načítám data...

Nebojme se používat naše auta k tomu, k čemu jsou určená

Příběh starého pána a silného Porsche z Kanady nám připomíná, že auta jsou určena hlavně k ježdění. Tak přestaňme leštit a pojďme se projet.

zobrazit celou galeriiHistorie, Příběhy: Nebojme se používat naše auta k tomu, k čemu jsou určená

Dost možná to znáte. Po měsících šetření a probdělých nocích nad inzercí si konečně dovezete domů svoje vysněné auto. Zaparkujete ho do suché garáže, zakryjete speciální saténovou plachtou, vyměníte oleje, možná dojde i na keramickou ochranu laku. Projížďky pak plánujete jen na slunné dny, kdy je nejbližší dešťový mrak minimálně dvě stě kilometrů daleko. Je to ale skutečně správný přístup? Bill MacEachern z Toronta by asi nesouhlasil. 

Zprávu o černém Porsche 911 930 Turbo a jeho majiteli uveřejnila letos samotná automobilka (symbolicky čtrnáctého února) na svých stránkách. Nejde tak o žádný velký objev a dílo investigativní novinařiny, ale dost možná někomu z vás příběh tohoto bělovlasého staříka a jeho trochu omšelého auta unikl. A byla by škoda, kdybyste se o něm nedozvěděli. 

Byl slunný květnový den roku 1976 a úspěšný majitel firmy na čištění koberců, Bill MacEachern postával u brány nákladního terminálu letiště v Torontu a čekal, až mu zřízenec po nekonečném martyriu papírování přiveze jeho nové Porsche, které před pár dny dorazilo letecky z Německa. Konečně se za nedalekou plechovou halou ozval nezaměnitelný zvuk vzduchem chlazeného plochého šestiválce a Bill poprvé spatřil svoje auto, které mu bude dělat společnost nejméně dalších čtyřiačtyřicet let. Místo úlevy se ale zděsil – šedivá matná karoserie neměla nic společného s lesklou barvou, kterou si na svoje Porsche objednal…

Dlouhá cesta, která vyvrcholila nákupem Porsche začala o mnoho let dříve. Bill měl to štěstí, že vyrůstal v rodině motoristických nadšenců. Jeho otec miloval americká muscle cars a nadšení pro silné motory předal i synovi. V jeho garáži se tak vystřídalo několik amerických klasik, namátkou třeba třísetkoňový Oldsmobile 442. A tak to mohlo celé skončit – Bill měl silné ameriky rád, i když připouští, že ho trochu mrzelo, jak špatně se ovládají.

V roce 1970 se už jako poměrně úspěšný podnikatel poprvé podíval (víceméně ze zvědavosti) do autosalonu Porsche v Torontu a svezl se v rámci krátké testovací jízdy s červenou 911T. Během pár kilometrů se německý sporťák dostal Billovi pod kůži a krátce na to si tak koupil základní stříbrnou 911 jako svoje nové služební auto. Jezdil s ním úplně všude a časem se zbavil i svých “amerik” – jiné auto, než Porsche zkrátka nepotřeboval.


Billovo první Porsche byla vcelku obyčejná 911 ve stříbrné barvě. (Ilustrační foto)

S klasickou 911 byl mladý podnikatel vcelku spokojený a za následující dva roky vlastnictví se s německým vozem sžil a stal se z něho pravověrný fanoušek značky. V červnu 1972 ho ale na závodech Can-Am uhranul závodní speciál Porsche 917/10. Nešlo ani tak o vnější vzhled aerodynamického sporťáku, ale o zvuk turbomotoru. “Turbo bylo v té době něco nového,” vzpomíná Bill, “přišlo mi to jako nějaká raketová technologie.” 

Vzpomínku na ryk přeplňované závodní bestie nemohl dostat z hlavy další rok. Tou dobou začala Amerikou naplno rezonovat ropná krize a automobilky překotně představují úsporná malá a slabá auta a stahují z trhu objemné mnohoválce. Vypadá to, že zlatý věk silných vozů je definitivně u konce. Bill se tak rozhodl, že stříbrnou 911 nechá protiúčtem za to nejlepší, co tehdy Porsche nabízelo: 911 930 Turbo s příplatkovým světlým interiérem, sportovními sedačkami a samosvorem. Nedbal opatrných rad dealera, že na denní použití je takové auto příliš silné, prostě ho chtěl. A tak po půl roce čekání jeho vytoužený silniční závoďák dorazil letadlem ze Stuttgartu do Toronta. 

Podivný šedivý odstín měla na svědomí vrstva prachu a přepravního vosku. Pod ní se ale nacházel krásný lak. Bill ještě toho dne auto důkladně umyl a začal s ním prostě jezdit. Za pouhých pár týdnů ho devět set jedenáctka odvezla na vlastní svatbu, na sklonku léta pak vyrazil na 1400 kilometrů dlouhý výlet do Trois Rivieres, kde se konaly jeho oblíbené závody Trans-Am. Z dlouhých cest na závodní okruhy se brzy stává tradice a Billův hlavní koníček, ve kterém pokračuje i po narození svých dvou synů – Craiga a Briana. Staršího auta příliš nezajímají, mladší jde ale v otcových stopách a brzy propadne kouzlu okruhových závodů. A díky podpoře rodiny se v roce 1981 poprvé posadil za volant závodního speciálu.

Zatímco starší syn Craig přebírá postupně otcovo koberce čistící impérium, Bill s Brianem objíždí závody ve věrné 911. Až na poruchu při 641 312 km (rok 2006 – prasklá kladka ventilátoru) a dopravní nehodu při zhruba 850 000 km (2009) je Porsche nikde nenechalo a vždy dovezlo na závody a zpět. Miliontý kilometr oslavil černý sporťák v roce 2012 a dnes jich má na kontě přes 1 250 000. A další denně přibývají. Bill si totiž od roku 1976 žádné jiné auto nepořídil a stále usedá do svých příplatkových sportovních sedadel. Ať už je zima, nebo léto, sněží, prší, nebo je krásný den. 

Bill MacEachern je zkrátka ztělestněním pravověrného petrolheada. Tohle slovo se v poslední době trochu nadužívá a máme tendenci ho vnímat posměšně. Bělovlasý stařík za volantem Porsche 911 930 Turbo si ale zaslouží respekt. Společně s nedávno zesnulým Irvem Gordonem dokazují nám všem, že cenná stará auta vůbec nepotřebují klimatizované haly a sametové přehozy, ale stačí jim rozumní řidiči a důsledná pravidelná údržba. Tak vyparkujme svá “Porsche” z garáží a pojďme je používat k tomu, k čemu byla vyrobená. K ježdění.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Stanley
21. února 2020, 07:48
3

Pěkný článek a souhlas s jeho sdělením. Řekl bych, ale to vařím z vody, že porsche bude mít lépe dostupné nahradní díly pro starochy, než většina ostatních automobilek, takže pokud na to majitel má, je milión km reálný.
Protože mám taky sklon mít auto na celý život a jezdit s ním denně, můžu jen litovat, že ta "moje" automobilka tohle dělat nebude :-)

reagovat
Ha
Habakukk
21. února 2020, 08:24
0

Dostupnost dílů pro obyčejná auto je problém. Kamarád popisoval jak je problém sehnat určité díly pro Dieslový motor co se dával do Land Roveru začátkem devadesátých let.

kotzitzaq
21. února 2020, 08:36
1

Jj....shánět něco na MG/Rover je už celkem problém (zvlášť LHD specifické díly, protože v Anglii jich je ještě dost, ale jinde je to bída). Já už Rover jako daily nemám a je to přesně ta situace, kdy víc stojí v garáži.

Iv
Ives
21. února 2020, 09:49
3

zalezi vazne na znacce no, treba u BMW neni problem koupit dily i na hodne stare modely, pocitam ze Mercedes to bude mit podobne...

Caddy
21. února 2020, 17:28
1

Mercedes prave doda dil na jakekoli auto, co kdy vyrobil. Druha vec je cena....

Slower
21. února 2020, 09:58
8

Me by zajimal jeho trik na Kanadske zimy a tuny soli co v Torontu sypou. Kdybych to vedel, tak taky jezdim cely rok a nebojim se niceho :)
-
Komentář upraven 21. 2. 2020, 12:45:31

reagovat
Ven cos
21. února 2020, 10:06
3

Už šetřim na Porsche.

reagovat
beastar
21. února 2020, 14:34
1

Cayenne;)

Vojta Nekvapil
21. února 2020, 16:04
3

Chcete Porsche a budete kupovat Volkswagen?

beastar
21. února 2020, 18:21
0

A jéjé část lidí zase nepochopila vtip.... -2 pro mě +2idioti někde...
Vojto aspoň, že si to pochopil:)
-
Komentář upraven 21. 2. 2020, 18:22:22

PeterLuk
21. února 2020, 20:29
1

však Chrobák, nie? :D

Vojta Nekvapil
22. února 2020, 23:00
0

No ono tech Porsche co byly spise VW bylo celkem dost.

beastar
22. února 2020, 23:47
0

Bylo a zdaleka ne všechny byli špatná auta;)

krab
21. února 2020, 10:14
0

Ještě pár hodin v práci a můžu vyrazit! Ale toho Kanaďana teda už s tím nájezdem stejně netrumfnu.
Hrozná porce... vychází mi to na minimálně 30 tis km/rok a to se musí ještě brát do úvahy, že se auto několikrát renovovalo, měnily motory atd... Takže dohromady bych tipnul tak 1-2 roky v servisu, když se to nasčítá, zbytek musel pořád jezdit.

I když ono se to nezdá - kdybych si nechal svoje první auto (Mitsubishi Galant 1.5 GLXi) dodnes a jezdil těch 20 let jen s ním, tak by dneska mělo možná k tomu milionu kilometrů taky...

reagovat
Caddy
21. února 2020, 17:30
0

hm, tak jsme si to tak odhadem ramcove spocital a mam najeto sotva ctvrt mega, to jsme akorat tak normalne ojel jedno auto :-D

(myslim ojel jako ojel, ne ojel jako ojel)

saage
22. února 2020, 01:28
1

Krabe koho si nasral, ze ti tu dava minusy? ????

Pochtli
21. února 2020, 10:20
2

Cena auta - nevyčíslitelná :oD Zážitky za 44 let a 1.250.000 km - k nezaplacení :o)

reagovat
gramo
21. února 2020, 10:20
1

Podobný příběh s 356, která už přešla z otce na syna

reagovat
beastar
21. února 2020, 10:39
0

Můj dream car bohužel v Evropě už jako auto denní potřeby v podstatě nepoužitelný :))

sheogh
21. února 2020, 10:23
4

Hmmm, takze Porsche rikate? Ten by si mel na to dat znacku IDDQD :-D 1.2Mkm je fakt mazec... A s poselstvim naprosto souhlasim, pro me je kazdy auto "daily", lesteni a auto pro paradu taky moc neberu :-)

reagovat
Ronin
21. února 2020, 10:34
3

Všetko má nejakú zdravú medzu. Ak to človeku dovolujú možnosti, má zmysel mať v garáži Porsche a jazdiť na Yarisi. Ide o to,že ja vnímam každodenné auto ako spotrebnú vec koniec koncov. V garáži mám v tejto chvíli Triumph TR6,mal som MGB V8,jednoducho nejakú tú víkendovku.Mám niekoľkoročné Mondeo ktoré bolo ako nové keď som ho kúpil. V tejto chvíli to auto musí ísť na lak,výmenu dverí a opravu ľavého zadného stĺpika kvôli neopatrným vodičom na parkovisku.Možno by sa dalo povedať, že mi ho ľudia zničili,ale zničil som si ho sám,pretože na ňom jazdím,a to je proste vec nevyhnutná a záleží veľa na šťastí.Vadí mi to? Vôbec,s tým treba počítať. No prečo by som mal takéto niečo znášať so svojou víkendovkou o ktorú sa starám,chcem aby dobre vyzerala a bola v dobrej kondícii, a je jedno či to je klasickťý britský sporťák,superauto 90tych alebo moderná mašina. Je to moje auto a ja si budem rozhodovať ako k nemu budem pristupovať,niesom predsa nejaký bezpáterný obmedzenec,že si svoje vysnené auto na ktoré som dlho šetril rozmlátim v pondelkovej doprave keď mi nejaký chuj nedá prednosť. A to moja TR6ka nieje žiadna Garage Queen,za pol roka najazdila 5000km a keď som nemal Mondeo,tak som zobral ju,v daždi,špine,aj keď ma to netešilo,je to auto ako každé iné.Na MGB som jazdil celú podzim a začiatok zimy z rôznych dôvodov. Všetko má svoje medze, a keď je možnosť zaobstarať si poistku,prečo nie. Snáď tým,že mám v garáži Porsche,ale jazdím na 10 ročnom Yarise do práce lebo viac nepotrebujem pohorší môjmu sociálnemu statusu? Ale prosím vás...Ja si nič dokazovať nepotrebujem.

reagovat
wdave_t
21. února 2020, 10:42
4

Je to super, přečíst si o nadšenci, který si plní sen. Rozhodně jsem pro, aby lidi neschovávali pěkná auta v garážích a nespatřuju smysl v tom je jen leštit a pak se zdráhat vyjet.

Na druhou stranu mi dává smysl pořídit si víc zajímavých aut různýho zaměření a netrápit se ve starém sporťáku, když je třeba hnusně anebo člověk potřebuje jen v klidu a rychle dojet někam daleko po dálnici a třeba i odvézt nějaký lidi a/nebo věci. Přece jenom každý auto člověku nakonec zevšední, když s ním jezdí pořád a navíc ho v určitých situacích začne štvát...

reagovat
je
jerry
21. února 2020, 12:39
0

Také mám tak. Ale každé z těch aut mi musí dělat radost a na jízdu s ním se těším. Dlouhé trasy po Evropě O3 RS TSI, město a okresky Suzuki Swift Sport a letní okresky a vítr ve vlasech MX-5 NC. Vše manuál a klasické budíky na palubce.

gramo
21. února 2020, 10:59
20

Taky záleží kde s tím člověk jezdí, po nějaké pěkné okresce si to ještě dovedu představit. Jestli budu poskakovat po zacpaných silnicích v Porsche nebo Yarisu je už vcelku jedno. Klidně bych měl Porsche a do práce jezdil MHD.

Každodenní rutina je zabiják radosti. Kdybych měl denně jezdit ve staré MX-5, asi mě začne časem štvát, že je tak trochu málá, tvrdá a hlučná a na přesunech po městě a okolí těžko zažiju nějaké to jinba ittai...
-
Komentář upraven 21. 2. 2020, 11:21:33

reagovat
Ronin
21. února 2020, 11:14
0

Musím dať tomuto logickému názoru like,lebo sa tu už začali objavovať mínusky...

Pochtli
21. února 2020, 12:23
0

A to já si svojí (cca rok jako jediný auto, jinak vždy od jara do podzimu) mxku užíval kdekoliv a kdykoliv to šlo.

beastar
21. února 2020, 12:44
5

Zdravý logický názor. Jezdit denně po ucpaném městě sportovním autem natož nějakou klasikou je fakt otravný. Dělat všude hluk taky nechceš. A ano stát v koloně je lepší v hybridním Yarisu, než v desetválu se světlou výškou 1 cm... Vyzkoušeno. A nemá smysl si nic nalhávat. Až budu bydlet na Floridě why not. Daily 911 cabrio...

krab
21. února 2020, 13:18
0

Chápete to správně... občas tu byly názory, že jsem neznaboh, když s 911 nejezdím vždy a všude, ale přesně je to jak to píše Gramo. Jsou místa, kam je ti toho líto a neužil by sis to.

Proto mě dokonce rezonuje do budoucna ten nápad mít pro mou situaci ( když bydlím v domku a můžu si nabíjet doma) nějakej jetej elektromobil (ale až budou časem ty lepší levnější) pořídit si na to domů tu dobíjecí stanici, stojí to asi 30 tisíc max a máš docela rychlý dobíjení potom, nebo aspoň to tak chápu, moc se v tom neorientuju a pak si jezdit o víkendech těma klasikama a sporťákama.

Kdo ale najezdí tejdně pár tisíc kiláků a furt v tom autě sedí, tak pro něj je takový setup nesmysl. Srát se dobíjením elektra a zdržovat se je pitomost a pak o víkend ani nebude mít náladu se jet projet. Takovej člověk si zas pořídí nějaký pěkný cestovní auto se slušným silným motorem a bude spokojenej.

gramo
21. února 2020, 13:34
0

A s tou zmínkou o Floridě mi došla další věc: Za oceánem ja ta dopravní infrastruktura dimeznovaná velkoryseji, aby se tam vešly Dodge RAMy a podobné daily auta. Takže taková starší 911 má prakticky všude dostatek prostoru a různé parkovací promáčkliny pak nepřibývají takovým tempem jako u nás.
-
Komentář upraven 21. 2. 2020, 13:34:57

briza
21. února 2020, 13:40
2

Kdybych měl denně jezdit MX-5, vyrvu si střeva a na nejbližsím stromě se na nich oběsím.

beastar
21. února 2020, 13:48
0

Gramo: Ano přesně tak. Navíc jak tady kdysi psal tuším Matěj P. tuším. Ta infrastruktura v USA je dimenzována kolem aut a pro auta. Čili přesně všude dost místa. Obrovský plochy i kolem obchodů... Navíc Florida a podnebí. Když sem tam byl u kamaráda. Tak v podstatě na Vette za 10 dnů nikdy nemusel natahovat střechu a přišlo ti to jako úplně normální auto. Vlastně po nás ani nikdo nikde nečuměl. Tam to chápu jako pohodu.

Krab: Kdo ti tady psal že 911 denně je dost o kompromisech? Jak si mi to doporučoval jako dobrý daily gt? 911 turbo. Sem rád že moje osvěta tu padla na úrodnou půdu nejen u tebe, ale i u miatistů. A to samozřejmě netvrdim že s tím nejde jezdit denně a všude. Ale... Ok pokud budeš jezdit všude sám a žít stylem Californication Duchovny stajl... Tak asi není o čem. Jenže v Praze... Real. Včera sem jel jak Jouda asi 24 km za Mustangem. Před náma byla paní v Karoqu. Která jela všude 30 kmh a furt chodila na brzdy. Šlo jet za ní. Tak sem si pro sebe říkal tak vidíš vole Mustang a S6 koní jak svině... A k čemu nám to teď je a zpětná vazba v řízení a zvuk. Kdybych seděl v i3 hovno se děje. Bylo to kolem Prahy takový ty pražský periferie okresky.

PIPBoy
21. února 2020, 16:35
13

Taky jsem měl před pár lety auto na dlouhý cesty, auto do města, víkendovku a ještě služebák. A pak jsem si uvědomil, že s tím který mám nejradši, najedu nejmíň a vytrácí se smysl jeho vlastnictví - zaparkované v garáži mi radost vážně nepřinášelo. Takže jsem prodal všechny ostatní auta, vzdal se služebního auta a posledních 7 let používám na každou cestu 944 Turbo. Není to 930 Turbo ze sedmdesátých let, ale třicet let oslavila loni, takže už taky něco pamatuje. Za těch 7 let co to používám jako daily jsem na tom natočil 250 tisíc km a mílovými kroky se blížíme čtyř stovce. A jsem přesvědčen, že pár set tisíc ještě přidám. Zcela mi to tak vyhovuje a neměnil bych.

beastar
21. února 2020, 18:27
0

Joo to je v pohodě. Já bych 944 jako daily nechtěl ani náhodou. 944 sem měl ne teda turbo a jako víkendovka docela príma auto. Vlastně sem tady i někde psal, že jako denní vůz to jde používat. Jen za mě si nedovedu představit, že tavím takový pěkný auto někde po dálnicích v Německu a tak. Je teda vidět, že ty na tom taky nenakroutíš úplně málo. Jako chápu, ale je to o prioritách. Každopádně v čem se vidím. Před pár lety sem měl doma 6 aut... taky tak nějak různě aby něco bylo pro všechny příhody. Pak sem zjistli, že podvědomě jezdíš často maximálně tak dvouma... A to už je prostě o tom, že pak na to musíš myslet. Aby si to aspoň projel a tak podobně. A to mě nebaví. Skončil sem defakto teď na půlce teda třech kusech. A výhledově se vrátím do normálu ke dvou. Respektive kombinaci daily/hovadina s milionem koní a dvěma sedačkama.

krab
21. února 2020, 19:58
-1

To s tou 944 turbo je fakt obdivuhodný. Jsi šťastnej člověk, že neřešíš nic a jezdíš jen s tím. Je tím pádem vidět, že i taková 30 let stará kára může jezdit každodenně a nejen ve dnech kdy je hezky a vše zrovna funguje. U mě je důvod více aut asi trochu v tom, že jsem duchem asi malinko sběratel a rád prostě řídim různorodý káry...

Ale to co píšeš fakt dává smysl.

Goldies
22. února 2020, 13:10
1

Ono strasně záleží co máš za práci... pokud si kancelářská krysa, nevidím v tom problém. Já si jako truhlář nedobrovolně vyzkoušel na daily bázi mojí 200hp MRchu (jak to dopadlo většina ví) a fakt to bylo utrpení. Nemá to žádný úložný prostor a vše se muselo dávat na sedadlo spolujezdce. Taky mám dvě děti a vozit je v roadstru do cca 700m vzdálené školky byl taky zážitek... Takže ano jde ale i nejde MRcha provozovat jako daily...

Johny₤฿₡
21. února 2020, 12:16
2

Má pravdu dědula! Žijeme jen jednou, a RAKEV NEMÁ KAPSY :)

reagovat
al
ale_x
21. února 2020, 12:22
4

áno, bojujeme - p718 - takmer 20k km za min. rok :))

reagovat
Pochtli
21. února 2020, 12:25
0

Není ten turniket nějak vysoko? :oD

al
ale_x
21. února 2020, 13:17
0

alebo to auto nizko? :))

Mi
Michal Lenc
21. února 2020, 13:29
4

Když už máte nízké auto, tak by mělo být tak nízké, aby závora nebyla překážkou.
Tohle jsou holt ty kompromisy.

Knightrider
21. února 2020, 14:51
3

Tenhle článek, to je taková hezká romantika, ale taky by bylo fér říct, že na tom autě už se vyměnilo "půl auta" za tu dobu. První turbo se měnilo po 40 tisících km a pak přibývaly další, celý motor je měněný několikrát, v roce 98 dostal 3,3L a cca 500HP, v roce 2007 3,4L, dneska je tam údajně motor měněný v roce 2012, který by měl mít 660koní. Že by tohle byl výkon auta z roku 1975, úplně nevím. Podvozek i brzdy byly upravované a měněné několikrát, celé je to snížené a rozšířené, takže v zásadě z toho auta původního moc nezbylo.
Tímhle způsobem by se dalo udržovat v dobrém stavu kde co. Je to jen o penězích. Ale jinak samozřejmě super, že pán si může takovouhle hračku dovolit a jezdit s ní celoročně, jen se tady určitě nemůžeme bavit o tom, že používá denně auto z roku breč nebreč, když původního je tam minimum.

reagovat
beastar
21. února 2020, 14:58
2

Máš pravdu. I tak je to borec. Právě proti, že má peníze mohl mít za cenu těch úprav a tu dobu už další a další Porsche. Jasně jistá dávka romantiky v tom je. A ty kilometry vlastně ve výsledku mají nulový význam. Na několik motorů a generálek by to najelo kde, co. Poselství to ale i tak má. A papírově je to pořád to jedno auto z toho roku:)

Caddy
21. února 2020, 17:34
0

jojo, presne, jak jsou prachy, muzu jezdit cim chci a jak dlouho chci...stejne penize toci naprosto vsim a nejvice ovlivnuji zivot, at si kazdy rika co chce...

beastar
21. února 2020, 18:30
0

Jak bych to řekl. Peníze ovlivňují i život s auty a auta samotná. Nevěřím, že kdybych tady někomu, kdo má miatu nabídl třeba Caymana, že by odmítl. Někomu kdo má Caymana třeba 911 GT3. A tak dále. Všichni by do toho šli. Limitem by byla zase jenom cena provozu. Tedy peníze:D

Caddy
21. února 2020, 18:36
0

tak tim bych si stoprocentne jisty nebyl, urcite je spousta zapalenych, co fakt radeji to sve... kdybys mi treba nabizel noveho bavoraka, stejne bych radeji jezdil Town Carem :) (samozrejme za predpokladu, ze bych ho nemohl prodat a z utrzenych penez si koupit tri ameriky...nebo jednu s perfektni udrzbou na dalsi casy :)) Nove auto splnujici vsechny pozadovane parametry vlastne ani neexistuje...mozna tak nejaky Bentley :))

beastar
21. února 2020, 18:48
2

Hale to se tak vždycky říkává:D Realita je pak taková že drtivá většina asi tak 99% by se toho svého ráda vzdala za lepší. Ono si to napsal přesně tak. Jde o to CO komu nabídneš. U tebe by byl bavorák třeba malý lákadlo. Nějaký Bentley... třeba... každej máme něco. Já furt nadávám na Lambo jak je to k ničemu ale kdyby přišel někdo a řekl tady máš Huracán... tak bych mu asi neřekl neee děkuji raději Audi:))

martin_100
22. února 2020, 15:56
0

Beaste k těm výměnám..... Nesoulasim s tebou. Je rozdíl jestli "to lepší" budeš nabízet za hračku nebo za dělníka.
Když mi za mojí T3 nabídbeš cokoli co by mi udělalo stejnou nebo lepší službu a mělo větší hodnotu tak tě pošlu k šípku.
Když mi za mýho dělníka golfa 4 nabídneš třeba mk7 gtd nebo třeba eose tak ti urvu ruce.
Ale je to tim že k busu za těch 12 let mam nějakej vztah a je to další člen rodiny.
Golfa mam taky rád ale je to otloukánek služeník. Když o něj přijdu tak si jenom řeknu řeknu že mi věrně sloužil.

Caddy
23. února 2020, 18:08
1

Jo, ale musis se proste dobre trefit. Kdybys mi dal na vyber mezi servisem Town Cara (treba za dve kila) a tim Bentley, radeji vymazlim Town Cara :)

beastar
23. února 2020, 18:17
0

Jo tak jasně. Ono je to vůbec hodně socio-psychologický téma. Je to asi jako takový ty debaty co my v Praze vedeme občas o bydlení. Teda dneska už asi nejen v Praze obecně ve městech. Byt ve městě za XY peněz a nebo za to stejný barák ale 50 km za městem? Co kdyby někdo přišel a řekl na tady máš dům dej mi byt (samozřejmě podobné hodnoty ne 1+1 za 6+1) Spousta lidí by řekla já barák nechci je to na vsi a navíc nesnáším zahradu, nechci se starat o bazén. Chci svoji vinárnu na rohu (s hnusným vínem z krabky) a číst si tam něco oduševnělýho třeba Garáž.... A přitom jinej by po baráku (Bentley) skočil jak slepice po flusu.

Asi by to musela být prostě konkrétní situace. Obecně to napsat a hodnotit nejde. Takže máte svým způsobem pravdu. Zase takový Bentley 2016 řekněme snový auto.... s tim že ti nikdo nebrání v tom našem snění ...mít třeba daily Fabii v plynu a tohle jen na víkendy:D

Caddy
21. února 2020, 17:27
1

Tak ja taky jezdim vetsinou necim normalnim, preci se nebudu krcit v nejake male nepohodlne mrdce, kdyz mam poradne auto :) Jedine, kam nikdy zadne auto nesmi, je sul...jinak kdykoli a kamkoli...

reagovat
PeterLuk
21. února 2020, 21:03
0

Mňa to by to trebárs snáď aj bavilo, jazdiť v cool aute a obmedzovať sa starými technológiami, ale keď si predstavím, čo robí s autom technická soľ... toho je mi ľúto aj na neporovnateľne menej hodnotných autách. Okrem toho, keď stále všade vídam autám s odrazenými zrkadlami a s preliačeninami všade možne, a keď si vezmem, ako ma vie nahnevať každý jeden nový škriabanec či zlomená súčiastka v interiéri... bolo by to škoda. :) Ale týpek má môj rešpekt, je to až k neuverenie. Dôkaz, že všetko sa dá, palec hore.

reagovat
martin_100
22. února 2020, 16:04
1

No ono jde taky o to jako bohatej či chudej petrolhead je.
Chudej nejezdí s hrqčkou denně z ekono.ických důvodů. Ať už jde o spotřebu nebo finanční náročnost oprav a údržby. Když si za celoživotní úspory koupí zajímavý auto a pak si utrhuje od huby aby to udržel ve stavu tak je logický že s tim jezdí jen za odměnu. A na běžný jízdy bude tahat něco jako fabie co jezdí za pusu a servis na tom stojí suchý z nosu. A až to ohede tak to nebude draze renovovat ale zahodí to a koupí další levný auto na utahání.

Když bude mít petrolhead naditou prjenici tak ho nesere každých pár let vyvařovat co mu plechotoč sežra. Nebude ho srát x krát do roka měnit mnohdy dost drahej spešl olej. Nebude mu vadit každej rok měnit drahý bezdy atd atd.
Ale chudej petrolhead nemůže za rok narvat do údržby svý hračky nacpat obulus rovnající se nákupu slušný mainstreamový ojetiny.

reagovat
VK
VK
22. února 2020, 18:25
1

Problém i tak je, že čas a nervy se koupit nedají, za žádné peníze. A organizovat pořád znovu a znovu opravy starého kousku stojí obojí. Obzvlášť se způsobe práce našich servisů.

Caddy
23. února 2020, 20:39
-1

nesouhlasim, ja jsem socka, ale fabii bych nikdy nejezdil...kazde dalsi auto znamena nejake naklady navic, chca nechca...takze radeji o to vice dam do servisu neceho, v cem se citim dobre a nestydim se z toho nekde vystoupit...

sumy
26. února 2020, 08:32
0

Tak to já se přiznám bez mučení, pajero jsem jako každodenního sluhu používal cca 2 roky... moc jsem si to uzival, nikam nespěchal, všude dojel. Super. No a pak jsem se jen tak lehce zamyslel nad náklady... no, a nějak jsem si řekl, že dát ročně víc jak 100tKč jen za palivo je fakt moc divoký. Ale k 0.5 mio se pomalu blížím. Ještě 2-3 roky a je to tam. To mám pořád dalsich cca 0.5 min km do intervalu výměny rozvodů :-D

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem

Jeep Grand Cherokee WK 3,7 V6 2WD LPG 2005
Jeep Grand Cherokee WK 3,7 V6 2WD LPG

2005 rok výroby
215 koní výkon
3 700 ccm objem