načítám data...

Zemřel Irv Gordon, řidič nejojetějšího auta na světě

22. listopadu 2018, 14:35 41 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Jméno Irv Gordon možná neznáte, ale o červeném Volvu P1800 se značkou MILNMILR (MillionMiler), které se dostalo do Guinessovy knihy rekordů jste už určitě někde slyšeli.

zobrazit celou galeriiNovinky: Zemřel Irv Gordon, řidič nejojetějšího auta na světě

Irv Gordon zemřel náhle ve věku sedmasedmdesáti let. Na tachometru jeho červeného Volva P1800S coupé, jež zakoupil v roce 1966 zůstalo natočeno více než 3,3 milionu mil (5,23 mil. km). S vozem jezdil denně do práce vzdálené přes sto kilometrů, víkendy trávil na výletech po USA. 

Za svůj život dostal Irv od švédské automobilky několik nabídek na odkup vozu, na žádnou z nich ale nepřistoupil. Ani nemusel – nakonec dostal od Volva několik vozů je za občasné propůjčení auta k propagačním účelům. V garáži se mu tak objevilo Volvo 780 Coupe, C70 i SUV XC60. Nové vozy si vyzkoušel, ale nakonec se vždycky vrátil k věrné “Osmnáctistovce”. 

A jaký trik vězí za úctyhodným nájezdem? V jednom z předchozích rozhovorů se Irv nechal slyšet, že základem je správná údržba a pravidelný servis. Své auto vždy dobře “posluchal” a včas měnil opotřebované díly. Důležitý je i plynulý styl jízdy a slušné zacházení s motorem. Nikdy se netajil s tím, že za obrovským nájezdem je i mnoho hodin v garáži strávených údržbou. Vůz za sebou má dokonce i několik “generálek” motoru. 

Není to tedy nakonec žádná věda, ale jen důslednost a pečlivost, co dovezlo Irva a jeho Volvo ke světovému rekordu, který jen tak někdo nepřekoná. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nimrod
22. listopadu 2018, 16:38
0

proč jsou generálky v uvozovkách? pokud vím, blok je původní, ale má asi 2x za sebou výbrus a podobně...

reagovat
Breakthru
22. listopadu 2018, 22:54
0

není generálka jako generálka.Dneska ti kdekdo je schopnej za generálku považovat i výměnu těsnění pod hlavou....Těžko by nějakej motor najel takovou porci bez větších oprav....
neznám tyhle motory, ale u starejch škodovek se "generálka" dělala běžně do 100 000km :D
A prej tam celej život lil Castrol...A to nám kdejakej obchoďák tvrdí jak je ten olej na hovno :D

Jakub Pospíšil
22. listopadu 2018, 23:09
0

Generalku jsem dal do uvozovek proto, že je to expresivní pojmenování pro generální opravu. Jinak ano, byly to plnohodnotné generální opravy s vybrusem atd. Podle některých pramenů dokonce proběhla i výměna motoru, v tom se ale zdroje dost rozcházejí.
-
Komentář upraven 22. 11. 2018, 23:10:15

Breakthru
22. listopadu 2018, 23:16
0

jak jsem psal, kolem "generálek" je spousta nejasností.Ono je je jasný, co to ta generálka je....Je v podstatě jen jedna.Dělá se výbrus válců tzn. výbrusový písty, úhlujou se ojnice, brousí se klika, nový ložiska včetně axiálních, rovná se hlava samozřejmě se kontroluje i vůle na vodítkách popř. se mění ventily, ol. čerpadlo, rozvody, komplet všechna těsnění, vodní pumpa, termostat, kontroluje se vačka a její uložení popř. nová, zdvihátka, vahadla, hydroštely atd. atd. podle motoru....

Beny
23. listopadu 2018, 07:29
1

A proto je hrozná sranda pročítat českou inzerci, hlavně co se týče motorek. Po generálce je prej všechno, ale praxe je pěkná, to je pak k vidění bastl kterej má údajně nový kroužky na pístu (na co?), seřízený ventily a vyměněnej rozvodovej řetízek na starejch vodítkách. Válec vzduchem chlazenýho motoru podlepenej silikonem. Ach jo.

Nimrod
23. listopadu 2018, 15:12
0

beny: ...a to všechno na dvoudobym motoru :-D

Breakthru
23. listopadu 2018, 21:54
1

v motorkách se neorientuju, ale stačí mi, když se s někým bavím a tvrdí mi jak má motor po generálce, protože tam jsou udělaný filtry, olej, rozvody a svíčky....Ono je to generálka pro některý možná z toho důvodu, že za to daj třeba 15k , ale dělali jsme tenhle rok jednu GO a ta vyšla tuším něco kolem kila...o klikovkách, hlavách, kroužkách, ložiskách atd. co se dělaj furt, ani nemluvím.To jsou jen opravy...

Pólin
04. prosince 2018, 12:41
0

Vsadím se, že ti co to říkají ani neví že kecají. Ve skutečnosti ani neví, co to generálka je. Ve svém okolí mám pár lidí, kteří mi kdysi řekli, že mají auto po generální opravě a já se těšil, že uvidím starého eskorta, který je fakt celý zgenerálkovaný a ejhle: když jsem se nadchnul a začal se ptát na detaily, vypadlo z nich , že na tom jen nechali udělat velkou údržbu (rozvody, náplně, filtry, podvozek...) takže tak asi...

Breakthru
04. prosince 2018, 21:36
0

hodinky nebo holinky.Lidi si pletou pojmy s dojmy.....Už kolikrát jsem měnil třeba hydra, rozvody, pumpu a svíce a pro některý to skoro byla GO....
Já zastávám názor, že nikdy bych si nekoupil auto vyvařený a po GO :D

GanGreen
22. listopadu 2018, 17:16
3

By mě zajímalo, jestli si o sobě myslel že je petrolhead :) já bych řekl že to byl ukázkovej příklad.

reagovat
beastar
22. listopadu 2018, 17:36
1

:D To si mě pobavil. No podle některých to petrolhead rozhodně nebyl. Nepodřizoval autům svůj život ani jich nevlastnil 10:) Určitě s tim nejezdil blbnout na okresky a na okruhy a téměř jistě nehltal každou novou informaci ze světa supersportů a motorsportu... A řekl bych že zřejmě zapomněl nenávidět i diesel....

GanGreen
22. listopadu 2018, 18:25
0

Hmm asi máš pravdu, spletl jsem se :( :D

VK
VK
22. listopadu 2018, 20:18
0

Zcela určitě nebyl, ta osmnáctistovka je s automatem.

beastar
22. listopadu 2018, 21:14
0

No jo vlastně. Sem opomněl. Petrolheadi mají zásadně manuál! I kdyby to mělo bejt ve Volvu.
Takže škoda byl to borec a měl můj oblíbenej Volvo moudl. Doufám že tam nahoře najezdí další miliony v tom co miloval. Amen.

krab
22. listopadu 2018, 21:33
0

VK - já myslim, že to Volvo má normálně manuální převodovku. Já jsem o tom jeho příběhu teď na začátku týdne taky psal, tak jsem načítal různě dostupný informace, protože jeho story je vážně úžasná a škoda, že tenhle pán už tu s náma není. Byla by frajeřina, kdyby Volvo koupil někdo, kdo bude dál jezdit jako Irv, aby jen neskončilo ve firemním muzeu Volva...

Tady je jedno video jak jezdí se svou P1800 a na jednom záběru je jasně vidět, že řadí normálně rychlost.




-
Komentář upraven 22. 11. 2018, 21:34:10

Inženýr
23. listopadu 2018, 17:27
0

GanGreen: Petrolhead nebo ne, to takto v diskuzi vyřešíme jen stěží. Myslím, že toto téma by vydalo na samostatný článek. :)

VK
VK
24. listopadu 2018, 14:04
0

Krab - OK, moje chyba.

Perníček
22. listopadu 2018, 19:29
1

Čest jeho památce. Zajímalo by mě, co bude s Volvem, jestli bude s ním někdo jezdit dál (někdo z rodiny) nebo ho odkoupí Volvo a dá jej do muzea, či úplně něco jiného...

reagovat
Irwinek
22. listopadu 2018, 22:26
2

Mám pocit,že Volvo má někde zaevidováno předkupní právo na tenhle kousek, na základě toho bylo auto kompletně zrenovováno. Ale přesné podmínky neznám. A volvo taky změnilo majitele, a ten současný jaksi nemá kladný vztah k minulosti, takže ho třeba ani nebude uplatňovat. Každopádně bude zajímavé další osud sledovat.

BubaaCZek
23. listopadu 2018, 11:02
1

Prodam Volvo, najeto 5.000.000km. Nabidnete

reagovat
Nimrod
23. listopadu 2018, 15:15
1

skoro jak na v70 s tdi :-)

reagovat
Irwinek
24. listopadu 2018, 17:36
0

Error se dá napsat i méně písmeny :-D

Nimrod
24. listopadu 2018, 18:09
0

mně to funguje, nevím, kde je chyba

beastar
24. listopadu 2018, 18:52
0

No jo tak na Win95 a prvním exploreru to jde jinak ne. To jsou ty veteránisti a volvisti,)

Nimrod
24. listopadu 2018, 19:11
0

win7, ff 56.0.2.

Nimrod
24. listopadu 2018, 19:14
1

.

Pólin
04. prosince 2018, 12:43
0

Husté- chtěl bych, aby takový přístup jako Volvo tehdy měl nějaký výrobce dneska... trochu tlačit zákazníka k tomu, aby se o auto zajímal a třeba si na něm něco opravil... ale holt návštěvy servisů generují větší zisk...

beastar
04. prosince 2018, 18:41
0

Tak na čem jiným mají vydělat, když ti prodají nový auto za 3 kila ,)

Pólin
05. prosince 2018, 06:44
0

Však já nechci, ať mi auto prodají za jejich náklady...ať je to klidně menší auto a za milion. Ale prostě bych chtěl, aby někdo vyráběl auto, které nemá výhled, že ho za 2 roky prodám a zase si budu muset koupit nové... klasicky si zanadávám(virbl): ale to je holt ta dnešní doba :D

beastar
05. prosince 2018, 14:01
0

No jasně. Přesně si to trefil. Jde o výdrž a kvality montáže. Dokud to je, tak jak píšeš bude to o servisu. Dneska nikdo nechce auto, co vydrží 15 let plně v provozu a opravíš to doma sadou malý kutil. Proč? Buď by muselo stát 2.000.000 v úrovni Rapidu anebo by ty automobilky brzo propouštěli. Dneska se jede na obrátku.

Lepší, větší, rychlejší, modernější. Kupředu akorát už ne jen levá a zpátky ni krok. Kde se to podepíše první. Na kvalitě. Tak se to pak sere. A tady je prostor pro servis. Dneska mě dostává když se bavíme. Zazní dotaz a kolik to má...

150.000 km najeto. Ty vole to je darda! To už je supr... Takovej nájezd. Před pár lety když sem míval Bmw. No mám 300 000 km teď a v pohodě. Jo jo to je zajetý auto... Problém je že dneska to už neumí ani ta předražená prémie tu dlouhodobou výdrž a kvalitu. Platí tady možná ještě víc, že celej cirkus žene hlavně morální zastarávání modelu.

Breakthru
09. prosince 2018, 18:02
0

není pravda, že dnešní auta nic nevydrží.Už před 15 lety se říkalo, že ty auta za 15 let jezdit už nebudou a ejhle, ono to má statisíce najeto....
Dřív se možná dělaly auta "poctivěji" , ale byly daleko jednodušší, nemělo to tolik píčovinek v sobě a v podstatě normy skoro nebyly.Dnes je to naopak, přesto většina aut by měla dojet aspoň na 250 000km.Dřív bylo běžný, že Škodovka měla do kila za sebou generálku....svoje na tom má i vývoj a jiná kvalita maziv, paliv atd.
Těžko srovnávat velekj, těžkej celolitinovej karburatorovej motor s výkonem sotva 80HP s celohliníkovým, polovičním turbobenzínem a přímým vstřikem.To je stený jako rozmejšlet se jestli by nebylo lepší jet na dovolenou na Mallorcu nebo na Slovensko...
A dřív bejvali chlapi šikovnější.Dneska spousta borečku nevymění ani píchnutý kolo...Natož dělat něco na motoru, kde se potrápí i zkušenej mechanik....Nemluvě o ostřikovačích, kontrole oleje, tlaku v pneumatikách či výměna žárovek.
Navíc v tý době šikovnej chlap sešteloval ventily aniž by mu vychladlo kafe.Já se u někerejch motoru ani po dni práce na vačku nedostanu....

VK
VK
25. listopadu 2018, 11:44
0

No jo, v posledních, nevím, dvou? letech se daly zaregistrovat články o milionu kilometrů natočených na Superbu, Oktě, dokonce Fabii. Bohužel jen v našich časopisech, tj. výhradně vozy škodovácké provenience, v zahraničí budou existovat určitě články o Mercedesech, Bavorácích, Volvech s milionem, nevím, cíleně jsem nehledal. Takže milion+ dokáže namotat v podstatě cokoli nepostavené primárně jako vrak, kdy se tomu věnuje péče a co se porouchá to se opraví. Jedno měla všechna ta auta ovšem společné a to i s Gordonovou osmnáctistovkou. Majitel je pořídil jako nové nebo skoro nové, neprošlo fází řízené destrukce prvním (druhým, třetím x-tým) vlastníkem před prodejem bazaru nebo někomu dalšímu. Faktor to bude asi významný, ne-li rozhodující.

reagovat
Nimrod
25. listopadu 2018, 12:18
0

https://www.cheatsheet.com/automobiles/going-the-distance-7-cars-that-have-gone-1m-miles.html/ a mnohé další. u nás je to zázrak, protože většina majitelů aut maj auta na to, aby je dojezdila bez jakýchkoli investic krom pohonných hmot a s tím je i kupují

VK
VK
25. listopadu 2018, 13:12
1

Zdá se mi to, nebo tam mezi Mercedesy nejsou zastoupeny mladší, než ze sedmdesátek/osmdesátek?

Irwinek
30. listopadu 2018, 22:53
0
reagovat
Matěj Podhorský
04. prosince 2018, 13:56
3

Takový to, když sem někdo nalinkuje článek z webu "konkurence", kteří v titulku použijí název našeho webu ... Inception!

Irwinek
04. prosince 2018, 14:16
1

Hmm, toho jsem si ani nevšiml, pověsil jsem to sem kvůli videu ukázkou aut. Jóó, kdyby tam napsali, že byl petrolhead, to by byla jiná :-D

beastar
04. prosince 2018, 14:18
0

doménu petrolhead.cz mám koupenou já tak i tak by to alespoň mě potěšilo. Už ten novej převratnej magazín chystám,)

Irwinek
04. prosince 2018, 14:22
0

Počkám si první číslo :-D

beastar
04. prosince 2018, 18:42
0

No nic prostě takový obyčejný český EVO.... Celkem sucks.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8  1971
Pontiac Catalina Brougham 400ci 6,6L v8

1971 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw 1976
Chevrolet Camaro 1976 LT 400ci 6,6L v8 200kw

1976 rok výroby
270 koní výkon
6 600 ccm objem

Chevrolet Camaro  1976
Chevrolet Camaro

1976 rok výroby
225 koní výkon
5 ccm objem

Chevrolet Silverado 3500 LS  2001
Chevrolet Silverado 3500 LS

2001 rok výroby
335 koní výkon
6 600 ccm objem

Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance 2014
Škoda Octavia 2.0TDI DSG Elegance

2014 rok výroby
110 koní výkon
1 968 ccm objem