načítám data...

Škoda Kodiaq 2.0 TSI Sportline - Chtít či nechtít?

Benzínová Škoda Kodiaq Sportline je takovou civilnější verzí ultimativního provedení RS. Stojí za úvahu?

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač   Jaromír Soukup

Není to tak dávno, co jste si na Autíčkáři mohli přečíst článek, ve kterém jsem hledal nejatraktivnější škodovku od revoluce. Zmiňoval jsem v něm, že auta této značky jsou poměrně kvalitní. Jejich množství na českých silnicích ve mně však vyvolává jeden dojem: nijak zvlášť mě nezajímají a nemám potřebu je vlastnit. Neuplynuly ani dva měsíce a já k prvnímu novoročnímu testu vyfasoval výrobek značky Škoda. A aby toho nebylo málo, tak rovnou ten největší. Na týden jsem dostal model Kodiaq ve specifikaci 2.0 TSI 4x4 DSG v provedení Sportline. Ještě před začátkem testu jsem měl přesně stejné pocity, jaké naznačuji výše. Teoreticky by to snad tak strašné být nemělo. Jenže určitě se mi stane, že budeme třeba tři ve stejném autě na jednom semaforu. Co je na tom atraktivního? Ale tak nevadí. Není vyloučeno, že v něm za těch sedm dní najdu zalíbení. Třeba nakonec dokáže zaujmout i mne, člověka, kterého ze všeho nejvíc zajímají francouzské obskurnosti. Stalo se? Pojďme na to.

Začnu tradičně, tedy vnějším vzhledem. Je asi pravda, že k němu není moc co říct, auto je právě díky svému zastoupení na českých silnicích dobře známé širokému okolí. Kodiaq v testu byl již model po faceliftu, ale ten zvnějšku působí, že se omezil jen na drobné retuše. Vlastně se však měnila celá příď a přepracována byla i zadní světla a na ně navazující nárazník. Nicméně nové provedení vypadá i tak skoro stejně jako to staré a nebýt trochu složitějšího tvaru předních světlometů (mimochodem, skvěle svítí), kterým přibylo lomení směrem k přední masce, asi bych si změn nevšiml ani já. Vzhled jako takový tedy hodnotit nebudu. Ostatně auto jezdí po silnicích už pěkných pár let, jistě máte na jeho podobu dávno názor sami. Zastavím se ale u dvou věcí, které se mi opravdu líbily a které bych si, pakliže už bych si měl Kodiaq kupovat, objednal hned.

foto: Jaromír Soukup, autickar.cz 

První položkou jsou krásná litá kola. Testovací kus přijel na skutečně atraktivních dvoubarevných nízkoprofilových dvacetipalcových discích s názvem Vega, které jsou příplatkové, ale jejichž vzhled dle mého stojí za každou kačku. Nejenže samotné dobře vypadají, ale navíc, na rozdíl od vrcholného provedení RS, nejsou osazené těmi zvláštními poklicemi, které sice usměrňují proud vzduchu okolo kola, ale které podle mne vizuálně spíš škodí. Vím, ony se dají sundat, ale takhle to máte čisté přímo z výroby. V neposlední řadě musím zmínit, že podvozek si i s koly opravdu nízkého profilu poradí (k tomu se ještě dostanu). Ani volba obutí této velikosti tedy nevede k trápení auta a posádky na sebemenší díře. 

Druhou položkou je opravdu pohledná barva Velvet Red, tedy sametově červená. Také za ni se připlácí a také u ní bych neváhal ani chvíli. Ona to totiž není obyčejná červená z jedničkové Fabie. Ne, tahle je perleťová, tak akorát jasná, a z jinak spíše do davu zapadajícího SUV dělá magnet pro oči. Opravdu, za jedoucím Kodiaqem se otáčelo mnoho hlav. Přirovnal bych to k té zvláštní žluto-zelené, kterou lakují na Superby stejné řady Sportline. Po té se totiž lidé, kteří jinak největší domácí liftback přejdou bez povšimnutí, ohlíží taky. Celou situaci ještě podporuje standardní výbava provedení Sportline, tedy o něco ostřejší design nárazníků a hlavně černý paket. Díky tomu vnější zrcátka, maska, střešní lišty a pár dalších detailů s hlavní barvou krásně kontrastují. Opravdu to vypadá hezky. Pokud tedy přemýšlíte nad koupí Kodiaqa a zároveň chcete trochu vyčnívat z davu, kombinaci těchto dvou magických véček, tedy Velvet + Vega, opravdu doporučuji.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Nyní je čas přejít do interiéru. A v něm se mi líbilo. Kodiaq je auto generačně o něco starší než nejnovější škodovácké počiny jako třeba Octavia IV, ale podle mne je to dobře. Netrpí totiž typickými neduhy této řady, a sice nepříjemně nízko položenými prostředními výdechy topení a prakticky kompletní digitalizací palubní desky. V testované největší Škodě ještě stále najdete mnohá točítka a čudlíky. Musím přiznat, že mi digitální ovládání a uklizené palubní desky nevadí a pokroku se nebráním. Ostatně pří míře dnešní automatizace stejně na většinu věcí šáhnete za jízdu tak jednou dvakrát. Ale musí se to udělat dobře. A co vím, tak zrovna v Octavii se to úplně nepovedlo. Kodiaq možná vedle toho působí starším dojmem, ale jeho mechanické nastavení funguje a člověk nad ním nemusí moc přemýšlet. Navíc i zde se příjemně projevilo provedení Sportline zahrnující pedály z ušlechtilé oceli, černý strop, obložení interiéru celkem obstojně imitující karbon a opravdu atraktivní přední sedačky s integrovanými opěrkami hlavy a solidním bočním vedením (ještě na ně přijde řeč).

foto: Jan Machač, autickar.cz 

Ještě se zastavím u infotainmentu. Na něj jsem byl opravdu zvědavý, protože o tom škodováckém už jsem slyšel leccos. Tady jsem ale byl poměrně spokojen. Je tedy pravda, že na rozdíl od zbytku palubní desky je jeho ovládání už kompletně dotykové včetně nastavení hlasitosti rádia, ale ty nejdůležitější funkce se dají celkem pohodlně ovládat normálními čudlíky z volantu a reakce dotykových plošek vedle obrazovky je bezproblémová. Dobrou zprávou pak je, že tento systém funguje. Pravda, někdy trochu déle trvá, než něco načte. Nejdelší čekání bylo na navigaci, kterou jsem měl trvale nastavenou na již obligátním a široce známém digitálním přístrojovém štítu. To byly minuty, než se to rozjelo! Ale jinak nic, žádné pády, žádné restarty, žádné velké chyby. Logiku ovládání bych zařadil asi někam do průměru. Občas jsem něco hledal, ale nakonec vždycky našel. Takže zde je za mne vše v pořádku.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Za další je potřeba zmínit vpravdě královský prostor pro celou posádku. Lidí se do auta vejde dokonce sedm a i ti úplně vzadu se s trochou snahy svezou relativně příjemně. To jsem ale čekal. Naopak by mě překvapilo, kdyby to tak nebylo, je to přece praktická velká škodovka. Co jsem ale nečekal, byla kvalita předních sedadel. Nevím, jak vy, ale já, kdykoli jsem měl možnost se svézt v jakékoli škodovce, jsem na sedadla nadával. Nikdy jsem nebyl schopen v nich pohodlně sedět déle jak 20 - 30 minut. Ano, jsem rozmazlený Francouzi, ale i třeba sedadla fordů mi přišla lepší. Ne tak v Kodiaqu. Nevím, co se v Mladé Boleslavi stalo, ale opravdu vytvořili sedačky, ze kterých mě ani po dvouhodinové jízdě nic nebolelo. Dle ceníku jsou ortopedické, elektricky ovládané, vyhřívané i ventilované. Ale to nejdůležitější je, že vyhovují jak pohodlím, tak oporou při dynamické jízdě. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

V tradičním schématu redakčních testů by teď měl následovat motor. Já si ale dovolím ho zatím nezmiňovat a přeskočím na podvozek, neboť ten se mi z celého auta líbil asi nejvíc. Kodiaq byl osazen verzí s nastavitelnou tuhostí tlumičů DCC v několika stupních: Comfort, Normal a Sport. Hádejte, v jakém režimu jsem jezdil já? Ano, zdaleka nejčastěji v tom komfortním. Takhle se totiž Kodiaq opravdu pohodlně nese přes nástrahy českých silnic, nízkému profilu pneumatik navzdory. Na většině nerovností se auto pohupuje skoro jako plynokapalinový Citroën nebo Františkův Town Car. A takové nastavení se mi moc líbí. Ano, ostřejší díry už cítit jsou, ale ani ty nijak zvlášť neobtěžují. Je pravda, že pro většinu lidi asi bude mód Comfort houpavý trochu moc, ale já si opravdu užil, že i škodovka umí jet tak, jak to mám rád já, tedy jako na obláčku.

Když jsem ale přepnul na opačný konec spektra a své místo zaujal režim Sport, šasi odhalilo svou druhou stránku. Auto celé výrazně ztuhlo, kola se přilepila k asfaltu a já jsem nemohl uvěřit, jak moc si můžu s Kodiaqem dovolit. Ani při opravdu razantní jízdě po okreskách podvozek nebyl ochoten pustit. Dokonce ani karoserie se nijak přehnaně nenakláněla. Samozřejmě se bavíme o dvoutunovém SUV, ale právě pro to, jak velké auto to je, je s podivem, co si nechá líbit. Pomáhal mu v tom samozřejmě inteligentní pohon všech kol, který už dávno nereaguje jen na prokluz předních, ale připojuje ta zadní jak je zrovna zapotřebí dle mnoha parametrů. Kontrolka stabilizace tak začala blikat až při opravdu hrubiánském zacházení a utahování vlásenek s nekvalitním povrchem v rychlostech opravdu nevhodných k rodinnému zaměření daného vozu. S nastavením ESP jsem si nakonec nehrál. Ale nijak to nevadilo, zasahovalo jemně a opravdu jen když už jsem jel jak to… Režim Normal pak představuje takový kompromis, který mě tedy moc nezaujal, ale předpokládám, že většina lidí bude jezdit právě v tomto módu. Pak ještě systém nabízí možnosti individuálního nastavení, ve kterém si vše od řízení přes převodovku až po podvozek může řidič nastavit, jak bude chtít.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Myslím si, že pokud bych přidal ještě jeden odstavec chvály, asi bych byl označen za redaktora Škodou Auto podplaceného. Ale to se nestane. Přecházím teď ke kritice, neboť dokonalý Kodiaq zase není. A nadávat budu právě na to, co jsem přeskočil, tedy na motor. Testovaný model byl osazen přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem, který ale poněkud netypicky spaluje benzín a ne naftu. Dle tabulek má 140 kW při 4200 až 6000 otáčkách za minutu a 320 Nm při 1500 až 4100 otáčkách za minutu. To jsou opravdu zajímavá čísla i na takhle velké auto. Navíc nejsem právě velký fanda naftových čtyřválců. Nelíbí se mi jejich zvuk, rozložení tahu ani nijak vysoká ochota vytáčet se. Ony tedy existují i zajímavé diesely, ale zrovna všechna TDI, která jsem kdy řídil, byla přesně taková, jak se mi to nelíbí. Takže na benzín jsem se celkem těšil. A byl jsem zklamán.

foto: Jaromír Soukup, autickar.cz

Začnu zase netypicky, a sice spotřebou. To je totiž problém motoru číslo jedna. Jenže jí začínám proto, že aspoň dává smysl. Ano, 2.0 TSI prostě konzumuje hodně, vždy a za všech okolností. Má to i v papírech. Jeden den jsem si řekl, že zkusím jet takzvaně na spotřebu a auto budu jen tak šimrat. Dokonce jsem zkusil jet i v Eco módu, který jsem jinak zcela ignoroval, protože auto je v něm silně otupělé. Mimo město jsem jel za 7,4 litru na 100 km. Ve městě to vyskočilo na 11,1 litru na sto. Průměr tedy byl okolo devíti. Už to není úplně málo. Pokud jsem jezdil tak, jak jezdím nejčastěji, tudíž ne nijak ostře, ale relativně svižně (a přitom houpavě, ano), tak jsem jezdil za asi 10 - 10,5 litru. Když jsem začal tlačit na pilu, čísla letěla minimálně ještě o další dva až tři litry nahoru. Benzínový dvoulitr je tedy z těch dražších špásů. No ale logiku to má. Rozhýbat takhle velké auto motorem se zážehovým principem spalování prostě něco stojí.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Problém se spotřebou bych klidně přehlédl, pokud by se odrazila na dynamice motoru. Jenže tak to nebylo. Těch 140 kW jsem pořád musel nějak hledat. Zrychlení z nuly na sto je dle tabulek otázkou 7,7 vteřiny. Ale nepůsobilo to tak. Subjektivně byl ten motor mdlý, s autem nehýbal nijak výrazně. Je pravda, že moc nepomáhal ani sice necukající, ale poněkud letargický dvouspojkový automat DSG. V nízkých rychlostech, typicky ve výjezdu ze zatáčky, auto místo vyražení vpřed díky rozpětí maximálního točivého momentu začalo podřazovat, pak se nadechlo turbo – a pak jsem byl v další zatáčce. Když se objevila rovinka a auto stihlo dokončit celou tu přípravnou proceduru, jen mě to mírně zpočátku zatlačilo do sedačky, a pak už nic. Nepřišla žádná výkonová špička, žádný zuřivý let k červenému poli, žádný dynamický pocit. To celé se ještě znásobilo ve vyšších rychlostech, kdy na dálnici jsem už opravdu postrádal jakoukoli výraznější suverenitu. Abychom se nepochopili špatně, Kodiaq v této specifikaci není pomalý. Jenom pocitově není zdaleka tak živý, jaký jsem myslel, že s dvoulitrovým benzínem s turbem bude.

Pak taky musím zmínit zvuk. Motor totiž nezní prakticky nijak. Nikdy není tak tichý, aby o něm řidič vůbec nevěděl, ale zároveň nevydává žádné radostné tóny. Nic zajímavého nevychází ani z výfuku. Celý dojem je prostě a jednoduše plochý. Když to tak poskládám dohromady, na tomto motoru není jediná věc, kterou by mi udělal radost. Samozřejmě chápu, že si výrobce musí nechat místo na plnotučné RS, které je osazeno tím samým motorem, jen má o dalších 40 kW navíc. Testovaná varianta proto logicky nesmí působit stejným dojmem. I tak si ale myslím, že aspoň trochu živější a zábavnější by být mohla. Zvlášť přihlédnu-li ke spotřebě, která se nápadně blíží výsledku testu právě eresa mým kolegou Danem, ovšem bez onoho dravého elánu, který on popisuje.

foto: Jaromír Soukup, autickar.cz

Což mě přivedlo k jisté úvaze. Víte, ač jsem většinou Kodiaq 2.0 TSI Sportline chválil, nějak si nedokážu odpovědět na otázku, proč vlastně existuje. Nemyslím tím ale auto celé. To mi naopak smysl dává. K reprezentaci firmy nebo pro movitější rodinu, která potřebuje větší vůz, se hodí skvěle. Ale nechápu, proč bych měl chtít zrovna tuto specifikaci. Spotřebu má na úrovni nejvýkonnější varianty, ale nejede tak. Logicky mi vychází, že bych si radši koupil plnohodnotné RS, kde je vysoká konzumace paliva ospravedlněná jízdními výkony. Alternativně bych se spokojil s rozumnějším dieselem o 147 kilowattech, který dle tabulek jede stejně a přitom má podstatně příjemnější spotřebu. Pravda, stojí o 60 000 Kč víc, ale to už je při ceně auta (ta taky ještě přijde na řadu) asi jedno. Sice bych musel poslouchat rachtání, které nemám rád, ale aspoň by tolik nekrvácela má peněženka. Testovaná specifikace Kodiaqu není volbou ani srdce, ani rozumu. 

To vše pak ještě znásobí výsledná cena tohoto vozu, která se, tak typicky pro nejnovější škodovky, vydává do závratných výšin. Konečná suma po započítání všech příplatků je u testovaného kusu dle konfigurátoru 1 367 400 Kč. Sem ji posunuly jednak položky užitečné, jako třeba ona ergonomická sedadla nebo už zmíněná skvělá LED světla s funkcí Matrix, která umožňuje jízdu s trvale zapnutým dálkovým režimem. Také ji ale vyšroubovaly položky poněkud zbytečnější, jako třeba soubor asistentů pod názvem asistovaná jízda 2.0. Tento systém sice teoreticky zařídí, že se auto téměř dokáže řídit samo včetně otáčení volantu do zatáček a zpomalování při vjezdu do měst, ale bohužel ne vždy zcela spolehlivě funguje. Hlavně to už ale jsou peníze, za které se pomalu dá koupit podobně veliké SUV prémiových značek. A to už bych opravdu přemýšlel, jestli mi za to tato Škoda Kodiaq vlastně stojí. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Verdikt

Dokázala mě, milovníka francouzských podivností, tedy Škoda Kodiaq zaujmout? Upřímně? Ano i ne. Moc se mi líbil její podvozek, který v režimu Comfort žehlí nerovnosti tak, že i já byl spokojen, a přitom v opačném režimu Sport dokáže, dle možností, opravdu statečně odolávat fyzikálním zákonům. Moc se mi líbily její sedačky, ze kterých mě, poprvé ve škodovce, nic nebolelo ani po delší cestě. Dokonce se mi poměrně líbila i vzhledově, byť na tom měly lví podíl hlavně kola a ta okouzlující sametová červená. Jenom prostě nevím, jestli je to za dané peníze dost. Pokud si ale dokážete ve své hlavě jakýmkoli způsobem cenu odůvodnit, třeba hájením národních barev nebo tak něčím, Kodiaqem určitě chybu neuděláte; je to dobré auto. Akorát pak jsem názoru, že vůbec nestojí za to se zabývat testovaným motorem a koupit buď rovnou nejvyšší model RS s opravdovými dynamickými schopnostmi, anebo podstatně rozumnější a přitom ne o tolik dražší diesel.      

Technické údaje

Škoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1984 cm3
Výkon: 140 kW (188k) ve 4200 – 6000 ot./min
Točivý moment: 320 Nm v 1500 – 4100 ot./min
Převodovka: sedmistupňová automatická 
Pohotovostní hmotnost: 2000 kg (dle technického průkazu)
Maximální rychlost: 215 km/h (testovaná sedmimístná verze)
0-100 Km/h: 7,7 s (testovaná sedmimístná verze)
Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem: 7,9-8,4 l/100 km
Spotřeba v testu: 10,2 l/100 km
Základní cena modelu: 863 900 Kč (1.5 TSI 4x2 Manuál Ambition)
Cena základní verze s daným motorem: 1 103 900 Kč (Style)
Cena testovaného kusu: 1 367 400 Kč (1 153 900 Kč Sportline + příplatky za 213 500 Kč)

 

Za krásné fotky z Prahy děkuji Jeníkovi, moravské jsem si udělal sám.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Opelfahrt
30. ledna 2022, 22:25
4

To neděláš dobře, Jaromíre, s tím stáním v Brně u výjezdu z parkoviště na poslední fotce. Chudák, co chce vyjet ven, to nemůže odcouvat, když má za sebou závoru.
Ale jasně, chápu, bylo to jen na chviličku na focení :-)
V červené barvě to auto vypadá dobře, sedadla taky. Facelift tomu předku myslím neprospěl, vypadá to jako usmívající se zvířátko. Zajímalo by mě, kolik ten motor žere v normálním nízkém autě s obyčejným předním pohonem.
-
Komentář upraven 30. 1. 2022, 22:26:07

reagovat
Be
Beran
01. února 2022, 00:01
0

Co mam zkusenost s automatem a ctyrkolou O3 a Karoqem tak mezi 7 a 11 na sto. Zalezi jak ma ridic tezkou nohu.

Ji
Jira24
01. února 2022, 10:13
0

V Polu GTI při normálním civilním provozu 6-8l/100km

st
st. Padre
31. ledna 2022, 08:44
3

Tohle je produkt absurdity dnešní doby. SUV je in, kdo nemá SUV jako by nebyl, co na tom, že je to těžké. Do města nesmyslně velké, na dálnici mizerná aerodynamika, a kufr odpovídá liftbacku. A tak ve výsledku kupuješ dražší auto s horší dynamikou s vyššími provozními náklady. Ale zase se tam prý lepe nastupuje.

reagovat
Ha
Habakukk
31. ledna 2022, 08:58
1

Hmm, má to pěknou barvu tím to asi končí

reagovat
Skipper
31. ledna 2022, 10:52
1

Mám osobní zkušenost s verzí před faceliftem a nechtěl bych.
Dle řidičů - výrazná prodleva na plyn
Dle mně jako pasažéra - malý interiér v obrovském autě, pro mně pocit Fabie na chůdách. Celkově interiér materiálově nic moc.
Vychvalovaný podvozek byl z mé zkušenosti příšerný. Absolvoval jsem v tom několik rychlejších jízd, kde jsem si trochu hrál s nastavením. Na obyčejné okresce - kde tu díra - normál snesitelný. Sport tvrdý tak, že na nerovnostech jdou rány do zubů a v komfortu to houpalo jako loď, málo kdy mi bývá v autě na zvracení, tady jsem to skoro nedal. V jiném autě s nastavitelnou tuhostí jsem se pravda nevezl, ale elektronický podvozek mám v 20 let starém XKR a tam to prostě funguje. Já vím, placka vs SUV, ale zase v RR máme podvozek vzduchový a ten funguje taky o x tříd líp, než tohle.
Kolega si to teď koupil a je vidět, že se na faceliftu začalo šetřit. Otvory na deštníky jsou ve všech dveřích, ale dostanete jen jeden. Ostatní za příplatek :D
Za mně si to auto nemá cenu čím obhájit. A barva to nezachrání.

reagovat
beastar
31. ledna 2022, 15:24
1

Máš tam ale jeden velký problém proč nesouhlasím. Škoda si toho asi byla vědoma. A tak má tato verze lehce přepracovaný podvozek i jízdní model a jezdí asi o 200% líp než právě před facelift. K autu mám jedinou negativní věc. Uvnitř je malé. A těch 320 nm není moc znát.

Skipper
31. ledna 2022, 19:34
0

Pokud je to tak, tak je to super, protože to byl opravdu průser. Nicméně ostatní výhrady zůstávají a jako takové mi to auto nedává na rozdíl třeba od Superbu smysl. Jako jo, jedno pozitivum to ma, líp se s tím parkuje na cbodníku, ale to je asi tak vše.

PB
31. ledna 2022, 10:55
1

No pokud mam 1,4 milijonu, tak mam 1,6 nebo take 1,7. A za ty penize skodiak nestoji. Barvu ma ale hezkou a ty sedacky vypadaji uzasne - o to zadna :)

reagovat
esmo
31. ledna 2022, 11:50
11

No s tím zas tak nesouhlasím. To by ses za chvíli dostal k tomu, že kdo má 2mil, tak ten má i 2,5mil.
Někde ta hranice pro kupujícího vždycky je, ať už finanční, nebo ta psychologická.

PB
01. února 2022, 10:36
0

Tak to samozrejme - spis tady jde o to, ze Skoda neni nijak premiova, nebo prestizni znacka. Pokud postrada clovek styl a potrebu, tak korejska suv poskytnou lepsi uzitnou hodnotu. Pokud styl nepostrada, s malym priplatkem za ty penize bude mozna zvenku mensi premie. Zevnitr to bude jedno, tam misto odpovidajici footprintu neni.

esmo
01. února 2022, 13:39
2

Prémie se rovná styl? No jestli jsou řidiči X6 a jiných zrůdnosti styloví ... :D

beastar
02. února 2022, 09:01
0

Ona ani taková GLS moc stylu nepobrala. Je to mnohdy spíš opulentní kýč. A takový lidé z toho velmi často lezou. Umělý. A obyčejné značky zrovna v rámci stylu velmi jdou nahoru. Třeba nový Tucson, Cupry, DS, Peugeoty atd... Mě se to dost často nelíbí, ale pro spoustu lidí to má dost stylu. Jinak ano, tak to fakt nefunguje že kdo má 1,5 má vlastně i dva:D Často totiž nemá ani těch 1,5 jen může platit za auto 16999 měsíčně.

Ha
Habakukk
31. ledna 2022, 13:29
8

Normálně si zajdu pro Mercedes GLB 250 4MATIC (165kW) dám tam pěknou červenou barvu, bude také v kůži a dle konfigurátoru to bude za 1 177 602 Kč.

reagovat
Opelfahrt
31. ledna 2022, 13:44
0

To je dobrej podotek. Vtip je možná v tom, že potenciální kupec v ČR si řekne, že s červeným kodiakem udělá mezi sousedy v ulici parádu, ale jinak bude všechno v klidu, zatímco s mercedesem by zasel nějakou tu závist a pochyby a to mu za to možná nestojí.

esmo
31. ledna 2022, 14:05
0

Což je samozřejmě pravda. A ještě se mu budou hoši s většíma mercedesama smát, že má nějakej lowend, zatímco Kundiaq je topka.

Ha
Habakukk
31. ledna 2022, 14:06
2

No jo další věc, je že takový Sport line má budit dojem ala sportovní RS tedy ta nenápadnost se také dost ztrácí. Spíš bych řekl je dražší než vypadá což u škodovky co se profilovala více za méně je takové smutné.

PB
01. února 2022, 10:53
1

V konfiguraci za 1,5 (trosku lepsi vybava) je GLB podstatne lepsi volba - a trosku slabsi s diselem by byl mnohem lepsi volba nez Kodiak. Mista v tom bude stejne, ale bude to mnohem prijemnejsi...

Ha
Habakukk
01. února 2022, 11:43
1

Tak za 1,5 už si může vzít GLC zase o kus větší auto.......

Ju
Junior
31. ledna 2022, 16:39
0

Kolik to má papírový emise a kolik má porovnatelnej diesel? Co sem tam pochopil, tak v korporátech začíná bejt i tohle téma, respektive kritérium při výběru voz. parku...
Navíc co si budem povídat. Jestli je rozdíl nafta / benzín 60k na pořizovačce a tady kolega jezdil za 9, pravidla palce "co tři litry, to koruna" a vědomí, že nafta rozhodně za 6 jezdit nebude, přičemž tyhle auta už si málokdo nový kupuje "nafturt", může bejt ten benzín mít smysl.
Kolega Esmo dole samozřejmě píše velkou pravdu, Kodiaq je top model relativně respektované značky a tečka. GLB je lowned model mercedesu. Co má větší street credit není potřeba rozebírat, na vesnický diskotéky se nejezdí ani s jedním a na korporátním parkovišti bude vítěz jasnej.

reagovat
Sa
Sato
01. února 2022, 00:22
0

U nas v korporate sa emise riesia uz dlho a bude sa sprisnovat. Kolega si prave brusil zuby na kodiaka lebo, ze vraj potrebuje 7 miestne ale pre emisie mu to zrejme nevyda. Seat kodiaq hybrid nemame v ponuke lebo seat neberieme vobec. Jedine 7 mieste v limite bude zrejme len taky tranzit phev pre ludi. Tazky zivot v korporate.

Frankie
01. února 2022, 07:55
1

Víš co, je nebo spíš není prdel? Že banky atd., začínají hodnotit kvalitu firmy ne podle jejich výsledků, postavení na trhu, ale podle toho, jak moc je zelená... Dle mě fakt maras. Ekologie ano, ale fakt až takové šílenství?

Ha
Habakukk
01. února 2022, 09:46
0

Banka, že ti dnes na jakýkoliv nezelený projekt už peníze nepůjčí.

Ča
Ča Snač Aj
01. února 2022, 10:11
1

ESG.. a jdou na to přes banky. Proč bys reguloval všechno, když stačí zregulovat banky a ony poreguluji za tebe.

Ju
Junior
01. února 2022, 13:24
4

Tak si představte, že jste banka. Přijde za Váma Tykač a řekne Vám, ať mu půjčíte na podnikatelskej záměr, těžbu uhlí. Jasně. Zajistíte to. Pozemky, podíly, nějakej collaterál se dá, klasika. Za 5 let přijde nějakej EU magor a těžbu uhlí prostě zakáže. Tykač odepíše ztrátu na collaterálu a ten zbytek Vám převede, dyť je to ve smlouvě, tak co.
A co s tím jako ta banka budete dělat? Strčíte si to ledatak do prdele.
Netřeba za vším hledat konspirace, tohle je prostě obchodní rozhodnutí bank, vyplývající z nestability prostředí.
Když nevíš, jak dlouho budeš moc na investici rejžovat, nemůžeš jí udělat. Respektive můžeš, ale buď za svý, nebo musíš prodat dluhopisy blbečkům, kteří nechápou pojem riziko. Banka, z principu konzervativní útvar, ti na to nepůjčí, protože jí risk x reward ratio nemůže v životě vyjít tak, aby ti nabídla nějakej rozumnej úrok.
S konkurencí můžeš bojovat, hospodářskej cykl nějak přežiješ, změna spotřebitelských preferencí je řešitelná, maximálně ti návratnost vyjde o něco delší. Ale nemůžeš investovat do něčeho, do čeho kecá stát stylem "teď někdy to uplně zakážem nebo zdaníme jak hovado, ještě nevíme přesně kdy a jak".

Ty ESG programy jsou tak pro hipstry a generaci Z, aby tam šla pracovat a měla pocit, že zachraňuje svět. Teď zrovna jsme jeden investiční úvěr zase nafasovali, montovaná hala, uvnitř průmyslová výroba. Hipster z Krymský by dostal infarkt, ale bankéře zajímalo jenom to, jestli už máme dopředu nasmlouvaný zakázky a čím za to hodláme ručit.

Sa
Sato
01. února 2022, 14:28
-1

Uvidimíme či budú rovnako logicky postupovať banky aj pri nehnutenostiach, keď samotný úrok ďaleko presiahne reálne možný nájom a keď budú stále viac silnieť lavicové hlasy po regulácii, zdranní, vyvlastnení...

Ju
Junior
01. února 2022, 15:47
3

no nejsem si uplně jistej, ale mám takovej pocit, že u standardních bytů v Praze už to tak v tuhle chvíli je. Na 100% hypo by, minimálně v prvních několika letech, oddělené úrokové platby (i s přepočítáváním zůstatku po měsíci), možný výnos z nájmu přesáhly. A to se nebavím o tom, že pronajímat byt přecejen není bez práce, teď zrovna máme nějaký problémy s nájemníkama...
Jasně, dává se nějaká akontačka, ale za tu si taky můžu koupit státní dluhopis žejo. Takže to celý sviští jenom na očekávaný ceně růstu nemovitostí, což je dle mého reacionální předpoklad, nebo na tom, že dnešní 50-60 let staří ctihodní podnikatelé, advokáti, doktoři a další přecijen mají tu "cihlu" za nějakou jistotu a obtěžovat se s jinými možnými aktivami se jim nechce, případně neřeší výnos ale spíš uložení peněz...
Kouzlo, který posledních pár let drželo nemovitosti jako atraktivní investici, tzn. využívání levných úvěrů a rozdíl v pojmech ROI a ROE, jaksi vyprchalo.

A teda upřímně, ačkoliv jsem většinou velmi pesimistický a počítám s tím, že stát / EU dojebe, na co sáhne a dycky je z jejich strany potřeba počítat s tou nejhorší možnou variantou, nějakému drastickému vyvlastňování, či zdanění investičních nemovitostí, nevěřím. Ono většinou zoufalci, co po tom volají, dostávají velký mediální prostor, ale jejich reálné zastoupení v populaci je mizivé a český národ ukázal, že na nějaký progresvní idioty typu Ferjenčík není zvědavej. I oni sami mezi sebou ten nejhorší komoušskej odpad odmítli. A navíc, pořád jsou tady pánové jako Vítek nebo firma Heimstaden, kteří se ve vlastním zájmu postarají o to, aby podobným nápadům byl na té nejvyšší úrovni zatnut tipec.
K nějakýmu brutálnímu narušení vlastnického práva by z mého pohledu mohlo dojít jenom totální revolucí a pak už to bude všechno jedno. Já jsem tady doma a utíkat někam do Ameriky, teda dneska spíš do Ruska, před bandou nějakých levicových úchylů nehodlám. :)

Ju
Junior
01. února 2022, 15:53
1

* imo je teda nesmysl porovnávat situaci uhlobaronů a investorů do nemovitostí. S uhlobaronem se dá domluvit. Sice už nebude uhlobaron, ale tak nandaj se mu nějaký kompenzace za ukončení těžby. většinou je kolem těch dolů / elektráren hodně pozemků, tak dotace na soláry a větrníky, zrevitalizujeme, postavíme domy. Přijde o důl, ale asi na tom nezchudne. Mám správný pocit, že tady kolega s R8 je z oboru, tak nám k tomu třeba něco poví.
Když investorovi do nemovitostí všechno zdaníš / sebereš, nemáš mu co nabídnout. Přirozeně tak půjde proti tobě a pořád platí, že politikou otáčí kapitál. Nějaká parta idealistů nemá výtlak a většinou upřímně ani schopnosti na to, aby něco zásadního v rámci demokratického režimu předvedla.

Ju
Junior
01. února 2022, 15:55
0

... ne správný pocit, jen pocit. nějak sem to poplet.

Ča
Ča Snač Aj
01. února 2022, 18:28
0

Co takhle zrušit odpisy na residenční nemovitosti?

Sa
Sato
01. února 2022, 19:32
0

Junior ja ako s tebou viac menej suhlasim a samozrejeme dufam, ze ziadne hura lavicove riesenie nenastane. Ale zodpovedny investor taketo riziko musi brat do uvahy. A uplne nerealne to fakt nie je, imho nejaka soft varianta ma verejnu podporu uz celkom dost velku. Pride mi, ze ludia kupuju nehnutelnosti lebo su pesimisti ohladom akcii ale ich vlasny prehnany optimizmus ohladom nehnutelosti nevidia. Cas ukaze.

beastar
02. února 2022, 09:08
1

Hezká debata o Kodiaqu. Souhlasím více méně s Juniorem. Bohužel dění v některých zemích by s ním nesouhlasilo. Škodovka má jistě radost, že její model, mimochodem rudý rozpoutá i společenskou debatu :D

Be
Beran
02. února 2022, 22:48
3

Ze se ta ruda jmenuje velvet, tomu v ceskych realiich pridava ironicky nadech :-D

Csaba
31. ledna 2022, 18:31
2

Mě ta spotřeba přijde vcelku očekávatelná a odpovídající - dvoulitr s "nic moc výkonem" ty dvě tuny nerozpohybuje jen tak, dá mu to práci. Napadlo mě - když se "běžně" mění 1.6i v Miatách za V8 - jestli někoho napadne vyhodit tenhle pidimotor a dát místo něj 3.6 FSI, blahé paměti :)
Ta barva je opravdu pěkná, i tak nudná a fádní krabice s ní najednou dostává určitý "náboj".

reagovat
martin_100
31. ledna 2022, 21:39
-1

Tutov v tutý specifikaci si koupí jenomtrouba co ho auta nezajímají má dost škváry a čeká že na to nachytá nějakou bitch.
Kdo chce jezdit s harantama na lyže nebo tahat vlek si koupí kokodáka obyčejnýho a v ropě.
A kdo chce pěkný auto ten si už léta škodovky nekupuje.

reagovat
je
jerry
01. února 2022, 20:09
1

Ta poslední věta mě rozesmála. Taková malá replika na reklamu Dodge, když vyrobili model 30 ve všech směrech lepší než Ford T, ale dražší. John Dodge tehdy prohlásil, že všichni majitelé Fordu si konečně zaslouží pořádný automobil. Je to trochu OT, ale při dnešních škodovkách mi to často napadne. A to jsem jim dlouhá léta fandil a jednu starší vlastním.

martin_100
01. února 2022, 21:52
-1

U mě zájem o škodovky skončil někde u roomstera a yetti. To byly vcelku zajímavý podivnosti.
Škodovek jsem měl několik od hundrtky po felinu ale fanda slepičí továrny na šeď a nudu fakt nejsem.

je
jerry
01. února 2022, 23:43
0

Já mám O3 RS TSI 7 let starou. Už tehdy jsem váhal, ale byla nabídnuta hodně dobrá cena, vzal jsem jí jakýchkoliv příplatků, tedy bez asistentů a až na maličkosti jsem spokojen. A má to pořád ještě normální budíky, žádnou čínskou diskotéku. Žádný závoďák, ale dobré cestovní auto za vynikající peníz na dnešní poměry. Ale kam se dostala škodovka teď, to jenom zírám.

riderhenry
31. ledna 2022, 22:33
0

Okolnosti mě donutily zvažovat i auta z této kategorie, ale u Kodiaqa jsem celkem (pro mě) nepochopitelně narazil, když jsem zjistil, že na rozdíl od Q7 "nepodporuje" instalaci 3 autosedaček ve druhé řadě, natož aby tam byly 3 ISOFIXy. Ve třetí řadě už jsou ISOFIX konektory docela vzácnost, ale opět - Q7 tohle zvládá. Takže tam, kde bych čekal tu bájnou praktičnost, tak dostáváme prostě akorát jakési osobní auto na chůdách. Za mě promarněná příležitost zaplnit díru po MPV, což bych od Škodovky čekal. Tím spíš, když to v koncernu umí a asi tak nějak chápou, proč to dělají (Audi). Z ostatních hledisek pak už krom lepšího výhledu a možnosti snadněji přejet obrubník nelze hledat nějaké velké racionální benefity. Naštěstí cena v podstatě vyloženě svádí k tomu koupit nějakou zánovní "prémii", takže není třeba podstupovat to složité rozhodování, jestli opravdu chci jezdit škodovkou...

Podobné to je i u XC90, kde by člověk byl ochoten i obětovat očekávanou jízdní dynamiku na oltář bezpečnosti, ale když má možnost koupit za stejné peníze lépe jezdící, spolehlivější, univerzálnější a především "rodinnější" auto od konkurence, tak ten vzorec už přestane dávat smysl. Tohle jen tak nepochopím.

reagovat
beastar
31. ledna 2022, 22:48
0

Tak jako roční Glc bude vždycky lepší volba. Bude to žrát o dva litry na sto míň. Vypadá to líp. Nicméně isofix nevím to mě nezajímá se přiznám. Mě se Kodiaq v téhle verzi docela líbil i jízdně a na řadu dalších suv v pohodě stačí. Vzhledově se mi nelíbí a takové auto nevyužiju. Když to vezmu klasickou škodofka optikou. Na firmu s fleetovou slevou to dává smysl jinak pro většinu lidí ne. A když už větší Škoda, tak za mě jedině Superb.

sheogh
01. února 2022, 12:20
0

Me popravde nenapada, proc jit pro supa, kdyz existuje passat, kterej stoji jen o trosicku vic a podle me dela vsechno tak nejak lip. Hlavne interier a odhlucneni me prijde kvalitnejsi. Sup ma mozna trochu vic mista vzadu, ale nemeril jsem to, jen odhad.
Kodiaq je tak nejak uplne mimo moje zorny pole. Ale recenze pekna a jsem prekvapen chvalou podvozku (s DCC jsem ale nikdy nejel, ocividne podstna soucast vybavy :-) )

Sa
Sato
01. února 2022, 12:34
0

aktualne vyska zlavy (pre nasu firmu) na superb a pasat dost odlisna. nechce sa mi to hladat ale asi 8% z cennikovej ceny.

Sa
Sato
01. února 2022, 12:53
0

oprava, su to len 4%, to nie je tak vela

Ju
Junior
01. února 2022, 13:26
3

Passat se již nevyrábí s heterosexuální karoserií.

riderhenry
01. února 2022, 14:02
1

Tak mě dost silně negativně překvapila kvalita interiéru u Superba a z doslechu to bylo stejné i u Kodiaqa (obojí před faceliftem). Tam to dokonce zlomilo dotyčného a odradilo od objednávky, vzhledem k ceně.

beastar: Chápu, že tě ISOFIX nezajímá, jak i píšeš dál (takové auto nevyužiješ). To je právě pro mě to zvláštní - kdybys ho chtěl využít, tohle je jedna z věcí, co tam chybí. Nebo třeba samostatně otevíratelné zadní okno - naprostá pecka věc, kdo to jednou zažil, často nechce jinak. Nebo třeba výsuvná síť oddělující kufr od interiéru - nikde na fotkách jsem to neviděl, třeba to umí. Jestli ne, zase velká škoda - tohle je pro mě základ vychytaného rodinného kombi/MPV/SUV - prostě možnost naložit kufr "po strop" a nebát se, že mi dítě zabije letící petka, protože jsem zabrzdil před divočákem... Ale to už je dražší, než strčit kus plastu pod víčko nádrže... Člověk by pak snadněji odpustil vyšší cenu a řekněme horší kvalitu interiéru. Takhle je to spíš trochu víc imagové auto, ale až tak racionální mi nepřijde (byť je to Škoda).

Be
Beran
01. února 2022, 14:36
0

Koukal jsem na to do fabky a site nedelaji.
Ale do vetsiny aut nabizi jako prislusentvi obdobu "zlate mrizky" z dob divokeho kapitalismu.
Nevim nakolik si to clovek doma sam vynda nebo je to natrvalo. Ale nepredstavim si, jak by technicky musela byt vyresena ta sit aby udrzela neco tezsiho ve vyssi rychlosti.
Ja kdyz nakladam pres horni hranu zadnich sedacek, tak to kurtuju nakriz k okum v kufru. Vetsinou na me koukaji jako na podivina, takze otazka kolik lidi by si to kupovalo. Golf 4 kombi to sveho casu nabizel a predpokladam, ze kvuli nizke poptavce nebo legislative to do novejsich modelu nepropadlo.

riderhenry
01. února 2022, 16:38
0

Ta síť jako taková vydrží určitě hodně, konstrukce na které to je nahoře a dole chycené je otázka, ale jelikož to má poměrně jasný účel a bavíme se o docela bezpečností prošpikovaném automotive průmyslu, předpokládal bych, že Němec (potažmo Švéd) si to spočítá, aby to něco vydrželo. Ale nestudoval jsem to. Zatím jsem měl vždy v osobním vlastnictví jen v tomto ohledu dokonale bezpečné karoserie - sedan a roadster :)

Některá Volva měla konstrukci dokonce celokovovou sklápěcí.

beastar
02. února 2022, 08:56
0

Sítě dělá výborně Mercedes. Vskutku kvalitní a vypadají že vydrží fakt dost. Škodovka podle všeho ne. Ten Isofix chápu že dost lidí to řeší. Zas každý nemá tři děti je to spíš menšina zákazníků. K Superb ano interiér je horší a byl. To sem několikrát i tady kritizoval. Adaptivní tlumiče jsou v dnešních škodovkách pro komfortní jízdu nutnost. Existuje Passat ale je tak strašně bezpohlavní a naprosto debilně udělaný že Superbu snad fakt kromě lepších materiálu nemůže konkurovat. To je ale fakt na velkou srovnávací recenzi a ne na komentář tady.

Kodiaq TSI je určitě trochu stylová volba dneška. Prostě dřív by si zákazník koupil trojku bafce, véčko, nebo nějakou cool coupe věc. Dnes si koupí červený suv s haldou plastu. Tak to prostě je. Stačí se podívat na ty testy tady. Suv Hyundai, Suv Volvo atd atd. Prostě to je dneska ta fancy volba. Primárně jako auto pro rodinu už to dávno nikdo nedělá. Si průměrná Česká paneláková rodina a to se nechci nikoho dotknout. Kup si Fabii v kombíku případně Oktavu v základu. Kodiaq je top dog jak tady psali nahoře. Mě osobně se taky vzhledově nelíbí na rozdíl právě od Superba. Který je na západ od ČR grenze velmi cool volba. VW je tady všude nalezlá jak mor. Smutný je že za posledních 6 let Škoda tak brutálně zdrazila. Že pro nefleetovy zákazníky je to no go.

riderhenry
02. února 2022, 12:05
0

To je docela vtipný, já mám jako výchozí požadavek minimálně šestiválec, k tomu 7 sedadel a min. 3 s ISOFIXem a ty mi doporučíš Fabii kombi či Octavii... Btw. paneláky nesnáším a nikdy už (znovu) v žádném bydlet určitě nebudu ;) Je mi z toho smutno, ale fakt mi jako nejlepší volba vychází Q7, potažmo SQ7. I po jízdní stránce. Samozřejmě levná auta to nejsou ani náhodou.

Ka
Karda
02. února 2022, 12:37
1

Přimlouvám se za blog o srovnání Passata se Supem.
Možná za cca půl roku budu řešit upgrade. Soukr. osoba, asi budu muset platit DPH, v úvahu připadají 3-5 let staré ojetiny, provoz auta vesměs jen víkendový rodinný dostavník, vzadu musí delší cestu v pohodlí absolvovat člověk 190 cm vysoký. Automat nutná podmínka. Takže v hledáčku jsou přesně Passati, Mondea, Insignie, Talismani. Se Supem nějakou zkušenost mám a úplně z něj odvařený nejsem. Je v něm dost kravál, hlavně vzadu od kol. Ostatní by měli být tižší. Proto bych porovnání uvítal.
Na Passatu se mi líbí adaptivní LED světla (v vyřezáváním okolní dopravy).To Mondeo neumí ani takhle starý Talisman neumí. U Insignií si nejsem jistý. Sítě mezi kufrem a cestujícími u kombíků má dost dovozů z Německa. V Čechách to bylo asi za příplatek.

Be
Beran
02. února 2022, 12:43
0

Obecne plati, ze detska sedacka je stejne bezpecna pridelana pasem nebo isofixem. Isofix je primarne ochrana proti spatne instalaci sedacky.
Ale je faktem, ze vrcholne bezpecne detske sedacky (otocne, s integrovanym pytlem...) mivaji upevneni pouze na isofix.
Kombinace 6 valcu a 3 isofixu je hodne atypicka. Pozadavek na valce vyradi MPV a pozadavek na isofixy premiova SUV.
Zkusil bych VW atlas nebo toyotu higlander.
Popripade se da koupit i redukce ze 2 isofixu na 3. Ale tusim, ze je to rucni vyroba nekde v UK a tomu odpovida cena.

sheogh
02. února 2022, 12:48
1

100% souhlas, ze Passat je naprosto bezpohlavni nudna krabice, ale sorry, to je vetsina produkce VW i Skody. I kdyz Superb nevypada vubec spatne, porad je to pro me spotrebic, stejne jako lednicka a mel bych k tomu stejny vztah, nula emoci. I proto, ze tady potkas tak 4 za minutu.

S tim stylem je to samozrejme dost individualni, baba se libi taky kazdymu jina (diky bohu). Tohle je takova 140kg zmalovana Masa s hromadou sebevedomi :-D

Rekl bych, ze cast te obliby SUV lezi i v tom, ze lidi tak nejak podvedome vidi, ze za ty prachy dostanou "vic auta"... nevim no

riderhenry
02. února 2022, 13:19
0

beran: Díky za příspěvek. Co se bezpečnosti týče, dokonce bych řekl, že správně instalovaná sedačka na tříbodový pás musí být bezpečnější, než ISOFIX, jelikož ten je koncipovaný jen na dětské pasažéry, zatímco tříbodový pás musí zachytit kde jaké tlusté dospělé prase... Osobně uchycuji sedačky jak na ISOFIX, tak i na pás (umožňuje-li to sedačka a auto, samozřejmě). Ale jak jsi sám naznačil, aktuálně asi nejbezpečnější sedačka na světe - Axkid ONE - nabízí už jen kotvení pomocí ISOFIXu. Takže to hrát roli může. Nicméně ještě jsem nenašel v okolí člověka, co by správně instalovat autosedačky do auta, takže zaplať pán bůh za ISOFIX (jak říkáš - především super ochrana proti špatné instalaci). Pro většinu lidí je i těžké pochopit, že dítě v péřovce fakt v autosedačce sedět nemůže...

Já to neberu zase tak smrtelně vážně, když bych sehnal nějaké MPV za zajímavou cenu, klidně do toho půjdu a pak to třeba zase vyměním. Ale jako taková volba jistoty fakt vychází zatím ta Audi - solidní technika při v podstatě splnění všech možných "rodinných" kritérií. Dovozová auta jsem zvažoval, ale vyjma Duranga s V8 mě nic úplně nepřesvědčilo. A právě to Durango bude oproti Q7 lepší jen v jediné věci, a to ve zvuku motoru. Oproti SQ7 nemá dynamicky šanci. A samozřejmě jednoduchost auta, protože Durango je vlastně konstrukčně taková nová dvacetiletá ojetina, viděno optikou německé konkurence.

Sa
Sato
02. února 2022, 14:06
0

"Tohle je takova 140kg zmalovana Masa s hromadou sebevedomi :-D" super prirovani :)

beastar
02. února 2022, 15:21
0

riderhenry: Ono to vlastně vůbec nebylo na tebe a teoreticky to ani nemělo být doporučení. To prostě bylo konstatování. To s tím panelákem sem trochu blbě napsal. To nemělo být jako že ty SI z paneláku. A ani by mě nenapadlo to hodnotit nějak negativně. Prostě každej jak umí. Bylo to vyjádření k těm sítím. Mimochodem Q7 je dost malá. V těch sedmi lidech bych v tom teda fakt jezdit nechtěl. Sedět v tom kufru když je ti víc jak tři roky je fakt špatný. Ono ten kontext tam ani moc není. Jakože chci řešit tvůj problém kromě toho co sem už popsal. Já teda obecně lituju každýho kdo musí mít takový velký auto... Proč si nekoupíš nějakou dodávku na lidi raději? Však ta Q7 v podstatě nedává smysl ani pro čtyři s řidičem :D

riderhenry
02. února 2022, 15:29
0

Však v pohodě ;) S třetí řadou sedadel si fakt nedělám hlavu a věř mi, že do poměrně vysokého věku je dětem fakt úplně jedno, na jak velkém sedadle a kde sedí. Já jezdil prvních 15 let života ve třetí řadě sedadel Laguny (to většina lidí ani neví, že existovalo - podobně to dodnes nabízí Mercedes E - taky dost málo známá záležitost...), pak v 1. Zafiře no a následně "konečně" v 1. XC90. Spíš je diskutabilnější ta vysněná bezpečnost v té třetí řadě. U Q7 cením právě možnost dát reálně 3 autosedačky vedle sebe do druhé řady a tím nemusíš zabít kufr. U XC90 tohle není tak jednoduché (navíc to auto je pro mě těžko představitelné technikou - za ty ceny) a spíš bys tam třetí řadu musel už se 3 dětmi využít. Dodávky na lidi moc rád nemám, i když mi to samozřejmě cpe každý.

Možná koupím to 3er Multimac a budu za úplně šíleného exota...

beastar
02. února 2022, 15:42
0

Tak Laguna to sem skutečně nikdy neviděl. Viděl sem na živo 406 break 7sitzer, Éčko je docela známé a občas sme s tím jeli v Německu taxíkem. Je to teda zážitek. Pro všechny včetně řidiče kterej je vždycky nasranej. Nedivím se. Ten multimac je hodně hustej :D Já to ještě nikdy neviděl obsazený lidma. Jako jo to tam píšu dětem je to jedno do určitýho věku. A taky jiný je v tom sedět deset minut a jiný je v tom sedět deset hodin. My jsme jezdili běžně v těch starých peklech typu Ritmo kousky ve čtyřech vzadu a taky se to přežilo.

Dodávky chápu proti tomu je Q7 sportovní kára a má to imidž. A co prostě obyčejný Touran. Já vím nevypadá to cool, dodávka to ale úplně není. A podle mě se to řídi dost pohodlně a vlastně to není špatný auto. Takový benzín tsi, 7s, to máš pěkně křesílka v druhé řadě. Jde do toho sehnat čtyřkolka... Akorát ten tvar no... rodinný auto.

riderhenry
02. února 2022, 15:59
0

Pár Touranů už jsem taky málem koupil. Od totálně vylítanýho taxíku za pár desítek tisíc až po hodně vybavený nesmysl za půl mega... Prostě nezavrhuju vůbec nic, ale nejlepší pocit z utracených peněz bych měl za nějakou pěknou SQ7 se solidní cenou. Jedna byla na prodej přesně ve specifikaci, co se mi velice líbila, už jsem se málem zadlužil... No zatím máme ještě půl roku čas - není to moc, ale úplně to ještě taky nehrotím. Spíš se tím pořád ještě bavím. Kdybych nebyl línej, je z toho blogů už na knihu.

ge
geralt
02. února 2022, 21:54
0

Mříž umí Volvo už dávno, standard v XC70 a pasuje i do obyč V70, kde jsou standardem sítě integrované v opěradlech... pokrok holt nezastavis :-D
Isofix je jistě fajn, ale pozor na vahove omezení, je do 18kg. Pro větší/tezsi děti už jen na pásy. Každopádně protisměrná sedačka je základ.
Jsem tuze rád, že nemusím řešit korporátní emise a jiné píčoviny a může jezdit, čím chci! Aktuálně produktem již neexistující automobilky.

riderhenry
02. února 2022, 22:04
0

To není tak úplně pravda. Právě ten Axkid One je do 23 kg, a jen na ISOFIX. Navíc testován daleko náročněji (Plus test). Důležité je ale také to, že jakmile mám 3 ISOFX body vedle sebe, je celkem velká šance, že vedle sebe ty 3 sedačky dám. Právě i v tom srovnání XC90 vs. Q7 to tak vychází úplně přesně a XC90 má ve třetí řadě tak málo místa, že je tam nacpat sedačku (jakoukoliv) velký problém, zatímco Q7 toto umožňuje (navíc - jak jsem psal, má tam i ty kotvící body...). Za mě docela těžko pochopitelný fail Volva - v podstatě je druhá generace z hlediska bezpečnosti dětí stejně (ne)použitelná, jako ta první. Přitom zrovna Skandinávie je dětskou bezpečností posedlá nejvíc a k nám se to teprve pomalu přes Německo dostává...

Be
Beran
02. února 2022, 22:46
0

Par pripominek, radsi heslovite:
-u Kodiaqa vyrobce nedoporucuje detske sesacky ve treti rade. Nedivil bych se, kdyby to bylo u vice 7 mistnych SUV.
-tri isofixy neznamenaji automaticky misto pro 3 detske sedacky. Kor pro ty siroke bezpecne. Resili to i v nejakem testu.
-pri vyberu bacha na uzitecne zatizeni. Auta tridy ovce mivaji do 600kg. Nevim jak to maji SUV obludy, ale vinuta pruzina toho na rozdil od listoveho pera unese mene. Pretizit to dvakrat rocne je asi OK, ale ne kazdy vikend.
-Pasivni bezpecnost je spojita nadoba. Kdyz obrim SUV jdes proti normalnimu autu (nebo ono z boku do tebe) tak si na tom lip. Ale celne do betonoveho pilire nebo bocne do stromu je lepsi mensi lehci auto. Tezsi auto=vetsi kineticka energie a ta se musi nekde pohltit. Auto na ramu misto samonosne karoserie taky neni bezpecnostne zadna hitparada.
-Na Q7 bych se vysral :-) Servis, dily, pojistka, gumy...bude randal. To mozna radsi toho tourana, S-max se delal s potetnim benzinem. Nebo neco z francie, ale to bude asi nafta. Kdyz 6 val neni uplna nutnost. Nebo na rodinne vylety jezdit 2 normalnima autama...

riderhenry
02. února 2022, 23:33
0

Taky heslovitě :)
- je mi známo, zároveň je často až nečekaně omezena nosnost v třetí řadě a málokdo to ví, takže jezdí mimo dovolené použití (hlavně taková ta nouzová sedadla typu Mercedes E). Ale u toho Kodiaqa bych právě čekal, že bude v tomhle dál.
- ano, není to jisté, ale 3 sedačky vedle sebe testovali a v Q7 dostaly "zelenou", v XC90 s omezením (zkoušel jsem například v aktuální BMW 5er a s trochou snahy by to šlo taky, ale nikomu bych to nepřál).
- Q7 má užitečné zatížení téměř 900 kg, takže tam docela prostor zrovna je.
- to je jasné, SUV jsou bezohledná v případě nehody vůči všem okolo a šance v nich bourat je obecně větší, protože fyzika... Na druhou stranu, máš-li 4 děti a více, už to není o tom, že by sis něco kompenzoval a chtěl v zájmu svého bezpečí mačkat plechy všude okolo, ale že potřebuješ větší auto - a MPV tak trochu vymírají a ne každého uspokojí (koncepce pohonu, motory, výbavy...).
- Q7 je drahá, to je jasné, ostatně je zatím také mimo rozpočet, takže to vypadá na nějaké levné MPV, alespoň rozumně nové, a pak něco "pořádnějšího", až to finance dovolí. Dvě auta jsou za mě nesmysl, ale to je spíš o osobních preferencích - nechci se starat o dvě "daily" auta, k tomu okruhovku a motokru. Nejde tak ani o finance, ale ty starosti - ten stres co se kde rozbije nebo s čím je třeba zrovna řešit servis mě už moc nebaví, navíc bez garáže v centru města... Jezdit všude "rozpůlení" do dvou aut mě taky kdo ví jak neláká. Takže to jsme tak nějak už zavrhli, i když je to samozřejmě taky varianta.

Díky ;)

Tr
Trewis
03. února 2022, 15:44
0

Ten Multimac není žádná výhra z hlediska denní obsluhy. Koupil jsem si ho do veteránů, kde jiná bezpečnější možnost uchycení sedaček není. Na zmrzku nebo krátký výlet dobrý, ale jinak pohodlí nové moderní sedačky nedosahuje ani omylem. Jejich vajíčko jsem nezkoušel, ale už na fotkách vypadá podivně. Za mne to není alternativa. Malé děti jsem vozil v Britax Römer Swingfix proti směru jízdy, ty posloužili dobře. Teď mají nějaké Britaxi směrem dopředu. Minulý týden jsem jel v SQ7, ten motor je perfektní. Samotného mě překvapilo, že má 3x isofix ale toho místa tam oproti US MPV tolik není. Já je tu trochu protěžuji, protože pro 3 děcka není podle mého lepší volby. Kufr veliký polkne vše od kočárku po sáňky/kola, v případě potřeby další 3 místa ve 3 řadě s dalšími 2x isofix (5x celkem) k tomu solidní V6, elektrické šoupačky, kam ti děti sami naskáčou, TV u stropu. Když ti nejde o street credit ale o praktické rodinné auto, minimálně to zkus někde projet. Nabídka se solidními 3x sedačky ve druhé řadě už se trochu smrskla, zbývá asi jen rozšířená servisně dostupná Chrysler Pacifica (ve 4x4 jen 7 místná) a trochu složitěji řešitelná, Honda Odyssey. Toyota Sienna je nově v hybridu a umi jezdit pod 7litrů i ve 4kolce, ale tam už je prostřední sedačka druhé řady za trest. Ještě existuje americká Kia Carnival, teď nový model 2022 ale to je SUV s posuvnými dveřmi.

riderhenry
03. února 2022, 16:26
0

Díky, Pacificu sleduji, většina je bohužel však s pilotními sedadly ve druhé řadě, což bych nechtěl - nevidím v tom žádný benefit. Celkově je mi bližší konfigurace 2+3+2 s tím, že třetí řadu je třeba využívat až se 4 dětmi, jinak máš velký kufr. Jelikož teď jezdíme se 3 dětmi celkem pohodlně v BMW 3er E90, tak by nám asi to EU SUV stačilo - jenom je podmínkou nacpat tam ty 3 sedačky vedle sebe do druhé řady. A to šlo omezeně i do té první XC90, takže bych se Q7 nebál. To spíš finančně. Je ale jasné, že je-li prioritou prostor a další rodinné výdobytky, tak zámořská SUV nabízí úplně jiný svět, než na co jsme tady zvyklí.

Tr
Trewis
03. února 2022, 19:02
0

Souhlas, pro dvě osoby ve druhé řadě, nepotřebuješ tak velký auto. Pokud to v tobě hlodá, 8-místnou verzi mají třeba v tomhle servisu/prodejně u Pardubic. Nevím jak to máš daleko, ale Chryslery dělají dlouhá léta a aut tam mají vždy celkem dost, takže testovací jízda určitě problém nebude.

http://www.chrysler.cz/autobazar/chrysler-pacifica-36-panta-8-mist-2016-model-2017/

riderhenry
03. února 2022, 21:49
1

Díky moc, to je docela fajn typ - na sauto.cz jsem tuhle nenašel. V rámci ČR mi přijde všechno blízko, když se bavíme o autě nad 100 000 Kč :) Jinak jsem z Brna.

Be
Beran
01. února 2022, 10:01
9

Docela dobre si predstavim typickeho kupce.
Pres tyden s tim manzelka poskakuje s detma po meste. A o vikendu jedou na lyze/kola/chatu kousek do prdele za mestem.
Priskokama po meste by naftu odrovnal, tak chce benzin.
V prdeli nejsou zpevnene cesty tak by se mu libila 4 kola.
Chce misto na deti a hromadu kramu/kramy pro volnocasove aktivity.
Chce aby to nalozene trosku jelo.
Skodovkou jezdi poslednich 20 let, chodi porad ke stejnemu dealerovi do stejneho autorizaku. Protoze ho tam nikdy neojebali a pokud ano, tak to rychle uctive napravili.
Tak otevre konfigurator skodovky:
-ovce a sup jsou nizke, ojebe spodek
-karoq je maly
-enyaq je na elektrinu a vsichni tvrdi, ze to je k nicemu
-kodiaq TDI 110kW fakt nejede, TDI 140 stoji randal a naftu prece nechce. TSI 1,5 110kW neni 4 kola a ten motor bude slaby na nalozene auto. Silnejsi 2,0 TSI se dava jenom do RS a stoji nesmysl auto i pojistka. A mame viteze 2,0 TSI 140 kw v automatu a 4 kole. Automat je bonus, aspon to zena nebude nicit blbym razenim. A spotreba 10l/100km se pri najezdu 8000km/rok ztrati.

A kdyz uvazim co skodovku stoji schvalovaci formality na kazdou kombinaci auta+motoru. Tak si pri schvalovani zkuseny manazer musel byt jisty, ze se to bude kupovat.

S timhle motorem mam zkusenost z mensich aut. Emoce moc nepredvadi, ale taha slusne a prijemne.

reagovat
ransom
01. února 2022, 11:56
3

Konečně někdo, kdo uvažuje jako úplně normální uživatel auta.

Be
Beran
01. února 2022, 15:54
1

A proto mam pro podobne pouziti o nekolik trid mensi predokolku a ted vybiram rakev :-D

martin_100
01. února 2022, 18:08
-2

Hele jelikož to má turbo tak už je fuk jestli to pálí naftu nebo benál. Do města ještě k tomu se ženskou za kormidlem prostě obojí k hounu. Ta to nezahřeje ani nedochladí opatrně nikdy.

sheogh
01. února 2022, 19:38
3

Hele predokolka je fakt hruza, ale rakev bych kvuli tomu jeste nevybiral :-D :-D

Sorry, offtopic

Be
Beran
01. února 2022, 23:10
0

martin_100: Bavime se o skodovce. Cili firemni devce nejhrubsiho zrna, ktera musi podrzet kazdemu, kdo zrovna potrebuje. Tim nerikam, ze je neznicitelna. Ale je delana at v prevazne vetsine pripadu vydrzi zarucnich 100tis i pri stridani od 18 leteho zavodnika po 60 letou ucetni. Takze mnou uvadeny kupec to pri danem najezdu po 8 az 10 letech bez vetsich servisnich nakladu proda s relativne priznivou ztratou ceny.
Navic nevim o TSI, se kterym da jezdit po meste porad s nohou na podlaze, takze turbo se nijak vyrazne zhavit nebude. A co vim, tak oturbene primovstriky maji rady tezkou nohu a spise jim vadi setrna jizda v prvni tretine otackomeru. Protoze karbon je treba vypalovat :-)

Sheogh: Skoro bych radsi vybiral drevenou rakev. Tam kdyz budu moc setrit, tak me to bude srat jenom jednou. U tech plastovych je moc siroka nabidka a kdyz budu setrit na nespravnem miste, tak me to bude srat pravidelne :-(

beastar
02. února 2022, 15:35
0

Beran: Teda dobrý popsal si to profesionálně. Tak to opravdu plus, mínus bude. Souhlasím i s tím, že u nového auta fakt není důležitý (dnes) že to má turbo. Nakonec ty problémy jsou stejný u nafty i benzínu a ta spotřeba už je taky skoro podobná. V záruce tě to netrápí a zrovna škodovky na nějakou velkou poruchovost při normálním nájezdu do 15,000 rok v záruce netrpí. Parádu to prvních pět let pro tyhle lidi udělá. A přesně za normálních okolností přesně takhle teď chodí oktávkový RS 3rd gen. Koupil si to někdo takovej. Najel s tím dodnes tak 120,000, servis furt škodovka. Auto má originál kola, příslušenství protože tyhle lidi to prostě chtějí mít všechno ORIGINAL.

A vzhledem k tomu, že to těch deset let vydrželo. Jde se pro další škodovku. Fakt je teda ten že ve srovnání s jinými značkami na středoevropském trhu má Škoda podíl těch zákazníků minimální. Jako takových malých soukromých prodejů. Jenže tyhle jsou v nabídce přesně od toho. A ono když sem na to teď dělal financování na těch 1,2 jen tak 4 fun. Tak kdybych si pro to šel s akontací ojetý ofce trojky v kombíku, tak se vejdu do peněz docela v pohodě. Co je teda pravdou, že mě přijde že tyhle motory jsou na to auto slabý vzhledem k super aerodynamice, ale to může být individuální.

Be
Beran
02. února 2022, 23:10
1

Kdyz clovek jednou financne zvladne koupit nove auto, tak se to kolecko s protiuctem na dalsi hezky roztoci. A z hlediska pomeru TCO/spolehlivost/starosti pry docela funguje po 10 letech/ve 180tis poslat do sveta. Prichazi drahe servisni ukony, ale auto ma jeste slusnou cenu. To mam zprostredkovane, sam jsem to overit jeste nestihnul. Otazka jak tohle zmeni elektromobilita.

Ona ta serviska s razitkama od jednoho autorizaku a prvni majitel ma na trhu 10 letych ojetin velkou vahu. A dobre vybaveny garaznik, ktery vi co dela neni o tolik levnejsi nez autorizak. Kor kdyz u drahych oprav budes chtit fakturu kvuli reklamaci.

Skodovka ma u prislusentvi (krom rakvi, detskych sedacek a nekterych designovych blbosti) dobrou cenovou politiku, kdy to stoji o neco malo vice nez prumerny aftermarket produkt. Ale vim, ze to bude pasovat a bude to v obstojne kvalite. Navic nemusim nikam jezdit neco vybirat nebo to objednavat z netu, ale mam to komfortne u dealera kam stejne obcas musim zajet. A kor kola se za Kabane delaly v tolika ruznych stylech a povedenych designech, ze nebyl problem si vybrat. Dneska to Stefani a aerodynamika zabili, takze vybrat hezke kola je utrpeni.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem