načítám data...

Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Golf v tédéíčku, to je pojem! Jedněmi adorovaný, druhými vysmívaný, všemi pak hojně kupovaný. Bude to platit i pro osmou generaci?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Volkswagen Golf 2.0 TDI: Vraťte mi německý pragmatismus!

Po progresivním mildhybridním Focusu tu máme něco pro konzervativnější publikum. Kdepak Focus – to Volkswagen Golf je už desítky let benchmarkem a vzorem nižší střední třídy neboli malého rodinného vozu. Malý zvenčí a velký uvnitř, úsporný, kompromisní a hlavně dokonale efektivní. Nejprodávanější evropské auto snad ve všech generacích, génius průměrnosti, jejž se konkurence snaží napodobit, nebo se vůči němu vymezit. Nejklasičtější klasika. A u takové klasiky jsou radikální změny vždycky trochu na obtíž… 

Designově zůstal Golf Golfem i v osmé generaci. Zadek se dle mého povedl o něco lépe, předek vypadá trochu přiskřípnutě, celkem vzato ale auto působí přesně tak nevýrazně a standardně jako kdykoliv předtím ve své dlouhé historii. Barva mokrého betonu tomu dává korunu. Zato uvnitř, tam proběhla revoluce, ba rovnou ozbrojený puč. A rovnou se přiznám, že tuhle revoluci přes všechnu snahu nedokážu hodnotit jako změnu k lepšímu.  

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Lesklý pás táhnoucí se od středového displeje přes přístrojovku až k nastavení světel je parádní, a to myslím bez ironie. Vypadá stroze a futuristicky, možností zobrazení je dostatek, tak hezká grafika se navíc jen tak nevidí. Jenže tohle je Golf, ne DS nebo Honda E, kde člověk prioritu stylu před funkčností tak nějak očekává. Tohle má fungovat na první dobrou, bez přemýšlení a bez ptaní. Sednout a jet. Má to být pravoúhlé, dobře viditelné a plné jasně popsaných tlačítek. Místo toho zde není tlačítko ani jedno (pokud nepočítám ta na volantu). Pod displejem sice najdete dotykové plošky, co se za tlačítka vydávají, ale je to jen faleš a přetvářka. Točítko hlasitosti je definitivně pryč, rest in peace. Nahradila ho kapacitní lišta, na které se za jízdy trefíte na správné místo s úspěšností 50:50.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Když chcete vypnout otravný start-stop, musíte jít do hlavního menu, zvolit možnost “vozidlo”, pak záhadnou položku “stav” a až pod ní se skrývá hledaná funkce. To jako vážně? Začínám chápat, proč jsou lidé ochotni zničit si půlku auta a přijít o záruku, jen aby tu mizérii jednou provždy vyřešili. To samé klimatizace. Klimatizace má mít tlačítka a basta fidli. Než v systému  najdu nastavení vnitřní cirkulace vzduchu, promění se kabina v plynovou komoru. Co je na tomhle efektivní, to teda vážně nevím. Asi náklady na výrobu. A v neposlední řadě nedokážu přijít na chuť ani interaktivnímu menu s obrázkem auta, kterým musíte točit dokola, abyste se metodou pokus-omyl proklikali k nastavení, které zrovna potřebujete. 

Tak vám nevím. Proč? Chápu, že šetřit se musí, jenže tohle auto rozhodně není tak levné, aby šetření obstálo jako argument. Anebo jsem prostě příliš stará a nerozumím světu, v němž se auta designují pro generaci narozenou s displejem přilepeným k ruce. Už to začíná. Vidím svou budoucnost v investičním youngtimeru a s tlačítkovým telefonem… Řešení infotainmentu nového Golfu v každém případě nabourává fundamentální charakter strohého VW a s ním všechny životní jistoty konzervativního řidiče. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Špinavé prádlo je vyřešené, pojďme k příjemnějším věcem. Když ještě chvilku zůstanu uvnitř auta, k atmosféře v kabině nemám námitek. Je vzdušná a čistá, to málo ovládacích prvků, které zbyly, se usadilo na volantu a na středové konzoli. Okolo není nouze o odkládací prostory (jen nevím, kam zmizela přihrádka na brýle), líbí se mi koberečkem vystlané kapsy ve dveřích a pohodlné sedačky, na nichž se dá sedět příjemně nízko. Materiály kdovíjak nenadchnou, na druhé straně však ani neurazí. Adaptivní tempomat funguje perfektně a varování před kolizí je méně bachařské, než byste čekali, takže jediné, co mě občas našňupne, je za volant tahající lane assist. V zásadě všechno dělá to, co dělat má. A s jízdou je to ještě veselejší.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Motor 2.0 TDI Evo může být naladěný od 115 do 150 koní a betonově šedý Golf dostal nejsilnější variantu. Ta má být zajímavá především skvělým poměrem dynamiky a spotřeby. Po nastartování si trochu zaklepe, ale pak už se chová příkladně tiše a diskrétně. K jízdě samotné mám jedinou výhradu, a to jsou těžkopádnější rozjezdy z místa, pravděpodobně oběť na oltář emisního vysvědčení. Stačí ale reakci na plynový pedál povzbudit sportovním režimem, a odpadne i tahle starost. Prostě příjemný, tichý (nebo spíš dobře odhlučněný) a svižný motor, který k autu vysloveně sedí. Nerušilo mě ani sedmistupňové DSG, které jsem u naftových motorů nikdy dvakrát nevyhledávala. Poslední dobou mám pocit, že si – zejména v koncernových autech – dvouspojka nerozumí spíš s benzíny. Ale nechoďme kolem horké kaše. Vím, co vás zajímá nejvíc a taky vám to povím… 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Spotřeba! Jako každý, kdo se kdy účastnil hospodských disputací o automobilismu, i já jsem se setkala s odvážnou teorií podpořenou mnoha reálnými zkušenostmi, že vznětové agregáty koncernu VW palivo nespotřebovávají, nýbrž generují. Dvoulitrový Golf, etalon takového koncernového tédéíčka, je vítanou šancí, jak tezi ověřit. A protože si vás, čtenářů Autíčkáře, vážím a neváhám pro vaši informovanost činit oběti, přistoupila jsem k serióznímu testu a absolvovala cestu ze Sobotky až na pražský Smíchov takzvaně na spotřebu. Tedy v jízdním režimu ECO a zcela podle předpisů. Údaje z této zážitkové jízdy jsou následující. Silnice první až třetí třídy, stabilní rychlost mezi 80 a 90 (v závislosti na okolním provozu) – 4,2 litrů na sto. Dálnice, stabilní rychlost na tempomatu 136 km/hod (zas mám nějakou profesní čest) – 5,1 litrů na sto. Celkový profil cesty okreska-dálnice-jižní spojka – 4,6 litrů na sto. Závěr experimentu zní, že koncernové TDI bohužel naftu nevytváří, nicméně ho lze považovat za vskutku velmi úsporné. Vlastně si nevzpomínám, že bych v nějakém autě kdy v životě dosáhla podobných hodnot, byť se mi nepodařilo dosáhnout na číslo, jímž se v testech chlubili někteří zkušenější kolegové.  

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Ještě zajímavější je však pro mě skutečnost, že zpáteční cesta v režimu Sport, jejíž strukturu se dopodrobna zveřejňovat nehodí, skončila s číslem 5,6 litru. To činí rozdíl 30 korun mezi jásavou svobodou a usouženou rezignací na život. Moc ráda si připlatím. 

Další věc, za kterou se vyplatí pustit nějakou tu korunu navíc, je adaptivní podvozek, který funguje skvěle – a na poměry dieselové předokolky dokonce fantasticky. I při rychlém zatáčení zůstává neutrální jak Švýcarsko a jede jednoduše tam, kam ho vedete, to vše bez drncání, odskakování a bouchání. Nějaké propojení řidiče a stroje bychom tu hledali marně, na to je celý zážitek moc odtažitý a elektronický, tyhle touhy si ale s Golfem v tédéíčku snad nikdo nespojuje. Očekávám spíš přesnost a efektivitu, a přesně to taky dostanu. Ještě překvapivěji se podvozek chová na dálnici, kde Golf působí jako o číslo větší auto – tiché, stabilní a sebejisté. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Verdikt

Asi tušíte, co teď řeknu. Nebýt té děsné radiomapy, je to dobré auto. A taky že jo. Dobré je všechno, co souvisí s jízdou – motor i převodovka, podvozek je možná i lepší než dobrý. V nižších výbavách bez DCC a multilinku vzadu to možná nebude takový hype, ale tahle verze se fakt povedla. Že se v kabině sem tam šetřilo, s tím bych dokázala žít. Jen ty displeje si mě nezískaly. A domnívám se, že většina řidičů, kteří jsou staří a pohodlní jako já, na ně bude nadávat úplně stejně. Nejde o princip a o to, že dřív byla tráva zelenější, mládež uctivější a místo čučení do telefonů jsme četli knihy. Jde o to, že do DNA Golfu mi ani trochu nezapadá vítězství formy nad funkcí. Nechci kokpit jako ze Star Treku (nebo Peugeotu), chci zpátky německý pragmatismus, sterilitu a racio. 

Technické údaje:

Motor: Přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 968 ccm 
Výkon: 110 kW (150 k) v 3500 ot./min
Točivý moment: 360 Nm v 1 750 – 2 750 ot./min
Převodovka: sedmistupňová DSG
Maximální rychlost: 223 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 8,8 s 
Provozní hmotnost: 1 540 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 3,7 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 5,1 l/100 km kombinovaná
Základní cena s danou motorizací a výbavou Style: 761 900 Kč
Cena testovaného vozu s příplatky: 859 100 Kč


 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

orobo
21. listopadu 2020, 09:32
0

Ty vago to je tak futuristické že i ten Apple tam vypadá zastarale..

reagovat
milic
21. listopadu 2020, 10:25
-2

Sorryjako, ale řekl bych, že ani ty tak úplně netušíš, co vlastně je génius průměrnosti. Géniem průměrnosti je označován Adolf, ale ne proto, že by byl průměrný, ale proto, že dokázal tak dlouho a hluboce fascinovat masy průměrných germánů. Prostě věděl jak na ně, to je ta genialita průměrnosti.

milic
21. listopadu 2020, 10:25
0

Ooops, to bylo na ratana ...

ratan groch
21. listopadu 2020, 09:41
0

riadenie je neutralne ako Svajciarsko :)))

Kam ten svet speje?
cena Golfu 2,0tdi s priplatkami 860.000 czk
cena Octavie Gtec 1,5TGI (1395cm3) s priplatkami 935.000 czk - predchadzajuci test na A.


Poznamocka pre autorku:
"genius priemernosti"- myslim, ze si pouzila nespravne prirovnanie. Golf nie je v nicom priemerny. Vo vsetkom je nadpriemerny az vysoko nadpriemerny a to nakoniec dokopy vychadza na najlepsi.

reagovat
Viola Procházková
21. listopadu 2020, 09:52
0

Ad průměrnost - to asi záleží, jakou škálu bereš v potaz. Když vezmu všechna nová auta od Loganu po dejme tomu RollsRoyce, je Golf skutečně zcela průměrný.
Pokud jsem jenom špatně pochopila sarkasmus, tak se omlouvám :)

ratan groch
21. listopadu 2020, 11:25
-1

Viola a vlastne aj milic:
Obaja spravne chapete priemernost, avsak Golf nie je priemerny. Golf je nadpriemerny. Vo svojej "vahovej kategorii" sa povazuje za etalon.
Vsetky nove auta sa nedaju dat do porovnania, tam by sme sa pohadali na metodike zaradzovania ci len znacka alebo vsetky modely v ramci znacky atd.
Obaja poznate aj tvrdenie, ze: Golf je jedine auto, ktore potrebujete. To nie je preto, ze je vo vsetkom priemerne.

Milic: Hitlera sem netahaj. Najme nie v oznacovani priemernosti. Jeho schopnost ustneho prejavu na tribune, podobne ako Goebelsoveho v pisomnej forme je na urovni geniality, v teatralnejsej forme sa jej pre teatralnost talianskeho davu priblizoval len Benito M.

Golf nie je priemerny ako celok a sotva kde sa aj v jednotlivosti dostava na priemer.

Ospravedlnujem sa za pokracovanie nesuhlasu s tvojim tvrdenim, Violo a prehlasujem, ze v pripade osobnej konfrontacie sa svojho tvrdenia vzdam, popriem ho a spochybnim, ze som ho vobec vyslovil.
Milic, tebe sa neospravedlnujem, lebo mas v profilovke Peugeot a to znamena, ze nieco s tebou nie je dobre. Roky si lamem hlavu, kto a preco by si mal kupit Peugeot.

Viola Procházková
21. listopadu 2020, 12:58
1

Ratan: Tento slib ti připomenu, až začne sezóna trackdayů a kafe&kár :). Do té doby se shodneme, že se neshodneme. Možná je to jen odlišným vnímáním průměrnosti. Já ji neberu jako něco podřadného.

krab
21. listopadu 2020, 13:44
1

Vy to nikdo nechápete... vy potřebujete Golf R, protože R, to tě pasovalo nad průměr

Ko
Kouzelník
21. listopadu 2020, 10:29
5

To i ten Peugeot je co se týče kolečka na hlasitost a tlačítek konzervativnější.

reagovat
Jakub Pospíšil
21. listopadu 2020, 12:30
9

A vy jste se mi smáli, že prý focus se svojí tlacitkovou klimou a dvěma tocitky na rádiu není volba konzervativce. Who is laughing now...

reagovat
st
st. Padre
21. listopadu 2020, 13:12
-15

Tohle je normální pokrok a ovládání věcí zvyku. Také už nemám na mobilu vytáčení ciferník s čísly.
Golf byl vždy takové racionální rozhodnutí a je otázka, zda se vůbec diesel oproti benzínu vyplatí, když rozdíl ve spotřebě je minimální a v ceně výrazný. A pak také ty aktivní tlumiče, které provoz prodraži jak při nákupu, pak později při výměně.

reagovat
Viola Procházková
21. listopadu 2020, 13:24
31

Nemyslím si. V tomhle případě s sebou pookrok nese jednoznačně větší nároky na pozornost řidiče a tím pádem větší míru rizika. Až bude ten displej nějakou magií fungovat bez koukání a bez trefování jako obyčejné točítko, pak to bude pokrok. Tohle je pouze cost-cutting vydávaný za modernu.

MGRR
21. listopadu 2020, 16:06
1

Navic dostane v Nemecku pokutu, ze pri stani na cervenou saha na display :)

martin_100
21. listopadu 2020, 20:35
2

Hele a když si tak pokrokovej jíš nohama místo rukama? Rukama se jedlo od začátku vývoje člověka nebylo by pokrokový to změnit? A co třeba v rámci pokroku dát řidiči volant za záda, pedál brzdy na strop a plyn třeba do kufru?

st
st. Padre
21. listopadu 2020, 21:12
-11

To je spíš otázka ne tebe, jestli ještě doma svítíš loučemi, nebo už jsi přešel na petrolejku. Posíláš ještě telegramy, nebo už sms. Nedej bože, že jdeš dobou a máš dokonce whats app.

martin_100
21. listopadu 2020, 21:22
6

Nerozumim řeči tvého kmene... co je "loučemi" a "petrolejku" ? Blbě se mi to čte máme v jeskyni tmu.

Sa
Sato
21. listopadu 2020, 14:02
5

Takze ked mi nejaky starsi nacipovany vw braska spravi 100m predomnou dymovou karcinogenu clonu, tak sa musim hrabat v menu aby som to nenasal do kabiny? To si robite prdel... Co hazard blikacky (park everywhere button) to je tiez v menu?

reagovat
Csaba
21. listopadu 2020, 16:33
3

"Štverky" jsou dobře vidět na fotce vnitřku, pod tím displejem uprostřed přístrojovky, to červené tlačítko. Jako optimista si říkám vnitřní okruh by mohl být jedno ze 4 tlačítek právě kolem toho červ. tlačítka. Jestli ne a opravdu se musí do menu a tam hledat jak ty štverky zapnout, tak auto zapálit, konstruktéra/dizajnéra hnát bičem do minulosti.

Viola Procházková
21. listopadu 2020, 17:39
0

Blikačky jsou opravdu to červené, takže za těmi se do menu nemusí. Za vnitřní cirkulací bohužel ano.

Csaba
21. listopadu 2020, 17:58
2

Místo "...hledat jak ty štverky..." mělo být "jak ten vnitřní okruh", ale snad to z kontextu šlo pochopit.
No a když se kvůli tomu opravdu musí do menu, tak slovní spojení "zadarmo drahé" konečně našlo své opodstatnění.
On úplně stačí brizův obrázek, ten to vystihl dokonale.
Vzpomínám na svou dvacet let starou E39 kde to tlačítko bylo (za příplatek) přímo na volantu, tj dostupné v milisekundě.

ReVolte
21. listopadu 2020, 23:49
0

Vnitřní regulaci mám na automatiku a neřeším. Golf by to tak měl snad mít taky, když to mám i v O4. Možná do článku chtělo ještě přihodit těch pár chyb co infotainment má, protože pochybuji, že to funguje bezproblémově.

beastar
21. listopadu 2020, 15:26
12

760 za 150 koni s interierem z displeje. Ne dekuji. To radeji konkurence. Bohuzel i ta prasivka i30 mi sedi vic, nez tahle snaha o prevratnou inovaci:) Jako ne ze by teda Megane mel super infotaiment. To nema. Mam ale silny pocit ze Golf ani oktavka me tentokrat nedostanou. A to sem mel predesle generace jako docela rad.

reagovat
briza
21. listopadu 2020, 16:43
6

...

reagovat
st
st. Padre
21. listopadu 2020, 17:10
-5

Vždy můžeš zůstat u stávající, nebo minulé generace. Ona ta koncernová auta jsou až na vyjímky docela spolehlivá. A takové to nadávání na litrové turbo motory je taková hospodsko-internetová tradice, protože ten základní motor má pořád výrazně lepší provozní vlastnosti než základ 50kW MPI třeba před 20-ti lety.

reagovat
Gr
Grand Admiral Thrawn
21. listopadu 2020, 17:53
8

Nejvtipnější na tom všem je to, že to Daihatsu z předchozího příspěvku má v interiéru víc tlačítek než tohle.

reagovat
martin_100
21. listopadu 2020, 20:30
1

Přeeesněěěěě. Mě na G4 serou i tlačítka klimatroniku místo klasickýho točítka. Ikdyž jsou ty tlačítka profilovaný tak sou na prdd. Mají rozměr cca 1,2cm na 0,5cm takže když chci přidat nebo ubrat větrák stejně musim na teřinku sklouznout pohledem hluboko u řadicí páce. I iveka mě stačí rukou zašátrat po kulatym točítku a je vyřešeno...
Tady ty dotykový plošky by pro mě už byly hrob. Úplně vidim jak k během nějaký jízdy v ne zrovna rozvernym rozpoložení jdu tvrdě na brzdy, zastavuju napůl v pangejtu, vytahuju pajcr nebo kladivo z kufru a s těma displejema dělam krátkej nevratnej proces. Pak to auto asi 10x obejdu s cigárem a nakonec si řeknu jakej sem čurák že sem to auto za necelej míč zabil. A Pak mi dojde že by jinak ono zabilo mě vředama a vysokym tlakem :-)

reagovat
st
st. Padre
21. listopadu 2020, 21:14
2

A není na jednom z těch tlačítek nápis AUTO?

martin_100
21. listopadu 2020, 21:23
-1

Je. Proč se ptáš?

Jakub Pospíšil
21. listopadu 2020, 21:58
6

Tyjo, to vypadá, že konečně nějaká testovačka jezdí s podobnou spotřebou, jako dvacet pět let starý naftový pětiválec. Kdy se ten pokrok zastaví... :)
-
Komentář upraven 21. 11. 2020, 21:58:42

reagovat
Ev
Evlo
21. listopadu 2020, 22:01
2

Pockej, to jako, ze v golfu, po vzoru scaly, neni kolečko na ovládání hlasitosti? S tim at fakt jdou doprdee už.

reagovat
Ev
Evlo
21. listopadu 2020, 22:05
0

Start stop záleží jak je udělanej, jsou auta, kde se s tím nedá žít, např. Mazda mx-5 a jsou auta kde si toho člověk ani nevšimne, např. nissan kicks epowa

reagovat
Viola Procházková
22. listopadu 2020, 08:24
0

U naftaku mi start-stop vetsinou vadi. Nejsem ten typ, co by ho musel vypinat ze zasady v kazdym aute hned po nastartovani, ale zrovna tady mi lezl na nervy.

yorkin
22. listopadu 2020, 16:57
0

Chápu, že je to kvůli ochraně chodců, ale ten předek je prostě hnusný. Nutnost přepínat na dynamic mode považuju za dost zásadní nepříjemnost a obtěžování řidiče. Strašlivě letargické rozjezdy zase reálně ohrožují bezpečnost při nájezdu na frekventovanou hlavní. O nebezpečnosti laborování s dotykovým displejem za jízdy už Zlokočka psala. Ve výsledku: děkuji, tohle fakt není auto pro mne. Bohužel mi přijde, že ve srovnání s 10 let starým Golfem 2.0 tdi to mimo Carplay není lepší vlastně v žádném ohledu, který je pro řidiče relevantní.

reagovat
abc
22. listopadu 2020, 20:36
0

yorkin: Těch výhod aktuální generace oproti 10 let staré by se našlo dost. Z mého pohledu jsou pro řidiče rozhodně relevantní minimálně tyto:
Adaptivní tempomat, kontrola mrtvých úhlů, kamery, odhlučnění i nalazení podvozku, konec konců i možnost DCC, lepší světlomety

yorkin
23. listopadu 2020, 22:37
1

Přiznám se, že nemám zkušenost takto detailní s různými generacemi golfu, ale mám ji s Octou. A tam prostě posun k lepšímu v odhlučnění, nalazení podvozku nevidím, u světlometů závisí na technologii. Na druhou stranu mám jako daily auto s halogeny H7 10 let staré a (asi i díky tomu, že plocha jednoho světlometu je větší než dva světlomety u tohohle Golfu) opravdu si nemůžu stěžovat. Hodně dojmů ze zlepšení souvisí s tím, že málokdo srovnává dvě auta se stejným nájezdem. Samozřejmě, že podvozek auta s 10000 působí pevněji a jistěji než u auta s 150000, to ale nesouvisí s vývojem, ale opotřebením.

Tr
Trewis
23. listopadu 2020, 13:16
1

Mám Golfa 8 s 1,5 benzínem, jízdně asi nelze nic namítat. Kolem ustálených 2tis. otáček, bručí jak Subaru boxer :-D

Co se týká infotaimentu, u nižší výbavy, tam stále dvě kolečka kolem radiomapy jsou. Ale teplota se mění dotykem na displej ťukáním na + a - což je dost nepraktické. Vychytané by bylo při aktivovaném menu CLIMA mít možnost měnit teplotu tím kolečkem pro každou stranu interiéru, ale tady asi VW výzvu nevyužil - nezkoušel jsem, napadlo mě to teď.

Start-stop lze vypnout jednoduše, stažením bílé krátké lišty uprostřed nahoře, vyskočí menu, kde jedna ze 4? možností je vypnutí start-stopu. Vnitří cirkulaci jsem nezkoušel, ale divil bych se kdyby to nebylo obsaženo ve smart menu nebo jak tomu říkají - tam jsou příkazy např. zahřát ruce atd.

Co se týká asistentů, dost často mě auto buzeruje, že nejsem uprostřed svého pruhu - bezdůvodně pípá jak šílený. Naopak dobře funguje distanční radar při provozu v koloně, brzdí např. i při vyšláplé spojce při podřazování - mám manuál a naopak lze i přeřadit nahoru a plynule dále zrychluje.

Co se týká zamrzání infotaimentu, asi nejvíc problému dělá profil uživatele, který je následně spojený s aplikací. Registroval jsem si to, ale prakticky jsem to měl spuštěné tak 5x kde to ukáže statistiku jízdy. Naopak, po startu se občas sekne načítaní tohoto uživatele. Už se mě stalo, že v zimě jsem si zapnul vyhřívání sedačky na 3jku, zamrzlo mě logování uživatele a nešlo se dostat do menu CLIMA (tj. defakto topení) a nemohl jsem si vypnout to vyhřívání. 3x jsem zastavil, vypnul motor, dokonce pak 2x i zamknul, odemknul, nastartoval s tím, že snad to už půjde vypnout. Prd, furt to bylo zaseklé. Nakonec pomohlo hw tlačíkem vypnout jakoby rádio, tím se to infotaiment vypnul a já se konečně dostal do menu CLIMA a vypnul si sedačku. Fakt super, odladěný sw :-D

Ještě stojí za zmínku Android Auto. Po nabití Samsung telefonu na 100 procent, celé to spadne. Při navigaci přes Google, začneš telefonovat - android přeruší spojení internetu, navigace ztratí signál přestane pracovat. Dále podržení tlačítka otevřít na DO, se neotevřou všechna okna. A často po zavření, nedockvanu dveře když vyhazuji dítě ve školce. Sílu používám přiměřenou, u jiného auta se mě to nestává.

Přední denní svícení, které je na bilboardech, jsou příplatková IQ light, které vytváří ležatou 6tku. Standartní světla, mají jen tu horní čárku. Ke kreditu VW, je nutno uznat, že vypnuté vytvářejí jednotný dojem jako s IQ light a při zapnutých LED svícení je rozdíl taky řekněme vizuálně minimální. Tady je Škoda více okatá, o kterou verzi se jedná. Golf taky nemá vlevo pod volantem schránku např. na účtenky za benzín, blbost, ale celkem praktická. Arteon ji třeba má.

Co se týká multilinku vs vlečná, které přesně verze již mají multilink? Nechce se mě lézt pod auto :-D

reagovat
beastar
23. listopadu 2020, 14:38
1

Hezky popis:D Jako ten SW to je proste bolest. Renaulti infotaiment v Meganu ma taky obcas vlci mlhu, ale funguje trochu lip. Mimochodem telefonovani a navigace, to bohuzel taky znam. Plus jakykoliv dalsi datovy prenos. Blokne se to a nenavigujes. Vtipny je ze Renault udelal obrovsky kus prace a skok kupredu. Zatimco pro Golf to moc povzbudivy hodnoceni natoz zlepseni neni.

Viola Procházková
23. listopadu 2020, 15:16
0

Myslím, že multilink mají motory 1,5 TSI 150 koní, 2,0 TSI a 2,0 TDI 150 koní. IMHO jsou to ty verze, co mohou mít 4x4.

Tr
Trewis
předevčírem v 10:35
1

Jen doplním co jsem si dohledal, multilink je od 110kw a má navíc nádrž o 5 litru větší, což není úplně málo. Ráno jsem se mrknul do ovládání entertaimentu a vyfotil dvě obrazovky:

a) stažené menu, které jsem zmiňoval - zde je vidět start-stop. Dále tam je ikonka Air Care Climatronic, který hlídá např. i ostřikovače aby se nedostalo aroma dovnitř. Tzn. není třeba hledat tlačítko vnitřní cirkulace, hlídá se to samo.
b) foto CLIMA menu, tam je případně i tlačítko vnitřní cirkulace pokud by byla potřeba
c) teplota NELZE ovládat hw tlačítky, škoda
d) celkem šikovně lze v menu aktivovat automatické zapnutí vyhřívání volantu a sedačky při nízkých teplotách, bravo

Z věcí, co mě ještě štve, je auto hold funkce. Seřízení je docela necitlivé, kolikrát to trvá dlouho než se deaktivuje a brzdy pustí, tak auto celé cukne jak v autoškole. Jsem zvědav, jak se bude chovat typicky výjezd do kopce na sněhu. Hádám předek hrabe, zadní brzdy svěřepě brzdí. Tohle mě štvalo už na Kia Ceed, ale tam stačilo dát mechanickou ruční brzdu na první zoubek a tím se automatická brzda deaktivovala. Zde lze tato fce taky vypnout, dokonce hw tlačítkem ale je to typická ukázka nedomyšlenosti.

A taky to žere zadní brzdy, kámoš na Golf 7 je měnil komplet v 55tis km. Já na Arteonu v 60tis, obě auta automat. Zadní pakny přece vždy vydrželi při normálním ježdění 100-150tis km, to se teď na materiálech tak šetří nebo seřízení je tak necitlivé?

Jakub Pospíšil
předevčírem v 12:30
0

To žraní brzd je prý způsobené pokročilými ESP systémy, které blokují vnitřní kolo v zatáčce, aby auto ochotněji zatáčelo. Zní to logicky, ale exaktní studii, co by to ověřila, jsem nenašel.

Bavoraczech
předevčírem v 12:08
0

Chtěl bych reagovat k radiomapě. Jo, jsem lehce konzervativní a i já už mám iphona bez tplačítka a zvykl jsem si na něj. Lidi si určitě zvyknou i na ovládání bez tlačítek. Na druhou stranu, když se tak zamyslím, kolik tlačítkových telefonů jsem měl a kolik sms naslepo byl člověk schopný napsat. Dneska nenapíšete nic. Dá se sice na jednu stranu diktovat, ale to skoro nikdo nedělá. Jestli u VW hodně zapracovali na podvozku, je to jen dobře. Třeba u příští generace zůstane podvozek a přibudou točítka na volume a klimu :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem