načítám data...

BMW X3 (E83) aneb proč jsem i já koupil SUV

29. listopadu 2020, 22:57 71 komentářů krab

Na autíčkáři vždycky obhajuji všechny ty předvídatelné petrolheadské názory a zbožňuju stará sportovní auta. Tak proč jsem k sakru radši nekoupil sportovně střižený kombík?

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: BMW X3 (E83) aneb proč jsem i já koupil SUV

Upřímně řečeno, menším rodinám o jednom dítěti a psu v minulých dobách stačilo klidně i Mini. Kamarád má děti tři a Fiat 600, který dovezl z Itálie. A na krátký výlet veteránem se do něj celá rodina vešla – můžete se divit, ale je to tak. V dnešní době všechno přeháníme a rostoucí automobilové karoserie jsou tomu důkazem.

Realita je taková, že naše Mito 1.4 Turbo, které jsem zpočátku koupil s velkým despektem a vtipkoval na téma, zda vůbec dojede od prodávajícího z Brna po vlastní ose celkem obstojně fungovalo a já si ho oblíbil. Žena řídí nerada a já přeci jen usedal za jeho volant nejčastěji. Beztak s námi za rok a půl najelo asi jen 10 tisíc kilometrů, což je nic. Zkrátka se s ním jezdilo po okolí a občas jsem ho provětral i po dálnici, aby se turbomotorek hezky protáhl. Nebyla by rozhodně tendence ho měnit, ale tvar i velikost kufru prostě a jednoduše není kompatibilní s tím jakou hromadu místa zabere kočár na dítě. Viděl jsem to u sestry, která má novou Astru kombi a její velký kufr zaplní proprietami na dítě téměř okamžitě a celý.

Nakonec, jiný dobrý kamarád mi (asi i dobře) radil, ať koupím něco jako Volvo XC90, protože SUV i kombíky nižší nebo střední třídy bývají zkrátka malé. Jenže my nechtěli žádné obří auto. Kdyby ano, nejspíš jsem zkusil trošku víc přišetřit a skončil v nějakém Durangu s hemi V8 pod kapotou. Jenže mě to přijde na primárně cesty v okolí Prahy tak trochu moc. Nejsme v Texasu… A jak už asi tušíte, nápad utratit veškeré rodinné úspory za hodně ojeté AMG v kombíku doma neprošel..

Když ne AMG, proč jsi Krabe nekoupil alespoň normální kombík?

Pojďme tedy hned k pointě. Rozhodně by býval byl kombík lepším autem na ježdění než jakékoli SUV. Už jsem si jich vyzkoušel celou řadu, nových i starších a dokonce jedno hodně staré americké SUV dva roky vlastnil. To jsem měl trošku punkovější období a hlavně na bazoši se tenkrát objevila neodolatelná cenová nabídka. Bílé GMC Jimmy S15 (v podstatě Blazer) 4.3 V6 z roku 1991 za 45 tisíc. To bylo úžasný auto na které rád vzpomínám. Projelo s námi křížem krážem celou Itálii. Já měl ten (na americké poměry) kompaktní offroad hrozně rád. A legrace je, že ani nevím pořádně proč. Asi tím, že to bylo moje úplně první americké auto.

Všechna SUV co jsem kdy řídil mají oproti tradičním osobákům zásadní slabiny v jízdních vlastnostech. To je zkrátka fakt. Proto jsou svým způsobem špatná. Mají vysoko těžiště, jsou těžká, neoplývají dobrou aerodynamikou a v porovnání s osobáky stejné kategorie mají citelně vyšší spotřebu. Přitom dovnitř se víc než do běžného osobního auta nevejde. Takže co je na nich lákavé?

Je to zvláštní věc. Teď shodou okolností jezdím celý týden s BMW X3 generace F25 s řadovým benzínovým třílitrem bez turba a do toho jsem si akorát ve čtvrtek vyzvedl značky na naše zelené X3 s atmosférickým řadovým šestiválcem na benzín dovezené z aukce ve Švýcarsku. S tím naším jsem zatím pojezdil ani ne sto kilometrů, ale na základní dojmy to bohatě stačí. Navíc podobné míval svého času kamarád a párkrát jsem se v něm vezl. Naopak v tom novějším jsem za ten týden ujel pár stovek kilometrů a vyzkoušel ho v různých jízdních režimech.

S trojkou bych udělal líp

Trojka Touring, ať už starší E46 nebo novější E90 je rozhodně daleko lepší řidičský zážitek než její SUV ekvivalent. Vsadím se, že to samé bude platit o GLK verzus C Klasse (W204), která se mi jízdně docela líbila. Nové GLC od Mercedesu jezdí naopak skvěle, což je až k nevíře, ale takové auto stojí hromadu peněz. Říká se, že Stelvio funguje taky velmi dobře, což jsem osobně nevyzkoušel, jelikož kdykoli byla příležitost „testovat“ novou Alfu, volil jsem model Giulia. A z trojkových BMW posledních let jednoznačně nejlíp jezdí čtyřka gran coupe. Tohle auto mě baví a vzhledově se mi moc líbí. Jenže tady jsme v jiné cenové… Takže zpátky do naší venkovské putiky (tedy světa notně starých ojetin)

Problém těch „X“ modelů včetně staré a možná už dneska „charakterní“ X5 s osmiválcem 4.4, kterou má doma táta je v jejich těžkopádnosti a neohrabanosti. Skvělé benzinové šestiválce (v případě obou X3) krásně znějí a chce se jim jet, jenže musí pohánět neforemnou a těžkou krabici. Přitom se ani jedna X3 v terénu určitě moc nevytáhne.  Zkoušel jsem si jeden prudký blátivý kopec v té novější (F25) a zvládla ho vyjet nadmíru dobře, ale když jsem auto nechal na brzdách sklouznout pozadu zase zpět, kontrolní systém auta cosi zahlásil o brzdách a že mám navštívit servis BMW. Hláška pak zmizela … nevím, tyhle novější auta mají pořád nějaké ty „jobovky“ ve svém repertoáru chybových hlášek.

X3 (E83) je taková mechanická a líp se s ní umím ztotožnit. A žena zase naopak ocenila černé, nelakované plochy nárazníků, které přesně můžou plnit svou funkci – bezbolestně narážet do věcí při parkování aniž by se jim cokoli stalo. A vysoké obrubníky už konečně nebudou žádný problém. (jako s Mitem). Mě se vlastně zatím docela dobře řídila. Má hezkou výbavu a snaží se být víc osobákem než teréňákem. Přitom se s ním do nějakého lehčího terénu těším anebo na hory na sníh. Při poklidné plynulé jízdě je to vlastně hodně příjemné auto. Je docela tvrdé na poměry SUV a předchozí majitel instaloval na náboje kol rozšiřovací podložky, takže (možná i díky nim) mi připadá, že se mu snadněji a stabilněji zatáčí než tomu novějšímu modelu. Vyzkouším pak i variantu bez těch podložek.

Zkrátka SUV jsem vybral proto, protože je to pro nás svým způsobem nová automobilová kategorie, má své plusy, ale i mínusy. Jeden z těch hlavních plusových bodů je fakt, že se za volantem aut téhle kategorie člověk cítí příjemně a relaxuje. Přitom převeze vše co potřebuje, případně dá na střechu ještě rakev s tím co se nevešlo a dá se vesele cestovat na velké vzdálenosti. Kategorie SUV typu BMW X3 nebude nikdy konejšivá jako Range Rover ani pevná jako skála, tedy Toyota Land Cruiser, ale za rozumnou cenovku může docela obstojně fungovat.

Proč jsem vybral právě BMW X3?

V podstatě kvůli motoru a technice tak nějak dost spřízněné ještě s trojkou E46. Jinak je to spíš iracionální volba. Vyrábělo se v Rakousku u Magna Steyr a oproti tradičním řadám 3 (E46) a 5 (E39) to byl kvalitativní sešup dolů. Interiér byl z laciných materiálů a auto má svoje mouchy co se týče výdrže. Ale není to nic strašného. Konkurence na tom není o moc líp, snad možná výrazně spolehlivější bývávala stará pětiválcová Volva XC70, ale taková než někdo prodá, tak s nimi najezdí stovky tisíc kilometrů. X3 se dá občas koupit (jako v mém případě) po majiteli co s ním toho tolik ještě nenajezdil a sloužilo jako druhé auto v rodině, takový ten mamamobil.

Důvodem proč zrovna X3 a ne Mercedes GLK, případně Mazda CX5 či Subaru Forester atd… (těch možností ojetin na výběr je docela dost) byl použitý motor (R6 řady M54) a vcelku jednoduchá pětistupňová převodovka GM 5L40E. Ta sice řadí předpotopně oproti moderním 8st ZF, ale například olej a filtr v ní zvládnu podle návodu vyměnit sám a případné problémy nebudou stát nesmyslné peníze. To stejné platí o motorech řady M54.

Uvidíme kolik bude žrát oleje, ale po inspekci je suchý, pěkný a má velmi zdravý zvuk. Vypadá to, že ještě leccos najezdí. Je tu méně elektroniky než v těch novějších, rádio na klasická cédéčka (to mám rád) a bezpečnost na to naše příměstské ježdění a občas delší víkendovou cestu na výlet vyloženě stále výborná. Airbagy jsou třeba i vzadu. To je ta legrační věc na dnešní době. Kdyby se psal rok 2005, kdy bylo tohle BMW nové a ne 2020, bylo by patnáctileté auto (z roku 1990) opravdu technicky výrazně zastaralejší než to, co se vyrábělo nyní (2005). Dnes to sice platí taky, ale ty rozdíly jsou dnes daleko méně v technice, ale nejvíc v elektrotechnice, infotainmentu a emisních systémech. Naše stará X3 sice bude žrát docela dost v porovnání se současným modelem a bude pomalejší. Jenže v té nové by se mi při startu neozval hezký mechanický zvuk řadové šestky, která má pak moc příjemný lineární chod. Snad jedině, pokud bych si výrazně připlatil za model X3 40i (nebo jak se to jmenuje). Před patnácti lety byl šestiválec u BMW stále v základu a samozřejmostí.

Pokud by vás to zajímalo, tak až něco najezdíme, třeba po zimě, můžu udělat blog čistě na servisní náklady a zkušenost jak to auto reálně funguje nebo nefunguje. Zatím jsem jen provedl očistu a „unpimp my car“ proceduru. Mělo hodně zatmavená boční a zadní okno neoriginální fólií. Naštěstí na skle nezůstalo lepidlo a proces šel jen s parním napařovákem v pohodě. Není to trojková Discovery TDV6 nebo RR L322 starších ročníků, takže snad X3 nezklame a jak skromně a příjemně se na první pohled tváří, tak bude i rozumně dobře fungovat. Se starými bavoráky jsem měl totiž osobně jen dobré zkušenosti. A těch novějších (2010 a mladší) se pořád tak nějak intuitivně bojím, že budou servisními náklady neúměrně drahé.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Radek_5
30. listopadu 2020, 08:51
1

Svět se v prdel obrací :-) Krab bude sedlat SUV ... Teda paní Krabová.
Ale doufám, že to tady na autíčkáři pochopíme a snad i schválíme (když už to je BMW s třílitrem v benzínu :-) ). A mimochodem taky v nejbližší době provedu obnovu firemního vozu - z Alhambry do (překvapivě!) SUV. Ono se už totiž skoro žádné MPV v podstatě nevyrábí ...

reagovat
beastar
30. listopadu 2020, 10:43
10

Vubec no jenom Touran, Espace, S-Max, Bmw Active Tourer, MV B-klasse, Chevy Orlando, VW Sharan, c4 Spacetourer ti poradim priste... Neco se zrusilo, neco se mozna zrusi, ale je toho porad hromada...

krab
30. listopadu 2020, 11:36
0

Jo, už je to tak... ale není všem dnům konec, ostatně kdyby se zjistilo, že SUV byla blbost, tak prodat jde vždycky všechno, otázka je jen za kolik. A koupit tradičnější kombík. Na druhou stranu, ta obliba těchto "příšer" má i svůj racionální důvod. No MPVčka nějaká asi pořád jsou jak píše Beastar, otázka je spíš jestli tě nakonec vyzkoušení toho SUV nějak podvědomě neláká. Protože mě to tak trochu lákalo. MPVčka jsou takový jak to říct, nudnější a člověk ví co čekat. U SUV máš nějaký iracionální pocit, že by se to dalo vyzkoušet i v terénu a půjde v tom zažít i nějaká zábava. Což je samozřejmě otázka jestli to tak v reálu bude nebo ne... V tom starým GMC jsem ale tu a tam nějakej offroad kde to šlo ztrestal.

bu
buteo
30. listopadu 2020, 12:32
2

I ty, Brute?
Když jsem ti v nějakém nedávném komentu pochválil podle náznaků (R6) volbu pochválil, počítal jsem tak nějak automaticky v tvém případě s pěkným (pětkovým?) kombíkem! Ale toto?
Utěšuje mě jen informace, že paní Krabová neřídí ráda, takže ty poměrně rychle vystřízlivíš. Dávám SUV tak rok, možná ani ten olej v převodovce zatím neměň.
Protože věřím, že tvá víra je pevná, beru to jako poklesek omluvitelný covidovým duševním pohnutím a odpouštím ti. Amen.

krab
30. listopadu 2020, 12:43
0

Děkuji ti za tvá slova, která jsou jako pohlazení, obzvlášť v těžkých časech :-D Ano, pětkovej kombík by býval byl řešením a možná nakonec ještě bude. Drahá paní Krabová se snad mezitím tuto zimu "rozjezdí" na tomto stroji Rakouských inženýrů a za čas uvidíme...

PS: Nápad s kombíkem mi byl trochu hozen na hlavu, obzvlášť pětka nebo éčko, jelikož je to prej moc dlouhý. Mimochodem už jsem měl dokonce i vybraný pěkný kombík od Saabu, 9-5 2.3 turbo poslední edice Griffin z roku 2009. To bych býval i prosadil, jenže majitel stáhl nakonec inzerci, jelikož se jim prý změnila situace doma a to auto ještě potřeboval. To by bývalo bylo od úplně prvního majitele a Saabisty. Tak to mě mrzelo trošku. Na druhou stranu jsem vybral X3 fakt myslím v celkově hezkým stavu a taky málo ježděnou (někde v okolí Basileje jezdila) a není to tak zlý. Ale s pětkou, zejména E39 co jsem míval kdysi se to srovnat nedá.

Radek_5
30. listopadu 2020, 13:10
-1

Beastar: ale jo, jsou MPV, akorát to jsou všechno auta, která se dělají min. 5, 6 let a de facto výběhové modely. Krab má nicméně pravdu v tom, když říká, že to asi chci podvědomě vyzkoušet. Tak holt uvidíme. Já se taky snažil a v rámci budgetu (a požadavků) budu mít aspoň trochu "petrolheadskou" volbu - GLB, dvoulitrový turbobenzín ;-)

beastar
30. listopadu 2020, 13:35
0

Radek_5: Ja mel suv nekolik mimo jine i proto abych o tom mohl rozumovat. Jsou dobra suv a spatna. Stejne jako mpv, nebo kombi. Vybehova mpv taky nejsou vsechna Touran je novy, Béčko taky atd. To je jedno Glb nic nezkazis. Vlastne cokoliv GL to jsou nejlepsi suv dneska v pomeru cena/vykon. Zkusis a uz si na daily nic jinyho pak nekoupis:)) Rikam tomu prozreni.

OndrasI
01. prosince 2020, 09:44
0

Při úklidu garáže jsem zkoušel odpalovat pytle z co mi tu zbyly z rozvrakovaný 156 z roku 97. Vše OK.
Jestli charakteristika nafukování pytle, časování atd. odpovídaly původnímu návrhu, to nevím, ale bouchalo to pěkně.

M P
30. listopadu 2020, 10:22
3

Si skoro ještě vybavuju články o tom, jak BMW končí, když se tohle začalo poprvé dělat :) btw když se zmiňuješ o těch airbagách... jak je to s životností pytlů? a řeší to někdo vůbec?

reagovat
krab
30. listopadu 2020, 11:31
3

Je to přesně tak ... počkejme 5 let a ta aktuální X3 s nejsilnějším 3 litrem šestiválcem (bez elektriky) bude zaručeně volba petrolheada , protože to bylo ještě to poctivý auto, ve kterým nebyly ještě baterky :-D

krab
30. listopadu 2020, 17:48
0

Jo a hele s těma airbagama... jsem si našel chvilku to pogooglit a v krátkosti z toho co jsem našel vyplývá, že starý systémy airbagů, 80. leta (Volvo, Mercedes) a ještě v 90. letech mívaly ty bagy životnost plánovanou něco jako 15 let a pak by se správně měly měnit. Asi ta patrona uvnitř už nemusí být na 100% funkční. Ale nevím. Ale u novějších airbagů za těch teda cca posledních 20 let už by to mělo být navržený tak, aby byly funkční neomezeně dlouho. Nebo po dobu životnosti auta píšou... Otázka je, jak dlouhá je vlastně životnost auta. Dřív většina aut zrezla kolikrát už po 5 letech a 10 letých přežila možná jen polovina a pak dál to strmě klesalo. Dneska jsou 20 letý ojetiny kolikrát svěží, perfektně funčkní káry. I 30 letý ...

Hele já když měl tehdy tu nehodu v tom Německu, tak v tom bylo moje Porsche (tehdy 17 let stáří) a Renault Clio II. (taky min. 15 let stáří). A v tom Cliu teda bouchly bagy oba jak měly. U mě nic, ale to proto, že ten náraz do auta přede mnou už byl v podstatě jen polibek. Takže já nevím, já myslim, že ty bezpečností systémy v autě dneska plní tu původní funkci hodně dlouho. Co je horší je koroze karoserie anebo opravy po větších nehodách a udělaný tak nějak "po doma" . To pak tu původní bezpečnost logicky musí hodně snížit.

Vavris Vavrisovic
30. listopadu 2020, 10:56
25

Jdu bruslit do pekla, dete někdo se mnou?

reagovat
Viola Procházková
30. listopadu 2020, 11:54
1

Já jdu! :D

GanGreen
30. listopadu 2020, 12:55
3

Já nemám brusle :(

Jan Machač
30. listopadu 2020, 13:03
0

Vařečka zabil :-)))

Jakub Pospíšil
30. listopadu 2020, 11:27
1

Jojo, to je samé "petrolheadské kombíky a hatchbacky, do kterých naložíte rodinu, kočárek se vejde i do BRZ", dokud se vás to nezačne týkat i ve skutečnosti a nejen v hypotetických představách ;)
-
Komentář upraven 30. 11. 2020, 11:28:01

reagovat
krab
30. listopadu 2020, 12:27
4

Právě, právě ... ale kamarádi petrolheadi co už děti mají tak nějak vědí :-D Proto dokonce padl na úrodnou půdu nápad s Volvem XC90 například. Druhá často tradovaná pravda je, že čím větší rodinný auto máš, tím víc krámů stěhujete s sebou, byť by to bylo jen na den ke tchýni :-D

PS: a dle Vavrisova příkladu s blitkami na alkantaře, jsem si fakt uvědomil, že další drahý čtyřkolový mazlík v podobě (ať už čehokoli) by smysl nedával. Takže zelená X3 s plastikovými nárazníky a snadno umyvatelnou černou kůží v interiéru bude zkrátka asi to co teď na nějakou chvíli upotřebíme. Za pár let se zase uvidí...

Pochtli
30. listopadu 2020, 14:43
3

Krab: To mi povídej s tím stěhováním s děckama - taháme krámů jak na měsíc a přitom jedeme jen na jeden blbý víkend.

beastar
30. listopadu 2020, 12:10
0

Hmm je to rozumna koupe v kooperaci s pani. Zejmena potom kdyz to bude ridit a bude v tom vozit maly krabatko:) Me to ceka v Lednu taky. S6 konci a budeme resit... Samozrejme suv jsou taky ve hre. Nejradeji bych sedan. Jenze ja. Vime jak to dopada.

reagovat
Kuře
30. listopadu 2020, 13:06
1

To je nějaká epidemie ty děti nebo co? Stě se fakt všici nudili v karanténě?;)))

Btw. S6ka děti nezvládne?;)

Opelfahrt
30. listopadu 2020, 13:32
0

Epidemie se dá zvládnout i se sedanem. Ale jde to snadněji, když žena neřídí, tím pádem sama děcka nerozváží po školkách a kroužcích a když nekecá do výběru auta, což zní možná neuvěřitelně, ale fakt to existuje.

beastar
30. listopadu 2020, 14:00
0

Kuře: S6 zvladne deti, psy a xy kramu v klidu. Jenze skonci jeji ol. A dalsi smlouvu nechci. Cili pujde pryc. A bude se muset koupit, neco. Uz to resime asi rok prubezne. My uz ale suv meli nekolikrat. Naposled pred Audi. GLv8. Bylo skvely, ale prece jen zbytecne velky, uzrany a stary. Jako jak rikam, ja bych chtel sedan nebo neco jako cla treba. Jenze ta moje auta ma rada, jezdi dost a tak do toho keca:) Dopadne to DS7 podle me.

Opelfahrt: Jasne jsou takovy. Lepsi to je, ale kdyz chces aby si se z toho neposral. Zenu v samostatnosti podporis. A ta moje s oblibou rika, ze je plne autonomni;)

krab
30. listopadu 2020, 14:10
0

Mě jde pánové vlastně teď o to, aby se přesně v tom řízení osamostatnila. A teď přes tu zimu je ještě čas trénovat. A ono je to pravda, že se těm našim ženským z těch SUV vážně líp kouká a líp s tím parkuje. Cítí se v těch autech jistější. Takové ty co je řízení nebaví a mají to jako nutnou povinnost. Já to vidím pokaždý, když jsme nějaký doma měli půjčený, takový vyšší auto. Mě se líbí spíš vyloženě offroady, třeba auta jako Pajero, jenže co s tím zase, když do toho těžkýho terénu není ani kam jet. Takže takovej kompromis ve všem je to silniční SUVčko.

A jestli zjistíme za nějaký čas, že se bude jezdit daleko víc a častěji, tak koupím pochopitelně něco novějšího. Ale jestli tu novější X3 nebo úplně jinou značku, těžko říct, v tomhle segmentu je mnoho na výběr a Beastar má pravdu, že Mercedesy třídy GL (asi už i to béčko a další) jsou tím nejlepším v segmentu. Ale to stojí právě hodně peněz. Ta novější X3 mě upřímně řečeno za svou cenu (nec půlmilion ) ničím neuchvacuje a za tu cenu už zas věřím, že půjdou lepší auta. Stelvio bude super a jeho cena půjde tutově za čas dolů i Jaguar F-pace.

Viola Procházková
30. listopadu 2020, 14:13
7

No vida. Srdečně blahopřeju, pánové! Vítejte v klubu přepracovaných alkoholiků :)

beastar
30. listopadu 2020, 15:37
0

Mozna sem naivni, ale ja se docela tesim:D Prece jen vek uz na to je. Nebo urcite sem naivni. Zase na druhou stranu suv mi nevadili ani driv. Ted bude o dalsi duvod vic proc to treba mit. Krim toho ze to tahne sem, tan anhanger. X3 ta prvni je docela bytelna a polnacky zvlada s gracii. Mesto taky. A jako treba ta moje kazdy auto odre prstynkama, dzinama (ty knofle) kabelkou, taskama, vybavou na kone. Plus ma v tom standartne neporadek. Proste jako pro nas levnejsi suv jednoznacne lepsi, nez treba novejsi kombik.

Viola Procházková
30. listopadu 2020, 16:21
2

Naivní je na startovní čáře každej a je to dobře, jinak bychom už dávno vymřeli :). Těšit se je každopádně dobrej předpoklad úspěchu.
Neznám moc lidí, co by s dětma jezdili kudlu, takže jim může být úplně fuk, že má to SUV trochu horší jízdní vlastnosti. Naopak prostor a těch pár cm výšky se hodí, to je prostě fakt.

liška
30. listopadu 2020, 13:16
0

Jako pokud šlo hlavně o kufr, tak třeba taková V70ka podle mně spolkne všechny tady ty menší SUV jak nic. A v benzínu s 2.0t nebo 2.5t se myslím občas sehnat dá. Prostě chtěls SUV tak to neokecávej :D Já se vsázím, že to doma zůstane dýl než rok. Vono přibejvající roky, pohodlnější nástup, nemluvě o polohování hažarta do dětský sedačky. Za rok beztak napustíš ženu znovu a cpát dvě děcka do sedačky v úrovni pasu jak v SUV a v úrovni kolen (kombi) je sakra rozdíl, kór pro ženskou.

reagovat
Ho
Honza123
30. listopadu 2020, 13:24
1

Docela se divim vyberu toho konkretniho kusu.. Jestli je to ten z Rudne, jak to podle fotek vypada, tak jsem se na nej byl zacatkem roku, kdyz ho dovezli, podivat a stav byl o hodne horsi, nez jsem cekal podle popisu v interatu..

reagovat
krab
30. listopadu 2020, 13:55
0

Tenhle bude nejspíš asi už jinej, ten zas moc dlouho v nabídce nebyl. Já se s nima tam celkem znám, majitel má rád taky veterány a sbírá starý Fiaty nejvíc. Tenhle kus má docela odřený rohy těch plastovejch nárazníků a na karoserii tu a tam různý zaretušovaný odřeniny z parkování. Ve skutečnosti se dost toho dalo vyčistit a rozleštit, takže to vypadá náhodou ještě k světu. Má najeto kupodivu docela málo, zespodu žádná rez, fakt pěkný i motor čistej, suchej, je vidět, že úplně zanedbanou údržbu to nemělo. Věřím, že bych časem sehnal něco lepšího, ale musel bych kvůli tomu sjezdit půl Německa a tam by stejně už tenhle typ byl spíš ve vylítaným stavu anebo počkat na lepší zase ze Švýcarska. Dostane teď celkově údržbu a bude jezdit...

Smyslem neměla být leštěnka ale takovej pracovní kůň na cesty po okolí. Psa pořád vozíme a až přibude na jaře kočár, vajíčko, dětská sedačka a dalších hromadu krámů tak tam prostě nový šrámy asi i přibudou. Kdybych tam našel rez nebo to bylo zanedbaný a chcal z toho olej nebo tak, tak bych to pochopitelně nevzal. Navíc cena se dohodla nakonec OK si myslím.

Honza Hamster Křeček
30. listopadu 2020, 13:26
0

Jestli pak toto monstrum neindikuje proč pan Albert Biermann odešel ke Korejcům dělat hot hatche...
Spíš mě mrzí a moc tomu ani nerozumím proč je přesně taková věc od BMW právě tou trefou do černého u většiny jejích zákazníků. Sportovní SUV ... ach jo :(

reagovat
beastar
30. listopadu 2020, 14:03
3

Neco jako nova Puma ze jo?;) Cili pro zakazniky Fordu super kauf. BMW nesmysl? Nebo jak si to myslel.

Honza Hamster Křeček
30. listopadu 2020, 14:20
0

Já vlastně nevim, tohle mi psal Krab, když jsem psal článek o X3 já.. :-)
Ale tehdy byl svět jiný....

krab
30. listopadu 2020, 14:44
4

Teď jsem si to našel ... ten tvůj test nový X3 M40i. Ty jsi kupodivu to auto chválil (klidně si to přečti) a já si posteskl nad tím, proč se taková auta za takové prachy poměrně úspěšně kupují. Když v nich žádnou zábavu stejně najít nejde. Já tady píšu blog o tom, že jsem koupil starou plečku za cenu pár prvků příplatkový výbavy na to nový X3. A ten smysl byl v tom, aby se tahle kategorie auta vyzkoušela, užili jsme si v tom letos ještě hory a pak to bude sloužit jako rozvážkový auto po okolí. Upřímně ten hlavní smysl všech SUV se mi teď jeví hlavně v tom, že maminky a tatínkové se nemusí k těm dětem tolik sklánět, když je zandavají a vyndavají s dětských sedaček.

Vůči čemu já se vyhraňuju je hledání nějaké zábavy z jízdy nebo sportovních jízdních vlastností u těchto aut. Ty totiž prostě nemají. Co umí (a majitelé to využívají) je nějaká rozumná trvalá rychlost po dálnici a blbuvzdornost proti obrubníkům ve městě a u nákupáku. Na druhou stranu, jestli bych si to auto co jsi testoval v roce 2018 koupil? Hele kdyby najednou byla po několika letech jeho reálná cena jako ojetiny na trhu příznivá proč ne... Ale nový za ty 2 miliony nebo kolik to stálo ani náhodou. Konec konců dost pravděpodobně si jednou pořídíme i ojetý elektroauto, protože ten vývoj k těmhle věcem směřuje ať chceme nebo ne

Honza Hamster Křeček
30. listopadu 2020, 14:51
-4

Já věděl, že mi to nějak vysvětlíš.

krab
30. listopadu 2020, 14:57
2

Tak vidíš... dyť taky o prd jde, jsou to jenom auta. Ale to co jsem na novým BMW kritizoval platí furt. Nové modely mě skutečně moc neoslovujou od nich, i když výjimka (kromě těch sportovních M) je nová trojka, to je parádní auto. To bych jako ojetinu jednou klidně bral. Snad se i dobře řídí, minimálně hezky vypadá

beastar
30. listopadu 2020, 15:46
1

Honza: Ok to ja nevedel, ze to je z nejake stare debaty. Sem myslel ze je to tvuj nazor. Coz bych se divil. Fakt je ze Krab ma pravdu v tom, ze koupil stary suv, otloukanka. Jako jednou kazdej koupime elektrokrabku. Vyvoj te donuti. Jinak teda s nim obecne v nazoru na suv nova nesouhlasim:)

Krab: Tvoje osvetleni situace beru. Jen nesouhlasim s tim ze sportovni suv neexistuji. Pokud je sportovnost v casech na okruhu, rychlosti, schopnosti projet svizne zatackove useky, delat zvuky, prinest pozitek z krouceni volantem, skvele brzdit, mit sportsitze, siroky kola a nabidnout sem, tam trochu te nekompromisnosti. Tak sportovni suv uz davno jsou a vetsinu sportovnich aut, co obdivujes predci ve vsem vcetne velikosti kufru:D Macan, Glc amg, X6m, Rsq8 a tak dale...

krab
30. listopadu 2020, 16:01
0

Ale já vím Beastare, ale znáš to jak to se mnou a sportovními auty je. Pro mě je synonymem pro sportovní auto něco jako Lotus nebo kamarádů Caterham. Za vyloženě sportovní auta beru i starý anglický sporťáky jako MG Midget nebo Austin Healey 3000, Americkou AC Cobra atd... Auta jako jsou Porsche 911 , Corvette , Jaguar, Aston Martin, ty považuju za sportovní gétéčka, auta pro radost a potěchu (i když se s nimi nejede kotel...) A pak mám rád všechny ostrý auta, ty silniční verze těch, který třeba závodily rallye, šampionáty cestovních vozů atd... Mám rád i ostrý hatchbacky a splašení nákupní tašky. Na vyloženě supersporty nemám vyhraněnej názor jelikož s nimi nemám zkušenosti. A tyhle "hot" SUV mi nějak moc do noty teda neklapnou. Ale zase proč ne, kdo to chce, ať si to koupí. Upřímně řečeno, tady kecáme na webu mezitím co vyřizujeme na notebooku nějaký pracovní věci a reálná cílovka těch drahých hot SUV by se mi smála ... prostě si to koupí protože můžou. To jsou ty lidi co je pro ně například Porsche 911 moc malé a nízké, BMW M2 příliš nepohodlná a jsou už leta zvyklý jezdit v X5 různých generací. Někdo je megaloman a přestoupí pak na X7, jinej vydělá ještě víc a koupí si Bentaygu , další má pocit, že si užije sportovnání v Urusu. A je úplně u prdele co já si myslím. Možná se tu směju, ale kdybych byl vyloženě vatař, tak asi končím sbírkou různých veteránů, měl bych tak 3 lotusy určitě a nejmíń dvě 911tky. A místo starýho SUV koupil Macan Turbo, tvrdil, že kvůli ženě, ale tajně se s ním občas po nocích svezl po okreskách :-D Mimochodem u toho Macanu a GLC věřím, že ostré verze fungují dobře. U BMW si nejsem tak jistej u Audi nevím...

Honza Hamster Křeček
30. listopadu 2020, 16:28
0

Já ho naprosto chápu. Vlastně (když odhlédneme od konkrétního kusu) mu jeho volbu naprosto schvaluju, rozumně velké SUV s tím něčím navíc (v tomto případě šestiválec BMW) pro rodinu automobilového nadšence určitě dává smysl. I automobilový nadšenec občas potřebuje auto pro přepravu lidí a věcí z místa na místo.
Narážel jsem samozřejmě na tak často a hlasitě Krabem zdůrazňované pohrdání kategorií SUV jako něčím, co na stránkách Autíčkáře nemá co dělat a v garáži pravého petrolheada už vůbec ne. Teď, když i on sám dospěl do situace, že potřebuje vůz. který skutečně bude používat jako auto a ne jen jako hračku, bude snad smířlivější.

Honza Hamster Křeček
30. listopadu 2020, 16:36
1

Krabe, zkus někdy Stelvio, to myslím, že by tě mohlo překvapit. Sice je co se výbavy a technologií týče trochu pozadu třeba za BMW, ale jízdně je naprosto famózní a mezi SUV těžko najdeš lepší. Jen takový tajný tip...

krab
30. listopadu 2020, 16:51
0

Jo, Stelvio je bez pochyby super. Trošičku si nejsem jistej jaký motor a není na výběr nějaká ta šestiválcová varianta kromě QV, což už je zase extrém z hlediska nákladů celkově. Takže asi benzín 2.0 280k. Koukal jsem na to a Stelvio bych bral. Ale úplně tolik hotovosti která by se v klidu dala vyčlenit na auto teď není, i ojetý vyjde na cca 800 tis s DPH. Uzavřít nějakej operák se mi na 10 max 15 tis km ročně jako soukromý osobě nevyplatí nebo prostě se mi rozhodně nechce tolik peněz měsíčně vyčlenit na auto jehož úkolem bude dojet místně do Billy, k doktorce a o víkend (když nebude hezky abychom jeli se Sally a povezem prostě moc věcí) k rodičům nebo na vejlet. Stelvio možná časem a nevím třeba časem budou levnější i ty Macany. Ale Porsche SUV má pro mě takovou furt divnou image, že asi bych do toho nešel. Na druhou stranu koupit hodně ojetej Cayenne Turbo a psát mu pak v blogu pravidelně deníček oprav by byla vděčná čtenářská rubrika. Ale kdo to má pak všechno platit ... :-D

Je fakt, že já jsem původně, už před lety na stránkách autíčkáře skutečně SUV nebo elektro nebo běžná spotřební auta jakoby nechtěl. Cítil jsem to jako potenciál stránky čistě pro automobilový nadšence, kde by se pěstovala taková ta kultura sporťáků, veteránů, zajímavých netuctových aut. Ale je vidět, že tu lidi čtou více méně všechno, nakonec i proto třeba zrovna sem klíďo přispěju s blogem o starý X3, protože už dneska vidím, že takový téma sem klidně pasuje.

bu
buteo
30. listopadu 2020, 19:46
0

Jj, všichni stárneme ......
Přičemž, jak asi už tušíte, milé děti, stárnutí nemusí vždy nutně znamenat zmoudření, prozření a podobně.
Já jako "starý unavený člověk" bych o tom mohl vyprávět.
Ale zpět ke Krabově volbě - někde jsem slyšel, že úspěšný muž by měl mít v garáži aspoň tři auta: reprezentativní limuzínu, velké SUV a nějakou hračku (ideálně supersport, reálněji kabrio, oldtimer, ....). Když to vezmu odzadu, tak hračka: splněno bohatě vícekrát, SUV: jakž takž, i když X5 nebo Q7 by splnilo reprezentativněji, takže už mu asi chybí jen ta S-Klasse, ne? -:D

krab
30. listopadu 2020, 21:47
0

Buteo - nehledej v tom složitější logiku. Rozhodovací proces nebyl složitý. Viděl jsem po technický stránce auto v pořádku (a doufám, že jsem se nakonec nespletl) , který mělo rozměry tak akorát a černý nelakovaný nárazníky. Navíc s motorem, kterej znám jak z pětky tak ze Z3jky, i když je fakt, že M54 je proti M52 v několika věcech rozdílná a může nepříjemně překvapit, že bude žrát olej. To uvidím až najedu aspoň první tisícovku po výměně a změřím jak na tom je. Občas kluci říkají, že jim v trojkách vezme i litr na 1000 km, což je docela drsný... Ale ne každýmu a ne každej z těch motorů. Tak uvidíme.

Víš, kdybych koupil vymazlenou trojku 330i Touring E46 v nějakým tom M paketu z výroby a prezentoval to doma jako, že jsem přivezl auto pro "ni", "ona" by mi pěkně rychle vysvětlila, že zas kecám a koupil zase sobecky sám sobě další hračku. Tak jsem prostě koupil něco, k čemu nemám autíčkářsky vyhraněnej vztah a o čem si zatím myslím, že bude fungovat. Jestli jsem udělal blbost nebo ne, to se uvidí, nakonec proto jsem sem dal i ten blog, že mě zajímají vaše pohledy a názory.

PS: Tu limuzínu vážně ještě nemám a určitě by se mi líbila takový ta W126 500 SE jako má Honza Červenka. Snad jen kdybych si mohl vybrat, tak v modrý barvě ne v černý jako má on.

bu
buteo
30. listopadu 2020, 23:36
0

Ale no jasně, ať ti i manželce dobře slouží a dělá radost a minimum starostí!
To je jen takové rýpání, ale v dobrým.
Btw: S tím oblbováním manželky, jakože pro ni ...., už to taky u mě dávno nefunguje. Alespoň průměrně inteligentní ženská to prokoukne velmi rychle.

je
jerry
04. prosince 2020, 15:43
0

Já taky kupoval SSS pro manželku a jezdím s ním víc já:-))) Ale mám velké štěstí, že žena má stejný vkus. Tedy lehká auta s dobrým poměrem výkon/hmostnost.

esmo
30. listopadu 2020, 13:32
0

Krabe koukám, že tam máš ty klasický bezpříplatkový sedačky. Jak se v tom sedí? Je to taková bída ze které při každé zatáčce kloužeš, jak každej správněj závodník na internetu píše, nebo se to dá?

reagovat
krab
30. listopadu 2020, 14:02
0

Ujde to, ale třeba ty komfortsitze co má třeba pětka ze stejnýho období jsou daleko lepší. V zatáčce nekloužu, docela to jde. Je fakt, že vědět, že to bude auto, který bude muset najíždět dálky a denně se s ním třeba někam dál bude jezdit, tak bych volil úplně něco jinýho. Ale vzhledem k tomu co vidím najelo mito za rok a půl (10 tisíc) protože pracujeme oba s manželkou teď v podstatě skoro na stálo z domova a jezdí se i jinejma autama, tak předpokládám, že to zase bude cca 10 tis rok a asi teď příští rok ani žádný extrémně dlouhý cesty, tak je to v podstatě jedno. A stejně počítám, že tohle vydrží tak na 2-3 roky max a pak zas zkusíme něco jinýho.

Vavris Vavrisovic
30. listopadu 2020, 20:42
1

Já ještě přiliju trochu oleje do ohně. Když už teda došlo na rodinné SUV, myslíš, že by paní Krabová místo šestiválce neocenila více spíše o pár let mladší věk, a něco více konektivnějšího a posh? :-P :D

reagovat
krab
30. listopadu 2020, 21:33
1

Ale to asi nakonec jo a sám si říkám něco podobnýho, jestli jsem zase zbytečně nekoupil další starej krám. Věc se má tak, že byl rozpočet na něco do půl milionu, dražší auto by se muselo řešit nějaký finacování, čemuž jsem se v současný době chtěl radši vyhnout. Respektive jsem si nějak vždycky dal takovou nějakou zásadu - kupuj auta za cash a nepůjčuj si na ně, to za ten stres nestojí. Kdybych podnikal a auto byla odpočtová položka, tak by asi dávalo smysl vybrat nějaký zajímavý operák a mít jedno auto touhle formou. Nedávno jsem zrovna viděl nějaký operákový nabídky na BMW a ty cifry i na ceníkově extra drahá auta (třeba BMW M340i Xdrive) vycházeli při nějakých těch 15 tis ročně až tak pozitivně, že nechápu jak se to může vyplácet... Ale když jsme oba zaměstnanci, toho času s prací z 80% z domova mi připadá fakt zbytečný splácet měsíčně nemalou částku za to, že mi před garáží stojí nový/zánovní auto. A taky bych se v takovým nemohl sám vrtat :-D Což se v týhle už "prastarý" X3 můžu zcela v pohodě.

Mám doma ještě 2011 X3 28i (3 litr N52 190Kw s 8spd. ZF automatem) hodně málo jetou, jen divně konfigurovanou, z čehož nejblbější je béžový látkový čalounění a absence xenonů. Hlavně to čalounění je naprd... to by bylo za chvíli zlikvidovaný. Za to auto chtějí áčka 460 tisíc. Možná bych vyjednal slevu, ale počítám, že lepší nabídku než nějakých 440 bych nedostal. A kdybych to kupoval potřeboval bych se fakt ideálně i rychle zbavit Mita a na něj dostanu jistě mizernou výkupovou cenu. Tohle starý stálo 190 + asi trojku jsem dal za dovozovou přihlášku abych to měl bez starostí. Takže míň než půlka. A Mito se dřív nebo později přes soukromej inzerát prodá. To novější X3 navíc nejezdí 2x hůř ani tak nevypadá. Nebo je to můj úhel pohledu. Mé milované ženě je to jedno. Ta nepotřebuje "posh" auto. Radši bude pilotovat takovýhle starší a k tomu novou kuchyň, kterou potřebujem, než modernější dražší SUV před garáží. Pochopitelně jsem si na sebe upletl bič a to aby to auto bezchybně fungovalo, jelikož, když nás někde nechá je asi jasný, že si to pěkně vyslechnu.

Já si stejně myslím, že to bude auto teď na následující rok, možná ještě ten další a pak to možná vyměníme za nějaký modernější. Ale třeba si tohohle starýho "hrdinu minulosti" v highland green barvě oblíbíme a budeme s tím jezdit do doby než tahle auta zdaní nějakou ekodaní a nebude se vyplácet je provozovat. A půjde do šrotu. Ale tahle doba je pro ČR myslím ještě v nedohlednu, protože upřímně řečeno, u nás panuje životní úroveň stále taková, že ačkoli se máme v zásadě dobře, spousta lidí si nemůže koupit ani takovou X3 nebo obstarožní trojku nebo cokoli podobnýho. Takže zdanit do budoucna tyhle auta nebo jim upřít vjezd do měst atd. by byla politický sebevražda.

bu
buteo
30. listopadu 2020, 23:31
1

Přesně: pokud budou u vesla populisti, a to budou ještě dlouho, nikdy nepůjdou do konfliktu se svým voličským elektorátem, jako že by jim zakazovali staré křápy, když na lepší nemají, nebo jim třeba nutili tu nešťastnou elektromobilitu. A pro nás milovníky vyjímečných (aspoň pro nás) starých křápů z toho bude jako vedlejší efekt vyplývat i tolerance našeho státu k našim milovaným "přehnaně výkonným/neekologickým/velkým", zkrátka modernistickým trendům nepřátelským vehiklům. Ještě dlouho nás nečeká žádná likvidační ekodaň nebo nesmyslné ceny u benzínek. A klidně třeba EU navzdory, protože jsou furt nějaké volby a populisti jsou populisti.
To si myslím já.

Moctezuma
01. prosince 2020, 05:30
0

Gratuluji ke koupi a ať jen slouží :-)

Máš pravdu, SUV je velmi zvláštní kategorie. Obzvláště full-size SUV. Několik měsíců jsem přemýšlel a vymýšlel, zda koupit Suburbana, Navigatora, Nissana Armadu, Toyotu Sequoia, Escalade, Yucona, Expeditiona či jinou nepraktickou hračku.

Nakonec jsem koupit Forda Expeditiona Eddie Bauer 5.4 V8. Byl jsem šťastný jak blecha a několik měsíců jsem si připadal jako největší king či farmář, co zrovna tahá koně. Radost ovšem netrvala tak dlouho, jak jsem čekal. Např. u e38 jsem byl kompletně celé 3 roky vlastnictví nejšťastnějším studentem, než jsem musel sedmu prodat kvůli studiím v zahraničí.

SUVčko bylo fajn pár měsíců, ale pak mě přestalo bavit. Při rychlejší jízdě jsem auto málem převrátil, špatně brzdilo, pomalu zrychlovalo. V každém případě byla legrace se dívat na řidiče Q7, X5 a jiné z "vrchu" a vidět tyhle pidi auta z pohledu amerik. Možná to bude věkem (31), ale E83 asi nebude takový nudný obývák na 4 kolech, jako tyhle americké full-size.. Těžko říct.

V každém případě jsem se zařekl, že další SUV pořídím nejdříve ve 40.. Dlouho mi to nevydrželo, bo jsem dneska prodal Forda a kupující se mne zeptal, jestli náhodou nechci Dodge Durango R/T (viz foto). Prý je to muscle SUV a chová se trochu více sportovněji, než klasické SUV. Vyzkouším a možná se opět stanu důchodcem v jiném, zajímavějším a hlavně červenějším midsize-SUV.






reagovat
krab
01. prosince 2020, 09:40
1

Díky za přání a tobě nápodobně! Napiš o tomhle krasavci někdy taky blog, ať se pokocháme. Tahle auta u nás prostě moc nejsou a když tak se mi zdá, že předražená. Nebo takhle, ono to asi naskáká nahoru tím dovozem, clem atd...

Takovýhle Durango R/T by se mi jistě líbilo, ale přeci jen by asi bylo do našich podmínek možná až moc velký. Spíš ten motor, ten bude dělat to auto. I ta červená tomu sekne.

Jo, jinak E83 bylo BMW přijímaný takovým smíšeným způsobem. V USA ho nesmírně vychválili za jízdní vlastnosti, když zkoušeli slalom apod... Byla to taková jedna z prvních vlašťovek v tom SUV nebo SAV segmentu co se týká jízdních vlastností skoro osobáku byť v SUV kastli. Cayenne uměl jezdit ještě líp, ale ten byl výrazně dražší a jinak asi nic. A americký SUV byly v tý době klasicky tradičně na rámu jak to znám z toho GMC co jsem míval před lety. Na druhou stranu tu E83 kritizovali za horší zpracování a materiály uvnitř což je pravda. Ono se vyrábělo skoro 8 let což je dlouho, takže komerční úspěch ten model měl, ale myslím, že jak přišlo Audi s Q5 tak už najednou ten vnitřek E83 neodpovídal vůbec realitě tý konkurence.

každopádně může se stát, že se někdy v budoucnu svezu v tom Durangu R/T, žena už pak přechod z E83 na větší zvládne (než dnes když je to přechod z 3dv mini auta) a budem si bublat v rytmu osmi válců....

Moctezuma
02. prosince 2020, 07:01
0

Tenhle kousek stojí cca 350k Kč, 2015, 44k Km, tak uvidím... Jestli koupím tuhle verzi. Stále preferuji Chargera :) Konzul ze Swissu mi nabízel X5 (e70) s ochranou 3 stupně - proti 9mm banditům, ale jak píšeš - taky mám strach, co se týče servisu obzvláště zde a od 2010.... Hlavně ať slouží :)

Ju
Junior
02. prosince 2020, 19:09
0

hale táta to teď řešil. Nový kusy teda. A jako hračku. Je z něj sice čerstvej děda, ale ten kočárek aby mohli s novopečenou matkou a babičkou jezdit na výlety, ten by naskládal do čehokoliv co se doma zrovna válí. Teda, na motorku asi ne, ale to má jiný, větší problémky žejo.
Nakonec došel k tomu, že Durango je nezajímavý. Jakože šestiapůlitr pyčo, ikdyž se mi vypne půlka motoru tak tam mám pořád víc litrů než celej vyšší management všech korporací v praze ve služebácích, kupujte než to zakážou...
Ale on se dá taky koupit pickup. Rebel na vzduchu třeba. A to je prostě pickup. Hladina red-neckství stoupá, člověku hned začíná oranžovět ksicht a dělat příčesek. se Styl +200. A jezdí to velmi dobře. Strach z logické úvahy "podvozek naladěnej na tunu na korbě, to bude prázdný skákat" zcela vymazán.
Takže krabe, SUVčko je nuda :)

to
tomaass2
03. prosince 2020, 10:22
0

Tohle Durango 2015 je za 350? Kde to seženu? :)

ro
rock
03. prosince 2020, 10:39
0

V Mexiku?

to
tomaass2
03. prosince 2020, 10:41
0

Aha :D :D

Ju
Junior
02. prosince 2020, 19:01
5

Vrchní rada petrolheadů vzkazuje, že seš vyloučenej.

reagovat
David Střítežský
05. prosince 2020, 15:56
0

Poprava nakonec neprošla, s poměrem hlasů 6 ku 7 ... o veřejném bičování se bude jednat za okamžik

ro
rock
03. prosince 2020, 10:21
1

"A žena zase naopak ocenila černé, nelakované plochy nárazníků, které přesně můžou plnit svou funkci – bezbolestně narážet do věcí při parkování aniž by se jim cokoli stalo."

Z týdle věty mi normálně přeběhl mrát po zádech...
Na jaře jsem řízením osudu jezdil s maličkou Hondou (protože starý "dospělý" daily už nebylo a nový ještě nebylo) - a jak je to malý, tak to asi nemá respekt ostatních řidičů a "řidičů". Během měsíce to chuďátko na parkovištích schytalo víc boulí a šrámů, než kolik jsem jinak nastřádal za posledních 10 let s auty střední a vyšší střední.

Takže nejen pro pí krabovou: ono se nestane nic těm černým nárazníkům, ale může se stát tomu, o co se ten nárazník opře...

reagovat
krab
03. prosince 2020, 15:05
0

Neboj, instrukce jsou jasný, to víš že do nikoho bourat nebude ... Navíc nás by ani nenapadlo někomu odřít auto a zmizet, to fakt ne.
Pochopitelně mě právě taky nesmírně serou všechny ty lidi co ti klidně dveřma bouchnou do auta a dělají jakoby nic. Taky nechat jiný auta před krámem mi je vždycky tak trochu líto a taky když už tak parkuju co nejdál od všech.

ro
rock
03. prosince 2020, 19:32
0

Jasně, to byla jenom taková asociace.
Sem si jenom vzpomněl, jak to vozítko schytalo 5 boulí za měsíc (včetně předního nárazníku vyraženýho z úchytů), tak jsem se z toho potřeboval vykecat :-)

krab
03. prosince 2020, 23:00
0

Mě to je jasný, nakonec tenhle typ aut na ostatních na parkovišti páchá nejčastějš vážně nejvíc škod. Tuhle jsem pozoroval slečnu parkovat na Zličíně jakési zánovní M-B SUV a navzdory 3D parkovací kameře to byla i tak docela groteska. Stál jsem o řadu za ní a čekal na ženu než vyleze z obchoďáku a chvilku taky uvažovat, jestli radši rychle nenastartovat a dát zpátečku ...

PB
03. prosince 2020, 11:59
1

no mel to jeden muj kolega pred par lety. na suj vek osoupany az beda a vanocni stromecek chybovej hlasek narustal pri kazdej jizde... byla to moje prvni zkusenost s " novymi" bmw a pamtovat si to budu celej zivot. neskutecna mrdka:))

reagovat
je
jerry
04. prosince 2020, 15:59
0

No tvl. Krab a SUV:-))) No aspoň to nemá ty současný odporný ledvinky. Na názory uživatele jsem zvědavej. A to fakt, protože to bude hodnocení SUV z asi i trochu mého pohledu.

reagovat
krab
04. prosince 2020, 17:53
0

Děsivá představa... chápu :-D
Já nějakej dodatečnej názor na toho našeho "hooptieho" jak vždycky svoje auta nazývá Tyler v tom svým "Hoovie's garage" pořadu ještě časem napíšu. Ve středu to uvidí jeden mechanik a uvidíme chorobopis. Abyste viděli jestli se dá koupit 4x4 "kombi" do 200 tisíc a co dál to bude obnášet.

Zatím, ale neproběhlo žádný zásadní zklamání. Kosmetiku jsem do velký míry doladil, příšerný zatmavený okna fólií odlepil, prohlídl pořádně a zjistil spíš pozitiva. Brzdy to má nedávno nově dávaný, gumy taky, diferenciály, převodovka suchý, podvozek neorezlej, karosérie taky, výbava funguje až na panoramatický dvoudílný střešní okno, který zlobí (ale o tom jsem dopředu věděl) a check engine light, kterej se znova rozsvítil a bude se řešit tentokrát nejen vymazáním chyby, ale zkusíme vyměnit to, čím se rozsvěcí. Ale to jde ještě na vrub prodejce, vlastně jsem zvědavej, který čidlo nebo co to rozsvěcí. Protože jinak motor běží normálně. Pohon všech kol jsem včera důkladně vyzkoušel a vyjel i naklouzanou louku do prudkýho kopce, kde jsme měli problém se udržet já i můj pejsek ... Jinak se dá na sněhu pěkně řídit zadní náprava plynem a jde do přetáčivosti klasicky jako každý jiný BMW. Nedotáčivost předku tu není taková jako u aut s motorem napříč a nějakým 4x4 od haldexu např... Je fakt, že bez uzávěrky a redukce to X3 do těžšího prostředí není, to dá rozum.

Vymění se kapaliny, filtry, budu špekulovat jak opravím střechu - závada je přesně ta typicky popisovaná (stává se to často u BMW různých typů s touhle střechou) že po vyklopení obou dílů nejde zavřít, jelikož se ten zadní neposune. Pak se to musí zavřít holt ručně. Ale promazal jsem to a zdálo se to už lepší, ale stejně tam bude někde vypadlá nějaká závlačka, něco takovýho... Našel jsem instruktážní video jak znehybnit tu zadní část okna aby se to přední dál vyklápělo, ale on prakticky uřezal jakési pacičky toho systému, v podstatě udělal nevratnou operaci... to určitě půjde opravit tak, aby to fungovalo přesně jak má. Posuv ale funguje v pohodě... Jsem na to dostal slevu, že je možný, že oprava bude jedině výměna panelů, ale to 100% půjde opravit. Goldene Tchechishe Hande a pár hodin času a vykoumat to...

A jinak drobně rosí na spoji motor / převodovka, ale kapka se pod autem neudělá, takže to bude muset ještě vydržet. Jinak výměna těsnění olejový vany, případně i gufera na klice (tyhle dvě možnosti, kde to může téct) je fakt hromada práce na celej víkend. Musí se odpojit hnací hřídele a vyvěsit pomocnej rám a mít teda motor svrchu ukotven na místě a povolit to dole. Ono i u 2WD BMW se musí při výměně těsnění pod vanou vyvěsit nápravnice, ale tady vedou skrz vanu právě ještě ty hnací hřídele a vedle je přední diferenciál. Tohle úplně sranda není. A co jsem se dozvěděl, tak úniky olejů jsou u těch X3, ale i ostatních "X" modelů BMW docela typický problémy. A málokdo to nechá opravovat. Často tečou i těsnění pod víkem ventilů, což je u mýho motoru suchý, ale tam je ta výměna snadná věc.

Jinak asi zatím nic moc dalšího nemám. Jezdí to tiše, příjemně, zní jako jakákoli šestiválcová E46 nebo E39. Jen bude citelně víc žrát než klasický osobáky s tímhle motorem. Ale to mi je celkem jedno, protože s tím, že to nepojede za "štyry na sto" jako legendární TDI se počítalo předem.

je
jerry
04. prosince 2020, 19:02
0

Kámoš měl jednu z prvních X5 330i a když jel na Gardu s kolama na střeše, tak za 18 na 100. Ale zase jel furt 140 až 180.

Ho
Honza123
05. prosince 2020, 10:29
0

Doporucuji vymenit hlavne tesneni pod telesem olejoveho filtru, je tam gumove tesneni, ktere je po letech uplne ztvrdle (M54 a M52TU na to trpi mnohem vice nez starsi M52, protoze maji vyhrivany termostat, ktery drzi pri klidne jizde teplotu hodne vysoko). Dokaze to tudy tect hodne, protoze tam jde olej pod tlakem (a tudiz je to pri vetsim uniku i nebezpecne pro motor) a casto to na prvni pohle zespod vypada jako tekouci tesneni vany..

krab
05. prosince 2020, 11:55
0

Díky, taky jsem na tohle přišel, když jsem hledal na pelicanparts ty běžné možnosti, kde najít úniky olejů u těchto motorů. A gumový těsnění pod tělesem olejovýho filtru je tam přesně popsaný. Tohle by byla ta jednodušší varianta, to se vymění snadno. Ve středu to vezu stejně člověku na bavoráky, tak to projdeme a uvidím na co přijdeme.

je
jerry
05. prosince 2020, 17:38
0

Mrknul jsem ještě do německého TÜV Reportu. Hlavní problémy po celou výrobu: úniky oleje, praskání zadních pružin i po výměně a kaput panorama šíbr. Dva z toho už znáš, oprava šíbru údajně přes 2 tis. Euro. Ale jinak píšou, že problémy moc nepřibývají ani s lety, takže stará auta jsou výrazně lepší než stejně stará konkurence. Do roku 2006 hodně tvrdé odpružení, ale zase díky tomu v zatáčkách výrazně lepší než jiná SUV. A chválí samozřejmě řadový atmo šestivál. Takže dobrý. Ty sis to vlastně koupil pro sebe, snad tomu žena bude věřit i při jízdách po rozbitých cestách:-)))

krab
05. prosince 2020, 21:46
0

JJ, tak dva i máme. Prasklý pružiny vzadu nejspíš nejsou, leda bych se překoukl, ale každopádně v odpružení vůle nejsou. Ten šíbr mě štve, ale vím o tý vadě od začátku. Včera jsem se ho odvážil vyzkoušet a naštěstí je to ta často popisovaná vada. Nouzově to zavřít jde. Mimochodem není to specialita X3, ale všech BMW s touhle panorama moon roof nebo jak tu dvoudílnou střechu marketovali. Mám odkoukaný jeden postup jak to zprovoznit s tím, že holt zadní část už pak trvale výklopná nebude. Ale věřím, že se najde i elegantnější způsob opravy aniž bych tu celou kazetu musel měnit. To je nesmyslně neekonomická varianta. I když už to dneska jde vyměnit za ani ne půlku těch 2 tis euro co píšeš. Jde o to, že na to nedělají náhrandí díly. Jenže v době 3D tiskáren se dá chybějící rozbitý díl vytisknout. Takže tohle asi bude ta cesta...

Já až celý auto doladím napíšu komplet blog. Snad se to povede a blog pak bude moct sloužit jako návod těm, co se ta stejná střecha na starším bavorákovi posrala taky.

Jinak ženě se náhodou řídí dobře, je s X3 spokojená. Kdybych vybíral podle sebe, nikdy bych do toho nešel, ale vzal E46 330i touring, nějakou co nejhezčí co lze ještě sehnat a pak se o ní taky patřičně staral. Ale X3 bude na tyhle účely rodinné muly vlastně lepší... Takže proto jsem vybíral co jsem vybíral...

Mimochodem asi by se dalo pořídit líp s nějakým Subaru, zejména Outback mě zajímal, ale starší bavoráky znám dobře, nakonec jsme jich doma měli několik a mám rád jejich řadový benzinový šestiválce. Takže proto X3. A náhodou přehnaně tvrdá není. Možná pro majitele Volva je to odpružení tvrdší, ale pro nás ne... konec konců Mito na 18" kolech taky nemá kdovíjakej komfort jízdy. :)

Ju
Junior
05. prosince 2020, 17:27
0

Hale a DS7 je optimální provoz na tahání koňovleku?

reagovat