reklama
načítám data...

Ptejte se: Hledání neexistujícího sportovního sedanu

Čtenář Stanley by si přal jezdit v lehkém, výkonném, moderním a sportovním sedanu... za příznivou cenu... Zdá se však, že trh je proti.

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Hledání neexistujícího sportovního sedanu

Ahoj redakce,

Mám problém – nemám co koupit. Tedy auto. Poradíte? Abych to nějak uvedl: řízením osudu jsem se před pár lety dostal k MG ZS 180. Z auta jsem nebyl nijak zvlášť nadšený a to ani z 2,5 litrového šestiválce. Přecházel jsem na něj totiž s E46 328i a ten byl přece jen výraznější.

Jenže po čase jsem té britské věci přišel na chuť. Ukázalo se, že její motor KV6 s krásnou výkonovou špičkou, kterou chcete pokaždé znova a znova, vás sice neohromí návalem síly jako bývalá R6, ale zato umí lépe vtáhnout do děje. Taky se ukázalo, že těch cca 200kg, co britovi oproti Německu chybí, je velmi ku prospěchu, co se projíždění zatáček (pomiňme teď RWD vs. FWD) a celkové hbitosti týká. Co je dál velmi správně, tak sklopná zadní sedadla – MG do sebe pobere dva bicykly, zavazadla pro dva a je připraven odjet na týdenní dovolenou. Vzít si na cyklistickou dovolenou nudné auto je ztráta času. Není nic lepšího, než se po celodenním kole osprchovat a trochu se odsocializovat při šesti tisících otáčkách na zapadajícím sluncem zalitých horských okreskách a mezi přátele se vrátit usměvavý a zrelaxovaný. ZS rovněž zvládne 1000 km dlouho cestu s pár přáteli do Švýcarska na jeden zátah, proto si hodně cením jeho perfektních sedadel. Jsou sportovní, hluboká a zároveň pohodlná. Vlastně celý posed v MG je správně. Nízký, drží v bocích, pohodlný a jistý.

Abych to zkrátil – těchto aut už víc než dekády neexistující britské značky ubývá a je už téměř nemožné sehnat druhé ZS 180 v adekvátním stavu. Náhradních dílů už taky mnoho není a z MG pro denní použití se pomalu stává auto vhodné do garáže a občasné výlety. Jenže já ho chci denně! ????

reklama

Takže co chci? Lehký sportovní sedan s šestiválcem!

– Nejlépe sedan (ó ta elegance!), v nouzi kombík a nejhůř hatchback. Není nudnější koncepce než hatchback. 
– Šestiválec. Oturbených čtyřválců jsem zkusil už několik a projevem i zvukem oproti KV6 velká nuda.
– Nízká hmotnost. MG ZS 180 má cca 1250kg, což je super. Šlo by to max okolo 1300kg prosím? Pokud ne, tak i víc, ale pořád bych rád jezdil do Mýta ????
– Sklopná zadní sedadla pokud možno, ale není to priorita.
– Sportovní podvozek. Nebude to jediné auto v rodině a přejíždět tramvajové koleje dvackou už jsem si zvykl.
– Kacířství – RWD, FWD, AWD. Cokoli ????
– Protože daily, tak r.v. aspoň 2005 a novější.
– Průměrnou spotřebu při předpisové jízdě do 12 litrů neřeším.
– Cena? Pro mě do 200 tisíc nejlépe, nouzově do 300 a pro nástřel do budoucna klidně něco současného.

Díky moc, Stanley

 

Ahoj Stanley, tys nám to teda zavařil. Po krátkém brainstomringu, který jsme v redakci na rychlo uspořádali nad tvými devíti odrážkami, jsme dospěli k velmi rychlému a jednoznačnému závěru – tebou požadované auto nikdo nikdy nevyrobil nebo o něm alespoň nevíme. S tím se ale samozřejmě nesmíříme a pokusíme se najít co nejbližší alternativu.

Tebou specifikované požadavky pramenící z okouzlení tou plechovou sedanovitou věcí z ostrovů narážejí rovnou na několik překážek. První z nich je třídní zařazení. Většina sportovních sedanů totiž patří minimálně do střední třídy. MG ZS180, jako jeden z minima exemplářů, ale spadá do vzácné skupiny kompaktních sportovních sedanů (z hlavy mě napadá už jen Audi S3 a Dodge Neon SRT-4 a tím končím), proto byl ve své době nejčastěji srovnáván s ostrými hatchbacky a právě proto váží tak málo. Je zkrátka o kus menší než klasický sportovní sedan. Z toho pramenícím problémem je tedy hmotnost. Obávám se, že hledat moderní sportovní sedan s pohotovostní hmotností do 1300 kilo je zcela sisyfovská práce. A s tímto úzce souvisí i další ošemetná věc. Stejně tak se obávám, že žádné auto, které alespoň zhruba splní tvé zadání, nebude dosahovat oné lehkonohé živelnosti MG. Všechny budou o kousek cestovnější a izolovanější. Na druhou stranu, pokud kdysi vyhovovala 328i E46, nemusel by to být vůbec problém a mohl by sis na lehce otylejší karoserii opět rychle zvyknout.

No a do toho všeho hází vidle rozpočet. Zabalit onen soubor požadavků do balíčku 200 tisíc vůbec nebude jednoduché a obávám se, že přívlastek u číslovky 300 by neměl znít ‘nouzový’, ale spíš ‘realističtější’.  Ale pojďme už k tomu, co nabízí trh a vezměme to asi podle ceny. Nejdříve tedy varianty, které by se mohly vejít do příjemnějšího spektra rozpočtu. Kolega Dan sice po letmém přečtení zadání vyštěkl “Mazda 6 MPS a není co řešit”, avšak rozčarování z přeplňovaných čtyřválců zní natolik důrazně, že ji budeme muset vynechat (v opačném případě by se nejednalo o úplně marný tip). První novější alternativou k MG ZS by mohlo být Mondeo ST220, respektive vzhledem k požadavkům na celoroční provoz – a tedy vhodnost koupě co nejnovějšího a nejzachovalejšího auta – jeho poslední ročníky. Mondeo je však značně větší a pohodlnější než ZS180 a obávám se, že na pidiokruhu ve Vysokém Mýtě se nebude cítit zcela komfortně. Vše ostatní však na papíře hovoří pro něj. Má třílitrový šestiválec o výkonu 225 koní se znatelnou výkonovou špičkou, vyrábělo se až do roku 2007, má velmi schopný podvozek i sklopná sedadla a dá se sehnat do 200 tisíc. Mi však kdysi při projížďce nepřišlo tak oslnivě dokonalé, jak jsem četl ve všech dobových recenzích. To ovšem mohlo být způsobeno kondicí konkrétního kusu. Co však budou mít nejspíš společné všechny ST220 je pro mě asi až příliš silný dojem ‘obyčejného’ auta (Prostě Mondeo s šestiválcem – ale to opět může být porcí kilometrů, které jsem v různých verzích Mondea Mk.III strávil) a slabé brzdy.

Spřízněnou duší Fordu je další potenciální kandidát. MG ZS je obecně považováno za velmi ‘ostrovní’ auto (tedy ne zrovna dokonale vyrobené a občas náročnější na servis), Jaguar X-Type by k ostrovnímu charakteru mohl přimíchat ještě trochu kočkovitého charisma. Opět se však jedná o značně těžší auto než je MG a ani sportovním naturelem rozhoodně nepřekypuje, takže nepůjde očekávat stejnou okreskovou myš. Ve tvém případě bys musel opět hledat ty nejmladší ročníky a jednoznačně motorizaci 3.0 V6.

Motor který je z velké části shodný s jednotkou z ST220 sice nepatří k nejblbuvzdornějším (problémy s nedostatečným mazáním a následným latentním přidíráním), ale cokoli slabšího by tě v nejmenší kočce nového milénia určitě zklamalo. Průšvihem číslo jedna je ale u Jaguaru potenciálně drahá oprava transferu pohonu – třílitr se dal koupit pouze jako 4x4. Bohužel nemohu sloužit ani osobní zkušeností za volantem. Dle kolegů by ale X-Type mohl mít dost schopností i šarmu, aby tě (i přes svůj spíše cestovní charakter) uspokojil. Tímto bych si dovolil uzavřít množin(k)u aut nacházejících se v příjemné části budgetu a teď tedy pojďme na ty nalézající se v ‘nouzovém’ spektru nand 200 tisíc.

reklama

Pokud se ti líbilo BMW 328i E46, na 99% by tě nezklamala ani 330i E90. Bez BMW se holt neobejdeme ani v tomto ptejte se. O generaci E90 se sice často mluví jako o té těžkopádné a nedotáčivé, která ‘jezdí jako Audi’, ale tyto zkazky je třeba brát s rezervou. V Mnichově nikdy nešli cestou revoluce, ale vždy evoluce. V E90 bys jistě našel spoustu známých věcí, vjemů a pocitů, které jsi zažil v E46 a na M-podvozku by to jistě stačilo k dobrému sportování a  klasickému mnichovskému dojmu, ať už zlé jazyky tvrdí cokoli. V E90 si narozdíl od výše jmenovaných dokážu představit i to Mýto. Třílitry N52 (190 kw, valvetronic, nepřímý vstřik) a N53 (200 kw, bez valvetronicu, přímý vstřik) jedou jako kráva, moc nežerou, ale oba trpí řadou mušek z nichž největší mouchou je zřejmě schopnost zahnojit se karbonem do téměř smrtelné míry.

No a pak počítej s tím, že za hezkou 330i pořád dáš spíše čtvrt milionu než 200 tisíc a dost možná zjistíš, že první majitel tomuto sedanu jaksi zapomněl dopřát sklopná zadní sedadla. V souvislosti s 330i mi ale vrtá hlavou jedna zásadní věc. A to, že všem tvým požadavkům by zřejmě mnohem lépe vyhovělo BMW 130i, leč disponuje tou nejméně žádanou karosářskou variantou hatchback. Dalším průšvihem je, že zřejmě bude stát ještě o pár desítek tisíc více, než 330i. Přesto mi to z hlediska požadavků na šestiválec, sportovní chování a nízkou hmotnost připadá jako ideální případ, kdy zatnout zuby a jít proti subjektivně vnímané (ne)estetice karoserie. 130i má oproti MG sice pořád nadváhu, avšak také má motor posunutý dál za přední nápravu a jsem si téměř 100% jist, že bys žádným dojmem obezity netrpěl. Jen nemám páru, zda se do malého vnitřního prostoru E87 vlezou ty dva zmiňované bicykly… Respektive do jaké míry by musely být atomizovány, aby je nejmenší BMW pojmulo.

V předposledním odstavci už jen doplním, že i v tomto případě není marné zamyslet se nad věcí zvanou Subaru Legacy 3.0 R Spec. B – zřejmě nejhezčímu sedanu střední třídy, který kdy Subaru vyrobilo a zároveň mu dalo do vínku manuál a zadní diferenciál z WRX STI a podovzek Bilstein. Pohotovostní hmotnost 1600 kilo ale očůrat nejde, stejně jako  přirozené lehce nedotáčivé sklony čtyřkolky (vyváženost přichází až s jízdou ‘na hovado’), takže přes nesporné kvality je Lego původní vizi MG ZS vzdáleno. Pro úplnost dodejme, že jeden nejmenovaný člen redakce, říkejme mu třeba Krab, navrhnul, abys svůj napjatý rozpočet utratil za Audi S4 (generace B6 2003-2005). To má sice velmi podmanivý osmiválec 4.2 litru o výkonu 360 koní s šestistupňovou převodovkou Getrag, ale zbytek redakce se shodnul, že finančně vykrvácet na S-kovém Audi za ten motor v předním nárazníku asi nestojí. (pozn. Krab si stále myslí, že to není zlý nápad a hledá vhodná auta na mobile.de… Minimálně tě vlastnictví tohoto vozu bude motivovat pracovat více a tvrději, jelikož jeho provoz nebude vážně za hubičku. Jeho prodejní cena však již hlouběji klesat patrně nebude.)

Jsme na konci a vypadá to, že tvůj dotaz nemá zcela uspokojivé řešení. Úplně nejblíž zřejmě bude BMW. Na úplný závěr však zkusímě přidat ještě jeden tip. Ford Focus ST225 taky není žádná útlá baletka a k šestiválci mu jeden válec chybí. V redakci jsme se však shodli, že požadavky na dostatečnou sportovnost i víceválcový charakter motoru splňuje. Je tedy škoda, že se nedělal jako sedan. No a pak nám to (částečně i díky minulému ptejte se) došlo. Na základech Focusu ST225 přece stojí Volvo S40 a to se vyrábělo v živelné variantě T5. To bude v sérii jistě nalazeno o poznání méně chuligánsky než Focus, avšak technický základ je prakticky shodný – stejný brumlavý přeplňovaný pětiválec a stejný sofistikovaný podvozek. Myslíme, že volbou vhodného koncového tlumiče výfuku a vhodnými zásahy do podvozku (stabilizátory a nějaký schopný set pružin a tlumičů) v konečném důsledku půjde ten Focus ST sedan vyrobit.

Anebo na nějaké jiné řešení tvého zapeklitého dotazu přijdou naši čtenáři…


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Skipper
10. dubna 2018, 12:01
0

X-Type nee!
To auto je super na cestování a v zimě taky vyjede cokoliv, ale sportovní není ani omylem. Prostě s tou čtyŕkolkou je to docela těžké, sice je hodně neutrální ale zábava v tom není. A výkon je tak akorát adekvátní.Za mně momentálně jsou v inzerci na Jaguar clubu dvě XJR. Jedno R6 a druhé V8. Ano, je to taky těžké auto, ale s CATS podvozkem docela lehkonohé. O víkendu jsme si trochu zajezdili po okreskách - duo XKR a XJR a bylo to moc moc příjemné.

reagovat
krab
10. dubna 2018, 12:19
0

Já si taky myslím... okolo těch dvou XJR X300 kroužím jako sup :) Od té doby co jsem prodal BMW Z3 Coupe, abych zredukoval vozový park, usilovně přemýšlím jakou další zhovadilost si mám pořídit....

Skipper
10. dubna 2018, 12:24
0

Ono XJR rozhodně nesplňuje tu hmotnost... Jenže proti X-Typu ve čtyřkole působí násobně zábavnéji a agilněji. A proti Mondeu taky. Je prostě potřeba to vyzkoušet.

krab
10. dubna 2018, 12:35
0

Radši mi to nepiš , protože se půjdu svézt a zařadím se k vám do klubu :) ...
Mě se líbí buď to vínové X300 (jestli to ten kluk ještě neprodal) , to má zajímavou historii. Je to české auto asi tehdy ještě kupované přes Motokov nebo od Charouze, nějakému top mafiozovi ...:)
A pak je ještě jedno v BRG , z Německa od dovozce jinak zajímavých Saabů ze Švédska : https://www.sauto.cz/osobni/detail/jaguar/xjr/17618537?goFrom=list

Mě se ten X300 model v "R" líbí asi víc, než osmiválec v pozdějším X308. Řadovej šestiválec k Jaguárům patří a to, že má kompresor je takový zajímavý bonus. Ale nevím jak na tom jsou v tomto modelu převodovky a zda bych nezahučel nějak extra příliš třeba při nutnosti nákupu podvozkových dílů a dílů odpružení, brz, výfuku atd... mě jeden známý co má pozdní XJS 4.0 vyprávěl kolik peněz ho stál jenom nový výfuk. Ale už je to dlouho. Naopak v UK těch dílů na Jagy je dost a nezdálo se mi to nějak dramatický ...
-
Komentář upraven 10. 4. 2018, 12:36:36

Skipper
10. dubna 2018, 13:07
0

Nemám osobni srovnání, ale u X308 bude výhoda v CATS podvozku. Nevýhoda ve větší složitosti.

sk
skretik
10. dubna 2018, 12:12
2

r.v. 2005+ a 1300kg ? ... DALŠÍ ! :D
takle vod boku - Lexus IS200?

reagovat
Jenyk
10. dubna 2018, 15:06
0

Mondeo s V6, i když jen 2,5, denně trápím. Jako daily je to zcela OK, ale sportovní není. Vzít ho na okruh by mne nikdy nenapadlo, na to je to moc velká a těžká pixla. Fakt mne napadá asi jen to jedničkové bávo.

Jimi
10. dubna 2018, 12:14
0

no v podstatě čtyři fordy a jedno-dvě bmw, no to jsme dopadli...nejsou a nebudou. Mám úplně stejný problém, taky koukám a hledám 6-válec v kupé nebo sedanu s manuálem, novější ročníky, nic zajímavého na skladě... ještě možno by se našel nějaký Lexus, ale taky nic moc...

reagovat
krab
10. dubna 2018, 12:17
0

Jimi - možná tohle :-D ... ale to na prodej není. Zato na semislickách od Yokohamy se s ním zatáčí takovým způsobem, až se Krabovi deformuje čelist o boční okénko :)

Jimi
10. dubna 2018, 12:35
0

...pěkné, jízdně asi taky, ale mám nedefinovaný problém s Fordy, nenašel jsem v nich zalíbení, bohužel...asi zrenovuji stařičkou e36, a potom se uvidí...

Ho
Honza123
10. dubna 2018, 12:19
2

U te e90 je v servisnich nakladech mezi n52 a n53 dost zasadni rozdil. N52 se da provozovat s celkem rozumnymi naklady, u n53 je hodne drahych veci, ktere skoro s jistotou drive nebo pozdeji odejdou (vstriky, vysokotlake cerpadlo, nox katalyzator, atd).

A co se tyka toho karbonovani - je potreba rozlisovat, kde k nemu dochazi. Obou motoru se tyka karbonovani uvnitr motoru, ktere je zpusobene longlife vymenami a pouzivani (kvuli normovane spotrebe) predepsanych nesmyslne ridkych oleju. Tomu se da jednoduse predejit pouzitim vhodneho oleje a castejsimi vymenami. Ale jen u n53 (stejne jako u dalsich primovstrikovych motoru) dochazi k zanaseni prostoru kolem sacich ventilu (ktery je u neprimeho vstrikovani omyvan benzinem) a reseni je jedine sundat sani a vycistit (pouziva se tryskani skorapkami orechu), pomuze to jen docasne, protoze dalsimu karbonovani nejde zabranit..

reagovat
Sedrik
10. dubna 2018, 16:22
0

Souhlas
Doplnil bych - N52 žere olej (dolít litr po cca 5000 km je normál) a oproti N53 taky žere víc benzínu (do deseti průměr jen manuál/zadokolka a hodně opatrná jízda) - můj průměr byl 11,2 (xDrive, automat). Ale to tazatelovi nevadí, takže cajk :)

KS
10. dubna 2018, 17:15
0

Karbonizace u přímovstřiků lze dost omezit tím, že se vyvede odvětrání klikovky někam do pryč (výfuk/atmosféra/popř. hodně dobrý separátor oleje). Jinak když E90, N52 je jasná volba.

GanGreen
10. dubna 2018, 12:45
3

Četl jsem jen zadání od tazatele a nepřečetl jsem článek, ale i tak si myslim že nebudu nikoho opakovat :D
Alfa Romeo 156 GTA... prosim, neni zač, v čechách bych jí nehledal...
-
Komentář upraven 10. 4. 2018, 12:46:03

reagovat
Bageta
10. dubna 2018, 13:09
0

Taky mi z toho vychazi jasne Alfa Romeo 156 GTA. Pokud by tazatel byl ochoten upustit od sedanu, mozna by stala za zvazeni i Alfa GT 3.2 Busso

Ho
Honza123
10. dubna 2018, 13:45
0

Ale to si starim a sehnatelnosti proti MG moc nepomuze.. U aut konstrukcne z 90. let by se tech moznosti naslo vic..

GanGreen
10. dubna 2018, 15:07
0

Stáří chtěl od 2005 , to byl tušim konec výroby :D takže je to v limitu...

Alfa GT 3.2 v6 by se možná našla i novější, ale vyjmenoval tam relativně praktický varianty a to coupe neni :D

Ba
Bavoraczech
12. dubna 2018, 13:23
0

A to neni blbej nápad. GTčko je kupíčko se skoro větším kufrem než 156 v kombajnu :). A přitom je pěkný a dělalo se minimálně do 2007. A navíc má z dané trojice nejlépe odladěný podvozek...

Vojta
10. dubna 2018, 12:59
0

Říkám to nerad, skutečně velmi nerad, ale na tohle prostě nic jiného, než AR156 GTA vymyslet nelze. Chce to schopnej, nezrezlej kus a pečovat o kastli, měnit včas rozvody a pak to bude OK. Jo a určitě zainvestovat do samosvoru, protože bez něj to auto není ono, jako každá výkonnější předokolka.

reagovat
Be
Beaumont
10. dubna 2018, 13:12
0

Byl jsi rychlejsi... Ale GTA uz je dost drahe, stacila by 2.5 V6 na sportovnim podvozku.

Romus
10. dubna 2018, 13:48
1

Já si tedy myslím že se 156 na tom bude v podstatě stejně jako se současným MG, tzn. je to auto na hraně použitelnosti jako daily - koroze, bezpečnost, nabídka aut. Sehnat novější kus 2.5 bude problém, a GTA je jako daily už vážně škoda.

Be
Beaumont
10. dubna 2018, 13:10
0

A co Alfa 156 2.5 V6? Netusim, jestli vubec mohla mit sklopne zadni sedacky a vek uz taky bude hranicni, ale jinak pozadavky splnuje dokonale: lehka a lehkonoha, skvely podvozek, rizeni a sedacky a hlavne ten MOTOR!!! Tocivy, silny a spolehlivy, kdyz dostava co potrebuje.

reagovat
tomyks
10. dubna 2018, 13:14
2

Čistě teoreticky bych se podíval i na Lexus IS, ale zkušenost nemám.
Naopak bych na základě své zkušenosti opět vyzdvihnul kvality Accordu 7g s motorem 2,4 (taky ve verzi Type-S) po faceliftu. Osmá generace je už prej více soft, proto bych volil 7g. Sice Acco postrádá onen vytoužený šestiválec, ale K24 i-vtec je velmi emotivní a návykový motor s charakterem. Podvozkem Acco prej směle konkuruje Fordu, což sice nemohu srovnat, ale já se velmi bavím. A cenově je to za málo peněz dost slušný orchestr na předohrab.

reagovat
krab
10. dubna 2018, 13:31
0

Zkrátka ať děláme, co děláme ... kombinaci 2005 + V6 , sedan a hmotnost max. 1300kg nenajdeme
Když udělám jenom lehkou sumarizaci :
1. Alfa 156 GTA / 147 GTA : ta se tam nedostala, byl jsem umlčen, přišel jsem ovšem s návrhem jedné 147 GTA, která se prodává na Slovensku a vypadá velmi hezky
2. BMW E90 : asi nejrozumnější volba, ale taky to stojí za to, když se něco pokazí. Je to už docela složitý stroj
3. Audi S4 B6 : to napadlo mě, protože je to zajímavá hodnota a nejezdí to rozhodně tak zle, spíš naopak. Ale do Mýta to teda není ...
4. Mondeo ST220 : tomu rozumím :)
5. Focus ST225: tomu rozumím taky :)
6. Réza WRX
7. Lego Spec B
8. Jaguar X type 3.0 ( ale to nám Skipper asi velmi rozumně vymluvil)
9. MG ZT190 : to stejné s KV6 motorem ale těžší a víc cestovní
10. Volvo S40 T5 : ale to taky není do Mýta ...

No je to zamotané :)

reagovat
beastar
10. dubna 2018, 14:09
0

Ono do Myta neni skoro nic. Jako úplně vhodné. Líbí se mi tvůj nápad s S4 jenže dobrá bude za moc. Já to tady pročet a napadá mě to samí co už tady je. Pokud nemá problém s Fordem já bych šel do Mondea. Kolo tam dá v klidu a auto jede zajímavě. Má to hezkej zvuk přitom v kabině je pohoda. A jako do Mýta to není šampion, ale kdyby se tam šáhlo na podvozek a trochu se přitvrdilo bude to tam lítat taky moc pěkně. GTA mě napadlo jenže... Je to stará Alfa a na daily tomu nevěřím. Jednu takovou škatuly teď zachraňujem s umřetýho stavu.... Je to pěkný rychlý auto na víkendy....

krab
10. dubna 2018, 14:18
0

Přesně , náhodou B6 S4 s točivou 4.2 bych docela rád někdy recenzoval, když se vyskytne ta možnost. Ona velmi pěkná bude za 11-12 tis Euro, levnějším bych věřil málo. V reálu je to myšleno tak, že majitel bude člověk, který si na to nemusí půjčit a má ještě dalších 200 tisíc +- v záloze, které kdyby bylo potřeba tak postupně do oprav může utratit. Zrovna tak bych si představoval majitele, co na tom najezdí 10-20 tis ročně, spíš ne víc.

Možná se právě může radovat z auta s točivým V8 motorem o výkonu glorifikované E46 M3 a užít si zase něco jiného, co Audi Quattro nabízí. Tím, že S4 žila kompletně ve stínu E46 M3 stojí vlastně třetinu až polovinu její ceny. A klesat to už nemá kam.

Ale M3 to nebude, nicméně za ty prachy si myslím fakt moc zajímavé auto. Ale kupec to nesmí nakoupit z posledních peněz co má. Zkrátka chce to vybírat opartně a hlavně nekoupit exemplář z levného spektra stylem : nedostatky se nějak udělají ...
-
Komentář upraven 10. 4. 2018, 14:19:30

Riccardo Martora
10. dubna 2018, 14:14
0

Na to je jednoduchá odpověď - Alfa Romeo 166 po fl s 3.2 V6 s manuálem. Mám verzi před fl s 3.0 a podvozek je na tak velké auto sportovní až až, ať si kdo chce co chce říká :)

reagovat
Ba
Bavoraczech
12. dubna 2018, 13:24
0

Vím o čem mluvíš. Akorát ten facelift je jen o čumáku, 20 koníkách navrch a pár barvičkách...

zd
zddan01
10. dubna 2018, 14:48
-1

BMW E66 745 nebo 750i :D Až na to hmotnost splňuje vše... Dokonce, 2 válce navíc ;) Do ceny se vejdeš, áhu bych neřešil, tohle auto s plně vybaveným podvozkem - aktivní stabilizátory a EDC - není vůbec neohrabaný, 330i s obyč povozkem (kterých je většina) dá...
OK, může se to na první pohled zdát mimo, ale zamyslel bych se nad tím...

reagovat
Snowman000
10. dubna 2018, 14:55
1

Volba č.1 by u mna bola 130i a pokial by HB nebol priechodny tak 125i coupe...nie je ich sice moc a je to uz na hornej hranici ceny, ale je to taky 2 dverovy sedan :D

Volba č. 2 by bola 325ti...po facelifte a s M-packom...taky je to tak trochu 2 dverovy sedan ale vyklapa sa tomu cela prdel...

Ano ja viem obe vyzeraju tak jak vyzeraju, ale mne sa vzdy pacili :P

reagovat
Regular John
10. dubna 2018, 15:00
4

Lexus IS200 sport r.v. 2005, v co nejnižší výbavě (kvůli hmotnosti) cca 120 tisíc
kompresor kit od Plamena nebo turbo kit od Squinta 40-60 tisíc
sportovní stabilizátory cca 10 tisíc
sportovní stavitelné tlumiče cca 20 tisíc

Jsme na cca 200 tisících a za tu cenu budeš mít:
- nenápadný a designově pěkný sedan, který v ČR moc nejezdí
- náhon na zadek, samosvor a možnost úplného vypnutí všech asistentů jedním tlačítkem
- hmotnost cca 1360kg
- výkon 220 - 260 koní podle úprav
- velmi spolehlivé, skvěle zpracované auto (toyota) s relativně levnými a dostupnými náhradními díly
- akceleraci z 0 na 100 těsně pod 7 sekund
- spotřebu okolo 11l po městě



reagovat
GanGreen
10. dubna 2018, 20:20
0

to zní krásně :)

beastar
12. dubna 2018, 13:49
0

Tj úplná Zonda. Koupis auto a hned budeš dělat kompresor, stabíky a tlumiče. Taky by mohl udělat svody, vejfuk. Dát jiný kotouče, sport desky, nějaká optika kolem. No a může vlastně koupit nezrezlou e36 a bude na tom stejně. Jinak jo je to krásný když si zažranej do IeSa.

KS
10. dubna 2018, 17:06
0

No tak já myslím, že je to jasný, ne - 159 3,2 AT AWD před FL :-D ne dělám si legraci. Od 130i ruce pryč, jako dailyna hodně špatný, až se zima zeptá (na předku "ingot" a nad zadkem "vzduch"). Jelikož Stanley chce zajímavý zvuk motoru a hlavně tu nízkou hmotnost, doporučuju:

Imprezu WRX okolo 2006, hlavně musí mít 2,0 ne 2,5 - ty jsou moc odvrtané a nikdo neví, kdy se ten motor rozsype. Zvuk to má jak sviňa už volnoběhu, což se sice nedá říct o zátahu, ale každý ten motor rád pošle do červenejch, že jo. Ale na to křídlo musí být majitel trochu extrovert. Tak snad ;-)

reagovat
Ho
Honza123
11. dubna 2018, 11:02
2

130i ma rozlozeni hmotnosti 50:50, motor je az za predni napravou..

Arutoro .357
10. dubna 2018, 17:22
0

A což takhle Alfa 156 GTA? S přimhouřením pirátského oka se vejde do věkového limitu, váha solidní, a cena zatím slušná. Pokud by nešly sklopit zadní sedačky ( u mé nebožky 2.0 TS nešly), tak lze pořídit i fešnou sportwagon

https://www.autoscout24.cz/nabidky/alfa-romeo-156-3-2-v6-gta-24v-6m-selespeed-benzin-cervena-f99d115f-65df-0f1a-e053-e350040a6214?cldtidx=4

Anebo třeba Saab 9-3 Aero XWD?https://www.autoscout24.cz/nabidky/saab-9-3-2-8-turbo-v6-aero-xwd-benzin-modra-e5d51fb3-2da2-4f2f-bbb5-22c5dfc2a807?cldtidx=4

reagovat
Arutoro .357
10. dubna 2018, 17:41
0

Ajta krajta, neaktualizoval jsem si stránku a až teď jsem si všiml, že alfička už tady párkrát padla. Takže ta Saabinka ;-)

Perníček
10. dubna 2018, 19:34
0

Vesměs bych s článkem souhlasil. Po čem bych šáhnul osobně já, tak by byl ten Focus ST nebo to Volvo, ikdyž druhá generace S40 není moc můj šálek kafe a raději ybch šáhnul po S60 R, ale to už jde váha zase nahoru.
Každopádně, co mě napadlo, krom již zmiňovaného, je Saab 9-3 druhé generace už po faceliftu s šestivalcem 2.8T. V ČR asi nesehnatelné, takže bych se mrknul do zahraničí.

reagovat
Adam
10. dubna 2018, 21:22
0

A co BMW 130i Coupe? Kola bych hodil na strechu ;)http://www.drivesouth.co.nz/files/slideshow/BMW_1-series_5coupe.jpg

reagovat
Ho
Honza123
11. dubna 2018, 11:05
0

130i coupe bohuzel neexistuje.. Coupe se delalo 125i a pak az 135i..

Adam
11. dubna 2018, 17:38
0

Tak to jsem ani nevěděl :O dik

bf
bflmpes
10. dubna 2018, 21:36
0

No já mám toho Dodge SRT-4, tak kdyby se Stanley chtěl zkusit projet... :)

reagovat
Jimi
10. dubna 2018, 22:17
0

Když na to tady koukám, tak je to jako hledání posledního jednorožce v zakletém lese. Našel se bájný skoro vyhynulý druh auta, který nikdo nechce vyrábět a prodávat, protože to chce a potřebuje jenom pár nadšenců, na kterých samozřejmě nikdo nezbohatne...

reagovat
Bu
Butchi
11. dubna 2018, 20:08
0

Mazda 6 od roku 2008 nahoru.... označení GH

Mám ji ve výbavě Dynamic(GTA) s 2,5i a je to uplně výborný auto.
Říkám mu kružítko. Vlezeš se do ceny +-, 3 druhy karoserií, váha luxus a motor je opravdu výborný společník. Má zvuk, krouťák a krásně se toči. Všemu sekunduje výbornej šestikvalt....
Má pro mě 2 chyby. Mizernej posilovač, odhlučnění...
Mám před fl, ale fl od 2011 je dotaženější a má delší šestku...

reagovat
MGRR
12. dubna 2018, 11:42
0

Sám jsem vlastnil několik MG, chvilkově MG ZS, víc jsem jezdil „novým“ MG ZT-T 190 které za spolehlivé nepovažuji. Navíc si umím představit lidi, kteří MG jezdí (roky jsem dodával díly, jezdili sem svými auty, takže si je člověk i „nechtěně přečte“).

MG ZS (pomíjím „nízkootáčkový“ motor, a dost starosti s ním, je to spíš o štěstí, taky trpí méně než ve větším a těžším MG ZT, má spoustu fatálních problémů, která končí ztrátou chladící kapaliny, nebo dírou v blouk), je předělaný Rover 400/Honda Civic a tak podvozek a celé auto je v drtivé většině velmi, velmi spolehlivé, nenáročné… v podstatě nestojí korunu… a to je Alfa & Omega majitele Roveru (myšleno jen v dobrém). Jde ještě o analogové auto se skvělou životností, pokud se něco nepřihodí s motorem.

Věřím, že je spousta krásných, výkonných aut, ale mají často základní problém, který majitel MG nezkousne a to je nespolehlivost = náklady, drahý a zbytečný servis… když odchází na autech stále něco drobného… nemožnost auto opravit sám, nebo jeho kamarádi, za pár korun.

Sám jsem v Toyotách zkončil, možná před patnácti lety bych lehce přemýšlel o Audi řady S, BMW 3… také si majitel musí uvědomit po přechodu s předního náhonu na zadní, že s prvním sněhem „končí“, jasně hrdinství a ego projedu vždy a všude existuje, ale… zadokolka má prostě v zimě problém a ta chvíle, kdy to nastane, to je vždy na posrání a to i v Praze, když nasněží 1cm a před vámi zastaví Fabia v houpánkách mezi Evropskou a vojenskou nemocnicí.

Váha… to je už dnes bolest všeho "zábavného", pokud nehledáte lehounké Šužuki Baleno 2017, vytvořené snad pro Indocký trh... do práce a zpět, nebo motorku.

Ty řeči kolem, vedou k Luxusu IS250 V6 153kw

reagovat
MartinCoupe
12. dubna 2018, 12:45
0

Mezi Evropskou a Vojenskou nemocnicí to neznám, ale 3 roky jsem v Jablonci a Liberci provozoval Ford Scorpio a rok a půl E36 320i Coupe. A vždycky když čerstvě nasnežilo, spal jsem doma do pul devate, přišel do práce až na půl desátou s vysvětlením, že jsem s tou zadokolkou nemohl vyjet. Nikdo mi neodporoval, ale pravda je, že jsem se chtěl jenom vyspat. :-) Za mě je zadokolka v pohodě, pro řidiče zo rozumí trochu fyzice a kupuje na zimu dobrý zimáky... :-)

MGRR
12. dubna 2018, 12:59
0

Klady někdy nesporné, pokud zrovna nepracuješ na JIP/ARO a nestřídáš "zrcadlo" v 6-7 ráno :)

beastar
12. dubna 2018, 13:39
0

Já jezdil zimu jak s fwd i rwd a nejlepší bylo quattro;) Jinak s bavorákama v Praze a na cestách několik zim vše ok. Je to v rukách a pneu a ne v autech. Když tady čistě náhodou napadne tak sem rád a to i na Ořechovce a okolo. Ta Fabie měla určitě letňáky a za volantem byl Helmut na dovoleny.

MartinCoupe
12. dubna 2018, 21:32
0

Quatro je bez diskuze the best. Ja měl jako první auto Imprezu, hned první zimu jsem ji rozvesil o strom v Raspenave. Holt capek bez zkusenosti. Vyhoda Rwd je v tom, ze celkem rychle zjistis, ze je kluzko. Teda pokud to nezjistis v zatacce, kdyz te predbiha zadek. I to se mi uz stalo. Holt live is boj :-)

beastar
13. dubna 2018, 03:53
0

:D Jo, jo máš pravdu naučit se dá se vším a bourat taky. Mimochodem subarácká čtyčkolka je taky super a taky to může uklouznout.

Ba
Bavoraczech
12. dubna 2018, 13:18
0

Mě z toho malého lehkého sedanu s charismatickým motorem a magickou ovladatelností na okreskách vychází Alfa 156 v posledních ročnících po 2. faceliftu. Vlastně je to taky auto s tvrdým podvozkem, ale pohodlnými sedačkami, ostrým řízením a ten zvuk :-). A dokonce si může vybrat, jestli sedan nebo kombík. Obě varianty jsou designově pěkné (u kombíku asi zvítězil design nad objemem, ale kolo se tam vejde).

reagovat
beastar
12. dubna 2018, 13:41
0

Hale zvítězil. On ten kombik je menší než sedan a kolo tam dáš těžko. Jedině hodně malý:)) Jinak je to skvělý řidičský auto a báječně nespolehlivý....

Ba
Bavoraczech
13. dubna 2018, 08:34
0

Dovolím si odporovat. 156 SW jsem měl jako daily v naftě. Kolo jsem tam narval a žádný servisní orgie (jako teď u 166) se nekonaly. Brat provozuje naftovou 156 SW už 5. rokem jako daily a nic zásadního zatím taky neřešil. Sranda přichází až se zanedbanejma benzínama. Ale myslím, že třeba s 2.5 V6 by problémy být nemusely.

Ba
Bavoraczech
13. dubna 2018, 08:53
0

To že je SW menší se jen tak píše. to jsou ty výpočty po roletku kufru, která je zbytečně nízko :). Za mě uvezla tuhle lednici. Sice musela být sklopená i spolujezdcova sedačka, ale víko kufru jsem zavřel :D

beastar
13. dubna 2018, 13:20
0

No dobře tak je malá oproti všem konkurentům, nejen dobovym. Zpracování auta není nejlepší a tak u horších kusů dochází k překvapivým závadám. Diesel je ucházející, ale o tom tady nemůže být řeč. Když to vztahnem k článku. Šestiválce ujdou, ale čtyřválce jsou zlo. Při nesprávné údržbě... kterou dostává většina aut. Sehnat dobrý kus je těžký a navíc je to pro něj starý. Jinak to jezdí bezva...když to jezdí.

bu
buteo
12. dubna 2018, 15:41
0

A nestálo by za úvahu nehladat jako řešení této složité rovnice vzešlé z požadavků tazatele jednu neznámou, ale neznámé dvě?
Tazatel nevypadá jako zcela nemajetný, tak co kdyby si pořídil pěknou šestiválcovou (asi dost těžkou) limuzínu jako daily, a k tomu na okresky a do Mýta lehkonohou mrštnou hračku? (Však Vy byste tady uměli poradit jakou)
Řešit jeho představy jedním strojem, to je jako kdyby si člověk na celé léto pořídil jen jedny boty a očekával, že budou dobré jak do kanceláře, tak na treking i fotbálek a nejlépe i do vody.
Akorát si teda uvědomuju, že u mnou navrhovaného řešení mi tam falíruje ta týdenní cyklistická dovolená se zábavným autem, no ....

reagovat
CerVus
20. dubna 2018, 08:28
0

Jestli to nebude mít jako já. Já mám také prostředků na nové auto relativně dost, ale i tak hledám něco "univerzálního" a dvě různá auta jsem už před časem odmítl už jen kvůli věcem okolo jako servis, pojištění a parkování. A tahle rovnice má bohužel jen jedno řešení a to E90/F30. No dobe ať nežeru ještě koukám po mazdě 3 165G, ale to je spíše taková volba rozumu.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem