Zcela jistě byste si na tomto místě rádi přečetli článek hlásající, jak se Matěj konečně zbavil svého přizdisráčství, vysál do sucha bankovní účet a opatřil sobě i přes manželčiny protesty elegantní klasický sedan. Takový Jaguar XJ generace X308 je první věcí, která mi v podobné situaci přijde na mysl. Tak vás zklamu, X308 si nekoupím, alespoň ne prozatím.
Dlouhodobý test, tedy operativní leasing, Fiatu 500 se pomalu blíží ke konci a já už v podstatě od srpna otravuju všechny své známé, blízké i náhodné kolemjdoucí svým problémem. Problémem, který spočívá v nalezení vhodné náhrady tohoto městského šviháka, který mi dělá radost i v nejpochmurnějších dnech a za všech okolností věrně slouží. Ukázal mi, že potřeba každodenní mobility se nemusí vylučovat s velkou dávkou stylu. Zábava za volantem se sice vymyká z tolik omílaného puristického konceptu v podobě auta výlučně řidičského ražení, mrštnost, malé rozměry a nízká hmotnost spojená s vysokou úrovní přilnavosti jsou však vlastnosti, které ve městě i mimo něj hrají ve váš prospěch. Když připočtu nízkou spotřebu a finančně dostupný provoz, zdá se, že je to pro mé potřeby ideální řešení. Zvlášť, když vás auta omrzí tak rychle, jako mě, budete za roční pronájem rádi.
Provoz nového pronajatého vozu v tak nehostinném prostředí, jako je město se svými parkovacími domy, ulicemi a hustým provozem s sebou nese jistá úskalí. Auto je samozřejmě pojištěné, ovšem nikdo asi nechce podstupovat martýrium s pojišťovnou kvůli každému ťukanci z nákupního centra. Nota bene, když započtete spoluúčast, a budete-li mít opravdu smůlu, takže se vám to stane opakovaně. Zde už vidím i jistý potenciál k výraznému odlehčení domácí kasičky. Já jsem v tomto ohledu měl prozatím štěstí, doufám, že tedy do konce smlouvy vydrží Fiat bez poskvrny.
Nějakou dobu si v hlavě urovnávám všechny dostupné možnosti a výčet krátce shrnu. Kdyby vás, naše věrné čtenáře, k některému z bodů něco napadlo, neváhejte a podělte se v diskuzi. Třeba přijdete na něco, co mě zatím nenapadlo.
Samozřejmě uvedu svoje základní požadavky. Nejprve musím poznamenat, že nejsem přítelem kompromisu a mám rád jednoúčelové stroje. Velká limuzína musí být tichá, dostatečně výkonná a především ultrapohodlná. Malé městské auto tedy logicky může trochu skákat a drncat, pokud si zachová mrštnost. Sportovní vůz, nejlépe coupé, by mělo poskytovat řidičskou radost všude, kam se jeho prémiové pneumatiky podívají. Současně ale věřím, že leckteré sporťáky mohou dobře sloužit coby daily driver. Dokážete si představit dojíždět do kanceláře v Porsche 911? A proč sakra ne, že? Jenom je taková 911 hodně mimo rozpočet. Tyto požadavky a jasné představy o autech se ovšem tříští na prach při střetu s tvrdou realitou všedního dne, absencí garáže a možností korporátního zaměstnance. Potřebujeme tedy jeden vůz. Je jedno jaký, ale musí mít charakter a v tom, pro co byl stvořen, musí být skvělý.
Operativní leasing: druhé kolo aneb co není moje, je nejlepší
Hledání dalšího operativního leasingu zdá se být logickou variantou. Ostatně jsem na toto téma odpovídal už na několik dotazů na trackdayích, na pravidelných setkáních Kafe&Káry i kolegům v práci. Jeden by si začal připadat, že jej ostatní pokládají za jakéhosi propagátora operativních leasingů. Mně se osobně tato možnost zdá jako nejméně pravděpodobná.
Za prvé, většina nabídek není ve skutečnosti tak výhodná, jak se na první pohled jeví, k uváděným cenám je často nutno připočítat DPH, auta nabízená do těchto programů jsou povětšinou nudné vozy podobné těm nabízeným v autopůjčovnách a celková popularita operativního leasignu v poslední době a s tím spojené chování některých prodejců, je nejlepším argumentem pro vyřazení OL z výběru. Navíc jsou často nabízeny poněkud nesmyslné kombinace nájezdu a doby trvání smlouvy. 20 000 km a rok nabízí jen málo prodejců. Třeba Fiat Tipo se takto dá sehnat za necelých 5000 Kč měsíčně. Tipo bude jistě skvělým automobilem pro denní přepravu, někde uvnitř jsem si ovšem vědom potřeby řídit vůz alespoň malinko vystupující z davu.
Nový vůz na leasing/úvěr: Vybírejte pečlivě, vaše volba vás bude provázet po dlouhé roky
Tato varianta byla vlastně první zvažovanou. Momentální nadšení pro Suzuki Swift Sport mě vedlo k prozkoumání ceníku a nabídek všech dealerů u nás, vyplňování poptávkových formulářů a četným telefonátům. Občas mi volalo deset dealerů denně, někteří i dvakrát. Výsledek pátrání po SSS byl tristní. V celé republice je jen hrstka nových kousků, protože výroba byla ukončena a dealeři čekají na nový model. Ten bude s turbomotorem a já, ačkoli mám turbomotory velice rád, jsem chtěl atmosféru.
S dalším kandidátem do výběrového řízení přicházela nutnost nafouknout uvažovaný rozpočet, nebo přinejmenším protáhnout splátkový kalendář. Ano, napadla mě geniální myšlenka koupit si Toyobaru. Ruku na srdce, i když jsem přes den zaměstnán v prestižní nadnárodní korporaci coby letecký inženýr, rychlé kalkulace vyjevily nepříjemnou, leč zvláštním způsobem uklidňující realitu, že pokud budu chtít zachovat současný životní standard, nové Toyobaru na leasing nebude kompatibilním řešením. Tak snad příště.
Z nových vozů totiž nebylo vůbec nic, co by splňovalo moje požadavky, a když už se jejich splnění přece jen blížilo, srdce svou absolutní netečností dalo svůj nezájem více než dostatečně.
Ojetý vůz: za malý peníz hodně muziky nebo nakonec nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci?
Tak, a je to tady. Kde jinde by mohl skončit zájemce o charakterní automobil s nevelkým konečným rozpočtem, než brouzdáním po stránkách inzertních webů. Ono prohlížení inzerátů je pro mnohé z nás už veskrze bezmyšlenkovitou činností. Zadáme ty ‘naše’ parametry, klikneme na tlačítko ‘Hledat’ a už jedeme. Je úplně jedno, kolik máte po kapsách peněz, nebo zda je aktuální objekt zájmu považován za nespolehlivou mrd…totiž věc, pokaždé se najde automobil, který musíme mít. A nejlépe každý den jiný.
Obecně se ojetým vozům bráním. Obava o spolehlivost vozu s nejasnou historií spojená s požadavkem na bezproblémový každodenní provoz mi výběr vůbec neusnadňuje, zvlášť, když částka, kterou jsem schopen složit na dřevo je zhruba 100 tisíc. Jak typické. Leckdo mi vytkne, že jsem příliš opatrný, že se příliš zaobírám potenciálními poruchami a obavami z velkých finačních vydání. Nebudu se přít, je tomu tak, jsem pohodlný a líný, a nerad platím víc, než uznám za vhodné.
Objevily se ovšem v poslední době dva vozy, které mě přiměly můj postoj částečně přehodnotit. Jedním je Alfa Romeo. Už teď vás slyším smát se, že to přece naprosto odporuje předchozímu odstavci. Smějte se ještě víc, když zjistíte, že oním vyvoleným modelem je 156. S motorem Twin Spark. Nenajdete u nás motor, který by byl hospodskými odborníky odsuzován více, než právě tento počin italského strojírenství. Historky o zadřených motorech, blocích proražených zlomenými klikovými hřídeli, prasklých ojnicích a jiné noční můry spolehlivě odradí potenciální kupce. Nic nezachrání ani pověstní italofilové legendami o točivosti, vysokém měrném výkonu a charakteru těchto motorů. Nabízený exemplář 156 je ovšem jiný než ty, které běžně potkáte v inzerci. Kus po prvním majiteli s nájezdem do sta tisíc, s prokazatelnou a kompletní servisní historií a dokonce bez známky koroze. Co se tak asi může pokazit? Kdybyste chtěli být rychlejší, než já, dejte vědět, kontakt na prodávajícího rád předám.
Druhým objektem zájmu se stal vůz, který by mohl důstojně zaujmout místo pětistovky coby stylový zástupce retro stylu. Co zástupce, on je to vlastně novodobý průkopník retroaut. Jedná se o Mini Cooper. První generace, opět jeden majitel, opět nájezd do sta tisíc. Co se může pokazit? Tak především převodovka. Ať už jde o první generaci před faceliftem z roku 2004 s pětikvaltem Midlands, nebo s Getragem po něm, na minifórech se dočtete hrůzné historky o rozsypaných převodovkách, šílených pazvucích a nutnosti výměn kus za kus v případě druhé jmenované. Přičtěte duchy v elektroinstalaci a nevalnou kvalitu zpracování prvních let výroby a těžko dostanete výsledek, který by zaujal zájemce hledajícího spolehlivost. Ovšem kompletní servisní historie daného kousku dává příslib, že spousta elektrických a elektronických problémů mohla být vyřešena v rámci záruky, stejně tak by mělo být o vůz náležitě postaráno v oblasti běžné údržby. Mám neobvykle silné puzení zjistit, kolik pravdy se v mé teorii nalézá.
A teď babo raď, chce se říct. Radit ovšem můžete zejména vy, čtenáři. Napadá vás řešení, které jsem v článku nevyjmenoval? A jaký vůz byste chtěli vídat zde na webu a setkáních pořádaných Autíčkářem? Na které karoserii by se nejlépe vyjímal polep, lákající nové čtenáře k četbě našeho webu? A nebude nakonec nejlepší si opravdu koupit onen Jaguar X308, k němu předplacenou jízdenku na MHD a zažívat onu motoristickou nirvánu alespoň o víkendech?
Jsem zvědav, s čím přijdete. Nejsem asi takový nadšenec, jakým bych chtěl být, ale možná právě teď máte jedinečnou příležitost nakopnout mě směrem, který je vám blízký. Mezitím se omlouvám, ale jdu zase procházet inzerci.

















AspidMan
16. 10. 2016, 08:53911 na denné najazdy schvaľujem, sám by som šiel touto cestou, nebyť stale nedostatocného príjmu.
Mrzí ma BRZ, to by bol skvelý každodenný chlieb autičkára.
Ak si už bol rozhodnutý pre SSS, ale si nestihol nové, prečo nehľadáš v inzercii? Po 1.majiteľovi, s kompletnou históriou a nekurácke mi na mobile.de bez protestov našlo cez 100 jednotiek a z toho sa už dá vyberať. Trébars pri BRZ musím zľaviť z nárokov!
Za mňa Svišť.
CZmisak
16. 10. 2016, 09:09Co zůstat u Toyoty - Yaris TS? U nás bída s nouzi, ale třeba v DE je už docela pěkný výběr a věřím tomu, že dovést auto ze zahraničí je tu pro spoustu lidí lehce řešitelný problém.
AspidMan
16. 10. 2016, 09:21Kúpil by si si Hyundai i20 s motorom z Genesisu kupé? Matej totiž nechce kompromis. Pretože žiadna novodobá Toyota okrem GT86 sa nedá nazvať inak.
CZmisak
16. 10. 2016, 09:42Vždyť je to stejná kategorie jako SSS, Cooper nebo třeba Colt CZ3 ;-) Všechno nákupní tašky s trochu ostřejším motorem. ;-)
Ricky
16. 10. 2016, 09:22Tvůj problém dobře znám a taky jím trpím. Prostě nevím co chci :-) Z toho co tady píšeš bych si dovolil soudit, že potřebuješ něco nudného, zato s velkou dávkou charakteru. Co takový Volvo S60/S80/C70 nebo Saab 9-5 všechno s velkým motorem, co ty na to? Na Mini se vykašli, jedno jsem měl a v životě bych si to už nekoupil - otřesná kvalita zpracování, pokud máš přes 180cm tak si uvnitř nenajdeš správnou pozici a jízdně je to malá a dost tvrdá poskakující krabička, do českých měst se fakt nehodí. Ale na kvalitním asfaltu to jede moc pěkně, to zase jo.
Liqid
16. 10. 2016, 09:49Dlouhodobý test Jága by byl v našich končinách celkem unikátní počin, ona tě kočka při dobrém výběru nesežere.
Vrooom
16. 10. 2016, 09:54Ja bych sehnal bmw 130i. R6 v malym aute ma hromadu charakteru. Cenove se uz leta nepohybuje, spis sla trochu nahoru. Je docela spolehlivy a neni tak archaicky jako napr. 325Ti compact. A nebo z osobni zkusenosti muzu potvrdit, ze dost velka stylovka je Z4 Coupe ;-) a to se da sehnat nekde okolo 300-400k s velmi ruzumnymy provoznimy naklady (narozdil od 911).
Nezn.uživatel
16. 10. 2016, 09:59Ona je otazka, jaky mas vlastne rozpocet. Jestli je to tech 100 tisic v hotovosti nebo jestli jsi pripraveny pripadne splacet vetsi castku. Pokud ano, pak bych zauvazoval o tom BRZ, ojetym, treba z Nemecka. Nebo i ten Jaguar X308. Je to krasny, stylovy auto a z myho pohledu urcite zajimavejsi, nez SSS. To je presne ta kompromisni krabicka, ktera je navic podle myho soudu spis vlhkym snem 18-letyho kluka, nez dospelyho chlapa. A co Nissan 350/370Z nebo BMW Z4?
Nezn.uživatel
16. 10. 2016, 11:06No a kdyz uz tu mluvime o tom Jaguaru, tak proc treba misto te limuziny nejit do coupe XK8? To ma charisma na rozdavani a bude ho mit i za dalsich 20 let. Je to krasne, nadcasove coupe, ktere zaroven cloveka ani nenuti jet rychle. Nebo pripadne nejaka velka coupe od Mercedesu.
BobAsh
16. 10. 2016, 16:41Problém je, že XK8 obvykle stojí cca 2-3x tolik co XJ8 X308.
Nezn.uživatel
16. 10. 2016, 17:55No jasne. Proto jsem psal, ze je potreba trochu vic specifikovat ten rozpocet. Jestli je tech 100 tisic strop nebo ne.
M P
16. 10. 2016, 18:02Aktuálně je, no. Není to, pravda, mnoho, ale něco se s tím snad bude dát vymyslet :)
Nezn.uživatel
16. 10. 2016, 18:57Tak to je dost limitujici, to je pravda, ale neco vymyslet se urcite da. ;-)
dans
16. 10. 2016, 10:07fiatka 500 od abarthu.
Skipper
16. 10. 2016, 10:16Moc hezké uvažování. K 308. Její interiér se mi moc líbí a podle mné je svým vzhledem daleko jinde proti X300. Jenže třeba já jsem ćasem zjistil, že motor V8 mi do luxusního auta nesedí. Bral bych ho v muscle caru, bral bych ho ve sporťáku, velkém americkém sedanu (ano, jednou si určitě pořídím Crown Vic a budu si hrát na Muldera). Ale do Evropských limuzín se mi prostě nehodí. Každá V8 je tak trochu rośťák. Sametovost R6 nedosáhne nikdy, ani brutální, přitom zároveň uhlazenou šílenost V12 taky. Já být na autorově místě, tak jdu právě do X300 R6. Servis vcelku nenáročný, díly za rozumné peníze...
Nicméně taky chápu, že nové auto je nové a někdy je fajn mít jistotu, že dojedu, kam potřebuji. Rozhodl jsem se doplnit svou garáź (R6, V8 a V12) o další pŕibližovadlo pro normální každodenní život - přeci jen, dojíždět V12 2km do práce je už trochu zvěrstvo. Vlastnictví moderního auta mě nějak zásadné neláká - je mi sice něco málo přes 30, ale telefon používám hlavné na telefonování, takže infotainment - nejdůležitějśí součast moderního vozu - mé naprosto nezajímá. Rozhodl jsem se tedy pro operativní leasing. Původně byl v plánu VW Golf - vcelku racionální alternativa. Projel jsem i novou Octavii 1,0 a byl jsem vcelku mile překvapen.... jenže jsem zavítal i do salonu BMW. Původné jsem chtěl zkusit řadu jedna, za více méně podobné peníze jako Golf by to nemuselo být špatný, ale nakonec jsem se poohlédl za roh autosalonu a objevil showroom Mini. No a jelikož právé probíhala akce operativního leasingu na Mini Cooper 5D (kvůli dětem nutnost) - tak jsem se svezl, zamiloval jsem se a upsal se na 4 roky, nájezd 60000 km i s DPH za 7600 měsíćné. Je to cena o něco málo vyšší, než kolik bych platil u Octavie, niźśí než u Golfu, jenže... Libovolná výbava v ceně 57000, já jsem se v konfigurátoru trochu rozjel a skončil nékde u 106000, proto i lehce vyšśí měsíční poplatek. Ale naprostá individualizace, do auta jsem si navolil co chci a co se mi líbí. V porovnání s pevnými výbavovými pakety konkurence naprostá nirvána. Auto už je ve výrobě, tak se těśím na konec listopadu, až moji garáž osvéźí oturbený tříválec. V životě bych nečekal, že zrovna já podobnou větu řeknu, ale když jsem se s tím autem svezl, tak ten motor do toho vyslovené patří, má to super zvuk a je to taková super hračka.
krab
16. 10. 2016, 10:47Dobrý postřeh, mě I dost povědomý! Taky se pomalu učim zjišťovat že nová auta dokážou zarytého milovníka starých kár překvapit! A to jak příjemně tak nepříjemně. S novým Mini jsem nejel zatím a moc se těším na nějakou příležitost. A chci aby bylo dobré, aby se mi líbilo...
S operativníma leasingama se roztrhl pytel a ono to docela na papíře vypadá lákavě. Pokud tam není další háček, skoro mi přijde např. ta Matějova volba 500vky hodně výhodná.
Co mu poradím? :) Ono to je těžký, já nejsem Matěj, Matěj není já. Takže vlastně stejně nevím co chce. Pokud Jaga, souhlasím se Skipperem, který má s nima asi slušné zkušenosti že X300 dává v malým rozpočtu ideální smysl. Já jsem se pouze svezl, auto bylo známého a trval že si ho musím vyzkoušet a řídit. V tý době jsem měl E39 523i a přesednutí z něj do Jaga ( X300 3.2) bylo provázený smíšeným pocitem. Charisma je na straně Jaga, tady není o čem... Jízda byla poněkud plavnější a ležérnější než by ten charismatický sportovní nízký posez v autě naznačoval. Motor 3.2 je uhlazený a přesně padne k autu. Výkonu má tak akorát, ne málo a neohromí to. 4litr bude možná lepší volba. Ale protože tyhle Jagy stojí kolem 100K v moc dobrým stavu (když se objeví) tak není co řešit. Pokud ti to manželka schválí ( tím myslím neschválí, ale prostě to ustojíš...) tak si ho kup. Jsi letecký inženýr jak píšeš, tak si i zvládneš na něm leccos opravit. Ale sežeň si nějakou garáž nebo kryté stání. V soli a břečce už bych Jaga netrápil.
Druhý můj tip by byla Alfa Romeo GTV 3.0V6 ( Busso). Tohle auto se taky dá s trochou hledání a štěstí kolem 100k pořídit. Má kufr na nic, má zadní sedačky spíš pro dekoraci interiéru a má přední pohon. Ale je to krásná Alfa, nejhezčí Alfa kterou Alfa udělala v 90tých letech navzdory své vlastní krizi v té době a pod přistřihlými křídly Fiatu.
RCNP
16. 10. 2016, 11:04Ad MINI - Měl jsem možnost se svést s 3 dvířkem s tím třívalcem a u mě teda velký zklamání. Nevím jestli je možný, že by u 5D byl trochu jinak poladěnej, ale oproti předchozí 1.6 je to velkej downgrade. Zvuk to nemělo tak do 3 tisíc, takže jsem zapomínal řadit a motor měl dost hrubej chod. Reakce na plyn taky dost vlažný. Ale to srovnávám se dvěma předchozíma generacema s čtyřvalcema. Na třívalec je to asi ok. Dynamicky to špatný není a podvozek je pořád dobrej. Ja osobně bych šel teda do Clubmana, jelikož 5D vypadá divně a má asi třicet okeních sloupků na metr, ale to už je hodně subjektivní poznatek.
Skipper
16. 10. 2016, 11:12Aha, to mi připomělo jednu podstatnou věc. K Jagu - je to už prostě auto do garáže a ne daily. Nedovedu si představit, že bych s ním jezdil v brečce a soli. I proto ta potŕeba nového auta - něco, co můžu s klidným svědomím provozovat v zimě bez jakýchkoliv výćitek. A srovnání s BMW - naprostý souhlas. E39 je objektivně lepší asi ve všem... Jenže je to jedno. Jag je Jag.
K Mini - se starší generací srovnání nemám, takže jsem přistupoval k výběru s otevřenou myslí. Taky to není pohled nějakého fandy, nebo milovníka Mini - prosté jsem vybíral pro mné nejzajímavéjší operativní leasing, kde tato nabídka z pohledu mých poźadavků konkurenci válcovala. Pétidvíŕko má podle mné lepší proporce než 3D u kterého ten vystrčený cumák mám celkem problém prokousnout. K sloupkům - naprostý souhlas :D Taky proto jsem vybral zatmavení bočních oken, na co bych se jinak vys... Clubman vypadá suprově, ale cena už je někde jinde.
RCNP
16. 10. 2016, 13:05To já naprosto chápu a schvaluju. Co víc, jsem rád, že se tak dostanou Mini mezi lidi, jelikož koupit nový Mini není úplná láce. Dobře, že vedou zajímavý programy na operáky. To už je otázka preferencí, mě přijde 3d víc sexy a ten knedlíkovej tvar na něj pasuje. To je dobrej nápad s tou folií aspoň to nebude z boku vypadat jako promenáda ve Varech :D
Skipper
16. 10. 2016, 13:14Díky :) Taky to chci trochu rozbít barevnou kombinací - červené auto a bílá stŕecha. Kdyź jsem viděl fotky takto konfugirovaných aut, tak ten tmavý pás oken působí celkem jednolité a to sloupořadí celkem zaniká. 5D vycházelo cenově o tisícovku měsíčné levněji, co je dost silný argument no a pak s dětma je to přeci jen praktičtější.
JP
16. 10. 2016, 14:20GTV 3.0 V6 je skvělá víkendovka, ale není to auto na denní ježdění, byť jsem se to asi rok pokoušel předstírat. Ne že by to nezvládalo, ale dá se vybrat o tolik líp, že o tom vůbec nemá smysl spekulovat.
RCNP
16. 10. 2016, 10:49Mini jsem měl a řidičsky je to úžasný auto. Sedí se v něm pěkně u země s nataženýma nohama, ne tak záchodově jako v F500. Převodovka ač se asi sype, tak řadí parádně. Což je fajn, protože ta 1.6 v Cooperu je sranda točit. Typicky atmosferickej průběh s pěknym zvukem. Podvozek je hodně tvrdej ne jen na poměry hatchbacků, ale vlastně čehokoliv. I BRZ je měkčí. Ale zase to jezdí úžasně. Reakce jsou okamžitý, cit ve volantu absolutní a díky relativně nízký hmotnosti to prakticky nezná nedotáčivost. Tady všichni používají klišé o motokárách a pro jednou to platí. Dokonce to umí udělat efektní off throttle oversteer. I to není úplně nepraktický. Vnitřní prostor je prakticky krabice, takže se dají převést nesmysly, krásně se parkuje a je vidět ven. Já jsem najel s Cooper r. 2004 najel asi 60K a relativně bez problémů. Jen jsem měnil řemeny a pár žárovek, ale zas 60K za tři roky není tolik a měl jsem asi i trochu kliku. Jelikož to musí mít hromadu much, když vlastně nevěděli do čeho jdou a jestli se to chytí. Plus interiér je srandovně postavenej. Skřípe a tak, ale ten rychloměr je super nesmysl. Takže by to asi chtělo rozmyslet jestli to stojí za to riziko a kdyžtak třeba zkusit alternativu minulou generaci SSS, když se ti libí ta současná.
M P
17. 10. 2016, 09:3760 tisíc za tři roky je přesně můj nájezd. 20 tisíc za rok, víc asi nenajedu. Leda by se mi to nějak zalíbilo a jezdil se běžně projet ráno o víkendech, což teda od mini asi nečekám, ale třeba by mě překvapilo :)
MartinML
17. 10. 2016, 10:37Všichni píšou o problematických převodovkách u MINI. Důležité info ale je, že převodovka v první generaci Eska tedy R53 je naprosto spolehlivej šestikvalt. Navíc Esko dopovaný kompresorem je dokonalý jízdní zážitek. Jak "motokárově" na podvozku tak i zvukově díky tomu kompresoru. To je hodně návykový. V německu se dají sehnat naprosto v pohodě auto do 100tis. km. Zrovna teď je tam krásnej modrek kousek s 28tis. km s cenovkou okolo 200tis. To je geniální kup. A věř mi, na ty rána a nejen o víkendu se budeš vážně těšit. PS: Velice snadno se dá upravovat výkon např. jen napínákem na řemenici, úpravou softwaru apod. Nebo rovnou pořídít verzi JCW, a to je už i lepších brzdách atd.
MartinML
17. 10. 2016, 10:44Píšu napínákem ael myslel jsem výměnu řemenice na komporesoru jako takové :-)
RCNP
17. 10. 2016, 11:48Já jsem ho kupoval tušim s nějakýma 30K a určitě šel z domu ještě před stovkou. A vubec nic s ním nebylo. Kromě oprav za dvě stovky, jako žárovky a ten řemen. Bylo to takový holátko bez výbavy, dokonce mělo ještě kazeťák, takže se ani nemělo moc co kazit. Popravdě jsem byl taky trochu opatrnej a koupil asi trochu předraženej kousek od dealera z ofiko programu ojetin BMW. A předtím jsem si nedělal žadnej domací úkol na vady a typický problémy a prostě ho koupil trochu na blind. Takže když budeš svědomitější tak by snad šel najít fajn kousek za fajn peníze. A jak píše MartinML, tak cooper s je suprovej, měl jsem krátkou přiležitost se projet a je to celkem divočina. Ale i obyčejnej Cooper je nadprůmerně řidičsky orientovaný auto v tomhle segmentu a bude tě bavit. Není tak gumový a rozbředlý jako třeba polo nebo i f500. Dokonce si myslím, že neodoláš o víkendech to trochu potrápit :) S láskou na něj vzpomínám.
M P
17. 10. 2016, 12:04Tak bavit by mě to asi mohlo, vzhledem k tomu, jak se bavím za volantem Fiátka, když ho trochu dostanu do tempa :D Jo a teda na upřesnění, onen kousek, který se stal objektem mého zájmu, je klasická 1.6 85kW, neni to Cooper S
RCNP
17. 10. 2016, 12:47Ona je to obecně docela sranda tlačit pomalý auta do vysokýho tempa :D Navíc je to edukativní záležitost z pohledu efektivity udržování těžce vydřený rychlosti, což je do budoucna dobrej um :D A Mini má dobrý predispozice pro svižnou jízdu, nízký těžiště, skoro čtvercovej půdorys a kola v rozích. Takže kdyby ses postupem času rozhodl posunout dynamiku trochu dál, tak to snadno snese. A holkám se taky libí, i když to už asi není aktuální, ale minimálně ho doma dobře příjmou :D Jo, to je Cooper. Ten by se měl dát sehnat za rozumný peníze. Esko už bude asi drahý. A motorizaci One bych se vyhnul obloukem, to je chcípák.
M P
17. 10. 2016, 13:05Zjistil jsem, že to je druh zábavy přímo pro mě. A jestli je to mini fakt takhle dobrý, tak přetrpím i diskomfort daný tvrdým odrpužením.
MartinML
18. 10. 2016, 11:52S klasickým Cooperem 85kW jezdí manželka. Má ho na denní ježdění. Pokud nebudeš na auto dávat 17ky a více a nebudeš mít na tom obutý runflaty, tak se určitě nemusíš bát nějakého diskomfortu. Jako ideální na denní auto a na 85kW je 16" kolo a 195ka guma. Jinak na verze ONE je jen softwarově snížený výkon. Vše na motoru je stejný. Jednoduše a za pár korun se dá jednotka odemknout na verzi Cooper. Jestli ti tedy padne do oka mnohdy mnohem levnější ONE, určitě do něj skoč. Kontakt na úpravu výkonu najdeš snadno na MINI foru :-)
RCNP
18. 10. 2016, 18:23No vida, to o ONE jsem nevěděl. Respektive se mi to slilo asi s nasledující generací R56, kde byla ve ONE prašivá 1.4 nebo prostě úplně jinej motor než v cooperu. To si zapamatuju, až na mě příjde nostalgie. :)
Bendy
16. 10. 2016, 11:12Ja môžem x308 len odporučiť - máme ho v rodine už takmer 10 rokov a používame ho ako daily car. Najazdili sme na ňom vyše 100 000 km /teraz ma najadzené takmer 280 000/. Je to teda konkrétne 3.2 z roku 1998. Pred kúpou bol otec dosť skeptický, ale nakoniec sa objavili iba klasické chyby. Auto ostalo niekde stáť len dvakrát (to na angličana vôbec nieje veľa :D). Raz sa po ceste na dovolenku rozpadli rozvody (na tie si treba dať pozor, ale to asi vieš ak uvažuješ o kúpe), a raz sa rozpadlo ložisko v kolese, čo by bola drobnosť, keby to nebolo na druhej strane Slovenska. Okrem toho v poslednej dobe sa nejak upcháva chladiace potrubie, ale aj to je pomerné obvyklý jav. Inak sa menili pokiaľ viem len spotrebné veci, a to musím povedať že sa k nemu otec naozaj nespráva veľmi šetrne.
Takže ak by som to mal zhodnotiť, rozhodne si jeden Jag kúp a to čo najskôr. Ceny už nižšie nebudú. Osobne by som odporučil x308 pred x300, ale to je asi otázka osobných preferencií. Ja si ale myslím že x308 vyzerá lepšie, jazdí lepšie, je spoľahlivejšia a má oveľa modernejší interiér. A navyše má osemvalce.. (áno, viem, do jaguáru patrí radová šesťka.... )
Skipper
16. 10. 2016, 16:15Je krásná! Ten interiér beriem. Nejaká skúsenosť a porovnanie s X300? Myslím to, že lepšie jazdí. Ako sa to prejavuje? Je vcelku jedno, ćo do auta ,,patrí,, :) Doležité je, źe robí radosť. S V8 mám skúsenosť len s BMW a tam mi to proste úplne nesedí. Aká je V8 v jaguári? Myslím zvukovo, charakterom a tak.
Adam
16. 10. 2016, 17:47Proč ti V8 v BMW nesedí? V čem si jí měl? Já teď koukám po E39 540i, tak by mě to zajímalo :D
Skipper
16. 10. 2016, 18:19V E39 535i. Jednu mám a to auto je fajn, jen když to srovnám s R6 - V8 jsou těžké na předek. Dále pak zvukový projev je jiný - ne horší, ne lepší, prostě jiný a jak jsem byl zpoćátku nadšený, tak mi to časem začalo trochu lézt na nervy. Dále pak R6 je naprosto bez vibrací, co se o V8 říct nedá. Jsou to vesměs ptákoviny, ale třeba do E39 mi víc sedí právě R6.
M P
16. 10. 2016, 18:43Mmm, 540i je docela fajn, hlavně s manuálem je to už docela vzácné, ale najít se dá. Jinak se mi k E39 osmiválec taky nehodí, kromě naprosto brutální M5. Pokud se však budeme bavit o běžných motorizacích, šestiválec je projevem rozhodně lepší, pokud by měl i dostatek krouťáku dole. Dostatek točivého momentu dole je vlastně asi jediný důvod, proč o osmiválci v E39 uvažovat. Ale záleží na každém...
Dusan
16. 10. 2016, 11:49Co treba Brera ci C30
https://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa-romeo/brera/16273389?sort=0&category=1&condition=0&yearMin=0&yearMax=0&id=16273389&subCategory=0&page=1&tachometrMax=0&priceMax=0&fuel=0&model=1673&priceMin=0&manufacturer=1
Goldies
16. 10. 2016, 12:25Mateji, co řešíš? Vem toho miníka a užívej si :-) Když se náhodou něco posere, tak co? Opravit se to dá a holt o chvíli bez auta přežiješ :-) Uvidíš, že se do něj zamiluješ!
AspidMan
16. 10. 2016, 13:30Keď ťa lákajú malé krabičky, spomenul som si ešte na Fiat Panda 100HP.
https://m.mobile.de/auto-inserat/fiat-panda-1-4-16v-100hp-sport-6-gang-scheckheftgepfl-neufahrn/232382659.html
MGRR
16. 10. 2016, 14:42Splátky, leasing, operák, půjčky, atd... já nevím, jsem toho odpůrcem. Dříve jsem nová auta kupoval do firmy na leasingy a jsou s tím jen problémy. Mí sousedé doma v Německu mají nová auta, mají kilometrové limity, ale oni za těch čtyřicet let co jsou před námi ví co chtějí a potřebují a část platu je k tomu určená. Pro mne je to divné, protože žijí a vstávají s pocitem, že musí do práce, musí platit účty a to blbé nové auto/spotřebič, který prostě používají, za rok zahodí a dostanou nový. Jak jim není už třicet, a dojde to většinou těm co se nepotřebují uboze předvádět novým na splátky.
K když nevíte co chcete, přesto pořizujete nesmyslně nové, ale ne Vase, to je těžké.
Raději bych se uskromnil a pořídil něco za tu stovku... bude to stát dalších 20 za nové gumy a nutný servis vč. geošky, ale víte co máte. Zadokolka je fajn, ale přijdou dny, kdy kdy se budete klepat, aby nepadal sníh, nebylo náledí... protože druhý den musíte nutně někam jet, natož odvézt rodinu. Mám kolem sepe spousty zapálených zadokolkových fandů, co si hrají v zimě na to, že jsou v pohodě, když se měsíc koukají na své sněhemnepojízdné jago a BMW...
Chce to dvě auta. Jedno spolehlivé, druhé na blbnutí... které časem drtivou většinu fandů přejde.
Ano, starší šestiválncové BMW, klasický MB coupe devadesátých let.
Na denní courání používám předokolky, nebo terénní auta. Nejspolehlivější (rozuměj pouze destičky, benzín/nafta/lpg) z desítek aut co jsem používal k neustálým přesunům CZ/DE, jsou Toyoty. Od stařičké Camry 2002+, Celica, ale pamatuji si na Avensis, Prius, Honďácký Accord, či Prelide.
Tohle bude fungovat ještě dlouhá léta
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=8&makeModelVariant2.makeId=11000&makeModelVariant2.modelId=17&makeModelVariant3.makeId=24100&makeModelVariant3.modelId=6&maxMileage=165000&maxPowerAsArray=PS&minPowerAsArray=PS&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED
Skipper
16. 10. 2016, 16:12Přiznám se, že první odstavec celkem nechápu. Když si vemu svoji situaci - mám stálé zaméstnání, fajn plat, žádný baráček, kde bych mohl bydlet jsem nezdědil, takže jedniná šance na vlastní bydlení je hypotéka. A podobně i financování auta. Miluji auta kolem 15-20 let věku, jenže vím, že když s nima chci jezdit a chci, aby byly ve stavu, kde je chci mít, tak to něco stojí. A těch 20 tisíc prvotní investice je hodně hodné málo. Reálné jsem se dostal na 20 tisíc mésíčně, které auta celkem v klidu dokázala sežrat. Jenže nejsou to pro mně ani tak dopravní prostředky, jako spíśe koníček a tam mi to až tak nevadí. Jenže se dostávám do problému, s čím jezdit v zimě? Trápit staré auto, hlavně když ho má človék rád, moc nejde. Díky solení u nás zrezne všechno. Takźe řešením jsou stará auta v garáži a na všední den nové auto. Jenže nová auta jsou pro mné spotřebák. Nic mi neříkají a je to pro mné pŕesné věc na pár použití, kterou nějak nemám potřebu vlastnit. Z tohoto pohledu je operativní leasing obrovská výhoda - z nového auta je prostě spotřebič na pár let a za pár let bude nové. Nemusím se bát zimy, soli, má to havarijní pojistku v ceně. Zkus havarijné pojistit starší ojetinu, nebo ji třeba jen rozumně pojistit proti krádeži. Ceny jsou šílené.
Hodně dlouho jsem měl na věc podobný názor. Z mého pohledu nové auto představovalo vždy vyhozené peníze. Neskutečný pokles ceny auta v průběhu prvních let a přidaná hodnota proti ojetému není tak vysoká. Jenže to není tak snadné. Jedním z aspektů je naprosto neznámý stav ojetiny, která může šlapat jako hodinky, ale taky nemusí. Bohužel nemám příbuzné, od kterých bych auto odkupoval. Dalším faktem je to, že i perfektné udržovaná ojetina má své mouchy. V neposledné řadě je bezpečnost, moderní auta jsou už nékde jinde. No a nakonec je tady fakt, že když je auto moje, tak o něj až pŕehnaně pečuji, co taky stojí nemalé finance i čas.
A k zadokolkám a zimě - trojka BMW mela s trakcí fakt problém, ale pětka seděla jak pŕibitá a vyjela vždy vśechno. Hmotnost dělá svoje.
Adam
16. 10. 2016, 17:44S trakcí teda nevim nevim, s E36 sem i za hodně špatnejch podmínek neměl problém. Stačilo mít v noze trochu citu...
Trinom
16. 10. 2016, 19:09Ve své sbírce pekáčů mám jen zadokolky a nikdy jsem neměl problém kamkoliv vyjet. Samozřejmě, že se samosvorem si člověk dovolí víc, ale ten v dailyně nemám a přesto dojedu, kam potřebuju.
MGRR
16. 10. 2016, 20:54Kupte si starší Lexus GS300 od 2005, a budete spokojený. Sice to není za sto, ale 8-11.000euro nějak splácáte. Rozhodně Německo, pouze nehavarovaný a do 120.000km = máte auto na deset let "bez investic". To co GS mají si jen chrochtají, ale musí se k tomu dospět...
Ty operáky jsou peklo.
Za 5.000měs je stejně popelnice = vyhozených 60.000kč ročně a servis Lexusu GS 300 vč. nových gum se vejde do 20-30 s rezervou. Jen vstupní investice je 10.000euro
Já to měl před lety přesně obráceně, každý rok-dva, obměna tří aut najednou, vyšší střední třída. Dnes se tomu vyhýbám a ulevilo se mi... když nechci pracovat, nemusím a Lexus, Camry, hezké off-roady mám taky. Jen nemají, nepodstatný, aktuální rok výroby a nepotřebuji téměř diagnostiku, jestli mi rozumíte.
Flanker
17. 10. 2016, 00:50Nejlepsi moznosti co se tyce pomeru cena/vykon/provozni naklady je podle mne koupe zanovni ojetiny, nejlepe primo u oficialniho prodejce. Propad ceny je u noveho auta znacny, tak proc nekoupit napriklad zanovni Mazdu 3/6? Diskuzi jsem zatim necetl celou, proto se omlouvam, pokud si jiz ohledem trojky nebo sestky v teto diskuzi odpovidal. Tady na Autickari o tech novych Mazdach porad pisete jen v superlativech, tak proc ne? :) Pripadne novou, pokud ti to rozpocet dovoluje. Minimalne trojka bude urcite levnejsi nez Toyobaru.
V pripade trochu starsi ojetiny bych odporoucel Hondu Accord 8G, pripadne starsi 7G, ktera byla nemene povedena. U japoncu bych zustal. Pokud se spokojis s jeste starsi ojetinou, pak Lexus GS druhe generace, idealne se sestivalcem. Jeden znamy mel GS300 pre-facelift (1998 myslim) a to auto mu vydrzelo temer 10 let. Pred par lety mu ho nabourali a musel menit hodne veci vzadu, pak jezdil dal. Asi pred necelym rokem mu ho nabourali znovu a pak to vzdal. Jak rikal, nebyt toho opetovneho nabourani, to auto by si v kazdem pripade nechal jeste na hodne dlouho. Najeto mel neco pres 300 tisic. Jako obcasny spolujezdec bych GS zhodnotil jako opravdu kvalitni a hlavne komfortni vuz - kvalitne vyrobeny a zachovaly interier s vonavou kuzi (mluvime o 18 let starem aute), ticho, docela slusny zatah a vubec atmosfera luxusniho auta. GS druhe generace se vyrabel myslim do roku 2005 a po faceliftu mel jeste par vychytavek navic.
Pokud chces toho Jaguara, tak zvaz vsechny pro a proti, a pokud je to opravdu srdcovka tak si spln svuj sen :)
Flanker
17. 10. 2016, 00:54Sorry, puvodne to mel byt novy komentar a ne reakce.
bobo23
16. 10. 2016, 15:18SSS. Ojetý kousek s jasnou historií a máš vystáráno. :-). Možná bych se nebál ani toho Mini.
Goldies
16. 10. 2016, 17:24Matěji, tohle hledáš!
http://www.sportovnivozy.cz/80703-jaguar-xjs-22-cabrio-brno?fz=vse
je z Brna, takže také all your money a jdi do toho :-)
Peťas
16. 10. 2016, 17:28Swift nebo mini, obe dobre volby, nebo zkusit koupit lupo gti, ktery je ted v ceske inzerci.
Evlo
16. 10. 2016, 17:37Co ty jsem resil a prosel vsechny cesty krom OL, ten me asi ceka na Up!. Nove auto musim durezne nedoporucit, at uz cache nebo lease, to je jedno, leasing se zustatkovou hodnotou ti v CR nikdo neda, tomu totiz rikaji operativni. O tech novych autech pisou o tech nebeznych, coz toyobaru urcite je, swift gti dost dobre taky. Fakt ne, chovani autorizovanych servisu, kam kvuli zaruce musis me od toho odradilo. Jasne, mel jsem hyundai, muze to byt jinde jinak, ale proc to riskovat. To se podle me nevyplati.
Za me, jakozto zamestnance korporatu - nezbyva nez pronajmout garaz, ve dvou az trech lidech, kteri se znaji a veri si to jde. Pak se daji servisovat i stara auta co maji charakter, vzhled a i docela fajn vlasnosti. U auta za 100k bych pocital 100k za dily, ale zas dostanes vec co by nova stala kolem 500k.
Evlo
16. 10. 2016, 17:43A pak taky ta pohoda proste staryho auta, nekdo me odrel novy auto a uz jsem videl ten ojeb s pojistovnou, ztratu hodnoty atd. Proste jsem na to nemel. Viz. Doug a Ferrari - u me to byl Evlo a Hyundai. Jakkoliv muzes mit cache na auto za 500k, tak to neznamena, ze na nej mas, abys na nej totiz mel, tak pro tebe musi byt 500k naprosto vyhoditelna polozka.
Takze pak u miaty za 13000 me fakt nevadi, ze me to nekdo odre, dani za to je, ze me tam vsechno mozne hrka, ale u novejsich to tak hrozne uz neni.
Ale ta pohoda, kdy proste zaparkuju - s gti to teda asi pujde, ale spousta novych sportaku ma 2m sirku - zkus s tim zaparkovat. Kdy to proste nemusim davat do servisu, kde to znici a trpet jejich jednani je skvela, navic casove je to vtipne, ale i tak je ojetina lepsi na servis - staci trochu nezrezly kousek a vymenu komplet desticek das za dobu co bys do servisu dojel a vratil se pul cesty domu. Krom toho usetris tak 6000kc. To jen takovy priklad.
Evlo
16. 10. 2016, 18:06Abych ti teda navrhl reseni, tak porsche boxter, 15 lety bude stat rozumne, tak 200k, 100k das do dilu, pak stravis par vikendu v te pronajete garazi. Litr mesicne za garaz, to mas misto havarijka. Protoze hodne stesti sehnat nejaky havarjni co bude reflektovat co jsi do toho narval.
Porsche, krom nejakych tech GT verzi jsou auta primarne pro duchodce, takze komfrortni to zajiste bude, ma nejaky image sportaku, docela to jede, takze ideal. Navic to vemes v manualu s origo kolama a to mas vpodstate uz vyhrano.
A pak se modli aby te nikdo nenaboural, protoze z povinneho nikdo tvoje vydrene hodiny a desetitisice za dily neda.
Dalsi alternativou je holt Up!. Nic mezi tim asi nevymyslis.
Trinom
16. 10. 2016, 19:16Cache? Nemyslíš spíš cash? :)
Evlo
16. 10. 2016, 19:34Deformace, no :D
Skipper
16. 10. 2016, 18:51Zkus se zeptat Vojtů :DDDD
Ale ne, teď vážně. Pojďme to probrat. Takža fakta, která jsi napsal: Bydlíš ve městě a auto zde budeš primárné i využívat. Dále Tě auto vétšinou omrzí cca po roce. No a pak omezený rozpoćet.
Když zvážím výše uvedené, tak bych škrtl variantu nového auta - když Tě omrzí, tak ztráta hodnoty Tě bude srát, kromě toho shánění kupce, vyŕizování prodeje...
Pak bych se asi vykašlal na velkou koćku. Je to super, je to cool, jenźe pokud to bude Tvé jediné auto, tak s prvním sněhem budeš litovat každého kilometru - ne kvůli jízdním vlastnostem, ale budeš pořád myslet na sůl v podbězích, na podvozku atd. Co mésíc kontrolovat kritická místa a... Prostě to auto si zaslouźí péči a jistý způsob zacházení.
No a pak možnost ojetiny. Je to smutné, ale 100k je na sloušnou ojetinu vcelku málo. Připočítej dalších 50 na servis, plus to samé, co jsem napsal o Jaguaru, jen u míň cool auta.
Problémy s operativním leasingem - no, jak se to vezme. Opět to závisí na tom, jaké auto potřebuješ. Jak by to bylo s tím suzuki na operák? A co třeba Fiesta ST? Jízdně skvělé auto, které ale bude dobře fungovat i ve městě. (konkrétní cenové nabídky neznám, tyto auta jsem v hledáčku neměl).
Skipper
16. 10. 2016, 19:02Jsem já to vůl! Napadla mi jedna ojetina, která by vlastné vyhovovat mohla. Zjevně se Ti líbí Jaguar... Dlouhodobě jsem zvažoval (a pořád zvažuju), jako další daliy pořídit X type. V benzínu jsou silnější verze vždy čtyřkolky, Ten britský šarm tam poŕád je, je to takové koťátko. protikorozní ochrana už je ok. Příběhy o zadřených motorech kvůli špatně tvarované olejové vaně se dají vyřešit kontrolou hladiny oleje... S touhle ojetinou by mé asi bavilo žít a ani té zimy bych se nebál...https://auto.bazos.cz/inzerat/64651225/Jaguar-X-Type-30i-4X4-koupeno-v-CR-TOP-stav-servis.php A časem třeba poŕídit X308 na víkendy.
M P
16. 10. 2016, 19:08Neee, prosím nee, jenom ne X Type :D Jinak dobré shrnutí a takhle jsem k tomu přistupoval.
Vojty se ptát nebudu, protože on pokaždý přijde nadšeně s něčim jako je XJ. Pak teda sice zvážní a uzná, že za kilo a jako daily driver je XJ volovina, ale i tak. Mně prostě doporučuje samé nesmysly a šílenosti, co by u mě rád viděl. Ono je to dáno tím, že za časů svého největšího motoristického magnátství provozoval na denní ježdění auta, která já bych si nepořídil ani na víkend:D
Trinom
16. 10. 2016, 19:20Ani na víkend? Tak to jseš solidní máčka :-D
Co ti vadí na X Type? Vždyť je to převlečený Mondié, který je spolehlivý a škaredý to taky není.
M P
16. 10. 2016, 20:17Jsem no, o tom není sporu. Přesto doufám, že se najde vozík, který mě bude bavit a bude ho moct provozovat i takový přizdisráč jako já. X Type se mi strašně nelíbí, to už snad radši to trojkové Mondeo, které mimochodem jezdí velice dobře a mám ho rád.
Londoner
16. 10. 2016, 21:02Ale no taaaak, nekazme si den s x-typem ;)
K te "nepatricnosti" V8 u jagu....ano historicky tam patri R6/V12, ale co se tyce takovyhoto vnimani znacky obecne, tak V8 k jagu padne vytecne. Jag v UK neni zadna slechta (na to jsou tu jini) a je to spis auto raubiru/zaporaku - ne jen ve filmech, ale v 70tych letech to bylo oblibene vozidlo lupicu a starsi generace to ma porad spojene. Takovy to spojeni jaga s noblesnim autem je spis v zahranici, v UK je to auto pro stredni/pracujici tridu.
Jinak k otazce, jak ma jagy rad (uz mam druheho a nedam na ne dopustit) tak jako daily bych 300/308 urcite nebral. Na druhou stranu bych takhle klidne provozoval XK (s 4.2L motorem, kde uz je vyresen problem s napinakem rozvodu) - ale to do 100 asi(urcite) nebude.
Ale vseobecne bych sel cestou bud zajimavy nakupni tasky na operak a nebo starsi zajimavy auto a holt to risknout.....no moc jsem nepomohl co? :D
MGRR
16. 10. 2016, 21:02Jak jsem psal výš... lepší Lexus GS300, nebo nějaký levnější Lexus IS
BobAsh
16. 10. 2016, 21:31Londoner: S tím Jaguarem pro střední třídu bych to zas nepřeháněl - Jaguar je i v Británii auto na cenové úrovni Audi/BMW/Lexus a to fakt není střední třída. Ale jinak souhlasím, ten pocit "aristokracie" a "usedlosti" tomu dodává pohled zvenčí. Míval jsem bílou XJ6 Series II s červeným interiérem a rozhodně mi to nepřišlo jako auto pro lorda, to už spíš pro rockovou hvězdu ze sedmdesátek :)
Londoner
16. 10. 2016, 21:32No jo, ale zase ten lexus je nuda k uzoufani....jak vizualne tak jizdnima vlastnostma.
Londoner
16. 10. 2016, 21:37Vojta Dobes: myslel jsem stredni tridu jako prijmovou skupinu (middle class) a zdejsi middle class jezdi presne temito znackami - teda ty co znam a tak nejak vidim okolo. Neprijde mi to jako neco nedostupneho.
M P
16. 10. 2016, 22:38Pane kolego, jenomže u nás střední třída defacto neexistuje, neboť byla dlouho roky systematicky potlačována. A ti, co se dnes takto označují, ji rozhodně nejsou. A dnešní Jaguar cenově na úrovni střední třídy je, tak jako ta auta co jmenoval Vojta.
BobAsh
16. 10. 2016, 22:48Londoner: No já se na to pořád díval z pohledu "tradice značky" a doby, o které mluvíme (tedy éry X308 a podobných věcí), a tehdy byl Jaguar dostupný přinejlepším pro "vyšší střední", protože neexistoval žádný Jaguar levnější než XJ, a to už je i v Británii poměrně luxusní auto.
Od doby co existuje X-type a nyní XE je to už samozřejmě záležitost dostupná střední třídě, zvlášť od doby, co jsou auta jako 3er prodávanější než Mondeo.
Londoner
17. 10. 2016, 11:31Matej Podhorsky: Nejak nechapu ten ton ani obsah komentu. Muj koment o stredni tride se tykal jen a pouze UK - myslim, ze je to z komentu zrejme.
Londoner
17. 10. 2016, 11:32Vojta: jo souhlas, v te dobe to byla ta vyssi stredni.
M P
17. 10. 2016, 12:30Londoner: netřeba to brát nějak špatně, nebylo to tak vůbec myšleno
M P
17. 10. 2016, 12:41Je teda nutno uznat, že v momentě kdy probíhala debata o střední třídě v UK, byl můj příspěvek o neexistující střední třídě u nás malinko mimo. Takže zbytečný komentář.
bitner
16. 10. 2016, 18:52Asi tak: pokud te MHD zaveze do prace ve srovnatelnem case jako IAD a nehodlas se v nejblizsi dobre rozmnozovat, tak auto nepotrebujes a muzes jit v klidu do ojetiny za kilo.
Pokud to mas jako ja, kdy MHD vs IAD vychazi pri ceste do kolbenky na 2 hodiny vs 20 minut a absolvujes kazdodenni stvanici s kinderama, tak jdi do noveho.
M P
16. 10. 2016, 18:58No, právě nezaveze...většinou 45 minut tam a 45 minut zpět, když to jde dobře. Úplný rekord to byl za 30 minut, ovšem to byla nějaká divná konstelace hvězd či čo. Za 30 minut do zvládám v klidu autem, někdy i míň, a to ještě vezu ženu, což je víceméně po cestě. Připočteme-li k tomu nevýslovný komfort vlastního prostoru v podobě automobilu, nevidím jediný důvod, proč jezdit MHD. A to se nebavíme o dešti, sněžení a podobně. Kdybych to měl do práce kupříkladu 10 minut tramvají, jezdím tramvají a jsem spokojený. Jenomže nemám.
krab
16. 10. 2016, 20:53tady se to rozjelo... No ze 100K v kapse je to docela klasika. Tohle jsem řešil taky a víckrát :) S nadsázkou by se dalo říct, že jestli zvládneš mít auto jen s dvěma misty nebo to co musí převážet víc lidí a věcí. Pokud dvě sedadla stačí tak odpověď nakonec je, jak jinak : Miata
Pokud potřebuješ těh mist víc ( což spíš předpokládám) , tak se to zamotává víc. Nakonec ale odpověď je typicky většinou trojkovej bavorák. Asi rok jsem jezdil s červenou E46 Compact 316i. Vyměnil jsem jí tenkrát za Superba 1.8T , který byl naše ex-firemní auto který jsem si tenkrát odkoupil. I presto že šlo o základ a základní motor 1.8 čtyřválec série "N" Valvetronic byl jsem s krátkou hatchback verzí E46 nadmíru spokojenej. Je to kompromis, ale je to i příjemné svezení. Ostatně jako jakákoli E46 která bude v dobrém technickém stavu.
Takže 325i E46 je asi odpověďí. Klidně bych se podíval na toto : https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-3/16608691?goFrom=list
Smrdí to v tom bazaru už dlouho, nájezd km bych tomu (jako téměř čemukoliv 10let + stáří s méně jak 100k km na tacho) nevěřil ani omylem. Ale náhoda je blbec. Pokud bazárník není jako Čtvrtníček v serialu "Monte Karlo" tak třeba to bude. Je to přivezený od Talošů, někde ze severu, ale sice.... Na druhou stranu já koupil motorku od Talošů a kupodivu všechno se ukázalo jako perfektní. Takže je to vždycky kus od kusu.
Tahle 3jka má motor M54 , 2.5 litr, to je velice povedenej motor a není nutný se toho bát.
Jinak Swift Sport koukám se dá koupit někde za 350tisíc, tak to bys musel splácet, Mini na Operák stojí lehce přes 7K měsíčně a smlouva jestli vidím dobře je na 4 roky a 60tisíc. To zaplatíš nakonec docela dost. Pak jsem se mrknul na M-B A180 což je auto co znám a něco jsem s ním už v minulost najezdil ( půjčovna , na služební účely) a mám ho rád. Není dokonalé, má mouchy ale jako celek by mi asi doma klidně radost dělalo. Jenže to vyjde z daní na 9500 a smlouva 2 roky a 40000km. Tudy by asi cesta nevedla, nebo asi pro mě ne. Tu F500 za 4444kč s DPH bych si asi dokázal představit že si operativně "líznu". I když je tam riziko placení tý 10% spolúčasti když se s tím autem něco stane. Ale tak to je asi riziko trochu vždycky nějaký.
No a pak je tu nová Fiesta ST za 450 a nebo VW Polo GTI , zamyslet se, vyzkoušet a vybrat si z těch dvou a cast financovat.
No a pak je tu hromada dalších ojetých aut co se tu zmiňují, ale to je těžký to fakt snadno rozlousknout.
Já být na tvém místě, na 90% bych si zvolil variantu 100 cash + financování 350tisíc a objednání nové Fiesty ST. A pokud bych zjistil že za to financování zaplatím moc a je to vydřidušský, tak bych si koupil nějakýho slušnýho staršího bavoráka E46 s 325i s vědomím že si vybírám skoro to nejlepší z kompromisu. A nebo ještě jak tu někdo radil pvní generaci Mini Coopera (1.6 85kw) , to je možná vlastně ještě lepší volba. No ono toho může být i víc...:)
bitner
16. 10. 2016, 20:54Myslel jsem to tak, ze kdyz ojetina zrovna nepojede, tak skocis do socky a neohrozi to tvoje fungovani. Ja mam se starymi auty problem, protoze me fakt nebavi resit veci typu nefunkcni ventilator, rozlamana stahovacka okna ridice, mrtve poloosy, smrad z klimatizace, ktery nejde vyresit diky debilnimu konstrukcnimu reseni, central zijici svym vlastnim zivotem, atd. atp.
Na druhou stranu, jak uz zaznelo, nove auto pro tebe taky nema smysl, pokud by ses ho po roce zbavoval. A vlastne bys to nove auto za ten rok ani poradne nezajel.
A nebo to nove kup a doufej, ze te neomrzi driv nez za ten rok. Co treba to Clio 1,2 TCe? Za 330.
Andre
16. 10. 2016, 20:08Já si myslím, že potřebuješ ojetou Mazdu MX-5, za 100-150 000 se dá sehnat a bude s tím kopec zábavy. Velikost vevnitř je asi jako ten Fiat 500. A každý ti ji tady na Autíčkáři schválí. :D
M P
16. 10. 2016, 20:20Ne, jenom to ne:D Další Miata v redakci by už byla trochu moc. Krom toho už mi mírně lezou krkem, jak je jich všude kolem tolik:)
Larin
17. 10. 2016, 00:24Mazda 2 s 0% financovanim na ctvrtiny, bohuzel poplatek 2,5% za smlouvu, skoda, ze se s vyslednou cenou neda kouzlit tak jako napr. u koncernu, kde lze pri 0% uveru + skladovky + dobre konstelace :-) vykouzlit vyslednou cenu, tak ze rocni propad hodnoty bude na 1/2 - 2/3 rocniho operaku v cene 5000 :-)
beastar
17. 10. 2016, 02:30Sám bych to nedal mám poněkud jiný vkus ale z článku tak nějak vyplývá a to velice zlehka že vhodná varianta a i "zábavná" náhrada za 500 by mohlo být Mini a na převodovky bych se .... ono ano může se stát ale to se může stát vždy a u všeho pokud teda člověk nemá 911 nebo záruku nesmí na to "riziko" myslet a trochu snad i doufat. Je to věc názoru ale za mě raději Mini za cash než Swift na OL ( za Swift doplňte cokoliv )
Londoner
17. 10. 2016, 12:10Tak zrovna 911 neni zaruka spolehlivosti - temer kazdy auto ma neco co se typicky sere.
beastar
17. 10. 2016, 22:16A co by to mělo být ? Jako reálně ne to co se někde píše mě z toho za 11 let provozu na jedné z prvních 997 před modernizací na 3,6 nepodělalo vůbec nikdy nic a to se s ní najede běžně ročně 12K + samozřejmě to není zase tolik jako běžně najedou lidi třeba s naftama od VW. Ok rozhodně nejsem borec co zná problémy všech řad 911 dosud ale dle mě a několika desítek průzkumů spolehlivosti to auto dosahuje nebo respektive ten model v obměnách nadstandardně vysoké spolehlivosti a vážná závada zastaví 1 z XYY aut které další auto se tímto může pochlubit. Škoda Octavia 1.9 TDi 66kw nebo ať jsem spravedlivý které jiné auto z této kategorie ? :)
Londoner
18. 10. 2016, 15:45No problem s IMS loziskem jsou celkem zname a neni to jedna pani povidala (to ze se to neposralo tobe neznamena vubec nic). http://www.lakesideengineering.com/Porsche%20IMS%20Failure/Porsche%20IMS%20Failure.htm
Nebud tak vztahovacnej, je to jen auto.
RCNP
18. 10. 2016, 17:31Tak to je problém víceméně jen prvních 996 a boxsterů. A ne všech modelů. GT3, už tento problém třeba nemají. A když člověk přimhouří oči, tak je to pochopitelná dětská nemoc při vývoji koncepčně úplně novýho motoru s novým typem chlazení. A spíš než známka nespolehlivosti, je to konstrukční vada. A obecně jsou 911 považovaný za hodně spolehlivý auta bez chronických problémů. Neni problém najít 911 s 200K nebo 300K km, což by třeba u ferrari bylo smrtelný množství a na jeden motor a převodovku skoro nemožný dosáhnout.
Londoner
18. 10. 2016, 19:56Ale jo, ja netvrdim ze je 911 sunt, ale ze se u kazdyho neco najde. Treba XK8/XKR u jaguaru se nepovedly napinaky rozvodaku, vyresili to u verze 4.2L a ten motor je super spolehlivej. Ale nebudu zaslepene tvrdit, ze XK8/XKR je spolehlivost sama.
Jinak Ferrari je jina kategorie nez 911.
David Marek
17. 10. 2016, 12:22Tady je odpověď:
M P
18. 10. 2016, 17:45Myslíš Falcon 900? To je ale dobrý nápad docela :D
rwalker
17. 10. 2016, 12:45Starsi Fiesta ST, SSs se 100 tis. by byla moje volba.
A je ten MINI 85kw opravdu tak poruchove? Jak je na tom ve srovnani treba s 323i, 325i e39 - alternativa s kufrem? Oproti fordu a suzuce je e39 "stare auto", mini "vizuelne" starne pomaleji, to ho vraci do hry...
rwalker
17. 10. 2016, 12:50(e46)
MartinML
18. 10. 2016, 11:5985kW MINI není výrazně poruchovější než jiná auta. Má ony nejčastější dvě slabiny (servo, převdovka), na které se ale dá při koupi zaměřit popř. se daj obě věci repasovat. Na servu nejčastěji odejdou jen uhlíky a na převodovku existuje tuším opravná sada. Manželka jezdí denně po městě a převodovka tu dostává zabrat a zatím je naprosto v pořádku. Máme najeto už 180tis.
H_F
17. 10. 2016, 14:13je to hrozne jednoduchy
zjisti, ktery dostupny auto se ti nejvic libi a splnis si tim i sen
pokud je to x308, vubec uz nehledej jinde a kup si XJR a zplynuj ho
auto je to vcelku spolehlivy s pomerne rozumnejma servisnima nakladama (nejsou nejnizsi ale clovek s prumernym platem si to muze v klidu dovolit)
predpokladam ze takovy auto uz neustis z ruky, nicmene xjr bude mit za rekneme pet az deset let vyssi hodnotu nez ma dnes, coz je potreba vzit v uvahu tez, ceny uz se odlepily ode dna, nicmene porad zustavaji prijemne nizko
za ty penize nabizi nejvice stylu, pohodli i sportovni jizdy v sirokem okoli
dalsi varianta je mini cooper s idealne jcw, tam s hodnotou dtto
ja osobne budu podobnou otazku resit s tim, ze chci auto kde budu pohodlne moci vozit psa tzn kombik ci klidne dvousedadlove auto (mini cooper se sklopenyma zadnima sedackama) na denni trasu praha-plzen-praha s co nejnizsima provoznima nakladama kdy spotreba nesmi prekrocit 6.5l pri jizde 130km/h (resp. 15l lpg)
v podobne cenove relaci 4-5k euro je velmi zajimavy kup mercedes c43amg, nad kterym pokukuju, protoze se dela v kombiku, nicmene tam je potreba pripocist opet montaz lpg
nicmene to je sice velmi pohodlny vuz, ale za 6 tisic muze mit clovek e61 530d v uplne plny vybave vc vetranejch sesli, head up, nezavislyho topeni etc. takze rozmejslim kterou cestou se vydam sam... zatim mam s2000 a 328i ale vsechno to sou auta co zerou pri 130km/h 9-10l, hondu urcite plynofikovat nechci a bavo asi uz taky ne, precjen je to pocinajici youngtimer a s w201 amg bych mel stejny dilema
jeste me napadla varianta trochu kaslat na pohodli a koupit si civica vti a zplynovat toho, protoze tam bych se dostal na realnou spotrebu pod 10l plynu
Krocan
18. 10. 2016, 00:34c Tak ještě ode mne, ať nežeru. I já, přestože jsem kocourista uznávám, že uvažuješ nad rozumnějšími alternativami a vcelku (až na Toyobaru) bych se s Tebou shodl. Tak jen pro kompletnost...Jaguar...Jak už jsem psal; v Tvém režimu Tě 14l/100km nemine. Řekněme 4Kč/km; to se dá eliminovat LPG, tak ušetříš cca. 1,50Kč/km (při 20.000km/rok je to za rok doma-menší nevýhoda je, že LPG
u Jagu znamená ještě horší prodejnost, ale ta je i tak mizerná). Dál se dá trochu (ne moc) ušetřit lehčí nohou na plynu, alespoň menším sebeomezením (méně zbytečných kiláků) a volbou trasy (na autostrádě v plynulých 130km/h jedeš slušně pod 10l/100km).
Také není pravda, že by Kocour musel nutně jezdit jen, když je pěkné počasí a být leštěnka. On totiž jde do prdele i věkem, jako každé jiné auto a dá se to zpomalit, ale ne zastavit. (tomu "leštění" bych rozuměl u autíčka, které si majitel plánuje nechat do smrti). Já si vozíkem za ním dovezu i dříví z lesa (i když uznávám, že Rollska se do lesa hodí víc, má větší průchodnost:-D), výkopek z chalupy i kopáče. Do kufru se vejde dost cementu, ale EUR paleta bohužel ne, neprojde ani dveřmi a tak, když nemám zapřažen vozík, vezu si ji zakurtovanou (prázdnou) na střeše, podloženou protismykovými gumami. Ale tak já jsem extrém, až hovado. Chci jen napsat, že není třeba se z toho auta posrat, ale používat ho tak, jak používáš jakékoliv jiné auto. (a chovat se k němu slušněji, než já)
Také se není třeba obávat zimního klouzání; když jsem ho měl čerstvě, tak jsem se po odpolední jezdíval občas projet na 100-200km. Jezdil jsem i v neupraveném sněhu po kopcích a pouze jednou se mi stalo, že jsem zůstal viset, když jsem projížděl sněhový jazyk pomalu a Kocour zůstal ležet na břiše. Za chvilku se kola na zpátečku chytily a odcouval jsem do vesnice, kde jsem se otočil na vymeteném vjezdu do něčí garáže a mazal zpět na Jičín. To bylo z Valdic přes Újezdec na Tábor, pokud to někdo zná.
Také by mne zajímalo, co v Tvých očích dělá favorita z X308 a opomíjíš X300? Já, když jsem teď kupoval dalšího kocoura, tak jsem měl v hledáčku všechny Jaguary do 8.000€. Chtěl jsem koupit jakékoliv XJ do 4.000€, které bude vypadat, že alespoň chvilku bude fungovat, nebude vypadat úplně opelichané, nebude mít všechny Kocouří neduhy a bude něčím zajímavé (bílá nebo Marocco red barva, rudé nebo Magnolia čalounění, látkové čalounění, chromovaná kola Turbine, drátěná kola, Daimler, Arden a další kritéria). Ty čtyři tisíce navíc jsem měl při hledání, kdybych narazil na něco Extra a to bych pak bral jakékoliv kotě, nemuselo by to být ani XJ. A abych se dostal oklikou k dokončení mé myšlenky, tak i u mne měly prioritu X308, ale také X350, hlavně kvůli tomu, že jsou novější a tím pádem méně morálně opotřebené. Nakonec jsem si koupil X300 4.0 manual s hadrovým interiérem; i když barva karosérie mne nerajcuje (celý život kompromisy). No a teď jsem za tříkilo rád. Má pořád starou rozvodnou desku (po staru přístrojovka), na ní plnou palbu budíků, hnije proti třistaosmě o řád méně, pokud už bych trval na tom, dát ji pořádně do kupy, je to o dost jednodušší a je to vlastně čtyřicítka dotažená k dokonalosti. Osmička je už složitější. A jak jde čas, tak se údržbou a provozem absolutně smazaly rozdíly těch několika málo let mezi posledními čtyřicítkami, tříkily a osmičkami, zkrátka dnes na ročníku u těchto vozů nezáleží.
Nepíšu Ti proto, že bych mocí mermo chtěl, aby sis kocoura koupil (před patnácti lety se u nás na vsi rozmáhalo motorkářství a jednoho mého známého si adepti brali ssebou na nákupy, jako znalce a pořád si všichni tahali domů samé mrdky. Jednou jsem na takový nákup jel také a smíchy jsem chcal. "Odborník", místo aby řekl; pane, to je sračka a my si to odvezeme pouze pokud nám dáte pořádnou slevu, tak slintal nad tím, že zase přibyde další motorkář, tak chodil kolem mašiny a na každou závadu furt říkal: "to nic není, to se v pohodě dá do kupy a s tímhle se dá jezdit a blá blá blá..."), ale dva návrhy Ti přeci jenom dám...tady máš X308 v hnusné kombinaci stříbrná/černá a byla to původně RHD a je trošku opelichaná. Ale zase denně jezdila u Čecha v Anglii a dojela po ose do CZ. Šel bych akorát po tom, zda jsou papíry na 100% legální. Je to sice 3.2, ale má zase kratší převod, tak má využitelnou dynamiku ± stejnou (tedy nic moc) jako 4.0. Pokud bys ji měl rok, vydržela Ti a chtěl ji prodat, garantuju Ti odkupní cenu 30.000Kč (za tolik jsem ochoten takovou kombinaci koupit). Tak vlastně zaplatíš 1.700Kč/měsíc a rozdíl mezi měsíční ztrátou z Fiatky a Kocoura můžeš použít ve prospěch naftařských společností a státní kasy. Líp to nevymyslíš. A absolvoval bys entrée do světa Kocourů. Pokud by nevydržel, pořád je co prodat na díly. Tady je... http://cs.jaguar-club.net/inzerat/prodam-jaguar-xj8-r-v-1999-3-2-v8-vybaven-proti-15694 . Mám u toho chlapíka čtyřicítku po opravě, teď Ti nabídnu něco, co určitě odmítneš, ale nevadí. Pokud budu mít o víkendu volno (a vypadá to, že ano), pojedu si k němu pro tu čtyřicítku. Já jsem od Jičína a on je z Litvínova. Pokud bys měl zájem, vzal bych Tě ssebou; já bych si tím vyřešil, kdo mi s jedním z kocourů pojede a Ty by ses toho o Kocourech mohl dozvědět více. Byl by to ale výlet na úplně celý den a to člověka vyšťaví a rozsračkuje (kór, když se to musí absolvovat osobákem a né náklaďákem.), tak právě počítám, že se Ti nezavděčím :-D. No a pak je tady vyhlídnuté tříkilo opět v manuálu a s polohadrovým interiérem. Proti mému má nespadlý strop a nezohýbanou lištu na zadním nárazníku. Pokud by se Ti rozpadla dvouhmota, je to řešitelné renovací dvouhmoty, obložením lamely a ložiskem "za pusinku". Váleček měnit netřeba, maximálně přetěsnit, cena do 10.000Kč. Pokud bys si ho přivezl a nechtěl hadrový interiér, rád Ti ho vyměním za kožený (jsem na polohadr úchylný)... https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Jaguar-XJ/vhc:car,pgn:23,pgs:50,srt:date,sro:desc,ms1:12400__,prx:8000/pg:vipcar/202273478.html . Tohle auto má ohromnou výhodu v likviditě. Do ciziny si od nás sice pro něj nikdo nepojede, ale jak už bude v CZ, bude kdykoliv prodejný za rozumné peníze. A jak už jsem psal, v Brně má můj kamarád známého, který se specializuje na dovoz z Itálie.
To je v kostce vše. Přeji Ti šťastnou ruku při výběru Miníka. (protože vidím, že už víš, že ho chceš)
M P
18. 10. 2016, 17:53Wow! Tohle je naprosto vyčerpávající komentář a dost jsem se u něj pobavil. Poslední věta je dost trefná, ale ještě není rozhodnuto. Protože mám rád kočky, a doma mám dva kocoury, tak by se mi velký Kocour hodně líbil, akorát to fakt nemůžu provozovat jako daily, a to přesně sháním.
Ale díky za komentář, obsahuje hodně užitečných informací i pro ostatní, kdyby hledali Jag.
BobAsh
19. 10. 2016, 01:16Sakra, a já teď strávím milion času hledáním Jaguarů, na který nemám - protože já jsem o dost větší pankáč než Matěj a vím, že bych XJ jako každodenní auto vydejchal úplně v pohodě :)
M P
19. 10. 2016, 06:01Bodejť bys nevydejchal, když nikam nejezdíš. A ne, do glóbusu pro rohlíky se nepočítá :D
Krocan
20. 10. 2016, 18:48Nojo, zeptejte se Krocana...:-D
A to jsi, Vojto, neuvažoval o tom stříbrném? Dle mne; ten stříbrný je nejoptimálnější cesta k Jaguaru. Myslím si, že v tuto chvíli nelze sehnat laciněji auto ve stavu "sednout a jezdit" a pokud by dojezdil a nebyla by vůle ho opravovat, vždy ho lze rozprodat na díly a získat větší část ceny nazpět. Akorát tedy prověřit, zda je na papírech legálně. ...
Skipper
20. 10. 2016, 19:01Sakra, tuto 308 bych si jako daily dovedl představit! Za 50 je to prakticky zadarmo. Matěji, já jjsem v poslední době nucen používat X305 jako daily, protože ostatní auta jsou v servisu a docela jsem si zvykl (teda aź na ten provoz v zimě, který bych neudýchal, jak jsem říkal). Ale tohohle auta by mi nějak extra líto nebylo a za ty peníze proč ne? Myslím si, že tohle by byla nejlepší varianta.... Prosim, kup ho, nebo to budu muset vzít já :D
BobAsh
20. 10. 2016, 19:24Nemám 50, jinak už bych pro ní jel ;)
M P
20. 10. 2016, 19:28Hmmm, a vydrží to jezdit rok bez toho, abych na to šáhnul?:D a bude pokaždé startovat?:D jako je fakt, že je to teda šílený nápad, ale docela mě láká. Teď vás nemám moc rád!
Skipper
20. 10. 2016, 19:53Tak u 308 jsou alfou a omegou rozvody. Jenže, kdyź si vemeš svůj limit 100k, tak cena tady je 50. Jak je v ČR dobrým zvykem, možná i nějakou tu korunu srazíš. Pak základní servis. U KAŽDÉ ojetiny existuje riziko, že se něco vysere. Je to Tvůj sen. Buď se sklameš a příště se na to vykašleš, nebo to prostě bude fungovat a pak za časem můžeš koupit leštěnku. Já mít 50 navíc, tak už je doma.
Skipper
20. 10. 2016, 20:05Ještě plán B, kdyby u auta za 50 byl problém s papírama... http://cs.jaguar-club.net/inzerat/za-79-990-skvele-auto-puvodne-slouzici-na-britske-15684
Nedostatky popsané docela detailně, působí to důvěryhodné a pokud je to všechno pravda, tak by jsi se do 100k pořád vlezl.
krab
20. 10. 2016, 21:08:D "vydrží to rok jezdit bez toho abych na to šáhnul?" , to je dobra otázka. Odpověď je : NE! Spíš se zeptej : Bude tě bavit tomu autu věnovat trochu volného času na údržbu, péči atd... Pokud je odpověď ANO, tak je to v pohodě. Každý starý auto vyžaduje pozornost majitele, pak je jen na tobě jestli si najdeš garáž, kámoše, koupíš nářadí a do snadnejší údžby a vylepšování stavu se pustíš sám. Na druhou stranu nevidim důvod proč by Jag nejezdil. Nejdůležitější je nekoupit to na co angličani maj moc hezký slovo "lemon". :)
Mě se osobně líbí tahle X300 http://www.sportovnivozy.cz/80020-jaguar-xj-40-177kw:
4litr a černý interiér se sportovníma sedačkama mě přijde moc atraktivní. 97" X300 bude patrně lepší ( konec výroby řady) než koupit 98" X308 , kde já osobně se bojím selhání rozvodů u V8čky vlivem napínáku rozvodových řetězů. (myslim že jsou dva ale nevim to jistě)
No, Krocan to zná určitě dobře, já zatím Jaga neměl, tahle zkušenost na mě zatím čeká.....
M P
20. 10. 2016, 21:43Tak ty otázky byly samozřejmě nadsázka, do jisté míry. Ono XJ vlastně není až takový sen, ale to je dáno tím, že každý den chci jiné auto. Pravda, že XJ a Mini se mě teď drží o něco déle, než je zvykem. Abych si ovšem dojem z XJ nepokazil, budu muset hledat co nejlepší možný kus, a to nebude hned. Potřeba daily driveru se navíc může vyřešit sama nějakým náhodným objevem, jako je třeba to konkrétní Mini.Uvidíme, jak se to vyvine, budu vás informovat :)
martin_100
19. 10. 2016, 23:40prodam ti škopka za půl darma a zbude ti spouuuusta chcechtáků na případný šlechtění... ikdyž spolehlivost zatim příkladná
podvlada
25. 10. 2016, 17:16Ne že bych doporučoval AR156 - padly tady zajímavější auta - ale jestli 156, tak jedině s Bussem, tedy 2,5 V6 24V. Samozřejmě i ostatní motory (včetně nafty, samotnýho mě to překvapilo) jsou fajn, ale tohle je paráda. Vrchol, tedy GTA 3,2 V6 je už cenově jinde, ale 2,5 se nepohybujou cenou o moc jinde než ostatní modely...
KS
26. 10. 2016, 23:152,5 je nejrozumnější motorizace, GTA už je přecijen na filigránskou 156 moc, pohonné ústrojí dostává dost zabrat a nemluvě o chování typického majitele....
Za mě Clio Sport 2,0. Do města je ideál hothatch a nejméně reznou francouzi. Mínusem je řazení, ale jinak mazec, SSS je takový odvárek :-) Těch 60-70tKč se dá sehnat a výrazný propad ceny není už ani možný °-)
speleo
3. 11. 2016, 14:17Kouknul bych se po 130i předFl. Zábavné nevšední malé mrštné autíčko, splňující přesně to pro co bylo stvořeno (zábava, hravost, styl a dynamika).
Pokud bych se měl držet víc při zemi, tak klidně obyčejný Ford Focus 1.5EB 110kW. Výtečný a brilantní podvozek, kompaktní rozměry, na nic si nehraje, svoji roli odvede dobře a se ctí. Přitom je stále zábavný, neokoukaný a výkonově uspokojivý.