načítám data...

TopX automobilových sebevražd

08. listopadu 2020, 12:14 98 komentářů Adam Forman TopX

Levné luxusní koráby lákají úžasným poměrem pohodlí k ceně. Jak se ale vyhnout náročné údržbě kdysi velmi drahých vozů?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když se nad tím zamyslíte, dává to vlastně smysl. Drahá luxusní auta jsou často průkopníky v technice a než se podaří inovace vyladit a prosadit do nižších tříd, mívají nějaké ty dětské nemoci. Jsou však i auta, která jsou prostě špatně vyrobená, špatně navržená nebo jsou takovými exoty, že je jejich servis téměř nemožný. Začneme zlehka od těch nejlevnějších až po nejdražší.

Mazda Xedos 9 2.3 MCE

Zdroj: AutoWP.ru

Začnu pěkně z vlastní zkušenosti. Mazda Xedos 9 s motorem využívajícím Millerův cyklus a Lysholmův kompresor je velký, pohodlný sedan s příjemnými jízdními vlastnostmi a dostatečným výkonem. Bohužel, fakt, že jde o jediný motor svého druhu použitý v automobilu napovídá, že tahle strojovna nebude mít jednoduchý servis. Překvapivě je kamenem úrazu kompresor, součástka hojně používaná v automobilech i v devadesátých letech. Motor potřebuje přeplňování, aby udržel směs ve válcích před kompresí, kdy se píst pohybuje nahoru, avšak sací ventil zůstává otevřený. Kompresor je chlazený vzduchem, na sání je dvojice intercoolerů, avšak ložiska šroubovic jsou mazána z olejového okruhu. Zatímco přívodní kanálky oleje do ložisek nedělají žádné potíže, tvarování a malý průměr odvodových kanálků způsobuje častá ucpání a nemožnost oleje odtékat zamýšlenou cestou. Olej pak zůstává v kompresoru, proniká do sání a způsobuje známý modrý dým z výfuku. Samozřejmě, že náhradní díly neexistují a kompresor nelze repasovat. Většina těchto vozů je tak odstavena kvůli závadám motoru. A to automobil prosím pěkně neuvěřitelným způsobem rezne, asi jako každá devadesítková Mazda.

Chrysler Stratus 2.0 (JX)

Zdroj: AutoWP.ru

Přispěji dalším kouskem ze své garáže. Chrysler je americkou obdobou Mercedesu. Luxusní automobil zaměřený na pohodlí, kupovaný zejména starými dědky, kteří si myslí, že budou cool v kabrioletu. Zatímco šestiválcové motorizace trápí zejména potíže s automatickou převodovkou, existuje ještě jedna varianta, nabízená pouze v Evropě. Atmosférický dvoulitr SOHC s manuální převodovkou lákal konzervativní zákazníky na nižší spotřebu a manuál, na který jsou Evropani zvyklí. Bohužel, motor sdílený s modely Neon či Plymouth Breeze je pro Stratus hned v několika věcech unikátní. Předně má úplně jiné uložení v karoserii. Vzhledem k tomu, že na voze rapidně odcházejí všechny pryžové části se brzy dostanete do potíží, jelikož jsou silentbloky motoru uloženy na pomocném rámu pod motorem. Hodiny na zvedáku a paleta sprostých slov jsou pak jistotou. Pryž se bohužel nachází i v silentblocích táhel převodovky, které je dnes takřka nemožné sehnat. Dále skládací střecha je utěsněna po obvodu pryžovými pruhy. Ještě jsem neviděl Stratus, do kterého neprší, na čemž má podíl i kombinace skleněného zadního okna vinylové střechovice. Ty dva materiály prostě nejdou slepit! Směsice šroubů evropských a amerických norem je pak jen třešničkou na dortu servisní náročnosti. A věděli jste, že kvůli přístupu k baterce musíte sundat kolo a podběh?

Alfa Romeo 156

Zdroj: AutoWP.ru

Kdo by neznal zkazky o nespolehlivosti Alfy. Bohužel, ani model 156, který měl nastartovat důvěru zákazníku ve značku, není výjimkou. Legendární jsou motory spalující olej, kvůli citlivosti jednotky na včasnou, respektive předčasnou výměnu, navíc jedině tou správnou značkou. Podvozek je pak bohužel poddimenzovaný, zejména přední ramena trpí pod těžšími šestiválci a naftovými motory. Navíc auto skvěle rezne. Nezrezlý kousek je dnes výjimečným unikátem a stojí za ním roky velice poctivé péče oddaných majitelů. Ony ty motory vlastně celkově rády kazí dojem z jinak krásného vozu. Termostat a chladič podléhají velmi rychle korozi, tudíž polovina vozů jezdí příliš studená a polovina se přehřívá. Jo a taky rádo praská turbo u přeplňovaných modelů. Bohužel se na palubě objevily i ‚automatické‘ převodovky selespeed, které nepatří k nejspolehlivějším ani nejlépe řadícím exemplářům. Není divu, že tyto nádherné vozy, které, když zrovna fungují, rozdávají radost plnými hrstmi, téměř vymizely z našich silnic.

Citorën XM 

Zdroj: AutoWP.ru

Ačkoliv jde v kontextu velkých Citroënů o velmi spolehlivý model, v porovnání se zbytkem motoristické produkce jde o problémové dítě. XM bylo plné především dětských nemocí. Základní hydractive montovaný do nižších verzí nenabízel komfort srovnatelný s předchůdci a vyšší modely naopak trpěly na únik hydraulické kapaliny. Posilovač řízení s variabilním účinkem DIRAVI osazený do šestiválcové verze není žádná radost servisovat a když už jsem u těch motorů jedině přeplňovaná vznětový varianta XUD stojí za doporučení. Šestiválec se pod nízkou kapotu jen-tak-tak vešel, takže vymotat se kolem něj při servisu není jednoduché. Hlavním nešvarem je však jeho nestřídmost a váha, která vyloženě nesvědčí předním pneumatikám. Základní atmosférický dvoulitr uděluje automobilu dynamiku bicyklu a lepší to není ani s jeho přeplňovanou variantou. Auto je zkrátka na většinu nabízených motorů příliš těžké. O atmosférickém dieselu se ani nemá smysl zmiňovat. Oblíbené jsou úniky chladící kapaliny a vyloženě odbytá elektroinstalace, která z vozu plného elektromotorků dělá hlavolam pro pokročilé.

Mazda RX-8

Zdroj: AutoWP.ru

Tady to asi schytám, ale wankely prostě nefungují v automobilech pro běžný provoz. Ačkoliv je 230 koní z třináctistovky skvělou odpovědí na oblíbené rčení ‚objem ničím nenahradíš‘, doplácí legendární Renesi na spolehlivost. Automobil je extrémně náročný na zahřívání olejové náplně. Krátké trasy mu vyloženě nesvědčí a rychle způsobí nadměrné opotřebení motoru. Říkáte si, že jde o auto pro radost? Tak proč má čtyři dveře a čtyři sedadla? Náhrada za ikonickou RX-7 FD, která také nebyla klenotem spolehlivosti, se bohužel přiklonila od surového rivala Porsche ke klidnějšímu pojetí sportovně-rodinného vozu. Právě ta zdánlivá každodenní použitelnost zasazuje smrtelnou ránu její pověsti. Motor má sklony přehřívat se, zapalovací soustava je poddimenzovaná a největší potíž činí vrcholová těsnění. Rotační motor je mezi jednotlivými fázemi oddělen vrcholovým těsněním, a protože ono těsnění neustále tře o stěnu motoru, časem prostě musí odejít. Pak je třeba motor celý rozebrat a znovu složit. Nic moc, na věc, která se musí dělat v intervalu 50 000 – 100 000 km. Jo a taky to auto strašně žere. U sporťáku dobrý, u vozu koncepce 2+2 se čtveřicí dveří je to špatně.

Range Rover

Zdroj: AutoWP.ru

Ikonický Range Rover. První vůz nabízející nekompromisní terénní schopnosti a pohodlí luxusní limuzíny je přímo ikonou nespolehlivosti. Od potíží s elektroinstalací, přehříváním a protikorozní ochranou první generace, přes potíže s elektroinstalací, vzduchovým podvozkem, přehříváním a imobilizérem druhé generace po problémy s elektroinstalací, vzduchovým podvozkem, přehříváním a rozpadajícími se automaty třetí generace. Neměly by ty chyby spíš ubývat? Fakt je, že první Range vznikal ještě pod britským vedením a byl více utilitární než komfortní. Druhý sice také vznikal pod britským velením, avšak firmy British Aerospace, která na vývoj nového modelu neměla příliš prostředků. Automobilku poté převzalo BMW a půl vývoje probíhal v Mnichově a půl v domovské Británii. Následovalo krátké intermezzo pod křídly Fordu, načež se v půlce života modelu opět změnil vlastník na indický koncern JLR, patřící firmě Tata. První model tedy patřil koncernu British Leyland, což o spolehlivosti vypovídá vše potřebné. Následující turbulence ve vlastnictví způsobily, že žádná generace nebyla tak docela dořešená. Přesto se najdou nadšenci, kteří Range Rovery udržují na živu.

Volkswagen Phaeton

Zdroj: AutoWP.ru

Zvláštní nápad vyvinout limuzínu pod hlavičkou lidové značky. Phaeton byl vrcholem nabídky Volkswagen a byl určený hlavám státu a kapitalistických molochů. Reálně jím však jezdilo pouze vedení VW a všichni kdo měli na výběr, sedlali raději Mercedesy S-Class. Co na sympaticky nenápadné limuzíně bylo vlastně tak špatně? Byla super-komplikovaná. Vývoj stál 1,3 miliardy dolarů, sám ředitel značky Piëch stanovil požadavky na dokonalou limuzínu, které stály za odchodem konstruktérů z projektu. Vůz byl vyvíjen po boku modelů Bentley a sdílel s nimi i vrcholnou motorizaci W12. V nabídce pak byla ještě osmiválcová verze z Audi A8. Vše myslitelné na palubě bylo poháněno elektromotorky, všechna sedadla byla vyhřívaná, odvětrávaná a měla masážní funkci. Přední sedačky šly seřídit v 18 směrech… A skoro všechno z toho se začalo velmi rychle rozbíjet. Auta odmítala otvírat elektrický kufr. Na palubě bylo pět nezávislých řídících jednotek, které spolu často nemluvily, a tak auto nešlo nastartovat, případně nešlo zařadit, případně nešlo ani odemknout a někdy za jízdy prostě jen tak chcíplo. Zastaralá navigace měla svoji vlastní představu o cílech, které byste měli navštěvovat a všechny ty elektromotorky postupně padaly, jako komáři s příchodem prvních mrazíků. Kupodivu se Volkswagen nevzdal, a i když první generace prodala jen čtvrtinu předpokládaných kusů, pokračoval s vývojem až do čtvrté generace z roku 2010. Mezitím se dostaly pod kapotu i vznětové a zážehové šestiválce, a dokonce i vznětový desetiválec, o kterém si ještě řekneme.

BMW 7 E65

Zdroj: AutoWP.ru

Sedmička to měla ve své čtvrté generaci skutečně těžké. Třetí generace byla po všech stránkách povedené auto nabízející nepřeberné množství výbav, byla ověnčená konzervativním designem a korunována skvělými motory. E65 měla však více potíží než jen stín úspěšného předchůdce. Ze začátku uveďme kontroverzní design z pera Chrise Bangela. Ačkoliv patřím mezi těch pár lidí, kterým se líbí, dobře vím, že jsem v naprosté menšině. Vůz si dokonce vysloužil přezdívku ‚Bangelova pr*el‘. Pak tu byl inovativní systém i-Drive, které upřímně nenávidím v každé jediné jeho generaci. První verze však byla skutečně vrcholem německé logiky, takže cokoliv nastavit vyžadovalo volný víkend, uživatelský manuál a věštící kouli. Bohužel, nový systém si vyžádal spoustu kabeláže, řídících jednotek a senzorů. No a všechno samozřejmě začalo postupně padat jak Němci u Stalingradu. Časté jsou kliky dveří, odmítající poslušnost, imobilizér ochotný znehybnit auto z důvodů, se kterými ani školení mechanici nic nesvedou a celá tahle paráda má Achillovu patu v kufru. Zatímco pod kapotou trůni klasická baterie sloužící k nastartování, v kufru je druhá, udržující všechny ty mini-počítače v polo-spánku. Většina majitelů o ní neví, většině majitelů časem odejde, ať už na vnitřní zkrat, či na netěsnost víka kufru. Jen co všechny ty počítače upadnou do kómatu, je velmi těžké je opět nahodit, a tak se nepojízdný vůz musí opět odporoučet do servisu. Vlastně jedinou věcí, která se na voze nekazila byl motor. BMW prostě motory umí.

VW Touareg V10 TDi

Zdroj: AutoWP.ru

První generace Touaregu vznikla po boku Porsche Cayenne a Phaetonu pod vedením Ferdinanda Piëcha. Když teď znalí hrůzou prchli, mohu se pokusit vysvětlit, co je na tom všem vlastně špatně. Ačkoliv se velké SUV vyrábělo i s šestiválci, vrcholem byl pětilitrový desetiválec, vrchol vlny vznětové propagace německých značek, který byl v době svého vzniku propagován vítězstvími vznětových Audi v Le Mans. Desetiválcová strojovna však nebyla tak docela jednotná. Vlastně šlo o dva řadové pětiválce, spojené do véčka. Každá řada měla svůj vlastní řídící modul, klapku sání atd. Mezi obvyklé potíže patřilo: Přehřívání motoru, zadření motoru kvůli netěsnícím pístovým kroužkům, rozlámání kardanů, protékající stahovací střecha, netěsnící vzduchové odpružení, krátká životnost žhavících svíček a vstřikovačů a samozřejmě ráda umírala nejrůznější čidla od váhy vzduchu přes senzor otáček až po lambda sondy. A každá oprava byla setsakramentsky drahá. Touareg byl s Phaetonem vrcholným modelem značky a dvě a půl tuny těžký vůz nebyl zrovna servisně přívětivý. Téměř každý servisní zásah vyžadoval kompletní sundání pohonné soustavy a vyndání motoru spodem. Samozřejmě tu jsou opět potíže se dvěma separátními bateriemi, z čehož jedna potřebuje speciální klíč k vyndání a druhá je zadělána osmnácti různými šrouby. A já myslel že můj Chrysler je na tom blbě.

A co vy? Vlastníte také nějakou past na peníze? Podělte se o zážitky se svými neustále rozbitými plechovkami!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

st
st. Padre
08. listopadu 2020, 16:18
-1

Chtěl jsem Mazdu RX-8, ale ta servisní náročnost byl důvod proč jsem místo ní koupil Míatu. Najedu s ní asi tak 2000 km za rok a nemá pro mě smysl si jí vůbec držet. Pokud by tady byl někdo, kdo je na tom podobně a byl by jí ochoten přes sezónu na několik nedělních výletů pronajmout, tak nabídněte.

reagovat
Trinom
08. listopadu 2020, 18:36
1

Přitom Miata se dá používat jako auto na denní ježdění. Stačí jí udělat ochranný nástřik spodku a dutin, dokud je zdravá.

ickxs
08. listopadu 2020, 19:59
0

Mas zpravu ;)

st
st. Padre
08. listopadu 2020, 21:49
-1

Myšleno sám hledám pronájem.

bkralik
09. listopadu 2020, 08:34
0

Tak pronájem nabízí icabrio.cz - a ještě si můžeš vybrat z velkého množství vozů :-)

wdave_t
09. listopadu 2020, 10:21
0

S icabrio mám dobré zkušenosti a zrovna tak přes hoppygo to lze (může být levnější, ale vhodné spíš pro menší nájezdy)

st
st. Padre
09. listopadu 2020, 10:26
-1

Koukal jsem na to a pro mé potřeby to vyjde tak nějak finančně nastejno jako když si nechám svojí Miatu. Já si auta běžně na cestách půjčuji. Super je to v USA - Mustang kabrio tam seženeš pod 1000 Kč/den.

je
jerry
10. listopadu 2020, 18:48
0

Tak ono držení miaty není žádná finanční pecka:-)

st
st. Padre
10. listopadu 2020, 21:53
-1

Finanční pecka to není, ale zabírá mi to jedno místo v garáži, kde by mohlo stát něco zajímavějšího.

liška
08. listopadu 2020, 19:10
1

Nějak tam schází Cayenne, resp. možná by stačilo Touarega a Range dát do kategorie libovolné luxusní SUV starší 10 let. Krom Lexusu samozřejmě :)

reagovat
Honza P
19. listopadu 2020, 00:01
-1

A XC90.

Michal88
08. listopadu 2020, 20:16
1

Předpokládám, že to je pokračování článku o útrapách nadšence do relativně starých automobilů... :)

Mazdu RX-8 jsem miloval na první pohled, nikdy jsem se ale neodvážil do ní jít... A u Xedosu se mi vždy líbila 6 s 2,0 V6 z venku, interiér byl ale jako obvykle u japonců tehdejší doby odporný... :)

Snad bych jen dodal, že u jakéhokoli XM V6 je ke všemu v podstatě lepší přístup (krom startéru u PRV), než u jakékoli 2,5TD, kde fakt motorem nepropadne pětikoruna a všechno je tam kolem motoru a převodovky úplně jinak, než u všech ostatních motorizací (včetně kastle kvůli uložení motoru).

reagovat
riderhenry
08. listopadu 2020, 20:56
0

RX-8 by pro člověka, který se nebojí naučit se nějaké zásady a najít opravdu dobrý servis nemusela být vůbec tak špatná. Ale je to Mazda, takže koroze. Spíš proto bych do toho nešel. Jen když si člověk opravdu pohlídá stav a sežene dobrý kus. Pak to má hodně do sebe a tak úplně bych se závěrem nesouhlasil. Stejně tak u 7er, tam jsem byl překvapený asi nejvíc - jasně, není to kategorie "nákupní taška" a v autě se může rozbít strašně moc věcí, nicméně i tak má tahle sedmička dost dobrou pověst, na rozdíl třeba od soudobé pětky E60/61. Asi záleží jaký zdroj zrovna člověk použije.

reagovat
st
st. Padre
08. listopadu 2020, 21:51
-1

Ta RX-8 je fakt extrém. To má smysl hlavně do garáže jako showcar, nebo pro mechanika co si to umí sám servisovat.

Romus
08. listopadu 2020, 23:26
8

Zase z toho nedělejte kovbojku :-)

krab
08. listopadu 2020, 21:20
0

Víte co je zajímavý? Ačkoli se nebudu hádat o to, že těm autům status do téhle rubriky nepatří, protože dost možná svým způsobem asi očima chladné logiky jo, tak jak je sakryš možný, že po 10 hodině a několika pivech často zadávám do bazoše právě hesla typu "Range Rover V8" , Citroen XM 3.0 V6, Xantia V6 Activa, Mazda RX8 a podobný :-D

reagovat
Fa
Fandatik
08. listopadu 2020, 23:14
4

Možná má tvoje peněženka latentní masochismus. Ale nejsi v tom sám.

Ko
Kostinen
08. listopadu 2020, 23:37
1

A co je největší podobná katastrofa mladoboleslavského výrobce? Něco novějšího než 1203, řekněme...

reagovat
Jenda_K
09. listopadu 2020, 00:28
1

HTP

st
st. Padre
09. listopadu 2020, 10:36
-2

Tak třeba zrovna Fabia HTP je ideální auto do města

Ju
Junior
09. listopadu 2020, 16:32
9

ideální do města je většinou synonymum pro nepohodlnej krám co blbě jede, ale na poskoky se to dá přežít.
A vona je to pravda.

st
st. Padre
09. listopadu 2020, 18:50
-2

V tomhle případě je to spolehlivé auto s minimálními náklady. Pro někoho kdo potřebuje auto třeba kvůli tomu že má problémy s pohybem, nebo důchodce, apod. Není to nic pro mladé střelce a holky když to vidí tak jim z toho nevlhnou kalhotky...
Nemá smysl to pomlouvat když o tom nic nevíš a nejsi cilovka.

Skipper
09. listopadu 2020, 20:23
2

No nevím, jestli je v téhle republice někdo, kdo by o Fabii HTP nic nevěděl... A z lidí, kteří se o auta zajímají někdo, kdo by nevěděl o průserech HTP...

Jenda_K
09. listopadu 2020, 20:26
1

Ale jenom do města a pokud funguje, to minimálně v prvních generacích dokázal zhruba 70 000 km:
https://www.cimbu.cz/download/auto-moto_htp.pdf

Ju
Junior
09. listopadu 2020, 21:20
5

Jsem cílovka. Na území o velikosti 2x2 kilometry jsem schopnej najezdit i desítky kilometrů denně.
Škoda Felicia z roku 95 slouží i s 350kkm na tacho. Koupena před 13 lety od rodinného příslušníka s 37kkm.
HTP bych za tu dobu potřeboval kupovat už pátý. Takže díky, necu :)

Do
Dodo
10. listopadu 2020, 18:32
0

Junior: To máš k podnikání? Docela se divím, že stará Felda za to stojí. A jinou variantu takového nájedzu jako soukr. osoba si neumím představit :D

Ju
Junior
10. listopadu 2020, 22:11
5

Rodina má po vesnici rozházený nějaký výrobní / skladový / kancelářský prostory, navíc starání se o barák, vožení bordelu, teď se lítá kolem přezouvání aut (...). Podnikání není jenom novej bavorák na práci a bílá košile.
Jak teď není kam jezdit obchodně a vlastně se ani pořádně nic novýho neřeší, věnuju se těmhletěm "operativním" blbostem celkem fest. Víc než by mi bylo milý, co si budem. Ale tak lepší než doma čumět do zdi. A občas prostě zjistíš, že těch 20-30 kiláků klidně naskáčeš i jenom po dědině.
A když zjistíš, že na dílně něco chybí a musíš zajet 25 kiláků do města, tak seš pomalu línej si jet domů pro nějaký jiný auto. Ještě když si uvědomíš, že by ses musel i převlíct, protože ti na kalhoty půl hodiny zpátky cákl zinek...Tak jedeš stejně Felinou. Ty kiláky pak naskakují jak o život :)

Na ty poskoky v doslova stovkách metrů je úplně jedno jestli sedíš v A8 nebo Feldě. Felina je možná lepší, protože tě nevysírá pípáním pásu.
A ono když seš nadprůměrně vysokej, s velikostí spokojenej, a zatím ani neplešatíš, je ti to pro tyhle účely prostě u prdele. Když jedu někam dál, vezmu si jiný auto. Když se chci bavit, vezmu si jiný auto. Felda slouží prakticky jako multikára za nulový náklady. Nemá smysl ohromovat sousedy, ještě když je prakticky všechny zaměstnáváš, nějakou drahou károu. Felcedes stojí před barákem, klíče v něm vždycky jsou...Není důvod chodit na nákup půl kilometru pěšky. :)
Náhrada se navíc řeší hrozně těžko. Nějaká "lepší" ojetina je akorát k nasrání, nemám náladu ani čas se o to starat. Neprůstřelný není nic. I nějakou Toyotí V8 bys nakonec utrápil. Operák si vzít nemůžeš, protože to auto systematicky zasíráš zvenku i zevntiř (felda v hatchi uveze 8 liťáků, kdo by to řekl), semtam nějaká drobná kolize (...). A koupit si něco do majetku? A co? Nějakým malým jednoduchým krámem typu Fabia 1.0 si stejně o nic nepolepšíš a dát milion za Amaroka a pak ho systematicky huntovat tím, že ho provozuješ v tom nejhorším možným režimu? Tak bohatej nejsem a až tak bohatej budu, nebudu už takový auto potřebovat vůbec.

Fakt je potřeba se od toho trošku odprostit a žít si svůj zen. Tuhle jsem měl jet za kámošema do hospody a zapomněl jsem si na firmě nabrat naftu do hlavního auta. Nedojel bych tam a zpátky. Než bych se sral s odemykáním areálu a alarmem, nebo tankovat na veřejný pumpě (protože těch možná 50 korun na nádrži by mě asi zabilo), jel jsem stejně Felinou :)

Klid mladýho vesničana nic nenaruší.

jH
jHanak
09. listopadu 2020, 13:59
0

Ak sa nemylim tak VW Phaeton este stale existuje ale len pre Čínsky trh -> https://petrolhat.net/video/5144

reagovat
Vojta
09. listopadu 2020, 19:26
0

Trochu netypicky budu bránit 156. Ano, výrobně to je mizerné auto, rezne extrémně a při nárazu je pevné asi jako plechovka od cocacoly, ale je překvapivě spolehlivá. Jasně, upadnou tomu kliky, stahovačky oken a podobné nadbytečné věci, ale mechanicky ta auta fungují s výjimkou zadírajících se 1.8 a 2.0 (J)TS. Kromě těchto dvou motorů, které už dneska vlastně dost vymřely překvapivě jde o dost spolehlivý povoz, což dokazuje množství vraků ve všemožných stádiích rozkladu, které stále brázdí naše silnice.

reagovat
beastar
09. listopadu 2020, 21:28
0

Je to sráč a byl to sráč i před lety když sem to měl jako zánovní. Té korozy se dalo jakž takž bránit.. ale jako. No nebudu začínat debatu, co už jsme spolu vedli tisíckrát. Nevim kolika 156 si jezdil a kolik si toho třeba servisoval. To auto je prostě bída. Jediný jeho plus je to jak jezdí a jak vypadá (vypadalo) Je fakt že když se to koupilo v naftě jezdilo to i obyčejným lidem co nemají bezednou peněženku.

Vojta
09. listopadu 2020, 21:40
2

Že to je sráč a koupit si to nový/zánovní byla blbost, to ti přece nerozporuju ;) Bavím se tu o tom, že jak V6, tak zejména JTD jsou co do jízdy nesmrtelný a končej když už, tak na tom že se zlomí vejpůl nebo se sedadlo propadne podlahou, tlumič projede kastlí a podobně. A korozi nebylo moc jak se bránit. Prostě to je špatně vyrobený a snažit se to udržet je boj s větrnými mlýny. Ale ano, kdybys jak magor stříkal už od novýho auta rok, co rok dutiny a fakt tomu dával nadprůměrnou péči, vydrželo by to.

beastar
09. listopadu 2020, 22:23
0

Pár V6 který byly fakt pěkný už sem viděl. A kupovat to zánovní úplná blbost nebyla bylo to levnější jak BMW, AUDI a podobně a hlavně hezčí. A taky tomu od novýho klesla cena tak, že výhodnější už je jenom Maserati. Podle mě je to píčovina kupovat to patnáct let starý a brečet, že to nic nevydrží, nebo že je to špatný. I když objektivně jo. To stejný platí pro tu Rx8 nahoře, jen bláhový dement by si to koupil s t ím, že to bude pohodový poježdění. Je to prostě špatně vyrobený to se shodneme. A žádný argumetny typu jenom musíš dělat olej po XY, musíš tohle a tamto. To je prostě kravina. Je to stroj a mělo by to fungovat. A že VW vyrábí taky občas šuplíky a co? To jako znamená že Italové musí taky. Já vůbec z těchto článků teču. Plus z těch našich vesnických domácích mechaniků. To je teda takový Česko/Slovensko/Polsko/Ukrajinský specifikum. Koupit mrdku a pak to doma bouchat ve stodole a říkat si že to není tak hrozný. Bohužel auta jako 156 tento typ používání zažila až příliš často. To nic nemění na tom, že to je sráč už z výroby. A že to najede... s V6 a naftou... všichni konkurenti najedou to stejný ale spíš víc.

Blix
09. listopadu 2020, 23:10
1

Vojta: Já na radu fóra oškrábal origo netknutý plastizol a tmel z podlahy (soubežně podél prahů) a normálně jsem tam měl díry. Jak se tomu bránit.. Citroen saxo byl snad festovněji postavené auto.. Na druhou stranu jsem jel TSkem co melo 350kkm a bylo supr.

Vojta
09. listopadu 2020, 23:23
-1

Bránit se tomu nedá, 156 ale i 155, 145, 146, 147, GT... tyhle auta jsou ultimativní shit. Jsou prostě špatně vyrobená a vyhrát se nad tím nedá jinak, než postupným vyvařováním a nahrazováním toho, co kde zrovna je KO. Kvalitní práce ale stojí strašně moc. Spousta lidí, co to chce dělat poctivě tyhle auta odmítá. Nic to ale nemění na faktu, že dokud se ta kastle totálně nerozsype, ty nafty a V6, který dostávaly v rozumných intervalech rozvody prostě jezdí dál a dál. Spolehlivost 1.9 JTD 8V a 2.4 JTD 10V je dechberoucí záležitost. Nicméně je lepší koupit si to v autě, které nestojí za hovno v těch ostatních směrech, což jsou například 166 a Kappa.
156 je dnes pro nadšence, který se v tom hodlá vrtat a udělá si z toho víkendovou leštěnku nebo pro socku, která koupí kus za 10kkč a dojezdí ho totálně do sraček do fáze, kdy už se v tom prostě jezdit nedá. JTD motory z těch aut se pak hromadí na vrakáčích a nikdo je nechce. Dá se z toho leda tak postavit elektrocentrála.

GanGreen
10. listopadu 2020, 08:41
1

156 je realne fakt srac :D 3 roky a 40000 nasypanejch do auta, který ani tak nebylo v dobrým stavu... Furt je na tom kupa práce případně potřeba neustalejch investic.
Jezdí to fakt pěkně, o tom žádná, ale to je asi tak všechno.
Díky bohu že jsem to jakštakš prodal a nemusel to potupně hodit do lisu :))

Sa
Sato
10. listopadu 2020, 11:51
0

GanGreen ironie ze? :D lebo ak nie tak za podobne nizku sumu na servis by bol vdacny snad kazdy majitel E46 :D alebo aj kde akeho ineho pekacu.
Ja som 156ku mal 4 roky, kupovaná za 50 a servis dokopy tak +-kilo, samozrejme ziadny top stav, a pride mi to uplne v pohode na to co to bolo (2.5 busso). Moja paradoxne nehrdzavela vobec. mala cca 15 rokov ked sla prec. Pochybujem ze by s hocijakym podobne starym a podobne zaujimavym autom to bolo financne lepsie. Ano, je to otravne ze sa vkuse nieco riesi, proste stare auto. Tiez mi pride, ze sa to tu dramatizuje.

Bíste neuraz sa ale mne pride ze obecne tvoje skusenosti su tak do 7r stari, a toto je diskusia o pleckach :)

Vojta
10. listopadu 2020, 12:26
0

156 rezla určitě. Ona má takovou milou vlastnost, že to není vidět až do chvíle, kdy propadneš podlahou nebo při heverování projedeš prahem :D Jinak ano, ty částky za servis jsou obvyklé...

GanGreen
10. listopadu 2020, 12:53
0

Sato: myslím to vážně, 40000+ za servis mi přijde během 3 let nesmyslně moc... A není v tom započítanej olej a filtry, to mám v rámci "odměn" zadarmo...
Uznávám ale, že to auto bych si koupil znova, kdybych ho měl šanci trochu využít a sehnal bych TOP kus :))

Teď hledám 147 což bude stejný peklo... tak radši koukám i na Fiat Stilo, protože ten by mi nejspíš vyhovoval mnohem víc :D

Vojta
10. listopadu 2020, 13:09
0

147 je totéž, nebrat! Ani GT. Kup si 166, pokud to chceš levný a dobrý. Jinak 159 a vykuchat z toho DPF, pak se to srát taky nebude. Stilo je sice fajn, psal jsem o tom článek, ale jízdně fakt průměr. Cca něco jako dvojková ovce...

Sa
Sato
10. listopadu 2020, 13:43
0

Vojta: Ja som koroziu invazivne nikdy neskumal, ale majitel po mne odstrojoval podlahu, daval nejake fotky na forum a pisal ze vsetko v relativne v pohode, teraz som pozrel znova to vlakno ale ta fotka ma uz neplatny link viac o korozii nepisal. Kazdoapdne podla prispevkov co sem tam pise na forum auto stale jazdi :)
Hned zo zaciatku som mal taku prihodu, ze som v jednej zatacke "netrafil apex" :D ale zato som impozatne skrtol o zvodidla a na malom kusku na dverach som obil farbu az na zinok, za tie roky tam na tom mieste nebola ani liska. Ale samozrejme podvozok je iny pripad.

GanGreen: ja vlastne neviem kolko na udrzbu stoja stare obycajne auta, je mozne, ze mam deformovane vnimalnie.

GanGreen
10. listopadu 2020, 14:48
0

Vojto, díky za radu, ale myslím že teď Stilo bude stačit, jízdní vlastnosti vůbec neřeším, na ježdění nemám čas, a hlavne to bude časem auto pro pritelku, takže rozhodujou provozní náklady a pořizovací cena... Já to v tom vydržím a časem třeba bude ta 166ka :D

Sato: máš asi vážně deformaci :D všechny moje předchozí auta mě na servise stály sotva 1/3 ale je pravda že žádný nejezdilo tak pěkně...

beastar
10. listopadu 2020, 18:38
2

Sato: Máš pravdu mě to pak došlo. Když vidím ty ročníky těch Rx8 a jakej pekáč je dnes 156. Opravdu to jde kolem mě abych se v takových věcech hrabal. Jako ne že bych se někomu posmíval, že si to třeba koupí. Já shánět auto za třicet, tak si tu 156 normálně v naftě koupím taky. Jen prostě to je fakt úlet jako z toho pochopíš proč většina Čechů má oktávku, fábii nebo pašíka:) Opravdí to každej, díly jsou všude zase až tak moc se to taky nesere jak se tady někdy zveličuje. A nemusíš se v tom hrabat a objednávat si díly z celýho světa aby sis užil svých pět tisíc ročně.

Vojta
10. listopadu 2020, 22:01
1

O tom tady ale celou dobu mluvím, Mlho :D Prostě Ano, pokud máš něco, co má každej, oprava v servise stojí pár korun, protože s každou závadou toho pekáče se setkalo dalších sto tisíc lidí před tebou :D Ale pak to kolikrát dopadá tak, že servisy systémově nezvládají typicky ložiska nebo silentbloky na jedničkových fábiích, protože se to prostě dělá trochu jinak a manuály se nečtou. Stejně tak zcela systémově nějakej kokot zkurví a přetáhne vstřikovače na TDI PD, samozřejmě to majiteli nepřizná, jen mu pak řekne po čase, že ty vstřiky jsou už v hajzlu a je potřeba je vyměnit. Ale tím, že se to děje tak často, tak to lidi berou za standard a ne jako debilitu mechaniků. Stejně tak zničené prahy od zvedáků a dalších X věcí, které se prostě dějí, jen je málo kdo řeší.

Do
Dodo
10. listopadu 2020, 18:37
0

Je tady někdo, kdo Phaeton úspěšně provozuje a úspěšně servisuje?
Nedávno jsem o Phaetonu dost silně uvažoval (koukal jsem po základní motorizaci, dieslové V6).
Nejvíc mě trápí, že Phaeton má prý dost spešl diagnostiku a běžné koncernové servisy si s ním moc neporadí. Ale žádné konkrétní info jsem nedovedl dohledat.
Existuje nějaká CZ skupina / klub apod? Našel jsem nějaké letité fórum, co vypadá docela mrtvě plus nějaké Facebookové bazary dílů, jinak nic.

reagovat
beastar
10. listopadu 2020, 18:40
0

Jo je přezdívka Sheogh. Myslím že má ale V8.

st
st. Padre
10. listopadu 2020, 20:31
-1

Nevíte někdo jak je servisně náročná A8, Mercedes S tak 10 let+?

reagovat
VK
VK
15. listopadu 2020, 00:33
1

Mohu posloužit s vlastní zkušeností, S-Klasse, r.v. 2005, takže W220. Koupeno roku 2017, od tehdejšího bráchova šéfa v práci na soukromé bázi, na poměry prověřený původ, řeklo by se. Prodáno letos na sklonku zimy, po najezdění cca 50 tisíc km. Vstupní opravy zhltly obratem 150 tisíc - počítal jsem s tím, pro zajímavost (u každého koupeného kusu to bude více méně originální kombinace nedostatků,) přední pneumatické měchy, revize předních náprav, v těsném závěsu rozdělovací ventil horký/chladný vzduch v klimatizaci a nějaké drobnosti. Plus výměna alternátoru u dvanáctiletého kusu jsem chtěl preventivně.

Potom se to ovšem plynule sypalo dál, co si vzpomenu netěsná kostka pneumatiky s novým kompresorem, opět nefunkční klimatizace/topení, vedoucí k výměně nakonec celé řídicí jednotky klimatizace s kompresorem a další věci, minimálně sto tisíc celkově. Vůbec jsem přitom třeba nemusel řešit motor, jednalo se o šestiválec turbodiesel, ačkoli na konci se už začaly hlásit vstřiky o slovo, nijak dramaticky. Stačí, jak se kazí to okolo motoru. Plus dvě věci, které mě pily krev od začátku, příliš namáhavé řízení a nedržící nafukovací bederní opěrka, se nepodařilo vyřešit vůbec. Přes opakované pokusy za celou dobu; na to, v čem spočívá problém - ne řešení, jen problém - jsem nakonec přišel sám, až někdy ke konci mě napadlo (pane vachmajstr, vy jste hlava!) si projet nějakou jinou W220 z bazaru a ejhle, řízení je skutečně je těžší, resp. nastavení účinku serva, což nevadí, když je přesné. V tom mém byly velké vůle, kombinace těžšího řízení a nutnosti neustále volantem je korigovat je přesně to, co vadí. Nikdo z mechaniků, k nimž jsem jezdil, mi tohle nebyl schopen sdělit.

Vůbec opravy a mechanici, nebyl jsem schopen najít opravnu, kde by mě nějakým způsobem netahali za nohu, představa že když budu platit co si řeknou, bude opravář dělat co chci a v přiměřeném čase - nemám na mysli ze dneška na zítřek, v řádu třeba jednoho týdne - se ukázala být mimo realitu. Nevím proč, vždycky mi to připadalo jako to nejpřirozenější, co může být, oni udělají co chci, já zaplatím, kolik si za to řeknou, nefunguje to tak. Nebrat jako stížnost, prosté konstatování faktu, jsem obyčejný makovec a uživatel, v opravách se nevyznám a nehodlám vyznat, neumím se hádat, nemám známé, mohu si za to sám. Tohle všechno nakonec vedlo jak k prodeji, tak - spolu s podobnou anabází u paralelně, arciť víc jak dvojnásobek doby a čtyřnásobek kilometrů provozovanou C5 - k rozhodnutí raději platit leasing, vozit se novým Stingerem a dalších pár let prostě neřešit. I finančně to vychází podobně, nervy a čas šetří naprosto neuvěřitelný způsobem.

Co snad jako závěr napsat, myšlenka koupit staré auto kategorie S-Klasse za nízké stovky tisíc, nešetřit a dát do toho další nízké stovky tisíc, nechat spravit, co je aktuálně špatně nebo hrozí, že se podělá a pak si prostě jezdit. - nefunguje. Přinejmenším v mém případě nefungovalo. Asi by bývalo lepší, než dát 150 tisíc do koupě a 150 tsíc do první opravy, rovnou jít do něčeho za 300, + třeba 50 první nutné investice, o pár let mladšího a míň se sypajícího, by bylo po všech stránkách lepší rozhodnutí. Ale jestli by to i tak fungovalo, netroufám si říct.

Ha
Habakukk
11. listopadu 2020, 12:16
0

Pravověrní říkají pokud chceš pravého Range Rovera tak musíš koupit P38 s benzínem. První generace je více méně veterán se všemi pozitivy i negativy. Třetí generace je zase více BMW než RR no a čtvrtá je zatím moc nová aby se projevili všechny její neduhy tak jako u starších kousků. Obecně nejlepší poučka pokud RR tak v Benzínu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem