načítám data...

Ptejte se: Budoucí auto po doktorovi?

Do redakční pošty dorazil jeden pěkně vypečený dotaz. Auto levné na pořízení, provoz i servis, to je vždycky oříšek. A co když musí ještě navíc spalovat naftu?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím redakci autíčkáře, mé blogy určitě někdo z vás četl a víte, že já si zrovna neumím vybrat vhodný a spolehlivý vůz (a to jich mám několik). Můj brácha se stal lékařem, našel si i nemocnici kde bude pracovat, ale potřebuje nějaké auto, kterým se bude aspoň ze začátku dopravovat. Má to celkem daleko, takže jsme se shodnuli na tom, že to musí být diesel a určitě manuál. Klimatizace nutností, tempomat velice příjemný bonus.

Rozpočet je tak 40 - 80 tisíc kč (s nějakou rezervou na servis). Nejdůležitější je spolehlivost, auto prostě musí sloužit bez problémů, aby se mohl dostat do práce a domů. Sám si na autě nic neudělá a ani na to nebude mít prostor. Za nějakej ten rok si pak našetří na něco lepšího a pak tohle bude moct prodat s nálepkou "po doktorovi" :)). Brácha celkem dá na dobré jméno Škodovek, jenže za ty peníze koupí maximálne vylítanou Octavii šíleným nájezdem. Nevadil by mu ani nějaký VW.

Doteď si půjčoval benzínového Focuse Mk1, kde si chválil podvozek. Nicméně spolehlivost diesel Fordů je nic moc, u modrého oválu asi moc nepochodí. Já našel vcelku pěknou Alfu 147: https://auto.bazos.cz/inzerat/171904401/alfa-romeo-147-19-jtd.php. Motorově jsou spolehlivé a je i v hezké barvě. Nízký nájezd vypadá dobře, ale podezřele. Poradí redakce něco? Na karoserii nesejde. Motor maximálně dvoulitr, ať ho nesežere pojistka. Díky!

Ahoj

díky za dotaz, ačkoli je to teda pořádná řádka “špeků” a úplně si nejsem jistý, zda vůbec jde vyhovět zadání. Ono si to stačí trochu shrnout – hledáme spolehlivou naftu z cenového dna, co vydrží velmi spolehlivě s minimálními náklady a bez možnosti vlastní údržby jezdit denně dlouhé trasy. Takové auto je trochu jako bydlení v Českých Budějovicích – chtěl by ho každý. Nejsem si také jist striktním požadavkem na manuál – bude řadící páka sloužit k uspokojení petrolheadských potřeb, nebo je to jen “pro jistotu, protože ty automaty se furt kazí”? 

Nejprve se ale přeci jen pokusím najít něco, co se do téhle kategorie vejde. V redakci a jejím nejbližším okolí máme dva Fiaty Croma a to by vlastně, s 1,9 JTD, nemusela být špatná volba. To auto je pohodlné, jezdí pěkně a je i vcelku spolehlivé. Vypadá sice trochu divně, ale požadavky na vzhled, jak jsem pochopil, nejsou nijak přehnané. Případně by šlo vybrat i nějaké pěkné zachovalé Bravo, nebo Grande Punto se stejnou motorizací. Vlastně je to taková umírněnější varianta k tebou navrhované Alfě, která má na údržbu o dost dražší podvozek, vrtošivější elektriku a v případě drobných karambolů i hůře dostupné karosářské díly. Na co si dát pozor? Kromě obligátních zaflikovaných oprav po nehodě, které budou reznout jsou tu spíš italsky “roztomilé” problémy. Občas se zlomí plastový pedál spojky, je to oprava za pár stovek, ale je dobré ji předejít a zkontrolovat, zda není těleso pedálu nalomené, evergreenem jsou také praskající mechanismy dveřních klik. Opět řešitelné za pár stovek. 

Přihřál bych si tu ještě trochu svojí polívčičky a nabídl k odkupu své červené Volvo V70 první generace, ale to už je spíše relikvie, než soudobý vůz a bráchovi by se za něj kolegové jistě zbytečně smáli. Nicméně kdyby snad náhodou, je po velkém servisu. Všeobecně stará “dvaapůlková” naftová Volva sice platí za ”držáky”, ale bez pravidelné údržby a servisu, který se umí prodražit, jsou to už vzhledem ke stáří spíše časované bomby na kolech.

Teoreticky by skutečně mohla fungovat i “česká modla”, Octavia druhé generace s “nesmrtelnou” jedna-devítkou. Je to totiž opravdu vcelku robustní a spolehlivé auto s nízkými provozními náklady a tomu, že na jeho “dobré jméno brácha dá” se vlastně nedivím. Má to ale tři celkem zásadní vady. Tou první je vpravdě legendární status, který žene ceny zachovalých kousků k výšinám naprosto nesmyslným, tou druhou je pak skutečnost, že mnoho kusů, jež se v inzerci skví naleštěnými fotkami a popisem plným superlativů jsou v reálu pětkrát stočené zaflikované vrány a problémem pro mě snad největším jsou sedadla, která rozhodně neoplývají pohodlností a záda mě bolí už při pomyšlení na to, že bych v nich měl cestovat každý den. Řešením by tak mohl být srovnatelný příbuzný model – VW Golf, nebo Seat Leon. Je to sice destilovaná nuda, ale jako spotřebiče se tyto vozy vcelku osvědčily. 

Zatím to žádné terno není, že. Zkusme se ale odchýlit od nafťáků, chápu sice, že si nesou punc palivově úsporných aut, ale jednak to už dneska zas tak neplatí a jednak se často stává, že chechtáky ušetřené na benzínce se rozkutálí v servise. Kolem horní hranice rozpočtu se dají sehnat totiž třeba starší “dvojkové” Priusy. Auta, která by z vysoké spotřeby podezíral asi málokdo. Nejen, že jsou velice úsporné, ale léty se ukázalo, že jde zároveň o extrémně spolehlivá a robustně postavená auta. 

Druhý Prius, Foto: wheelsage.org

Pokud by byl Prius přeci jen příliš velká exotika, poslouží vcelku dobře i civilnější Corolla s benzínovou 1,4 VVT-i. Spotřebou se nebude kdovíjak lišit třeba od výše zmíněného “jétédéčka”, ale servisní jednoduchost atmosférického čtyřválce bude dozajista milý bonus. 

U japonských aut ještě chvíli zůstaneme, zmínku si totiž zaslouží i sympatická Honda Jazz. Jasně, nevypadá zrovna sportovně, trochu možná připomíná myčku nádobí na kolech, s úspornou jedna-dvojkou ani nijak zvlášť netrhá asfalt, ale je velice spolehlivá, příjemně se řídí a spotřeba se také pohybuje v rozumných mezích do šesti litrů na sto. 

Co tedy říci závěrem? Jako vždy v případě levných aut, doporučím i tady soustředit se spíše na stav a stáří, než na konkrétní model, motorizaci, nebo snad výbavu. Zkuste se s bráchou optat příbuzných a kamarádů, zda se někdo z nich nějakého auta nezbavuje, minimálně kvůli jasnější historii a potenciálně lepší ceně je to fajn. A vás, milí čtenáři, poprosíme o další tipy na ideální doktorské přibližovadlo do komentářů pod článkem. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

MMM
05. srpna 2023, 15:18
1

Potřebuje jezdit, nehonit image... minimálně než se zaháčkuje a usadí :)

Řešení je v LPG, jednoduchý benzín, stk a platnost nádrže...
Tady je něco bez koroze, japonec, LPG 2032... https://auto.bazos.cz/inzerat/172451875/toyota-corolla-verso-18-lpg.php
Fabia SDi, nebo 1.4 LPG
Toyota iQ lehce dražší, Auris, Corolla, Yaris // Klidně s malou naftou 1.4D4D

Ta Honda při 130km/h točí snad 4000ot/min :/

reagovat
beastar
05. srpna 2023, 15:42
0

U aut která byla levná už jako nová je vždy problém. Prostě to nebylo stavěné na tak vysokou životnost. Typicky Renaulty, Fiaty atd. Ono to sice jezdí ale je tam spousta kompromisů drobností. Někdo to dokáže přehlížet. Ovšem lékař no tam myslím soubor těch vlastností lidských bude jiný. Takže hlavice řadicí páky denně v ruce, klimatizace často ve voze nefunkční a někdy i neopravitelná. Prosezelé sešlé sedačky. A tak dále. Navíc auta obecně zdražila. Koupit auto za padesát je problém a býval už před pár lety.

Zkrátka mám druhý pohled na věc. Neříkám že sehnat starší Éčko se základním dieselem aby nebylo totálně shnilé je pohoda. Když se to podaří máš pohodlné, velké auto kde problémy nad rámec olej, brzdy, spotřební díly nehrozí. Šla by doporučit i základní benzínová verze bez kompresoru. Jenže sehnat dobrou LPG přestavbu v takhle nízké ceně auta nejde.

Jestli to je středně daleko tak střední třída na to ideální. Jak říkám akorát ohlídat korozi. Což ano je problém ale vyřešit to lze často bývá povrchová.

Z druhé strany spektra litrové Daewoo Matiz. Malé a jednoduché auto. Docela to jede spotřeba benzínu 6. Záleží pak na profilu trasy. Na dálnici se mu líbit nebude.

reagovat
Bigg.I
05. srpna 2023, 18:16
1

Jen podotknu, dotaz jsem psal já :) a tak mi dochází, že bych se měl připomenout nějakým blogem...

reagovat
MMM
05. srpna 2023, 18:36
0
VK
VK
05. srpna 2023, 23:48
3

Docela překvapení, že se dvojkový Prius sežene do sta tisíc. Jestli bych něčemu z nabídky věřil, tak tomu.

reagovat
kotzitzaq
06. srpna 2023, 00:02
2

Nevím, co přesně znamená, že to má daleko. Pokud je to do stovky, tak se to dá přežít i s menším autem, pokud nad, tak ho to daily dojíždění bude štvát téměř s jakýmkoliv autem. Při těchto podmínkách bych šel cestou menšího, jednoduššího a co nejmladšího benzíňáku - Corsa, Fabie, 208, Rio, božemůjjátonemůžunapsat ix20, nebo pokud je to do 50 km klidně ještě menší Pandu, i10, Ford Ká a jakmile se trochu opeří (což by jako doktor snad mohl v přijatelném čase), tak koupit něco “normálního”. Malý auto do deseti let věku se bude následně i lépe prodávat, jak vydechlá dvacetiletá Okyna (jen u ix20 bude muset hledat důchodce), bude celkem spolehlivé a úsporné, pokud to nebude nějak zásadně honit.
PS: Polo neuvádím - je sice dobrý, ale obvykle i dost drahý

reagovat
Bigg.I
06. srpna 2023, 11:35
0

Jedna nemocnice cca 30 km, druhá nemocnice cca 60 km, do teho občas návštěva rodičů, což je dálničních 250 km. Malé auto spíš ne.

kotzitzaq
06. srpna 2023, 19:19
4

Na tyhle přískoky bych volil do začátku malý auto. Sám jsem jezdil něco podobného (50+50 km práce/zpět a občas dálničních 200 km k rodičům) Yarisem a bylo to naprosto v pohodě. Na 30 km se v zimě diesel ani nezahřeje a 60 km je na hraně. Pokud bude trvat na větším autě, tak při dnešních cenách to bude buď něco neobvyklého (a neoblíbeného), co se bude po roce/dvou blbě prodávat, nebo v případě Octavie/Superbu/Passatu apod. vrána před smrtí. Ceny jsou dnes vysoko. Na dolním limitu 40k je to spíš něco na dojetí na stavbu, než na daily. A jízdní komfort menšího auta v dobrým stavu bude ve finále lepší, než u většího vylítanýho verglu.

Bigg.I
07. srpna 2023, 09:16
0

Otazka servisni naklady dieselu vs spotreba benzinoveho mensiho vozu :)

kotzitzaq
07. srpna 2023, 09:48
1

Já to měl s Yarisem v kombinaci za nějakých 5,5 litru. Žena teď dráždí každý den její benzínový Citroen C3 s automatem 50 km po Praze a jezdí do 6 l/100 km. Nemyslím si, že by diesel byl se spotřebou nějak zásadně níže (OK, moje služební auto s 2,0 TDI EVO umí jezdit za 4,5, ale tady to bude něco staršího), takže rozdíl bude spíš v poměru ceny nafty a benzínu. Navíc to bude řešení na rok? To najede tak 30.000 km, při spotřebě okolo 5,5 l/100 km je to 1.650 l paliva, při rozdílu 3 CZK/l je to 4.950 CZK. To se do staršího dieselu pustí při první drobné závadě násobně více. A kdyby bral diesel o půl litru méně, tak se rozdíl zvedne dalších cca. 5.500 CZK. Což pořád je u staršího dieselu s jeho trojbojem vstřiky/turbo/dvojhmota celkem rychle spotřebovaná částka.

Ju
Junior
06. srpna 2023, 07:00
7

Považuji za mimořádně nešťastné, že pan doktor přebírá nabídku absolutního dna autobazarů a kdejakej prodejce pojištění či podobnej zloděj si fklidu uoperákuje Q8 nebo jakej krám je teď zrovna populární.

reagovat
VK
VK
06. srpna 2023, 08:32
0

Je pravda, že daňové zvýhodnění právnických osob je při nákupu auta obrovské.

Zajda
06. srpna 2023, 11:26
1

Operák by vůbec byl v tomhle případě ideálním řešením. Fabie, i20 apod. Levnou onetinu prostě nemůže mít někdo kdo vůbec autům nerozumí. Je potřeba být neustále ve střehu a vychytávat zavčas počínající problémy. Hádejte kdo pak nepojízdnost bude muset řešit? Ano, ten příbuzný co tomu jakože hoví.

Bigg.I
06. srpna 2023, 11:34
-1

Začínající doktor :)

da
darkus
06. srpna 2023, 14:11
1

Nevím, kolik vydělává začínající doktor, ale tohle by neutáhnul: https://dmassets.hyundai.com/is/content/hyundaiautoever/BAYON_COMFORT_CLUBpdf ? Akontace je za polovinu rozpočtu, za zbytek si o tisícovku sníží měsíční splátky po celou dobu nájmu. Akorát ten roční nájezd by mu mohl nestačit. Zkoušel jsem ten motor ve Stonicu a nejelo to vůbec špatně, pro jednoho na lítačku úplně v pohodě i v dálničních rychlostech. Předpokládám, že Sandero by se taky dalo na nějaký operák/úver pořídit za podobné peníze.

da
darkus
06. srpna 2023, 14:14
0
Ju
Junior
06. srpna 2023, 16:18
4

VK: Nemluvím ani na úrovni FO / PO. Ale obecně. Potkal jsem se nedávno se svým SŠ spolužákem, toho času v rámci možností "elitním doktorem". Jakože z kluka asi nebude vychlastanej obvoďák, ale reálně vysvětloval, jak přišel s nějakým lepším systémem při určité specifické operaci. Články citované v DE časopisech (...). No a tak mi říkal, jak dělá v tý státní nemocnici a za kolik. Bylo by mi smutno. A až jsem z toho přemýšlel...
Znám spousty lidí, kteří podnikají v něčem opravdu "přínosném". Nemyslím nějaké státem dotované sociální podnikání nebo zoufalství vesnických hospod, ale něco, co je reálně potřeba ve společnosti a kdyby to ti lidé nedělali, bylo by na světě hůř. Ať už "zákazníkům", nebo i jejich zaměstnancům, kteří by jinak chtěnechtě šli dělat do nějaký dobytčárny.
Malé stavební firmy, autodopravy (...) Jakože obory, kde to prostě nejde ojebat. Jakože nakreslíš píčovinu na papír a dostaneš 100mega investici na hraní a vlastní vejplatu. Takhle to nefunguje.
Než si lidé podnikající v podobných oborech dokážou vydělat na něco normálního. Jakože domek v satelitu a novýho Supa, tak se v dnešní době kurevsky nadřou. Jako fakt strašně moc.

A pak vidí ňákou mladou nánu, jak kroutí prdelí na Onlyfans, idiota s výučákem jak prodává prašivý dluhopisy (...) a rozhazuje kolem sebe penězma, který si podobní "dělníci kapitalismu" ani zdaleka nemůžou dovolit, dopřát.
Teda můžou, ale pak to končí v insolvenci a obecně nešťastně...

Tak jsem si jenom říkal, jestli ta hodnota směňovaná za peníze není v současným systému až moc subjektivní a jestli se to nebude časem muset zlomit k nějakýmu rozumějšímu systému.
Kde si doktor, po šesti letech studia, pořídí něco lepšího než auto v ceně slušných hodinek.

Ju
Junior
06. srpna 2023, 16:25
0

A mimochodem, k tomu operáku ->
10kkm rok, dá se to přejet, tak 11 ať nežeru
Nahoře píšou, že to má dotyčný "daleko".
250 pracovní dní v roce, +- 40km denně. Tzn. 20 jedna cesta.
To není "daleko".

beastar
06. srpna 2023, 21:49
0

Problém současného OL je v tom, že pro i delší dojíždění se to jednotlivcům nevyplatí. Dobré časy Rapidů od Škoda bez starostí už dávno nejsou. A dnešní nabídka když je občas na první dobrou zajímavá skončí nakonec na přejezdu povolených nájezdů ve smlouvě a obří pokutě za "poničené" části vozu při vrácení. Jako takové je to tady nedoporučitelné. Jasně můžeme řešit že mladý doktor si prostě nepořídí dvouletého Golfa jako v Německu a je to. Nemusí se nám líbit že schopný trouba v REMAX třebaže s kurzem a ZŠ si jezdí v A8... To nic nemění na tom že většinou zrovna teď velká většina lidí vezme za vděk ojetinou. Jistě jste si i na CZ cestách všimli stále velkého množství firemních trojkových oktávek a v menší míře předposlední Fabie. A když se šetří tady. Je jasný že mladý lékař prostě na dojíždění bude muset přežít starý pekáč. Alespoň chvíli. Sociální spravedlnosti bych do toho netáhl. Jenom za mě prostě co sem psal nahoře. Raději nějaký robustní třebaže jako prémiový kdysi kočár. Než jakoukoliv dojetou nižší střední. A představa že se to nerozbije při 800 km týdně je utopie ať to bude cokoliv. Otázka bude kdy co a za kolik. Starý naftový Mercedes prostě a pohlídat si korozi... V rámci možností co nejlevněji ať zbude na první základní servis.

Ju
Junior
07. srpna 2023, 11:20
1

já bych se u toho prémiovýho kdysi kočáru v podobný kategorii bál toho, že už bude mít za sebou pár "na cenu citlivějších majitelů". A tahle sorta funkční auta po servisu neprodává, rozhodně ne v týhle cenový kategorii. Velmi pravděpodobně to jako krám už koupili a jako krám to i dál provozovali. Jasně, vyjímky se najdou. Odprodávali jsme 16let starou "prémii" za 30k, po prvním majiteli s 400kkm na tacho. Ale samozřejmě až ve chvíli, kdy se posrala...

Kdežto ňákej pekáč typu Fusion má i za tyhle peníze pořád šanci přijít z ručiček někoho, kdo ho měl jakžtakž rád

beastar
07. srpna 2023, 11:50
2

To máš pravdu. Jenže kdo někdy jel v něčem jako je právě ten Fusion nebo první Logan. Tak prostě ví že pro sebe na dojíždění takový auto nechce. Když to teda je dál jak pět kilometrů po maloměstě. Jako já nechci tvrdit že starý prémie jsou skvělý nápad. Ovšem když nejsi blázen a hledáš málo vybavená taková ta nechtěná auta. Typicky právě E220 manuál, látka, malá kola, základní barva. Tak je šance že to bude auto v provozuschopné kondici. A jako díly jsou dražší na vše. A po pravdě srovnej si ceny on ten Ford nebude výrazně levnější. Než stará sorta MB. Jasně dá se levná druhovýroba. Na takový auto úplně v pohodě. Klidně bych se kouknul i na první rádoby luxusní Koreu. Taková ta Sonata možná nějaký ten Opirus. Nevypadá to dobře jezdí to průměrně. Alespoň se v tom necítíš jak v krabičce od sirek. Má to dvouzónovou klimatizaci. Občas to má i nějaký komfortní vychytávky většinou funkční. A v případě nehody to život ochrání a pak to stejně můžeš vyhodit.

ro
rock
06. srpna 2023, 11:13
0

Diesel za 80?
Chtěl jsem napsat nějaký geniální tip, ale tahle situace nemá jiné řešení než ruskou ruletu.
1.6 CRDi od Hyundai / Kia byl snad docela povedenej a i když to za tyhle peníze vyjde jenom na první generaci i30/Ceed (což žádný skvělý svezení nebylo), tak rok-dva, než si pořídí něco rozumnýho, by se v tom snad přežít dalo.

reagovat
VK
VK
06. srpna 2023, 12:03
0

Tady může být potíž, snaže se takovou věc rok dva udržet v provozu vyhází na opravách to, co zamýšlel ušetřit na něco posléze rozumnejsiho.

ro
rock
06. srpna 2023, 12:21
0

Je to taková tragédie? Já měl za to, že motoricky se to docela povedlo. Akorát nevím, jak drží zbytek auta. V jednom Ceedu s nájezdem okolo 100 tkm jsem něco málo najezdil, žít se s tím dalo a do servisu ta taky nejezdilo obden.

Ha
Habakukk
06. srpna 2023, 17:00
0

Fiat Bravo v naftě je jedno zda 1,9 nebo 1,6. Spolehlivé na údržbu nenáročné auto.

reagovat
sheogh
06. srpna 2023, 19:06
0

Ja bych mrknul po ne moc shnile C-klasse, diesely jsou spolehlivy, akorat to chce kouknout v te horni hranici rozpoctu, mozna lehce prihodil, pokud mozno.
Treba prakticky kombik (bohuzel z Acek): https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-c/194557597

reagovat
VK
VK
06. srpna 2023, 19:42
0

Neshnilá W202? To je oxymorón, ne?

Bigg.I
06. srpna 2023, 19:46
0

Tak nějak jsme se shodnuli, že LPG ne, skrz možná omezení skrz podzemní parking v nemocicích.
Operativní leasing ne, to do začátku nechce a chce auto vlastnit.
Zatím to vypadá takto:
Nějakej Golf IV 1.9 z IT
Fiat Bravo 1.9 diesel (jsou celkem nový, bráchovi se líbí, ale to zpracování nic moc)
Osobně se mi líbí to C-klasse v dieselu, ale nemáme s tím v okolí nikdo žádnou zkušenost.
Pořád si není jistej nějakým tím menším benzínem, skrz ceny.
Pořád tak nějak vybíráme a diskutujeme... Začínající doktor na tom není platově moc dobře bohužel, takže se musí držet trochu při zemi. Díky moc všem za různé postřehy.

reagovat
VK
VK
06. srpna 2023, 20:01
0

Proč E!E vlastně trvá na manuálu?

Bigg.I
06. srpna 2023, 20:04
0

rád řídí, nikdy automat nezkoušel... Tak to nechce u vlastního prvního vozu riskovat. Jako zkusme tu nahodit i zajímavé vozy s automatem, třeba to přesvědčí...

VK
VK
06. srpna 2023, 20:46
2

Riskovat - co?

Zrovna ten Prius, při hybridu z principu věci.

Be
Beran
06. srpna 2023, 21:29
1

Golf 4 neni spatne auto. Ale pri tomhle najezdu se cca co 2 mesice neco vysere. Vetsinou drobnost na hodinu prace a trosku zrucnosti. Takze si nemyslim, ze je to rozumna volba.
Pokud tak moc resi naklady tak fofo 2, 1,6 74kW a po dalnici jezdit 110. Teda pokud na to ma mechanika.
Idealne teda koupit auto z rodiny nebo od znameho, prece jenom jasna historie je fajn.

Sa
Sato
06. srpna 2023, 23:00
0

Bravo II je fajn nápad, dneska to už nie sú najmladšie autá, ale svojho času to bolo relatívne jednoduché bezproblémové a celkom pohodlné auto. Ak nepotrebuje výkon tak aj základná 1.4 90k benzín je v pohode, ani to tak moc nežerie na dialnici, má to 6kvalt. Nafta bude za rovnakú cenu pochopitelne o niečo v horšom stave. Ale samozrjeme záleží kus od kusu.

RRRampapapa
07. srpna 2023, 00:05
0

Když trvá na té naftě... https://auto.bazos.cz/inzerat/171446836/toyota-auris-14-d4d-nafta-manual-66-kw.php

Otázka, zda se z toho ta komedie na dveřích dá sundat.
Jinak samozřejmě!! :) https://auto.bazos.cz/inzerat/171074143/toyota-corolla-14-hatchback-1997-29tkm.php

Bigg.I
07. srpna 2023, 09:18
0

Auris neni uplne blbej, ale zas bazarovka...
K ty Corolle E10 se muzu vyjadrit, protoze jsem jednu mel a bracha ma s podobnou najezdeno spoustu kilometru. Jeho pritelkyne tam bude mit tuhle E10 pro svy jezdeni a defakto jako zalozni vuz.
Za 100k je to naprostej ulet, ikdyby mela najeto 0 km vzhledem k vybave. To je proste pro brachu naprosto nevhodny vuz. Bez klimy, bez airbagu, bez serva a hlavne pri dalnicni rychlosti to zere skoro 8l a clovek neslysi vlastniho slova.

RRRampapapa
07. srpna 2023, 13:39
0

Já vím, pamatuju si tvou recenzi, proto jsem ji posílal :D

Opelfahrt
06. srpna 2023, 21:05
0

Na co diesel? Ušetří litr na sto na palivu a vrazí to do servisu, ale hlavně: Golf IV TDI nebo Bravo JTD jsou tak hlučné a vibrují, že to by mě třeba na denní ježdění totálně vadilo. Navíc jde z toho strašnej smrad. Nevím, ale v nové práci bych se asi nerad uvedl tím, že budu denně smrdět pod okny se starým kadla kadla.
Vybral bych něco benzínového s jasnou servisní historií, třeba toho golfa IV, jenom ne tu dieselovou vraždu z bazaru v Česku.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=372033525&categories=EstateCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&features=FULL_SERVICE_HISTORY&fuels=PETROL&grossPrice=true&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14&maxPrice=4000&minPrice=2500&pageNumber=1&scopeId=C&searchId=be484a89-b2a4-e574-fda6-63a7c42be9a1&ref=srp

reagovat
Be
Beran
06. srpna 2023, 22:50
0

Zrovna u tohohle motoru to budou oproti TDI na dalnici tak 2 az 3 litry na sto. Pak jeste otazka krouzku a spotreby oleje, strizenych nytu v prevodovce a mizerne dalnicni dynamiky. Sam jsem dlouho pracne shanel benzinoveho G4. Ale takhle na dalnici bych do G4 budto TDI nebo 2.0 MPI v LPG.

Ha
Habakukk
07. srpna 2023, 07:58
0

Tak Bravo můžeš mít se spolehlivou naftou 1,6mJet. Servisně nenáročné najezdili jsem sní 340t km pak měla nehodu. Dělala se v podstatě jen spojka a EGR vše kolem 200t km pak zase jezdila. V interiéru nic nechrastilo a nerezla. Jedná mizérie bylo, že nafta topila až se ohřála tedy za sakra dlouho dobu.

Bigg.I
07. srpna 2023, 09:23
0

Ty Fiaty se brachovi libi a neprijde mi to jako spatny vuz.. image je na nic, potrebuje fungovat :D.
Jako uplne nejvhodnejsi mi prijde tahle Alfa po velkym servise s jasnou historii , je z IT a mame to blizko se na ni podivat:
https://auto.bazos.cz/inzerat/170851356/prodam-alfu-romeo-147-19-jtdm-88kw-bez-koroze.php

ju
julo
07. srpna 2023, 10:21
0

Ahoj, možno by som odporúčal pozrieť sa aj na Volvo na platforme P1, teda S40, V50 alebo C30, od roku 2004, s nejakým benzínom. Ja sám som pred dvoma rokmi presadal z Alfy 156 1.9 jtd z roku 2005 do Volva V50 2.4i r.v. 2004 po tom, čo mi Alfu nabúrali. Alfa 147 je v podstate to isté len kratšie. Mal som tú Alfu rád, ale nejak som sa stále nemohol zbaviť takého papierového pocitu z toho auta. Potom keď som sadol do Volva, mal som pocit, že som v malom tanku :D Mne úplne nevyhovovalo ani sedenie v Alfe, za vyše tri roky, ktoré som ju mal som si nebol schopný nájsť dokonalú pozíciu za volantom, je to trochu na dlhé ruky a krátke nohy. Tie Volvá by sa mohli vojsť aj do budgetu, je ich na predaj dosť. A stále mi to príde ako súdobé auto, aj z hľadiska bezpečnosti.

Bigg.I
07. srpna 2023, 10:31
0

Pojistka bude celkem masakr ne? Dily na Volvo asi taky... Jako jo, Volvo je na tom jinak s bezpecnosti a zpracovanim nez Alfa... to je Jasny.

ju
julo
07. srpna 2023, 10:54
0

Pojistka, teda povinné ručenie, to je asi individuálne aj od histórie vodiča, nie? Ja platím tak normálne, nepríde mi to veľa. Havarijnú na to neplatím. Diely, to záleží čo. Oni tie P1 sú podvozkovo dvojkový focus, štvorvalec 1.6 je Ford, 1.8 a 2.0 sú myslím Mazda. Diesely sú francúzske 1.6 a 2.0. Vyrábané to bolo v Belgicku. Jediné švédske motory boli päťvalce benzín a nafta 2.4. Spotrebné diely ako pneu, brdzy, to si asi kúpi každý aké uzná za vhodné, ja som dával teraz Brembo. Nejak programovo sa tam nič také nekazí, sú to stále relatívne jednoduché autá, pokiaľ je to teda s atmo benzínom, manuálom a v predokolke. Ak je potreba čosi robiť, tie autá sú obľúbené u amerických DIYerov, v podstate na akýkoľvek servisný zásah je na Youtube video :) Akurát benzíny okrem T5 mali 5 kvalt, a tam tá spotreba je trochu vyššia, ja jazdím cca za 9,5 litra, kolega má S40 s 1.8 benzínom, ten jazdí za nejakých 8 myslím. Diesely boli myslím dvojlitre aj bez DPF, čo je o starosť menej.

Sa
Sato
07. srpna 2023, 14:24
0

Alfa 147 je auto morálne z konca 90s, to je zároveň aj najvačší plus toho auta. Ak to je, ciel tak smelo do toho. Ak je ciel len ušetriť tak by som to ešte premyslel. V popisoch investÍc nikde nevidím nápravy, spomína len zadné tlumiče, takže časom to bude chciet aj predné, a zároveň aj pružiny, všetky ramená a stabilizátory kolem dokola. Nič strašné keď si to auto človek kupuje kvoli jazdným vlastnostiam, ale úplne zadarmo to nie je.
156/147 sú super autá, len vedieť čo od toho očakávať.

ju
julo
07. srpna 2023, 15:27
2

Najviac tú staršiu koncepciu bolo vidieť asi na šírke prahov, boli pomerne úzke. Ja som mal už airbag aj v A-stĺpiku, myslím, že predfacelifty to nemali a bol nejaký crashtest, kde sa ten stĺpik zlomil. Za môjho vlastníctva sa robil komplet podvozok, tlmiče, pružiny, nejaké ramená predok, zadok. Takže som mal to šťastie sa voziť na 156ke s podvozkom v stopercentnom stave, tie jazdné vlastnosti v spojení so strmým riadením boli fakt super. Len jazdil som na nej aj s chytenými prednými ramenami a to nebolo dobré, čiže veľmi záleží v akom stave ten podvozok bude. Ten motor s pomerne ľahkým autom tiež statočne cvičil, čiže pokiaľ to niekto chce fakt pre tú jazdu, tak ok.
Akurát pre obyčajného používateľa na denné dochádzanie by som už asi bral jednoduchý benzínový motor v aute s jednoduchším robustnejším podvozkom.

beastar
07. srpna 2023, 18:20
3

:D 156 jako opravdu? Dneska? Však ta auta byla mrtvá už před deseti lety. Měl sem to kdysi skoro nový. A už tehdy to nebylo moc snadný na provoz. Plus je to dnes vše shnilé a třikrát bourané. A když bude beauty tak nebude fakt za pade na bazoš.

MMM
07. srpna 2023, 20:20
0

Taky si řikám, pro mladého člověka, navíc musí žít úsporně, bez vztahu k autům... lednička, pračka, myčka... spotřebič.
Taky si nechceš kupovat lednici, aby si do ní sypal prachy... byl bych pěkně nasranej :) V chatrné Alfě se musíš vrtat, platit, servisovat..

Chce to k autu pro něj přistupovat... jako auto pro mladou holku, kteará je normální, nehledá image, ale vzdělání... první práci, aby sama sobě něco dokázala. Až se usadí, kolegové v práci... "naznačí směr a styl"... který se v dané ne-moc nici nosí...

Be
Beran
06. srpna 2023, 22:56
2

A trosku cisrska rada. Ale at se na to bracha vysere a jde do nemocnice, kde mu daji bydleni v dochozi vzdalenosti. Co vim, tak nemocnicni doktori maji jeste horsi pracovni dobu nez otroci u pasu pri trismennem provozu, jak poctem hodin tak nepravidelnosti. A po vycerpavajici nocni 12 hodinove sluzbe si sednout do auta a jet 60km po dalnici mi prijde jako hazard :-(

reagovat
VK
VK
06. srpna 2023, 23:55
0

Dvanáct hodin? Dvacet čtyři, spíš pět. Na hodně míst v republice i pořád dvaatřicítky.

Když se spí dvě hodiny v noci, dá se pomocí kafe anebo čaje, jak co kdo má vyzkoušené, udržet za volantem při vědomí. Když se nespí vůbec, nelze ať do sebe člověk lije co chce.

Bigg.I
07. srpna 2023, 09:20
0

No, brachovi byl nabidnut pokoj ve sdilenem byte. Ma pritelkyni a to asi kazdy uzna za vhodne, ze to neni idealni, byt jen v jednom pokoji :). Takove bydleni si uzil "dost" za studentskych let. Proste cerstve vystudovanej doktor si nemoze tolik vyskakovat.

bkralik
07. srpna 2023, 10:40
2

No, já se přikloním k ostatním - auto za 40-80k + diesel mi přijde jako trochu loterie. I u těch jinak-spolehliváých JTDček praskají svody a hlavy, potřeba výměny vstřikovačů může přijít kdykoliv a tak...
Já bych asi volil to, co v mém okolí provozují už asi 3-4 lidé a to je Honda Civic osmé generace s 1.8 benzínem. Nežere to moc, je to velmi spolehlivé, servisně nenáročné a když už je to potřeba servisovat, tak tam není žádná past a díly na to stojí rozumné prachy. A za 80k se dá s trochou trpělivost a hledání pořídit docela rozumný kousek.

reagovat
La
Larin
07. srpna 2023, 11:09
1

Aktuální operáky:

Arona s Tsi asi nejvhodnější, nevím kolik by najel za rok, daleko je pro někoho 50km, pro dálšího 500km :-)

Seat Arona 1.0 TSI 48 měsíců / 48 tkm full servis 6170 Kč s DPH
https://www.seat.cz/prodej-vozu-seat/akce-a-nabidky/seat-all-inclusive

Fiat 500 1.0 Gse 36 měsíců / 36 tkm full servis 5530 s DPH
https://www.fiat.cz/akcni-nabidka/500

Kia Rio 1.2 DPI 24 měsíců / 40 tkm full servis 6333 s DPH
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/cz/cs/assets/contents/utility/brochure/Financovani/lease/Rio-kia-lease.pdf

reagovat
La
Larin
07. srpna 2023, 11:25
0

Rio zase lepší nájezd a kratší operák, to už musí každý napasovat na svoje potřeby.

PB
09. srpna 2023, 01:51
0

Dole jsem psal - normalni (ne operak) leasing na par let jetou corollu (cca bura za kus s 50k najeto), mi prijde jako najrozumnejsi. Operak je ok, ale zas o tolik levnejsi neni a dojizdet nekam fiatem 500, no to potes koste:) Chudak doktor asi musi v praci i neco delat, ne se jen zotavovat z cesty a pripravovat se dusevne na cestu zpatky:))

La
Larin
09. srpna 2023, 22:20
0

Ok, Fiat je fakt asi do mesta, ale Aronou i Riem se do 100 km dojizdet da v poho, Corolla OK, ale furt si myslim, ze to Rio na 24 mesicu bude bez starosti a po atestaci bude vic money i moznosti na zmenu.

bitner
07. srpna 2023, 13:54
1

Klasicka kvadratura kruhu. Co vydela, to nasype do nejake popelnice. Taky jsem to po skole zazil. Nastesti jen pul roku, pak se mi zazrakem podarilo sehnat lip placenou praci v miste.

reagovat
Be
Beran
07. srpna 2023, 19:58
0

Ja takhle kdysi docela nasypal za klempire do feldy a nechal ji i zaplynovat. Nejdriv to vypadalo jako chyba, ale nakonec to bylo dost vyhodnych 100tis. km.
Pak prisla rodina a potreba nejake bezpecnosti, klimy, kufru... a za tyden byla pryc.

VK
VK
09. srpna 2023, 00:41
-3

Bitner: Přesně!
Vysvobození budou elektroauta, vypadnout z kruhu pořídil jsem laciných vergl, sypu do něj, co jsem chtěl ušetřit na lepší. Aby se udržel v provozu.

beastar
09. srpna 2023, 08:34
2

VK: Výborný vtip. V tomto směru budou a jsou elektroauta daleko horší. Jestli teda nemluvíš o budoucnosti v roce 2055. A vodíku. Počkej až ten tvůj muskomobil bude mít dalších pár let provozu. Prodávat se to bude špatně a jezdit to bude ještě hůř. Dnes už jsou data takže bezbřehý optimismus, naivita a kecy o tom jak je to budoucnost už nikoho nedojmeš:D

VK
VK
09. srpna 2023, 10:12
-1

Tak to jezdím ve vtipu, no. Dvacet tisíc, pět měsíců jsem konečně (konečně! konečně!!!) nemusel do servisu. Možná to není štěstí, ale je to fajn. Slovy Rišo Müllera.

Škoda, že nejsou ještě ojetiny ve staří

beastar
09. srpna 2023, 11:30
2

VK: Budiž ti to přáno. Já dvacet tisíc když nepočítám olej a filtr nemusel do servisu ani se starým Maserati. Což jsou údajně hrozně nespolehlivý auta. Napiš až to bude mít tak pět až osm let a najeto alespoň dvě stě tisíc. Každopádně ano u vás novopečených majitelů je vždy radost bezbřehá. Všem to nejen tady cpete a pak se záhadně odmlčíte. Náhoda? :)) Nejsi nejen tady první vlaštovka. V práci (mimochodem defakto de iure v automobilce mám taky takových pár roztomilých kolegů. Hodně jich už ale začalo nadávat. No prostě dělali nejen Elonovy beta testery a teď se diví. Když vynechám cenu aut tak pro mladého doktora na dojíždění nejspíš do krajský nemocnice prostě nevhodná dráha blbost... Bude brát za 260 hodin 45 čistýho... Spočítej si kolik tě ta Tesla stála v nákupu. Oproti srovnatelné spalovací variantě musíš najet ještě fakt hodně aby to byla ta skvělá okase. Jak sem ale psal takový jako ty jsou třeba. Někdo to kupovat musí aby byla ta data..

MMM
09. srpna 2023, 15:27
0

Sa
Sato
10. srpna 2023, 00:09
0

20tis bez servisu, pff.. to ja som na mojom olietanom bmwcku stihol za 2000km servis uz 4x ;)

Peppan
07. srpna 2023, 15:33
0

pokud mu nezalazi na velikosti, klidne se da doporucit mazda 3 sedan ci spise mazda 6 generace GH ci GY,GG v dieselu..tam uz vejde vse. Pokud auto neni zrezle , nemel by tam byt zadny kostlivec a jezdi to velice pekne, udrzba neni nijak nakladna.

https://auto.bazos.cz/inzerat/172317265/mazda-6-gh-20-diesel-103kw.php

https://auto.bazos.cz/inzerat/170087981/mazda-6-combi-diesel.php

reagovat
Peppan
07. srpna 2023, 15:38
0
Frankie
09. srpna 2023, 21:08
1

Jako sorry, ale stará Mazda kolem 80 tis. nezrezla a spolehlivá v dieselu je teda docela dost protimluv.

Sk
Skopy
08. srpna 2023, 00:36
0

nedržel bych se striktně dieslu, pokud pan doktor nepotřebuje vozit rodinu, vybíral bych z kategorie menších aut. vw polo, ford fiesta, mazda 2, v nejhorším fabia (nejširší výběr, ale často to bude vylitaný služebák a má strašně nepohodlné sedačky). Určitě bych vybírat v horní polovině budgetu a hledat auto v co nejlepším stavu než koupit vrak za 40, do kterého pak nasype dalších 60 za servis. rozdíl ve spotřebě nafta vs benzín je u malého auta celkem malý ale servis naftového motoru potencionálně dost dražší.

reagovat
Mi
Michal Lenc
08. srpna 2023, 17:23
-1

Ve stejném rozpočtu jsem kupoval všechna moje auta. Každý to může mít jinak, ale co já můžu říct, je že auta na LPG mi bohužel moc nefungovaly. Měl jsem Focus 2.0 na LPG a žralo to olej. Je to motor z Mazdy a stejný problém mají i 1.8 prý. Dále jsem měl plynového Peugeota s 1.6VTi a ten byl ještě horší. Jezdila to za 9-10l plynu, takže ta úspora oproti naftě není kdovíjak velká nakonec.
Naopak můj první vůz byl Fiat Mare 1.9 JTD a to bylo super auto. Mezi těmi (asi) 250-350 kkm se dělalo akorát těsnění pod hlavou na začátku a průběžně podvozkové díly. Teď mám Picasso 1.6 HDI 2007 a tam odešel po 10 tis. km alternátor. (Stejně jako na benzínovém fordu.) Jezdí z 5,8 a to je prostě znát oproti benzínu, který by jezdil za 8l.

Podle mě je nafta správná volba a já bohužel žádným zkazkám o spolehlivém benzínovém motoru nevěřím. Alespoň u mě to tak nebylo.

Já bych na jeho místě koupil naftu od Fiata. Vždycky mě mrzelo, že jsem si nemohl koupit dvojový Bravo. Bohužel se nedělalo v kombíku.

reagovat
PB
09. srpna 2023, 01:47
2

Jestli je mu to jedno, at si koupi novou/lehce ojetou corollu na leasing. V benzinu, protoze to stejne nic nezere, je velka a pohodlnejsi nez ta slavna oktavka a za bura/sestku mesicne ma vyreseno.
Treba tady: https://proverenevozy.toyota.cz/nabidka/toyota-corolla/166381
Nebo tady: https://proverenevozy.toyota.cz/nabidka/toyota-corolla/166361
Je to naprosto vyborny a blbuvzdorny auto. A vypada solidne, ne jako nejakej vylitanej italskej pelech.

reagovat
Is
Iskar
09. srpna 2023, 08:01
0

Aj keď sa stotožňujem s Kubovým názorom, že Croma s 1.9 JTD by nemusela byť zlou voľbou (čo sa týka pomeru cena - kvalita, podľa mňa ide o bezkonkurenčnú alternatívu), pre istotu ešte upozorňujem, že v prípade kombinácie nafta - manuál sa záujemca musí zmieriť s komplikáciami vyplývajúcimi z užívania chúlostivej šesťstupňovej manuálnej prevodovky M32 (riešením by mohla byť kúpa Cromy so silnejším motorom 1.9 JTD 110 kW a automatickou prevodovkou, ale tá by sa zasa nezmestila do rozpočtu). Podobné neduhy sa týkajú aj menšieho modelu Fiat Bravo, ale s jednou podstatnou výnimkou - pri motore 1.9 JTD s výkonom 88 kW (montoval sa do Brava v rokoch 2007 až 2010) je použitý päťstupňový manuál, čo by mohlo byť elegantným riešením celého problému... Ak teda Croma nie je to, čo zadávateľ hľadá (aj keď ja by som určite siahol po nej) a pánovi doktorovi sa páči naftové Bravo aj napriek jeho negatívam (hlučnosť na diaľnici, kvalita spracovania), v prípade výberu exempláru s motorom 1.9 JTD 88 kW a päťstupňovou manuálnou prevodovkou by mohol mať o starosť menej.

reagovat
Is
Iskar
09. srpna 2023, 08:14
0

Upresnenie chybnej informácie v predošlom príspevku: 1.9 JTD sa prestal montovať do Brava už v roku 2008.

Is
Iskar
09. srpna 2023, 08:15
0

... teda samozrejme 1.9 JTD 88 kW. :)

RTjohny
09. srpna 2023, 22:20
0

Par let zpatky jsem ve stejnem rozpoctu poridil Mazdu 3 BK hatchback s 2.0. Vesmes spolehlive auto, byla tam sice uz nejaka koroze podvozku a blatniku - to je pak na zvazeni, zda ji novy majitel bude chtit resit nebo ne (co jsem pochopil, ma to byt auto na rok, max 2), ale jinak si nevybavuji nic, co by bylo treba resit mimo beznou udrzbu. Vlasne jo - ostrik zadniho okna a 1 stahovacka se menilo. Protoze jsem se sveho casu rozhodl tu korozi poresil, tak pri nakupu novejsiho vozu s rozrustajici rodinkou jsem akorat Mazdu posunul dal v ramci sirsiho rodinneho kruhu a jezdi doted bez nejakych nepredpokladanych servisnich ukonu.
Jak se tady ale casteji vyskytuje - atmo benzinovy japonec mi na takoveto priskoky celorocne dava smysl vic. V pripade teto konkretni Mazdy jsou pak nejake veci spolecne take s Focusem v ramci tehdejsi spoluprace a benzinovy Focus by tak asi byla dalsi volba, na kterou bych se podival.
A jeste obecneji pak asi bude platit to, ze nez vybirat konkretni model, tak to spis bude chtit vybirat z vetsiho seznamu a hledat kus, ktery bude v co nejlepsim stavu. :)

reagovat
CZmisak
15. srpna 2023, 16:19
0

Co něco od Suzuki - Swift nebo Sx4?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Fleetwood Brougham 1993
Cadillac Fleetwood Brougham

1993 rok výroby
185 koní výkon
5 732 ccm objem

Chevrolet C30 Hauler - ramptruck 1984
Chevrolet C30 Hauler - ramptruck

1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem

Ford Mustang 3.7,USA verze 2015
Ford Mustang 3.7,USA verze

2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem

Oldsmobile Delmont COUPÉ 88 1968
Oldsmobile Delmont COUPÉ 88

1968 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem