Zdeněk „macho“ Tománek
| Bydliště | Jihlava |
|---|---|
| Registrace | před 10.7 rok. |
| Poslední aktivita | před 4.5 rok. |
| Příspěvků ve fóru | 2 |
| Komentářů u článků | 11 |
| Pozitivních komentářů u článků | 1 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
Jako relativně šťastný majitel Alfy 159 bych Ti doporučil tu Mazdu a klidně v 2.0. Alfa je nízká, nevím jak v Brně, ale v Praze přes retardéry musím hodně zpomalovat, abych neškrtl a hlavně při kolmém parkování to vyžaduje odhad, protože přední nárazník je proklatě nízko. Jinak cestování na dálku a okrsky je super, je určitě lépe odhlučněná než Mazda a podvozkově je také jistější (srovnávam s Mazdou 2.5 GT nebo jak se ta výbava na 18tkach jmenuje) Jinak prostornost Alfy je dostačující, dáváme s ní dovolenou letní/zimní 2 dospělí a 2 děti v pohodě.
Mno nevím kde furt brete ty kecy o mastodontní AR159, všichni papouškujou novináře, který se s tím svezli před deseti lety. Jezdím s AR159 před facelift, ano té mastodontní verzi s 1.9JTD 110KW, která má v TP 1660kg a jezdí skvěle, má super pevný podvozek a řezat okrsky se s tím dají náramně. Výkon tomu nechybí ani na dálnici. To nezmiňuji sportovní verzi Ti s 1.7TB !! Spolehlivost je naprosto v průměru, mám najeto 300 tisíc a pořád jezdí jak šlak i s původním DPF. Jasný EGR je potřeba občas vyčistit a klapky v sání zaaretovat, ale stale to jezdí za pusu tj. dlouhodobej průměr za 10 000km mám 6.3 (dálnice, město) A hlavně mi to nesrovnávejte s Focusem 2FL s 1.6i (vlhký sen zde na autíčkáři) s tím mám bohužel tu čest také jezdit a je mi z toho nevolno, lacinej reznoucí bakelit, bez výkonu a odhlučnění, jedině podvozek se tomu bliíží, ale tu sportovní noblesu se kterou se AR159 přenáší přes výmoly je stejně lepší než ubouchaný fokus. Ano s Mazdou 6 druhe generace je to srovnatelné, ta má měkčí podvozek dokonce i ve sportovní verzi s motorem 2.5i. Takže neposlouchejt řeči JPP a běžte se v tom projet, jinak je to plácání prázdné slámy. HOW to jsem se rozvášnil :o))
Tak s tou odolností plastu a konektoru mám opačnou zkušenost. U 18 let starého auta konektory drží na dobré slovo a plasty v interiéru praskají jen se na ně podívám s úmyslem demontáže. Naopak u relativně moderního auta tj. 10 let starého, konektory drží jako prase, mají spoustu pojistek proti samovolnému uvolnění (někdy mě doslova serou, že každý konektor ma jiný systém zámku a člověk si hraje na sherloka holmse, aby zjistil jak je odjistit a ještě k tomu s mizerným přístupem gynekologa ležícího na zádech) a plasty v interieru jsou pružné a pokud je člověk na hulváta nezláme, většinou přežiji opakovanou demontáž/montáž včetně výše zmíněného tapecu dveří.
Jako A6 C4 v 2.5TDi je dobrá volba, také jednu v garáži mám, ale už začína být problém na to sehnat díly. Například i taková zakladní věc jako zadní nárazník nelze sehnat nový ani ve druhovýrobě a to nemluvím o takových věcech jako jsou komponenty vzduchového centrálu, tam je to velka improvizace. Na druhou stran vždy když do toho sednu, tak si říkam jaký je to pecka auto ještě na dnešní dobu, ale jako každý 20tiletý auto se kazí. Takže happyend bych pro dailycar z devadesátych let nečekal...
To je jednoduchý, pokud neřešíš spotřebu tak 2.4JTD jak kuturou tak zátahem je o galaxii jinde než 1.9JTD. Z hlediska servisu je u 2.4JTD vše trochu složitější (čti dražší) Výhodou té 1.9JTD je použití u Opelu, takže díly související s motorem jsou levné (rozvody s pumpou a termostatem 3400,-) a dobře se na něm opravuje, protože všude je dost místa. (narozdíl od 2.4)
Tak už jsem vybral, je to AR159 1.9JTD 110kw. Koupil jsem čerstvý dovoz z Italie za super peníze. Má to spoustu much, ale jsem optimista. První co jsem pořídíl, byla autodiagnostika, protože bez ní nevymažete ani olejový servis :-) Časem sem dám třeba i recenzi.
Tak nedavno jsem zde na autičkáři řešil jak sehnat do 100 tisíc AR166 po FL s 2.4jtd, po projetí několika kusů jsem zjistil, že ty auta už mají své léta za sebou. Většina prodávaných aut je již neudržována a doslova chátrá. Pokud někde narazíš na AR166 po FL s 2.4jtd tak to hned kup, protože to je fantastické auto. Já to vzdal a koupil AR159 za 89 tisíc čerstvý dovoz z Itálie. Je to hodně jetý kousek a bohužel exteriér je typicky italsky zanedbaný (hromada škrábanců) ale podvozkově je to pecka a motor 1.9JTD je takový kompromis. Jede to celkem slušně i se spotřebou to není zlé, ale na 2.4JTD(ještě bez DPF) to rozhodně nemá. Na druhou stranu AR159 je už moderní, snadno opravitelné a v provozu hodně penetrované auto, takže není problém sehnat cokoli z použitých dílů. Každopádně na takové to domácí ježdění po okrskách (ani na dálnici nebudeš za loosera) je fajn společník - přiměřeně dynamický a slušně odhlučněný se supr podvozkem a celkem jí to sluší ;-). Každopádně se připrav s rozpočtem kolem 100 tisíc na samodomo servis, aby to dávalo ekonomický smysl. AR159 má celkem dost běžných trablů, které lze řešit doma v garáži.
C5 nesplní požadavek 5 a více válců, o jízdní dynamice nemluvě, podvozek charakterově stejný se stávající 406 a taky je to "škaredé" auto - což je jistě subjektivní, ale nemůžu si přece koupit auto, co se mi nelíbí. To bych rovnou mohl jít do Fiata Croma 2.4JTD :-)
156 je hůře odhlučněná a méně plavná jak 166 což na dálnici bude znát. Na druhou stranu to bude mít stejné vrtochy: poloosy, podvozek a bohužel i koroze je zde zastoupena ve větší míře.
To je právě ten problem, že jen v poloosách to být nemusí, často bývá vůle i v diferenciálu a to už snadno opravitelné není. Nehledě na to, že u AR166 jdou velké náklady do podvozku.