načítám data...

TopX: Jak nevybrat rodinný automobil

03. května 2021, 10:04 36 komentářů Adam Forman TopX

Výběr správného rodinného vozu není snadný úkol. Obzvlášť, pokud se pod nohy pletou moje poněkud specifické požadavky.

zobrazit celou galeriiTopX: TopX: Jak nevybrat rodinný automobil

Má milovaná Mazda Xedos 9 už mě nadále vozit nehodlá. Místo toho si raději hezky stojí na parkovišti, upouští tu olej, jindy vodu a někdy úplně všechno co v ní ještě teče, pneumatiky mají svá nejlepší léta za sebou a rez jí už úplně připravila o podlahu. A můj druhý automobil pro změnu tvrdohlavě nestartuje. Trpělivost mé ženy je obdivuhodná, ale i ona občas potřebuje někam zajet. Třeba nakoupit, nebo za příbuznými. Pustil jsem se tedy do hledání automobilu spolehlivého a s ohledem na budoucnost i rodinně využitelného. No, a protože rozumné by bylo, abych vám zde vypsal své favority, udělám pravý opak a vypíšu seznam těch nejabsurdnějších kravin, které jsem alespoň na okamžik skutečně zvažoval.

Renault Twingo

Zdroj: Wikimedia Commons

Začněme zlehka: Renault Twingo první generace je malé veselé autíčko, které hýří veselými barvičkami zvenku i uvnitř. Navíc je to MPV, byť teda hodně malé. Ale opravdový důvod, proč se zatoulal do mého filtru na Bazoši je jedna specifická verze. Dvanáctistovka s výkonem 55 kW už s autíčkem o hmotnosti třičtvrtě tuny dokáže pohnout a já doufal, že s malým renoltíkem budu moct vyrazit i na nedělní kroužení po okruhu. Znáte to. Stáhnout plátěný díl střechy, stoupnout si a pomocí megafonu obšťastňovat svými výroky účastníky našich trackdayů. A taky bych z toho možná zkusil vyházet co pude, nazout nejlepivější pneumatiky a vyrazit i na trať. Proč jsem se tedy nerozjel do Ostravy za nejbližším Twingem, které splňovalo mé požadavky? Důvody jsou dva. Zaprvé, jedná se o opravdu malé auto a kočárek se do něj prostě nevejde. Zadruhé, houpavý podvozek s tuhostí odleželého camembertu není úplně nadšený z dynamického pohazování těžištěm. Takže by vlastně šlo o skvělý rodinný automobil s příležitostným okruhovým využitím. Jen se do něj nevejde rodina a na okruhu stojí za starou papuči. No nic, popojedem.

Chrysler Stratus

Zdroj: Archiv Autíčkáře

Ne, skutečně mě nenapadlo pořídit si další Chrysler. Pointa je, použít stávající automobil, který doposud vnímám spíše jako samohybné těžítko než jako vážně míněný dopravní prostředek, ke každodennímu dojíždění. Konečně konvenční dvoulitr se spokojí se 7-9 litry benzínu na sto, podvozek je pohodlný, hezky filtruje nerovnosti, a navíc to auto mám fakt rád (můj Stratus, jako moje první auto, nikoliv Stratus jako model obecně). Provozování kabrioletu jako rodinného vozu má jednu zásadní výhodu. Pokud jste zkoušeli usadit dítě do autosedačky v třídveřovém hatchbacku, jistě mi dáte za pravdu, že nejsnazší způsob je uříznout střechu, usadit dítě a pak střechu opět navařit zpět. Stahovací střecha umožňuje dítě vložit i se sedačkou rovnou shora. Bohužel, ani tohle nebude to pravé ořechové. Začněme třeba těmi potomky: Už můj bratr dokázal, co se stane, připlete-li se do hydraulikou poháněného mechanismu střechy hliníkový telefon. Přestřihne ho to. Už vidím, jak vysvětluju dětem, aby tam ty ručičky nestrkaly. Leda se smířit s potomstvem bez horních končetin. Další drobnou nevýhodou je možnost pádu větve, nebo něčeho těžšího během jízdy na střechu, což jsem si užil při průjezdu lesem během pořádné letní bouře. Už jste někdy dostali klackem do hlavy v 80 km/h? No a poslední potíž je, že v Chrysleru neuměli automatické stahování okének při otevření bezrámových dveří, tudíž jsou těsnění kolem oken taková… no… řekněme že se snaží udržet vodu venku. Děti jsou sice omyvatelné, ale také mají problémy s termoregulací, Tudíž bude potřeba poohlédnout se po něčem nepromokavém.

Ford Taurus

Zdroj: Wikimedia Commons

Už nějakou chvilku visí v české inzerci docela pěkný Taurus. K tomu trefně poznamenal Jeník: „Pěkný, ale co s tím v Čechách?“ Vlastně by to ani nemusel být Taurus. Bohužel, všechny ty Chrylsery Visiony, Pontiacy Bonneville, Buicky Park Ave a podobné, šesticovými vidliválci hnané obludky z naší inzerce přes jaro vymizely a zbyl jen Taurus. 177 koní v autě vážícím 1600 kg je pro mě dostatečná zásoba výkonu, automat umožňuje nechat se vozit mojí ženou a pohodlné kožené sedačky půjde snadno omývat od dětských provozních kapalin. Přesto i tento vůz není tak úplně dobrý rodinný povoz. Mělký kufr toho spolu s kočárkem mnoho nepobere, isofixy ještě vůz neměl a spotřeba šestiválce se starosvětským automatem taky nebude zrovna přívětivá. Dalším problémem těchhle amerických sedanů obecně je dostupnost náhradních dílů a ochota mechaniků točit na nich klíči.

Karosa C935

Zdroj: Wikimedia Commons

Cože? Autobus?! No dobře, byl jsem z toho hledání už trochu unavený. Ale na papíře splňuje všechny požadavky. Jde o rozměrný naftový automobil se spoustou úložného místa, který přepraví i početnou rodinu. Odolný a omyvatelný interiér je navržený s ohledem na častou přepravu dětí a dobře se do něj nastupuje. Navíc nabízí u SUV tolik chválenou vyvýšenou pozici s přehledem o okolním provozu. No a konečně: Jde pravděpodobně o jediný dopravní prostředek, do kterého se mé ženě vejdou všechna zavazadla, která jsou absolutně nezbytná pro víkendový pobyt na 30 km vzdálené chatě. Jen škoda, že to i přes vznětovou jednotku docela žere.

Škoda Octavia

Zdroj: Wikimedia Commons

Stálice našeho trhu se mnoha lidem může zdát jako jednoduché a okamžité řešení rodinné přepravy. Bohužel, v mém případě bych raději snědl svůj vlastní řidičák, než řídil každé ráno tuhle uskákanou potvoru plnou hluku valícího se ze zadních podběhů. Nene, kdepak, jakýpak je to rodinný automobil, když by jeho používání usmrtilo tatínka nudou? Stejně by to bylo i s dalšími jako Hyundai, KIA, či nedej-bože Toyota. Odmítám jezdit nudnými vozy a když se za vozem nikdo neotočí (ani já), tak prostě hledám dál.

Tuk-Tuk

Zdroj: Wikimedia Commons

Nesnáším motocykly. Čoudí, pletou se na silnicích a především, bojím se na nich kličkovat mezi spěchajícími krabicemi o váze desítek tun. Zkrátka nevěřím ničemu, co má tendenci upadnout, když z toho vystoupím. Tuk-Tuk zdatně eliminuje veškeré nedostatky motorky, přitom si zachovává její nepopiratelná pozitiva. Tak předně, je úsporný. Jednoduchá technika je navíc poměrně spolehlivá a široká uživatelská základna v Asii se přeci nemůže mýlit. Dobře se s ním parkuje i v husté městské zástavbě a jsem si jistý, že tímhle by mě nepřestalo bavit jezdit ani v kolonách. Největší výhodou, často demonstrovanou právě na východních trzích, je schopnost přepravit libovolný počet lidí nebo objem nákladu. Nevýhoda je, že jediný český Tuk-Tuk na prodej nemá SPZ, jinak by byl dokonalým adeptem. Dokonce i ta červená barva se mi líbí.

Osobní dodávka

Zdroj: Wikimedia Commons

Když se tak dívám na inzeráty ojetých osobních dodávek, mihne se sem-tam i kus neudřený do stadia klinické technické smrti. Dokonce i cenovky jsou celkem příznivé. Kočárek se vejde bez skládání, děti si do něj můžete pučit ještě od souseda, zkrátka ideál pro rodinu. Ostatně to tvrdí odedávna i Viola (majitelka naše, slunce naše jasné). Jenže to má dvě nevýhody. Tak předně bych za volant nedostal ženu, tudíž bych jí musel dělat osobního taxikáře. Jsem zcela přesvědčen, že nemalý podíl vysoké rozvodovosti posledních let je způsoben ženami na mateřské, které se odmítají posadit za volant a pro každou jízdu se dožadují přítomnosti manžela. Kdepak, užitečná dodávka sice je, ale rozvádět se kvůli ní nebudu. Druhá, ještě závažnější chyba v úsudku vězí v podcenění příbuzných a přátel. Od koupě bych byl ten chlap s dodávkou, což by nevyhnutelně vedlo k záplavě žádostí o stěhování, převážení kamení, stavebního materiálu a podobných nadrozměrných objektů.

Lada Niva

Zdroj: Archiv Autíčkáře

Nivu naprosto nekriticky zbožňuji. Jeden ze dvou lidí, kterým jsem ochoten prominout, že jsou z Brna, dokonce dokáže hezký kousek sehnat. Nejen že se v ní děti přepravují snadno, dokonce je vevnitř snadno omyvatelná, na trhu je dostatek levných náhradních dílů a navrch s ní můžeme i na tu pověstnou chatu na Vysočině, kvůli které si celý náš národ kupuje čtyřkolky. Máme tedy vítěze? Bohužel, jak by řekl Kryton: „Jsou tu jen dva drobné problémy“. Prvním problémem je, že má žena Nivu nesnáší a druhým problémem je, že Nivu má žena nesnáší. Já vím, technicky vzato jde o jeden a ten samý problém, ale považuji jej za natolik důležitý, že jsem jej raději uvedl dvakrát. Niva byla první auto, ve kterém jsem svoji (tehdy ještě přítelkyni) Alžbětu vzal do terénu. Šlo o velmi hluboký zážitek. A hlasitý. Teda auto bylo sotva slyšet, ale má drahá je strašně lekavá. Poplašeně sebou škubne pokaždé, když se na úplně prázdné dálnici v protisměru objeví kamion a v poklidu projede svým pruhem kolem, oddělen svodidly. No a teď si představte, co se na vedlejším sedadle dělo, když se vlivem prudkého stoupání začala odlehčovat a na to zvedat přední náprava. Niva mi zkrátka doma neprojde. A po demonstraci odpovědi na otázku „a jak se dostaneš na druhou stranu řeky, když tu není most“ neprojde ani Buchanka. Sakra.

Zdá se, že jsem odsouzený řídit po následujících pár let nějaké otravné SUV, MPV nebo zcela nudný a masový kombík, což mě skutečně ani trochu neláká. Kdyby se aspoň v inzerci objevilo kombíkové Scorpio…

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Matěj
03. května 2021, 12:04
1

Motorky čoudí a pletou se na silnici? Ty vole, v kategorii motocyklů si člověk už dnes snad dokáže najít i něco jiného, než pincka nebo třiapůlu :D Jako v případě toho tuktuku je to taky pravda, ty jezdí fakt na bůhvíco, ačkoli v BKK se teda docela chlubili tím, že jezdí na (nějaký) stlačený plyn.
Jinak tedy hodně úspěchů a radostí s budoucím potomstvem přeji :)

reagovat
Be
Beran
03. května 2021, 14:31
0

V patek jsem v Adrspachu koukal na Panameru. A rikal si, to by mi jako rodinny vuz stacilo :-D

reagovat
eLzyx
03. května 2021, 16:02
0

já na ní koukám i na mobile.de, tipcars.cz, bazos.cz a dalších portálech. Akorát si furt říkám, že na co rodinné auto, když do rodiny daleko.

Opelfahrt
03. května 2021, 23:57
0

Tenhle osmiválec s manuálem se prodává už asi rok a půl. Vysvoboďte ho někdo :-)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=265266547

togi
04. května 2021, 10:36
2

Teď tady asi budu hodně neoblíbený, ale panamera se vážně někomu líbí? Mně to přijde jako nejošklivější drahé auto (i když já teda obecně nejsem fanouškem porsche designu). Pro mě by spíš byl Aston Martin Rapid :)

eLzyx
04. května 2021, 12:35
1

ono je to spíše takovou selekcí toho, co nechci. Nechci SUV, nechci diesel. Chci kombík (nebo aspoň hatchback). Silný benzinový motor. Když už ne dopovaný turbem/kompresorem, nebo baterkama(nevadí mi), tak osmiválec (nebo víc).
Volvo je u mne v podstatě mrtvé svou politikou. I když je fakt, že "čínská" V60 se mi líbí. Ale dojezdím co mám, zakonzervuju veterána a ende šlus. A co dál?
Alfa není v kombíku.
Audi = VW, nechcu. Resp. jediné Audi, co bych vzal je R8 s V10, ale ... to není rodinné.
BMW nechci, protože je to takové naleštěné pozlátko, poměrně nespolehlivé. Aspoň co tak slýchám od kamarádů, co to mají od nova (řady 5, 6, 7). Mrtvé motory jsou poměrně normální. Servisní náklady z mého pohledu astronomické. Vadí mi na tom i ta negativní aura kolem téhle značky. Jezdí v tom hodně "bezmozků". Má to vliv i na četnost zastavování hlídkami, výši pokut, případně délkou trestu, pokud provedete něco fakt špatného.
Jaguar ... taky velký špatný, všechno v dieselu, benziny abys hledal přes celou Evropu. A hlavně, benziny nejsou v kombíku.
Mercedes. Mno. Není mi 50+. I když ... když nebude zbytí, tak Mercedes. Když nad tím přemýšlím, tak je to asi nejpravděpodobnější volba.
Korejce ani omylem.
Japonci mají takové divné interiery, nelíbí.
Frantíci nemají nic.
Opel = frantík.
Ford leda F150, ale to se mi nevejde na dvorek. Evropské Fordy ani omylem. Kraksny.

A pak se můj svět zastavil na jeté Panameře ... silný motor, často 4S, vzadu velké víko kufru ... why not? Že je to takový odulý vykulený jezevčík? No jo no. Ale zvučí, jede, místo pro 4, spolehlivost prý OK, zvládá velké kilometrové proběhy ... a navíc tahle auta se dají koupit po servisu, takže pak není problém jen pokračovat. Nebývají to úplně dojetiny, byť je fakt, že v cenovce kolem 600 to chce taky hledat a někdy se smířit s nějakými nedostatky. Běžný servis se dá dělat doma v garáži, spotřební díly jsou v poměrně normálních cenových hladinách. Ano, nechat na tom vyměnit rozvodový řetěz, nebo generálkovat PDK bude docela drsná finanční zkušenost, ale ... je to Porsche.
Ale zatím to není tak, že pro to půjdu letos. Jsou to jen takové úvahy, kudy směřovat. Ještě nemám úplně rozmyšleno, spočítáno, vyzjištěny ceny veškerého potencionálního servisu.

ge
geralt
04. května 2021, 20:09
0

Taky mě trochu děsí, co vybrat, až umře v70ii P2.. baví mě zvuk atmo petivalce! P3 je tlustá od pohledu, to nedám. Současnou produkci Volva nehodlám z principu podporovat. Takže kua co? BMW jde mimo mě.. Mazda 6? Mercedes CLA, CLS? Nebo nám tak zdání spalovaky, ze budu jezdit na kole?

Jakub Pospíšil
04. května 2021, 20:30
0

Co by, posune se hranice vnímání. Já to mám podobně, akorát mi tlustá a přetechnizovaná přijde už P2 :)

ge
geralt
04. května 2021, 20:35
0

přetechnizovaná oproti P80 jistě ano, ale jinak je to krásné nízký a široký kombik...

eLzyx
05. května 2021, 15:37
0

já už chtěl prodat S60 tolikrát a tolikrát jsem si to rozmyslel, že už na to prdím, prostě si ji nechám nafurt. Bude z toho veterán. Za 20let najela 180t km, dalších 20 let vydrží. Resp. jediné, za co bych to tedy vyměnil, tak za V70R II. Ale ty nejsou, zejména ty v manuálu.

Chase
05. května 2021, 23:24
1

Stojí mi doma 2x P80, jedna P2 a teď už i P3. Když to vezmu suma sumárum, tak P80 je sice nejjednodušší a tak to vypadá, že je nesmrtelná. Ovšem jedna má 23 a druhá 21 let (což ovšem u mladší zdatně vyrovnají dva roky v kopřivách) a to znamená jediné, pro daily použití už začínají být tyto stroje přestárlé. Ať z pohledu bezpečnosti, nebo z pohledu toho, že občas sem tam i při nejvyšší péči uhnije nějaký ten drátek, umře některá jednotka na uklepané piny, či po stopadesátépáté praskne léty na slunci zkřehlá palubka, která pak dělá luxusní bordel. P2 je samozřejmě už výrazně pokročilejší a to jak v oblasti bezpečnosti, tak třeba možnostech výbavy. Rejd je pořád stejně mizerný jako u P80, byť oproti C70 na Nebulách je i O2 obratná ještěrka. Na hudbu všech plastů v interiéru jsou majitelé už nějak tak zvyklí, byla konec konců vyčítána této generaci v testech už jako nové. Na daily auto je to vlastně stále použitelný a vlastně velmi dobrý stroj, obzvlášť v posledních letech výroby, kdy se objevil šestikvaltový automat a auto dostalo další možnosti výbavy.
Přesto mám na denní ježdění nejraději P3 a není to jen přítomností osmihrnku pod kapotou. Ano, má této generaci se sakra cítit, že pánové u Fordu zavřeli Volvu kohoutky a perly jako oslepující se čelní skla, nebo jinak na Volvech nevídaná koroze napravnic a rámů pod motorem se objevuje v rozsahu víc než jen malém. Je to první Volvo, ve kterém nechrastí plasty v interiéru když se na ně jen špatně podíváte (byť jejich pocitovou kvalitou je na tom paradoxně asi lépe P2), palubní deska vypadá jako něco, co dělal opravdu designer a ne Švédský kovář náhodným bušením do kusu ingotu a celkově auto až je jen o tři roky mladší než má P2, vypadá stále relativně moderně. Samozřejmě všechno je to jen otázka osobních preferencí a nezatracují žádné ze svých aut, ba právě naopak mám velký problém vybrat byť jediné z nich bych se ho zbavil, ovšem realita vzrůstajícího věku a nájezdu je prostě neúprosná.

Jakub Pospíšil
06. května 2021, 07:49
1

Já to bral samozřejmě trochu s nadsázkou. Objektivně jsou to všecko staré krámy a pokud se člověk potřebuje na auto 100% spolehnout a nemá náhradní, tak už to bohužel není rozumná volba. Možná ta P3 ještě. Jako drndadlo to ale funguje furt obstojně, jen je třeba se vyvarovat přístupu "nesmrtelné Volvo", neboli "nic na tom nedělám a furt to jezdí".

A abych dal tu spotřebitelskou radu - pro menší rodinu mi v současné době příjde v subprémii cenově největší pecka Mercedes CLA shooting brake.

-
Komentář upraven 6. 5. 2021, 07:51:53

eLzyx
06. května 2021, 08:50
0

divné. Já se na svoji S60 P2 mohu 100% spolehnout, nic na tom nedělám, furt to jezdí. Ale to je asi tím, že to ještě nemá ani 200t km

Chase
06. května 2021, 14:44
0

Tak moje XC70 právě překročila 330k km na tacho. Každopádně stále použitelná jako daily je. (Ještě aby ne, když jsem teď vyměnil pomalu půlku auta :D)

Sc
Sch
03. května 2021, 15:14
0

Když SUV, tak z šedi inzerce vystoupila neobvyklá šeď z dovozu, Ford Maverick 3.0 V6. Je to amerika, u nás neobvyklá, ale jinak asi nijak dobrá. Tady se i prodávala, proto by měli být dostupnější díly.
Jsem zvědavý co jsi vybral.

reagovat
eLzyx
03. května 2021, 16:18
0

Twingo byl málem moje první auto. Docela lituji, že jsem tenkrát "ušetřil" a sáhl po Š120L. Přitom tahle francouzká krabička "jak na mýdlo" je uvnitř prostornější, a se stahovací střechou je to parádní kára na léto.
Jinak o osobní dodávce také čím dál tím víc uvažuji, ale ... v silném benzinu a se solidním podvozkem je dělá málokdo. T5 v TSI, US Tranzit 3.5 V6. Vše kolem 30-40t euro. A vyloženě US káry se mi obvykle nelíbí interierem.

reagovat
James
03. května 2021, 20:37
2

Potřeboval jsem teď menší benzínovou dodávku, na drkačky po okolí, ale levně. Vysloveně jsem chtěl Scudo/Jumpy/Expert, ale v inzerci jen prastará ubohá 1.6. A přijatelnější 2.0 16v jsem tam zahlédl jen snad jedinkrát v životě.
Utekla mi pak docela pěkná Zafira OPC 1.gen. (fantastická recara o kterých si cokoliv jiného podobného může nechat zdát, k solidní volant a hlavice v základu a teoretických 240ps po chipu mě motivovalo) a koukal jsem i po VR6 Sharan/Galaxy/Alhambra. Pokud najezdím 10t km ročně, spotřeba je fakt jedno... protože stačí jedna z těch dražších typických poruch na starším dieselu a teoretická úspora na naftě mizí v černé díře, takže všechno to utrpení v rachocení, vibracích a smradu by byly stejně zbytečné

martin_100
03. května 2021, 20:40
-7

"Tak předně bych za volant nedostal ženu, tudíž bych jí musel dělat osobního taxikáře."

Hele kdyby žena zhubla jistě bys jí za volant dostal. Chápu že ženy po porodu mnohdy nemají ty tvary jako před početím ale jistě by dietka a trocha cvičení kila srazila. Ženě by se lépe dýchalo a i za ten volant bys jí dostal.

reagovat
Adam Forman
04. května 2021, 06:38
2

Ženu bych za volant nedostal, protože si zvykla řídit automat a při pohledu na řadičku manuálu trpí akutní sklerózou :-)

martin_100
04. května 2021, 19:21
-6

Nebuj jednou zapomene k čemu je vařečka a smeták :-) Pak tě napadne že by se ta její skléróza měla řešit :-)

Vavris Vavrisovic
04. května 2021, 22:37
12

Tak tyhle jsou tak slabé, že by mohly moderovat pořady Jaromíra Soukupa

briza
05. května 2021, 13:10
2

#vavramejdmajdej

Csaba
03. května 2021, 21:26
1

Cit.: "Kdyby se aspoň v inzerci objevilo kombíkové Scorpio…"

https://auto.bazos.cz/inzerat/134890833/ford-scorpio-kombi-23-i-108kw-top-stav-jen-104tkm.php

reagovat
Adam Forman
04. května 2021, 06:36
0

O tom vím, ale na rok 1996 mi příjde 60T docela dost peněz.

ja
jazet
04. května 2021, 11:57
0

Tak jestli je v takovém stavu, jak se píše, tak je cena OK.

eLzyx
04. května 2021, 13:07
2

u takových aut se už neřeší srovnávání ceny s ostatními podobně starými auty, ale dostupnost a stav ... za předpokladu, že ho chci.

Avex
04. května 2021, 07:57
0

S Chryslerem nemůžu nesouhlasit, mojí spotřebu asi radši nebudu komentovat :D Ale dětem se to auto líbí!

reagovat
Or
Oris
04. května 2021, 08:26
3

Musím to sem napsat, koupit si jako dělníka/daily/promanželku Škodu Octavia Combi není ostuda. To auto funguje velice dobře, pokud je v normálním technickém stavu. :-)

reagovat
Calif
05. května 2021, 05:44
1

Taky jsem ji koupil....ale nešel jsem středem a koupil liftback v benzínu s automatem ???? Je to dobré obyčejné auto ....

Ra
Ragnarok
04. května 2021, 09:56
5

Já tvrdím, že nejlepší rodinné auto, kombík ,SUV a offroad v jednom je dodávka. Před časem jsem pořídil osobního Transita na CNG, který dříve vozil v Německu postižené na výlety (někdy si říkám, že teď vlastně dělá totéž, ale u nás...) Upřímně, jsem z toho auta nadšenej. Nedávno jsme jeli na víkend na hory. Vlezla se čtyřčlenná rodina včetně psa, mnoho vybavení na kempování, zavazadla, kočárek, tři kola. Projel jsem lesní cestu, kterou bych s běžným osobákem rozhodně nedal. A to s velmi rozumnými náklady. Původně jsem to auto pořídil na občasné použití, ale jezdím s ním docela často. Nevýhody - manželka to teda fakt řídit nechce a je to p o m a l é. Já nikam moc nespěchám, takže mi to až tak nevadí, ale pro někoho by cestovní tempo kolem 100km/h a rozjezd z 0 na 100 za tři dny byl ubíjející.

reagovat
Ra
Ragnarok
04. května 2021, 10:01
0

Jo a kdyby bylo hodnotící kritérium u aut vynaložené peníze vs. výška posezu, která by podle mě byla hodně zajímavá pro majitele SUV, tak tam dodávka jednoznačně kraluje. A přehled kolem je taky famózní, až se divím, ženě, že s tím nechce jezdit.

Vo
Vosisko
04. května 2021, 10:19
0

Mám to ouplně stejně. I se ženou. Vůbec si nedokážu představit, jak nějaká rodina může žít bez dodávky! A ještě bych přidal stoupnutí v oblibě u kamarádů, bo furt někdo něco někam potřebuje přemístnit.

af
afro-r1
04. května 2021, 10:52
-1

Jasne, rodinny dum bez dodavky je tezky boj. I kdyby mela byt jen jako druhe, ci treti auto.
A takove Scudo 2.0 i.e. je i pohodove, svizne svezeni...
A zenam v okoli kupodivu dodavky nevadi - jedou vsim, co stoji natankovane pred domem. (pokud to neni treba prodlouzeny zvyseny Crafter nebo EuroDaily..)

Sa
Sato
04. května 2021, 10:34
1

K "zlým" nápadom pre rodinný povoz by som doplnil Dodge Magnum 2.7 za kilo:
https://auto.bazos.cz/inzerat/135872845/dodge-magnum-27.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/135069905/dodge-magnum.php
V8 to nie je, ale za kilo podla mna fajn.

reagovat
ma
martinw
05. května 2021, 14:47
0

Hustě vypadá ale ještě hustější bude shánět servis kde tomu budou rozumnět :D

briza
05. května 2021, 13:09
6

Ty vole, tak já už fakt nevim. Ideální příležitost koupit si konečně Buchanku a on tu řeší Twinga a Karosy...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge D100  1976
Dodge D100

1976 rok výroby
150 koní výkon
5 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Dodge Grand Caravan  2013
Dodge Grand Caravan

2013 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Dodge Challenger  2014
Dodge Challenger

2014 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Cadillac Brougham  1990
Cadillac Brougham

1990 rok výroby
175 koní výkon
5 700 ccm objem