načítám data...

Překvapivě slabé sporťáky

Svalnaté proporce, nízká silueta, dokonce i koncepce je správná, jen po kapotou cosi chybí.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Odjakživa se mi líbila auta, která zvenčí vypadají civilně, možná trochu omšele, ale pod kapotou skrývají silný motor a dobře se ovládají. Ať už jde o různé ostré verze prémiových sedanů “osekané” o speciální plaketky a ozdobné lištičky, nebo tuningové výtvory nadšenců jakými byl třeba Gunter Artz, vždycky se mi zkrátka líbila myšlenka překvapivého výkonu v nenápadném balení. 

V historii automobilismu ale vznikaly i vozy, které představují pravý opak. V karoserii, která by se nemusela stydět za silný mnohoválec se často krčil ustrašený čtyř, nebo dokonce tříváleček, kterému by dnes ujel i městský autobus. Pojďme se dnes podívat na několik aut, která klamou tělem a pod svalnatou karoserií skrývají poněkud skromné hnací ústrojí.

 

Pontiac Fiero (maximálně 140 koní)

Motor uprostřed, mrkačky a ostře řeznané tvary dvoudveřové karoserie mohly vzbuzovat naděje, že Fiero je jakási americká variace na téma Ferrari. S vozy z Manarella měl sice nebohý Pontiac leckdy společného více, než by bylo milé, pod kapotou se ale nijak za srdce beroucí motor nenacházel. Ti šťastnější si mohli užívat silnějšího (a méně rozšířeného) šestiválce o výkonu 140 koní, většina se ale musela spokojit s řadovou čtyřkou, která dle verze nabízela maximálně 98k. Na první pohled exotickému sporťáku tak ujel nejeden pick-up, což bylo přeci jen docela trapné. Není divu, že Fiero nakonec nebylo moc oblíbené a nedočkalo se nástupce a jeho nejčastějším využitím bývala právě stavba různých falešných Ferrari. 

 

Melkus RS 1000 (70 koní)

Jen málokdy se stalo, že se v bývalém východním bloku podařilo vyrobit nějaké sportovní auto. Výtvor Heinze Melkuse, konstruktéra z Drážďan, který úzce spolupracoval s automobilkou v Eisenachu, tak působil v roce 1969 jako zjevení. Jenže jakkoli vypadá nízký aerodynamický vůz doplněný o racčí dveře impozantně, jeho základ je o poznání plebejštější. Pod kapotou mu totiž rámusil známý litrový dvoudobý tříválec z Wartburgu 353. Z něj měl vůz i podvozek, nebo třeba přední okno. A spojka tu byla z nákladního Barkase. Je pravda, že díky pečlivému odladění se povedlo z malého motoru vymáčknout oproti “Warťasu” dalších 30 koní navíc, i tak ale v kontrastu se supersportovním zevnějškem působilo zrychlení z nuly na stovku za dvanáct vteřin poměrně bídně. Za deset let výroby vzniklo zhruba sto exeplářů, některé se pak díky dalším návazným závodním úpravám dostaly s výkonem ještě trochu výše. A také naopak: Existovaly i verze, které z “továrny” vyjely slabší kvůli nedostatku některých zahraničních dílů užívaných při úpravě motoru.

 

Honda CR-Z (130 koní)

Když se kolem roku 2008 poprvé v časopisech objevily obrázky futuristicky kulatého kupé, které koncepcí nápadně připomínalo veleúspěšné CR-X, mnozí automobiloví nadšenci zajásali. První zkazky totiž pravily cosi o tom, že vůz dostane svébytnou platformu a lepší motory, takže se bude jednat o plnohodnotný sporťák. Už CR-X, které sice stálo na platformě Civicu, ale povedená karoserie to na sobě nedávala zas tak moc znát, bylo docela schopné auto a díky točivému V-TECu se časem stalo modlou všech garážových tunerů. Jenže čas plynul a za dva roky se CR-Z představilo jako hybridní sporťák. Bohužel se záhy ukázalo, že toto spojení nefunguje. Nebohý automobil nebyl ani dobrý hybrid, ani sportovní vůz l. V nejsilnější variantě sice nabídl na první pohled slušných 130 koní (i když co si budeme povídat, nejsilnější CR-X jich mělo 160), kvůli vysoké hmotnosti ale úspěch předchůdce nezopakoval.

 

Matra Bagheera (maximálně 90 koní)

Pohledné kupé začalo vznikat v roce 1970 jako produkt spolupráce francouzské automobilky Matra, která dosud vyráběla malosériová sportovní auta, se Simcou. Krásné tvary a efektní příď s vyklápěcími světly má na svědomí dvojice designérů Jean Toprieux a Jacques Nochet, řek Antonis Volanis má zase navthl originální interiér vybavený trojicí sedadel v jedné řadě. Podvozkově i řízením šlo o velmi podařené auto, kvůli tomu, že vůz vznikal ve spolupráci se Simcou si ale Matra tentokrát nemohla vypůjčit motor od Fordu, jak tomu bylo zvykem u jejích předchozích modelů. K dispozici byla pouze nepříliš široká palety agregátů Simcy, které se sice poměrně osvědčily v rodinných autech, do sporťáku byly ale přeci jen trochu zdechlé. První ročníky měly pod kapotou třináctistovku s dvojitým karburátorem Weber o výkonu 84 koní, později se v nabídce objevila i verze Bagheera S s dechberoucími devadesáti koňskými silami. 

 

Škoda 110 R (62 koní)

V dnešním žebříčku máme i domácího zástupce. Sen mnoha řidičů za dob socialismu v československu, podle některých krásná, podle mě nehorázně disproporční a divná Škoda 110R, byla tehdy jediným v Boleslavi vyráběným sporťákem, který si teoreticky mohlo zakoupit i běžné obyvatelstvo. Koncepce “vše vzadu” užívaná u Porsche sice mohla na první pohled působit lákavě, zastaralá technika ze Škody 100 ale na slušné výkony a jízdní vlastnosti zkrátka nestačila. I když jsou u mnohých zahaleny vzpomínky na “erko” pořádným závojem sentimentu, nelze si nepřiznat, že na svou dobu to byl v celosvětovém měřítku zkrátka docela krám. A v porovnání třeba s italskou produkcí nebyl ani kdovíjak hezký. 

 

Porsche 914 (maximálně 110 koní)

Zajímavě tvarovaný automobil z roku 1969 mnoho fanoušků značky dodnes nebere jako “pravé” Porsche. Vznikl totiž ve spolupráci s Volkswagenem, pročež se mu často přezdívalo Volks-Porsche. A dost možná právě inženýři z lidové automobilky přinesli do vývoje typu 914 pořádnou dávku pragmatičnosti. Narozdíl od klasických devět set jedenáctek mělo toto auto motor uprostřed, nikoli za zadní nápravou. Do stísněného prostoru za opěradla sedadel se montoval hlavně řadový čtyřválec z dílny Volkswagenu, jen menšina vyrobených vozů dostala šestiválec. I v té nejsilnější verzi se ale zmohl na poměrně chabých 110 koňských sil. V kombinaci s netradičním vzhledem bylo tak nasnadě, že se i přes nízkou cenu nestal z 914 žádný prodejní hit. Dnes jde ale o zajímavý veterán, který narozdíl od klasického “rozšlápnutého brouka” není tak okoukaný. 

 

DeLorean DMC-12 (150 koní)

Legendární nerezový vůz s racčími dveřmi se proslavil hlavně díky své roli v trilogii Zpátky do budoucnosti, ve skutečnosti ale nešlo o nijak zvlášť výkonný nebo rychlý sporťák. Sen Johna Zacharyho DeLoreana o vlastním sportovním autě se začal psát v roce 1975, kdy založil svou vlastní automobilku a nechal si od Giugiara navrhnout moderně tvarovaný vůz, jež měl být nositelem pokroku a technologií. Původní plány počítaly s výkonným osmiválcem, nakonec se ale pod kapotu velmi těžkého vozu dostal jen nepříliš výkonný vidlicový šestiválec PRV. Aby toho nebylo málo, objevily se i problémy s dílenským zpracováním vozu a po pouhých dvou letech vyhlásil DeLorean bankrot. Nebýt výše zmiňovaného filmu, na pomalý a nepříliš dobrý DeLorean by si dneska asi vzpomněl málokdo.

 

Saab Sonett (65 koní)

První generace známého švédského sporťáčku vznikala v porovnání se světovým vývojem automobilů v opravdu spartánských pomínkách. Přípravu dvoumístného roadsteru měl na starost Rolf Mellde (později se proslavil jako otec nejednoho Volva), vývoj probíhal ve stodole ve vesničce kousek od Trolhättanu a náklady byly skromných 75 000 švédských korun (zhruba 200 000 Kč, v přepočtu na dnešní peníze lehce nad tři miliony Kč). Tato první generace byla ale spíše jakýsi test, vyrobilo se jen šest kusů. Pod pojmem Saab Sonett si tak většina lidí představí vozy druhé a třetí generace – pohledná malá kupé. A právě ona pohlednost byla jejich hlavním a asi jediným plusem. Pod kapotou se totiž nacházely poměrně slabé a zastaralé motory. Druhou generaci, která stylem přídě připomínala třeba Datsun 240, poháněl zpočátku dvoutaktní tříválec o výkonu 60 koní z dílen Saabu, později tam byl zastavěn jedenapůllitr od Fordu s rozložením válců do “V”. Ani netradiční agregát ale nepřinesl nijak zvlášť vysoký výkon. Vlastně narostl jen o skromných pět koní. A stejně tomu bylo i ve třetí generaci z roku 1970. Ta zepředu vzdáleně připomínala zmenšeninu muscle caru, obejít se ale musela s výkonem, který měl tehdy leckterý rodinný sedan.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

martin_100
12. ledna 2020, 21:40
2

Zeptám se auto co konkrétně je na erku disproporčního...

reagovat
Jakub Pospíšil
12. ledna 2020, 21:55
15

Krátký předek, pak taková odula kabina, která je navíc moc dlouhá, zvlášť ta sestupujici linka kufru vlastně dělá půl auta. Navíc narozdil od toho Porsche, nebo jiných aut z té doby to pod těmi kulatými tvary má vlastně dost hranatý základ, což je na první pohled jasné a prostě meh. Klasická stovka je elegantnější. A tím nechci říct, že je hezká, spíš je min ošklivá.
Jako já jsem nikdy nepochopil, co se na tom autě komu líbí.

-
Komentář upraven 12. 1. 2020, 21:58:33

martin_100
12. ledna 2020, 21:59
0

No mě právě přijde hezky kompaktní a zadní převis mi naopak přijde celkem dlouhej na tak malý auto ;-)
Je fakt že kabina je dost vysoká pár cm ubrat by snesla.

Vojta
13. ledna 2020, 21:06
5

Jakože nic dech beroucího to není no... je to z nouze ctnost vzniklá prostě ze standartní Škody 100. Ale tady jde vždy o to fanouškovství a škodovkářů, kteří po ni prahnou je spousta. Na druhou stranu nutno říct, že vyloženě divně vypadá jen na fotkách. V reálu a v pěkné barvě (tzn. červené) vypadá o několik řádů lépe.

Irwinek
17. ledna 2020, 20:17
0

Jakub Pospíšil -a tohle by se Ti líbilo? Podle mne se vzhledově zas až tak neliší , a konkrétně ten první je r.v. 1973 :-D

Jakub Pospíšil
17. ledna 2020, 21:15
0

To je viva? Střílím od boku.
Podle obrázků - první se mi nelíbí, druhý má super patinu, ale jinak nic moc, třetí se mi líbí a čtvrtý mě trochu nudí.

Irwinek
18. ledna 2020, 11:20
0

Budeš se divit, je to jedno auto - opel kadet a vybral jsem ho právě pro ten vzhled a v podstatě stejnou dobu výroby jako erko. Prostě v tý době ty auta tak vypadala a erko nebylo vyjímkou. Může se Ti líbit, nebo ne, ale nevybočovalo - tedy pomineme-li koncepci. výkon oplu 40 kW, maximálka 140, 0-100km/h 19 s - erko na tom tedy bylo líp.

Irwinek
18. ledna 2020, 11:30
1

Jo, a klasická stovka se Ti líbí víc prostě proto, že je opticky vyváženější 1-2-1 ( předek - kabina - zadek ) ve správném poměru i k šířce auta. měl to tak třeba R Dauphine, z dnešních aut snad už jen VW Bora, a i ta by potřebovala maličko protáhnou zadek. Vzpomeň si, jak jsi jako dítě maloval autíčka - krabice s předkem a zadkem - a tohle v Tobě prostě zůstalo, takové auto se Ti podvědomě líbí nejvíc.

beastar
12. ledna 2020, 23:00
0

Melkus je výborná pitomost. Bohužel jezdit s tím muselo být za trest. A ani dneska bych se do toho nehrnul. Nicméně jako zajímavá kára do sbírky je to super.

reagovat
krab
12. ledna 2020, 23:01
-2

Teď se ozve Poršista fašista jo... Ale já bych vynechal tu 914 :-D
Ne, vážně... To auto jezdí moc hezky (alespoň dle slov jednoho majitele) a rád se s ním někdy v budoucnu svezu a uvidím sám. Ale každopádně na přelom 60/70. let to auto jelo hodně hezky. Čtyřválec boxer 1.7 o 80 koních nebyla žádná ostuda, dvoulitr už jich měl sto a 914/6 dokonce 112 koní. A to už znamenalo 0-100 za 8.5 vteřin a přes 200 maximálku, což tehdy bylo něco! Ono je potřeba si uvědomit, že Volksporsche váží jen něco přes 900 kilo

I obyčejná dvoulitrová 924 jede hezky. Není to rychlý jako ve smyslu dnešních aut, ale celkem OK. To takovej Triumph Spitfire anebo moje MGB, to jsou proti tomu trochu šneci, resp. předpotopní technika :)

reagovat
beastar
12. ledna 2020, 23:08
0

Ona jezdí 914 opravdu dobře. Je to v podstatě předchůdce Boxsteru a vůbec myšlenky jiného přístupu ke konstrukci sporťáku, než ztělesňuje 911. Akorát prostě v těch 70 letech na to ještě neuzrála doba. Ovšem s myšlenkou toho článku se ti to ztotožňuje. Ona opravdu ta 914 vypadá rychlejší, než je. Ano proti eRku je to supersport, ale prostě je to Porsche. Faktem teda je že 912 měla taky ten dvoulitr od VW jako vrchol:) Ale je fakt že tam už to je vše 170 koní plus plus takže zase 914 vypadá slabě. Když pominu tu váhu a vůbec .. řídil si to? Je to divný přijdeš si v tom tak nějak nepatřičně...

Jakub Pospíšil
12. ledna 2020, 23:13
0

Jako jo, ono to není pomalé auto, ale víš co Krabe. Prostě Porsche. To musí bejt z principu věci něco extra. To je prostě sporťák co znají tříletý kluci. A na to je 110 koní málo. Jasně, kdyby mělo 110hp třeba to poblázněný erko, tak je to sporťák pár excelence, ale od Porsche čekáš něco víc.
Zvažoval jsem, že tam dám místo něj 912, ale tohle je takové specifické i tou koncepcí. Prostě motor uprostřed, tam je potenciál udělat silné a ovladatelné auto. O tom že se slušně řídí nepochybuji, na kafe a káry jezdí takový chlapík co ho má a hodně jsem s ním povídal a podle toho co říkal to bude fakt zábavné auto.

krab
12. ledna 2020, 23:16
-2

Právě že ne.... Já jsem od Porsche spoustu modelů ještě neřídil. 914 (jakoukoli) bych rád zkusil, ale známý to má a chválí jízdní vlastnosti. 924 klasickej dvoulitr se vstřikováním jsem řídil, pak 944 S2 ( to se mi fakt líbilo) , Boxstera a 911 asi 3 nebo 4 různý kousky ... Nejstarší třílitr SC , 3.2 Carrera a a pak už jen ty modernější vodou chlazený... To už je jiná doba, jiná liga.

Teď čumím na novou Harry's garage, má tam zrovna Carreru GT. Hmm tak to by se taky líbilo :-D

912 by možná byl ten model co vypadá rychle, ale není. Tam je motor původem z 356 C a má myslím taky jen okolo 80 k a hmotnost lehce kolem 1000 kg. Sériový 912 bych to možná nandal i s MGB na sprint, protože mám mít anglických 95 koní. (možná)

krab
12. ledna 2020, 23:21
-3

to byla reakce na Beastara....

Kubo: jasně už ti rozumím jak jsi to myslel. I když ono v době kdy ta 914 vznikla nebylo Porsche rychlým autem protože by mělo výkon, ale kvůli jízdním vlastnostem a nízký váze. S těma poršákama co závodil Juhan třeba v 50. letech nebo 550 Spyder co měl James Dean, ta měla taky "jen" 110 koní max ... ale byla lehoučká skoro jako Caterham, takže ono se to počítá jinak.

Asi se shodnem, že je 914 takový hodně kontroverzní Porsche vlastně až doteď. Nebylo to úplně přijatý kladně, ale mě třeba ten model tak trochu přitahuje, nevím, rád bych vyzkoušel a udělal si názor sám.

beastar
12. ledna 2020, 23:58
0

Ono je to těžký dneska tyhle auta hodnotit 912,14 optikou, co víme dnes a jaký je dneska Porsche. Velká pravda je to, co napsal Krab. V té době to bylo založené na hmotnosti a náskoku v ovladatelnosti ty auta od Porsche byly konstrukčně krásně vyvážený. Ona se ta 914 právě řídí s takovou lehkostí. Já sem si v tom právě vůbec nepřišel jako ve sportovním autě. To mě na tom trochu odrazuje. Rychlý to je subjektivně docela dost... Na tu dobu, ale prostě tenkrát měli nadauta už nějakých 150 koní a víc. Z dnešního pohledu je to pomalé auto:) Ve společnosti takových věcí jako je Sonett a Fiero, je to ale pořád trhač asfaltu....

Fa
Fandatik
13. ledna 2020, 01:58
0

A co třeba taková X1/9? Tam bylo na výběr 75 nebo 85 koní.

David Střítežský
13. ledna 2020, 08:00
0

Fandatik: X1/9 je na fotkach, ale na text se nejak zapomelo asi ...
navic to nevnimam jako "prekvapive pomalej sportak" , ale spis "Stratos kterej si muzu dovolit" :D

krab
13. ledna 2020, 08:26
-3

Je fakt, že by se sem hodila možná MX5 NA ( rok 96) co jsem měl ... Měla psaných v TP celých 90 koní a dynamika byla dobrá, pokud jsem náhodou nemusel někoho předjíždět. Kromě Avie, všechno rovnocenný soupeř :-D Ale měl jsem jí rád.

A pak jak tu rock zmiňuje ty ameriky. Mě se třeba vždycky líbilo jako klukovi Camaro ( 80. leta) jedno dokonce u nás ve městě jezdilo. Jenže pak jsem se dozvěděl, že to mělo jen asi něco málo přes 100 koní z šestiválce 2.8 tuším... A auto vypadalo jako kdyby umělo trhat asfalt.

Jakub Pospíšil
13. ledna 2020, 09:20
0

Tu X 1/9 jsem měl napsanou, ale pak jsem ji smazal, protože ona vlastně není úplně nepatřičně pomalá. Fiat ji prý nabízel jako nástupce 128 SC, 124 spider byl prý "nad" ní. Takže tam to jakž takž dávalo smysl.
O miatě jsem přemýšlel, ale pak jsem si říkal, že to vlastně každý čeká a hlavně se dělala i 1,8, která sice nebyla taky nijak zvlášť silná, ale už to bylo alespoň trochu lepší.

krab
13. ledna 2020, 09:47
1

Jasně, vybral jsi to docela dobře, to je jen tady taková debata okolo :) Co je ale fakt zajímavý, taková ta změna vnímání co je opravdu rychlý auto a co slabý. Já si pamatuju jako kluk více méně asi už dobře na ČR vozový park v první půlce 90. let. To už jsem znal nejen značky aut a barvy, ale i trochu o tý technice jsem věděl. Ty 80tky jsem byl moc malej, abych to nějak hodně vnímal. A pořád to bylo tak, že třeba žigul 1500 nebo 1600 platil za silný auto. Soused měl pak Fiat Regatta a to mi taky připadalo jako že to prostě pojede. V ulici jezdívala pak jedna dobově upravená 205 GTI , to byla raketa. Když mě poprvé v 205 GTI ( červený) svezl jeden týpek na výměnným pobytu v Anglii (nějaký výlet naší školy a bydleli jsme po rodinách různě) tak jsem z toho měl svátek na celej ten den. Pak nás vozila paní v šestiválcový Granadě (Scorpiu) a taky jsem poslouchal motor a hypnotizoval otáčkoměr a přál si ať na to paní konečně trochu šlápne... Když jsem byl na prázdnínách v roce 1991 v Holandsku u známých a vezli mě po dálnici v jejich tehdy už ojetým Opelu Record, tak jsem čuměl, kdykoli se rozjela na 160. A byl to fofr! Když u nás pak konečně začaly jezdit západní auta víc, tak třeba, když táta kamaráda přivezl nový 2litrový Galant (137 koní) tak jsme to prožívali. Nebo tátovi občas nějaký obchodní partner předváděl jak akceleruje jeho Accord 2.0 nebo Vectra 2.5 V6. Takový ty káry tehdy podnikatelů, co na ně byly patřičně hrdí, ale nebyla to ta top smetánka, co se vozila už tehdy v Mercedesech a bavorácích. Tyhle lidi jsme neznali, možná tak Beastar to zná ze Švýcar :)

A dneska už mám naježděno rozhodně pár tisíc kilometrů celkově v autech co udělají stovku pod 4 vteřiny a od 200 km/h výš stále táhnou jako ďas. Prostě mají parametry supersportů co se vyráběly před 20 lety. A pak se divím a hodnotím některý auto tu a tam jako slabší, když akceleruje dobře do 190 ti a pak už se mu moc nechce...

Ale nestěžuju si, jsem rád, že jsou pořád dneska k mání (navíc v porovnání s někdejšími supersporty levně) káry co mají absurdní výkony a zrychlení do 4 vteřin. Jen se ta doba změnila. Takže pak se najednou svezeš v něčem jako byla kdysi Toyota MR2 anebo všechna ta auta co uvádíš v článku a zákonitě ti připadají slabá. Ale zas v nich kolikrát vnímáš tu rychlost daleko intenzivnějším způsobem.

beastar
13. ledna 2020, 11:21
0

Krab: Rozepsal si to hezky. Ono to vnímání rychlosti a výkonu se změnilo i díky technice okolo. Odhlučnění, pneu, kabina, plasty to vše je jinak. Ve finále i ta 912 vypadá nebezpečně když tě do toho posadí někdo kdo s tim umí. Já jel takhle v NSU Prinz 4 upraveným. Z dnešního pohledu slabota 90 koní. Říkám tomu klukovy že i moje sekačka má větší motor. Nakonec to byl parádní zážitek. Drnčení plechu, cvakání spojky, kovový zvuk podvozku a hučení motoru. Věřím že vézt mě v tom kolem toho roku 65... Co tady jezdilo? Tak sem nadšenej.

U nás ty 90s byli zasaženy levným dovozem. A jinak pobavila mě hláška s těmi bavoraky. Ano táta měl BMW 3 už v roce 93 nový. Tehdy jsme si jako děti neuvědomovali jaká je to kára. Jeho kamarád co měl fabriku na limonády tak měl 7er v automatu... To sme očumovali. Stejně tak ale kombi Omegu fplny:)) Já když se vrátím hodně zpátky děda měl Fiat 124 fakticky teda Žigula... A to mi přišlo jako hrozně pohodlný a luxusní auto...

Je fakt že dneska sem na tom tak že mi 200 koní v autě co má skoro 2 tuny přijde jako nuda. Doba je jinde a dostat 300 kobyl v autě pro veřejnost je relativně snadný. Potom z naší doby okénko do doby 914 působí jinak...

Fa
Fandatik
13. ledna 2020, 11:23
0

Já tu X1/9 zmínil k té 914. Nemyslím, že by byla nepatřičně pomalá, vzhledem k váze.
Ale vzpomínám, když známý měl Mustanga 4g. To bylo to před rokem 2000. A dostat z 3,8 V6 nějakých 110kW mi už tehdy přišlo trapný. Evropské i japonské auta to měli v dvoulitru.

ro
rock
13. ledna 2020, 11:43
0

ad vnímání rychlosti: když jsem kdysi coby mladý muž rozpálil naši rodinnou 120L na (tachometrových) 140 km/h a sebemenší poryv větru mne házel z jedné strany pruhu na druhou, tak jsem si připadal jak Gary Gabelich...
Dneska? Škoda mluvit...

Btw, k věci: první verze Porsche 356, jakkoliv byly asi schopné v zatáčkách a založily legendu, musely vyžít se 40 a později 55 k. Na rovném autobahnu si je byznysmani v Mercedesech mazali na chleba...

beastar
13. ledna 2020, 12:04
1

rock: Ono zase pozor 356 se dělala asi 20 let. A ty poslední verze už nebyli na svou dobu pomalé ani nijak podmotorované. Koukám teda že ty tam správně píšeš první verze. První verze s nějakou patnáctistovkou a míň. Tam byli nějaké výkony do 70 koní. Jenže v době po válce. Stačí se podívat co jezdilo a jak to vypadalo. Šlo hlavně o design a o to, že se to prostě tim obrovským kormidlem stylově řídilo. V momentě kdy přišla ta verze A už to bylo o něčem jiném. A 356 Carrera to už je docela moderní a nadčasové auto. Carrera 2 už byla výkonná i dnešní optikou s dvoulitru s double karbcem 155 koní tunu váhy auta... Nehledě na to, že s tim přišel typický Porsche odkaz design a přesně ten typ řízení a pocitů, co ta auta ještě nedávno měla....Bohužel s poslední generací si nejsem tak jistej že to tam furt je.

ro
rock
13. ledna 2020, 12:27
0

Jj, mám na mysli ty první verze, prvních 5 let to byly jenom 1,1 / 1,2 / 1,3 l.
Kdysi jsem narazil na zmínečku, že o tom srovnání s Mercedesy na dálnici opravdu tehdy nějaký vtípek koloval a nějak mi to uvízlo v hlavě.

beastar
13. ledna 2020, 12:36
0

Jo určitě já mám 356 rád. V podstatě kdybych nebyl hovado a nechtěl sem ty řídit a chtěl se jenom kochat a jet jednou ročně na sraz už bych asi nějakou měl. Všechno bych prodal jezdil oktávkou a tohle bych měl pod plachtou v garáži:D
Prvních pět let. Ano poválečný léta. Fakt je ten, že to bylo docela pomalý a neohrabaný auto i na svou dobu. Optikou dnešní doby je 356 hrozná. Pomalá, blbě ovladatelná s obrovským volantem. Nakonec proto vznikal speedster. Těch prvních verzí se vyrobilo pár oproti tomu co se vyrábělo potom dál. Od auta konstrukčně a technicky z roku 48 (spíš 39) fakt nejde čekat zázraky obvzlášť v letech dělení Evropy a počátku studený války.

Sa
Sato
12. ledna 2020, 23:45
1

Alfa Romeo Brera, resp. aj samotná 159, krásne auto, ale žiadny cool motor.

reagovat
Ha
Habakukk
13. ledna 2020, 08:23
1

Co je cool motor? Měl jsi na výběr silnou naftu i silný benzín, že stojí za hovno je věc jiná, ale byly.

beastar
13. ledna 2020, 11:42
0

Stojí to za hovno? Brera na to dojela. 159 jako rodinný auto na tom spíš vydělala. Pro AR asi poslední skutečný úspěch.

Ha
Habakukk
13. ledna 2020, 11:57
-1

Tak Benzínový vrchol v podobě 3,2 JTS má hodně daleko k 3,2 Bussu ve 156. Dále v benzínu je tam přehlídka půjčených motorů od GM 1,8 a 2,2. No abych nebyl tak přísný tak facelift přinesl odlehčení a motor 1750 TBi No pak je tam vrcholná nafta 2,4JTD si nemůžu pořád pomoct, mě připadá hrozně těžkopádná no pak tu máme nebál bych se říct legendární 2,0mJet a postarší 1,9JTDm.

beastar
13. ledna 2020, 12:10
0

Souhlasim s tim, že ta 2,4JTD působí v tom autě podivně a přináší ten pocit jakoby to auto ztěžklo o tunu. Přitom to parametry nemá zlý a umí se to rozjet. 1.9JTDm to je takový tdíčko po Italsku ano to fakt není cool motor spíš prostě nutnost. 3.2JTS no hale to je přesně ono v porovnání s bussem. Jenže jako po petrolheadsku je to zlý. Reálně aby 159 měla úspěch prostě nějakou COOL motorizaci nepotřebovala. Protože je to auto úplně o něčem jiném, než auta z článku ona si nehraje na sporťák je to klasický rodinný auto, služebák, stylovějšího vzhledu, než Passat třeba:) A 1750tbi je dobrá k tomu autu se hodí a je s tim docela sranda. Ano není to cool protože to není V12, ale tak jako buďme v pohodě...

Brera je jiná písnička (jasně příbuznost) ta je prdelatá a i já sem o ní psal v těch pěšácích v tom blogu. Že je to auto který se snaží působit jako rychlý a drahý sporťák, ale je to jen chabá imitace.

Ha
Habakukk
13. ledna 2020, 13:35
-1

Já ti rozumím také vnímám původní účel vozu tedy konkurence proti Passatu ve střední třídě. Vlastně to spektrum motorů je tam od nějakých 100 koní až pod 200 koní jak v naftě tak benzínu. Tedy měl bych si vybrat každý. Ano 159 nemá ekvivalent Giulie QV tedy cool motoru, ale s klidným srdcem kolik se jich prodalo.....

Sa
Sato
13. ledna 2020, 19:45
0

Beriem ze 3.2 v 159ke je aspon cisto na papiery porovnatelna motorizacia s 330i, takze ok, to ze sa ich predalo malo, pred fl a so 4x4 to auto vazi nezmysel to dajme tomu ponechame stranou. Spolahlivost tiez netusim ako na tom je, spotreba nahovno, vsade sa pise ze jts nebrat, ale ked sa to porovna s nepodarenym N53 od bmw, je to vazne horsie? Kazdopadne ten dizajn minimalne u brery by si zasluzil viac :-)

ro
rock
13. ledna 2020, 06:29
0

Klidně bych zařadil spoustu amerik z přelomu 70. a 80. let.
Vydolovat z 5 l Mustangu celých 120 hp, to už chce nějaký kumšt.

reagovat
Standa
13. ledna 2020, 07:04
0

ropná krize v USA vytvořila spoustu výkonově směšných aut. Proto je potřeba se koukat dobovou optikou. Fiero se v ranných fázích vývoje připravovalo na jiný výkon, ale nesmělo konkurovat Vette (ale aspoň není těžký a podvozek má schopnej). Na druhou stranu podle výkonu by sem muselo taky patřit vícero aut z GB nebo Jap.

ro
rock
13. ledna 2020, 11:13
0

No jo, s těma anglánama máš recht. Třeba docela sportovně vyhlížející Triumphy Spitfire by od soudobýho Melkuse dostaly jak ve výkonu, tak v maximální rychlosti nebo i ve zrychlení.

David Střítežský
13. ledna 2020, 07:54
8

Miata Is Always The Answer

reagovat
vojtacz
13. ledna 2020, 08:42
2

Já teda nevím, ale jak se proboha mohlo zapomenout na první Opel GT? 1.1l a fascinující výkon 67 koní! Oproti tomu je i DeLorean naprostej trhač asfaltu

reagovat
Jakub Pospíšil
13. ledna 2020, 09:21
0

Ale ta stokoňová 1,9 se nabízela vždy souběžně, ne?

vojtacz
13. ledna 2020, 09:44
0

Nabízela, ale 1.1 víc splňuje smysl článku :)

BubaaCZek
13. ledna 2020, 09:00
6

WV SP2 - 75hp

reagovat
Jimi
13. ledna 2020, 09:29
1

Přidal bych Scirocco I. a II. gen, taky nic moc výkony ale lehká a zajímavá karoserie a jezdilo to celkem slušně.

reagovat
CerVus
13. ledna 2020, 09:41
2

Nevěřím tomu, že by DeLorean upadl bez filmů v zapomnění. Pořád je to auto úžasné na pohled.

reagovat
H_F
13. ledna 2020, 09:54
3

U toho Fiera (jak uz nazev napovida) jsem pred rozkliknutim myslel, ze tou neblahou spolecnou vlastnosti s Ferrari je schopnost samovzniceni

reagovat
eLzyx
13. ledna 2020, 10:06
2

hádám, že se spoustou těchto slabých aut bude větší sranda, než s 500PS modernou, u které se musí člověk krotit, aby to neurval ze silnice. Třeba tu 914 bych docela chtěl.
Stejně je zajímavé, jak se ten automobilismus za pár let změnil. V dobách mého narození (83) měly sporťáky kolem 200-250PS. A to mají dnes lepší rodinná auta.

reagovat
beastar
13. ledna 2020, 11:28
0

To jsme na tom podobně. 914 se mi líbila. Jenže ono to má do sporťáku daleko nejen výkonem. Každopádně jako auto na výlety krásný. S tou změnou doby souhlas. Je to vtipný že 914 pojezdi dnešní Prius Hybrid:D

krab
13. ledna 2020, 11:41
-1

Dlouho jsem si to myslel taky. Ono hodně záleží s čím novým výkonným se svezeš a s čím starým to jakoby porovnáváš. Nedávno jsem měl doma týden brutálně drahý 8er BMW. Má 530 koní, 1900 kilo, pohon všech kol a 8st rychlý automat. Po dálnici, když jsem jel do Německa jsem to místy kde bylo volno běžně rozjel na 220/230 a to bylo mokro a poprchávalo. A nepřišlo mi to, že jedu příliš. A pak se na mě ještě zezadu blížilo nějaké SUV od AMG a tomu jsem radši v táhlý zatáčce na tom mokru levý pruh vyklidil a sledoval, zda to vůbec v těch jeho 230 vytočí... V takových autech si řidič (pokud už si na ně zvykne) vůbec neuvědomí to nebezpečí a skutečně reálnou vysokou rychlost jakou jede. Na druhou stranu jsou ta auta neskutečně stabilní. To samý, když jsem to BMW vzal na svůj oblíbenej okreskovej úsek, tak mě jízda bavila vlastně tak napůl. Akorát jsem čuměl co se objevilo na tachometru na několika rovinkách. Takže třeba takový auto by mě asi dlouhodobě nedělalo maximální radost. S AMG i Audi to bude podobný zážitek.

Ale pak jsou rychlá auta koncipovaná jinak. Italská.... A tady u mě v čele vede prostě QV Jůlie. Má taky přes 500 koní, váží 1600 kilo a má hodně sportovní (neutrální až přetáčivě nastavenou geometrii), má skvěle fungující zadní diferenciál, má vynikající rozložení hmotnosti, propracované zavěšení obou náprav jako u sportovních vozů atd. A to auto je sice brutálně rychlý, ale nesmírně vtáhne do procesu řízení jako stará dobrá, klasická sportovní auta.

Prostě záleží jak k tý konstrukci a naladění která automobilka přistoupí. Většinou se ale volí kompromisní řešení, který je vhodný i pro nezkušené řidiče a auto se i jim nastaví tak, aby se i přes ten obrovský výkon v tom nezabili. Což pak nás nadšence do autíček moc nebaví...

beastar
13. ledna 2020, 12:18
0

Krabe jako ty voe QV zase:D Teď sem se úplně orosil. Ty jako tvrdíš že osmpade v emku je horší a míň zábavný auto, než džůlije kvátroformádži. Jako jasně BMW poslední doby jsou odlazený, tak aby s tim pozér Luong Xien Chang dokázal dojet do práce a nezbořit půlku Pekingu. Tak ale ta tradice toho řidičskýho auta tam furt je. Zvuk to má, sedí to, ale i trochu tu hravost (jakoby) to umí ukázat i když ti to nedovolí se rozsekat pokud máš mozek v hlavě. A jako AMG suv vytočí na báhnu zatáčku ve 230 jak nic když se celý to auto automaticky stabilizuje a zajistí přenos váhy tam kde cítí, že by nemusel být grip. Ve volantu ani hovno jen točíš kam chceš jet a nesmíš s tim moc cukat aby si to čidla přebrala:D

Zvykneš si na to rychle, protože ti dneska nic jinýho nezbývá. Musíš si zvyknout. Všichni to dělají stejně. Když vynechám nějaký jako pro závodnicky orientovaný supersporty. Všechno RS, AMG, M je postavený tak aby si tu rychlost ignoroval, odfiltroval. Já akorát nerozumím tomu co se ti na tom nelíbí. Trochu chápu že osmička pokud si někdy jel prostě tou původní osmou ti nepřijde jako osmička... To psal hezky Dan. Jen jako moderní placka je to postavený bezchybně a prodá se jich dost....

krab
13. ledna 2020, 12:50
-3

No jo no... QV zase. Ne hele, já jezdil minulej tejden skoro celej obyčejnou naftovou a podvozek a řízení mě člověče maximálně vyhovuje i u týhle verze. Ale QV je QV, jiný kafe. Až do toho půjdu budu si za to halt muset připlatit, nedá se svítit.

BMW už není tak zábavný u těch rychlých verzí delší dobu. A ono vůbec... M3 stará, E46 je skvělé auto, ale nějak mě taky neláká. Osmiválcová E92 má taky fantastický motor ale přijde mi prostě už těžká. Třeba M6 s desetiválcem jsem měl doma jednu dobu na pár dní a zážitek vlastně dost podobnej jako ta nová osma. S tím, že V10 motor je perla, ale auto jako takový neuhlazený, převodovka dobrá jen, když máš volno a můžeš tomu dát napít. To je ta osma pochopitelně o mílové kroky kultivovanější. To je sporťák jen na požádání.

Co se mi nelíbí... já už jsem na to přišel. Já potřebuju, abych k tomu autu musel mít respekt, mělo perfektní vyvážení, aby bylo citlivý v tom ovládání, nedalo ti nic příliš zadarmo, řidičská chyba byla hned vidět na tom co to auto udělá, takže se prostě musíte spolu skamarádit a dát tomu čas.

Letos to asi nevidím, protože to finančně nejspíš nevyjde, ale nějak se mi delší dobu rýsuje v hlavě plán si nakonec nechat poršáka, Lotuse, MGB ( to nic nestojí a můžeme s ním veteránský srazy) a koupit Giulii QV. Ještě jsem se teda nesvezl v BMW M2 a to plánuju letos a doufám, že se za volant nějakýho dostanu, ale vidim to stejně na tu julii. Akorát ji nebudu kupovat úplně od nova, ideální by byl dvouletý kousek ( do 30 tis km najeto) , záruku mají 5 let ( i když ty poslední 3 roky jsou jen na hlavní mech. díly prej ne na všechno), ale aspoň to. Ono se to už dostalo cenově někde mezi 1.25-1.5 milionu v přepočtu a to bych řekl je taková ideál cena za auto, který ještě bude v záruce delší dobu na aspoň ty zásadní drahý věci. Nebudu chtít karbonový brzdy a nemusím mít karbonová sedadla, na nich bych určitě netrval. Ale chtěl bych tu modrou barvu monza.

beastar
13. ledna 2020, 13:09
0

Tak v obyčejný naftě sem jezdil skoro týden taky. A ono to prostě ze všeho nejvíc připomíná jak interiérem tak pocitem z jízdy právě starší BMW. Řekněme e90. Možná e46. A jako M3 je na mě moc obyčejná vzhledově. Jinak jako auto je to brutální a naprosto neotřesitelný náčiní. Na silnici to je fascinující. A to se bavíme o starém autě. Já ti nevim jak to pojmout. U té osmy strašně záleží jak se na to auto člověk kouká. Nakonec i tady bylo cejtit z toho, co se o tom psalo že jde subjektivně o to jak kdo má zkušenost a jaký auta má rád. Před třemi lety jsem jezdil Alpinou B6 GC xDrive. Ta je osmiválcová oturbená a má to 600 koní. Hrozně sem to auto chtěl zkusit už od doby co mi kamarád ukazál omylem v katalogu obrázek jakože čum, co budeme dělat za auto.

A jako to auto je vlastně tak dobré a tak strašně rychlé. Že je vlastně úplně k ničemu a po pár dnech mě strašně sralo a doma bych to prostě na ježdění nechtěl. Já se trochu bojím, že to QV bude něco podobnýho. Přitom sériová šestka gran coupé se mi líbí a dost o ní přemýšlím jestli prodám Ghibli. A jestli tomu dobře rozumím tak ty by sis to koupil jako auto na ježdění tak nějak na pohodičku. Cenově už je to dobrý a záruka v pohodě... Na ty tvoje nájezdy. Ta modrá se mi docela líbí taky.

Co sem tim chtěl říct. To jsme se omylem dostali do kategorie, kde je to hodně o pocitech a o tom co chceš od toho auta. Ono auto za 3 a půl kostky asi nikdy nebude špatný že jo. Jsou lidi který zákonitě sledujou ty výkony přestože nevyužijou zlomek třeba Švýcaři, ale je pro ně důležitý mít to tam... Protože prestiž voe. Ti potom tohle co třeba ty vůbec neřeší. Je to tak chtěl sem Giulii a tak sem si koupil tu nejdražší... A ta má 500 kobyl. Neřeší se řidičský chyby a tak dále:)

krab
13. ledna 2020, 13:41
-3

Přesně jak to píšeš. Navíc nějak to sám vnímám, že je těžký mít na nějaký auto finální názor jen na základě pár dní svezení. U těch rychlých a zážitkových aut to platí dvojnásob. U tý osmy bylo evidentní, že bych si rychle zvykal. Ale je to na mě příliš drahý, má to příliš funkcí, v podstatě bych to auto nevyužíval.

Mezi námi, zcela upřímně... mě by prostě stačilo jedno jediný auto a tím je furt ta dvacetiletá Carrera. Víc aut mám tak trochu jen s plezíru a že se mi to tak schází. A konečně jí taky od loňska využívám víc než dřív a pokaždý vlastně když z ní po nějaký delší jízdě vylezu a pak další den třeba jedu tím Spiderem, tak si sám sobě říkám "proč sis to vole vůbec kupoval". Ale to je taky tím, že je zima a jezdím se zavřenou střechou. Jak je teplo, střecha jde dolů je to daleko větší radost. Ale sice jak mě tu kdekdo zkritizoval, tak vím, že jsem to auto bral na tu sezónu, na vyzkoušení, s tím, že se uvidí jestli vydrží delší dobu anebo se pak otočí a vymění zase za něco jinýho. Zatím s ním chcem určitě na jaře jet do Itálie na Mille Miglia, užít si v tom hezký roadtrip. Na to jsem to hlavně kupoval.

Třeba jezdit po Švýcarsku, tak je Giulia QV nevyužitelná. Neuhlídal bych se na ty jejich šnečí rychlosti. U nás je to víc v pohodě. A to víš, že je to auto vlastně svým způsobem jak ty říkáš o té Alpině k ničemu. Je to 4.6 metrů dlouhý sedan, ale praktický je asi jako kdyby vyrobili čtyřsedadlový lambo. Je to hračka a problém je, když prostě tu hračku chceš jako malej capart. A o tom to myslím má ve skutečnosti i být. U emkovýho BMW tak nějak přemýšlím, uvažuju pro a proti, koukám na parametry, čtu co o nich novináři píšou, zajímám se, ale vidím někde Giulii a jsem z ní hotovej. Moje paní to nechápe, co na tom autě vidím. To mi řekla už min. tejden, když jsme jezdili s tou naftovou. Dokonce jsem s ní v jeden den jel po práci asi 150 km k jejím rodičům odvézt nějakou hračku a granule pro psa co nám přišly. Jsem to tam mohl vzít v neděli, když se tam stejně jelo. Ale já jsem chtěl prostě tou Giulií jen někam jet... tak jsem si vymyslel důvod. A to byla naftová. Když bych měl zase možnost si půjčit QVčko tak to už vidím živě, kolik zas utratím za benzín... Tohle se mi stává u poršáka, u lotuse a u tý Alfy.

Akorát to QV musím propočítat, abych na to reálně měl. Ono to má docela už provozní náklady a narozdíl od dieselů, základních benzínů i veloce, prý občas QV s nějakou tou poruchou do servisu neplánovaně musí. Toho se taky trošku bojim, abych nakonec vybral kousek, který byl od nova dobře zajetý, nenaložilo se mu za studena atd... Ono v ideálním světě, bych jí hrozně chtěl úplně jako funglovku, ale je to prostě hrozných peněz. + za ty tři roky propad té ceny. Pak už z těch třeba 1.3 to dál bude klesat asi jen mírně, protože to budou vždycky hodně zajímavá auta. Ale ten prvotní sešup z těch 2.1 co to stojí úplně nový, to je raketa...

Radohanno
13. ledna 2020, 10:14
1

Asi nerozumím dnešku..Kromě Hondy, jsou to vše parádní auta..Naprosto nejhezčí je "erko"". Pak Matra,Melkus,Simca,DMC.. Prostě ,narozdíl od dnešní pezpohlavní doby ,mají ty káry koule..Nemají sice 300koní ,ale jsou to stroje, které tvořily dobu.Jinak erko jsem jezdil a vlatnil Rapid. A byly to perfektní mašiny..O podobných se nám dnes může jen zdát..Ale protože na rozdíl od pana novináře jsem tolerantní ,nechám ho při tom..A nikomu nic nenutím..Pro mě je základní koncepce motor podél,manuál,zadní náhon,atmosféra...Jednoduchost vozu bez kurvítek..Tohle splňují téměř všechny...

reagovat
ro
rock
13. ledna 2020, 10:52
0

V tom Melkuse je asi chybička. Měl 70 k (někdy se udává jenom 68), t.j. "jen" o 20 k víc než tehdejší Wartburg 353.
Výkonnější byla auta z limitované série z let 2006-2008 (ale to sem asi nepatří, to byly v podstatě tovární repliky) s výkonem 75-95k a pak taky závoďák skupiny B6 s 90 k, ale ten měl převrtanej motor, takže ten nárůst výkonu nebyl jen díky "pečlivému odladění".

reagovat
ro
rock
13. ledna 2020, 11:01
0

Nikdy mi nedošlo, že ta Bagheera byl takový beránek v rouše vlčím. 90 k na tunový auto na konci 70. let, to je fakt nic moc.

btw nástupce Murena taky nebyla úplně raketa, ale
1. přeci jenom byla o polovinu výkonnější
2. jako první sériovka na světě měla kompletní pozink skeletu
3. je dodnes nádherná

reagovat
Vavris Vavrisovic
13. ledna 2020, 12:04
1

Hmmm, mi to nedá a budu pičovatel... Minimálně u poloviny aut mi v kontextu doby jejich výkon vůbec nepřijde překvapivě slabý. 60 - 80 koní byla u malých kupé v 60. a 70. letech naprosto běžná hodnota a dal by se vypsat dlouhý seznam. Třeba Fiero je o celých 15 koní silnější než uctívaná MR2 AW11. Porsche 914 s V6 pak bylo na svou dobu a třídu dynamicky velice dostatečné...

reagovat
beastar
13. ledna 2020, 12:48
0

Jakože 110 koní v nějakých 6,000 otáčkách bylo hodně? Jako dobrý bavíme se o letech třeba 70 až 75. To auto mělo pětikvalt a tunu váhy.... Takže to samozřejmě jelo. Nicméně bylo to Porsche a už tehdy se to prodávalo s takovou tou pachutí něčeho... No něco jako třeba Jaguar X-Type když to byla novinka. Většinu 914 tvořili ty slabší 1.7 s výkonem Škody Favorit:)

Countach tuna a 375 koní rok 74
240z 150 koní 69
911 Carrera RS 2.7 210 koní a rok 73
Ferrari 308 240 koní a 75 rok
i ten hnusnej Firebird v první generaci uměl až 325 koní a to je rok 68 (?)

Ona totiž 914 rozhodně nebyla levná a bylo to furt Porsche a v tom je ten HÁK. MR2 aw11 byla prostě furt jen tojka.

Mára
13. ledna 2020, 13:02
0

u Porsche 914 mi 110koni neprislo malo v kontextu te doby. dobova 911 mela vykon od 125-180hp. dnes 110koni je mimo, ale tenkrat... uplne mi kritika za nizky vykon 914 neprijde fer.

krab
13. ledna 2020, 13:06
-2

Já mam kluci doma starý časáky ze 70. let anglický a tam jsou i ceníky. Se schválně doma podívám kolik ta 914 stála. Ale asi byla drahá. Nebo spíš určitě byla drahá....

911T stála v roce 1973 ekvivalent dvou třílitrových Capri a přitom to bylo auto s šestiválcem boxer 2.2 litru a výkonem myslím 150 koní. Porsche mělo tu vysokou cenu a auru sporťáku tehdy protože prostě vyhrávalo závody a díky tomu fascinovalo.

Ale jak tu psal Fandatik (myslím), když v té době jel po autobahnu Mercedes S (W109) s 3.5 litrovým motorem a pořádně to rozjel, tak pomalu musela uhýbat i ta standartní verze devětsetjedenáctky.

Jestli možná bylo nějaký auto "trapně" pomalý navzdory značce a očekávání, tak to bylo Dino 208 GT4 (italská verze) , mělo skoro 1300 kg a 160k a 180N.m z malého dvoulitrového V8. Takže zvuk Ferrari, vzhled Ferrari, cena Ferrari, ale parametry v půlce 70. let spíš už slabší. 0-100 km/h mělo za 8 sekund. A tohle dal už v roce 76 tuším Golf GTI.

beastar
13. ledna 2020, 13:14
0

4,000usd až 5,500usd. Jenže to je rok 70 a peníze měli úplně odlišnou hodnotu a hodinovka v usa byla dolar pade :D

Vavris Vavrisovic
13. ledna 2020, 15:58
0

914 1.7 asi byla vzhledem k ceně a postavení slabá... Ale 914/6 s 940 kily a stovkou za 8 sekund prostě šlapala na paty i daleko zvučnějším autům, což mi přijde jako slušný výsledek na to, že to bylo entry level Porsche, které mělo být původně VW...

Breakthru
14. ledna 2020, 21:58
1

Se silným autem umí jet rychle kdejakej vůl, se slabým je to umění....

reagovat
martin_100
15. ledna 2020, 17:56
2

přesně tak.... rychlost si musíš zasloužit abys byl borec a moh z toho mít dobrej pocit..... to neni jenom o síle v pravý noze.

Krank
15. ledna 2020, 15:21
4

Vím že si to v redakci nemůžete dovolit, protože místní majitelé a fandové by vás utloukli, ale v seznamu chybí především dvojice Toyobaru a MX-5. To jsou naprosto klasičtí zástupci zle podmotorovaných "sporťáků", o kterých článek pojednává.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem