načítám data...

Volvo V60 T6 AWD Recharge: Elektřina ve službách prostých řidičských radostí

Kupujte hybridy, zachraňte planetu! Ale co když tu nejde o ekologii, ale o něco úplně jiného? O něco mnohem přitažlivějšího?

zobrazit celou galeriiFoto:   Viola Procházková

Kombík střední třídy a hybrid do zásuvky. Této konfiguraci předpovídá automobilka Volvo úspěšnou budoucnost, přestože právě teď vládnou prodejům crossovery a SUV.  

Na první pohled je to klasické Volvo. Dokonce to nejklasičtější z klasických, protože představuje nástupce ikonické V70. I přes nižší číslovku jí odpovídá jak rozměrově, tak jednoznačnými prioritami – bezpečností a rodinným zaměřením. Král je mrtev, ať žije král! Že se nástupnictví vydařilo na jedničku, jsem už dost obsáhle komentovala v testu V60 T6 . Nerada bych se opakovala, verze s hybridním pohonem je ve všem stejně dobrá jako ta spalovací. Proto se podívejme na to, čím se liší a v čem je možná ještě lepší.

Když si koupíte hybridní Volvo, dostanete k němu zhruba sedmisetstránkový román pojednávajíci jednak o tom, jak takový hybridní systém funguje, druhak o tom, jak ho optimálně užívat. 

V modelovém roce 2020 Volvo přichází s třetí generací plug-in hybridní technologie. Ta se skládá ze dvou elektromotorů a spalovacího čtyřválce s baterií umístěnou v centrálním tunelu. Spolupráci benzínového motoru, turbodmychadla, kompresoru, elektromotorů, osmistupňové automatické převodovky a elektronického brzdového systému vyhodnocuje a upravuje řídicí jednotka v každé vteřině. Nechci si ani představovat, kolik kilometrů kabeláže se v útrobách auta skrývá a jaká kvanta dat po nich bez ustání běhají. 

Po běžném uživateli se samozřejmě nechce, aby technikálie do detailu pochopil, ale jistá míra porozumění se hodí. V obsáhlém manuálu se tak dozvíte, jak máte nabíjet, jak máte jezdit, brzdit, plachtit a nepřeberné množství dalšího. Protože potenciál je jedna věc a reálný výsledek druhá. Takže klidně můžete jezdit za papírových 1,9 litru na sto, fakt to jde. A nebo taky za 12. Záleží jednak na tom, zda váš životní vzorec skýtá autu potřebné podmínky – zkrátka jestli máte kde nabíjet –, a dále na tom, kolik přemýšlení a plánování jste schopní a ochotní investovat. Jako většina plug-in hybridů umí Volvo fungovat v čistě elektrickém, čistě spalovacím i hybridním módu, také umí spalovacím motorem dobíjet baterii. Tudíž pokud chcete hospodaření s energií dovést k naprosté dokonalosti, pouhá intuice vám k tomu stačit nebude.

Než bych přečetla 700 stran návodu, testovací týden by byl u konce, proto jsem ocenila, že mi produktový manažer českého Volva Martin Mazari poskytl zkrácenou verzi, navíc doplněnou o vlastní zkušenosti z dlouhodobého užívání. 

Dočtu se tu například, že “výslednou hodnotu zásadně ovlivní nejen pravidelné nabíjení, ale i tepelná příprava vozu před odjezdem. Prostřednictvím aplikace Volvo On Call můžete auto nejen vyhřát či vychladit na komfortní teplotu, ale i připravit baterii, jejíž energie pak slouží pouze k jízdě samotné. Systém vždy primárně chrání sám sebe před zbytečným opotřebením, takže například v případě vysokých venkovních teplot použije energii ve vysokonapěťové baterii k její klimatizaci.” Ideální venkovní teplota pro baterii je 20 °C, přičemž zima vadí víc než teplo. V týdenním testu jsem přípravu baterie pochopitelně neřešila (teplota se navíc ideálu většinou docela blížila), ale jestliže bych měla startovat auto každé ráno po celou zimu, asi bych se zajímala o to, jak jí dopřát trochu péče.

Pokud jde o jízdu samotnou, na dálnici se vyplatí přepnout do šetřícího módu, který schraňuje kapacitu baterie na později. Při konstantně rychlé jízdě výhody elektrického pohonu prakticky nevyužijete, nemá tedy smysl si elektřinu vypráskat.

Pro lepší hospodaření s energií je také záhodno co nejčastěji využívat tzv. plachtění setrvačností a režim automatické převodovky označený B. Tím se dá rekuperační efekt až zdvojnásobit. Na závěr Martin píše: “Má reálná dlouhodobá spotřeba s vozem S90 T8 Twin Engine je po asi 35 tisících ujetých kilometrů cca 7,2l/100km, a to při převažujícím dálničním provozu.” No vida, to se příliš neliší od mého výsledku v testu. Mám sice lehčí auto a míň koníků, ale zas jsem rozhodně nenabíjela každý den. 

Teď bych se mohla tvářit, jaký jsem pokročilý uživatel a jak jsem souhrou fikaných opatření dosáhla ideálních hodnot. Nebudu vás balamutit, stejně se tu těžko najde naivka, co by mi to spolknul. Víte, co je na vší té jaderné fyzice nejkrásnější? Že ji můžete složit do úhledného paklíku, ovázat hedvábnou stužkou, zastrčit do nejspodnějšího šuplete hned vedle vánočního dárku od tetičky z pátého kolena a navěky zapomenout. Sednout si do auta a jet… 

Nastavím si hybridní režim a ať se stará řídicí jednotka, mě na tohle špekulování neužije. Já očekávám, že se usadím do Volva, načež se dostaví instantní pocit duševní vyrovnanosti. A přesně tak to je. Cítím se vyrovnaně i v pražské zácpě, protože si pustím hudbu ze super soundsystému. Zapnu si autopilota, pardon “Pilot Assist”, který patří k tomu nejlepšímu, co lze dnes na trhu najít. Za jednoznačně nejlepší ho neoznačím jen s ohledem na proměnnou v podobě osobních preferencí. Zároveň na trhu těžko najdete primitivnější ovládání, na tohle doktorát z jaderné fyziky fakt nepotřebujete. Cítím se vyrovnaně i na cestě ze Sobotky do Chocně, nekonečném fláku rovné okresky plné kamionů. Tady se dá jen předjíždět, předjíždět, předjíždět. A je to super! Nesnažím se podkopat stokrát vyřčenou pravdu, hojně šířenou kolegy i mou maličkostí, totiž že Volvo člověka nepodněcuje k ofenzivní jízdě. Jenže si to vyzkoušejte. Když máte pod pravou nohou instantní výkon přes třista koní a k šestistovce krouťáku, snadno naleznete zalíbení v ne zcela zenovém řízení. Přidejte komfortní podvozek bez nadbytečné houpavosti, dokonalé ticho na palubě a super audio, a nakonec vám bude ještě líto, že byla ta kamionová štreka tak krátká.

Teď trochu odbočím. Všichni mají pořád plnou hubu toho, jak je elektřina jediným východiskem pro krvácející planetu, všechny ty zlé plyny nás chtějí zahubit a my jim elektrickým pohonem vyrazíme z ruky nabitý kvér. Ale mě právě teď napadlo podívat se na elektromobilitu úplně jinýma očima. Jen si vzpomeňte, když se v automobilismu začalo šířit turbo. Motivace byla tehdy samozřejmě jiná než dnes. Lední medvědi zajímali maximálně zoology a oteplování bylo vítanou záminkou k odhazování nadbytečných svršků. Chtěli jsme “powaaaa!” a turbo bylo nejkratší cesta. I tehdy samozřejmě uvědomělí občané láteřili, že je to zbytečně složité, poruchové, turbolag atakdále. A dneska je turbo něco jako varná konvice, i když se pořád najdou nadšenci, co si vodu ohřívají na šparheltu.

I když se hybridní technologie prezentuje jako ctnostný nástroj pro záchranu planety, můžeme si z ní odnést i něco docela jiného. Powaaaa! Přesně tak. Jak jinak dostat výkon do obyčejného, byť turbem i kompresorem motivovaného čtyřválce, který se musí pokorně sklánět před majestátem euronorem? Elektřina opět zachraňuje svět. I kdyby vám byl osud ledních medvědů srdečně ukradený, ta hrobově tichá jízda a hlavně odpich hodný supersportu prostě musí pohladit churavějící duši milovníka rychlosti. Když pak elektromotorům přispěchá na pomoc benzín, ani si toho nevšimnete. Představuji vám čtyřválec s nejhezčím zvukem na světě. Nemá totiž zvuk vůbec žádný.

Pořád můžete namítat, že je všechen ten elektronkový cirkus zbytečný. Složitost navíc, větší riziko poruchy, více hmotnosti, zabírá to prostor, je to drahé a vůbec. Na jednu stranu OK. Složitost navíc to určitě je, stejně jako to turbo. Jenže pokud dneska chcete jednoduché auto, nestačí si vybrat spalovací motor, musíte si koupit Logan nebo Nivu. Argument nám začíná drhnout. Váhu navíc táhnout musíte, to je taky fakt, baterie není z polystyrénu. Ale proč to vadí, když to jede jak z praku a spotřeba je 7 litrů? Mrtvou váhu s sebou navíc tahat nebudete, ani když se baterie vybije. Po vybití bude auto prostě fungovat jako full hybrid – nedokáže se už pohybovat pouze v elektrickém módu, ale baterie si vždycky zachová jisté procento kapacity, aby pomohla při rozjezdech. Zabírá to prostor? Z vašeho prostoru to nezabere nic. Baterie uložená v centrálním tunelu neukrajuje místo v kabině ani v kufru. Jediné, čeho si možná všimnete, je trochu podezřele mělká schránka pod loketní opěrkou. Zbývá nám tedy námitka, že je to drahé, a na tu upřímně moc nevím, co říct. Cenotvorba v automobilovém průmyslu je zvláštní svět, auto koupíte za tři sta tisíc, za tři miliony, za třicet milionů… Každý jsme ochoten si připlatit za něco jiného, někdo za komfort, jiný za rychlost, za kravál, za status, za ambientní osvětlení. Objektivní kritéria pro hodnocení ceny prakticky neexistují. 

Verdikt

Snad pokaždé, když sedím v testovacím Volvu, mám pocit, že právě tahle verze je ta optimální – ať už jezdilo na benzín, na naftu nebo na elektronky, ať to bylo SUV, sedan nebo kombík. Takže teď asi nebudu znít úplně věrohodně – tahle verze je jednoduše optimální. Velikostí, pohonem i výbavou. Není mnoho aut, u kterých bych dala přednost hybridu před klasikou, ale tohle je jedno z nich. Nevyřvává do světa nic o futurismu. Na palubě nenajdete sci-fi design ani animace zobrazující počet zachráněných velryb či pralesů. Ochotně dává zapomenout na to, že je jiné. A jako celek funguje naprosto dokonale. Vlastně moment, jednu výtku bych měla. Roletka zavazadlového prostoru by se fakt měla naučit vracet na své místo. Během týdne jsem musela snad pětkrát zastavit a zatáhnout ji, aby mi neclonila ve výhledu. A to by teda nešlo!

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec s kompresorem a turbodmychadlem 1 969 cm3 +  2x elektromotor
Výkon: 253+87 koní / 186+65 kW 
Točivý moment: 350+240 Nm 
Převodovka: automatická osmistupňová Aisin
Maximální rychlost: 230 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,4 s 
Baterie: 11,6 kWh
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 1,6 l/100 km
Kombinovaná spotřeba v rámci testu: 7 l/100 km
Cena (V60 T6 Twin Engine R-Design) od 1 519 900 Kč
Cena testovaného vozu s příplatky: 1 853 498 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

saage
28. května 2020, 10:45
3

Zajimavy auto, zacinaji se mi Volva cim dal vic libit. Hybrid beru jako fajn kompromis. Nevim jak dlouho je dela Volvo. Myslim, ze Toyota asi o trochu dyl. Ale tady to vypada jako normalni auto. Hezky popsana ta technika, i pro me, bateriemi nepolibeneho petrolheada :-) Pobavila me, ta udavana prum spotreba, a spotreba v testu. Chapu, ze je to jizdnim stylem, ale i tak. Laboratorni mereni bych chtel videt. Co se mi libi moc, je ten interier.

reagovat
Viola Procházková
28. května 2020, 11:20
0

Když bude člověk pořád nabíjet a jezdit krátké trasy do těch 50 km, dá se jezdit i za 0,0. Já jsem v testu nabíjela přesně jednou, a to ještě ne do plna, takže mi ta spotřeba 7 přijde pořád hodně dobrá.

saage
28. května 2020, 11:26
1

Aha, takze ta udavana hodnota je pri maximum vyuziti baterii. Hmm. Ty normy mereni uz davno nechapu. Zas i tech 7l v 300 hp aute je fajn.

eLzyx
28. května 2020, 11:34
0

jak dlouho dělá Volvo hybridy? Pokud nebudeme počítat prototyp ECC z roku 1992, kde byl elektrický pohon kombinovaný s plynovou turbínou, tak v produkční řadě je mají od roku 2012. První byl V60 Plugin hybrid (diesel+baterky)

MB
MBMB
28. května 2020, 13:00
1

Vykazování hodnot PHEVů ve WLTP je poměrně složité. Reálně to může být cokoliv mezi nulou a třeba těmi 7 litry. Používá se tam utility factor pro každou část cyklu, který dává do vztahu elektrický dojezd a míru toho, jak velkou část tras člověk ujede na elektřinu. Čím větší elektrický dojezd, tím větší část cest se přirozeně ujede elektricky. Ty trasy vychází ze statistik reálného provozu, nicméně počítá se s tím, že člověk opravdu poctivě nabíjí. Tedy že denní dojíždění člověk zvládne z většiny či zcela na elektřinu a benzín se pálí jen na delších trasách, kde nestačí elektrický dojezd. Pokud to tak člověk nepoužívá, tak samozřejmě bude mít spotřebu vyšší a popravdě pak ani nemá moc význam si takové auto kupovat.

Ča
Ča Snač Aj
29. května 2020, 11:17
-1

Teorie hezká. Realita je jinde. Mnoho lidí si právě takové auto koupí i když ho za celou dobu provozu de facto nenabijí. Takové auto je pak kvůli nákladům na vyrobu vlastně míň eko, než kdyby si koupili normální spalovací verzi. Důvod? Daně a emisní poplatky. V ČR to není znat, ale zkuste se podívat jinde v EU.

MB
MBMB
30. května 2020, 03:54
0

Ono taky záleží na nacenění. Třeba Superb iV v ČR stojí přesně stejně jako 2.0 TDI 140 kW. V Německu nebo v UK ne, tam je hybrid znatelně dražší. Sice tam po započtení podpory vyjde ten hybrid nakonec levněji, ale ne zas o tolik. Soukromý majitel má stále motivaci nabíjet, jiné je to u služebních aut. Pokud firma neposkytne stojany u parkovacích míst a nezavede mechanismy, jak donutit zaměstnance je používat, tak to nikdo nabíjet nebude.
Je to obecný problém PHEVů a bude zajímavé sledovat, jak/jestli se s tím regulátoři popasují. Přeci jen dávat lidem podporu na to, aby si koupili nízkoemisní auto a pak jezdili jen na spalovák, není úplně OK.

beastar
30. května 2020, 11:17
1

Regulatori. Fuj. Kdyby nic takovyho nebylo svobodny lid a trh by si poradili. Skoda ze to levicacka sebranka nedokaze pochopit. Stejny problem jsou dotace na hybrid/el.pohon. Donutit zamestnance je pouzivat... Tohle kdyz ctu, tak mam chut vypnout podobne uvazujici lidi kopackou na bradu. A idealne nikdy nenabit.

eLzyx
30. května 2020, 12:02
0

MBMB to nejspíše myslel tak, že je i v zájmu majitele firmy, aby zaměstnanci využívali nabíjení služebních PHEV, když už jim je pořídil. Proto je vhodné je nějak donutit. Začít vysvětlením výhod - vyhřátý či klimatizovaný interier v době plánovaného odjezdu, lepší dynamické parametry auta, nižší spotřeba. A pokud to nepomůže, tak formou nařízení a v konečném důsledku vnitrofiremními sankcemi.
Nevidím v tom žádný problém, nic na kopačku na bradu. Samozřejmě pokud se to někomu nelíbí, tak může jít dělat jinam, nebo nemít služební auto.
Něco jiného by to bylo, kdyby něco takového bylo ukotvené v např. v zákonu o provozu na pozemních komunikacích. Ano to by bylo na kopačku na bradu legislativcům.

MB
MBMB
30. května 2020, 12:56
1

eLzyx: Děkuji za doplňující komentář. Já jsem ve svém příspěvku jen konstatoval, že pokud k tomu zaměstnanci nejsou nijak vedeni, tak samozřejmě z velké části budou jezdit jen na benzín, protože provoz platí zaměstnavatel a jim je to úplně jedno. Nicméně ano, pokud zaměstnavatel nakoupí PHEVy i kvůli tomu, aby ušetřil na nákladech, tak je pochopitelně v jeho zájmu různými motivačními nástroji eliminovat situace, kdy by zaměstnanci to nabíjení zcela ignorovali.

Ale nějak extra bych do toho nezabředával. Ze strany beastara jde jen o tradičně využitou příležitost vytasit slaměného panáka, aby si do mě osobně mohl rýpnout kvůli nějakým názorovým neshodám v minulosti. Úmyslem nebylo přidat něco věcného do diskuze. Věřím, že většina lidí z toho textu chápe, co jsem napsal a co jsem nenapsal.

Raspby
28. května 2020, 11:00
2

Jablko na středové konzoli - všechno je v pořádku :-D

reagovat
Fa
Fandatik
29. května 2020, 21:02
0

Ano, minule mi v nějakém autě od Zlokočky fakt chybělo to ovoce. :-)

sc
screepy
28. května 2020, 11:36
2

Pro mě byla ještě nedávno V60 horkým favoritem dalšího služebního vozu mé přítelkyně, budgetově bychom se vešli v dost slušný výbavě. Ale celé se to pokakalo tím, že Volvo od MY 2020 omezilo Vmax na 180 kmh. Safety first, chápu, ale co si budeme povídat, občas tomu šlápne každý a kdo tvrdí že ne, ne, ten tomu šlape dodnes a noční přesuny po prázdných dálnicích jsou na takový průlet ideální místo, jenže 180 je fakt málo. Kor když si to člověk koupí s tou T6 a na stovce je za 6 sekund, aby se za dalších 12 sekund zastavil na omezovači, z toho je akorát mrzení. Jinak je mi to auto tuze sympatické.

reagovat
eLzyx
28. května 2020, 11:50
0

leda sehnat skladovku 2019 ...

eLzyx
28. května 2020, 11:53
0

resp. vlastně 2020. Teď se najíždí modelový rok 2021.

ma
martinw
28. května 2020, 11:57
1

a v polestaru by to neumeli nastavit na nekonecno :D ?

eLzyx
28. května 2020, 12:21
1

to je dobrá otázka. Bohužel české stránky volvocars prochází nějakou přestavbou. Modely "Polecars engineered" úplně zmizely. Což mi přijde škoda. Na druhou stranu - podvozek od Öhlins, kovaná kola, sportovní brzdy od Brembo jsou na autě ploužícím se 180 tak trošku k ničemu.
Nicméně si myslím, že co nevidět někdo přijde s možností odblokování. Půjde to dokud Volvo nezačne své nové modely navrhovat s tím, že nepotřebují tak masivní podvozky, brzdy, chladiče, motory, převodovky ... bohužel k tomu to směřuje. Zabijí tím tři mouchy jednou ranou - lehčí auto má menší produkci CO2, je levnější a dá se to zabalit do keců o bezpečnosti. Té už moc nevěřím, protože Volvo postupně bezpečnostní vychytávky oklešťuje

Ha
Habakukk
28. května 2020, 13:10
0

Dle informací z Volva budou modely Polestar bez omezovače. Jinak je to hrozná prasečina tento omezovač, ale kdo chce kam pomozme mu tam a Volvo nekupujte, třeba je to přejde. Můj odhad je, že sám dealer bude softwarové odemčení Vmax nabízet stejně jako se to děje u elektrokol.

Honza Hamster Křeček
28. května 2020, 13:55
2

180 km/h je pořád příliš na to, aby bylo možné nějak šetřit na konstrukci. Brzdy dostávají největší čočku při ostřejší jízdě na klikaté okresce, kde nesmí vadnout ani po několikátém ostrém brzdění, motory a převodovky u rodinného kombíku s výkonem 340 koní taky neošidíš (a ty výkony pořád rostou limiter nelimiter, ještě nedávno sme si říkali, jak je 250 koní v Alfě 156 GTA už až skoro moc a jak to tahá za ruce - a dneska je 200+ hp už naprosto normální hodnota). Totéž podvozky, kde teda Volvo udělalo mezigeneračně asi největší skok - při 250 km/h na rovné dálnici až tak sofistikovaný podvozek nepotřebuješ, zato v zatáčkách poznáš, co funguje a co ne.
No a bezpečnost, tam už je to úplně mimo, protože nehody v takových rychlostech prostě nemá smysl řešit, 180 nebo 250, to se prostě přežít nedá. Takže ani tam není nějaký prostor pro úspory jen proto, že už auto nepojede víc, než 180 km/h. Podíl vysokopevnostní oceli má Volvo bezkonkurenční a aktivní bezpečnosti taky věnuje pořád hodně pozornosti.
Osobně za tím vidím nějaký kompromis mezi dostatečnou maximální rychlostí pro uživatele na jedné straně a konstrukčními limity moderních hraček (maximální otáčky elektromotorů, dosah radarů a lidarů etc.) na straně druhé, to vše nadopované švédskou obsesí dělat věci blbuvzdorně bezpečné.

Takže suma sumárum - šetření bych za tím neviděl. Nechci se tady pouštět do nějakých spekulací, zas tolik do plánů značky nevidim, ale zatím na konstrukci nešetří.

eLzyx
28. května 2020, 15:44
0

na konstrukci sice nešetří, ale na safety vychytávkách ano. Např. dělící síť, která byla u kombíků vždy integrována do zadních sedaček. Už není. Leda za příplatek v podobě hnusných přídavných boxů. Samozřejmě to nikdo nekupuje. Nabouráš a máš lyžáky za krkem. Vážně super, hlavně, že nás chrání vysokopevnostní ocel. Další věcí je třeba osvětlení otevřených dveří - bývalo, červené svítící odrazky. Už nejsou. Moc drahé

briza
29. května 2020, 14:03
2

Upřímně, už si ani nevzpomenu, kdy jsem naposledy jel 180+ a možná dokonce i 160+
Navíc myslím, že odstranění toho omezení bude asi ta první věc, na níž se vrhnou firmy typu BSR, takže bych to asi úplně neřešil. Samozřejmě, budou to trochu času a peněz navíc, ale za nejlepší auto segmentu to asi stojí :)

beastar
29. května 2020, 14:47
2

Pres 180 sem jel pres 3mi tydny naposled. V noci a bylo to tacho 240... Pres 160 vcera, tacho 165 na D1 smer od Pruhonic do Prahy. Jo a bodovy konto mam v pohode. Clovek musi znat, vedet, chtit a projede se.

sc
screepy
29. května 2020, 15:59
0

Je to tak jak píše beastar, pozdně večerní dálniční přesuny jsou na pořadu dne co 14 dní určitě a i sama přítelkyně nemá problém frčet 170 - 180 po dálnici jak nic, není provoz, tak proč tomu nedat trochu napít. 200 by mě uspokojilo, i když bych stejně kroutil hlavou proč, ale ok..180 je málo. Kor když vím, že tyhle auta se ve 180 chovají ještě naprosto v pohodě, to není 180 v O1 TDI..

briza
29. května 2020, 21:49
0

Tak body jsou asi to poslední, co by mě nějak drásalo. Jen už prostě nemám nervy na to, abych to někde sypal a stresoval se tím, kdy mi to zase někdo pošle před auto bez blinkru, což je čím dál oblíbenější kratochvíle.

VK
VK
28. května 2020, 12:48
1

Tahle koncepce 4x4 bez kardanu, s elektromotorem vzadu, je přesně to, co bych chtěl. Vlastně být to o půl milionu lacinější, teď tím jezdím. Obecný problém evropských hybridů, cena na horní hranici rozmezí značky. Toyota dá něco podobného v ISku (dobře, dobře, není to čtyřhrab a není to kombík, ale i tak) přesně za ten půl milion míň.

reagovat
Lukáš Naske
29. května 2020, 09:47
0

Nejdříve díky za pěkný test. Líbí se mi, jak se poměrně dost věnujete verzím T6 a T8. Jak sleduji reálné kupce, většina si nakonec stejně vybere verzi T8 – je totiž dražší jen o 75.000 Kč, což ve výsledné ceně (minimálně kolem 1.7 milionu) není tolik. A nárůst výkonu z 340 na 390 koní je slušný. V60 T6 tak nakonec na silnicích asi moc vidět nebude.

Ke spotřebě v testu – bylo by vhodné lépe popsat podmínky, za kterých se měřilo. Plug-in hybridy obecně samozřejmě dávají smysl pouze tehdy, pokud se pravidelně nabíjejí. Pokud ne, tak si majitel zbytečně připlatil x set tisíc, za něco co nevyužívá. Většina se pak spotřebou pohybuje do 5ti litrů v kombinaci, což je na 400 koňové auto (většina měřených aut je T8) dost slušná hodnota.

Kdyby šlo pouze o uživatele, tak mohlo Volvo zachovat plug in hybrid také pro naftovou verzi. Toto řešení mi přijde lepší – ve městě se využije baterie, na dálnici pak naftový motor, který má v tomto režimu lepší účinnost než benzínový. Jde tady ale asi hlavně o ekologii, tak chápu, proč byl nakonec zvolen benzínový motor.

Strašně rád bych si V60 půjčil třeba na týden a porovnal s mým V60 D6 plug in hybrid (a napsal o tom pěkně dlouhý článek na autíčkáře, samozřejmě). Auto samotné je o pořádný kus dál, ale zajímalo by mě, jak moc se změnil pohon (pocitově) – ten přechod z nafty na benzín. Bohužel nejsem ten typ člověka co nakráčí k dealerovi a nakecá mu, že si auto chce koupit. Půjčí si auto za necelé 2 miliony, chvilku se vozí a pak to s klidem vrátí, že si to rozmyslel. Tak mám asi smůlu no.

Volvo V60 T8, rok cca 2018-19 je můj tip na příští auto, až bude tak cca 6 let ojeté a cenou tak kolem půl milionu :)

reagovat
beastar
29. května 2020, 14:44
2

Super. I vzhledem k tomu, te toto doma, fakt ne. Vcelku se mi to libi. Vypada to hezky, funguje to perfektne a vykonove by to stacilo memu plne petrolheadskemu oranjevoiture z dilen kluku, co prohrajou kazdou valku, ale slusi jim to u toho.

Vaha navic se u novych aut proste vozi. At jsou hybrid ci nejsou. Celkove verim ze je to pekny svezeni. Ja bych za to 1,8 nedal urcire. Znam dost lidi, co ale jo uz kvuli kombu rychlost, pohodli, technika, zvlastnost. Napsany je to jako vzdy velmi hezky. Priklad jak se da autickarsky popsat auto denni potreby v cingrle verzi.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem