logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Recenze & testy

Alfa Romeo Giulia Veloce: Osobnost na prvním místě

Někteří lidé si myslí, že výběr auta by měl být racionální záležitostí. Ne vždycky to je ale pravda. Někdy je důležitější osobnost než racionalita.

Vzpomínám na okamžik, kdy mě naposledy objímala sedačka tmavěmodré Alfy, kdy jsem naposledy rukama sevřel tenký věnec volantu a špičkou prstu jemně cvaknul krásně chladivým pádlem. A snažím se vymyslet, jak vám ten zážitek zprostředkovat tak, abych to mohl nazývat automobilovou recenzí. 

S testováním aut je totiž problém. Jakožto kombinace techniky, designu, tradice, kultury a spousty dalších věcí je automobil samotný někde na pomezím mezi uměleckým a inženýrským dílem. Můžete ho zhodnotit objektivně. Můžete změřit čísla, spočítat údaje a dojít k výsledkům. Můžete provádět precizní a opakovatelné testy. A dojdete k závěru, který bude nepochybně užitečný, ale auto si podle něj stejně koupí málokdo.

Nebo můžete dát na dojmy a pocity, které jsou ale ovlivněny vaší osobní zkušeností, vaším vkusem a vašimi preferencemi. To, z čeho vy budete nadšeni, může někoho jiného k uzoufání štvát. A naopak věc, která vás dovede až na pokraj šílenství, bude pro jiného nepodstatná maličkost. A vy musíte balancovat mezi objektivitou a zachycením subjektivních vlastnotí auta, abyste namalovali ucelený obrázek.

Jenomže já na to dneska prostě kašlu. Nezajímá mě, jaká je Giulia Veloce z objektivního hlediska. Napíšu vám, jaká je z mého hlediska. Protože hodnotit tohle auto objektivně je jako vybírat si manželku podle seznamu plusů a mínusů. Určitě by to šlo udělat a v očích bytostně racionálního tvora by to nepochybně dávalo perfektní smysl. Ale zároveň trochu lituji každého, kdo by se o to pokusil, protože by to znamenalo, že nepochopil, o co tady sakra jde.

Začíná to už jménem. Když jezdíte autem prestižní značky, a zvláště pokud jsou auta důležitou součástí vašeho života, budete určitě občas někomu říkat, čím jezdíte. A když zvolíte některý z vynikajících výrobků od konkurence, budete říkat třeba že jezdíte v 340i xDrive. Nebo v C300 4Matic. Nebo v A4 3.0 quattro. Nebo ve V60 T6. Nebo v IS300h. Nebo v XE 25t. A nebo můžete na otázku, jaké máte auto, odpovědět “Alfa Romeo Giulia Veloce”. 

Já vím, zní to jako malichernost. Ale každé z těch ostatních označení by mohlo člověku, který není zběhlý v současné automobilové produkci, znít jako označení telefonu, pračky, kopírky nebo třeba sacího bagru. Čísla a písmenka. Přehledné a srozumitelné označení velikosti, výkonu a systému pohonu. Ale Giulia Veloce? Už když to řeknete, zní to smyslně a luxusně. Zní to jako něco, co si pořídí někdo, kdo si umí užívat života.

A potom ukážete na zaparkované auto. Ladné, oblé křivky, které vypadají atleticky, ale ne příliš agresivně. Když zůstaneme u přirovnání ke krásným dívkám, tak zvláště vozy od německé konkurence vypadají jako slečne ve sportovním oblečení a běžeckých botách, která se právě vrací z lekce crossfitu a touží to dát celému okolí patričně najevo. Giulia vypadá jako dívka, která je sice fit, ale nikdy jí neuvidíte jinak než v elegantních šatech a s precizně sladěnými doplňky.

Žádné zbytečné hrany, dravé spoilery nebo agresivně se tvářící výdechy. Všechno je organicky oblé, jemné a uhlazeně elegantní – ale přitom stále cítíte onu štíhlou atletičnost. Možná – a i toto přirovnání se ještě bude opakovat – to trochu připomíná auta ze šedesátých let, z vrcholné doby automobilového designu, kdy bylo všechno ladné a agresivita se příliš nenosila.

Podobný dojem pokračuje i poté, co nastoupíte. Zvláště u testovaného vozu s hnědým koženým interiérem máte neodbytný pocit, že jste se ocitli v modernizované verzi italského gétéčka ze šedesátých let. Všemu dominuje tříramenný volant a dvojice přístrojů ve výrazných tubusech, palubní deska a středová konzole jsou minimalistické a jako by se za přítomnost moderních technologií tak trochu styděly.

A ať si kdo chce co chce říká o italské ergonomii, nelze popřít, že to nejpodstatnější je tu naprosto perfektní. Sedačka vás perfektně obejme, tenký volant padne do ruky a pádla pod ním jsou přesně tam, kde mají být. Co je ale ještě důležitější, sedíte přesně tam, kde byste měli sedět – tedy zhruba uprostřed rozvoru auta – a díky nízké linii oken máte pocit lehkosti a skvělého výhledu ven.

Pokud je v autě vaším primárním cílem řízení, jsou právě tohle ty věci, které jsou nejdůležitější – a zároveň věci, které je nejtěžší udělat správně. Pro vytvoření pocitu, že v autě sedíte přesně tam, kde chcete jak ve vztahu k ovládacím prvkům, tak ke karoserii a kolům, musíte celé auto navrhovat právě kolem pozice řidiče a jakmile to jednou pokazíte, už to žádnou drobnou změnou nenapravíte.

Co by se naopak spoustou malých změn doladit dalo, jsou ty aspekty, které si pod pojmem “ergonomie” představíte obvykle. Rozmístění sekundárních ovládacích prvků a zejména pak celé fungování infotainmentu má hodně co dohánět – na první pohled to celé působí velmi podobně jako v BMW nebo Audi, ale na ten druhý zjistíte, že nic není tak hezky domyšlené, nic není tak vychytané a všechno má nějaké mezery.

Ale sedíte v italském autě, co jste čekali? Pokud je pro vás opravdu zásadní, aby váš telefon řekl vašemu autu, kde a kdy máte příští schůzku a navigace vám rovnou připomněla, že máte cestou zastavit natankovat (a možná i stavit se pro kytky pro manželku), pokud vnímáte auto především jako mobilní kancelář a prodloužení vašeho “digitálního ekosystému”, jak je dnes módní říkat, Alfa Romeo není pro vás. A není na tom nic špatného – být cestujícím manažerem, který ve svém voze stráví 60 tisíc kilometrů ročně, asi bych přemýšlel podobně.

Řekněme ale, že pro vás je opravdu hlavní řízení. Ani tady možná nebude mnoho příznivců německých aut (a zejména BMW, které je nejbližší konkurencí) tak docela ve svém živlu. Zvykli jsme si očekávat, že se můžeme chytit masivního věnce volantu a že nás s předními koly spojuje hutné, tuhé řízení, které nám dává pocit “spojení s koly”, přestože v době elektrických posilovačů reálně nic necítíme.

Giulia si ani ve své ostřejší verzi na nic takového nehraje. Volant má tenký věnec a řízení je lehké, ale zato pekelně ostré. Zpočátku, prvních pár kilometrů – nebo možná desítek kilometrů – je to trochu nezvyk. Možná si dokonce budete na v zatáčkách připadat nejistě a dokonce vám bude kdesi hlodat obava, že “zatočíte moc”. Ale potom si zvyknete a začne vám to celé připadat přirozené.

I řízení téhle Alfy totiž funguje “italsky”. Prostě se ladně proplétáte zatáčkami a precizně vedete auto konečky prstů, kterými také čas od času kliknete pádlem a přeřadíte. V ekvivalentním BMW máte stále pocit, že byste měli auto vzít pod krkem a drtit ho tak moc, jak jen vydrží – a že pohon zadních kol (nebo čtyřkolka s dominancí zadku, jako u Veloce nebo xDrive) je tu kvůli okázalému ježdění bokem a ne prostě proto, že dominance zadku přispívá k jemnějšímu vyvážení.

Způsob, jakým se s Veloce pohybujete po silnici, se těžko popisuje, ale dá se snadno vystihnout videem – stačí se podívat na úvodní scénu z původní verze filmu Italian Job. Jen si odmyslete neustálé ručkování po volantu, protože s ostrým řízením Giulie téměř nepotřebujete přehmatávat. Ale přesně ten pocit ladnosti, který dělá z rychlosti něco lehkého a jemného, ne brutálního jako u německé konkurence, vystihuje přístup Alfy nejvíc.

A funguje to nejen na okreskách, ale i kdekoliv jinde. S Veloce nejezdíte jako závodník/drifter z Rychle a zběsile, ale jako onen italský bankovní lupič. Giulia se chová jako dáma a raději se elegantně, graciézně proplétá provozem než aby někde okázale pohazovala zadkem. Ano, často se přistihnete, že jedete “trochu” rychleji než by možná bylo vhodné, ale vždycky to bude plynulé a elegantní.

Možná i proto jsem snad ani na vteřinu nezapřemýšlel o tom, že by tohle auto nemělo mít čtyřkolku. Jezdit bokem se k němu prostě nehodí – chcete jemným pohybem prstů nasměrovat předek k apexu a cítit, jak se zadek stáčí za vámi, ale netoužíte po heroických kouscích a pohledu před sebe bočním oknem.

Je tu ale i další důvod, proč jste rádi za čtyřkolku. Na rozdí od skvělé stabilizace od BMW, která vám v chuligánském řadění spíše pomáhá, je tu stále relativně ranná varianta italského systému, jehož o něco tolerantnější verzi jsme zažili v SUV Stelvio. A Veloce představuje mezistupeň mezi ním a původní Giulií, kterou jsme jezdili dříve. Hlavou elektronických trpaslíků už sice není kapesní Mussolini, který by vám “zaříznul” výkon při prvním náznaku prokluzu, ale stabilizace je pořád poměrně agresivní.

Na suchém asfaltu si toho nejspíše ani nevšimnete a i na mokru se budete muset pohybovat poněkud za hranou běžné pilotáže, aby vám přísnost stabilizace vadila – mírný prokluz je tolerován a driftování se čtyřkolkou přeci jen nepatří do repertoáru většiny řidičů. Ale jakmile přijde sníh či břečka, začne být chování ESP poněkud nepříjemné. Nejhorší vlastně není fakt, že je příliš přísné, jako spíše to, že bez důkladného “sžití se s autem” nikdy přesně nevíte, kdy zasáhne ani ne.

Zdá se, že se stabilizace snaží odhadnout, jestli bokem jedete záměrně nebo omylem – takže pozor na kontra nebo ubrání plynu, oboje ji vyděsí – ale přesto se mi za těch pár dní nepodařilo získat jistotu, kdy pojedeme bokem a kdy se bude přibrzďovat jednotlivými koly a ubírat výkon. Časem se s tím určitě naučíte žít, ale osobně se těším na nějakou pokročilejší a tolerantnější verzi tohoto systému, která, soudě podle chování Stelvia, určitě přijde.

Možná jste si také všimli, že jsem u básnění nad ladným italským charakterem jízdy zatím vůbec nezmínil pohonné ústrojí. Mám pro to dva důvody. Převodovka je tak dobře známá, že už o ní není potřeba mnoho říkat – oblíbený osmikvalt od ZF tu funguje téměř stejně dobře jako v nejlepších německých aplikacích a je dost dobrý na to, abyste neměli chuť prolévat slzy nad absencí manuálu.

A potom je tu motor. K proplétání se vlásenkami horských průsmyků za zvuků kvalitně reprodukované hudby (příplatkové audio stojí za ty peníze!) patří i árie skvěle vyladěného italského motoru, že? V tomto případě musím bohužel poněkud hereticky přiznat, že jsme s Danem zálibně teoretizovali nad myšlenkou, jak by to pod kapotou Giulie Veloce slušelo agregátu 2.0 TSI z paralelně testovaného Superbu…

Ne snad že by byl dvoulitr od Alfy špatný. Jen mu nějak chybí ten správný zvuk – což je zvláště pozoruhodné vzhledem k faktu, že úplně stejný agregát pod kapotou Stelvia zní opravdu dobře (zdá se, že je na Stelviu vidět, že bylo představeno později a některé věci se “stihly dodělat”). A co je možná ještě horší, nemá chuť po otáčkách. 

Není to špatný motor. Veloce s ním rozhodně není pomalé – dokonce bych se odvážil říct, že je přesně tak rychlé, jak by mělo být, ani moc, ani málo – a ve spojení se zbytkem auta funguje dobře. Ale to je všechno. U Alfy pod kapotou podvědomě očekáváte motorářský klenot, těšíte se, že si budete užívat úprku k omezovači a bohatých tónů, měnících se s otáčkami. Tady dostanete jen schopný, solidní, ale nikterak vybočující turbený dvoulitr. 

Verdikt

Giulia Veloce má chyby. A budu k vám upřímný – nemá jich zrovna málo. Jenomže zároveň má charakter a spoustu vlastností, kvůli kterým si k ní dokážete vytvořit vztah. Možná, nakolik je to u hromady železa, plastu a kůže možné, se do ní dokážete dokonce i zamilovat. Zatímco ostatní auta v této třídě působí – bohužel i včetně zástupce mého milovaného Jaguaru – až příliš jako komodity, jako průmyslové produkty, Giulia Veloce je osobnost. A osobnosti vás mohou štvát nebo vás mohou nadchnout, ale jen málokdy k nim dokážete být indiferentní. Já měl z Giulie Veloce, a zvláště pak z konkrétního exempláře s jeho konfigurací a barevnou kombinací, pocit, že to je auto, které někdo vyrobil přesně pro mě. 

Vím, že z celé řady objektivních důvodů bych si měl v dané třídě vybrat jiné auto. V mnoha ohledech by alternativy lépe splnily ten či onen můj požadavek mnohem lépe. Ale pokud se mám dívat na auto jako na součást svého života a jedno z vyjádření mé osobnosti – s trochou teatrálnosti jako partnera a ne jako spotřebič – nedokážu si představit v této kategorii představit žádné lepší. Ať už jsem se jel projet na oblíbené okresky, byl na cestě na nákup, odcházel od Giulie zaparkované na ulici nebo se na ní jen podíval z okna bytu, měl jsem pocit, že tohle auto je prostě to pravé.

Je dost možné, že vy to tak mít nebudete. Ne každý máme stejný vkus – a bylo by smutné, kdybychom měli. Ale pokud vnímáte auta jako něco víc než jen dopravní prostředek a hledáte prestižní sedan, který by se stal součástí vašeho života, běžte si Giulii Veloce vyzkoušet. Možná jí propadnete stejně jako já, a potom dokážete snadno odpustit všechny chyby a nedostatky.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 995 cm 3 
Výkon: 280 koní v 5 250 ot./min
Točivý moment: 400 Nm v 2 250 ot./min
Převodovka: automatická osmistupňová

Pohotovostní hmotnost: 1 530 kg 
Maximální rychlost: 240 km/h
0-100 km/h: 5,2 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 6,4 l/100 km 
Cena (Veloce, 2.0 280k): 1 264 600 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

Jimi
05. 4. 2018, 12:35 0 reagovat

Je to Italská kráska, pěkná kombinace barev a naživo je opravdu pohledná. S o něco lepším podvozkem, jenom zadokolka a charakterní busso V6, nic víc bych asi k ježdění nepotřeboval. A Quadrifoglio je už zbytečně moc- vlastně je to takový trochu supersport. Ale v tomhle jsem, jak zjišťuju kolem sebe, trochu exot. Jenže je už jiná doba, tak aspoň, že pohled potěší...vlastně je tu dál Ghibli, tak uvidíme, zda na tu itálii budu mít někdy odvahu...

Pólin
05. 4. 2018, 12:39 0 reagovat

Nádhera, moc se mě líbí jak článek, tak i auto. Jsem rád, že Alfa je stále taková alfovitá. Jen je mi líto, že dneska už holt lidi moc nezajímá, jak to které auto jezdí, ale, co to má na kapotě a, jak píše Vojta, aby to šlo propojit s telefonem...

krab
05. 4. 2018, 13:07 0 reagovat

Mě se Vojtův článek taky vážně moc líbí. Měl jsem možnost se s touhle Alfou projet taky na svém docela oblíbeném úseku a nějakých pár desítek kilometrů najezdil. V podstatě bych vyjádřil obdobné emoce.

Giulia má v té své platformě ukrytý potenciál, už se nemůžu dočkat pokud se budu moct pořádně svézt v QV. Tahle verze bude s manuální převodovkou správně bláznivá, točí víc než těch "dieselových" 5.5 tis otáček jako dvoulitr ve Veloce a ten je hlavní slabina téhle krásky. Jenže je to legrační : O-100: 5.2 vteřin, takže v teoriích a na papíře by měla být stejně rychlá a dynamická jako moje stará 911. Což tak trochu není, min. tím prožitkem.

No držím palce, aby se Giulia trošku líp prodávala, protože si to zaslouží

Inženýr
05. 4. 2018, 13:22 0 reagovat

S Alfou žádné zkušenosti nemám a tím pádem nemohu hodnotit ergonomii, uživatelskou přívětivost interiéru ani těchto aut celkově. Pokud tam jsou nějaké přešlapy, je to jednoznačně chyba a vyladit tak prostou věc by nemělo být těžké pro žádnou automobilku. Infotainment v autech je podle mého názoru věc "druhotná" a třeba horší grafika mi je putna - hlavní je funkčnost a spolehlivost. V každém případě nemohu Giulii hodnotit, jelikož jsem v ní ani neseděl, ale vidím že ani autor není stoprocentně spokojen.

ALE(!) konečně je tady "normální" auto na každý den, které je podle mně důstojnou alternativou. Když se podívám jak na exteriér, tak na interiér - všechno tak nějak hezky zapadá do sebe, nic nechybí a ničeho není zbytečně moc. Analogové přístroje, bezpečně použitelné ovladače s odezvou, hezký old school volant, to všechno bych si nechal líbit.

Škoda toho motoru, jelikož chuť po otáčkách je pro mně jednou ze základních vlastností řidičského auta. Snad to nebude až tak špatné. 

Charakter je věc hezká, ale doufám že charakter pro někoho neznamená nespolehlivost. Takový charakter si mohou strčit víte kam. V daily autě neexistuje nic důležitějšího než příkladná spolehlivost (a bezpečnost, samozřejmě). Uvidíme, nakolik se Alfa v tomto ohledu zlepšila, zatím je to mladý model.

Nejsem fanouškem italských aut, Alfa je pro mně hezká, řidičská, ale nepokládám tuto značku za žádné terno. Když se však podívám na evropskou střední třídu, co bych si tak vybral? Audi A4? Asi jo, ale je moc "digitální". Novodobé vozidlo s logem BMW? Ani náhodou. Mercedes? Co já vím. Vypadá k světu - jako malé S, ale něco mi tam vadí. Jaguar XE? Ten zadek je strašný.

Giulia v první řadě vypadá jako auto, na které se podívám a řeknu si - tohle vypadá přesně tak jak má. Alfa vždy uměla dělat auta tak, aby si tohle řekl téměř kdokoliv, a v tom je asi její kouzlo.

beastar
05. 4. 2018, 14:33 0 reagovat

Takže Giulie v plný je v podstate pořád Alfa se vším, co k tomu patří. Je krásná? To bezpochyby na sedan za tyhle prachy. Je to Maserati pro chudší pizzožrouty? No jistěže. A jakákoliv Alfa jezdila a jezdí na obyčejné auto skvěle. Kdo v tom nejel tak doporučuju pořídit za pár korun něco staršího do sbírky vražd. Oplati se to.

Jenže ergonomie a uspořádání vnitrku není tradičně nejlepší.Materiály uvnitř auta nejsou rozhodně top. Po pár letech provozu se zase jistě opět budeme potýkat s padajicimi okny a znicenou palubkou. Palubní pc nebude ukazovar hůř ale možná vůbec. A zase to budou zachraňovat jízdní vlastnosti. A nakonec bych si proto stejně koupil znova q50, nebo trojku. Smazat špatnou pověst nejde jedním modelem. A tak je to neverending story kdy siňores udělaj dobrý auto, ale neprodají.

speedfred
05. 4. 2018, 15:55 2

možno sú to staré predsudky a možno to bude pravda. Predal som BMW a kúpil Giuliu. Časom ti poviem.

beastar
05. 4. 2018, 16:04 2

Takovych co neco prodali a koupili Giulii několik znám. Teda no jmenovitě dva. Když si to necháte max 4 roky tak super. Takže to mi řeknou spíš druhý a třetí majitelé. Ti první u povedených aut moc starostí neřeší. A Giulia je povedené auto, ale je to Alfa. Ono nakonec i ty Maserati jsou strašný kraksny. Uvidíš sám ;)

krab
05. 4. 2018, 16:13 0

Speedfred : tak gratuluju! :) Hele já jsem touhle Veloce jezdil asi 14 dní před tím BMW M240i - na stejné silnici, stejné kolečko. A ta Alfa podvozkově a v řízení fungovala fakt líp. Opravdu se mi líbila. Motor se mi ale nelíbil a mrzelo mě to o to víc, že jinak to auto je boží!

Jakou máš verzi? Neříkej že Quadroformaggi :)

speedfred
05. 4. 2018, 16:15 0

jo a s manuálom :-)

krab
05. 4. 2018, 16:20 0

Tak to je boží! :) Fakt borec...
Jestli je to novota nová, opatrně si jí zajížděj a pak užívej léta!

beastar
05. 4. 2018, 17:27 2

Jj přesně tak léta a ne leta to je důležitý:)

Vavris Vavrisovic
05. 4. 2018, 20:16 0

S manuálem.. .manuálem a dvěma písmeny v názvu? Ehm...

krab
05. 4. 2018, 20:32 1

Jo , Speedfred bude můj kamarád :) ... "Jen opatrně zajížděj, měň často olej, nešetři na údržbě, myj karoserii jen ručně a za pět let přijď, zúčtujem spolu!" :-D

Ne, fakt, každý kdo tohle auto koupí má můj obdiv. Možná si ho ale idealizuju. I když Giulia je Giulia ... opravdu moc hezký auto, který by se zkrátka mělo prodávat. Zrovna jako BRZ / GT86tky by se měly prodávat ... btw. má být nový model pro 2019, takže to nevzdali a to je správně
-
Komentář upraven 5. 4. 2018, 20:33:53

speedfred
06. 4. 2018, 08:02 1

:-))
jasné postarám sa ti o ňu ako budem najlepšie vedieť. Len neviem či ti ju predám o 10 alebo o 20 rokov. Zatiaľ jemný zábeh ale to auto ma neskutočne baví. Fakt podvozok a riadenie sú parádne.

Bavoraczech
06. 4. 2018, 08:22 0

Jo, to auto by se mělo prodávat. To auto rozhodně není špatný, je prostě jen jiný než běžná konfekce. A to byla Alfa vždycky. Takže to je zkrátka další Alfa a určitě se nebude prodávat tak, jako Audi, protože čím víc Alfa zapůsobí na vaše emoce, tím méně zapůsobí na emoce vašich obchodních partnerů a chlapů v hospodě.
Četl jsem nedávno starý německý článek (okolo roku 2000), kde srovnávali 3 tehdejší rivaly. Volvo S80, BMW 528i E39 a Alfu Romeo 166 3.0 V6. Výsledek bych zkrátil asi takto: Volvo je ze všech nejpohodlnější, ale nudné na řízení. Alfa je jednoznačně nejsportovnější, nejtočivější motor a s nejlépe naladěným podvozkem, BMW tak něco mezi, ale s nejpropracovanější výbavou (ale nejdražší). Když to tak čtu a vidím, tak se za těch posledních 18 let nic nezměnilo. Alfa má stále svůj nezaměnitelný přístup k vývoji auta.

Beastar: Zrovna ta 166, kterou testuješ (pokud to není nijak extrémně ubytý kus) vyniká minimálně v měřítku Alf bitelností interiéru a použité materiály jsou na velmi dobré úrovni. V mém 17 let starém kusu při přejezdu nerovností v interiéru nic nevrže :-).

beastar
06. 4. 2018, 10:12 0

To nám auto docela vrže. Pořád ale míň jak e39 v průměru. To už sem někde psal. Nepříjemně to mlátí na nerovnostech celkový rázy. To ale připisuju stavu podvozku. Celkově není 166 postavená hůř jak Stype:) A stejně tak věřím že Giulie neni o nic horší, než 3 a a4. Jenže pak se dostaneš k tomu, co už tady taky probíhá. Je to prémie? Jakou to má obecně pověst? A co ti řekne průměrný kupec. Alfa je drahá, má drahou údržbu, nekvalitní zpracování a je hodně poruchová. To neříkám já to říkáj lidi obecně. A najednou jde fešák pro Audi. Případně Bmw což objektivně dodnes jsou hodně dobrá auta.

Bavoraczech
06. 4. 2018, 22:10 0

To bude určitě stavem podvozku. 166ku mám už druhou. V prvním případě se jednalo o krásný zachovalý kus s malým nájezdem. Od toho se to dalo čekat. Ta současná už si něco zažila a i tak je po létech až obdivuhodně tichá a pevná. Ale asi to bude tím, že jsem jí dal všechno co potřebovala a teď už se mi snad bude odměňovat jen skvělými jízdními zážitky :)

beastar
06. 4. 2018, 23:20 0

To bezpochyby tohle je nafta která objela zeměkouli.

M P
07. 4. 2018, 08:35 1

Objela zeměkouli? Myslíš jako těch cca 40 tisíc kilometrů?:D

Bavoraczech
07. 4. 2018, 08:56 0

Strý JTD většinou vydrží i nepěkný zacházení a na jedno čerpadlo a vstřiky tak 11 objetí zeměkoule :D. S jedním blokem tohle dá tak 2x. A to jsou u tohohle motoru servisní náklady asi tak poloviční oproti V6... vlastní zkušenost

beastar
07. 4. 2018, 12:25 0

Matěj: Přesně tak. Jen mi tam chybí 40x ...;)
-
Komentář upraven 7. 4. 2018, 12:25:42

Anorex
05. 4. 2018, 14:51 0 reagovat

Alfa pro mě má momentálně jeden jediný marketingový/prodejní probém. Její ceny jsou dosti sebevědomé na značku, která posledních pár desítek let živořila a dlouho dlouho slibovala návrat. Tím pádem se pojem Alfa Romeo zkrátka z hlav širšího publika stačil vytratit a zkrátka by to chtělo dát trhu a zákazníkům chvíli času, aby si na ní opět zvykli. Alfu jsem nikdy nebral jako prémiovou značku, podle mě prémiová není stejně jako třeba Volvo. Je v mých očích na půl cesty mezi mainstreamem a prémií a tomu by měly odpovídat také ceny. Pochopil bych tedy, kdyby se ceny zkraje držely trochu při zemi spíše blíže k mainstreamu a až by se ten zájem začal postupně navyšovat s počtem prodaných kusů, pak bych trochu přitlačil na pilu. Jenže tohle italové neumí. Chápu, že vývoj Giulie i Stelvia polknul obrovské množství financí, když nebylo de facto na čem stavět, ale pustit takto nový produkt ven a začít tlačit na pilu prostě dnes, kdy lidé mnohem více finance řeší, bude fungovat těžko. A je to samozřejmě škoda, protože potenciál tyhle auta mají. Jen k sobě takto nenalákají zákazníky německé D3, Jagu nebo Japonska, kteří jim tak nedají ani šanci, protože si řeknou něco ve smyslu "ty vole, vždyť to stojí téměř jako prémie, tak proč bych si měl vybrat místo toho něco, co povstalo z popela a kdo ví, jak to bude fungovat". Těch pár nadšených hlav, co se srocují na fórech a kousli by to, je bohužel minimum.

Jinak absolutně souhlasím s tím pojetím názvů aut. Hrozně mi chybí to jmenovité. Poslední dobou je to shluk písmen, číslic a zkratek, ze kterých se dá vyčíst vše, ale když to člověk řekne někomu mimo automobilový zájem, tak si bude myslet, že si koupil novou myčku nebo vysavač. Jsou samozřejmě legendární vyjímky jako 911, ale prostě říct někde jo, přijel jsem Alfou Veloce/QV nebo Stelviem, tak i neznaboh se pravděpodobně začne ptát dál.

Test jinak pěkný, auto krásné, hlavně ta barevná kombinace uvnitř i vně

Anorex
05. 4. 2018, 14:55 1

A ještě doplnění, které se týká té barvy. Strašně mi dnes chybí ta barevnost. Přehlídka padesáti odstínu šedi, stříbrné a bílé to dnes je. Přitom spousta automobilek dělá krásné barvy,i v mainstreamu. Ale lidi buď nechtějí nebo se bojí projevit trochu individualismu. Kdo ví... :-(

BubaaCZek
05. 4. 2018, 16:21 0

Nebo nechteji vyplaznout par desitek tisic za barvu...
Tady v polsku jsou videt Alfy hodne. Giuliu jsem ale zahledl snad jednou, mozna dvakrat.

Nimrod
05. 4. 2018, 18:34 0

jak bys definoval prémiovou značku?

Junior
05. 4. 2018, 19:09 0

Šest a více válců. Volvo není prémie, protože do svých nejvyšších řad nejsou schopný namontovat motor. XC90 je na dálnici příšerný a S90 jenom o malinko lepší. VW to pochopilo alespoň u Touareg a již brzo možná u Arteonu. Neříkám, že se zrovna konkrétně VW a Volvo nepohybují kvalitou (i cenou) nad běžným plebsem (škoda, cokoliv z Francie, Ford a další...). Ale prémie je prostě D3 a tam to končí.

Nimrod
05. 4. 2018, 19:27 0

a proč nevyhovuje alfa? :-) já se ptal teda spíš anorexe, ale každý se pochopitelně může vyjádřit. já škatulky nemám rád a zrovna "prémie" mi přijde až pomalu jak alergen...

Nimrod
05. 4. 2018, 19:31 0

ještě jsem chtěl k tomu volvu. dokud teda volvo dávalo šesti a osmiválce, tak to byla prémie? :-) a v čem je xc90 na dálnici příšerná? já jsem v žádném novém nejel a ani se o to nesnažím, tak nevím...

Jimi
05. 4. 2018, 22:27 0

Prémii bych definoval i podle typu zákazníků, kterou značku preferují a potřebují pro svůj status a hlavně kvůli byznysu. Podle obchodního partnera se musí zvolit příslušná značka, aby se to "hodilo". Ale tohle platí hlavně na vyšších levelech. Je to dané i historií, skladbou modelů a patřičnou cenou. V 80-tkách hlavně MB, Jag, výš RR, postupně prorazil bavor a přidala se audina, ... pokud zůstáváme v eu. Jinde je ta skladba prémii samozřejmě o něco odlišnější, ale ta prémiová Evropa si tam zachovává pořád vysoký status. Hodně automobilek se tam chtělo a chce dostat...(dosaďte si ...). Podívejte se např. na Únos aut z 1980 a budete mít základní přehled, jak to bylo tehdy v IT-DE-FR.

Junior
05. 4. 2018, 22:28 0

Nejede to. S tím velkým SUV se ten čtyřválec v nadlimitních rychlostech prostě trápí :/

Ninjaherb
06. 4. 2018, 09:45 0

A to je T4, T5, T6, D4, D5? Nebo to je nějak pod rozlišovací schopnost? Ein Vierzylinder?

beastar
06. 4. 2018, 10:17 0

Ono ptát se co je prémie je asi jako ptát se co je kupé. Máš to jasně definovaný. Giulia to neni stejně jako Superb či Stinger a ani jejich výrobci sem nepatří biť to někomu může vadit. Prémie kdysi byla Lancia a kromě d3 je tam dodnes Bentley, Maserati či Jaguar. I když tam je to taky diskutabilní v některých obdobích.

Anorex
06. 4. 2018, 10:22 0

Prémiovou značku bych definoval zaprvé nabídkou víceválcových motorů a s tím všemožných kombinací pohonů (FWD,RWD,4WD), potažmo převodovek (dvojspojky, počet stupňů, atd.), jak bylo řečeno. Dále pak širší nabídkou palubní výbavy, od infotainmentu (asi se shodneme, že systémy Audi,BMW nebo Merglu jsou funkčně trochu někde jinde, než ve Fordu, Škodě, Mazdě, Volvu nebo Alfě) až po jízdní asistenty (opět, on ten adaptivní tempomat třeba v D3 funguje trochu lépe, trochu jemněji, víc předvídavě atd. než v mainstreamu), zkrátka každý kousek podobné elektroniky je v těhle autech o trošku lepší a o něco příjemnější a funkční. Samozřejmě pak také nabídkou různých infrakamer, samostatného parkování, digitálních přístrojů, LED/Laser světel. Ono se to postupně propracovává všude, ale vždy je nositelem toho pokroku prémiová značka, která má možnosti vývoje a finance na něj. No a v neposlední řadě pak třeba taková "blbost", jako nabídka barev, materiálů v interiéru a hlavně šíře této nabídky včetně individuál programů. Za šílený peníze, ale prostě ta možnost tu je...

Fižid
06. 4. 2018, 18:00 0

Pro mě teda krom těch moderních vymožeností spočívá ta "prémiovost" i v mechanickým základu a promyšlený konstrukci. Měl jsem srovnání Octavie III která byla vpodstatě nová s 1.6tdi dsg a Mercedesu w210 2.9td který měl najeto přes milion kilometrů. S octavií se jezdilo v zásadě fajn, byla prostorná, o dost pohodlnější než předchozí generace a měla pár blbostí typu automatickýho svícení atd.. Mercedes měl jen fajn motor, automat a podvozek v dobrým stavu. Kdybych si měl vybrat s čím pojedu přes půl evropy, byl by to Mercedes. S ním jsem ujel za den 700km a vůbec jsem o tom nevěděl. Zatímco z Octavie jsem měl bolavej zadek a hučení v palici :D

John Galt
05. 4. 2018, 18:01 0 reagovat

Měl jsem možnost se s tímto modelem krátce svézt a musím přiznat, že jsem byl nadšený z toho jak je to auto zábavné na řízení. Na druhou stranu i za tu krátkou projížďku jsem si stihl všimnout několika věcí co by mě při denním používání vadili. Jízdní režimy nejsou konfigurovatelné, takže buďto mám hlučný výfuk ve sportu a nebo podivně gumové řízení v normálním módu. Největší problém, ale je aerodynamický hluk, který se zničeho nic objeví ve 160ce, kdy se nedá bavit se spolujezdcem. To jsem opravdu nepochopil.
Kombinace ceny, pověstech o spolehlivosti značky a chybějících bodů za status, které má německá konkurence to auto nemá šanci se nějak výrazněji prosadit.

frite
05. 4. 2018, 18:27 4 reagovat

Zvláště u testovaného vozu s hnědým koženým interiérem máte neodbytný pocit, že jste se ocitli v modernizované verzi italského gétéčka ze šedesátých let..
Původně jsem četl "péčka" a dávalo mi to smysl......

Junior
05. 4. 2018, 18:59 1 reagovat

@Vojtěch Dobeš: Odstavec o výběru ženy byl inspirován nedávnou diskusí na Turkově fb? :)) Základ je žrát buřty, vole!

Skipper
05. 4. 2018, 19:40 0 reagovat

To auto se mi opravdu líbí a dovedl bych si ho představit jako své každodenní přibližovadlo. Za dva roky mi končí operák na Mini, nevíte někdo, jestli se benzínová Giulia nabízí taky na OL a za jakých podmínek? (Po třech sklenkách vína jsem línej to hledat).

Romus
05. 4. 2018, 20:00 0

Někde jsem ty čísla operáku viděl a byl to docela nesmysl, asi to má co dělat s vyšší ztrátou hodnoty u AR oproti konkurenci. Myslím že to měla na webu IMOFA

beastar
05. 4. 2018, 22:18 0

Nabízí. Pošlu ti to zejtra do sz pro zajimavost.

Skipper
06. 4. 2018, 11:35 0

Super, děkuji!

Franz Kafka
06. 4. 2018, 15:31 0

Nevím jak Čechách, ale ve Švýcarsku byl velký problém sehnat OL s benzínovou variantou a to jakoukoliv. Nicméně šlo to, ale vychází to poměrně nevýhodně a s malým nájezdem ročně. Téměř všechna myslitelná konkurence na tom byla líp. I to byl jeden z důvodů proč jsem se nakonec smířil s nižší výbavou a naftovým motorem. Přece jen mám to na práci a ne na parádu. Samozřejmě i tak mě to mrzelo:D

VK
06. 4. 2018, 07:38 0 reagovat

Krása. A co je navíc oceněníhodné, že konečně někdo rozhràbl německý zvyk montovat do aut posilovací náčiní místo volantu a považovat to za řízení s příjemnou zpětnou vazbou. I kdyby jen kvůli tomu stojí Julie za to.

Irwinek
06. 4. 2018, 08:34 0 reagovat

Asi jediný problém s tímhle článkem spočívá v tom, že bych ho chtěl poprve číst v klidu k nedělnímu rannímu čaji, což se už nestane :-(
a asi jediný problém, který s touhle alfou mám je, že na ní nemám :-(
Při pátku moc negativ :-D

Bavoraczech
06. 4. 2018, 08:41 0

Dneska jdu podat nabídku ke koupi stavebního pozemku. Když to nevyjde, jedu k nejbližšímu dealerovi Alfy :-D.

speedfred
06. 4. 2018, 09:45 0

samozrejme že ti prajem Alfu, ale nech sa ti zadarí až po tom pozemku.

Bavoraczech
06. 4. 2018, 08:39 0 reagovat

Autor vlastně na několika místech článku dává najevo, že pokud chcete opravdu dobré auto v téhle specifikaci, kupte si raději SUV :-D. Tedy myšleno konkrétně Stelvio...

jbily
06. 4. 2018, 11:48 1 reagovat

Musím pochválit tuto recenzi, moc se mi líbí.
A to taky proto, že přesně v tomto autě, v této motorizaci a výbavě (krom barvy) nyní jezdím a recenze sedí. I když patřím popisem ("manažer, ročně >60 tis. km" :)) spíše ke skupině, která má volit rozumem a pořídit si pojízdnou kancelář s důrazem na komfort, konektivitu apod., tak jsem volil tentokrát citem a touhou si i občas zašoférovat a ne jen se přesouvat z bodu A do bodu B autem "bez charakteru", v posledních 18ti letech především ze stáje VW Group.
Auto je to pro řidiče, má dost výkonu, dost výkonu na to, aby byla jedním z nejagilnějších běžných aut v provozu, trošku nesouhlasím s mírnou kritikou resp. srovnáním s TSI, možná to souvisí i s tím, že motor postupem času zraje a nevím, zda testovací kus nebyl moc "čerstvý". Zvuk to má, podle mne to je individuální věc každého, ale když na to člověk přitlačí, tak se umí ozvat... Navíc má toto auto především podvozek, který jsem ve srovnatelném segmentu nenašel. Ano, je potřeba se s autem sžít, mně to trvalo možná až několik tisíc km, abych mohl říct, že mám auto "v ruce" minimálně jako předchozí koncernová auta nebo rodinné Subaru. Prostě se řídí jinak, ale hned od prvních kilometrů je jasné, že to je jiná liga, resp. jinak nastavené a postavené auto. Bokem jezdit s tímto autem zatím nemám touhu, na to mám víkendový roadster, jehož jméno se tu již nesmí vyslovovat :)
Co je ke zlepšení - zmiňovaný infotaiment, v tomto má Giulia velké rezervy ve srovnání s konkurencí, při ostřejším brždění velmi citlivé spuštění nouzových blikaček (takže pokud vidíte blikat Giulii, tak to nemusí znamenat nebezpečí, ale jenom prudší brzdy např. před zatáčkou - což mi vadí právě spíše vůči za mnou jedoucím...), a byl jsem překvapený a už to tu přede mnou někdo zmínil - nad 160km/h je v kabině dost výrazný aerodynamický hluk, od toho může napomoct aparatura Harmann Kardon :))) V užitkových hodnotách (velikost a přístup do kufru, místo na zadních sedačkách) je Giulia svá, nenadchne, neurazí, jako rodinné auto v dnešních měřítcích asi dost podprůměrná.
Spotřeba je přiměřená, přímo závislá na způsobu jízdy (8-15l/100km, více než 15l/100km palubní PC neukazuje :))), jsem samozřejmě zvědavý na spotřebák v průběhu dalších měsíců/let.
A na závěr napíšu, že je to prostě krásné auto vně i uvnitř. Kupte si ji :) A děkuji za recenzi!

Irwinek
06. 4. 2018, 12:05 0

Tak spoustu úžasných kilometrů a po prázdninách čekám shrnutí :-D

Anorex
06. 4. 2018, 13:01 0

Jo, tak tohle by mi šlo. Normálně mi ani nevadí ta obecně fádní stříbrná. Má volba by to nebyla, ale proč ne... :-)

jbily
06. 4. 2018, 14:04 1

Ona je ve skutečnosti červená, alfa rosso, z důvodu firemní car-policy aplikována fólie :)

Stanley
06. 4. 2018, 14:17 0

U nás zase firemní auto může být jakékoli, pokud to není sporťák nebo kupé. Jeden by z toho nuceného spadání do průměrné usedlé šedi blil :-)

Anorex
06. 4. 2018, 14:18 0

Boha jeho aha, tak to by mě ani ve snu nenapadlo teda... :-D

Franz Kafka
06. 4. 2018, 15:28 0

To je ještě dobré, že kolega vůbec může mít Alfu a nemusel vybírat z nabídky jen VW. (protože proto) Já mám samozřejmě diesel takže asi pocit z motoru a čtyřkolky zrovna u Giulie nemůžu hodnotit. Pocit z auta je jinak ve všech ohledech skvělý a že se projede. Minulý týden 3,000 km. Na autě funguje vše tak jak má, ale pravda zatím to není ani rok. Může to fungovat prostě úplně standartně stejně jako A4/6, Passat a podobní. Po zkušenosti z Giulií už bych BMW nechtěl i když jsem o trojce také uvažoval.

Nezn.uživatel
06. 4. 2018, 15:11 1 reagovat

Moc hezky napsanej článek. Zdá se, že Giulia je Italka se vším všudy. Je krásná , elegantní, má šmrnc a charisma, ale když se jí koukneš pod sukni, tak zjistíš, že je neoholená, má natržený kalhotky a díru na punčoše. Doma bys to na vážnej vztah nechtěl, protože se budeš bát, že ti zní praskne hlava, ale stejně se neubráníš radosti při pohledu na ní a nedá ti to, aby ses za ní při každým setkání neotočil. :-)

M P
07. 4. 2018, 20:48 2 reagovat

Giulia, ach , má milovaná Giulia. Naučila mě nebát se přetáčivosti, nebát se jezdit rychle, naučila mě toho spoustu. Za tu chvilku vysála dost peněz z mé peněženky, ale stejně jsem byl smutný, když jsem ji vracel.

Ve finále vůbec není dokonalá, a všechny nedostatky jsem vnímal zejména proto, že jsem se dva týdny před ní vozil čtyřkovým BMW. Ale stejně jsem se do ní zamiloval. Počkejme si však na facelift, oni určitě leccos napraví. Věřím jim.

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte