načítám data...

Dacia Lodgy Blue dCi 115: Volání temné strany

Dacia vyrábí jak skvělé Dustery, tak i extrémně levná Sandera. Minulý test vzdalo Lodgy na cestě od dealera a dnes tu máme pokračování.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Dacia Lodgy Blue dCi 115: Volání temné strany

Není tomu tak dávno, co jsem na našich stránkách představil test Dacie Lodgy. Tenkrát šlo o vůz naložený veškerou výbavou a poháněl jej atmosférický benzínový motor. Pokud si na článek pamatujete, nebo si jej znovu připomenete, nevyhnutelně zakopnete o moji pokaženou náladu a povzdech, že se auto hned rozbilo a já jej nemohl důkladně otestovat. Nyní mi však Dacia nabídla druhé Lodgy. Rudé, naložené výbavou a doplňky, které ani nejsou v ceníku a korunovanou nejsilnějším naftovým motorem. Pokud po žebříčku slezu ze svého ega, musím připomenout, že testovací Dacie se rozlezly jako podzimní viróza (na ta prezidentská, ovšem) mezi zbytek redakce. Nejdříve se Duster dostal ke Kubajzovi. Jeho test mě natolik šokoval, že jsem si neodpustil dopsat mu pod něj ‚pohled venkovana‘. Ne snad že bych zpochybňoval jeho testování. Spíše mě překvapilo, jak úzký může být můj vlastní pohled. Druhým nedávným testem byl Dokker. Za volant se dostala Její Veličenstvo Zlokočka. Její slova mi byla blízká a vřele doporučuji si její test připomenout.

 

Jistě vás napadá, proč tak kolem úvodu recenze tančím a ne a ne se do něj vrhnout. Zprvu prosím vězte, že mám Dacie upřímně rád. Baví mě levná auta, mám rád jednoduché mechanizmy, které prostě fungují a vůbec nevyžaduji na palubě pokročilou výbavu. Přesně takový je i testovaný Lodgy: Jednoduchý vůz nabízí odolné motory, nekomplikované a nezáludné ovládání palubních systémů i jízdního projevu a vše korunuje nízkou slevou.
Kéž bych tady mohl svůj test uzavřít.

Ještě než otevřu rozměrné dveře a rozhlédnu se po interiéru, vězte, že ceníková cena takto nakonfigurovaného pětimístného Lodgy je 427 300 Kč. Započítávat různé individuální slevy a akce by bylo vůči ostatním recenzím nefér, tudíž po celou dobu budu nucen operovat s touto částkou. Tak tedy hurá do testu!

Po otevření dveří mě mile překvapil červený interiér a rudé akcenty. Příjemně oživovaly jinak černošedý interiér. Vstupní otvor, pozice za volantem i rozmístění ovládacích prvků je prostě stará škola počátku nového milénia. Oranžové podsvícení je ve dne zřetelné a v noci neoslepuje. Ovládací prvky jsou poplatné době jejich vzniku, což osobně oceňuji. Žádné hrabání se v mnohaúrovňovém počítači, aby vás konečně přestal pálit zadek. Vše má svůj robustní a přehledný ovladač přesně tam, kde jej člověk navyklý starším vozům čeká. Trochu záludné je tlačítko vyhřívání sedadel. Nachází se z vrchu na boku plastové bočnice sedáku. Máte jej tedy přesně vedle stehna. Není na něj vidět a nevíte, ve které poloze je zapnuté nebo vypnuté, případně jestli spolujezdcova sedačka netopí zbytečně.

Odkládacími prostory se sice nešetřilo, ale jejich tvar a umístění je poněkud zvláštní. Pravidelně jsem při řazení ohrožoval stabilitu kafe, mobil prostě nebylo kam rozumně dát a polička před spolujezdcem při každém rozjetí vyprázdnila svůj obsah. Nakonec jsem na bočnici spolujezdcova opěradla přeci jen našel šikovnou kapsičku pro můj telefon, kde nehrozilo putování prostorem ani křest kávou. Jen tam bohužel nedosáhla nabíječka.

Cestujícím v druhé řadě je k dispozici mělká kapsa ve dveřích a ten uprostřed má zkrátka smůlu. Už jen proto, že se sám nemůže připoutat. Prostřední pás je totiž uchycen uprostřed stropu daleko vzadu u pantů pátých dveří a ze zadní sedačky na něj nelze dosáhnout. Když tedy vystoupíte a skrz kufr jej připojíte do pohotové pozice, vlaje za zadní sedačkou nylonová šála, úhlopříčkou omezující nákladní prostor. I když pořád lepší, když překáží jen nákladu. V sedmimístné verzi tento objekt celou jízdu dělí zorné pole cestujícím ve třetí řadě. Jistě, není to žádná katastrofa, ale pás je tam navíc, jako díra mezi předními zuby modelky. Co na  tom, že je krásná, když pořád civíte jen na tu propast?

Vyklápěcí piknikové stolky jsou milým detailem. Po zastavení vozu nabízí alespoň nějaký prostor pro posádku za řidičem. Z jízdy však jejich použití bez neoprenového obleku nedoporučuji. Sezení na předních měkkých sedácích je příjemné a připomíná křesla ze sedmdesátých let. Neposkytují sice žádné boční vedení, zato byste si v nich rádi schrupli. Druhá řada pak připomene ranní dojíždění do školy vlakem. Tužší výplň, tvarově nevýrazné oddělení jednotlivých míst a především téměř rovné sedáky i opěráky. Zkrátka taková lehce čalouněná lavice.

Samotné zpracování interiéru se nese v duchu levných vozů. Spáry mezi díly nejsou tak pravidelné a tenké, jak je dnes již zvykem a sem-tam zavrže stínítko či víko palubní schránky. O palubním systému pak nemá cenu příliš mluvit. Od dob prvního Dusteru se nezměnil, reaguje svižně, je přehledný, graficky beznadějně zastaralý, avšak dělá vždy přesně to, co po něm chci. Podání hudby pak věrností připomíná dědovo tranzistorové rádio. Výšky šumí a basy se slévají v dunivé drnčení, ale co by jste chtěli v levném autě, za bezmála půl mega, že? 

Z popisu interiéru mám tedy mrzutý dojem. Pokud byste mi takto popsali dvoumístný užitkový Dokker Van s cenovkou 270 000, neměl bych námitek. Vždyť na interiéru nezáleží tolik, jako na užitkovosti a spotřebě, ale na rodinný vůz za necelých 430 000 jsou přešlapy v ergonomii skutečně závažné a nutno dodat úplně zbytečné. Nejde totiž o ústupky výrobním nákladům. Jistě šlo vše navrhnout lépe a se stejnými výrobními úsporami. Jde o ústupky při vývoji a to mi přijde vyloženě hloupé. Vždyť levné auto boduje právě tím, že navzdory levným materiálům a absenci drahých komfortních prvků je skvěle vymyšleno a neustále připomíná, že je lepší levné a dobře vymyšlené auto, než super-drahá vlajková loď s kvičící bezstupňovou převodovkou a ovládáním všech funkcí skrze falický ovladač, jenž právě vyhlásil čtvrtý odboj proti útlaku řidiče. Jenže na palubě Lodgy žádné prostě chytré řešení není a že by ho rodinný vůz potřeboval jako sůl.

Když už jsme u té ergonomie, je na čase prozkoumat nákladový prostor. Manipulace s druhou řadou a její vyklopení je jednoduché. Spodek sedaček je sice čalouněn, aby po odklopení nedával na odiv nahé kovové části, avšak je tvořen pouze měkkou vrstvou tkaniny a tak vás, stejně jako mě, může překvapit poškozený nábytek v měkké kartonové krabici, který se během jízdy posouval vpřed a vzad a omlátil se o zmíněné spodky sedáků. Využitelná prostor je vlastně až zbytečně obrovský. Lednice, motory, rozšířená rodina utečenců, vejde se tam prostě cokoliv. Trochu zamrzí schod, který v sedmimístné verzi nabízí útočiště chodidlům cestujících v třetí řadě, ale jinak si nedokážu představit člověka, jemuž by se za sedačkami nedostávalo využitelné plochy.

Nyní konečně k motoru. Naftová jedna-pětka poskytuje výkon 115 koní a především hutnou charakteristiku starých dobrých dieselů. Dnes tak častý jev, se kterým začal Volkswagen, totiž úplně mrtvý spodní díl otáčkoměru, zde nehledejte. Zátah ‚vocpoda‘ nízko-otáčková povaha a klasické ‚Turbóóó!‘ dává vzpomenout na jednotky TDI v prvních (moderních) Octaviích a Toledech. Ve stejném duchu generuje palivo i při jízdě do kopce, nikdy se nerozbije a vůbec jde o nejlepší motor na světě. No dobře, zpět do reality. Projev je skutečně ortodoxně vznětový a s klidnou nohou příjemně překvapí nízkou spotřebou. Jakou? Nevím.

Příval krouticího momentu totiž s rozměrnou, avšak lehkou Dacií pekelně cvičí a tak jsem veškerý možný čas na silnicích trávil křičením „Předjela tě Dacie srabe!“ a závoděním s okolním provozem. (Samozřejmě na německé uzavřené bezpečnosti v dálnici, nebo jak se to dnes píše.) Jednoduchému a radostnému projevu motoru sekunduje i podvozek. Není to výtvor německých inženýrů (i když o nich si taky myslím svoje) vyprecizovaný vykopanou mrtvolou Porscheho, za kterou mluví a kreslí Colin Chapman. Je to prostě podvozek. McPherson a příčka. V době multilinků a karbonů je snad zastaralejší jedině koncepce nápravy zatáčející na středovém čepu, ale dobře naladěná příčka je zkrátka vždy lepší, než doprasený multilink (jak s obdivuhodným nasazením dokazuje nejmenovaný koncern). Podvozek umí být pohodlný, poddajný a dokonce i velké výmoly se projevují toliko akusticky, nikoliv však dělením jazyků posádky. Přesto, když se dá nafťáku pořádně napapat, zvládá i ostřejší tempo s hravostí a upřímně zábavným nasazením, vlastním například starším Transitům. Ano, pořád řídíte velkou naftovou věc, ale srandy si v ní užijete překvapivě mnoho. Jen škoda absence odhlučnění, které umí velký prázdný interiér nepříjemně rozdunit zejména v dálničním tempu.

Závěr

Jak mám Dacie moc rád a na Duster ani Dokker nedám dopustit, Lodgy se bohužel řadí do temné strany Dacie, po boku Sandera a Loganu. Sází na nízkou cenovku ‚již od‘ avšak v reálně použitelné konfiguraci nenabízí nic, co by konkurence neměla již v základu. Obecně se kupci Dacií rozmýšlejí mezi koupí relativně čerstvé ojetiny nebo novým vozem. Po testování dvou variant Lodgy musím konstatovat, že v kategorii MPV bych volil první variantu. Nepraktický a nepříliš dobře sestavený interiér působí dojmem, že slovo ergonomie ještě do rumunštiny nikdo nepřeložil. Dojem z auta vyloženě zachraňuje skvělý motor a zábavný podvozek, ale cenu 430 000 nemá šanci obhájit, zejména vzhledem k rodinnému zaměření vozu. Chcete tahat dělníky a náklad? Pořiďte si co nelevnější Dokker. Chcete ‚velké‘ rodinné auto, ale kufr zas tak obrovský nepotřebujete? Pořiďte si Duster! Chcete vyloženě velké MPV? Poohlédněte se raději jinde.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 461 ccm
Výkon: 80 kW (115 koní) v 4000 ot./min
Točivý moment: 240 Nm v 1750 ot./min
Převodovka: šestistupňová manuální
Maximální rychlost: 175 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 11,6 s 
Průměrná kombinovaná spotřeba dle výrobce (v testu): 4,4 l (7 l)/100 km 
Cena modelu Lodgy od 299 900 Kč
Cena testovaného Lodgy Stepway 427 300 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BubaaCZek
15. prosince 2019, 18:41
7

Tak a ted uz by tech Dacii vazne stacilo...

reagovat
Adam Forman
15. prosince 2019, 18:47
2

Njn, nějak se to sešlo :-D Ale neboj, příště to Bude Jaguar ;-)

ransom
15. prosince 2019, 18:57
1

Já tedy mám rád auta velká a užitková, z luxusu mi stačí klimatizace, roky jsem jezdil s laciným Korejcem, ale tohle je vážně hnusný - jak stojí ve Starém zákoně - "vnitř i zevnitř".

reagovat
beastar
15. prosince 2019, 21:08
2

Není korejec jako korejec. Třeba Sonata ve všech generacích krom toho že je hnusná není vůbec blbé auto. Vzhledem k cenám. Taky Optima je do 200.000km velmi slušně vybavené, velké levné auto...

krab
15. prosince 2019, 21:36
0

Zachytávám dost názorů různě, že je třeba Kia Stinger jedno z hodně podceňovaných aut, přitom prý fakt hodně dobrý. Ale nesvezl jsem se s tím...

beastar
16. prosince 2019, 13:20
0

Jo Stinger taky. To fakt není Kia... Jako pocitově. Ještě se mi líbila kdysi druhá Elantra. Ta tuším bodovala v Kanadě. Hlavně korejci v Eu a korejci za oceánem. Úplně jiná výbava i ceny:)

Fa
Fandatik
15. prosince 2019, 19:24
1

A každoroční výsledky TÜV Report (včetně 2020) nějak zpochybňuje tvrzení, že kde nic není, nemá se co pokazit.

reagovat
Ha
Habakukk
16. prosince 2019, 07:58
2

TÜV Report - Tak aby si němec nepřisadil na cokoliv co nevyrobili v říši.

beastar
15. prosince 2019, 21:06
2

Hm velmj objektivní a důvěryhodné. Myslím že tady není o čem diskutovat. Dobrá práce Ádo jen tak dál.

reagovat
vonkreuz
15. prosince 2019, 23:37
-5

Vyváženou recenzi jsem nečekal, ale toto mně zarazilo:
"Nakonec jsem na bočnici spolujezdcova opěradla přeci jen našel šikovnou kapsičku pro můj telefon, kde nehrozilo putování prostorem ani křest kávou. Jen tam bohužel nedosáhla nabíječka."
Kromě 12V zásuvky před řadící pákou, je další 12V zásuvka také ke konci středového tunelu mezi řidičovou a spolujezdcovou sedačkou. Z této "zadní" zásuvky nabíječka pohodlně dosáhne do kapsy na boku spolujezdcovi sedačky. Tato zsávka však vidět na žádné fotce v této recenzi, ani v předchozí recenzi benzínové verze. Náhoda? Nemyslím si. Recenzent uměle vytváří chyby, tam kde nejsou. Jak potom máme věřit, že "mám Dacie moc rád"?

reagovat
Adam Forman
16. prosince 2019, 06:17
4

No to je odvážné odkrytí kospirace :-) Zásuvku zezadu na středovém tunelu jsem prostě během jízdy po dálnici neobjevil. Nejspíš bych jí při delším soužití našel a napadlo by mě mobil nabíjet z ní, z pozice za volantem, kdy se kolem míhají auta a do toho umírá telefon prostě vidět nebyla. Omlouvám se tímto Daciii i oklamaným čtenářům a až příště budu ukrývat telefon do látkové kapsi kdesi za moji pravou lopatkou (mimochodem jsem pravák), pak si snad vzpomenu, že se stačí zaklonit a zapojit zástrčku zezadu středového tunelu :-)

Ha
Hansoff
16. prosince 2019, 07:23
1

Je to určitě spiknutí a snaha pošpinit Dacii! Pokud bych kupoval MPV za 400kKč, tak počet 12V zásuvek bude v seznamu požadavků velmi vysoko a toto auto bych neprávem vyřadil ze seznamu...

Ha
Habakukk
16. prosince 2019, 08:17
3

Tak nějaké 12V zásuvky jsou slušný přežitek a mají význam jen v kufru pro nabíjení lednice nebo měniče na 230V. V interiéru mají význam 5V usb zásuvky.

beastar
16. prosince 2019, 13:26
0

Jo tak to je velká věc. Ono nabíjení telefonu v Dacii je základ. Normálně sem si této konspirace nevšiml. Spravedlivá recenze poukazující na chyby tam kde jsou... A protože je to auto za 4 kila už se hodnotí i detaily. Kdyby to bylo auto za 250:) Koukám že z dačijníků se stává nová sekta ala škodovkáři kdysi...

vonkreuz
16. prosince 2019, 17:31
-2

Snažím se poukázat na to, že z recenze, tak jak napsaná vyplývá, že pro recenzenta jediná smysluplná odkládací plocha je mimo dosah nabíječky. Což není pravda. Domnívám se, že recenzent si druhé zásuvky během užívá auta všiml, ale v recenzi toto nezmínil zcela naschvál, aby dodal dramatičnosti. Zásuvka není zezadu, ale z vrchu, tenhle argumentační faul si prosím odpusťte. Celkový počet 12V zásuvek je mi šumák, ale vadí mi tahle presstitutí honba za umělými senzacemi. Zcela jistě nejsem "dacista", co si vzomínám, v žádné jsem nikdy ani nejel. Ale chápu, že v rámci každého fóra nebo magazínu se vytvoří crew, které se samo chová jako sekta a na "naše se nešahá"...

Opelfahrt
17. prosince 2019, 00:34
0

Ad beastar: Ta sekta dačijníků je už hotová věc. Nedávno jsem viděl fotky z jejich srazu a je to nářez:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/dacia-piknik-2018-reportaz/r~881f7164725811e883300cc47ab5f122/

beastar
17. prosince 2019, 01:20
0

Ano, ano. O téhle akci vím. Podporuje to Dacia přímo. A je to zacílený perfektně.

Ha
Habakukk
17. prosince 2019, 07:42
1

Tak ty fotky z Dičija srazu to je děsivá sonda do českého národa. Tam měli snad všichni vanu :-)

bitner
17. prosince 2019, 08:52
3

Je to sekta. Doporucuju daciaclub.cz, to je trolluv raj. Ja uz kutnu s nasivkou otviraku shodil. Ten rumunsky kram prestal troubit. Chapete to? Jezdit Loganem bez moznosti vybit si svou frustraci na ostatnich dementech, ehm ucastnicich silnicniho provozu, to je ocistec. Vanu doma mam.

ma
martinw
16. prosince 2019, 09:31
2

No pozor tohle je nejlevnější auto co má 3 řady sedadel takže pro některé rodiny je to volba č.1 právě z tohoto důvodu.

reagovat
Ven cos
23. prosince 2019, 07:45
-3

Ale snad jedině hloupý lidi, kteří si neváží svých peněz(nejsou finančně příliš gramotní). Resale value je u toho mizerná...

Csaba
25. prosince 2019, 08:47
0

Hodnotu toho auta při (případném, teoretickém) prodeji, respektive její propad člověk který si to auto koupí jako nové v ČR pro sebe a rodinu opravdu moc neřeší. Zejména proto že si ho hodlá nechat na 15 -20 let, starat se o něj tak aby mu vydrželo co nejdéle a aby tak investice do něj při koupi nebyla znehodnocena. Během těch 15 - 20 let si auto svou kupní cenu "odpracuje" a když bude čas nahradit jej něčím dalším, předá se dál v rámci rodiny a příbuzných a ztrátu hodnoty nikdo řešit nebude. Za tu dobu totiž na další nové auto našetří opravdu každý :)
Je ale otázkou jak budou vypadat auta za 20 let, jestli ono nebude nejrozumnější nechat si tu Dacii rovnou na 35-40 let :-)
Tohle se opravdu nekupuje na tříletý leasing se ztrátou hodnoty 50 % při protiúčtu a nahrazení nějakou novou herkou, tedy alespoň na českém venkově a v menších městech.

Vapno92
16. prosince 2019, 10:35
0

K autu: Jasné no, Lodgy je proste krabica pre robošov jazdiacich po stavbách a lepšia výbava na tom nemení nič.
K recenzií: Chválim, že tu nepadlo moje "obľúbené" slovo RADIOMAPA :D

reagovat
beastar
16. prosince 2019, 21:16
0

Ono to v podstatě žádnou nemá. Ten systém vznikal v dobách kdy se ještě zcela běžně dalo říct rádio:D

Fa
Fandatik
16. prosince 2019, 12:11
0

:-))) to už je trochu moc konspirační teorie
O kvalitě 911, GLC, SLK/SLC asi nikdo pochybovat nebude.
Ale stejné umístění Pola a i20 už dle této logiky celkem kulhá. Výborné výsledky Opla (to už opravdu není německá automobilka) Adam, Moka, atd.
Naopak Sharan, Touran a nejdokonalejší auto světa Superb jsou průser (mezi vozy do 3 let). Stejně jako japonská Micra.

reagovat
Adam Forman
16. prosince 2019, 12:22
1

O kvalite nemecke automobilky jsem ochoten pochybovat kdykoliv. Ani ne tak z hlediska novinarskeho-recenzniho jako ideologickeho. Casy 'overengeeringu' jsou davno pryc a reci o nemecke kvalite, kdyz je pod kapotou francouzsky motor a cinske komponenty orazitkovany "made in germany" po sesroubovani k sobe... Ja rád UAZy a Lady. Je to kram, tvari se to jako kram a stoji to jako kram. Pak uz to muze jenom prijemne prekvapit ;-)

Fa
Fandatik
16. prosince 2019, 16:19
0

Já to chtěl původně jako komentář na Habakukk. Na konspiraci, že německá TÜV bude nějak nadržovat domácí výrobě. A úmyslně shazovat Dachnu.

Proto jsem zmínil i konkrétní modely z vrchu/spodku žebříčku (samozřejmě může i v rámci modelu být rozptyl).
Samozřejmě na některé věci se TÜV vůbec nemusí zaměřit a pro spoustu lidí není směrodatná. Ale určitě není neobjektivní.

krab
16. prosince 2019, 16:31
0

Adame, ale Uazy a Lady úplně nestojí jako krám. Vždyť jsme tam v tom září na té předváděčce viděli ty ceníky. Když vezmu ceník novýho Jimny a reálnou cenu Hunteru... tak to stojí stejně. A kromě pocitu, že sis v Hunteru současně koupil restomod gazíku z 50. let ti nenabídne nic co by Jimny v terénu nezvládl. A pak s ním vyjedeš na asfalt a můžeš jet kamkoli. V Hunteru je limitní rychlostí 100 a to už musíš být fakt odvážnej magor, abys to na ní rozparádil :-D

Vapno92
17. prosince 2019, 07:13
0

Krabe: Ono s tým Hunterom/Patriotom a takisto aj s "modernými" Ladami ako je Vesta je úplne iný problém, než motor alebo jazdné vlastnosti...

;fbclid=IwAR0xEKN-IlqVQzdPyfg3SlnMSzartZYj6bjEveaeGWa0mVPdBWtO19GojIs

Adam Forman
17. prosince 2019, 12:47
0

Ad Krab: Ano, na našem trhu je to sranda a hračka, proto to stojí co to stojí a vzhledem k tomu, že import ruských aut do čech a potažmo do prostoru zatíženého emisními limity EU, utěšeně roste je důkazem, že lidi ta auta prostě chtějí. Ani ne tak racionální volbou jako oblibou. Nicméně na domácím trhu stojí taková Buchanka kolem 220 000 Kč. Teď co Rusko, že lidi nejspíš budou žrát peníze i méně. Je to tedy levné jako křáp.
Stejně tak srovnání se Suzuki je dost mimo. Odvezeš v Suzuki 7 lisí a prase? To totiž primární zákazníci Hunteru chtějí. Suzuki je bezpochyby schopný offroad a osobně ho přímo adoruji, ale Suzuki patří na slunná skaliska Korfu a Huntery provázejí konvoje do Čeljabinsku a zásobují Ojmjakon.

sheogh
16. prosince 2019, 12:18
2

Jeee, Dacka uz tu dlouho nebyla, parada! Uz jsem se lekl, ze dneska nebude :-) .. A s jakou lidovou cenovkou.. ale ne, ono to bude urcite za ty prachy nadprumerne spolehlive ;-)

reagovat
beastar
16. prosince 2019, 13:31
3

Hlavně spolehlivé a uživatelsky příjemné. Za supr cenu. Jednu si hned objednávám v plný. Berte nebudou. Go, Duster!

Adam Forman
16. prosince 2019, 13:52
0

Nooo... Ty minuly vyhorela eletrika ve sloupku a pry je to dost casta potiz, takze technicky vzato asi casem fakt nebudou...

sheogh
16. prosince 2019, 14:26
0

??? :-O Oni tam nedali pojistky? Omfg... Doufam, ze "vyhorela" je expresivni vyjadreni, silne nadhodnocujici skutecnost :-)))))))

Ale fakt, driv, kdyz se dal koupit prvni Logan za 170k, nebo za kolik ho tu v Rencku meli, tak jsem si rikal, ze fajn, nejlevnejsi novy auto, na firmu, nebo pro dedu, co najede 2000 rocne do Kauflandu super... Ale za 400? To uz je trosku moc

bitner
16. prosince 2019, 15:25
1

Soucasny Logan se da prekvapive porad koupit za 170k. Nemas tam ani radio, ale to je spravne, pac pri jizde do Kaufu se musis soustredit na jine veci.

sp
spooon
16. prosince 2019, 19:40
1

No většina majitelů těch daček by se vážně měla soustředit hlavně na jízdu...

Peace

Adam Forman
17. prosince 2019, 12:57
0

Oni se na jízdu soustředí! Zkus jet prostředkem dvouproudé silnice tak, aby tě nemohl předjet kamion ani podjet skůtrista najednou! Zkoušel jsi někdy jet po celý Praze 30 a ignorovat při tom zákazy odbočení? Jak mají vědět, kdy to mají bez blikání poslat do protisměru, aby zastavili u levého okraje vozovky? Do toho musejí mít dokonalý vnitřní klid aby odolali pokušení jet aspoň padesát na rovném a prázdném úseku meziměstské silnice. Při takovém nasazení se nemůžeš rozptylovat rádiem, to dá rozum. Jak bys pak slyšel všechno to troubení?
Ad páčka pod volantem: Zakouřilo se černým dýmem, zasyčelo to děsně to smrdělo a nadále nesvítilo a neblikalo ani po výměně pojistek, tak nevím jak definuješ vyhoření? Já bych to jako vyhoření viděl, nebo už jsem ze psaní o těch věcech vyhořelý? :-)
-
Komentář upraven 17. 12. 2019, 12:59:00

eLzyx
17. prosince 2019, 02:11
5

hodně antikoncepční auto. Z toho úplně křičí - nezakládej rodinu, co když manželka bude chtít nový levný rodinný auto a prosadí si tohle, protože víc je zbytečné utrácet a navíc je červený. A zcvokneš se z toho. Začneš se smát sám sobě. A tohle utrpení utne leda kamion v protisměru.
Fuj jsem to neměl číst. Kdy že bude ta recenze na Jaguara? Ať si trošku spravíme chutě?

reagovat
Adam Forman
17. prosince 2019, 13:36
0

Aaah, kolega nihilista! Trudnou existenci vinšuju.

Ven cos
23. prosince 2019, 07:37
1

Adame, přečti si to po sobě, máš tam mraky hrubek ????

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300M 2,7 L, 6V, 205PS 2001
Chrysler 300M 2,7 L, 6V, 205PS

2001 rok výroby
205 koní výkon
2 700 ccm objem

Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6

2003 rok výroby
190 koní výkon
2 499 ccm objem

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem