reklama
načítám data...

Ve které zemi se vám jezdí nejlíp? | Autíčkář se ptá

Často si naříkáme, že naše silnice stojí za houby, a že v zahraničí se jezdí lépe. Dobře, tak pojďme zjistit, kde to je!

Autíčkář na cestách, Autíčkář se ptá: Ve které zemi se vám jezdí nejlíp? | Autíčkář se ptá

Nedávno jsem v jedné knížce četl, že nejlíp v Evropě se jezdí ve Francii. To mě donutilo překvapeně pozdvihnout obočí. Ve Francii už jsem totiž pár tisíc kilometrů najezdil, a žádný med to teda není. Navíc teď francouzi přichystali geniální nápad se snížením rychlostního limitu z 90 na 80 kilometrů v hodině. Některé silnice mají teda prvotřídní, ale zbytek je celkem průměrný. Dálnice jak kdy, ale hlavně lidé řídí slušně snad jen za hezkého počasí. Přijde déšt, nastává zmatek. Přijde mlha, nastává zmatek, který naštěstí není vidět. A když přijde sníh, škoda mluvit. Takový hustý déšť na dálnici třeba může znamenat, že to stříbrné auto před sebou uvidíte až na poslední chvíli. Prostě nesvítilo.

Dobře, ona kapitola v knize se datovala asi 17 let zpět, kdy ještě francouzští policajti lenošivě pokuřovali gitanky, opíraje se o Peugeoty 306, nebo něco podobného. Dnes? Kamery, zpomalovací prahy, kruhové objezdy, další zpomalovací prahy, ucpané kruhové objezdy, zpomalovací prahy s kamerou, zkrátka radost. Stačí ovšem vyjet někam do hor, dál od lidí, a otevře se vám snad samo nebe. Nikde nikdo, silnice pěkné, takže limitem je pouze vaše odvaha a umění. Tady by to tedy šlo.

Naopak, od většiny běžných řidičů slýchám nekonečné stížnosti na Itálii. Ti blázni prý nepoužívají směrovky, jezdí si jak chtějí, celý provoz je velice chaotický a tak vůbec, pacholkům prostě chybí řád. Jo, jasně. Přitom v Itálii se mi vždy řídilo zdaleka nejlépe. Chaotický provoz? Dobře, možná trochu, ale taky je dost plynulý. Při předjíždění uhýbají, nechají vám prostor. Vůbec by člověk snadno nabyl dojmu, že se stačí trochu dívat kolem sebe a najednou to začne všechno fungovat. Stačí se trochu uvolnit, ale nebýt posera a moc neváhat. A vůbec nejlepší je Itálie za volantem italského auta, ale o tom už tu kdysi řeč byla.

Za sebe ovšem nemůžu potvrdit klasické tvrzení, že u nás jezdí lidé špatně a že se tady neřídí dobře. Pravda, pohybuju se nejčastěji v městském provozu, ale vždycky to nakonec nějak jde. Nevím, čím to je, že tolik lidí nadává na provoz u nás. Možná bych změnil názor, jezdit 50 000 km ročně, možná se jen zbytečně necháváme vytočit maličkostmi a máme potřebu vychovávat. Nevím. 

reklama

Protože se ale opět ptá Autíčkář, chci znát váš názor. Chci vědět, kde se nejlépe (a klidně i nejhůř) jezdí vám. A nemám teď na mysli vaši oblíbenou silnici někde v Alpách, spíš mě zajímá celkový pohled na řidičské umění v té dané zemi, spolu s infrastrukturou apod. Zajímá mě kultura za volantem. 

Diskuze je opět vaše (ostatně jako vždy a pořád)! Tentokrát to bude jistě pestré, protože vím, že mezi sebou máme ostřílené cestovatele, neměla by tedy nastat nouze o zážitky!


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
05. února 2018, 07:58
0

Já bych to podle zemí nedělil, v ČR se jezdí dobře ale hodně závisí kdy a kde jedete - těžko někdo pochválí D1. Zdá se mi že v posledních letech se zvyšuje počet lidí kteří umí zipovat, kteří občas někoho pustí z vedlejší když není šance vyjet, to je pozitivní. Asi nejvic mi vadilo ze v nekterych castech jizni evropy jsou blinkry spis jako ozdoba - zacnou predjizdet,predjedou a nechaji je pustene dalsich 10km, hodne to delaji francouzi ale ani italove a spanele nejsou bez viny :)

Dobře se mi jezdilo na novém zélandu, moc to tam nehrotí (méně stresu) je to pohodovější atmosféra na silnicích a jsou zvyklí pouštět před sebe popř. počkat aby človek mohl odněkud vyjet, ALE třeba ranní špička v Aucklandu je pro labužníky - dálniční síť těžce nestíhá a i kdyby jste okolo sebe v koloně měli sebelepší ohleduplné řidiče - jste nasraní že na to na té dálnici stojí...


-
Komentář upraven 5. 2. 2018, 08:20:59

reagovat
st
stirling
05. února 2018, 08:21
0

Mne sa dobre jazdi v US , ano je tam iny rychlostny limit ale cesty ak je clovek mimo velkych miest su prazdne siroke, benzin lacny auta povacsinou vykonne

reagovat
vo
vojtacz
05. února 2018, 11:38
0

Tam se mi taky jezdilo dobře. Navíc semafory za křižovatkou FTW!

ro
rock
05. února 2018, 08:41
0

Nejlíp? Vlastně u nás. OK, 2 cm sněhu dokážou paralyzovat dopravu a silničáři to občas


zvládnou i bez toho sněhu, ale jinak jsem docela v pohodě. Jsem zvyklý na naše značení, vyhovuje mi hustota benzinek, mimo strašně špatných silnic se dají najít i překvapivě dobré a zábavné, vysloveně otravných lokalit je tady minimum, protože většina státu je méně či více zvlněná, doprava tady mimo pár profláklých míst, obvykle lokálně izolovaných, až tak tragicky hustá není, většina řidičů nejezdí jak sebevrazi nebo berserkři a když mi někdo nadává, rozumím mu :-).

btw, k tomu Hitlerovi: kdo to léto nezažil dopravu na východních výpadovkách Brna, nemá vůbec představu. Bylo to ještě o poznání horší, než v tom klipu.

reagovat
Jakub Pospíšil
05. února 2018, 09:36
0

Také přispěju se svou troškou do mlýna:
Švýcarsko (Luzern) - disciplinovaní řidiči, hodně se pouští, jezdí se svižně, ale s rozmyslem. Pravidla silničního provozu jsou svatá a poruší je opravdu málokdo. Celkově na řízení super, ale vzhledem k výši pokut (vysoké i pro švýcara, natož pro mě) se cesta v autě bez tempomatu měnila často ve vystrašenou hypnotizaci tachometru.
Švédsko (Jonkoping, střední Švédsko) - na dálnici max 110km/h, ve městě 50, ale dost lidí jezdí pomaleji. Hodně velká opatrnost, opět hodně pouštění, spousta ohleduplnosti. Upřímně řečeno místy až moc. Okresky jsou ale skvělé, překvapivě často jsou prašné, ale dobře udržované, takže to nevadí. Jinak jsou silnice vesměs hodně kvalitní a pěkné. Ve městech se řídí docela nic moc, ale venkov je super.

reagovat
PachezZ
05. února 2018, 09:44
0

Mě třeba ta Itálie vyhovuje... Jasně chce to trochu víc soustředění a koukání kolem sebe, ale dělaj to všichni a rychle se na to zvyká. Ani nepoužívání blinkrů mi nevadilo, až na jeden případ a to je vyjíždění z řady při podélným parkování... to člověk tak nějak nečeká :D
Podobně třeba řecký venkov, tam mi vyhovuje docela málo značek, takže když už je někde upozornění, víte že má smysl a není jak u nás jen na ozdobu... Ale největší řecký město kde sem řídil je asi Igoumenitsa a i tam sem tak akorát sjel z trajektu a hurá pryč z přístavu :D

Jelikož bydlim na hranicích s Rakouskem tak - v rakousku se mi asi jezdí dost podobně jako u nás. Na trase do Vídně mi ale třeba vyhovuje stav kdy velká část cesty má 3 pruhy a po několika km se střídá směr který má dva. Takže vás nevytáčí se seknout za někym pomalým, víte že za chvíli máte bezpečnou a pohodovou šanci ho předjet...

(ovšem rakušáci u nás, to je na jiný vyprávění a moje totálka před lety by mohla vyprávět :D)

reagovat
krab
05. února 2018, 09:49
1

Asi nejlíp v Německu. Okresky mají většinou v dobrým stavu a jezdí se celkem rychle, nikdo se extra necourá, pokud by vás měli chytit za rychlost, tak to udělají jen v místech, kde se má jezdit pomalu, takže člověku nic nehrozí.
Naopak frustrace byla jízda např. z Churu až do Sionu ve Švýcarsku - krásné úseky místy mimo obec, kde ovšem místní vážně dodržují 80km/h a vy radši taky ... takhle bych nechtěl aby to u nás dopadlo.
Pak se mi jezdilo výborně na motorce v Dolomitech, protože parta kluků na italských motorkách a krásné silnice ( někdy rozbitější) znamená fakt radost z motorismu. Hlavně Italové mají rádi rychlá auta, motorky - hlavně jejich domácí výroby a jako motorkáři vás pustí autaři před sebe atd...
I v Rakousku se jezdí dobře. Ale to bych srovnal na naší úroveň u nás. Nakonec všude dobře, doma nejlíp. Kéž by tedy někdo konečně už investoval do oprav silnic 2. a 3. tříd v středočeském kraji, jelikož to je asi největší trága z celé republiky ...

reagovat
Safa
05. února 2018, 10:06
2

Dva roky po sobě mám zkušenost z Polska. Příjemný šok: kvalita i hustota silniční sítě. Většinový polský řidič osobáku je ok, pár bláznů se najde stejně jako tady. I z řidičů kamionů jsem měl vzhledem k pověsti, kterou si tak úspěšně budují u nás, docela dobrý pocit, jako by se doma chovali tak nějak líp. Tempo výstavby nové dálniční sítě mě nadchlo...

reagovat
RCNP
05. února 2018, 12:55
0

Pred par lety jsem jel do Krakova a nestacil jsem se divit. Zaprve celkem pekna dalnice, navic s relativne malym provozem, ac pravda ze jsem jel o vikendu. A zadruhe slusne tempo. Jel jsem doopravdy desitky kilometru v uplne pravem pruhu, protoze jsem byl nejpomalejsi. Pritom jsem jel furt okolo 150 a vic, ale kluci polsky to hnali az se jim ty ty jejich obri anteny ohejbaly :D Ocividne si to kluci uzivaji kdyz uz to maji.

Jo
John Galt
05. února 2018, 10:12
0

Nejraději řídím v Německu necourají se, ani zbytečně neriskují jako na Slovensku a v Polsku. Rakousko je podobné jako u nás. Itálie mimo města je v pohodě i když na okreskách mají občas mezery ve značení. Před 10ti lety se mi líbilo i v Norsku. Povolená sice 80ka, ale všichni včetně kamionů jezdili 90-100 a když jel někdo pomaleji tak při první příležitosti uhnul. Ve Švýcarsku se jezdí sice dobře, ale stres z toho kdy člověka změří to dost kazí. USA nuda nebo zácpa aspoň na jihozápadě. V Číně jsem nenašel odvahu řídit.

Co se týká ČR tak mě vytáčí jak řidiči v Brně najíždí do křižovatky i když je jasné, že neprojedou a pravidlo zipu nepochopili ještě nikde v ČR.

reagovat
ma
martinw
05. února 2018, 10:51
0

nikdy nezapomenu na Samou v polynesii, ve vetsich zatackech omotane rezave vraky aut (nikdo to neodklizi), cas od casu na turistickych atrakcich cedule : Sorry, no rescue. ...to spolehlive vyklidni kazdeho ridice ktery je zvykly na luxus zachranne sluzby.

reagovat
sheogh
05. února 2018, 11:03
0

Za me (kde jsem byl autem) na 1. Svycarsko, 2. Nemecko/Rakousko 3. CR/SR 4. Italie

To 3. a 4. misto je tak nejak sporny :-)

reagovat
Revhead
05. února 2018, 12:16
0

Zdaleka nejlíp v ČR. Za poslední roky se to teda zhoršilo, ale pořád jsme k řidičům relativně tolerantní země. Všude můžete jet trochu nad limit a většinou to projde. Policajtů a radarů zatím ještě není tak moc, pokuty jsou relativně snesitelný, ceny za povinný ručení taky. A hezkých silnic je taky dost, dokonce i ta D1 už začíná být v pohodě. Peklo je akorát ta Praha s kostkama v každé druhé ulici a nemožností nikde zaparkovat, ale za hranicema to není lepší.

Nejhůř ve Švýcarsku a Velké Británii - příliš striktní limity, likvidační pokuty, radar na každém rohu. Tam už řidiči prohráli.

reagovat
ro
rosiniCZ
05. února 2018, 12:16
0

Pokud bych měl vybrat jen jednu zemi, kde se mi opravdu jezdí dobře, vyhrála by to určitě Itálie. Všechny „neduhy“ popsané ve článku jsou pravda, ale co je zásadní, Italové jezdí rychle, ale zároveň bezpečně. Do smrti si budu pamatovat stórku s „Polizia Stradale“, když jsem začal do Itálie jezdit. Když jsem mastil po jejich dálnici tehdy ještě s Fábií 140km/h a najednou se za mnou vynořila blikající Alfa. Pochopitelně jsem čekal, že bude pokuta, ale místo signálu stůj vystrčil četník ruku v bílé rukavici z okna a začal kroužit obuškem, abychom ještě přidali a nezdržovali provoz. Což s Fábkou moc nešlo. Takže od té doby jezdím podle toho, jak jezdí Italové a jezdí se mi tam dobře. Pár tisíc kilometrů jsem v Itálii najezdil, žádná pokuta, žádný problém, pokaždé když tam jedu se na to ježdění těším. Co se týče ostatních zemí, tak každá má nějaké specifikum. V Německu jsou fajn dálnice bez limitů, ale chce to něco opravdu rychlého, s běžným rodinným hatchbackem si to moc neužijete. Moc dobře se mi nejezdilo ve Švédsku, striktně dodržují rychlostní limity, na dálnici je tam 110 km/h a opravdu nikdo nejede ani o kilometr navíc. Takže jsem jel po dálnici, jedno auto 400m přede mnou, jedno za mnou a jen jsem držel volant, žádné předjíždění, vybočování, nic. Takže poprvé v životě jsem poznal, co je mikrospánek, naštěstí se nestalo nic, byl to jen zlomek vteřiny. Ale s ohledem na řadu bouraček, které jsem tam viděl bych si tipnul, že mikrospánek je tam poměrně častou příčinou nehod. Vypadaly podobně, jedno auto ve svodidlech a žádné brzdné stopy. Naopak fajn se mi jezdilo ve Finsku po místních komunikacích, protože jsou šotolinové a byla to sranda. A pokud mají Finové někde radar, je před ním značka, takže tam jsem problém s dodržováním limitů taky neměl. Specifickou zemí na ježdění bylo i Řecko, chaos v dopravě v Aténách neuvěřitelnej, semafory jen pro srandu, ale když si člověk zvykl na jejich způsob ježdění, taky se dalo. A na běžných silnicích mě překvapila taková zvlášnost, pokud někoho předjíždíte, tak vy držíte svůj pruh a to auto, které je pomalejší se uhybá za krajnici. V žádné jiné zemi jsem tohle nezažil. Na druhou stranu blbě se mi jezdí v Polsku, pšonci jsou fakt experti a poslední dobou se mi fakt blbě jezdí i u nás. Nejsem vůbec příznivce nějakých vysokých trestů, ani bodového systému, ale to, co jsou někteří našinci schopni předvést na silnicích, to mi hlava nebere.

reagovat
beastar
05. února 2018, 12:50
0

Hm nemám zkušenost;)) Inu nejlíp je těžký říct všade na magora naraziš. Když to smícham pocity a silnice a lidi. Tak 1. bude Německo. Taky to není růžový, ale dálnice jsou i přes větší počet rychlostně omezených úseků dobrý, okresky rovný a řídiči relativně klidní. Policajti prudí jenom když na sebe poutáte pozornost. Třeba 240 v tunelu kde je 120 nějak nechtěli chápat. Ale bylo to prázdný přísahám.

Druhý místo bych přisoudil asi Dánsku. Síť silnic v dobrém stavu. Mimo města policajta neepotkaš. Limity jsou, ale lid obecný jede s rozumem. K tomu se pomalu snad posouváme i u nás. Jen ty silnice dobrý nejsou

Taková ta běžná situace mi přišla i v Nl a Švýcarech. Vlastně ani s těma ičkama nemám špatnou zkušenost. Jezdí rychleji a víc troubí. Vlastně v Eurosojuzu mi to přijde všude podobný a ovlivňuje to hlavně chování lidí a především předpisy.

Nejhorší hell hole... Střední Rumunsko. Silnice v podstatě nejsou. Jede po nich ale tolik aut že máte pocit že je i v půlnoci špička. Kamiony jsou přeloženy o 20 tun do kopce nejedou. Z kopce jedou kamikadze. Pumpy kolikrát k zblití se smečkama psích zabijáků. Když policajt řídí provoz je to řízený chaos. Ranní špička v Bucu 7 pruhu ze 3. Pozitivní je snad jen to, že to každej bere v klidu.

reagovat
sumy
05. února 2018, 14:37
0

No a proto se každej rok kousnu, protlačim se tou hrůzou do hor a tam si pak v klidku vegetim. Občas potkám dachnu že hummer centrum je proti tomu dětský dopravní hřiště a občas koňský povoz. Je ale pravda, že silnice a města jsou tragický. A ty kamióny jsou o hnědej pruh na trenkách. Pumpy jsou kapitola sama pro sebe. Nejdřív zaplatit a pak čekat až tam tu kalnou hrůzu naleje. Ale najdou se i lepší, jen jich není moc :-)
PS: Pozorný čtenář si na foto všimne Dachny v běžné dálniční rychlosti :-) Dobře kecám, ale 60 tam mydlil určitě

beastar
05. února 2018, 16:41
0

Jo, jo jsou i lepší pumpy třeba sem, tam Shell s EU urovní. Co je tam dobrý že řidiči jsou vesměs naprosto v pohodě. Nikdo nikomu nenadává, nekope do auta ani nehrozí devítkou. Jako je občas k vidění v Praze. Silnice jsou ale popravdě tragický, že i u nás jsou hodně dobrý i ty trojky a dvojky. Pořád je to ucpaný jak lidi bohatnou a přišli k autům i ty chudší vrstvy. Hory jsou ale nádherný.A přiznávám že ty agresivní pejsky jsem krmil bagetou když tam vylezli ty malý štěnata a bylo jich asi 10:D No a vysvětluj ženský že na to nemá šahat tak sme se s tim i fotili. Ale města a okresky to je z pohledu řidiče tragédie hlavně že se za to platí. Přestože jsou to pro nás drobný.

sumy
05. února 2018, 17:51
0

A ještě jedna věc, která mě tam překvapila. Proti všem cestovatelským poučkám, když vidím někoho v nesnázích, pomůžu. Lidé jsou vám pak neuvěřitelně vděčný a skončí to vždy přinejmenším demižónem vína, pozvánkou na přespání, pecnem sýra... Lidé jsou tam ochotní a nerozčilujou se, naopak si naprosto běžně pomáhají.
Ale stejnak jsem měl stažený půlky, když jsem pomáhal chlapíkovi s Audi S6 s černejma oknama a s píchlym kolem. Taková klasika, jak rumuni jinde po světě kradou auta :-)
A je pravda, že ty psi jsou neuvěřitelný hovada. I přes 1,2m vysokou kapotu jim vidim záda když mi stojí těsně před autem :-O

beastar
05. února 2018, 18:08
0

Jo, jo ono je tam totiž předpoklad že ti pejskové chudáci trpí. Jenže ono se jim právě kolem těch síldlišť a pump žije supr páč lidi jsou hovada a kde co vyhodí. Navíc dneska jsou tam taky bistra a turisti a ono rostou. Kříží se to mezi sebou a potom jak se ti v osmý generaci kříží vlčák a ohař tak je z toho pes co má v kohoutku metr:)

Já tam teda zastavuju jenom na pumpách a ve dne. Pravda dělal sem i zastávky různě ve vesnicích a tam kde jsou turisti je všechno ok. Co je dobrý tak policajti mají všechno v paži a nikdy mě za nic neprudili. Trochu mě naštvala pani co vybírala za most, že mi nebyla schopná porozumět a říct kolik platim jinak než Rumunsky a to překvapivě neumim.

Rien
05. února 2018, 13:35
0

“Chaotický provoz? Dobře, možná trochu, ale taky je dost plynulý. Při předjíždění uhýbají, nechají vám prostor. Vůbec by člověk snadno nabyl dojmu, že se stačí trochu dívat kolem sebe a najednou to začne všechno fungovat. Stačí se trochu uvolnit, ale nebýt posera a moc neváhat.”

S tim naprosto souhlasim, v italii se mi jezdilo asi nejlip. A uplne nejlepsi byla neapol, tam to je to uplne sileny, ale strasne me to bavilo, v superbu jsem si prisel jako v tanku oproti tem jejich obouchanejm krabickam. Akorat mi ho pak odtahli a na policejni stanici mi rekli, ze na odstavnym parkovisti neni, ze mi ho urcite ukradli, ze to tam je normalni. Pak kdyz jsem toho superba na tom parkovisti nasel a vzal si ho, tak mi ho samozrejme zapomneli odhlasit z databaze kradenejch aut a nekolikrat me staveli policajti (napr v nemecku jsem kvuli tomu musel stravit asi 2 hodiny na stanici), ze mam udeajne kradeny auto:D
Jinak dobre se mi jezdi i v cr, akorat me sere nedodrzovani odstupu a levopruhari na dalnici. Nejhosi to bylo v gruzii, tam to jsou totalni sebevrazi. Tam kdo ma vetsi auto, ten jede.

reagovat
beastar
05. února 2018, 18:10
0

No ona ta Gruzie bude koukám hodně podobná jako Turecko:) Asi stejná mentalita řidičů...

Rien
05. února 2018, 19:08
0

Gruzie je uplne jinej hardcore nez turecko:D Turecko jsme projeli cely s brachou a bylo to docela ok, mozna istanbul je trochu silenej, ale jinak v ramci moznosti ok. Zato v ty gruzii jsem se obcas doopravdy bal o zivot, ne jenom o plechy:D

Vojtáno
05. února 2018, 16:05
0

Za mě rozhodně Holandsko a Belgie! Jako Amsterdam to je trochu peklo, ale dálnice okresky a jiná města mimo "Amsrtu" naprosto geniální. Dodržování rychlosti, naprosto plynulý provoz, ohleduplnost. Každého z ČR bych tam na rok poslal, aby se naučil jezdit plynule, protože u nás i když tempomat máte, tak na našich dálnicích je vám celkem k ničemu...:D

reagovat
vonkreuz
05. února 2018, 17:47
0

Nejlíp se mi jezdí v Itálii. Cestu přes obě říše nějak přetrpím a pak si týden užívám. Nejvíc mně pobavili Guarda di Financa, kteří stáli na hranicích a na kontrolu si výbírali jenom italské značky aut se zahraničními SPZ. :-) Levoproudaře na dálnici jsem tam zažil jediného - pražská Fabia II mezi Roveretem a Bolzánem, všichni ho brali zprava a každý si zatroubil.

reagovat
Adam
05. února 2018, 20:56
0

Za mě se nejlíp jezdí v Německu, všemi zmiňovaná Itálie je sice fajn, na mě ke tam ale příliš vysoký riziko byť jen drobných oděrek. U nás jsem často vytočenej, ale v porovnání s některými zeměmi jsou to vlastně malichernosti.
V pátek každopádně odlétám na Belize, kde budu sedlat Jeep Patriot, tak tam nasaju dojmy. Třeba porazím i své blogové panictví...

reagovat
Asid
05. února 2018, 20:58
0

Určitě Rumunsko :D Sice totální psycho, sotva přejedeš hranice tak začne totální anarchie tzn - čára není zeď, ani dvojtá plná, na silnicích od dacie, pres konsky povozy az po mafosky mercedesy, platí pravidlo - když můžeš tak jeď, rychlost v obci -80, mimo obec všichni komu to vůz dovolí 130 a víc... no prostě super, ale musí se tam počítat fakt se vším, jako kdyby tam za horizontem byla na silnici ponorka, tak tě to nesmí překvapit. K tomu jsou tam všude přemnožení psi , všude - tzn klidn i na dálnice uprostred pruhů stojí pes - no fucks given. Strasne mi tenhle psycho anarchy styl jízdy vyhovoval, protože jsem si jízdu fakt užíval a zaroven me to drzelo porad ve strehu. Ne jak kokotci v rakousku , každej BMW, Audiny a podobný děla maximálně rok výroby 2015 a jsou schopní se plazit za kamionem 5km než aby ho předjeli... z toho jsem umíral. Mno... a transfaragasan road byl neskutecnej zážitek samozrejme... posilam pozdravy he :D

reagovat
At
Atomas
06. února 2018, 09:52
0

Za mne Německo. Proč? Na dálnici odpadá takové to psycho ze skrytého dohledu a dostaví se uvolněnost a soustředění se na jízdu - prostě klid a pohoda... Tam se cítím svobodný. A také se mi líbí detail v podobě zelené šipky na křižovatkách, kdy můžete odbočit doprava i při červené, jenom stačí dát přednost. Taková blbost a přitom kolik ušetří času?

reagovat
Fa
Fandatik
06. února 2018, 15:10
0

Za mě jednoznačně Belgie. Holandsko je podobné (jen tam nemám najeto tolik).
Brusel je trochu jinde, ale celkově vše ok. Perfektní silnice, dobrá dálniční síť včetně značení. Ohleduplní řidiči, žádný vychovávači. Za rychlost mě nikdy nestavěli a to že jsem se s tím nijak nepáral.
Jedinou pokutu jsem dostal 400e za alkohol, byl jsem dost přes limit, ale normálně jsem komunikoval. Tak mě bez arogance poučili, že dal nesmím řídit. A odstavené auto mám do 24hodin odklidit, jinak bude odtaženo. Přijel pro mě kamarád s přítelkyní a vše ok.
Jen mě celkem štvalo stále běhat do auta a přetáčet parkovací kolečko.

reagovat
Lišák
06. února 2018, 15:28
0

Podle mě je nejlepší na ježdění Itálie a německé dálnice

reagovat
ko
koch
08. února 2018, 00:00
0

nejlip nejspis USA, mam rad nemecko,
nejvetsi divozeme, co jsem zazil, Izrael (ale nerikam, ze nejhur, mne se ridi dobre vsude :))

reagovat
Zajda
08. února 2018, 19:02
0

Jak tu někdo psal - německá dálnice je parádní relaxace - jel jsem si uvolněných 160-180 a soustředil se jen na provoz bez obav že někde kolem číhají fízli aby si udělali čárku. Itálie byl v první chvíli šok, ale člověk se přizpůsobí a pak si to užívá. Vše krom naschválů je tolerováno. Do dvou pruhů se při popojíždění ve městě řadí tři proudy aut, za ucpaným místem se to zas plynule sjede. V prostředním pruhu ve městě potkáte jednostopé vehikly v obou směrech. Když vjedete z vedlejší tak se pro vás místo najde i v proudu aut, aniž by někdo zastavoval. Nebo ve 3 ráno dolů kopcem na okresce v Brennerském průsmyku kolem mě při konzervativní ale ne úplně loudavé jízdě proletěla dodávka co to měla najeté na milimetry, tak jsem se nechal vést tmou a slepými zatáčkami. Akorát spousta italů jezdí jak dementi nalepení na nárazníku i když nechtějí předjíždět.

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf 3 TD Variant 1996
Volkswagen Golf 3 TD Variant

1996 rok výroby
74 koní výkon
1 820 ccm objem

Citroën C3  2008
Citroën C3

2008 rok výroby
50 koní výkon
1 398 ccm objem

Ford Explorer  1999
Ford Explorer

1999 rok výroby
175 koní výkon
4 000 ccm objem

Jeep Grand Cherokee Limited 2000
Jeep Grand Cherokee Limited

2000 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Saab 9-5 Aero Combi 2002
Saab 9-5 Aero Combi

2002 rok výroby
273 koní výkon
2 300 ccm objem