načítám data...

Po stopách automobilového fanatismu

Za svou značku se perou do roztrhání těla a baví internet i hospody. Automobiloví fanatici jsou rozhodně věcí, která si zaslouží článek.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Tady na Autíčkáři si zakládáme na velmi liberálním přístupu k automobilům. Máme rádi auta malá i velká, evropská i zámořská, bilá i černá, s pohonem předních, zadních i všech kol, komfortní i sportovní, no zkrátka jsme taková Angela Merkel automobilového světa a radostně bychom vítali vozítko prakticky jakéhokoliv národa a vyznání. Leč v souvislosti s onou nesmyslnou činností, jakou fandovství do čtyřkolových přemisťovadel bezesporu je, nám slovy klasika často vzniká takový zlý, řekl bych až ošklivý… ošklivý.. nepěkná věc :-). To se totiž okolo nějaké značky či segmentu uskupí ekipa jedinců, kteří pro svůj nedostatečný nadhled či jen prostou zaslepenost nabudou dojmu, že právě ta jejich značka nebo segment je ten jediný správný, a začnou z něj dělat boží dílo převyšující všechna ta paauta okolo. Což o to, kdyby tohle sektářství prováděli někde potichoučku zavření na klubových forech, asi by nebylo co řešit. Jenže fanatická část příznivců značky musí svá moudra pravidelně vytroubit do okolního světa a nenechat nit suchou na komkoliv, kdo by snad jejich názor zpochybnil. Automobilový fanatismus je ale ve výsledku strašně fajn – je to věc, které se můžeme posmívat a pošklebovat. Takže vlastně činí naše životy lepší a bohatší. No a já si řekl, že by nebylo marné zmapovat ty nejvíc známé a viditelné skupiny automobilových fanatiků. Což samozřejmě neznamená, že fanatici jsou všichni majitelé oněch aut…

Tifosi aneb italofilové 

To si někde zapolemizujete o nespolehlivosti vozů Alfa Romeo nebo napíšete, že TDI je slavné díky Volkswagenu, a najednou jich na sobě máte nasáté celé hejno jako při náletu sarančat. Typický italofil vám vysvětlí, že jeho twin spark nikdy olej nežral, že Alfa 156 vůbec nerezne a že ty japonské srandy STI a EVO opravdu nesahají jediné božské Deltě Integrale ani po výfuk… Tifosi v F1 samozřejmě fandí Ferrari a jeho silniční produkci považují za nepřekonatelnou…  hlavně ne pro nějaké Porsche. Italofilové totiž zpravidla nesnášejí všechno německé, a Volkswagen obzvlášť. To proto, že jsou s ním nejčastěji konfrontováni a vzhledem k současné šíří portfolia aut z vlkohradu a různorodostí modelů a jejich variant nemohou na mnoha frontách nalézt italského vojáka v poli… Zmohou se tedy většinou jen na kritizování, že konkurenti italských aut prostě nemají šmrnc, tvar ani zvuk. V úzkých se obracejí do historie a argumentují mnoha prvenstvími a technickými libůstkami ať už Lancie, Fiatu nebo Alfy, o to hůře pak nesou, když jim někdo vmete, že o jejich proslavení a komerční úspěch se postaral až někdo jiný. Pokud chcete Italofila skutečně potěšit, zeptejte se ho, jestli Fiaty ještě pořád reznou nebo zda si nepamatuje, kdy hořelo poslední Ferrari. :-) 

Kult bavorské driftující vrtule

Zadní náhon vole a spálené gumy… vole…  a taky teda svor, když zrovna mezi zadními koly je, vole…  Svatá trojice všech fanatiků z bavorska má svůj základ v klasické koncepci, kterážto je příčinou, že vozy BMW o několik vesmírů převyšují všechny ostatní unterwageny. Správný bavorský fanatik ví, že když jednou nasál BMW, už pro něj nikdy nic jiného není dobré a ostatní značky jsou automobilový odpad. Za motor nepovažuje nic, co nemá aspoň šest válců v řadě, a myslí si, že auta s jiným rozložením hmoty než 50:50 neumějí zatáčet. Neopomene také při každé příležitosti zmínit pohon přední nápravy coby totální konstruktérskou frašku vzniklou pro losery, kteří nerozumějí autům. Správný bavorský fanatik je také do bíla rozlícen současným směřováním značky, kterou její představenstvo ničí, zpronevěřuje se tradicím a vůbec ji vede rovnou do jámy prdelní. Ještě že může udělat se svou polomrtvou E46 pár nedotažených donutů kolem sloupu veřejného osvětlení u hypermarketu. To mu nejen pozvedne náladu, ale zároveň jej utvrdí v názoru, že jeho cestovní limuzína je ultimátní sporťák. Bavorákofil si totiž myslí, že hlavním aspektem sportovního auta je schopnost kouřit zadní gumou a pohodit bokem, což třeba tragický RenaultSport RS neumí, a tudíž se o sportovním autě vůbec nedá mluvit. Vlastně se nedá mluvit a ni o autě, protože to je Renault…  Není náhodou, že právě k fanatikům okolo BMW míří přísloví – ne každý majitel BMW je ehm, ale každý ehm řídí BMW.

Miatisti alias homosmečka

Kluci s roztomilými roadstery jsou většinou milá tolerantní stvoření otevřená jiným myšlenkám. Někdy však nadšení z malého sporťáčku přejde do posedlosti a dojmu, že svět jiné auto než MX-5 nepotřebuje. Zarputilý homoMiatista vás bude přesvědčovat, že vám určitě stačí dvě místa, přestože má vaše rodina čtyři členy. Demonstruje zbytečnost kombíků pomocí lednice ladně přikurtované místo sedadla spolujezdce. Rodinný charakter zase podtrhne fotkou dítka v kufru. Na potřebu silnějšího a slovutnějšího auta vám odpoví 180 záložkami s peformance díly a SWAP kity, a pokud jste snad ze sorty klidných lidí, kteří ke svému životu potřebují Volvo, bude vás neúnavně přesvědčovat, že to je hloupost, protože za volantem se máte bavit. Když opáčíte, že je Miata auto pro holky a kadeřníky, umlátí vás pětihodinovým projevem, ve kterém budou hrát hlavní roli dvojité lichoběžníky, zatáčky a podvozek, a nezapomene dodat, že mu vůbec nevadí, že ho TDI tlačí na rovince. Zkrátka, i kdyby se jednalo o převoz jaderných hlavic, navrhne vám Miatista jako řešení Mazdu. A úplně nejhorší je, když takový člověk dělá pisálka na motoristickém webu a šíří ten mor s příchutí oficiálního tónu v článcích. :-)  (A ještě k tomu si pak koupí Miatu s kompresorem a tváří se, že to není tím, že by neměl na S2000 – pozn. Fernie)

H-virus – nemoc z vysokých otáček

Další druh fanatiků žije čísly. Vyjmenují vám zpaměti hodnoty redline všech modelů Honda. Kvalitu motorů posuzují podle výšky měrných výkonů na litr a počtu dosažených otáček. Většinou ostatní produkcí pohrdají, protože má červené pole tam, kde jim ještě nesepnul VTEC, což je pro něc sakrální věc, ke které se modlí. Hondaři se často vysmívají americkým autům za mizerné litrové výkony a primitivní techniku. Od hondího fanatika určitě uslyšíte něco jako „šestiválce rozmazávám s jedna šestkou..”, popřípadě „osmiválec si můj dvoulitr namaže na chleba.” A také „krouťák nepotřebuju, je pro sraby”. Bohužel pro ně jsou skupinou, do které se trefuje snad nejvíce automobilových meme a vtipů

Amerikanisti – objem ničím nenahradíš

Milovníci zámořských korábů si zakládají na velikosti, majestátnosti a objemu. Co nemá osm válců, nepovažují za motor, ale atrapu. Objem pod 350 cui je také nezajímavý. Amerikanisti se vysmívají hondařům, že mají japonské jebky s pidimotůrky, které by jejich vé osma rozpůlila ve dví na volnoběh. Opovrhují sofistikovanými technickými řešeními, protože jsou nespolehlivá a složitá. Správný amerikanofil totiž užívá auto nejméně po dobu milionu ujetých kilometrů, což nic jiného než pořádná V8 doplněná o tuhou zadní nápravu nedá. Amerikanisti nemají rádi ostatní auta také proto, že jsou malá a nekomfortní. A nemají V8… Manuální převodovku často považují za hřích proti přírodě. Nikdy nezapomenou zmínit, že komfortní výbavu evropského či japonského auta mívaly ameriky běžně už před 30 lety. A hlavně mají V8…

VAGinismus – (po)hlavní nemoc s nádechem sazí

Dostáváme se k – v tuzemsku velmi rozšířené – posedlosti koncernem. Od dob, co Škodu spolknul Volkswagen, se to rozjelo ve velkém. Stejně jako u jiných fanatiků, také příznivci koncernu Volkswagen AG mají dojem, že jejich oblíbená auta se s těmi ostatními nedají měřit, což je podpořeno masovou oblíbeností Škody, VW, Audi i Seatu. A to zejména v kombinaci s matkou všech motorů – vznětovou jednotkou TDI. Sekta TDIčkařů je přesvědčena o nadpozemské síle, sportovnosti i úspornosti těchto strojoven. Snad ani není třeba nic dodávat – hlášky by vydaly na knihu pověstí a určitě je znáte sami. O tom, jak TDI žere při 180 km/h tři litry a na volnoběh vrací palivo do nádrže, o tom, jak do kopce potrápí M5 nebo jak jeho vibrace přivodí frigidní ženě několikanásobný orgasmus… Určitě do komentů pod článkem přidáte svůj poznatek nabytý od zarytého VAGinisty. VAGinisti si ale zakládají ještě na další perličce a to ‚německé kvalitě‘. Koncern se totiž kupuje hlavně proto, že je oproti francouzům (blé) a italům (fujtajxl) kvalitní a spolehlivý. Což je velice zvláštní, neboť za posledních 20 let byla každá druhá pohonná jednotka VAG učiněný průser a mnohé luxusnější modely koncernu prosluly jako bezedné černé díry na peníze. Můžete mi někdo vysvětlit, v čem ta kvalita spočívá?

Chroničtí petrolheadi – odmítači nových časů

Znáte to o té zelenější trávě a starých dobrých časech. Vojta se už o tom kdysi rozepsal, takže jen stručně. Dobře už bylo, dneska se jen šetří, EU je zlá, auta vůbec nejsou pro řidiče a všechno je na prd. Nový vůz je pro ortodoxního petrolheada veřejný nepřítel číslo jedna. Má mnoho systémů, které nepotřebuje, odklonil se od strohosti a puristického ducha a v neposlední řadě stojí tak moc peněž, že si jej dotyčný nemůže dovolit. Ale i kdyby mohl, tak by jej za svou starou, strašně řidičskou a ještě střašněji zkorodovanou vránu nevyměnil. Vrána má totiž hen tu, duši… a nemá věci, o které se automobilky nikdo neprosil jako barevné displeje, turba a elektrické posilovače. Klasický zaseklý staromilec vyžaduje i od běžných vozů nadšení, zábavu a hluk, přestože to odporuje jejich zaměření. Když někdo vyrobí auto podle jejich představ (vy víte, které myslím), je podle nich stejně příliš drahé (rozuměj nestojí kilo) a navíc slabé – to proto, že má stejný výkon, jako M3 E30, kterou zbožňují. Každé ráno se probouzí s pocitem, že jakékoliv nové Porsche bude oproti původní 911 993 GT2 vždycky jen trapný vydechlý odér pro dámičky…  zpackaný život… 

Wannabe drifteři aneb FURT BOKEM

Poslední skupinou nejsou fanatičtí příznivci značky, ale…  no nebuďme příkří, ANO, životního stylu! Drifty jsou jedním z posledních hřebů motorismu, který dokázal zasáhnout mladou generaci mileniálů, která jinak světu aut moc nefandí. A společně s tuningem dal vzniknout zvláští popkultuře. Tihle lidi prostě jezdí FURT BOKEM. Nehledě na to, zda mají 200SX ve fázi “projekt”  postavenou již druhým rokem na špalcích v garáži, starší BMW zoufale kouřící jednou zadní gumou na parkovišti u obchodní galerie nebo prostou předokolku, jsou to duší drifteři. José je třída a nejlepší holka je Míša! Nejčastějšími hesly hledání na googlu jsou “levné gumy” a “ball joints” – aby kára měla rejd a áčka. Hlavní však je, že jsou duší drifteři. Mají bok v krvi a svůj kanál na youtube, kde pod heslem “Můj první drift” ukáží, jak je pokopala zadokolka nebo že umí s Fabii tahat na sněhu za ruční brzdu.  

Poznali jste se? Nemáte mě rádi? A na koho jsem ještě zapomněl? Podělte se v diskuzi

Vavris samozřejmě zapomněl především na jednu velmi militantní skupinu, jejíž typický zástupce se jeden čas pohyboval i v naší redakci. Jsou jí Medvědáři alias Hvězdáři, kteří si chodí do Hvězdárny pro nová auta s Hvězdou, protože jedině ta jsou ta pravá. A pokud nemají na to, aby si to nové “emelo” či “céčko” mohli koupit, sáhnou po některém z poeticky přezdívaných předchůdců – ať už jde o Masařku alias Mouchu, Motýlka, Čtyřku nebo, v případě těch nejortodoxnějších, Čínu, Piáno nebo dokonce Žraloka. A nejenže vědí, že Mercedes je nejlepší pro ně – jsou naprosto přesvědčeni, že tato značka splní jakékoliv nároky kohokoliv, kdo kdy zauvažoval o vlastnictví osobního automobilu. Sháníte rodinný hatchback do 100 tisíc? Kupte si starý Mercedes v kombíku, nejlépe W210. Hledáte úsporné auto do města? Kupte si Mercedes na naftu! Zvažujete, jestli si koupit novou Fabii nebo Dacii? Kupte si ojetý Mercedes. Miatu? Kupte si SLK! Každý Mercedes je totiž úplně libový kočárek! A opovažte se tvrdit, že to není pravda!

-VojtaD-

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Romus
13. října 2016, 08:40
1

Ono je to hlavně o tom, že čím větší mrdka auto tím větší fanatik, alespoň u alfistů. Fanoušky koncernu nekomentuju, to je opravdu rakovina, velký kola, jebnout s tím až na zem, položit sedačku, pověsit nějakou ptákovinu na zrcátko a čipnout TDI, hotovo...

reagovat
Ra
Raspby
13. října 2016, 08:45
0

No ten ,,tuning" se ale netýká jen koncernistů...dá se to najít asi všude, i když Italofilové tohle asi nedělají to je pravda (až na výjimky samozřejmě) :)

Pe
Petr Michálek
13. října 2016, 08:54
0

...neházej všechny do jednoho pytle ale vesměs souhlasím

Asid
20. března 2019, 17:58
0

a potom jezdit každej den na wapku a u benzinky pít kafe...

Ra
Raspby
13. října 2016, 08:43
1

Super článek...pobavil mě :-D . I když na jednu stranu je bohužel celkem pravdivý, z každé skupiny v podstatě někoho znám. Sám zase patřím skupiny co v článku není, ale zase bych to viděl, že jsem spíš zapálený fanoušek než zaslepený fanatik :-D

reagovat
Pe
Petr Michálek
13. října 2016, 08:53
0

Jako alfista a italofil děkuji za toto super čtení a to zcela upřímně. Pěkný článek, zcela vystihující některé jevy, pobavilo...díky Michálek

reagovat
JP
13. října 2016, 13:29
0

Teda já měl před lety 1.8TS a olej to fakt nežralo, to je nějakej běžnej jev? Mě žraly olej shodou okolností jen všechny koncernový auta co jsem měl - Fabie 1.4 16v, A8 4.2 a i S8... Ital fakt žádnej, ani QP s 230tkm na budíku. V GTV pořád vozim neotevřený balení 10W60, který mi před 3 lety v servisu přihodili na dolejvání. Ať se mi to zejtra potká jestli kecám :D

JP
13. října 2016, 13:31
0

ups, chyba, to patřilo o příspěvek níž...

Honza Hamster Křeček
13. října 2016, 09:31
4

Velmi trefně a pravdivě napsaný článek, jen ta pasáž o fanoušcích italských vozů vůbec nesedí. Třeba můj Twin Spark nějak moc oleje rozhodně nikdy nežral. Určitě ne víc jak benzínu. Nebo jen o trošku. A že Ferrari občas hoří - no a co, kdo z vás někdy nepoužil hořlavé lepidlo? Třeba na tepelný štít.... Se stane a netřeba hned tvrdit, že je někdo idiot. My milovníci italských strojů taky nekritizujeme německou produkci. Sou to prostě hnusný nepovedený nedotažený imbecilní krabice. A smrděj. Ale jinak proti nim fakt nic nemám! :-)

Super článek, pobavil, dík

reagovat
KúpimOlej10w40(IdealneVeľkéBalenie)
13. října 2016, 11:20
0

Ani môj Twin Spark nikdy nežeral olej.. (Teda až kým ho nenaštartujem). Ale tak som zvyknutý z motoriek na dvojtakty, takže k plnej nádrži na pumpe kupujem litrovú Seléniu.. Ale nie, len kecám, twin spark FAKT nežere olej :D :D :D

bitner
13. října 2016, 09:47
4

Clanek je famozni. Chybi mi tam Daciaheadi. Ti na vsechny vyzrali, protoze si koupili to nejlevnejsi a nejodolnejsi auto. Co tam neni, to se prece nerozbije. A taky to nestalo majlant. Kdo chce, at si da za auto mylyon... Dacia je proste nejlepsi, nic se na ni nemuze pokazit. A ta cena, ta cena...

reagovat
Jan Machač
13. října 2016, 11:34
1

Zrovna jsem to sem chtěl napsat. Kult rozumu podtržený paThaliema... :-)

Hu
Hug0
13. října 2016, 12:10
0

Tady bych si dovolil poopravit:"Protoze si koupili to nejlevnejsi a NEJODPORNEJSI auto" :-)

Nic ve zlem, jen takova vsuvka :-)

piwel
13. října 2016, 12:11
1

je daleko víc odpornějších aut než třeba Logan. A ty auta jsou mnohokrát několikanásobně dražší :)

be
beastar
13. října 2016, 17:41
0

Určitě třeba Lodgy:)

bitner
13. října 2016, 21:43
1

Lodgy je opravdu skvost, to je asi nejhnusnejsi Dacie, jaka se jim povedla. JInak jsem asi uchyl (Daciahead), ale me se vsechny ty odhalene panty, nahle urezana tesneni, tresouci se radicky a mlaceni do volantu, kdyz se tocim treba na kostkach, jednoduse libi. Je v tom jista davka punku :-)

beastar
16. listopadu 2016, 12:10
0

Takový závan starých časů.. Jezdiš na Dacia day ten velký sraz s atrakcema tuším že to loni bylo u Jihlavy v nějakém areálu pro Daciaře podle mě nutnost a jde tam jet i s rodinou:))

ev
eva
13. října 2016, 10:01
0

skvely clanek opravdu me to pobavilo sedi to jak prdel na hrnec,
ja spadam do skupiny koncern mam klas octavii pozor na to je to turbo, jak to nezni jako traktor tak to neni auto, a smeju se malym koleckam ma matisech a kackach :) no co byla za par supu a je celkem velka :) hlavne ze to jezdi a da se to opravit doma, btw meli jste jeste semlit milovniky SUV a vselijake overy co jsou vetsi jak ego majitelu a parkuji se u tesca prez dve mista :)

reagovat
Ra
Radim Přibyl
13. října 2016, 20:35
1

tak Vochcávka je na cestu do Lidlu a zpátky super o tom žádná. Emočně ploché auto pro ty co se za volantem nepotřebují bavit. A když už tak si pustí cédéčko Kryštofa.

le
lebor
13. října 2016, 21:38
0

to s tím Kryštofem z nějakého důvodu sedlo jak prdel na hrnec, props

Kryton2X4B-523P
13. října 2016, 10:17
0

Já bych se částečně zařadil asi do první a poslední skupiny. I když jsem itala neměl ani jednoho, Alfy mě k sobě táhnou už nějakou dobu. Tímhle vybočuju z té poslední skupiny, protože nova Giulia QV je prostě snový auto. Ještě mi tu chybí francoužští hothatch fanatici :D, do těch bych se s klidem zařadil :D. Ale každý sortování na skupiny bývá většinou špatné, zabíjí to rozmanitost. Zaslepeně hledět zpátky v čase a brečet nad novými auty je blbost pro každého kdo autům trochu víc hloupost. Stejně tak bude další generace možná hledět na to co my odsuzujeme. Sice se říká čerte drž se svého kopyta, ale občas to chce trochu odstup a hodnotit trochu s nadhledem. Pak teprve je člověk schopen ocenit kvalitní auto, nejen podle toho jestli je vepředu nalepená roztočená vrtule, nebo to zezadu plive brikety. Proto se asi nikdy do žádné vyhraněné skupiny nezařadím, mám prostě auta rád se vším dobrým i špatným co přinášejí. ;-)

reagovat
Kryton2X4B-523P
13. října 2016, 10:19
0

Tak jsem ze sebe udělal vola, protože píšu rychleji než myslím. Místo slova "hloupost" si dosaďte "rozumí". Holt ne každej den je posvícení :D :D :D

Gulf91
13. října 2016, 11:27
2

No jasně že sem se poznal :D jako pyšný odmítač nových časů si dovolím souhlasit s tím že lépe už bylo :D
Ne vážně super článek a sedí to na všechny skupiny ale nutno dodat že je to krajní případ fanatizmu a spousta lidí je soudná a v pohodě. Jestli mě napadá skupina která nezazněla: tak jedna opravdu ano! Nazvěme je "teoretičtí JDM". Sice jezdí ve felici od rodičů ale čísli a daty hází na všechny strany. Snadno pak slyšíte jak Veyron je "vy víte co" a Gtr mu natrhne zadek na pohodu a to třeba i r34. Supra je nejlepší produkční auto, wankel je nejlepší motor i když nemám páru jak funguje. Své vysněné auto si nejen nikdy nekupí ale nejblíž mu budou doma v křesle přes youtube.

reagovat
piwel
13. října 2016, 11:40
1

Vavrisi, kde ty na to chodíš :D :D tak jsem se dlouho nepobavil :D tak přesně se trefit do všech :D palec hore. PS děkuji za zmínku :)

reagovat
Wanix
13. října 2016, 12:10
0

Supr článek, pobavil a nejlepší je střílet do vlastních :D

reagovat
Hu
Hug0
13. října 2016, 12:11
1

Super clanek, nasel jsem se skoro v kazde skupine :-)))

reagovat
Vt
Vtec
13. října 2016, 12:24
0

Díky za obědové pobavení Vavrisi !
Mám radost, že jsem si mohl přečíst i sám o sobě, jakožto majitel Civica VTi. Ale ty šestiválce fakt mažu ! Stačí počkat až budou zatáčky a až se mi ten motor uráčí roztočit :)) (Na rovinkách to samozřejmě neplatí, to ví každej správnej Hondař)

Jinak kolem sebe mam skoro samé zaryté VAGinisty, takže o těch bych mohl vyprávět do aleluja.
Minule se mi majitel VW Golf IV variant s legendární 1,9 TDi (s čipem, vole) snažil vysvětlit, jak to rozvalil na 260 km/h podle GPS. Když jsem oponoval, kde na to vzal výkon, sdělil mi pouze že "má šestku, takže výkon nepotřebuje"

reagovat
Re
Revhead
13. října 2016, 13:46
4

Autíčkář - spolehlive misto, kde se o sobe vzdycky doctu, ze jsem debil. Tak dik

reagovat
Ra
Raspby
13. října 2016, 14:05
0

Jinak ta fotka toho Civica je Gran Turismo že? :)

reagovat
Chosé
13. října 2016, 14:27
1

Už jsem se bál, že se nezmíní Honda. Byl jsem v klubu 3 roky a co jsem za tu dobu poznal, tak 95% majitelů Hondy jsou mladí řidiči, kterým jeete nezaschnul inkoust na řidičáku. Ihned za své peníze z brigády koupili nejlevnější 1.4ku s orezlými lemy. Ihned následuje koupě čínského kónického filtru a pořádné koncovky. To, že auto bere pomalu stejně oleje jako benzínu neřeší, hlavně že to huláká. Na srazech slyšíte jak by každý chtěl S2000 nebo NSX. Abych neházel všechny do jednoho pytle, tak mezi zbylých 5% patří rozumní řidiči a majitelé Hondy ... a pak také důchodci, kteří jsou velkou kupní silou pro nové modely.

Osobně jsem velmi rád, že jsem se přesunul k Toyotě/Lexusu kde žádná česká stabilní komunita neexistuje a tak není čas řešit hlouposti. :)

reagovat
piwel
13. října 2016, 14:45
0

svatá pravda ohledně Hondařů...ale neměl jsi snad na autě to samé co jsi zrovna popsal? ono v té záplavě 1.3 - 1.5 Civiců s uprděným výfukem člověk snadno splete :) takže jestli jsem vedle, tak se omlouvám

VoFi
13. října 2016, 14:57
0

Chosé: Tvého Civica si pamatuju, moc pěkný stroj :)
Jinak s hondaři je to pravda.. Už delší dobu to tam sleduju, zejména na fb. Nevím jestli je to k smíchu nebo k pláči :D

ka
kandik psi zub
13. října 2016, 15:37
0

95% je prehnany, staci zajet na Honday - posledni rocniky mely, rekl bych, jak co do aut tak co do ridicu uroven.
Ale napr. militantni obhajovani otacek a naprosty nepochopeni pojmu kroutici moment je Hondařům z nemaly casti vlastní, to jo.....

piwel
13. října 2016, 15:53
0

myslím že zrovna na letošní Honday se bude dlouho vzpomínat...PČR, zlomené končetiny, záchytky... :) ale předchozí 2 byly super :)

Chosé
15. října 2016, 19:35
0

Posuď sám piwele ;) Původní 1.5, na motoru žádné úpravy, stejně jako na výfukovém potrubí. Jediný, co prošlo změnou byl podvozek a kola.

Jinak byl jsem na Hondayi jednou, rok 2013 tuším a katastrofa. Víc otuzených vozidel jsem pohromadě neviděl... teda vlastně viděl, běžně jezdí na tuning ve Vyškově. Nejvíce mě dostalo, když jsem odjížděl z Hondaye do města nakoupit, tak na mě slečna u brány hulákala, že mám otevřenou kapotu, ať zastavím. (hood risers). To mě dostalo a utvrdilo v tom, že hledat slušný lidi mezi Hondařema je jako s jehlou a kupkou sena. :)

bobo23
16. října 2016, 14:53
1

Přesně jste popsali to, co jsem chtěl napsat. U Hondistů je ten slavný tuzing asi nejrozšířenější. Velká kola, hodit na zem, díry v blatnících neřešit, ale koupit pořádnou rouru a nějaké spoilery, ať to vypadá jako správný závoďák, Čest vyjímkám. Bohužel to způsobuje, že ze spousty krásných aut, zbyly jen vylítané vrány a ceny udržováných kousků v původním stavu, letí raketově nahoru. Myslím, že jako exemplární příklad může posloužit CRX a Civic k podobnému osudu pomalu, ale jistě, směřuje taky.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. října 2016, 14:48
0

Vystihnul jsi vsechny tyhle skupiny naprosto presne. A priznam se, ze v nekterych ohledech bych se tam taky poznal. Jen do ty posledni skupiny rozhodne nepatrim. Naopak narozdil od vetsiny lidi tady, jsem skalopevne presvedceny o tom, ze moderni auta jsou naprosto ve vsech ohledech lepsi, nez ty stary plecky, ve kterych jezdime vetsina z nas.

reagovat
bitner
13. října 2016, 14:53
0

I rok stary Logan 1,2 LPG? ;-)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. října 2016, 14:59
2

Samozrejme. Ale ve srovnani s Dacii Nova. Ne s Mercedesem. Je totiz potreba srovnavat hrusky s hruskama, coz tady vetsina lidi nechape. ;-)

bitner
13. října 2016, 21:45
0

Jo tak s tim souhlasim. Novu jsem videl jenom na obrazku, ale treba posun mezi Loganem I pred FL a Loganem II je uplne brutalni. Jak prohlasil muj bratr, ta dvojka uz trochu vypada jako auto :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. října 2016, 22:07
0

No vidis. A trojka uz treba bude opravdovy auto. ;-)

VoFi
13. října 2016, 14:52
0

..no a pak je tu skupina, která do nebe chválí cokoli. Nezáleží jestli má Felicii (levný díly vole, no a co že každý týden kupuješ něco dalšího), orezlého Civica (VTEEEEC POWA i v 1.4 55kW), kouřícího Golfa IV (TDi pyčo) nebo tříkolku (neplatim benzin a ještě hubnu)
Nejlepší způsob jak se nestat členem je hledat chyby na svém autě. Čas od času mám taky problém že mi z toho hrabe a mám tendence své auto povyšovat nad ostatní :D *povzdech*

reagovat
be
beastar
13. října 2016, 18:01
0

V každé skupině fanoušků čehokoliv nalezneme fanatiky a normální většinu a čím je skupina početnější tím více magorů obsáhne takže VAG kraluje v Čechách i když stejně já osobně nepochopím tu kvalitu a kde je stejně jak je uvedeno v článku. Jako dlouholetý člen Bmw klubu mohu potvrdit to co je v článku protože e36 to je vole kočár a ty nový modely to neni Bmw... Momentálně mám doma 2x suv jedno japan a druhé german a jednoho hnusa ze Stuttgartu a tak se už nevymezuji nikam jinými slovy vše má svoje jo a u obchoďáku přes dvě místa neparkuju????

reagovat
De
Dejv
13. října 2016, 18:31
0

Uz sem s par fanatiky potkal vetsinou jsou fanatici BMW a dieslofilove

reagovat
Ro
Ronoath
13. října 2016, 20:03
0

Ještěže mám rád Saaby, Volva a Citroeny, o nich nebyla zmínka:-)

Článek mě velmi pobavil a uvědomil jsem si, jak je pravdivá zejména poslední část stati o VAG. Nevím, čím to je, ale mým známým - žádní blázni, ale lidi kolem čtyřicítky a výše - měli velké problémy i s tzv. superspolehlivými pohony, jako je 1.4 16v v Golfu 4, 1.4 TSI v Alhambře i 2.5 V6 v prvním Superbu...

reagovat
Ra
Radim Přibyl
13. října 2016, 20:24
1

No považuju se za to co vy: Mám rád auta stejně jako hudbu - všechny žánry, ale musí být dobrá. Klasika, Hardcore, Metal, Hip-Hop, Popík, Techno, Drumce, 30', 60', 80' léta...... když to není sračka tak se mi to líbí. A občas se člověku z nějaké podivné nostalgie líbí i ta sračka (hudební i automobilová). Ale když se mi někdo naváží do Fordu tak mi začne stoupat tepová frekvence :D .... Jo a Passat v naftičce je popová rádiová sračka, z který se normálnímu člověku zvedá žaludek.

reagovat
Flanker
13. října 2016, 22:08
1

Prvne se omlouvam za absenci diakritiky.

I kdyz sebe sameho bych asi nezaradil ani do jedne z techto „skupin“, podle mne ma kazda z nich sve opodstatneni.

-Italska auta jsou casto krasna, maji charakter, bohatou historii, a vubec jejich majitele muzou byt hrdi na to, ze jezdi v necem co nepotkavaji na kazdem rohu. Tim myslim majitele silnejsich Alf, Maserati, pripadne neceho se splasenym dobytkem ve znaku, jak to kdysi trefne nazval jeden z redaktoru Autickare :)

-Co se tyce milovniku modrobile vrtule, taky si myslim, ze BMW toho dokazalo dost a je pravem povazovano za jednoho z prukopniku zabavy za volantem v daily cars, avsak neni to jen BMW, kdo vam nabidne napriklad „stehovak“, za jehoz volantem se nebudete nudit. Mrzi mne vsak to, ze k dnesnim BMW nemam absolutne zadny vztah a z nemecke trojice jsou mi dnesni bavoraky nejmene sympaticke.

-Miatisti? Zadna generace Mazdy MX-5 neni podle meno nazoru o nic vic „metro“, nez napriklad LR Evoque nebo ohoblovana X5. Tady v Anglii, alespon podle toho co jsem zatim zaznamenal, jsou roadstery spise domenou muzu stredniho veku, bez ohledu na znacku. Ano, videl jsem par skupin tzv. Miatistu na cestach (co je zajimave, vzdy se jednalo o NA), ale krom toho je tady Miata roadsterem pro vsedni den a jezdi jich tady relativne hodne bez ohledu na generaci.

-Fanousci Hondy? Honda dela velmi dobra auta a vycet jejich pozitiv tady hadam nemusim psat. Ano, jednim z nich jsou otacky, protoze to je jeden z klicovych faktoru pro sportovni auto. Sportovni Hondy, napriklad S2000 nebo nektery z Civicu Type-R maji 8k+ pouzitelnych otacek, a to je proste vic nez nalepka Sport, kycovita radoby sportovni image, nebo kroutak (ten je samozrejme dulezity, ale pro sportovni auto mene, nez spektrum otacek). K tomu pridejte spolehlivost. Co vic je potreba?

-Amerikanisti. Objem je hezka vec, at uz motoru, zenskeho poprsi, nebo penezenky. Objemne motory maji vetsinou kultivovanejsi projev, maji delsi zivotnost (i kdyz tohle pusobi trochu diskutabilne) a vubec - maji takovy svuj vlastni charakter. Tohle vsak na nejlepsim ceskem webu o autech vedi, tak bych rad tenhle odstavec ukoncil.

-VAG pozitivni? VW a spol maji taky neco do sebe. Vetsinou to nejsou spatna auta, spis takova prumerna. Co jsem mel moznost jezdit v ruznych modelech Audi/Skoda/VW tak jsem v nich nikdy nenasel nic spatneho. Vetsinou maji kvalitni interier bez hrichu proti ergonomii, klidny jizdni projev (s HTP apod. jsem nikdy nemel tu cest) a ta auta jsou mi spise sympatictejsi. TDI je ovsem kapitola sama pro sebe. Myslim, ze skupina milovniku (ano) motoru TDI se alespon castecne prelina s pozitivnim vztahem (casto vsak neopodstatnenym) ke vznetovym motorum jako takovym. Pred par lety jsme meli v rodine Audi A4 Avant B5 (1.8 92kW), ktere jsme pouzivali spise pro pracovni ucely (o to vic si ho vazim, vzhledem k podminkam v jakych bylo provozovano) a to auto bylo kupovano s najetymi 240000+ km. Vypadalo velice dobre, bylo udrzovano, ale v nasledujicich dvou letech stravilo vetsinu casu prevazenim tezkych veci (hlavne stavebniho materialu) a najezdilo jeste 40000 km bez zavady a s minimalni udrzbou(!) az do ohoblovani spojky.. S takovym najezdem a podminkami provozu (k tomu v Londyne), si pravem zaslouzi oznaceni skvele auto.

-Jako chronicke petrolheady bych spise oznacoval lidi, kteri maji radi dobra auta jako takova, bez ohledu na rok vyroby nebo zemi puvodu. V kazdem pripade vsak s vetsinou nazoru tzv. odmitacu novych casu nemuzu nez souhlasit. Kolik z tech dnesnich „vychytavek“ opravdu potrebujeme pro bezpecny provoz automobilu? Dockame se recenzi multimedialnich systemu na portalech pro recenze smartphonu? Proc ne, ale neni to vsechno na ukor skutecnych automobilovych kvalit?


reagovat
BobAsh
14. října 2016, 02:56
0

Jen taková poznámka - autor článku má v garáži MX-5 NB s kompresorem, které předcházela MX-5 NB Anniversary, které předcházelo BMW Z3 Coupe, paralelně s BMW 328i E36.

Autor tohoto komentáře a šéfredaktor Autíčkáře provozoval cca 10 let výhradně staré americké paštiky a dodnes je bezmezně miluje.

;)

M P
14. října 2016, 06:34
0

Ještě bych dodal, že já jsem italofil začátečník a Dan provozuje VW, který bezmezně nenávidí :D

BobAsh
14. října 2016, 11:25
0

Jo, já jsem vlastně taky italofil začátečník :)

podvlada
02. listopadu 2016, 09:05
0

Jak se vlastně pozná začátečník? Nejsme italofilové začátečníci všichni už jen když se nám nějaká Alfa líbí? Kam se mám zařadit já, když jsem právě objevil fenomén Busso (aktuální povoz), ale zatím jsem otevřen i kadeřnickým speciálům případně čemukoliv s rozumným motorem (6+ válců)? :-) Ital kadeřník amatér s americkými předky? :-)

Sa
Safa
13. října 2016, 22:38
1

Dvě Mazdy = čtyři místa = rodinné auto. Co je na tom někomu nejasného? :o)

reagovat
Ji
Jirik
13. října 2016, 22:49
0

Chvilku vážně: opravdu tady zná nějakého kadeřníka s miatou? :-)

reagovat
abc
14. října 2016, 00:59
0

Znám jednoho kadeřníka a má Mazdu.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. října 2016, 14:24
0

Jestli ono nebude divný už to, že se znáš s kadeřníkem. :-D

abc
14. října 2016, 20:25
0

znám i kadeřnici, ta má E36

a znám i jednoho miatistu, a ten, pokud vím, zatím ještě kadeřník není :)

martin_100
13. října 2016, 23:26
0

No vidíš ... mam VW, nesnášim nový auta, jsem uctívač zadohrabů, na fordu mam USformátový značky a dělam si prdel z hondařů...... jo a 911 u mě skončila s přechodem na vodu ... fuj!

Safra nějak se nemůžu zasškatulkovat. :-D

reagovat
briza
14. října 2016, 00:14
0

Skoro mi naháníte! Osobně jsem hodně multiplatformní a snad v každý autoodrůdě se najde kousek, co se mi líbí, snad na jedinou výjimku a tou jsou Ameriky. Ty se mi nikdy nelíbily, nelíbí a jistojistě vím, že se mi ani nikdy líbit nebudou.

reagovat
am
amerikanofil
14. října 2016, 05:43
0

Never say never. Rikal jsem to same. Pak jsem si v USA jednu pujcil....a v garazi si mi nejak sam od sebe objevil starej Cadillac. Uvidime se na srazu :-)

briza
14. října 2016, 10:03
0

:) Já nejsem úplně nepolíbený, ale zatím prostě ani ťuk. A to jsem zvrácenec, libující si v obstarožních krabicích ze Švédska.

Ja
Jarouš
14. října 2016, 01:29
0

No, trošku se najdu asi u petrolheadů. Ale mám takovou svou obsesi nízkou hmotností. Ne kuli emisím jako EC, ale protože lehký auto nepotřebuje velkej motor a olbřímí gumy, aby nějak fungovalo. Proto jsou mi k smíchu SUV a všelijaký obézní krosouvry. Pokud auto velikosti oktávký má 1600 kilo (hjondé tusón), něco je fakt moc špatně.

reagovat
Lu
Lukas
14. října 2016, 13:52
0

Tak si tu tak sedím, čtu tenhle výbornej článek, směju se a přemýšlím nad sebou... Rodinu vozím v Mazdě. Nedám dopustit na své BMW Z3 roadster s řadovou šestkou (možná proto, že je to takový diskuzní otloukánek...), strašně nutně potřebuji Ford Mustang Boss 302 2012 a mám rád stará auta... Jsem asi divnej :-)

reagovat
Chosé
15. října 2016, 19:37
0

To zní super, ale dovolím si otázku - proč né rovnou modelový rok 2013? Má lépe umístěné blinkry ve světlech s odkazem na Boss 302 z roku 1970, který bych shodou náhod rád vlastnil já. :)

Da
Dad
16. října 2016, 02:43
2

Jako nemajetny staromilsky miatnik s afinitou k americkym vozum se nemohu nezeptat - chces pesti?

reagovat
PepaSFI
16. října 2016, 09:12
0

ještě je tady opačný fanatismus, italofobové, francouzofobové, všeckoconeniVWfobové a tahle skupina se kdovíproč do značné míry překrývá s VAGinistama, včetně škodovkářů z předVW časů. A víte čím tyhle tvory nejvíc vytočíte? No vlastně celkem snadno. Stačí když jezdíte divným, podřadným autem a ještě z toho máte radost. Ikdyž předjíždění škodovek v kopci Trabantem mělo taky něco do sebe.

reagovat
ca
cayman
28. října 2016, 22:16
0

pěkný článek :D ještě mě napadá JDM fanatik. To je člověk, pro kterýho neni nic lepšího než supra,gt-r, rx7,silvia a podobný.. Všechny auta co nejsou z Japonska jsou krámy, ale sám auto nemá a nebo dělá jdm z orezlých japonských paštik co v 90tých letech sloužilo v japonsku na dojíždění do práce

reagovat
Ri
Richie
29. října 2016, 10:11
0

Jste zapomneli na tu nejvernejsi a nejortodoxnejsi skupinu, protoze maji auta silna, velka, mala, sportovni atd a vsechno (skoro) ve 4x4, kterou vlastne zalozili. Tudiz jsou nejpraktictejsi a pritom sportovni. SUBARUsti. ;) Sam jim sem. A jsem hlavne italofob a vaginofob (to zni teplne), co se tyce vyse uvedenych skupin... Ostatni respektuji nebo se mi libi nebo se k nim vlasne pripojuji, jakozto odpurce novych casu...

reagovat
Ra
Radoslav
30. října 2016, 11:50
0

Už som chcel písať že si zabudol na Mercedes ale krásne som sa vtom našiel ???????????????? mimochodom. Úsporné praktické auto? Mercedes S210 facelift s hocijakym CDI motorom!!! :D ja osobne doporučujem 320cdi ! A manual je pre žobrákov. :D

reagovat
Ra
Radoslav
30. října 2016, 11:54
0

Pardon. Komentár mi nezobral smajle z mobilu. Preto tie otázniky

Ma
Marek Fabián
03. listopadu 2016, 12:55
0

BMW, jedině modrobílá vrtule!:) Pro mě už od mala ikona:)

reagovat
Ma
Marek Fabián
03. listopadu 2016, 12:55
0

BMW, jedině modrobílá vrtule, pro mě ikona už od mala:)

reagovat
Přemda Honda
05. listopadu 2016, 14:32
0

Dá se říct,že fanatik do všech japonských aut a motorek..Na druhou nejvíc směšná mi připadáasi právě komunita Hondistů :-D Ale to jen díky většině mladých F&F tunérů a jejich srandovních Civiců (ta rozumná část jistě ví na co narážím a nenaštve se)..
Uctívače VW/Škoda TDI už do toho ani nepočítám :-) To je kapitola sama o sobě..
Příznivce italských nebo amerických aut respektuji,je fajn mít nějakou úchylku a odlišit se od davu :-)
O tom to přece je...

reagovat
beastar
05. listopadu 2016, 15:19
1

Hale já mám mimo jiné i japonské SUV/ Crossover původně určený pro USA trh s motorem prekopanym s Nissanu 350z a mám ho rád ale třeba jakákoliv generace GTr se mě hnusi a nikdy bych to nechtěl. Chce to fandit autům a mít mozek v hlavě a ne si jet nějaký hloupý klišé. Jo a ještě sem hodně dlouho v BMW clubu a přitom mám teď ještě 2x Audi. Řekl bych že k jedný značce se v Čechách upinaji hodně mladí kluci s pastikama co na nic moc nemají a tak žerou Civica nebo 328 e36. Moudrost a zážitky totiž i kolem aut podle mě přichází i se zkušenostmi a věkem stačí se podívat na českou hrůza tuning scénu.

riderhenry
20. března 2019, 14:31
0

Mám tě rád a poznal jsem se ve dvou skupinách, což je super. Naštěstí jen v lehčí formě :D

reagovat
Asid
20. března 2019, 17:59
0

A pak jsou lidi co říděj Nissan... a ti jsou prostě fajn

reagovat
Lišák
21. března 2019, 06:18
-1

Moc pěkně napsané, smál jsem se od začátku do konce :D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem