načítám data...

Peugeot e-Rifter: Jednoduše

Peugeot představil jeden ze svých bestsellerů v čistě elektrickém provedení. Dokáže si e-Rifter najít svůj důvod k bytí?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Rifter je pro automobilku Peugeot takový nenápadný tažný kůň, pracant se vším všudy. Historie modelu sahá až do poloviny devadesátých let, kdy na trh přišel Peugeot Partner spolu se svým dvojčetem Citroënem Berlingo. Malá dodávečka postavená přesně tím správným francouzským stylem slavila úspěch všude, kde se objevila. Jednoduchá konstrukce, komfortní podvozek, spousta místa a ekonomický provoz, to byly atributy, které k autu přitahovaly nové zákazníky a to nejen z řad firem a živnostníků, ale i domácností.

Foto: Peugeot

Peugeot totiž svou malou dodávku nabízel hned od počátku také jako osobní vůz, takové malé rodinné MPV. A to byl geniální tah. Jedním modelem tak dokázal oslovit rodiny, které hledaly alternativu k příliš stísněnému kombi, i živnostníky, kteří chtějí své pracovní auto používat zároveň i jako rodinný vůz. Konkurence v tomto segmentu měla teprve vyrůst.

Tato filozofie Peugeotu, který dnes v nabídce najdeme pod názvem Rifter, zůstala. Zůstává tu i ona vyvážená kombinace osobního a užitkového vozu, kvůli které se zákazníci z řad rodin v autě necítí jako v dodávce. Díky tomu slavil model v minulosti nemalé prodejní úspěchy. Ostatně rozhlédněte se po ulicích našich měst – není mnoho míst, odkud byste neviděli alespoň jednoho Partnera, Riftera, Berlingo nebo jiného příbuzného z této rodiny.

Foto: Autíčkář.cz

Auto, které tu dnes máme před sebou, však není jen další z řady Rifterů. Vlastně se jedná o dosti přelomový typ. Tohle je totiž e-Rifter, kde malé písmenko e značí velké věci. e-Rifter je elektromobil. A teď nemyslím jen tento konkrétní testovaný kus, Rifter už jinak ani nekoupíte. Automobilka zjevně elektrickému Rifteru věří. Má k tomu ale důvod?

Nepředbíhejme však, začněme zběžnou obhlídkou automobilu. Na první pohled se tu žádná revoluce nekoná. Testovaný vůz dorazil v provedení GT a ve slušivém temně oranžovém zbarvení, decentní oplastování lemů blatníků potom autu přidává dnes žádaný dobrodružný look, díky kterému e-Rifter fušuje do řemesla i crossoverům a SUV. Oproti nim ale dokáže nabídnout posuvné zadní dveře a skutečně povedené využití půdorysu auta.

Foto: Autíčkář.cz

Ta pravá kouzla e-Rifteru se ale nachází uvnitř. Na relativně malém půdorysu postavili konstruktéři skutečně velkorysý prostor. Vpředu sedíte ve svém kapitánském křesílku, hezky z výšky se koukáte na svět a je vám dobře. Dojem umocňuje pro současné Peugeoty typické rozložení přístrojové desky, kde se kaplička přístrojů posunula až nad volant. Toto řešení mimochodem umožnilo tvůrcům umístit za volant docela chytrou přihrádku, kam si můžete odložit třeba mobilní telefon a mít ho tak stále na očích.

Foto: Autíčkář.cz

Samotný přístrojový štít je tvořen, jak už se dnes stává postupně standardem, velkým displejem. Umístění displeje výš tak, že do jisté míry supluje HUD, mám v peugeotech rád. Ano, člověk si chvíli zvyká na maličký volant a nezvyklé rozvržení kokpitu, ale ve finále je to vlastně velmi dobrý nápad. Samotný displej je poměrně dost konfigurovatelný, přehledný a dobře čitelný, zde nemám výhrad.

Foto: Autíčkář.cz

Napříč přístrojovou deskou se táhne ozdobný pás měděné barvy, který z interiéru dělá přívětivé místo a vzdaluje ho užitkovému já dodávky. Příjemné však je, že si i tak kabina zachovává prvky, které naopak máme na dodávkách rádi. Třeba spoustu odkládacích míst. Jsou tu dvě uzavřené přihrádky před spolujezdcem, kromě již zmíněné poličky za volantem najdete druhou takovou i za centrálním displejem, další je pod panelem klimatizace a ještě jedna mezi polička na drobnosti je před spolujezdcem. 

Foto: Autíčkář.cz

A potom je tu úložný prostor mezi předními sedadly. otevřete dvoudílnou roletku a najdete tu jednak mělký prostor na drobnosti a potom druhou, výrazně objemnější schránku. Ta je vážně obří, když jsem se snažil dosáhnout na dno, zajema mi ruka do středového tunelu až po loket. Abych ale jen nechválil – jen jediná z všech těch poliček a přihrádek má povrch z nějakého filce, všechno ostatní je tvrdý plast. Nejsem z těch, kdo poklepávají v autě na plasty a hodnotí míru jejich měkčení, kór u auta tohoto typu, ale věci uložené na takto zpracovaných poličkách mají tendenci dělat během jízdy zvuky. Spoustu zvuků. 

Foto: Autíčkář.cz

A tady se poprvé otevírá prostor pro osobní um a dovednost malých živnostníků a řemeslníků, pro které Peugeot tento vůz od prvních dní staví. Vyrobit si vhodné výplně všech těch poliček je práce na chvíli a svým způsobem je to možnost individualizace, po které zákazníci dnes tolik touží. Zkrátka udělejte si sami podle svého a bude vám dobře. 

Co v interiéru trochu zamrzí, je počet nabíjecích zásuvek. Přímo na panelu radiomapy je jedno USB, v hloubi oné jeskyně mezi sedadly je klasická 12V zásuvka a jedno další USB je k dispozici pro zadní sedadla. A to je všechno. Žádné USB-c porty pro každé sedadlo, žádné bezdrátové dobíjení telefonu, nic. Tady se už začíná projevovat věk e-Rifteru, dnes už jsme zvyklí na víc.

Foto: Autíčkář.cz

Druhá řada sedadel možná nabízí jen jeden USB port, ale to tu není až tak podstatné. Podstatný je prostor a toho je tu opravdu hodně. Zcela rovná podlaha a trojice samostatných křesel dělá z e-Rifteru perfektní rodinný přepravník. Sedadla se navíc jedním jednoduchým pohybem složí a vytvoří tak téměř rovnou plochu. Paráda. Posuvné dveře jsou příjemným bonusem a v nich potěší i klasická stahovací okénka – to u aut vycházejících z užitkových modelů není vždy pravidlem. 

Zadní zavazadlový prostor je velký, skvěle přístupný obří výklopnou stěnou nebo samostatně otevíravým zadním okénkem a praktickým nápadem je pevné plato, které lze umístit ve dvou výškách, takže může tvořit i jakousi polici. Zavazadla tak nemusíte stohovat na sebe a obávat se, že se vzájemně poškodí. 

Foto: Autíčkář.cz

Záměrně říkám ‘zadní zavazadlový prostor’, protože jsme v elektromobilu. A v elektromobilu může kromě zadního zavazadelníku být i ten přední. Může, ale není. Pod přední kapotou se v e-Rifteru nachází jen jakási změť techniky. Volné místo tu ale je, zde se opět nabízí příležitost k procvičení vlastních řemeslných dovedností. Dodělat si do e-Rifteru přední úložný prostor například pro uschování dobíjecích kabelů nebude nic složitého, vlastně nechápu, proč tuto možnost Peugeot nenabízí už z výroby.

Teď ale přejděme k tomu nejzásadnějšímu. Zatím jsme popisovali celkem obyčejný Rifter, praktický rodinný vůz. Jenže jak už jsme si řekli, toto je e-Rifter. Elektromobil. Jaký je elektrický pohon? Přiznám se, že v první dojem byl spíše rozčarování. Výkon motoru je dobrý, ale maximální rychlost omezená na pouhých 135 km/h už je poměrně limitující. A ještě více omezující je dojezd, který je reálně někde mezi 250 a 300 kilometry v závislosti na způsobu užívání. Moderní vychytávky, jako je opravdu rychlé dobíjení či funkce ovládání jedním pedálem, tu chybí, zkrátka celkově na mě novinka od Peugeotu působila jako takový průměrný elektromobil. 

Foto: Autíčkář.cz

Jenže v jednoduchosti je někdy síla. Začal jsem se o autě bavit s lidmi mimo svou sociální bublinu, s lidmi, kteří nejsou fandové do aut a automobil chápou výhradně jako dopravní prostředek. Tito lidé jsou pro e-Rifter důležití, protože řekněme si to narovinu – tohle auto se nekupuje srdcem. A najednou přede mnou začala krystalizovat cílová skupina, kterou e-Rifter nejen uspokojí, ale dokonce vyřeší všechny její požadavky na auto.

Představte si takovou běžnou domácnost obývající domek v na některém z předměstí většího města. Jedno auto zde slouží hlavě rodiny, to je ten velký koráb, kterým se jezdí za byznysem a v létě k moři. A potom je tu druhé auto, které vozí děti do školy, manželku do zaměstnání a nákupy z obchodu. Tohle auto najezdí sotva pár kilometrů, jeho důležitost je ale nesmírná. A tady nastupuje e-Rifter. 

Foto: Autíčkář.cz

Auto, ve kterým nemusíte řešit tankování, které vždycky vycházelo na dobu, kdy se to nejméně hodí, protože kurýr veze tu novou skříňku, balík na poště se musí vyzvednout ještě dnes a zavírají za dvacet minut. Nabije se v noci v garáži a vůbec nevadí, že je tu jen pomalá nabíječka. Ostatně nevelká baterie zas tolik času k nabíjení nepotřebuje. Auto, které v zásadě nepotřebuje servis. Žádné výměny oleje, co vždycky padnou na týden, kdy Karlík má besídku, Emička jede na soustředění a babičku musí někdo vyzvednout na nádraží, protože se vrací z lázní. e-Rifter je pracant, co po nikom nic nechce. 

 

Verdikt

Peugeot e-Rifter je pro mě složitější osobnost, než jsem si původně myslel. Po prvních dnech testu jsem byl přesvědčený o tom, že tento text bude nefalšovaným hejtem na průměrný elektromobil. Jenže čím hlouběji jsem se propracovával ke smyslu bytí e-Rifteru, tím více jsem mu rozuměl. Jako jediné auto v rodině má svá omezení, ale pro dnešní rodinu už jedno auto dávno nestačí. A jako příměstské přibližovadlo je e-Rifter skvělý parťák. Ani cena lehce přes milion korun není nijak mimo realitu, různá MPV a SUV, která tuto roli plní dnes, stojí srovnatelné peníze. Maximální rychlost cestou ze školky do supermarketu a potom na trénink stejně nikdo neřeší a příjemným bonusem může být i případné parkování v centrech měst, která elektromobily dnes zvýhodňují.


Technické údaje

Motor: elektrický, 100 kW (136 koní), pohon předních kol
Baterie: 50 kWh
Dojezd:  WLTP 275 km
Spotřeba: WLTP 20 kWh/100 km
Nabíjení: Max 100 kW
Max. rychlost: 135 km/h (omezovač)
Zrychlení 0 – 100 km/h: 11,7 s 
Cena (e-Rifter GT):  1 065 000 Kč 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

So
Solii
06. června 2022, 07:43
12

Sorry, ale auto za mega jako druhé auto na rozvážení dětí na kroužky je mimo realitu. Ano pár takových rodin opravdu je, ale jsem zvědavý na prodeje příští rok. Tam se ukáže zda je tento koncept zacílený správným směrem...

reagovat
S.
S.h.I.t.
06. června 2022, 08:14
0

Zrovna nakupnich tasek za milion se pohybuje vic nez dost...

So
Solii
06. června 2022, 09:01
0

No jasne, ale kdo so jde pro auto za mega, spis koupi neco u jine znacky.

Trinom
06. června 2022, 10:58
1

Taky jsem podle popisu čekal, že to bude stát půlku, jak jsme byli zvyklí doteď. Inu, doba se mění.

Ev
Evlo
06. června 2022, 18:28
-2

Rifter v automatu, musis povinne 1.5 a realna cena bohuzel bude kolem 600 000 dnes :(

Ha
Habakukk
06. června 2022, 08:15
10

Nad hodnocením jsem se velmi pousmál nebo spíše dle autora jsme na tom velmi dobře když si můžeme koupit druhé auto za mega. Ona realita je trošku jinde soused v lednu objednal GLE a manželce vzal Proace city za 350t bez DPH, chtěl Berlingo, ale je jen elektrické tak vzal benzinovou Toyotu. Ne sorry mega za dodávečku je prostě blbost když můžu míst skoro tři se spalovákem.

reagovat
Zajda
06. června 2022, 08:48
11

Zatímco prodejci Toyoty s těžkým srdcem přijímají objednávky na Proace City Verso, založené na archaickém konceptu spalovacího motoru, prodejci Peugeotu a Opelu s úsměvem zachraňují planetu, a to tuplovaně. Nejen že jejich bezemisní dostupné rodinné dodávkové vozy žádné lokální emise nevypouští. Ale tím že si je téměř nikdo nekupuje, minimalizuje se i další ekologická zátěž spojená s jejich výrobou. A pokud už si je někdo koupí, nemůže v nich podnikat dlouhé zbytečné cesty, což je další plus pro ochranu planety.

Mi
Michal Lenc
06. června 2022, 09:41
0

Ten Proace City je ale za 600t.

Honza Hamster Křeček
06. června 2022, 09:58
-2

Když se dívám, jaká auta ráno vozí děti do škol třeba v Říčanech a okolí, tak jsou to většinou SUV mainstreamových značek, různé Outlandery, Hondy HR-V, Kie, Hyundaie etc., to jsou auta, která stojí kolem milionu, žádné prémiovky. Že se u nás kupují často ojetá, je jiná věc, nové auto ojetině cenou asi těžko může konkurovat. Ta elektrika má i nějaké výhody, své zákazníky si najde. Ale taky neočekávám, že to bude nějaká masová záležitost a určitě to nebude hned a už vůbec ne na našem trhu.
Osobně bych v téhle generaci Rifteru spalovací motory taky ještě nechal....

Ha
Habakukk
06. června 2022, 10:01
0

Hele dva měsíce zpět objednával 1,2 benzín manuál a říkal 350 bez DPH, není to kluk co by si potřeboval vymýšlet. Já byl také z ceny překvapen bral nějakou nižší výbavu protože chtěl zadní dvojkřídlé dveře, ale i tak jako druhé auto kolem komína nemám problém.

Honza Hamster Křeček
06. června 2022, 10:19
0

to Habbakukk: No počkej, tak ale srovnávat osobák s DPH s dodávkou bez DPH, to už je trochu mimo (nehledě na to, že ne každou manželku bys skříňovou dodávkou potěšil)....
Proace v osobní verzi (Proace City Verso) začíná na 600.000,-, s automatem a nějakou tou výbavou je reálná cena auta, které si opravdu někdo koupí, někde kolem 800.000,-. A ano, to by i pro mě byl důvod koupit si spíš Toyotu než e-Rifter, ale nemotejme do toho nereálná čísla...

Ha
Habakukk
06. června 2022, 10:59
0

Všude jsem psal bez DPH proto se divím tomu divení. Když je přidám tak to je 435.600,- s DPH. Ohledně výbavy je to potom na preferenci někdo automat chce někdo o něj nestojí. Já kdyby měl koupit manželce nové vezmu něco podobného jako soused na to drncání kolem mě +200t Kč za to nestojí.

Mi
Michal Lenc
06. června 2022, 13:23
1

Ceníkovou cenu v článku je třeba porovnávat zase jen s ceníkovou cenou. Vyjednané slevy s kupní cenou dokážou pěkně zamávat. Třeba Ioniq šel prý koupit za 525t bez DPH.

briza
06. června 2022, 10:58
1

Věcná, nedal by se pro tyhle elektrokrámy udělat nějaký standardizovaný nadpis, aby to člověk na první dobrou poznal a neztrácel čas zbytečným klikem? Třeba něco jako "Testujeme další píčovinu k hovnu: recenze č. 254"
Díky

reagovat
Viola Procházková
06. června 2022, 13:41
15

Pouvažuju nad tím. Ale vyšší prioritu má na mém wishlistu standardizovaný komentář, který se rovnou sám spláchne do koše a nikdo ho v diskusi nebude muset číst. Budem ho dávat jako možnost ke každému článku o elektromobilu.

briza
06. června 2022, 23:37
2

Případně je tu ještě třetí varianta. Prostě o těch krámech nepsat.

Honza Hamster Křeček
07. června 2022, 07:44
1

Nojo, ale o cem potom psat? Porad dokola o sportacich? Vzdyt sou vsechny uplne stejny, to by byla nejvetsi nuda na svete a skoncilo by to jako benzinřidič…. :-)
-
Komentář upraven 7. 6. 2022, 09:50:05

briza
07. června 2022, 15:46
1

Pište třeba o feliciích v dehtu. Věřím tomu, že byste se s tím nějak poprali a zvládli zase rozjet ten originální autíčkářův kontent. Já fakt nechci rozjíždět masivní billboardovou kampaň "ZA DOBEŠE BYLO LÍP"

beastar
07. června 2022, 17:17
8

Zase buďme fair. Za Dobeše bylo jiné společenské klima, jiný rok a jiné dění v automotive. Bylo takové období kdy každý věděl že bude hůř, ale nechtěl tomu věřit. Když vynechám Teslu dost by mě zajímalo kterak ostatní automobilky přežijí jen s nabídkou EV. Teda oni by to nakonec zvládli protože bychom my neměli co jiného kupovat. Což je současný směr. Tlačit to horem, dolem. Prostě budete dobíjet tak s námi a na věčné časy.

Jak tu někdo psal snižování závislosti na ropě bolí. A bude bolet. A nejvíc běžné řidiče pkw. A taky jejich kapsu. Břízič příprav se že i ty i já už další nový auto budeme mít elektro. Pokud teda nepůjdeme do nějakýho phev ..

Taková je doba. Tak o čem mají psát. A to se nezastavam toho článku. To auto je mrTka. Navíc drahá a ten pohled na to je velmi naivní. A jakákoliv snaha o obhajobu to posílá ještě více ke dnu. Jistě jsou potencionální zájemci ale je jich řádově méně než by bylo o verzi s malým moderním dieselem. Či litrem v N95. Ideální je to nečíst. Což já tedy velmi často činím. I když některé testy EV tady byli dobrý. Od Dana třeba. Plus i EV jsou dobrý a špatný. Bohužel to teď v současné době má větší smysl pro luxusní třídu velkých aut. Mercedes dělá pokroky. BMW taky. Lexus je stálice v hybridech. Svět se mění. Takže jedině že být toho udělali Autíčkáře veterán And junkies..

Grand Admiral Thrawn
07. června 2022, 22:54
7

Autíčkář na tom dnes podle mě není zase tak špatně. Minulý týden tu byla Toyota Century, předtím starý Jaguar, Mercedes W202, k tomu nějaké modernější spalovací věci. Že se mezi tím objeví i méně zajímavá auta, je celkem zjevné a ani bych po nikom nechtěl, aby se mi pokaždé trefil do vkusu.

Sa
Sato
08. června 2022, 09:27
3

Samozrejme, ze sa tu da este precitat kadeco zaujimaveho, ale tento hate tu vznikol preto ze sa nam tu niekto snazi prezentovat hovno od psa na chodniku ako premijove hnojivo za dobru cenu, a ze to vlastne je take zle ked to neho slapnete. Tento kram ma kombinaciu tych najhorsich vlastnosti ktore degraduju hocico co sa snazi byt autom a to za cenu ako slusne auto strednej triedy. Fakt to nemusim skusat osobne aby som si zmenil nazor.
Btw, som presne ta cielova skupina zijuca v dome na predmesti "velkeho" mesta, mame druhe auto ktore chodi len po okoli, dokonca aj dvojtarif el. máme a a 380V zásuvku na relatívne vhodnom mieste.

briza
10. června 2022, 10:15
1

A já bych to s tím přechodem neviděl zase tak dramaticky. Upřímně, mě je úplně jedno, na co budu jezdit. Jen mě prostě sere, jak se to tlačí na sílu, přičemž si vybrali variantu, které je úplně nejvíc k hovnu. Dojezd k hovnu, cena k hovnu, doba nabíjení k hovnu, likvidace k hovnu, cena nových baterek k hovnu... K tomu navíc poslouchat, jak je to ekologický a ekonomický. Ani hovno! Osobně pořád jezdím autem na CNG, které na tom bude ekologicky stejně a pokud budu tankovat bioplyn, který už třeba částečně používá Bonett, může se jít nějaký elektro vycpat. Stejně tak ekonomika provozu. Kristovanoho, vždyť nic dražšího na provoz neexistuje. Jakmile jsem začal být nějak ekonomicky činný, okamžitě jsem se dostal k něčemu, co tu asi hromada lidí nedělá. Začal jsem přepočítávat svůj čas na peníze a pokud tohle budu aplikovat na dobíjení, vyjde mi z toho, že mnohem levněji mě vyjde jezdit šestilitrovým dvanáctiválem, s kterým vyřídím tankování za 5 minut. Elektroauto mi dává smysl používat na městský a maximálně příměstský provoz. Prostě zhruba tak, jako to má můj bývalý společník. Má doma M4 a 750iL a zároveň dostavěl a má to teď do firmy pár minut. Je mu líto týrat auta cestou, na níž se ani neohřejou a tak si ještě koupil i3, s níž prostě jezdí do práce, po městě a na nákupy, přičemž normál auto bere jen v případě, že jede někam daleko. Říkal mi, že obvykle mu to vyjde tak, že v neděli nabije, celý týden jezdí, v neděli zase nabije a tak pořád dokola. Ano, to mi smysl dává. Ale představa, že vezmu elektro a vyrazím třeba do Ostravy a zpátky, to mi fakt nahání husí kůži. Každopádně Autíčkář byl pro mě jeden z těch posledních ostrůvků normálnosti, jenže teď je tu snad polovina článků o elektrokrámech a to mě prostě sere, protože nechci, aby to tu dopadlo stejně, jako třeba na d-fensovi, který jsem dřív vnímal stejně, ale z nějž se postupně stala besídka retardů typu spd, orteláci, antivaxeři, rusofilové a jiné existence k zblití. Skoro mě až napadá, jestli bych Viole s Machačem neměl dát nějakou nabídku, která se neodmítá, převzít to tu a prostě elektro direktivně zakázat. Kdyby teda někdo věděl o koňovi, dejte mi vědět, stačí mi jen ten kousek od čumáku po uši...

Honza Hamster Křeček
11. června 2022, 00:16
1

Jo jo, když nám o tom zakážeš psát, tak to nebude, to je jasný…
Ale hlavně nedělat nic na sílu, žejo, to je totiž hnus… :-D
Co tam máš dál? Překvap mě! :-D

briza
11. června 2022, 07:30
1

Sice to přirovnání kulhá minimálně na jednu nohu, ale to je jedno, klidně si můžeme hrát na to, že ne. Dál nic, nemá to smysl.

VK
VK
11. června 2022, 09:06
2

Zaujalo přepočítávání času na peníze. Právě že když má člověk možnost dobíjet doma a na externích nabíječkách jenom doplňkově, ztráta času vůbec nemusí být větší, než kolik se tak jak tak ztratí na benzínkach, dokonce i míň. Pro někoho, kdo jezdí pravidelně Praha-Ostrava elektro není, to je jasné. Takový lidí ovšem, přiznejme si, zas tak moc není. A jim spalovací alternativu ještě přes deset let nikdo zakazovat nebude.

Vavris Vavrisovic
14. června 2022, 09:48
0

Sorry, že vám tu oživuju mrtvolu, ale nad větou "psát pořád o sporťácích" jsem se fakt zasmál, protože uvažuju, ve kterém století tu vyšel poslední test sportovního vozu :-)

btw Violo, hejtovat koment od Břízy? Který je prostě jen typicky břitký? To je něco jako když utrhneš státem chráněnou kytku :(

Viola Procházková
14. června 2022, 21:49
0

Já tu květinku trhám hrozně nerada, ale číst postoosmdesátýosmý ten samej hejt, navíc s poměrně chabou přidanou hodnotou fóru, to už nezachrání ani avatar oblíbeného šoumena. #sorryjako

beastar
14. června 2022, 22:06
1

Teď je tu Taigo TSI v R line a kamáro Machač edišn takže sportovní káry jak mají být. Turbo, sedadla, fšecko ve vůni. Tak jakápak kytička a trhání jedině asfaltu mohutným výkonem krutého vozu. Až v reálném světě potkám elektrický Rifter vyfotím ho a zarámuji Herr Pospíšil k Vánocům.

Jakub Pospíšil
14. června 2022, 23:25
0

Jestli to bude s podpisem, tak to za pár let ještě slušně prodám a koupim si za to vlastní Quattroporte.

beastar
15. června 2022, 14:56
0

Zatím nic. A to teda koukám. Hlavně v těch satelitech jak ty maminky a babičky přesedají z těch Karoqu, Dusteru a ojetých X nebo Q cokoliv do elektrický krabice na dodávkový bázi:) Jinak růst hodnoty je samozřejmostí. Jako toho podpisu.

Jakub Pospíšil
16. června 2022, 21:27
0

Já to už jednou v provozu potkal. Ale nevím, zda to nebyla nějaká další novinářská testovačka.

Fr
Frodo
06. června 2022, 11:56
8

Koukám na nadpis. Rozkliknu s tím, že se konečně u recenze elektromobilu dozvím, jak je na nic. Protože tenhle se řadí mezi to nejhorší na trhu (i tím, z jak dobrého a v poměru cena x výkon modelu vychází).....a ono se zase vymýšlí důvod, jak je to aspoň pro někoho vlastně super volba. Hlava mi to nebere.
Tak já to sem dopíšu za autora. To auto je reálně jen pro někoho, kdo autům nerozumí a je mylně přesvědčený, že elektro vůz rovná se záchrana planety. Jinak je to krám.

reagovat
Honza Hamster Křeček
06. června 2022, 15:14
2

To znám. Já na recenzi popisující ladnost tvarů překrásného Fiatu Multipla čekám už víc jak dvacet let a pořád nic. Nesmíš to vzdát, jednou to přijde... ;-)

Jakub Pospíšil
06. června 2022, 16:19
-2

Na tahle auta mají zpravidla nejvíc názorů ti, kteří je nepotřebují, nechtějí, nezajímají je, nemají na ně, nejeli v nich a dost možná je naživo ani nikdy neviděli. Jakmile tento názor postavený na absenci všeho výše někdo popře, nezdá se jim to. Je to přinejmenším nelogický postoj.

-
Komentář upraven 6. 6. 2022, 16:20:05

Pe
Pech.
06. června 2022, 18:28
6

Jako mamataxi, městský školkokroužkomarketový bitevník to může fungovat, fungovat to může i pro pošťáka, nebo nějakého lokálního řemeslníka to taky uspokojí, ale jen pokud pomineme cenu, která nemůže být stejná a přes to všechno pořád nerozumím tomu, že hodili přes palubu všechny zákazníky, co potřebují skutečnou malou dodávku s dojezdem 500+km denně...

Že elektroauta nejsou žádné řešení a jejich ekologické dopady nejsou menší, ale přinejmenším stejné, čiv některých ohledech i závažnejší, než u aut konvenčních se všeobecně ví, ale nesmí se to říkat. Stejně jako to, že green deal je sice má smysl ze strany snížení závislostí na všelijakých režimech a je celkem jedno, zda je to Mohamed či Rus, ale ten způsob, kterým to chtějí docílit je utopický, protože technologie které chtějí využít trpí zásadní nespolehlivostí nebo pouze formálně pojatým snížením emisí, kdy v realitě nefungují...

Nemám nic proti elektromobilům jako takovým, jsou situace a využití, kdy dávají smysl, mám ale všechno proti vnucování čehokoli pod ideologií, která není založená na skutečných faktech.

Zajda
06. června 2022, 20:18
4

Jakub Pospíšil: Jen samé invektivy. Auta jako Rifter lidi potřebují, akorát ne za milion a s omezenou užitnou hodnotou. Nikdo by s nimi problém neměl pokud by byly součástí širší nabídky, bojující o přízeň zákazníků. Když se ale spalovací modely (s)prostě zaříznou, jejich nástupce je přirozeně podroben větší kritice.

Jakub Pospíšil
06. června 2022, 21:44
-6

Zas tak černě bych to neviděl. Jednak je tu proace, jednak lze jít pro caddy, citan... Nemluvě o užitkovějších verzích, které furt jako spalovák pořídit lze. Výhradně EV je jen fancy nejvyšší výbava s barevnými plastíky. Pokud to pomůže nějak rozmělnit flotilové emise, nevadí mi to. Ono si to publikum najde. bude sice užší, než u spalováků, ale nebojím se, že by nebylo. Možná ne u nás, ale koho ze světových výrobců zajímá český trh - to už jsme mohli vidět třeba u fabie combi, kterou místňáci obrečeli a zbytku světa je to buřt.

riderhenry
06. června 2022, 22:51
8

Mám vás rád, ale fakt nevěřím tomu, že opravdu reálně věří někdo z redakce tomu, že tahle věc za tu cenu dává smysl. Chápu, že "doba je zlá" a rodinná auta vytlačují ne vždy úplně racionální a praktická SUV. Ale za milión se dá koupit tolik fajn aut... A každý táta nebo máma od rodiny si prostě sedne, začne srovnávat a tohle mu těžko může vyjít jako ta nejlepší volba, nebude-li lehce vyšinutý... Fakt je to 2.5x lepší, než Dacia Jogger?

Kuře
06. června 2022, 23:04
4

Pro Caddy bych asi úplně nechodil, zejména po přečtení jedné takové recenze na jednom takovém príma webu;)))
Nic, pokračujte v diskuzi, mě si nevšímejte, jen z legrace rýpu;))

Zajda
06. června 2022, 23:18
4

Jakub Pospíšil: No jo, ale nástupce Rifteru je e-Rifter. Jiná věc pak je že Toyota projevuje dlouhodobě větší prozíravost a díky hybridům co fungují nejen na papíře ale i reálně si může dovolit prodávat verzi o kterou zákazníci reálně stojí.

Fr
Frodo
07. června 2022, 16:56
1

Členové redakce hejtují své čtenáře jen proto, aby obhájili očividný nesmysl. Tak buď mají příjem od automobilek za podporu elektroaut, nebo jim nedochází že čtenář generuje zisk. Každý svého štěstí strůjce.
A s tou dedukcí, jaký čtenář hejtuje Ev jsi zapomněl na lidi, co se o auta zajímají a aktivně kupují nová. Ty si zkusí dost aut na to, aby si udělali obrázek. A já si ho zrovna u tohodle modela udělal.

speedfred
06. června 2022, 20:53
2

Sám mám úžitkový elektromobil zo “second handu” a vidím zmysel takychto vozítiek nie však za 1M+. Byť to za cca 5-600 prečo nie ale tie ceny sú fakt mimo.

reagovat
beastar
07. června 2022, 00:19
17

To je ale velmi příkrá debata. Snad jako kdyby opravdu někdo mohl věřit tomu, že za ty peníze to někdo koupí. Ano zákazník existuje v rámci ČR. Jen jich bude málo. Ta redakční obhajoba ve smyku Český trh nikoho nezajímá. Takže pánové. Německý a Španělský, Francouzský? Taky nikoho nezajímá? Já jen že ani v těchto zemích takové podobné vozy nemají valné úspěchy. Prodeje si snad umí dohledat každý sám. Argument ten a ten trh tuhle automobilku nezajímá je neúčinný.

Bohužel i tohle auto ukazuje že dokud je klasická konkurence a Ev stojí tohle. Je to problém. Bez dotace dvojnásob. A jakože, kdo nespal chápe že ČR rozhodně nepatří mezi chudé trhy EU. Řádově se sice brečí tak jak je u nás zvykem. Nicméně srovnatelně velké Nizozemí jasně ukazuje, že milión respektive ekvivalent částky v eur. Je prostě kurva moc i tam. A představa že Čech s hrubým pade na to kouká jinak než Holanďan s hrubým kilem je tak z roku 95. Kuba je mladý svazák, tak mu to promijim.

V podobně koncipované čtvrti jaká je popisována na konci. Bydlí pár známých v ČR, D i CH. Plus můj otec v Itálii. A překvapivě obecně malých pick-upů tam moc nevidím. A představa že tahle věc má šanci nahradit dnešní crossovery VW, Toyota a Hyundai je směšná. Tedy masově ani ve vlhkém snu.

To auto není špatné jako celek. Kdyby to prostě stálo 699 000 CZK s DPH. Byla by to pecka i pro firmy, co operují po městě. Údržba infrastruktury atd. Takhle dokud existuje alternativa opět suck.

Takže jako pravděpodobně znějící varianta je ta ochrana planety. Daleko to nedojede, nikdo to nekoupí. Čili nevyrobí. Planeta vítězí.

reagovat
mariov8
07. června 2022, 12:02
4

Tenhle typ aut jede v zemích, kde je nižší (ne nízký, ale nižší, a tam ještě patříme i my) příjem na hlavu a hlavně u lidí mimo města. Fr, E, východní Evropa, typoval bych i tu Itálii... beastar má ode mně palec nahoře. V podstatě souhlasím se vším. Jsem zaměstnanec automotive. Pár nadšenců a daňové podmínky v některých zemích v segmentu M1 ještě jakž takž umožňují koukat alespoň zespod na plány, ale v sektoru N1 (užitkáče) nebo u těchto bedýnek s homologací M1, je to bída! Top zákazníci jsou fleety. To je časovaná bomba, nikdo normální to nekupuje! My potřebujeme aby tyhle elektrovozítka alespoň nějak kupovali všichni... Redakci: klidně o elektroautíčkách pište, ale sundat růžové brýle a psát pohledem člověka tady žijícího. Není nutná dehonestující kritika, někomu modus operandi dovolí takový povoz smysluplně provozovat. Ale nejenom u nás to hit nebude.

Sa
Sato
07. června 2022, 13:29
8

Berlingo za mega, čo v zime neprejde z Brna do Prahy, uplne vidím ako sa na konci vývoja všetci poplácali akí sú borci a ako ich práca nebola úplne zbytočná :)

"příjemným bonusem může být i případné parkování v centrech měst, která elektromobily dnes zvýhodňují"
To mi (zase) pripomenulo ako som videl dokument o hromadnej doprave v Tokiu, celý čas samé superlatívy, aké to tam majú dokonalé a dokonca ekonomicky výhodné, zarobí si to na seba. A na konci len tak mimochodom spomenuli že osobné autá sú zdanené a zbuzerované úplne do mrte takže každý príčetný ide radšej týmto super systémom hromadnej dopravy.

Zajda
07. června 2022, 14:48
6

Nelze než souhlasit. Akorát u Japonců ty jejich regulace vedly co se týče aut alespoň k logickému výsledku - tj. ve městech jezdí lehké Kei cars s malým půdorysem a motorem. Zatímco evropská legislativa rentabilní prodej takových aut prakticky znemožňuje. Přičemž libovolně velký, těžký a energeticky náročný elektromobil je brán jako bezemisní vozidlo.

Sa
Sato
07. června 2022, 15:57
4

Ano to je pravda. Teda Kei cars boli tiež výsledok regulácie, resp konkrétneho predpisu ktorý určoval max rozmery, objem motoru atd.., ale bol krok logickým smerom.

Jakub Pospíšil
08. června 2022, 11:25
-6

Já nejsem mladej svazák, nikdy bych si to nekoupil, ale čím dál víc vidím napříč korporáty, že existuje spousta způsobů, jak tyhle auta udat bez ohledu na ceníkovou cenu. Že si to u nás koupí stovky lidí za milion si rozhodně nemyslím. I tak se to ale udá a nakonec to skončí u těch předměstských manželek. Paradoxně u toho je největším problémem to, že to staví PSA, ti moc neumí takové ty malé fleetové balíčky. Být to něco z VW gruppe, tak to prostě padne stylem jeden kus ke každým pěti fleetovým scalám a za odměnu zvýhodněný arteon pro majitele.
Za tím, že hejt vůči těmhle autům je naprosto nepoměrný vzhledem k tomu, jak malé části trhu se jedná si stojím. Jezdí tu tisíce aut s nefunkčním neodladěným palubním systémem a nikomu to nevadí, pak existuje teoretická možnost si koupit elektrický pickup a každý se z toho může zbláznit.

Zajda
09. června 2022, 09:19
2

Jako bys nedokázal pochopit pohled druhé strany a házíš všechny do jednoho pytle zpátečníků co přehnaně reagují a nenávidí elektromobily asi snad protože správně nevrčí.
"Zatím ještě se jich prodá málo"
"Zatím ještě jdou koupit alternativy"
Jenže výrobce takovýmto e-Rifterem a spol. nepokrytě ukazuje vztyčený prostředník zákazníkovi.
"Zatím to nechcete, ale zvykejte si, co chcete už jsme přestali vyrábět"
Jiní výrobci se aspoň stále v rámci možností snaží zákazníkům vyjít vstříc.

Myslím že většina lidí zde nemá nejmenší problém osedlat elektromobil a používat ho.
Pokud nebude vyžadovat speciální zacházení.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/spalovaci-motory-evropsky-parlament-green-deal-zelena-dohoda_2206081840_hav
Je na čase soudružsky se poplácat po ramenou jak se vypořádáme se závislostí na fosilních palivech, ochráníme planetu a nepotřebujeme k tomu víc než správnou legislativu. Pod kterou vše potřebné takříkajíc přirozeně vykvete. Vždyť přece elektrické energie ze solárů a větrníků bude přebytek a bude dostupná pro každého.

Jakub Pospíšil
09. června 2022, 12:31
0

Touhle logikou mi škodovka už asi patnáct let ukazuje zdvižený prostředník, protože není schopna vyrobit sedačky, ze kterých by mě netlačil zadek. Pochodně kvůli tomu ale nezapaluju a vidle nehledám. Nikdo z výrobců aut už dneska nenabízí dvoutakt, ačkoli měl své příznivce. Jednoduchá levná konstrukce, poměrně slušný výkon vzhledem k objemu. Bylo to živé. Proč to VW nemá jako alternativu do Golfu? Je to strašné.
Automobilka není charita, co má za úkol dělat radost zákaznictvu. Její jediný cíl je vydělávat peníze. Pokud se zítra všichni zblázní a budou chtít jezdit na jednokolkách, začnou všichni vyrábět jednokolky. Odstavení spalovacích dodávek (v osobní verzi) na úkor EV se z nějakého důvodu finančně vyplatí, být naštvaný na automobilku, že dělá věci, které generují zisk je prostě blbost.
Úplně jiná kategorie jsou různá státní nařízení, normy a zákony, které vytvořily prostředí, v němž se tento krok vyplatil. Ty rozhodně nehájím a velmi mi vadí. Ale zároveň mi vadí, když se výrobci aut staví do pozice, kde je jim vlastně vyčítáno, že vyrábí to, co se nejvíc vyplatí. Protože to je prostě jejich úkol.
-
Komentář upraven 9. 6. 2022, 12:36:40

riderhenry
09. června 2022, 13:01
0

Automobilka není charita, co má za úkol dělat radost zákaznictvu. Ano. A novinář není zaměstnanec automobilky, aby potencionálním zákazníkům chválil něco, co si to nezaslouží. Opravdu nic ve zlém, nečekám že se tu bude rozsáhle filosofovat nad (ne)smyslností zakazování spalovacích motorů v automobilech, ale tohle auto je objektivně nesmyslné a člověk se to v tom článku nedozví, což je prostě trochu problém.

beastar
09. června 2022, 13:02
2

Já už sem nechtěl reagovat. Kubo prostě si to ještě jednou přečti však ty argumenty tvoje jsou na hlavu postavené. Argumentaci se škodovkou bych vůbec nebral v potaz. A o té radosti zákazníkům. Ano mimo jiné je cílem dosahovat zisku. Máš opravdu pocit že Peugeot by bez podobného auta nepřežil. Prostě si přečti můj první příspěvek. To vážně není o nenávisti k EV. Plus dvoutakt se právě přežil a zákazníci jej nechtěli kupovat a hlavně netlačily se legislativně. Tyhle tvoje argumentační fauly patří tak do debaty tunerů před Tesco. Já mimochodem dělám pro automobilku, která EV zatím nemá. Ovšem v rámci koncernu máme další který jej mají:)) Zatím sem neslyšel že by to ty lidi živilo. Doba si to žádá do Ev vývoje šli obrovské prachy. Opět kvůli legislativě, kvůli euro normám a dalším věcem. Ne skutečně to nebylo tak, že by automobilky začali chrlit tyhle krámy a pak se tomu přizpůsobila legislativa.

Mimochodem Toyota dokáže i dnes oboje. Vyjít vstříc obrovskému počtu světových zákazníků i dělat radost. Prostě se na to vyser se svým názorem si momentálně v menšině což nevadí. Nemá ale cenu do toho vnášet další argumenty, které nic neřeší. Opět viz. Co jsem psal na začátku. I když píšeš že to chápeš vskutku pak zbytečně vypadáš jako soudruh novinář, co píše podle toho co se po něm chce.

bitner
07. června 2022, 22:39
8

Jsem pro import kubanskych automechaniku! Doufam, ze tito poradci z ostrova svobody brzy dorazi do Evropy ve vyznamnych poctech. Jejich zkusenosti budou pro mobilitu Evropanu nepostradatelne.

reagovat
HeavySmoker
08. června 2022, 11:42
1

K čomu nám budú? Klimatický cieľ jasne stanovuje úplné ukončenie možnosti prevádzkovať benzínové auto po roku 2050. Jedine že by šlapali na bicykloch s dynamom ako low carbon DC fast charging stanica.

bitner
08. června 2022, 14:19
0

Jo to je další možnost. Zakázat spalovaky úplně. Žlutá vesta taky cesta. Uvidíme, jestli si to lajznou.

VK
VK
10. června 2022, 09:45
-2

Při stávající ceně paliv zákazy ani nebudou potřeba, většina přestoupí k elektrice dobrovolně a ráda.

Zajda
10. června 2022, 10:32
3

Cena elektřiny roste ještě rychleji.

VK
VK
10. června 2022, 11:13
-1

Pravda. Ovšem aby se cenám nafty s benzínem vyrovnala, musí napřed zdražit čtyři- až šestkrát.

beastar
10. června 2022, 11:31
2

Hm nejsem sice ekonom. Určitě je ale vidět že ceny PHM klasických kopírují jistý oblouk. Když vynechám eko stránku věci. Tak téhle hrůze na kolech by nepomohlo i kdyby nafta stála 70 Kč za litr.

Respektive dá se očekávat vzhledem k tomu jak probíhá válka. Jaká je inflace. Sezóna a tak dále. Že se ceny vrátí k nějaké mírné ceně ve smyslu do doby před covid. Ve střední Evropě třeba 37 až 46. Dle situace. Elektřina podraží též. A čím víc se bude využívat tím méně regulací a dotací do toho promluví. Teď je vidět že pokud koupíš elektromobil a opět vynechám politiku. Možná ušetříš za palivo v nějakém kontextu u některých značek pár peněz za servis.

Každopádně cesta ke kvalitní elektromobilitě prostě nevede přes to že budou drahá klasická paliva. Mimochodem tady máme poměrně marginální zdražení PHM a euro ekonomika se z toho nemůže dostat. Všichni volají po pomoci státu a EU. Proč asi. Ono prostě v naší ekonomice je pohyb zboží základ. Kamiony jezdí na co? Autobus v ČR jede na co? Nejen tu. Dodávka DHL v důsledku jede na co? Vlečka ve fabrice v Polsku jede na co? Osobní doprava je jen opravdu malinká kapka v moři.

Běžný řidič přesedlá do elektromobilu až ho dotlačí trh. Nedostupnost věcí a konkurence. Jak to vypadá pamatují ti co pamatují ten skvělý režim v ČSSR. Lidi by kupovali ty západní auta že jo. Jenže trh především nabízel ještě nedostatečně zelené 120..

Představa že dobíjení vozu doma bude výhra je na hony vzdálená pravdě. Snad jedině že by na střeše byl vlastní výkonný solár.. kolik stojí panel? :)) Takže zase blbý o tom jak by to měla řešit firma která ti třeba takový Peugeot dá služební... nemá na firmě nabíječku... To bych se opakoval. Každopádně co bude super v roce 2034 vyletí ceny běžných aut do takových výšin.. že každý kdo udrží funkční spalovací motor v nějaké kastli bude sedět na zlatě. Takový jsou kroky těch imbecilů v radě EU atd.. Mimochodem jinak sem proevropský... Tohle co předvádí ovšem opravdu že všeho nejvíc připomíná cccp za Brežněva.

bitner
10. června 2022, 12:57
4

VK: Tak urcite. U nas sidlisti uz maji polozene ty medene anakondy, uz je tady asi 30 nabijecek. Za mestem ceka na zprovozneni dalsi mala jaderka. Uz chybi jen par razitek od CEZu. Ceny elektroaut brzy spadnou na 30% diky nove otevrenym dolum na suroviny pro vyrobu baterek v pasu asteroidu mezi Marsem a Jupiterem.

VK
VK
12. června 2022, 16:11
-1

Běžný řidič přesedne do elektromobilu, až jej do toho dotlačí trh...přesně. Už začíná.

Stojí za povšimnutí:
- tohle zvýšení cen PHM nijak zvlášť nesouvisí s tlakem na opuštění fosilních paliv, eko agendou Souvisí s válkou.
- vůbec prozatím nemáme ani náznak nedostatku ropy, surovina trubkami teče, zásobníky jsou naplněné. K ustřelení cen, že se pohybují k 50 korunám za litr, stačí něco tak efemérního a nehmatatelného jako nejistot, předpoklad, očekávání. Ačkoli je ropy i benzínu s naftou dostatek. Teď si vezměte, že ke konci roku začne platit šestý balík sankcí, kde už embargo na ruskou ropu skutečně figuruje. S výjimkou pro zrovna pro nás relevantní Družbu, ale i tak, co se možného nedostatku ropy týče, pokud vysloveně nenastane, rozhodně se nevzdálí, naopak přiblíží. A ta efemérní hnutí mysli obchodníků, jako obavy, očekávání, nejistota, jež už nyní ženou ceny PHM o třetinu nahoru, se tím rozhodně neuklidní, opět právě naopak.
S pohybem ceny nafty a benzínu po oblouku to zrovna růžově nevypadá. Už vůbec ne, že by se k podzimu vrátily poblíž předválečných hodnot.

mariov8
13. června 2022, 09:35
0

3,5 roku dozadu my Citroen posílal akci, na Berlingo, již od 440 000,- (snad v tom ještě byl výkupní bonus 20 000,- a bonus za financování 20 000,- = stále čistých 480 000,-). To není tak dávno! Poslední spalovací Berlingo se hýbalo kolem 600 000,-. Tyto auta jsou běžná již 25 - 50km za Prahou v každé vesnici a městečku. Něco my říká, že nové již přibývat nebudou.

reagovat
Honza Hamster Křeček
13. června 2022, 21:23
5

Pročetl jsem si ty komentáře tady a pár věcí bych asi chtěl uvést na pravou míru:
My jsme si to auto nevymysleli. Nevymysleli jsme si ani strategii automobilky Peugeot ani politiku EU. My nejsme závislí na penězích od vlády, automobilek ani na počtu kliků (ano, z reklamy máme peníze, ale Autíčkář nás opravdu neživí, na nějaké clickbaity se u nás nikdy nehrálo), na to jsou tu jiné weby plné prvoplánově líbivých textů. Nejsme propagátoři ničeho. Nevedeme kampaně. Nesnažíme se nikomu nic zakazovat ani přikazovat. Nesnažíme se změnit svět.
My jen zkoušíme, co je právě na trhu, a píšeme o tom. Fakt je to až takle prosté....

Jestli vy chcete proti něčemu bojovat, na někoho útočit, něco zakazovat nebo něco jiného bránit či dokonce propagovat, je to vaše věc, ale prosím - nezatahujte nás do toho. I na to jsou na internetech různé jiné weby. Zajímá nás váš názor, ale nemůžeme mu přizpůsobovat naše texty, to by bylo proti zásadám svobodné novinařiny, které bychom i nadále rádi ctili. A pokud naše poznatky právě nesouzní s vaším světonázorem, zkuste to tolerovat a nenapadat nás. Je to otravné a člověk si potom často říká, proč ten magazín vlastně dělat. Je s tím docela dost práce a nakonec vám pak každý, kdo jde kolem, stejně jen vynadá (ať napíšete cokoli..).

Je mi jasné, že za tento text dostanu spoustu mínusek, že máte pocit, že je mou povinností bojovat za vaše oblíbená auta, ale.. sorry, já tu ve skutečnosti žádné povinnosti nemám.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem

GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko 1998
GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko

1998 rok výroby
190 koní výkon
0 ccm objem