načítám data...

Ptejte se: Auto pro manželku

20. října 2016, 07:46 30 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Ne každý potřebuje do města velké SUV. Pomůžeme najít vhodné malé auto pro manželku a s automatickou převodovkou?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V rubrice Ptejte se Vojty šéfredaktor Vojta Dobeš (a občas i ostatní členové redakce) každý týden radí čtenářům s palčivými otázkami života nadšeného motoristy – ať už jde o výběr příštího vozu, rozsouzení hospodských debat nebo odpovědi na filosfofické otázky. Máte nějakou vlastní? Pište na redakce@autickar.cz!

Zdravím celou redakci mého nejoblíbenějším motoristického magazínu, 

Právě se nacházím ve fázi výběru nového auta pro manželku a nevím si rady. Doufám, že mi přispějete kvalitní radou vy. Dosud v této roli sloužila jedničková Fabia, ale její údržba se začíná prodražovat a taky bych rád něco bezpečnějšího. Zároveň bych rád zůstal v této kategorii. Požadavky jsou následující: auto se bude pohybovat pouze ve městě, takže to musí být něco obratného a malého kvůli parkování. Na delší cesty máme rodinné a mnohem větší. Bude převážet dvě děti ve věku 2 a 5 let, takže určitě je potřeba pětidvéřové auto. Bezpodmínečně to musí být benzinové auto. Jinak netrvám na žádné speciální výbavě, takže postačí standard jako je rádio a klimatizace. Podmínkou je ovšem automatická převodovka a rozhodně preferujeme pohodlí před sportovními vlastnostmi. Za auto můžeme obětovat zhruba 300 tisíc a chceme za své peníze něco nového či zánovního a nebude to Škodovka. Sloužit u nás bude příštích pět let. Máte nějaké tipy jakým směrem se máme rozhlížet? 

Díky a držím palce v další práci, čtenář Roman 

Ahoj Romane, 

Musím se přiznat, že se mi velmi líbí tvé požadavky, očividně máš jasnou představu co bys rád. Je hezké, že při shánění městského auta upřednostňuješ menší rozměry, před pocitem sucha a bezpečí nějakého crossoveru. Stejně tak chválím také preferenci automatu, kdo by se taky chtěl ve městě mordovat se spojkou, že? Tvé požadavky tak zní velmi logicky, pojďme se tedy podívat jaké máš možnosti. 

V první řadě jsem trochu překvapen, že ani v roce 2016 není automatická převodovka u malých městských aut zrovna pravidlem. Vždyť kam jinam se hodí víc než do města? Většina automobilek nabízí automat k jedné jediné motorizaci, pokud vůbec. Navíc za poměrně tučný příplatek. Často se můžeme setkat s robotizovanými manuály, kterým bych se já osobně vyhnul obloukem. O něco lepší možností jsou variátory, které už jsou použitelné i v reálném světě, byť do ideálu jim ještě stále něco chybí. Někteří výrobci nabízejí i dvouspojkové převodovky což neni vůbec špatná volba. Co do komfortu řazení ( a o ten jde ve městě především) jsou ovšem stále nepřekonané klasické HDM převodovky. Dost bylo teorie, a radši se posuňme ke konkrétním modelům. Trochu se obávám, že hlavním limitem bude výše tvého rozpočtu. 

Po přečtení tvého dotazu, jsem si okamžitě vzpomněl na Peugeot 208, který jsme měli v testu loni touhle dobou. Kombinace přeplňované benzinové jednadvojky a klasického měničového automatu je prostě a jednoduše skvělá. Tohle spojení funguje kouzelně. Malý tříválec má dostatek výkonu ke hbitému proplétání se městským provozem. Povedený automat řadí hladce, téměř neznatelně a dostatečně rychle. 208 je také překvapivě prostorná, takže s usazením dětí nebude nejmenší problém. Podvozek je naladěný na příjemnou komfortní notu a do města je jako stvořený. Jediná věc, která mi vadila byl interiér. Po stránce kvality a dílenského zpracování mu není moc co vyčíst. Problém je ovšem v celé architektuře palubní desky. Utopený volant a vystrčené budíky, na to si pořád nějak nedokážu zvyknout. Ale sto lidí, sto chutí, třeba zrovna tobě, potažmo manželce vyhovovat bude. Daná kombinace motoru a převodovky se v dnešních dnech dá pořídit okolo 320 tisíc korun. Což vůbec nezní špatně, protože to auto opravdu funguje. 

Další volbou by mohl být Opel Corsa. Náš velký šéf Bobash v testu nové ( no ona vlastně tak nová zase není) Corsy chválil především zpracování interiéru a pak také velmi povedený motor. Pokud však trváš na automatu, pak se tě týká pouze ten hezký vnitřek. Opel z nějakého důvodu nabízí automat k poněkud obstaróžní jednačtyřce. Spojení automatu a stáda devadesáti atmosférických koní nebudí zrovna velké nadšení. Pokud je ale manželka spíše pohodový řidič mohlo by to stačit. Velkou výhodou je cena, která je rovných 300 tisíc. Za tuhle sumu dostaneš pěkné auto s povedeným a poměrně prostorným interiérem. Určitě další zajímavá volba. 

Tím se nám výběr bohužel velmi zúžil. Nevím jestli po malých autech s automatickou převodovkou není poptávka či co, ale moc dalších možností už nám v téhle cenové hladině nezbývá. Za zmínku stojí Toyota Yaris, která se dá sehnat se zajímavým cenovým zvýhodněním okolo 320 tisíc. V jejím případě získáš překvapivě svižný atmosférický motor s předpokladem dlouhé životnosti. Sekundovat mu bude bezestupňová převodovka Multidrive. Pokud se smíříš s tímto typem převodovky, pak je Yaris další velmi doporučeníhodná možnost. Teď už zbývá snad jen Ford Fiesta. Ten už stojí okolo 350 tisíc, což je hodně přes limit. Za své peníze dostaneš vynikající litrový tříválec, který se Fordu opravdu povedl a neméně schopnou dvouspojkovou převodovku PowerShift. Jestli ti to stojí za tak výrazný příplatek, už je jenom na tobě. 

Zapomněli jsme na nějaké auto, které by splňovalo požadavky? Máte jiný tip? Podělte se o něj v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vikis
20. října 2016, 09:15
0

Ahoj, co se porozhlédnout v koncernu PSA, kde je výběhová C3, kde se v rámci možností s 1.2 a automatem vejdeš do rozpočtu. Asi by nebylo od věci si počkat na novou generaci. škoda, že se nevejde do výběru C4 Cactus, který už je mimo cenou a možná i rozměry... Dál mě napadá Nissan Micra, která se s druhým stupněm výbavy vejde s 1.2 80k CVT do výše zmiňovaného rozpočtu, nebude to trhač asfaltu, ale o to tu asi nejde... Ve vzduchu ale opět visí otázka, zda si nepočkat do konce roku na novou generaci,která by měla bejt o trošku jinde. Napadá mě Swift, ale tam jsme přes rozpočet a s tim 4. st automatem jsem nejezdil... Poslední adept, který mě napadá (a vyhrává na plné čáře) je Dacia Sandero, kdy za 300k máš solidně vybavený vůz s automatem, musíš se ovšem spokojit s malým motorem dopovaným šnečkem. Poměr cena/užitečná vlastnost/výbava si myslím ale vyhrává. Snad jsem trochu pomohl

reagovat
bitner
20. října 2016, 14:10
0

Sandero bych nebral, ma to robota a podle vseho je naproste utrpeni s tim jezdit.

CT
CTR
20. října 2016, 09:39
0

A co tenhle kousek? Myslím že by se manželce líbil :) https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/yaris/17030542?goFrom=list

reagovat
Ja
Jarouš
20. října 2016, 09:50
0

Pokud výraz zhruba 300 tisíc zahrnuje i 320 tisíc, pak se nabízí Suzuki Swift:

http://www.suzuki.cz/auto/swift/cenik.pdf

Automat je měničový, jen 4°, ale nějak to ani na dálnici nevadí. Akustika příjemná, pohodlí skvělý, jenom kufr maličkej.

reagovat
Ča
Čapinho
20. října 2016, 10:42
0

Swift už je s křížkem po funuse, minulý týden jsem chtěl objednat jednoho s automatem a už to nejde. Doprodavaji se vyrobený zásoby

Ja
Jarouš
20. října 2016, 12:03
0

Kruciš. Mně říkali, že jen Sport skončil a ono celý auto. :(

M P
20. října 2016, 12:49
0

Čeká se na facelift, nebo novou generaci. Sranda ovšem je, že poslední facelift obyčejného Swiftu neproběhl ani nikterak dávno, ale dotknul se právě jen běžné verze, která dostala LED DRL a blikače v zrcátkách. Mimo jiné se tyto poslední vyrobené kusy nabízejí ve výbavě GLAC nebo jak se jmenuje. Posledně co jsem se díval, jich bylo ještě docela dost v nabídce, takže pokud nevadí, že to má jen 69kW a ne 100 jako Sport, může to být za cenu okolo 250 tisíc slušná volba s výhledem na dlouhou službu.

Hippieguy
20. října 2016, 14:10
0

Tech 69kw bohatě stačí. Máti jsem před 5 lety vybral v podstatě ten stejnej model s manuálem a sám si ho rád půjčuju. Je to malý, hravý, podvozek je docela tvrdej a je to prostě radost řídit. Možná jen na delší trasy se špatně hledá pohodlná poloha, ale primárně je to městské auto, takže to ani nevadí.

krab
20. října 2016, 10:38
0

já když viděl ten obrázek tak mě napadlo jediné : hláška Petra Čtvrtníčka ze seriálu "Monte Karlo" : "Kup jí Tojku, červenou a za sto kilíček, ta se jí bude líbit... Bublino, namaluj noty, místo trojky osmička a místo jedičky čtyřka".....

Ale k tématu: zkušenosti mám a určitě ještě dlouho budou přibývat další s tou "Tojkou" : Yaris Multidrive. Do města a okolí ideální auto. Ani velký, ani malý, v ničem nevyniká ale nic na ní taky není vyloženě špatně, převodovka je trochu nezvyk (variátor), ale ve standartním režimu funguje výborně. Otázka pak bude dlouhodobá životnost, to se teprv uvidí. Za 3 roky co je v rodině 0 závad a problemů. Nyní jí začnu pravidelně používat já a uvidíme. Očekávám od toho spolehlivou mulu co nás doveze kamkoli když zrovna moje stará auta budou stávkovat, nebo bude mokro, hnusně , sůl a sníh...

reagovat
jc
20. října 2016, 14:48
1

My jsme takhle vybirali pred ~4 lety, jen bez toho automatu. Projeli jsme toho vic a vyhral to Yaris. Za 300kkc s 1.3 a v nejaky lepsi vybave (klima, handsfree/bluetooth audio, kamera, stabilizace). Najeto asi 50(?)kkm a spokojenost.

Woyta
20. října 2016, 14:03
0

Já bych zmínil Hondu Jazz. Malé ale dobře rozvržene. Opel Corsa D máme doma a po zkušenostech s ním už žádné Opel do baráku nesmí. Míra šetření na dílech je neskutečně vysoká.

reagovat
Sa
Safa
20. října 2016, 14:52
0

Opel už do baráku nesmí? Ani Opel Adam? Teda já v tom jel a náhodou super...

Woyta
20. října 2016, 20:29
0

Korsa dokud fungovala tak byla prima. Ale pak začneš servisovat a nadávat jako špaček. Třeba Když se nám rozpadla vložka zámku dveří, tak jsme marně hledali způsob jak se dostat do auta. Nikde žádnej další zámek není. U kufru není, u spolujezdce pod krytkou taky nic. Prostě v rámci úspor vyhodili tyhle věci. A jak se štouráš dál tak nacházíš další věci. Kde šetřili, nebo tě nutí koupit drahej díl. Třeba uhliky u altíku. Maji tam udělanej kryt aby je nešlo vyměnit. Auto ma najeto 150k a jen letos do nej zahucelo 25k za opravy a auto 4x odstaveno. Proton s dvojnasobnym najezdem, po studentovi, tunerovi za 10k se ukazal jako vyrazne spolehlivejsi auto.

kuc_t
21. října 2016, 16:41
0

Taky mám Corsu D a horší auto jsem opravdu neměl. Nejede to, žere to jak tank. Mimo to mi bouchly hadice v motorovém prostoru, teď přišlo těsnění pod hlavou. Auto mám od novoty a má najeto 43tis. kilometrů !

Woyta
21. října 2016, 18:27
0

Hadice na sani pro odvetrani vacek nam taky rupla. Podelne a v cele delce. 1.2l social edition.

Šp
Špráchys
20. října 2016, 14:53
0

Zrovna se poohlížím po autě se stejnými požadavky, jen s cenou jsem jinde. Chtěl bych se vejít do pořizovací ceny okolo 2000 €. Koukám po MB A-klasse, doporučili byste něco jiného, co by pár let posloužilo, než se žena trošku rozjezdí a já se do toho nevysypal?.. díky

reagovat
RCNP
20. října 2016, 15:43
0

A co třeba Twingo? TCe s dvojspojkou EDC, benzín 90koní, to do města musí stačit. Za 320K. A ve volným čase bych zkusil jestli to umí driftovat.

reagovat
martin_100
20. října 2016, 16:16
0

S tou bezpečností v kombinaci s tim že se auto bude pohybovat jen po městě sem se zase zasmál. Fábie není do města bezpečná?
Pak doporučuju aby manželka nevycházela z domu a doma byla obalená bublinkovou fólií a uložená někde v koutě na zemi aby se jí třěba něco nestalo :-D
Jinak když vidim jaký cestovní tašky dneska ženský s oblibou prezentujou jako kabelky tak bych dle stejný filozofie poradil GMC Vanduru coby obratný městochod v automatu :-D

reagovat
BobAsh
20. října 2016, 19:45
0

Vanduře dost chybí ta bezpečnost. To už je fakt i jedničková Fabie lepší :)

martin_100
24. října 2016, 12:02
0

No kdybych měl bejt za volantem při sřážce vandury a fóbie tak bych v tý škodovce opravdu sedět nechtěl....

BobAsh
26. října 2016, 18:39
1

Pokud by Fabie byla nová (trojková), tak bych určitě radši seděl v ní. A v jedničkový asi taky. Nemluvě o situaci, kdy by Vandura bourala do jakýkoliv pevný překážky - potom to bude už úplně totální průser.

Ono je totiž sice hezký, že je vysoká a těžká, ale jsou tam i drobný nevýhody, jako třeba to, že to nemá deformační zóny, nebo přesněji, v deformační zóně je řidič a spolujezdec. A ty dvě tuny železa jsou někde za tebou, takže tě radostně potkají zezadu. Nebo to, že nohy řidiče i spolujezdce jsou vedle motoru/na motoru, pokud se motor kamkoliv pohne, máš po nohách. Atd.

Vandura je auto z konce 60. let, který se nějakým omylem vyrábělo do devadesátejch. Díky tomu sice cool vypadala, ale jinak je to strašidelnej krám.

Me
Mendoza
20. října 2016, 18:32
0

Ahoj,
já bych hledal Hondu Jazz (zkušenosti známé po 64000 km - jen samá chvála, kupovala nové v ČR) nebo Mercedes A generace 169 (vlastní zkušenost - jezdí na tak malé auto velmi komfortně, příjemný pocit z kvality a bezpečnosti, velmi variabilní). Jde samozřejmě o ojetá auta, protože nový Jazz stojí s automatem kolem 400 000kč a Mercedes už se v generaci 169 nevyrábí. Z nových bych volil Yarise nebo mírně ojeté VW Polo.

reagovat
Ma
Martin123
20. října 2016, 21:30
0

Taky nevím, proč tady nezaznělo VW Polo. My si vystačili s lehce ojetým bez automatu a jsme spokojení.

be
beastar
20. října 2016, 21:39
0

Nissan Micra 1.2 s CVT se dá pořídit pod 300 jedná se o celkem prostorné auto. Spolehlivost je dobrá design specifický:) Bezpečnost asi nic moc ale do města pohoda a lépe jak Fabia 1 na tom asi bude.

reagovat
Adam Forman
21. října 2016, 07:25
0

Dvouspojkám a robotizovaným manuálům se raději vyhnout. Za těch pět let provozu by se složitou dvouspojkou být problém nemusel, ale právě popojížděním v kolonách trpí jak robot, tak DSG/PowerShift/DCT. PSA hydroměniče vážně umí. Jen nějak nechápu, proč ho nenacpali taky do jinak zajímavého Cactůska.

reagovat
dom
21. října 2016, 08:14
0

Tento problém řeším taky, jen mě nikdy nenapadlo, že by to měl být automat. Vzhledem k tomu, jak ale moje žena řadí, je na čase o tom začít přemýšlet. Takže díky za tipy!

reagovat
M P
21. října 2016, 08:25
0

Tak ono to nemusí být nutně jen tím, jestli žena umí/neumí řadit. Automat ve městě je mnohem příjemnější, samozřejmě sice záleží na osobním vkusu, ale argument, že když nebudu kvedlat řadičkou, tak si jízdu neužiju, ve městě asi moc platit nebude...

dom
21. října 2016, 09:38
0

Tomu rozumím, jen je to o zvyku. Před pár dny jsem měl půjčenou A4 v automatu a pořád jsem přemýšlel, co mám dělat s tou pravou rukou. Často brzdím levou, takže s pedálama to nebylo až tak zle, ale to nutkání v pravé ruce bylo silné. A tak jsem si říkal, jaký je asi přechod z automatu na manuál? Přeci jen být odkázán k tomu, že mi žena řekne, že už žádným manuálem jezdit nechce, ... Stejně se do budoucna moc manuály dělat nebudou, tak proč si už nezačít zvykat.

kuc_t
21. října 2016, 09:54
0

Vlastníme 6. rokem VW Polo 6R a myslím, že splňuje všechny tvoje podmínky. Zkusil bych se podívat tímto směrem.

reagovat
Ra
Raven94
23. října 2016, 09:06
0
reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem