Okolnosti tomu chtěly – a teda nejen okolnosti, ale i já sám – že se mi do ruky zas jednou dostalo Volvo. A tentokrát ten největší kombík. V90 se mi dosud vyhýbala – sedanovou variantu jsem si sice vyzkoušel hned dvakrát, ale v kombi jsem zatím seděl jen jako pasažér továrního taxi Volva v belgickém Gentu, navíc pouze na zadních sedačkách.
V poslední době si všímám nehezké tendence, že ještě donedávna petrolheady a nadšenci oblíbená a respektovaná značka dostává pravidelně pod testy kartáč. Tu je to kvůli objemu motorů, tam zas kvůli majoritnímu akcionáři a jindy třeba proto, že má moc asistentů nebo omezovač rychlosti. Zkrátka vždycky se najde něco, co je naprosto zásadní problém. Ani ne tak charakteru ryze technického, ale spíše řekněme politického. Nezávislý pozorovatel by tak snadno mohl nabýt dojmu, že Volva jsou auta tak maximálně pro levicové aktivisty, kteří vnímají motorový vůz jako nutné zlo, nejraději by ho sdíleli s celým světem a kdovíco ještě.
Skutečný charakter velkého Volva je ale tomuto vnímání vzdálen tak, že více snad ani být nemůže. Na fotkách vidíte verzi primárně postavenou jako fleetový expres pro firmy, osazenou plug-in hybridním agregátem označeným T6. Ten hybrid a EL značka sice možná působí trochu ekologicky, ale nenechte se mýlit. Má 340 koní, a když nenabíjíte ze zásuvky, žere deset. Vlastně – přiznám bez mučení, že mi při testování žral dokonce necelých dvanáct s relativně lehkou nohou, ale vzhledem k tomu, že jsem dostal auto s nájezdem cca 300 km, není to úplně reprezentativní příklad. Takto nezajeté motory žerou vždy bez výjimky jako protržené. Nicméně představa, že by snad s tímhle autem šlo jezdit v Prius-stylu a svými cestami do zaměstnání chránit lední medvědy, je vskutku velice lichá.
S loňským rokem přišla na trh už třetí generace plug-in hybridů Volvo, v jejichž názvech se místo předchozího názvu “Twin Engine” začalo používat označení “Recharge”. Jak již vysvětlila Zlokočka ve svém článku, jejich účelem není nějaké šetření paliva, ale spíše zlepšení jízdního projevu vozu. Spalováku tu zdatně sekudují dva elektromotory, baterie jsou uložené v masivním středovém tunelu, takže neobstruují prostor v zavazadelníku a nerozlaďují vyvážení vozu.
Samozřejmě není problém vůz pravidelně dobíjet ze zásuvky a cestovat čistě na elektřinu – reálný dojezd je pak zhruba 40 kilometrů. To mi ale nepřijde jako ideální volba. Mnohem lepší je nechat všechno na “centrálním mozku” automobilu, který připojuje jednotlivé motory tak, aby byla jízda maximálně efektivní. Takto jsem s plně nabitou baterií vyrazil na dvousetkilometrovou cestu kombinující okresky, město i dálnici a v cíli jsem měl spotřebu (u tohoto nezajetého vozu) 6,3 litrů na sto. To už na výkonné pětimetrové kombi není špatná hodnota. Baterie se mi “vybila” zhruba na sto padesátém kilometru cesty.
Slůvko vybila jsem dal do úvozovek úmyslně. Chytrý management pohonu vás samozřejmě nenechá vyšťavit akumulátor do prázdna, ale udržuje v něm stále dostatek energie, aby vůz mohl fungovat jako klasický full hybrid. I dlouhodobě nenabíjené auto využívá elektromotory pro razantnější akceleraci a pomocí rekuperace získává energii z brzdění. Pro úplnost ještě dodám, že baterii lze nabít i při jízdě pomocí funkce “Charge”, která odebere část výkonu spalovacího motoru a doplní až 75 % kapacity akumulátorů. Vůz je ale při tomto režimu citelně línější a spotřeba vysoká. Není to příliš efektivní, funkce se hodí jedině pro případ, že s vozem míříte do oblasti, kde je provoz spalovacích aut zakázán.
Jak je u Volv zvykem, i V90 dokonale izoluje svojí posádku od okolního světa. Zpětná vazba ve volantu a podvozku, komunikativní řízení, nic z toho se tu nekoná a je to tak správně. Vůz je výborně odhlučněn a odtlumen, takže problémy vnějšího světa, jako je třeba právě to globální oteplování nebo geopolitická situace, zůstávají tam venku a vás se netýkají. Byla by konec konců škoda kazit si odpočinek na sedadlech z kvalitní kůže, v objetí ořechového dřeva, nějakou okázalou ekologií a snahou o konání všeobecného dobra.
V90 je prostě kvalitní velké luxusní kombi. Se vším, co k tomu patří. Máme tu okázalé rozměry, zajímavý design, silný motor (ano, vidím, že pán ve třetí řadě se hlásí a chce poznamenat cosi o tom, že nenabízí šestiválec, k tomu si dovolíme lakonické “no a co” a jedeme dál), luxusní interiér, kvalitní technologie, zkrátka kompletní balíček. Za cenu nevyhnutelně vyšší než u obligátní “oktávky”.
Verdikt
Volva mám moc rád, V90 nevyjímaje. Osobně bych asi raději sáhnul po menší V60, ale naprosto chápu smysl této garsonky na kolech. Občas je zkrátka fajn krájet dlouhé kilometry každodenních cest pořádně velkým autem. A na to je V90 naprosto skvělá. Bez ohledu na počet válců, omezovač ve sto osmdesáti a všechny ty ostatní věci, které Volvu v poslední době pořád někdo vyčítá. Protože v tomhle hezkém světlém obýváku vám to bude beztak jedno. Zůstane jen klídek, ticho, pohodlí a výkon. Tak, jak to má ve Volvu být.
Technické údaje
Motor: 2,0 litrový řadový čtyřválec s plug-in hybridní technologií, benzínový s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem / elektromotor vzadu
Výkon: 186+65 kW (253+87 koní)
Točivý moment: 350 + 240 Nm
Převodovka: automatická osmistupňová
Maximální rychlost: 180 km/h papírově, 185 ve skutečnosti
Zrychlení 0–100 km/h: 5,9 s
Průměrná spotřeba dle výrobce (v testu): 2,7 l /100 km (11,2l/100km)
Cena testované varianty: 2 008 200 Kč
28. dubna 2021, 14:54
4
Recharge, recharge, co mi to jenom...
https://www.sauto.cz/osobni/detail/dodge/charger/18488945?goFrom=list
28. dubna 2021, 15:09
-3
Tak přemýšlím, jak dlouho by mne bavilo každý den připojovat auto na nabíječku, obzvlášť pokud bych neměl doma nabíjecí stojan, ale pouze klasickou 3f zásuvku. Což by znamenalo vlézt do kufru, vytáhnout "cestovní" nabíječku, připojit jeden konec do zásuvky, druhý do auta, zkontrolovat, že se to nabíjí. Ze začátku možná, ale hádám, že po dvou měsících bych to bral jako pořádný opruz. Další věcí je, že mám úzký dvorek (mezi autem a barákem zůstává tak půl metru), takže by kabel vadil i procházení.
A asi bych se na to rychle vykašlal. Ono to ani nevychází o moc hůř. Do práce to mám 40 km, tak že tam za elektriku. Zpátky za 10 v benzinu, průměr 5L/100km + dobíjení. Když se na to vykašlu, tak jezdím za 6? ...
28. dubna 2021, 19:49
6
člověk si zvykne, připojuju/odpojuju klidně 2-3x denně ( nabíjení pouze v práci ), skákání po městě na elektriku je prostě fajn.
28. dubna 2021, 16:57
2
Ti co tohle kupuji neřeší ani počet válců ani omezenou maximální rychlost. Dojezd na elektřinu je pro tyhle lidi dostačující na cestu do práce. Proste výkon to má dostatečný, to ze mě na dálnici muže předjet Fabie by mi bylo jedno. Má to smysl, je to komfortní, zrychlení dostatečné, není to SUV ( a teď jen tichou vzpomínku na redblock).
28. dubna 2021, 18:56
0
já ti nevím, ale kupující nových aut mají poněkud větší ego, než my vlastníci (d)ojetin. Do hlavy jim tedy nevidím, ale asi by mne štvalo, kdybych si koupil auto za 2 mega a při cestě do Stuttgartu by mne předjížděli i poláci s dodávkama ... no dobře, trošku přeháním, ale tak třeba německý Ibrahim ve Fábii. Pamatuju na jedno svezení s tenkrát novým Mustangem V6, kdy ten je taky omezen na 180km/h. Zrychlení zajímavé, zvuk parádní, pocit z nového auta super, první malé auto, co nás předjelo a majitel hned zjišťoval jak ten topspeed odblokovat. Nešlo to, rozletěla by se převodovka.
28. dubna 2021, 19:17
-4
Když se mi nechce nic řešit, tak si určitě nebudu kupovat plug-in hybrid, který je určen na denní dobíjení ze zásuvky. To auto má také kolem 2 tun a na tu hmotnost relativně malý výkon. Když tedy nebudu chtít nic řešit, tak si za ty 2 mio co to stojí raději vyberu cokoliv jiného. O omezení max. Na 180 km a mučení Ujgurů v koncentračních táborech se nemá smysl ani zmiňovat.
28. dubna 2021, 19:22
1
No, já jednoho takového znám co mu to nevadí a kupuje nová Volva. Za sebe mužů říci, ze by mi to taky nevadilo, jezdím převážně Česko-Slovensko-Rakousko a rychlost nad 180 fakt běžně nevyužívám a drtivá většina taky ne. Auto na cestování musí být pohodlné, komfortní, musí umět dobře zrychlit a dobre sedět na silnici. Ruku na srdce, kdo běžně drti auto nad 180 třeba hodinu v kuse (pokud to není neomezeně jako v DE).
28. dubna 2021, 20:54
-1
Mě by to z podstaty věci vadilo, to není o tom, že jedu non stop po dálnici 180 a víc a ano i takové situace už jsem zažil i u nás, noční přesuny po ČR, např v nedávném lockdown, kdy se nesmělo (oficiálně) přes okresy a dálnice byly už v 10 večer úplně prázdné, bylo sucho, nejednou jsem si ten tempomat na 180 nastavil. Ale abych se vrátil zpět, kdybych měl auto co má 340 koní a potenciální Vmax určitě někde u 250kmh tak já osobně bych si nepřál, aby mě v rozletu zastavil omezovač na 180 a nejde mi teď o Fabie a ukrajinský dodávky, jde mi o uspokojení mého pocitu, že kdyby něco, tak "ještě můžu". Nicméně věřím, že tohle je vyloženě SW úprava a odblokovat to bude v podstatě velmi jednoduchý úkon, který se už dnes standardně dělá.
28. dubna 2021, 21:41
-5
To není jen software a.nemyslim, že by bylo možné to nastaveni měnit. Je to hlavně způsob, jak při konstrukci auta značně ušetřit, protože všechny díly mohou být navrhovány na tuto konstrukčním rychlost. A na autě budou i pneumatiky s nízkým rychlostním indexem. Mimochodem, některé elektromobily s cenou přes milion zvládají třeba jen 140 km jako maximálku.
28. dubna 2021, 23:30
0
lumix: když jezdím přes Německo, tak to drtím >200km/h kde se dá. A přiznám se, že i v ČR jezdím často 200+. Omezení na 180 by mne tedy velmi vadilo.
29. dubna 2021, 20:21
6
St. Padre: to je za mě naprostá kravina. Auto při třeba těch 250kmh není více namáháno (jednotlivé konstrukční prvky) , než při nějakém zběsilém drcení okresek. A určitě by to bylo výrazně znát i v nižších rychlostech, to konstrukční šetření. A za další jenom idiot si dá na takhle těžké a relativně výkonné auto jebku s indexem S, jestli se vůbec vyrábí v rozměrech pro V90.
Vždy mě zajímá jestli se tyhle elektrifikované vozy dají použít i obráceně jako elektrocentrála. To bych snad tomu dal šanci.
30. dubna 2021, 09:23
-2
Namáháno více zas tak moc není, tedy kromě toho, že potřebujete asi 200% výkonu navíc a to poměrně trvale... ale musí být podstatně lépe navrženo, aby při takové rychlosti zajistilo vedení stopy a případnou rezervu pro řešení nenadálých situací, a to je drahé!!!
30. dubna 2021, 13:07
-4
Přesně tak, je podstatný rozdíl jestli je auto navrženo na maximální rychlost180, nebo 250 km. Působí tam úplně jiné síly. A co se týká pneumatik, tak ty se přizpůsobují ve spolupráci s výrobci pneumatik každému autu na míru. Ale to není podstatné. To auto stejně více nepojede, než těch 180, předpoklad, že si to někdo koupí a pak někde nechá načipovat aby to jelo 250 je přinejmenším naivní.
30. dubna 2021, 22:39
2
St. Padre: Prosím po uč mě. Je pátek, mám pár točených, třeba budu přístupnější novým myšlenkám.
Jsem poslední lopata a měl jsem jedinou hodinu fyziky někde v páté třídě. Co čert nechtěl, zrovna tíhové zrychlení.
A jelikož jsem skoro celou hodinu prospal, a po zbytek hrál piškvorky tak si stejně nic nepamatuju.
Ale tipuju, že komponentu podvozku i ostatním je úplně jedno, jestli při 1,3 G jedeš 80kmh nebo 250kmh.
01. května 2021, 00:06
-2
Co je na tom k nepochopení. S tím samým teď přišel Renault s Dácií. Nové model už budou navrhovány na max rychlost 180 km. Další výrobci se budou přidávat.
Když jsi u té fyziky, tak si pro jednoduchost představ igelitovou tašku, která unese 10 kg a tomu také odpovídá síla materiálu. Pokud by měla místo toho unést jen 7 kg, můžeš použít méně materiálu a výroba bude levnější.
01. května 2021, 06:54
-3
Tak já to teda naposledy zkusím. Když budu mít v jedné ruce igelitku na 10 kg a v druhé na 7kg a do obou dám třeba 5kg materiálu. Při zdvihání ze země silně trhnu, pak se s nimi budu rychle otáčet kolem své osy, atd. Tak jak to asi dopadne?
Volvo nikdy nebylo prémie, ale tímhle ten souboj definitivně vzdalo. Ať si PR tvrdí co chce.
01. května 2021, 07:17
-1
Tak Volvo vždy preferovalo hlavně bezpečnost a tam je nižší rychlost rozhodující.
U těch igelitek není rozhodující kolik do nich dáš, obě musí projít zkouškami na deklarovanou nosnost, tedy 7 a 10 kg.
03. května 2021, 07:34
-1
Teda, takovy minusovy peklo... co je to tuto? Ze se nestydite..
03. května 2021, 14:16
-1
Já se přiznám, že tomu taky moc nerozumím.
Když budu mít tašku dimenzovanou na 5kg, je rozdíl, jak rychle s ní jdu?
21. června 2021, 10:57
0
Statické a dynamické zatížení je strašný rozdíl. U toho dynamického s rychlostí ty síly brutálně rostou. Setrvačnost komponent roste... Podvozek na max 180 a max 250 nebo dokonce 300 je násobkem někde jinde! Proto to ti výrobci, co s omezením na 180 přišli, dělají. Zlevní jim to konstrukci a výrobu aut.
28. dubna 2021, 21:36
0
Dokud zbyde na trhu alespon 340i/540i s sestivalcem jako alternativa, at si klidne ty C-Klassy, Passaty a S/V vyrabeji a prodavaji.
28. dubna 2021, 23:02
18
Tuším,, že to tu import Volva bude číst.
Takže Vám chci říct, že jsem překousl tu sračku se změnou klimatu co máte na webu.
Už sem už měl v konfigurátoru naklikanou S60 B5. A byl extrémně rdy jí koupit. Byla za dobrou cenu, jel jsem v nějaký předváděčce, líbilo se mi to. A vypadá to fakt dobře.
Pak sem se zamyslel... A řekl si, že ne. S tím omezovačem na 180km/h... S tím si to strčte ledatak do prdele. Už jsem se sice z junáckých dob uklidnil a 20 kiláků z firmy do města, po okreskách a přes 3 vesnice nejezdím za 9 minut. Vlastně bych s tím omezením na 180 asi uměl žít. Ale nehodlám to svýma penězma podporovat. Stejně jako nechodím nakupovat do vesnický večerky, kterou vlastní volič KSČ.
Nevím, jestli u Polestaru je ten samej "problém". Ikdyby nebyl, stejně bych už ho nekoupil. Vaše řiťolezecká politická korektnost mě nasrala až moc.
Pořídil jsem nakonec Mercedes skladovku.
A přestaňte tím Vašim krámům říkat "dynamické sedany". Když to na dálnici pojede ofce RS za polovinu ceny.
Zdar.
28. dubna 2021, 23:16
2
Polestar je ještě horší. Polestar 2 = Vmax 160km/h. Se 175kW motorem. Si snad z nás dělají prdel. Ano, jde koupit dvoumotorák s Vmax 205km/h, ale ...
29. dubna 2021, 00:15
9
Já myslel ten Polestar S60 nebo jak se to jmenuje. To jak to tady testoval František a já se nad tím v komentářích rozplýval, že to vypadá jako super auto pro moje potřeby. Hezký, rychlý, úsporný a nestojí skorem 3mega.
V konečným důsledku ale 2mio za Volvo, který se prostě může snažit jak chce, ale Mercedes to nikdy nebude... Ne sorry, to bych koupit asi neuměl. Ikdyby mě nenasrali, viz post výše.
O cca 500 vč. DPH levnější B5, jooo, to bych asi koupit zvládl. Jasně, Mercedes to pořád není. A navíc furt tam vrtá ten čtyřválcovej červíček. Ale zase to nestojí tolik, je to něco fresh... Ztráta ceny by asi oproti D3 byla festovní, ale tak co, žijeme jen jednou a na podzim se dostanou k moci komunisti, takže je poslední šance pořídit něco, na co budu v uranovým dole rád vzpomínat...
No, nakonec sem to nedal)) Upřímně, kvůli změně nastavení života vypadly z výběru i daleko zajímavější auta než S60. Takže asi není nad čím plakat. Ale měl jsem pár chytrých dvanáctek, tak sem cítil potřebu se podělit.
*btw když už jsme u toho prasení aut.
Znám dva pány z Ukrajiny. Oba se živí, no, nechci vědět snad. Jeden má GS450h a ten druhej nějaký LS V8 nebo tak nějak. Obě auta tak pět let starý.
Hlavně tomu s GS fakt závidim. To co se teď prodává místo toho, ta ES věc, to je fakt špatnej vtip. Kdepak asi bralo Volvo inšpiraci.
29. dubna 2021, 00:18
1
Ale to bylo již přeci vyřešeno v úvodu článku, že tyto argumenty nehodláme řešit! Za mě (bohužel) souhlas. Jestli jde o bezpečnost, stačí nějaké upozornění. Vysvětlení, že v dané rychlosti auto již "neochrání" (to je stejně vtipné, jak Volvo svědomitě tvrdí, že se v jejich autě nikdo v nějaké jasně dané době nemá už nikdy zabít - že by limitovaná rychlost na 0 km/h?). Ale omezit rychlost v kategorii "prémie" za 2 mega na 180 km/h u relativně výkonného sedanu/kombi? Celkově jsou to auto spíše "nižších" specifikací, kdy si člověk ještě tu techniku obhájí - za danou cenu. Ale 2 milióny? Fakt někdo přesedne třeba z 540d/i do této V90 a řekne si "jo, tohle dává smysl"? Já vím, ta bezpečnost. Sám za to Volvo obdivuju, ale ta tam je právě i levněji... Teď jsem se podíval na stránky: "Změna klimatu je další zkouškou bezpečnosti." OK, tak nic, tohle už asi nedám. Dokáže mi někdo tuhle super PR větu nějak vysvětlit? Chudák normální člověk, co si prostě jenom chce koupit auto a google ho tam pošle. Hned ze startu velká výzva - musí vlastně přemýšlet, jestli je víc normální auto "recharg" nebo nějaký "mírný hybrid" (jakože člověka tolik nese*e, jako plnotučný hybrid?). No tak dejme tomu, že to vyhrál a zvolil ten "mild", když už prostě asi obyčejné auto koupit nejde. Tak dáme konfigurátor a řekněme třeba tu V90. Chceme benzín, protože to je víc "normální" (tradičně spolehlivé, nesmrdí to tak moc ráno v garáži, že ano...). Takže jasná B4. B jako benzín. Typ paliva Benzín, ale taky Nafta. WTF? Ještě včera to bylo B4/D4. To je ten trik s tím "ukončením zlých dieslů" v režii Volva? A pak že je Audi se svým označením motorizací nepřehledné.
Volvo nás v rodině provází už téměř 20 let. A to vždy "od novoty". Žádné ojetiny... To jen pro pořádek, co se nějaké objektivity týče. Bohužel nejlepším rodinným autem byla první XC90. Solidní svezení pak nabízela i minulá S60 s pětiválcem, byť s pomalým automatem... Ale nová XC90 už vlastně neví, čím je. Podobně V90, která za mě neodpovídá technicky cenovce. V XC40 ta technika dává smysl nejvíc, protože je prostě menší a levnější. Současné S/V/XC60 jsem nezkoušel, tak možná to bude taky lepší. Ale jinak jsem spíš skeptický.
29. dubna 2021, 00:43
1
Pche, o vas proste nemaju zaujem, nie ste vobec woke... vy budete urcite s tych prvych co budu hystercit ked na tu peknu malu svedsku vlajku empaticky dizajner domaluje polmesiac. Si ten vas negativny spiatocnicky pristup mozete strcit niekam... :D
29. dubna 2021, 00:53
3
no, v té bezpečnosti je Volvo stále premiantem, rozhodně nejde koupit nic bezpečnějšího levněji. Jestli je vůbec co. Mrkni na small overlapy. Většina neVolvo se na překážce zasekne. Byť přetížení pro posádku není kritické, dostane známku "good" nebo dokonce i lepší, tak je to špatně. O chlup vyšší rychlost a už to auto neochrání. Mrkni na Volvo, zahodí kolo, sklouzne bokem ... v tomhle mají 20 let náskok.
Když se ponoříš hlouběji do studia "body structure" jednotlivých značek, tak zjistíš, že všechna neVolvo auta mají vysokopevnostní ocel obvykle jen po B sloupek. Na zadních sedačkách jakoby nikdo neseděl. Nejspíše nejde ani tak o způsob jak ušetřit (i když vlastně ano), ale spíše je to technologický problém, kdy žádná automobilka neumí vylisovat tak velký díl z vysokopevnostní oceli. Někde jsem četl článek o jejich speciálním lisu, co snad pomáhali i vyvíjet.
A když se pak ještě podíváš na auta po nehodách, tak zjistíš, že Volvo (ale třeba i Mercedes) se netrhá na jednotlivé dílce. BMW, komplet VW koncern - ta auta se trhají na cucky, mají špatně vyřešené svary a lepené spoje. V čem je to důležité? Pokud auto zůstane celistvé, tak využiješ všech deformačních kapacit daného auta.
Ale souhlas s tím, že všechno ostatní je špatně. Tlačení vlastní pravdy zákazníkům, kdy jim nedávají na výběr. Tlačení vlastní pravdy skrz politiku. Technika by si zasloužila být více exkluzivní, když je to za poměrně exkluzivní cenu. Neříkám, že musí mít V8, ale R6, nebo aspoň R5 by si zákazníci zasloužili. Klidně v hybridizované verzi. Vadí mi i omezení barevného spektra laků. Nuda, nuda, šeď, nejveselejší barvou je bílá. By člověk očekával možnost nějaké personalizace. Ne svázání do několika předdefinovaných škatulek. K tomu ten guláš v označeních. Mizerná podpora zákazníka. Nejen starých modelů, ale obecně. K tomu to pokrytectví v podobě trvalé udržitelnosti, ale přitom jedou spotřební business - stará auta nepodporujeme, kupte si nové.
29. dubna 2021, 02:10
2
Ty bláboly o změně klimatu vyzní zrovna na webu Volva velmi ironicky, když se vezme v potaz, kdo je s velkým náskokem největší znečišťovatel na planetě.
29. dubna 2021, 07:54
0
Změna klimatu, omezování řidičů (vmax/alkoholtester), špehování + woke sračky ( https://i.imgur.com/l3BbI5m.jpg ) to je dostatečnej důvod aby to snad nikdo normální nekupoval.
29. dubna 2021, 09:55
0
eLzyx: To jsem se asi špatně vyjádřil. Myslel jsem to tak, že jde koupit ta bezpečnost levněji v tom smyslu, že si zákazník zaplatí za tu V90 (nebo cokoliv jiného od nich...) prostě v základu. Jak jsem psal, ta auta mi dávají smysl jenom v levných specifikacích. Ale zase bych se opakoval... Bezpečnost je určitě super a sám často vyvádím z omylu lidi, co tvrdí, že už dnes mají všechna auta těch 5 hvězd a tak je to stejné, nebo že každá "prémie" je stejně bezpečná. V tomhle zase Volvo zásadně hájím (přesně, jak píšeš - small-overlap testy, různé vida z nehod, které "nejdou přežit" a z Volva lidi sami vystoupí...).
29. dubna 2021, 12:42
3
Volvo bylo fajn v dobách, kdy byl základem pětiválec, šlo si připlatit za R6 či V8... tehdy jsem vnímal snahu postavit dobre auto. Teď zbyl jen marketing... Ač bych mohl přesednout do novějšího, brázdim silnice ve stare vrane právě s tím sociálním petivalcem. Opravdu nevím, co novejsiho bych měl pořídit.
29. dubna 2021, 15:46
3
CLS400d doporucuje 9/10 nedostatečně woke kapitalistu a jejich junioru
30. dubna 2021, 08:24
-3
eLzyx: V bezpecnosti je premiantem, ale rozdily se zmensuji. Rika se ze pri nehode nechcete sedet v tom lehcim aute. Tohle Volvo je diky plugin hybrid reseni docela tezky ale premiant bezpecnosti je ted Tesla. A nejvic na prdel dostanou uplne obycejny mensi auta se spalovacim motorem - 1.2t hmotnost, to je proste malo.
29. dubna 2021, 11:51
-2
Asi to nechápu. Když budu chtít auto na dlouhé dálniční přesuny, tak přece nekoupím tohle Volvo. Sice karoserií, prostorem i pohodlím je to ideál, ale motor, když ho nebudu nabíjet po 150km, mě sežere na spotřebě. Jestli tady autor článku nevidí tu nesmyslnost této konfigurace, tak by se měl místo hejtování diskutujících více soustředit na smysl takového povozu. Do takového auta by byl ideál silný úsporný diesel, pro tento motor by byl ideál menší auto do města a okolí.
29. dubna 2021, 13:11
5
Proč bych měl po městě a okolí jezdit jen malým autem? 100km denně do práce sice není možná "správný" dálkový přesun, ale představa, že to absolvuju v něčem typu Fabie mě bolí.
29. dubna 2021, 13:37
2
Je to velké luxusní komfortní auto, spotřeba paliva (narozdíl od diskusí petrolheadů na tomto webu) u zákazníků nehraje až takovou roli...
29. dubna 2021, 13:54
6
To auto nejazdí na benzín, ale na dotácie, úľavy na CO2 daniach a nízkom BIK rate na západ od našich hraníc. Pre korporátnych kupcov je to oveľa dôležitejšie než spotreba, pretože to robí väčšiu úsporu. A potom sú to krajiny ako napr. Nórsko, kde je to už fest iný level. Čoskoro ale plug-in hybridy vypadnú z nároku na tieto úľavy a potom to začne byť pre tento koncept pohonu zaujímavé.
29. dubna 2021, 14:28
-1
Koukám do technické specifikace. Nádrž 60litrů. Když nebudu dobíjet a spotřeba bude 10+, tak to je ten případ kdy bohatý člověk co si to auto může dovolit spotřebu řešit bude. Aspoň já to u auta na dálky řeším vždy.
A proč do města a okolí menší auto? No tak, to na to mám fakt odpovídat? Dobře. Do Prahy a okolí budu radši jezdit Golfem, než takovou krávou.
29. dubna 2021, 16:53
1
Proč? Parkování ze zkušenosti ten metr délky navíc moc neovlivní (bydlel jsem v centru 7 let, takže nevařím úplně z vody, parkoval jsem tam sprintera i twingo a ano, twingo se nacpalo na víc míst, ale i dodávku jsem vždycky upíchnul). Jinak je ale větší auto a pohodlí plynoucí z delšího rozvoru a sofistikovaného podvozku právě ve městě nejlepší. Je tam všude spousta děr, kolejí, kostek...
29. dubna 2021, 20:05
-2
Jako že vážně si na dojíždění 100km denně pořídím obr auto za 2 miliony a každý večer ho budu nabíjet, aby nežralo? To jako vážně?
Myslím že cílová skupina je trochu jinde.
29. dubna 2021, 20:56
-1
Já se omlouvám, fakt nechci útočit, ale to skoro až bolí číst. Je to především velké ZELENÉ HYBRIDNÍ AUTO. Jak můžeme ve spojení s takto prezentovaným autem (jak zde, tak i výrobcem/prodejcem) říct, že kupce této značky/modelu nezajímá spotřeba? Tak proč si to teda nekoupí s V8? Nějak to argumentačně nevychází. Máme tu tedy "ekologické" auto (fakt teda nechci startovat nějakou diskuzi ohledně výroby a recyklace baterek...), které má spotřebu jako "zlé" motory typu 40i/d od BMW, nebo srovnatelné M-B, Audi... ale horší dynamiku, projev přejděme raději bez komentáře. A ten benefit je tedy to, že mohu (pakliže svědomitě nabíjím) jezdit elektricky po městě? Ne, jak už tu zaznělo, ten benefit je vyhovění jakýchsi psaných a nepsaných norem dnešního zpolitizovaného zeleného světa. Máte být kritičtí, když něco nedává smysl. Ne si dělat legraci z lidí, co se s tím nejsou ochotni smířit. V90 opravdu není typickým "městským elektromobilem". Jaksi už z podstaty nemůže být všemi svými aspekty (kromě toho, že se jeho pohon nehodí na nic jiného).
29. dubna 2021, 21:09
1
Jak jsem psal už ve článku. O tohle vůbec nejde. Kupec Volva vidí auto, které je rychlé a svižné. Jde nabíjet, není to potřeba, ale je to bonus a hlavně díky tomu dosáhne na EL značku a úlevu na dani. Je to bezpečné, ideální pro rodinu. Vypadá hezky. Uvnitř je příjemně.
Kupci Volva je úplně jedno, co je vepředu pod kapotou. Úplně. Nemusela by být ani uživatelsky otevírací. S tím konec konců pracoval už koncept YCC před asi dvaceti lety. Jen díra na benzín a menší na iron do ostřikovače.
Kupci Volva je úplně ukradená poháněná náprava. Důležité je, že se ta kolečka točí. Hotovo.
Kupci Volva je jedno, že je omezovač na 180, protože tak rychle stejně skoro nejezdí. Pilot Assist funguje do 135.
Kupec Volva by si možná koupil Audi, ale vadí mu image služebáku "finančního poradce" (neboli pubescenta z OVB, který platí operák provizema za upsání babičky do životního pojištění) a chladnost interiéru.
Kupec Volva by si možná koupil Mercedes, ale nesedí mu kulaťoučké tvary a až moc vychytávek, barviček osvětlení, dotykové volanty a tak (to je mi naopak po chuti a já bych třeba dnes asi upřednostnil Mercedes před Volvem)
Kupec Volva pravděpodobně nebude přemýšlet o BMW. Možná nějaká šestka GranCoupé, ale spíš ne.
Kupec Volva velmi prvaděpodobně přemýšlí i o nějakém Lexusu, ale tam narazí, pokud chce kombi.
Jsem rád, že Volvo existuje, že dělá auta, jaká dělá. Dříve mi seděla více, pak bylo období, kdy mi neseděla vůbec a vůbec se mi nelíbila, to je doba třetí generace V70 - prostě takové ty obtloustlé kulaté věci. Teď mi to přijde fajn, ale dost jiné. Má to svoje místo a svoje publikum. Nové Volvo si asi nikdy nekoupím. Možná bych na něj nějak měl, ale neobhájím si před sebou nákup tak drahého auta. Z novějších ojetin mě láká asi jen XC90 první generace. Respektuju ale Volvo za jejich obrovský přínos bezpečnosti, to je kus práce, který nejde přehlížet.
Co se týče mezinárodního PR, některá vyjádření poslední dobou nejsou šťastná. Ne, počkat - jsou to úplné blbiny. Ale takoví byli švédové vždycky - sledujete poslední dobou reklamní kampaň IKEA? To je teprv k zblití. Nesvádějte to na Čínu, tam jdou tvrdě po zisku a vytěžení technologií. Ač komunistický režim, to smýšlení je velmi obchodní. Pokud by atmosferické osmiválcové zadokolky vypadly z tabulek jako ekonomicky nejvýhodnější varianta, věřte, že by čínské vedení zavelelo a z linek Volva by jezdily osmiválcové zadokolky.
Nakonec to celé není nic jiného, než snaha vydělat peníze. Říznutá teda tím švédským PR, které je tradičně zaměřené na konání dobra i za cenu toho, že bychom při tom museli být zlí, a ovlivněná různými "ekologickými" regulacemi. Ale pořád je to celé jen o vydělání peněz. Pokud se najde dost lidí, kteří jsou Volvu ochotní ty peníze dát, dělají to správně. Pokud se dost lidí nenajde, zkrachují.
-
Komentář upraven 29. 4. 2021, 21:24:35
29. dubna 2021, 13:54
1
Tak a teď mám trochu brouka v hlavě. Když už dát 2 miliony, jestli tohle, nebo vedle 530xe. Ten elektrikou poháněný zadek se mi hodně líbí.
29. dubna 2021, 13:57
3
Záleží, zda je prioritou sport, nebo klídek a pohodlí. Charakterově jsou to velmi odlišná auta.
29. dubna 2021, 15:05
1
Možno je to problém špecifikácie, ale BMW 5 s príplatkovými sedačkami ale na bežnom podvozku (nie M, nie adaptívny) mi prišlo komfortnejšie než S90. Aj z pohľadu kvality sedenia na dlhej trase (ale len tesne a je to iste subjektívne), aj z pohľadu odhlučnenia a jazdy po rozbitom povrchu. Chápem subjektívny výber Volva, ale racionálne už menej. Jedine že by dealer urobil naozaj dobrú cenovku.
-
Komentář upraven 29. 4. 2021, 15:30:23
30. dubna 2021, 23:22
0
Ten, kdo si skutečně může vybrat, se málokdy rozhoduje zcela racionálně. Nakonec je to stejně o tom, co mi lépe sedne, co mi charakterem ladí. Ostatně my tady jsme toho krásným příkladem, protože ty různé sportovní a jiné podivnosti, co se nám nadšencům tak líbí, bychom si tabulkovým srovnáním obhájili jen těžko. Nakonec i ten stesk po šestiválcích a osmiválcích nemá absolutně žádný racionální základ...
01. května 2021, 07:04
0
At se posuneme od vmax a woke jinam - je jeste nekdo komu prijde odporny ten volant? Podobny problem jsem mel roky s Audi - pekne exteriery a hnusne volanty, na ktere bych ale koukal ja...
03. května 2021, 07:45
-8
No tak kdyz se nebudeme venovat te politice.... Volvo je auto pro woke buzny, ktere za dane penize nabizi jen to, ze si dozadu muzete nalepit velmi vtipnyho vzpinajiciho se soba jako haha narazku na Ferrari.. Interier s ikea vlajeckou a celkem pohodlny sedadla to nezachrani. Vse co nabidne Volvo, nabidne spousta jinych znacek taky. Jen casto lepe a levneji a bez kopy kecu a vychovavani zakaznika.
03. května 2021, 08:38
0
To je velmi dospělý a podnětný příspěvek do slušné diskuze. Velmi děkujeme za tento osvícený názor.
03. května 2021, 09:22
-3
Drahy priteli, je hezke, ze jste venoval svuj drahocenny komentar tomuto prispevku. Ocekavam, ze se podobne postavite k prispevkum vyse a ukazete nam cestu z moralniho bahna, kterym tolik opovrhujete.
03. května 2021, 09:29
2
No vidíš, hned to vypadá lépe ;)
03. května 2021, 09:30
2
Co to melete. Jestli Vas recenze na Volva znervoznuji tak je nectete.