načítám data...

4 automobilová klišé, která stále platí

02. února 2017, 07:22 37 komentářů Vavris Vavrisovic TopX

Když se začnou probírat hospodská moudra o autech, můžete si být jisti, že většina z nich už neplatí. Tedy až na pár výjimek, které si zaslouží článek...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Italové reznou, Ameriky neumějí zatáčet a velkoobjemové motory žerou. Chudák škodolibec má dneska těžký život, vyláme si zuby skoro na všech tradičních klišé. Svět se otáčí, co bylo, už není a spousta otřepaných vět už dávno nemá s pravdou mnoho společného, přestože je slýcháme stále docela často. Lidé jsou stvoření setrvačná. Leč i některá hospodská moudra mají želví život a drží se jak ho*no košile. Která to jsou?

Chcete-li bezpečné auto, kupte si Volvo.

Ve skandinávských zemích přistupovali k životu vždy trochu jinak a tamní společnost bývala a dodnes je v mnoha ohledech průkopnická až průlomová. Ať už si o jejím dnešním směřování myslíte cokoliv…  Volvo je automobilovým ztělesněním švédské mentality a narozdíl od jiných automobilek se ve Volvu starali o bezpečnost pasažérů již v době, kdy to nebylo cool a žádoucí jako dnes. Volvu a Nilsi Bohlinovi vděčí svět za tříbodové bezpečnostní pásy a miliony zachráněných životů, dětskou sedačku umístěnou proti směru jízdy i systém hlídání mrtvého úhlu. A to jsou pouze některá ze světových prvenství na poli ochrany posádky, o zdokonalování patentů jiných značek ani nemluvě. Bezpečnost zkrátka pro Volvo nebyla jen prázdným pojmem a není divu, že si tato auta pro svou robustní a solidní konstrukci brzy vysloužila přezdívku švédské tanky. Volvo se stalo synonymem pro nejbezpečnější vozy na světě. Jenže v 90. letech vtrhly mezi evropskou veřejnost jako uragán normované nárazové testy a pověst Volva se pomalu začala stávat pouhým stínem dřívější dominance. Ne že by snad švédské vehikly dosahovaly zlých výsledků, avšak nejvyššího hodnocení pěti hvězdiček se jako první dočkal Renault a také další automobilky se dokázaly na laboratorní zkoušky dobře připravit a auta přizpůsobit tak, aby v nich dosáhla vynikajících výsledků. Najednou to vypadalo, že Volvo vlastně nijak výjimečné není a posměváčci začali křičet, že Volvo je jen běžnou šedou myší. Jak liché byly tyto názory. Když americký institut IIHS začal provádět netypický nárazový test s malým přesahem, louskala bariéra (prý) superbezpečné karoserie moderních automobilů jako buráky. Až přišlo na řadu Volvo S60, které v testu společně s Acurou TL jako jediné obstálo. A po něm uspěly i další modely Volva. Třeba XC90 první generace, která se tehdy vyráběla již mnoho let a dala pořádnou facku modernějším konkurentům. Ve Švédsku je zkrátka bezpečnost na prvním místě i mimo sféru nárazových testů. Tečka.

Japonci vyrábějí nadprůměrně spolehlivá auta.

Japonská auta si zejména v 80. a 90. letech vybudovala pověst neuvěřitelných držáků a spolehlivých vytrvalců. Nissan Primera, Toyota Corolla nebo Honda Accord budou určitě figurovat v seznamu, který někdo začne sypat z rukávu, až se bude mluvit o vozidlech, která toho nejvíce vydržela. Je pravdou, že v některých případech by odolné mechanické komponenty japonských aut zřejmě přežily i dvě karoserie. Na přelomu milénia však vycházející slunce lehce pohaslo. Jednak se objevily problémové modely, druhak se projevily dětské nemoci jedné asijsko-francouzské aliance… Do toho každoroční zprávy a zkazky o šetření a poklesu kvality napříč automobilovým průmyslem. Jeden by si pomyslel, že už ani ti Japonci nejsou, co bývali. Ale kdeže. Koukněte na nějaký žebříček či statistiku spolehlivosti nebo spokojenosti a uvidíte, že přední příčky obsazují stále ta samá jména. A tím nemyslím hodnocení TÜV a jemu podobné nicneříkající statistiky. V průzkumech spokojenosti zákazníků JD Power se japonská auta prosazují na vrchol zhruba v třetině až polovině kategorií. Pokud se podíváte na statistiky pojišťoven Japonci většinou neotřesitelně vládnou. Samozřejmě i tento pečlivý ostrovní národ občas udělá chybu a něco se mu nepovede, ale dokázali byste vyjmenovat japonský ekvivalent k nepovedeným motorům TSI nebo ‚eNkových’ jednotek BMW? Napadá vás průšvih s palubní elektronikou srovnatelný s prvními Renaulty nového milénia? A uměli byste říct, kterému autu z Japonska začnou odcházet ramena, čepy nebo silentbloky po pár desítkách tisíc kilometrů? Obecně vzato klišé o naddimenzovaných a spolehlivých japonských autech stále platí. A pokud si koupíte nové benzínové auto od Hondy, Toyoty nebo Suzuki (nafta je v Japonsku minoritní zvláštnost pro podivné Evropany a proto jí nevěnují tolik péče), budete do něj s vysokou pravděpodobností jen lít olej a měnit brzdové komponenty. Osobně mohu tuto tezi podpořit několika pozitivními zkušenostmi.

Italská auta jsou šarmantní.

Dokáží udělat božské esspresso, připraví vám gastronomické požitky té nejvyšší úrovně a jejich auta budou mít vždycky šmrnc. Na to můžete vzít jed. Nikdo neví, jak to dělají, ale umějí to. Italské auto má v genech radost. Je pohodové a optimistické jako typický vysmátý, srdečný a hlučný Ital. My, podivný národ motoristických pisálků, sice budem vždycky kafrat, že tady ten Fiat vypadá lacině a nedotaženě a tady ta Alfa má spoustu nedomyšlených nebo nedodělaných míst, ale nakonec stejně podlehneme jižanskému šarmu a napíšeme cosi o podivném charismatu a pozitivní atmosféře na palubě. Italská auta se rodí s chutí do života. Jsou krásná a šarmantní. Prostopášná. Radostná. A také nedokonalá. Jako lidé. Mají v sobě tunu emocí. VW Up může být stokrát komplexnějším a dotaženějším autem než Panda, ale bude to Fiátek, ve kterém se budete při protloukání městem smát na okolí více. 500 Abarth je mizerný hot hatch, přesto v něm budete chtít jezdit každou volnou chvíli. Šestiválce od BMW a Porsche vám možná zvukem naženou husí kůži, ale bude to Busso, do kterého se zamilujete. Jsou to Italové, kteří vyrábějí Ferrari – nejběžnější automobilovou výzdobu dětských pokojíčků a instantní prvek vzrušení. Jen Italové dokáži do luxusní cestovní limuzíny umístit vřískající V8, aniž by to působilo jakkoliv nepatřičně. A s velkou pravděpodobností to budou opět Italové, kteří dokáží pohnout s vaší duší jen skrze design karoserie. Přes mnoho objektivních nedostatků se zkrátka dá konstatovat, že italská auta disponují jedinečným a neopakovatelným šarmem, který se nedá definovat či změřit.

Diesely smrdí

Jak už bylo zmíněno v odstavci o Japoncích, Evropa je podivným místem světa trpícím obsesí naftovými motory. V Asii, Austrálii i Americe se dieselová osobní auta dají považovat za minoritní výstřelek, avšak na starém kontinentu stále vládnou. Přestože se jejich čas možná chýlí ke konci. Kdyby tak obyvatelé ostatních kontinentů věděli, o jakou taškařici se připravili, když svým nevhodným legislativním prostředím neumožnili vytvořit půtky mezi zastánci dieselu a zastánci benzínu. Objektivně vzato jsou naftové motory špinavějším pohonem a klišé že naftová auta smrdí, stále platí. Moderní turbodiesely v osobních autech sice mají pramálo společného s čoudícími sazomety let dřívějších, k horskému vzdoušku však mají stále daleko, emisní normě EURO 6 navzdory. Zatímco dříve byla nositelem typického zápachu zejména nedobře spálená nafta a mraky sazí, dnes jsou hlavním smraďochem oxidy dusíku a jejich typický kyselý závan. Ne že by jich moderní motory produkovaly více než ty staré. Molekuly NOx dnes pouze více vyniknou, protože spalování je díky vysokotlakým vstřikovačům dokonalejší a sazím zatnou tipec filtry pevných částic. Oxidy dusíku však dělají neplechu a nedají si říct ani od složitých katalyzátorů, ani od vstřikování močoviny. A protože vznětové motory principem svého fungování nemohou dosahovat dokonalého spalování, budou diesely zapáchat i nadále.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Aleš
02. února 2017, 10:28
0

A já bych přidal +1 Nissan GT-R je spíše počítač než auto. To se z každou generací stále více potvrzuje. Už teď má více elektronických srandiček než můj smarphone(možná)

reagovat
Ko
Komin
02. února 2017, 10:42
0

A ze se tak zeptam... uz jsi s tim jel?

reagovat
Aleš
02. února 2017, 10:56
0

Jestli to bylo na mětak jsem v GT-R současné generace R35 zatím pouze seděl na místě spolujezdce.

Chosé
02. února 2017, 13:47
0

Možná bych ještě zmínil Francouze a jejich propracovaný interiérový design a ergonomii, která jde ovšem v protikladu s jejich tristní elektronikou. Popravdě nepotkal jsem zatím ani jedno francouzské auto, které by po čase nezačalo svítit jak vánoční stromeček, samo se zamykat nebo hrát všemi barvami ze zadních světel, když brzdí.

reagovat
Lo
Lovap
02. února 2017, 16:44
0

To je možné, že si nejaký nestretol. Bývam totiž na Slovensku, mám Megane II 1,6 kombík r.v. 2004 s 380 000 km a elektronika je úplne v pohode - dosiaľ na nej neboli žiadne opravy. A určite je takých viac.

JLK
02. února 2017, 18:09
0

Chosé: to ti rukama proslo asi malo frantiku. V rodine jsme jich par meli - xantia, scenic 2g, c5 1g, mezi znamymi jsou take majitele megane, dalsi c5 1g a novejsi c5 2g.
Problemy s elektronikou jsem zaznamenal pouze u scenicu - z nejakeho duvodu jednu dobu nechtel vetrat kdyz byl ovladac v jine poloze nez maximalni ofuk =D Cehoz duvod asi bude v tom, ze je to auto ze stejnych let jako nejslavnejsi generace Laguny. A taky jejich klice jsou naprd, ale ne kvuli elektronice v nich ale kvuli mechanicke odolnosti - casem se tlacitka 'umackaji' a chce to zvyk auto vubec odemknout. Sestra majitelka scenicu s tim nema vubec problem, ja kdyz jsem jel nekam do obchodu nakoupit tak jsem malem neodjel pac jsem se nemohl dostat do auta, zachranil to maly klicek schovani v te karte.

MG
MGRR
02. února 2017, 18:27
0

Ten větrák, to dělá odpor topení. Je to většinou někde pod kastlíkem za pylovým filtrem. Jak in-větrák jen na plné pecky, tak jdu po tom automaticky. Nedělám ale Renault, ani Citroen

hh
hh
02. února 2017, 19:34
0

2Chose: Zrovna s tim zamykanim jsem si vzpomnel na diskuzi u tohodle clanku: http://auto.idnes.cz/problemy-auto-mrazy-centralni-zamykani-f0i-/autoservis.aspx?c=A170124_094845_domaci_mav Samy koncernista, sem tam Ford, nebo Hyundai, ale snad nikdo s francouzem si tam nestezuje..

Podle mne je to naopak uplne nesmyslny mytus, ziveny koncernisty, kteri zjistili, ze ten jejich predrazeny zazrak az takovy zazrak neni..

Z vlastni zkusenosti, dlouhodobejsi provoz dvou aut cca stejneho stari, tridy a velikosti: VW vs Renault - oboje kupovane jako cca 2 roky stare auto, jediny plus u VW byl hezci interier, ale jinak vsechno spatne - nepohodlne, spatne jizdni vlastnosti a plno vaznych drahych zavad (jako bonus zacalo pri stari cca 3,5 roku hnit viko kufru kolem RZ). Renault krome bezne udrzby nepotreboval zadne investice, mel mnohem lepsi jizdni vlastnosti (i kdyz by to podle hospodskych mouder asi nikdo netipoval) a jeste byl vyrazne levnejsi..

Chosé
02. února 2017, 19:53
0

Čím začít... v rodině jsme měli Renaulty 9, 2x 19, Megane, časem přišel další Megane a v servise jsem jich potkal 2D tolik.

U těch, co byli doma vždy začlo haprovat zadní osvětlení, prostě kolotoče.

Že servisovaných klasika - auto si samo zamklo kartu vevnitř, přístrojovka jak vánoční stromeček kvůli ničemu apod.

Peugeot 206 - největší elektronická šílenost, kdy se naprosto zbláznil originální imobilizér a alarm.

Velký zážitek byl 2002 Megane, kterému se protočilo ojniční ložisko, po opravě umřelo turbo a chvíli potom i převodovka. Zmiňuji to jen ke kvalitě francouzů.

Jinak pokud vám fungují tak jsem jedině rád. Já a nimi bohužel nemám dobré zkušenosti a bojím se, že se to jen tak nezmění. Máme teď v rodině 307 z roku 2008 a nějak mi k srdci nepřirostlo. :(

Vycházím ze svých zkušeností, popravdě vůbec nevím, že na francouze má VW grupa takový hate.

M P
02. února 2017, 20:02
4

Skoro mám dojem, že auta s mikrospínači jistých let jsou na tom špatně už od výroby :D třeba rodinné hranaté Mondeo šlo otevřít zezadu jen za opravdového tepla, jinak jen klíčem. No a tímhle jsou mondea hranatá celkem slavná. Je to díky tomu špatné auto? Asi ne. Je to otrava? Jo! Nebo čtyřka Golf. Taky mikrospínače, taky spousta legrace.

PeterLuk
02. února 2017, 23:05
0

Súhlasím. Máme v rodine Citroen Evasion, ktorý vznikol dokonca v spolupráci s Talianmi a niet sa načo sťažovať. Za ten čas akurát odišlo relé (to je už dávno vymenené) a prestalo fungovať osvetlenie palubovky, ale to nieje skutočne nič strašné či neopraviteľné, čo by sa nestávalo pri iných autách.

krab
02. února 2017, 20:24
0

Klišé, ale aby platilo.... mě se líbí jedno britské : LOTUS = Lot's Of Troubles, Usually Serious :-D
Dneska, když mají motory Toyota už ovšem asi tězko platí....

Tak snad jedině klasické hospodské "Bavoráka si nekupuj, ten je na hovno, v zimě nikam nevyjedeš"
Jenže to už taky platí jen tak okrajově. 100% by to sedělo na naší červenou Bertu na letních kolech vzadu šířky 245... S E39 na zimních a s E46 na zimních jsem vždycky vyjel všechno a všude. A tátovo někdejši E61 Tour Xdrive byla vyloženě horská mula....

Ale ty 4 co vymyslel Vavris jsou opravdu platný. Diesel fakt smrdí, Alfa vyrábí nádherně šarmantní auta, japonci doma vždycky fungovali bezchybně a Volvo jsem měl taky. A opravdu mělo netradiční funkční bezpečnostní vychytávky.

reagovat
Da
Dan
02. února 2017, 23:42
0

Stačilo by aby u nás v evropě se daň z pohoných hmot počítala ne z litru jak je to teď ale z kila, tím pádem mazlavá břečka by nebyla tolik zvýhodňována a osobní auta ve kterých je diesel z technologického hlediska totální blbost by jsme neměli ani v evropě.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. února 2017, 11:49
0

Ono by bohatě stačilo, kdyby byla emisní norma identická pro benzín i pro naftu, jako to mají v Americe a rázem by bylo s dieselem po prdeli.

Vavris Vavrisovic
03. února 2017, 12:11
0

To by bylo zlé řešení. Je třeba si uvědomit, že na naftu jezdí prakticky veškerá nákladní doprava. Co by znamenalo zvýšení spotřební daně je nasnadě. Řešením by bylo snížit daň na benzin

JLK
03. února 2017, 13:17
0

Tomáš Vavrečka: "... snížit daň ..." to by me zajimalo jestli se nekdy dockame =D

Vavris Vavrisovic
03. února 2017, 13:25
0

No nedočkáme no :-)

VK
VK
03. února 2017, 18:40
1

Hmmm a co by se vlastně tak strašného stalo, zredukovat podstatně nákladní silniční dopravu?

Vždyť je až perverzní, že je nákladní doprava po silnicích tak laciná, že se ani nevyplatí udržovat sklady, a raději se posílají věci sem a tam. Proč je tak laciná? Protože si platí jen zlomek skutečných nákladů. Ony ty nafťáky v kamionech nesmrdí míň, než v osobácích, co si budeme povídat. Ekologickou, bezpečnostní a zdravotní externalitu si nákladní doprava neplatí vůbec, náklady na údržbu dopravní cesty jen z malé části.

Očekávám tornádo nadávek do ekoteroristů, ještě než se pustíte do díla, zkuste se zamyslet, co současná exploze nákladní dopravy znamená právě pro autíčkáře. Tak především nedá se vyjet na žádnou státní a většinu okresních silnic, aby se dříve či později nejelo v koloně za kamionem. O půlku vyšší pravděpodobnost, že se stane nehoda a o ještě víc, že v tom zůstanete. Co si budeme povídat, s Miatou nemáte proti kamionu šanci. Věčně rozbité a/nebo věčně opravované cesty - od jisté hmotnosti roste opotřebení vozovky s třetí mocninou hmotnosti projíždějícího vozidla. Podstatně zahuštěnější zácpy ve městech, podstatně zahuštěnější vzduch, zejm. co se měst bez obchvatů pro tranzit týče. Což je v této republice většina měst.Podstatná redukce nákladní automobilové dopravy je v nejvlastnějším zájmu právě autíčkáře.

A co si budeme povídat, ze všeho toho, co se v kamionech vozí, je jen malá část toho, co se v nich skutečně vozit musí a u čeho nelze jinak.

M P
03. února 2017, 19:36
2

S Miatou není šance proti kamionu? Oh please. Na ty stačí i 70 koní.
Laciná kamionová doprava? No jasně, ale co by se stalo, kdyby byla dražší, kdo to zaplatí? Lidi v obchodech. Ono se na kamiony velice dobře nadává, ale všichni si zvykli, že se dá prakticky všechno koupit kterýkoli den v týdnu, v jakoukoli dobu.

VK
VK
03. února 2017, 19:58
-1

Očekávaná námitka.

Kdo platí smrad ve vzduchu, kdo šnečí tempo v kolonách, kdo nehody, kdo před očima likvidovaný povrch silnic? No lidi, zase jenom lidi. Zdravím, stresem, životy a - penězi. Těmi, co nákladní doprava šetří. Které jdou z větší části do zisku, z nějakého zanedbatelného procenta do snížení ceny.

Nevím jak lidi, já si těch pár halířů na rohlíku, pár desetikorun na tričku a pár stokorun na mobilu (víc ten cenový rozdíl nedělá) s klidem připlatím za volné silnice. Je nás víc takových, co se tak různě bavím. Vy snad ne? Fór je navíc v tom, že většina toho, co se v kamionech vozí, není zboží, tím méně do obchodů kterýkoli den v týdnu kteroukoli denní dobu.

VK
VK
03. února 2017, 19:58
0

..a když vás kamion s Miatou smete, nebo se zahledíte do dálky a on před vámi náhle zabrzdí, je po vás, jako po žabě.

martin_100
06. února 2017, 00:34
0

No jo nehody .... já už skoro zapoměl že osobáky vlastně vůbec nebourají zato takovej kamion... panečku ten bourá co 10 kilometrů :-) Bez těch kamionů bysme se ani nenažrali příteli. To si uvědom. A pokud máš plečku co nepředjede kamion tak to asi nebude chyba toho kamionu ;-)

VK
VK
06. února 2017, 09:11
0

Kamiony zapricini tretinu nehod a vic jak tretinu nehod s tezkym poranenim a mrtvymi. Skoro 3/4 nakladni dopravy je tranzit ktery republikou 'jen' projizdi, ani z vnitrostatni dopravy vyznammna cas nemusi nezbytne nutne byt po silnici. Dodavka klad do drevarskeho zavodu s klidem muze pockat na preklad na drahu na nadrazi pobliz mista tezby a prelozeni na auto az ve meste zpracovani. Kdyz si objednate Forestera od Subaru, bude jim to dva mesice trvat, nez jej vyrobi, pak hezkycch par tydnu, nez lodi dorazi do Antverp nebo Rotterdamu - potom nalozit na kamion, aby tu byl o den, mozna dva driv, nez na vagonu, to rovnez nema zadnou logiku. Krome toho, ze je to lacinejsi. Proc lacinejsi? Protoze si kamion nepalti vic nez zlomecek skutecnych nakladu na dopravni cestu.

Bez vetsiny kamionu se v klidu nazereme, priteli, to se nebojte. A na silnicich by bylo podstatne prijemneji pro jizdu - autickarum.

Vavris Vavrisovic
06. února 2017, 09:49
1

VK: Mám pocit, že to vidíte velice jednoduše. Ono přesunout dopravu z kamionů do vlaků jen lusknutím prstu jednoduše nejde.

1. Tuzemské železnice jsou přeplněné, železniční cargo už má nyní prakticky plné kapacity a není s to zvládnout vyšší objemy přeprav.
2. Železniční přeprava je logisticky mnohem náročnější, z principu není vhodná pro přepravu menších nehomogenních komodit - kterých se přepravuje rozhodně více, než výrobků těžkého průmyslu, aut nebo paliv
3. Chybí infrastruktura - koleje, překladiště, sklady
4. Železniční systémy a předpisy v rámci EU jsou stále nejednotné, činí to dopravcům nemalé potíže, zpomaluje to dopravu
5. bez většiny kamionu se možná nažereme, ale nebudeme mít skladem díly v obchodě, neobjednáme si z eshopu co chceme, nebude co kupovat v lékárnách, budem čekat měsíc na nábytek...

PS: opravdu kamiony zapříčíní třetinu nehod? Statistiky md.cz říkají něco o sotva 10% http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mg%3d%3d

martin_100
06. února 2017, 14:21
0

Vavrys máš bod ;-)

Až povede vlečka do každý nákupní zóny a ke každýmu supermarketu tak se můžeme bavit o útlumu kamionový dopravy... do tý doby jsou to jen žvásty lidí co o dopravě ví jen že jezdí tam a zpátky a nikdy neseděli v ničem většim než je kombíkovej rakovinomet f metle a na hlínách....
Souhlasim s tim že jsem tranzitní země .... ale to díky naší poloze tak prostě je. Ale co s tim? Koleje nejsou nafukovací a troufam si tvrdit že moloch jako je čd cargo je silně zpomalenej. Nech ležet někde zboží 2-3 tejdny než cargo najde kapacitu jak to převézt....

VK
VK
06. února 2017, 21:44
0

Ale co s tím? Ale úplně jednoduše. Naúčtovat kamionům reálné náklady za použití dopravní cesty. A uvidělo by se. Buďto pak nastane přesun podstatného dílu dopravy na dráhu, neboť se srovnají ceny. Nebo kamiony zůstanou, ale zaplatí si dopravní cestu, aby na hlavních tazích byly dálnice, jedničky opravené, se stoupacími pruhy atd. atp.

Současný stav je neudržitelný - resp. udržitelný v tom smyslu, že se jezdí po rozbité a nedostatečné infrastruktuře v kolonách za kamiony - a ještě to kamionům velkodušně všichni platíme. Autíčkář je na tom každopádně bit dvakrát.

Ti
Timm
06. února 2017, 22:24
2

Vy jste si oba vytahli jen jedno - nahradit kamiony zeleznici. Na zbytek nemate co rict. Zdrazeni dopravy by samozrejme zvedlo ceny vyrobku, ktery se vozi, coz by nasmerovalo spotrebitele k lokalni produkci, kde cena za dopravu tvori mensi cast koncove ceny. Treba u potravin je to bez problemu mozny. Nevytahujte banany, ale kuprikladu rajcata se celorocne pestuji i v CZ a i na Slovensku.
Hodne odvetvi neplati komplet cenu, kterou pro spolecnost predstavuji a tu pak nese prave cela spolecnost. Krom kamionu je to treba i zemedelstvi.

VK
VK
07. února 2017, 09:24
0

Tak tady nemám problém souhlasit, jedná se o jeden z pozitivních důsledků. Ovšem místo zdražení dopravy bych přidržel pojmu placení skutečných nákladů. Když se to vezme kolem a kolem, kamionová doprava tak jak je dnes, je de facto nepřímo, za to vydatně dotována. Takže někdo tu její láci stejně zaplatí - a jsme to my všichni. Autíčkáři dvakrát.

Přemda Honda
03. února 2017, 12:42
0

Super článek pro mně jako majitele Volva a Primery P11 :-)
Benzínová japonská auta miluju (u ojetin hlavně ten poměr cena/kvalita ve srovnání třeba s koncernem :-D)
Jinak Nissan mě moc nepotěšil spojením s Renaultem,hlavně poslední Primera P12 byla pěkně hnusná a kvalita prý byla taky horší..No nevadí,ještě mi zbývá Honda,Mazda,Toyota,Mitsubishi :-)

reagovat
Franz Kafka
03. února 2017, 13:07
0

Ale fuj s tím koncernem pořád. To neni jenom Octavia a Fabka. Podívej se kolik stojí ojeté Audi s velkým benzínem a potom mi řekni kde je ta předraženost;) Takové klišé jediné co je předražené jsou ty naftové čechomobily oc+pašík a fabiatic v kombíku. Asie je levná hen proto, že to lidi neumí docenit třeba ta Primera je geniální auto na svou dobu. Měl sem Almeru v 1.4 a byla skvělá potom s ní ještě jezdila x let ségra. Ale taky mám koncern jak píšeš a když víš do čeho jít vysokým cenám se vyhneš nesmíš jít cestou stáda.

ToMyx
03. února 2017, 21:57
0

Je strašně fajn, že velký benzíny ať v a6, e39 nebo třeba v ls400 jsou stále levnější oproti tomu co nabízí. Jednou si snad ten 6-8hrnek dopřeju, už teď se na ten požitek těším. Z aut co jsem vlastnil, jsem zjistil, že lví podíl na kondici auta má předchozí majitel/lé, takže potom je to hodnocení těžké. Doufám, že mi moje fun daily primera p11 ještě chvili vydrží, mám pro ty starý káry z devadesátek prostě slabost. Pro co nemám slabost je nakyslý smrad současných dieselů. Zlatá v3s :-)

Franz Kafka
03. února 2017, 22:03
0

P11 je opravdu povedená a když člověk má trochu dobré vůle umí vypadat i dobře. Koupit dnes e39 je relativně levné, ale sehnat pěkný kus už je rok od roku těžší. A6 s velkým benzínem nebo i ta 4 to je sice možná špatná investice z hlediska dalšího prodeje, ale svezeš se, svezeš i rodinu když je třeba a pošleš dál. Designem ty auta neoslní, ale zase to opraví kde kdo a díly sežene i totální anti talent na auta. Jako všechno to má své + i - a hlavně koncern (samozřejmě ten VW) je široký pojem docela nám to bobtná co do modelové nabídky atd.

ToMyx
03. února 2017, 22:58
1

Auto pro sebe jsem vždy kupoval spíš srdcem, takže zůstatková hodnota nebyla důležité kritérium... Když jsem kupoval kombi pro rodinu, bál jsem se nákladů a zlodějů (parkuju venku), takže jsem radši zůstal u 2.0vvti, 4valce ..avensis t25 (2007). Třeba jednou pujdu proti zdi a necham se zblbnout na busso...166...ten chraplák umí celkem oslovit, bohužel ročně cca 40tis km/12-15l na sto, to už chce hodně lásky/ želez :-)

Přemda Honda
05. února 2017, 15:40
0

Franz Kafka - to srovnání ceny jsem právě myslel oblíbená auta z koncernu s motorem TDI,protože jsou nejžádanější vs. benzínoví japonci,kteří jsou nejžádanější pro mně :-) Samozřejmě němec s benzínem bude taky levnější,protože "moc žere".

PeterLuk
06. února 2017, 15:10
0

Iba ma tak napadlo... vieš kto kúpil prednedávnom podiel v Mitsubishi? :D Zatiaľ to teda na autách nevidno, ale ono sa to prejaví. Hoc, pri súčasnom vývoji Mitsubishi neviem či to predsalen nieje lepšie, ako keby mali pokračovať tak ako v posledných rokoch...

Přemda Honda
06. února 2017, 15:44
0

To mě zajímalo tak jsem si přečetl nějaké info - takže ho koupil Nissan :-) Tím pádem i Renault.
To jsem taky zvědav jestli to značce nějak pomůže

el
elektron
07. února 2017, 10:16
0

Japonsky ekvivalent problematickych europskych motorov - Subaru boxer diesel, velmi nepodareny motor, zatial vsetkym co poznam tento motor odisiel, navyse Subaru sa k tomuto problemu postavilo velmi neseriozne..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem