načítám data...

5 automobilových žebříčků, kterým není radno (příliš) věřit

Seřadit všechno do žebříčků je hezké a přehledné. Ale někdy vás žebříčky mohou spíše zmást a udělat vám ve věcech zmatek. Třeba těchto pět.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ve známé pohádce Princové jsou na draka zpívá brýlatý jinoch, jak díky statistice víme, že Honza připraví draka o všechny hlavy. V automobilovém světě máme také spoustu statistik a žebříčků které nám předpovídají nejrůznější věci. Draky v nich však hledat netřeba, naopak máme pocit, že se spíše občas vyplatí býti dosti rezervovaný k výsledku, který se nám snaží podsunout. Následujících pět žebříčků uvádíme jako příklad těch nejvíce matoucích.

Statistiky spolehlivosti TÜV 

Asi nejokatějším nešvarem razícím mezi všemi automobilovými statistikami vůbec jsou žebříčky “spolehlivosti” TÜV. Dnes se už asi nedopátráme, kdo jako první začal do statistiky známé jako “TÜV report” motat slovo spolehlivost, sami se však můžete přesvědčit, že už jde prakticky o ustálené slovní spojení. Přitom má tento žebříček s reálnou spolehlivostí aut společného opravdu pramálo. TÜV Report není nic jiného, než statistika počtu nalezených závad na jednotlivých modelech při provádění technických kontrol vozů u našich západních sousedů. V neznalém snadno může vyvolat dojem, jak jsou Porsche 911 nebo BMW E60 zcela bezproblémové ojetiny, za to takový Renault Twingo, u něhož svítí více než 34% vážných závad, musí představovat při koupi ojetého auta čistý risk. Reálně však statistika vypovídá leda o pečlivosti majitelů jednotlivých značek a modelů. Pokud je někdo diletant a dorazí k technické prohlídce s popraskanými žárovkami na polovině auta a brzdovými destičkami sjetými na plech, chudák auto za to nemůže. Vtipnější (nebo smutnější) je, že se pak často v článcích uvádí jak dané auto trpí na “závady elektroinstalace” a “závady brzdového systému”. Dalo by se zobecnit, že statistiky TÜV nám vlastně pouze ukazují míru pečlivosti majitelů. Majitelé prémiových německých značek a japonců bývají velmi pečliví a francouzská či italská auta si většinou pořizují řidiči nezodpovědní či lehkomyslní. Ale spolehlivost auta? Kdeže… 

Statistika prodejů nových vozů

S žebříčky prodeje nových aut v ČR to je velmi složité. Sice skutečně uvádějí reálná čísla nově zaregistrovaných aut, ale o reálné mentalitě a rozhodnutích konkrétních kupců podávají obraz spíše zkreslený, než-li pravdivý. Prvním problémem jsou tzv. reexporty. Tedy auta, která jsou sice zaregistrována v České Republice a figurují ve statistice, ale ve velmi krátké době (do 6 měsíců) jsou odhlášena a vyvezena mimo hranice – reálně si je tedy většinou žádný český kupec nepořídil. Je to věc zcela běžná. Jednotliví importéři mohou pro jednotlivé modely nastavit v různých státech různou cenovou politiku a není výjimkou, že nákupem za kopečky se dají ušetřit desítky i stovky tisíc. Hlavně však jde o hru s daty a pokus o umělé nafukování prodejů ze strany automobilky či importéra. Říká se, že reexporty mohou tvořit až 20% vykazovaných prodejů na automobilovém trhu a u jednotlivých modelů klidně až 80%, ale přesně to zřejmě nikdo nespočítá. Druhým fenoménem jsou nákupy vozidel do fleetu. Tedy do firem či půjčoven. Jistě, taková auta se tady skutečně reálně prodají, leč už jaksi nevyjadřují svobodné rozhodnutí Franty nebo Pepy, který s těmi auty reálně jezdí, ale pouze schopnost té které automobilky (nejčastěji samozřejmě Škody) nabídnout majiteli firmy nebo správci vozového parku ty nejlepší podmínky. A naopak statistika “soukromých” prodejů nepostihne všechny, kteří si své vlastní auto koupili jako “služební” například coby živnostníci. Dozvědět se, jak se čeští kupci chovají reálně, je tak prakticky nemožné.

Žebříčky bezpečnosti Euro NCAP

Když na konci 90. let začala organizace Euro NCAP třískat s auty do deformovatelných zdí, byla to taková malá spása pro bezpečnost řidiče a pasažérů. Ruku na srdce, automobilek, které skutečně dbaly na bezpečnost, byla pouze hrstka. Vozítek, které se po nárazu hroutily do harmoniky jako obličej šarpeje však byla celá řada. Vzpomeňme na katastrofální výsledky Fiatu Cinquecento, BMW E36 nebo Opelu Sintra. Výrobci sice ze začátku lkali, jak je metodika neúprosná a že na maximální počet pěti hvězdiček nelze nikdy dosáhnout, ale čas ukázal, jak pomíjivá tato tvrzení byla. Když Renault Laguna druhé generace získal jako první auto vůbec 5 hvězdiček, byl z toho poprask. Dnes? Dnes je spíše poprask, když nějaké auto maximální hodnocení nedostane. Metodika, i přes dílčí změny, zkrátka zastarala. Avšak to není jediný problém. Do celkového výsledku už nepromlouvají pouze výsledky čelního a bočního nárazu a ochrany dětí, nýbrž i věci, které přímo s bezpečím posádky nesouvisí. Mluvím o ochraně chodců a hodnocení elektronických asistenčních systémů, což jsou aspekty, jejichž vliv na ochranu posádky je žádný resp. velmi sporný. Pokud auto nedosáhne alespoň 60% hodnocení v těchto sekundárních kategoriích, na maximálních pět hvězd může zapomenout.

A potom tu je také to, že výsledky crash testů lze přímo srovnávat jen v rámci dané třídy. Proto může vypadat paradoxně například známý crash test Fiatu 500 (5 hvězdiček) vs. Audi Q7 (4 hvězdičky), i když je tento výsledek ve skutečnosti logický – to, že máte víc hvězdiček, ještě nemusí nic znamenat, když máte menší auto. Dalším problémem je bezpečnost při nenormovaných nárazech, jak nedávno dokázaly testy organizace IIHS s nárazem do překážky s malým přesahem, tedy do míst, kde auta zpravidla nemají žádný nosník. Pozitivem budiž, že organiazce Euro NCAP o problémech ví a chystá nápravu.

Testy pneumatik

Spousta lidí hledí při výběru pneumatik na výsledky speciálních testů, tu zimních, tu letních pryží. Ačkoliv testy poskytují krásný výstup mnoha empirických a těžko zpochybnitelných dat, i zde v praxi nastává trochu nejasná zóna a výsledky nelze bezbřeze transponovat na každý případ. Problémy jsou v zásadě tři. Tím prvním může být rozměr pneumatik. Logicky nelze otestovat všechny rozměry světa a v testech se tak objevují pouze ty nejběžnější. To však nezaručuje, že vlastnosti dané pneu budou stejně skvělé (anebo příšerné) i v atypickém rozměru, který obouvá vaše atypické auto. Druhým aspektem je kvalita samotných pryží. V dnešní globální době a fenoménu internetu není nic snadnějšího, než nakoupit pneu levně přes internet. Ale zda-li má pneumatika stejného výrobce, typu a rozměru skutečně totožné vlastnosti nezávisle na tom, jestli byla vyrobena v Indonésii, Polsku, Japonsku nebo Francii, to ví jen pár zasvěcených z obrovského pryžového koncernu a my můžeme pouze spekulovat. No a pak tady máme charakter samotného auta. Již vícekrát jsem se přesvědčil, jak jeden druh pneumatik může být velmi příjemný pro auto A, ale na autě B už zdaleka tak přesvědčivě fungovat nebude, třebaže obouvaný rozměr bude velmi podobný nebo dokonce stejný. Jako finální tečku pak mohu uvést samotnou metodiku hodnocení některých testů, kdy je předem vybrána tzv. referenční pneumatika a ostatní jsou hodnoceny vůči ní. Referenční guma je samozřejmě ta, která je v závěrečné tabulce hodnocena jako nejlepší a první je i v případě, že některý z konkurentů vyjde ze srovnání lépe.

Auto roku

Získat ocenění “auto roku”, ať už národní nebo například celoevropské, bývalo vždycky věcí velké prestiže a významu. Automobilky se tetelí blahem, když ho získají, a nezapomenou to připomenout každému, kdo je ochoten poslouchat – nebo si přečíst nálepky, kterými svá auta polepí. A zákazníci se poplácávají po ramenou za skvělou volbu, protože si přece nemohli vybrat špatně, když jezdí nejlepším autem celého roku.

Nedejbože, když si někdo dovolí miláčka davů nezařadit do užšího výběru, jako to nedávno udělala evropská porota se Škodou Kodiaq.

Jenomže, přemýšleli jste někdy nad tím, jak se takové Auto roku vlastně vybírá? Vezměte si to evropské. Máte před sebou vlastně všechna auta, která se v daném roce objevila na EU trhu a postupně je selektujete, až vám zbude užší výběr sedmi vozů a nakonec jediný vítěz. Třídy? Na to v naší beztřídní společnosti nehrajeme. Takže se budete při hlasování muset rozhodnout, jestli je podle vás lepším automobilem Volkswagen Up! nebo Ford Mustang. Nebo snad Mercedes třídy S?

Nakonec vám samozřejmě něco vyjde. Ale má to v reálném životě nějaký význam? To posuďte třeba z tabulky dosavadních vítězů…

https://en.wikipedia.org/wiki/European_Car_of_the_Year#Results

Napadá vás nějaký žebříček, který by tu měl být a není? Máte na ty, které jsme zmínili, jiný pohled? Řekněte nám to v diskusi pod článkem!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
29. listopadu 2016, 08:56
0

Kde to muzu podepsat?
Zdvizeny palec.

reagovat
lo
lolo
29. listopadu 2016, 11:16
0

Podpisat si to mozes tak akurat doma po vytlaceni, alebo na monitor fixou :D

pe
petsu
29. listopadu 2016, 10:34
0

A k gumám přidejte např. aféru Nokianu, který na testy ( a v začátku výroby) dodával gumy v jiné kvalitě než se posléze vyráběly v sériové produkci.
A k tomu perexu – tento citát by W.CH. přiřknut nacistickou propagandou, on sám to nevyslovil...

reagovat
lo
lolo
29. listopadu 2016, 11:21
0

+1, aj od cloveka z vyroby viem, ze toto je uplne bezna prax - na testy sa dodavaju pneu odlisnej kvality/ina zmes... a presne preto sa riadim len kvalitnymi testami, kde napriklad kupuje organizacia pneu anonymne v maloobchodnej sieti napr. cez eshopy... priklad je DTEST

Irwinek
30. listopadu 2016, 13:06
0

O Nokianu mi ani nemluv, měl jsem zimáky origoš a super, když skončily, koupil jsem si přes net nové, ve stejném rozměru, ale už vyrobené někde na Ukrajině a jsou příliš měkké v bocích, furt to vypadá, že jezdím na podhuštěných kolech

Zajda
30. listopadu 2016, 23:04
0

Testy DTESTu bývají tak nezávislé, že dokonale kopírují výsledky ADACu

Xander_Cage
30. listopadu 2016, 09:08
3

Já bych ještě přidal stáří vozového parku dané země (ČR 14 let) podle mě je to údaj který málo řekne, ale politici se o něj rádi opírají a vymýšlí zákony, nařízení aby se vozový park "omladil".

reagovat
Da
David C
30. listopadu 2016, 11:17
0

Tak stáří vozového parku země je přímo uměrné na průměrném platu obyvatel. Když tu budeme mít každej přes 30 000 měsíčně, tak je jasný, že si budeme moct dovolit do rodiny koupit auto s ročníkem 2008 +. Ale když někdo nepřesáhne ani 20 000 (bez půjčky a podobně), tak si nemůže dovolit novej mercedes, ale sáhne po něčem z bazaru, typicky jedničková oktávka z roku +-2000. Nějak ani nevidím důvod utrácet za nové auto. Tedy pokud nebudu mít miliony. Do té doby je pro mě vhodnější starší lehce ojeté auto mnohdy s daleko lepší výbavou a motorizací nežli nové za dvojnásobnou cenu.

Xander_Cage
30. listopadu 2016, 11:32
2

Ano přesně to je ten údaj, který z toho lze získat, kdo na jaké auto má peníze, ale nic víc, to jak se kdo k danému auto chová, stará se atd. mi tento údaj nic neřekne, jsou lidi kteří mají 14 let staré auto pořád ve výborné kondici a někteří 4 leté už tak akorát do šrotu (berte to s rezervou). Navíc co byli před 14 lety průměrně 14 let stará auta (favority, 120, escorty a jiné vozidla) a jaká jsou dnes 14 let stará auta (fabie, octavie po fc, mondea hranaté mk.3 a jiné). Bohužel pro politiky a hlavně ekologicky zaměřené je tohle údaj na kterém staví různé eco daně, šrotovné a spoustu jiných věcí.

Da
David C
30. listopadu 2016, 11:45
0

Souhlasím, je to statistika naprosto zbytečná. Taky to tak vidím, politici si řeknou "auto staré 14 let, to bude nějaká už dosluhující felicie" a přitom to je slušně fungující a opečovávaná octavie, která projde technickou bez žádných problémů. Stačí za rok udělat nějakou údržbu a může se jezdit dál. V pondělí jsem bez výrazných problémů prošel s oplem z roku 2002 celou technickou. Pochybuju, že by někdo s mozkem přečetl jednu statistiku ukazující, že tohle auto je nejlepší a nejméně poruchové a díky tomu si ho koupí.

beastar
30. listopadu 2016, 13:16
0

Před týdnem sem prošel stk s Audi a4 kterému je 16 a nebyl problém i když úroveň v Čr je taky diskutabilní. Žebříček TÜV je docela zajímavý ale vypovídací hodnota je malá tiť fakt už jenom proto že majitelé 911 nemají úplně vždy své auto na denní ježdění s dalšími příklady v článku nelze než souhlasit. Auto roku je k zasmani a těžko se rozhodovat navíc tam hraje úlohu lobby automobilek a je to průhledné asi jako veřejná zakázka. Jinak v Čr reálně nejezdí o moc horší auta než u stejně placených sousedů a je to tak v pořádku navíc stav aut v provozu se zlepšuje.

martin_100
30. listopadu 2016, 23:15
0

Přesně průměrný stáří aut mě taky děsně štve. Najezdim toho dodně ale vysloveně starý auto (25let a víc) potkat je spíš výjimka. Démonických 14 let je dědovo fábii má najeto 95000 a stk prochází bez vážných závad a bez kamarádování s technikama. Ale podle politiků je to šrot na vyhození.....

beastar
30. listopadu 2016, 23:25
2

Přesně jak píšeš vysloveně "staré" auto je docela problém potkat i v relativně chudých regionech natož ve větších městech a staré ještě nutně nemusí znamenat vrak přece jen jsou i lidi co mají třeba Audi 100 klidně 20 - 25 let staré auto ne proto že by neměli na jiné ale mají to v TOP stavu a jiné auto prostě nechtějí.Tyhle tanečky kolem "průměrného" stáří jsou jenom na nátlak lobby prodejců nových vozidel typu Charouz, Jarov, Domanský a dalších podobných jako kdyby doma lidi měly všichni milióny v polštáři a nechtěli si koupit novější auto. Tohle si můžou dovolit Švýcaři (řešit) kde i prodavačka je schopná vydělat do roka na slušné, nové malé auto nebo dosáhnout na půjčku ale ne u nás kde je reálně jen o píď vyšší plat než i v zemích mimo "EU" a lidi jsou kolikrát rádi za Feldu že je doveze a nic to nestojí nevěřím že kdyby měly na Rapida že by si pro něj hned nešly inu naši politici jsou v hodně věcech hodně mimo.

martin_100
01. prosince 2016, 00:05
0

Hele myslim si že spousta lidí ikdyž na voný malý levný auto mají tak si ho nekoupí minimálně do doby dokud to starý bez nějakých astronomických investic do oprav jezdí. A i pak si myslim že velmi zvažujouj jestlis e jim vyplatí luxus novýho auta nebo jestli neni rozumnější ušetřit nemalou část ceny novýho auta koupit 2-3 roky starou jetinu. To auto furt vypadá pěkně nově, slouží dobře ale stojí třeba 2/3 ceny novýho.

btw průměrnej věk mýho vozovýho parku (2 vozy) je 27 let ... kazí to jen motorka z roku 93 takže jí nepočítam :-) ... bohužel po novym roce budu muset denního "veterána" vyměnit za novější kousek....

Su
Sumy
01. prosince 2016, 15:56
1

A co teprve kdyz to novejsi nechci, bo je "horsi". Spokojene provozuju 19 let stary s 370kkm pajero 2. Posledni poradny pajero bez railu na ramu, s tuhou vzadu a se sperama. 3 a dal jsou uz jen SUV a to me fakt netankuje. Technickou prochazim bez ztraty kvetinky. Ma to vse co chci(pytle, klima, central a misto pro 6 lidi a 2psy) a kdyz to nekde opru v lese, tak se prd deje, bo dily jsou otazkou stokorun.(a ze je potrebuju az nehezky casto :-)

krab
30. listopadu 2016, 13:46
0

Články typu "top xx" sice nejsou u mě nejčtenější, protože to je kolikrát taky legrační statistika.. občas :)
Tenhle se mi ale líbí.

Vlastně lehce tématu výběru Auto roku jsem se dotknul v blogu někdy před měsícem nebo tak nějak... ten vítězný Opel Astra :)

Určitě bych připojil ještě statistiku stáří vozového parku. Na tom se dá vystavět pěkná demagogie. Průměr mého vozového parku je 22let a pokud na jaře přibyde ještě jeden vehikl klesne to tak maximálně o rok ! :)

Pak jsou tu statistiky spotřeb automobilů. To je samostatné téma řekl bych. Pak emise CO2... a pak i třeba hrátky se statistikou průměrného objemu motorů a výkonu a od něhož se odvíjející různé pojistky, daně atd..

Mimochodem toho si nějaký ( ani nevím jak takový politický uskupení správně pojmenovat) všimli před lety na Slovensku a požadují po lidech speciální výkupné za provoz starších, ale výkonějších aut. Proti tomu je naše eko výkupné lehkým odvarem.

reagovat
Fr
FraHor
30. listopadu 2016, 15:50
0

V žebříčku českých prodejů mi chybí zmínka o chybném interpretování dat ze statistiky: lidi (a dokonce i novináři) dávají rovnítko mezi registrace SDA a prodeje. To, že auto spadlo do statistiky registrací (má RZ) ještě neznamená, že si ho někdo reálně koupil (typicky vozový park importéra - viz 54 ks Kodiaqa v SDA).

reagovat
Woyta
30. listopadu 2016, 18:13
0

Nemecka auta drive prestanou fungovat nez schniji. Japonska schniji drive nez prestanou fungovat.

reagovat
Fr
Franta
30. listopadu 2016, 18:29
1

Rekl bych, ze by to melo byt misto nemeckych francouzska. Treba Mercedesy driv shniji, viz piano, w124, w210 a tak dále.

Woyta
30. listopadu 2016, 20:45
2

Francouzi nefunguji od zacatku. :D

PeterLuk
30. listopadu 2016, 18:57
0

No, možno by som povedal, že rebríčky typu Top 10, 10 najkrajších áut, 10 najzaujímavejších áut... :D Nie, vážne ich moc nemusím. Väčšinou zhŕňajú údaje o niečom, alebo robia výber, práve ako v tom aute roku. A skoro vždy je ich buď 10, 20, alebo nejaké krásne okrúhle číslo. Pre niekoho je to len "kabát", ale pre mňa sú hodnotnejšie články, ktoré sa venujú téme obsiahlejšie a až potom vrámci nej vymenúvajú... 7, 8, 9, 10, 11, 12... Proste toľko, koľko ich je skutočne zaujímavých a hodných zmienenia. Netvrdím týmto, že takéto články sú a musia byť vždy zlé... ale samotný formát mi príde trošku lacný a zradný.

reagovat
Ra
Rade520
30. listopadu 2016, 21:38
0

Tabulka "Car of the year" je hodně vtipná.
Měl jsem tu čest řídit například s Opel Astra,Peugeot 307/206 a Opel insignia a slušně řečeno opravdu nic moc,a kdo může dát hlas něčemu jako Fiat Stilo opravdu nechápu....
No vlastně když si to pořádně prohlídnu ,tak nejlepší auta dělá Peugeot,Fiat a Opel.
A třeba MB,BMW a Porsche jsou strašné šunky :-)

reagovat
Sa
Safa
30. listopadu 2016, 21:44
0

Na druhou stranu, letošní anketa World Car of the Year byla ok. Tady byl naštěstí ještě svět v pořádku... ;o)

Ro
Rosťa
30. listopadu 2016, 22:52
0

Tak to car of the year je fakt super, když v roce 2014 vyhrál Peugeot 308 nad Teslou S :D :D :D

reagovat
briza
01. prosince 2016, 12:05
0

Auto roku má pro mě asi stejnou vypovídací hodnotu, jako třeba hudební bizár jménem Slavík. A dost podobně je na tom slavná statistika TÜV
Zrovna onehdá jsme vedli s kamarádem na tohle téma debatu a nakonec jsme dospěli k tomu, že by bylo poměrně zajímavé sestavit žebříček oblíbenosti jednotlivých modelů mezi místními Türkçe a pak porovnat. Tuším zajímavé výsledky :) O to víc mě děsí, když některý z "odborných" časopisů u testů ojetin píše bláboly typu " Ve statistice spolehlivosti TÜV patří obvykle mezi ty méně spolehlivé." Ukazkovým příkladem byl třeba blb Machala, ještě za dob svého působení v SM.

reagovat
beastar
01. prosince 2016, 12:13
0

Naprosto souhlasím včera sem četl pro změnu na aktuálně... Představíme vám nejspolehlivější vozidla dle tüv report hned sem si vzpomněl na naší zdejší diskusi.

JayK91
01. prosince 2016, 14:31
0

co statistika krádeží? - malo kdy (respektive vubec) bývají vyvedeny v nějakém poměru k počtu celkových vozů ve státě - proto se dle těch statistik ochcáfky a fabky kradou nejvíc (když jich tu nejvíc jezdí) - ale je to opravdu tak ?

reagovat
dom
02. prosince 2016, 07:49
0

A ještě by byla zajímavá statistika z odtahovek.
Ale jen aut, které se zastavili pro poruchu. Ne bouračky a třeba to, že někomu došel benzín.
Jednou mi jeden chlápek z odtahovky tvrdil, že nikdy nevezl dacii. Asi ti lidé na odtahovku nemají, nebo to raději u té cesty nechají a jdou si koupit koněčně nějaké pořádné auto ;-)

reagovat
au
audis
02. prosince 2016, 23:38
0

ad pneumatiky: 1. nevěřím tomu, že jiný rozměr než testovaný nějak více než na hranici měřitelnosti způsobí změnu vlasností pneu mezi svými vrstevníky. To je fyzikálně nemožné (jestli je přilnavost plochy dlaně, nebo max. 1,2xdlaň, je ve výsledku těžko postřehnutélné mezi konkurenty).

2. hlavně by mělo zaznít, že známé hodnocení 1 - 5 hvězdičky neznamenají, že guma s 2 hvězdami má 2x délší brzdnou dráhu než s 4 hvězdami, nebo dosáhla 2x vyšší rychlosti apod. To jen tak vypadá, aby byly vidět jako rozdíly. Četl jsem 2 testy gum autoklubu Čr, kde výsledky zobrazovali v měřených jednotkách a pak přepočtem v procentech a závěr je ten, že všechny testované gumy dosáhly 92 - 100 %. Neboli např. brzdnou dráhu měla nejhorší guma jen o 8 % horší než nejlepší. Kolik to je? z 30 metrů 2 metry? Tedy rozdíl ymezi pneu všech výrobců dnes jsou na hranici, kdy člověk skoro objektivně nepozná rozdíl.

reagovat
beastar
02. prosince 2016, 23:56
0

dom: Hale tak já ti řeknu že jsme na odtahovce vezli už kde co včetně Vette nebo 4dveří z Itálie ale nikdy jsem neviděl že by někdo vezl Spyker asi proto že jich bude na značkách u nás tak tři ? v Německu možná 10 znamená to že Spyker je top auto:) Vždycky to bude trochu nepřesné stejně jako je 911 v TUV reportu tak vysoko protože pro ni hraje X pozitivních faktorů které asi třeba Megáne mít nebude a ne proto že by snad Porsche bylo nadauto.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem