reklama
načítám data...

Ptejte se: Rodinné kombi za čtvrt milionu

29. října 2018, 14:06 58 komentářů Daniel Borský Ptejte se

V kategorii velkých kombi je velký výběr. Co doporučit pro nadšeného řidiče, kterého nezajímá jen velikost kufru?

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Rodinné kombi za čtvrt milionu

Ahoj, vzhledem k tomu, že moje téměř 21 let stará Almera N15 nedostačuje a je vhodnější spíš jako druhé auto do rodiny, stojím před klasickou otázkou, jaké bude další auto. Prošel jsem všechny vaše články s titulkem "Ptejte se", ale protože nehledám náhradu za Focus ST , nebo nemám rozpočet do 150 tis, nenašel jsem úplně shodný dotaz s mým. Proto se na Autíčkáře obracím ohledně pomoci při výběru nového auta. 

Měl bych asi začít tím, jak budu vozidlo užívat. Ročně najedu okolo 15 000 km , většinou jde o krátké trasy po jižním Brně okolo 5km, v průměru jednou týdně jedu 20 km a více. Když se dostanu mimo město, mám nejraději klikatý okresky kde rád se svezu "ostřeji". Rád vytočím a poslouchám motor a pak ho nechám zase v klidu pracovat dál. Samozřejmě u 1.4 64kW Almery na eibach pružinách s váhou 1060kg a ječícím motorem to zní poněkud komicky. Dálnicím se vyhýbám pokud není vyloženě potřeba tuto nekonečnou variaci rovné nudy, či velkého parkoviště, použít. 

Jaký by mělo novější auto být? Chci, aby sloužilo alespoň 5 let, kombi, benzín, výkonově nemusí rvát asfalt, ale zase musí být v možnostech vyřešit občasné krizové situace, nebo jen svižně vjet na hlavní silnici ve městě, kde není moc prostoru pro kloboukový rozjezd. Mělo by být taky trochu praktický, tzn dostatek prostoru uvnitř pro cestující, prostornější kufr, který občas něco převeze i se sklopenými sedadly, taky by v interiéru měly být použitelný odkládací prostory, vzhledem k mé oblibě v okreskách spíše sportovnější ale dostatečně komfortní podvozek (ne variaci Citroenu 2-CV, Passatu B5, O II RS …nebo naopak kostitřas co mám teď), protože to bude každodenní povoz tak spotřeba do 10L/100km, stáří do 10 let, rozpočet pro nákup 200-250tis kč s tím, že počítám s nějakým servisem po zakoupení. No a spolehlivost to je snad požadavek každého majitele.  

reklama

Nechci tuctový auto z koncernu VW nebo PSA, kterých je na parkovišti 11 z 10 a majitel tápe který z nich je vlastně to jeho. Legacy je pro mě mimo spotřebou a AWD pro mě taky není nutnost. Mondeo se mi nelíbí, navíc působí na mě dnes už taky tuctově jako např Octavia. Pak je tu BMW E91 s R6 motorama. To je asi tak jediná věc, co mě u BMW zaujala. 3ka je malá vevnitř, v kufru, interiér se mně nelíbí a celkově tak nějak cítím že se ke mně bramborák nehodí. Pohřebák Accord 7G 2.4 je už starý a není z čeho vybírat i když byl před pár lety při rozhodování mým favoritem. A8G 2.4 je zas mimo cenovou relaci, protože to je Honda, a taky není z čeho vybírat, navíc přimáčklá záď a světla připomínající kombi od Audi se mi taky nelíbí.

Můj výběr i přes opakované pokusy skončil vždy u Mazdy 6 GH 2.5 a AR159 1.75 TBi Sportwagon. Alfa je jednoznačně hezčí jak z venku, tak zevnitř, má použitelný infotainment, při troše nadsázky i použitelnou navigaci a věřím že řidiče dokáže hned vtáhnout do děje a už nepustit, jenže praktická moc není – kufr je vysoko, má malý vstupní otvor, pod kterým je navíc hrana a velikostí taky neoplývá, o použitelných přihrádkách taky není moc řeč – např 1 držák na pití který zavazí u 12V zásuvky např nabíječce. Trochu malá tlačítka na volantu připomínající spíš ovladač od herní konzole. Průběh krouťáku má jak diesel nebo TSi tj od 1400ot 320Nm pozvolna klesající ke 4000, údajně v 5000ot. motor ztratí dech a v 5500 je údajně omezovač.

Mazda ta zvenku dokáže zaujmout metalickou barvou a přes na první pohled ne až tolik výrazný vzhled se do ní dá taky zakoukat, interiér je nic moc - to Japonci moc nezvládají – ovladačů sice není moc ale vypadají rozmístěný logicky (až na tlačítka na volantu) a vlastně nic nechybí, infotainment bylo zřejmě v Japonsku dlouho zakázaný slovo, kufr je velký s velkým vstupním otvorem a hranou, po sklopení sedaček je oproti alfě 500litrů rozdíl – což nechápu. 4 držáky pití, větší přihrádky v základu, 12V zásuvka v kufru…. ovšem výměna spojky nebo rozvodů vyjde podstatně dráž než u Alfy. Většina aut je ze spodu rezavá což mě s výhledem na vlastnictví po dobu 5-7 let docela děsí. Ceny dílů jsou jinak nastejno s drobně menší cenou u Mazdy. Spotřeba je taky nastejno. 

A teď ta otázka – Je pro mě vhodnější Mazda 6 GH nebo AR 159 s turbobenzínem? Případně pokud vás napadá něco, co jsem nezmínil, tak sem s tím. Pořád si s tím lámu hlavu a rád bych se rozhodnul správně. 

Díky za odpověď, Láďa.

 

reklama

Ahoj Láďo, 

Děkujeme za dotaz, zkusíme najít pro tebe to nejvhodnější vozidlo. V první řadě oceňuji, že máš vcelku jasno, jak by mělo tvé příští vozidlo vypadat. Oba dva vozy, které máš ve svém finálním výběru se přímo nabízí k doporučení a ani s jedním neuděláš chybu. Výběr mezi Alfou a Mazdou budou rozhodovat čistě osobní preference. 

Alfa Romeo 159 je krásný vůz a přiznám se, že čas od času po ní také pošilhávám. Nabízí opravdu pěkný interiér a především velmi povedený podvozek, který je ideálním kompromisem pro každodenní používání. Je komfortní a zároveň umí být velmi jistý v situacích, kdy potřebuješ jet rychle. Často se o ní dočteš, že je příliš těžká (především na předek), ale reálně to není zase tak špatné, byť lehkonohosti předchůdce s označením 156 nedosahuje. Facelift se navíc nesl ve znamení mírné diety a tam už je vše v pořádku. Přeplňovaný motor 1.75 TBI je z benzinových motorů asi nejlepší volbou. Je krásně kultivovaný, má dostatek síly už od nízkých otáček a potěší i příjemným zvukem. A to že se nevytáčí do 8 tisíc otáček vlastně ničemu nevadí. Naopak při popojíždění městem se ten výkon dostupný dole docela hodí. Jen musíš pečlivě vybírat zachovalý kus, o který se předchozí majitel dobře staral, protože bývá náchylný na včasnou a správnou výměnu oleje. Ale to už je u Alfy tak nějak zvykem. Otázkou také zůstává, jak bude reagovat na krátké popojíždění po městě, kdy se nestihne pořádně prohřát, protože to nesvědčí žádnému motoru. Nevýhodou může být také menší vnitřní prostor a relativně malý kufr na poměry kombíků střední třídy. Pokud však nepotřebuješ stěhovat každý týden lednici, myslím, že Alfa ti poslouží velmi dobře. 

Mazda6 druhé generace je také výborné auto. Na rozdíl od Alfy nestrádá co do vnitřního prostoru a bez problémů pojme pět lidi a spoustu bagáže do kufru. Naopak trochu na Alfu trochu ztrácí ztvárněním interiéru, ten je, jak sám říkáš, takový japonsky smutný. Infotainment není u Mazdy sprosté slovo, dokonce se dají najít i kusy s obrazovkou navigace, ale ta nebyla dobrá ani v době vzniku, natož dnes. Pokud trváš na tomto komfortním prvku výbavy, doporučuji instalovat nějaký vlastní systém, což zde není vůbec žádný problém. Nedostatky uvnitř však šestka plně vynahradí jízdními vlastnostmi, které jsou jednoduše skvělé. Je to jeden z nejlépe jezdících kombi své doby a myslím, že nadšeného řidiče dokáže oslovit i dnes. Co se motoru týče, tak 2.5 l benzín je tak akorát. Není to trhač asfaltu a musí se u něj dobře řadit, aby to jelo, ale pokud ti nevadí výlety do vyšších otáček, pak budeš spokojený. A spotřeba se vejde do těch 10 litrů vcelku bez problémů. Bonusem je i příkladná spolehlivost, tento agregát netrápí žádné závažnější choroby. Starosti může přidělat jen klasický problém Mazdy a tím bývá koroze. Otázka, jestli Mazda nebo Alfa, pak stojí prakticky jen na tom, jestli chceš upřednostnit italský styl, nebo japonskou praktičnost a jestli je ti bližší klasická atmosféra pod kapotou, či dostupný výkon turbomotoru. Jízdně jsou oba kandidáti na vysoké úrovni. 

Abychom měli dnešní odpověď kompletní, pak zbývá jen doplnit nějaký ten “tajný” tip. Což je v tvém případě trochu složitější. Říkáš, že Mondeo není pro tebe, Accord jsi také zavrhl, stejně jako Legacy, což jsou takové ty nejčastější tipy při obdobných požadavcích. Přesto jsem nalezl jedno auto, na které by ses minimálně mohl podívat. Je jím trochu (neprávem) opovrhovaný Renualt Laguna třetí generace. Tohle auto dojelo na nevalnou pověst svého předchůdce, což je škoda, protože trojková Laguna je velmi dobré auto. Spolehlivost je velmi slušná a leckoho překvapí i samotnou jízdou. Se systémem 4Control umí být až neuvěřitelně obratná na okreskách a zároveň si zachovává důstojný komfort. Hledej auta s dvoulitrovým turbobenzínem 2.0, který se dělal ve dvou verzích. Častější je varianta se 170 koníky pod kapotou, ale občas se dá narazit i verzi o výkonu 205 koní, a to je ta nejlepší volba. Jen pro ni asi budeš muset do Německa, protože na našem trhu jich je opravdu málo. 

Přeju ti šťastný výběr a doufám, že budeš se svým novým autem spokojený. Až něco koupíš, tak dej vědět co vyhrálo. 

Zapomněli jsme na nějaký vůz, který by odpovídal požadavkům? Máte jiný názor na doporučené vozy? Dejte vědět do komentářů. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ka
Karl Bader
29. října 2018, 14:20
0

Tady je to ložené. Mercedes Benz C-klasse Touring 180 nebo 200 Kompressor.

reagovat
st
stirling
29. října 2018, 15:06
0

Skoda toho accordu,podla mna vyborna volba,ale skor ten 2.2 diesel s 180 konami. Alfa je fajn ,ale ked som kupoval 3ku Bmw
bol som par kusov pozriet a ten interier posobil strasne nekvalitne. U renaultu by som sa bal dalsieho predaja, ale pokial by si clovek nechal auto dlhsie nemusi to byt zla volba. Fakt je ze najviac tratil clovek pri prvej kupe. Mazdu by som asi kvoli korozii uplne vylucil,koroziu nevyriesili ani pri sucasnej generacii.Co Volvo V70 T5. Nie je to ziadny sportiak ale urcite vyplni poziadavky.

reagovat
Goldies
29. října 2018, 21:12
5

Diesel na 5km popojizdeni? blazen :-D

beastar
29. října 2018, 15:26
4

To je jasný i30!

reagovat
MartinCoupe
29. října 2018, 15:53
1

Nebo i40 :-D

Kuře
29. října 2018, 17:03
0

To nesplňuje požadavky, Hyundaí už jezdí snad stejně jak těch Škodáren:)

ri
riderhenry
29. října 2018, 18:11
0

A proč ne Cee´d?

beastar
29. října 2018, 18:13
0

A nebo! Tak pořád těch korejskejch super aut jezdí o dost méně, než fauzwei. Taková voe i40 na kolech v ropě fplný to bude balada. Na těch 10 km denně si myslim to poskytne slušnej komfort a nějakou tu okynu po cestě taky vosolíš. Možná i supa když to nebude Štyrkolka.

ma
martinw
30. října 2018, 10:55
0

i40 bych se bál z pohledu ceny za servis a náhradní díly

beastar
30. října 2018, 12:23
0

To by si se úplně stejně bál i30. A jakýkoliv Háčko na tom tak je.

MartinCoupe
30. října 2018, 20:28
-1

Tak jestli si chce kupovat Mazdu nebo Alfici, tak by se cen servisů moc bát neměl. :-D Jinak až teď jsem si přečetl celej ten dotaz (sorry jako) a tazatel je pidle mě dost mimo. Jinak infotaiment není v JPN zakázaný slovo, akorát pro něj nemají znaky :-DDD

MGRR
29. října 2018, 16:01
3

Napadají mne samá obyčejná auta=kombi: Možná SAAB Hirsch, nebo nějakou "menší/střední" bestii... tuctová Audi S4, BMW, stádní Oktávka. Ze starých aut MG ZT-T 190.

Nevím jak se dá užívat jízda 5km denně, koncem týdne celých +- 20km, když jen 10km se slušný motor/ústrojí prohřívá, když nemrzne.

reagovat
Kuře
29. října 2018, 17:02
1

Pod ten druhý odstavec se prosím podepisuji:)
Právě proto sem se právě vrátil z trasy Pankrác Budějovická, kterou jsem vzal přes Letňany:)

ma
macho
29. října 2018, 17:38
0

Jako relativně šťastný majitel Alfy 159 bych Ti doporučil tu Mazdu a klidně v 2.0. Alfa je nízká, nevím jak v Brně, ale v Praze přes retardéry musím hodně zpomalovat, abych neškrtl a hlavně při kolmém parkování to vyžaduje odhad, protože přední nárazník je proklatě nízko. Jinak cestování na dálku a okrsky je super, je určitě lépe odhlučněná než Mazda a podvozkově je také jistější (srovnávam s Mazdou 2.5 GT nebo jak se ta výbava na 18tkach jmenuje) Jinak prostornost Alfy je dostačující, dáváme s ní dovolenou letní/zimní 2 dospělí a 2 děti v pohodě.

reagovat
Romus
29. října 2018, 18:07
0

Já si nemůžu pomoct, ale viděl bych to spíš na dvě auta. Kupovat top motorizace na skákání po městě je prostě škoda a strašně si omezuješ výběr. Koroze u M6 bych se nebál, orezlá po 10 letech v soli bude většina aut, holt se to musí ošetřit.

reagovat
ri
riderhenry
29. října 2018, 18:18
0

Byl jsem ve stejné pozici a vybral jsem BMW 330i. Asi to nebudu tazateli vyloženě cpát, protože to určitě není nejlevnější volba (jak na pořízení, tak provoz), ale z hlediska svezení je to auto jinde než libovolná Mazda 6. Alfu jsem neřídil a taky mě lákala. Z nějakých rozumnějších variant bych pak volil Volvo V70, které má o poznání větší kufr, bude pohodlnější a samozřejmě superbezpečné.

S tím dojížděním jsem to měl stejně, a po necelém roce jsem přesedlal na autobus - to fakt člověka omrzí, takhle to auto trápit. Navíc s nějakým větším motorem, který se tak nezahřeje za celý týden ani na provozní teplotu...

reagovat
krab
29. října 2018, 18:21
0

Někdy to funguje tak, že starší pečlivě udržovaný auto udělá dlouhodobě lepší službu než o pět let novějši v průměrným stavu. Takže klidně bych doporučil e39 530i v exkluzivním stavu

reagovat
Csaba
29. října 2018, 20:43
1

Plně souhlasím, v dané cenové relaci 200-250t. Kč už jsou k dispozici opravdu krásné a pečlivě udržované kusy.
RWD, řadová šestka, výborné jízdní vlastnosti, materiály o jednu, dvě nebo i tři třídy kvalitnější, prostě samá pozitiva a sociální jistoty :-)
Taky se můžu plést ale možná bude taková E39 i po těch 6 letech provozu u tazatele (za předpokladu pokračování v pečlivé údžbě)
cennější (nebo lépe prodejná) než oba další zvažované modely a tak se zmenší "prodělek" :)
Píšu to pochopitelně proto že jsem jednu E39 Touring měl, na rozdíl od AR nebo Mazdy :)

Závěrem ale musím říci že opravdu "velkým kombi" je u mě něco takovéhoto:
https://www.otomoto.pl/oferta/buick-roadmaster-buick-roadmaster-collectors-edition-v8-5-7-ID6BsXFP.html#1e052618d7
https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet-caprice-chevrolet-caprice-classic-1992-sprzedam-ID6AnHlZ.html#db3ebdd798

případně, pokud musíme zůstat u evropské produkce, pětimetrový XM Break :-)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=268448827&categories=EstateCar&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=27&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=5bba69b8-746b-8822-c2dc-2e71a3684ecf

Honza 'Hamster' Křeček
30. října 2018, 08:25
14

Ano, pokud někdo hledá automobil do deseti let věku a se spotřebou do deseti litrů, je nejlepší volbou dvacet let starý šestiválec, který žere 12. A na krátké trasy ještě víc. A když je to udržovaný vůz, netřeba se bát nějakých závad - praví zkušený Krab, který s autem najede ročně 2.000km, pokud je dobré počasí, takže o spolehlivosti má jasnou představu....

Děkujeme za radu, píšu si ji do notýsku hned za 'Nebav se s cizími lidmi' a 'Nesahej na dráty ani na zem spadlé'....

krab
30. října 2018, 09:37
0

Na těch 5km po Brně je fakt starýho hezkýho bavoráku škoda. Ideální bude tedy kolo, koloběžka, případně pokud náš čtenář není fyzicky zdatný, či línější povahy je i možnost čínskýho skůtru z autokelly. :-D

ma
martinw
30. října 2018, 10:54
0

jenže 5km v Brně obvykle znamená že jedeš hodinu...

beastar
30. října 2018, 12:28
0

Na skutru ne. To prokličluješ. A vzhledem k tomu že spíš stojíš chce to hezkou čekarnu na kolech. Jenže on tam píše, že se občas sklouzne po okresce a tak. Samozřejmě že 15 000 ročně je taky nic. Podprůměrné km to si můžeš pak klidně pořídit i tu 20 let starou 5er ale je to hloupost vzhledem k tomu na co to chce. Určitě se to tazateli nelíbí, ale tady je prostě nejlepší plebs typu Focus, i30 když nechce teda wokynu, golfa. Nějaký r6, v8 a tak dále jsou jako daily do denní zácpy ve městě past a obecně teda e39 je fajn. Ale že by s tim na okresce byla nějaká bžunda sem si fakt nikdy nevšiml. Navíc v kombíku.

Sedrik
30. října 2018, 12:49
0

To záleží - já to mám do práce 6,8 Km centrem Prahy a když jedu autem, jedu s motorem N55B30M0 a spotřebou kolem 13. Když pak ale jedu s teplým motorem mimo centrum, jezdím kolem 9 - 10, mimo město kolem 8. Takže záleží na tom, co tomu chce kdo obětovat. Já neřeším, že jedu 5 km za 15, když pak jedu 200 km (Praha - Brno) za 8.
A k dotazu - neřídil jsem AR 159, ale stejně jako většina čtenářů po ní koukám - krásné auto. Řídil jsem mazdu 6 kombi a auto je to zajímavé a celkem zábavné (měl jsem půjčený nějaký diesel, ale i tak to bylo oproti služebním Octávkám fajn svezení).
Co se koroze týče - to hrozí u všech aut - prostě je nutné to zvednout a pořádně prohlédnout (ideálně s někým, kdo se v tom vyzná a komu tazatel důvěřuje).

Sedrik
30. října 2018, 12:50
0

Ad Beastar: souhlasím s tím, že s 5kou na okresce to bude spíš za trest - i ta 4ka je velká jak prase. Na okreskový řádění s kombi bych šel do Focusu (ST ideálně), nebo něco velikostně odpovídajícího.

beastar
30. října 2018, 13:39
2

Já jezdim po Praze a přes ni asi za 7l. Mimo potom lehce přes 6. Tankování mi dělá radost. Většinou. 4er budiž, ale stará neohrabaná pětka není na blbnutí už vůbec. To auto pro to nikdo nestavěl. Mazda 6 nevím no. Mě by vadil ten podivný design. A 159 je taky prostě tlustá neforemná. Interiér nekvalitní. Ergonomie špatná, materiály taky. Bude to ojetý. Ojeté Alfy pro neodborníka a nefanouška nebrat.

Jestli vono nebude lepší vzít si Tipo na lízačku:)) Nebo fakt ten Focus.

BubaaCZek
30. října 2018, 13:40
1

Projel jsem par tydnu zpatky po me oblibene trase Mazdu 6 od kolegy, tu 2.5l. Da se to shrnout jednim slovem: "Prijemne". Obute to ma tusim 225 nebo 215 na R17, to uz musis docela potlacit, abys to dostal na hranu. otazka tady je, co to je jezdit "ostreji". Jestli Te Lado bavi dostavat to auto na kraj moznosti nebo se proste svizne a zaroven bezpecne projet. Jestli to druhe, tak Mazda je fajn. Motor skvele reaguje na pedal, vykon sice negraduje, ale v nizsich otackach je to do mesta super. Mazdou chybu neudelas.

MartinCoupe
30. října 2018, 20:34
0

Na 5km po Brně bych volil Dodge Ram, Cadilac Escalade nebo něco podobně praktického. Člověk se v těch zácpách cítí aspoň jako king (osobní zkušenost). OK, seriozní tip: Seat Leon, je hezkej, dělaj to i v kombiku a nějakej slušnej motor se najde. A k tý E39: Jasná volba, ideálně specifikace Alpina B10 3.3 sedan manuál... :-D

beastar
30. října 2018, 22:28
0

Martine no jistěže. Anebo tady máme ještě hezkou rs6. Kombík a do 20 litrů se po Brně vejde. Okresky v klidu hodně za 130 kmh dálnice hodně za 200 kmh. Servis jen o něco dražší jak u průměrný 159 z českého trhu:)))

Sedrik
30. října 2018, 23:15
0

A tak když už mastíme RS6 - což takhle E61 M5? Obří kufr, praktičnost tedy zajištěna a myslím, že svezení bude prvotřídní. Náklady na servis pravda nejspíš větší, než u Mazdy 6, ale spotřeba bude podle mého stejná.... :)

MartinCoupe
31. října 2018, 12:20
0

Přesně tak kluci, myslím že radíme dobře :-D

krab
31. října 2018, 14:59
2

přesně kluci, M5 E60 s SMG je po městě obvzlášť skvělá :) Chvíli jsem si to vyzkoušel a je to lahoda. Je to asi jako snažit se parkovat a používat k tomu raketovej pohon ...

Samá hezká rada to tu je dneska...

PS: Škoda, že nechoděj dotazy typu jaký superkombi do mega a půl si mám koupit, ale tyhle věčně do 150 , do 200, do 300, do 100 , případně chci Miatu, ale ještě o tom nevím...

beastar
31. října 2018, 16:12
2

Jj hezky se nám to sešlo. Možná by nebylo špatný ještě e500. Přece jen prostor i to docela jede. Jezdil sem s tim město do 15 litrů. Mimo s rodinkou stlačiš na 10. Servis jako Mercedes no. Vesměs vezmeš ceny Mazdy a vynásobíš třemi. To je asi jakože za tu prémii. Plus teda nesmiš často dělat spotřebák. Spolehlivost příkladná. Drží to.

Takže vlastně tam je to jasný. Zase sme vymysleli 3x prémii. Ještě mě napadá ojety Qp sice to není kombík, ale prostoru hromada. Itálie jak vyšitá. S MDS je tu lahůdka asi jako parkovat tu M5. A jako řidičský zážitky nasbíráš kopu za chvilku. Je super všude jezdit bokem i když nechceš hlavně za deště.

Skipper
29. října 2018, 18:27
0

Já bych šel do Volva V70.

reagovat
Nimrod
29. října 2018, 19:36
3

volvo nebude zábavné na okreskách

beastar
30. října 2018, 12:30
1

Volvo nebude zábavné nikde.

Jakub Pospíšil
30. října 2018, 12:46
0

Má pravdu ten pán, naštěstí. Volvo bude toliko pohodlné.

ma
martinw
31. října 2018, 15:11
-1

Ale jo, člověka pobaví zjištění ze přežil autonehodu :)

beastar
31. října 2018, 16:55
3

Nemyslim že v Mazdě by si ji přežil míň ,)

zimbic
03. listopadu 2018, 12:31
0

V70R by nemusela být zrovna nuda

Jakub Pospíšil
03. listopadu 2018, 12:41
0

Ono i erko je spíš rychlé v přímce, než nějaká okresková zbraň. Já mám Volva fakt rád, ale sedmdesátka je zkrátka dlouhý kombík s motorem hodně vepředu a hnaným předkem, případně čtyřkolou. Z toho nic závodního nevykřešeš, i u erka (v serii) narážíš na limity podvozku. Nebál bych se skoro říct, že většina Volv je vzhledem k podvozku a řízení dost přemotorovaná.

Nimrod
03. listopadu 2018, 14:18
0

jak píše kuba. v70r první generace jsem řídil asi 100km a ten podovzek je prostě furt spíš pohodlnej, ve volantu není cítit nic a je to furt silně nedotáčivá mrcha (v praxi to ještě zabíjí automat, s manuálem jich moc není). jediná volva, která měla kdy potenciál být zábavná a to po sérii úprav na podvozku, byla ta zadohnaná. ale ta jsou v sérii ještě houpavější jak v70 (alespoň první generace) a mají furt hodně lehký zadek. ale už alespoň nejsou nutně nedotáčivá a tak se s nimi dá projet příjemně zatáčka pod plynem. ale nedá se s nimi jet jako třeba s e39, volva snad nikdy v sérii nebyla nějak sportovně laděná. ale to se bavím o autech minimálně 2x překračující věkový strop...

Pe
Peppan
29. října 2018, 19:21
0

Vzhledem k tomu , ze pomer cena/ vykon v tomto pripade servisni naklady/trvala provozuschopnost atd atd. Mazda je proste vhodnejsi a vyvazenejsi volbou z rozumu ve vsech smerech..pokud ma byt uzivan k kazdodenimu provozu. Radost jizdy tu take nechybi, byt neni tak znatelna jako u Alfy. Motor 2,5i je pro rodinne kombi zcela idealni a nesezere vam penezenku..da se jezdit mezi 8 a 9La prakticky nesmrtelny..pri rozumne udrzbe.

reagovat
st
stirling
30. října 2018, 08:16
0

No skor ako odide motor cela zhrdzavie :) Ale nie mne ten 2.5 nepride ako dobra volba, vykonu nema o tolko viac oproti 2.0 a bude ho neskor tazsie predavat

Ma
Macyn
30. října 2018, 19:41
1

Jo jenže pokud bude brát po FL tak 2.0 je přímovstřik. Jinak po 2.5 se de jako po "flusu" po FL na "mobile" většinou tak 5kusů.

Ko
Kouzelník
31. října 2018, 19:51
0

To je pravda, z "mobile" mi jich dost uteklo a nakonec jsem vybranou konkrétní v DE koupil s přirážkou v CZ, byl rychlejší. Dotyčný myslím správně vycítil poptávku a zaměřuje se na GH v benzínu.

Po FL u 2,5 z měřitelného nabízí mírně delší převody a možnost přes Bluetooth přehrávat i hudbu. Je to subjektivní, ale před FL se mi líbí víc a u poFL mi vadí hlavně přidaný asymetrický ovladač na volantu.

Podle několika názoru na Mazda klubu je poFL 2,0 (přímovstřik) pocitově oproti přechůdci línějši a v praxi s totožnou spotřebou. Když přímovstřik tak raděj vi GJ, který je úspornější. Do GH je 2,5 optimum.

Ji
Jiří Blach
30. října 2018, 08:21
3

Jako alternativa k Laguně mě napadá ještě Insignia 2.0 Turbo, na každodenní ježdění by mohla být fajn, ale vzhledem u mě moc neboduje zrovna, jak venku tak zevnitř.

reagovat
nixx
31. října 2018, 09:28
0

Mně se zrovna Insignie zvenku líbí. Uvnitř už tolik ne. Ale 162kW verze docela solidně maskuje svoje kila ...

briza
30. října 2018, 13:16
2

Ovcefčipu je prostě Ovcefčipu. Každopádně kdybych si měl vybírat mezi 6 a 159, seberu se a dojedu si do Říše pro toho Accorda. Případně teda tu 6. 159 mě nikdy nebrala, přijde mi tlustá, vevnitř ošklivá a navíc dimenzovaná pro italský zakrslíky.

reagovat
dom
31. října 2018, 06:40
0

Vem tu i30 na operák na 3 roky, o nic se nestaráš a na poskakování do města se to dá přežít.
Ve výsledku na tom budeš finančně lépe, než s jakoukoli ojetinou.
Nebo klidně rapid, toledo, tipo, ...

reagovat
Ha
Habakukk
01. listopadu 2018, 07:08
0

No vemte to takto v 159 není dobrý benzinový motor. Pokud 159 tak v naftě, všechny nabízené motory jsou OK no možná 2,4 je s výhradou váhy na předku, ale vona je Alfa obecně obézní. Pokud auto na kratší trasy tak se dívat po atmosféře tedy asi po té Mazdě. Servisně není Alfa velkej sráč je tak nějak průměrná stáří a opotřebení.

reagovat
Fa
Fandatik
01. listopadu 2018, 09:25
0

Pro mě jako pro Alfistu je to velice jednoduchý.
MB C280 (W204) je na hraně budgetu, ale sehnat se dá.

reagovat
beastar
01. listopadu 2018, 11:14
1

:))) Tak to mě pobavilo....

Fa
Fandatik
01. listopadu 2018, 21:24
0

Pokud se musíš rozmýšlet, zda chceš Alfu, tak ji vlastně nechceš. V podobné situaci bych to vyřešil vymazlenou 156kou s Bussem. A počkal až za těch pět let spadnou ceny Jůlie (a oželel kombi). Jenže to je mimo zadání.

beastar
03. listopadu 2018, 14:58
0

Joo. Přesně to si myslím. Mám takhle 3 značky. AR, Maserati a Porsche pokud musíš uvažovat a počítat. Přemýšlet o tom co kdyby. Tak to auto nechceš a neměl by si ho mít. Protože nebudeš spokojenej. V tomhle směru pro takový nerozhodný je to Céčko skvělý auto. Rozhodně nezklame a hejbat se to umí. Jen to vypadá nudně. Jako skoro všechny kombíky.

Fa
Fandatik
04. listopadu 2018, 01:06
0

Nevím zda zrovna pro Porsche to ještě platí. Ale dřív bych tam jednoznačně zařadil Saab. A možná i Subaru.
Každopádně už W203 ke konci výroby se vracela ke kvalitě spojované se značkou MB. A W204 je opravdu poctivě postavené auto. Jen si nejsem jist zda tam vůbec nabízeli manuál k té V6.

Tak bych trochu peněz z budgetu pošetřil třeba na benzín a zkusil bych něco takového.
https://www.autoscout24.cz/nabidky/mercedes-benz-c-280-c-klasse-t-modell-c-280-t-navi-h-k-xenon-leder-benzin-cerna-3c52567e-64c3-4427-b01e-12bbffa21745?cldtidx=4

https://www.autoscout24.cz/nabidky/mercedes-benz-c-350-c-klasse-t-modell-t-sportsi-spf-klima-benzin-stribrna-ccd3157d-8277-4b2c-837c-e66fb1e8569e?cldtidx=4

beastar
04. listopadu 2018, 10:52
0

Pro Porsche to pořád platí. Ve většině případů. To auto musíš vážně chtít. Mluvíme o ježdění ne o sbírání angličáků do výlohy. Je totiž docela náročný takový auto mít a když ho nechceš bude ti vadit. Nebudeš chtít krvácet na oltář svojí 911. Saab nevim to jde kolem mě. Subaru asi jo. Jako u Porsche. Některý modely. Nemyslím že je velký hrdinství mít Outback, nebo Levorg. Taková Impreza to je jiná.

Vypadá to že se bohužel manuál s v6 nekombinoval. Zrovna tyhle Mb by mě nenapadli. Na ten jeho dotaz to dává smysl. Navíc rozhodně jich nejezdí moc. Bude to vybavený a nebude to úplně drahý na servis.

Fa
Fandatik
04. listopadu 2018, 23:17
0

Možná už to někomu může přijít vzhledově zastaralé (W/S. 203/204). Mně se ta 203ka stále líbí, stejně jako 211ka, ale tam už je to úplně jen o rychlosti (skoro na jakékoliv silnici) než o zábavě.
Bohužel stejně jako kdysi jsem si při slově Subaru vybavil STi , Spec B, atd. a je jedno zda šlo o Legacy, Forester, Impreza. Tak dnes při slově Porsche spíš vidím Cayenne, Macan, Panam než 911. Bohužel



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem

Dodge Magnum 3.5 SXT 2006
Dodge Magnum 3.5 SXT

2006 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem