D Ale tak hlavně, že alespoň ty Citroeny koule častokrát skutečně mají. Holt blázni, jako my, kteří v provozu drží šílená auta z nadšenectví, si ten způsob vždycky nějak najdou. Je to drahý, náročný, kolikrát by to člověk chtěl zapálit... ale zase kdyby díly byly dostupné cenově i skladově jako na Fábii, tak kde by pak byla ta výzva? :D
Sám to vidím na svém druhém voze, který je z větší části naprosto tuctový a o kterém se tady ještě zkusím rozepsat, že seženu cokoliv, kdykoliv, kdekoliv a v rozmanitých kvalitách a cenách :D

Ev
Evlo
08. prosince 2021, 17:27
0

U toho údajného nedostatku čipů je to na další téma a souvislosti pro mainstream media moc složité a jejich čtenáře nezajímavé a ne, nepíšu o nahrazení jednoho čipu nebo pcb jiným nedej bože "novějším", to je samozřejmě nesmysl.

že bushing je součástí ramena beru jako standard, spíš mě to vadí u starých aut, kde je to naopak, oboje má svoje, ale obecně se osvědčilo to mít dohromady jak při výrobě tak při opravách.

Ev
Evlo
08. prosince 2021, 17:29
0

Moc teda nechápu jak jsme se k tomu dostali u výběru auta, jediný souvislost mě příjde v tom, že čekací doba na zákládní škodovku 10 měsíců, tojotu taky, na dáčiju 6.

Skipper
05. prosince 2021, 07:22
3

Mě si obvykle auta nacházejí samy a kupuji čistě srdcem. Jo a většina z nich před koupí nestartuje, To je případ 3 posledních aut. No aut... Zatím jezdí pouze Range Rover P38. Na Jaguar X300 se bude po Vánocích roubovat nový zadek. A kolegovi teď asi rok stálo u práce Volvo 940 2,0 Turbo. Pracovní auto sadrokartonáře, podle toho i vypadá vevnitř, zvenku oloupaný lak atd, samosebou nestartuje. Bylo mi ho líto, tak jsem se ho za pár drobných ujal a prozatím odstavil do garáže. Nejdříve chci ale koupit nový dif do XKR, zrepasovat mu zadní nápravu, pak dokončit X300 a na Volvo hrábnu až nakonec :D Tak na 5 let mám o zábavu postaráno.

reagovat
ja
jazet
05. prosince 2021, 07:40
5

S pocity toho pána, co na něj v dealerství házeli bobek se plně ztotoznuji, taky bych odešel, akorát tedy k jinému dealerovi stejné značky.

reagovat
Pochtli
06. prosince 2021, 20:44
0

Rodiče to v létě udělali stejně - ochota zaměstnance Dacie v Průhonicích byla na bodu mrazu, tak šli utratit svých 400 tisíc k jinému dealerovi.

beastar
06. prosince 2021, 22:48
0

To by Jirka Sudík asi neslyšel rád. Ona motivace prodejců obecně realizovat obchod s privát zákazníkem je 0. Pokud to teda není RR. V Průhonicích je výborná Toyota... Prodejci jsou velmi ochotný a akční. Lexus též.

Pochtli
08. prosince 2021, 07:04
0

Jj, říkal jsem našim, ať mi řeknou, kdo to byl, abych upozornil majitele na škodnou, ale prý "nech to být".. Stát se to mě, tak se hned sháním po jeho nadřízeném či majiteli.

beastar
08. prosince 2021, 08:06
0

Myslím že v tomto případě by se to určitě řešilo. Je to smutný sice jeden prodej za 400 retail vůbec nic neznamená. Jde právě ale o pověst a vůbec prostě reklamu. Já nevím kdy si konečně prodejci uvědomí, že oni reprezentují firmu.

To mě se zase stalo v m3000 před rokem a kus. Kde je prodejce? A slečna z recepce řekne no on někde běhá.. Ty vole cože. Tak je v práci ne. Ani za 20 minut nedobíhal. Přitom na rozdíl od většiny mi tam servis a jejich přístup nevadí. Showroom hroznej už bygh tam nekoupil ani klíčenku.

Pochtli
08. prosince 2021, 21:13
0

Souhlas, reklama jak bejk. Nechápu, proč ti lidé vůbec dělají v obchodu, když je to nebaví.
Naši skončili v Tukasu, kde je obletovali, zavíračka nezavíračka.. A koupili tam.
Takhle jsem jednou pomohl nájemci na benzince (odebíral jsem vzorky) - slečna si malovala nehty a já tam stál jak trubka, ač o mě věděla. Tak jsem skočil za nájemcem/vedoucím a řekl mu, že kupovat tam benzín, tak jsem tam naposledy. Děkoval mi, že už na ní stížnosti měl a tohle je poslední kapka..

krab
05. prosince 2021, 09:59
2

Moc hezkej článek. Já si naštěstí díky charakteru mojí práce, která je toho času 100% z homeoffice můžu dovolit kupovat auta jen jako hračky. Což dramaticky mění způsob volby. Takže já si asi každým nákupem auta posledních let nějak intuitivně plním určitej starej automobilovej sen z doby, kdy jsem byl teenager anebo na vějšce a četl týdně ve vlaku cestou do školy a domů Autocary :-D

Praktický auto máme jen jedno, to jsem vybíral loni na podzim a myšlenkový pochod byl takový, že jsem chtěl: 1. benzinový motor, ideálně řadový šestiválec, 2. spolehlivý motor (čili jsem vyloučil z výberu novější auta) 3. automat (nutnost jelikož ho používá hlavně žena) 4. karoserie kombi, offroad, SUV, protože malý Krab vozí toho času spoustu ptákovin s sebou kamkoli jedeme...

Takže byl v rozstřelu :
M-B W204 (T) ideálně šestiválcová verze, případně bych se smířil s kompresorovým čtyřválcem
BMW E60 525i Touring z kraje výroby , případně E39 z konce výroby, prostě ještě M54 motor
Honda Accord 2.4 Vtec
Suzuki Vitara 3,2 V6 (ta 5dv verze)
BMW 325i (M54) touring E46

Nakonec jsem shodou náhod vzal X3 2.5i (M54) a vlastně spokojenost, hlavně u ženy, protože ony tahle vyvýšená auta prostě mají rády, nízkou trojkou nebo céčkem bych jí vlastně žádnou dobrou službu neudělal.

Takže to je jediný "normální" auto co máme, zbytek vybírám čistě srdcem a až by jednou byly roupy na náhradu X3 tak už asi bude má drahá polovička vyježděnější a daleko lepší řidička než na začátku, tak možná vyberu něco zase jen srdcem :-D

reagovat
beastar
05. prosince 2021, 11:29
2

Tebe jsem teď ráno jako legendu dával jako příklad, že tak se auto nekupuje. Tedy alespoň ne na daily. Sice nikdo nechápe kdo, nebo co je Krab, ale historka s opravou 911. Ta zabrala zaručeně skoro všichni litovali pojišťovnu. Nicméně Mini jako akvizice rodinného typu taktéž pobavila. Šířím tvou slávu dal.

Jinak samozřejmě chápu jak to máš. Trochu jinak než většina. Proto si dobrý příklad.

krab
05. prosince 2021, 15:01
0

To jo, nejsem normální vzorek motoristy ...
Ale konec konců ty taky ne. Tuhle jsem zrovna s pár lidmi co mají zkušenosti aspoň krátký teda nebo zprostředkováný Ghibli řešil co vězí v tom že Ghibli SQ4 tak dramaticky klesá na ceně a stává se jako cca 5-7 hodně zajímavou koupí, 800, Mega max jsou ty ceny... auto co nový stalo přes 3 Mega, to je sešup... a údajně je to zpracování a díly z čeho je to postavený noc extra a to mi řekl týpek jaguarista a ti umí mhouřit oči..

Takže si říkám, když je to jak to je a máš Maserati pořád v oblibě i přesto, že to není úplně to co být mohlo a to hlavně i Levante tak jsi vlastně taky podobnej blázen jak já, prostě fanoušek, akorát zas trochu jiným směrem

beastar
05. prosince 2021, 16:08
0

Nejsi běžný motorista. Určitě má tvůj přístup ale jistou grácii. A určitě si velký fanda aut. A tak vybíráš auta. Za mě úplně v pohodě. Mám takový lidi rád přestože mám jiné potřeby a náhled.

Co se týká Maserati. Víš že si z toho občas rád udělám legraci. Nejen tady. Současně značku tepu za spoustu nedostatků. Včetně pozice v koncernu, kterou ani současné vedení není schopné vyjednat lepší. Já osobně si stojím za tím, že současné modely se povedli. Levante nenaplnilo očekávání ale proti silné konkurenci defakto uspělo. A ano pokles ceny je značný. Kritici mají pravdu dalo by se o tom napsat opravdu hodně. Trochu sem o tom psal kdysi v tom blogu o posledním QP. Který byl mimochodem dost čtený a to mě potěšilo. Auta jsou více spotřební. Co je ale dnes Mercedes třeba? V kontextu doby. Jsem fanoušek ano. Jen zároveň i kritik. Svůj přístup rozhodně nemůžu doporučit. Qp5 je toho příkladem :)) No díly... Jsou drahé. Servis je drahý ale určitě ne dražší než kvalitní servis třeba Audi. Není to pro každého a nikdy nebude asi jak ten jag.

krab
05. prosince 2021, 17:46
0

Vím, já to taky psal z mobilu ten příspěvek jak neumětel ... No, co jsem chtěl říct je, že mě překvapila shoda docela negativních názorů na Ghibli od pár lidí, kterým velice důvěřuju co se týká postřehů o autech. Možná to trošku přehnali. Každopádně je to až vtipný (nebo spíš smutný teda), že si dneska můžu jít koupit 2016 Ghibli SQ4 se 410 k motorem za výrazně míň než Giulii QV. Ta je stejně teda pořád můj velkej oblíbenec. Svezl jsem se zase letos ve všem možném a ta Giulie se mi pořád jízdně i esteticky tak moc líbí! A právě jsem trošičku pokukoval co kdyby náhodou ojetý Ghibli, když to má tak lákavou cenovku + krásný jméno, značku, design exteriéru atd...

Tak jako Qp5 je taková trošku mezi autařema oblíbená věc, ale málokdo jde a koupí to. Každej se bojí, že neutáhne ten servis, já to stejný... Taky už bylo momentů, kdy jsem si říkal, že si jedno koupím. Vždycky jsem se ale bál tolik, že jsem ten nápad zas rychle zavrhnul. Takže já myslim, že to i čtený bylo, protože lidi si rádi počtou o tom jak takovou káru na kterou sami nemají koule zkusit koupit provozuje někdo, kdo se nebál...

beastar
05. prosince 2021, 22:52
0

U toho QP obecně ojetého, pátá generace bez mds. Tam dnes už ta cena je opravdu nízko. Pořizovací. Já do toho šel protože mám hodně ojetý auto za fakt málo. Po majiteli který s tím jezdil a problémy řešil. A teď mám tu možnost, že mi to opravují defakto u nás v servisu. Čili top vybavení a hlavně kluci, co tyhle auta dělají. Nikdo mi nic netají. Výsledek bez spotřebáku a ceny práce. Od Června doteď asi 130 000 Kč. Najeto tedy 8000 km. Jezdil sem s ní v rámci dovolené po Evropě. Všude vše ok. Jsou to drobnosti, ale to víš že jsem si vědom toho. Kdyby to třeba bylo srovnatelné BMW případě novější auto, že by to bylo levnější. Celkově klidnější. Jak si psal jsem už dneska asi tak trochu fanoušek. Hodně toho umím odpustit. To je potřeba protože tyhle auta nejsou dokonalý.

Giulia je proti tomu Italský BMW e90. Poslední odpověď světu šetření ve formě vztyceneho prostředníku. I když qv je velmi special breed. O Ghibli jako o ojetině bych nepochyboval. To co můžeš tepat u auta za 3 mio určitě nebudeš řešit u káry za 800. Navíc vzhledově je to pořád chic. Dokonce i to vsivy Ald nakonec to svoje cerny udalo asi během měsíce. V ČR. Takže zájem o to je. To neznamená že jsou to skvělý auta. Je to kompromis. Chceš design a 400 koní.. Nečekej Lexus, nebo Mercedes... Tady se to dělá tak jak to přijde pod ruku. Co sem viděl. Křivé švy, nekvalitní plasty, nedostatečný infotaiment, některé nedbale umístěné plastové kryty,zadrhávající mechanismus pásů, poruchy elektroinstalace, nadměrně opotřebené čalounění, horší kvalita odhlučnění, některé ovládací prvky umístěné debilně, závady na Quattro i na porte zejména zavěšení, nefunkční světla, slabší výdrž podvozku, u benzínu občas nadměrná spotřeba oleje... Atd..

No a teď chci vidět jiný auto co je relativně nový má 400 koní s jde koupit za 800 000 a trochu jméno :)) Je to jako se vším nejde o to mít luxusní zboží. Jde o to umět to ocenit. Já bych si zase nekoupil Oktavku za milion sto. Jsou lidi, co jí mají.

krab
05. prosince 2021, 23:09
0

Máš v tom naprostou pravdu. Spíš si říkám, že asi leckdo co za to Ghibli dal plnou cenu (mínus nějakou dealersou slevu) zažil prostě zbytečný rozčarování. Maserati by mělo bejt fantastický auto ve všech ohledech. Škoda, že není...

Já jsem teda velkej fanda Giulie obecně. Je dost možný, že třeba cca za rok nějakou vezmeme jako naše denní auto. Průser asi je, že jsem zažil 14 dní ježdění v QV. A já prostě už jinou než QV jakoby nechci... byť by úplně stačila nová/zánovní 2.0 Super. To se člověk namlsá strašně rychle. Jenže QV není denní auto, to je čistokrevný sportovní auto, který je na denní ježdění škoda používat. Takže by to byl další mazlík na pár tisíc km ročně, když je hezká trasa, malý provoz a hezké počasí...

Určitě jsem taky z těch co by si nekoupili Oktávku za milion, já dokonce asi ani za jakékoli peníze. Líbí se mi ojetá Panamera první generace, to je úžasný auto, ale má drahý rizika, to se mi taky nechce podstupovat. Vlastně to je de-fakto navázání na tu konverzaci co vidím vedle s Juniorem. Na vyšší nájezd a denní spolehnutí se na to auto pracovně prostě nemůžeš koupit luxusní auto ve stáří po záruce a doufat, že to nějak dopadne. Jako 130 tisíc za QP za půl roku je na můj vkus dost ... I proto jsem do toho nešel.

Schválně jsem si dneska večer vytáhnul nějaký data o autech co doma mám a sepsal do blogu zas deníček údržby a vlastně dobrý, ale QP by se mi už do rozpočtu fakt nevešlo. V zásadě když člověk moc nenajede, u mě je to ročně tak těch 15 tis na vlastních autech + jsem nějak zkoumal a asi v součtu možná 5 tis + na půjčených autech , tak se dá provozovat leccos klidně i trochu střelenýho

beastar
06. prosince 2021, 09:15
0

Určitě ti první majitelé zaplakali kolikrát. Zejména ti, co si pro to zašli poprvé a čekali klasický propad ceny ala bmw třeba. A souhlasím není to úplně dobře. Tam jde o to jak se vede ten marketing. Novináři taky z části Ghibli docela cupovali. Levante bylo úspěšné i v testech. Feedback od majitelů podle mě ale nakonec špatný není. Je třeba myslet na to, že Ghibli prostě na Maserati mělo být trochu lidovější. Bohužel tu cenu nových aut přestřelili moc. To ale já kritizuju od začátku. Jak už to bývá u mnoha aut oč víc starostí u nového tím větší výhody u ojetiny. Zejména teda pořizovací cena.

To QP stálo tolik, že mi šlo o to aby fungovalo vše tak jak má. Dělalo se velmi hodně údržby. Další rok už bude o mnoho lepší. Plus já to koupil za 60% běžné tržní ceny. Má najeto. Je to jedno z těch které skutečně jezdilo. Plus najel sem víc, než většina tvých aut a to za 7 měsíců. Ty by si dal prostě jen větší první investici a pak už by to šlo.

Giulia je dobrý daily. Kdyby mi přišla pod ruku nějaká pěkná možná si ji taky koupím. Jenže to už bych asi prodal GC. Mě se taky už blbě ty auta parkuji a cítím že to je takový zbytečný vše :)) A ano super stačí. QV bych možná vyměnil za R.S. T. Jenže tam už jsem zase dělal brzdy, geo, odklony, dodatečný chlazení, koupil lepivy pneu atd. A jako na hraní je to trophy velmi povedené auto. QV je asi ostřejší z výroby míň kompromis. Každopádně obě auta nejsou úplně pohodlný family car. To jsem zvědav jestli někdy pořídíme. Franz ji má nádhernou červenou 280k q4 a k tomu tu diesel černou. Obě auta prý velká spokojenost.

M1chal
05. prosince 2021, 10:17
3

Ja som mal pomerne búrlivý autičkársky život, tých áut som mal desiatky. Vždy som vyberal srdcom a vyraďovacou metódou som skončil pri mercedesoch , ako značke a 2 modeloch , čo sedia mne aj žene.
Roky som po ničom netúžil, už som sa bál , že som dospel. Ale nie (:
Posledný pol rok som rozhodnutý o kúpe kupé.
Prešiel som od 370z, do caymanu...potom som si uvedomil, že ich nikdy nevyužijem. Začal som hľadať corvette, príliš plastová. Okej, čo je tam ďalej? Jaguar XK. ...nemám servisná. Tak nič. Vďaka averzii k vrtuli M3 s v8 ee.
Maserati 3200 ani 4k nie, Granturismo má beastar:D ...nakoniec mi v hľadáčiku zostal posledný mercedes cl500 pred facelift 5.5 v8 bez 4 maticu.
Chcem čierny s bledou kožou. Do Vianoc dúfam bude doma .

reagovat
sheogh
05. prosince 2021, 11:45
1

Ja zrovna nad jednim CL65 slintal a spradal plany, kde sezenu mega na ojety splaseny gauc… Za me by to bylo naprosto univerzalni vozidlo - nakup, dovca, prace :-)

beastar
05. prosince 2021, 11:50
0

Ty budeš evidentně podobný pacient jako já. Akorát já jsem nakonec přes všechny různý BMW, Audi a Mercedesy skončil u toho Maserati. A ty ostatní auta to skoro nikdy nevybírám jako značkou. Spíš konkrétní model jestli se mi líbí a vyhovuje. Auto pro ženský to je kapitola sama pro sebe. Aneb jak vybíráte auto s ženou či pro ni.

Každopádně hodně zkoušet a tak. To je klíč. Proto chápu ten výběr, co tu někteří popisují. Já z toho vrásky nemám. Koupíš, nevyhovuje, prodáš. Zkušenost je nepřenosná a cenná. A poslední Vette je vážně super auto, jen na ni nějak nemám teď prachy. A stejně bych zase skončil v Maserati.

M1chal
05. prosince 2021, 13:14
0

Moja žena videla CLA minulú generáciu v shopping mall na stojane, rovno sme šli do mercedesu kúpiť. Je to neskutočne dobrá motokára. Pozvali nás na predstavenie súčasnej generácie...a nemenili sme, je to už tupé auto ...takže tak vyberajú auto ženy :D

Sa
Sato
05. prosince 2021, 18:48
1

Ja si viem priznat, ze som vo vyberani aut uplne neschopny. Mal som cele leto aby som si kupil vikendovku a dopadlo to neslavne. Teraz cakam 12 mesiacov na nove auto, chcem na ten rok nieco zaujimavejsie namiesto stavajuceho Mondea a tiez to vyzera bledo. Prilis vela informacii, nasledna informacna paraliza a potom sklamanie ked konecne uz idem kupit nejaky kus a ono to nedopadne. Keby tu niekto predaval 330i N52 E91 alebo F31/36 328i/330i/335i, pripadne peknu Insigniu Opc, mozno aj gsi.. tak dajte vediet :)

reagovat
M1chal
05. prosince 2021, 20:11
0

F30 nebrať!

Sa
Sato
05. prosince 2021, 21:36
0

Mozes to rozvinut pls? Pred par rokmi som mal pozicanu nejaku basic variantu na tyzden pocas dovolenky. A bolo to celkom v pohode, ked si odmyslim, ze palubka sem tam rezonovala, na takmer novom aute :)

M1chal
05. prosince 2021, 22:31
1

No môžem. Choď sa spýtať na bmw klub, čo si o týchto spotrebákoch myslia. Ja som mal od novoty sedan.
GPS mi odišlo počas cesty v nemecku asi pri 13tis km. Xdrive rozvodovka pri 47tis km. Kvalita spracovania celkovo veľmi veľmi zlá. To auto bolo posledný klinec do rakvy a bola dôvodom, že od 2014 sedlám už len mercedesy.

beastar
05. prosince 2021, 22:53
1

Insignie OPC jsou hned pryč. Je jich málo a skoro nemají konkurenci. Pelášit umí pěkně.

Sa
Sato
05. prosince 2021, 23:46
0

M1chal: diky, niet nad osobnu skusenost :)
Beastar: Jedna kombi s malo km je na bazosi za pul mice, ale ako naschval s manualom. Inak, ty sa tak vyznas, nevies ako rozlisit Insigniu liftback a sedan? napr toto: https://auto.bazos.cz/inzerat/145270557/opel-insignia-28-v6-opc-239kw.php

Opelfahrt
06. prosince 2021, 00:22
2

Mám Insigniu nakoukanou. Auto v inzerátu je sedan. Pozná se to tak, že plech víka kufru za zadním sklem je delší a vodorovnější než u liftbacku. Při pohledu z profilu pak u sedanu spára mezi kufrem a zadním blatníkem vybíhající ze světla vede šikmo nahoru, zatímco u liftbacku jde skoro kolmo nahoru. A trošku je tam ta sedanovitost i v proporcích. Podobně jako u Mondea. Pokud má auto zadní stěrač, je to jasně lift, ale jsou i lifty bez stěrače.
-
Komentář upraven 6. 12. 2021, 00:27:57

Sa
Sato
06. prosince 2021, 08:42
0

Diky, super vysvetlene. Uz to vidim.

beastar
06. prosince 2021, 09:40
0

Pěkně napsané. To nevypadá špatně to auto z inzerátu. Jen teda zrovna u té Insignie potřebu automatu chápu. Ona zrovna ten manuál nemá úplně dobrý, plus stejně se doporučuje v tom měnit náplň. Takže ani nešetříš. Plus spojka tuhá jak u Ferrari. Po fl. je to ale lepší, zase jsou horší tvrdší sedadla. Podle mě je to ale super volba na takový to blbnutí na cestách.

Sa
Sato
06. prosince 2021, 12:14
0

https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/insignia/151313982 tu je napr pred FL s automatom, liftback, dobrá cena, ale v Áčkach, no.. Keď teraz prechádzam tie fotky tak som si všimol ten OPC Unlimited nápis na otáčkomery, ja mám strašne rád takéto malé detaily, ktoré sú v zornom. Len ten samotný nápis by bol pre mňa tak 20% z hodnoty auta :D O kolko lepšie to vyzerá ako tá digitálny des čo bol (asi) po FL.
Ale teda do Áčok asi dobrovolne nevkročím, nie že by som neveril, že sa tam nedá nájsť pekné auto, ale nemám záujem sa baviť s niekým kto mal školenie ako predajca hrncov pre dochodcov.

Adam Forman
06. prosince 2021, 07:09
6

Postup nakupování automobilů:
1) Podívat se, co chce kdo kolem prodat. Plusové body, pokud jde o zanedbané nebo rozbité auto bez servisní podpory v ČR, vlastněné jiným členem redakce Autíčkáře.
2) Koupit.
3) Snášet nadávky od ženy a shánět nesehnatelné servisní díly.

reagovat
beastar
06. prosince 2021, 09:41
0

Co třeba taková 613?

Bavoraczech
06. prosince 2021, 12:26
0

To ses mi celkem trefil do noty. Moje Xsara Picasso pokoří z jara věkovou hranici 20 let a 350tis km a na podzim jí čeká STK. Uvidíme, jak spolu ten další skoro rok přečkáme, nicméně pokud se začne objevovat větší množství závad naráz provézené rozšiřováním kovomorky, přijde napřetřes nová kára. A jak píšeš, už bych chtěl asi něco o trošku lepšího než doposud. Strop 110 000 kč.
Tedy požadavky na rodinný dostavník:
1) karoserie combi, MPV, v nejhorším případě SUV, prostě prostor na lidi i věci
2) jednodušší technika, lacinější provoz (díly, spotřeba)
3) alespoň průměrná odolnost proti korozi
4) nějaký komfort, určitě mlhovky a klimatizace
5) RV. 2008 a novější, nájezd cca do 220 000 km
Nice to have: automat, vyhřívané čelní sklo, sedadla, senzor stěračů, slušné audio a odhlučnění

- Jako první mi z toho vylezlo Mondeo 1.8 TDCi, jakožto údajně držák motor bez DPF. Slabší benzin od Forda nejede, silnější už žere, dělá se s automatem a s veškerou výbavou co bych rád. Pro mě příjemný a velký interiér. Jen je tam obava z náchylnosti na korozi. Další možnost Galaxy, S-Max to samé
- Jako Alfistu mě pak oslovila 159, ideální kombinace 1.9 JTDm 110 kW a k tomu automat. Jenže tam se zas bojím, že ta údržba nebude tak laciná, páč sám vím, že tam hromada spotřebáku stojí dvojnásobek než na 156/166
- Insignia přes rozpočet, Astra J menší, Zafira?
- Oktávka TDI DSG? Co vidím, tak už ty dvojkový facelifty slušně hnijou a to DSG nevím no.

Co byste v dané třídě doporučili jako konkurenci Mondea / S-Maxe?

reagovat
Jakub Pospíšil
06. prosince 2021, 12:36
0

Zkus kouknout na Fiat Freemont/Dodge Journey.

Sa
Sato
06. prosince 2021, 14:00
0

Croma? Ale spotrebak mozno bude za podobnu sumu ako 159 a to by som osobne radsej siel do 159ky

ro
rock
06. prosince 2021, 15:56
0

Nic, v téhle finanční a velikostní kategorii Mondeo vůbec nemá konkurenci.
Snad jenom Citroen C5, když jsi zvyklej na Picasso. Ale to bude asi tak trochu volba pro dobrodruhy.

ro
rock
06. prosince 2021, 16:06
0

Teď mne napadá, v té brutální kombinaci ceny, velikosti, věku a nájezdu, co Laguna III? Renault se hodně snažil napravit reputaci Laguny II, tak jim z toho vypadlo docela slušný auto.

pr
pro.jiri
06. prosince 2021, 20:40
-1

Accord 7g 2,2 ictdi 103kw

Bavoraczech
06. prosince 2021, 21:28
0

Freemont se nevejde do ceny a Journey interiér je na poblití
C5 neni špatná, ale servisně jsem na ni neslyšel nic pěknýho, to bude nejmíň jako 159.
Accord 7g se zas nevejdu do cenovky a ta 2.2. prý není zrovna povedený agregát laciný na údržbu
Croma zní zajímavěji, technicky jednodušší podvozek oproti 159, ale motor a převodovka stejné, díky za tip.
A Laguna III by mohla být taky celkem zajímavým soupeřem. Díky pověsti 1 a hlavně 2 jsou laciné a prý celkem fungují. Velikostně možná odpovídá Mondeu :)

Be
Beran
06. prosince 2021, 22:30
0

S timhle rozpoctem a pozadavky, pokud ti nevadi nafta, bych koukal focus 2 combi nebo c-max.

Bavoraczech
07. prosince 2021, 07:58
0

Focus 2 a C-Max jsou většinou hniloby a když není konkrétní kus teď, bude brzy. Jelikož teď mi vydrží auto za 15+15 tis 5 let, tak nechci auto za 100 (+?) do 5 let taky vyvařovat. To bych si totiž vůbec nepomohl a co jsem slyšel, tak ty první C-Maxy okolo roku 2005 - 2006 mají třeba 5. dveře prohnilé už několik let. Nedělám si iluze, že zrovna mnou koupený třeba o 4 roky novější kus na tom bude lépe.
Mondeu a S-Maxu bych věřil víc. Vyšší řada, asi o něco lepší kvalita výroby a ani předchozí generace Mondea nebývá až tak shnilá jako Focusy.

ro
rock
07. prosince 2021, 08:52
1

Když šlo moje Mondeo 2005 někdy před 5 lety a se 400 t km do světa, nebyla na něm snad ani šupinka rzi...
Nevím, jak je na tom Mk IV, ale asi bych si vsadil na to, že se nijak významně nezhoršili (byť katování kostů v přímém srovnání Mk III a MkIV bylo znát) a věřil bych jim.

Be
Beran
07. prosince 2021, 13:12
0

U aut starsich 10 bych dle znacky negeneralizoval sklony ke korozi. Zalezi kde auto parkovalo (travnik/dlazdeny prosresek/garaz), co vsechno zazilo a jak moc se majitel o auto staral.
I kdyz jsou extremy kdy auto rezne bez ohledu na peci nebo nerezne nikdy. Ale ford bych neradil ani k jednomu z nich.

Bavoraczech
07. prosince 2021, 13:33
0

No, z tohohle pohledu se stačí projít po parkovištích u nákupáků a máš minimálně o korozi vnějších dílů u konkrétních vozů určitý obrázek. Když vidíš 6 C-Maxů, z nichž u 4 už je viditelná lišej na prazích a pak se zeptáš člověk co ho má už přes 10 let a parkuje na chodníku před barákem a už nejmíň 5 let ho má děravýho, pak se podíváš na sousedovo C-Maxe, parkovanýho taktéž na asfaltu před barákem, jak má díry v předních lemech a za nimi vyhnilej práh... No je to tak trochu podezřelý a člověk by řekl, že tyhle auta moc zdárně korozi neodolávají. Je mi jasný, že typickej Fordař bude tvrdit, že to tak neni, ale za mě když teda bych si měl pořídit Focuse 2, tak jedině v provedení Volvo V50 :-D
Abych teda neahnil jen Forda, Tak Touran nebo Yeti je to samý, Mazda 3/6 předminulé generace ještě horší. Těch Mondeí jsem viděl pár lehce chycených, ale zatím žádnou tragédii, takže věřím, že jsou na tom o něco lépe.
A jako Alfista uvedu příklad... Taková 156 a 147 už dneska hnije celkem dost, teda hlavně podlaha, na karoserii se to tolik neprojevuje. Zato taková 164 a 166 je na tom s antikorozní ochranou daleko lépe. (159 pak v průměru něco mezi).

Be
Beran
07. prosince 2021, 15:19
0

Diry skrz podbeh a nereseny lisej prahu podle me vypovidaji spise o rozhodnuti majitele "to neresit".
Ale presvedcovat te nebudu a preju stastnou ruku pri vyberu.

Bavoraczech
07. prosince 2021, 20:10
0

No samozřejmě, průměrnej majitel to moc neřeší. Akorát že Focus a speciálně první C-Max to obvykle postihne daleko dřív než takovou Hondu Acord, Reanult Laguna nebo Citroen C4 Picasso...

beastar
06. prosince 2021, 14:20
1

Ty áčka no já tě vlastně chápu. Už to ale fakt není tak hrozný. A dobrý auto se tam trefit dá když o tom něco víš. Mě to přijde jako slušná nabídka, dobrá barva, automat a kupované v ČR, možnost odpočtu. Půjde o tom zjistit cokoliv. Takže když bude vše fungovat... Zase oni ti ji rádi pustí. Insignie je v té střední třídě a konkurenci z té doby nejhůře prodávaná ojetina. Je lepší jen než Mazda 6. I kdyz toho OPC.. Toho se to uplne netýká. Jestli to nemáš daleko zajdi se na ni podívat třeba překvapí.

reagovat
Sa
Sato
06. prosince 2021, 16:47
0

Díky za koment. Mám to z Brna cez dve hodiny, to sa mi úplne nechce resp. nemám času na rozdávanie. Asi by som si zaplatil rovno nejakého týpka, čo sa takými obhliadkami živí, má diagnostiku atd, + výpis car vertical, tak ako som to spravil pri terajšom aute, napadlo by ma, že by sa to dalo spraviť vlastne aj bez mojej účasti, ale to je zrejme blbosť. Počkám ešte nejaký čas a keď sa nič neobjaví tak to ešte raz zvážim.

beastar
06. prosince 2021, 18:20
0

Jako otázka je kdy a jaké OPC se ti v ČR ještě objeví. Jet do Prahy jen na to je blbý no. To by chtělo aspoň ještě jedno auto do cesty.

Mrkef
06. prosince 2021, 19:47
0

Mohu se ti Sato zeptat na OPC fóru, zda ji někdo nezná, jestli to myslíš vážně? Potažmo i přímo v AAA na hodnocení tohoto vozu?

Sa
Sato
06. prosince 2021, 22:15
0

Mrkef: to by si bol moc hodný. Myslím to vážne asi do takej miery, že som si tom prečítal pár testov a pozrel parametre, a vychádza mi to ako celkom rozumná volba s mojimi predstavami. Akási alternatíva k bavorákom ako som písal vyššie, ale nikdy som v to nesedel, takže na nejaký prvý dojem ešte čakám. Jediné čo by ma mohlo odradiť je spotreba ale zase tak vela za ten rok nanajazdím, predokladám, že nejaká dva-tri litre naviac ma zase nezrujnujú.

Jenda_K
07. prosince 2021, 00:53
0

Zajdi do nejbližších Aček a nech si tu Insignii přivést, za dva tisíce vratné kauce bývali ochotní auto přivést, podmínka vrácení kauce bývala dojít se na to auto kouknout, já si takhle nechával převést Mitsubishi z Prahy do Budějc

beastar
07. prosince 2021, 09:04
0

Jendo to bývalo.

Mrkef
07. prosince 2021, 17:31
0

Sato: Tak Sigina je prý naživo docela dobitá, co se na ni byl podívat jeden kluk z fóra

Sa
Sato
07. prosince 2021, 17:53
0

Diky moc! takato sila komunity na nete je super.
Inak nejakou zahadnou pohnutkou som dneska zabludil k Jaguarom, a tu je jedno XFko 4.2 s kompresorom :) za nie nepodobne peniaze. Bude to celkom leziak, uz som ten inzerat videl aj kedysi davno tusim za 400. A ano, viem ze to je financne dost nezodpovedna vec, ani kocik tam nedam, a ani manzelka s tym nikde nezaparkuje.. ale 400koni za 350tisic.. :)
https://www.sauto.cz/osobni/detail/jaguar/xf/149270201

beastar
07. prosince 2021, 23:20
1

Sato: Má ta cena svůj důvod. Nebuď blázen to je na tvoje účely úplně psycho. To nemusím ani vidět abych ti řekl že je to blbý :)) První servis bude stát půlku Insignie. Spotřeba neustále high.. Marně hledám výhody... Ok ten výkon.

pr
pro.jiri
06. prosince 2021, 21:31
2

Super clanek i komentare. Vsichni pořád hledame. Travime x hodin na autoscout,sauto ... Ale jak tu nekdo psal,auto si vas najde.
Prvni auto nam dohodil skorotchan. Otresna Astra 1.4 44kw 1995.
Druhe z drazby,kam jsem se sel podivat protoze tam delal znamy. Byl z toho super Focus 1,8 tdci 85kw ghia. Posledni rok vyroby . ziskal jsem ho za posledni prihoz,nad ktery uz jsem nechtel. Auto jsem si predtim mohl jen nastartovat. risk a stesti (i kdyz z ciziho nestesti od exekutora).
Dalsi Accord od zamestnavatele,takze s jasnou historii. 2008 opet posledni rok vyroby.
Pak Lexus RX450h,ktery jsme koupili po te,co jsme jeli do AAA kouknout na rx400h a zrovna pred chvili ho prodali.takze nam ukazali novejsi model za dvojnasobne peníze. Nastesti jsem na FB skupine potkal kluky z Lexuspa,co na to koukli a zachranili nas a jeli jsme pro stejne draheho ale bezchybneho do Berlina.
Dalsi auto si koupim pres ne,takze Lexus. Pokud si me nenajde neco jineho????

reagovat
Bavoraczech
07. prosince 2021, 08:15
1

Ještě bych tedy dodal, že auto za 15 se vybírá celkem snadno:
1) Vyhlídnout si auto do 20 tis.
2) Aby to mělo STK platnou ještě alespoň rok
3) Co nejjednodušší techniku, dostatečný prostor
4) Bacha na shnilotinu, vyvařit se něco dá, ale celá nosná konstrukce je problém :)
5) Klidně něco s vážnější, ale relativně snadno opravitelnou závadou, ideálně doma
6) Kosmetika a výbava už jsou jen bonus
A dodatkoví číslo 7 - stlačit u prodejce cenu minimálně o tolik, kolik si na první pohled myslím že do toho padne aby to prošlo příští STK (ono to stejně bude víc :-) )

reagovat
Pe
Peťas
07. prosince 2021, 09:42
0

Zalibi se mi nejake auto vzhledem, motorem, cimkoliv. Sednu si do nej a zjistim, ze se do nej nevejdu-hlava nebo kolena nebo oboje. Obrecim to a jdu dal. Driv me to hodne mrzelo, ted uz to beru s nadhledem. I kdyz jsem vysoky, mam rad mala auta. Kdyz jsem pred 2 lety hledal auto obehnul jsem vse z japonska a do niceho se nevesel obdobne to bylo v koreji. Vyloucil cokoliv na "F" a vsechny SUV, zbyl mi koncern VW, opel, volvo, mercedes, bmw. Opel me nicim posledni dobou neoslovuje. Bmw, mb jsem vyloucil ze strachu z draheho servisu. Volvo me velmi oslovuje vzhledem poslednich modelu a delal bych vse pro to abych mel na servis, ale stale se ojetiny pohybuji mimo financni limit, tak jsem ani nezkousel. Nedivte se prosim, ze jsem skoncil u zanovni naftove octavie. Ja to nemuzu pochopit do dnes. Ale zaroven nemam na co si stezovat. Po 1200km vystoupim svezi ranni rosa bez bolesti zad, provozni naklady na minimu a vybava usnadnuje denni pouzivani. Na bezduvodne projizdeni nastesti stale pred manzelkou obhajuji vlastnictvi motorky a roadsteru.

reagovat
Ev
Evlo
07. prosince 2021, 09:45
-1

Tak nový auta se hlavně nedaj koupit, nebo když jo, tak je to něco jako superb s manualem apod. věci co nikdo nechtěl

reagovat
Ev
Evlo
07. prosince 2021, 09:48
0

a navic s těma autama a dotykovejma pycovina atd. to je podle me jeste vic pripad televizi - cili to jeste vic na lidi co na to nemaj penize a maj to hlavne na machrovani, ale tohle je jen takovej muj dojem kdyz jsem se snazil pochopit proc misto televizi prodavaji zrcadla

4l
4leSh
08. prosince 2021, 14:26
0

V poslední době vlastně přemýšlím nad tím , že veškeré mé požadavky na příští auto do domu splňuje plnotučný americký pickup :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem