načítám data...

Volkswagen Touareg 3.0 TDI: Pojízdná pevnost

V době, kdy se z velkých SUV stávají vlajkové lodě jednotlivých automobilek, není prostor pro sebemenší chyby. Jak si vede nový Volkswagen Touareg? Má co nabídnout?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Většina běžných modelů německého Volkswagenu mě nechává chladným. Polo, Golf, Passat, to všechno jsou bezesporu velmi dobrá auta, se kterými bych byl ve každodenním životě zajisté nadmíru spokojen. Jen mi tam chybí nějaká ta přidaná hodnota. Nevyvolávají ve mně žádnou touhu nebo snad chtíč je vlastnit. To se však netýká dvou největších modelů, majestátního Phaetonu a terénního Touaregu. U nich to kouzlo bylo a je prakticky od první generace. Phaeton pro mě, navzdory rozporuplným dobový recenzím, představoval typickou německou limuzínu. Působil chladně, ale byl velmi promyšlený a maximálně funkční. Docela mě mrzelo, že jeho prodeje nikdy nebyly nikterak závratné, protože jistě měl co nabídnout a nebyl horší než tehdejší konkurence. Touareg byl zase původně zamýšlený jako odpověď na všechny ty Mercedesy ML, BMW X5 a ostatní luxusní SUV. Každý ze zástupců tohoto segmentu měl svou silnou stránku, na kterou lákal zákazníky. BMW X5 dobře jezdilo, Volvo XC90 myslelo na rodinu a bylo bezpečné a Mercedes ML měl na kapotě hvězdu. Volkswagen měl jiný trumf. Byl extrémně schopný v terénu. Zatímco co některým dělalo problémy překonat vysoký obrubník ve městě, Touarega jste mohli vzít na expedici do pouště a on by to zvládnul levou zadní. A také jeho druhá generace pokračovala v nastoleném trendu a co se nezpevněných cest, byl Touareg nekorunovaným králem svého segmentu. Postupem času si tenhle model získal mé sympatie. Proto jsem byl nadšený, když se v redakčním kalendáři objevil zbrusu nový Touareg generace třetí. Okamžitě jsem jej uzurpoval pro sebe. Otázka je jasná, dokáže navázat na své předchůdce? 

Co se vzhledu týče, první dvě generace velkého wolfsburského SUV byly poměrně konzervativní. Takový ten klasický design, kterým byl Volkswagen na začátku nového milénia pověstný. Žádný výrazný prvek, jen strohost a čistá funkce. Novinka na to jde úplně jinak. Těžko říct, jestli je to kvůli čínskému trhu, který vyžaduje vzhledově výrazné vozy, nebo kvůli tomu, že po ukončení produkce Phaetonu přebírá Touareg definitivně žezlo vlajkové lodě celé značky a Volkswagen si usmyslel, že jako nositel královské koruny musí být výraznější a zapamatovatelnější. Tak či onak, nový Touareg je vskutku dobře zapamatovatelný a rozhodně to už není žádná šedá myš. Bohatě chromovaná masivní čelní maska je asi nejvýraznějším prvkem celého vnějšího designu. Strhává na sebe veškerou pozornost. Volkswagen často unifikoval své jednotlivé modely, kterým naděloval jednotou tvář. Tyhle časy se mění a Touareg je toho potvrzením. Tohle auto si totiž nespletete s ničím. Ani s koncernovým příbuzným, ani s žádným menším modelem značky. Touareg je svůj. Zatímco předek bude svou majestnátností ohromovat kde koho, zadní část už je trochu usedlejší a volně navazuje na svého předchůdce. Je trochu ostřejší a maličko dynamičtější, společné rysy tam však stále najdeme. Musím také říct, že mě až překvapilo, jak mohutný ve skutečnosti Touareg je. Na obrázku to možná tolik nevypadá, ale stačí s ním zaparkovat někde na ulici a okamžitě vidíte rozdíl. Především šířka bezmála dva metry je úctyhodná. Každopádně Touareg se mi líbí. Je výrazný, sebevědomí z něj stříká na všechny strany. Na první pohled je jasné, s kým máte tu čest. Jasně dává najevo, že tohle není jen další obyčejné SUV pro korzování městským bulvárem. A to mě baví.

 

Pokud mi vnější design připadá fajn a originální, pak ze ztvárnění vnitřku jsem si doslova sedl na pr…zadek. Nejsem zvyklý, aby mě na autech něco výrazně překvapovalo, nebo snad dokonce šokovalo. A už vůbec bych to nečekal od velkého SUV. Leč stalo se. Jakmile jsem se vyhoupl do sedla a zavřel za sebou mohutné dveře, v hlavě se mi honila jediná myšlenka. “Co to sakra?” Ano mluvím o té ohromné, na řidiče orientované, obrazovce infotainmentu. To je totiž něco, na co jsem nebyl připraven. 15 palců, uff. Abyste věděli, tak to je přesně o dva palce větší než notebook, na němž právě píšu tento článek. Jasně, Tesla má displej ještě větší, ale tím, že je orientovaný na výšku, to v reálu nepůsobí tak ohromně. Touareg je jak z jiného světa. Fotky nedokážou tu velikost zachytit zcela věrně, ale opravdu je ten displej obrovský. Můžete mít rádi ovládací displeje (jako já) nebo je můžete nesnášet. Ať tak či tak, garantuji, že interiér Touaregu vám učaruje. Co se ovládání týče, pak mi chvilku trvalo, než jsem se dokázal zorientovat ve všech funkcích, ale uživatelské prostředí je natolik intuitivní, že to nebyl žádný velký problém. Systém je skvěle odladěný, přehledný a moderní. Hodně tomu napomáhá i vynikající rozlišení. Potěší i digitální přístrojový štít, na kterém se zobrazuje skvostný systém nočního vidění. Ale o tom až za chvíli. Vnitřek nového Touaregu se skutečně povedl. 

Pokud byste však nesdíleli mé nadšení z toho velkého displeje, pak vám Volkswagen dá možnost volby. Do svého Touaregu si můžete navolit i menší obrazovku o velikosti 9,2 palců a ovládací panel klimatizace s fyzickými tlačítky k tomu dostanete jako bonus. Na provedení interiéru tohohle vrcholného Volkswagenu se hledají negativa vážně jen těžko. Působí uklizeným dojmem, všude, kam oko dohlédne, najdeme jen kvalitní materiály a dokonalé dílenské zpracování. Sedačky jsou nastavitelné v každém myslitelném směru a jejich pohodlí si nezadá s gaučem, co máte doma v obýváku. Prostor pro posádku je více než velkorysý, a především na šířku rozhodně trpět nebudete. I dozadu se posadí vedle sebe tři dospělí chlapi, aniž by zažívali klaustrofobické stavy. Tady opravdu není příliš místa ke kritice. 

Samozřejmostí je spousta elektronických pomocníků. Obvykle se jimi příliš nezabývám, ale Touareg mě jedním svým bezpečnostním asistentem doslova uchvátil. Na mysli mám fantastický systém nočního vidění. Nejenom, že máte v zorném poli projekci z termokamery, která je umístěna přímo pod hranou kapoty, takže vidíte, co se před vámi děje daleko před tím, než dohlédnete pouhým okem. Lidi na přechodech, velkou lesní zvěř vybíhající z lesa, to všechno vám ukáže. Ten systém je neuvěřitelně promyšlený. V případě, že se blížíte k živému tvorovi se sebevražednými úmysly a systém usoudí, že by mohla hrozit kolize, tak dokáže automaticky rozsvítit dálková světla a přesně zaměřit světelný tok na konkrétní nebezpečí tak, že vy máte dokonalý přehled o situaci a onen živý organismus jasně vidí, že se k němu blížíte. Geniální. 

Velké a luxusní SUV, by mělo nabízet především dostatečně důstojné svezení. A k tomu je zapotřebí pořádný motor. V případě Touaregu máte na výběr jen jednu možnost, což se může na první pohled jevit jako málo. Nicméně netřeba mít obavy. O pohon tohoto kolosu se stará osvědčený vznětový šestiválcový třílitr ve dvou verzích. Nám dělala společnost ta silnější, což znamená, že pod pravou nohou máte k dispozici celých 286 koní a 600 Nm. Připadá vám to málo? Ale jděte. Z nuly na sto je Touareg rychlejší než Golf GTI, zvládne to za 6,1s. A za druhé, Volkswagen nařídil dietu. A poměrně velkou. Hmotnost Touaregu se zastavila pod 2100 kg, což vůbec není špatné na to, jaký kus auto to je. Pro srovnání, první generace vážila téměř o 700 kilogramů více a byla v každém ohledu menší. Suchá čísla však ani vzdáleně nedokáží popsat, jak nenuceně se Touareg pohybuje po silnici. 

Začíná to už nastartováním. Krátký stisk startovacího tlačítka probudí ten velký diesel před vámi. Čekali byste typicky dieselový projev, který zmizí až se zahřátím celého motoru? Kdepak, jsme přece v roce 2018. Kultivovanost především, to že je nastartováno poznáte snad jen podle ručičky otáčkoměru. Žádné vibrace, žádné dunění ani jiné nepřístojnosti. Tohle je dokonalá oáza klidu. A tak to má být, sedíme přeci v luxusním autě. A stejné pocity přetrvávají, i když se tahle pojízdná pevnost dá do pohybu. Za okny může probíhat třeba válka a vám to bude jedno, Touareg bezchybně odizoluje všechen okolní svět. Vy si tak v klidu proplouváte provozem a nic vás neruší. A pokud potřebujete spěchat, stačí jen pobídnout to stádo pod kapotou a z pokojného gentlemana se rázem stane atlet. Převodovka si jemně podřadí a 600 Nm vás vyveze za hranice rychlostních omezení tak hbitě, že tomu ani nebudete chtít věřit. Radost vám udělá i spotřeba, ta se dá bez nejmenších problémů udržet pod 8,5 l na sto. V kombinaci s příplatkovou 90 l nádrží to znamená dojezd přes 1000 km. Takhle vypadá cestování první třídou. 

Povedenému motoru sekunduje neméně zdařilý podvozek. Ten je doslova prošpikován nejmodernější technikou. Vzduchový podvozek zajišťuje maximální možný komfort a samozřejmě si jej můžete plně nastavit dle libosti. V komfortním módu vzdáleně připomíná kolíbání starých Citroenů na hydropneumatice. V normálním se omezí ono houpání a ve sportovním prakticky zmizí náklony karoserie. Změny jsou opravdu poznat. V každém případě se můžete spolehnout na okouzlující pohodlí, ani v jednom režimu to neztuhne tak, aby to bylo nepříjemné. Dalším podvozkovým pomocníkem jsou aktivní stabilizátory, díky kterým nemá Touareg problémy ani na zakroucené a rozbité okresce. Řidič díky nim nemá pocit nejistoty a dokáže se pohybovat až obdivuhodně vysokými rychlostmi tam, kde byste to nečekali. Poslední vychytávkou je natáčecí zadní náprava, která značně napomáhá hbitosti, a především v úzkých městských uličkách ji oceníte. Marně se snažím vzpomenout si, kdy mě jízdní projev nějakého auta takhle nadchnul. 

Volkswagen Touareg si vždycky zakládal na svých schopnostech v terénu. Novinka sice přišla o redukční převodovku a uzávěry diferenciálů, ale nahradila je sofistikovanou elektronikou. V praxi to vypadá tak, že na voliči jízdních režimů si nastavíte možnost Offroad a nemusíte o nic víc starat. Vzduchový podvozek se v mžiku zvedne do vyšší polohy a vy prostě jedete. Musím se přiznat, že byť jsem se nevydával na žádný speciální polygon, ale musel jsem si vystačit pouze s veřejně přístupnými cestami, nepodařilo se mi dostat Touareg ani zdánlivě do úzkých, myslím, že jsem se ani nepřiblížil nějakým jeho limitům. Dokonce i v místě, kde se mi před lety povedlo ostudně zahrabat Mercedes GL500 (pak jsem musel potupně shánět vyprošťovací traktor a věřte, že cesta k němu byla strašlivě dlouhá) se nový Touareg ani nezadýchal. Neumím si představit, že byste ho v běžném českém terénu dokázali dostat do úzkých. 

Verdikt 

Volkswagen Touareg třetí generace je skutečný meisterstück. Šíře jeho schopností je naprosto ohromující. Je dokonalý pomocník pro každou situaci a auto, ve kterém budete rádi trávit svůj čas. Zaslouženě se vyhřívá na výsluní velkých SUV. Pokud bych dnes sháněl auto v této kategorii a cenové relaci, měl bych jasno. Král je mrtev, ať žije král. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
10. prosince 2018, 16:35
1

Úplatky!!

reagovat
beastar
10. prosince 2018, 16:50
0

Zajímalo by mě kde si jako zahrabal GL500. Vzhledem k tomu, co s tim kolikrát dělám a v jakej sračkách bych chtěl to místo vidět:D Jinak zahrabat se dá všechno. Jinak přestože tady to jednoznačně nepopulární (suv+nafta+velký těžký atd.) Pro mě je to fcking nice my son.... pro určitý účely a určitě o něm budu vedle XC90 přemýšlet.

reagovat
riderhenry
10. prosince 2018, 19:56
0

XC90 bych moc nedoporučoval. Leda možná ten hybrid, ale jinak je člověku těch motorů až líto, když s tím jede. To spíš nová X5 by mohla být zajímavým konkurentem, i když se ji evidentně snažili udělat co nejhnusnější to jen šlo...

Kuře
10. prosince 2018, 20:08
0

Na ty čtyřválce ve volvu sem taky nadával.
A pak jsem se svezl nejslabší naftou a už nenadávám:)

če
čert
10. prosince 2018, 22:17
0

Dynamiku si na Volvoforu majitelé pochvalují, se spolehlivostí už je to horší. Sice to není moc velkej vzorek, ale skoro všichni s tím už měli nějaký potíže. Někdo menší, někdo větší a u jednoho to snad skončilo i výměnou celýho auta.

M
10. prosince 2018, 22:34
0

Volvo je cinska vykladni skrin ;)

beastar
11. prosince 2018, 14:22
2

Tak já se bavím zase:) Celkově. No určitě to nekupuju abych to designově obdivoval. Určitě mi nevadí že to netrhá asfalt. Většinu času s tim jezdí stará. Taháme s tim vozejk a jezdí to do míst kde kolikrát neni asfalt. Respektive neni tam ani cesta. Ne neni to offroad na hraní někde v úvoze. Je to realita kdy potřebuješ se zapřeženejma 2t někam skutečně dojet. A zase i odjet.

Zvládne to kombík? Dodávka? Jo zvládne ale blbě a vesměs hůř. To nejsou nějaký domněnky ale praxe. Na ježdění potom ve městě to není úplně ono. Ale o tom tyhle auta u nás doma nejsou.

Zvládnul by to Duster? :)) Sotva. Kolikrát se s tim jezdí Polsko, Rakousko atp. Potřebuju pohodlí pro lidi a prostor na výbavu k ježdění. Kombíku od 5er po a6 už mám za sebou. Dodávka je ještě větší kktina. Teď máme Gl předtím Ml. Myslim že na tyhle účely by je mohl Touareg i právě xc90 zastoupit. Je mi jedno kdo v současnosti vlastní automobilku pane M.

Je mi jedno jestli maj i šestiválce pane Kuře. A ano souhlasím x5 je supr, ale taky se mi nelibi riderhenry. U toho VW mě děsí ty ceny. A o Porsche bych nepřemejšlel vůbec. Malý suv jsou mi k hovnu.

Ve hře mi pak zbejvá americký, nebo range. Jenže range je u koní takovej přiblblej mainstream pro dementy, že to snad ani nechci.

riderhenry
11. prosince 2018, 16:27
0

No zrovna na to tahání bych se těch čtyřválců bál ještě víc. Ale záleží taky na tom, v jakém režimu jsou ta auta kupovaná - jako nového, obzvlášť na nějaký operák, bych se toho nebál. Ale kupovat to po pár letech bych teda nechtěl. I když se mi ta X5 fakt nelíbí, tak se mi zdá hodně schopná jak právě v nějakém lehčím terénu (což dřív Xka asi úplně nebyly), tak samozřejmě na silnici. Koncern 3.0 TDI má katastrofální reakci na plyn (neřídil jsem to, ale jestli je pravda, co se všude říká/píše, tak to ty auta vyloženě degraduje).

Neříkám, že ty Volva jsou katastrofální, ale když se jedná o nějakou trochu vybavenější XC90 z 2M, tak je ten motor prostě neadekvátní a nekonkurenceschopný. V XC40 neřeknu, tam víc asi netřeba. Další věc jsou automaty - nevím, jestli tam pořád dávají Aisiny, ale osmistupňové ZF minimálně v BMW řadí líp.

MartinCoupe
12. prosince 2018, 12:57
0

JJ, Beastar má pravdu. Za mě je tenhle Tuareg parádní německé techno porno. :-)

beastar
12. prosince 2018, 16:43
1

No takhle ono právě ti čtyřválce na to tahání asi nebudou žádná sláva. Co sem ale zatim viděl tak i tyhle nový xc90 ten dvoukoňák utáhnou v pohodě. Otázka je co to s tim autem celkově udělá řekněme po prvních 50,000 s anhégrem. Jinak samozřejmě to nekupuju úplně nový většinou roční. Operák na tohle pro mě nepřipadá v úvahu. A samozřejmě, že o BMW přemejšlim i když doposud to vždycky vyhrál Mercedes. Spíš i protože ta X5 se prostě vyvíjí jinak, než ty suv od Mercedesu.

Jinak převodovka je taky celkem důležitá. Ono to vypadá jako jednoduchá věc. Když pak ale takhle posloucháš ty lidi kolem toho tak zjistíš, že ty auta se v zátěži chovaj úplně jinak. Proto mám automaticky vyřazený všechno korejský. Ve hře by teoreticky jinak mohlo být všechno od Range po Touarega. Všechno se nakonec sere, když to používáš. A všechny tyhle auta žerou 10+. A v servise stojí víc, než nízká varianta. Gumy jsou dražší. Jenže ti to prostě vrátěj. Nechci to tady rozepisovat. Kdo často něco někam tahá tak mě chápe. Ostatní co koukaj na suv z Miaty nahoru a práší jim tyhle auta na hubu, tak to asi milovat ani nemůžou.

Daniel Borský
13. prosince 2018, 11:19
0

GL500 jsem zahrabal v kombinaci hlubokého bahna a vyjetých kolejí. Touareg tam projel vcelku v pohodě, byť samozřejmě nevím podmínky mohly trochu jiné, přestože to vypadalo velmi podobně. Ad srovnání XC90 a Touareg, měl jsem ve docela krátce po sobě, takže dojmy z toho srovnání nějaké mám. Volvo je určitě větší uvnitř, je to prostě rodinný autobus. Základní motor nevadí a svou práci odvede. Trhač asfaltu to samozřejmě není. Touareg boduje zajímavější interiérem, je pohodlnější a šestiválcová nafta poskytuje tu správnou dynamiku, kterou člověk tak podvědomě očekává od takového auta.
-
Komentář upraven 13. 12. 2018, 11:19:50

riderhenry
13. prosince 2018, 12:52
0

A není u toho šestiválce TDI problém s prodlevou? Myslím ve srovnání s XC90, ta mi přijde na první pohled i docela "dynamická", ale ono asi hodně záleží, na koho je zrovna auto "naučené", když s tím člověk jede jenom chvilku.

beastar
13. prosince 2018, 13:42
0

Bahno to neumí na silničních gumách končí. Na zimácích v kombinaci tráva, sníh a písek mi to vyjelo mnohdy víc, než bych čekal. Je to těžký a nízký relativně. X5 taky neumí brodit:)) To zase zkusil kamarád. A byla z toho oprava asi za 300.

Jinak jak to, že to ten Touareg projel? Trochu cejtim z popisu, že Touareg by mi vyhovoval asi víc. Jenže Volvo je hezčí a je teď IN. Zato Vw je na blacklistu:)) Jo a bude dražší... Což je trochu smutný.

Krystof P.
16. prosince 2018, 17:48
0

Touareg je překvapivě dobrý a kompletní auto! Mám zkušenosti s dvojkou s třílitrovym 198kW dieselem, která se mi designově navíc líbí ze všech tří nejvíc. Nejsem žádnej zastánce koncernu, ale Touareg mě fakt neskutečně překvapil. Design stranou - to auto je při normálním použití nezastavitelný, jede dost rychle, v zatáčkách si nezadá díky obří šíři pneu s hatchbackem, prostě tě u silnice drží neskutečná porce gumy. A co hlavně, v různejch bídnejch podmínkách - na sněhu, břečce atd jede uplně jak z jinýho světa. Člověk, kterej má čistě mechanický auto tohle podle mě prostě nedokáže pochopit, sám čumim s otevřenou hubou pokaždý, jak ta elektronika funguje. To co si dovolíš tady, si nedovolíš s AWD od Subaru, pokud nejsi Vatanen. Jinak zbytek je prostě tak jak je na první pohled. Velký a bytelný auto, který někdo nemá rád nejspíš proto, že je to prostě všechno v koncern duchu, ale mě to třeba nijak neuráželo. Podle mě je tu ale obrovskej problém a to je ta cena. Je to prostě drahý, nemít to jako služebák.
Jinak zatim nájezd 33k a bez poruch vyjma odešlýho senzoru tlaku v LP pneumatice. Dlouhodobá spotřeba 12, ale rozum mi říká, že jezdit s rozumem, bude to devět.

M
16. prosince 2018, 20:40
0

Tak TDI je lepsie ako AWD, to je jasne ;)

Krystof P.
17. prosince 2018, 08:29
1

Myslel jsem že je to zřejmý, ale upřesnim. Porovnávám s klasickym mechanickym AWD ze zkušenosti v první generaci Foresteru a druhý Rezy. Člověk co nikdy neměl auto, který si samo posílá porci výkonu na každý kolo zvlášť, podle mě dost dobře nedovede pochopit, jak dobře to funguje. Já třeba neuměl.

M
17. prosince 2018, 13:46
0

to mas samozrejme pravdu, ale zrejme to nebolo, lebo si neurcil, co v case a priestore porovnavas ;)
ale rozdiel v efektivite tychto systemov vs. to co si kto dovoli (vs. to co kto potrebuje ) je nepodstatny, takze som reagoval na "To co si dovolíš tady..." jo, tazkym tuaregom vyzehlis nejaky ten ker v ceste, ale FAKT by som to si netrufol poveda, ze by som si s tuaregom mozes dovolit viac napr. na zimnej ceste ;)

tazzz
10. prosince 2018, 16:56
0

U Tuaregu neplatí škatulkování.Není SUV, offroad ani luxusní tank.Je to prostě Tuareg a neznám člověka, kterému by se nelíbil.

reagovat
Csaba
10. prosince 2018, 20:26
7

Tak já se hlásím jako první :) Než bych postupně vyjmenoval co všechno mi na tom autě přijde nepřiměřeně velké, nesmyslně moc "pochromované", nudné, obyčejné, fádní a stádní, bylo by jaro. Nelíbí se mi na tom ani milimetr plechu, o plastech ani nemluvě.
Nelíbí se mi ani jedna gen. Touarega, je to (z mého soukromého pohledu, pochopitelně) jedno z nejtupějších a nejnudnějších fašistovágenů co kdy vyrobili. Než tuhle parodii na imitaci čehokoli invenčního, to už raději dvojkový Golf Country ;-)
A samozřejmě že u něj škatulkování platí, jako u všeho, 1. gen. ještě měla i off-roadové schopnosti (alespoň teoreticky), tohle už bude sloužit (tipuju tak v 99%) jen jako naleštěná oplácaná obézní bedna plastů (čti SUV) vozící haranty po Praze do školy a kroužků, případně jako kompenzace minipenisu v levém pruhu D1. :-)

fr
frite
10. prosince 2018, 21:02
0

Tak ja jsem druhej. Je to dobre SUV ale blbe auto. O designu to platí podobně..

M
10. prosince 2018, 22:05
1

3. :)
a vsetko uz napisal Csaba

Breakthru
10. prosince 2018, 22:12
0

tak to asi moc lidí neznáš :D
připojím se k těm, kterejm se nelíbí....

ro
rock
11. prosince 2018, 05:23
0

to Csaba:

Jenom k tomu poslednímu odstavci: bez ohledu na to, jaké schopnosti měla 1. generace, tak v (tipuji) 99 % sloužila už i ona přesně k těm účelům, které jsi přisoudil teď té nové. Naprostá většina z nich se nikdy nedostala do prostředí, který by nedokázal zvládnout i Passat. Tak to prostě je.

Adam Forman
11. prosince 2018, 07:05
3

První generace byla neuvěřitelně těžká a nemotorná a další byly sice lehčí, ale zase méně schopné. Oni všichni ti srandisti co prohlašují Touareg teréňákem totiž za terén považují polňačku k chatě. Lepší by bylo uznat, že na poměry konvenčních SUV je celkem použitelný mimo asfalt. Třeba na golfovém hřišti. Do pouště bych sním teda rozhodně nejel.
Jinak Touareg je přesně ten typ auta, které upřímně nesnáším, protože to co po něm lidi chtějí zvládá i Dacia Duster. Teda kromě nastavování ega, ale pokud chcete zbytečně drahé auto z Německa, proč nejít do Mercedesu GL? To vám aspoň nepoškrábou kvůli obavám z krevní msty a výhružkám psaným cyrilicí...

Standa
11. prosince 2018, 07:35
1

Nevyužívání schopností je v podstatě společným jmenovatelem všech dražších aut. Ať už SUV v terénu, nebo supersporty na okruhu. Já jsem měl to štěstí zažít původního Cayenne S v ostrém tempu na silnici i ve slušném terénu (jako spolujezdec) a můžu potvrdit, že schopnosti jsou daleko za hranicí běžného používání těchto aut. Spíš je otázka, jak dlouho by podvozek takové používání vydržel.

Jimi
11. prosince 2018, 13:40
0

Standa: taky mám ten dojem a oprava vzduchu je hlavně o jiných částkách. Nepotřebují tu schopnost a zbytečně neriskují případný problém po výletě do terénu... spíš jde jen o status a výš položené pohodlí...

tazzz
11. prosince 2018, 19:30
-1

Každý má jiný vkus a priority.Jasně, Tuareg je velký a drahý, většina jeho majitelů ani z desetiny nevyužije jeho schopnosti a pouze si zvyšuje ego.Někomu může připadat fádní, ale vše je tam podřízeno funkčnosti a prostě to funguje.Není to ital, japonec nebo francouz, ale němec a tak od něj nelze čekat nějaké super emoce nebo výstřelky.Golf od čtvrté generace jede na obdobné vlně - sice je jasný vývoj vzhledem k technologiím - v ničem nijak nevyniká, ale celkově je to skvělý vůz.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
10. prosince 2018, 17:09
3

Mně vzhledově docela zaujala už ta první generace. Druhá mně naopak dost zklamala. Byla nižší a delší a opticky to vypadalo jako jezevčík, ale tenhle nový model vypadá vážně dobře.
Takže kdyby neexistoval Chevy Tahoe, GMC Yukon, Caddy Escalade, Lincoln Aviator a Navigator, Jeep Grand Cherokee Trackhawk a Dodge Durango SRT, tak bych nad tím snad i uvažoval, mít na to. :-D
Jo, a nesmím zapomenout na Wranglera v třídvířku, bez střechy a bez oken. Hmm, takže zase nic. :-D

reagovat
ro
rock
10. prosince 2018, 18:54
0

Vím, že to má být v hierarchii koncernu chudej příbuznej, ale mně se to prostě líbí mnohem, ale opravdu mnohem víc, než Cayenne a Q7 dohromady...

reagovat
Bavoraczech
11. prosince 2018, 11:56
0

Cayenne je sice porše, ale všechny jeho generace jsou hnusný. Vypadají jako obtloustlá 911 po Vánocích. Ten Touareg zas vždycky vypadal tak torochu jako velkej kombíkovej Passat, což neni tak hrozný.

krab
10. prosince 2018, 20:40
1

On to Dan sice nenapsal, ale všechny skladové Touaregy jsou k mání někde mezi 1.6 - 1.9 miliony. ( na stránkách VW .. se započítanými slevami). Ceník ještě o několik stovek tisíc dráž...

Přitom skladové Stelvio Q4 2.0T 280k vyjde na výrazně méně. A má víc výkonu, víc lepších silničních vlastností a má to styl...

Jako Touareg je určitě super, ale Dane, vážně bys měl v tomhle jasno? Nemrzelo by tě, že jsi nechal Alfu ve štychu? :-D

reagovat
Leo29
11. prosince 2018, 11:45
0

Ale Stelvio je trieda/konkurencia skôr pre Q5 a Tiguan ako Q7 a Touareg. Takže cenovo neporovnateľné autá.

Bavoraczech
11. prosince 2018, 12:48
1

Krabe, dost mi to přiopomíná diskusi na Alfistech po skončení pořadu Autosalon, kde vzali supersportovní Atecu Cupru s 300 koňmi a rovného konkurenta udali Stelvio QV s tím, že velká nevýhoda je, že je o milion dražší. Nenávistní Alfisti nadávali, že přímý konkurent by byl 2.0T 280k... čert to vem.

Jinak oproti Touaregu je Stelvio opravdu menší a je to nechci říct nemoderní auto, ale auto, jehož prioritou je zaujmout jízdním projevem na silnici a nikoliv velkým displejem a moderními asistenty. Ve smyslu technologií bude Stelvio spíš blíž k Atece než k Touaregu, interiérem bude asi někde mezi. Počkejme si na velké SUV od Alfy, které by mělo během 2 let přijít...

krab
11. prosince 2018, 12:52
0

Ale jo, to máš recht, já se v SUVčkách tolik neorientuju. Já to myslel z pohledu Dana, který to Stelvio testoval loni a hrozně se mu líbilo a teď by si najednou vozil zadnici v Touaregu :)

Opravdu konkurence je tedy asi hlavně LR Discovery SDV6 , ten se dá více méně pořídít za obdobné peníze a srovnávák těch dvou bych si i moc rád přečetl. Ovšem fandil bych Land Roveru, mě se líbí daleko víc

beastar
11. prosince 2018, 14:27
0

Stelvio je zmenšený Levante. Čili cílí na úplně jiný lidi jak Touareg. A i Dan to podle mě viděl jinak. A Touaregy maji hlavně pověst snad ještě horší jak Alfy. Myslim spolehlivost. Jak na tom bude tahle generace se teprve uvidí.

Každopádně jak už jste psali. Tyhle dvě auta si nekonkurují. Stelvio je úplně něco jinýho. Řekl bych, že naturelem je nejblíž Macanu a Atece.

Bavoraczech
11. prosince 2018, 23:23
0

Možná než Atece je blíž Jaguaru F-Pace. Tam bych viděl hlavního konkurenta.

Daniel Borský
13. prosince 2018, 11:23
0

Krab: Ano, Stelvio se mi líbilo, ale jak už tady poznamenali ostatní, je to úplně něco jiného. A pokud bych si měl vybírat, jakým z těchto aut bych rád jezdil každý den, byl by to zcela jistě Touareg, protože je pro mé potřeby mnohem vhodnější.

beastar
13. prosince 2018, 13:44
0

Stelvio i Levante mají společnej problém. A to že to je vzhledem suv, ale jinak vlastně ne. Navíc jsou uvnitř menší. Asi stejná výhra jako q7.

ro
rock
11. prosince 2018, 05:38
1

Ještě k článku:
"...Volkswagen často unifikoval své jednotlivé modely, kterým naděloval jednotou tvář. Tyhle časy se mění..."

Když se tak dávám na masku Arteonu, facelift Passatu pro příští rok a koneckonců i na T-Roc & T-Cross (no dobrá, u těchdle dvou jde jenom o náznaky, přece jen je třeba akcentovat jinou cenovou kategorii), tak jsme možná svědky generační změny designu u VW, ale nikoliv toho, že by se modely v rámci značky odlišovaly nějak přes míru. Všechny ty čumáky mají stejný linky jako novej Touareg.

reagovat
ma
martinw
11. prosince 2018, 07:46
0

Touarega obdivuju, konečně VW udělalo evropský auto kde je tolik materialu, že projde se ctí small overlap testem.

reagovat
Lyšák
11. prosince 2018, 12:48
2

Jsem opravdu jediny komu prijde predni a zadni cast naprosto disharmonicka a nesouroda?

Ta predni maska ma obrovske zebrovani a svetla samotna mi prijdou pomerne velka. Ten predek neni uplne nezajimavy - je takovy komplikovany a vzbuzuje celkem uspesne zdani draheho auta.

Za to ten zadek. Bez napadu a zajimavych prolisu - cista jednoduchost. A ty zadni svitilny taky pusobi jak z auta o dve tridy levnejsiho. Fakt zvlastni kombinace...

reagovat
Leo29
11. prosince 2018, 13:06
1

Ono je to dané aj technológiou výroby, je to lisovaný hliník (myslím) a tam musíš pozerať čo je v ramci lisovania za studena možné. Na nejaké extra dizajnové výstrelky by museli použiť oceľ a to by znova šla hore váha. Cieľ bol dostať sa pod 2,0 tony v zakladnej vybave, konečná hodnota je tuším okolo 2005 kg (základ).

sheogh
11. prosince 2018, 13:28
0

Ta lesni cesta moc off-road vlastnosti neotestuje - podobnou jsem dal v lete se zvednutym Phaetonem (Sjeverni Velebit) - neboj se toho, a poradne vyzkousej, co v nem je - alespon nejakej rozbahnenej svah :-)

reagovat
beastar
11. prosince 2018, 14:30
0

Nj jenže Phaeton. To je offroad! Stejně jako Ghibli. Oni tyhle sedany když se nebojíš brodí i řeky;D Akorát sem to teda nedávno na pravým boku celý poškrábal. Holt křoví no.

Daniel Borský
13. prosince 2018, 11:25
0

Vyzkoušel jsem i náročnější cesty než tyhle polňačky. Jen se na nich blbě fotí, když člověk zastaví v takové situaci, že nemůže vystoupit z auta a druhé člověka jako fotografa jsem s sebou bohužel neměl :)

sheogh
13. prosince 2018, 13:29
0

@Daniel: Tak to jo pak, ale trochu skoda... Zrovna toto auto moc casto nebude videt obaleny bahnem :-)

@Bestar: jj to je jasny... Ale bal jsem se, a jel jak posranej, v podsttate krokem... Ta cesta byla plna vycuhujicich sutru... A pak me predjel nejakej mistni borec se starym Puntem, kterej to mel totalne na parku :-D

Ju
Junior
11. prosince 2018, 21:07
1

A já se ptám:
Proč si pod každým testem SUV přečtu o tom, že je zbytečný, protože do terénu s ním nikdo nejezdí, navíc kombík stojí míň a míň taky žere, ale ještě nikdy jsem si pod testem žádného hothatche nepřečetl, že je zbytečnej, protože tempo adekvátní výkonu 9/10 majitelů jinde než v přímce nikdy nezažije, navíc "warm" varianta (třeba GTI vs. 1.8TSI) by byla levnější a míň žrala?
Kupovat si auto dle toho, co člověk chce, je přece super ne?

reagovat
ro
rock
12. prosince 2018, 15:13
2

V mém případě je to proto, že hot hatche nenahrazují v nabídce obyčejné hatche; koexistují s nimi, takže zájemce o běžný hatch se existence hothatche vlastně nijak nedotkne. Na silnici taky hothatch nezaclání víc než obyčejný hatch.
SUV ovšem z výrobních linek a showroomů standardní hatche, lifty a sedany vytlačují, tudíž mne coby potenciálního zájemce o tradičnější karosářskou variantu serou. Navíc jet na silnici za velkým SUV (nebo ve městě vedle velkého SUV) je co do zaclánění a rozhledu asi tak stejný, jako jet za nebo vedle Transita, tudíž mne serou znova.

Zkrátka, hothatch ve mně žádné negativní emoce nevyvolává a necítím tedy potřebu ho hejtovat, zatímco SUV ano.

beastar
12. prosince 2018, 16:36
1

Protože mít debilní kecy k SUV na který stejně nemám (to mě sere primárně) je v určitý skupině lidí děsně COOL. Stejně jako mít debilní kecy k dieselu (kterej nemám protože ročně najedu 0.0 nic) Většině lidí je to potom buřt kdo jak co. Já třeba takový auto využiju a na to na co ho mám je jakejkooliv kombík (i zvýšený allroad etc.) totálně k hovnu. A v tom jakoby českým běžným terénu kam potřebuješ to normálně stačí. Na blbnutí na tankodromu ty auta nikdo nedělá.

Proto už se ani k výše vedené debatě v podobném duchu nevyjadřuju. Nemá to cenu stejně jim to nevysvětlíš. Stejně jako s tou naftou. Oni viděj souseda co má starou X5 aby byl u fabriky za machra. A nebo šéfa kterej má pro změnu X6 aby jako měl velký, drsný auto. Podle takových lidí by měl soused vyměnit X5 za Fabii a šéf X6 za oktávku aby byl svět v pořádku.

A pak jsou tady lidi který sere všechno co nevyužijou. Jako třeba tady rock. Takže to nemá právo na existenci... Nechápu co je na suv tak stresujícího:)) Mě taky serou dodávky a kamiony a nerad za nima jezdim natož vedle nich. Asi by je měli přestat taky vyrábět. Navíc jediný co SUV opravdu vytlačilo z nabídky jsou MPV. U těch předpokládám, že to tady lidem zase až tak nevadí.

Jediný s čim tady z těch hovadin nahoře souhlasim je to že:

Nemá to příliš povedenej design zádě.
Nijak invenční tvary celkově včetně interiéru.
A má to nesmyslně vysoký cenovky zatim.

tazzz
12. prosince 2018, 16:46
0

Tak to jsme na tom stejně.Asi je málo dodávek, náklaďáků a kamiónů, tak holt lidi chtějí vozit vzduch ještě v nafouklých SUV, vedle kterých se nedá parkovat, není přes ně vidět a světla mají přesně ve výši očí řidiče jedoucího v normálním autě v protisměru.Navíc jich má většina různé xenony a bixenony, z kterých sice jejich majitelé stříkají do trenek, ale pro ostatní je to peklo.Na druhé straně to neznamená, že se mi některé nelíbí.Kamiony mě taky lezou na nervy, protože ať jedu jak jedu, tak vždy za pár minut nějaký dojedu a jízda za nimi, zvláště za deště nebo v zimě, když z nich padají kusy ledu, taky není žádné terno.Ale takový Kenwoorth nebo Peterbilt je klasa, která vždy potěší moje oči.

MartinCoupe
12. prosince 2018, 17:34
0

Chce si ty ďábelský a zbytečný SUV vyzkoušet. Pak zjistíš, že:
1) nikdo ti nevyjíždí před nosem z vedlejší
2) v parkovacích domech máš automaticky přednost
3) nemusíš vůbec řešit jaký je počasí, ta 4kolka pořád jede
4) máš krásný rozhled po okolí
5) když trochu spěcháš, borci před tebou ti radši uhnou (asi jim vadí ty xeony v zrcátkách)
Prostě samá pozitiva a sociální jistoty... :-)

ro
rock
12. prosince 2018, 18:47
0

Ale hovno, beastare. Co třeba Nissan: máš pocit, že tam SUVéčka nenahradily normální auta? Citroen aktuálně utípl C4 na úkor Cactusu. U Fordu to (pravděpodobně) skončí aktuální řadou Focusu a Mondea, zůstanou jenom SUV. U Mitsubishi už zůstal jenom Space Star / Mirage - Lancer nebude mít nástupce, Galant se Sigmou už nikdo ani nepamatuje. Alfa končí s Giuliettou a MiTem na úkor crossoverů. A další jsou na řadě...
Rozumím tomu, že vesměs to byly auta pod tvoji rozlišovací schopnost, ale mne zajímaly.

Ju
Junior
12. prosince 2018, 20:47
0

Ale to tě neserou SUV, ale spotřebitelé. Kdyby to lidi nekupovali, tak to nikdo nevyrábí. Můžeš jít do politiky a zavést povinnou kvótu na sedany ve výrobním programu třeba.
A je vidět, že to lidi fakt chtěj. Protože, zmíněno výše, SUV víc žere. Což je v dnešní době problém. A stejně se to prodává. :)

MartinCoupe
12. prosince 2018, 21:24
0

Zjevně to není asi problém všude...

beastar
13. prosince 2018, 03:22
2

:D Asi tak nějak. No jako jo jasně, že nějaký modely co se neprodávají dobře skončí. Kdy už konečně některý lidi kolem aut pochopí, že je to 1st byznys a potom teprve nějaký srdíčka a píčoviny. U některých výrobců se drží díky těm SUV zbytek výrobního programu. A skoro všichni exluzivní značky nevyjímaje mají svoje želízko v ohni. V Dubaji toho máš plný silnice od USA provenience po EU až někam do Japonska. Takže spotřebitelé to chtějí. V US už leta vedle těch jejich křižníků kraluje mpv(suv) potažmo pickup. Páč se do toho ty tlustý rodiny naskládaj a je to.

Tak jak píše Junior to tě serou spotřebitelé a ne ty auta. A co mě obligátně zajímá kolik různých SUV už si řídil, že kompletně víš jak moc je to na hovno a NIKDO TO NIKDY nevyužije. Jak sem psal nikomu to nenutim a rozhodně se vám to nemusí líbit. Svoje opodstatnění to prostě má a hotovo. To že nemáš rodinu (třeba) netaháš třeba náklady a myslíš, že kombík je lepší je fajn.... Jen řikám, že třeba Passat v kombíku a Touareg je úplně někde JINDE. Ve všem na co já takový auto potřebuju....

Mimochodem je demokracie šetři běž a kup si Zondu, nebo McLarena...

ro
rock
13. prosince 2018, 06:57
1

Přisuzuješ mi něco, co netvrdím.
Nenapsal jsem, že jsou na hovno, ale že mne serou a z jakých důvodů konkrétně - což je významově sakra velký rozdíl. Zubař mne taky sere a na hovno není, občas jsem rád, že je.
Nenapsal jsem, že to nikdo nikdy nevyužije. Napsal jsem, že 99 % z nich se nedostane do terénu, který by nezvládl i sedan nebo kombík - což samozřejmě nemohu podložit žádnou statistikou, ale myslím, že daleko od pravdy nebudu.
Ano, myslím si, že sedan nebo kombík je pro mne lepší - ale fakt se střežím toho, abych někde napsal, že je lepší pro všechny.
Možná jsem někde tady o něco vejš napsal, že Touareg se mi líbí, a ne málo.

A k tomu závěru - nepotřebuju mít auto v garáži, aby se mi líbilo. Auto, co se mi líbí, mne potěší už na pohled, když ho vidím jet kolem, i když mi neříká pane. Asi jsou lidi, co hejtují všechno, co (nebo na co) nemají, ale já k nim nepatřím. Hejtuju to, co se mi nelíbí. Což koneckonců ty děláš taky.

Inženýr
13. prosince 2018, 14:38
1

Vidím, že se tu opět sešli jak odpůrci SUV, tak odpůrci jejich odpůrců.

Za sebe mohu napsat jenom to, že osobně bych pro SUV využití našel. Často vozím těžké a velké věci (hlavně co do objemu a výšky), a přestože to zvládne i kombi "normální" velikosti, SUV a k tomu s variabilní zadní lavicí by bylo ještě lepší. Další věcí je čtyřkolka, kterou bych moc chtěl, a ta je většinou doménou SUV (SUV bez 4x4 je jenom zvýšený hatch, nic víc). Dále pak taková drobnost jako víc místa pro rezervní kolo (ano, kdo píchal - kolo, tak mi dá za pravdu že guma o plné velikosti je nutnost), a pak celkově víc místa uvnitř (v opačném případě to není SUV, ale jen zvýšený hatch).

Jak jsem ale řekl - SUV musí býti SUV, nikoliv jen vysokým hatchbackem s vysokou cenovkou. Čtyřkolka je nutnost, více síly a místa jakbysmet.

A vůbec, i kdyby to někdo nevyužil, tak co? Nemusíme ani jít na úplně druhou stranu do světa supersportů (kde jejich vlastnosti využije ještě menší procento majitelů než v případě SUV). Kdo z vás opravdu využívá to svoje auto? Tipnu si, že 90% z vás by v pohodě mohlo existovat se Škodou Citigo. Já třeba nechápu karoserii sedan - jaké výhody má obyčejný sedan v porovnání s běžným hatchbackem? V porovnání s kupé je to málo dynamické, v porovnání s kombíkem je to málo praktické.. To raději SUV, kde si naložím bagáž až po strop. Sedan je dobrý tak pro taxikáře a politiky - přepravní kasle, nic víc.

Co se mi nelíbí je akorát to, když někdo řídí na své schopnosti moc velké auto (často řidič s nechtíky o délce prstů, co si na to auto poctivě napolykal), a omezuje tím ostatní. Jinak opravdu nemám problém s tím, co kdo řídí.

beastar
13. prosince 2018, 15:28
0

Ok jen poznamka. Suv primárně do terénu fakt není. Proto se tam nepodívají. Btw mě nevadí že se ti třeba nelíbí. Vadí mi ta paušalizace a polopravdy. Je x suv který taky nemám rád. Třeba x6.

A u nás na silnici v provozu je to furt tak 2/10 suv. Nízký auta vládnou. Ve formě různých focusu, oktávek atd.

sheogh
13. prosince 2018, 16:40
1

Souhlas s inzenyrem - pokud to neni jen nafouklej hatchback, tak to smysl mit muze, klidne na tu chatu... Co povazuju za kokotinu jsou ty "mestsky" SUV a podobny derivaty...

beastar
13. prosince 2018, 18:57
0

Tak ono dneska ve věku zvýšených aut už je krátkozraký o tom mluvit obecně a paušalizovat. On je opravdu pořád rozdíl mezi těma malýma jakoby suv a třeba Velarem.

Vnitřní prostor, 4x4 a síla v tahu plus něco málo projet v rámci běžnýho provozu. Víc luxusu jak v offroadu. To je pro mě suv. Takový ty rádoby stylový auta ze slevy aby ses jako taky cejtil důležitě mě vždycky rozesmějou.

Paradoxně zase třeba Duster mi přijde ok. To spíš neustojim pohled na to no tu věc Lodgy...

Leo29
14. prosince 2018, 13:32
0

Neviem prečo si všetci myslia že SUV je do terénu. Vždy to tvrdia len zarytý odporci tohot štýlu auta. Vyznam je totiž jasny už s nazvu Sportovo Uzitkove Vozidlo. Nikde nevidím Offroad. Preto aj prvý Touareg rozbiehal VW Hanover (Nutzfahrzeuge) a až nasledne prišiel do Bratislavy.

Preto by som videl SUV skôr na tie športové a rekreačné využitie. Lyže, Bike v lese, Turistika. Zaroveň ťa ale majú zvládnuť na miesto dopraviť tak aby si na diaľnici neprišiel o posledné zvyšky nervov :-)

beastar
14. prosince 2018, 13:43
0

Leo: Tak to přesně je. Problém je v tom, že někteří výrobci dnes jak suv označí úplně všechno. To pak odpůrci mají vodu na mlýn a utvrdí své přesvědčení. Přitom ty malý zvýšený hatchbacky jsou spíš crossovery plus předokolka. To že se to označuje zjednodušeně suv těmhle debatám neprospívá:))

Mimochodem psal sem tady ten překlad zkratky suv i v originále minule. Když zase nikdo přišel s tím, co je na tom sportovního. No logicky nic. Koukám ale, že osvěta měla smysl. Pod každým dalším suv článkem je debata menší. A míň zuřivá.

Takže buď se nám ty krabice líbí. Nebo ne. Což je v pořádku. Ještě aby bylo jasný že i krabice jsou pro ty účely včetně těch co popisuješ. Dobrý a špatný. A někteří z nás to mají i kupují. A dokonce využijou. Původní záměr suv... Je udělat pohodlnější a praktičtější offroad.

Leo29
14. prosince 2018, 13:57
0

Myslím že to bolo už napísané tu na autičkárovi ale Športové pri spojení s Užitokové nieje myslené že to bude jazdiť jak Zonda ale že to je určené práve na využitie pri športových aktivitách.
Na miate si ten vodny skúter, loďku na zemplínsku šíravu neodtiahnem no :-) Takisto na Martinky kde je jednosmerná prevádzka (ráno hore od obeda dole) a poviné reťaze nevyjdem.

ro
rock
14. prosince 2018, 14:09
0

Když se v devadesátých představovaly první studie, které oprášily tu zkratku SUV, tak to bylo prezentovaný přesně tak - odvézt sportovce i s jeho nádobíčkem na místo výkonu :-). Pak z toho vznikly hračky jako Suzuki X90.
Jenže to až tak nehraje roli, protože od té doby se to posunulo ale úplně jinam. A nálepku SUV má dneska ledasco. Ten zbytek, co nemá SUV, si říká crossover.

beastar
14. prosince 2018, 15:20
0

rock: Píšeš ty...

Píšu o centimetr výše já>>

Problém je v tom, že někteří výrobci dnes jak suv označí úplně všechno. To pak odpůrci mají vodu na mlýn a utvrdí své přesvědčení. Přitom ty malý zvýšený hatchbacky jsou spíš crossovery plus předokolka. To že se to označuje zjednodušeně suv těmhle debatám neprospívá:))



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem