načítám data...

Bazarový snílek: Nad 100 pod 100 a nahodilé podivnosti

Jako pisálek bych měl mít trošku přehled. Jal jsem se tedy zorientovat na trhu automobilů mému srdci blízkých.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Rovnou podotknu, že cílem bylo zkusit najít náhradu BMW 520d E60, které právě zakukalo, ale jako vždy je výsledek poněkud odlišný. Mým původním zadáním bylo najít auto do sta tisíc korun s výkonem nad 100 kW. S takovou motorizací už se dá celkem žít a výsledek měl tak nějak odpovídat autu v podstatě běžnému, ale s troškou výkonu. Kopcovitá krajina si to žádá.

Jenže jako vždy jsem po cestě narazil na pár podivností, které asi stojí za zmínku. Postupně přejdeme i k automobilům smysluplným, slibuji.

Peugeot 605 z nostalgie

foto: Bazos.cz

https://auto.bazos.cz/inzerat/142490358/peugeot-605-drv-1992-komplet-generalka-motoru.php

Jen se na tu káru podívejte. Ve světle dnešních crossoverů vypadá stále jako stíhačka a tvar předních světel v mém mozku vyvolává vzpomínky na Dakar. Byl to tým Peugeot, který se honil s létajícím Holanďanem De Rooyem a jeho dvoumotorovým kamionem po poušti někde kolem dvou kil. A ať už 205, nebo 405, obě t16, měly tenhle tvar osmdesátkových světel, které se každý snažil zkopírovat. 605 sice není sporťák, když ji navíc žene nafťák o výkonu 80kw, pak si člověk může mrmlat něco o taxíku. Jenže to byla 406.

Už těch narážek nechám. Auto vypadá zachovale, podle mého pochází ze zlatého období značky co se designu týče a vzhledem k tomu, že jde koneckonců o sice limuzínu, ale taky holátko, mělo by to vše vydržet i nějaký ten provoz. Být to nějaká plná výbava, bál bych se drátků. Tady bude stačit kličky slepit, poté, co je ulomí děti.

Polski Fiat pro střelce

foto: Bazos.cz

https://auto.bazos.cz/inzerat/142446367/prodam-fiat-125.php

Jste hipster? Máte nostalgickou náladu? Prodáváte digitální hodinky? Polski Fiat na plyn je řešením. V dnešním šnečím provozu bude jeho malátná dynamika dostačovat a gaučíky jsou měkké. Kuřácká okénka poté dodají vzdušnost v kabině, když by byl někdy cítit merkaptan. Pokud si je překutíte na otvírací teda… Jak by se s existencí tohoto vozidla na alternativní palivo bez katalyzátoru a jeho upcycling dívala vaše veganská přítelkyně však nevím.

Humor stranou: Pocit z řízení tohoto stroje bude natolik odlišný od čehokoli současného, že bude každý výlet dobrodružstvím. Pokud vás někdo trápí služebáky a auto na výlety v podstatě nepotřebujete, tohle je ideální kandidát. A ten plyn bych v tom nechal, je to odraz doby.

E46 325i co prý nejsou

foto: Bazos.cz

https://auto.bazos.cz/inzerat/142268160/prodam-bmw-e46-325i.php

Neříkám, že auto ze Vsetína, kde je tolik hezkých okresek a tak málo svodidel, bude nějaké terno, to asi ne, ale cena mi přijde OK. Vysoký nájezd je trošku irelevantní, protože tohle auto bude na pokraji životnosti tak jako tak a tudíž to bude projekt. Na druhou stranu to může být jedna z posledních možností, jak si pořídit nějaké bawko za tuhle cenu. Já asi nejsem cílovka, protože já bych do toho rval samosvor a tím to auto úplně zničil, ale pro někoho, kdo shání je asi dobrou zprávou, že vůbec jsou a za kolik.

Mercedes 190e pro pohodáře

foto: Sauto.cz

https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/190/153390372

Nenechte se zmást šestiválcem a objemem. Tohle je automat. Nádherné proporce nejmenšího Mercedesu své doby na mne působí dodnes. S velkými koly a károvaným interierem je dokonale demodé. Navíc svezení v těchhle bárkách je velice uklidňující. A i když řízení je stále netečné, 190 je o dost agilnější, než třeba 124, bez toho aby byla nepohodlnou. Nevím nic o tomto konkrétním kusu, ale pro někoho, komu se líbí Mercedesy a tenhle interier nakreslený pravítkem mu padne do noty…

Jednou jsem skoro 190 koupil. Ale asi už jsem na to malej pankáč… Přejděme k něčemu alespoň trošku rozumnému. 

Mercedes w211 320 CDI pro milovníka značky

foto: Bazos.cz

https://auto.bazos.cz/inzerat/142196802/mb-w-211-e-320-cdi-super-stav-2004-kuze-panorama.php

Až na ten nájezd, který může znamenat cokoli, se mi líbí kombinace úsporného a silného dieselu s automatem a kombíkem. Auto sice nenabralo při zrodu příliš charismatu, ale tahle verze na větších kolech už se celkem dá i z pohledu proporcí. Projevem jde o patentovaný Motorwagen pana Benze, tedy nástroj přepravy, který se stará hlavně o to, aby byla doprava bezpečná a pohodlná. Můžete to popsat i slovem dědkomobil, ale věřte, že na dlouhé vzdálenosti je tohle auto skvělé. 

Honzík Křečků mě asi zabije, ale já bych se na to snad i zajel podívat, kdybych měl peníze. 

BMW 120d pro dvojí vstup do téže řeky

foto: Sauto.cz

https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-1/153334906

Jedničkové zadohnané BMW jsem nikdy pořádně v ruce neměl, ale všichni na to pějí chválu, takže koupit si to jako otloukánka na dojíždění do práce s malým dieselem… Proč ne. Ale vracím se tu zpět k původní myšlence náhrady 520d. Ten motor prý nějak jako nebyl spolehlivý a třeba výměna rozvodů je porod, ale já tu vybíral auta srdcem. Sami dobře víte, že jako srab jsem si koupil Camaro, protože má málo čepů a pak mi to rok nejezdilo, protože se to vysypalo. Z pohledu spolehlivosti a náročnosti údržby se na mne neobracejte. Ale to naši čtenáři… Ti mne jistě roztrhají v komentářích.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Avex
03. října 2021, 23:05
-3

Mno,

- v 605 člověk vypadá, jak rumunskej prodavač voňavek
- pán co prodává polski Fiat očividně neumí česky a má v oblibě capslock, takže otazník jak na tom technicky auto vůbec reálně bude
- E46 dobrá pro... někoho? Pro mě určitě ne.
- Merc 190E vypadá docela pěkně
- to desetkrát stočený 320 CDI ještě s těma odpornejma světlama ani náhodou
- a ten jedničkovej bavorák by ušel, kdyby to byla ta generace od roku 2011..

reagovat
Jan Machač
04. října 2021, 14:08
3

Věděl jsem, že se na vás mohu z důvěrou obrátit! ;-)

PB
04. října 2021, 02:50
7

No, z tech nabizenych vehementu bych si nevybral: ale par silenosti nad sto, ktere nedavno zaujaly oko me modrave:
1.) Renault 25 - jedno z nejpohodlnejsich aut na dlouhy cesty na svete: https://auto.bazos.cz/inzerat/142396316/1990-renault-25-29-v6.php
2.) Volvo 480 coupe - z dob kdy jeste nebylo Volvo dementni: https://auto.bazos.cz/inzerat/142506363/volvo-480-coupe-youngtimer-collection-177480-top.php
3.) Fiesta ST - splasena nakupni taska za par kacek: https://auto.bazos.cz/inzerat/142493747/fiesta-st150.php ¨
To je par zajimavejch z poslednich dni...

reagovat
ja
jazet
04. října 2021, 09:47
2

Ten renault vypadá moc hezky.

beastar
04. října 2021, 09:59
0

Jo zavřít do garáže a vyndat za dvacet let. Nebo najet tak 5000 ročně max. To by bylo pro takovyho Machače skvělý. Už vidím ten easy servis.

Jan Machač
04. října 2021, 14:09
4

pětadvacítka by mi nevadila, to je dobrej krám...

beastar
04. října 2021, 14:21
0

Já si to myslel hned. Punk. Nedávno sem viděl první Lagunu šestivál, zlatá metla plná včetně šíbru a za cca pade:)

Wa
Wakantanka
04. října 2021, 18:56
3

Mňa najviac zaujalo to Volvo. Žeby som rozbil prasiatko? :)

mariov8
04. října 2021, 09:14
1

12V 2,1TD 605 by mohl být zajímavý youngtimer na ježdění do práce. Jenom bacha na ten motor, ty 12V diesely nebyly zrovna moc odolné.

Polák se mi už z fotek a textu inzerátu nezdá. Být to tak originální FIAT 125, třeba ve verzi S... no jo, už by byl dnes za jinou cenu...

U té W201 budou zničené přední sedačky a pozor na to, ale těžký šestiválec v čumáku z původní docela hravé 190E dělá spíše dálniční křížník.

W211 jsem měl, neexistuje lepší auto na cestování. Ta v inzerátu zmiňovaná investice 70 000,- je normální cena servisu u tohohle auta. Od pohledu by se mělo pokračovat v investování dále. Jinak za tu cenu pěkný projekt, jen už tam jsou kilometry kabelů a optiky, to už doma v garáži bez diagnostiky moc řešit nelze - to už je moderní auto. Poklad je však ten "starý" commonrail, ještě v podstatě potomek komůrkové OM603, jezdí to dálky za 6,5L a je to kromě vstřikování a klapek zavírajících jednu větev sání docela spolehlivá předimenzovaná kovařina.

reagovat
beastar
04. října 2021, 09:38
6

To je výběr jak v Rumunsku v bazaru na výpadovce do Bulharska. 190 asi pěkná ale dát za to ty peníze je hřích. Éčko leda na dojetí do práce a okolo komína. Nechceš řešit odtah uprostřed cesty na dovolenou se starou a dětma. Ideálně někde v Chorvatsku. Polski F to je spíš vtip, než auto. Už jako nové to bylo spíš vtip. Jednička by dávala smysl, ale ne tahle. E46 je veterán, co jezdí jako bmw když se do něj dá ještě 2x kupní cena. No:D Dík je to skvělý.

reagovat
Bu
Bubak.cz
05. října 2021, 15:41
0

"2x kupní cena" dá se s tím normálně jezdit i bez toho, že by člověk automaticky bez přemýšlení vyměnil, za tuhle cenu asi vše? I jako daily se to dá provozovat (pokud člověk akceptuje, že při tomhle věku se občas objeví nějakej elektrickej šotek, tu a tam to nějakej plast nebo guma zabalí, a i ta kovomorka se někde najde).
Není to sice dokonalý auto, ale taky si nezaslouží ten hate, co se na něj na tomhle webu nonstop sype v komentářích (asi jako podvědomá reakce že ho někteří novináři možná až příliš vychvalují)

Jen tenhle kus vypadá trochu zvláštně a napadenej kutilem. Exteriérovej m-packet, velká navigace, sportovní volant, základní sedačky? Ještě zatmavený ledvinky, zadní blinkry, okna, a podle třetí fotky působí jako že má za sebou bouračku na předek.

beastar
05. října 2021, 16:22
0

Nevím jak na webu obecně. Přiblížím ti svůj pohled. V e46 sem jel mockrát. E39 jsem sám ve třech exemplářích měl. Starší BMW asi do e9x mám rád. Je to narážka právě na ten stav a okolnosti o kterých sám píšeš. Ono totiž už skoro žádná ojetá e46 nenabídne co to auto nabídlo původně. Prostě nemá ty jízdní vlastnosti a ty koně. A pokud to tak jako dáš dohromady. Po Česku tak jo je to dobrý daily a asi když není shnilá je zábavnější než a4b5, 6 a nebo céčko v základní motorizaci. Což jsou nejbližší konkurenti. Jenže a to je můj point. Prostě ti to nebude jezdit jako BMW. Když to vyfutruješ polskými díly z druhošky a zalátáš to nejhorší. Jak se do toho pustíš naplno vyskáče cena oprav úplně jinam.

To ale platí i pro ar156, Mazdy 6 atd. To jsou hodně dobrá auta. Jen po letech jsou to doježděné utahané verky. Jinak e46 ve své době byla nářez jak debil. I jako pětiletý auta to byli top střely.

Jan Machač
05. října 2021, 22:36
4

Většina e46 je Starline Car...
-
Komentář upraven 5. 10. 2021, 22:37:23

Bavoraczech
06. října 2021, 11:34
1

Beaste, dovolím si nesouhlasit. E46 ani Mazdu 6 jsme nikdy neservisoval, ale Alfa 156 je poměrně laciná. Samozřejmě když používáš díly od výrobců Fast "Italy" nebo MasterSport "Germany", tak je to jak píšeš, ale ony ty podvozkové díly od Lemfordera nejsou 8x dražší než od Maxgear "Poland", ale 8x déle vydrží. 166 nebo 159 už jsou jiná písnička, ale z doslechu je to oproti třeba E90 nebo prakticky libovolné X5 celkem sranda uservisovat.

af
afro-r1
06. října 2021, 13:11
-1

Souhlasim s beastarem. Z vlastni zkusenosti je nakupni cene potreba jeste takovych nejakych 300tKc, aby to auto jezdilo tak, jak bylo v tovarne zamysleno...

beastar
06. října 2021, 22:51
1

Namíchal si dost hrušky s jablíčkama Bavor. Jak moc těžké je pochopit, že aby ti to jezdilo jak má nestačí udělat jen něco. I na pitomý hranatý Mondeo když děláš pořádně nápravy potřebuješ pade. Ok když to budeš dělat sám je to půlka ceny. Jistě chápeš že ne každý má talent a prostory servisovat to sám. Čili nějaká práce v tom atd atd. A mimochodem psal sem kupní cenu. Jak známo běžná 156 už léta má velmi nižší cenu než e46. Takže ano. Jednoduše koupíš auto za 30 třeba, ale stejně spolkne minimálně další 60+. Fakt nevím co je na tom unreal. I tady máme takové případy kdy to bylo mnohem víc.. Na Passatu b6 třeba.

A už podruhé. Rozdíl je aby to nějak jezdilo a aby to jezdilo, co nejblíže stavu nové. Nebo jako kdysi... Věř mi dělal sem to (jasně ne osobně v dílně) na stovkách aut. Ty faktury sem viděl a jestli něco umím. Tak počítat. A srovnání taky mám. A e46 není 156... Původně tady byla řeč o BMW. A o 156 do kterých se narvalo kilo a stejně jezdí na hovno... To snad víme soudní všichni, že jsou.

Bavoraczech
07. října 2021, 06:37
0

Ano, to je pravda, nezpochybňuju, že E46 je servisně dražší než 156. 156 je i poměrně jednoduchá, když do ní dáš podvozkový díly od Lemfordera, Bilstein tlumiče + pružiny, tak jsi na tom třeba za 30 a pak můžeš začít se spojkou, rozvodama, poloosama atd. Ale není to ruinující. A jo, dá se do ní narvat třeba i 200tis, ale já to nikdy nepochopím. Známá narvala asi 70 tis. za servis do Fiatu Seicento asi 1.1i FIRE. Nikdy nepochopím za co.

mariov8
07. října 2021, 09:32
1

Je to tak, jednou jsem si za půl výplaty koupil k motorce Xantii, půl výplaty tam bylo hned po prvním servisu, auto pak už jezdilo jak by mělo. Ale do roka v tom byla další výplata, protože mi prostě spousta věcí vadila a nemínil jsem to řešit blátem. Ale byla to zajímavá zkušenost a do toho podvozku jsem se zamiloval. Čím to auto je levnější, tím více bude potřebovat nasypat. A čím to vezme majitel poctivěji, nebo když to auto chce zachraňovat, tím spíše se stane nákupní cena nižší než servisní náklady... ale dá se na to koukat i jinak, kolik užitku či radosti to ještě přinese? Má to pro mne tu cenu?

af
afro-r1
07. října 2021, 18:04
-2

Ono staci zacit treba u sedacek, ktere toho maji po dvaceti letech docela dost za sebou. Kdyz vezmu jen predni, tak 2x 250€ nove molitany, 2x 250€ nove potahy, 170€ indikacni folie u spolujezdce. Nejakych 300€ nova mechanika radicky, pripadne novy potah volantu a jsem na 1500-2000€ a to jsem se jen posadil tak, jak to puvodne v tovarne vymysleli. O podvozku stale ani slovo...

Bu
Bubak.cz
08. října 2021, 01:32
1

To nevím odkud bereš ty ceny. Molitan u řidiče stojí kolem 100€, zkusím dohledat fakturu jak jsem ho měnil já, bylo to něco kolem 2,5k kč. A to jako chceš počítat do úvodního servisu u starýho auta výměnu potahů, který jsou přitom normálně použitelný a bez poškození, a používat to jako argument k tomu, že to auto nejezdí jak má? No jo no, nějak se k té částce, co jste nahodili, musíte donafukovat. Oba jste mimo.

af
afro-r1
08. října 2021, 09:04
0

Nikoho nepresvedcuji. Je dobre, ze ma kazdy moznost volby.
; o )

beastar
08. října 2021, 09:19
1

:D Já nic nenadhazoval. Jsou to jednoduché počty. Pokud nechceš jezdit ghetto rozpadlou e46 u které ti je vše jedno. Jinými slovy krám za šest pětek prostě už první rok bude stát těch šest pětek. Plus nějaký spotřebák. To je jedno nepřenositelná zkušenost. Buď máš peníze a jezdíš BMW nebo ne a pak jezdíš polovrakem. Easy. Víc se nemá cenu s lajkama bavit evidentně to nejde pochopit.

HeavySmoker
08. října 2021, 11:05
1

Nedávno som dával do stavu BMW Z4 a Porsche 911, oboje boli pred začatím opráv v dobrom stave, všetko fungovalo a STK bez problémov. Výsledné faktúry (len za mechaniku) ale plne podporujú Beastarovu teóriu. Ak človek chce aby to jazdilo tak ako sa o tom písalo v zažltnutých časopisoch kde sa recenzovali ako nové, tak to lacné nebude. Ak to má len jazdiť a nejaká vôľa v riadení je fuk lebo sa človek iba chce na snehu skĺznuť, tak prosím.

Autíčkový Jelen
08. října 2021, 11:14
1

Přijde mi, že se tady jde hodně z extrémů do extrémů. Souhlasím s Beastarem, pokud člověk chce aby to jezdilo jak z výroby, tak pak je potřeba do toho doopravdy slušně zainvestovat. Stejně tak na druhou stranu se to dá provozovat tak aby to tak tak jezdilo a nebude to stát skoro nic, nicméně kvalita svezení bude mnohem horší. Co mi tady chybí je asi nějaký střed, myslím, že za vcelku rozumný peníz se dá auto provozovat tak aby bylo slušné, poskytlo dobré svezení atd. Sice nebude tak dobré jak z výroby (bude třeba tak na 80%), ale bude to vcelku dobré podle mě. Protože ty náklady pak vzrostou hlavně když to chce člověk fakt perfektní (což chápu, že někdo si na tom potrpí). Když to řeknu v silné nadsázce (ale snad s pochopitelnou pointou) a upravím jedno rčení s časem: Posledních 10% stojí 90% peněz.

beastar
08. října 2021, 11:41
2

Řekněme že se můj názor tvořil roky na základě nějaké praxe. A ano myslel sem to tak jak to někteří pochopili. Prostě když chceš aby to jezdilo špičkově. Což většinou u BMW chceš. Špatné je to, že valná většina dnešních majitelů e46 vůbec neví jak to auto má jezdit. Tím se nikomu nechci pošklebovat. Jen prostě z logiky věci auto staré víc jak patnáct let prostě chce nějaké investice. Jasně pokud si koupím naftový kombík (e46) tak ok udělám něco málo podvozku, fouknu lepší olej. A když mám kliku tak dva roky jezdím (průměr třeba do těch 20k km) Předpokládám že nikdo si nekupuje e46 (vyjma m3, Alpiny a vrcholných R6) jako vyloženě víkendovku. Zejména pak ne čtyřválec, nebo kombík v ropě. No prostě pak to může nějak jezdit třeba za tu počáteční dvacku a pak když se nic nerozbije. TOHLE ALE PRIMÁRNĚ nebylo to o čem píšu. Předpoklad je že jsme pořád na Autíčkáři a lidi tak nějak fandí autům a mají k tomu vztah. Teda akorát Machač má raději když to je nepojízdný nebo nabouraný, ale to je výjimka. Jako já taky nepíšu, co mě stojí to starý Maserati ani to první ani to druhý. Protože jsou to rámcově dost vysoké částky. A zdaleka ani jedno nejezdí tak dobře jak by mohlo/mělo. Funguje to obstojně ale to už stálo nějaké ty desítky tisíc. I když uznávám, že v současné chvíli auto nějak blíž ročníkem a typem osobně nemám.

Příklad z poslední doby z mého okolí ... Audi S3 (8p) takže jako žádný supersport a rok 2007 2.0 TFSI 195 kw, AWD, man....

Stálo to nějakých 210,000 czk s nějakymi 250 000 km. Auto pěkné na pohled. Ve zkratce za rok 120,000 Kč. Najeto asi 12,000 km za ten rok. A to zdaleka není podle majitele vše. Bude pokračovat je tam potřeba ještě něco z techniky a pak přijde kosmetika (nebylo by nutné ale když už) Cíl je aby dobře fungovalo Quattro a jezdilo to prostě tak jak kdysi. Už teď je to slušné. "ALE" ještě tam je XY věcí. Jak se s ním začneš bavit už to skáče ty cifry.

---
Yes kdyby to byla 2.0 Tdi Hatch tak stála třeba 80. A dle majitele jeho cílů a toho co s tím hodlá dělat by to šlo. Bylo by to daleko méně. Jenže to snad tady není point. Při životě se dá udržet ledasco bez investic ty všelijaká Dacie, Fabie, feldy, starý Renaulty... ale nechceš v tom jet ani jako spolujezdec a dál jak do prvního Tesca taky ne.

Bu
Bubak.cz
08. října 2021, 14:32
1

Stále nechápu co je pointou vašich příspěvků (pokud ne pošklebovat se lidem co jezdí starýma autama, protože na nový nemají nebo ho nechtějí, protože vidí jakou jejich starý auto dostává sadu od spousty ohleduplných spoluobčanů co kolem projiždí, parkují, nebo jen prochází a náhodou nějaký zvláštním způsobem došlápnou na zpětný zrcátko. A to bydlím v normální čtvrti).
Chcete světu říct že starý auta za 1/15 nebo i míň původní ceny, nebudou nabízet všechny vlastnosti původního auta? Nebo že si mají místo pořád ještě slušnýho i když starýho auta, pořídit ve stejné cenové hladině Fabii nebo Oktávku, která nebude na provoz o nic levnější, a pokud ji bude chtít člověk uvést do stavu novýho auta, tak spolkne podobný peníze? Každý auto, pokud ho chceš mít v dokonalým stavu bude stát hodně (ok, asi ne Dacie, i když s něma nemám zkušenosti, tak mám pocit že u nich dokonalej stav, ve smyslu vlastností, není asi ani z výroby), to tady snad nikdo nerozporuje.
Ale i tyhle starý vylítaný střepy, nad jejichž vlastníky či fandy (kteří do toho automaticky nenasypou pár set tisíc, což je pro třeba pro Beasta očividně požadavke na to mít vztah k autům) si sem chodíte honit ego (jiný vysvětlení mě teď nenapadá), ať už průměrná E46 RWD R6, nebo ta S3, nabízí i bez těch pár set tisíc zajímavější svezení než většina alternativ co by jste doporučili (což vás ani nenapadne). Jenže to je vám jedno.

HeavySmoker
08. října 2021, 15:50
0

Pointa bola tá, že E46tka za 90 papierov bude potrebovať ďalších 90 aby poskytla v rámci možností vlastnosti za ktoré ju ľudia obdivovali. Inak okrem pekného zvuku neposkytne takmer nič len starosti. Ak sa na to človek pozrie touto optikou a kupuje si za 90+90 tisíc zaujímavé daily, je to ok. U starých áut to platí bez rozdielu na cenu, staré BMW, Porsche či Ferrari, takže nemá cenu z toho robiť triedny boj.

beastar
08. října 2021, 18:24
0

Bubak ty si to prostě od začátku nepochopil. A ano fakt v tom není žádný třídní boj:D Ego si honim jinde sem si chodím odjakživa odpočinout. Takže asi jak píše Heavysmoker. Vztah k autům můžeš mít i když žádný nemáš. Opět sorry ale pointa je jinde. Těžký diskutovat když máš problém přijmout opačný názor, protože se neztotoznil s tvým výkladem auto světa. Já tebe chápu od začátku. Jen se ti od prvního příspěvku snažím vysvětlit jak a proč. Tím končím.

Bavoraczech
11. října 2021, 09:02
-1

Hmm, tak asi můj problém je v tom, že jsem si splets stav 100% se stavem 90%. Mně asi stačí těch 90%. A Když už pak sahám na něco z těch posledních 10%, tak si to sháním sám, dělám sám. Kdysi jsem sehnal nějaký origo Bosch díly z ebaye za třetinu ceny. Zřejmě si místní dělník trošku přivydělával bokem. Montáž samozřejmě svépomocí. Nepochopím třeba, že někdo jede na výměnu škrticí klapky nebo tyček stabilizátoru do servisu. Asi je nás tady takových víc, ale zřejmě mi to připadá triviálnější než to pro většinu běžných uživatelům aut skutečně je.

af
afro-r1
12. října 2021, 13:26
0

Ja naopak chapu obe strany. Nekomu se vlastni prace vyplati, nekdo da naopak overenemu mechanikovi par tisic za praci a sam si jde za stejnou dobu vydelat dvojnasobek.

Bavoraczech
12. října 2021, 14:39
0

No... to abys byl instalatér nebo zedník aby sis vydělal dvojnásobek co automechanik. My co nás živí jen blbý inženýrství si o tom můžem nechat zdát :D

af
afro-r1
13. října 2021, 12:55
0

I v "blbem inzenyrstvi" se daji vydelat slusne penize.
; o )

Bavoraczech
13. října 2021, 13:18
0

Tak jsem asi jen lůzr, co vydělá v průměru jen cca 180% průměrný mzdy a proto si nikdy nekoupím BMW :).
Ale napadlo mě, že bych se mohl vrhnout na nějaký to autohifi, smart instalace baráků atd., třeba bych si živností vydělal víc.

af
afro-r1
13. října 2021, 13:54
0

To uz je na delsi diskusi uplne nekde jinde. Ale ano, kazdy ma sve moznosti a cile jinak posazeny a to je nejspis dobre.
Zivnost ale neni uplne spatna varianta zivotniho posunu.
; o )

beastar
13. října 2021, 14:40
0

180% průměrné české mzdy a nemáš na BMW. To by si se ale měl vážně zamyslet. Protože teoreticky by si na něj měl v pohodě mít. Akontace něčím a jedeš. Asi špatná hypotéka :D nebo investice, nebo všechno. Bmw dnes není žádná věc pro miliardáře v cylindru:)) E46 jo to je top jinak poho...

Bu
Bubak.cz
13. října 2021, 15:35
1

Třídní boj v tom není a ani mě o něj nešlo. Jen reaguju na to tvoje defakto vysmívání se lidem, co, ač je auta baví, do auta nejsou ochotní investovat cokoliv, a užijí si i s autem v, jak to poměrně trefne označil Bavoraczech, 90ti procentním stavu. A pokud budeš porovnávat auta v dobrým, byť ne špičkovým stavu, E46 bude pořád dobrá volba a troufám si říct že zábavnější než většina ostatních možností, což bylo to, co jsi pravděpodobně ne že od začátku nepochopil, ale co tě nezajímá, protože si z toho raději chceš dělat srandu.

Co se týče toho konkrétního kusu v inzerátu, podle obrázků bych se mu taky vyhnul, ale to už jsem tu zmiňoval.

Ad "180% průměrné české mzdy a nemáš na BMW". Pokud se budeme bavit o novým/zánovním, tak 180% průměrné mzdy je asi 54k. Něco trochu slušnějšího bude při pětiletým splácení vycházet na 20k měsíčně (nepočítám do toho pojistku, která by tady už byla na místě), k tomu máme 15-20k hypo/nájem, a rázem máme 14-19k na energie, dopravu, telefon, internet, jídlo a volný čas. Teoreticky by se to dalo, ale nezní mě to jako dobrej nápad.

Bavoraczech
14. října 2021, 11:42
1

V souvislosti s těmi 20k měsíčně za něco slušnějšího nového kolem 1 Mio mě napadla právě otázka, pro koho má opravdu smysl udržovat staré auto ve stavu 100%, protože ono to může dopadnout i tak, že to auto aby se dostalo a vydrželo ve 100% (nebo i 99%) stavu spotřebuje v průměru klidně těch 15k měsíčně. A to pak musím být hodně velký fanoušek konkrétního auta aby byl ochoten do toho rvát skoro to co do novýho.
Naproti tomu udržet auto ve stavu 90 % znamená třeba udělat na začátku větší servis za řekněme polovinu kupní ceny a pak sem tam udělat nějakou volovinku co je třeba a to ho nezruinuje.

Jinak k tý ekonomice jsem to samozřejmě myslel v nadsázce. My máme doma momentálně dvě staré (15 a 20 let) vrány. Já jim říkám zenová auta, protože jsou takřka bez hodnoty a údržba nic nestojí.
Jinak jsem na hypotéku koupil starší baráček na rekonstrukci v sudetech. Cenově vyšel 3 roky zpět oproti dnešním cenám krásně. Jen tam byl ten úmysl udělat vnitřní rekonstrukci komplet a ne po částech (nevim třeba jak dělat podlahový vytápění nebo elektriku po místnostech). No a pak přišel pan odhadce a odhadl dost mizerně cenu po rekonstrukci, takže jsem musel rekonstrukci seškrtat na to nejnutnější a ještě na to vypláznout komplet všechny úspory (tzn musel jsem dát cca 35 % ze svýho). Barák je teď sice po rekonstrukci všeho důležitýho, reálná cena je dneska někde o 1M vyšší než co jsme do toho dal + z čeho platím hypo, ale když chci věci navíc jako je fasáda, rovnoání a oplocení pozemku, terasa s pergolou, bazén, parkovací stání atd, tak už to táhnu z výplat. A v tuhle chvíli to raději dám do toho baráku a není čas ani na tu Alfu co stojí v garáži. Vzhledem k tomu jaká je inflace a jak je nastavená hypotéka věřím, že za pár let bude o dost líp.

Sa
Sato
14. října 2021, 13:23
0

Tak hlavne z 54k mesacne davat 20k splatku noveho auta je velmi dobra cesta ako zostat cely zivot chudobny. Aspon pre "mladych" ludi, v 50ke so splatenou hypo a odrastenymi detmi to bude asi ine.

Bavoraczech: vela stastia z domeckem, som v pozdejsej faze podobneho projektu, akurat kusok za Brnom, a dobre viem ake je to peklo.

af
afro-r1
14. října 2021, 18:05
0

Ja si vzdy rikaval: "Chci byt vzdy tak bohaty, abych si mohl dovolit jezdit starym autem."
; o )

A ono kdyz ma byt auto pripravene kdykoliv dojet kamkoliv po Evrope, tak uz musi nejaky slusny stav mit. Aspon ten 90%, aby se po cloveku nevozil kdejaky policajt. A to uz par tisic mesicne stoji.

20t v tve situaci je nesmysl, ale treba se casem nekam posunes a nejake financni prebytky na sva hobby povydelavas.
; o )

Bavoraczech
15. října 2021, 08:24
0

Ono záleží co pro koho znamená těch 90 %. Pro mě je to rozhodně stav, kdy by auto mělo bez problémů projít STK (ale známeto to, šťouravý technik najde i na zánovním autě něco) a rozhodně se s ním nikam nebojím jezdit. 90% stav beru tak, že brzdy jsou zkontrolované a repasované, osazené brzdovými kotouči a destičkami renomovaného výrobce, veškeré podovzkové díly jsou zkontrolované a v pořádku nebo rovnou vyměněné opět za díly renomovaného výrobce, rozvody, oleje a filtry jsou dělány v předepsaném intervalu nebo kratším, ale třeba je někde horší lak, je tam ještě originální škrtící klapka nebo jsem si vědom toho, že už jsou vybledlé světlomety... Tak si počkám až je někde uvidím za dobře a teprve pak je koupím. Ale pořád jsou ve stavu kdy by prošly přes STK.

beastar
15. října 2021, 09:46
1

Nakonec jste si z toho ten třídní boj udělali sami. Aneb jak na netu jedna úplně nepochopená poznámka posune debatu jinam. Mimochodem nikde sem netvrdil, že ty prachy do těch aut nastrkáš za týden. Prvotní věc u BMW je aby to jezdilo jako BMW. Což znamená investici do brzd, podvozku, geometrie, kol a možná nějaký ochraně proti korozi. Olej, rozvody, drobnosti. I naprostý idiot a diletant s minimálním platem co bydlí u maminky si spočítá že za 10,000 Kč to fakt ani na tu e46 neporidis. Plus pro většinu lidí ještě platí za práci a to už v ČR taky dávno není levná. Že si to Pepek s Frantou někde na vesnici opraví a potůní sami není smerodatny to jsou 2% lidi. Proč asi mají všechny dílny od Bratislavy do Lisabonu plno? Jo jasně opravují tam dvouletý Panamery... Už to chápete?

Bavoraczech
15. října 2021, 14:53
-1

Typický majitel koncernu by řekl - protože tam dělají Alfy? :-)
Ale pravda je taková, že tam dělají halvně koncern, protože Alfy dělat nechcou :-D.
Existuje asi víc forem autíčkářství. Kdo na to má peníze, resp. je ochotný za to auto dát peníze a nepotřebuje o tom nic vědět a na druhé straně je naopak někdo, koho třeba zajímá jak to jeho auto funguje a je ochoten tomu dát ten čas a péči a něco si opravit sám. Hádám, že to bude spíš tedy starší generace lidí, kteří jsou takto zvyklí a nebude jich jen 2%. Teda možná v okolí Prahy, ale na vsích jich bude hromada.

HeavySmoker
15. října 2021, 16:25
0

Robil som brzdy, podvozok, rozvody a pár drobností (BMW Z4 väčšinu z tých dielov má práve z trojky). Faktúra na 74k za diely (kvalitná druhovýroba), len blbá vodná pumpa na N52ku motor stála 13k a prípravok na tie rozvody 6k (to k tomu ako práca doma šetrí náklady). Kvalitnú pmenumatiku tiež nezoženieš zdarma za odvoz. To sú veci ktoré 15 - 20 ročná vrana proste vyžaduje (zvlášť keď má 300 tisíc km za sebou) a nejak nerozumiem ako som to mal spraviť aby to stálo menej. Možno tých 50 hodín čo som s tým zabil po víkendoch nebolo dosť, alebo nie som tá správne stará generácia.

Va
Vasek7
04. října 2021, 12:21
0

Dobrý dotaz a dobrý článek nicmene bych si dovolil unest tema k dotazu ktery mi vrta hlavou posledni dobou.
Hledam nejmensi auto v kterem se komfortne vyspi jedna osoba do 185cm. Zaroven by to melo byt neco relativne spolehliveho do 50 tisic Kc.
Easy resenim je samozrejme jakykoliv kombik s rovnym kufrem, ale zajimalo by me jestli by to slo i v hatchbacku - v puvodnim Twingu to slo, ale to na to bylo holt stavene.
V hledacku mam Panda, Leon, Altea, A3 nicmene nebranim se cemukoliv.
Dik predem za tipy..

reagovat
PB
04. října 2021, 13:02
2

Hele, do padesati litru? No par napadu bych mel:))
1.) vw Caddy - pomerne oblibenej mini camper (delka nakladovyho prostoru 1750mm) https://auto.bazos.cz/inzerat/142533135/vw-caddy-19tdi-bls.php ...neni to ouplne hatch, ale je to kratky.
2.) Opel Corsa - nekecam: hele:) https://www.nomadem.cz/clanek/16/obytny-opel-corsa-na-cestu-kolem-sveta/
3.) S prihlednutim k tej Corse... asi vlastne cokoliv: Ale co neco vetsiho: https://auto.bazos.cz/inzerat/142361982/ford-galaxy-23i-lpg.php

Opelfahrt
04. října 2021, 14:04
2

Znám lidi, co na výletech ve dvou spávali v posledním Hyundai Accent sedan (!)
Na podrobnosti se mě neptej :-) (ani jsem je nechtěl slyšet)
-
Komentář upraven 4. 10. 2021, 14:04:42

Jan Machač
04. října 2021, 14:16
2

Libero. Nejsou.

ransom
04. října 2021, 21:11
6

Lada Niva. Sice se nevyspíš v ní, ale pod ní jo.

v0
v0c4s
05. října 2021, 08:09
1

Myslím, že jsi jasný adept na Mazdu Demio, všechny sedačky se dají sklopit tak, že máš krásnou rovnou plochu, je to extrémně spolehlivé, postavené tuším na mazdě 121, ale je to výrazně řidičsky zajímavější, a do 50k seženeš zachovalý a hezky vybavený kus...

Va
Vasek7
07. října 2021, 09:31
1

Diky vsem za cenne komentare, zejmena mi pomohlo:
PB: prestavba Corsy - vedel jsem ze mi neco unika a bylo to prave toto, dik!
v0c4s: Demio: to je auto presne podle myho gusta, maly zvenku velky zevnitr. Dik!

Jakub Pospíšil
04. října 2021, 13:10
1

Já bych jen rád do záznamu uvedl, že nad sto pod sto jsem koupil Volvo (https://www.autickar.cz/clanek/volvo-v70-zuctovani-po-ctyrech-letech/) i Cromu (https://www.autickar.cz/clanek/fiat-croma-multijet/). Tak nevymýšlejte blbosti, pane kolega, a jděte směrem osvědčených tahounů na naftu.

reagovat
Vojta
04. října 2021, 18:14
0

E87 je dle mě nespolehlivý pekáč. Ve svém okolí neznám nikoho, včetně sebe, kdo by to auto měl a nesypalo se mu pod rukama. Ze zoufalství nad tím krámem jsem si musel koupit Alfu, abych se nemusel děsit, kde mě to nechá a kolik to zase bude stát na servisu. Byla to E87 120d 130kW. Kamarád má teď E87 120i, celkem zachovalé auto s nízkým nájezdem... a stejně to má na každý den v týdnu novou závadu.

reagovat
Avex
04. října 2021, 20:40
0

Z bavoráku do Alfy je z deště pod okap :D

Vojta
04. října 2021, 23:02
0

Hele jezdím s ní deset let a kromě toho, že jsem si to jednou sám zbořil, tak jsem neměl výraznější problém. Tím spíš jsem nikdy neskončil jízdu na odtahovce ;) Takže za mě to byl úspěch plný. Teď jsem přikoupil Forda, tak doufám, že to nebude vlakem zpět...

jagy
05. října 2021, 14:17
1

E8x je technicky E9x. Jenze 120kw je velmi spolehlivy M47 a 130kw velmi nespolehlivy N47. Stejne jako nejspis ta jiz mrtva E60 ma rozvody vzadu, tudy ten problem s jejich vymenou. M47 nebo M57 (3.0d) jsou spolehlive motory co najedou 3-4 kila v pohode.

20i motor je sracka. To me pak jen udivuje, ze si to nekdo koupi a az pak se divi nebo zjistuje :)) Co se na tom jinak sere? Podvozek je solidni.

bkralik
05. října 2021, 16:58
0

Jagy: No, sere se na tom samozřejmě to, co by člověk čekal - nejdřív to byly elektromagnetický ventily Vanosu, pak to byl elektromotor Valvetronicu a naposledy odešel alternátor (resp nedobíjí to a svítí na tom různé chyby, nejpravděpodobněji to bude alternátor). Plus samozřejmě z toho na různých místech teče olej, protože BMW a jeho vysoká provozní teplota. Já bych to jako takovej horor neviděl - je to prostě jetá 120i s N46, u toho se ví že to je nespolehlivé...

Frankie
05. října 2021, 14:48
-1

Kouknu jsem na sauto dle zadání a těch zajímavých aut tam je. Celkem cca 1600, benzinaku pak kolem 500 kousků. Audi TT, A3, různé Bawa, Mazdy 6 ve dvoulitr. Focusy, Golfy, Astry ve výkonných verzích. MG, atd., opravdu zajímavé a člověk by si vybral. Mladý má za chvíli 18,tak jej třeba přesvědčí, že se nemusí držet jen Fabii. Takové Mini Cooper S..., taky tam byly.

reagovat
Jan Machač
05. října 2021, 22:39
0

Mám radost, že od sto na sto se uchytilo. Pro mladýho na rozbití ideální káry!

Sa
Sato
05. října 2021, 23:31
0

Preco by to mal hned rozbit? ja som mal prve auto sice az ako 23 rocny ale 140kw/1320kg nic sa nestalo... len som to decentne obtrel o zvodidla :)

Frankie
06. října 2021, 05:55
-2

Přesně tak, proč rozbít? Mladý je asi i zodpovednejsi, jak taťka :-). To spíš, že i taťka by se mohl občas svézt v něčem dalším zajímavém. Jednickova Fabie by mě fakt nelakala.

Bavoraczech
06. října 2021, 11:19
0

Honzík Křečků by býval zabil mě. Uvažoval jsem chvíli o výměně naftové Alfy 166 nejprve za benzínový Phaeton v automatu a pak dokonce za W211. Leč W211 byly 220d, oproti Alfě to bylo takový líný, do zatáček se to tak jakože neochotně hrnulo... Trochu mi to připomínalo Karosu. I tan Phaeton, ačkoliv předohnaný byl obratnější než tohle :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem