načítám data...

Volvo C70 convertible vs. Saab 9-3 cabrio: Los proti sobovi

Obě kabria jsou ze Švédska, obě pohání přeplňovaný dvoulitr, obě mají pětistupňový hydroměnič. Jsou stejná?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Švédsko – severská země, která je známá tuhou zimou, častými dešti a větrným počasím. Právě tady ale v devadesátých letech začínají obě místní velké automobilky vyrábět čtyřmístné kabriolety. A dělají je tak, aby je zdejší zákazníci mohli využívat celý rok. Díky robustní konstrukci a dobré protikorozní ochraně se jich do dnešních dnů dochovalo docela velké množství a i přes pokročilý věk často překvapují zachovalým stavem. Pojďme se dnes podívat na dva představitele švédských bezstřešných vozů trochu blíže. Ač se oba vozy liší stářím i cenou, zkusíme si je i trochu porovnat.

 

Volvo C70 Convertible – bezstřechá jachta z Göteborgu

Volvo C70 první generace se nyní nachází na pomyslném cenovém dně a zachovalý kousek není problém pořídit za ceny lehce pod sto tisíc. Velký čtyřmístný kabriolet s plátěnou střechou se začal prodávat v roce 1997 a udržel se v nabídce značky jako poslední Volvo na platformě P80 až do roku 2004. Technický základ má dokonce v ještě starším Volvu 850, které vznikalo na přelomu osmdesátých a devadesátých let. Není tedy divu, že některá řešení ve voze působí vzhledem k roku výroby poněkud zastarale. 

Vnější design se drží osvědčených Volvo tvarů, až po přední dveře nenajde netrénované oko mnoho rozdílů mezi kabrioletem a například kombíkem (V70). Za předními dveřmi se ale situace dramaticky mění a místo hran a krabiocidního tvaru se zde designérům povedlo vysochat do té doby u Volva nevídaně zaoblenou záď, která zvláště se staženou střechou působí i po letech velmi elegantně. “Zahodili jsme krabici, ale hračka uvnitř zůstala.” nechal se při představení vozu slyšet šéfdesignér Volva Peter Horbury a myslím, že tím docela vystihl podstatu věci. 

Pod kapotou vozu se vystřídalo celkem sedm benzínových pětiválců – jeden atmosférický a šest přeplňovaných. V mém Volvu je shodou okolností ten nejslabší – dvoulitr s nízkotlakým turbem o výkonu 120 kW a kroutícím momentu 230 Nm, navíc spřažený s pětistupňovým hydroměničem. Z nuly na sto zrychlí tato silniční jachta za nějakých 9,9 vteřin a celkem ochotně pokračuje až k maximálce omezené na 195 km/h. Takové hodnoty napovídají, že spíše, než drcení okresek je velkému kabriu milejší klidné výletní tempo. 

S tím plně koresponduje i naladění podvozku. Ten je měkký, konejšívě houpavý a plavně pohodlný. Při snaze o nějaké velké kličkování se dost naklání a nepůsobí moc jistě. Na druhou stranu ale nabízí slušnou směrovou stabilitu i ve vyšších rychlostech na dálnici. Hydroměnič Aisin dávkuje rychlosti se starosvětskou rozvážností. Při sešlápnutí plynu sice předvede ukázkový kickdown a za návykového ryku pětiválce rozpohybuje vůz vpřed, celé to ale působí snad až nepatřičně. 

Pocit určíté tuposti a nejistoty v zatáčkách umocňuje i poměrně měkká karoserie. Oproti verzi C70 coupé nemá kabriolet až na pár trubkových stabilizátorů (trojúhelníkový pod motorem a příčný v zadní části vozu) žádné zásadní výztuhy, vůz se tedy dost kroutí a torzní tuhosti má méně, než by mi bylo milé. Ne – není to tragédie na úrovni levných kabrioletů postavených různými úpravci a podobně, rozdíl oproti normálnímu osobáku je ale při bližším zkoumání znatelný. I přes nižší torzní tuhost se ale není třeba obávat o bezpečnost posádky. Ve voze je šikovně vestavěn rám z vysokopevnostní oceli, při překlopení chrání posádku vystřelovací oblouky systému ROPS a nechybí ani rozumně naladěné ESP. 

K rychlé jízdě nikterak nevybízí ani interiér. Kožená křesla připomínají spíše pohodlné klubovky, než závodní Recara, sedí se v nich příjemně nízko a nabídnou i výkonný výhřev pro cesty v chladnějším počasí. I na zadních sedadlech je dostatek místa – se svými 189 cm si sednu za sebe a dokonce mám i kam složit kolena. Pochvalu si zaslouží i výkonné topení. Volvo je zkrátka kabriolet ze severu a je to znát. Po zavření elektricky ovládané střechy (lze ovládat pouze se zataženou ruční brzdou), která má snad pět vrstev a zvnitřku působí skoro jako plechová, se v interiéru rozhostí ticho a klid. Déšť ani sníh Volvu nijak zásadně nevadí, mnoho cé sedmdesátek slouží svým majitelům jako celoroční auto.

Tmavý interiér doplněný (místy dokonce skutečným) dřevem neskryje svůj původ v osmdesátkách “sporák” ovládání klimatizace, nebo velké spínače pod volantem, působí trochu archaicky. Jenže doba pokročila a jednoduché tvary bez zbytečných designových výstřelků spolu s koženým čalouněním snad všech větších ploch nakonec vypadají celkem nadčasově a hodnotně. 

Volvo C70 první generace je zkrátka ideální cruiser na výlety. A to nejen v létě, ale prakticky po celý rok. Nechápavé pohledy kolemjdoucích, když v něm 20. prosince se sundanou střechou projíždíte středem města jsou docela milé zpestření pozdního nakupování vánočních dárků. Pokud ale máte nějaké závodnické ambice a doufáte, že vám je bezstřešné Volvo pomůže ukojit, budete pravděpodobně trochu zklamaní.

 

Saab 9-3 Cabrio – skoro jako normální osobák

Červený Saab se mi do ruky dostal vlastně náhodou. Minulý týden jsem doznal, že by si mechanismus střechy ve Volvu zasloužil trochu údržby a seřízení a proto jsem ho odvezl do Šestajovic. Sídlí tam totiž rodinná firma iCabrio, kde Alex a Adam Sandmanovi provádí opravy a renovace střech kabrioletů a ve svém oboru platí za ty nejlepší. Vozy bez střechy kromě opravování také půjčují, čehož jsem se chystal využít. Můj původní plán byl, že si po dobu opravy zkusím místo Volva italský roadster Fiat Barchetta, okolnosti ale rozhodly jinak a já nakonec vyměnil svůj severský čtyřmístný kabriolet za jiný severský čtyřmístný kabriolet.

Otevřená verze druhé generace Saabu 9-3 se představila ve stejném roce, kdy se výše propírané Volvo již klidilo ze scény aby uvolnilo místo svému nástupci s pevnou skládací střechou. Můžete proto zcela právem namítat, že by přeci bylo vhodnější porovnat se Saabem druhou generaci modelu C70. U ní ale zcela zmizela možnost objednat si verzi s plátěnou střechou a proto si nemyslím, že by šlo o vhodného protivníka. Kabria se skládací pevnou střechou jsou zkrátka oproti “plátěným” verzím příliš odlišná. 

Vzhledem k nižšímu věku tak není divu, že pěkné Saaby 9-3 cabrio se prodávají za ceny nad sto padesát tisíc. Jejich mladší věk je na první pohled znát na oblinách karoserie, celkově působí vůz o kus sportovněji a méně seriózně, než letité Volvo. Křidélko na zádi by snad mohlo evokovat i nějaké ty sportovní ambice, realita je ale, alespoň s testovaným motorem, trochu klidnější.

Nejlevnější devět-trojky v inzerci pohání zpravidla čtyřválcový turbodiesel z produkce Opelu, pod kapotou nejdražších kousků naleznete přeplňované vidlicové šestiválce. Zapůjčený červený vůz dostal do vínku benzínový dvoulitr s nízkotlakým turbem, který se parametry na první pohled dost podobá dvoulitru z Volva. Dosahuje totiž výkonu 129 kW a točivého momentu 265 Nm. Z nuly na sto zrychlí za 9,7 vteřiny, maximální rychlost je ale až 220 km/h. A stejně jako u Volva, i tady se o změnu rychlostí stará hydroměničový automat.

I tady je evidentní, že nějaké závodní ambice nejsou Saabu příliš vlastní. Turbo zde má sice trochu znatelnější efekt, než u pětiválce, navíce je zde k dispozici jeho analogový ukazatel, což je bezesporu cool. Chybí tu ale razantnější výkonová špička a oproti Volvu má Saab se svým čtyřválcem mnohem obyčejnější zvuk motoru. Ten je také lépe odhlučněn, nelze tedy říct, že by to bylo nutně špatně. Hlavní devizou Saabu je tak klidné cestování krajinou s větrem ve vlasech. A tak to má být - jízda stylem brzda-plyn kabrioletu stejně nesluší.

Oblast, kde tým z Trolhattanu jasně boduje, je bezesporu podvozek a torzní tuhost. Tam, kde se Volvo kroutí a vrže na terénních nerovnostech se Saab chová jako úplně normální osobák. Může za to pořádná porce ocelových výztuh v podlaze, která celé auto pěkně zpevňuje a dodává mu jistotu. Tomu sekunduje i tužší a čitelný podvozek, který sice na nerovnostech trochu vibruje, ale celkový pocit z něj je mnohem jistější, než u Volva. Nečekejte tvrdou motorkáru – to opravdu ne – nebojím se ale říci, že pocit z jízdy je tu stejný, jako v uzavřené variantě auta. A to je mezi kabriolety velká pochvala. 

Na dvoubarevném interiéru se projevuje generační rozdíl mezi auty asi nejznatelněji. Zatímco ve Volvu je vrcholem technologie jednořádkový segmentový displej palubního počítače, v palubní desce Saabu trůní hned tři velké grafické zobrazovače. Palubní deska v leteckém stylu je obsypaná tlačítky a nabízí množství funkcí. V podvojném menu autotelefonu dokonce najdete nastavení připojení k WAPu přes GPRS. Ne snad, že by to dnes k něčemu bylo, ale dobře to ilustruje, že v 9-3 se na technologiích nešetřilo. 

I moderní multifunkční volant s možností manuálního řazení je mnohem soudobější, než dřevěné kormidlo v C70. Bohužel je ale na některých tlačítkách a plastech znát opotřebení mnohem více, než u staršího vozu z Göteborgu. A to i přes to, že Saab má najeto jen zhruba polovinu toho, co Volvo. Sluší se ale zmínit, že na rozdíl od něj se musí potýkat s údělem vozu z půjčovny. Střecha je tu stejně jako ve Volvu mnohovrstvá a poměrně pevná a věřím, že bez problému udrží interiér v suchu i při letní bouřce. Dokonce ji lze obsluhovat i za jízdy až do rychlosti 30 km/h. 

Saab 9-3 cabrio je díky technologickému náskoku každým coulem modernější vůz. Díky tomu je jeho řízení a používání mnohem jednodušší a vlastně se příliš neliší od běžného osobáku, navíc ale přidává benefit sundavací střechy. Motorově mu také není mnoho co vytknout, přeplňovaný dvoulitr je pro cestování dostačující, leč staromilce potěší spíše volvácký pětiválec. Sluší se ještě zmínit, že místo na zadních sedadlech je v případě vyšších osob sedících vpředu vhodné spíše pro děti.

 

Verdikt

Cestovní kabria ze severu se vyznačují kvalitní konstrukcí střechy a vysokou mírou aktivní bezpečnosti. I přes pokročilý věk dokážou nabídnout pohodlné svezení, sportovní ambice ale nemá ani jeden z vozů. Zatímco Saab boduje torzní tuhostí a (na poměry velkých kabrioletů) přesným podvozkem, Volvo nabízí pohodlnou houpavou plavbu za doprovodu barytonu pětiválce. 

Pokud hledáte víkendový vůz na pohodové výlety s kamarády, sáhněte po Volvu, které potěší dostatečným prostorem, konejšivým komfortem a starosvětským projevem motoru. Jestli si ale pohráváte s myšlenkou, že by měl nějaký čtyřmístný kabriolet plnit roli vašeho jediného vozu, připlaťte si raději za Saaba. 

Ať už se vám více zamlouvá kterýkoli z testovaných vozů, dovolím si ještě jednu radu na závěr. Pořiďte si kabriolet. Není to zas tak drahé, jak by se mohlo zdát a zažijete s ním něco, co zkrátka auto se střechou neumí. Vítr ve vlasech, mávání, radost z každého hezkého dne, úsměvy kolemjdoucích… Inu, zkuste to sami. Třeba s kabrioletem půjčeným od iCabrio.

 

Technické údaje

Volvo C70 convertible 2.0 LPT

Motor: přeplňovaný zážehový pětiválec 1998 ccm
Výkon: 120 kW, 160 koní
Točivý moment: 230Nm
Převodovka: pětistupňový automat
Maximální rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,9 s 
Průměrná spotřeba (dlouhodobá kombinovaná): 9,9 l/100 km
Cena: kolem 100.000 za zachovalé kusy, do 200.000 za speciální edice z posledních let výroby

 

Saab 9-3 cabrio 2.0t

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 2000 ccm
Výkon: 129 kW, 175 koní
Točivý moment: 265Nm
Převodovka: pětistupňový automat
Maximální rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,7 s 
Průměrná spotřeba (v testu): cca 10,0 l/100 km
Cena: kolem 160.000 za zachovalé kusy s benzínovým motorem

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Testeuros
30. července 2019, 14:41
0

Ona je pravda, že kabrio s vícevrstvou střechou lze provozovat bez problémů i jako celoroční daily a výhody jsou zde zcela jasné i při zohlednění záporů, které jsou ve výsledku jen kapkou v moři kladů.

reagovat
Caddy
30. července 2019, 14:57
0

C70 je docela muj favorit, co se cabria tyce, moc se mi to auto vzdy libilo :) K tomu krouceni – je tu nekdo, kdo by mohl porovnat s LeBaronem, ktereho znam asi nejlepe?

A jinak Saabinka je moc fajn, taky jsem kdysi k tomu něco napsal: http://www.kabriolety.com/hlavni.php?stranka=novinky/view.php&id=160, fotky případně tady: https://goo.gl/photos/pYvLacufXprCsEZ18 (tam je krásně vidět, jak ten provoz dal zabrat sedačce řidiče za těch pár let...)
Tyjo, rok 2013, to je strašné, jak to letí, příjde mi to jak před třemi lety...

reagovat
Caddy
30. července 2019, 15:02
0

jen teda to stahovani strechy se zatazenou rucni brzdou me u Volva stve, to je presne vec, co nemam rad :)

Jakub Pospíšil
30. července 2019, 15:07
0

Ono by to šlo asi teoreticky nějak oblbnout - myslím, že to beztak bere údaje z kontrolky ruční brzdy, ale zas si říkám, že to, že střecha nejde stahovat a natahovat za jízdy má asi nějaký dobrý důvod, tak jsem v tom radši důsledný a při začínajícím dešti panicky hledám místo na zastavení u silnice :)

V lepronu jsem jel jen jednou a kroutil se o dost víc. Jenže to bylo vyžilé auto před smrtí, takže ho neberu jako referenční vzorek.


-
Komentář upraven 30. 7. 2019, 15:10:27

Caddy
30. července 2019, 15:15
0

Diky. Mne prave prislo, ze i ta Saabinka od Barona moc dalek nebyla, co se krouceni tyce, takze me vydesila myslenka, ze by to u Volva mohlo byt jeste horsi :) U Barona bylo nejvtipnejsi si opirat tuku o ram okna, to clovek hezky citil...a nebo se za jizdy ohlednout na misto mezi dvere a zadni blatnik, bylo viditelne, jak to pracuje :)) Ale ono me to az tak netrapi, sportovni jezdec stejne nejsem a pokud je Volvo pohodlnejsi a plavnejsi, je to jasny duvod pro nej :) Ale zrovna na krouceni dobitost auta asi vliv nema, ne? :))

Jinak oblbnout to asi pujde, nejd emi samozrejme o to natahovat strechu za pne jizdy, ale ta rucka je moc komplikace. Byl jsem zvykly treba manipulovat se strechou na semaforech a kdyz padla zelena, proste se za dotazeni pomalu uz rozjizdet a tak...nebo i pri opravdu pomale jizde, kdyz zacalo hodne prset (chytat v poli jsme ji taky nechtel, zejo)...

Chase
30. července 2019, 15:38
0

K té ruční brzdě... Třeba Bedně bylo úplně jedno jestli je a nebo není zatažená (teda dokud se v Rumunsku elektronika tak trochu neodporoučela do pekla). :D

Jakub Pospíšil
30. července 2019, 15:49
0

Zvláštní. Mě se bez zatažení ručky při stisku ovladače střechy rozblika ta zelená dioda a nedělá to nic. Se zataženou ruckou se dioda rozsvítí nastalo a se střechou jde hýbat bez problémů.

Chase
30. července 2019, 16:03
0

Jakej, že máš modelovej rok? Protože Bedna (MY2000) nezná ani zelenou diodu. :D

Jakub Pospíšil
30. července 2019, 16:23
0

Já mám 2001 a je to stejný typ tlačítka s kontrolkou, jako má výhřev zrcátek, nebo přední mlhovka.

Perníček
30. července 2019, 17:28
0

Týká se tento problém u C70 se zataženou ručkou jenom manuálu, nebo je to tak i u matu? Třeba naše nestáhne/ nenatáhne střechu jinak než při zapnutém klíčku (motor neběží) a zařazeném P, ručka být nemusí. Saab 900 NG to má stejně, akorát s tím rozdílem, že může při tom jet motor...

Jakub Pospíšil
30. července 2019, 19:36
0

Já mám automat, kvalt auto neřeší (stahuje i na N nebo D), klíček musí být v druhé poloze (bez ohledu na to, zda běží motor, nebo ne) a ručka zatažená (a nestačí jen na první zub, ale opravdu zatažená).

Adam Forman
31. července 2019, 06:07
0

LeBaron i Sebring se kroutí o hodně víc, než C70...

Caddy
31. července 2019, 11:56
0

fajn, takze momentalne na pristi convertible vede C70, protoze americani proste nejak nic uspokojiveho takove kategorie nemaji (natoz pak s osmivalcem)... :) Hlavne me serou skoro stoprocentni ignoraci integrovaneho a automatickeho krytu strechy; muset vystoupit a jit nacvakat dekl trochu popira smysl strechy na tlacitko...a bez toho je to zase hnusne :) Pekny LeBaron uz skoro neexistuje, navic ma taky sve mouchy, Sebringy sly dolu s interierem...pak uz zbyva z novodobych aut pouzitelnych i k normalnejsimu jezdeni leda tak Mustang, ale to je zase blba image...takze se smirit, ze nebude cabrio V8 a jit do Vulva :)

Caddy
31. července 2019, 11:59
0

jo, pak je jeste Camaro/Firebird 3. generace, ale tech je desne malo a jeste mene v kuzi...a maji manualni strechu...i kdyz to bych prezil asi...ale taky kdyz uz se sezene, stoji to dost penez...a jeste bych musel delat kompromis, protoze s emi u Camara libi vic predek a zadek zase u Fireptaka :)) a 4. generace ma hnusnou palubku opet, v te pulce devadesatek se US produkce uplne podelala s interiery...

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 12:04
0

Vidíš, já pravidelně stalkuju inzerci a hledám Mustanga bez střechy, abych ho za Volvo vyměnil.
Ideálně rok 2000 (takově ten hranatější kulatý) a žlutý.

Caddy
31. července 2019, 12:10
1

jo, presne ten model Mustangu se mi libi nejvice taky :) Akorat ne zluty, pro me ideal bila, pripadne nejaka modra, zlata...a musi mit samozrejme hnedy kozeny vnitrek, V8 a automat :) Jenze v Mustangu pak clvoek vypada jako floutek nebo paprda s krizi stredniho veku a pak abych se bal jezdit normalne, protoze budu pro kazdeho prototyp pirata, kdykoli si dovolim nekoho predjet...Prijde, mi, ze to auto image nema daleko k cernemu BMW :)

jsem si tady jednoho moc pekneho vyfotil kdysi na srazu, i kola mel zrovna dost pekna, celkove blizko idealu (byt cernou bych moc nechtel) :)

Caddy
31. července 2019, 12:11
1

ale je fakt, ze RWD V8 je obrovska vyhoda a navic hadam, ze servisovat Mustanga bude proti Volvu dost pohoda... :)

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 12:23
0

Servis Volva není žádné drama, možná je občas oříšek sehnat nějaké ty kusy interiéru a specifickou karosařinu, ale není to nic extra drahého. Vesměs jako jakékoli starší mírně luxusnější auto. Uservisovat BMW, nebo Mercedes ze stejné doby je dražší.
Ten Mustang z fotek bych urgentně potřeboval.
-
Komentář upraven 31. 7. 2019, 12:27:06

Caddy
31. července 2019, 13:08
0

jo, to je, proti premiovkam (a hlavne novejsim), to bude pohoda, ale beru to tak, ze Mustang je jeste o dost jednodussi, desne popularni i rozsireny, je na to vsechno, stoji to suchy z nosu, motory se davaly do vseho mozneho dlouhou dobu a kazdy to zna :)

Chase
31. července 2019, 13:20
0

Jsi si jistý, že je Mustang o tolik jednodušší? :) Nezapomeň, že C70 je technicky v podstatě Volvo 850 z osmdesátých let. Pravda, sice už to zná i CAN bus, ale pouze na třech jednotkách a v takovém lehce pokusném režimu. Za snad jediný složitější mechnismus bych považoval střechu. Co se týká motorů, tak tyhle benzínový čtyř/pěti/šestihrnky (modulární koncepce motoru) použivalo Volvo právě od dob 850 až do relativně ještě nedávné doby. Tím pádem ani tady problém není a mechaniků, kteří se v nich umí hrabat je dost (samozřejmě jich nikdy nebude tolik jako na koncern).
Jediné co opravdu občas může být problém, je plechařina. S ostatními sourozenci na platformě P80 má C70 v originálu shodná pouze přední světla a kapotu. Vše ostatní je unikátní. Drobnou útěchou je docela velká záměnost karosářských dílů mezi kabrioletem a coupé (v podstatě vše krom oblasti střechy).

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 13:31
0

Ono je záměnných věcí ze sedanu víc, jen to chce trochu kutilství. Nedávno jsem viděl nějaký obrázek z US, jak někdo na C70 dopasoval eskové nárazníky a vysochal si vlastní blatníky, taky z eskových.

Caddy
31. července 2019, 13:50
0

tak to je pak mozna lepsi, nez jsem myslel, to to Volvo asi fakt ani neni uplny nerozum...ja se hlavne bal, ze to tady nikdo poradne neopravi, krom par nadsencu... :) Ja se proste cehokoliv tak moderniho bojim, ja jsem se po par zkusenostech zarekl, ze auta nad rok 90 uz nechci :) Ja se tim musim fakt nekdy svezt, at poznam ten komfort, basni se tu o tom dobre, ale uz jsem opatrny potom, co jsem slysel chvalu na LS400 nebo na Superba a oboji me pak zklamalo docela :)

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 13:54
0

Hele s Volvem fakt problém není, ochotně ho servisuje kde kdo. Střechy umí ukázkově kluci z iCabria za rozumnou cenu a v současné době jsou tady u nás asi 4 auta na rozebrání u soukromníků od kterých se dají snadno získat levné díly, takže fakt pohoda. Největší problém mám zatím se sehnáním krytu čudlíku rychlosti větráku klimatizace :) Ne, že by nebyl k dispozici, ale vždycky na něj zapomenu.

ra
rainero
30. července 2019, 18:18
0

Je nejaký zásadný rozdiel v ladení podvozka medzi kabriom a kúpé u C70, kde všetci spomínajú zásah TWR? Alebo je rozdiel v tuhosti kastle?

reagovat
Jakub Pospíšil
30. července 2019, 19:35
1

On spíš není nějaký zásadní přínos toho ladění od TWR. To je podobná věc, jako že u Favoritu ladilo podvozek Porsche. Jako jo, je to pravda, ale jako Porsche díky tomu Fáčko nejezdí. A s Volvem je to podobné. Sice to pomohlo ladit TWR, ale příliš závodnosti v tom opravdu není.

Chase
30. července 2019, 23:33
0

Je třeba brát v potaz, že TWR (respektive sám velký Tom přímo ve své garáži) opravdu pomáhalo s laděním podvozku (a nejen toho, podílelo se na celkovém vývoji modelu), ale u podvozku se nejvíce podepsalo na naladění Coupé s T5 pod kapotou ;)

Moses
30. července 2019, 18:49
1

A propos pebne strechy - taky Valmet predstavil pevnu strechu uz na tej 97-ke :)

reagovat
Chase
30. července 2019, 23:48
3

A taky by se slušelo řící, že zůstalo jen u konceptu :) V roce 2002 pak udělali druhou verzi založenou na faceliftu, kde se kabriolet při zavřené střeše tvářil stejně jako coupé.

Moses
31. července 2019, 17:31
0

Wow! Tak tento koncept ma uplne obisiel :)

eLzyx
19. listopadu 2019, 14:09
1

k té červené mám dokonce brožurku, asi fakt uvažovali o výrobě.

Ti
Tino
30. července 2019, 20:06
0

A jaké jsou rozdíly u C70 mezi plecháčem a hadrákem?

Ač mám saaba, tak mi učaroval plecháč. Jediné, co mě od něj zrazuje, je kufr se složenou střechou. Tam se vejdou tak dvě kreditky...

reagovat
Chase
30. července 2019, 23:42
4

Docela zásadní. C70 "hadrák" (platforma P80) je opravdu Volvo s všim všudy a vycházelo v té době z modelu který byl na hranici vyšší střední třídy. C70 druhé generace s plechovou střechou je postavem na platformě P1 (u Fordu C1) která byla určena primárně pro mnohem menší vozy, než kam mířila C70 v první generaci (obzvlášť viditelné na interiéru, který je sice modernější jak v P80, ovšem strohý jako u jedničkové Fabie). V podstatě se jedná tak trochu o převlečený Ford Focus. Pod kapotu se bohužel ve velké míře objevuje nafta a co hůř, tak krom té Volví (D5), také převlečené a Fordem zprasené PSA naftové čtyřválce, které trpí lehkými sklony k sebevraždě...

ro
rock
31. července 2019, 07:10
0

Je to krásný, speciálně to Volvo; ale už jsem několikrát narazil na C70 stojící na dvoře v kopřivách, protože Aisin doaisinoval a majitel neměl sílu vypláznout 80 t za novej.

reagovat
Chase
31. července 2019, 09:13
0

Tak ona se dala C70 i v manuálu. Takže nikdo není až tak moc nucen bát se automatu. Druhá věc je, že čtyř kvaltový Aisin ve finále není nějak nespolehlivá převodovka, ovšem stejně jako jakákoliv jiná skříň s hydroměničem umírá nejvíce na zanedbanou údržbu. Dej té převodovce pravidelně po 60k km novej olej a najezdí ctyri sta litrů jak nic. Jezdí na "doživotní náplň" a bude ti v kopřivách stát auto klidně se 180k km. :)

Btw: repas se dá dneska udělat od 20k do 60k za celou skříň.

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 11:41
0

Svoje Volvo jsem koupil s dokladem na výměnu 5st aisinu před 30000km. Stálo to 110 tisíc v autorizáku. Jsem rád, že už to schytal někdo přede mnou. Původní vydržel 260 000 km.

Chase
31. července 2019, 13:07
0

Takže jsi v době koupě měl 20 000 - 30 000km na to, aby ses nachystal na výměnu oleje v automatu. :D
Pokud dokázal původní ujet 260k km na jednu náplň tak je to docela úspěch.

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 13:28
0

Myslím, že ano. Já jsem s tím zatím najel sotva 5000 km. Na výměnu je ještě čas. Olej v motoru už jsem vzal ale preventivně dvakrát :)

Chase
31. července 2019, 13:32
0

Bych se možná nemál preventivně vzít i ten olej v automatu, ať víš, co tam je :)

Ronin
31. července 2019, 11:17
0

Sranda,mne práve konečný verdikt vyšiel úplne opačne.Saabu totiž chýba nejaký inner cool factor,niečo čo by bolo na tom aute zaujímavé.Vyzerá vcelku dobre a to mu asi tak stačí,ale nemá charakterný motor a z toho interiéru proste visí ten "SOPEL".Je to presne to auto do ktorého by som naložil kamarády,basu piv a vyrazil na fest.Zodral by som ho,ospravedlňujem sa všetkým chovateľom Sobov...Volvo je práve to auto,ktoré by som pouzíval každý deň a vážil si ho,v opojení miliónu tlačidiel a nejakého dreva a kože.A keby som chcel,popočúval by som aj 5vál,nevadilo by mi keby som sa v tom aute vozil sám,zatial čo Saab by ma nebavil.

reagovat
beastar
31. července 2019, 12:25
0

Když už bych chtěl vanu bez vody. Tak přestože Kuba má stejnej stojánek na mobil za 3 čenta z benzínky jan já. Volik bych Saaba. Jednoduše se mi líbí víc. Ale dělá hodně červená a interiér...

reagovat
Chase
31. července 2019, 13:24
2

Osobně mi ze 9-3 nedýchá tak nějak osobnost. Prostě takové "tuctové" moderní auto bez střechy. Na druhou stranu to spoustě lidí může vyhovovat, interiér je jednoznačně moderní oproti archaickému ingotu vpasovanému do Volvo, ale osobně mi to archaické Volvo příjde vevnitř tak nějak útulnější.
Ovšem pokud bychom tady měli srovnávat generačního souputníka devět-trojky, což znamená C70II, pak je jednoznačným vítězem právě Saab 9-3. :)

Jakub Pospíšil
31. července 2019, 13:33
0

Ten stojánek je naprd, hrozně se na tom dlouhém krku klepe, ale když už jsem za něj vysolil ty tři Karlíky, tak ho přece nevyhodím, že...

ge
geralt
31. července 2019, 14:58
0

Presne jak pise Chase, tyhle novy Saaby s plastovym interierem uz neco postradaji, takze ac saabista z techto dvou jednoznacne C70. Kazdy to ma nastavene jinak, ale ja se saabem koncim u 9-5 po faceliftu (tj.do rv. 04,05). Brejlovec uz ne-e, zejmena prave kvuli interieru.

Caddy
31. července 2019, 19:17
0

Ja ac staromilec a ocenim vice klasiku, interier Saabinky se mi zrovna traky dost libil. Zkurvil to az facelift... Ale to Volvo je tady proste lepsi, ono je znat, ze to je posledni model, na kterem fakt nesetrili (aspon mi to jeden Volvar kdysi rikal) :)

Chase
31. července 2019, 20:29
0

Ono je to jeden z posledních modelů Volvo který nezprasila nadvláda Fordu... :)

Perníček
01. srpna 2019, 12:46
0

Mám 9-3 Aero právě druhé generace, seč sedan, ale interiér je takřka stejný a musím oponovat, je povedený (hlavně v noci, když je krásně vidět všude to zelené podsvícení), člověk se v tom cítí vážně dobře, aji lidi, co se v tom už vezl. Vectra C uvnitř, ze které 9-3 vychází, je jiná a hlavně ohavná. Nicméně interiér C70 znám taky velmi dobře a seč jde o úplně rozdílnou věc, tak se v tom taky člověk cítí hodně dobře, nejvíc mě dostávají ta pohodlná sedadla. Každopádně kdybych si měl vybrat mezi cabrio verzí C70 P80 a 9-3 YS3F, tak beru Volvo, páč to je prostě kus auta, které vypadá majestátně, každý se za ním ohlíží a hlavně ten zvuk pětiválce... ^_^

ge
geralt
01. srpna 2019, 12:56
0

@Perníček: tak jo predface 9-3ng bych jeste toreloval :) zelena je fajn a ten display na vrchu pristrojovky taky, klima se ovlada spoustou tlacitek misto obvyklych kolecek... to by vsechno slo. Nesedi mi treba madlo rucni brzdy, sedacky se snadno osoupou (podobne jako v brejlovci 9-5) a cele ej to pocitove plastove, tezko presne definovat. SportCombi 9-3 se mi zvenku libi moc, ale stejne jsem bral radsi znovu 9-5. Nekdo se saabem konci u 900 og pred nastupem GM, je to dost individualni.
At to lita:)

beastar
01. srpna 2019, 13:49
0

Hale a nemáte jako fanoušci Saabu za upřednostňení Volva vyloučení z klubu nebo tak? Není to rouhání? Saab 4ever ne? A není nespravedlivý že Saab neni a Volvo zachránil Mao?

Perníček
01. srpna 2019, 16:30
0

@geralt: jj mám před face (2003), taky se mi víc líbí interiér tohoto než pofacu, hlavně proto, že zmizela ta kaplička na palubovce, zase na druhou stranu z jednoho takového jsem pro sebe uklohnil volant s "ouškama". :-D Pravdu díš, ruční brzda, seč to vypadá zajímavě, je udělaná fakt lajdácky a sedačku s nájezdem 360k km jsem měl odrbanou jenom trochu (přečalouněno z angličana), na to, že se GM jim snažilo co nejvíc svázat ruce je to dle mě povedené. :-) Já beru, snad až na 600, za Saaba každý model. Vždy se podle mě snažili, aby vůz byl zpracován podle jejich filozofie.

@beaster: Nás máš za nadšeneckou sektu, která nemůže jezdit v ničem jiném a co není z Trollhättanu to hned pofluše? :-D Bylo to o smůle a o štěstí. Saab měl smůlu, že mu velela banda zabedněnců z Detroitu, která vyvíjela odpor při jakékoliv snaze prodat Saab Číňanům...

ge
geralt
01. srpna 2019, 22:02
0

@beastar: renegat uz davno jsem, jelikoz jsem pustil krásnou Aerovku a misto ni poridil V70 D5 (to bylo to auto s napisem "zivot nedocenis", ktery btw nema s bezpečností nic spolecnyho, ale to je na jinou debatu). Ale cervik hlodal a uz zase palim, jako kazdy slusny clovek (no offence), benzin v choulostive saabi B235ce. Tezko rict, kde se ty sympatie berou, pac objektivně neni pro saaba zadny racio duvod. Ale ten pocit je proste k nezaplaceni...

beastar
02. srpna 2019, 12:14
0

Jo život nedoceníš, tak to sem tě potkával po Praze. To sem si vždycky říkal jestli je to služebak po Besipu. Ano pro Saaba je dnes důvod asi jako pro Rover, nebo Lancii.

Odlišit se a zkusit si minulý časy. Za cenu že když to víc nabouram asi mám po autě. Saab je jedno z málo aut který sem neřídil jako obecně. A nikdy mě to moc nelakalo. Tak nemůžu soudit co s tim je tak paradniho.

ge
geralt
02. srpna 2019, 21:43
0

Dobre jsi to trefil Lancii, tu mam taky moc rad, rallyova Delta v barvach martini byla autem meho detstvi...
Az uvidis 9-5ku s "zivotnim" nápisem tak blikni, svezu te a osvetlim, odkud se to slovni spojeni vzalo ;-)

beastar
03. srpna 2019, 12:27
0

Ok. Dobrej nápad. Hlavně mi nechoď ukopavat zrcátko. Už to nebudu mít v záruce:D

Perníček
03. srpna 2019, 16:59
0

@beaster: Když nabouráš se Saabem, tak je spíš po tom druhém autě... :D A když už, tak díly pořád na to jsou. ;-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem