načítám data...

Ptejte se: Potřebuji vůbec nějaké nové auto?

21. října 2019, 15:31 43 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Potřeba častější obměny vozového parku je u automobilových nadšenců velmi obvyklá. Někdy však nemusí koupě nového vozu dávat vůbec žádný smysl.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ahoj redakce, 

chtěl bych požádat členy (nejenom) redakce Autíčkáře o názor na moje dilema ohledně koupě nového vozu. 

V současnosti se přepravuji Oplem Astra ST (rok 2017, 1,4T, 110kw). Auto je takové nijaké (nenadchne, ani neurazí), ale svůj účel plní. Nové auto nutně nepotřebuji, ale chci (nová hračka). Zimu plánuji ještě v Oplu dojezdit a poté bych na jaře/v létě provedl výměnu za vůz nový. 

Ještě k mému jízdnímu profilu – většinu času trávím popojížděním po Praze (ráno do práce – odpoledne zpět, přesun z garáže do garáže), o víkendech obvykle jízda na chatu (70 km tam a zpět), párkrát za rok SVK. Celkový nájezd za rok slabota - cca. 15k km.  Rodina se zatím sestává z ženy a dvou psů, děti výhledově za 2-3 roky. 

A nyní se dostáváme k jádru "problému". Ve finálním výběru mi uvízla dvě naprosto rozdílná auta. Volba srdce a volba rozumu. S tím, že limit pořizovačky nového vozu je 900k.

První volbou je Hyundai i30 Fastback N Perfomance - zde mě trochu trápí (nyní již spíše historická) pověst korejských aut, málo prostoru v interiéru/kufru, vhodnost na denní "poskakování po Praze". Plusem je za mě vzhled, výkon a jízdní vlastnosti (ale využiji je vlastně s mým profilem jízdy?).

Druhá volba je jeté Volvo V90 z programu Volvo Selekt (dovoz ze SWE) – zde se občas dají v rozmezí 800k – 900k sehnat modelové roky 2018 se základní benzinovou motorizací T4 (140kw) s nájezdem okolo 10k kilometrů, nevýhodou je v této cenové relaci značně očesaná výbava – např. textilní sedačky ve Volvo působí nedůstojně (ale to mě až tak netrápí – stačí mi LED světla, parkovací senzory…), otázka spolehlivosti (resp. "raketa" za případné opravy). Plusem je jednoznačně automat na cestu po Praze a obrovské množství prostorů, společenský status (můžu je*at). 

Přivítám i jakékoliv nápady na jiné vhodné vozy (ne starší ročník než 2018 ideálně), které jsem mohl přehlédnout/vyřadit z výběru (Talisman Grandtour TCe 225). Ideálně trochu jezdivé vozy - pro prague race na semaforech s obchoďáky v Oktávkách (jak malé děcko), případně tichý koráb (á la mám vše v pi*i a nikam nespěchám), vždy s nějakým tím využitelným prostorem uvnitř (ne nutně "stěhováky" na převážení vzduchu).

Nechci Škodu, ani koncern (vím, Cupra Leon ST…). Rád bych, aby mi nový vůz tentokrát vydržel alespoň 5 let. 

A poslední kacířská myšlenka (kterou prezentuje žena) - jelikož nové auto vlastně nutně nepotřebuji (přetrpím dále jízdu Oplem), tak se vykašlu na koupi nového auta a peníze raději rozhodím jinde, třeba na rozsáhlejší cestování po světě. 

Chápu, že výše uvedené "dilema" za mě nikdo nerozsekne (nakonec není racionální), ale rád si poslechnu názory jiných lidí na toto téma, a to mi možná právě v závěru pomůže se rozhodnout. 
Děkuji všem za rady, názory a za čas strávený nad tímto dotazem. 

Filip 

Ahoj Filipe, 

Děkujeme za zajímavý dotaz a zkusíme na něj najít odpověď, i když se trochu obávám, že tahle rovnice nemá jen jedno správné “řešení”. Hyundai I30N je auto, které ti rozhodně můžeme všemi deseti doporučit. Je opravdu schopné ve všech ohledech a v dnešní nabídce hothatchů rozhodně patří mezi to nejpovedenější. Kombinuje skvělý podvozek, dobré řízení a každodenní použitelnost (samozřejmě v intencích dané třídy). A určitě potěší i pořizovací cenou. Na druhou stranu však říkáš, že toho najezdíš jen málo a drtivou většinu času jen po městě. Přiznejme si na rovinu, město není to nejvhodnější teritorium pro takové auto. Pořád je docela tvrdé na pražské tankodromy, spojka je tuhá do pražských kolon a celkově se dá říct, že uživatelský komfort je na městské pojezdy poměrně omezený. Zůstává tak otázka, zda-li není taková volba zbytečná na tvoje použití. Je to trochu jako kdyby sis pořídil chrta a pak jej zavřel do bytu. Samozřejmě pokud by ses rozhodl ke koupi, tak auto jako takové ti můžeme jen a jen doporučit. Jen pečlivě zvaž, jestli pro něj najdeš to správné využití. 

Volvo V90 je naopak velmi příjemné i na městské použití. Jakmile do něj usedneš, Volvo perfektně odizoluje okolní prostředí a člověk v něm může skvěle relaxovat. Automat je do města také výhodou. Jen od toho nečekej žádnou radost z jízdy, to Volvo nabídnout neumí. Je to úžasná přepravní kapsle s parádním interiérem, ale řidičské zážitky neposkytne. Auto samo o sobě také můžeme s čistým svědomím doporučit, protože je opravdu povedené, jen tu zase vyvstává podobná otázka, jako u Hyundai I30N. Najdeš pro něj to správné využití? Přeci jen V90 je jako stvořená na dlouhé cestování, a přestože bude fungovat dobře i uvnitř velkoměsta, někomu může takový vůz připadat poněkud zbytečný na obyčejné každodenní poskakování ucpanou Prahou. 

 

Co se týče nějakých skrytých možností, pak jsou tvé možnosti skutečně rozmanité, protože rozpočet ve výší 900 tisíc korun je opravdu velkorysý. Od všemožných hothatchů, přes pohodové kombíky či sedany střední třídy. Přijde mi skoro zbytečné vypisovat zde jednotlivé možnosti, protože by z toho pak vzniknul akorát přehled nových vozů na trhu. Snad jen, pokud bys hledal opravdu nějakou volbu rozumu, zkusil bych mrknout na nějaký hybrid, protože právě takový pohon by mohl ve tvém cestovním režimu fungovat naprosto skvěle. A sprinty od semaforů jdou hybridům náramně. 

Z mého úhlu pohledu tak možná paradoxně dává největší smysl to, co říká tvá žena. Pokud vyloženě nepotřebuješ nové auto a vydržíš ještě nějaký ten pátek v Opelu, pak bych se možná na nějaké nové auto zatím vykašlal. Cestování je také velice pěkné využití volného času a věř, že s dětmi se to pak praktikuje o něco hůře. Jako ideální řešení bych viděl část peněz procestovat a za zbývající část bych zvažoval pořízení nějaké skutečné hračky. Pokud to s řízením myslíš vážně, pak bys mohl pořídit nějaký vyloženě jednoúčelový stroj, klidně i starší, ojetější a hlavně levnější, na víkendové výlety nebo třeba okruhové dny jako dělaný. Na každodenní přesuny po městě bys nechal Astru a na vyjížďky pro radost koupil třeba nějaký sportovněji laděný roadster/kabriolet či řidičsky vděčné coupé. Takové auto totiž hodně rychle vleze pod kůži a dělá svému majiteli potěšení. A nemusel bys hledat kompromisní řešení, které z podstaty věci nikdy nemůže naplnit všechny touhy, protože musí zastat více věcí najednou. Za sebe tedy říkám, zvaž tuhle možnost, možná že bude ve výsledku tou nejrozumnější. 

Jaký názor máte vy? Co byste poradili Filipovi? Má smysl pořizovat nové auto? Diskuze je vaše. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
21. října 2019, 17:13
8

Volba rozumu
Astra funguje?
Poradil bych jezdit dál Astrou dál (zatím je to společensky docela přijatelný auto), dát peníze do strožoku; budou se sakra hodit v okamžiku, kdy (se/tě) Astra začne opravdu s*át.

Ta rada postrádá smysl v situaci, kdy bys těch zmíněných 900 k byl schopen v budoucnu uvolnit operativně, i když je teď uvalíš za cestování nebo hračky. Pak bych Astru dál používal pro přepravu těch dvou psů (a partnerky, když to teda jinak nejde) a porozhlídl se po světě, dokud to jde. Protože s cestováním je to rok od roku horší, všude je čím dál víc lidí a co nemáš objeto nebo neobjedeš teď, už v budoucnu taky nemusí stát za návštěvu.

reagovat
Romus
21. října 2019, 17:19
0

Nějak z dotazu není jasné, kolik % z těch 15 tkm je mimo Prahu, bez ženy a bez psů :-)

reagovat
fortress
21. října 2019, 17:29
0

Vzhledem k tomu že se blíží děti tak peníze přišetři a uvidíš zda Ti pak vůbec něco zbyde. Pokud už pak něco tak asi to volvo v kombíku. Do i30N nedáš čokle ani kočár.

reagovat
ro
rock
21. října 2019, 18:09
0

Pokud má čivavy, tak je tam dá. S dogami bude problém :-)

gr
greg
21. října 2019, 18:11
0

Samozrejme že kocar tam dá.

beastar
21. října 2019, 19:02
6

Cestuj dokud můžeš. Jezdil bych dál Astrou. Do toho kretenskyho provozu v Praze hezký auto nemá smysl. Mluvim z vlastní zkušenosti. Mám s novým najeto zatím jen pár tisíc a už mě to sere. Prostě volba srdce do Phy neee. Ta Astra svůj účel pro vás plní. Mimochodem my jsme na tom stejně 2+2. A pejskové jsou radost i starost.

Jediný co bych možná udělal. Pokud si chceš vyloženě jen pojezdit. Koupil bych něco malýho, obratneho nebo HH ze začátku milénia. A je to. Cestování, Astra a auto na 1000 az 5k km ročně čiste pro skopičiny...

reagovat
M P
21. října 2019, 20:33
0

Souhlas

krab
21. října 2019, 20:47
-2

V tomhle případě taky naprosto souhlasím. Fakt je lepší mít zajímavé zážitky než hamonit auta. I když známe to... to virtuální bazarový snílkovství je děsná nemoc :)

PS: nezavrhnul bych ale tu zmiňovanou i30N. Požadavek většího kufru splní ta verze liftback (fastback) a rozdíl mezi svezením v i30N a té Astře je propastný. Cena Hyundai je příznivá včetně možností jak to financovat. Jediný dilema bych chvilku řešil zda i30N anebo se pídit po dobré nabídce předváděcího / ročního Focusu RS.

beastar
21. října 2019, 21:43
1

Krab: Ja nevím. Ta teorie o i30n. Má to být daily víš. A zároveň auto pro pejsky, vejlety. Ty asi psa nemáš co? Ani dítě? Tzn. Výměna za Astru v kombíku morálně nezastaralou nedává v jeho případě smysl. I když korejce nemusim. Tak domrdat si po Praze ježděním do práce a na nákup i30N tedy jakoby top ausstatung verzi...? Proč kurva drát.

Pořád mi vychází líp. Starší Miata třeba, nebo Civic, Ibiza, Polo gti cokoliv. A nechat si Astru a okořenit život cestou třeba do USa ... Kamkoliv kam už se ti pak s detma pojede hůř.

krab
21. října 2019, 22:16
-2

Já taky nevim... Jen jsem to prolítnul večer ten dotaz a článek a přijde mi, že si to ten Filip musí rozhodnout pochopitelně sám. Pochopil jsem, že se mu i30N líbí, tak nejsnažší věcí je si u nějakýho dealera jedno půjčit na den nebo víkend a pak se rozhodnout jestli ho to opravdu baví. Já s tim třeba po Praze jezdil a všude, více méně normálně a není to žádný nekomfortní auto. Teď ten novej Fastback určitě ne. Pejskovi může vadit v kufru ta rozpěra, ale tu bych obalil nějakým měkkým materiálem a je to. Když vyhodíš zadní plato s kufru, tak je v tom hromada místa. A vím, že teď mají na to i30N docela dobrý financování 50/50 , ve výsledku to bude stát něco jako : 370 cca cash + pak 3 roky bude platit měsíčně něco jako desítku a bude v tom mít i pojištění. Po 3 letech a 50 tis km to auto bude mít pořád zůstatkovou hodnotu něco jako 400

Pochopitelně varianta co píšeš je asi taky úplně v pohodě. Jedno auto na zábavu, druhý nechat to co má a prachy ušetřené. I když 2 auta mají vždycky zas svoje dvoje náklady - garážování, pojistka, servis atd.

Skipper
22. října 2019, 07:26
2

Já bych do Hyundaie nešel. Z jednoho prostého faktu - nevěřím servisu. Kamarád má 4 roky starou i30, dva roky dozadu měl na ní škrábanec. Zavezl auto do autorizáku a jak byl kamarád překvapený, když se mu auto vrátilo, škrábanec sice zalakovaný, ale auto taky celé poprášené zaschlým lakem. Nedalo mu to, zjistil adresu ,,lakovny,,. Jaké bylo jeho překvapení, když zjistil, že lakovna pro autorizovaný servis je ožralý borec v garáži, který auta stříká jen tak na prasáka, bez boxu, auta mu tam stojí a on vedle těch zaparkovaných stříká další a práší na ně. Auto se pak muselo celé rozleštit. Tohle je podle mně praxe přijatelná možná od ukrajiny na východ, ale od automobilky, která se tváří skoro jako domácí, bych teda čekal daleko víc.

beastar
22. října 2019, 16:29
2

Skipper, krab: A ano uroveň toho co má kolem sebe Hyundai je přinejlepším průměr. Nekvalita servisní sítě je pověstná. Přestože je to teda kus od kusu. Nehledě na to sorry, mě to přijde jako vyhozený peníze v téhle situaci. Prostě pokud mám doma dvouletý kombi od Opelu nevyhazoval bych za eNko tyhle prachy. Ať je to jak chce doba je jaká je a tohle je prostě jen vyfešákovanej nejnižší možnej mainstream. Rozstřel k Volvu obrovský. To znamená že Filipovy se líbí auta (jasně to nám všem) Nejde mu o to prostě jezdit na to auto má. A ne špatný. Přestože tady Astra není top dané třídy je to dobrej dělník.

Proto řikám dával bych si prachy jinam. A koupil si něco levnýho vyloženě na blbnutí. Není nutný mít auto za XY statisíc aby sis pojezdil což tady drtivá většina z nás dokazuje. Vždyť i já mám k těm dvoum novejm krabicím co maj dvě tuny a milion koní vždycky něco obyčejnýho levnýho na píčoviny. Megána teď Ibizu.... to jsou auta v podstatě max za 150 000 a svůj učel jezdit a blbnout to plní. A když to sroluju do příkopu... tak se tomu akorát zasměju když z toho živej vylezu:) To je větší zábava než bejt nasranej, že mi někdo zánovní Volvo mrdnul košíkem u obchoďáku.

BubaaCZek
22. října 2019, 17:34
0

co mas za ibizu?

beastar
22. října 2019, 20:28
0

Bubu ... Hezkou. Kdybych s ní nevymetl minulej tejden trochu škarpu byla by top:D Ne 1.8 5MT na brzdě píše 207koní. Na malou předokolku docela slušná porce. Co mi na tom vadí že to není 4x4 a že na to bez větších úprav nejdou větší kola. A že je to na ty naše okresky už teď tak tvrdý až to doslova bolí.

Kuře
22. října 2019, 20:37
0

Sere ho že to má tvrdý a chtěl by větší kola:P

BubaaCZek
22. října 2019, 20:50
0

Spise tim myslel sirsi kola...
“If everything seems under control, you're just not going fast enough.” Mario Andretti

beastar
22. října 2019, 20:51
0

Kuře: Radši si spočítej kolik máš prstů. A kolik dní zbejvá do konce života toho anglána co ti říká pane dokud vás koroze nerozdělí. Větší kola a tvrdý.... Věci. Nech na nás zkušenějších.

BubaaCZek
22. října 2019, 20:59
0

Hele plechcupovka iak cip!

beastar
22. října 2019, 22:31
0

Jo přesně myslel sem širší, než 17 teď. Tohle je starší typ než mám, ale slušně vybraný na kost. Copak Polsko tam je všechno možný.

krab
22. října 2019, 22:36
-1

Ty jo... Se mi tu Beastar posmíval, že jezdím tou malou mrdkou Fiatem 124 s 1.4 turbo benzína a sám brousí nějakou Ibizu , tak to je sranda teda...

beastar
24. října 2019, 01:13
0

krab: On je tady trochu rozdíl. Já to mám vyloženě na vyblbnutí jako auto na huntování po okreskách o Nedělích a po nocích. Nikdy by mě nenapadlo o tom psát blog :D A mimochodem ta Ibiza má větší obsah a o 67 koní, než tvůj "sporťák" ... tolik k tomu malá mrdka...

BubaaCZek
24. října 2019, 21:16
0

Kdyz tady tak nahanite ty kone - ja se musim priznat, ze mi postupem casu to ST150 pripada az moc rychle! Ja si dnes musel priznat, ze se v tom bojim to vyzdimat. Na tu moji okresku to proste presahuje pres moji hranici sebezachovy. Ja to v nekterych mistech od zatacky k zatace neudrzim cele pod plynem. Tech 115 koni v minulem aute, bylo akorat za hranici komfortni zony, nekde v challenge zone. ST150 me dostava z moji challenge zone do crash zone. Citim ze to je moc rychle a neni to zdaleka zdrave takhle jezdit. V tomhle extreme si to tak neuziju.

Shrnuto mene koni neznamena nutne mene zabavy.

krab
24. října 2019, 23:04
-2

Já si Beastara jen trošku dobíral... :-D
BubaaCZek : jak říkáš, tohle je i můj pocit. Totiž ono já si v 15 rozbil kokos i na Pionýru ...

Je pěkný, když to auto jede, je tam ten mocnej zátah motoru spojenej hlavně s parádním zvukem, ale není to zdaleka všechno ani to není extrémně podstatný. Akorát, když máš fakt hodně výkonu je to super na to abys hodně rychle (a tím pádem bezpečně) předjel cokoli co potřebuješ. Na druhou stranu to láká k průseru, když to pak přepískneš... A taky se právě na silnici snažím ať je to slušný a nepřehánět to. Což pak znamená, že u opravdu silnýho auta využíváš reálně třetinu toho co nabízí...

dom
21. října 2019, 19:47
1

Já bych bral Giulii 2,0T v automatu.

reagovat
Bavoraczech
22. října 2019, 13:27
0

by se za to lehce ojetá jako to Volvo dala taky sehnat. Problém je, že do kufru se toho asi vejhde ještě míň než do Fastbacku. Jinak je to krásný a hodně moc schopný auto na okresky a s automatem. Otázka ale jako u Kiundai jestli to není do města zbytečně tvrdý... a hezký

Jimi
21. října 2019, 19:56
0

Viděl bych to podle podmínek víc na Wranglera 3.6V6, (Praha, chata, psy, ... , manželka :)) , než na 340i kombajna...

reagovat
le
lekla_ryba
21. října 2019, 20:05
4

Astru jsem vždy pokládal za peklo. Nicméně, pokud je dotyčný s tím happy, tak si myslím, že nemá morální právo jezdit nečím lepším :)
Osobně si myslím, že měnit auto, se kterým je happy, je blbost. A ženy maj vždy pravdu. Prachy procestovat nebo vlítnout na výrobu dětí. To je smysl našeho bytí a v důchodu Astra chodit na navštěvy nebude.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
21. října 2019, 21:41
1

Přikup motorku.

reagovat
VK
VK
21. října 2019, 22:15
0

Máš-li 900 tisíc na auto - kup si jej. Přijdou potomci, přijde nedejdveře prostornější bydlení pro rodinku a na auto už jednoduše nebude, v podstatě poslední období, kdy máš peníze a můžeš si pořídit slušnější povoz. Pak prostě nebude za co.

reagovat
Woyta
21. října 2019, 23:11
1

No já mám momentálně 3 auta a plánuju čtvrté. Do provozu mě baví vyrážet s velmi omlacenymi autem. (ale technicky ok) Taková auta jsou za pakatel, nemrzí mě když to někdo odře či naboura (naposled mi přímo před domem vzali dveře) a na parkovišti raději o de mne parkuji o kus dál abych jim náhodou neodřel jejich pýchu. Pak mám okruhovou hračku která toho moc nenajezdi ale je s ní sranda. Okruhove poškození moc neřeším. Číslo tři je mazlík do něhož tečou peníze a renovuje se do původní krásy a ještě dál. Čtvrté auto bude něco decentniho s kapacitou na tahání podvalu a pohodlné cestování na delší vzdálenosti. Ale nic novějšího než 2005. Nerad řídím moderní auta.

reagovat
Kuře
21. října 2019, 23:55
1

Tak abych taky napsal názor...

Dva roky starou Astru je hloupost dávat pryč.
To auto bude spolehlivé když prostě potřebuješ aby jelo, má dostatečný komfort a výbavu, dynamika dostačuje taky, prostor jakbysmet, není co řešit.

Nadruhou stranu, jak tu někteří radí, vysloveně jednoúčelové auto, porshe na fotce, Miata a podobně, ono vlastně i ty ostré Hatche.... to podle mě není pro někoho, kdo si chtěl koupit V90... Ten člověk nechce řezat zatáčky. Chce auto které ho bude bavit řídit a které bude mít rád.

Já to vidím lehce.
Nezbavuj se Astry, bude se ti hodit.
A k tomu kup ojetinu, která se ti prostě líbí.
Za mě, E39 540i, Merce, třeba CLKčko nebo něco takového, klidně třeba cábro Ameriku... Něco co hezky jezdí, budeš na to pyšný, budeš to mít rád a v nákladech to nestojí tři a půl letou výplatu... To je za mě volba srdce a rozumu v jednom. A na nákupu auta ušetříš oproti i30N nebo V90 (což oboje není volba srdce ani trochu) takový balík, že dvojí pojištění a garáž ještě pěkně dlouho nemusíš vůbec počítat:)
-
Komentář upraven 21. 10. 2019, 23:57:20

reagovat
Adam Forman
22. října 2019, 06:13
3

Ještě tu nepadla jedna rada: Zkus offroad! Divil by ses, kolik lidí to chytlo, aniž by tušili, jaká to může být prča. Slušná terénní potvora se určitě do tvého rozpočtu vejde. Ať už to bude zbrusu nová expediční Buchanka, nebo ojetý Land Cruser či Pajero s lift kitem. No a jen co ti něco takového přistane v garáži, cestování a dobrodružné výpravy na sebe nenechají dlouho čekat :-) Můžeš pak navštívit třeba Ukrajinu nebo jiné státy bývalého Sovětského svazu (než zase Sovětský svaz navštíví nás) a budeš mít hromadu zážitků a taky navštívíš místa, která brzy nebudou dostupná.

reagovat
ReVolte
22. října 2019, 08:40
2

Nejlepší jak mnozí řekli cestovat a užívat volnost dokud to jde. Ideálně cestovat a na cestách si půjčovat zajímavá auta. V US muscle car, v Austrálii nějaký ten Ute a v Itálii Abarth 500 v kábru :)

reagovat
BubaaCZek
22. října 2019, 11:50
2

Otazka: Potřebuji vůbec nějaké nové auto?
Odpověď: Ne, nepotřebuješ.

Potrebovat a chtit jsou rozdilne veci. Na jezdeni po meste ve spicce a odvoz pasazera a coklu na chalupu uz vubec ne. Je jedno co budes mit za auto, pro tehle zpusob pouziti bude nezabavne vsechno. Pokud chces misto sedeni na chalupe objizdet mistni okresky, zacina mit nejake uvazovani o zmene smysl. Jinak je to vyhozene pul mega, ktere se da vyuzit urcite lepe.

reagovat
Bavoraczech
22. října 2019, 13:49
0

Dvouletá Astra... No poradil bych ti, aby sis před dvěma lety koupil třeba Civica nebo Focuse. Ty by tě bavily v dané kategorii určitě víc, ale to už je asi pozdě. Prodávat 2 roky starý auto pokud to neni Duster je chyba. Tyhle mainstreamový auta hrozně rychle padaj na ceně. Takže jsi jakože za ty 2 roky prošustroval strašný peníze. Teď bych se na to vykašlal a úplně bych se vykašlal na Volvo. Ono je sice krásný, nádhernej interiér, ale to jsou auta pro vyklidněný strejdy co si jedou svých 90 a neřeší. I když jsou to podvozkově relativně schopná auta, tak na řezání zatáček určená nejsou. Pochopíš až se v nějaké té V70 s automatem projedeš. Pokud bys chtěl nějakou poloprémii se kterou budeš trefovat apexy, tak je tu třeba ta Alfa Giulia. Ale ještě jednou píšu že je to blbost.
Já svoje úspory využil na bydlení. Nevím, jestli už nějaké vlastní bydlení máš nebo nemáš, ale jestliže za 2-3 roky plánujete rodinu tak bych do toho šel. Ona stavba / rekonstrukce baráku zabere dost času a mezi tím si můžete udělat nějaké ty výlety které už pak tolik nepůjdou.
A když něco zbyde, tak si můžeš pořídit 2nd car jak už tu někdo psal. Třeba Miatu NC nebo něco obyč.
Já jezdím ve starejch vránách. Nedovedu si představit, že bych si koupil novou Astru. Pro mě je to hloupost. Když mi někdo vrazí dveřma do auta za 30 tisíc, tak si řeknu že si udělal víc škody sám. Když by mi to někdo udělal na novotě za několik-set tisíc...

Bavoraczech
22. října 2019, 13:50
0

sry, nebyla reakce na tebe

J.K.
22. října 2019, 19:03
1

Víc než auto bych zde doporučil spíš finančního poradce.

reagovat
Sa
Sato
22. října 2019, 21:23
0

Neviem akú máte dopravu v Prahe ale asi to o moc lepšie ako v Brne nebude. Takže automat + pohodlne kreslá a kvalita života razom stúpne. To hovorím ako človek ktorý išiel spať na manuál a shitné socka sedačky a teraz ma to pekne sere v každej zápche. Samozrejme záleží na trase a celkovom čase v doprave. Ale dať za auto 900 tyčiek to chce už mať vyriešene byvanie a tak.

reagovat
Gazdiq
23. října 2019, 09:37
0

Kúpil by som si motorku. 900 000 je veľmi veľa peňazí, tiež by som si kúpil rád nejakú hračku, ale nie v cene blížiacej sa hypotéke.

reagovat
Opelfahrt
23. října 2019, 22:41
1

Tazatel uvažuje o Talismanu – je tam jedna nemilá věc, a sice že to auto má malou nádrž (51 l) a výbava s natáčením zadní nápravy má ještě menší – udávají 47 l. To už je na pováženou, protože to auto s benzínem 1,8 turbo fakt nebude jezdit za 6 l/100 km.

reagovat
PB
29. října 2019, 11:21
0

Prius

reagovat
orobo
13. února 2020, 12:47
0

takto som to vyriesil ja: www.onoffroads.com ...a potom som si kupil Boxstra

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem