načítám data...

Kia EV6 GT-Line: Tebe je těžké nemilovat

Otevřete-li svou mysl možnosti, že elektrická auta mají právo na existenci, tohle si musíte alespoň vyzkoušet.

zobrazit celou galeriiFoto:   Viola Procházková

Testování plně elektrických vozů jsem doteď velkoryse přenechávala kolegům. Vymlouvala jsem se na všechno možné – od akutní nevolnosti až po nedostatečné vzdělání ohledně elektrických instalací, skutečný důvod však byl prozaický – měla jsem vítr, že zůstanu někde trčet, odkázána na dobročinnost kolemjdoucích. Nemám možnost nabíjet auto doma – ani pomalu, ani rychle, prostě nijak. Zároveň nemám poblíž žádnou placenou veřejnou nabíječku. A dosavadní zkušenosti s nabíječkami zdarma, typicky u nákupních center, kde jsem se párkrát pokoušela dobít plug-in hybrid, mě taky nepřesvědčily. Příliš často jsou buď obsazené nebo nefunkční. Jenže teď se objevil krásný nový PRE Point asi sedm minut chůze od mého bydliště. Tuhle výzvu už musím přijmout, jinak mi definitivně ujede vlak… pardon, tramvaj… budu muset pověsit psaní o autech na hřebík a věnovat se něčemu, na co mi stačí odvaha a mentální kapacita, třeba vyšívání.

Foto: autickar.cz

Moment odhodlání přišel přesně v době, kdy se v redakčním kalendáři objevila Kia EV6. Tou dobou ještě nedržela titul evropského Auta roku, přesto mě mezi ostatními elektromobily zaujala. Jednak mi nemohlo uniknout nadšené hýkání některých, kteří už se svezli, jednak to auto vypadá zatraceně cool. Je k nevíře, že jde v podstatě o sourozence Hyundaie Ioniq5, zkonstruovaného na stejné platformě. Když je postavíte vedle sebe, jsou to jiné vesmíry – zvenčí, zevnitř i celkovým charakterem. A přestože se mi Ioniq5 líbí velice velmi, přinejmenším po stránce estetiky bych se asi přiklonila ke Kie. Nemá smysl tu design sáhodlouze popisovat, vlastně ani nevím, do jaké škatulky auto zařadit. Je to hatchback? Kombík? Crossover? Nikam pořádně nezapadá a i to je mi na něm sympatické. Po celý týden jsem se na něj, navíc v té parádné červené barvě, nemohla vynadívat.

Foto: autickar.cz

Interiér auta se v člověku snaží vyvolat stejný wow-efekt jako vnější podoba a musím říct, že to na mě funguje. Plovoucí středový tunel vypadá super a stejně super funguje, protože v sobě má mraky odkládacích prostor. Kabina celkově působí dojmem velkého auta, pocitově mi přijde větší než v Ioniqu, i když přesnými čísly to podložit nemůžu. Ergonomii má Kia jako vždycky zvládnutou na jedničku, snad jen s jednou malou výhradou – tlačítka pro vyhřívání sedaček a volantu (jsou na hraně středového tunelu) se mi párkrát podařilo zmáčknout omylem, když jsem se hrabala v radiomapě. 

Foto: autickar.cz

Bonbónek pro hračičky představuje lišta pro ovládání klimatizace, která se jedním ťuknutím změní v lištu pro ovládání iínfotainmentu, a to dokonce včetně točítek – ta se přepínají z nastavení teploty na nastavení hlasitosti a radiových stanic. Ano, všechnou (až na točítka) jsou to dotyková, tedy falešná tlačítka, ale mají dobrou odezvu a dokázala jsem si na ně zvyknout. A vysloveně mě potěšilo řazení kolečkem, které je dost velké do ruky, po obvodu pogumované pro lepší úchop a ještě má skvěle rozložené a přesné pozice. Ani jednou jsem si nezařadila blbě, což je výkon.

Foto: autickar.cz

Plně nabité auto v teplotách kolem nuly ukazuje něco přes 350 kilometrů dojezdu. Ale protože ho vyzvedl kolega Dan, aby se na chvíli svezl, mně se do rukou dostalo s necelými 60 % baterie, tedy dojezdem kolem 200 km. Jakožto nezkušený uživatel jsem hned začala hysterčit, protože nazítří mě čeká cesta dlouhá 80 km tam a 80 km zpátky, navíc zčásti po dálnici. To nemůžu zvládnout a všichni tady chcípnem! Hned cestou domů jsme tedy zamířila k novému PRE Pointu u prodejny Harley-Davidson. Na parkovišti mezi Ramy a Fordy F-150 působí placatý elektromobil trochu nepatřičně, pro mě je ale nepatřičné spíš elektrické Niro, které zabírá lukrativnější parkovací místo u nabíječky. Zásuvku má EV6 umístěnou v pravém zadním rohu, takže postavit se vedle nabíječky nalevo znamená, že mi kabel na délku stačí jen tak tak. 

Foto: autickar.cz

Ještě než jsem si stačila oddechnout, že nabíječka funguje, hučení ustalo a na displeji se objevilo něco jako „chyba autorizace“. Už je to tady… Vytáhnout kabel, znovu zasunout, opět to nabíjí, opět to spadlo. Poněkud nervózní volám na hotlajnu, dostanu instrukce vytáhnout kabel a opět zasunout, dál si operátor neví rady. Že posílá na místo technika, mi moc nepomůže… Naštěstí mám v Pražské energetice spolehlivý zdroj v podobě zákonného manžela, takže se po chvilce zjišťování dozvím, že tentokrát nabíječka za nic nemůže. Prý ale nejsem první, kdo má problém konkrétně s EV6, a řešením je si buď stoupnout na druhou stranu nabíječky, nebo zástrčku první půlminutu pevně držet v zásuvce auta, aby nedošlo k přerušení kontaktu. Když na kabel působí moc silná páka, tak se prostě nechytne.

Foto: autickar.cz

Druhý pokus dopadl skvěle, po čtyřech hodinách, co je u nabíječky dovoleno stát, jsem na 100 procentech. V dalších dnech se pak přesvědčím, že nabití na 80 % během dvaceti minut je skutečně možné, stačí najít dost výkonnou nabíječku. Zítra každopádně mohu s plně nabitou baterií vyrazit směr Chateau Mcely. Šťávy mám dost na to, abych se při jízdě nemusela omezovat. Mít k dispozici 325 koní výkonu a 605 newtonmetrů točivého momentu by totiž bylo leda k vzteku, kdyby se měl člověk ploužit mezi kamiony na dálnici nebo za autobusem na okresce. Rychlost, jakou dokáže korejská tramvaj vypálit vpřed, znamená instantní dávku radosti a dovoluje při jízdě téměř nemyslitelné manévry. Na nájezdu na dálnici prostě přidáte a přibočíte, bez ohledu na cokoli. Předjíždění na okresce skončí málem dřív, než začalo. Tohle by si měl zkusit každý odpůrce elektromobilů, protože to prostě nejde nemilovat. „Ale to ticho na palubě je prostě divný!” slyším tam připomínku. Ano, je. Je divný, ale ve většině případů je vlastně super, protože tu máme parádní audio Meridian, do kterého se dají pustit i jiné věci než hukot motoru. A kdo by se s tichem nesmířil, ten má na výběr několik módů přídavného zvuku s volitelnou intenzitou. Kosmické bzučení je na poslech vcelku libé a pro vnímání rychlosti udělá svůj díl práce. 

Foto: autickar.cz

Zatím tu ale zazněly převážně věci, které by člověk od elektromobilu očekával tak nějak automaticky. Parádní zrychlení, technologie na palubě a dokonalé ticho. K tomu přidám ještě komfort cestování, protože podvozek je opravdu konejšivý. Překvapením však pro mě byla skutečnost, že s elektrickou Kiou se dá jet i docela sportovně. Začněte tím, že si zvolíte jízdní režim Sport – rozdíl v reakci na plynový pedál je dost výrazný a auto vyráží vpřed rychlostí, jakou musí lidský mozek chvíli zpracovávat. A to se brzy objeví verze GT s 585 koníky… Přestože je auto těžké, v zatáčkách mu pomáhá nízké těžiště a taky poměrně placatá karoserie. Posez je navíc dost nízký, což člověka chtě nechtě přiblíží k silnici i hmotě auta pod zadkem a okolo. Díky čtyřkolce gumy vykreslují krásně čistou stopu, kilogramy se přelévají ze strany na stranu plynule a očekávaně. Navzdory dvěma tunám hmotnosti je to zábava.

Z výletu jsem se vrátila s dojezdem asi 170 kilometrů, a to se mi cestou dařilo pěkně zatápět řidičům německé prémie. U Lidlu se mi během nákupu podařilo ještě něco málo dobít, takže zůstal pěkný základ na další dobrodružství. 

Foto: autickar.cz

Verdikt

Svým způsobem se Kia EV6 stala i mým soukromým autem roku. Úplně poprvé jsem si na ní totiž vyzkoušela, že se s elektrickým autem dá celkem normálně fungovat. Z hlediska dojezdu je na tom korejská tramvaj podobně jako můj Forester XT, blahé paměti. Jasně, člověk musí trochu víc přemýšlet nad dobíjením, protože nabíječky nejsou na každém rohu jako pumpy, a když pak nefungují nebo jsou obsazené, je to průšvih. Jinak je ale číslo dojezdu na přístrojovce spíš psychologická záležitost. S dojezdem 200 km je to dejme tomu obdoba třetiny nádrže. Začíná snad někdo vyvádět, když mu palivoměr ukazuje třetinu nádrže? Mít nabíječku doma, neřeším už vůbec nic. Snad jen pořizovací cenu – ta je pro ‚obyčejné smrtelníky‘ pořád jaksi mimo možnosti. Uvidíme, jak se to vyvine. EV6 je každopádně dobrý elektromobil a velmi dobré auto. Běžte si ho zkusit!
 

Technické údaje

Motor: synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Výkon: 239 kW (325 koní)
Točivý moment: 605 Nm 
Kapacita baterie: 77,4 kWh
Maximální rychlost: 188 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 5,2 s 
Provozní hmotnost: 2120 – 2305 kg 
Průměrná spotřeba: 18 kWh/100 km dle WLTP
Spotřeba v testu: 20,6 kWh
Dojezd: 484 km kombinovaný
Cena testovaného modelu  EV6 GT Line: 1 481 980 Kč
Cena testovaného modelu s příplatky: 1 551 980 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Avex
16. března 2022, 11:18
4

Vypadá to super. Asi první Kia od Stingeru, o který by se vůbec dalo uvažovat. V kategorii futuristickych EV je tam ale pořád konkurence v podobě Ioniqu, kterej začíná o nějakých 400k míň.

reagovat
ro
rock
16. března 2022, 11:38
2

A není Ioniq o třídu menší? O 20 čísel menší rozvor, o 20 čísel menší délka, poloviční baterka a 2/3 dojezd...

Avex
16. března 2022, 15:39
1

Menší asi jo, ale zase ne nijak dramaticky. Na první pohled je to prostě podobně futuristický auto.

Kuře
16. března 2022, 12:12
3

"S dojezdem 200 km je to dejme tomu obdoba třetiny nádrže. Začíná snad někdo vyvádět, když mu palivoměr ukazuje třetinu nádrže?"

Ne, nezačíná.
Zejména proto, že ví, že může kdykoli zastavit a během pěti minut natankovat... tu nádrž úplně celou. Tady musí napřed najít dostatečně rychlou, funkční a prázdnou nabíječku, a pak za, jak dlouho prosím pěkně, půl hodiny? dobije znova tu metaforickou třetinu nádrže.
Neberte mě špatně, tentokrát nehejtuju, projednou. Jen prostě říkám, že v tom vidím kurva rozdíl.

Jo a na závěr, o nefunkčních nabíječkách čtu v jednom kuse. Fakt je to takový problém udělat spolehlivě? To je třeba další z mnoha věcech co mi hlava nebere...

reagovat
riderhenry
16. března 2022, 12:42
1

Přidáme-li k tomu cenu auta, je to jasná "must have" záležitost, jako asi každé jiné elektroauto (zatím?). Škoda, že se k tomu takhle v testech nepřistupuje.

beastar
16. března 2022, 13:01
3

Hlavní ráda z testu. Běžte si to zkusit. Protože to je jediný moment kdy to má smysl. Mě se líbí jak to má všechno XY koní a debilit. Když realita ježdění v EU znamená 30,60,110 sotva:) Jasně no něco musí obhájit těch 1,5 mio za auto třeba dobré, ale ne natolik. Když se podívám na auta roku obecně. Tak to mě taky nepřesvědčí. Takže možná dobrý elektromobil. Za mě určitě ne celkově dobré auto. A ano zkusil sem už Teslu, BMW i Zoe a ani jedno mě za spodek fakt nevzalo. Měl sem kde nabíjet v práci i kousek od domu. Jediný co mi ve Švýcarsku přišlo dobrý tak s nabíječkou sem nikdy neměl problém. To bylo Zoe. Tesla a i3 sem zkoušel v Prg.

Viola Procházková
16. března 2022, 16:11
0

Kuře: Taky v tom vidím kurva rozdíl a myslím, že jsem to i celkem jasně napsala.

Viola Procházková
16. března 2022, 16:14
3

Henry: jak by se k tomu mělo podle tebe v testech přistupovat? O tom, jestli auto stojí, nebo nestojí hodně peněz, si každej udělá obrázek sám, ne? My tu nejsme od toho, abychom posuzovali, jestli je trh spravedlivej, nebo není. Nebo?

riderhenry
16. března 2022, 17:38
2

Kdo jiný, než automobilový novinář, který testuje mraky aut, má posuzovat smysluplnost daného výrobku, za danou cenu? Ale fakt se nechci hádat, naprosto si uvědomuji svoji osamocenost co se názorů týče ;)

beastar
17. března 2022, 09:17
4

Neřekl bych že si vyloženě osamocený. Ještě nedorazil do debaty MbMb. Asi někde běhá s vlajkou UA a zároveň doufá že greendeal mu nikdo nevezme. Kdyby životní úroveň obyvatel EU fakticky neustále neklesala. Byla funkční a dobrá infrastruktura. Zůstalo portfolio i spalovacích verzí aut. Byla by i u mě naděje že takové auto koupím. Ano, zrychlení je good, vypadá to jako auto, věřím že to nabízí pohodlí. Teď je to pořád zatím trendy a odlišné. Dokonce bych se už nebál jet třeba 800km cestu. Tady u nás na Západě. Řekněme někam po Blavu. I dnes při těch cenách... Jako za to můžu mít dvě vollaustatung Clia, dokonce hybridní octu a ještě mi zbude na luxusní motorku. Prostě ta hodnota peněz je vrtkava. Ještě před pár lety bylo milion za auto hodně ok. Dnes to je tak, že pěkný rodinný auto stojí 800. Pořád ale ne 1,5 pořád to má mnoho ALE. A to úplně vynechám politicky přesah. Jako druhé auto asi dobré..

Já najedu pořád dost. A ano na silnicích tahle auta jsou trochu víc. Ne výjimečně i s Českou spz. Určitě vidím častěji obchodníky, manažery že fakt ten Mnichov s tou Teslou nějak otočí. I tady s Kiou by to zjevně šlo.

Jenže ruku na srdce. To jsou lidi s platem 100k plus. Nebo podnikatele. Obyčejná stredostavovska rodina nejen v Čechách na to nedosáhne z mnoha důvodů. Tak jak to má být zářná budoucnost. Trochu mi to přijde jako si půjčit na den lodičky od Cartiera za dvacet...

Jo jsou určitě hezčí a pohodlnější než ty z Deichmann. Po centru města se v nich chodí na hovno. Noha z toho nakonec tlačí stejně. Jen stojí 10x víc... Půjčené alespoň zvednou image, zaflexíš. Koupené i v akci za 15 potěší jen minimum lidí. Ty kteří si to můžou dovolit. Takže jestli je cílová skupina v paddocku F1 why not. Awesome.

riderhenry
17. března 2022, 10:31
0

beastar: Já ti nevím, ale na zvedání image je lepší prémiové Německé SUV, ne? Nebo vlastně chápu, to spaluje zlé palivo, takže takhle bráno asi ano. Možná někde.

Otázka pro mě je, co tohle auto dělá lépe, než třeba takové BMW 330i (nebo cokoliv jiného podobné kategorie), nebo zde oblíbené Volvo S60? Že bych si za to jako měl ještě připlácet pár set tisíc kč navíc. Ano, má to lepší odpich, zrovna ve srovnání s tím BMW o pár desetin a jen do těch 100 km/h, pak promiňte. Omezovač nezmiňuji, tam by zrovna s tím Volvem tento argument neobstál (strašný, kam to spěje...).

peca
16. března 2022, 12:47
9

Vsechno dobry. Az na ty Hanza...

reagovat
fortress
16. března 2022, 12:47
3

Zkoušel jsem nějakou verzi earth za 1.3M a nebylo to špatný. Z EV's asi to nejlepší. Na zatápění "německé premii" na dálnici to i tak není, individualizace taky pochybná. Cena se vyvine očekávatelně, určitě nahoru.

reagovat
Initial C
17. března 2022, 21:24
0

Za ty penize bych asi radsi vzal ojety ipace.

VK
VK
16. března 2022, 21:11
12

Pěkný článek, pěkné auto. dost možná moje příští vozidlo. To samé jsem psal posledně o novém céčku, od té doby se pár věcí změnilo.

Jak postupuje tlak na elektro a jak na to výrobci sami vůčihledně přistupují, začal jsem uvažovat, co by takový elektromobil pro mě znamenal. Doposavad jsem zůstával na pozici, auto na baterky pro mě není, jezdím hodně. Dál jsem nic neřešil. Tož dobrá, myšlenkový experiment. Co by to znamenalo, kdybych fakt musel. Nalítám cca 40-45 tisíc ročně - vlastně o deset míň, co před koronou, ale už se to asi udrží. Určitě se najdou lidi, co jezdí víc, i podstatně víc, i tak si troufnu říct, že jezdím víc, jak většina, včetně většina komentujících tady. Na druhé straně, většina jsou cesty do práce. To je 125 kilometrů jedna cesta, takže za den 250 km. Příslušník blahobytné střední třídy s domkem na venkově vybaveným garáží s přípojkou 400 V/3 fáze, takže není problém nabíjet doma. První překvapení, cesty do práce budu zvládat s velkou rezervovou dobíjeje doma.

Jednou týdně si udělám výlet do Brna, takže do práce - do Brna - do práce- zpátky dom, celkem něco přes 400 kilometrů. Tady už prostě nabíjet musím. Jenže, zase domyšleno do důsledků, není potřeba dobíjet do plna, úplně postačí si cucnout na 100 km dojezdu. Takže najít kdekoli cestou rychlonabíječku a ztratím 10-20 minut. Nebo v Brně najít parkoviště s doslova jakoukoli a jakkoli pomalou nabíjecí stanicí, stejně se ve městě zdržím víc hodin a stejně už leta nestojím jinde, než na placených parkovištích. Takže, vezmu realisticky horší případ, ztráta cca 20 minut dobíjením týdně. Se současným jezdím k pumpě minimálně dvakrát za týden, to je ztráta - 2x10 minut. To samé.

Párkrát do roka jedu do Ostravy, Lipska a podobně. Zpravidla na kongres, je mi jedno zda dojedu teď anebo za půl hodiny. Problem solved.

Takže jsem k vlastnímu nemalému překvapení došel k závěru, že by mi elektromobil vlastně nepůsobil omezení žádné, nebo jenom velmi malé. K tomu jsou výhody. Šalinové zrychlení, reakce na sešlápnutí pedálu ihned beze zpoždění. Jestli mi něco na současném nevyhovuje, tak jak je zrychlení tou prodlevou a postupným nástupem síly, byť zlomky sekundy, tohle ředí pocit ze zrychlování nejvíc. Zvuk motoru...jo zvuk motoru se mi líbí nejvíc ten, co neslyším. Cena, 1,5 mio je přesně to, co leasingem ještě utáhnu, vlastně by to bylo to samé, co platím tak jak tak pořád. Výbavou to má všechno co si tak dovedu přát, přesednout do toho ze Stingeru, jak když najdu. No a válečné události, ustřelení cen paliv na málem dvojnásobek s vyhlídkou, zda vůbec za čtrnáct dní budou...všechny tyhle argumenty dál zesilují ve prospěch elektra. Navíc jeden z mála SUV puclíků, již se mi vážně líbí. Tohle, nebo i4 od BMW.

reagovat
Ha
Habakukk
17. března 2022, 11:22
2

Upřímně tě lituju, že dojíždíš do zaměstnání 250km denně. Neměl bych na to promarnit tolik času sezením v plechové krabici. Dojíždím 30km tedy nějakých 30 minut a neumím si představit jezdit více.

Ju
Junior
17. března 2022, 13:05
6

Takže elektromobil za 1,5 se dokázal funkčností vyrovnat Superbu za jedničku. Tak to je ten pokrok.

Sa
Sato
17. března 2022, 15:28
2

125km jedným smerom je hodne, ale nemusí to byť zase také zlé ak je to pod dialnici, časovo nie nepodobné tomu čo kade kto trávi v mhd vo velkomeste.
Osobne som si vyskúšal všetky variany (okrem bicykla samozrejme), a najlepšie je mať prácu cca 10-15 minút pešo. Dokonca je to lepšie ako homeoffice, človek je donútený aspoň k nejakému pohybu.

Ju
Junior
17. března 2022, 17:02
0

125km je asi jako z černýho mostu na pankrác :-) časově jo.

briza
16. března 2022, 21:27
8

Hmm...

reagovat
bitner
16. března 2022, 22:08
3

To uz je pryc. Ted uz jen elektrosoky.

beastar
17. března 2022, 09:25
3

Alespoň je vidět že web má tradici starých časů :)))

František Čáslavský
17. března 2022, 09:31
0

naftičku prosimtě...

beastar
17. března 2022, 10:44
4

Dnes spíš LPG ne? Nafta je pro bohatý.

bitner
17. března 2022, 11:29
2

:-) Celkem me bavi poslednich par dni predjizdeni audin fnafte po dalnici. A fakt to neni tim, ze bych si poridil Hellcata :-)

beastar
17. března 2022, 11:43
3

Ano. On je rozdíl 10 a 5,5:))

Ju
Junior
17. března 2022, 13:03
1

Což já teda chápu, ale lidem v prémiových naftách, co pak řeší spotřebu, jsem se dycky trošku pod fousy posmíval. Že naftu místo benzínu, to chápu, to umím a rozumím. Ale jezdit ještě i s naftou jak s hnojem, když sem si předtim koupil Audinu místo oktávky, abych jako měl ten znáček, tak to už si trošku posměch zaslouží :-))

Viola Procházková
17. března 2022, 14:38
2

briza: Dneska nemůžeš lemtat benzín každý den. Víš, co to stojí??

Kuře
17. března 2022, 23:34
0

Inu, právě že nemůžeš, a proto si chodíme pro svou každodenní dávku sem, tu to stojí 600 ročně;)))

briza
22. března 2022, 14:23
0

evilkitty: Vím, i pětilitrová véosma vyjde pořád násobně míň, než provoz elektrošrotu, pokud teda pominu režim, v němž dobíjím pouze doma. Ten dává, asi jako jediný, smysl.

PachezZ
16. března 2022, 23:44
0

Já v tom předku pořád vidím Hondu Beat nebo něco takovýho... nemůžu si pomoci

reagovat
Sa
Sato
17. března 2022, 10:27
3

Kedysi som mal fakt rád novinárske testy, tak nejako obecne a vobec som sa nezamýšlal nad tým že je to auto pre mna drahé, alebo že je vlastne nedostupné aj pre samotného novinára. Proste som to neriešil. Pri týchto EV mi to ale stále hlodá v hlave, nejako sa od toho nedokážem oprostiť a celý test má takú pachuť, že to je super auto len keď ho niekto dostane zadarmo.

reagovat
Ha
Habakukk
17. března 2022, 11:07
2

Já už testy EV aut začínám rolováním na cenovku a pak jdu teprve číst test.

beastar
17. března 2022, 11:42
3

Taky kromě prémie tam je mi cena dopředu jasná. Hlavně prostě sem asi stará škola 1,5 za Kiu?

Mi
Michal Lenc
17. března 2022, 13:10
3

1,5 za Kiu...
Bejvaly časy, kdy si lidé to samé mysleli o japonskejch střepech. Někdy v šedesátých, sedmdesátých letech. Ale tak těžko to porovnávat, 300-400kkč je příplatek za to, že je to elektromobil, ten bude asi všude dost podobný.
Možná, že je to opravdu tak, že elektromobily jsou třída sama pro sebe a na značku se tam tolik nekouká.
Tím myslím, (mezi těmi lidmi co ta auta skutečně nakupují, ne o nich jenom diskutují na internetu). První si vybereš, že chceš auto na baterky a až potom řešíš značku. A dneska jsou mezi těmi modely takové rozdíly, že úplně na věrnost značce hrát nemůžeš, protože by jsi skončil v i3. Nebo v ID.4 apod.

Sa
Sato
17. března 2022, 15:37
2

Fun fact. V 2004 stála Kia Opirus 1 033 980 , po započítaní inflácie to je presne 1,5M :) :) Ale keby mi niekto nechal na parkovisku Opirus a túto nádheru tak si na víkend zoberiem ten Opirus :)

Jakub Pospíšil
17. března 2022, 16:47
0

No ale on se ten Opirus taky úplně jako housky na krámě neprodával...
Jinak s tebou souhlasím, taky bych se raději projel v Opirusu, nikdy jsem v tom neseděl, ale dost mě to zajímá.

Ha
Habakukk
17. března 2022, 17:59
2

Tak parodie na E class snad nikdo nemohl brát vážně.

ro
rock
17. března 2022, 19:40
0

Mně to přišlo jako inspirováno Thesisem. Ale narozdíl od Thesisu bych to asi úplně nechtěl.

je
jerry
18. března 2022, 18:29
0

Design zvenku se mi líbí. Ale pokud bych kupoval, tak bych určitě zvolil novou Toyotu GR86. Ušetřil bych víc než 1/3 ceny a užil si opravdovou radost. Koníků má sice jen cca 240, ale hmotnost poloviční o tunu menší. Už jen tohle vypovídá dost, protože fyziku neošidíš.

reagovat
je
jerry
21. března 2022, 09:53
1

Proč jsem uváděl GR86? Protože testované auto, ač designově nevypadá špatně, umí poskytnout jen velké zrychlení, ale jinak to bude jako každá baterka bezpohlavní až hrůza. A na radost jsou úplně jiná auta. A kdybych zjistil, že každá druhá nabíječka je nějaký problém, tak to už by byl úplný opak radosti. Opak radosti, krásně jsem to sprosté slovo popsal, že?

RW
Roman Wirgler
20. března 2022, 10:24
0

Paní Viola je asi trošku mimo, nebo píše podle přesného zadání. Ano, je to fajn, je to návykové, hezké zrychlení, ale není to nic, co by neumělo pořádné auto se spalovákem s výkonem přes 300 PS. Pokud se navíc bude touto jízdou opájet déle a honit německé prémiovky, tak nedojede ani k další nabíječce a určitě nebude mít spotřebu 21 kWh/100 ( to musela jezdit hodně zvolna ), ale bude ráda za 31 kWh/100. Ale kupujte lidi, někdo to koupit musí.

reagovat
beastar
20. března 2022, 12:11
2

No jo tak sama tam píše že to bylo poprvé. Jinam je pravda co píšeš.

VK
VK
20. března 2022, 13:07
1

Ani spalovák >300 PS neumí tu naprostou bezprostřednost zrychlení elektromotoru. Vždycky tam jistá prodleva je a i kdyby zlomek vteřiny, pocit ze zrychlení. ředí.

Navíc kolik se takových >300 PS spalováků za 1,5 mio dá dostat. Počkejte moment....právě zrovna od stejné značky Stinger, potom Mustang. A pak už jedině na individuální dovoz z USA Charger nebo Ch300. To by tak asi bylo všechno. A všechno má daleko jinde provozní náklady na palivu a mezi námi, dojezd toho benzínového šestiválcového Stingeru není ani 500 kilometrů.

Viola Procházková
20. března 2022, 14:45
3

VK už to řekl za mě, takže jen podepisuji a jsem s pozdravem, pane Romane.

Beast: Poprvé se vztahovalo ke kompletnímu týdennímu testu. Tak mimo nejsem ani já, abych do letošního roku nesedla do elektra :)

Csaba
20. března 2022, 14:52
0

A klíčenku! Poslat klíčenku! :-)

beastar
20. března 2022, 15:58
1

V: OK tak potom je to v pořádku. To nadšení z toho zrychlení bych klidnil. On to totiž umí i vozík na golfu:)) A pocit z 300hp ne nutně v novém autě co váží 2t je prostě pořád úplně jinde. Než v těchto krabicích bez duše. Bohužel.

V.K: Jo a kdo to potřebuje těch 300hp běžně. Jinak za jedna půl je toho víc snad nemusí jít nutně o zbrusu nový auto ne? O tom tam ani ten Roman nepíše. Nebuď demagog. A zkus si někdy třeba M3, RS4, AMG, nebo nějaký prostě cool auto. Jasně náklady na provoz budou o něco vyšší. Jenže 300hp je prostě... No do těch ev se to dává protože to jde. A zákazník má aspoň pocit že za tu palici dostal rychlé auto. Jinak je to k breku. Zkus si s tím tejden jezdit ty tvoje pracovní cesty a budeš psát jinak. Věř mi já to z krát dělal :D

Viola Procházková
20. března 2022, 18:05
0

Tak časem se asi omrzí, ale zatím mám z toho zrychlení vždycky radost. A není pravda, že by bylo u všech elektrik stejné, třeba Enyaq tohle divadlo neumí.

beastar
20. března 2022, 18:51
1

Chtít od jakéhokoliv VW dneška extra buřty. To jako fakt ne. To divadlo ale umí třeba upřímná i3 a dokonce i malé předražené Zoe. Které teda mám možnost vzít a jezdit... Když vidím co se tu děje. Byl by to na blog skvělý vůz. Mimochodem věk VW defakto skončil.. Tj hrozný co dělají nezávisle na tom, co ty věci pohání.

VK
VK
20. března 2022, 20:54
-1

Okénko do neurofyziologie, subjektivní vnímání každého silného vjemu se postupem času vůčihledně snižuje. Má to i podklad na buněčné úrovni, nemá smysl tady tím zatěžovat, důležité je, že každý vjem. S výjimkou bolesti, výjimka důležitá, ovšem jediná. Takže se všechno omrzí. Sebehezčí partnerka pozbývá atraktivnosti, skvělé hodinky zevšední, heroinu je potřeba si píchat čím dál větší dávku. A silné auto - omrzí. Takže chceme zas novější, lepší, silnější. Co naopak vjem udržuje na původní úrovni, případně jej tam dovede navrátit, je jeho změna. Tak třeba změna rychlosti. Změna vektoru rychlosti, to je bláznivé projíždění zatáček. Změna velikosti rychlosti - to je přesně zrychlení. Takže věřím, že právě díky z podstaty věci naprosto bezprostřednímu zrychlení, má elektro potenciál se omrzet pomaleji. Rovněž důvod, proč prodleva a přece jen postupný nástup zrychlení u spalováku ten pocit tolik ředí.

mariov8
24. března 2022, 10:38
0

Zažil jsem C63 AMG, ano, když se člověk nepřipravil, nebo jako spolujezdec, bimbá hlavičkou do opěrky a sem tam. Ale z hlavy nemůžu dostat E 53 AMG... tedy takové to "kinder" AMG, jenom silnější verze normálního šestiválce s mild hybridem... "blbých" 435 koní. Jelo to jako prase a když se člověk zklidnil, tak do 10L/100 km nebyl problém = 600km na nádrž? Na pohodu. To je na těch autech super. Umí všechno. I dětičky jsem s tím povozil. Ne jenom pár krát zrychlit na 100km pod 6 vteřin a pak šup k nabíječce... Ona ta elektrická energie brzo také vyletí nahoru a hlavně jí nebude na takové elektrohrátky dost.

VK
VK
24. března 2022, 21:18
0

Jenže člověk za to taky nechá u mercedesů o miliónek navíc. ;)

S myšlenkou, že by příští vozidlo bylo na elektriku přichází další. Plácnout se přes kapsu a nechat si nainstalovat na střechu 50 čtverečních metrů solárních panelů a do garáže blok s třeba 75-100 kWh bateriovým úložištěm, úplně postačí olověné baterky, když na věc přijde. Celoroční ježdění nepokryje, to zas ne, ale půlku určitě. Energie bude. ;)

beastar
24. března 2022, 23:16
1

On ten milionek navíc za Mercedes dost stojí. Dnes sem okusil GLS nějakých blbych 360 kW navíc ve stodole. V kombinaci s tím chytrým podvozkem je to zabiják. Co se nelekne zrychlení ani okresky. V tom autě o zatáčce nevíš. Technologie na palubě a zpracování omráčí každého. Je to palác..a ano taky stojí. Lepší je dát dvojku za sotva dobře slepený Elektrošmejd. Víte co je zvláštní že ti opravdu bohatí co jich pár znám. Až na velmi velké výjimky prostě Teslu neberou v potaz ani vážně. Proč? Že by to fakt byl krám pro pozery a fanoušky zelené ideologie. Vychcany živnosteníčky, co chtějí dotace případně parkovat zdarma? Být cool?

Jako prostě prémii do debaty o Tesle bych vůbec netahal a může být její podvozek třeba zlatý a řízení diamantové. Chápu že když do toho někdo sedne z Golfa a člověk vedle něj slapne na pedál... Tak huuuu bzzz máme video na utubko...

Teď sem viděl tohle s UA značkami.. Hrdina dojel. Bylo to v Německu. Možná by ho měl Zelenskyj vyznamenat...

mariov8
25. března 2022, 09:39
1

"50 čtverečních metrů solárních panelů a do garáže blok s třeba 75-100 kWh bateriovým úložištěm, úplně postačí olověné baterky, když na věc přijde. Celoroční ježdění nepokryje, to zas ne, ale půlku určitě."

A už máš v klidu na to GLS 63 AMG a když vypnou proud, vezmeš do ruky kanystr. A vo tom to je. Ale musím dát beastar-ovi za pravdu, seděl jsem kdysi vedle opravdu bohatého pána u Laga di Como. Koupil si Teslu, proč ne, "všichni si ji již koupili". V ten moment většina u stolečku pochopila, že ne všichni žijeme ve stejném světě, ale tak to chodí, dospělý jedinec akceptuje... "Je to sračka, to snad lepili děti v číně"... a ve stejném stylu ještě chvíli pokračoval... ano, má Teslu, ale kromě parkování v centru Prahy ji nepotřebuje a jinam s ní ani nejezdí, protože nechce a hned vedle stojí několik použitelnějších alternativ pro jeho osobní mobilitu. Ne, Tesla S není prémiové auto pro skutečně zajištěného člověka.

VK
VK
25. března 2022, 09:54
0

Chtěl jsem zdvořile upozornit, že zde není řeč o Tesle zde se jedná o EV6. Co do finanční rozvahy, tohle se pořídí, zmíněný solárně bateriový systém za dalšího půl milionu plus mínus - a oproti AMG ještě půl mega zbyde.

beastar
25. března 2022, 11:06
1

Jistě není to o Tesle. To byl jen takový argument ve smyslu. Nejdražší elektrické auto obecně vs auta se spalovacím motorem. Kde údajně teda nezažije člověk ty zážitky :) Tady Kia za 1, 5 bude určitě líp zpracovaná než Tesly, spolehlivější atd. Jen dost pochybuju že bude prostě lepší jak jiná auta za stejnou cenu, běžná. Mimochodem poslední průzkumy veřejného mínění, majitelů aut to potvrzuji. Teď only ev Tesla v Gb opět hrubě propadla ve všem. Včetně dlouhodobé spolehlivosti.

mariov8
31. března 2022, 13:47
1

Asi tak, Kia EV6 není konkurent pro prémii, ale spalovací ekvivalent stejné třídy stále stojí téměř polovinu, maximálně 2/3... je velikostí srovnatelný a funkčně porovnatelný a v pohodě do milionu. A zase mi to nějak nevychází, možná otázka priorit.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné 1978
Ford F250 Ranger XLT Lariat 7.5 tažné

1978 rok výroby
240 koní výkon
7 500 ccm objem

Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA 1969
Chrysler Newport Custom / MONTANA, USA

1969 rok výroby
216 koní výkon
6 277 ccm objem

Oldsmobile Delta 88  1968
Oldsmobile Delta 88

1968 rok výroby
365 koní výkon
7 500 ccm objem

GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko 1998
GMC 2500 Suburban Silverado Sierra Yuko

1998 rok výroby
190 koní výkon
0 ccm objem