načítám data...

I když vlastně nejsem ten autíčkář...

31. ledna 2021, 20:54 54 komentářů ransom

Proč tu vlastně sakra straším?

Původně jsem chtěl do titulku napsat: “Proč nejsem autíčkář?” podle vzoru Karla Čapka a jeho eseje “Proč nejsem komunistou”. Leč “zodnechtělo mi se toho” (jak by pro změnu napsal Komenský). Čapek se vymezoval proti něčemu, co se mu protivilo. To není můj případ. Ani náhodou.

Před časem mě sem přivedla recenze. Měli jsme tehdy s manželkou našetřeno na (v pořadí druhé) nové auto. Měl jsem naprosto jasno v tom – co, proč, a jak. Znal jsem pro a proti, výběr byl podřízen účelu a našemu typickému cestovnímu režimu, v příplatcích byl vybrán nejsilnější benzínový motor, co zrovna nabízeli (dokonce čtyřválec!) plus nějaký ten luxus v podobě automatické klimatizace, vymínil jsem si ještě rádio bez dotykáče, a na auto byla u místního obchodníka složená záloha. Občas jsem ale přeci šmejdil po těch internetech a koukal, co kdo o tom zázraku napíše za moudro. A tak jsem jednou našel recenzi paní Zlokočky na Autíčkářovi. Lidi, to byl pro mě objev století! Po všech těch nudných žvástech nebo nenávistných hejtech tu najednou zasvítil jazykově čistý, slohově dokonalý, smírný a vtipný klenot. Je putna, jak hodnotila mého favorita paní Zlokočka, ale ten styl, to bylo něco!

Já mám v našem světě jednu nevýhodu: Umím číst a psát. Trpím proto při procházení zpravodajských serverů, stejně jako při sledování televizních zpráv. Průměrný český žurnalista musí nutně být dysgrafik a dyslektik s nejtěžší formou LMD, vadou řeči, a jeho mentální schopnosti stěží stačí na rozeznání světla a tmy. Ono stačí přečíst si zprávy na jednom nejmenovaném zpravodajském portálu, který ani trochu nepatří jednomu nejmenovanému… to je jedno. Přečtěte si toto, prosím, všichni, kdo redakčně přispíváte: Možná si to ani neuvědomujete, ale patříte k těm nemnoha vyvoleným, jimž byl dán dar umění psát. Bez legrace. Je mi fuk, jestli zrovna chválíte či haníte – čtu vás s chutí a s požitkem. A říkám to s plným vědomím jako náročný konzument písmenek.

Takže mě Autíčkář zcela nečekaně začal bavit. A to tak, že nejprve právě tou zajímavou formou. Nemám problém přiznat, že co se automobilové techniky týče, jsem tu něco jako Husita stojící před tankem Merkava. Čumím, plus minus chápu, k čemu je to dobré, ale nemám co bych k tomu řekl. Ovšem tankistů si vážím. Velice.

Kdysi dávno, asi tak okolo té – jak se dnes říká – revoluce, mi bylo něco přes dvacet. Měl jsem po vojně, otevřel se mi dříve netušený svět, a měl jsem dobře našlápnuto stát se tím, čemu se dnes říká Sluníčkář. Mou metou byl “svět bez násilí, vzájemné pochopení, čistý vzduch a voda” a mým heslem se stalo “bez auta a bez televize”. Následující roky mě nejprve donutily vzít civilizační výdobytky na milost a neochotně je pustit do svého života. Nakonec jsem se – sám nevím jak – ocitl na opačném pólu. Začalo mě to bavit. Jezdil jsem auty, jejichž udržování v provozu mě těšilo, ale nikdy pro mě neznamenaly víc než užitečnou věc. Nikdy jsem neměl potřebu študovat detaily konstrukce, vývoj typu skrz léta výroby, historii automobilky… Měl jsem prostě spoustu úplně obyčejných aut. Starých dosluhujících mrdek. Každé jsem měl svým způsobem rád. Každé jsem uměl opravit, když bylo třeba; a každé jsem bez mrknutí oka odvezl na šroťák, když dosloužilo, a více po něm nevzdechl. Nevím proč. Asi jsem to měl podobně jako Kazachstánec s koněm: Dokud slouží, stará se o něj. Když doslouží, sežere ho. Problémy koňařů ho ale naprosto míjejí.

V mém okolí je několik lidí s auty spjatých. Jen to asi mají podobně jako já, pouze v jiném levelu.

Můj zaměstnavatel a kamarád v jedné osobě po řadě všelijakých těch pubertálnách peripetií s VW a Nissanem, se Subaru a Volvem zakotvil u jedničkového Superba ve výbavě CTRL+A po jakémsi tureckém miliardáři. Nemám to auto rád. Je nízké, blbě se mi do něj leze, hnáty mám vsedě natažené dopředu jako na gynekologickém křesle, nenávidím ty klouzavé vyhřívané sedačky z bílé kůže, dřevěnou palubku, malou díru do kufru. Ale je to skvost. Je krásné, když stojí na ulici. Je tiché. Je elegantní. Je radost cítit zátah benzínového atmosférického šestiválce a podřazení hydroměniče. Nenávidím to auto; ani mě nehne ho za zůstatkové kilo odkoupit, protože se mi v něm blbě sedí a nedovedu do něj důstojně nastoupit. Bude se mi po něm strašně stýskat.

Jedním z mých známých je majitel  místních autoslužeb. Provozovatel odstavného dvora pro auta po nehodě nebo po poruše. Fascinuje mě schopnost jeho lidí reagovat na situaci. Volá zoufalý majitel nějakého konkrétního auta: Potřebuju pátý dveře na Touarega. “ jakej rok?” “2009” “Pěti nebo sedmi místnej?” “Pěti”. “Jo, jedny tu  máme, jestli nevadí, že jsou  modrý”.

To je moje – skoro jediná – autíčkářská zkušenost.

Stalo se mi něco, co bych nikdy nečekal. Naletěl jsem a byl jsem okraden, a se mnou i moje milovaná, šetrná a opatrná manželka. Takže sešlo z koupi nového auta, jehož recenze mě před časem přivedla až sem. Přišli jsme asi o tři kila – nic likvidačního, jen deziluze a nasranost. Dealer pochopil a vrátil zaplacenou zálohu s tím, že objednané auto stejně bez prolémů prodá. Věčný dík panu D.! Koupili jsme tedy relativně velký, starý krám, který slouží zamýšlenému účelu snad ještě lépe než plánované nové auto. A jsem tam, kde jsem býval kdysi. Opravuju, udržuju, investuju. A mám to auto rád. Opravdu rád. Je to strašnej krám. Ale miluju ho.

Dělá mě to snad autíčkářem? Sotva.

Tak proč sem furt lezu?

K tématům zpravidla nemám co říct.

Zbývá mi snad jediné. Miluju srandu.

Takže pokud jsem vás snad někdy pobavil, nežil jsem nadarmo.

A co sem přivedlo vás?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Tomino
01. února 2021, 00:05
4

Pěkně napsáno. Já se dostal k Autíčkáři náhodou, bude to možná pět let, sledoval jsem nějaké video na Youtube, někdo v komentáři zmínil tento web, a tak jsem se podíval. Trvalo mi nějakou dobu, než jsem se zaregistroval, zpočátku jsem jen tak sledoval.

Líbily se mně neotřelé recenze, vtipně psané články, ale hlavně asi komunita a pojetí komentářů, i když byly názorové třenice, tak se většinou diskuze držela ve slušných mezích.

Mám rád auta, taťka závodil, já na amatérské úrovni taky. Musím však říct, že mé celoživotní hobby je hlavně baskytara a taky bojové sporty, a tak nemám moc známých, kteří by se zajímali o auta. Fandy do aut jsem našel až tady, jsem za to moc rád. Fandím bloggerům, ať už píší o čemkoli, staví si auta na hobby závody do vrchu, renovují auta…

Sekce blogů byl naprosto skvělý nápad, to je fakt paráda.

PS: Zlokočka umí asi jako jediná z redakce používat správně přechodníky (pan redaktor Kuba se jistě časem doučí, protože jinak umí psát velmi poutavě), je tak pro mě hezké číst její texty.

reagovat
Stanley
04. února 2021, 14:30
3

Pro mě má Zlokočka zvláštní postavení - většinou mě nezajímají auta, o kterých píše, ale vždycky mě zajímá, jak o nich píše. To je unikát, který nikde jinde neprovozuju :-D
Přechodníky jsou čtenářská slast, jen je člověk musí umět perfektně.

Sedrik
01. února 2021, 08:03
6

Proč by tě to nemělo dělat autičkářem? Já neumím na autě vyměnit nic, kromě žárovek (někdy) a pojistek. Můj největší výkon, kterým jsem se chlubil asi 5 let, bylo, když jsem na Miatě vyměnil anténu.

Pokud jsou auta tvůj koníček, jseš autíčkář. Autíčkářem může být i 11 letý klučina, který nikdy v autě neseděl.

A k tému dotazu - ani nevím, jak jsem se sem dostal. Znal jsem Vavrise z MX5 fóra a myslím, že někdo někde psal, že se motá kolem tohoto webu. Tak jsem nakouknul a už jsem tu zůstal. Jak píšeš, je to alternativa ke klasickým testům, psána specifickým způsobem.

A diskuze jsou tu zajímavé. Normálně do diskuzí nepíšu a kromě tohoto webu nejsem zaregistrován skoro nikde. Ale tady diskutují lidé, kteří o tom, co píšou mají osobní zkušenosti a nejsou to anonymní trollové. Což je super.

reagovat
krab
01. února 2021, 09:58
5

Je to zajímavej pohled. Mě sem přivedli ty blogy, předtím jsem tuhle stránku taky vůbec neznal. Možnost napsat ostatním o svém oblíbeném autě nebo o čemkoli byla super, nakonec mi to zcela překvapivě vydrželo dlouho...

Je až obdivuhodný slyšet (nebo teda číst si) o tom, že existují lidi, kteří vážně hodnotí ještě v dnešní době češtinu a sloh. Nikdy jsem k tomu neměl extra velkej cit, ale kolikrát už jsem si všimnul, že jsou lidi, kteří ten psaný projev a gramatiku docela rádi a snad až fanaticky řeší. Jestli se nepletu, tak Viola skutečně má asi i daleko víc zkušeností s češtinou a psaním než s auty samotnými a její texty jsou pak zajímavý pohled někoho, kdo tu recenzi nebere vyloženě z pohledu technika nebo nadšence, ale napíše spíš něco jako příběh ... Dneska lidi často čtou vážně jen tu klasiku : titulek, perex, obrázky, mrknou do diskuze a nazdar... píše se toho strašně moc, to co vyjde denně na internetu není absolutně ani myslitelný pro jednoho člověka vidět a přečíst. A lidi většinou ani číst nechtějí, raději si pustí video nebo podcast.

Taky jsem jako teda sice "hobbík" pisatel zvědav na to, kam se tohle odvětví bude dál posouvat.

reagovat
Jenda_K
01. února 2021, 21:03
0

Ano s tou češtinou máš pravdu i když ten dnešní název:
"Audi A3 1.5 TSI S-line: Nejvíc nejlepší Golf"

mi teda rve uši, je to tak hrozný anglicismus. Stupňování v češtině pro slovo dobrý snad máme takovéto:
1. stupeň dobrý
2. stupeň lepší
3. stupeň nejlepší
a když už bych chtěl pokračovat tak na to máme slovo úplně (nejlepší)

Chudá angličtina si při stupňování pomáhá slovy best a very best, tak snad není nutné to roubovat do češtiny.

ransom
01. února 2021, 21:44
0

Tu bych nesouhlasil. Čeština právě že dobře umožnuje i takovéhle bizarní slovní konstrukce. Ty mohou být docela zábavné, pokud jsou úmyslné. Mně to neevokuje anglicismus, ale dětskou mluvu. Co třeba Forrest Gump a jeho "úplně nejvíc nejlepší kamarád"?
Vzpomínám na jednoho Angličana, co prožil polovinu života po východní Evropě, uměl skvěle rusky, polsky, ukrajinsky... V češtině dokonce uměl tvořit slovní hříčky. Byl fascinovaný schopností češtiny vytvářet další a další stupně. Kocourkem se zaobíral tak dlouho, až vymyslel kocourečka.
V jednom těsně porevolučním comicsu Káji Saudka podle Ondřeje Neffa se objevil výraz HRN. Chvilku mi trvalo, než jsem pochopil, že jde o největší stupeň v řadě: Hrneček, hrnek, hrnec, hrn.

Opelfahrt
01. února 2021, 21:44
1

Já myslím, že autor umí stupňovat a že v titulku článku to tak napsal schválně v nadsázce.

krab
01. února 2021, 21:56
0

Tak to je jasný, to byla taková jako autorská poetika :-D Nebo spíš mi přijde parafráze na Forest Gumpa, tam přece taky mluvil vždycky o tom, že Bubba je jeho úplně ten nejvíc nejlepší kamarád

krab
01. února 2021, 21:58
1

Sorry, teď jsem jak "Mlha" z Marečku podejte mi pero... vždyť on to tam Ransom píše už o dva příspěvky výš :-D

ransom
01. února 2021, 22:06
3

Krabe, a co když ta nostalgie po kráse psaného jazyka je úplně stejného typu jako nostalgie po starých dobrých autech? Když popisuješ, jak dnes lidi (ne)čtou, není to podobné tomu, jak konzumují ty automobilové prefabrikáty, na něž se tady tak často žehrá? Z jazyka se ztrácí elegance (nebyl tu nedávno teskný článek o mizení elegance z automobilového designu?). Jazyk se přizpůsobuje průměrnosti. Jazyk je podrobován downsizingu, globalizován na jednotné platformě, okraden o polovinu válců a veškerý charakter, zato je přeplňovaný. Vše co se řekne a napíše má omezenou životnost - stejně jako co sjede z výrobních pásů. Máme v autech asistenty a v textových editorech korekci chyb.
Byla doba, kdy auto bylo uměleckým dílem. Stejně jako dopis! Prostě je to další věc, která by neměla zmizet v minulosti. Náklonnost k jazyku je podle mě podobná náklonnosti k youngtimerům a veteránům. A dalčí podobnost: kdo si libuje v napsaném, sahá raději po tom hodnotnějším. Stejně jako Autíčkář spíš sáhne po Mercedesu než po Fiatu 125P.

ransom
01. února 2021, 22:08
0

Doprdele, zas ta moje německá klávesnice. Já se tu rozohním nad krásou jazyka, a napíšu "dalčí". Fuj.

krab
01. února 2021, 22:17
1

Ransom - mě tohle taky už napadlo. Já se jen nechci nebo neumím prezentovat jako milovník češtiny nebo krásy psaného jazyka, i když texty, které tě vážně vtáhnou do děje je to, co mě baví a rád je vyhledávám. Možná za to může trochu klasicky škola, češtinářka anebo dost možná ještě na vejšce ty jazykovědkyně všelijaké ... Moje studijní léta byly spíš o sportu než o sktriptech, takže já jsem nějak prolezl pajďákem , angličtina - dějepis, to bylo jediný na co jsem se tenkrát dostal a rodiče prostě chtěli abych tu vejšku měl, přes to nejel vlak. A asi to bylo dobře zpětně... Pak jsem se teda naučil pro práci úplně jinej obor, ale to je vedlejší. Takže jsem si procházel tou gramatikou, jazykovědou, literaturou a mě z toho fakt bavilo máloco.. Ale, určitě někde v jádru ty hezké texty rád mám a ocenit umím určitě každýho, kdo to umí.

To, že píšu, že nevím kam třeba to žurnalistický odvětví směřuje a jestli brzo zmizí tištěné noviny a časopisy, to mi přijde spíš jako reálná hrozba než něco na co bych se těšil. Konkrétně mi třeba dodnes přijde krásný, když se povede napsat článek, kterej vyjde v časopise na hezkým papíře, s parádníma fotkama - je to něco co vnímám daleko hodnotněji než tu webovou formu. Jeden den to napíšeš, vyjde to, pár hodin to někdo vidí, sleduje, občas komentuje a pak to mizí... A ze zkušenosti vidím, že lidi by radši jen přečetli titulek a dál už se jen těch 5-10 minut koukali na video než museli přečíst za tu dobu několik odstavců textu. Taky se mi to nějak extra nelíbí. A jo, ta paralela s těmi starými kárami vs. moderními prefabrikáty tu jakoby je ...

Tomino
01. února 2021, 22:52
2

Když vám do toho vstoupím, tak taky nejsem žádným znalcem ČJ, svou úroveň hodnotím tak 6/10, ale jsem moc rád, když někdo napíše text, který je pravopisně, gramaticky a stylisticky na úrovni. Pokud je to profesionál, pro kterého to představuje jeho obživu. V komentářích to neřeším, tam mě zajímá hlavně to, co chtěl pisatel říci. Jak jsem pochopil, tak jsem o hodně mladší než Ransom, autor blogu, a už vůbec nemám vzdělání na to, abych řešil úroveň ČJ, vystudoval jsem na VŠ metalurgii a materiálové technologie, a to fakt nebylo o ČJ :) Ale mám to rád, čeština není lehkým jazykem, výrazně jednodušší je třeba AJ. Ale obecně úroveň češtiny upadá, to mě štve. Proto je mně sympatické to, jak píše paní Viola, ty obstarožní přechodníky, stylistika, to je paráda.

St
Staromil
02. února 2021, 00:29
1

Pánové ( krab, ransome, Tomino ) podepisuji vše zde napsané, zejména ransome 22:06. Zajímavé, jak také píše "krab" s tím nadpisem a pak už jen video. Já to mám naopak, já čtu většinou jen text pod videem, pokud tam je, když je jen video, jdu dál, nezájem. To už musí bejt, abych se podíval, resp. záleží na žánru. Něco se napsat nedá. Videm si také šetří práci, plácnou tam třeba celý rozhovor, proč se tím dál nějak zabývat... Mimochodem, "Tomino", jsem také technického vzdělání, byť po klasickém gymplu, k mé práci patří psaní a čtení stovek stran různých zápisů, mailů, technických zpráv...to je tedy někdy dílo ! A to jsou z převážné části vysokoškolsky vzdělaní lidé. Po nějakých gramatických zvěrstvech, nebo hrubkách (nemluvím o překlepech, nebo když vyjímečně zapomenou, co je podmět...), chtě nechtě, u mne vždy trochu "klesnou". Bohužel taky je zde asi trend, že čím mladší, tím horší, ale nechci sklouzávat ke generačnímu generalizování... Čeština fakt není jednoduchým jazykem, ale krásným, umožňujícím tomu, kdo jím vládne, krásně čtivé vyjadřování. A ještě jedna zkušenost z trochu jiného oboru, zde od dcery. I vědci, co něco řeší a vyřeší, to pak musí prezentovat a formulovat své závěry. Mohou to být sebechytřejší lidé, když je prezentace bídná, neuspějí, článek třeba není dobře vystavěný, pochopitelný, nevydají ho. Jiná věc je, že se pak také často musí "překlopit" do angličtiny. Ne, zde nejde už tak o literární stylistiku, ale text musí mít hlavu a patu a hlavně být přesný, což neznmená, opakovat stále stejný výraz v každé větě, když to čeština krásně umožňuje vyjádřit jinak a přesto stejně. Můj dojem je, že čeština dokáže být velmi přesná i bez různých nutných "kontextů" ( stejně tak si to myslím o němčině).

Takže, pečujme o ta stará a starší auta a alespoň někdo a někdy i o ten náš jazyk !...jazyk diskusí je samozřejmě poplatný hlavnímu účelu, tady to není pro sdělení a pochopení to zásadní ( ač mi pochopení, zejména když se k tomu přidá odborný slang, nebo terminologie novější doby, někdy trochu trvá...:-)))..ale snažím se ). Dál budu příspěvky zde, zejména tedy Violy, číst rád i kvůli textu a stylu samotnému, ať je to o čemkoliv.

sc
screepy
01. února 2021, 10:55
2

Já jsem na autickare narazil víceméně náhodou při nějakém svém bezduchém brouzdání internety. V každém případě automobilové weby čtu už od dob, co jsem se dostal do světa www, před online světem tomu předcházely stohy AutoTIpu, které jsou možná ještě někde doma pod prachem. Znáte to, pak šla evoluce auto.cz, autoweb, autorevue, až mě nakonec přivedla až do autickarova přístaviště, kde jsem spokojeně zakotvil. Nutno dodat, že krom sledování p. Vaculíka na webu auto.cz, už žádné jiné weby věnující se autům prakticky nečtu. A proč? ¨Protože na samotné články navazuje často velmi kultivovaná diskuse, která se týká tématu, kde se člověk dočte kolikrát ještě mnohem víc. Fakt mě to tady baví, i když si tu připadám někdy skoro nepatřičně, nemám Miatu, ani Lotuse a moje vysněný auto leží ode mě finančně asi tak daleko jako východní Asie od ČR. Ale to mě tu nedělá horším člověkem. A asi proto mě to tady tak baví.

reagovat
František Čáslavský
01. února 2021, 11:19
1

Já se dostal k Autíčkáři tak, že mi kdysi dávno napsal Vojta Dobeš, jestli bych nechtěl psát o autech. Toho času jsem napsal svojí prvotinu, článek o naftovém Oldsmobilu, a byl jsem mladý ucho, co ho bavilo psát o věcech. A od té doby se to se mnou táhne. Ach jo.

reagovat
M P
01. února 2021, 12:24
1

there is always a way out :D :D :D

František Čáslavský
01. února 2021, 12:44
1

A prásknout dveřma! Ale jako... Já to furt dělám docela rád...

beastar
01. února 2021, 11:52
14

No to mě takhle jednou volá ještě svého času guru Dobeš. A povídá že na webu o autech který čtou zároveň ti, co ho píšou a pár jejich kámošů. Většinou povinně. Potřebuje někoho kdo bude permanentně nasírat majitele miaty a později toyobaru. Aby si jenom nepřikyvovali jak jsou dobří petrolheadi. Bude srát všechny svými komentáři, kde pohrdá penězi a drahými auty. A hlavně kdo bude torpédovat všechny značky a tak srát všechny. Říkám ok bráško pošli vodkaz. Registrace proběhla a já tak jako psal a koukal kdo sem chodí a potom sem přestal asi na pul roku. A pak se to zase rozjelo. Pravda začalo sem chodit pár přepjatych lidi co jednají v afektu. Možná jsou to ale jenom nový najati beastaři, co nás mají trochu srát.

Jinak sorry gramatiku trochu jebu. V blogu se většinou snažím aby to bylo ok. V komentářích to jako píšu co nejrychleji z mobilu s eng keybordem. Málo kdy z ntb. Nemám čas řešit hovna jen chci vyjádřit názor. Tedy možná sem dysmotafoka něco, ale umím 4 jazyky z toho dva skvěle, jeden dost dobře a jeden jakože domluvím se. Kdybych měl v každém špičkově ještě znát gramatiku tak mi bouchne hlava...

reagovat
krab
01. února 2021, 12:37
2

Aha... vidíš, tak takhle to je :-D No já sem chodím opruzovat vyloženě sám za sebe a jen tak není šance aby se mě zbavili :-D I když kecám, z Kremlu mi chodí vždycky měsíčně milion rublů a flaška vodky k tomu. Rozvraceč diskuzí na webu je dobrej byznys, lepší než prodávat ojetý paštiky... Ale neříkej to všem, nějakej volnej flek se jistě ještě najde, ale už je to dost rozebraný :-D

Jakub Pospíšil
01. února 2021, 13:56
13

Moc se nedělej. Ty neexistuješ, píšeme tě na směny v redakci, abychom měli traffic.

beastar
01. února 2021, 17:36
3

Kubo to je stará známá věc. Navíc protože se tady s nikým nekámoším in real, tak tomu stejně nerozumím víš jak. Všichni ví o tobě líp všechno než ty sám. A to je to proč se nechci kamarádit. Stejně nás všichni znají. To nakonec i tebe protože si pisálek. Vlastně i Krab má ten problém. U něj zase trochu trvalo než mu došlo že jak bude v každým článku psát o tom že jako má Lotus a Porsche některé lidi nasere.

A nejvíc ty co mají Lotus na fotce a Porsche ve vitríně. Jsme furt v CZ. No nic pisme dal nakonec to dělá autíčka a Autickar.

krab
01. února 2021, 21:28
0

Jo, to jsou ty internety :-D ... je fakt, že redakce se občas na ty směny snaží, Krab mizí ze scény málokdy...
Lotus a Porsche - je fakt, že se z toho povedlo udělat docela solidní kolorit značky "Krab" :-D Náhodou, teď když teda odpovím normálně, tak naopak, mě fakt dřív bavilo číst ty recenze majitelů a takový ty deníčky aut a tak... Já nevím jestli na to pamatuješ, ale bejvávalo to v Evo magazínu, taková vždycky dvoustrana, někdy i čtyř a tam bylo často o autech co mají ti redaktoři a tak. Náhodou třeba články nebo spíš editorialy od Petra Ehrlicha, jak líčil svůj bonvivánský život s holkama (kdoví jak to bylo) a žlutým Porsche 993 Carrera 4, to jsem tenkrát hltal. Anebo Petr Hanke, když tam psal o těch svých starých emkových bavorácích, Dalibor Žák a jeho deníček E46 M3, hele to mě hrozně bavilo. Tenkrát jsem měl prd, o takovejch kárách se mi mohlo leda zdát, ale hrozně rád jsem si četl od těch reálnejch majitelů o jejich reálnejch autech. Nebo já nevim, jak psal Martin Tolar ještě myslím na autu.cz o tom jak koupil toho nejlacinějšího Jagoše v evropě, to bylo taky legendární (mimochodem měl kliku, protože to auto nejenže jezdí, ale i docela obstojně vypadá) Mě přijde, že to bylo super, že se to tutově lidem líbí. Třeba ne všem, někdo má holt tu závistivou povahu, ale co... takovej člověk ať se jde vycpat, mě nezajímá...

Takže já na tohle prdím a rád o těch autech píšu, občas je to trošku kolovrátek, ale ono to asi ničemu moc nevadí. Kdybych někdy něco zajímavýho zase koupil, tak to hrozně rád zase veřejně vylíčím jak mě to baví a že je to super a s nějakou tou spotřebitelskou radou v nadsázce: kupte si to taky :-D

Já se mimochodem těším na tu tvojí recenzi granturisma na to jsem fakt zvědav! :)

ReVolte
01. února 2021, 21:47
0

Bíste, obdiv za jazyky, ač v tvé branži asi nutnost! Ale jen tak pro jistotu.... Nenapsal si cizí jazyky, tak doufám, že si to nemodifikoval alá Vysoká škola života a ty 2 skvěle nejsou čeština a slovenština, dobře není polština a okrajove je to czenglish :)

beastar
01. února 2021, 22:58
0

ReVolte: Víš já hlavně nejsem tak úplně Čech což někteří chlapci bystré mysli zde dávno odhalili. A slovenštinu moc rád nemám což se zde občas naší slovenští kamarádi několikrát dověděli. Navdavkem RatanGroch i Peterluk nebo tak nějak. Klidně přiznám že anglicky mluvím jako většina Čechů tak že se domluvim ale je asi jasný že Oxford to není. A popravdě úroveň angličtiny v ČR je tak ubohá že ať si kdokoliv, tak bych to raději nerozebiral.

Umím dobře Německy, hodně dobře Italsky a domluvím se FR. Plus čeština kterou nemám za cizí. Angličtinou by mě nenapadlo se chlubit:D Jasně je to pět ale ta francouzstina to jako mluvím jak americkej turista na Korsice mi to bylo stejně k hovnu.

ReVolte
02. února 2021, 08:17
0

Ach, tak to jsem malý stalker komentářů a to info mi uteklo....Ve FRJ jsem vždy odhalen jako turista, ať se tu frázi naučím vyslovit sebepřesně :) Francouština obecně mluvená a tak jak je učená je velký rozdíl. Ale frantíkům stačí, že se snažíš a hned jsou milejší. No a tou tvojí italštinou si objednám tak to ristretto na první benzině po Brenneru :D

beastar
02. února 2021, 13:22
0

No jo však v pohodě. To já o tom píšu méně často než Krab o Lotusu. Já u FJ mám trochu kliku, že něco málo je podobné IT. Mluvím jako samozřejmě hodně špatně v porovnání s rodilým mluvčím, ale v Alžírsku se s tím dalo domluvit ok:)) Fakt je ten že když umíš mluvit nějak FJ tak frantik je s tebou větší kámoš. Italština je lehká... Občas když tady slyším mačáto, taGlyAtele, karpadžo a gnoči tak bych zabíjel ale už sem si zvykl.

Moctezuma
03. února 2021, 05:05
0

Tak tohle si rozhodně nepřečtu.

beastar
03. února 2021, 09:26
0

Proč? Nic zavadneho proti republice tam není.

ReVolte
04. února 2021, 14:19
1

Pikolo! To je best :D

Ronoath
01. února 2021, 13:21
2

Našel jsem to tady ještě v dobách punkových, myslím, skrz nějakou ameriku.

Zaujala mě zajímavá parta, co se tu sešla, a tak tu chodím stále. Protože je to jedno z mála míst na internetu, kde se moc nevyskytují trollové, a dočtu se tu často zajímavé postřehy. Na jiné autoweby už nechodím, ale na záchodě čtu Svět Motorů, který mi chodí do schránky:-)

reagovat
Pólin
01. února 2021, 13:53
2

Tak se dívám, že je to už 5 let, co jsem se sem zaregistroval... mě sem dovedlo, to si vzpomínám, že jsem vyhledával na gůglu žebříček nejlepších hothatchů a vyskočil mi Autíčkář... vzpomínám si, že jsem byl tehdy z té úrovně a obsahu tady naprosto unešený... pak jsem ještě zjistil, že to vede Vojta Dobeš, kterého jsem pamatoval z Autocaru, který jsem, dokud to šlo, pravidelně kupoval. Vzpomínám si, že jsem tehdy během několika dní přečetl komplet celý obsah...:D Jinak lezu sem pořád proto, že ačkoli se Autíčkář už trochu od svého původního zaměření odvrátil směrem k mainstreamu (nehodnotím- jen konstatuji), tak je to podle mě o kousíček pořád to nejlepší čtení o autech na CZ internetu...

reagovat
Viola Procházková
01. února 2021, 14:55
7

Mě by zajímalo, co to bylo tenkrát za auto :).

Jinak jsi mi udělal moc velkou radost, protože jsi přesně ten člověk, pro kterého to dělám. Co umí číst a psát. Pokud jde o techniku, tak se možná nekvalifikuju ani na Husitu, bude to spíš něco kolem mladší doby kamené. Čímžtopádem nemám co nabídnout velké spoustě lidí, co se okolo aut motají. A je moc fajn vidět, že je tam venku někdo, koho to zas tak netrápí :)

reagovat
ransom
01. února 2021, 18:14
0

Mokka X. Chtěli jsme něco vyššího. Což je pro spoustu lidí nepochopitelné asi tak do té doby, než se po padesátce poprvé ozvou záda a kyčle. Auta zkoušíme podobně jako boty - musí se do nich dobře lézt a musejí sednout na prdel. Mokka byla tehdy absolutní vítěz dlouhého obouvacího a zouvacího marathonu. Já bych nejradši skříňového Sprintera, ale ženská by mi s tím nechtěla jezdit.

Tobě (pokud mohu chápat tykání jako nabídku, jsem sice hubatý, ale trochu staromódní) už jsem chtěl vácekrát napsat nějakou pochvalu. Za styl a za smysl pro humor. U ženských je aktivní smysl pro humor - nevím proč - jaksi vzácnější.

ransom
01. února 2021, 18:19
0

Vácekrát je překlep. Vícekrát to mělo být.
Já mám notebook s německou klávesnicí...

St
Staromil
01. února 2021, 22:02
0

Když už můj dotaz z P.S. přišel později, než odpověď, tak přeci jen jsem stále neuspokojen ve své zvědavosti...co sis to vlastně obul za "relativně velký, starý krám" ?

beastar
01. února 2021, 22:59
0

To bude S320cdi za pase takže vlastně dobrá volba:D

St
Staromil
01. února 2021, 23:49
0

Tak to jo, nebýt mazďák, tak mám něco takovýho, já tedy nejraději kombíky. A mohlo by to být i o třídu níže. Jedno "Céčko" jsem i okukoval, ale sám bych se ojetý Mercedes asi bál koupit, chybí zkušenosti...to by musel někdo znalý pomoci.

ransom
02. února 2021, 12:30
0

To se jako mám hrbit při nalejzání do takovýho platejse? Vždyť se do toho leze jak do sklepního okýnka na uhlí. Když Mergl, tak géčko. Jenže já vůl se ve třinácti bál s těma kolotočářema utéct z domova.

No, přepočítali jsme co z úspor zbylo, a autoslužebník dovezl z NDR desetiletého Outlandera II po nějakém Rusovi. Benzín bez větrníku 2,4 litru. Předokolka, protože nemíním tahat s sebou ten jakoby haldex, když ho na nic nepotřebuju (a nedejbože ho někdy muset opravovat). Jak jsem někde jinde psal, dostihový kůň mě nebere, zato miluju kolébavou a rozvážnou jízdu na slonu. Křesla v mikroplyši, bytelná a pohodlná jako na zámku (tedy, on starý knížepán se asi pochcával, ale to se vsákne). Možná to kdysi někdo trochu bouchnul na zadek - spodní díl dveří je malinko šejdrem, vnitřek trochu dodrbaný, výfuk v barvě Umbra pálená, ale zatím neprdí. Baví mě. A ženská se ráda vozí. Do kufru se pohodlně zasune pračka nastojato. Nevím, proč pak přestali to dolní víko dělat. Je v rovině s podlahou, dimenzované na dva metráky a dá se na něm pohodlně sedět i za deště, a svačit a kochat se.

St
Staromil
02. února 2021, 13:11
0

Aha vlastně, důležité kritérium byla vyšší stavba. Tohle auto mají dva kolegové v branži, se kterými spolupracuji, tak jsem se i svezl...super auto ! Tak ať slouží...jo, a dobrej ten základní popis a charakteristiky...:-)))...

sheogh
01. února 2021, 17:51
0

Taky to mam jako nahodny objev na internetu :-D
Zdejsi forum je proste unikatni - narozdil od ostatnich auto webu, kde se resi jen spotreba, objem kufru a jestli je lepsi trihrnek od koncernu nebo korejcu... A kdo jezdi ve starym kramu, protoze ho to bavi, je magor a beztak mu ta plecka za chvilku chcipne :-D
Jo a recenze jsou tu casto ftipny :-)

reagovat
ransom
01. února 2021, 18:03
3

K tomu slohu a gramatice: Nevím, proč bych to měl řešit v diskuzích? Nejsem žádný grammar-nazi, nemám nejmenší potřebu lidi opravovat. Tragédie je to u těch, jimž je mluvený či psaný projev profesí. Typicky dnes internetoví novináři a bohužel i redaktoři a reportéři televizních novin. Z toho by se vzdělaný, kultivovaný a citlivý člověk posral.
Ovšem když se mi naopak něco líbí, proč to nepochválit?

Ono to platí ve všech oborech. Není ostuda být špatný řidič. Malér je, když takový dělá autobusáka.

Jeden z mých oblíbených kolegů, diagnostikovaný dysgrafik a dyslektik, je celkem úspěšný živnostník hned v několika oborech. S oblibou říká: "Já neumím číst a psát. Já na to mám papír."
Já na to: "A jak teda víš, co tam je napsáno?"
"Řekli mi to po vyšetření, tak to vím."
"To ti řekli, aby tě nevyděsili. Ve skutečnosti tam je napsáno, že ti ještě nesestoupily varlata."

Chlapi, pište v diskuzích jak vám ruka narostla. Jste zábavní!

Já se včera při psaní strašně ožral. Přesněji - zkazil jsem si žaludek, protože mi bylo líto otevírat Jacka, a tak jsem vylemtal půllitrovku Myslivce. Zapomněl jsem kvůli tomu doplnit odstavec o těch klukách z autoslužeb. Fascinuje mě, jaká je tam parta, a že se majitel mezi zaměstnanci těší oblibě. On sám tu firmu vybudoval z tátovy autodílny. Dnes má kromě servisu a vrakáče flotilu odtahovek a asistenčních aut. Mohl by mít klidně luxusní auto za miliony, ale on si radši koupí odtah na autobusy a kamióny, protože to má jako milovanou hračku, a domů jezdí starou dobitou dodávkou. Když jsem po něm chtěl dotáhnout auto z NDR, tak vyrazil s lafetou osobně, protože si zrovna dohodli někde u Chemnitzu s kolegy z Německa a z Polska nějakou odtahovkovou rallye a blbli tam jak malí kluci. Motokros mu manželka zakázala poté, co ho jednou ze závodu odvezl vrtulník...
Kamarádíme se trochu s jeho vedoucím skladu použitých dílů. (To ty nahoře zmiňované páté dveře.) Já nevím, co jsem dělal včera. Nevím, kam jsem před minutou položil štípačky nebo kam jsem odnesl právě uvařené kafe. Tenhle kluk má pod palcem několik hektarů regálové plochy s ostatky několika tisíc rozebraných aut. Kdykoli okamžitě z hlavy řekne, jaký výfuk, brzdový válec nebo rameno bylo u tohohle nebo tohohle auta v kterém ročníku a s jakým motorem, plus přesně ví, kdy to demontovali, jakou to auto mělo barvu a kde to má uložené (případně kdy to prodali a komu).

Takže tohle je v mých očích jedna ze sympatických forem takového toho autíčkářství v srdci. Sice se jí nijak neúčastním, ale rád ji sleduju.

reagovat
St
Staromil
01. února 2021, 18:32
2

Tak nejdříve odpověď...já jsem na Autíčkáře narazil v souvislosti s projížděním internetu v souvislosti se sháněním informací, zkušeností a názorů kolem Miaty. To autíčko bylo už dlouhodobě synovou láskou, ale donedávna platonickou. Já jsem se poměrně náhodou, protože to mám do jejich servisu kousek pěšky z kanceláře, seznámil se šikovnými automechaniky, kteří se zabývají hlavně Miatami, ač já jsem potřeboval, když to mám tak blízko, jestli by mi občas neodservisovali také jiné mé Mazdy. Od té doby tam chodíme se všemi. No a v loňském roce se naskytla možnost, vždycky jsem tam ty Miaty okukoval, a nasměrovali nás na možnost jednu velmi pěknou, co servisovali a znají, koupit. Tak si jí syn s mou ochotnou pomocí ( asi jsem ho spíš v tomto směru i trochu urychlil ) pořídil. Tímto se stala novým členem širší rodiny. No a já při té příležitosti po procházení a pročítání zjistil, že Autíčkář je velmi fajn web.

Píšou tady fajn lidi, jazykově gramotní ( Ano, i já to mám v našem světě složitější, i já na to dám, lidé prznící náš mateřský jazyk, pokud je to navíc má třeba živit, mne prudí, dobrý "sloh" a gramatika dokáže při čtení čehokoliv zaujmout, dá možnost se jasně vyjadřovat a nebloudit ve svých myšlenkách. Sám se snažím psát gramotně - pak si po sobě někdy text zpětně přečtu, chybí písmenka, někdy chybí nebo naopak přebývají slova, jak člově text "ladí", teď jsem třeba koukal, mám v jednom textu "s" místo "z" , ale možná to bude tím, že jsou vedle sebe, protože mám qwerty..:-))...), jsou vtipní, beroucí věc samou i sebe a ostatní s nadhledem, neurážejí, neútočí na jiné. I mojí "oblíbenkyní", jestli to tak mohu říci, je Zlokočka Viola, hezky píše, nachází dobrá témata, prostě píše vyjadřováním i sdělovanými názory a náměty "mým" jazykem. Snažím se to dát i vědět, kladná zpětná odezva určitě i potěší. Tím neříkám, že ostatní nějak zvláště zaostávají, to vůbec ne. Je vidět, že se také z velké části jedná o lidi v mnohém velmi zdatné technicky, a to nejen v autech, ale jsou, soudě dle sem tam probleskujícím poznámkám ( a třeba už i úvodem tohoto blogu...nebo "přímočarý" beastar 4 jazyky = obdiv ! ) na výši i jinak a jinde.

A tím se dostávám k druhé části, tedy proč sem chodím, čtu, poslední dobou i dost píšu (jsem většinou dost "dlouhej"..) a při vhodné příležitosti duním všem do hlav, jak jsou Mazdy skvělé...:-)))... Kromě toho, že se diskuse účastní i autoři a přispěvatelé, tak jsou zde i autíčkáři fandové, nadšenci, odbornící na lescos i naopak v autech spíše laici ( sebe bych zařadil nejspíše jako poučeného laika ), prostě hlavně řidiči všech možných úrovní a zkušeností. Také se mi zdá, že velká část je z mé generace nebo alespoň blízké. Diskuse je vždy seriózní, konstruktivní, tolerantní k názorům jiných, a i když někdy padnou i "ostřejší" výrazy a argumentace, je to vždy věcně, byť třeba subjektivně. V podstatě se vždy v rámci ní také dozvím něco nového, přečtu si jiné názory a pohledy, často mne to donutí i k vyjasnění a tříbení názorů vlastních, často se rád nechám poučit, často mne to v něčem inspiruje a dohledám si k tématu další zdroje a informace, často mám neodolatelné nutkání sdělit názory, zkušenosti a příběhy své.. Tedy, když se spustí diskuse o diferenciálech, tak už přestávám stíhat...:-))..Líbí se mi zde i to občasné "kočkování", je evidentní, že se zde někteří znají osobně. Fajn parta, řekl bych až komunita.
V neposlední řadě zde plno lidí má nebo mělo nějaké to starší a často fajnové auto, které měli nebo mají rádi, ač to není posledním výkřikem doby. Naopak ocení i nespornou kvalitu a vlastnosti takových aut, udržují ta auta v provozu i pro budoucnost.

Takže asi tak...

P.S.
Taky by mne zajímalo, jako Violu, co to vlastně bylo tehdy za auto. V tomto nebyla má zvědavost nakonec v blogu uspokojena...doufám, že to nebyla Mazda...:-)))...!

reagovat
St
Staromil
01. února 2021, 18:35
0

... tak než jsem sepsal ten román, P.S. už je zbytečností....:-)))...

St
Staromil
01. února 2021, 18:56
1

.... jo a ještě...také už mne několikrát napadlo, že někteří zde diskutující podle některých jejic příspěvků rozumí autům až tak dobře, a mají zkušenosti, že jsou v určitém ohledu vlastně "chudáci", protože si skoro nemohou žádné auto koupit. Mají auta zmáknutá až tak, že u nových vědí, co se může porouchat a s velkou pravděpodobností také porouchá a u ojetých co navíc už asi poroucháno bylo, otázkou je, jak to bylo opraveno, nebo jak o auto bylo pečováno, nebo co může poroucháno už zrovna být, aniž se o tom ví...prostě "postižení" profesí a znalostmi....:-)))...v dobrém.
To mi tedy nehrozí, protože když nevím, že to v autě třeba je, nemohu se trápit s tím, že se to může porouchat. Pak bych ale neměl ani číst podobné příspěvky...:-)))...

PepaSFI
01. února 2021, 18:44
4

Jednou jsem hledal nějakou automobilní zajímavost a objevil Autíčkáře. A kdo to je autíčkář? Já to vidím tak že je to ten kdo není běžným uživatelem auta, kdo s autem a kolem auta dělá věci ne zcela obvyklé, někdy až nepochopitelné. Počínaje tím že si auto udržuje a opravuje sám, nebo jezdí autem které by si nikdo normální nekoupil, což může být leckdy dost bizarní záležitost protože obecně se za normál považuje jezdit deset minut do práce naftovým dvoulitrem s ucpaným komínem. Nebo jako to mají motorkáři, jízdu jen pro tu jízdu. Nedělní výlet nikam, prostě jen jízda. A vrchol toho všeho blbnutí, naprosto divný a praštěný závody rozpadajících se trosek. Vzpomínáte si jak tenkrát v Brnisku, na kafi a kárách stál vedle sebe nový Jaguar F-type a otlučený Trabant? U čeho byla větší tlačenice? Tak a teď tohle všecko zkuste popsat někomu normálnímu.

Ještě k tomu čtení a psaní. Tak nějak chápu, že na internet píše kdejaký dement a i u profesionálně se tvářících webů projde kdeco. Ale co se děje v televizích a rádiích, nad tím zůstává rozum stát. Kde ty lidi berou? Ve zpravodajství České televize, holčina co nedokáže nejen vytvořit souvislou větu, ona nedokáže vůbec vytvořit větu. Odemele dávku textu a pauzy udělá prostě tam, kde jí dojde dech. V těch "normálních" rádiích to je podle zaměření. Buď tam vřískají jak pominutí a skáčou si do řeči, nebo se k posluchači obrací ťuťu ňuňu jak k dementnímu batoleti. A na rockovým Beatu se mluví normálně a srozumitelně. Nejdivnější je v neděli v noci, pořad o nejextremnějších odrůdách heavy metalu. Ti dva moderátoři by mohli tu mluvu vyučovat.

reagovat
Jakub Pospíšil
03. února 2021, 08:16
0

Stanislav Rubáš a David Kédl. Kdysi jsem to pravidelně poslouchal při nočních pluhovacích směnách. Heavy metal nějak zvlášť nemusím, ale ten projev a vědomosti si mě získaly.

Csaba
01. února 2021, 19:01
3

"Opravuju, udržuju, investuju. A mám to auto rád. Opravdu rád. Je to strašnej krám. Ale miluju ho.
Dělá mě to snad autíčkářem? Sotva."

Jak "sotva"?
To co jsi napsal je definicí "autíčkáře", krucipísek!
:-)...

reagovat
Ondris
01. února 2021, 19:41
0

Ja som na Autíčkára natrafil náhodou, keď sa o ňom objavila zmienka v diskusii pod článkom na auto.cz. Prelustroval som si zopár testov na zaujímavé kúsky a odvtedy ma to tu baví čítať. Recenzie sú super. Nie sú plné "faktov", ale páči sa mi na nich, že sú ako akási slohovka vystihujúca emôciu, ktorá z riadenia daného auta ide. Skrátka nie je to suché a dobre sa to číta. Navyše sú tu super blogy o starých krámoch, pre ktoré mám vášeň očividne nielen ja. Pocit zo šoférovania verglu z 80-tok či 90-tok je proste nenahraditeľný. :)

reagovat
martin_100
01. února 2021, 20:21
0

No vidíš hezká zpověď.
Já ani pořádně nevim kudy sem se sem dostal. Ale bylo to v dobách Dobešovských kdy se to objevil jeden článek jednou za čas. A to ještě většinou o nějaký (přitažlivý) ojetý paštice někoho z pisálků nebo jejich kamarádů. Ale to mě právě bavilo. Články psaný prostě jinak než psaly profi pisálci. Pak se tu začaly objevovat recenze nových mrdek a vypadalo to že z toho bude další nudnej opisovač tiskových zpráv výrobců. No a vono ne a to je dobře.

reagovat
Jenda_K
01. února 2021, 21:15
0

Já jsem se na tyto stránky dostal, když jsem hledal informace o Jaguaru a našel jsem zde skvělé blogy a recenze nejen chovatele koček Skippera.

reagovat
Bavoraczech
02. února 2021, 14:13
1

Autíčkářem je každý trochu jinak.
Jsou fanoušci, kteří si mají peníze, koupí si zánovní Porsche, Jaguara, Maserati... zkrátka co chtějí. Baví je řídit, nebaví je starat se, ale mají peníze na nákladný servis. Jsou to ti jediní autíčkáři? Za mě ne...
Je tu i sorta lidí co ty peníze nemá nebo na to auto dát nechce, ale baví je to, takže si kupují staré zajímavé krámy jako Saaby, Alfy, Hondy, BMW, Miaty... a následně je víceméně svépomocí udržovali při životě, aby ve chvíli, kdy vše funguje podřadili, šlápli na plyn a s úsměvem na tváři utáhli zatáčku.
No jo, jenže provozovat výše zmíněný "kepl" na denní ježdění není zrovna to nejlepší řešení a někdy je těch potenciálních youngtimerů celkem škoda. Proto má kde kdo k tomu zajímavému autu ještě otloukánka v hodnotě 10-100 tisíc, kterého sice na jednu stranu bere jako "bezstarostnou jízdu", protože škrábance nevadí a opravy zvládnu po práci do večera s baterkou na sídlišti. Já to tedy mám ještě trochu jinak než ten Kazachstánec. Já ten kepl skoro oplakávám když ho odvážím k likvidaci. Vzpomínám na to, jak takovej kepl za pár peněz spolehlivě jezdil, kde všude jsme s ním byli a zažili různá dobrodružství.

reagovat
Moctezuma
03. února 2021, 06:22
0

Naprosto perfektní úvaha :) Díky za ní. Nenapsal bych jí lépe.

Dostal jsem se zde skrze Google při hledání "recenze Ford Mustang", "recenze Camaro", "motor small block" a jiné zhovadilosti. Zde jsem nalezl spoustu odpovědí na mé hledání a poté se zaregistroval. Dlouho jsem byl pasivní čtenář (přes 3 roky) a poté se rozhodl, že zde občas hodím své moudro, které se zákonitě nemůže setkat s pozitivní odezvou. Ale to už nečtu.

Celý projekt je rozhodně zajímavý a jsem si jist, že výsledek práce lze vidět na rostoucím počtu čtenářů. Jsem si jist, že za pár let bude celý projekt velmi úspěšný a začne se zde více řešit spotřeba a objem kufru :-)

Veškeré blogy soukromých uživatelů jsou zde opravdu famózní. Tento projekt nemá konkurenci na českém webu. Také články kmenových redaktorů jsou úžasné, pokud zrovna nerecenzují Renaulty :) Tohle jsem už ale pobral :-).

V každém případě je Autíčkář i 18-letý puberťák, co si koupí své první auto, poprvé si nainstaluje do svého "snu" první repráky, rádio Alpine, lepí si TDi nálepky z autoburz a je šťasten, i když v očích starších vypadá jako Tesco-trapný-tunner. Většina stejně dospěje... I když to může vypadat vtipně, tak je to autentické oproti lidem, co si libují v pozérství, předstírají svůj úspěch při značné dávce důležitosti a přitom mají dluhy, jezdí autem na operák a o autech neví nic. Více než 10x ale obkrouží Stodolní za večer a tváří se, že jsou úspěšní - dphčkáři etc... (V Praze jezdí kolem Václavského náměstí...)













reagovat
liška
03. února 2021, 14:11
1

Já jsem tu, koukám, už téměř 6 let zaregistrovanej. A předtím jsem byl nejspíš anonymní čitatel a je fakt, že jsem z toho byl zpočátku u vytržení, že někdo testuje a střídá staré popelnice za dvacku, stejně jak jsem to jednu dobu dělal já a vždy o tom psal na moje.auto.cz Toto se tu naštěstí vesměs stále drží i když se to přesunulo víceméně do blogů a hlavní stranu už teď z mého pohledu okupuje nuda. Ale chápu, že bez toho by web zanikl. Co se vlastně stalo s V. Dobešem? Poddaní sesadili krále nebo odešel sám? :)

reagovat