načítám data...

TopX automobilových sebevražd

08. listopadu 2020, 12:14 98 komentářů Adam Forman TopX

Levné luxusní koráby lákají úžasným poměrem pohodlí k ceně. Jak se ale vyhnout náročné údržbě kdysi velmi drahých vozů?

zobrazit celou galeriiTopX: TopX automobilových sebevražd

Když se nad tím zamyslíte, dává to vlastně smysl. Drahá luxusní auta jsou často průkopníky v technice a než se podaří inovace vyladit a prosadit do nižších tříd, mívají nějaké ty dětské nemoci. Jsou však i auta, která jsou prostě špatně vyrobená, špatně navržená nebo jsou takovými exoty, že je jejich servis téměř nemožný. Začneme zlehka od těch nejlevnějších až po nejdražší.

Mazda Xedos 9 2.3 MCE

Zdroj: AutoWP.ru

Začnu pěkně z vlastní zkušenosti. Mazda Xedos 9 s motorem využívajícím Millerův cyklus a Lysholmův kompresor je velký, pohodlný sedan s příjemnými jízdními vlastnostmi a dostatečným výkonem. Bohužel, fakt, že jde o jediný motor svého druhu použitý v automobilu napovídá, že tahle strojovna nebude mít jednoduchý servis. Překvapivě je kamenem úrazu kompresor, součástka hojně používaná v automobilech i v devadesátých letech. Motor potřebuje přeplňování, aby udržel směs ve válcích před kompresí, kdy se píst pohybuje nahoru, avšak sací ventil zůstává otevřený. Kompresor je chlazený vzduchem, na sání je dvojice intercoolerů, avšak ložiska šroubovic jsou mazána z olejového okruhu. Zatímco přívodní kanálky oleje do ložisek nedělají žádné potíže, tvarování a malý průměr odvodových kanálků způsobuje častá ucpání a nemožnost oleje odtékat zamýšlenou cestou. Olej pak zůstává v kompresoru, proniká do sání a způsobuje známý modrý dým z výfuku. Samozřejmě, že náhradní díly neexistují a kompresor nelze repasovat. Většina těchto vozů je tak odstavena kvůli závadám motoru. A to automobil prosím pěkně neuvěřitelným způsobem rezne, asi jako každá devadesítková Mazda.

Chrysler Stratus 2.0 (JX)

Zdroj: AutoWP.ru

Přispěji dalším kouskem ze své garáže. Chrysler je americkou obdobou Mercedesu. Luxusní automobil zaměřený na pohodlí, kupovaný zejména starými dědky, kteří si myslí, že budou cool v kabrioletu. Zatímco šestiválcové motorizace trápí zejména potíže s automatickou převodovkou, existuje ještě jedna varianta, nabízená pouze v Evropě. Atmosférický dvoulitr SOHC s manuální převodovkou lákal konzervativní zákazníky na nižší spotřebu a manuál, na který jsou Evropani zvyklí. Bohužel, motor sdílený s modely Neon či Plymouth Breeze je pro Stratus hned v několika věcech unikátní. Předně má úplně jiné uložení v karoserii. Vzhledem k tomu, že na voze rapidně odcházejí všechny pryžové části se brzy dostanete do potíží, jelikož jsou silentbloky motoru uloženy na pomocném rámu pod motorem. Hodiny na zvedáku a paleta sprostých slov jsou pak jistotou. Pryž se bohužel nachází i v silentblocích táhel převodovky, které je dnes takřka nemožné sehnat. Dále skládací střecha je utěsněna po obvodu pryžovými pruhy. Ještě jsem neviděl Stratus, do kterého neprší, na čemž má podíl i kombinace skleněného zadního okna vinylové střechovice. Ty dva materiály prostě nejdou slepit! Směsice šroubů evropských a amerických norem je pak jen třešničkou na dortu servisní náročnosti. A věděli jste, že kvůli přístupu k baterce musíte sundat kolo a podběh?

Alfa Romeo 156

Zdroj: AutoWP.ru

Kdo by neznal zkazky o nespolehlivosti Alfy. Bohužel, ani model 156, který měl nastartovat důvěru zákazníku ve značku, není výjimkou. Legendární jsou motory spalující olej, kvůli citlivosti jednotky na včasnou, respektive předčasnou výměnu, navíc jedině tou správnou značkou. Podvozek je pak bohužel poddimenzovaný, zejména přední ramena trpí pod těžšími šestiválci a naftovými motory. Navíc auto skvěle rezne. Nezrezlý kousek je dnes výjimečným unikátem a stojí za ním roky velice poctivé péče oddaných majitelů. Ony ty motory vlastně celkově rády kazí dojem z jinak krásného vozu. Termostat a chladič podléhají velmi rychle korozi, tudíž polovina vozů jezdí příliš studená a polovina se přehřívá. Jo a taky rádo praská turbo u přeplňovaných modelů. Bohužel se na palubě objevily i ‚automatické‘ převodovky selespeed, které nepatří k nejspolehlivějším ani nejlépe řadícím exemplářům. Není divu, že tyto nádherné vozy, které, když zrovna fungují, rozdávají radost plnými hrstmi, téměř vymizely z našich silnic.

Citorën XM 

Zdroj: AutoWP.ru

Ačkoliv jde v kontextu velkých Citroënů o velmi spolehlivý model, v porovnání se zbytkem motoristické produkce jde o problémové dítě. XM bylo plné především dětských nemocí. Základní hydractive montovaný do nižších verzí nenabízel komfort srovnatelný s předchůdci a vyšší modely naopak trpěly na únik hydraulické kapaliny. Posilovač řízení s variabilním účinkem DIRAVI osazený do šestiválcové verze není žádná radost servisovat a když už jsem u těch motorů jedině přeplňovaná vznětový varianta XUD stojí za doporučení. Šestiválec se pod nízkou kapotu jen-tak-tak vešel, takže vymotat se kolem něj při servisu není jednoduché. Hlavním nešvarem je však jeho nestřídmost a váha, která vyloženě nesvědčí předním pneumatikám. Základní atmosférický dvoulitr uděluje automobilu dynamiku bicyklu a lepší to není ani s jeho přeplňovanou variantou. Auto je zkrátka na většinu nabízených motorů příliš těžké. O atmosférickém dieselu se ani nemá smysl zmiňovat. Oblíbené jsou úniky chladící kapaliny a vyloženě odbytá elektroinstalace, která z vozu plného elektromotorků dělá hlavolam pro pokročilé.

Mazda RX-8

Zdroj: AutoWP.ru

Tady to asi schytám, ale wankely prostě nefungují v automobilech pro běžný provoz. Ačkoliv je 230 koní z třináctistovky skvělou odpovědí na oblíbené rčení ‚objem ničím nenahradíš‘, doplácí legendární Renesi na spolehlivost. Automobil je extrémně náročný na zahřívání olejové náplně. Krátké trasy mu vyloženě nesvědčí a rychle způsobí nadměrné opotřebení motoru. Říkáte si, že jde o auto pro radost? Tak proč má čtyři dveře a čtyři sedadla? Náhrada za ikonickou RX-7 FD, která také nebyla klenotem spolehlivosti, se bohužel přiklonila od surového rivala Porsche ke klidnějšímu pojetí sportovně-rodinného vozu. Právě ta zdánlivá každodenní použitelnost zasazuje smrtelnou ránu její pověsti. Motor má sklony přehřívat se, zapalovací soustava je poddimenzovaná a největší potíž činí vrcholová těsnění. Rotační motor je mezi jednotlivými fázemi oddělen vrcholovým těsněním, a protože ono těsnění neustále tře o stěnu motoru, časem prostě musí odejít. Pak je třeba motor celý rozebrat a znovu složit. Nic moc, na věc, která se musí dělat v intervalu 50 000 – 100 000 km. Jo a taky to auto strašně žere. U sporťáku dobrý, u vozu koncepce 2+2 se čtveřicí dveří je to špatně.

Range Rover

Zdroj: AutoWP.ru

Ikonický Range Rover. První vůz nabízející nekompromisní terénní schopnosti a pohodlí luxusní limuzíny je přímo ikonou nespolehlivosti. Od potíží s elektroinstalací, přehříváním a protikorozní ochranou první generace, přes potíže s elektroinstalací, vzduchovým podvozkem, přehříváním a imobilizérem druhé generace po problémy s elektroinstalací, vzduchovým podvozkem, přehříváním a rozpadajícími se automaty třetí generace. Neměly by ty chyby spíš ubývat? Fakt je, že první Range vznikal ještě pod britským vedením a byl více utilitární než komfortní. Druhý sice také vznikal pod britským velením, avšak firmy British Aerospace, která na vývoj nového modelu neměla příliš prostředků. Automobilku poté převzalo BMW a půl vývoje probíhal v Mnichově a půl v domovské Británii. Následovalo krátké intermezzo pod křídly Fordu, načež se v půlce života modelu opět změnil vlastník na indický koncern JLR, patřící firmě Tata. První model tedy patřil koncernu British Leyland, což o spolehlivosti vypovídá vše potřebné. Následující turbulence ve vlastnictví způsobily, že žádná generace nebyla tak docela dořešená. Přesto se najdou nadšenci, kteří Range Rovery udržují na živu.

Volkswagen Phaeton

Zdroj: AutoWP.ru

Zvláštní nápad vyvinout limuzínu pod hlavičkou lidové značky. Phaeton byl vrcholem nabídky Volkswagen a byl určený hlavám státu a kapitalistických molochů. Reálně jím však jezdilo pouze vedení VW a všichni kdo měli na výběr, sedlali raději Mercedesy S-Class. Co na sympaticky nenápadné limuzíně bylo vlastně tak špatně? Byla super-komplikovaná. Vývoj stál 1,3 miliardy dolarů, sám ředitel značky Piëch stanovil požadavky na dokonalou limuzínu, které stály za odchodem konstruktérů z projektu. Vůz byl vyvíjen po boku modelů Bentley a sdílel s nimi i vrcholnou motorizaci W12. V nabídce pak byla ještě osmiválcová verze z Audi A8. Vše myslitelné na palubě bylo poháněno elektromotorky, všechna sedadla byla vyhřívaná, odvětrávaná a měla masážní funkci. Přední sedačky šly seřídit v 18 směrech… A skoro všechno z toho se začalo velmi rychle rozbíjet. Auta odmítala otvírat elektrický kufr. Na palubě bylo pět nezávislých řídících jednotek, které spolu často nemluvily, a tak auto nešlo nastartovat, případně nešlo zařadit, případně nešlo ani odemknout a někdy za jízdy prostě jen tak chcíplo. Zastaralá navigace měla svoji vlastní představu o cílech, které byste měli navštěvovat a všechny ty elektromotorky postupně padaly, jako komáři s příchodem prvních mrazíků. Kupodivu se Volkswagen nevzdal, a i když první generace prodala jen čtvrtinu předpokládaných kusů, pokračoval s vývojem až do čtvrté generace z roku 2010. Mezitím se dostaly pod kapotu i vznětové a zážehové šestiválce, a dokonce i vznětový desetiválec, o kterém si ještě řekneme.

BMW 7 E65

Zdroj: AutoWP.ru

Sedmička to měla ve své čtvrté generaci skutečně těžké. Třetí generace byla po všech stránkách povedené auto nabízející nepřeberné množství výbav, byla ověnčená konzervativním designem a korunována skvělými motory. E65 měla však více potíží než jen stín úspěšného předchůdce. Ze začátku uveďme kontroverzní design z pera Chrise Bangela. Ačkoliv patřím mezi těch pár lidí, kterým se líbí, dobře vím, že jsem v naprosté menšině. Vůz si dokonce vysloužil přezdívku ‚Bangelova pr*el‘. Pak tu byl inovativní systém i-Drive, které upřímně nenávidím v každé jediné jeho generaci. První verze však byla skutečně vrcholem německé logiky, takže cokoliv nastavit vyžadovalo volný víkend, uživatelský manuál a věštící kouli. Bohužel, nový systém si vyžádal spoustu kabeláže, řídících jednotek a senzorů. No a všechno samozřejmě začalo postupně padat jak Němci u Stalingradu. Časté jsou kliky dveří, odmítající poslušnost, imobilizér ochotný znehybnit auto z důvodů, se kterými ani školení mechanici nic nesvedou a celá tahle paráda má Achillovu patu v kufru. Zatímco pod kapotou trůni klasická baterie sloužící k nastartování, v kufru je druhá, udržující všechny ty mini-počítače v polo-spánku. Většina majitelů o ní neví, většině majitelů časem odejde, ať už na vnitřní zkrat, či na netěsnost víka kufru. Jen co všechny ty počítače upadnou do kómatu, je velmi těžké je opět nahodit, a tak se nepojízdný vůz musí opět odporoučet do servisu. Vlastně jedinou věcí, která se na voze nekazila byl motor. BMW prostě motory umí.

VW Touareg V10 TDi

Zdroj: AutoWP.ru

První generace Touaregu vznikla po boku Porsche Cayenne a Phaetonu pod vedením Ferdinanda Piëcha. Když teď znalí hrůzou prchli, mohu se pokusit vysvětlit, co je na tom všem vlastně špatně. Ačkoliv se velké SUV vyrábělo i s šestiválci, vrcholem byl pětilitrový desetiválec, vrchol vlny vznětové propagace německých značek, který byl v době svého vzniku propagován vítězstvími vznětových Audi v Le Mans. Desetiválcová strojovna však nebyla tak docela jednotná. Vlastně šlo o dva řadové pětiválce, spojené do véčka. Každá řada měla svůj vlastní řídící modul, klapku sání atd. Mezi obvyklé potíže patřilo: Přehřívání motoru, zadření motoru kvůli netěsnícím pístovým kroužkům, rozlámání kardanů, protékající stahovací střecha, netěsnící vzduchové odpružení, krátká životnost žhavících svíček a vstřikovačů a samozřejmě ráda umírala nejrůznější čidla od váhy vzduchu přes senzor otáček až po lambda sondy. A každá oprava byla setsakramentsky drahá. Touareg byl s Phaetonem vrcholným modelem značky a dvě a půl tuny těžký vůz nebyl zrovna servisně přívětivý. Téměř každý servisní zásah vyžadoval kompletní sundání pohonné soustavy a vyndání motoru spodem. Samozřejmě tu jsou opět potíže se dvěma separátními bateriemi, z čehož jedna potřebuje speciální klíč k vyndání a druhá je zadělána osmnácti různými šrouby. A já myslel že můj Chrysler je na tom blbě.

A co vy? Vlastníte také nějakou past na peníze? Podělte se o zážitky se svými neustále rozbitými plechovkami!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

st
st. Padre
08. listopadu 2020, 16:18
-1

Chtěl jsem Mazdu RX-8, ale ta servisní náročnost byl důvod proč jsem místo ní koupil Míatu. Najedu s ní asi tak 2000 km za rok a nemá pro mě smysl si jí vůbec držet. Pokud by tady byl někdo, kdo je na tom podobně a byl by jí ochoten přes sezónu na několik nedělních výletů pronajmout, tak nabídněte.

reagovat
Tomáš Trýska
08. listopadu 2020, 18:36
1

Přitom Miata se dá používat jako auto na denní ježdění. Stačí jí udělat ochranný nástřik spodku a dutin, dokud je zdravá.

ickxs
08. listopadu 2020, 19:59
0

Mas zpravu ;)

st
st. Padre
08. listopadu 2020, 21:49
-1

Myšleno sám hledám pronájem.

bkralik
09. listopadu 2020, 08:34
0

Tak pronájem nabízí icabrio.cz - a ještě si můžeš vybrat z velkého množství vozů :-)

wdave_t
09. listopadu 2020, 10:21
0

S icabrio mám dobré zkušenosti a zrovna tak přes hoppygo to lze (může být levnější, ale vhodné spíš pro menší nájezdy)

st
st. Padre
09. listopadu 2020, 10:26
-1

Koukal jsem na to a pro mé potřeby to vyjde tak nějak finančně nastejno jako když si nechám svojí Miatu. Já si auta běžně na cestách půjčuji. Super je to v USA - Mustang kabrio tam seženeš pod 1000 Kč/den.

je
jerry
10. listopadu 2020, 18:48
0

Tak ono držení miaty není žádná finanční pecka:-)

st
st. Padre
10. listopadu 2020, 21:53
-1

Finanční pecka to není, ale zabírá mi to jedno místo v garáži, kde by mohlo stát něco zajímavějšího.

liška
08. listopadu 2020, 19:10
1

Nějak tam schází Cayenne, resp. možná by stačilo Touarega a Range dát do kategorie libovolné luxusní SUV starší 10 let. Krom Lexusu samozřejmě :)

reagovat
Honza P
19. listopadu 2020, 00:01
-1

A XC90.

Michal88
08. listopadu 2020, 20:16
1

Předpokládám, že to je pokračování článku o útrapách nadšence do relativně starých automobilů... :)

Mazdu RX-8 jsem miloval na první pohled, nikdy jsem se ale neodvážil do ní jít... A u Xedosu se mi vždy líbila 6 s 2,0 V6 z venku, interiér byl ale jako obvykle u japonců tehdejší doby odporný... :)

Snad bych jen dodal, že u jakéhokoli XM V6 je ke všemu v podstatě lepší přístup (krom startéru u PRV), než u jakékoli 2,5TD, kde fakt motorem nepropadne pětikoruna a všechno je tam kolem motoru a převodovky úplně jinak, než u všech ostatních motorizací (včetně kastle kvůli uložení motoru).

reagovat
riderhenry
08. listopadu 2020, 20:56
0

RX-8 by pro člověka, který se nebojí naučit se nějaké zásady a najít opravdu dobrý servis nemusela být vůbec tak špatná. Ale je to Mazda, takže koroze. Spíš proto bych do toho nešel. Jen když si člověk opravdu pohlídá stav a sežene dobrý kus. Pak to má hodně do sebe a tak úplně bych se závěrem nesouhlasil. Stejně tak u 7er, tam jsem byl překvapený asi nejvíc - jasně, není to kategorie "nákupní taška" a v autě se může rozbít strašně moc věcí, nicméně i tak má tahle sedmička dost dobrou pověst, na rozdíl třeba od soudobé pětky E60/61. Asi záleží jaký zdroj zrovna člověk použije.

reagovat
st
st. Padre
08. listopadu 2020, 21:51
-1

Ta RX-8 je fakt extrém. To má smysl hlavně do garáže jako showcar, nebo pro mechanika co si to umí sám servisovat.

Romus
08. listopadu 2020, 23:26
8

Zase z toho nedělejte kovbojku :-)

krab
08. listopadu 2020, 21:20
0

Víte co je zajímavý? Ačkoli se nebudu hádat o to, že těm autům status do téhle rubriky nepatří, protože dost možná svým způsobem asi očima chladné logiky jo, tak jak je sakryš možný, že po 10 hodině a několika pivech často zadávám do bazoše právě hesla typu "Range Rover V8" , Citroen XM 3.0 V6, Xantia V6 Activa, Mazda RX8 a podobný :-D

reagovat
Fa
Fandatik
08. listopadu 2020, 23:14
4

Možná má tvoje peněženka latentní masochismus. Ale nejsi v tom sám.

ma
malýKostík
08. listopadu 2020, 23:37
1

A co je největší podobná katastrofa mladoboleslavského výrobce? Něco novějšího než 1203, řekněme...

reagovat
Jenda_K
09. listopadu 2020, 00:28
1

HTP

st
st. Padre
09. listopadu 2020, 10:36
-2

Tak třeba zrovna Fabia HTP je ideální auto do města

Ju
Junior
09. listopadu 2020, 16:32
9

ideální do města je většinou synonymum pro nepohodlnej krám co blbě jede, ale na poskoky se to dá přežít.
A vona je to pravda.

st
st. Padre
09. listopadu 2020, 18:50
-1

V tomhle případě je to spolehlivé auto s minimálními náklady. Pro někoho kdo potřebuje auto třeba kvůli tomu že má problémy s pohybem, nebo důchodce, apod. Není to nic pro mladé střelce a holky když to vidí tak jim z toho nevlhnou kalhotky...
Nemá smysl to pomlouvat když o tom nic nevíš a nejsi cilovka.

Skipper
09. listopadu 2020, 20:23
2

No nevím, jestli je v téhle republice někdo, kdo by o Fabii HTP nic nevěděl... A z lidí, kteří se o auta zajímají někdo, kdo by nevěděl o průserech HTP...

Jenda_K
09. listopadu 2020, 20:26
1

Ale jenom do města a pokud funguje, to minimálně v prvních generacích dokázal zhruba 70 000 km:
https://www.cimbu.cz/download/auto-moto_htp.pdf

Ju
Junior
09. listopadu 2020, 21:20
5

Jsem cílovka. Na území o velikosti 2x2 kilometry jsem schopnej najezdit i desítky kilometrů denně.
Škoda Felicia z roku 95 slouží i s 350kkm na tacho. Koupena před 13 lety od rodinného příslušníka s 37kkm.
HTP bych za tu dobu potřeboval kupovat už pátý. Takže díky, necu :)

Do
Dodo
10. listopadu 2020, 18:32
0

Junior: To máš k podnikání? Docela se divím, že stará Felda za to stojí. A jinou variantu takového nájedzu jako soukr. osoba si neumím představit :D

Ju
Junior
10. listopadu 2020, 22:11
5

Rodina má po vesnici rozházený nějaký výrobní / skladový / kancelářský prostory, navíc starání se o barák, vožení bordelu, teď se lítá kolem přezouvání aut (...). Podnikání není jenom novej bavorák na práci a bílá košile.
Jak teď není kam jezdit obchodně a vlastně se ani pořádně nic novýho neřeší, věnuju se těmhletěm "operativním" blbostem celkem fest. Víc než by mi bylo milý, co si budem. Ale tak lepší než doma čumět do zdi. A občas prostě zjistíš, že těch 20-30 kiláků klidně naskáčeš i jenom po dědině.
A když zjistíš, že na dílně něco chybí a musíš zajet 25 kiláků do města, tak seš pomalu línej si jet domů pro nějaký jiný auto. Ještě když si uvědomíš, že by ses musel i převlíct, protože ti na kalhoty půl hodiny zpátky cákl zinek...Tak jedeš stejně Felinou. Ty kiláky pak naskakují jak o život :)

Na ty poskoky v doslova stovkách metrů je úplně jedno jestli sedíš v A8 nebo Feldě. Felina je možná lepší, protože tě nevysírá pípáním pásu.
A ono když seš nadprůměrně vysokej, s velikostí spokojenej, a zatím ani neplešatíš, je ti to pro tyhle účely prostě u prdele. Když jedu někam dál, vezmu si jiný auto. Když se chci bavit, vezmu si jiný auto. Felda slouží prakticky jako multikára za nulový náklady. Nemá smysl ohromovat sousedy, ještě když je prakticky všechny zaměstnáváš, nějakou drahou károu. Felcedes stojí před barákem, klíče v něm vždycky jsou...Není důvod chodit na nákup půl kilometru pěšky. :)
Náhrada se navíc řeší hrozně těžko. Nějaká "lepší" ojetina je akorát k nasrání, nemám náladu ani čas se o to starat. Neprůstřelný není nic. I nějakou Toyotí V8 bys nakonec utrápil. Operák si vzít nemůžeš, protože to auto systematicky zasíráš zvenku i zevntiř (felda v hatchi uveze 8 liťáků, kdo by to řekl), semtam nějaká drobná kolize (...). A koupit si něco do majetku? A co? Nějakým malým jednoduchým krámem typu Fabia 1.0 si stejně o nic nepolepšíš a dát milion za Amaroka a pak ho systematicky huntovat tím, že ho provozuješ v tom nejhorším možným režimu? Tak bohatej nejsem a až tak bohatej budu, nebudu už takový auto potřebovat vůbec.

Fakt je potřeba se od toho trošku odprostit a žít si svůj zen. Tuhle jsem měl jet za kámošema do hospody a zapomněl jsem si na firmě nabrat naftu do hlavního auta. Nedojel bych tam a zpátky. Než bych se sral s odemykáním areálu a alarmem, nebo tankovat na veřejný pumpě (protože těch možná 50 korun na nádrži by mě asi zabilo), jel jsem stejně Felinou :)

Klid mladýho vesničana nic nenaruší.

Petju
08. listopadu 2020, 23:58
0

RX-8 je skvele auto, akorat Mazda to jaksi podcenila.
Postavili hodne libivy, nekonvencni auto, ale jaksi opomenuli to, ze si to spousta lidi koupi jen kvuli tomu, ze je krasny.
Tihle lide jaksi nemeli poneti o tom, jak s Wankelem zachazet a navic si spousta z tech zakazniku vybrala tu silnejsi verzi, ktera je na zachazeni jeste o rad narocnejsi.
Uchlastanych Wankelu bylo hodne a porad jsou RX-8 at uz renesis nebo revoluion k mani za velice slusne penize.
Auto jako takovy funguje naprosto uzasne a je skutecna radost byt za volantem.
Holt s tim lidi jezdili jako s nejakym dvoulitrem na pul plynu a to wankel samozrejme nema rad.

reagovat
Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 07:09
0

Tak tak pod to se mužu podepsat, ještě dodám technickou pro autora, motrů co odejdou skutečně na těsnění "apexů" (apex seals) je tak 5 % zbytek odejde na olej a eště olej (AŤ už nekvalita nebo nízká hladina), tím se nemaže "klika" (excentrická hřídel)a ložiska, se to přidře a bye bye.
Kvalita oleje má zase vliv na karbon a "vyštipování ironů". Závěrem RX-8 je jako denní nářadí, nesmysl, na druhou stranu leckteré TSI z produkce koncernu jí spolehlivost může jen závidět hlavně (2009-2013) "řetězová reakce" že ano. Jak už sem tu psal Kdysi je to nesmysl ale když se v tom projedeš tak ten "spirit" tam prostě je.

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 07:22
1

JO a 2+2 je kombo kuli kterém jsem si RXku mohl nechat kamarád s vettou prostě kvůli dětem prodal.

bkralik
09. listopadu 2020, 08:47
4

Hele sorry, ale to auto je z roku 2000+, ne z třicátejch let dvacátýho století. Co si jako představujete pod pojmem "s Wankelem zacházet"? To se všichni ti kupci měli vrátit o padesát let zpátky, začít studovat servismanuál, oleje, adaptéry na 2t olej, atd atd?

RX-8 umírá na vydřené housingy (což je vidět že mazda sama přiznala tím, že S2 má tři olejové vstřikovače), takže ani repase apex/sidesealů pořádně nepomůže. A ano, pak umírá na ložiska, ale to nemá s množstvím oleje ani jeho kvalitou nic moc společného - to se prostě stává i při běžném použítí a nedokázali jsme se shodnout proč se to děje. Další věc, kterou nikdo z vás nezmínil byly problematický zapalovací cívky - to taky zveda nespolehlivost a nějaké "zacházení" je prd platný. A poslední věc co je u S1 motorů definitivně blbě jsou strhávající-se převody APV ventilů. To je taky prostě blbě udělaný.

A ty debilní kecy o "ježdění na půl plynu" si taky nechte od cesty - pokud na tom někdo stojí furt jak na rejči, netušim čemu to má pomoct. Prostě ten motor se občas rozbije (viz známé případy zakukání nového motoru z facebookového rxklubu) a neuděláte s tím nic. Mně to třeba primárně zakukalo na ulomeném sidesealu a vydření housingů, ale když jsme to rozdělali, tak (ne tak překvapivě) ložisko už bylo taky načlý...

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 09:05
0

Takže držet olej u horní rysky je blbost?(hladina)
A měnit olej po 5tis. max.taky atd?(kvalita oleje)
A "zakukat", nezakuká jen tak, vždy to má nějaké počáteční "přiznaky" ať zvukové nebo jakékoliv jiné akorát je majitel ignoroval nebo nepostřehl.
A pravdu má v tom na půl plynu ve smyslu pokud pojedu kolem 3,5 tis. otáček na 6ku kolem kilíčka tak to vlastně skoro podtáčím.
Tak jaké debilní kecy?
Cívky svíčky kabely snad pořeší každý "rozumný" hned po koupi (BHR atd.).
Nehledě že v manuálu od Mazdy je jak piše kolega nademnou spousta nesmyslů typu výměna oleje po 20000tis. km a podobně.
Ale souhlasím s tím, že dooprvady jak na tom motor vlastně je zjistíš až po rozebrání.(ale to je hádám u všeho).

bkralik
09. listopadu 2020, 09:41
0

Držet olej u horní rysky - pokud auto olej plánovitě žere, má si umět říct o to, že ho tam je málo. To že to na RXkách pořádně nefunguje je prostě špatně. tečka. Nikdo normální co si koupí v roce 2000 auto za mega ti nebude při každym tankování chodit kontrolovat hladinu oleje...
Měnit olej po pěti tisících - proč proboha? Běžný konsensus je, že deset tisíc / rok olej vydrží s přehledem. Jakou výhodu myslíš že má měnit každejch 5 tisíc?
Cívky svíčky kabely - to nechápu jak myslíš. Když to auto bylo nový, tak spoustě lidí po čtyřech letech odešly cívky. V té době žádná spolehlivá náhrada nebyla a navíc servisy to pořádně nevěděly. Takže měnili celé motory za pochybné repasy (prvních pár let produkce si Mazda nedělala repasy sama) a situace byla po servisu spíš horší než lepší. To že si můžeme koupit dneska nějaké aftermarketové cívky (BHR, RRP), je možná super, ale trochu pozdě. A navíc se ukazuje, že nové stock Mazda cívky revize C jsou stejně to nejlepší...
A fakt netuším, co je na jízdu 3k5 RPM na šestku za podtáčení. Čemu by to jako mělo vadit? Zakarbonování motoru? Máš nějaké důkazy o tom, že to víc škodí? Co vím, tak to naopak vypadá, že RX-8 se má šanci dožít většího nájezdu pokud má automat - ten to drží spíš v nižších otáčkách...

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 10:08
0

No takže teď si jen potvrdil že Mazda situaci podcenila, což kolega nahoře píše nebo ne?
Čistota oleje?a pač mi to tak vychází za rok?:-D stojí to 1000kč i s filtrem je to moc? (je to to minimum co pro auto mužu udělat?)
K podtáčení, pokud jedeš kolem 3 tisíc je situace ke karbonizaci motoru ideální, důkazy nemám, odborná literatura o tom hovoří, to k tomu můžu říct. Máš ty důkaz že to tak není? BTW. Kolik si v roce 2010+ viděl TSIček od wágenu kde to žere 1,5l/1000 a dle servisu je to OK(dokonce to mají psáno v manuálu). Mám "známeho" v zeleném doměčku a prostě se k tomu tak stavějí. Ano z ekonomického hlediska a ze všeho možného to je nesmysl, ale děla se z toho strašák, přitom statisticky ti "zakuká" u čehokoliv jiného vzhledem k použití motor častěji.

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 10:40
0

BTW. K oleji jistě víš, že když ho měníš tak ho vlastně vyměníš jen půlku, spousta ho zůstane v motoru a chladičích a v běžných podmínkách ho z tam nedostaneš, takže mi přijde logické čím menší interval tím líp.

GanGreen
09. listopadu 2020, 10:51
2

Po 5000km měnit olej, to je trochu maniakální pojetí servisu... Už vidím kravataka, co si to tehdá koupil nový, a každý 3 měsíce jede na servis kvůli oleji :D

Jakub Pospíšil
09. listopadu 2020, 11:01
2

Mi tohle obhajování wankelu za každou cenu vždycky připomíná jednoho alternativního pána co znám, co bydlí v jurtě. V zimě tam má zimu, v létě vedro, vlhko, zatéká mu tam, každej víkend stráví tím, že to opravuje, na záchod nemá dveře, ale jen závěs, ale každému na potkání vypráví, jak je to super, jak to je levný a že s trochou údržby, kterou přece potřebuje i normální barák, je to supr dostupný bydlení pro každýho, kdo není nudnej.
Jako jo, technicky vzato tam bydlet jde, ale z uživatelského hlediska existují určitě i příjemnější varianty. No a s RX je to podobné, že. Jako blbinka když nevíš co s časem a rád "děláš věci jinak" - proč ne. Ale vydávat to za plnohodnotný konkurenceschopný automobil...odvážná teze.
-
Komentář upraven 9. 11. 2020, 11:03:38

Romus
09. listopadu 2020, 11:08
4

Hele z pohledu 1. majitele BFU v roce 2003-2004 byla RX-8 peklo, o tom není snad spor ne? a může si za to Mazda sama. Pokud si to dneska koupí rozumnej člověk jako víkendovku, tak je to vcelku v pohodě. Ale člověk musí být trošku realista, nejhorší co se může stát je novej motor za 120kkc+.

Romus
09. listopadu 2020, 11:11
4

Jakub Pospíšil: Za mě dneska wankel nedává absolutně smysl z pohledu výkon versus spotřeba, to bylo blbý už tehdy, teď je to naprosto směšný. Nechápu lidi co mají potřebu s tím jezdit daily.

riderhenry
09. listopadu 2020, 11:26
1

No je třeba se na to dívat ne jako "trochu míň praktickou verzi Oktávky" ale jako konkurenta pro 350Z, S2000 a další soudobá auta. Ona ta kategorie sama o sobě je kategorie aut "blbinka když nevíš co s časem". Možná u toho Zka to bude trochu lepší, ale zase třeba dvakrát dražší na pořízení. Ale co vím, tak ty jejich francouzské motory nejsou taky kdo ví co... Osobně jsem to (před lety, když bylo pro mě tohle auto zajímavé) řešil dost do detaily, jak se to dá provozovat, a fakt jsem dospěl k závěru, že to není vůbec tak hrozné.

riderhenry
09. listopadu 2020, 11:27
2

Ještě jedna věc - vždycky bych doporučil všem, co RX-8 hodnotí, se v tom svézt. Ono to fakt není zrovna "tabulkové" auto, to se musí zažít.

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 11:37
-2

To Jakub shrneme si to:
Náklady za 8 let provozu jako víkendovka:
Pořizovací cena 250tis. něco zbytek nepamatuju.
Prvotní servis a "vychatní" much +/-70.(gumy, brzdy, civky svíčky,baterka sportovní kat. a drobnosti)
8X olej 1000kč. 4x kabin filtr s uhlím 340kč.
vzduch filtr od KN 1x 1200 + 300 čistici sada.
cca 5000 km víkendy za rok dejme tomu 13x nádrž x1600kč.
Najeto při nákupu necelých 70tkm.
Teď mě to může kdykoliv "v*jebat" po té co sem najel 40tis. km.
Vysí to jako "damokluv" meč sem si toho vědom, ale ukaž mi auto stejného stáří a zaměření u kterého to tak není a nemůže se nic po*rat?

Romus souhlasím.

bkralik
09. listopadu 2020, 13:16
0

Romus: No vidíš, a já si myslím že dneska to je úplně stejný peklo jako když to auto bylo nový. Polovina z těch chyb co jsem psal není nijak odstranitelná (vydírání housingů se dá trošku předcházet premixem, ale posrání APV ventilu nezabráníš a abys ho opravil, tak musí motor ven...). Takže fakt super konstrukce...

Nový motor je pěkná blbost - v poslední době bylo docela dost případů toho, že lidi si koupili nový motor, preventivně ho rozebrali a zjistili, že tam je něco krutě špatně. Nasvědčuje tomu třeba i český rx-klub, kde minimálně jeden exemplář nový motor zakukal po krátké době ježdění. Jediná cesta je kompletní repas, což je prakticky složení nového motoru někým, kdo tomu rozumí s tím, že se prostě většina věcí nakoupí nová. Obvykle jediná použitelná věc jsou rotory, irony a možná klika (e-shaft). Housingy jsou obvykle dojeté, stejně jako všechna ložiska, atd...

ridehenry: Já jsem RX-8 dva roky měl a zatím to bylo "subjektivně nejlepší" auto co jsem řídil. O tom žádná. Jen je prostě nutné přiznávat všechny ty chyby co to má - říct že "se o to někdo blbě staral" nebo že to "podtáčel" je prostě kravina.
-
Komentář upraven 9. 11. 2020, 13:16:38

st
st. Padre
09. listopadu 2020, 13:19
0

Pokud to tak nějak funguje tak je to OK, takovou ztrátu máš na prémiovce i za rok jen na poklesu ceny.
Problém je pokud se závady kupí a hodina jízdy je vykoupena několika hodinami v servisu a volný čas trávíš nákupem dílů po vrakovištích. To pak ztrácí zcela smysl.

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 13:39
1

bkralik: tak melu kraviny no, kolik si teda celkem najel?

Romus
09. listopadu 2020, 13:57
4

bkralik: Není to stejný peklo, dají se koupit funkční cívky, nahrát novej FW, na netu najdeš jak premixovat, jak často měnit cívky, že není dobrý tam mít 5w-30 na 20tkm jak chytře předepisovala Mazda, spusta aftermarket dílů atd. atd. a hlavně ti v tom neleží milion + víš co od toho můžeš očekávat
Zdůrazňuju že jsem vlastník RX-8, ale ten renesis považuju za zdaleka nejslabší část auta a i kdyby to bylo spolehlivý, tak je to motor vcelku o ničem. Stejně si ale troufám tvrdit, že je RX-8 zajímavá volba v kategorii levných sporťáků/nesmyslů...

beastar
09. listopadu 2020, 15:36
-1

Co je nejvtipnější debata. Když se baví majitelé RX8 o spolehlivosti a servisu. Jediný kdo je hned v patách jsou alfisti a majitelé Range Roverů:D A ten argument tam s karbonováním VW TSI to je fakt mega vtip. Kdyby TSI fungovalo tak "dobře" jako wankel v RX8, tak už to dávno nemůžou ani vyrábět protože by jim miliony zákazníků šlo vypálit fabriky. A ty nájezdy. Jako měnit olej po 5000km to je jak v okruhovém speciálu na LeMans ne? Ano Rx8 je zajímavá volba v oblasti nesmyslů když máš vlastní dílnu a si technický typ jinak je to i z toho seznamu fakt zaručeně nejhorší kup. A vstupenka do bankrotu případně blázince. Snad nechcete tvrdit, že plný net problémů a stovky nespokojených majitelů kecají:))

Ma
Macyn
09. listopadu 2020, 16:21
0

Zdravím beaste, ano máš pravdu sme trochu "pacoši", ale TSI ti budu rozporovat na 1.2 "natjnačku" se měnily po tisících napínáky a řetězy aby to neskočilo o zub, 1.8 TSI si sama žrala výř. klapky atd. v podstatě v tom období VW neměl kromě 1.6MPI která nejela bezproblémový motor který by najel ty KM. A hadej proč ty lidi to nevypálili? pač se to vyměnilo bud natajno nebo ofiko ,ale VW se postaral. Mazda se na to v***la. V USA byla u RX-8 garance na vrub Mazdy 100000mil nebo 8 let, holt evropa je pro asiata specifický trh.

beastar
09. listopadu 2020, 17:49
5

Macyn: Jo je to tak. Ty problémy tam byli značné, ale hodně věcí se měnilo. Samotný MPI bylo dost tristní ale trochu to fungovalo. Ono obecně na tristních a nedynamických motorech často není co zkazit. A tak to prostě jezdí. Já sem přesvědčen, že kdyby RX8 měla normální V6 s rozumným obsahem bude to super auto. A dneska by to třeba byla docela žádaná ojetina. Takhle je to opravdu jen pro fanoušky a blázny.

Vojta
09. listopadu 2020, 19:20
3

Ono je to dost otázka marketingu a té image. RX8 sice byla krutě nespolehlivej pekáč už jako nová, ale vlastně pověsti Mazdy nikterak neuškodila. Vlastně na Mazdu co do spolehlivosti nikdo nenadává, řeší se jen ta koroze. Přitom, taková AR156, zmíněná v článku sice rezne víc než Mazdy, ale na druhou stranu i ty TSka jsou vlastně spolehlivější :D
Některé varianty TSI byly objektivně stejnej průser jako ten Renesis. Jejich výhoda byla jen ta, že je to klasický pístový motor a ty závady tam vznikaly debilitou konstruktérů a cost cutterů a tedy se po různých záručních opravách a inovacích podařilo ty motory dostat do udržitelného stavu. Mazda to nikdy moc nehrotila, na záruku motory měnila a pak na to kašlala, protože těch aut prostě bylo docela dost málo. Navíc, oni tam ty chyby měli ani ne proto, že by byli blbí nebo chtěli šetřit, ale prostě proto, že předváděli s Wankelem jízdu na mrtvém koni. Nikdy to nemělo šanci fungovat dobře už z principu.

riderhenry
09. listopadu 2020, 20:15
5

Já to auto nijak do krve hájit nemusím. Jenom zase nemám rád takové to stádové békání... Tohle jsou informace, kterých je plný internet a při vší úctě (fakt mám Autíčkáře rád ;) ) si takovýto článek najdu tak 4x ročně na různých médiích a dozvím se ty stejné a stejně nepřesné informace. Prostě se to dobře píše a lidi na to klikaj, chápu. Ale daleko větší hodnotu (pro mě určitě) by bylo opravdu do hloubky popsat co je třeba na jednom ze jmenovaných aut špatně, proč to tak je, co s tím, co je naopak zajímavé... Přesně tyhle články vám jdou a zrovna taková RX-8, brutálně opředená tím klišé "sere se to, žere to, nekupuj to", si o to vyloženě říká. Nemluvě o tom, že ty ceny spadly tak brutálně, že i když bude mít člověk vyloženě smůlu a tu generálku bude muset dělat, pořád na tom může být finančně lépe, než u některé z alternativ. Ale je mi jasné, že někdo prostě není ochotný přijmout fakt, že takové ty obecné pravdy ve skutečnosti nemusí být pravdy vůbec žádné...

Třeba o 7er se nedávno v jednom médii vyjadřoval přímo JaraX a vyznění bylo dost jiné. Na RX-8 máme taky svoje "guru" (respektive Wankely) - beaster to evidentně nebude :D

Vojta
09. listopadu 2020, 20:26
0

Ty RX8 konkrétně docela známe - pár motorů už jsme dělali, známe jejich úskalí :) Já to auto mám strašně rád za to, jak jezdí a vlastně bych asi ani nikoho neodrazoval od koupě, protože za ty prachy je to "Great car and great deal more", ale má to jednu, jen jednu podmínku. Ten člověk se v tom bude hrabat sám! V tu chvíli lze i s RXkou jezdit přiměřeně spolehlivě a za nelikvidační náklady. Tím spíš když vlastně motor lze v pohodě udělat doma v obýváku (pokud člověk nemá přecitlivělou partnerku/partnera) a vlastně na to stačí běžná gola a pár dalších základních nástrojů... a 54mm ořech :D A z těch pozitivních věcí se hodí říct, že RX8 na tom s korozí není zdaleka tak špatně, jako mnohé jiné auta. Kromě zadních lemů a konců prahů, což jsou stále jen povrchové plechy tam fatální koroze nebývá, narozdíl od jakékoliv RX7 :D

Skipper
09. listopadu 2020, 20:38
3

riderhenry - vcelku souhlas, tohle je vysloveně klikací článek s nulovou informační hodnotou na úrovni Blesku - bohužel.
K Jaraxovi - znám ho osobně, je to trochu pacient, 7er je nejspolehlivější auto v galaxii, 5er je naprostý vergl.

riderhenry
09. listopadu 2020, 20:43
0

Skipper: Jasně, objektivní úplně taky nebude. Pravda je někde tam venku a zhruba tak asi uprostřed :D A to nechceš vědět, co říká o "naší" 330i E90 s N53 motorem. To mu nesmí do dílny...

beastar
09. listopadu 2020, 21:31
1

Naklikejte mi mínusky, ale to že je to asi nejhorší auto co Mazda kdy postavilo to fakt nezmění. Dneska je to auto fakt pro mechaniky, naivky a blázny. Ano já teda guru Rx8 určitě nejsem:D Auto pod kilo co do něj další kilo dáš. Jediný co je snad ok je že to vypadá docela hezky. Jinak ty kecičky tady kolem toho to odpovídá na webu, kde nejkrásnější auto vyhrála taková nijaká věc jako RX7:)

Vojta
09. listopadu 2020, 21:44
2

Nejhorší auto Mazdy to fakt není. Asi nic nevíš, třeba o motorech 2.3 DISI. A zdaleka to nebyl jejich jediný průser. RX8 aspoň zajímavě vypadá, dobře jezdí a narozdíl od RX7 není kopií Porsche. A auto pod kilo, dáš do opravy kilo a máš za dvě kila auto, ke kterýmu budeš stejně horko těžko hledat konkurenci za dvě kila :) Jak jsem ale psal - není to pro každého, je to pro toho, kdo se v tom chce sám hrabat. Představa, že to budeš dávat do servisu tím spíš na složitější věci jako je rebuild motoru je lichá. Nikdo to neumí kvalitně a ten kdo ano, ten to nedělá komerčně, protože by to stálo víc než origo motor z Mazdy. Prostě chápu, že jsi tomu nepřišel na chuť, protože kompletní rozborka motoru není věc, která by tě bavila :D

beastar
09. listopadu 2020, 22:26
0

Vůbec tomu nepřicházím na chuť obecně autům tohoto ražení. Autama se má jezdit. Jedinej kdo tady má trochu rozum jak to tak pročítám je bkralik. Macyn měl asi kliku, nebo mu to nevadí, se s tím srát. To ale neznamená, že je to dobrý auto.

krab
09. listopadu 2020, 23:12
0

Jsem to tady přelouskal tu diskuzi ... spousta zajímavýho tu zaznělo, s něčím souhlasím, s něčím zas ne..

Já jsem z těch, co se jim RX8 nesmírně líbila a líbí co se týče designu. Auto šlo koupit za cca milion korun nový , takže někde na úrovni BMW Z4 2.2i anebo Audi TT 1.8T případně Alfy Romeo GT atd...nebudu vyjmenovávat co stálo cca podobně tehdy. Vlastně RX8 byla za docela rozumnou cenu, za kterou nabídla obrovskou míru designovýho detailu a výraznou schopnost "odlišit se" pro toho zákazníka. A to platí dodnes. Má šikovně řešený zadní dveře a techniku, která vzbuzuje obdiv. Nicméně, RX8 jsem si stejně nikdy nekoupil. Byly chvíle, kdy už jsem byl nalomenej, nakonec jsem volil jiný sportovní auto. Vlastně jsem RX8 nikdy ani neřídil. Jednu ojetou jsem si chtěl před časem půjčit na nějaký to týdenní vyzkoušení v áčkách a klasicky ve stylu "Montekarlo" auto bohužel nestartovalo. Pravděpodobně ho bazárničtí mistři na place uchlastali. Pár studených startů a chcípnutí a je to hotovo... asi už měla navíc motor s nízkými kompresemi, takže prostě chudák skončila asi někde na díly, no zkrátka nesvezl jsem se s tím. Tak mě to pořád láká ... Třeba někdy se s tím určitě i svezu. Očekávám od toho dobrý jízdní vlastnosti. Možná očekávám moc, ale tak trochu bych si naladění podvozku představoval jako u Toyobaru, ale možná to jsou už přehnaný očekávání. Nevím.

Každopádně koupit za 100 tisíc hezký auto jen se špatným motorem, dá se s tím kouzlit. Mě se líbí ty swapy na motory řady LS , to tomu autu nesmírně sedne a je to vždycky zajímavej projekt. Jinak mě docela překvapilo co píše Vojta a to, že tu v ČR ty motory nikdo komerčně pořádně udělat neumí ... Před lety jsem byl kupovat pro tchána Mazdu 2 kdesi v Měchenicích u jakéhosi Dufka a ten tam tenkrát měl tyhle wankely rozebraný a bavili jsme se o tom, nějak na mě působil jako místo, kam bych si třeba tu repasi nechal dělat. Respektive, mě by asi osobně bavilo si to skládat dohromady sám, ale obávám se, že na to potřebuješ i nějaký drahý spefický nářadí a přípravky nebo ne?

bkralik
09. listopadu 2020, 23:37
0

Whoo hooo, jsem tu jediný rozumný! :-D

Motory tu opravdu moc lidí neumí. Jistota je Higgi z Jičína, ale u něj je problém to, že to není to, co by ho živilo, takže čekačky a cena jsou oboje vyšší. Jsou tu pak další známé firmy jako benrotor, kamikaze, ale s těmi měl vždycky někdo problém (pokaždý někdo jiný...). Možnost je ještě zahraničí - v anglii je teď populární Ryan Rotary Performance (hlavně po tom co měli reklamu na Carthrottle), ještě někdo to dělá ve francii, ale to už se blbě hledá. Je velká škoda že ty "nové" motory z Mazdy jsou tak nespolehlivé, protože to by byla jistě cesta...

Ten motor se opravdu dá složit doma, jak píše Vojta - prakticky potřebuješ golu (+54 ořech), sadu klíčů, sadu spároměrek, šupléru a pokud chceš být pořádnej, tak hodinky s magnetickym stojánkem. Žádný speciální přípravek. Nejdůležitější ale je a) dodržovat servisnávod, b) pročíst si o tom hromadu věcí na internetu, c) mít trochu citu a mechanického vhledu - není to náročnější než generálka normálního písťáku. Plus prostě být smířený s tím, že při té repasi je potřeba vyměnit opravdu všechno co je špatné, což (většinou) zahrnuje i ty housingy za ~ 20 kkč/kus. Ale opět - chcete auto, u kterého jediný rozumný způsob opravy je udělat si ji doma sám?

Co se týká LS swapu, tak v USA to je hodně populární - ls1rx8.com na to má přímo hotový kit, lidí co si to postavilo mrtě je spousta. Jenže problém je, že tady jsme v ČR - sehnat tady hliníkové LSko s převovkou T56 a diferákem je prostě sakra drahé, takže to prakticky nemá cenu. Od PMC motorsports z Polska je dostupný redukční kit na K20 z Type-R - což má zase problém v tom, že K20 je FWD motor a je potřeba sání z F20C a spousta dalších blbostí. Takže jakýkoliv swap bude prostě drahý, náročný a prakticky nesmyslný. Celkem jsem se o to zajímal, když mi to zakukalo a bohužel...

Vojta
09. listopadu 2020, 23:55
-2

Když tady pak dojdeš k tomu, že prakticky jakákoliv starší a neobvyklá ojetina je předurčena k tomu, aby sis to servisoval doma sám, pokud v tom nechceš utopit nesmyslné peníze. Ono jen vyměnit ložisko, opravit stahovačku, silentbloky přední nápravy, řemeny, náplně, brzdy, reproduktory, xenony... třeba na jednoduchém autě jako je Mini. No to seš v tom klidně za 50kkč pokud to dáš do autorizáku a nebo si hledej garážníka, kterej to udělá dobře. Většina automechaniků jsou opice, dobře oservisovat auto zvládne jen někdo, kdo tomu fakt rozumí a pak to stojí tak moc, že je ve výsledku levnější koupit si nové auto na lízačku i kdyby to měla být dachna a v případě, že seš moc socka a lízačku ti nedaj, pak seš odkázán na ojetou Fábii MPI OHV a podobné vozy. Protože typicky když se ti rozbije něco jako patnáctiletá Kia Carnival, tak to buďto nikdo nebude umět opravit a nebo to nikdo nebude chtít opravit. Ideálně obojí současně a ještě to bude stát ranec a vymění se spousta součástek, kterýma to není.

beastar
10. listopadu 2020, 00:59
1

No jo ještě že sem socka a musim jezdit jen obyčejnym autem na leasing. Vyšší dívčí jako je Kia Carnival za čtyři pětky to bych doma nechtěl. Myslím že teda asi mezi nedostupný služby mimo Pražský region patří asi ještě i normální servis. Tyhle auta jenom tady v Hlubočepích na Barrandově a okolí opraví tak asi 20 autoservisů. Jako že to bude stát nějaký peníze asi nikoho nepřekvapí. Kdo má trochu soudnosti. Někdy se tady fakt člověk dozví hrozný moudra. Jako jestli by měla přijít nějaká fatální nebo zapeklitá závada je asi jedno jestli máš oktávku, bavoráka, nebo ferrari. Případně Rx8. Já tady mám teďka z nedávný doby haldu faktur za opravy na ojetých audinách mimo officiální síť. A když si vezmu co ta auta stojí nový a tak dále... Prostě nevidím tam nic špatně opravenýho ani nereálnýho. Jasně práce 450,- hodina. Díly docela za dobře. Myslím že někteří, co si doma opravujete auta máte prostě pocit, že jste to vy ti borci co to dělaj dobře. Mylný pocit. Nejvíc brečí kolem servisu právě socky ze starejma klumprama co vybíraj servis podle hodinovky a aby to měli blízko od baráku. Protože benzín je drahej pičo ne...
-
Komentář upraven 10. 11. 2020, 01:00:27

Vojta
10. listopadu 2020, 08:56
5

Bohužel, já mám zkušenost jinou - servis nezvládl správně ani výměnu ložiska na jedničkové Fábii. A ty chyby se pak akorát násobí. Stejně tak i u té Alfy - lidem ty auta nedoporučuju zejména proto, že neznám nikoho kdo by to uměl opravit dobře. A ani v Praze to neumí. Kamarád v jednom vyhlášeném pražském servisu nechal dělat spojku a cestou domů upadly poloosy :D Druhej řešil chvějící se řadičku a výsledkem řádění servisu je převodoffka. A to nešlo o žádné socky, ale o lidi, kteří za podobné operace byli ochotni zaplatit desetitisíce, aby to auto bylo v pořádku. Důvod tvé spokojenosti se servisem je pravděpodobně jen ten, že o tom technicky víš hovno, většinou máš auto úplně nové a nikdy si ho nenecháváš dlouho, takže ti je vlastně úplně jedno, jak moc ti to kde dojebou.

krab
10. listopadu 2020, 09:32
1

Já do jistý míry souhlasím s Vojtou, protože si taky rád dělám na autě údržbu sám. Lotus jsem zatím za těch 2.5 roku co ho mám nikomu cizímu nesvěřil a běžnou údržbu s pomocí návodů a klubových informací zvládám v pohodě sám. Na Alfě 4C kamaráda jsme taky vyměnili olej a filtry sami, protože jsme se báli, že to někdo v servisu špatně chytne na zvedáku a poničí tu karbonovou vanu...

Porsche teda svěřuju Flat Sixu, protože mám dobrou zkušenost a oni nejsou žádní nováčci a tahle auta znají. Sice bych si taky mohl vyměnit olej sám, ale je ho tam skoro 10 litrů, co pak s tím a ani nemám tak velkej vypouštěcí lavór... To vždycky odvezu jednou za rok tam a projdeme to, prohlídneme a vyměníme co si to zaslouží. Jinak ale třeba brzdový destičky jsem si měnil sám a další drobnosti si taky udělám sám, to jsou věci kvůli kterým do servisu fakt nemusím.

Alfu MiTo jsem zatím ty necelý dvě sezony co jí máme taky zvládnul udržovat sám bez pomoci servisu, pracuje se na tom vcelku snadno a jednoduše.

Ale to se bavíme o jednoduchých věcech. Třeba právě dělat GO Wankelu, to by mě bývalo ani nenapadlo, že mechanik hobbík zvládne. Ono třeba teď jeden můj známý rozhodil motor ve své 996, dělá rozvody, IMS a další preventivní údržbu (generálku) a není to tak snadný. A to má profi dílnu, renovují veterány a youngtimery. Šikovní kluci. A přesto třeba není sranda vyndat IMS ložisko bez toho abys měl speciální stahovák. A ten si na jednorázovou výměnu kupovat nebudeš, protože je drahej. Ale čeští kluci si poradit umí... Jinak právě na složitější operace existuje tolik různých speciálních nářadí a přípravků, že se v domácích podmínkách zkrátka leccos dělat nevyplatí a je nutno to svěřit specialistovi. Ono jsou i věci, který vyžadujou zkušenosti a cit, kterej nenajdeš okamžitě. I taková hezká práce jako naladit správně webery do Lotusu Elan není prdel a sám to dělat nebudu třeba, protože to nikdy neuděláš tak perfektně jako chlap, který ladí karburátory celej život.

Zkrátka jsou věci, na který se vyplatí najít si skutečnýho odborníka a pak jsou věci, který zas dává smysl se s nima patlat doma sám, pokud tě to baví.

Vojta
10. listopadu 2020, 10:04
0

Souhlasím, jsou věci, na které najdeš specialistu, který je dělá a umí dobře. To je právě třeba případ těch Porsche boxerů. Ale jinak se většinou setkávám s tím, že si lidi musí začít servisovat sami věci, které mají rádi :) To začíná už na takových prkotinách jako že servis neumí auto ani správně dát na zvedák a zničí prahy. Už jsem to viděl i u autorizáku a funglového auta. Nechci tvrdit, že všechny servisy jsou hrozné, ale většina je a koupit si jakékoliv zajímavější starší auto a neservisovat si to sám znamená prostě do toho nasypat nákupku prakticky nahned. Asi bych to měl rozepsat do článku, ty jednotlivé zkušenosti... tohle mě vlastně dovedlo k tomu, že si ty auta servisuju. A vlastně pokud znám dobré servisáky, tak se k tomu vždycky tak dostali - začali si dělat svoje auto kvůli nemožnosti servisovat jinde, potom to začali dělat kamarádům z fóra, kteří neměli kam jezdit... no nakonec se to dostalo do komerční formy, kdy si můžou účtovat 800kč/h za práci a ty lidi k nim stejně jezdí a jsou jim vděční za pomoc.

St
Staromil
12. listopadu 2020, 17:34
1

Jak tak pročítám diskusi k RX-8, tak jsem narazil také na zmínku Kraba k panu Dufkovi v Měchenicích, což mne poňouklo k reakci...jeho dojem, že by si tam motor Mazdy dal, je, alespoň po mé zkušenosti, naprosto správný a musím mu udělat i trochu reklamy, kterou nicméně mezi "mazďáky" asi vůbec nepotřebuje...nebudu mluvit o trvání repase motoru, ale ta mne netížila. Tížilo mne u dvoulitru v M6 I, že při nájezdu 155 tkm žere olej klidně litr i víc na tisíc a ač se klidně v manuálu píše, že to není nic zvláštního, tak mne to fakt už prudilo. Synovo známí mechanici doporučili nemocnici u p. Dufka. No, a výsledek ? Hned po repasi jasná zpráva...první poznatek, lépe to jede, evidentně vyšší výkon a olej? Po 1 tkm, nic nechybí, po 2 tkm, nic nechybí...po 5tkm, nic moc nechybí...! No a do výměny po 10 tkm pak možná tak necelý litr ( od horní rysky tak do půlky mezi nimi...). No, dnes má M6 po repasi už něco najeto, celkem jsme na 220 tkm a pořád jede výborně ( kromě toho průměrná spotřeba tak 7-7,5 ltr/100km s převahou Prahy) a olej tak možná 1 ltr. na 5-7 tkm. Neříkám, že to bylo zdarmo, celková rozborka a sborka 20tis., ale nelituji...možná by se mohlo dodat, že jsem ji kupoval v r.2016, poslední ročník prvník generace, za 115 tis v plné výbavě. Tak bych řekl, že se to vyplatilo....a jasně, že reznou lemy, ale držím je, jak to jde...:-))... A k RX-8...krásné auto, dobře se v tom jede, není vidět na každém rohu, ale jako motorista-autíčkář-amatér, co poslední auto, co uměl rozebrat, byl Forman s motorem 136L s karburátorem (a ještě jen něco...), bych se jí bál mít na triku. Kamarád, co mi ji půjčil a měl postupně Z3, Z4 šel pak ze zájmu na RX-8 a brzy zůstala stát v garáži na koukání. Ne nepojízdná, ale často se prostě neco řešilo. Pak si ji koupil jiný "nadšenec", ale trvalo to, než se udala. Jezdil pak zase nejvíce s tou starou Z3, Z4 prodal, aby bylo místo v garáži a koupil si...Aston Martina DB8...:-))...toho už mi nepujčil...:-(((...jen svezl...

Tomáš Trýska
12. listopadu 2020, 19:00
0

Vojta: Koroze u RX-7? A na tom jsi byl kde? Většina sedmiček je zavřená v garážích a jezdí na výlet jednou za čas. Osmičky stojí po všech čertech, protože jsou "to levné auto", takže hnijou.

Vojta
12. listopadu 2020, 19:27
0

Starou SA/FB/FC jsem nehnilou neviděl a jsou to stále dost bezcenné vraky, stejně jako RX8. Co se týče FD, pár lidí vyvařujících bylo, ale jasně, to auto má už pěkných pár let určitou hodnotu a tedy dostává celkově lepší péči.

Tomáš Trýska
13. listopadu 2020, 11:58
0

Je fakt, že vraky už skoro zmizely a vesměs to byly ty první generace. FC se už taky dostávají do ceny, takže těch hnilob už je poměrně málo.
Z osmičky se ty téměř bezcenné vraky staly až poslední dobou, kdy pozdechaly skoro všechny a nikomu se to už nechce moc repasovat. A když se podíváme na pravostranky v Anglii, tak tam je rozdávají pomalu za děkuji. což je až absurdní.

jH
jHanak
09. listopadu 2020, 13:59
0

Ak sa nemylim tak VW Phaeton este stale existuje ale len pre Čínsky trh -> https://petrolhat.net/video/5144

reagovat
Petju
10. listopadu 2020, 01:05
3

O Alfe 156 (mozna celkove o Alfe) tenkrat nekde na jinem webu pan redaktor Jenik pronesl pamatnou vetu:

Je to hromada hoven prekryta nadhernym sametovym papirem :))

Vojta
09. listopadu 2020, 19:26
0

Trochu netypicky budu bránit 156. Ano, výrobně to je mizerné auto, rezne extrémně a při nárazu je pevné asi jako plechovka od cocacoly, ale je překvapivě spolehlivá. Jasně, upadnou tomu kliky, stahovačky oken a podobné nadbytečné věci, ale mechanicky ta auta fungují s výjimkou zadírajících se 1.8 a 2.0 (J)TS. Kromě těchto dvou motorů, které už dneska vlastně dost vymřely překvapivě jde o dost spolehlivý povoz, což dokazuje množství vraků ve všemožných stádiích rozkladu, které stále brázdí naše silnice.

reagovat
beastar
09. listopadu 2020, 21:28
0

Je to sráč a byl to sráč i před lety když sem to měl jako zánovní. Té korozy se dalo jakž takž bránit.. ale jako. No nebudu začínat debatu, co už jsme spolu vedli tisíckrát. Nevim kolika 156 si jezdil a kolik si toho třeba servisoval. To auto je prostě bída. Jediný jeho plus je to jak jezdí a jak vypadá (vypadalo) Je fakt že když se to koupilo v naftě jezdilo to i obyčejným lidem co nemají bezednou peněženku.

Vojta
09. listopadu 2020, 21:40
2

Že to je sráč a koupit si to nový/zánovní byla blbost, to ti přece nerozporuju ;) Bavím se tu o tom, že jak V6, tak zejména JTD jsou co do jízdy nesmrtelný a končej když už, tak na tom že se zlomí vejpůl nebo se sedadlo propadne podlahou, tlumič projede kastlí a podobně. A korozi nebylo moc jak se bránit. Prostě to je špatně vyrobený a snažit se to udržet je boj s větrnými mlýny. Ale ano, kdybys jak magor stříkal už od novýho auta rok, co rok dutiny a fakt tomu dával nadprůměrnou péči, vydrželo by to.

beastar
09. listopadu 2020, 22:23
0

Pár V6 který byly fakt pěkný už sem viděl. A kupovat to zánovní úplná blbost nebyla bylo to levnější jak BMW, AUDI a podobně a hlavně hezčí. A taky tomu od novýho klesla cena tak, že výhodnější už je jenom Maserati. Podle mě je to píčovina kupovat to patnáct let starý a brečet, že to nic nevydrží, nebo že je to špatný. I když objektivně jo. To stejný platí pro tu Rx8 nahoře, jen bláhový dement by si to koupil s t ím, že to bude pohodový poježdění. Je to prostě špatně vyrobený to se shodneme. A žádný argumetny typu jenom musíš dělat olej po XY, musíš tohle a tamto. To je prostě kravina. Je to stroj a mělo by to fungovat. A že VW vyrábí taky občas šuplíky a co? To jako znamená že Italové musí taky. Já vůbec z těchto článků teču. Plus z těch našich vesnických domácích mechaniků. To je teda takový Česko/Slovensko/Polsko/Ukrajinský specifikum. Koupit mrdku a pak to doma bouchat ve stodole a říkat si že to není tak hrozný. Bohužel auta jako 156 tento typ používání zažila až příliš často. To nic nemění na tom, že to je sráč už z výroby. A že to najede... s V6 a naftou... všichni konkurenti najedou to stejný ale spíš víc.

Blix
09. listopadu 2020, 23:10
1

Vojta: Já na radu fóra oškrábal origo netknutý plastizol a tmel z podlahy (soubežně podél prahů) a normálně jsem tam měl díry. Jak se tomu bránit.. Citroen saxo byl snad festovněji postavené auto.. Na druhou stranu jsem jel TSkem co melo 350kkm a bylo supr.

Vojta
09. listopadu 2020, 23:23
-1

Bránit se tomu nedá, 156 ale i 155, 145, 146, 147, GT... tyhle auta jsou ultimativní shit. Jsou prostě špatně vyrobená a vyhrát se nad tím nedá jinak, než postupným vyvařováním a nahrazováním toho, co kde zrovna je KO. Kvalitní práce ale stojí strašně moc. Spousta lidí, co to chce dělat poctivě tyhle auta odmítá. Nic to ale nemění na faktu, že dokud se ta kastle totálně nerozsype, ty nafty a V6, který dostávaly v rozumných intervalech rozvody prostě jezdí dál a dál. Spolehlivost 1.9 JTD 8V a 2.4 JTD 10V je dechberoucí záležitost. Nicméně je lepší koupit si to v autě, které nestojí za hovno v těch ostatních směrech, což jsou například 166 a Kappa.
156 je dnes pro nadšence, který se v tom hodlá vrtat a udělá si z toho víkendovou leštěnku nebo pro socku, která koupí kus za 10kkč a dojezdí ho totálně do sraček do fáze, kdy už se v tom prostě jezdit nedá. JTD motory z těch aut se pak hromadí na vrakáčích a nikdo je nechce. Dá se z toho leda tak postavit elektrocentrála.

GanGreen
10. listopadu 2020, 08:41
1

156 je realne fakt srac :D 3 roky a 40000 nasypanejch do auta, který ani tak nebylo v dobrým stavu... Furt je na tom kupa práce případně potřeba neustalejch investic.
Jezdí to fakt pěkně, o tom žádná, ale to je asi tak všechno.
Díky bohu že jsem to jakštakš prodal a nemusel to potupně hodit do lisu :))

Sa
Sato
10. listopadu 2020, 11:51
0

GanGreen ironie ze? :D lebo ak nie tak za podobne nizku sumu na servis by bol vdacny snad kazdy majitel E46 :D alebo aj kde akeho ineho pekacu.
Ja som 156ku mal 4 roky, kupovaná za 50 a servis dokopy tak +-kilo, samozrejme ziadny top stav, a pride mi to uplne v pohode na to co to bolo (2.5 busso). Moja paradoxne nehrdzavela vobec. mala cca 15 rokov ked sla prec. Pochybujem ze by s hocijakym podobne starym a podobne zaujimavym autom to bolo financne lepsie. Ano, je to otravne ze sa vkuse nieco riesi, proste stare auto. Tiez mi pride, ze sa to tu dramatizuje.

Bíste neuraz sa ale mne pride ze obecne tvoje skusenosti su tak do 7r stari, a toto je diskusia o pleckach :)

Vojta
10. listopadu 2020, 12:26
0

156 rezla určitě. Ona má takovou milou vlastnost, že to není vidět až do chvíle, kdy propadneš podlahou nebo při heverování projedeš prahem :D Jinak ano, ty částky za servis jsou obvyklé...

GanGreen
10. listopadu 2020, 12:53
0

Sato: myslím to vážně, 40000+ za servis mi přijde během 3 let nesmyslně moc... A není v tom započítanej olej a filtry, to mám v rámci "odměn" zadarmo...
Uznávám ale, že to auto bych si koupil znova, kdybych ho měl šanci trochu využít a sehnal bych TOP kus :))

Teď hledám 147 což bude stejný peklo... tak radši koukám i na Fiat Stilo, protože ten by mi nejspíš vyhovoval mnohem víc :D

Vojta
10. listopadu 2020, 13:09
0

147 je totéž, nebrat! Ani GT. Kup si 166, pokud to chceš levný a dobrý. Jinak 159 a vykuchat z toho DPF, pak se to srát taky nebude. Stilo je sice fajn, psal jsem o tom článek, ale jízdně fakt průměr. Cca něco jako dvojková ovce...

Sa
Sato
10. listopadu 2020, 13:43
0

Vojta: Ja som koroziu invazivne nikdy neskumal, ale majitel po mne odstrojoval podlahu, daval nejake fotky na forum a pisal ze vsetko v relativne v pohode, teraz som pozrel znova to vlakno ale ta fotka ma uz neplatny link viac o korozii nepisal. Kazdoapdne podla prispevkov co sem tam pise na forum auto stale jazdi :)
Hned zo zaciatku som mal taku prihodu, ze som v jednej zatacke "netrafil apex" :D ale zato som impozatne skrtol o zvodidla a na malom kusku na dverach som obil farbu az na zinok, za tie roky tam na tom mieste nebola ani liska. Ale samozrejme podvozok je iny pripad.

GanGreen: ja vlastne neviem kolko na udrzbu stoja stare obycajne auta, je mozne, ze mam deformovane vnimalnie.

GanGreen
10. listopadu 2020, 14:48
0

Vojto, díky za radu, ale myslím že teď Stilo bude stačit, jízdní vlastnosti vůbec neřeším, na ježdění nemám čas, a hlavne to bude časem auto pro pritelku, takže rozhodujou provozní náklady a pořizovací cena... Já to v tom vydržím a časem třeba bude ta 166ka :D

Sato: máš asi vážně deformaci :D všechny moje předchozí auta mě na servise stály sotva 1/3 ale je pravda že žádný nejezdilo tak pěkně...

beastar
10. listopadu 2020, 18:38
2

Sato: Máš pravdu mě to pak došlo. Když vidím ty ročníky těch Rx8 a jakej pekáč je dnes 156. Opravdu to jde kolem mě abych se v takových věcech hrabal. Jako ne že bych se někomu posmíval, že si to třeba koupí. Já shánět auto za třicet, tak si tu 156 normálně v naftě koupím taky. Jen prostě to je fakt úlet jako z toho pochopíš proč většina Čechů má oktávku, fábii nebo pašíka:) Opravdí to každej, díly jsou všude zase až tak moc se to taky nesere jak se tady někdy zveličuje. A nemusíš se v tom hrabat a objednávat si díly z celýho světa aby sis užil svých pět tisíc ročně.

Vojta
10. listopadu 2020, 22:01
1

O tom tady ale celou dobu mluvím, Mlho :D Prostě Ano, pokud máš něco, co má každej, oprava v servise stojí pár korun, protože s každou závadou toho pekáče se setkalo dalších sto tisíc lidí před tebou :D Ale pak to kolikrát dopadá tak, že servisy systémově nezvládají typicky ložiska nebo silentbloky na jedničkových fábiích, protože se to prostě dělá trochu jinak a manuály se nečtou. Stejně tak zcela systémově nějakej kokot zkurví a přetáhne vstřikovače na TDI PD, samozřejmě to majiteli nepřizná, jen mu pak řekne po čase, že ty vstřiky jsou už v hajzlu a je potřeba je vyměnit. Ale tím, že se to děje tak často, tak to lidi berou za standard a ne jako debilitu mechaniků. Stejně tak zničené prahy od zvedáků a dalších X věcí, které se prostě dějí, jen je málo kdo řeší.

Petju
10. listopadu 2020, 00:52
0

@bkralik: Vis co, ona fakt spousta tech lidi ani nevedela, ze pred chcipnutim se ten wankel musi poradne vytocit a teprve az v tech otackach az ho nechat chcipnout. A to podtaceni neni zadnej blabol - to je proste holy fakt a to snad jako byvaly majitel musis vedet, ne? Wankel ty otacky potrebuje, nemuzes s tim jezdit do 4tis ot/min.
Slabsi renesis to tak nejak dokazal snaset, ale verze revolution..to bylo do mesta totalni peklo a vrazda zaroven.
Ja ma s RX-8 docela dost zkusenosti, sic jsem ji nikdy nevlastnil, ale najezdil jsem s ni kolem 10k - ma ji kamarad, kupoval jako novou v roce 2005. Porad ji ma a uz tam ma treti motor. Dva sly novy v ramci zaruky.
Ma to ted prevlozkovany od Mazda Speed - menil tam i neco na podvozku, ma karbonovej kardan a neco nechal vykovat.
Ja to auto nezatracuju, mam ho rad, protoze ridicsky mi prijde zabavnejsi, nez zminena S2000 - je to hodny auto i na hrane. Tam, kde ti S2000 vrazi kudlu do zad, RX-8 te podrzi. Opravdu, jizdni vlastnosti toho auto jsou naprosto skvely, citelny a presny.
Jen se o to clovek musi umet starat - a to jako poctive a relativne draze.

reagovat
bkralik
10. listopadu 2020, 08:46
0

No vidíš, a obě ty věci co si uvedl hned na začátku jsou spíš takové urban-legends. Tušíš třeba důvod toho, proč je "potřeba" to vytočit a až teprve potom chcípat?
Navíc proč myslíš že ten silnější je do města "totální peklo"? Víš o tom, že jediný rozdíl mezi těmi motory je počet sacích portů, přičemž ty "přídavné porty" se u silnější otvírají až na 6000 rpm na plnej plyn, což ve městě prakticky nepoznáš? Jedinej důvod proč je slabší lepší do města je lepší zpřevodování a maličko lepší naladění - ale jinak "technicky" rozdíl absolutně vůbec žádnej. Tak proč by v tom měl být nějaký rozdíl, nějaké "totální peklo" jak ty píšeš?
Jinak s předposledním odstavcem souhlasím...

Vojta
10. listopadu 2020, 08:48
-1

Totální blbost. Proč potřebuje otáčky? Jen proto, že v nízkejch to má mizernej výkon, jinak ne. A co se chcípání týče, to je jen pomůcka pro omezení prolínání benzínu do oleje a pro lepší starty, abys to neuchlastal. Když to dělat nebudeš, na životnost motoru to vliv mít nebude. Spíš ti to prostě občas nebude chtít nastartovat, protože to bude ulitý.

Ma
Macyn
10. listopadu 2020, 09:11
0

Možná je to jen urban legend, tak jak tady píšete, ale při vyších točkách by se měl motor zbavovat od karbonu, ovšem jestli to tak je nebo je to jen kec nejsem schopen potvrdit. Ano, je to to omýlané klišé "red line every day keep carbon away".
Jinak s posledníma dvěma příspěvkama víceméně bkralik a Vojta souhlasím.

Ma
Macyn
10. listopadu 2020, 09:17
0

A jestli ne tak keca cely Rx-8club.com :-D
The redline once per day is a good rule of thumb to follow.

"Not reving" won't directly damage the seals, but carbon buildup in our engines is a recognized problem. If you spend lots of time under 5k rpm, then yes, you are probably building up excessive carbon needlessly. This carbon will start unseating the seals, causing uneven wear, and start clogging the secondary injector ports. Those ports don't open until 6,500rpm, and under heavy load (meaning lots of throttle input). Over time, this will shorten your engine's lifespan.

I know with my 8, if I spend too much time under 5k (usually in the winter with snow/ice on the roads), my engine starts running noticeably rougher. Taking it out for a good wankle spanking, standing on the throttle through 1st and 2nd gears at least, shifting at redline, the engine smooths right up. The high V/E of the high load high rpm high heat helps to burn off and keep carbon clear. Will it remove all carbon? Nope. But it definitely helps.

Vojta
10. listopadu 2020, 09:27
-1

Opět jsme u toho, že se šíří legendy, polopravdy, mýty a to i mezi lidmi, kteří jsou mechanici. Abych to nebyl jen já, co tady tvrdí, že to je blbost, tak koukni na tohle video:

;ab_channel=EngineeringExplained
V zásadě pokud ten wankel má karbonování omezit, nejvíc mu pomůže SOHN adaptér a přimazávání dvoutaktním olejem místo karbonujícího syntetického motorového oleje. Samozřejmě druhá věc je ta, že krátké trasy a studené starty tomu neprospívají. Ale to neprospívají žádnému spalovacímu motoru.

Ma
Macyn
10. listopadu 2020, 09:37
-1

Takže si to shrneme:
Petju: Wankel ty otacky potrebuje, nemuzes s tim jezdit do 4tis ot/min. (ano mužeš, ale můj názor je že to moc neprospívá)
Vojta: Totální blbost. (podpoří to videm s "píťákem" který se principiálně chová jinak a teploty jsou u něj daleko nižší než u Wankelu.)
A celý zahraniční RX-8club.com kde je to téma X milónkrát, se vesměs schodnul na tom co sem postnul, "nemá" pravdu.
Myslím že pravda je někde uprostřed a ověřím to až se mi to vysere:-D.
SOHN a syntetický olej souhlasím.

Do
Dodo
10. listopadu 2020, 18:37
0

Je tady někdo, kdo Phaeton úspěšně provozuje a úspěšně servisuje?
Nedávno jsem o Phaetonu dost silně uvažoval (koukal jsem po základní motorizaci, dieslové V6).
Nejvíc mě trápí, že Phaeton má prý dost spešl diagnostiku a běžné koncernové servisy si s ním moc neporadí. Ale žádné konkrétní info jsem nedovedl dohledat.
Existuje nějaká CZ skupina / klub apod? Našel jsem nějaké letité fórum, co vypadá docela mrtvě plus nějaké Facebookové bazary dílů, jinak nic.

reagovat
beastar
10. listopadu 2020, 18:40
0

Jo je přezdívka Sheogh. Myslím že má ale V8.

MGRR
10. listopadu 2020, 21:05
0

Ja mel tedy W12, ale tehdy celkem "nove auto" . Levnejsi je jezdit na vetsi servis za hranice. Slabsi nafta by mohla fungovat, lidi kolem nejake maji, sice s pristupem, koupil jsem levne, pockam co to vydrzi, zahodim a "celkem funguji" (proti memu LS resi porad neco drobneho, od zmeny pocasi, diagnostika...).

st
st. Padre
10. listopadu 2020, 20:31
-1

Nevíte někdo jak je servisně náročná A8, Mercedes S tak 10 let+?

reagovat
VK
VK
15. listopadu 2020, 00:33
1

Mohu posloužit s vlastní zkušeností, S-Klasse, r.v. 2005, takže W220. Koupeno roku 2017, od tehdejšího bráchova šéfa v práci na soukromé bázi, na poměry prověřený původ, řeklo by se. Prodáno letos na sklonku zimy, po najezdění cca 50 tisíc km. Vstupní opravy zhltly obratem 150 tisíc - počítal jsem s tím, pro zajímavost (u každého koupeného kusu to bude více méně originální kombinace nedostatků,) přední pneumatické měchy, revize předních náprav, v těsném závěsu rozdělovací ventil horký/chladný vzduch v klimatizaci a nějaké drobnosti. Plus výměna alternátoru u dvanáctiletého kusu jsem chtěl preventivně.

Potom se to ovšem plynule sypalo dál, co si vzpomenu netěsná kostka pneumatiky s novým kompresorem, opět nefunkční klimatizace/topení, vedoucí k výměně nakonec celé řídicí jednotky klimatizace s kompresorem a další věci, minimálně sto tisíc celkově. Vůbec jsem přitom třeba nemusel řešit motor, jednalo se o šestiválec turbodiesel, ačkoli na konci se už začaly hlásit vstřiky o slovo, nijak dramaticky. Stačí, jak se kazí to okolo motoru. Plus dvě věci, které mě pily krev od začátku, příliš namáhavé řízení a nedržící nafukovací bederní opěrka, se nepodařilo vyřešit vůbec. Přes opakované pokusy za celou dobu; na to, v čem spočívá problém - ne řešení, jen problém - jsem nakonec přišel sám, až někdy ke konci mě napadlo (pane vachmajstr, vy jste hlava!) si projet nějakou jinou W220 z bazaru a ejhle, řízení je skutečně je těžší, resp. nastavení účinku serva, což nevadí, když je přesné. V tom mém byly velké vůle, kombinace těžšího řízení a nutnosti neustále volantem je korigovat je přesně to, co vadí. Nikdo z mechaniků, k nimž jsem jezdil, mi tohle nebyl schopen sdělit.

Vůbec opravy a mechanici, nebyl jsem schopen najít opravnu, kde by mě nějakým způsobem netahali za nohu, představa že když budu platit co si řeknou, bude opravář dělat co chci a v přiměřeném čase - nemám na mysli ze dneška na zítřek, v řádu třeba jednoho týdne - se ukázala být mimo realitu. Nevím proč, vždycky mi to připadalo jako to nejpřirozenější, co může být, oni udělají co chci, já zaplatím, kolik si za to řeknou, nefunguje to tak. Nebrat jako stížnost, prosté konstatování faktu, jsem obyčejný makovec a uživatel, v opravách se nevyznám a nehodlám vyznat, neumím se hádat, nemám známé, mohu si za to sám. Tohle všechno nakonec vedlo jak k prodeji, tak - spolu s podobnou anabází u paralelně, arciť víc jak dvojnásobek doby a čtyřnásobek kilometrů provozovanou C5 - k rozhodnutí raději platit leasing, vozit se novým Stingerem a dalších pár let prostě neřešit. I finančně to vychází podobně, nervy a čas šetří naprosto neuvěřitelný způsobem.

Co snad jako závěr napsat, myšlenka koupit staré auto kategorie S-Klasse za nízké stovky tisíc, nešetřit a dát do toho další nízké stovky tisíc, nechat spravit, co je aktuálně špatně nebo hrozí, že se podělá a pak si prostě jezdit. - nefunguje. Přinejmenším v mém případě nefungovalo. Asi by bývalo lepší, než dát 150 tisíc do koupě a 150 tsíc do první opravy, rovnou jít do něčeho za 300, + třeba 50 první nutné investice, o pár let mladšího a míň se sypajícího, by bylo po všech stránkách lepší rozhodnutí. Ale jestli by to i tak fungovalo, netroufám si říct.

Ha
Habakukk
11. listopadu 2020, 12:16
0

Pravověrní říkají pokud chceš pravého Range Rovera tak musíš koupit P38 s benzínem. První generace je více méně veterán se všemi pozitivy i negativy. Třetí generace je zase více BMW než RR no a čtvrtá je zatím moc nová aby se projevili všechny její neduhy tak jako u starších kousků. Obecně nejlepší poučka pokud RR tak v Benzínu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem