načítám data...

Proč nemůže existovat luxus bez kůže?

Rozmanitost materiálů v kabinách dnešních drahých aut připomíná bar Modrá ústřice. Můžete si vybrat kůži... a nebo kůži. Jak se to stalo? A proč už se nevyrábí luxusní auta s látkou v kabině?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pokud právě sedíte ve svém obýváku, rozhlédněte se kolem sebe. A jestli nás čtete v kanceláři, tak vlastně také. Všimněte si, z jakých materiálů jsou vyrobeny věci, se kterými přicházíte nejčastěji do kontaktu. Čalounění vašeho křesla či gauče, například. Obecně nábytek kolem vás.

A teď si představte interiér typického luxusního auta současnosti. Levná auta vynechme – v těch tvoří většinu povrchů v interiéru plasty na tisíc způsobů. Ale interiér těch drahých, dražších a úplně nejdražších nám obvykle dává jedinou volbu. Kožené čalounění úplně všude, doplněné o nějaké to obložení z materiálů považovaných za dostatečně “cool”. Tedy stále ještě občas nějakého toho dřeva, ale častěji spíše hliníku, piánově černého či leskle bílého plastu, nebo stále populárnějšího karbonu.

Chcete se z nějakého důvodu vyhnout kůži? Šanci máte snad jen občas u základních modelů luxusních řad, či občas u nějakého supermoderního ekologického vozu, který se snaží být “veganský”. V prvním případě dostanet látku, která dává jasně najevo, že jste ten škrt, který si nepřiplatil alespoň za nejlevnější kůži. Druhý případ je zase tak vzácný, že na něj můžeme zase zapomenout.

Přitom dříve to tak nebývalo. Kůže či koženka byla levným a odolným materiálem pro ty, kteří potřebovali praktičnost a omyvatelnost. Hledali jste luxus a pohodlí? Sáhli jste po čalounění z některé opravdu kvalitní látky – jako třeba vlny či kašmíru. Potom se však situace postupně obrátila a látka se stala tím nejlevnějším materiálem, následovaným všemožnými umělými “kůžemi” a jako vrchol pak kůží pravou.

Snad jen některá japonská auta, jako je skvostná a exkluzivní Toyota Crown, automobil japonských vladařů a kapitánů průmyslu, si zachovávají vytříbené látkové čalounění. Ale proč si ho nemůžeme objednat i do běžnějších drahých aut? Nelákalo by vás objednat si do svého luxusního sedanu či kupé sedadla čalouněná kvalitní vlnou, jaká se používá na ty nejlepší obleky? Proč nemít palubní desku či výplně dveří potažené kašmírem či hedvábím? Nebo, u výstřednějších modelů, použít třeba denim nebo len?

Peugeot udělal hezký krok tímto směrem s látkovým obložením palubní desky v modelu 3008. Ale to je málo. My chceme látku v sedmičkovém BMW a Mercedesu třídy S!

Jak to máte vy? Je pro vás kůže nade vše, nebo byste také uvítali více možností volby? Máte nějaké další nápady, z čeho vyrobit exkluzivní čalounění do kabiny automobilu?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

custom1
11. července 2017, 07:50
0

Za mě rozhodně látka. Látkový interiér na mě působí vřeleji, útulněji.
Moc rád vzpomínám na svoji Luminu s modrým látkovým interiérem, připomínajícím manšestr, nebo některou z tryskomyší, kde bylo čalounění velmi příjemné na dotek. A interiér Toyoty Century, co je na obrázku v článku, je snový! Musí být úžasné v něčem takovém jezdit.

reagovat
Caddy
11. července 2017, 15:56
0

Ja Ti neivm, ta fotka z Centura na me pusobi, jako by nekdo vyndal nejake luxusni sedacky a dal tam jine z Favorita :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. července 2017, 08:17
2

To, co vidím v tom Century vypadá jak gauč po prabábě. Starej, špinavej a zablešenej semišovej humus. Do toho bych se bál sednout, že tam něco chytím. Po pár letech používání to bude plný roztočů. Takže za mně jedině kůže.

reagovat
BobAsh
11. července 2017, 09:08
0

A víš o tom, že semiš je kůže, žejo? :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. července 2017, 09:32
0

Jo vim. Ale to nic nemeni na tom, ze se mi to nelibi. Ale ja mel na mysli spis mikroplys. To je podle mne extra humus.

BobAsh
11. července 2017, 12:12
0

Mikroplyš jsem v několika autech měl a byl super. Dokonce se to i snadno čistí.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. července 2017, 13:39
0

U mně si svůj vkus obhajovat nemusíš Vojto. Já jsem ho taky v autě vyzkoušel a je to podle mně hnusný jak na omak, tak na pohled. Já mám prostě nejradši kůži. Ať pravou nebo umělou. U mně prostě jednoznačně vede. Potom dejme tomu nějaká ta alkantara, pak normální látka, pak dlouho nic a až úplně na konci, když už dojdou všechny auta s normálním interiérem, tak zůstává mikroplyšovej humus.

Trinom
11. července 2017, 08:22
2

Mikroplyš FTW! Nejlépe světlý. Kůže klouže a v létě pálí.

reagovat
Honza Hamster Křeček
11. července 2017, 08:25
2

Když jsem kupoval Lancii Thesis, chtěl jsem vlněné sedačky, v nabídce byly ke všem výbavám. Leč dneska se takový auto prakticky nedá sehnat, prodalo se jich jen pár. V tomto případě poptávka předurčuje nabídku, když všichni touží po kůži nebo alespoň alcantaře, je v těch autech kůže nebo alcantara...
Ale já osobně proti kůži nic nemám, když je kvalitní, je velmi příjemná na dotek, hezky voní a dobře se udržuje.

reagovat
Ev
Evlo
11. července 2017, 15:47
1

Je to problem i u sportaku, kuze je proste "lepsi", stejne jako vetsi disky kol a tvrdsi podvozek, nejlepsi je, ze treba u mx-5 ND uz je priplatek za mensi kola, latkovy sedacky a small brake kit, u dvoulitru, go figure.

če
černá vovce
11. července 2017, 08:50
1

Za mě rozhodně kůže. Látku nemám rád na dotek a nedělá mi dobře. Když si představím něco na způsob veluru, látky, hedvábí (fuj) a jak to nesnáším když přesto přejedu prsty a je to hnusný... Tak rozhodně kůže.

reagovat
Kr
Krocan
11. července 2017, 15:07
2

Jak říkáš, látka není na omak to pravé. Na pořádný omako jedině kůže. Ta udělá člověku dobře. Zrovna jsem nedávno vzpomínal na Gaetána, jak jsem ho, oblečeného do kožených kraťásků s dírou na zanďouru, houpal na rozkošné homoupačce. Jako kdyby to bylo včera.

Dezider Rozkouřil
17. července 2017, 16:34
0

Kdo byl Gajetano,viráběl kůži?

Pochtli
11. července 2017, 08:56
1

Látkový interiér jako nový vypadá celkem pěkně. Jenže když se pak člověk podívá do "klasicky" (tj. párkrát do roka vyluxováno) udržovaného auta s látkou, tak to mnohdy vypadá otřesně.
Stačí se podívat do jakéhokoliv postaršího vozidla minimálně vyšší střední - vizuální rozdíl mezi standardním "tmavým hadr-interiérem" a "světlým koženým" je šílený.

reagovat
liška
11. července 2017, 09:17
1

Samozřejmě látka je příjemnější na dotek, útulnější, teplejší a doma na novým gauči bych kůži nechtěl. Ale u aut vzhledem k tomu, že kupuju vždy z x-tý ruky, a nikdy ne nový, tak koukám hlavně po kůži. Přesně jak bylo zmíněno v článku - praktičnost, snadná omyvatelnost a tak má pak člověk lepší pocit, že nesedí na hromadě zaschlý mrdky, roztočů, drobků od jídla apod.

reagovat
Picklenose
11. července 2017, 09:32
2

Mám látku v Camry a nemůžu si jí vynachválit, nevýhoda je, že se v interieru více „práší“. Nejlepší koženej interier jsem měl v Cherokee XJ, kde byla kůže přijemně měkká a pohodlná a v létě ani moc nepálila.

reagovat
custom1
11. července 2017, 11:06
1

Já bych taky látku neměnil... ;-)

Caddy
11. července 2017, 11:03
0

Auto bez kuze je jako zenska bez kundy. Nidky bych uz nekozene auto nechtel, je to lepsi a daleko lepe to vypada. Jsou vyjimky, jako vylozene plysove nadychane sedacky nebo jeste i brokat, ale to se uz dneska nedela a stejne nakonec zjistim, ze bych kuzi radeji...takze se ani nedivim...

reagovat
jo
johan
11. července 2017, 11:19
1

a v com je ta koza lepsia? ze v zime chladi a v lete pali a poti sa na nej prdel? jedina vyhoda koze je omyvatelnost. Naviac v maloktorom aute je prava koza.. vacsinou je to guma

Caddy
11. července 2017, 11:32
0

V podstate ve vsem. V zime chladi a v lete pali? To latka taky a vydrzi to jeste dele. A nevsiml jsem si, ze v latkovem aute bych se nepotil. Maximalne v nem oproti te kuzi od potu zustanou jeste mapy. Navic mel jsem jedno latkove auto a v lete je to utrpeni, je to jako mit obleceny svetr, kuze mozna zapali po nasednuti, ale behem jizdy je daleko prijemnejsi a nehreje. Udrzba a hygiena je asi jasna. Dalsi vec je, ze latka kouse a chyta obleceni, neda se v ni skoro hybat a posouvat. Pri kazdem nasednuti do latkoveho auta mam vytazenou kosili z kalhot pomalu do puli zad. A vzhledem k tomu, ze pri dlouhe jizde se rad vrtim a trochu menim polohy, je kuze nenahraditelna. A o vzhledu uz vubec nemluvim, jak auto nema kuzi, je z nej razem social...i A8 v hadru vypada najendou uvnitr jak fabia... jedine trochu reseni je mikroplys, ten hezky vypada a i neni tolik kousavy, ale furt to neni ono.. a navic musi byt trochu nadychany a zvrasneny, aby to bylo pekne, coz dneska na tech tvrdych hladkych sedackach moc neni...

BobAsh
11. července 2017, 12:23
2

Proto jsem se taky zamýšlel nad tím, proč nikdo nedělá interiéry z KVALITNÍ látky. A8 v hadru vypadá uvnitř jako Fabia. A8 ve kvalitní vlně by vypadala luxusně a nemusela by trpět ani spoustou těch nevýhod, co popisuješ (vlna umí být hladká, viz kvalitní obleky).

Jinak ten problém s tím, že tě látka pálí nebo chladí stejně jako kůže máš opravdu jen ty, všichni ostatní to mají tak, že látka se rychleji přizpůsobí. Já mám třeba v létě s kůží bez ventilace fakt problém, kůže v zimě bez výhřevů taky nic moc.

BobAsh
11. července 2017, 12:24
1

Jinak nějaká stará babča v Anglii má ve svým Bentley zrovna přesně jehněčí vlnu:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b6/Hield_Bentley_Interior.jpg

kv
kvakosh nocnix
11. července 2017, 14:24
1

@caddy : " je to lepsi a daleko lepe to vypada". - argumentacni nebe :)
uz se to tu pokud vim probiralo a napsal jsem neco ve smyslu, ze kazdej fyziologicky normalne fungujici clovek s elementarni davkou uprimnosti uzna, ze kuze v zime studi, v lete pali, a latka, obzvlaste svetla latka, to dela v nesrovnatelne mensi mire. Nepocitam novej interier z velmi kvalitni kuze, s vyhrevem a vetranim. Tam se bezesporu tyhle naprosto zasadni nevyhody trochu eliminuji.
Pred casem tady bylo nejaky tema ve smyslu " co je pro vas luxus" a ja bych vedle rychlosti v primce, nulovyho hluku a pazvukovosti, totalni spolehlivosti, trivialni palubky s CUDLIKY a ne ta-ble-tem jmenoval NEkozenej interier z neceho totalne dokonalyho. Byla by to nejspis alcantara.
Jinak jiste, pokud jsem prase a blijou mi deti, potazmo psi a pod, musim mit kuzi. Podotykam ze kozenych, nekozenych a alcantarovych aut jsem mel vicero a zcela jiste NEvzpominam na kožaky s laskou. Vcetne aktualniho LS400

Ev
Evlo
11. července 2017, 15:50
0

Co je podle tebe kvalitni latka? Ty germanske umelohmotne latky podle me vydrzi vse. A v meritku "kuze je lepsi" jsou rozhodne kvalitni.

Caddy
11. července 2017, 15:51
0

No nevim, jak to ma ta babca z anglie na omak, ale vzhledove to neni nic moc a jeste to ma sedive, brr... :)

Caddy
11. července 2017, 15:54
0

kvakosh: No, na argumetnovani jsme byl napred liny, prave proto, ze se to tu uz resilo u minuleho clanku na to tema :) Ale o prispevek nize uz to rozvedene bylo.
Jinak znovu: ano, kuze zapali mozna vice, al eto je na par vterin, pak se srovna a je fajn...v latkovych sedackach nemusi byt ani takove vedro a byt rozpalene, ale je to jako si obleci svetr a vylezu z nich jak po koupeli...aktivne hreji, to ta kuze nedela. V zime je to mozne prijemne, kdykoli jindy nikoliv...to dalsi nema smysl komentovat, to uz je proste osobnich pocitech, to je jako hadat se o lepsi barve auta...

BobAsh
11. července 2017, 18:44
0

Ad kvalitní látka - já za kvalitní látku považuju třeba vlnu používanou na špičkový obleky. Tedy ne ten shit, co z něho šije třeba Blažek, ale třeba Scabal nebo Bariston.

tomyks
11. července 2017, 11:31
0

Cerny latkovy interier mi vyhovuje. Kuzi jsem nikdy nemel a nijak po ni neprahnu, ikdyz vhrivane a vetrane sedacky v Range Roveru jsou fajn. Ono se oboji castym nastupupovanim a sezenim nejspis opotrebuje priblizne stejne. Udrzbu vyzaduje kazdy interier. Kdo na to sere, jezdi v chlivku, at uz je tam kuze, nebo pytlovina.

reagovat
Irwinek
11. července 2017, 11:58
1

hmmm, kůže? takhle vypadá mikroplyš po 30 letech, a to i sedadlo řidiče :-D

reagovat
liška
11. července 2017, 14:03
-1

a cos tím chtěl říct, jakože vydrží, nebo že je to humus? už takhle z dálky to vypadá profuněně, zašmudlaně včetně té bočnice na dveřích.
btw co je to vlastně za auto, nějakej pežo?

Irwinek
11. července 2017, 21:22
1

Je to momentka z dovči, auto je neuklizené, v podstatě denně používané s nájezdem něco přes 350 tis. Sedačky jsou neprodřené, v létě nejsou rozpálené a v mrazech topí, protože už tenkrát měly vyhřívání. Čištění jednou ročně. Stejně stará kůže vyžaduje podstatně více péče, a stejně to na ní bude znát - srovnání se shodně starým Sillver shadow s příkladnou péčí!
jo, interiér nelze nepoznat. Svého času vlajková loď značky.

gr
gramo
11. července 2017, 12:16
0

Překvapivě příjemné byly sedačky v Corolle E9 XLi (v GTi byl myslím mikroplyš), byla to tkanina z tlustých vláken, vypadalo to jako vlna. V zimě nestudily, v létě zase hřály jen málo a i po 20 letech to vypadalo dobře.

http://mklr.pl/uimages/services/motokiller/i18n/pl_PL/201505/$_toyota_corolla_e9_$1430825443_by_Broda.jpg

Jen předevčírem jsem zalitoval, že nemám kožené sedačky, nechal jsem kvůli horku pootevřená okýnka a než jsem se vrátil, přišla bouřka...

reagovat
Jakub Pospíšil
11. července 2017, 12:35
2

Já mám nejradši polokůži, tzn exponovaná místa, jako boky sedáku a opěradel v kůži, ale středy sedáků a opěradel v "hadru". Docela se mi líbí, jak to vypadá a navíc v místech, kde se člověk potí je savý materiál. Zdaleka nejhorší sedačky jsou dle mého názoru z takové té "síťoviny" jak je na kancelářských židlích. (pro představu: http://b.cdnbrm.com/images/products/rell/seat_covers/proz_mesh_seat_covers_detail.jpg) Nejde to čistit a kdovíjak příjemné to taky není.

reagovat
nixx
11. července 2017, 13:26
0

Já osobně mám taky rád kombinaci kůže a látky - například polokůže u Audi se mi líbí vzhledově, materiálem i tvarově jsou tyto S-Line sedačky super

Pólin
11. července 2017, 12:35
0

Největší ekl, co se dá vůbec koupit je ekokůže. Když to dával Hyundai, čekl jsem si, ok, je to Hyundai. Nejhorší ale je, že dneska už to dává i BMW a Mercedes... Jinak proti látkám nic nemám. Osobně se mi líbí kombinace nubuku a látky...
Jinak u té Toyoty Crown je zajímavý důvod, proč dali látku a ne kůži: kůže prý není dost "tichá":D

reagovat
Kr
Krocan
11. července 2017, 15:28
0

Hele, v tomhle nemáš pravdu. V Roudnici je Johnson controls, já jsem tam vozil z Německa alcantaru (nerozumím tomu, čím, kromě módnosti, tento materiál oslovuje zákazníky) a šili tam z opravdové kůže (měli toho plný sklad, krásně to tam vonělo) i třeba do Fábyje. A jedna "obyčejná probarvená čalounická kráva" stoji běžně okolo pěti talířů a ušiješ z ní třičtvrtě auta.

M P
11. července 2017, 17:50
0

Tak v tom případě mám dojem, že velká spousta dnešních aut je čalouněna kůží tak technicky dokonalou, že je k nerozeznání od gumy. Nejvíc mě na nových autech s koženým interiérem mrzí, že většinou vůbec nevoní. Jasně, to se asi dá čekat jen od opravdu těch nejdražších aut, ale pamatuju si předchozí generaci RR, do které když se člověk usadil, tak tů vůni vnímal opravdu intenzivně. A opravdu nebylo pochyb, na čem sedíš.
Na druhou stranu, Renault Talisman Initiale Paris se chlubí koženým interiérem, ale smrdí to pekelně a je to tak nepěkné na pohled, že by jeden plakal.

Pólin
12. července 2017, 07:35
0

Škodovka, pokud vím je jedna z výjimek a minimálně na volanty používá pravou kůži. Jinak třebas Korejci to dávají i na volanty a už po 50tkm to vypadá šíleně. Ta ekokůže je posledních cca 10 let. Dříve, když jsi si objednal kožený interier třeba i do Escorta, tak jsi ho tam opravdu měl. Nejlépe voní veteráni. Ne ti Váleční, ale automobiloví... teď nedávno jsem strčil hlavu do Rollse z 50. let a ta kůže tam voněla fakt úplně šíleně...jako v obchodě s koženým zbožím:D

M P
12. července 2017, 09:16
0

Jako obchod s koženým zbožím právě voněla právě kabina toho Range Roveru. Na první dojem úžasné, otázka, zda by mě z toho nebolela hlava po delší době :D

Pólin
12. července 2017, 09:46
0

Asi bych si na to zvykl...zvláště být to v tom Rollsu:D

M P
12. července 2017, 10:21
0

Jo, to jsou ty problémy, na které si holt musíš zvyknout.. třeba když si koupíš nějaký midsize business jet a zjistíš, že se v trupu nepostavíš zpříma :D

Mr
Mr.Dan
11. července 2017, 15:11
0

Už jsem to sem nedávno dával, ale mně takhle mikroplyš nebo velur nebo co to přijde nepřekonatelně příjemná a pohodlná. Akorát sedadlo řidiče už je holt trochu zašedlejší...

http://cdn.dopc.cz/pK3_WWUhc0ZTdlLDMJT6xBMDL3YEu-CIbCM_i5D8IYyyIaQ/JLTqO.NLMoyuZWDj5Ic6dkYra/hH3BhU6O7ZoCX7oYPz21HOU_ZGQaEaaAO25P/_5uevNaLo9bcALfLzneVtKVVooOLSPG/EJ

reagovat
krab
11. července 2017, 16:27
1

Tady je velká diskuze koukám. Já mám ve dvou autech kožený čalounění a ve dvou látkový. Vlastně v MG je to látka + koženka, klasika 70tých let. A v Toyotě mám obyčejnou látku.

Rozhodně ovšem upřednostním kůži. Vypadá dobře pokud se o ní člověk stará a je to kvalitní kůže. Ve starých autech ty kůže kvalitní jsou. Třeba Nappa v BMW sportovních sedačkách Z3, zrovna když jsme porovnali na omak s novější kůží Dakota v Z4, hmmm, starší auto je vyrobeno z lepší krávy :) A to nemluvím o kůžích výrobců jako je např. Connolly.

Další výhoda kůže je, pokud vozíte zvířátka nebo děti :) Lépe to po nich vyčistíte. A nebo když se spolucestující chovají jako zvířátka, v autě jí či co nejhůř, žvýkají žvýkačku, která jim omylem náhodou pak přistane na sedadle.. sundavej to z mikroplyše Lancie Kappa Turbo 20V ...

reagovat
SEMRY
11. července 2017, 19:53
0

Jednoznačně kůže, kvůli vzhledu a údržbě. Já tu kůži můžu mít všude, čím víc tím líp. Nicméně Mercedesáckej velur má taky něco do sebe. Dávalo se to ještě do mamuta tuším, vypadá to ovšem tragicky.

reagovat
XT
XTad
11. července 2017, 20:53
0

Dost me prekvapuje, ze vetsina lidi tady kuzi vyzdvihuje, jako odolnejsi material. Pritom je to prave kuze a kozene doplnky, co jevi znamky stari jako prvni. Zezvejkana, odrena, popraskana a osoupana kuze je snad v kazdem trochu ojetesim aute, zatimco latka vypada dobre porad, dokud se nezacne trhat, coz ale nastava mnohem pozdeji, nez vyse zminene v pripade kuze.

reagovat
Pochtli
12. července 2017, 08:44
0

Ve většině starých aut je často látka flekatá a všelijak zkrabacená, takže taky žádná hitparáda.

Caddy
12. července 2017, 11:11
0

KUze je hodne o udrzbe...pokud nekdo jen jezdi a chova se jak prase, tak ano...pokud se cisti, udrzuje, zvlacnuje, napousti..tak prezije vsechno...

Trinom
14. července 2017, 16:40
0

Je fakt, že Když jsme nechali vytepovat interier 21 let starý Felicie, který není nijak poškozený, ale má naježděno přes 200 000, tak vypadal, jako by právě vyjel z fabriky. Takže ano, i látka může být hezká a rozhodně nevyžaduje tolik péče.

Bl
Blix
11. července 2017, 22:32
0

V Alfě 156 mám nějaký tmavý mikroplyš a jak se mi to vzhledově nelíbí a chtěl jsem to hned vyměnit, musím uznat ze funkčně je to super a zůstane. Obvzlášť v zimě hřejou sedadla do zad po pěti sekundách, což ani látka neumí a v koženém peugeotu 406 jsem jezdil celou zimu na dece :D V létě to taky není taková výheň.
Bohužel pouští chlupy, drží se v tom bordel a holt to nevypadá tak hezky jako "kůže"

reagovat
Liqid
12. července 2017, 18:34
0

Problém kvalitní oblekové látky je ten, že se časem ošoupe (proto se taky k obleku šijou dvoje kalhoty a jedno sako). A asi by se ti nechtělo každej rok dávat přečalounit sedačku řidiče. Stejně tak údržba, když se na delší cestě v pařáku trochu párkrát zapotíš, tak to z tý sedačky nedostaneš, kožu otřeš, naimpregnuješ a hotovo.

reagovat
PepaSFI
12. července 2017, 20:09
0

takže kůže vlastně není luxus ale dělnická zástěra co se neošoupe a neušpiní. Když luxus tak je přece jedno co to stojí. Na luxus musíš mít a ne řešit jestli to budeš muset vyměnit protože už nevypadá dobře.

Liqid
12. července 2017, 20:43
1

Součástí luxusu je jeho trvanlivost. Luxusní věci ti prostě vydrží. Kdyby to bylo jak píšeš, tak nejvíc luxus by byla hedvábný sedačka. Co na tom, že se to nedá vyčistit a za tejden bude rozdrbaná, ty na to přece máš a neřešíš :D představy plebsu jsou občas fakt zcestné...

Kr
Krocan
12. července 2017, 21:03
1

Liqid, pro mne je největší luxus na světě panenství, ale jak na to tak koukám, moc dlouho holčinám nevydrží...a pak nastupuje ta druhá fáze a to je ta kovářská zástěra až do konce života, samozřejmě čím dál tím víc vytahaná.
A děkuji Ti za to, že jméno naší skupiny, plebs, alespoň napíšeš správně. Zažil jsem také internetového "patricia", který nás označoval jako pleps :-D. Ale to Ty ne. Tak Ti přeji sladký život Patricia :-D

dn
dnpa
13. července 2017, 13:00
0

S tím, že součástí luxusu je trvanlivost, nelze souhlasit. Možná součástí kvality je trvanlivost. Některé materiály považované za luxusní jsou trvanlivé, jiné ne. Vezměme sei třeba právě to hedvábí. Považuje se za luxusní materiál. Ale je citlivé a málo odolné. Koneckonců, možná právě proto se považuje za luxus - když chceš mít něco z hedvábí (třeba oblek), bude to vyžadovat hodně péče a stejně tak dlouho nevydrží, jako ta (kožená kovářská) zástěra. Takže možná Vojta, autor článku, neměl na mysli kvalitní látky, ale luxusní látky - takové, které mohou ale nemusí být trvanlivé, jsou však z drahých (luxusních) materiálů. Zda jsou luxusní proto, že jsou příjemné, složité a drahé na výrobu, dobře vypadající, nebo mají jiné vlastnosti, to už není až to hlavní.

Pe
Peťas
13. července 2017, 16:05
0

Za me cokoliv jen ne hladka kuze, maximalne polokozeny sedacky jsou v pohode. A jeste jsem nejel delsi trasu v alcantarovych sedackach.

reagovat
honzasenkyr
24. srpna 2017, 19:33
0

Když si teď vybírám starou ameriku např. Caprice, rozhodující je pro mě interiér. V 70/80 je z čeho vybírat, ne jen nudnej černej nebo béžovej, ale jsou v nabídce různý barvy - nejvíc se mi líbí látkový červený a modrý. Ta kůže je vždycky vo dost v horším stavu než látka (plyš?). Takže za mě jedině nekoženej interiér. A hlavně nikdo kvůli tomu nemusel chcípnout. Vlastně bych si ani nemohl koupit můj TOP bourák a to je Dodge Challenger SRT, ten se dělá jen v kůži bohužel. Jo a taky se mi líbí dnešní Golf GTI, kde je látka se čtverečkama - za to palec hore.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem