načítám data...

Auta, která vůbec nepotřebujeme, ale o to víc je chceme

Každý z nás má jiné představy o ideálním voze. Ať jsou však jakékoli, nakonec zatoužíme po automobilu, který vlastně vůbec nepotřebujeme.

zobrazit celou galeriiFoto:   Archiv Značek

Jistě, asi každý kluk a leckterá holka sní o autech z plakátů. Různé supersporty a hypersporty a další automobilové nesmysly svádí v našich hlavách pomyslný souboj s letady, rychlými čluny a obratnými vtrulníky. A pro většinu z nás v té hlavě i zůstanou, protože sen je to možná krásný, ale poněkud nákladný.

Potom jsou ale na světě auta, která vůbec nemusí být drahá či nedostupná. Vlastně je celkem reálné, že se jednoho dne seberu a se svazkem bankovek v kapse pro takové auto vyrazím. Jsou to auta, která mám prostě rád a z nějakého důvodu bych je hrozně moc chtěl. A to přesto, že je vlastně vůbec nepotřebuji. Něco, jako je Renault Avantime – není drahý, koupit se dá za normální peníze a při troše snahy ho lze i rozumně servisovat. Skoro nikdo si jej ale nekoupil, protože MPV kupé je prostě pitomost. Kdykoli se ale Avantime objeví v některém z článků, reakce v diskusi jsou vždy pozitivní, snad každý by takové auto vlastně ve skrytu duše hrozně rád měl.

Foto: Renault

Ve skutečnosti jsou všechna tahle auta, o kterých tu dnes chci psát, v rozporu s mou představou ideálního vozu, jsou příliš malá nebo naopak příliš velká, slabá nebo zbytečně neekonomická.. Ale přesto je chci. A dost možná si nakonec nějaké i koupím. Jednou už jsem to udělal s Lancií Thesis a dodnes nelituji, ač ke každému pozitivu ten vůz nabídl i nějakou tu stinnou stránku. Ale možná právě to je to ono, možná od auta chceme vyhraněný charakter, chceme něco, za co ten vůz budeme milovat a chceme to mít vyvážené i pár věcmi, které budeme nenávidět. Jako to máme i s lidmi. Studený čumák bez chyb nemá nikdo rád…

 

Range Rover

Co se velikosti týče, tohle auto mezi výčtem mých nesmyslů asi vede. Ono mnoho větších osobáků na naší straně Atlantiku ani není. Range Rover splňuje úplně všechno, co nemám rád na moderních autech. Je to SUV, je zbytečně zavalitý, zbytečně těžký, ekonomika provozu je katastrofa i kdybych odhlédl od cen servisu. A v případě Range Roveru nelze servis ignorovat, protože tvoří podstatnou část jeho osobnosti. 

Foto: Land Rover

Jaké má výhody? Může tahat přívěsy s lodí, závodním koněm, okruhovým speciálem, větroněm. Ano, ani jednu z těch věcí já nemám. Můžete se s ním vydat do písečných dun, do hloubi pralesa, objíždět své panství po rozmáčených cestách mezi polnostmi – ano, ani to nejsou činnosti, kterým bych se kdy plánoval věnovat. Tak co mě na tom autě vlastně tolik přitahuje?

Foto: Land Rover

Asi právě ty možnosti. Ne, nebudu nic z toho dělat, ale mohl bych. Mohl bych s Range Roverem vyrazit prakticky kamkoli. Ba co víc, ať člověk dorazí s Range Roverem kamkoli, bude tam králem. Můžete tomu říkat nízké pudy, ale ten pocit při výhledu na svět z kapitánských křesílek prostě má něco do sebe.

 

Fiat Panda Cross

Už sem to psal v testu tohoto malého fiátku. Pandu Cross si dříve nebo později koupím. Tady už je rozhodnuto. Přitom Panda rozhodně není autem z plakátů, vlastně v automobilové hierarchii patří na úplně opačný konec spektra. Panda jako taková je jedním z nejlevnějších aut, jaké můžete mít, je to nejjednodušší automobil na trhu. Motor má pouhé dva válce a počet koňských sil není podstatně vyšší, ve výbavě najdete volant, pedály a dveře a ne o mnoho více.

Foto: Fiat

A Panda Cross? Ta přidává kromě nějakých těch plastů navíc jen jedno – pohon všech kol. Pořád je to to maličké jednoduché slabé dvouválcové autíčko, jehož motůrek podivně rachtá. Jenže ono je to prostě skvělé vozítko. Vnitřní prostor není tak malý, jak by vnější rozměry napovídaly, maličké auto s pohonem všech kol to díky své lehkosti a kompaktnosti v reálném světě umí natřít i mnohem serióznějším offroadům. 

Nicméně ani to není ten důvod, proč Pandu Cross chci. Já se vlastně do žádného boje s živly uprostřed bahnitých strání rozhodně nechystám. Tak proč chci Pandu Cross? Protože má přesně ty vlastnosti, o kterých jsem mluvil v úvodu. Je jako kámoš. Nebo v případě Pandy ještě lépe – je jako věrný labrador. Umí vás nakazit vlastní radostí z úplných pitomostí a zajistit vám dobrou náladu i v uplakaný sychravý den. Hele, předjíždíme popeláře! Ouííí!!

 

Fiat 500 Riva

Mnozí z nás jistě zálibně až zasněně koukají po drahých bourácích. Velké limuzíny nebo i třeba již zmíněný Range Rover mají prostě auru výjimečnosti, což je ostatně alfa i omega jejich existence. Při testování automobilových novinek se čas od času poštěstí a dostane se mi do rukou auto, na které potřebujete mít v bance už hezkou řádku milionů. A vždy je to takové rozporuplné. 

Foto: Fiat

Jasně, prohánět se po silnicích v Maserati či některé z německých velkých limuzín je povznášející, ale zároveň si tu člověk připadá tak nějak nepatřičně. Já přeci nejsem žádný burzián ani kapitán průmyslu, k nošení obleků mě musí nutit, zkrátka připadám si, že sem nepatřím. Přitom se mi ale svět hodnotných materiálů a jemné kůže pochopitelně líbí a vlastně bych v něm i chtěl žít.

Foto: Fiat

Řešením je Fiat 500 Riva! Tady se nemusíte brát vážně. Vlastně to ani nejde, sedíte ve fiátku 500, v té srandovní maličké vykulené věci. Ale zároveň si tu rozhodně nepřipadáte jako váš místní dealer pizzy ve svém citigu či jiném prskoletu. Je tu totiž ta jemná kůže a asi ten největší kus mahagonu, jaký jsem kdy v autě viděl. Zabírá celou přístrojovou desku. Spojení se značkou Riva, legendou ve výrobě motorových člunů té nejvyšší kvality, má také svoje kouzlo. Tak nějak si představuju život v luxusu, ve kterém se člověk nemusí brát příliš vážně, nepotřebuje dělat dojem. Tohle je dolce vita, jak má být.

 

Fiat Multipla

Jo, Multipla. Ta Multipla. Ta pravá, před faceliftem, který se jí pokusil zařadit zpět do šedi celosvětové konkurence. Tady mají mé plány i trochu praktický základ. Multipla je dnes na úplném cenovém dně a jestli chcete do domácnosti nějakého pracanta na převážení lecčeho, co je v rámci domu či chalupy třeba převážet, těžko najdete lepší volbu. To auto je chytře postavené, jednoduché, spolehlivé, jeho provoz dnes stojí doslova drobné. A až nastane okamžik, kdy potřebujete odvézt několik lidí, kteří se vám pochopitelně do Fiatu 500 Riva nevejdou, do Multiply je naskládáte jako nic.

Foto: Fiat

Dalo by se namítnout, že tohle by zvládlo leckteré postarší MPV, já ale chci Multiplu. Je to jako když si jdete pro psa do útulku. Tohohle podvraťáka nikdo nechce a o to více bude vděčný, když se ho ujmete. Krom toho Multipla není obyčejná. Z žádného úhlu. A já zrovna náhodou patřím mezi tu hrstku lidí, kterým se Multipla líbí. Jako vážně. Pro mě je Multipla hezké auto. Pravdou je, že jsem si zatím vždy vystačil se svým středně velkým hatchbackem a na velké věci si půjčuji dodávku, ale kdybych se jednou vážně rozhodl, že chci ve svém vozovém parku záložní jednotku tak nějak pro všechno, půjdu si pro Multiplu.

 

Citroën C6 

Tohle je můj sen už od chvíle, kdy Citroën svou tehdejší vlajkovou loď představil. C6 je dokonalá. Je to socha na kolech, dokonalý kus moderního umění, který navíc lze používat jako auto. Nedávno jsem díky Citroënu Jaromíra Soukupa měl konečně příležitost vyzkoušet si C6 i z pozice řidiče. Měl jsem z toho trochu obavy, jistě znáte ty poučky, že nikdy nesmíte své sny ponechat napospas konfrontaci s realitou, protože potom nemůže přijít nic jiného, než zklamání.

Foto: Citroën

Tak nic takového se tady rozhodně nekonalo. C6 jezdí tak dobře, jak jsem si myslel, že jezdit bude. Možná ještě o trochu lépe. Plavnost jízdy dokonale koresponduje s elegancí auta a přestože od představení C6 už hezkých pár let uteklo, ani kabina nepůsobí zastarale. Z části je to dané tím, že C6 je tak akorát jiná. Originální kapsy ve dveřích či minimalistická přístrojová deska – to z módy asi nikdy nevyjde.

Foto: Citroën

Má hlava mi připomíná Thesis a fakt, že já vlastně tak velké auto přece nechci. Mám rád kompaktnější vozy, většinou nepotřebuji vozit víc, než jen sám sebe, a ani do budoucna na tom neplánuji nic měnit. Ne vždycky má ale ve světě aut hlava to poslední slovo…

 

To jsou některá z aut, po kterých v inzerci pokukuji s pravidelností já. A co vy? Sníte jen o červených placatých sporťácích nebo máte v hlavě relativně dostupné, relativně obyčejné a relativně nepotřebné auto, které prostě chcete mít? Podělte se s námi v diskusi!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronin
03. prosince 2022, 15:22
3

Obavam se ze autor je nejake moje tajne druhe ja ktore vypisuje svoje myslienky ktore sa liahnu v dopravnej zapche na internet ale vlastne len vidim ze niekto ma uplne vycibreny vkus na divne a skvele auta. So vsetkym suhlasim, jedine z Rivy by som spravil Rivale lebo v klasickej 500ke som vzdy pripadal ako latentny gej.

Range Rover generacie L322 predfacelift je nieco co ma v poslednych zablatenych dnoch pritahuje najviac no vymena nejakej 3.0Td6 za moje XJ 4.0 znie ako o vela horsi napad ako by sa mohlo zdat. No 2002 RR je proste vrchol SUV dizajnu a charakteru.

Myslim si ze najkrajsie na autach ktore nepotrebujeme moze byt to, ze ked ich ziskame, zistime ze je to presne to auto ktore jedine potrebujeme.

reagovat
Opelfahrt
03. prosince 2022, 15:30
1

Fiat 500 Riva má o dost zajímavější alternativu: Abarth 695 nebo 695C Rivale. Jako nový stál před pár lety 800 tisíc. Cena ojetin zatím moc neklesá.

reagovat
Honza Hamster Křeček
04. prosince 2022, 09:12
1

O Rivale vím, ale mě láká ten interiér s bílou kůží a ten má jen Riva…

Opelfahrt
04. prosince 2022, 17:49
0

Chápu, mně se zas líbí modrá kůže v Rivale a ta harmoniková střecha. Každopádně je to Abarth, takže hodně tvrdý, uřvanej výfuk, volant nejde dát kolmo, a měřím 190 cm, čili všechno hovoří proti.

Mechanik
03. prosince 2022, 15:46
1

Moje ideální garáž by byla doplněná o toto:

reagovat
Mechanik
03. prosince 2022, 15:51
0

Ještě

Mechanik
03. prosince 2022, 16:05
2

A kdyby zbylo místečko že

Ronin
03. prosince 2022, 20:45
0

MK2 mi robi velku radost. Odporucam, s malym velkym autom sa zamiesas medzi klasicke sportaky.

Mechanik
03. prosince 2022, 21:03
0

Trošku jsem se vždycky obával toho motoru, aby to nebyla past, ta technika nevím jestli je spolehlivá

Ronin
04. prosince 2022, 07:55
0

Tak je to 60 rokov stare auto, stat sa moze cokolvek. Ale XK motor, ktory pohanal Jaguar az do 80tych rokov je asi jeden z najlepsich a najspolahlivejsich radovych sestvalcov vsetkych cias. Najhorsie co moze byt je ze ten motor je vylagrovany a nema kompresie. Takze ked mas peniaze na peknu Mk2, je dobre zistit ci bol ten motor po generalke. Celkovo je MK2 dolezite kupit po renovacii, ktora ale musi byt dobra. Je to velmi drahe auto na celkovu renovaciu, kedy preplatis finalnu hodnotu auta.

Irwinek
04. prosince 2022, 09:51
0

Koukám, že garáž by jsme mohli celkem sdílet, tedy pokud by Ti nevadilo Amazon v bicoloru, 356 v B a ještě bych přihodil nějaké Bentley nebo RR, protože limuzína se občas hodí :-)

Mechanik
04. prosince 2022, 14:21
0

Tak nějakou halu v Milovicích, jdu do toho ;⁠-⁠)

Sa
Sato
03. prosince 2022, 18:11
0

Super zoznam, za mna by som pridal pandu 100hp, fiat coupe a avantime.

reagovat
Ronoath
03. prosince 2022, 18:37
2

Naprosto nepotřebné, nepraktické, ale obdivuji ho od té doby, co jsem ho viděl kdysi v katalogu automobilů na našem trhu.

Gordon Roadster.

reagovat
Irwinek
04. prosince 2022, 09:42
0

Zbytečné, ale nádherné :-) jedno stávalo na dvorku v práci, majitel byl celkem normální úředníček, když jsi ho potkal na chodbě, tipoval by jsi ho spíš na Fabii, než Octavii, a ono zatím Gordon.

Jakub Pospíšil
03. prosince 2022, 19:36
1

Já jsem vždycky chtěl Mustanga, i když to reálně má všechny důvody, proč ho nechtít. Je to levný, interiér k zblití a až na to, že je vzhledově hezký vlastně v ničem moc nevyniká. A na zahradě by akorát překážel. Je to hrozně obvious volba, nuda na druhou, stádní vozidlo. V červené a kabriu to vypadá jako lék na krizi středního věku.
-
Komentář upraven 3. 12. 2022, 19:38:00

reagovat
Opelfahrt
03. prosince 2022, 20:42
0

Pokud by ten mustang nemusel stát na zahradě, ale ve volné garáži nebo v suché stodole, hned by bylo o důvod víc si ho pořídit.

Beru to podle sebe. Měl jsem pronajatou jednu garáž. Teď mně přibyly dvě garáže ve vlastnictví rodiny, kam nikdo nemá, co by zaparkoval. Najednou řeším, co do nich zaparkovat, i kdyby to moc nejezdilo.

MB
MBMB
03. prosince 2022, 20:17
-4

Celá kategorie aut, kterou celkově v Evropě téměř nikdo nepotřebuje, ale řada lidí je evidentně chce, jsou pick-upy. A kupodivu i lidi, kterým se jinak moc nelíbí trend SUV. Sice je to na normální ježdění po silnici ještě o úroveň hloupější kategorie než SUV, ale zároveň je to o tolik víc "macho", že to mnohé osloví.

reagovat
VK
VK
03. prosince 2022, 21:02
-1

Ono to koneckonců nedává moc praktický smysl ani v zemi vzniku, v USA. Pick-upy se prosadily v zásadě jenom z toho důvodu, že se formálně řadí k náklaďáků (proto i označení - truck) a jako takové podléhají mírnějším emisním předpisům v porovnání s osobáky. Poptávku už se dá postupy PR a reklamy vytvořit.

MB
MBMB
03. prosince 2022, 22:12
0

Je to tak, vždy to hodně ovlivňuje legislativa v daném regionu. Z druhého konce spektra jsou to zas třeba kei cars v Japonsku.

Ju
Junior
04. prosince 2022, 10:00
0

Já bych hrozně potřeboval silničního pickupa. Nevyrobit to tak, že se přidá korba k SUVčku, ale k nějakýmu sedanu / hatchi. Aby to mělo korbu, dala se na to hodit EUROvka nebo nějakej bordel, ale zároveň se s tím dalo jezdit pilu :-)

MB
MBMB
04. prosince 2022, 10:27
0

Jezdit pila se dá asi jedině s nějakým holdenem. :D Jinak ano, to je taková dost okrajová kategorie. Pokud někdo potřebuje přepravní kapacitu běžného pick-upu čistě na silnici, tak na to jsou holt malé dodávky.

Ju
Junior
04. prosince 2022, 11:30
0

na malou dodávku mám malý sebevědomí.
A navíc se to upřímně nevyrábí s motorama. Kdyby se vyráběl Citan A35 AMG, nebo aspoň 220d, tak nabíhám hned.

Ča
Ča Snač Aj
04. prosince 2022, 20:40
0

Potřeba vlastnit silnicni pickup? Tu mám taky. Vždyť je to geniální.

kotzitzaq
12. prosince 2022, 15:38
0

Co si pamatuji, tak byl snad jen jeden a ten se moc neprodával:

ge
geralt
04. prosince 2022, 10:32
3

Multipla z fota v clanku má úplně nejvic boží kola!

reagovat
af
afro-r1
04. prosince 2022, 18:44
0

Me by se libila nejaka E21 v pastelove barve, byt bych pro ni nemel zadne vyuziti.

reagovat
Pa
Pajasaltydog
05. prosince 2022, 07:54
0

Přesně z tohoto důvodu jsem si pořídil Pažouta 307cc. Nepraktický, zlobivý, dvoulitr žere, ale pro mne krásný a střecha dole. A ta Multipla se mi líbí taky.

reagovat
mariov8
05. prosince 2022, 13:10
1

Ta C6 i Panda by mne taky do seznamu sedla. Jelikož jsem Mercedes-Benz W123 měl (a ne jeden) a jeden dokonce velice pěkný a žel ho blbec prodal (čehož do dnes lituji), tak W123 přeskočím. Jako daily car, byť drahé, se to i dnes dá používat. Ale jako auto které vůbec nepotřebuji, ale chci bych tam dal G W461, případně starší W463. W461 od 250GD/290GD generačně nahoru a W463 tak G 350TD nebo G300TD. Fakt nevím na co by mi to bylo, můj revír je spíše dálnice, ale nutně takové auto potřebuji. Pak by mně přitahovalo ještě "malé" Vario 512D, nebo naopak 818DA 4x4, nebo šestiválcový předchůdce 613D... nebo ještě větší Unimog 1300L Turbo (1700L) nebo Magirus-Deutz 160-9 4x4 odhmotněné na 7,5t... no jo... hovadiny.

reagovat
liška
05. prosince 2022, 14:02
1

Já teda nevím, kdes vzal že o ty Multiply nikdo nestojí. Jakmile se někde objeví před fl verze s 1.6 benzínem, je hned pryč anebo stojí 50+ a to už určitě není cenový dno. Taky po nějaký koukám aby nahradila Fiorino coby lesního dříče :)

reagovat
beastar
05. prosince 2022, 14:32
1

Nemám pro to žádné využití. A bezmála třicet tisíc euro za to prostě nedám. Takže mám i tak smůlu. Na sportovní hrubé ježdění je to dost staré a tedy i potom drahé. Nepraktické, staré, kvalita modelu celkově nic moc, žere to, může to i hnít...

reagovat
Pa
Pajasaltydog
05. prosince 2022, 18:25
0

Přesně z tohoto důvodu jsem si pořídil Pažouta 307cc. Nepraktický, zlobivý, dvoulitr žere, ale pro mne krásný a střecha dole. A ta Multipla se mi líbí taky.

reagovat
va
vaard3n
05. prosince 2022, 21:35
0

Já třeba potřebuju Holden Ute SS a Efijy. :)

A taky bych fakt chtěl elektrický Mini nebo Fiat 500 ... je to divný, ale fakt bych to chtěl. Se starou 500 už jsem jezdil v hybridu ... a byl to krám. A stejně si příště v Itálii půjčím Pandu a budu z toho mít stejný dojem, ale prostě ty káry mám rád :)

reagovat
va
vaard3n
05. prosince 2022, 21:37
1

Mimochodem, ta výše zmiňovaná Riva, je dokonce v čechách na prodej a vypadá dobře: https://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/500/172379827

ro
rock
05. prosince 2022, 22:47
0

Jsem do ní tak nějak dlouhodobě zamilovanej. Na nějaký neexkluzivní kus bych volné peníze asi schrastil, ale zatím nemám odvahu. Asi k tomu musím dozrát.

reagovat
Trinom
06. prosince 2022, 22:53
0

Riva je Super, jen teda 51 kW je málo i na takový poskok.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Daytona Shelby  1991
Dodge Daytona Shelby

1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem

Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200 1956
Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200

1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Mercury Marquis GRAND MARQUIS V8 6.6L 1978
Mercury Marquis GRAND MARQUIS V8 6.6L

1978 rok výroby
162 koní výkon
6 590 ccm objem

Oldsmobile 98 Ninety-Eight Holiday  1969
Oldsmobile 98 Ninety-Eight Holiday

1969 rok výroby
370 koní výkon
7 446 ccm objem