Ahoj všichni,
Právě se nacházím ve fázi výběru nového auta a trochu tápu. Proto jsem se rozhodl obrátit s radou na vás. Potřebuju pořídit nový daily auto. Přestože svému 15 let starému MPV dopřávám pravidelnou servisní péči a ani kilometrový nájezd nepřesáhl magickou 200, začíná na něm odcházet poměrně dost věcí (tu urezne tohle, jindy zase přestane fungovat ono) a tudíž se mi jeho provoz nepříjemně prodražuje. Rodinná rada tedy rozhodla o nákupu jiného auta s tím, že současné zůstane jako druhé auto v rodině. Otázkou zůstává co vybrat místo něj. Věc se má takhle. Mám k dispozici 250 tisíc v hotovosti a nevím jestli bude lepší je investovat do ojetiny (max 5 let stáří, víc určitě ne), nebo tyhle prachy vzít, složit jako akontaci, půjčit si dalších tak 130 tisíc a koupit něco úplně nového. Na ojetinu si půjčovat nehodlám, to je blbost takže tam je strop těch 250. Na nové se zárukou bych byl ochoten něco málo si půjčit. Co myslíte, že je lepší variantou? A zároveň jestli byste mi neporadili nějaké konkrétní tipy po čem koukat. Nepotřebuju žádné zábavné auto, ani luxusní. Chci klid a pojízdné auto. Důležité pro mě je, abych nemusel příštích pět let vydávat za servis víc než na běžné servisní prohlídky. Musím se tam poskládat s rodinnou (2 děti) a veškerým harampádím, takže potřebuji minimálně kombi a chci aby se to rozjelo na dálniční rychlost i když bude po střechu naložené, takže by se šiknul mírně nadprůměrný výkon. Ročně najedu do 20 tisíc, ale jestli to má být nafta nebo benzín je mi úplně jedno, vyloženě krátký cesty nejezdím. Napadá vás něco?
Díky Mirek
Ahoj Mirku,
Děkujeme za dotaz a pokusíme najít nějakého vhodného kandidáta. Nejprve je potřeba rozhodnout se, jestli jít do ojetého či nového. Vzhledem k tvým preferencím bych asi šel do nového. Ojetina ti sice přinese benefity ve formě o něco většího auta, silnějšího motoru a luxusnější výbavy, ale zároveň je u ní vyšší riziko oprav, které půjdou z tvé kapsy. A protože tvoje požadavky, pokud jsem správně pochopil, jsou přesně opačné, ojetina se ti z tohoto hlediska nevyplatí. Pokud by ses přesto rozhodl vzít něco jetého, pak ti na inzertních serverech nejčastěji vyskočí auta jako Ford Mondeo, Focus, Opel Insignia a Astra, a pár Peugeotů 508 a i nějaký ten Renault Laguna třetí generace. Osobně bych se přiklonil asi k Mondeu, které nabízí bezkonkurenční prostor, je vcelku odolné a jako bonus hezky jezdí. Když na to přijde, tak i Opel Insignia by tvým potřebám posloužil jistě dobře. Musíš se jen smířit s faktem, že nebudeš mít příliš na výběr. Prakticky výhradně se objevují tyhle vozy s dvoulitrovou naftou a nájezdem mezi 120 a 150 tisící kilometry. Asi bych nedal ruku do ohně, že příštích pět let budou fungovat jen na běžné údržbě a nebudou vyžadovat jinou investici.
Mnohem vhodnější volbou se mi tak jeví něco nového (byť někteří moji kolegové by nesouhlasili, že Krabe? :) ). Jenže co vybrat? Přestože ceny nových vozů jsou poměrně přívětivé v poslední době, najít za 380 tisíc něco, co bude vyhovovat tvým požadavkům není tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Jasně, jako první se nabízí něco z produkce rumunské Dacie. Takové MPV Lodgy by tvým potřebám mohlo vyhovovat, stojí přesně 380 s nejsilnější naftou a myslím, že větší auto za tyhle peníze neseženeš. Pokud ti jde primárně o prostor a třeba provedení interiéru neřešíš, není lepší volba. Já se však jednou Dacií poměrně nedávno svezl a úplně si neumím představit utratit za to vlastní peníze. Ale rozumím, ne každý je zhýčkaný jako já. Moje volba by však byla jinde.
Kombík nižší střední. Oproti stávajícímu autu, by ses nejspíš musel maličko uskromnit co do vnitřního prostoru, ale dvě děti a jejich propriety se do takového auta jisto jistě vejdou. První volba v nižší střední bývá často Ford Focus. Pomalu se loučící třetí generace je velmi dobré auto, které se rozhodně nemá zač stydět. Hezky jezdí, tříválcový Ecoboost má překvapivě dost síly a vnitřní prostor je zcela dostatečný. Takový Focus se za 380 tisíc dá sehnat a s příchodem nástupce půjde cena ještě o chlup dolů. Jen se budeš mít smířit s horší výbavou.
Další možností, jsou korejští sourozenci Kia Ceed a Hyundai i30 kombi. Ceed, podobně jako Focus, čeká na novou generaci, takže pomalu ale jistě doprodává tu současnou. To znamená, že za své peníze dostaneš velmi slušně vybavené auto s dynamicky schopnou naftovou jednašestkou pod kapotou. Jestli ti bude stačit vnitřním prostorem, jedná se o zajímavou volbu. Hyundai i30 je o něco modernější než Ceed, protože generační výměnu již má za sebou. Vnitřní prostor je zcela dostatečný, jen za tyhle peníze nenabídne takovou výbavu jako sesterská Kia. Boduje však motorem, protože v jeho útrobách pracuje přeplňovaná benzínová jednačtyřka se 140 koníky, takže tady nemušíš mít obavy, že bys výkonově strádal. Oba Korejci navíc sbírají plusové body za dlouhou záruku.
Můj favorit je však z Itálie. Přestože by se mohlo zdát, že modelová nabídka Fiatu je 13 variací na téma Fiat 500, není tomu tak. Trochu ve stínu úspěšného bratříčka totiž žije model Tipo. A právě Tipo v kombi verzi by byla má volba. Benzínová jednačtyřka T-Jet se 120 koni funguje moc hezky a Tipo s ní není žádný louda. Vnitřní prostor je bez připomínek a za tyhle peníze už dostaneš i rozumnou výbavu. Jedinou slabinou tak může být provedení interiéru, na kterém je poznat, že se jedná o vcelku levné auto. Pětiletá záruka však jistě potěší. Fiat Tipo má mé sympatie.
Jaké auto byste poradili vy? Máte zkušenosti s výše jmenovanými? Podělte se o svůj názor v diskuzi.















Romus
30. 5. 2018, 11:52To fakt nechodí nějaké zajímavější dotazy? Myslím že tenhle web by měl řešit zajímavější věci než výběr spotřební krabice za 250.
Daniel Borský
30. 5. 2018, 12:12Bohužel nechodí :)
Beny
30. 5. 2018, 12:15Popravdě jsem to ani nečetl, ale tenhle komentář mě donutil se zamyslet a koukal jsem že jsem za poslední měsíc přečetl celých šest článků. Nějak to tu balancuje mezi korejcema a ošklivými SUV... Co takhle zase napsat o něčem co nevidíme na silnici každej den a je těžký dostat se za volant?
Vavris Vavrisovic
30. 5. 2018, 13:54Já můžu minimálně za sebe slíbit zajímavé články v budoucím měsíci ;) Stay tuned
Inženýr
30. 5. 2018, 14:07Romus: Ojeté pětkové kombi je pro tebe spotřební krabice? No nic, za chvíli je tady Krab a ten tazateli vysvětlí, co vlastně potřebuje. :)
Jsou prostě lidi co chtějí jen sednout a jezdit. Před dvěma lety jsem si chtěl koupit pracovní stanici, ale pak jsem si uvědomil, že za ty peníze raději nový, leč méně výkonný laptop. Prostě chci mít jistotu, že se mám kudy obrátit se zárukou a ať to řeší - asi jsem línej. ;) V každém případě si myslím, že se dotyčný tazatel zeptal na správném místě.
beastar
30. 5. 2018, 14:55Tak určitě lepší, než kdyby se ptal třeba na topzeny.cz.
briza
30. 5. 2018, 16:07Vole já už si snad fakt budu muset založit blogísek, abych to tu zvednul...
beastar
30. 5. 2018, 16:47#brizaforpresident
Já na blog nemám vůbec čas a tak raději kritizuji články toho aktivního zbytku redakce... Což jsou asi 3 lidi...
Beny
30. 5. 2018, 17:14Vy dva jste to zase zabili. :-D
Inženýr
30. 5. 2018, 20:26Bříza: Ty + obsáhlý článek typu blog? To zní moc krásně na to, abych tomu uvěřil..
Habakukk
30. 5. 2018, 12:09Tak nejlevnější Tipo combi s Tjet je v inzerci za 379t Kč což je vlastně hranice toho co si chce půjčovat. Problém Tipa je nenažranost 1,4 Tjet v kombinaci s malou nádrží bude člověk častým návštěvníkem pumpy. Jinak fajn auto 8. nejprodávanější v Evropě v nižší střední tak asi lidé vědí proč jej kupují.
KS
30. 5. 2018, 16:47Taky se časem chystám pro Tipo kombi 1,4T. Že trochu víc žere, mi neva, beru to jako malou daň za to, že motor nebude zasraný karbonem, bo má stále MPI. Taky je možnost koupit rovnou s LPG.
Tipo je supr služebník, nebude mi vadit, když si v něm nadrobím apod.. Líbí se mi, že má trochu vyšší světlost, takže na výlety rozhodně plus. Běžky se do něj pohodlně vejdou, časem příp. kočárek taky s přehledem... Motor se dá čipnout na 145k což s krátkou převodovkou (na 6 při 100km/h 2500ot/min) vykouzlí solidní dynamiku.
beastar
30. 5. 2018, 12:37Hmm klidně si pište něco o auto.cz. Protože už se k tomu tady dávno blížíme, tak na nudnej pytel. Nudná záplata.
Lehce vojetá Octavia 3 1.4tsi na leasing. Pod 350 se to dá stlačit i v tom cng. Průměr ve všem, kufr jak vjezd do pískovny. Spotřeba do pěti. 100kč/105km na cng. Na benzín to pořád jede. A bude to mít všechny běžný věci ve výbavě. Českou plnou, navi, vokna, el.zrcatka. S akontací 150 bude splátka nízká a zbude i na servis. Pro fanoušky mega odlišnosti je to brácha Leon. Určitě to bude oboje o dost lepší jak starý suv
----------
K těm dotazům a článkům z poslední doby. Stalo se ocekáváne. Český rybník se vyčerpal. Dostat se už k exotice na to Autíčkář nemá střelivo(nic ve zlým) A psát dokola o Miatě a 996 taky nejde. Vlastně je to krásnej mainstream s blogama a slušnější diskusí. Suv jako Santa jsou k vzteku a je to vopruz, ale fakt nečekám nic jako Reventón.... Vavris za volantem. Nebo Phantom týden za volantem a jaký je vám poví Pepek;)
M P
30. 5. 2018, 18:44Hele ono dělat dobrý mainstream je možná větší umění než underground, co nikdo nečte :)
beastar
30. 5. 2018, 18:51Důležitý je si umět práci pochválit. A tak mě napadá tohle by mělo bejt motto nad zamestnaneckym vchodem v Bolce:))
Krocan
30. 5. 2018, 21:54Matěji, to máš absolutní pravdu.
A jste čtený? Kromě mne, který na Autíčkář klikne 50x, možná 100x za den, abych měl nějaké čtivo na rozptýlení. A kromě beastar, který nevím proč...
A ještě; neobjevují se mi na Seznamu v nabídce článků žádné od Autíčkář. Je to proto, že na vás hodně klikám na přímo, nebo tam nejste? Díkx za odpověď.
beastar
30. 5. 2018, 22:39No já to mám v mezičase asi jako ty. Někdy tu sem jindy ne. Ale moc nás vidět není těch 30 nicku z diskusí asi nebude páteř čtenářstva. Tákže čtený asi budou, ale asi míň než Autoforum a podobný kde 5x za rok zrecykluji články.
bitner
30. 5. 2018, 12:50Tipo se dela i s 1,4 Turbo LPG. Za 400. To by byla moje volba :-) Turboplyn...
Jimi
30. 5. 2018, 12:58Nebál bych se jít do něčeho mírně ojetého a většího. V téhle době je to někdy výhra, ještě najdeš něco ve 4-válci... :) Nové auta v téhle hladině jsou výbavou vykradené, podmotorizované, relativně malé a hlavně uskákané ... a 50litrů je hned pryč, když se opustí prodejna. To, co bych dal navíc ve splátkách, radši bych si z toho udělal rezervu na případný servis, ty prachy jsou pořád doma a je klid. Zkusil bych se kouknout na něco např. od Mazdy 5, 6
Inženýr
30. 5. 2018, 13:23Třeba pětiletá Mazda 6 by se do toho rozpočtu na ojetinu vešla. Bude však dost ojetá. Klidně bych se smířil s trochu(!) starší ojetinou, ale s (o hodně) menším nájezdem než dva kila. :)
Miki SK
30. 5. 2018, 13:37Akoze nechodia... Pred casom som na doporucenie Vavrisa posielal do redakcie dopyt na nazor ci ako daily okrem zimy Mustang stary model za 1,1 alebo pockat na novy za 1,5 ale s 10st. automatom alebo ist do jazdenky 997 za tie iste peniaze alebo rozbit prasiatko a ist do 991 r. 2012 v cene 55-60tis Eur bez DPH?
Nazor nejaky nedorazil tak som na chvilu zohnal mustanga a odisiel na 14dni do Rumunska na Porsche, tak mam o tom nejaku zakladnu predstavu...
Daniel Borský
30. 5. 2018, 13:49Pravda, tvůj mail jsem četl, ale je to tak, jak ti odpovídal Vavris. Vzhledem k tomu, že nemám zkušenosti jak s 997 tak ani s Mustangem 2018, těžko bych mohl nějak relevantně poradit :)
Miki SK
30. 5. 2018, 14:24Vsak v klude, to nebola staznost ale reakcia na "Bohuzel nechodi". Chapem ze nemozete mat odjazdene kazde auto, preto som sa predovsetkym zaujimal o nazory a samozrejme bol by som vdacny za kazdu skusenost aj inych clenov fora... Ako si spominam jeden clen Vasej redakcie vlastní 996, co az tak zasadní rozdiel nebude a predpokladal som ze Mustanga 2017 uz urcite niekdo z redakcie vyskusal.
Aj ked to mozno tak nevyznelo myslim si ze sa tu daju ziskat kvalitne informacie k tomu co nas najviac zaujima, k radosti z jazdy :-))) Tak prajem vela zdaru a spokojnych citatelov.
Vavris Vavrisovic
30. 5. 2018, 15:36Ti kdo jezdili Porsche nemají zkušenosti s novým Mustangem a naopak... Tohle je bohužel daň za 'redakci' rozesetou po všech koutech republiky... Třeba pomůže někdo ze čtenářů...
krab
30. 5. 2018, 17:49On je to navíc hezky schizofrenní dotaz. Vůbec by mě nenapadlo, že někdo, kdo bude mít chuť si pořídit Porsche 911 997 by uvažoval o Mustangu. Pravda, řídil jsem jeden necelý týden pouze tu starší, pátkou generaci Mustanga. Bez úprav, se základními brzdami, automatem a tím modernějším, leč základním motorem V6 o nějakých 300 koních.
Dalo by se o obou volbách rozepsat, ale aby to mělo nějakou lepší hodnotu, potřeboval bych se s tím novým pořádně svézt. A stejně bych ti poradil podle vlastního vkusu. Takže, Mustang by vyzněl jako propadák .... Kdybys řekl 997 nebo Corvette (nějaká sportovnější verze) tak tam už bych ten dotaz chápal líp.
Adam
31. 5. 2018, 00:11Taky jsem psal a reakce se mi nedostalo vůbec žádné...
Ronoath
30. 5. 2018, 13:59Tipo mám už téměř rok a půl, najeto 16600 km. Vzal jsem sedan 1.6 automat, a jsem maximálně spokojen.
Když ho porovnám s ostatními auty, tak Focus mi připadal daleko stísněnější, i30 minulé generace, která by měla být to samé s Ceedem, má vzadu fajn víceprvkovou nápravu, ale to je jediné, co považuji za významný plus. Třeba interiér v Tipu se mi líbí daleko více. Novou i30 neznám.
Habakukk
30. 5. 2018, 14:11Tak ta pravěká 1,6 s pravěkým automatem rozhodně nesplňuje požadavek na nadprůměrnou dynamiku.
beastar
30. 5. 2018, 14:54Neurážej kvalitní trvanlivou techniku koncernu FIAT buď tak hodnej! A Tipo se vůbec nekroutí. Za ty prachy je to ale slušný auto s přijatelným vzhledem. Spíš mě zaujalo 16600 za rok a pul:D Sorry jako já minulej tejden najel 3.500 km... Takže asi tak. Koukám že bychom asi měli rozdílný názory na to čemu se říká trvanlivost. Něco mi říká že Tipo by se mi po roce rozpadlo.
Habakukk
30. 5. 2018, 15:15Tak zrovna jako fanda Fiatu si můžu dovolit střílet do vlastních řad :-) jsem si jsem vědom, že né vždy je vše zalité sluncem a optimální. Jinak mám od října služební Tipo dokonce zde zmiňovaném kombíku. Docela mě překvapilo zdělení. že se Tipo kroutí to jsem zatím nepozoroval ani při dynamické jízdě co umí 88 kW vyprodukovat. Při průjezdu zatáčkou nic nelupe tak moc nevím kde by se mělo auto kroutit.
beastar
30. 5. 2018, 15:20Kolik má ten kousek najeto? Jako nekroutí se to jako Forman že jo:)) Je to celkově trochu měkčí "ocel". Uznávám že oproti Maree je to ale jinde. Nevim jak kombiky. Ten sedan mi přišel takovej rohlíkovej a křehkej palubka nedoléhala ke sloupkum a ty mezery mezi dveřma a kastlí mi přišli takový zvláštní. Asi mandžáre Páteční kus po espreso pauze.
Habakukk
30. 5. 2018, 15:29No zítra bude 17t km, sedan jsem jel tak 40km tak nemůžu moc soudit. Bbecně na ten podvozek je při dynamické jízdě takovej jak bych řekl podivné, ale člověk si zvykne na ledasco. Ta 1,6Mjet je proti benzínu na tom předku cítit jak při jízdě tak na brzdách, ale globálně fajn auto svoji práci udělá to je hlavní.
beastar
30. 5. 2018, 15:34Jj souhlasím. Napsat o tom že je to špatný za tu cenu by bylo nefér. Je to dostatečně prostorný i celkem hbitý. A hlavně vypadá to poměrně dobře.
Prokawa
30. 5. 2018, 14:11Souhlas s Cee'd. Na rozdíl od Tipa má víceprvek vzadu a na rozdíl od Huyndaie lze ještě pořídit s 1.6 GDI (benzín, čtyřvál, atmo, přímý vstřik)
krab
30. 5. 2018, 14:23Já jsem s dovolením vymyslel 12 let staré BMW 530i Touring s manuální převodovkou a hezkou bohatou výbavou. Na hlavních evropských inzertních webech jsou taková auta k mání komfortně v cenách okolo 10 tisíc Euro a po mojí páteční asi 120ti kilometrové cestě za volantem obdobného, jen naftového BMW jsem si tak nějak uvědomil jak skvělé ojetiny to stále jsou...
Ovšem vyslyšen jsem nebyl, dokonce byl můj návrh označen za debilní. Nicméně chápu, že po první dražší opravě by mě tazatel vážně pěkně poděkoval, takže Danovu výběru vlastně docela i rozumím :)
beastar
30. 5. 2018, 14:48No vidíš to mě napadlo zase Audi S6 V10. Je to prostorný. V kombíku kufr neskutečnej. Ta 5.2 má skoro 450 koní to už na pohodlnou dynamiku stačí. Je v tom všecko. Navi, Bose, anatomy...čtyřkolka. Spotřebu stlačíš pod 12 na sto. Díly levný na fauvé koncerny to je sranda. Na hájveji s tim de jet 300 což je skoro tak dobrý jako Zonda. Tu nedoporučuju jenom proto, že prej se říká že máloktery tohlencto dítě se udrží vzadu na křídle. A nakoupit dětem kombinezy delta force, háky a dejchaci masky vyjde dost draho.
Vavris Vavrisovic
30. 5. 2018, 15:37Huš Krabe :D
Jimi
30. 5. 2018, 18:31Mám to podobně jako Krab s tím doporučením. Nevím, co se tady řeší... buď mám rád auta a ježdění, tak potom vybírám, co se mi opravdu líbí, kalkuluji, hledám a větší oprava (10-20k+) mě nemůže rozhodit, když mám k dispozici se splátkami 400k. A nebo je mi to jedno, hlavně ať to nastartuje, doveze mě to, nějak tu jízdu přetrpím a hlavně bez starostí. Potom jsou ale všechny rady zbytečné. Stačí si potom vybrat nové podle pocitu nebo reklamy v rámci finančních možností a je to na stejno. Výsledek je jasný, chce to změnit zadání...
KS
30. 5. 2018, 16:59Z ojetin může být dobrý Ceed (popř. i30) 1,6CRDI (za sebe bych hledal tu 136k verzi), pokud nejezdíš jen couračky, tak DPF se vypaluje a případné čištění filtru není žádná cenová darda.
Focus může dávat smysl, pokud má řidič spíš kratší nohy kvůli středovému panelu. Z motorů buď 1,6EB, který je ale menší loterií. Často ukapává vstřikovač (zanesený) který propálí píst a pak je jen za polomotor 30tKč v tahu. Takže hned po koupi nasadit VIFovu kůru a čistit a čistit palivový systém a modlit se, že to pojede bez poruchy. 1,5EB o kterých se nic takového nepíše nejsou moc na trhu ojetin a taky jsou o dost dražší. Litrový ecoboost, no nevím, sice u něj se nemusí dlouho dělat rozvody, ale zase se často mění spojka (á 100tkm?)
AnGeor
30. 5. 2018, 19:50https://sauto.cz/osobni/detail/subaru/legacy/17671806?goFrom=list
Neni zac ;)
Inženýr
30. 5. 2018, 20:51380 tisíc je tazatelův budget na nové auto. Ojetinu myslím hledá do dvěstě-pade.
Vencos
31. 5. 2018, 05:55Co se to tu seslo za bandu znudenych hovad? Ptejte se, tak ptejte... To ma Autíčkář poslat tazatele do pr..? Ale notak. Nadhled chlapi. Automobilovy svet neni jen o dvanactivalcich, sportacich, Porsche, atd... Daleko vic je prave o Hyundaich, Fabiich, a o hbisavý ráně na prst a plochejch nohách...
M P
31. 5. 2018, 08:29Díky za tenhle komentář! :D
beastar
31. 5. 2018, 11:50To nemusí. Stačí napsat Ceed, i30, Fabie, Tipo a podobný auta a jede se dál. Protože originální auto pro 4 lidi z toho dvě děti, který jede, nežere a je spolehlivý a jsou na něj levný servisy a má xtra vzhled neexistuje do 250000... A nový za 3 pada jsou přesně ty běžny sluzebaky.
rrren
31. 5. 2018, 20:25nějak nevím jak s tím půjčováním na auto. Dovedu si představit, že to auto bude výrobní prostředek nebo miláček, bez kterého nemohu být. Toto není ani jeden z případů.
Toto je případ, kdy je potřeba koupit největší kus auta, za co nejméně peněz. A jezdit bez snahy zabývat se údržbou. Takže za mě Dacia Dokker s renaultskou 1,6 na benzín, ta se do 250 nějak vejde a jestli za něco připlácet, tak za prodložení záruky. Něco vylicitovat a jezdit. Po konci záruky se zamyslet, zda auto dojezdit do mrtě nebo zkusit prodat.
Pokud jde o poměr cena x služba jde o nejlepší nabídku. Zázrak ani láska na první pohled to nebude, ale funkci splní za srozumitelné peníze. Nic víc, nic míň.
Bavoraczech
1. 6. 2018, 10:1115 let staré MPV... To bude jeden z prvních C-MAXů... Nicméně moje osobní zkušenost je taková, že na starým pekle sice občas něco odejde, ale stojí to pár korun. Tyhle "pekáče" jako je Renault Scénic nebo Citroen Pikaču fakt na servisu nic nestojí. Když máš si to koupíš v základní benzínový motorizaci, tak je tam prastarej motor. Rozvody na to nic nestojí a mechanik nemá za 2 hodiny co dělat. Když klekne motor, je jich plnej vrakáč a pomalu ti je cpou za cenu železa. Takhle jsem 4 roky provozoval Fiat Palio. tak jednou za rok na tom něco odešlo... tak jsem zajel do nejbližšího Kelly/vrakáče a večer už to zas lítalo jak za mlada. Čistě servisní náklady celkem za ty 4 roky a 60t km okolo 15k Kč.... To dáš u novýho za servisní prohlídky taky. Teď mam jako pracanta Citroen Pikaču a za první rok se to tak nějak jeví podobně.
Habakukk
1. 6. 2018, 11:53Tak toto je určitý pohled na věc, ale co když odmítám, řešit manželčiny telefonáty, že ten boží pekáč zase nejede a ať ji i s dětmi jdu vyzvednout? Běhání po vrakáčích mě taky moc nebere. Nevím u rodinného dostavníku očekávám spolehlivost, ne časovanou bombu kdy odejde servo nebo přestane chladit klima protože má na hrbu 10 let provozu a někde utíká. Člověk se na to auto nemůže zlobit má svůj věk, ale jako druhé auto do rodiny proč ne.
Jimi
1. 6. 2018, 12:17Je to i tom, zda se v dané problematice zvané automobil člověk aspoň trochu vyzná. Pokud ne nebo se mu to nechce řešit (např.. poslouchat manželku), tak volba je jasná. Stačí potom jenom věřit, že autorizáky jsou poctivé a vybrat si něco z nabídky funglovek nebo ročních ojetin se zárukou.
Ale na druhou stranu, pokud to má někdo jako předmět zájmu nebo dokonce jako hobby, umí si nějaké maličkosti spravit a ještě je k tomu požitkář, tak hledá to nejbližší k jeho ideálu nebo snu v rámci jeho finančních možností. A klidně to může být sbírka zajímavých a plně funkčních aut (vyřešen problém mobility) v dospělém věku...
Habakukk
1. 6. 2018, 12:37Myslím, že rodinný povoz a předmět zájmu se docela vylučuje pokud neřešíme nějaké slušně benzinové V6 nebo V8 ty zase nejsou vhodné pro manželku na rozvoz holoubat do školek a nákupy. Prostě to rodinné auto je vždycky takový dělník. Druhá věc děti v autě to je horší než dobytek.
Jimi
1. 6. 2018, 12:51Manželka říká, že ta V8 je už na ni trochu velká (jenom rozměrově), ale R6 v automatu a v malém sportovním kombíku miluje. Ale svoje současné mini MPV je pro ní že prý ideál...takový malý stěhováček...s těma dětma úplně souhlasím.
Habakukk
1. 6. 2018, 12:59Tak já koupil manželce Fiat 500L se základní 1,4 FIRE a naprostá spokojenost jednou za rok do servisu, záruka 5 let a člověk nic neřeší. Přemýšlel jsem o RR s benzínových 4,4 ale prostě jsou to starý auto který pořád něco potřebují a takové doma stačí jedno dvě bych už nerozdejchal.
Jimi
1. 6. 2018, 13:24Existují lidovější V8, RR je extrém i ojetý, jen se na něj koukneš, hned cáluješ...pracuji s menším rozpočtem, než bylo v zadání článku. Každé auto se pokazí a potřebuje servis, jenom to chce vědět, kdy a co je potřeba vyměnit/opravit. Když se na to nehodí bobek, tak to není až tak finančně náročný. Hodně je to i o výběru konkrétního modelu auta. Některé se zkrátka nepovedli, buď motorem nebo celkovou spolehlivostí, chce to hodně informací...
Habakukk
1. 6. 2018, 13:36No věřím, že existují i výrazně spolehlivější alternativy V8, ale když já mám ty starý Land Rovery hrozně rád a vlastně je to jediný auto kvůli kterému bych šel do další ojetiny. Mám doma pro radost Discovery 2 a to je slušná kasička na servisní náklady a představa dvou mě lehce děsí.
Bavoraczech
1. 6. 2018, 14:57Musí se opravdu odlišit předmět zájmu s V6/V8 a rodinný MPV povoz na dětský rozvoz. Od toho druhého člověk očekává minimální náklady a co největší spolehlivost, tak se podle toho bude chovat. Zapomene na naftový turboefekt a koupí tu nejjednodušší motorizaci, kde je toho k rozbití se opravdu minimum. Když odejdou věci na podvozku, klepe to. Když odchází spojka, obvykle to taky poznáš docela dost dopředu, tak se na to dokážeš připravit. Většina poruch, která se stane neodstaví auto do nepojízdnýho stavu. Teda pokud tomu člověk dopřeje rozumnou údržbu jak vlastní nebo pokud nemá čas, tak servisní. Zas jsou ženský, který vyrukujou s tím, proč jako vozit auto na nějaký kontorly do servisu když jezdí? Sousedů Fabie taky prý neviděla servis nejmíň tři roky a taky pořád jezdí. Olej je totiž drahej a všechny ty filtry taky tak na co? :D
Jo, může tě vyšplouchnout chladič, nebo elektrika... Ale skoro bych řekl, že je větší šance, že tě vyšplouchne elektrika zánovního auta než auta 15 let starého... Teda pokud nefunkční stahování okýnka nepokládáš za otřesný problém, znemožňující jízdu (některé ženy to taky tak mohou zhodnotit)
beastar
1. 6. 2018, 16:28Opravdu Xsara Picasso 15 let stará, nebo Rendl Scenic fakt nemají čím překvapit. Ono se to rozbije ale málokdy a když tak za levno. Kamarád měl před pár lety 1 Megane a uz tehdy to byl kepl starej. Světě div se 40 000 ročně kurýr vágen takže čr, praga, europe. A když vynechas olej, desky. Tak dělal vzadu tlumiče a nějakej spotrebak na predku. Občas nějaká easy elektrika. Typu reprák, stahovacka, zrcatko. Moc to nejelo v tom zakladu tuším 1.4? Benzín. Ale bavilo ho to a práci to udělalo.
Franz Kafka
1. 6. 2018, 19:34Audi A4 3.2 fsi Quattro, sedan, manuál
Protože to bude do 250.000 a moc jich není. Takový motor kvapem mizí z trhu. Jsou to max 9 let stará auta. V praxi to funguje dobře. Kombinace manuální převodovka a 3.2 zaručí slušnou dynamiku a rozumnou spotřebu. Audi v Čr jako ojetina není drahá na servisní procedury. S tímhle motorem mají auta i dobrou komfortní výbavu. Navi, sportovní sedadla,kůži, best audio. Design neurazí ani po letech.
Pro 4 lidi prostoru vskutku dost. Jízdní projev dostačuje pro rodinné auto. Takže vrozené chyby Audi dna nevadí. S dětmi asi nedělá drift ani okruhy.
Czech faktor x:
Sousedi překousnou vídle, že si dovezl Audi. V Cz bráno jako top odznak. Quattro je super nejen na sněhu, ale vždy. Silný motor s řadou problémů, ale na benzin. Zachráníš ohrožený druh.
Bavoraczech
4. 6. 2018, 13:50No alespoň je to 3.2 fsi Quattro. Úplně nechápu moderní týpky, co balí roštěnky na A4 v základu v nejslabší naftě nebo 1.6, ale na 18" kolech s legendárními gumami Sai-lun. A ty holky/kolegové/kamarádi jim tu masírku žerou :D. Za mě když už si mam koupit Überwagen s motorem v předním nárazníku, tak chci alespoň pořádnej výkon a čtyřkolu...